Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het ging mij meer om de vergelijking tussen bijvoorbeeld een full-options Range Rover en de duurste uitvoering van een 1250GSA. Beiden zien eruit alsof je er met gemak mee door de loopgraven van WO1 kan knallen, maar beiden zullen waarschijnlijk nauwelijks zand zien. Dat maakt natuurlijk helemaal niks uit, er zullen ook vast veel peperdure supersports(wagens) in garages staan die per jaar misschien tien meter van hun plek komen om gewassen te worden.
Qua rijcomfort zijn ze ongeëvenaard en zeker als je veel kilometers maakt is het niet gek dat je een all-road rijdt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zie één reden om allroad te rijden er niet bijstaan: genoeg (fysieke) ruimte! Ik ben 1.96 en op een allroad pas ik goed op zonder het gevoel te hebben dat ik op een minibike zit, iets wat ik bij veel andere motoren wel snel heb
[edit] @Joopieboy was mij net voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 25-09-2019 11:18 ]
Ik ben/was dus een Diversion 900 gewend, dat ding was bij 180km/u nog redelijk comfortabelRequiem19 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:35:
Daarnaast kun je tenminste gewoon chill 150 cruisen op de snelweg.
Wat ik een beetje mis aan de Diversion is het comfort op de snelweg, en natuurlijk de topkoffer. Ik heb nu al een aantal keren de auto nodig gehad voor zaken die ik eerder prima op de Diversion kon vervoeren. En nee, een tanktas oid is in dat geval geen echt passende oplossing. Daarentegen wil ik ook geen topkoffer op de CBR schroeven...
Ik moet er nog maar eens over nadenken wat voor dat soort dingen de beste oplossing is, ofwel een fiets erbij halen of misschien toch de CBR weer weg doen en iets kopen dat er meer tussen in zit
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hier deels hetzelfde, gestart op een supersport, daarna via tour en allroad bij een Naked beland. Deze bevalt erg goed, maar ik vermoed dat als deze eruit gaat er een allroad met vergelijkbaar vermogen voor terugkomt (die zijn nu nog buiten budget). Het rijd en stuurt heerlijk, maar comfort laat wel wat te wensen over en dat merk je wel in zo'n weekend weg. Het stuk A2 van Maastricht tot de A73 een beetje 100km/h tokkelen met @caesar1000 achter mij aan was toch echt drama.Requiem19 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:35:
Haha, wat een haat op Allroads.
Ik heb in 13 jaar tijd Supersports, nakeds, allroads en enduro's gereden. Mijn onbescheiden mening:
- Supersports: nutteloos voor de obw. Oncomfortabel, te piekerig vermogen en omdat de meeste wegen geen biljart laken zijn ook te hard geveerd. Op het circuit was het wel een feestje en kwam dat ding pas in z'n recht (totdat ik crashte, mn been brak en 3 maanden moest revalideren ^^)
- Naked (Monster, Streetfigher 1098 en Hypermotard 1100): al veel meer fun! Ook omdat het twins waren uiteraard. Meer speeltuin gevoel, maar als je een stukje moet rijden om op je bestemming te komen (lees, Duitsland ofzo) werd ik er wel een beetje verdrietig van
- Enduro's: leuk voor offroad, verder vooral van het asfalt blijven
- Allroads: beetje van alles. In ieder geval lekker comfortabel, maar genoeg lol! Stuurt natuurlijk net allemaal even minder vlammend dan een supersport of een sportieve naked, maar het scheelt echt niet heel veel.
Als ik in de Eifel zou wonen, zou ik een gave naked nemen denk ik. Maar aangezien je in NL altijd wel even een stukje moet snelweg knallen voordat je bij een mooi gebied bent is een Allroad in NL imo het handigste ...
Awesome
Over die turbulentie las ik een interessant artikel:Chakotay schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:25:
Ik vond op hoge snelheid snelwegcruisen overigens een stuk comfortabeler op de RSV Mille dan op de Caponord. Op de RSV zat ik door de stroomlijn & sportieve zithouding een stuk meer uit de wind, op de Caponord vang je door het grotere frontoppervlak en rechtop-zithouding een stuk meer wind & vooral turbulentie. De RSV was zelfs ook een stukje zuiniger op de snelweg
https://advrider.com/wind...ng-in-motorcycle-helmets/
Samengevat:
Meeste ruitjes zorgen juist voor turbulentie / extra lawaai. Je kunt het beste of a) een super laag ruitje nemen, zodat je helm schone lucht vangt, b) geen ruitje nemen, maar dan zit je bovenlichaam wel erg in de wind, of c) een mega grote ruit nemen zodat de turbulente lucht over je helm heen gaat.
Visueel:

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 25-09-2019 11:29 ]
Ook met iemand achterop 230km/u op de snelweg in Duitsland op de cruise, geen centje pijn.
De enige motor die ooit ervoor in de plaats gaat komen is de BMW S1000XR, want die rijdt nog veel beter...
Conclusie: all-Road kunnen een genot zijn om te rijden, ook sportief!
[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 25-09-2019 11:40 ]
Klopt wel ongeveer, net weer terug uit duitsland, na 3 dagen opgevouwen te zetten op mijn GSXR a ~1300km. Op de terugweg wel enigsinds jaloers op een Pan European rijderRequiem19 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:35:
Haha, wat een haat op Allroads.
Ik heb in 13 jaar tijd Supersports, nakeds, allroads en enduro's gereden. Mijn onbescheiden mening:
- Supersports: nutteloos voor de obw. Oncomfortabel, te piekerig vermogen en omdat de meeste wegen geen biljart laken zijn ook te hard geveerd. Op het circuit was het wel een feestje en kwam dat ding pas in z'n recht (totdat ik crashte, mn been brak en 3 maanden moest revalideren ^^)
- Naked (Monster, Streetfigher 1098 en Hypermotard 1100): al veel meer fun! Ook omdat het twins waren uiteraard. Meer speeltuin gevoel, maar als je een stukje moet rijden om op je bestemming te komen (lees, Duitsland ofzo) werd ik er wel een beetje verdrietig van
- Enduro's: leuk voor offroad, verder vooral van het asfalt blijven
- Allroads: beetje van alles. In ieder geval lekker comfortabel, maar genoeg lol! Stuurt natuurlijk net allemaal even minder vlammend dan een supersport of een sportieve naked, maar het scheelt echt niet heel veel.
Maar prachtig mooi gereden en flink kunnen banen, mooi de berg op achter een local in een porsche aan
Asus Zenbook i7 256gb
Niet slecht en ik ga er maar 100 euro op achter uit...
Tijd om mijn eigen te gaan oriënteren wat voor motor ik nu wil rijden.
Shortlist bestaat momenteel uit: Z900 / Z1000 / GSX-S1000 / 790 Duke
"Don't let your dreams be memes"
De cruise control stopt bij 160 al hoorBvZwolle schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:38:
Ook even mengen in het All-Road verhaal. Ik ben begonnen op een CBF1000: samengevat SAAI... Gewoon net niks. Ondertussen had mijn vrouw een FZS600 Fazer gekocht. Met 1.94m voel ik me net een foetus, maar het stuurt erg goed. Daarna zelf een Tiger 1050 gekocht. 4 jaar veel plezier mee gehad, maar de tand des tijds begon zichtbaar te worden. Het is een redelijk sportieve houding, ietwat gevoelloze veerweg, maar wat een genot om continu tussen de 6 en 10.000 toeren te rammen in de bergen! Nu in het bezit van een Triumph Explorer van 2014 met volledige kofferset en Wilbers veringset: dit is toch wel buitencategorie motorrijden qua overall kwaliteiten: veel en goed te doseren vermogen, stuurt snaarstrak, geen vertraging in de overbrenging in de cardan. En op de dijken tussen Kampen en Deventer ben ik nog nooit ingehaald door een supersport of ander type motor. Ja, ik rijd flink door, maar dan alleen in de bochten.
Ook met iemand achterop 230km/u op de snelweg in Duitsland op de cruise, geen centje pijn.
De enige motor die ooit ervoor in de plaats gaat komen is de BMW S1000XR, want die rijdt nog veel beter...
Conclusie: all-Road kunnen een genot zijn om te rijden, ook sportief!
Een maat van me met een 2013 Explorer had 235 op de teller staan, met iets andere koffers en had nog gas over...
1 woord: DukeWootlock schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:45:
Nou de schadeexpert gesproken (geen idee waarom, de motor is gestolen) en ik krijg het bedrag terug wat de motor nu kost inclusief accesoires. nu nog even de 30 dagen uitzitten.
Niet slecht en ik ga er maar 100 euro op achter uit...
Tijd om mijn eigen te gaan oriënteren wat voor motor ik nu wil rijden.
Shortlist bestaat momenteel uit: Z900 / Z1000 / GSX-S1000 / 790 Duke
Ik ben bekend met het concept inderdaadRequiem19 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:28:
[...]
Over die turbulentie las ik een interessant artikel:
Samengevat:
Meeste ruitjes zorgen juist voor turbulentie / extra lawaai. Je kunt het beste of a) een super laag ruitje nemen, zodat je helm schone lucht vangt, b) geen ruitje nemen, maar dan zit je bovenlichaam wel erg in de wind, of c) een mega grote ruit nemen zodat de turbulente lucht over je helm heen gaat.
Visueel:
[Afbeelding]

Bij de Capo heb ik naast de standaardruit nog 2 ruiten die steeds iets verder afgezaagd zijn. Het meeste gebruik ik de laagste ruit (even hoog als de topkuip), omdat die het comfortabelste is. De middelste ruit is in de herfst / voorjaar prettiger omdat de rijwind dan niet op m'n borst komt, de originele ruit gebruik ik eigenlijk nooit.Requiem19 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:28:
[...]
Over die turbulentie las ik een interessant artikel:
Samengevat:
Visueel:
[Afbeelding]
Ook op de S1000XR staat het ruitje altijd in de laagste stand.
Ik denk dat het lastig gaat zijn qua lengte (note: ik heb nog niet proef gereden) ik ben 1.96m en volgens mij is het een beste kleine fiets.
Dan de 790 Adventure. Ik heb er alleen even op gezeten en niet gereden, maar de zithouding leek mij prima. Wel gevoelsmatig dicht op het stuur, maar daardoor heel actief.Wootlock schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat het lastig gaat zijn qua lengte (note: ik heb nog niet proef gereden) ik ben 1.96m en volgens mij is het een beste kleine fiets.
Afgelopen jaar met de KTM test gereden, prachtige motor met fantastische rijmodi. Maar ik vond het allemaal niet zo spannend. Bochten was allemaal makkelijk en sensatieloos.etwintje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:52:
[...]
De cruise control stopt bij 160 al hoorEn ik betwijfel of ie de 230 aan echte kilometers haalt, verder wel helemaal eens, mensen vergissen zich er vaak in wat je met dit type all-roads kunt uithalen en ze zijn in het algemeen gewoon heel erg goed bruikbaar
De KTM haalde trouwens wel een aardige snelheid:
Asus Zenbook i7 256gb
Hij is inderdaad niet heel groot. Rijdt wel fantastisch!Wootlock schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:48:
[...]
Dat zou nog wel eens krap kunnen worden. Wat is het budget ongeveer?Wootlock schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:48:
[...]
Budget zal zo rond de 12-13k liggen.BvZwolle schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:23:
[...]
Dat zou nog wel eens krap kunnen worden. Wat is het budget ongeveer?
Dan heb je keuze genoeg! Al eens nagedacht over de S1000XR? Wat een monstermachine is dat!
YouTube: BMW S1000XR playing with Sport Bikes
Pure souplesse! Pure kracht!

Die KTM wordt dan ook nog redelijk rustig bereden.Ghostrider schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:11:
[...]
Afgelopen jaar met de KTM test gereden, prachtige motor met fantastische rijmodi. Maar ik vond het allemaal niet zo spannend. Bochten was allemaal makkelijk en sensatieloos.
De KTM haalde trouwens wel een aardige snelheid:
[YouTube: KTM 1290 Super Adventure S KTM DAG TESTRIT]
Als je wil kan je daar echt nog wel flink wat meer plat mee in de bochten (ik snap dat je bij een testrit dit niet doet!) maar zoals met mijn AT750 kan ik ook prima als een idioot rijden en steps aan de grond krijgen, maar als ik gewoon rustig kalm wil toeren kan het ook, de charme zit hem in het alles kunnen icm met zitten als een koning de hele dag.
Ik vind alleen dat adventure gewoon te veel richting toer gaat tegenwoordig bij merken als honda en bmw.
Mijn inziens kan je prima een kalere versie zonder alle elektronica maken zoals de tenere 700 en dan zit je meer over adventure te praten.
En ik heb mijn adventure's/allroads altijd op alle vlakken flink gebruikt, de tenere echt mishandelt en daarna ingeruild voor de AT. De AT een tijdje flink gebruikt offroad en nu gekozen om deze als toerfiets te gebruiken omdat het toch wel pijn doet om mijn droommotor uit mijn kinderjaren plat te leggen of te gooien. (zeker ook omdat het plastic duurder is dan zijn gewicht in goud

Maar als honda een uitgeklede 700cc versie van de AT zou maken zonder alle elektronica zou ik echt om zijn!
Een 600 tot 700 cc met minder dan 200kg rijklaar zou echt top zijn (wel een twin!) en dingen als abs,cruisecontrol,tft schermen,dct zal ik absoluut niet nodig hebben.
Daarbij is de instelling van de veren fantastisch op de slechte wegen. Strasse schade maakt met mijn all-road weinig uit qua snelheid. Terwijl mijn motor collega's op sportieve motorfietsen dan toch beginnen in te houden omdat ze alle kanten op stuiteren.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Drempels zijn dan ook altijd leukDerby schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:42:
Ook nog even aanhakend op het all-road verhaal. Ben zelf begonnen op een super motard omdat de een fiets was waar ik in ieder geval qua beenlengte comfortabel op kon zitten. Als ik dan eens een andere motor mee kreeg was dat drama. Beetje als Donkey Kong bij Mario kart. Na 125k km op de 1 cilinder was het tijd voor wat anders. Dus een hoge fiets waarbij mijn benen niet te veel opgevouwen zitten. Dus all-road. Die al wel wat zand gezien heeft, maar asfalt heeft wel mijn voorkeur.
Daarbij is de instelling van de veren fantastisch op de slechte wegen. Strasse schade maakt met mijn all-road weinig uit qua snelheid. Terwijl mijn motor collega's op sportieve motorfietsen dan toch beginnen in te houden omdat ze alle kanten op stuiteren.
Huh, kijk je wel dezelfde videokneusteun schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:38:
[...]
Die KTM wordt dan ook nog redelijk rustig bereden.
Als je wil kan je daar echt nog wel flink wat meer plat mee in de bochten (ik snap dat je bij een testrit dit niet doet!)
Gashendel staat bijna de hele rit vol open. Ja hij kan platter, maar dit is maar de openbare weg he, het is niet op assen. Ergens achteraan uit beeld reed nog een anker, in de vorm van een oudere meneer die normaal op een Honda Transalp rijdt.
240 is bij zo'n ding de fut er wel uit, een echt eindshot is er niet meer zegmaar.
Was trouwens de eerste en laatste testrit die ik mee heb gemaakt waarbij de voorrijder wel enigsinds wou doorrijden.
[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 25-09-2019 20:22 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik was benieuwd of jullie ook last van het geluid hebben op de motor. En dan met name van het windgeluid. Zelf ervaar ik boven de ~60km/h een hoge soort fluit-toon die na een tijdje echt vervelend wordt. Inmiddels heb ik al geprobeerd om met standaard dopjes met wind-filters te rijden. Dit helpt een heel klein beetje. De "normale" schuimdoppen die je in moet drukken en in je oren moet proppen werken ook niet echt geweldig. Ze werken zichzelf het oor uit. Vaak zitten ze volgens mij al half uit het oor zodra ik de helm op mn hoofd heb. Heeft één van jullie toevallig ervaring met op-maat-gemaakte doppen? Zoals bijvoorbeeld die van Alpine?
Ik merk namelijk dat ik wel echt extra bescherming nodig heb. Als ik zo door blijf gaan help ik mn hele oren naar de knoppen.
Edit: Bij zo'n bericht hoort natuurlijk ook even een fotootje van de motor

[ Voor 6% gewijzigd door josje94 op 25-09-2019 21:15 ]
2x bij een Schuberth S2 en een keer bij een nishua nog iets, ging prima. Het grootste probleem bleek nog de kraag onderin te zijn. Soldeerbout daar doorheen gejaagd om een gaatje te smelten, zodat de kabeltjes nergens bekneld kunnen raken.
@josje94 ja, al jaren gebruik ik otoplastieken, al langer dan ik motor rijd zelfs. Absoluut doen.
Daarnaast helpt het ook als je turbulentie rond je helm kunt verminderen met een hoger, of waarschijnlijker, een lager ruitje.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb zowel Alpine als Elacin geprobeerd (beide op maat gemaakte doppen), Elacin bevalt me op dit moment het best. De alpine doppen gaan bij mij te snel mijn oren uit. Het materiaal is te glad. Dat heb ik met de Elacin doppen nog niet. Die laatste dempen ook meer geluid. Meer frequenties. Qua prijs maakt het niet uit.josje94 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:05:
Inmiddels lurk ik al een hele tijd mee in dit topic. Zelf rijd ik sinds dit jaar ook motor (Suzuki SV650S uit 2002).
Ik was benieuwd of jullie ook last van het geluid hebben op de motor. En dan met name van het windgeluid. Zelf ervaar ik boven de ~60km/h een hoge soort fluit-toon die na een tijdje echt vervelend wordt. Inmiddels heb ik al geprobeerd om met standaard dopjes met wind-filters te rijden. Dit helpt een heel klein beetje. De "normale" schuimdoppen die je in moet drukken en in je oren moet proppen werken ook niet echt geweldig. Ze werken zichzelf het oor uit. Vaak zitten ze volgens mij al half uit het oor zodra ik de helm op mn hoofd heb. Heeft één van jullie toevallig ervaring met op-maat-gemaakte doppen? Zoals bijvoorbeeld die van Alpine?
Ik merk namelijk dat ik wel echt extra bescherming nodig heb. Als ik zo door blijf gaan help ik mn hele oren naar de knoppen.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Derby schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:16:
[...]
Ik heb zowel Alpine als Elacin geprobeerd (beide op maat gemaakte doppen), Elacin bevalt me op dit moment het best. De alpine doppen gaan bij mij te snel mijn oren uit. Het materiaal is te glad. Dat heb ik met de Elacin doppen nog niet. Die laatste dempen ook meer geluid. Meer frequenties. Qua prijs maakt het niet uit.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal maar eens een afspraak maken voor het laten aanmeten van oordoppen. Hopelijk gaat dat goed bevallen.DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:09:
@josje94 ja, al jaren gebruik ik otoplastieken, al langer dan ik motor rijd zelfs. Absoluut doen.
Daarnaast helpt het ook als je turbulentie rond je helm kunt verminderen met een hoger, of waarschijnlijker, een lager ruitje.
Tot die tijd. Als je die gele dingen hebt, als je die flink goed rolt tussen je vingers kan je ze er voor 80% instoppen. Dan zouden ze gewoon moeten blijven zitten en goed werken. Ik heb hier dopjes van Alpine, maar die gele 3M dingen werken voor mij net zo goed.josje94 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:49:
[...]
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal maar eens een afspraak maken voor het laten aanmeten van oordoppen. Hopelijk gaat dat goed bevallen.
I have stability. The ability to stab.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Daarbij heb ik dan wel een dynamische filtering
Meten ze trouwens bij jullie ook of het lekt? Of is dat een kwestie van ervaren op de motor?
Gamertag: timmie271
Ik doelde niet op de top, bedoelde de bochtjes. Geen commentaar, ik zou ook niet gek doen op zo’n moment. Maar ik vind juist van motorrijden het vlot door de bochtjes gaan leuker dan gewoon zo hard mogelijk rechtdoor. En daar heb ik het idee dat mensen de allroads vaak verkeerd inschatten. Je kan met die muilezels knap vlot door de bochtige weggetjes ondanks het gewicht en rij hoogte.Ghostrider schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:19:
[...]
Huh, kijk je wel dezelfde video![]()
Gashendel staat bijna de hele rit vol open. Ja hij kan platter, maar dit is maar de openbare weg he, het is niet op assen. Ergens achteraan uit beeld reed nog een anker, in de vorm van een oudere meneer die normaal op een Honda Transalp rijdt.
240 is bij zo'n ding de fut er wel uit, een echt eindshot is er niet meer zegmaar.
Was trouwens de eerste en laatste testrit die ik mee heb gemaakt waarbij de voorrijder wel enigsinds wou doorrijden.
Edet: Je helm speelt, naast het voorruitje, ook een grote rol qua hoeveelheid herrie die je binnenkrijgt.
[ Voor 14% gewijzigd door Hillie op 26-09-2019 00:23 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Het ruitje is inderdaad ook zeker een grote factor. Of je wil iets wat heel laag is, of je wil iets wat heel hoog is. Er tussen in is meestal gewoon bagger. Dit is te testen door een stuk lager of hoger te gaan zitten. Zodra je in de lucht komt te zitten die zegmaar schoon is scheelt dit een hoop.Hillie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 00:22:
Edet: Je helm speelt, naast het voorruitje, ook een grote rol qua hoeveelheid herrie die je binnenkrijgt.
Blijkbaar gaan die nogal snel stuk of is er iets meer gaande waardoor ik nu in 1 jaar tijd er 2 heb gesloopt. De eerste vrij rap na aanschaf motor, toen een nieuwe gehaald bij een motor sloop in de buurt (waarschijnlijk tweedehands dus) en gisteren deed de km teller weer niets.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Om toch iets nuttigs bij te dragen: kun je het onderdeel bij cmsnl.com niet op een exploded view opzoeken, zodat je zelfs direct het juiste onderdeelnummer ook erbij hebt?
Verwijderd
Dat kunnen wij zelf prima horen.timmie271 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:30:
Goeie vraag welk merk ik heb, staat niks nadat noppes op. Maar wat eraan zit is van Phonak met een totaal waarde van 3000 euro
Daarbij heb ik dan wel een dynamische filtering
Meten ze trouwens bij jullie ook of het lekt? Of is dat een kwestie van ervaren op de motor?
nee maar zonder gein, dat hoor je echt heel erg snel. Toen dat filter eruit gevallen was merkte ik het direct. En als ik ze niet helemaal netjes in m'n oren frot dan hoor ik het ook gelijk omdat het niet helemaal afsluit. Kleine oortjes dus moet altijd ff moeite doen ze netjes te proppen.
Dan heb je geen otoplastieken, die zijn zeker geen 15 euro.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:37:
Hier ook de doppen van alpinestars. Met de zwaarste filters in (dacht Geel, niet groen). Kost maar 15 EUR of zo
Ja die jennifer is het dus nietDrivinUCrazy schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:34:
Jennifer. Tenminste, zo zou ik 't noemen. Ik heb dus geen flauw idee![]()
Om toch iets nuttigs bij te dragen: kun je het onderdeel bij cmsnl.com niet op een exploded view opzoeken, zodat je zelfs direct het juiste onderdeelnummer ook erbij hebt?
Het is uiteindelijk toch nog gelukt nadat ik het na 2 uur opnieuw heb geprobeerd. Het is voornamelijk gepriegel om de wangkussens er weer correct in te krijgen zonder dat de kabels die je hebt weggewerkt in de weg zitten. Gelukkig heeft Shoei een handige tool meegeleverd waarmee je de kabels mooi mee kan wegwerken. Een soldeerbout is wel erg extreemDrivinUCrazy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:09:
@Pagman Nog nooit problemen mee gehad?
2x bij een Schuberth S2 en een keer bij een nishua nog iets, ging prima. Het grootste probleem bleek nog de kraag onderin te zijn. Soldeerbout daar doorheen gejaagd om een gaatje te smelten, zodat de kabeltjes nergens bekneld kunnen raken.
Ja dat klopt zeker, in dit geval vertekend de hoge camera en wijde lens de bochtensnelheid wel wat.kneusteun schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:37:
[...]
Ik doelde niet op de top, bedoelde de bochtjes. Geen commentaar, ik zou ook niet gek doen op zo’n moment. Maar ik vind juist van motorrijden het vlot door de bochtjes gaan leuker dan gewoon zo hard mogelijk rechtdoor. En daar heb ik het idee dat mensen de allroads vaak verkeerd inschatten. Je kan met die muilezels knap vlot door de bochtige weggetjes ondanks het gewicht en rij hoogte.
Ik ben er gewoon achter gekomen het wel kan met zo'n machine, maar echt snel bochten draaien werkt gewoon het mooiste met een SS.
Net zoals dat je met een KTM 1290 prima offroad kan doen, maar voor langere offroad ritten is dat gewoon te zwaar.
Asus Zenbook i7 256gb
alpinestars verkoopt niet eens oordoppen, da's een kledingboerSmurfLink schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:50:
[...]
Dan heb je geen otoplastieken, die zijn zeker geen 15 euro.
https://www.bike-parts-ho.../13MCW2E1/F__0200/2/10324Rubman schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:03:
[...]
Ja die jennifer is het dus nieten ik kan het daar ook niet 123 vinden.
Volgens mij bedoel je onderdeel 5. Ik heb voor het gemak even mijn VFR opgezocht, de VTEC versie uit 2002.
Op die site moet je het kunnen vinden.
XBL: DonFrans
https://www.cmsnl.com/hon...39/partslist/F__0200.html
Maar het is dus idd nummer 20

Maar het schijnt bij de VFR800 pre VTEC nog wel een dingetje te zijn dat die wel eens willen sneuvelen.
Maar een paar in slaan als ik ze gevonden heb. Vervangen is letterlijk langs de weg te doen en met 10 min klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 26-09-2019 11:39 ]
Ik heb aangemeten oordoppen gehad (en kwijtgeraaktjosje94 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:49:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal maar eens een afspraak maken voor het laten aanmeten van oordoppen. Hopelijk gaat dat goed bevallen.
Kwestie van oprollen, oorschelp bovenaan wat omhoog trekken, kaak open (alles om je gehoorgang groter te maken), dr in proppen en klaar is Jennifer. Je kunt ze ook prima meerdere keren gebruiken, zolang ze maar een beetje schoon blijven.
Bestellen doe ik gewoon op ebay, met 50-100 paar tegelijk, kan ik weer een tijdje vooruit (gebruik ze ook als ik wil slapen in het vliegtuig, tijdens nachtdiensten, in m'n circuitauto, op de camping etc)
leeg
Dat valt best mee. Gaat om een vergelijkbare kraag als dit:Pagman schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:37:
[...]
Het is uiteindelijk toch nog gelukt nadat ik het na 2 uur opnieuw heb geprobeerd. Het is voornamelijk gepriegel om de wangkussens er weer correct in te krijgen zonder dat de kabels die je hebt weggewerkt in de weg zitten. Gelukkig heeft Shoei een handige tool meegeleverd waarmee je de kabels mooi mee kan wegwerken. Een soldeerbout is wel erg extreem

Ik ga echt geen gaatje in de helm smelten.
Dit klemt met de rand stevig in de helm. Daar een kabeltje tussen klemmen gaat vrij snel fout. De netste oplossing was dus dóór het schuim heen. Aangezien dat maar simpel kunststof is smelt je daar heel snel een gaatje in. Mooi? Neuh. Praktisch? Echt wel!
Het is de speedometer joint.Maegrim schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:51:
hier 40k op VFR800's en ook geen problemen. maar is het nou die speedometer joint of iets anders?
Althans bij mij dan en zodra ik het vervangen heb weet ik meer.
Anders maar een keer dat ding wat meer uit elkaar trekken en nalopen. Wil toch ook stalen remleidingen ipv het rubber van nu.
Verwijderd
https://www.jomamoto.com/nl/alpine-motosafe-race-1505
en anders is dit misschien wat:Dit klemt met de rand stevig in de helm. Daar een kabeltje tussen klemmen gaat vrij snel fout. De netste oplossing was dus dóór het schuim heen. Aangezien dat maar simpel kunststof is smelt je daar heel snel een gaatje in. Mooi? Neuh. Praktisch? Echt wel!
https://motorrai.nl/feher-introduceert-motorhelm-met-airco/
[ Voor 60% gewijzigd door Wvr op 26-09-2019 14:05 ]
Die doen het voor mij dus niet. 'k heb ook andere paraplu type oordopjes geprobeerd, die bleven ook niet zitten. Momenteel zeer tevreden over Variphone V-sil Moto oordopjes op maat. Comfortabel en blijven goed zitten.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:53:
Man man vermoeiend. Is alpine inderdaad zonder de stars. En nee niets op maat. Dit dus
https://www.jomamoto.com/nl/alpine-motosafe-race-1505
Bij mijn C2 had ik het ook zo gedaan.. maar uiteindelijk was het palletje aan het eind wel afgebroken.. dus let goed op..DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:00:
[...]
Dat valt best mee. Gaat om een vergelijkbare kraag als dit: [Afbeelding] Ik heb de integraalhelm S2, met een volledig doorlopende kraag.
Ik ga echt geen gaatje in de helm smelten.![]()
Dit klemt met de rand stevig in de helm. Daar een kabeltje tussen klemmen gaat vrij snel fout. De netste oplossing was dus dóór het schuim heen. Aangezien dat maar simpel kunststof is smelt je daar heel snel een gaatje in. Mooi? Neuh. Praktisch? Echt wel!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik draag altijd doppen, dus ik onderdruk de windruis al een hoop. Ik ben van een tussenmaat ruit (Honda CB500X) naar een naked (Kawasaki Z900RS) gegaan en ook het extra gehamer op m'n helm wat die Honda-ruit me gaf is nu weg. Ja, ik heb meer lucht op m'n torso, maar dat went snel. Net als minder geduw en getrek aan m'n hoofd.PilatuS schreef op donderdag 26 september 2019 @ 01:07:
Het ruitje is inderdaad ook zeker een grote factor. Of je wil iets wat heel laag is, of je wil iets wat heel hoog is. Er tussen in is meestal gewoon bagger. Dit is te testen door een stuk lager of hoger te gaan zitten. Zodra je in de lucht komt te zitten die zegmaar schoon is scheelt dit een hoop.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Dat moet me een partij zwaar zijn, holy shit. Als het zo warm is dat je die helm nodig hebt kun je beter gewoon niet gaan rijden denk ik.Wvr schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:00:
[...]
en anders is dit misschien wat:
https://motorrai.nl/feher-introduceert-motorhelm-met-airco/
🇺🇦
Valt mee, de helm is maar ongeveer anderhalve kg.Nycrea schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:22:
[...]
Dat moet me een partij zwaar zijn, holy shit. Als het zo warm is dat je die helm nodig hebt kun je beter gewoon niet gaan rijden denk ik.
Het koelvermogen is dan ook niet geweldig:

In niet-freedom units ziet het er dan zo uit:
Dag | Vrijdag | Zaterdag | Zondag |
Buitentemperatuur [F] | 93 | 99 | 102 |
Helmtemperatuur [F] | 80 | 84 | 87 |
Buitentemperatuur [°C] | 33 | 37 | 39 |
Helmtemperatuur [°C] | 27 | 28 | 31 |
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik zit nog wel met wat beginnersvragen zeg:
- Voor langere ritten (500+ km), wat zou ik aan gereedschap moeten meenemen?
- Welk kettingslot is een goede voor weinig geld? (Motor zelf heeft mijn spaargeld opgegeten
)
- Twijfel nog tussen v-rod style koffers of een koffer/tas die ik aan mijn "beugel" bevestig", en wat dan goede zijn, liefst waterdicht natuurlijk.
[ Voor 58% gewijzigd door LankHoar op 27-09-2019 13:01 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ik kocht op marktplaats een src kraag, en de previous owner had die dus ook op de verkeerde manier uit de helm gehaald, met als gevolg twee afgebroken palletjes. (Toen ik het daarover vroeg: "huh, palletjes?").ToolkiT schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:51:
[...]
Bij mijn C2 had ik het ook zo gedaan.. maar uiteindelijk was het palletje aan het eind wel afgebroken.. dus let goed op..
Anyways, met een stukje stafmessing kom je een heel eind:

Wise enough to play the fool
Goede fix!teacher schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:00:
[...]
Ik kocht op marktplaats een src kraag, en de previous owner had die dus ook op de verkeerde manier uit de helm gehaald, met als gevolg twee afgebroken palletjes. (Toen ik het daarover vroeg: "huh, palletjes?").
Anyways, met een stukje stafmessing kom je een heel eind:
[Afbeelding]
Ik heb die helm nog zelden op, maar zal eens kijken of ik zoiets ook kan doen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Torx 9, startkabels, draagbare acculaderLankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:47:
Kan je eventueel @noes en @wimmel_1 ook mee redden als je ze tegenkomt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Powerbank om de motor mee te starten, tie wraps, duct tape, banden reparatie set en zekeringen. Voor de rest wat specifieke dingen die op je motor snel kapot kunnen gaan. Bij een Honda bijv. een spanningsregelaar, bij een Ducati reserverblok etcLankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:47:
Vanmiddag de motor ophalen (achterband vervangen, carburateur afgesteld en paar kleine dingetjes). Zondag lekker weer, dus mooi een ritje maken
- Welk kettingslot is een goede voor weinig geld? (Motor zelf heeft mijn spaargeld opgegeten
)
- Twijfel nog tussen v-rod style koffers of een koffer/tas die ik aan mijn "beugel" bevestig", en wat dan goede zijn, liefst waterdicht natuurlijk.
Jup. Afgelopen zomervakantie laten maken bij Beter Horen. Ze werken daar met Pluggerz. Die dingen werken prima, verkrijgbaar met verschillende filters.josje94 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:05:
Heeft één van jullie toevallig ervaring met op-maat-gemaakte doppen?
Punt is wel dat ik niet heel veel rijwind heb, mijn Pan European heeft een grote lap plastic als voorruit. Toch moet ik zeggen dat het met doppen in uitstekend rijdt. Zo blijft m'n gehoor misschien nog iets langer in dezelfde staat als wat het nu is.
@LankHoar ik heb in mijn koffer standaard de powerbank met startkabels, wat tiewraps en een bandenplaksetje. Daarnaast zit onder het duozadel het boordgereedschap, en in een jaszak mijn telefoon en ANWB-pasje
[ Voor 41% gewijzigd door Chakotay op 27-09-2019 13:24 ]
Ik was het van plan maar ik kan helaas niet. Zou in Den haag meerijden. Was er vorig jaar wel bij in Rotterdam, was erg leuk, al die oude motorenSquishie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:33:
Doen er mensen hier mee aankomende zondag met de Distinguished Gentlemen Ride? Ik hoop dat t mooi weer wordt...... Helaas was Nijmegen al vol... Dan maar Eindhoven)))
Eens een Harley forum opzoeken om te kijken wat de meest voorkomende kwalen zijn bij een Dyna uit 2002
Vrijdag schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:12:
[...]
Torx 9, startkabels, draagbare acculader![]()
Kan je eventueel @noes en @wimmel_1 ook mee redden als je ze tegenkomt

ik heb zelf dit slot gehaald: https://www.bol.com/nl/p/...cm/9200000063250592/?s2a=LankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:47:
Vanmiddag de motor ophalen (achterband vervangen, carburateur afgesteld en paar kleine dingetjes). Zondag lekker weer, dus mooi een ritje maken
)
Bandenplakken heb ik overigens ook geen verstand van, dus daar heb ik ANWB voor. Alleen niet eigen woonplaats, maar daar komt de dealer me met de bus halen als ik panne heb.
[ Voor 67% gewijzigd door SmurfLink op 27-09-2019 14:00 ]
Tis meer voor de zekerheid. Als je er net een verse accu in hebt zitten, ben je waarschijnlijk wel veilig. hangt ook af wat voor apparatuur je verder hebt aangesloten, en hoe. navi bijvoorbeeld en usb laders.LankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:46:
@Vrijdag @Thoit @Chakotay OK dus een powerbank met startkabels, eens kijken of ik die ergens kan opscharrelen. Banden plakken heb ik echt 0,0 ervaring mee buiten mijn fiets om.. Wellicht een soort ANWB abbo zien af te sluiten.
Eens een Harley forum opzoeken om te kijken wat de meest voorkomende kwalen zijn bij een Dyna uit 2002
Youtube doet wonderenLankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:46:
@Vrijdag @Thoit @Chakotay OK dus een powerbank met startkabels, eens kijken of ik die ergens kan opscharrelen. Banden plakken heb ik echt 0,0 ervaring mee buiten mijn fiets om.. Wellicht een soort ANWB abbo zien af te sluiten.
Dus alleen in de beschaafde wereld rijden, bummer!Thoit schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:56:
[...]
Youtube doet wonderenMoet je alleen niks in de band rijden waar je geen bereik hebt
Ik, maar besloten aan de Venlo rit mee te doen (eerst Eindhoven willen doen maar zag toen op 10km Venlo staan).Squishie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:33:
Doen er mensen hier mee aankomende zondag met de Distinguished Gentlemen Ride? Ik hoop dat t mooi weer wordt...... Helaas was Nijmegen al vol... Dan maar Eindhoven)))
Hoop wel dat het droog blijft. Iig een stop bij een populaire Harley uitlaatbouwer.
Iemand trouwens info over nijmegen? Ik hoor t graag in pm
[ Voor 23% gewijzigd door Squishie op 27-09-2019 14:09 ]
Ik heb eens in Gent meegereden, was erg leuk. Nu heb ik geen retro of vintage motor dus kan ik niet mee.Squishie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:02:
Vorig jaar deed ik Breda. Denk doe dit jaar een andere. Was erg succesvol. Veel zeldzame en oude motoren.
(ze zijn hier redelijk streng op de motoren, al neem ik aan dat ze je niet gaan tegenhouden als je op een andere motor achteraan wil rijden)
Kan je er ook naartoe om gewoon naar oude moto's te gaan kijken? (Denk niet dat Neo Sport Café in het plaatje gaat passenDryhte schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:07:
[...]
Ik heb eens in Gent meegereden, was erg leuk. Nu heb ik geen retro of vintage motor dus kan ik niet mee.
(ze zijn hier redelijk streng op de motoren, al neem ik aan dat ze je niet gaan tegenhouden als je op een andere motor achteraan wil rijden)
Ik zat net op de website te kijken maar vanwege veiligheid geven ze geen info over de routeThemNuts schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:31:
[...]
Kan je er ook naartoe om gewoon naar oude moto's te gaan kijken? (Denk niet dat Neo Sport Café in het plaatje gaat passen)

Dus gaan kijken lijkt niet echt in de hand gewerkt te worden.
Heeft iemand toevallig meer info over de route in Den Haag, wellicht kan ik nog een kijkje nemen.
[ Voor 45% gewijzigd door Squishie op 27-09-2019 14:50 ]
Stond laatst met mijn Corsa langs de weg, motor oververhit omdat er een buisje geknald was. Heel de motorruimte onder de koelvloeistof en overal stoom. Omdat de auto pas paar maanden oud is met mijn goeie gedrag de Opel schade service gebeld, die hebben toen de ANWB toegestuurd.
Alleen begreep toen wel dat je beter direct de ANWB zelf kan bellen. Ze hebben contracten lopen met die dealer schade services die erg limiteren wat ze kunnen en mogen doen. Bij Opel geld bijv. een limiet van 50 euro voor reparatie kosten en ze mogen niets doen met banden of accu's. Als jouw probleem daaronder valt of bijv. een euro meer kost zal je auto weggesleept moeten worden. Zelfs al zou de ANWB het wel kunnen repareren. Als je direct de ANWB belt kunnen ze bij wijze van ter plekke je auto repareren. Als dealers je dus die meuk proberen aan te smeren, lekker geen gebruik van maken.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Neo Sport Café past prima binnen de style guide (modern classic): https://www.gentlemansride.com/about/style-guideThemNuts schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:31:
[...]
Kan je er ook naartoe om gewoon naar oude moto's te gaan kijken? (Denk niet dat Neo Sport Café in het plaatje gaat passen)
In Gent waren er enkele stops (duidelijk zichtbaar op de route, die wel op voorhand gedeeld werd) waar er voor buitenstaanders ruim tijd was om de motoren te komen bewonderen.
Een nieuwe spanningsregelaar als je een Honda hebt. Been there, done thatLankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:47:
Gelukkig rijd ik een HarleyInZane schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:04:
[...]
Een nieuwe spanningsregelaar als je een Honda hebt. Been there, done that
Oh dan moet je opletten dat er niks af trilt
Mijn blok ligt volledig in rubbers (Dyna), dus het valt best mee met trillen gelukkig. Ik kan zelfs gewoon zien wat er achter me rijd in mijn spiegelsInZane schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:12:
[...]
Oh dan moet je opletten dat er niks af trilt
Neem dan maar een hele gereedschapskist mee en een aanhanger onderdelen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mits je een knotje of bretels draagt kom je wel met alles wegDryhte schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:50:
[...]
Neo Sport Café past prima binnen de style guide (modern classic): https://www.gentlemansride.com/about/style-guide
In Gent waren er enkele stops (duidelijk zichtbaar op de route, die wel op voorhand gedeeld werd) waar er voor buitenstaanders ruim tijd was om de motoren te komen bewonderen.
Zag al vfr's en dergelijke meedoen vorig jaar.
Got the t shirt?InZane schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:04:
[...]
Een nieuwe spanningsregelaar als je een Honda hebt. Been there, done that
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Slechts een aanhanger? Ik dacht dat ik ten alle tijden een volgwagen zou moeten regelenTylen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:42:
[...]
Neem dan maar een hele gereedschapskist mee en een aanhanger onderdelen.
Vergeet de beproefde list met de magneet aan een touwtje achter de motor nietLankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:10:
[...]
Slechts een aanhanger? Ik dacht dat ik ten alle tijden een volgwagen zou moeten regelen
Zo'n anwb pas is natuurlijk handig maar ik weet niet hoe het met de dekking zit als je in Praag verblijft..
[ Voor 3% gewijzigd door mr_zippey op 27-09-2019 18:53 . Reden: typo ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
[edit]
Grappige voorval uit den ouden doosch: toen ik als broekenpoepertje met de brommer naar Parijs was en met technische problemen geconfronteerd werd ben ik geholpen door een groep Harley rijders, die hadden echt alles bij zich, t/m pakkingmateriaal aan toe en zelfs een klein stempeltje om er een HD logo in te persen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ze op oude Harleys (volgens mij uit WWII tijd) reden.
Vriendelijk en behuplzaam volk toen, niet dat ze me konden helpen want ik reed niet op een HD, maar ze hebben het wel geprobeerd
[ Voor 40% gewijzigd door botoo op 27-09-2019 19:16 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.