Ik vermoed zelf dat dit allemaal motoren zijn die in beslag zijn genomen bij de zogenaamde mob rides. Willekeurig voorbeeld van Youtube: YouTube: MOB RIDE 2020 TORONTOmphilipp schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:55:
[...]
Bovendien begrijp ik het illegale niet zo goed. Zijn crossmotoren illegaal in New York of voldoen deze niet aan de regeltjes?
En zich dan afvragen waarom mensen motorrijders als tuig zien...UTwizard schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:12:
[...]
Ik vermoed zelf dat dit allemaal motoren zijn die in beslag zijn genomen bij de zogenaamde mob rides. Willekeurig voorbeeld van Youtube: YouTube: MOB RIDE 2020 TORONTO
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hetzelfde gebeurd hier in NL ook al lang, hoor. Tot een aantal jaar geleden werd er bijvoorbeeld twee keer per jaar vanuit een MF een (destijds nog érg gezellige) Mega-Meet gehouden in Veenendaal, tegenwoordig gebeurd dat vanuit 'We-Ride' (Facebook) geloof ik....mphilipp schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:24:
[...]
En zich dan afvragen waarom mensen motorrijders als tuig zien...
Die gezellige meetings werden ergens in 2007 / 2008 ook al té groot en daarmee helaas ook oncontroleerbaar met allerlei rare en ongewenste randzaken tot gevolg.
Komend weekend is overigens weer de 'TT van Assen' en ook daar wordt niet iedereen even vrolijk van
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 23-06-2022 17:43 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het grote verschil met oa de MFMM is dat ze in Amerika gewoon met crossmotoren de weg op gaan, en dan de aso gaan uithangen. Maar hey, een crosser is daar net zo “verboden op de weg” als hier. Dus ja, dan worden die in beslag genomen, volkomen logisch. Vaak zie je ook op filmpjes van bv Moto Madness e.d. Die gasten gaan, soms als groep, allemaal wheelies, burnouts, gewoon random aso gedoe, ja dan krijg je dus gezeur.
Niet dat men in Nederland allemaal zo braaf is, dan geef ik ook direct toe, maar ik ben bijvoorbeeld nog nooit in het wild een groep crossmotoren tegen gekomen op de weg.
Kan uiteraard zijn dat dat bij de Lach & Proest meetings wel zo is, maar daar kom ik nooit
Niet dat men in Nederland allemaal zo braaf is, dan geef ik ook direct toe, maar ik ben bijvoorbeeld nog nooit in het wild een groep crossmotoren tegen gekomen op de weg.
Kan uiteraard zijn dat dat bij de Lach & Proest meetings wel zo is, maar daar kom ik nooit
Nope, moet nog gebeuren, ooit. Rij zelf op een 2021 CB500F dus heel erg spannend word het bij mij niet echt
Is dat de opvolger van Brak & Boos?Tommy-D schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:45:
[..]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zo’n rollende burn-out, stoppie voor een zebrapad of een wheelie door een voetgangersgebied moet toch wel lukken?Tommy-D schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:04:
Nope, moet nog gebeuren, ooit. Rij zelf op een 2021 CB500F dus heel erg spannend word het bij mij niet echt
Aan de motor zal het niet liggen. Paar jaar terug omgeving winterberg was er iemand mee (@caesar1000 )op een 125cc (volgens mij) en die kwam toch lekker mee hoor berg af. Had wel wat moeite om de bochten aangeremd te krijgen met de enkele schijf voor maar was toch mooi om te zien.
[ Voor 29% gewijzigd door R0y. op 23-06-2022 18:32 ]
Hmm, misschien toch maar eens proberen
Als het lukt, ben ik dan meteen verplicht om een B&B lidmaatschap aan te vragen, of is dat nog steeds optioneel ?
Zeker niet. En die tattoo kan je gewoon afplakken als je het niets vind.Tommy-D schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:35:
Hmm, misschien toch maar eens proberenAls het lukt, ben ik dan meteen verplicht om een B&B lidmaatschap aan te vragen, of is dat nog steeds optioneel ?
Met genoeg snelheid door de bochten kun je goed mee komen op een A1/A2 motor. Vooral op de bochtige (Duitse) wegen waar de grote motoren niet veel gas kunnen geven lukt dat met een A1-motor (KTM 125 Duke) prima. Nu met een A2 motor lukt dat naast bochtige wegen ook op de 80-wegen en op dijken.R0y. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:29:
[...]
Zo’n rollende burn-out, stoppie voor een zebrapad of een wheelie door een voetgangersgebied moet toch wel lukken?
Aan de motor zal het niet liggen. Paar jaar terug omgeving winterberg was er iemand mee (@caesar1000 )op een 125cc (volgens mij) en die kwam toch lekker mee hoor berg af. Had wel wat moeite om de bochten aangeremd te krijgen met de enkele schijf voor maar was toch mooi om te zien.
Een andere Tweakers (username?) die in Winterberg meereed kon met zijn Yamaha R3 goed de grote A-motoren bijhouden in de snelle groep.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik heb net de buurman even geholpen met het verwijderen van wat kuipwerk van zijn FJR1300, wat is dat een onding zeg
Wie verzint er nou weer dat er meerdere boutjes op de meest onmogelijke plekken aan de binnenkant ipv buitenkant van de kuip zitten...
Wat heb je nu dan? Binnenkort weer eens een ritje inplannencaesar1000 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:57:
[...]
Met genoeg snelheid door de bochten kun je goed mee komen op een A1/A2 motor. Vooral op de bochtige (Duitse) wegen waar de grote motoren niet veel gas kunnen geven lukt dat met een A1-motor (KTM 125 Duke) prima. Nu met een A2 motor lukt dat naast bochtige wegen ook op de 80-wegen en op dijken.![]()
Een andere Tweakers (username?) die in Winterberg meereed kon met zijn Yamaha R3 goed de grote A-motoren bijhouden in de snelle groep.
Wie zouden we zo gek kunnen krijgen dat ie/ze een tweakers weekend in Duitsland organiseert?R0y. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:40:
[...]
Wat heb je nu dan? Binnenkort weer eens een ritje inplannen
@caesar1000 dat was denk @Mitssz
Awesome
Dat was Luxemburg, Sauerland was hij niet mee toch?A13X schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:52:
[...]
Wie zouden we zo gek kunnen krijgen dat ie/ze een tweakers weekend in Duitsland organiseert?
@caesar1000 dat was denk @Mitssz
Goeie, maar welke R3 dan. Kan mij geen R3 anders dan die herinneren (nou word ik ook een dagje ouderR0y. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:03:
[...]
Dat was Luxemburg, Sauerland was hij niet mee toch?
Awesome
@Mitssz is, voor zover ik me voor de geest kan halen. ook de énige welke ooit met een R3 mee geweest is?A13X schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:15:
[...]
Goeie, maar welke R3 dan. Kan mij geen R3 anders dan die herinneren (nou word ik ook een dagje ouder)
Nu ben jij nog wel aardig wat daagjes ouder dan dat ik benWill_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:33:
[...]
@Mitssz is, voor zover ik me voor de geest kan halen. ook de énige welke ooit met een R3 mee geweest is?
Maar inderdaad, zijn we de 2e keer met Sauerland überhaupt wel in de buurt van Winterberg geweest? Dacht dat het toen nog net wat verder lag.
Awesome
Nog niet misschienA13X schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:46:
[...]
Nu ben jij nog wel aardig wat daagjes ouder dan dat ik ben
Maar inderdaad, zijn we de 2e keer met Sauerland überhaupt wel in de buurt van Winterberg geweest? Dacht dat het toen nog net wat verder lag.
Nordschleife zaten we toen wel vlakbij....
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 23-06-2022 21:50 ]
Dat was het jaar daarvoor … jij word echt oudWill_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:49:
[...]
Nog niet misschien
Nordschleife zaten we toen wel vlakbij....
Met het extra ritje kwamen we toen net langs Winterberg volgens mij.
:strip_exif()/f/image/R71XaFTRCQgJPlaS7qUhyPxD.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen R3… Wij worden dus niet oud… @caesar1000 wel!
[ Voor 51% gewijzigd door R0y. op 23-06-2022 22:38 ]
@R0y. Even iets anders: Gaat Assen een regenrace worden dit jaar (én hoeveel regenkleding neem jij mee)?
Rotzak.Will_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:47:
@R0y. Even iets anders: Gaat Assen een regenrace worden dit jaar (én hoeveel regenkleding neem jij mee)?
Ik neem mijn regenjasje mee, thats it. #teamleer. De voorspellingen zien er al wat beter uit gelukkig.
Afgelopen weekend eindelijk een keer fatsoenlijk door door het Zwarte Woud getourd - in 3 dagen 1200 km gereden.
Ik had een adresje in de buurt van Freudenstadt waar ik kon overnachten en van daar uit ben ik twee dagen gaan touren.
Donderdag van huis via de A5 naar Baden-Baden gereden en daar via de B500 het Zwarte Woud ingereden. Wanneer het niet anders kon heb ik de B500 gevolgd, anders heb ik de kleinere K- en L-weggetjes gevolgd. De B500 is wel erg toeristisch en druk (geworden).
Dag 1 (groene route) in het noorden van het Zwarte Woud, 350 km. Baden-Baden, Forbach, Schwarzenbachtalsperre, Hornisgrunde/Mummelsee, Allerheiligen-Watervallen, Oppenau, Bad Rippoldsau (wat een naam!), Kniebis met Ellbachseeblick (grens tussen Baden (west) en Württemberg (oost)). Dan weer een stuk van de B500 in noordelijke richting en via Mitteltal en Baiersbronn naar Freudenstadt. Eerlijk gezegd viel me de laatste weg voor Freudenstadt, de L401, tegen; veel campers en caravans, veel hotels en restaurants.
Mooiste weggetjes vandaag: L92 bij Oppenau en de L96 naar Kniebis.
Dag 2 (rode route), een rondje midden Zwarte Woud van 270 km. Bad Rippoldsau, L93 (mee eens, @DrivinUCrazy, mooi weggetje, lekker nieuw asphalt), Wolfach, Hornberg, Schonach/Triberg - veel koekoksklokken en toeristen daar. Bij Furtwangen rechtsomkeer en weer terug via Tennenbronn, Schramberg, Alpirsbach (lekker kloosterbier!) weer terug.
Mooiste weggetjes vandaag: L109 tussen Oberprechtal en Schonach im Schwarzwald, L93 bij Schapbach
Dag 3 (blauwe route) in het Hoch Schwarzwald, 350 km. Om 6 uur ‘s ochtends weggereden en de snelste route naar Titisee genomen via de A81/N31. Om 8 uur een vers bakkie koffie bij de Titisee gedronken - zonder toeristen, maar met de locals die hun krantje lezen en vers brood halen. Daarna via Todtnau en Wieden naar Schauinsland gereden, maar ik was even vergeten dat in het weekend en op feestdagen de weg naar Freiburg gesloten is voor motoren. Boven aangekomen in Schauinsland dus rechtsomkeer de andere weg weer terug naar Todtnau. Slingerend (1000 bochten route, dank aan iemand hier, maar ben vergeten wie
) via Hapbach, Atzenbach en door het Wehrtal naar Todtmoos (leuk dorpje!), en via Görwihl naar Albbrück (grens met Zwitserland). Helaas de alpen nauwelijks kunnen zien omdat het heiig was en beneden bij de Rijn was het zo warm, dat ik meteen weer naar boven ben gereden. Een stuk van de Albroute naar St. Blasien gereden, maar je merkte al dat de blikken dagjesmensen open getrokken werd en ik kreeg een lam armpje van het zwaaien. Albroute verlaten en bovenop de berg gereden via Wittenschwand. Bij de Schluchsee een pitstop gemaakt en de massa’s mensen die naar het meer komen bekeken. Ok, tijd voor mij weer naar huis te gaan. 
Via het Titimeer en de Ravennaschlucht (aanrader!) naar Freiburg gereden en de A5 naar huis genomen. 2 uur afzien op de snelweg met 35+ graden. Gelukkig geen file gehad, wel af en toe langzaam rijden door wegwerkzaamheden. Helm open doen gaf het idee dat je een föhn aanzet. Eenmaal thuis en koude douche en een Alpirsbacher biertje en ik kwam weer enigszins bij.
600 km op één dag rijden is voor mij nieuw, zeker als daarvan bijna 400 km touren was.
Mooiste weggetjes vandaag: L142/L123 van Utzenfeld naar Schauinsland.
Hier wat indrukken van deze drie dagen:
Donderdag van huis via de A5 naar Baden-Baden gereden en daar via de B500 het Zwarte Woud ingereden. Wanneer het niet anders kon heb ik de B500 gevolgd, anders heb ik de kleinere K- en L-weggetjes gevolgd. De B500 is wel erg toeristisch en druk (geworden).
Route dag 1 | 350 km | Route dag 2 | 270 km | Route dag 3 | 600 km |
Dag 1 (groene route) in het noorden van het Zwarte Woud, 350 km. Baden-Baden, Forbach, Schwarzenbachtalsperre, Hornisgrunde/Mummelsee, Allerheiligen-Watervallen, Oppenau, Bad Rippoldsau (wat een naam!), Kniebis met Ellbachseeblick (grens tussen Baden (west) en Württemberg (oost)). Dan weer een stuk van de B500 in noordelijke richting en via Mitteltal en Baiersbronn naar Freudenstadt. Eerlijk gezegd viel me de laatste weg voor Freudenstadt, de L401, tegen; veel campers en caravans, veel hotels en restaurants.
Mooiste weggetjes vandaag: L92 bij Oppenau en de L96 naar Kniebis.
Dag 2 (rode route), een rondje midden Zwarte Woud van 270 km. Bad Rippoldsau, L93 (mee eens, @DrivinUCrazy, mooi weggetje, lekker nieuw asphalt), Wolfach, Hornberg, Schonach/Triberg - veel koekoksklokken en toeristen daar. Bij Furtwangen rechtsomkeer en weer terug via Tennenbronn, Schramberg, Alpirsbach (lekker kloosterbier!) weer terug.
Mooiste weggetjes vandaag: L109 tussen Oberprechtal en Schonach im Schwarzwald, L93 bij Schapbach
Dag 3 (blauwe route) in het Hoch Schwarzwald, 350 km. Om 6 uur ‘s ochtends weggereden en de snelste route naar Titisee genomen via de A81/N31. Om 8 uur een vers bakkie koffie bij de Titisee gedronken - zonder toeristen, maar met de locals die hun krantje lezen en vers brood halen. Daarna via Todtnau en Wieden naar Schauinsland gereden, maar ik was even vergeten dat in het weekend en op feestdagen de weg naar Freiburg gesloten is voor motoren. Boven aangekomen in Schauinsland dus rechtsomkeer de andere weg weer terug naar Todtnau. Slingerend (1000 bochten route, dank aan iemand hier, maar ben vergeten wie
Via het Titimeer en de Ravennaschlucht (aanrader!) naar Freiburg gereden en de A5 naar huis genomen. 2 uur afzien op de snelweg met 35+ graden. Gelukkig geen file gehad, wel af en toe langzaam rijden door wegwerkzaamheden. Helm open doen gaf het idee dat je een föhn aanzet. Eenmaal thuis en koude douche en een Alpirsbacher biertje en ik kwam weer enigszins bij.
600 km op één dag rijden is voor mij nieuw, zeker als daarvan bijna 400 km touren was.
Mooiste weggetjes vandaag: L142/L123 van Utzenfeld naar Schauinsland.
Hier wat indrukken van deze drie dagen:
Prachtig verslag!
Ik ben het volledig met je bevindingen eens. We hebben ons ook al voorgenomen om komend jaar met Hemelvaart weer richting Schwarzwald te gaan.
Met dit verslagje en de foto's kan ik er inmiddels al bijna niet meer op wachten.
Ik ben het volledig met je bevindingen eens. We hebben ons ook al voorgenomen om komend jaar met Hemelvaart weer richting Schwarzwald te gaan.
Met dit verslagje en de foto's kan ik er inmiddels al bijna niet meer op wachten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nadeel wel van Hemelvaartsweekend is dat iedereen vakantie heeft en het dus druk is. Ik ben dit keer bewust rond Sacrementsdag (60e dag na Paaszondag, altijd op donderdag) gegaan. Dit is een feestdag in aleen Zuid-Duitsland, dus dat betekent dat zij dan juist ergens anders heen gaan. Nou ja, de donderdag en vrijdag dan, in het weekend de gebruikelijke dagjesmensen.
Inmiddels anderhalf jaar een 2020 KTM 390 Duke. Ik merkte direct een betere wegligging dan de lichtere 125 Duke en het rijden op de snelweg is ook geen probleem meer. Vooral met de 100 km/h limiet loopt de 390 prima en is het blok nog redelijk zuinig door de kleine afmetingen. Als je rustig op de snelweg rijdt is het verbruik vaak 1:20-1:25. Omdat het een 1-cilinder is moet je soms wat vaker doorschakelen omdat de Duke onderin redelijk wat pit heeft, maar daardoor blijf je actief motorrijden.R0y. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:40:
[...]
Wat heb je nu dan? Binnenkort weer eens een ritje inplannen
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Pride was toch eerder deze maand?R0y. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:49:
[...]
Rotzak.
Ik neem mijn regenjasje mee, thats it. #teamleer. De voorspellingen zien er al wat beter uit gelukkig.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oude soldeerbout of warm mes, kan je het misschien wat netter doen?Bommes schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Heb je Dremel?
[Afbeelding]
Dat zou ik doen. Dat harde stuk plastic er uit zagen/snijden/vijlen/bijten.![]()
Maar goed ik heb dan ook geen problemen met een rempedaaltje, remhendel of koppelingshendel van Ali express.
* timmie271 blokkeert alvast zijn agendaDrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:51:
Prachtig verslag!
Gamertag: timmie271
Die R3 heeft idd meer dan zat pit daarvoor. Mijn CBR250R was leuk voor de middengroep, maar te weinig geweest voor de snellere groep. Niet dat ik daar toen aan moest denken om met die groep mee te rijden overigenscaesar1000 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:57:
[...]
Met genoeg snelheid door de bochten kun je goed mee komen op een A1/A2 motor. Vooral op de bochtige (Duitse) wegen waar de grote motoren niet veel gas kunnen geven lukt dat met een A1-motor (KTM 125 Duke) prima. Nu met een A2 motor lukt dat naast bochtige wegen ook op de 80-wegen en op dijken.![]()
Jij kwam vooral bij het acceleren vermogen te kort, leuk ff een vrachtwagen inhalen met korte mogelijkheden
Toen we op de heenweg naar het Sauerland zo veel gehobbel hadden op die slechte wegen zat ik op een gegeven moment wat te mompelen dat ik volgend jaar met hemelvaart weer naar het Schwarzwald ga, ongeacht wat de rest van de club doet. Degenen die gekoppeld zaten met de intercom riepen direct dat ze meedoen, dus dat is alvast geregeld.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hmm, vorige 2 keer kon ik helaas niet mee
wie weet deze keer wel.
Ondertussen heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat @McKaamos nu alleen de Magna nog heeft.
Nu maar hopen dat dat ding heel blijft
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Niet teveel hopen, dat stinkt zoDestruction schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:35:
Ondertussen heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat @McKaamos nu alleen de Magna nog heeft.
Ja klopt, daar inderdaad ja. Je denkt dat het heel wat is, maar dan loop je naar binnen en blijkt er nog een zaak in te zitten, en een broodjeszaak. Zo groot is het dus niet. De andere zaken zitten voor mij te ver weg om even te gaan kijken, ik houd het wel even bij online bestellenJ.E. Weinor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Ben je zeker bij Louis in Emsbüren geweest daar ben ik vorige week nog geweest voor het eerst gekeken voor een paar motorlaarzen maar niet geslaagd, ja een paar mooie Daytona laarzen meer dan 400 euro werd mij te gortig en voor mij dichter bij vanuit Twente. maar net wat je zij de buitenkant lijkt groot maar de winkel shop vrij klein het is geen megastore en viel mij eigenlijk ook tegen eerlijk gezegd.
En volgens mij zitten ze daar nog niet zo lang, weet wel dat er een in Munster en Osnabrück een vestiging zit maar ligt wat weer verder weg ooit keer geweest jaren geleden in Nederland heeft Louis 2 vestigingen, wat ik mij herinner was dat vroeger motorzoom een onderdeel er van.
Welke grote motorzaak in Nederland zit met een megastore zal ik 123 niet weten vroeger had je ook nog safe motors, een beetje shop in de buurt is Hengelo motorport maar de locatie ongunstig door heel Hengelo rijden. gunstige is vanuit Enschede maar de rest niet .als je van de andere kant komt.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Gisteren op de Harley experience dag bij Oude Munnik geweest. In totaal heb ik 4 motoren gereden. 3 daarvan tijdens de geplande rit van zo'n 1,5u, best leuke trip. Voor wie interesse heeft, hier mijn korte reflectie op de Softail Lowrider S/ST, welke ik beiden heb geprobeerd:
+ Heerlijk veel vermogen, merk je goed.
+ Rijd heel soepel, kan merken dat het een nieuwe motor is.
+ Milwaukee 8 blok word veel minder heet dan mijn Twin cam.
- ST kuip maakt veel herrie en stuurt erg lomp vergeleken met de Lowrider S.
- Raar, haast piepend geluid die Milwaukee 8, niet mooi tenzij je vol gas geeft.
- Trilt zo weinig dat het niet als Harley voelt haast.
- Harley kan echt geen sturen maken, leek wel een naked bike houding, zo ver voorover dat ik zat. Had goed last van mijn rug en polsen na 2x half uurtje op die bikes.
Conclusie: ik hoef voorlopig zeker geen softail. En heb zo ook mijn twijfels over mid controls. Foto's van deze twee bikes:
:strip_exif()/f/image/7YvwAtc2D4SA1hWZoQpZqLBu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AugxdnaLxQ9guzxHhL3vN7AT.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder heb ik nog een minuut of 10 op de Pan America gereden. De eerste keer voor mij op zo'n soort bike. Dat was echt even wennen! Zo was ik mijn voetrem een paar keer kwijt, en moest even bedenken dat mijn voet verder naar beneden moest bij het stoppen
Te snel om conclusies te trekken, maar lijkt me leuk om eens vaker op zo'n soort bike te rijden, zie wel in hoe je daar leuk mee off-road kan.
En om af te sluiten nog even een leuke helm:
+ Heerlijk veel vermogen, merk je goed.
+ Rijd heel soepel, kan merken dat het een nieuwe motor is.
+ Milwaukee 8 blok word veel minder heet dan mijn Twin cam.
- ST kuip maakt veel herrie en stuurt erg lomp vergeleken met de Lowrider S.
- Raar, haast piepend geluid die Milwaukee 8, niet mooi tenzij je vol gas geeft.
- Trilt zo weinig dat het niet als Harley voelt haast.
- Harley kan echt geen sturen maken, leek wel een naked bike houding, zo ver voorover dat ik zat. Had goed last van mijn rug en polsen na 2x half uurtje op die bikes.
Conclusie: ik hoef voorlopig zeker geen softail. En heb zo ook mijn twijfels over mid controls. Foto's van deze twee bikes:
:strip_exif()/f/image/7YvwAtc2D4SA1hWZoQpZqLBu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AugxdnaLxQ9guzxHhL3vN7AT.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder heb ik nog een minuut of 10 op de Pan America gereden. De eerste keer voor mij op zo'n soort bike. Dat was echt even wennen! Zo was ik mijn voetrem een paar keer kwijt, en moest even bedenken dat mijn voet verder naar beneden moest bij het stoppen
En om af te sluiten nog even een leuke helm:
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Misschien heb ik het gemist, maar hoe was het in Noorwegen?darkkingll schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:33:
Hmm, vorige 2 keer kon ik helaas niet meewie weet deze keer wel.
Brrrrr, een beetje eng ding vind ikEn om af te sluiten nog even een leuke helm:
[Afbeelding]
Ik was net met wat routes bezig voor volgend weekend (in MyRouteApp), en daarna wilde ik die via Tomtom Mydrive uploaden. Daar kreeg ik de melding dat Tomtom met een verbeterde versie bezig is van de online routeplanner, en of ik die beta wilde proberen.
Eindelijk reageert dat ding een beetje snel! De interface mag wat beter, met name het beheer van bestaande routes, maar hehe. Het kan dus tóch.
Eindelijk reageert dat ding een beetje snel! De interface mag wat beter, met name het beheer van bestaande routes, maar hehe. Het kan dus tóch.
Kan je eens testen of bij jou de synchronisatie wel werkt? Bij ons motor groepje (3*Rider 550) werkt sinds afgelopen maand de synchronisatie niet meer of is heel traag (meerdere dagen voordat een route op de GPS verschijnt.)waar dit eerst 5 seconden kostte.DrivinUCrazy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:57:
Ik was net met wat routes bezig voor volgend weekend (in MyRouteApp), en daarna wilde ik die via Tomtom Mydrive uploaden. Daar kreeg ik de melding dat Tomtom met een verbeterde versie bezig is van de online routeplanner, en of ik die beta wilde proberen.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik maak mijn routes in MRA en zet ze via daar over naar mijn Tom Tom.
Of ik sla de routes op als GPX op de pc en zet ze dan via verkenner over.
Vorige week nog een keertje dat tomtom my drive geprobeerd maar moest wel meteen weer vloeken en ook een beetje huilen..
Niet aan mij besteed dus, wat een draak van een site zeg.
Denk dat ik nog betere vriendjes ben met Basecamp
Of ik sla de routes op als GPX op de pc en zet ze dan via verkenner over.
Vorige week nog een keertje dat tomtom my drive geprobeerd maar moest wel meteen weer vloeken en ook een beetje huilen..
Niet aan mij besteed dus, wat een draak van een site zeg.
Denk dat ik nog betere vriendjes ben met Basecamp
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vanochtend nog een aangemaakte route op Mydrive (gsm) overgezet naar Rider 550 zonder problemenRick-Jan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:19:
[...]
Kan je eens testen of bij jou de synchronisatie wel werkt? Bij ons motor groepje (3*Rider 550) werkt sinds afgelopen maand de synchronisatie niet meer of is heel traag (meerdere dagen voordat een route op de GPS verschijnt.)waar dit eerst 5 seconden kostte.
Mooi dat het bij jou nog wel werkt! Wij snappen er hier niks van, verschillende toestellen, routes, wifi/mobiel netwerk geprobeerd maar de synchronisatie werkt gewoon niet. Op de smartphone app staan ze er wel bij maar zijn de routes of niet te openen, of ze synchroniseren niet naar het GPS toestel. Wel balen want zo is de functionaliteit routes importeren en rijden onbruikbaar.theredone51 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:38:
[...]
Vanochtend nog een aangemaakte route op Mydrive (gsm) overgezet naar Rider 550 zonder problemen
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
De functie is soms wel wat 'nukkig'..Rick-Jan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:12:
[...]
Mooi dat het bij jou nog wel werkt! Wij snappen er hier niks van, verschillende toestellen, routes, wifi/mobiel netwerk geprobeerd maar de synchronisatie werkt gewoon niet. Op de smartphone app staan ze er wel bij maar zijn de routes of niet te openen, of ze synchroniseren niet naar het GPS toestel. Wel balen want zo is de functionaliteit routes importeren en rijden onbruikbaar.
- Staat in de MyDrive app het icoontje van de Rider er zonder een streep er door? (Verbinding gelukt)
- Staat onder instellingen -> Mydrive op de Rider dat hij verbinding heeft?
Dat je routes niet kan openen in de MyDrive app is wel vreemd..
Dat probleem heb ik op mijn Rider 40 ook, maar met een andere oorzaak. De bluetooth verslikt zich bij het opstarten van het apparaat in de synchronisatie+verkeersinfo+berekenen waar hij nu is. Dus ik start de Rider op met de bluetooth op mijn telefoon uit.Rick-Jan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:19:
[...]
Kan je eens testen of bij jou de synchronisatie wel werkt? Bij ons motor groepje (3*Rider 550) werkt sinds afgelopen maand de synchronisatie niet meer of is heel traag (meerdere dagen voordat een route op de GPS verschijnt.)waar dit eerst 5 seconden kostte.
Daarna zet ik de bluetooth pas aan..., Maar de Rider bouwt de verbinding dan niet meer altijd op. Door handmatig in de Rider de Bluetooth verbinding naar de telefoon te herstellen (niet opnieuw koppelen, gewoon aantikken), synchroniseert hij dan wel weer.
Mijn Rider heeft dus wel nog internet via bluetooth tethering.
Daarbij is wel een belangrijk ding te melden, als je je mobiel gebruikt als hotspot: gebruik IPv4 in je APN instellingen in plaats van IPv6. Dat laatste werkt niet. En TomTom houdt vol dat dat aan de providers ligt.
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-06-2022 07:22 ]
Heb je niet gemistSecsytime schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:11:
[...]
Misschien heb ik het gemist, maar hoe was het in Noorwegen?
Noorwegen was top! Erg mooi land, veel geweldig mooie wegen en natuur.
Kwaliteit van de wegen is er ook dik in orde.
Wel was het af en toe wat koud...
Bij beide punten die je aangeeft zijn in orde, op alle apparaten helaas. Klopt is ook heel vreemd, op de iPhone crasht de app gewoon, bij mij krijg ik de melding dat de route niet geladen kan worden. Na de sync kan dit wel gewoon.theredone51 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 05:58:
[...]
De functie is soms wel wat 'nukkig'..
- Staat in de MyDrive app het icoontje van de Rider er zonder een streep er door? (Verbinding gelukt)
- Staat onder instellingen -> Mydrive op de Rider dat hij verbinding heeft?
Dat je routes niet kan openen in de MyDrive app is wel vreemd..
Ik kan voor de grap eens proberen het toestel op te starten met bluetooth op telefoon uit, voor zover ik weet heeft iedereen dat bij ons aanstaan met verbonden telefoon services. Bedankt voor de tipDrivinUCrazy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:18:
[...]
Dat probleem heb ik op mijn Rider 40 ook, maar met een andere oorzaak. De bluetooth verslikt zich bij het opstarten van het apparaat in de synchronisatie+verkeersinfo+berekenen waar hij nu is. Dus ik start de Rider op met de bluetooth op mijn telefoon uit.
Daarna zet ik de bluetooth pas aan..., Maar de Rider bouwt de verbinding dan niet meer altijd op. Door handmatig in de Rider de Bluetooth verbinding naar de telefoon te herstellen (niet opnieuw koppelen, gewoon aantikken), synchroniseert hij dan wel weer.
Mijn Rider heeft dus wel nog internet via bluetooth tethering.
Daarbij is wel een belangrijk ding te melden, als je je mobiel gebruikt als hotspot: gebruik IPv4 in je APN instellingen in plaats van IPv6. Dat laatste werkt niet. En TomTom houdt vol dat dat aan de providers ligt.
Ja, je hoeft ook niet je eigen hoofd erop te hebben.
Ik heb toch maar een setje zijkoffers bij de GS gehaald, staat toch wat completer zo 
:strip_exif()/f/image/hykm9qHF4BssYipsv3xj3tL3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PC1ZIg4PbgwmEz5QJCmUnFXr.jpg?f=fotoalbum_large)
Makkelijk te monteren wel, 3 bouten per kant voor de houders en een paar minuten friemelen om de slotjes op de contactsleutel af te stellen.
Nu eens kijken of ik kan wennen aan het rijden met die dingen, op de Caponord vond ik het altijd veel te breed.
:strip_exif()/f/image/hykm9qHF4BssYipsv3xj3tL3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PC1ZIg4PbgwmEz5QJCmUnFXr.jpg?f=fotoalbum_large)
Makkelijk te monteren wel, 3 bouten per kant voor de houders en een paar minuten friemelen om de slotjes op de contactsleutel af te stellen.
Nu eens kijken of ik kan wennen aan het rijden met die dingen, op de Caponord vond ik het altijd veel te breed.
Als je Kawasaki rijdt, moet je eigenlijk deze helm hebben:Jolke schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:11:
[...]
Ja, je hoeft ook niet je eigen hoofd erop te hebben.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vaak is dat vooral 'gevoel';Chakotay schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:51:
Ik heb toch maar een setje zijkoffers bij de GS gehaald, staat toch wat completer zo
je stuur is even breed of breder.
Natuurlijk zijn auto's op de hoogte van jouw stuur weer net wat smaller dan op de hoogte van je koffers, maar als dat verschil belangrijk gaat worden dan probeer je al door een flink krappe ruimte te kruipen...
Jup, ik heb er wel specifiek op gelet dat ze niet breder dan het stuur (en de cylinders) zijnHkuit schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:16:
[...]
Vaak is dat vooral 'gevoel';
je stuur is even breed of breder.
Natuurlijk zijn auto's op de hoogte van jouw stuur weer net wat smaller dan op de hoogte van je koffers, maar als dat verschil belangrijk gaat worden dan probeer je al door een flink krappe ruimte te kruipen...
Ik wil zeker in druk verkeer nogal eens door aardig smalle gaatjes gaan, dus word even goed opletten als ik er permanent mee ga rijden. Voorlopig laat ik ze er in ieder geval even opzitten, ze gaan sowieso al een stuk makkelijker de tuin in & uit dan de Caponord met zijkoffers.
Motorregenpak heb ik naar ASSEN wel meegenomen, maar niet nodig gehad. Wel de ponsjoo op de vrijdagochtendR0y. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:49:
[...]
Rotzak.
Zo was onze rit door de St. Gothard.
:strip_exif()/f/image/a1633kV8OqyN1vQsjs9JvHVh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat werd dus een omleiding over de pas in de zeikregen waarvan geen foto's maar een egaal grijs vlak kunnen jullie zelf wel tekenen
Paar dagen later, op zoek naar de St. Bernardino pas (indien goed weer) kwamen we hierlangs.
:strip_exif()/f/image/XZe5Vyk2flOASkMTG42z8JSQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Een wat uitgebreider verslag volgt zsm. het verhaal eindigt weer terug in NL na een rit van 9 uur waarvan 6 uur, jawel, in de zeikregen
:strip_exif()/f/image/a1633kV8OqyN1vQsjs9JvHVh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat werd dus een omleiding over de pas in de zeikregen waarvan geen foto's maar een egaal grijs vlak kunnen jullie zelf wel tekenen
Paar dagen later, op zoek naar de St. Bernardino pas (indien goed weer) kwamen we hierlangs.
:strip_exif()/f/image/XZe5Vyk2flOASkMTG42z8JSQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Een wat uitgebreider verslag volgt zsm. het verhaal eindigt weer terug in NL na een rit van 9 uur waarvan 6 uur, jawel, in de zeikregen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zelf twee mooie dagen gehad! Vrijdag was ik onderweg naar het appartement en de enige druppels die ik heb gezien was richting mijn vervoer (een vrachtwagen waar de motor in ging samen met de spullen) met de motor.SniperGuy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:26:
[...]
Motorregenpak heb ik naar ASSEN wel meegenomen, maar niet nodig gehad. Wel de ponsjoo op de vrijdagochtend
Dat de politie mild is heb ik trouwens zelf mogen ervaren, doorgetrokken streep negeren en iets te hard icm lomp optrekken (#ktm). Staat daar ineens een motoragent om het hoekje.. ik nog vriendelijk zwaaien maar hij negeerde mij
[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 27-06-2022 22:24 ]
Had een van jullie pech, gezien het grote lege stuk ervoor, of was er verderop iets gebeurd?botoo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:52:
[Afbeelding]
[..]
Ik zie een rood stoplicht erboven, geen idee of dat iets zegt hoorChakotay schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:
[...]
Had een van jullie pech, gezien het grote lege stuk ervoor, of was er verderop iets gebeurd?
Grote kans dat dat rode licht er iets mee te maken heeft
Maar die pas ziet er wel erg gaaf uit!
Maar die pas ziet er wel erg gaaf uit!
Gaaf hoor!botoo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik me altijd afvraag met die kentekenplaat links: Zorgt dat niet voor onevenredig veel luchtweerstand links? Dat de motor als het ware naar links "trekt" zeg maar?
Gave motoren ook
Als je in de buurt van de St. Gothard komt staat er een paar km eerder een groot bord met welke tunnels er open of dicht zijn, ik heb daar specifiek op gelet en alles was open . . . toen wij daar langs reden. Even later file en geen kleintje ook maar daar zijn we tussendoor gereden, geen idee of filteren mag in Zwitserland maar met die regen kregen we wel alle ruimte. We waren misschien net 1 km in de tunnel toen alles op rood ging en de iedereen stond stil. Na een kort poosje kwamen de mensen uit hun auto's en begonnen rond te wandelen, voor ons het moment om helm af te zetten.Chakotay schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:
Had een van jullie pech, gezien het grote lege stuk ervoor, of was er verderop iets gebeurd?
Gelukkig stonden wij vlak voor een zij-ingang voor hulpdiensten dus we zouden in geval van nood snel weg kunnen naar buiten en we hadden het voordeel dat daar nog veel frisse lucht door naar binnen kwam, zo'n tunnel is toch wel flink gevuld met uitlaatgassen en warmte.
Politieauto's, brandweer, ambulances en andere hulpdiensten kwamen allemaal langs die zij-ingang naar binnen en sommige auto's keerden en kwamen langzaam terug met de mededeling dat er brand was. Daar word je niet vrolijk van. Vervolgens horen we iemand schreeuwen 'NICHT SCHIESSEN!' maar ik vermoed dat dat een 'grapjurk' was.
Na 30-45 min. kwam er Politie naar ons toe met de mededeling dat me moesten opstappen en doorrijden door de zij-ingang en werden we naar de pas gestuurd alwaar het nog steeds regende. Pics van die rit staan in de GoPro maar die moeten we nog uitzoeken.
Initiele plan was om iig één bergas te doen als het weer het toestond, blijkbaar valt zeikregen ook daaronder want we kwamen toch over de berg aan de andere kant terecht, was wel ff spannend zonder veel zicht in die natte omgeving
Harley rijders schijnen altijd een beetje 'dwars' te zijnVrijdag schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:07:
Wat ik me altijd afvraag met die kentekenplaat links: Zorgt dat niet voor onevenredig veel luchtweerstand links? Dat de motor als het ware naar links "trekt" zeg maar?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Laatst kreeg ik nog van een agent een compliment dat mijn (after market) uitlaat mooi klonkR0y. schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:22:
[...]
Dat de politie mild is heb ik trouwens zelf mogen ervaren, doorgetrokken streep negeren en iets te hard icm lomp optrekken (#ktm). Staat daar ineens een motoragent om het hoekje.. ik nog vriendelijk zwaaien maar hij negeerde mij
Het zijn net mensen zegmaar
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
botoo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:17:
[...]
Harley rijders schijnen altijd een beet 'dwars' te zijnen zo'n grote gele plaat vol op de achterkant vind ik
Toen wij vorige week terug kwamen uit Oostenrijk (met de auto
) zijn we via de Fernpass via Füssen gereden. Dan ga je via de tunnel de grens over terug naar Duitsland. Bij het uitkomen van de tunnel was de politie/douane met een vrij intensieve controle bezig. Dat is ook niet handig, zeg maar. Alles wat dan een beetje stokt, veroorzaakt direct een file in de tunnel. Daar had ik ook even mijn twijfels bij. Ik weet niet of ze dat bij wat meer drukte dan vóór de tunnel al gaan doseren om het verkeer in de tunnel zelf te beperken.
Die tunnel kennen @NLDViane en ik wel, hebben toen op 100 meter van de ingang een uur lang stil gestaan omdat ie dicht was. Toen we er eindelijk doorheen mochten stond er politie aan de andere kant van de tunnel van alles en nog wat te doen.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:05:
Toen wij vorige week terug kwamen uit Oostenrijk (met de auto) zijn we via de Fernpass via Füssen gereden. Dan ga je via de tunnel de grens over terug naar Duitsland. Bij het uitkomen van de tunnel was de politie/douane met een vrij intensieve controle bezig. Dat is ook niet handig, zeg maar. Alles wat dan een beetje stokt, veroorzaakt direct een file in de tunnel. Daar had ik ook even mijn twijfels bij. Ik weet niet of ze dat bij wat meer drukte dan vóór de tunnel al gaan doseren om het verkeer in de tunnel zelf te beperken.
De Fernpass was best leuk toen, zelfs zo leuk dat ik soms vergat dat er een karretje met motoren erop achter de auto hing
Ze wonen wel op het bureau toch?ToolkiT schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Laatst kreeg ik nog van een agent een compliment dat mijn (after market) uitlaat mooi klonk
Het zijn net mensen zegmaar
De vakantie liep wat anders dan gepland. We zouden vliegen en dan daar een huurauto oppikken. Maar vliegveld Eindhoven kreeg het niet geregeldtimmie271 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:14:
De Fernpass was best leuk toen, zelfs zo leuk dat ik soms vergat dat er een karretje met motoren erop achter de auto hing
Op de heenweg wilde ik via de Fernpass door Oostenrijk naar Italië. Maar welke pas neem je dan daadwerkelijk Italië in? Reschenpass? --> omrijden ten opzichte van onze gewenste bestemming. Brennerpas? --> wegwerkzaamheden, daar had ik geen zin in.
Maar daar ligt er ook nog eentje tussenin. De Timmelsjoch. Dus met mijn autootje (Mazda 2) zijn we de Timmelsjoch over gecrosst.
Toen we in Italië weer onderaan stonden hoorde ik wat zuchten naast me. Wat is er aan de hand? "kun je even stoppen, ik word een beetje misselijk..."
Laat ik het er maar op houden dat mijn rally-aspiraties even naar boven kwamen...
En om het dan motorgerelateerd te houden: het motormuseum bovenop is weer in ere hersteld, na de brand een tijd terug.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:48:
[...]
De vakantie liep wat anders dan gepland. We zouden vliegen en dan daar een huurauto oppikken. Maar vliegveld Eindhoven kreeg het niet geregeld, dus we trokken zelf onze conclusie en hebben de auto gepakt.
Op de heenweg wilde ik via de Fernpass door Oostenrijk naar Italië. Maar welke pas neem je dan daadwerkelijk Italië in? Reschenpass? --> omrijden ten opzichte van onze gewenste bestemming. Brennerpas? --> wegwerkzaamheden, daar had ik geen zin in.
Maar daar ligt er ook nog eentje tussenin. De Timmelsjoch. Dus met mijn autootje (Mazda 2) zijn we de Timmelsjoch over gecrosst.![]()
![]()
![]()
Toen we in Italië weer onderaan stonden hoorde ik wat zuchten naast me. Wat is er aan de hand? "kun je even stoppen, ik word een beetje misselijk..."![]()
Laat ik het er maar op houden dat mijn rally-aspiraties even naar boven kwamen...Ze durfde alleen niet eerder iets te zeggen omdat ik lekker in een flow aan het rijden was. De pas was ook pas een paar dagen weer open, dus het was er lekker rustig.
Nickname eer aan gedaan dusDrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:48:
[...]
De vakantie liep wat anders dan gepland. We zouden vliegen en dan daar een huurauto oppikken. Maar vliegveld Eindhoven kreeg het niet geregeld, dus we trokken zelf onze conclusie en hebben de auto gepakt.
Maar daar ligt er ook nog eentje tussenin. De Timmelsjoch. Dus met mijn autootje (Mazda 2) zijn we de Timmelsjoch over gecrosst.![]()
![]()
![]()
Toen we in Italië weer onderaan stonden hoorde ik wat zuchten naast me. Wat is er aan de hand? "kun je even stoppen, ik word een beetje misselijk..."![]()
Laat ik het er maar op houden dat mijn rally-aspiraties even naar boven kwamen...Ze durfde alleen niet eerder iets te zeggen omdat ik lekker in een flow aan het rijden was. De pas was ook pas een paar dagen weer open, dus het was er lekker rustig.
En om het dan motorgerelateerd te houden: het motormuseum bovenop is weer in ere hersteld, na de brand een tijd terug.
Om mezelf maar even te quoten, de rit half mei was erg leuk.badkuip schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het was een mooie rit vandaag! Foto's zijn van de stops, onderweg geen tijd gehad om foto's te maken (te druk met genieten😜)
Gaaf om op deze manier met mensen met dezelfde passie een rondje te maken👍
Is er animo voor nog een ritje op zondag 7 augustus? Hetzelfde principe, start en aankomst ergens in Amersfoort of omgeving. Ik zet een route uit of we rijden dezelfde route andersom (doe ik wel vaker, ziet er heel anders uit).
Graag een duimpje of een reactie op deze post. Als er animo is, dan ga ik iets plannen.
Heren liefhebbers,
Gisteren viel mij op dat het blok van mijn F650GS (twin) precies wat olie lekt.
Ik ben aan de slag gegaan met een set torckx sleutels en een uurtje sleutelen later denk ik dat ik het probleem gevonden heb.
De dichting van het kleppendeksel lijkt wat gesmolten.
:strip_exif()/f/image/p8nCsE2ZBVzmV5efYzCtXiqC.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee of er nog iets anders mis kan zijn? ik dacht ergens richting de koeling te kijken...
TIA!
Gisteren viel mij op dat het blok van mijn F650GS (twin) precies wat olie lekt.
Ik ben aan de slag gegaan met een set torckx sleutels en een uurtje sleutelen later denk ik dat ik het probleem gevonden heb.
De dichting van het kleppendeksel lijkt wat gesmolten.
:strip_exif()/f/image/p8nCsE2ZBVzmV5efYzCtXiqC.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee of er nog iets anders mis kan zijn? ik dacht ergens richting de koeling te kijken...
TIA!
Short cuts make long delays
Die komt bekend voor, gisteren over geweest:botoo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:52:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/vrG06nDXR9W6HA9sHxzZyz2u.jpg?f=fotoalbum_large)
Prachtig uitzicht 😅
De volledige rit:
YouTube: 500EC 2022/11 - Campodolcino (IT) / Brienz (CH)
We zijn ondertussen al 12 dagen onderweg, dus er is nog veel meer:
YouTube: YouTube
Ik heb een screenshot van @theredone51's YouTube: 500EC 2022/11 - Campodolcino (IT) / Brienz (CH) gepikt om in te 'kleuren' hoe onze hele St. Gothard pas er uitzag 
Dat stukje onderaan de Spluga waar er aan de weg gewerkt werd (de weg was weg) was op de Harleys ook wel interssant om te doen
Dat stukje onderaan de Spluga waar er aan de weg gewerkt werd (de weg was weg) was op de Harleys ook wel interssant om te doen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vandaag bericht gehad dat mijn Tiger eind juli een bak revisie ondergaat. Alles in de bak wordt vervangen wegens probleem dat hij van 3e naar neutraal springt bij terugschakelen. Zitten versleten delen in wat niet zou mogen na 50 k km.
wat onderdeeltjes binnen gekregen voor een projectje aan de Virago.. Eerste onderdeel maar eens passen:
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
In mijn oude Yamaha Radian is de accu (weer) overleden.
Accu hing vanaf pakweg begin oktober aan de druppellader, maar door een onbekende reden is de accu volledig leeg (en/of (daardoor) defect). De druppellader gaf een error en geeft dit wederom bij opnieuw aansluiten. Opladen met een andere lader lukt helaas ook niet.
Betreft deze accu https://www.advitek.nl/me...1-powersport-motor-a.html
Nu zoek ik een nieuwe accu, is er een reden niet nogmaals deze accu te bestellen of zijn er betere alternatieven?
Accu hing vanaf pakweg begin oktober aan de druppellader, maar door een onbekende reden is de accu volledig leeg (en/of (daardoor) defect). De druppellader gaf een error en geeft dit wederom bij opnieuw aansluiten. Opladen met een andere lader lukt helaas ook niet.
Nu zoek ik een nieuwe accu, is er een reden niet nogmaals deze accu te bestellen of zijn er betere alternatieven?
[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 29-06-2022 15:41 ]
Correct alsmede juist. CBR600F is foetsie.Destruction schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:35:
En in dat licht, iemand nog belang bij een SW-Motech ION L 50liter tailbag?
Dit model: https://www.nr1motor.nl/i...G1CkpO1vv4HAaAjWFEALw_wcB
Een slimme of een domme druppellader? Die laatste kan bij continu aangesloten zijn ook je accu slopen.JBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:33:
In mijn oude Yamaha Radian is de accu (weer) overleden.
Awesome
Wow, vaag dude!botoo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:03:
Ik heb een screenshot van @theredone51's YouTube: 500EC 2022/11 - Campodolcino (IT) / Brienz (CH) gepikt om in te 'kleuren' hoe onze hele St. Gothard pas er uitzag
[Afbeelding]
Als je echt weinig rijdt, accu eruit, opladen, en binnen bewaren.JBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:33:
Volle accu, stabiele temperatuur, geen ontlading, vindt het beestje fijn.
Dan kan je hem heeeeeel lang goed houden.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Eentje van de Lidl/Action a pakweg 20 euro, dus ik vermoed geen slimme? Beter op een tijdklokje dus..?A13X schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:16:
[...]
Een slimme of een domme druppellader? Die laatste kan bij continu aangesloten zijn ook je accu slopen.
Goede tip voor een volgende winter. Staat overigens binnen in de garage, dus heel koud wordt het niet._Apache_ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:26:
[...]
Als je echt weinig rijdt, accu eruit, opladen, en binnen bewaren.
Volle accu, stabiele temperatuur, geen ontlading, vindt het beestje fijn.
Dan kan je hem heeeeeel lang goed houden.
En even terug naar m'n vraag, is de gelinkt accu een degelijk? Of zijn er betere in een vergelijkbare prijscategorie?
[ Voor 48% gewijzigd door JBS op 29-06-2022 21:35 ]
@timmie271 ff schoppen in dit geval. Of @LankHoar, of @lolgast
Fiets voor jonge gasten uit de lijst, zodat de cruiser voor bejaarden overblijft
[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 29-06-2022 22:35 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Goede ervaringen met Motobatt: https://www.motomoto.nl/m...tt-mb12u-gel-battery.htmlJBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:32:
En even terug naar m'n vraag, is de gelinkt accu een degelijk? Of zijn er betere in een vergelijkbare prijscategorie?
* timmie271 zoekt gelijk een bak ijswaterDestruction schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:34:
[...]
@timmie271 ff schoppen in dit geval. Of @LankHoar, of @lolgast![]()
Fiets voor jonge gasten uit de lijst, zodat de cruiser voor bejaarden overblijft
Swap de foto ook gelijk even naar een beteretimmie271 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:44:
[...]
* timmie271 zoekt gelijk een bak ijswater
https://tweakers.net/foto...mWmz36nQtFpSJHLMCIugC.jpg
Ik zou dan voor een actie foto gaanMcKaamos schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:07:
[...]
Swap de foto ook gelijk even naar een betere
https://tweakers.net/foto...mWmz36nQtFpSJHLMCIugC.jpg
spoiler::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22Q4md0Skf19tRDINAsC35bc.jpg?f=user_large)

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22Q4md0Skf19tRDINAsC35bc.jpg?f=user_large)
Awesome
Foto op een mooie locatie ook 🤣🤣🤣
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Naast een duimpje omhoog hebben we geen duimpje omlaag nodig, maar een middelvinger.
Hoogste tijd om eens serieus wat kilometers te rijden met dat ding.McKaamos schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:26:
[...]
Naast een duimpje omhoog hebben we geen duimpje omlaag nodig, maar een middelvinger.
Een stator waar stukken af vallen als je 'm aanraakt en die er hier en daar wat zwartgeblakerd uit ziet, da's in ieder geval niet goed
Dat soort accu's zijn inderdaad een stuk beter. Ik heb dan geen ervaring met Motobatt, maar met Odissey en dat zijn ook AGM accu's. De motor kon gewoon 4 maanden buiten staan in de winter en dan startte ie nog steeds met 1 druk op de knop. Ik kon toen de motor niet binnen stallen en ook niet laden buiten.theredone51 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:41:
[...]
Goede ervaringen met Motobatt: https://www.motomoto.nl/m...tt-mb12u-gel-battery.html
(ben erg blij met de parkeergarage onder mijn flat, in de winter af en toe laden, staat altijd 'warm'. Heerlijk!)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heerlijk! Doet mij weer denken aan onze trip naar Marokko jaren geleden. Toen we door Frankrijk reden hadden we de hele dag een vreselijke moesson. Echt pijpenstelen. Ik was toen wel blij met mijn BMW regenoverall, die volgens anderen in de groep veel te duur was. Maar ja...ik was dan ook de enige die helemaal droog wasbotoo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:03:
oké dan...bij de polsen en de hals werd het op een gegeven moment een beetje nat
[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 30-06-2022 11:00 ]
Heb jaren motobatt gehad maar de laatste waren beide zo stuk. Ben nu over naar Varta, op het gs forum zijn de laatste tijd ook wat meer klachten over motobatt. Maar misschien was er een slechte serie en zijn ze nu weer beter?theredone51 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:41:
[...]
Goede ervaringen met Motobatt: https://www.motomoto.nl/m...tt-mb12u-gel-battery.html
Dan mag jij kiezen welke foto het wordtMcKaamos schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:26:
[...]
Doe m'n eigen maar. Met n beetje geluk is de natuurlijke habitat van de Magna veranderd
Het is ook vaak de ontlading die je nekt. Menig motor die na een winterstop een nieuwe accu moet. Zonde.JBS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:32:
[...]
Eentje van de Lidl/Action a pakweg 20 euro, dus ik vermoed geen slimme? Beter op een tijdklokje dus..?
[...]
Goede tip voor een volgende winter. Staat overigens binnen in de garage, dus heel koud wordt het niet.
Met merken heb ik weinig ervaring. Gebruik nu een huismerk van m'n garage.
Rij ook erg weinig, maar motor (fjr1300, 4cil, 1300cc) start altijd zonder problemen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Hoe bevalt de BMW R1250 GS Adventure zich als eerste motor? Heb reeds een Yamaha Tracer 9 in bestelling staan, maar neig nu meer naar de BMW toe..
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/DGkRSzB4KNIc1SX9Dux8TWoy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rdwBrRIvIyk4hkKzTtnYUhYD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RHGK9Pv38RYLUAhBeZPNSSnz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WmfyNjMIz9BlpluwTw85E8ei.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GZGg1NCd6xAELdqNcOxsOmL5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JIOFIcGgG12hPojPjFIVVI9y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9Kerl2KQWNzKdWVwRcyZvhwo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vunCimVbrs8GBWPoP8u8dykx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/c11vKYGxHpKnoxg0RkwzCxV5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/438M8InjcMUVLaR5i1Wem5Rr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GEm3QMoZdPtEKvYtGgodm9VE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/umJjh4vx0r1D3O6IDW6duWkY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yKNnbqtgc9OOKtcfBOvGqt5z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1KtzM2IzQhNKvHQwzj3jgBlk.jpg?f=fotoalbum_large)