Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 09:48
Tylen schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:50:
[...]

Ik had mee mogen doen in de BeNeCup maar dacht dat het wel ruk weer zou zijn. How wrong was I :( :( :(
Ah balen! Het weer was echt super!

Rijd je vaker mee in de BeNeCup?
Het viel me op dat het niveau verschil daar vrij groot is.
Is dat in het hele kampioenschap zo, of toevallig afgelopen weekend misschien meer dan normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The1WhoKnockz schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:14:
[...]

Is dat in het hele kampioenschap zo, of toevallig afgelopen weekend misschien meer dan normaal?
Nee rijd daar nooit in mee ;) Maar tijdens de BSB rijden er veel ONK rijders mee om het veld een beetje op te vullen hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-10 16:16
The1WhoKnockz schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:14:
[...]

Dat viel mij ook op inderdaad. Enorm veel verschil van niveau. Er reden ook R1 en R6 door elkaar :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:35:
Hoe lang doen jullie eigenlijk met een accu ? Heb nog geen 4 jaar terug een Yuasa gekocht, maar die is nu wel op. Kwam er een tijdje terug achter toen ik een maand niet had gereden dat ie niet wou starten. Toen gewoon opgeladen en het ging weer goed. Sindsdien ook af en toe aan de lader, maar vandaag stopte ik even tijdens een ritje en wou ie niet meer starten. Hij laad nog wel gewoon bij tijdens rijden, dus dat is het probleem niet en gelukkig stond ik naast iemand met startkabels.
@wimmel_1 heeft nu ook een Yuasa accu die het 3 jaar heeft volgehouden. :+

Mijn vorige accu was 6 jaar, die van mijn F was 5 jaar toen ik hem inruilde en nog helemaal goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 22:39
Waar blijven de foto's van het motorweekend?! Ik wil zien wat ik gemist heb :'(

ps. Een collega van mij gaat de overstap maken van een A2 motor naar een A motor en dus staat zijn Duke 390 te koop. Het is een zeer nette motor waar altijd goed mee om is gegaan qua onderhoud, dat kan ik beamen: https://link.marktplaats.nl/m1455412595

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-10 18:22

Youk

Volvo For Life

Rubman schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:48:
[...]

Dat is ook ontzettend gaaf.

Even een ander vraagje hopelijk weet iemand dat hier.
Ik heb dus afgelopen zondag vrij veel langzaam gereden en zag de temperatuur toch oplopen naar een 106 graden. Ook niet het idee dat ik de fan hoorde aanslaan voor koelen (maar met al die ronkende motoren en toeterende trucks is dat misschien niet heel gek).
Weet iemand in hoeverre de VFR zo warm kan/mag worden en wat een beetje normaal is?
De VFR is echt wel een heethoofd. Zat zelf afgelopen dagen op het motorweekend. En heb daar op een bepaald moment de temperatuur zien oplopen naar zelfs 111°C.(*) Geen idee of die nog hoger is geweest, want ik zet het display meestal op buitentemperatuur, dan hoef ik mij geen zorgen te maken. :P

De fan zit enkel aan de linker kant, deze moet aanslaan vanaf 103°C. En als je de motor stil legt met contact aan, dan blijft die nog een tijdje blazen. In principe hoor je de fan wel, en bij te veel omgevingsgeluid kan je het ook voelen.

Dan moet je weten dat ik enkele maanden geleden mijn radiatoren heb vervangen omdat ik vrij veel lamellen had dit omgeplooid waren zodat er een slechtere luchtflow was. Na de switch zijn mijn temperaturen gewoon hetzelfde gebleven. :?

(*) nog even bij vermelden dat dit was toen we vrij stijl naar boven gingen achter 2 auto's en een kampeerwagen die op hun beurt achter 2 fietsers reden. M.a.w. in de één tegen 10 km/u naar boven = niet fijn. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Youk op 23-09-2019 10:19 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Youk schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:17:
[...]

De VFR is echt wel een heethoofd. Zat zelf afgelopen dagen op het motorweekend. En heb daar op een bepaald moment de temperatuur zien oplopen naar zelfs 111°C.(*) Geen idee of die nog hoger is geweest, want ik zet het display meestal op buitentemperatuur, dan hoef ik mij geen zorgen te maken. :P

De fan zit enkel aan de linker kant, deze moet aanslaan vanaf 103°C. En als je de motor stil legt met contact aan, dan blijft die nog een tijdje blazen. In principe hoor je de fan wel, en bij te veel omgevingsgeluid kan je het ook voelen.

Dan moet je weten dat ik enkele maanden geleden mijn radiatoren heb vervangen omdat ik vrij veel lamellen had dit omgeplooid waren zodat er een slechtere luchtflow was. Na de switch zijn mijn temperaturen gewoon hetzelfde gebleven. :?

(*) nog even bij vermelden dat dit was toen we vrij stijl naar boven gingen achter 2 auto's en een kampeerwagen die op hun beurt achter 2 fietsers reden. M.a.w. in de één tegen 10 km/u naar boven = niet fijn. :(
Ja het is gewoon een beetje een heethoofd dus.
Verder geen issues dus zal wel goed zijn.
Was wel zwete geblazen al die warme lucht langs je benen als je stapvoets rijdt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-10 18:22

Youk

Volvo For Life

@Rubman Ja, elke keer echt wel blij als ik terug snelheid kon maken. Je zag dan ook de temperatuur heel snel dalen. Die dingen zijn gewoon niet gemaakt om heel traag mee te rijden.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Same met de Gixxer hoor, vanaf 105 graden gaat de fan aan, en boven de 106-107 komt ie toch niet, bij 110 hoef je je pas echt zorgen te maken. Als je even stilstaat krijg je ineens een bak warmte naar boven toe, dat is wel minder prettig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21
Ik heb dit jaar mijn Yuasa accu vervangen van 2 jaar oud omdat tijdens het starten het dashboardje uitviel. Verdere signalen heb ik niet afgewacht. :+

Nu start de Super Tenere van zichzelf al zwaar, dus die accu krijgt er ook behoorlijk van langs. Ik heb er nu een iets zwaardere met dezelfde bouwvorm in gezet, 14 in plaats van 12. Daarnaast hoor ik ook goede verhalen van Lithium accu's omdat die een hogere startstroom aan zouden kunnen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje enkel nog lifepo4. Zijn een pak lichter en je moet ze niet bijladen bij langere stilstand. Gaan ook veel langer mee. Je hebt ze in allerlei maten naargelang de pasvorm die nodig is voor type motor. Soms met vul blokjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Rubman schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:04:
Mogelijk dat ik die dus gemist heb, maar ja hoe test je dat uit.
Gewoon een keer een ochtendje dat ding flink laten revven en dan in de gaten houden.
Je kan de stekker van de fan los halen en er direct 12V opzetten, dan zie je of de fan werkt. Je kan ook die warmte schakelaar opzoeken, eruit draaien en die warm maken en kijken of die schakelt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gewoon stationair laten draaien. Zonder rijwind gaat die fan echt wel een keer aan binnen een aantal minuten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:59:
Ik heb dit jaar mijn Yuasa accu vervangen van 2 jaar oud omdat tijdens het starten het dashboardje uitviel. Verdere signalen heb ik niet afgewacht. :+

Nu start de Super Tenere van zichzelf al zwaar, dus die accu krijgt er ook behoorlijk van langs. Ik heb er nu een iets zwaardere met dezelfde bouwvorm in gezet, 14 in plaats van 12. Daarnaast hoor ik ook goede verhalen van Lithium accu's omdat die een hogere startstroom aan zouden kunnen.
Display uit heb ik in Duitsland wel eens gehad ja, dat werd duwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Met een tweecilinder 1200 snap je dat ik daar niet op ging wachten. ;)
Ik zag het uitvallen toen we midden in het Schwarzwald zaten. Ik heb de rest maar wijselijk niet laten merken dat ik bij iedere startpoging peentjes zat te zweten. :+
Die accu gebruik ik nu trouwens voor kleine klusjes waarbij ik 12V nodig heb, en in combinatie met een klein 12V compressortje. Werkt prima, alleen de startcapaciteit is gewoon net te weinig geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KAK, verkeerde topic ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Tylen op 23-09-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Tylen schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:59:
Iemand hier die weet of de SRAM eagle GX en/of X01 derailleur past op een NX cassette en ketting?
Dat is toch voor een trapfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:13:
Ik gebruik al een tijdje enkel nog lifepo4. Zijn een pak lichter en je moet ze niet bijladen bij langere stilstand. Gaan ook veel langer mee. Je hebt ze in allerlei maten naargelang de pasvorm die nodig is voor type motor. Soms met vul blokjes.
Waar heb je die gehaald? Mijn gewone motorspullenboer rad.eu heeft enkel Yuasa en Nitro klassieke batterijen, dus ik ben op zoek naar een andere maar even betrouwbare bron voor als mijn batterij het nog eens zou begeven. Sowieso als de aankoop van een e-motor doorgaat (ik blijf maar proefritjes maken dus die komt er wel) zal de Suzuki langere periodes beginnen stilstaan - nu wordt er zeer regelmatig op gereden, in de toekomst is dat enkel bij de zeldzame langere ritten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:46
@Tylen mag je hier alleen vragen als je een motortje in je frame hebt zitten :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 09:24
Ik zat lange tijd ook over te twijfelen om over te stappen naar Lithium accu. Fortnine had daar een leuke filmpje over KLIK.

Uiteindelijk heb ik de keuze voor een traditionele accu.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dryhte bij rad.eu gekocht. Merk shido. Maar je kan dus best de filter op de website gebruiken voor je motorfiets https://www.rad.eu/nl/x5/...to-scooter/f/10309+200185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:09:
@Dryhte bij rad.eu gekocht. Merk shido. Maar je kan dus best de filter op de website gebruiken voor je motorfiets https://www.rad.eu/nl/x5/...to-scooter/f/10309+200185
grappig, had ik toch even over gekeken. Goed spul dus wat jou betreft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:44:
[...]

@wimmel_1 heeft nu ook een Yuasa accu die het 3 jaar heeft volgehouden. :+

Mijn vorige accu was 6 jaar, die van mijn F was 5 jaar toen ik hem inruilde en nog helemaal goed.
Ik wou ook al zeggen, ff Wimmeltje vragen :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Rubman schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:24:
[...]

Ja het is gewoon een beetje een heethoofd dus.
Verder geen issues dus zal wel goed zijn.
Was wel zwete geblazen al die warme lucht langs je benen als je stapvoets rijdt.
Als je em op buitentemperatuur zet schakelt ie vanzelf knipperend naar motor temperatuur mocht ie te heet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Maegrim schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:49:
[...]

Als je em op buitentemperatuur zet schakelt ie vanzelf knipperend naar motor temperatuur mocht ie te heet worden
Ja dat weet ik, ik was alleen benieuwd wat een beetje standaard is en hoe erg 103-106 is voor een langere periode. Dat ik het heet krijg ja dat hoort er dan nu eenmaal bij 8)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:49
Als mede motorrijders graag ook jullie input over deze case:

Geschil met kleermaker over werk aan motorbroek

Lang verhaal kort: Kleermaker vernachelt mijn motorjeans, issie nu nog veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Rubman schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:53:
[...]

Ja dat weet ik, ik was alleen benieuwd wat een beetje standaard is en hoe erg 103-106 is voor een langere periode. Dat ik het heet krijg ja dat hoort er dan nu eenmaal bij 8)
Die temperaturen zijn vrij normaal, ik heb bij mijn mt10 de temperatuur waarbij de ventilator aangaat laten veranderen naar 95graden tijdens het flashen van de ecu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:12:

Ik zou zweren dat er een 'werk, geldzaken en recht' subforum zou moeten zijn, maar ik krijg het echt niet gevonden
https://forum.fok.nl/forum/41 :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-10 15:25

botoo

💀 too old to die young

Hoe kan het ook anders, een GoT motor-topic :Y)

Als ik de startpost bekijk zijn er slechts 7 Harley bezitters en helaas (voor mij) geen enkele tweaker rijd Indian.

Het volgende speelt: Ik ben voornemens om een motor aan te gaan schaffen en ik loop tegen wat vragen aan die mogelijk niet zo eerlijk en objectief beantwoord zullen worden indien ik naar een dealer stap. Fysiek bij de dealers langsgaan moet nog gebeuren.

Vooralsnog is mijn keus gevallen op een Indian Scout of een Harley-Davidson 883 (zoals @NL-RaVeR heeft). Er zijn een aantal, in mijn beleving, interessante pro's en con's.

HD pro's:
- prijs (tov Indian)
- 't Is een Harley :)
- kleinere motor dus minder heftig koppel en bescheiden pk's

HD con's:
- 't Is een Harley
- kleinere motor dus minder koppel en pk's
- ga ik het op den duur aanvoelen als een opstap naar een dikkere HD? Dat gaat 'm financieel niet worden dan, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.

Indian pro's:
- dikke motor, veel koppel en pk's
- eigenwijs apart en zeker geen 13 in een dozijn
- minder dealers

Indian con's:
- prijs (tov de 883)
- dikke motor, mogelijk teveel koppel en pk's
- vloeistof koeling (meer onderdelen dus er kan meer stukgaan)

Voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uCHc4slzXWGMdxLhoOdVH2HL/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KcAIpNsNLS3HWPoxflxyaClz/full.png

Wat is wijsheid? Het gebruiksdoel is puur recreatief, het hoeft van mij niet snel te gaan, niet op topsnelheid en ook niet in de bochten, gewoon lekker ontspannen cruisen op een eigenwijze machine.

Gelukkig heb ik geen haast om te beslissen, plan is om eerstkomende maanden eerst motorrijbewijs te halen (dat zal sowieso een feest kunnen geven want met 40+ jaar auto-ervaring (tot&met hobbymatig racen aan toe) zal er best wat eigenwijsheid bij me ingesleten zitten. Op twee wielen zitten is overigens ook niet een geheel onbekend terrein voor me.

Wat voor op en aanmerkingen hebben jullie hier voor me?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:53
HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:12:

Gewoon zo’n elmo lap erop naaien, kan prima.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQRHLdmcGKYEif1I3W3KAvt3aRHplcf5LoQ0Iz4s5G5cm8D4mnU

[ Voor 15% gewijzigd door R0y. op 23-09-2019 17:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
botoo schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:09:

Als ik de startpost bekijk zijn er slechts 7 Harley bezitters en helaas (voor mij) geen enkele tweaker rijd Indian.

Het volgende speelt: Ik ben voornemens om een motor aan te gaan schaffen en ik loop tegen wat vragen aan die mogelijk niet zo eerlijk en objectief beantwoord zullen worden indien ik naar een dealer stap. Fysiek bij de dealers langsgaan moet nog gebeuren.

Vooralsnog is mijn keus gevallen op een Indian Scout of een Harley-Davidson 883 (zoals @NL-RaVeR heeft). Er zijn een aantal, in mijn beleving, interessante pro's en con's.

HD pro's:
- prijs (tov Indian)

HD con's:
- 't Is een Harley
- ga ik het op den duur aanvoelen als een opstap naar een dikkere HD? Dat gaat 'm financieel niet worden dan, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.

Indian pro's:
- minder dealers

Indian con's:
- prijs (tov de 883)

Voor de beeldvorming:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is wijsheid? Het gebruiksdoel is puur recreatief, het hoeft van mij niet snel te gaan, niet op topsnelheid en ook niet in de bochten, gewoon lekker ontspannen cruisen op een eigenwijze machine.

Gelukkig heb ik geen haast om te beslissen, plan is om eerstkomende maanden eerst motorrijbewijs te halen (dat zal sowieso een feest kunnen geven want met 40+ jaar auto-ervaring (tot&met hobbymatig racen aan toe) zal er best wat eigenwijsheid bij me ingesleten zitten. Op twee wielen zitten is overigens ook niet een geheel onbekend terrein voor me.

Welkom.

Waar je vermoedelijk niet op zit te wachten: op basis van looks wint voor mij de Indian hands down.

:+ (verder ben ik niet gehinderd door kennis van cruisers dus...)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-10 19:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Met het huidige weer verwacht ik niet snel een nieuwe foto te maken. Dan maar de schaamteloze rip van de foto die gemaakt is bij de koop.

Hierbij mijn nieuwe details voor de Topic Start @wimmel_1 / @lolgast ;

KTM 1190 Adventure uit 2016
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/foKxYMPSJgbR7ehuhlK9sRPU/full.jpg (https://tweakers.net/ext/f/foKxYMPSJgbR7ehuhlK9sRPU/full.jpg)
Locatie is nog steeds Gelderland. En de FZ1 en Vstrom 650 zijn niet meer in mijn bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
Gefeliciteerd met je Suzuki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

1 opmerking: Scout Bobber.

Wilde vorig jaar er 3 weken op gaan rijden door de VS. Op het laatste moment gooide de verhuurder alle Indians uit de verhuurpool. Enige minpunt van die hele trip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:44

fdees

Trust me I'm an Engineer

HD pro's:
- prijs (tov Indian)

HD con's:
- 't Is een Harley

Indian pro's:
- minder dealers

Indian con's:
- prijs (tov de 883)

Voor de beeldvorming:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben zelf ook aan het orienteren voor een motor. Ook naar een Indian aan het kijken/gekeken. Echter is het de FTR1200, maar zoals jezelf ook al aangeeft vind ik de prijs nogal hoog zeker in vergelijking met een triumph street scrambler. Ik snap dat ze niet compleet te vergelijken zijn, maar looks en soort rijden wat je met beide kan doen is vergelijkbaar.

Echter vind ik de prijs van de Indian te hoog als je ziet hoeveel extra ze kosten ten opzichte van de VS prijzen van beide motoren. Dus voor mij wordt het waarschijnlijk de triumph :) .

Wat ik wel zou meenemen in de vergelijking van HD vs Indian en de specifieke aftermarket, deze is volgens mij bij HD veel groter. Denk dat dit voor mij ook wel zou meewegen om de motor toch wat te personaliseren.

@Patrock gefeliciteerd, ziet er toch ook gaaf uit zo een KTM.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Patrock schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:20:
Met het huidige weer verwacht ik niet snel een nieuwe foto te maken. Dan maar de schaamteloze rip van de foto die gemaakt is bij de koop.

Hierbij mijn nieuwe details voor de Topic Start @wimmel_1 / @lolgast ;

KTM 1190 Adventure uit 2016
[Afbeelding] (https://tweakers.net/ext/f/foKxYMPSJgbR7ehuhlK9sRPU/full.jpg)
Locatie is nog steeds Gelderland. En de FZ1 en Vstrom 650 zijn niet meer in mijn bezit.
TT Motoren, dat is ongeveer aan het einde van de straat voor mij :P

Congratz :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-10 15:25

botoo

💀 too old to die young

Eoghlear schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:42:
[...]

1 opmerking: Scout Bobber.

Wilde vorig jaar er 3 weken op gaan rijden door de VS. Op het laatste moment gooide de verhuurder alle Indians uit de verhuurpool. Enige minpunt van die hele trip.
Dat is wel echt jammer, vooral voor jou natuurlijk maar ik had graag een ervaring uit de eerste hand gehoord.
fdees schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:04:
Wat ik wel zou meenemen in de vergelijking van HD vs Indian en de specifieke aftermarket, deze is volgens mij bij HD veel groter. Denk dat dit voor mij ook wel zou meewegen om de motor toch wat te personaliseren.
Aftermarket voor HD is idd vele malen goter, maar uiteindelijk kies ik specifiek tussen deze twee omdat juist het personaliseren niet echt meer nodig is (Indian wint :Y) ), meer dan een aanpassing van de uitlaat zal niet nodig zijn, de huidige pijp (want veel meer dan een suffe rechte pijp is het visueel niet) van de Indian wint bepaald geen schoonheidprijs en is wmb een absolute misser op het fraaie en aparte model.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
botoo schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:35:
[...]
Dat is wel echt jammer, vooral voor jou natuurlijk maar ik had graag een ervaring uit de eerste hand gehoord.

[...]

Aftermarket voor HD is idd vele malen goter, maar uiteindelijk kies ik specifiek tussen deze twee omdat juist het personaliseren niet echt meer nodig is (Indian wint :Y) ), meer dan een aanpassing van de uitlaat zal niet nodig zijn, de huidige pijp (want veel meer dan een suffe rechte pijp is het visueel niet) van de Indian wint bepaald geen schoonheidprijs en is wmb een absolute misser op het fraaie en aparte model.
Ga eerst eens je rijbewijs halen en daarna op beide modellen rijden. Motor is gevoel, niet logica. En dan ga je voor degene waar je het lekkerst op rijdt...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

Indian. Omdat daarom :9

Wat is wijsheid?

Op verkeersregels na moet bij motorrijden wijsheid optieften. Gevoel. Dat is waar het om draait. En posergehalte 8)

[ Voor 81% gewijzigd door Vrijdag op 23-09-2019 21:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 16-10 15:45

HD pro's:
- prijs (tov Indian)

HD con's:
- 't Is een Harley

Indian pro's:
- minder dealers

Indian con's:
- prijs (tov de 883)

Voor de beeldvorming:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice, welkom!

Ik heb zelf geen ervaring met de Indian, maar wat mij betreft heeft de HD 883 meer dan genoeg koppel en pk's om lekker mee door te kunnen rijden ;). En de aftermarket is insane wat betreft de 883. Je kan letterlijk alles aanpassen aan die motor! Zie bijvoorbeeld hier: https://nl.pinterest.com/swartad/harley-davidson-iron-883/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:13:
[...]

grappig, had ik toch even over gekeken. Goed spul dus wat jou betreft?
Zeker al van dag 1 in m'n GS zonder problemen met dagelijks gebruik. In triumph ook gebruikt, die stond vaker stil. De zero heeft al een lifepo4 12V accu af fabriek.

Mijn motoren staan wel binnen maar zouden ook beter tegen de kou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
fdees schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:04:
[...]

... in vergelijking met een triumph street scrambler... Ik snap dat ze niet compleet te vergelijken zijn, maar looks en soort rijden wat je met beide kan doen is vergelijkbaar.

...Dus voor mij wordt het waarschijnlijk de triumph :) .
Inmiddels 3500+ km op de klok en nog geen minuut spijt van de Street Scrambler. Collega van me is trouwe bmw rijder maar is ook al bijna om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:06:
[...]

Ik heb genoeg films uit de sniper-reeks gezien om een linkshandige scherpschutter te spotten!
Ehh?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Eoghlear schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:12:
[...]

Inmiddels 3500+ km op de klok en nog geen minuut spijt van de Street Scrambler. Collega van me is trouwe bmw rijder maar is ook al bijna om.
Fijn om te horen. Vind ze gewoon prachtig, wil af en toe gewoon lekker in de buurt kunnen toeren en af en toe eens wat verder. Lekker eens een van de vele polderwegen pakken en dan gewoon ook de grind wegen meenemen lijkt me heerlijk. :9

Enige hekelpunten zijn, dan ook dat ik nu nog aan het lessen ben en dan om zo een motor te kopen, zit je al vrij snel aan een nieuwe. Zie weinig tweedehands en wat er tweedehands is, maakt qua prijs ook weinig uit. Maar vind het dan wel direct veel geld zeker voor een eerste motor en dan de angst om er mee te vallen (dit is toch onvermijdelijk ben ik bang). Daarnaast moet ik toch ook nog gaan proefrijden en weet nog geen eens of ik lekker zit of ik de motor fijn voel rijden.

Maar heb wel een vraagje, hoe valt het brandstof verbruik uit. Want de tank lijkt me vrij klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tHR7Vox4twSaTF4kOHb5lpTd/full.jpg nieuwe cartridges in de vork. Maar een paar preset opties ipv pietje precies hele of halve draaien met eeen moersleutel om die ene MM meer of minder.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:47
Vanochtend mijn rijbewijs opgehaald en ben zo trots als een kat met zeven staarten.

Nu wil ik gaan uitzoeken wat voor motor ik nou fijn zou vinden om op te rijden..
Ik heb wel wat ideeën, de motor moet geschikt zijn voor langere afstanden (mogelijk in de toekomst ook woon-werk) met flinke stukken snelweg.

Een ruit en/of kuip die mij een beetje uit de wind houd lijkt mij ook fijn, een middenbok voor het onderhoud lijkt mij ook een goed idee.

Aangezien ik (afgezien van de naked CB 650 F van de rijschool) nog geen ervaring heb wil ik (nog) geen hele zware motor kopen.
Het moet dus een beetje verstandige en tweedehands keuze worden..

Zelf denk een beetje aan een middelzware allroad (b.v. Honda Transalp, Suzuki V Strom 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha XT660, BMW F650) of iets met soort tour kuip(je) (b.v. Yamaha Fazer S, Diversion F, Honda Deauville, Honda CBF 600 S, Suzuki GSF 650.

Binnenkort wil ik als het even kan wat huren via Motorshare.

De gebruikelijke BRAVO punten om op te letten bij een mogelijk huur of aankoop ken ik wel zo ongeveer uit mijn hoofd.
Qua prijs hoop ik ergens tussen de € 1500,- en € 5500,- uit te komen, geen idee wat er qua wensen haalbaar is.
Alle tips en truuks om een goede keuze te maken zijn wat mij betreft welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Franklin82 Je hebt (schijnbaar) gelest op een Honda CB650-F waarbij de "F" voor 'Fairing' (kuip) staat. Als je een 'Naked' in die klasse gaat zoeken dan kom je bij Honda uit op de "Hornet" :9

De Triumph Street Triple 675 óf de Yamaha FZ6-N passen dan ook meer in jouw straatje, denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 24-09-2019 00:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:47
@wimmel_1 Voor zo ver ik kan zien is de CB 650f uit 2014 van Honda hieronder een naked motorfiets??
Mocht dit type motor een andere naam hebben dan hoor ik dat graag.
Ik zie weinig (top)kuip of windscherm op het stuur. Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/Honda/2014/CB650F/Honda_2014_CB650F_static_002.jpg

Er zat bij de lesmotor alleen een dikke valbeugel boven op het stuur en de lesmotor was zwart ipv het mooie kleurenschema hierboven.
Ik zoek dus iets met wat meer wind bescherming dan de bovengenoemde cb 650f.

[ Voor 23% gewijzigd door Franklin82 op 24-09-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Franklin82 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:14:
@wimmel_1 Voor zo ver ik kan zien is de CB 650f uit 2014 van Honda hieronder een naked motorfiets??
Ik zie weinig (top)kuip of windscherm op het stuur. [Afbeelding]

Er zat bij de lesmotor alleen een dikke valbeugel boven op het stuur en de lesmotor was zwart ipv het mooie kleurenschema hierboven.
Ik moet zeggen dat ik het reuze mee vond vallen met de wind op mijn laatste 2 naked bikes. Ja je merkt het wel maar ik heb gemerkt dat het vanaf de 170 vervelend word en boven de 200 is het gewoon kut _O- maar zo hard rijden we natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:47

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

totaal niet het type voor om dit zelf te rijden maar manmanman wat mooi :9~ O+
waarbij de Indian de voorkeur heeft w.m.b. qua looks

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 24-09-2019 08:53 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Streepje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:38:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het reuze mee vond vallen met de wind op mijn laatste 2 naked bikes. Ja je merkt het wel maar ik heb gemerkt dat het vanaf de 170 vervelend word en boven de 200 is het gewoon kut _O- maar zo hard rijden we natuurlijk nooit.
Ja daar heb ik mij voor de eerste keer toch in vergist. Begon al goed te duwen op de borst tegen een 90km/u, tegen 120 was het echt pittig. Toch maar eens kijken voor zo een klein windscherm voor op de CB650R

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-10 19:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

ThemNuts schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:12:
[...]

Ja daar heb ik mij voor de eerste keer toch in vergist. Begon al goed te duwen op de borst tegen een 90km/u, tegen 120 was het echt pittig. Toch maar eens kijken voor zo een klein windscherm voor op de CB650R
meer ontspannen gaan zitten, je waait er niet af. En verder is het even wennen.
Op een gegeven moment vind je een goede zithouding waarmee je vanzelf tegen de wind in leunt, en comfortabel zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Meer metal luisteren en headbangen. Nekspieren kweken!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 12:09
Zelf sinds vorig jaar een Kawasaki Versys 650 en de vriendin heeft een Suzuki Gladius.
Versys heeft klein verstelbaar ruitje wat erg fijn is en in de hoogste stand zeker flink wat rijwind weghoudt.
En in de zomer kun je dat ruitje zonder gereeedschap lager zetten zodat je van rijwind verkoeling kunt genieten.

Maar de versnelling verhoudingen van de Kawa en Suzuki(bekend blok wat ook op de V-Storm) zijn echt verschillend en het rijden hiermee is dus ook verschillend. Moet eerlijk bekennen dat de Suzuki wat relaxter rijdt en iets meer kracht onderin heeft men de krachten ook lineair zijn. De Versys daarentegen heeft een lekkere hoge zit positie en is in de hoge toerentallen wat meer explosief. Probeer ook het model Versys vanaf 2015 te vinden.

Dus ga idd gewoon uitgebreid proefrijden op meerdere motoren. Huren is een goed idee.
Franklin82 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:33:
Vanochtend mijn rijbewijs opgehaald en ben zo trots als een kat met zeven staarten.

Nu wil ik gaan uitzoeken wat voor motor ik nou fijn zou vinden om op te rijden..
Ik heb wel wat ideeën, de motor moet geschikt zijn voor langere afstanden (mogelijk in de toekomst ook woon-werk) met flinke stukken snelweg.

Een ruit en/of kuip die mij een beetje uit de wind houd lijkt mij ook fijn, een middenbok voor het onderhoud lijkt mij ook een goed idee.

Aangezien ik (afgezien van de naked CB 650 F van de rijschool) nog geen ervaring heb wil ik (nog) geen hele zware motor kopen.
Het moet dus een beetje verstandige en tweedehands keuze worden..

Zelf denk een beetje aan een middelzware allroad (b.v. Honda Transalp, Suzuki V Strom 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha XT660, BMW F650) of iets met soort tour kuip(je) (b.v. Yamaha Fazer S, Diversion F, Honda Deauville, Honda CBF 600 S, Suzuki GSF 650.

Binnenkort wil ik als het even kan wat huren via Motorshare.

De gebruikelijke BRAVO punten om op te letten bij een mogelijk huur of aankoop ken ik wel zo ongeveer uit mijn hoofd.
Qua prijs hoop ik ergens tussen de € 1500,- en € 5500,- uit te komen, geen idee wat er qua wensen haalbaar is.
Alle tips en truuks om een goede keuze te maken zijn wat mij betreft welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:24

steveman

Comfortabel ten onder

(touchscreen) gat in handschoen ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
rheinen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:26:
Zelf sinds vorig jaar een Kawasaki Versys 650 en de vriendin heeft een Suzuki Gladius.
Versys heeft klein verstelbaar ruitje wat erg fijn is en in de hoogste stand zeker flink wat rijwind weghoudt.
En in de zomer kun je dat ruitje zonder gereeedschap lager zetten zodat je van rijwind verkoeling kunt genieten.

Maar de versnelling verhoudingen van de Kawa en Suzuki(bekend blok wat ook op de V-Storm) zijn echt verschillend en het rijden hiermee is dus ook verschillend. Moet eerlijk bekennen dat de Suzuki wat relaxter rijdt en iets meer kracht onderin heeft men de krachten ook lineair zijn. De Versys daarentegen heeft een lekkere hoge zit positie en is in de hoge toerentallen wat meer explosief. Probeer ook het model Versys vanaf 2015 te vinden.

Dus ga idd gewoon uitgebreid proefrijden op meerdere motoren. Huren is een goed idee.

[...]
Helemaal mee eens dat het een goed idee is om die twee (de kawa en suzi 650cc motoren) eens naast elkaar te voelen. Geeft een bijzonder interessant datapunt in de vergelijking van motoren. Daarnaast misschien even een oudere Triumph Street Triple (675cc). Ik weet dat ik een beetje teleurgesteld was in de kawa 650cc na een jaartje op de Suzuki V-Strom 650 rond te rijden - al kwam er in de hogere toerentallen wel wat leven in.

De Gladius vind ik wel... fugly ;) de overige SV650's hebben een tijdloos uiterlijk dat ik wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-10 16:17
@lolgast hoe zwaar voelt de koppelingshendel van jouw 749 eigenlijk aan? Die van mij is ouderwets Italiaans loeizwaar :P Ik wil sowieso de koppelingsveren nog vervangen door een RVS-setje zodat het er wat netter uit ziet met het open koppelingsdeksel, nu vraag ik het me af of het ook meteen wat lichter gaat met een vers setje veren.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:47
@Chakotay Gigantisch. Tijdens rustigere ritjes door dorpjes merk ik dat ik echt last van mijn hand/pols krijg van de koppeling. Heb hem al meerdere keren verstelt zodat hij beter in lijn met mijn pols is en het aangrijppunt aangepast, maar het blijft eigenlijk gewoon kut.

Nieuwe koppelingsdeksel met veren gaat je niet/nauwelijks iets opleveren, dat heb ik ook gedaan. Meeste winst zit hem in een andere koppelingscilinder plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast ah, ligt niet aan mijn gebrek aan handkracht dus, goed om te weten :+

Het vervangen van die veren door RVS is sowieso voornamelijk omdat er nu vliegroest op komt met het open deksel, ik was alleen benieuwd of het toevallig nog extra voordelen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Franklin82 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:14:
Ik zie weinig (top)kuip of windscherm op het stuur. [Afbeelding]

Dit is precies de motor waar ik nu op les! Ik dacht dat rijd best lekker. Maar laatst bij een kennis, stiekem een rondje op een verlaten parkeerterrein gereden met zijn BMW F800st, wauw wat reed dat lekker t.o.v. de cb 650f. Conclusie motorrijden is gevoel. Test dus vooral eerst wat uit!

Ondertussen zit ik op 9 lessen a 13,5 uur rijden intotaal. Mijn instructeur doet deels AVB en deels AVD door elkaar. Ik les met een andere leerling, super leuke klik mee! Maar helaas heeft hij iets minder gevoel voor AVB dan mij. Ik heb alle oefeningen al aardig onder controle en denk dat ik wel klaar ben voor een AVB examen. Maar ik denk dat mijn instructeur daar waarschijnlijk anders over denkt. De andere leerling heeft veel moeite met doorkijken en soms heb ik het gevoel dat dit mijn progressie stagneert.

Maar ik heb er plezier in en stap elke les met een big smile op de fiets! Iemand nog een goede tip voor waar je het beste de theorie kan leren? Ik heb een boek van de rijschool maar kom er maar moeilijk doorheen. Liever iets interactiefs op de computer bijv. Tips welkom!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Dark Master Ik had vorig jaar gebruik gemaakt van de online omgeving van Veka Best. Zaten veel oefeningen inclusief oefenexamens bij dat veel geoefend tot ik 0 fout had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 16-10 15:45
Dark Master schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:58:
[...]

Dit is precies de motor waar ik nu op les! Ik dacht dat rijd best lekker. Maar laatst bij een kennis, stiekem een rondje op een verlaten parkeerterrein gereden met zijn BMW F800st, wauw wat reed dat lekker t.o.v. de cb 650f. Conclusie motorrijden is gevoel. Test dus vooral eerst wat uit!

Ondertussen zit ik op 9 lessen a 13,5 uur rijden intotaal. Mijn instructeur doet deels AVB en deels AVD door elkaar. Ik les met een andere leerling, super leuke klik mee! Maar helaas heeft hij iets minder gevoel voor AVB dan mij. Ik heb alle oefeningen al aardig onder controle en denk dat ik wel klaar ben voor een AVB examen. Maar ik denk dat mijn instructeur daar waarschijnlijk anders over denkt. De andere leerling heeft veel moeite met doorkijken en soms heb ik het gevoel dat dit mijn progressie stagneert.

Maar ik heb er plezier in en stap elke les met een big smile op de fiets! Iemand nog een goede tip voor waar je het beste de theorie kan leren? Ik heb een boek van de rijschool maar kom er maar moeilijk doorheen. Liever iets interactiefs op de computer bijv. Tips welkom!
Als jij denkt dat je er klaar voor bent om AVB te gaan doen, dan zou ik dat gewoon aangeven bij je instructeur. Mogelijk dat hij dan een proef examen met je kan doen (heb ik ook gedaan met mijn instructeur) om te zien hoe je ervoor staat.

Qua theorie heb ik https://www.leerhetverkeer.nl/ gebruikt. Vond ik zelf erg prettig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

[...]

Kwestie van wennen denk ik je krijgt vanzelf meer nek en arm spieren, en het is natuurlijk niet verplicht om helemaal rechtop te zitten op een naked, vaak helpt het al als je een klein beetje naar voren leunt

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 21:16

iFrost

Vroem vroem

Ik heb mijn eerste fietsje gekocht *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VyELwak.jpg

Het was een beetje een impulsieve aankoop, maar ik ben er tot dusver heel blij mee! :D
Ik rijd er nu woon-werk mee. Het is wel een beetje wennen om te kunnen/mogen filteren, maar man man man, wat een fijn gevoel om niet in die &%$@ files te staan >:)

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
fdees schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:30:
[...]

Fijn om te horen. Vind ze gewoon prachtig, wil af en toe gewoon lekker in de buurt kunnen toeren en af en toe eens wat verder. Lekker eens een van de vele polderwegen pakken en dan gewoon ook de grind wegen meenemen lijkt me heerlijk. :9

Enige hekelpunten zijn, dan ook dat ik nu nog aan het lessen ben en dan om zo een motor te kopen, zit je al vrij snel aan een nieuwe. Zie weinig tweedehands en wat er tweedehands is, maakt qua prijs ook weinig uit. Maar vind het dan wel direct veel geld zeker voor een eerste motor en dan de angst om er mee te vallen (dit is toch onvermijdelijk ben ik bang). Daarnaast moet ik toch ook nog gaan proefrijden en weet nog geen eens of ik lekker zit of ik de motor fijn voel rijden.

Maar heb wel een vraagje, hoe valt het brandstof verbruik uit. Want de tank lijkt me vrij klein.
Hoi,

Omvallen zal mee vallen, hij is niet zo hoog. Ik kan met mijn 1,75 prima met beiden voeten aan de grond.

Verbruik valt me mee, slechtste 21,4km/l beste 27,5km/l gemiddeld 24,6km/l. Ik doe een 250km en dan tank ik meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Eoghlear op 24-09-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 12:09
Gladius is idd een vrouwenmotor :) . Superlaag en heel handelbaar !
En zeer hard zadel.
Maar wel met het fijn SV650 klok
Dryhte schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:33:
[...]

Helemaal mee eens dat het een goed idee is om die twee (de kawa en suzi 650cc motoren) eens naast elkaar te voelen. Geeft een bijzonder interessant datapunt in de vergelijking van motoren. Daarnaast misschien even een oudere Triumph Street Triple (675cc). Ik weet dat ik een beetje teleurgesteld was in de kawa 650cc na een jaartje op de Suzuki V-Strom 650 rond te rijden - al kwam er in de hogere toerentallen wel wat leven in.

De Gladius vind ik wel... fugly ;) de overige SV650's hebben een tijdloos uiterlijk dat ik wel kan waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:29:
[...]

(touchscreen) gat in handschoen ;)
Hah! Goed gezien!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 14:16
@Franklin82 van uit gaande dat je je A rijbewijs hebt, mag ik dan aanraden om ook naar BMW Rxxxx motoren te kijken. De 1100~1150 serie beginnen behoorlijk betaalbaar te worden. Ik heb zelf een R1150GS met 134800 op de klok en heb er 3000+ km later absoluut geen spijt van. Ik heb zelf op een Honda, Kawasaki en Yamaha proef gereden en op een CB650F gelest, maar absoluut geen spijt van mijn keuze. Toegegeven, het zijn wat zwaardere motoren, dus daar moet je rekening mee houden, maar zijn het, naar mijn mening wel waard.
Sowieso ben ik het met het advies eens wat hier altijd wordt gegeven: proefrijden! Een motor is iets persoonlijks en moet bij je passen.
Veel plezier met het uitzoeken van een motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Eoghlear schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:09:
[...]

Hoi,

Omvallen zal mee vallen, hij is niet zo hoog. Ik kan met mijn 1,75 prima met beiden voeten aan de grond.

Verbruik valt me mee, slechtste 21,4km/l beste 27,5km/l gemiddeld 24,6km/l. Ik doe een 250km en dan tank ik meestal
Vallen ben ik vooral bang bij het rijden eens als beginnend rijder. Maar les nu op een MT07 met hoog zadel en dat zit goed, gewoon zadel is al te laag eigenlijk. Ben zelf 1,89, dus een Honda monkey ga je mij niet constant op zien rijden >:)

Maar verbruik valt wel mee en wijkt redelijk positief af van de fabrieksopgave.

Ach eerst maar eens afrijden en dan van de winter op het gemak kijken. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Zag vandaag een promo filmpje van de 2020 Afrika twin, dat ziet er toch wel heel erg dik uit hoor <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:34
Streepje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:57:
Zag vandaag een promo filmpje van de 2020 Afrika twin, dat ziet er toch wel heel erg dik uit hoor <3
Vind alleen zo jammer dat all die "adventure" fietsen ondertussen snelweg cruisers zijn geworden.
Ja ik wil allroad in Europa dus ik heb een liter fiets nodig.. :? .
In mijn ogen doen KTM en Yammie dat beter met de 700 tot 800cc (had ook 600 mogen zijn mijn inziens).

En dan heb ik het nog helemaal niet over die 1200GS tandarts en huisarts mobiel.... hele mooie fiets absoluut maar 99% zal nooit van het asfalt afgaan en in de rimboe je lambda sonde vervangen zit ook niemand om te wachten. Hety is een beetje een kasteel zonder standplaats geworden lijkt het.

Of de euro4/5 regels maken het zo of de literfiets hype blijft ook onder 50+ populair.
Wel merk ik dat door euro5 er amper nog enduro's gemaakt worden die op kenteken te krijgen zijn... dus het gat tussen de enduro en allroad wordt zo alleen maar forser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

kneusteun schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:19:
[...]

Vind alleen zo jammer dat all die "adventure" fietsen ondertussen snelweg cruisers zijn geworden.
In mijn ogen doen KTM en Yammie dat beter met de 700 tot 800cc (had ook 600 mogen zijn mijn inziens).

En dan heb ik het nog helemaal niet over die 1200GS tandarts en huisarts mobiel.... hele mooie fiets absoluut maar 99% zal nooit van het asfalt afgaan en in de rimboe je lambda sonde vervangen zit ook niemand om te wachten. Hety is een beetje een kasteel zonder standplaats geworden lijkt het.

Of de euro4/5 regels maken het zo of de literfiets hype blijft ook onder 50+ populair.
Wel merk ik dat door euro5 er amper nog enduro's gemaakt worden die op kenteken te krijgen zijn... dus het gat tussen de enduro en allroad wordt zo alleen maar forser.
Je hebt geen 1000/1100/1300cc nodig voor all road natuurlijk en dat die dingen steeds meer een snelweg cruiser worden zal meer door de kopers komen gok ik maar zo, je zal er vast wel een grind/bospad mee kunnen nemen maar echt off-road is hard werken met zo’n fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog steeds ketting en geen of amper windbescherming... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:26:
[...]

Nog steeds ketting en geen of amper windbescherming... :P
Heb je nu ook al verstand van adventures????

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:07

Secsytime

Automagisch

En eindelijk cruise control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je die zware adventure's vooral moet zien als toermotoren, niet meer en niet minder, en daarvoor worden ze ook gekocht. En aan de bovenkant van het segment worden de modellen ondertussen zo lomp en zwaar (BMW GS(A), KTM 1290's, Triumph Tiger 1200) dat daaronder ruimte is gekomen voor (imho) veel leukere motoren: BMW F850 GS, Tiger 800 en KTM 790. En daarvan is de laatste de enige waarvan ik verwacht dat je er ook naast de weg nog mee vooruit kan.

En om eerlijk te zijn, ik heb evenveel verstand van carburateurs als injectiesystemen dus met wat voor motor ik midden in de rimboe ook pech krijg, ik moet maar hopen dat ik daar mobiel bereik heb :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:52:
[...]

Heb je nu ook al verstand van adventures????

>:)
Doen alsof, zijn er meer hier goed in :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Lijkt dik, maar is 2,2 kg (2,5 kg voor DCT) lichter dan de CRF1000L. :+

De aankondiging van de nieuwe Africa Twin en het afgelopen Luxemburgweekend zetten mij wel aan het denken qua nieuwe 2de hands woon-werk motor in de toekomst. De Alp heeft namelijk niet het eeuwige leven.
Ga ik hyperzuinig* met een NC700X voor rond de €4500,- of spaar ik wat langer door voor een CRF1000L van €9000,-. Met de nieuwe CRF1100L hoop ik dat de CRF1000L tweede hands goedkoper gaat worden.

*hypersaai zullen sommige zeggen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Grubeater schreef op woensdag 25 september 2019 @ 01:07:
[...]

De aankondiging van de nieuwe Africa Twin en het afgelopen Luxemburgweekend zetten mij wel aan het denken qua nieuwe 2de hands woon-werk motor in de toekomst. De Alp heeft namelijk niet het eeuwige leven.
Ga ik hyperzuinig* met een NC700X voor rond de €4500,- of spaar ik wat langer door voor een CRF1000L van €9000,-. Met de nieuwe CRF1100L hoop ik dat de CRF1000L tweede hands goedkoper gaat worden.

Bij ten Kate gaat de crf1000 nu weg voor 14k nieuw, vond dat zelf nog wel mee vallen qua prijs(dacht dat dingen altijd 18k kosten)

Streepje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:09:
[...]

Je hebt geen 1000/1100/1300cc nodig voor all road natuurlijk en dat die dingen steeds meer een snelweg cruiser worden zal meer door de kopers komen gok ik maar zo, je zal er vast wel een grind/bospad mee kunnen nemen maar echt off-road is hard werken met zo’n fiets.
De echte avonturiers nemen juist een licht fietsje a la Royal Enfield Himalian etc, daar heb je buiten west europa/US het meest aan..
Adventure bikes worden meestal gekocht door wat oudere lui die wel de cool van long way round inzien maar in de praktijk gewoon lekker rechtop willen cruisen...
Wat prima is natuurlijk, ik wil er ook wel een..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Als het alleen voor woon-werk is en je hebt een fiets erbij voor de fun, dan kan het een prima keuze zijn. Mocht het een fiets zijn waar je 'alles' mee kan doen, dan is de keuze makkelijk. :Y

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 00:31
bakkie1985 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:36:
Oke, mag me hier denk ik wel melden!
als jochie altijd de droom om een motorrijbewijs te halen en dan lekker onbezonnen rond te scheuren op een racer natuurlijk!

inmiddels ben ik 33, vader van 3, verantwoordelijke baan, rustig en kijk ik zelfs naar choppers (wie had dat gedacht!).

Zojuist een theoriepakket besteld bij de ANWB inclusief een theorieboek en online oefenomgeving.
Direct erachteraan ook maar het bijbehorende examen geboekt om ergens naartoe te werken.
Over 5 weken mag ik op O-)
Inmiddels mijn boek van de ANWB uit en in hun online omgeving (die me erg tegenviel met aantallen examens) uitgekeken.
ik weet van mezelf dat ik baat heb bij het oefenen van examens. er zijn aardig wat aanbieders. heeft er iemand ervaring met deze online pakketten? en zo ja welke specifiek?

alvast dank voor de reacties! _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

En dan heb ik het nog helemaal niet over die 1200GS tandarts en huisarts mobiel.... hele mooie fiets absoluut maar 99% zal nooit van het asfalt afgaan en in de rimboe je lambda sonde vervangen zit ook niemand om te wachten. Het is een beetje een kasteel zonder standplaats geworden lijkt het.

Tja, het is gewoon hetzelfde als met die SUV's. Zien er enorm groot en imposant en stoer uit, maar over het algemeen is het enige onverharde wat ze zien, de naden tussen de tegels van de oprit naar de garage.

Allroads zijn vooral gericht op comfortabel toeren/woon-werk verkeer voor 50+ers (of 24 jarige Mocro's). En @Joopieboy natuurlijk :P
Zie ze gewoon als een Goldwing, Electra Glide of FJR maar dan op hoge poten. Veel comfort, elektronica en een koffiezetapparaat.

En natuurlijk het poser en imago gehalte, maar dat zullen ze in alle toonaarden ontkennen. Want het ziet er natuurlijk wel geweldig uit alsof je met de motor dwars door de rimboe van donker Afrika of over de toppen van de Himalaya kan rijden. Plus dat die motoren vaak ook kapitalen kosten. *kuch* HP uitvoering @Joopieboy :+ *kuch* ;)

Wat dat betreft zijn dergelijke fietsen hetzelfde voor oude mannen (en @Joopieboy ) als wat caféracers zijn voor jonge hipsters :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 25-09-2019 08:53 ]

• Dryhte
[...]

Ik heb al meerdere keren gelezen dat de NC750 een pak minder saai is dan de NC700. Misschien een tipje om eens uit te proberen?

Al zal 't hem voor mij niet worden, denk ik. Met mijn motorgebruik ben ik druk aan het uitkijken hoe ik een electrische motor kan doen werken. (al dan niet met behoud van de Wee Strom)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:52:
[...]
Tja, het is gewoon hetzelfde als met die SUV's. Zien er enorm groot en imposant en stoer uit, maar over het algemeen is het enige onverharde wat ze zien, de naden tussen de tegels van de oprit naar de garage.

Allroads zijn vooral gericht op comfortabel toeren/woon-werk verkeer voor 50+ers (of 24 jarige Mocro's). En @Joopieboy natuurlijk :P
Zie ze gewoon als een Goldwing, Electra Glide of FJR maar dan op hoge poten. Veel comfort, elektronica en een koffiezetapparaat.

En natuurlijk het poser en imago gehalte, maar dat zullen ze in alle toonaarden ontkennen. Want het ziet er natuurlijk wel geweldig uit alsof je met de motor dwars door de rimboe van donker Afrika of over de toppen van de Himalaya kan rijden. Plus dat die motoren vaak ook kapitalen kosten. *kuch* HP uitvoering @Joopieboy :+ *kuch* ;)

Wat dat betreft zijn dergelijke fietsen hetzelfde voor oude mannen (en @Joopieboy ) als wat caféracers zijn voor jonge hipsters :P
Gelukkig vallen de stille hints en verwijzingen niet zo op he :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:27:
[...]

Gelukkig vallen de stille hints en verwijzingen niet zo op he :+
Heb je jezelf nou al op marktplaats gezet? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:27:
[...]

Heb je jezelf nou al op marktplaats gezet? :+
'Goed gebruikt', 'jonge god', 'geen geestelijke en lichamelijk klachten', 'start op als een diesel', 'kleine bijgeluiden', 'enige ervaring', 'lichte gebruikskrassen' :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:47
Ik zat meer te denken aan "Gratis op te halen" en "Niet geïnteresseerd in gelijkwaardige rommel als ruil" :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:29:
[...]

'Goed gebruikt', 'jonge god', 'geen geestelijke en lichamelijk klachten', 'start op als een diesel', 'kleine bijgeluiden', 'enige ervaring', 'lichte gebruikskrassen' :+
LET OP! LIMITED BLACK EDITION!
LET OP! VAN EEN LIEFHEBBER GEWEEST!
LET OP! UNIEK!
LET OP! ZIEN IS KOPEN!

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Graag volledig bedrag achterlaten wanneer u een proefrit wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Shit, ik rij ookal een paar jaar zo'n snelwegtractor... Ben ik nou ook oud? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:52:
Ik ben mede hierom afgelopen voorjaar overgestapt van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wbptgoyz33UXUAwfnsan5za0/full.jpg

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5mkMLYurtHS2SE1mnkvETxfm/full.jpg

Wat nou, ouder worden? 8)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:52:
Tussen ouder worden en volwassen zijn zit een wereld van verschil hè ;)

"Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen"

8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 08:56
Vrijdag schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:52:
[...]

Allroads zijn vooral gericht op comfortabel motorrijden
FTFY :Y)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

True that 8) Lekker posen met je Adventure/Allroad/Bankstel met bermspots om mensen in de spiegels de vullingen eruit te schijnen op de A2 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hihi, heerlijk hoe er over allroads gesproken wordt. :+

Voor mij is het inderdaad een stuk comfort. Of beter gezegd, om het mogelijk te maken om met de gevolgen van een oude knieblessure alsnog de hele dag op een motor te zitten. De reden is niet om er offroad mee te gaan. Vandaar ook de bandenkeuze: heel erg straatgericht.
De standaard mogelijkheden om bagage te bevestigen en het ruime zadel, ook voor de duo, is heel mooi meegenomen.
Het enige dat ik een beetje mis is cruise control, maar dat komt gewoon doordat het ding ook betaalbaar moest blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-10 14:14
bakkie1985 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:06:
[...]

Inmiddels mijn boek van de ANWB uit en in hun online omgeving (die me erg tegenviel met aantallen examens) uitgekeken.
ik weet van mezelf dat ik baat heb bij het oefenen van examens. er zijn aardig wat aanbieders. heeft er iemand ervaring met deze online pakketten? en zo ja welke specifiek?

alvast dank voor de reacties! _/-\o_
Ik heb voor mijn theorie oefenen gebruik gemaakt van theorie.nl, heb toen voor een week toegang betaald en dan kun je zoveel oefenen als je wilt. Zitten prima examens tussen en is ook het enige waarmee ik geoefend heb om mijn theorie in 1 keer te halen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Komende zondag is DGR, wie rijdt er mee?

Ik rij zelf waarschijnlijk (met vriendin achterop) mee in Eindhoven. Alleen zijn de weersverwachtingen slecht dus ik kijk nog even de kat uit de boom. Geen zin om doorweekt in een witte blouse te moeten rondrijden. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:50
Haha, wat een haat op Allroads :D.

Ik heb in 13 jaar tijd Supersports, nakeds, allroads en enduro's gereden. Mijn onbescheiden mening:

- Supersports: nutteloos voor de obw. Oncomfortabel, te piekerig vermogen en omdat de meeste wegen geen biljart laken zijn ook te hard geveerd. Op het circuit was het wel een feestje en kwam dat ding pas in z'n recht (totdat ik crashte, mn been brak en 3 maanden moest revalideren ^^)
- Naked (Monster, Streetfigher 1098 en Hypermotard 1100): al veel meer fun! Ook omdat het twins waren uiteraard. Meer speeltuin gevoel, maar als je een stukje moet rijden om op je bestemming te komen (lees, Duitsland ofzo) werd ik er wel een beetje verdrietig van
- Enduro's: leuk voor offroad, verder vooral van het asfalt blijven
- Allroads: beetje van alles. In ieder geval lekker comfortabel, maar genoeg lol! Stuurt natuurlijk net allemaal even minder vlammend dan een supersport of een sportieve naked, maar het scheelt echt niet heel veel.

Daarnaast kun je tenminste gewoon chill 150 cruisen op de snelweg.

Als ik in de Eifel zou wonen, zou ik een gave naked nemen denk ik. Maar aangezien je in NL altijd wel even een stukje moet snelweg knallen voordat je bij een mooi gebied bent is een Allroad in NL imo het handigste ...
Pagina: 1 ... 38 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.