Hoe kan het ook anders, een GoT motor-topic
Als ik de startpost bekijk zijn er slechts 7 Harley bezitters en helaas (voor mij) geen enkele tweaker rijd Indian.
Het volgende speelt: Ik ben voornemens om een motor aan te gaan schaffen en ik loop tegen wat vragen aan die mogelijk niet zo eerlijk en objectief beantwoord zullen worden indien ik naar een dealer stap. Fysiek bij de dealers langsgaan moet nog gebeuren.
Vooralsnog is mijn keus gevallen op een Indian Scout of een Harley-Davidson 883 (zoals @NL-RaVeR heeft). Er zijn een aantal, in mijn beleving, interessante pro's en con's.
HD pro's:
- prijs (tov Indian)
- 't Is een Harley

- kleinere motor dus minder heftig koppel en bescheiden pk's
HD con's:
- 't Is een Harley
- kleinere motor dus minder koppel en pk's
- ga ik het op den duur aanvoelen als een opstap naar een dikkere HD? Dat gaat 'm financieel niet worden dan, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.
Indian pro's:
- dikke motor, veel koppel en pk's
- eigenwijs apart en zeker geen 13 in een dozijn
- minder dealers
Indian con's:
- prijs (tov de 883)
- dikke motor, mogelijk teveel koppel en pk's
- vloeistof koeling (meer onderdelen dus er kan meer stukgaan)
Voor de beeldvorming:
Wat is wijsheid? Het gebruiksdoel is puur recreatief, het hoeft van mij niet snel te gaan, niet op topsnelheid en ook niet in de bochten, gewoon lekker ontspannen cruisen op een eigenwijze machine.
Gelukkig heb ik geen haast om te beslissen, plan is om eerstkomende maanden eerst motorrijbewijs te halen (dat zal sowieso een feest kunnen geven want met 40+ jaar auto-ervaring (tot&met hobbymatig racen aan toe) zal er best wat eigenwijsheid bij me ingesleten zitten. Op twee wielen zitten is overigens ook niet een geheel onbekend terrein voor me.
Wat voor op en aanmerkingen hebben jullie hier voor me?