If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
🇺🇦
Ja zeker leeft hij nog. Alles in orde daar, vanmiddag nog gesproken
Wat Tweakers betreft.. Hij vond (en vind) het wel mooi geweest. Zonder een discussie te willen starten, maar iets met overijverige mods danwel mods met lange tenen. Denk dus niet dat we 'm hier nog terug zullen zien
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 23-01-2022 16:35 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
[ Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 24-01-2022 17:23 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Was er niet ooit in een film of stripboek een soort laserlamp dat je voor je wiel monteerde en al het ijs en water liet verdampen? Zodat je altijd op een droge weg reed?Nycrea schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:32:
Of je neemt een watertank mee en sproeit even voor jezelf uit zodat je gegarandeerd over schoon wegdek rijdt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maatjes van mij hebben al een 50S en een 20B (icm HJC helm).
Volgens mij kan die 20B niet in mesh met de 50S en 30K, enkel Bluetooth?
Dan vallen dus ook de Sena Spiders voor mij af die enkel in mesh kunnen communiceren (geen Bluetooth).
Welke andere opties heb ik verder?
Jammer, hij wordt gemist.Destruction schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:29:
[...]
Ja zeker leeft hij nog. Alles in orde daar, vanmiddag nog gesproken![]()
Wat Tweakers betreft.. Hij vond (en vind) het wel mooi geweest. Zonder een discussie te willen starten, maar iets met overijverige mods danwel mods met lange tenen. Denk dus niet dat we 'm hier nog terug zullen zien
Maar fijn dat alles goed met hem gaat!
Als alles goed gaat kan ik mezelf volgende week eigenaar van mijn eerste motor noemen.
Ik wilde heel graag een supersport model (ik weet dat de meningen verdeeld zijn: nee, het is misschien niet comfortabel voor langere stukken, nee, je kan er niet hard mee op de Nederlandse (snel)wegen)), maar ik vind het gewoon zulke gave motoren en wil er al zo lang zo graag eentje.
Het gaat om een Honda CBR600RR uit 2003. 22K gelopen, remmen nog goed, keerringen en vering nog in orde, ketting + tandwielen kunnen nog 1 of 2 seizoenen mee, start en loopt goed, gebruikssporen nagenoeg niet (alleen op de spiegel en bij het zitje een klein krasje). Het enige is dat de eerste bandenset (ja, echt waar
Dat allemaal voor een nette prijs (dat vind ik en iedereen die ik tot nu toe heb gesproken iig) van 2700 euro. Met nieuwe banden incl. montage kom ik uit op iets meer dan 3000 euro.
Ik wil er alleen nog graag een proefritje op maken voor ik een definitief besluit maak, maar mij werd afgeraden om op deze banden naar buiten te gaan (en terecht natuurlijk).
M’n schoonvader kent de eigenaar ook en die gaf aan dat het wel goed zat. Ik ben zeer benieuwd wanneer ik volgende week (hopelijk) een proefritje kan maken en als ik besluit hem te kopen zal ik uiteraard nog wat meer foto’s posten!
:strip_exif()/f/image/r5YvhhftRzzZ1fe0eOn0NyDw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie fiets hoor!KRAI.7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen,
Als alles goed gaat kan ik mezelf volgende week eigenaar van mijn eerste motor noemen.
Ik wilde heel graag een supersport model (ik weet dat de meningen verdeeld zijn: nee, het is misschien niet comfortabel voor langere stukken, nee, je kan er niet hard mee op de Nederlandse (snel)wegen)…
[Afbeelding]
Ben ook op een supersport begonnen, dus begrijp exact wat je er zo mooi aan vindt.
I took the blue pill…
@KRAI.7 Ik heb zelf een tijdje een FireBlade (929RR) uit 2001 gehad en dat was bij de FireBlades het eerste model met benzineinjectie, volgens mij is de CBR600RR uit 2003 ook het eerste 600RR model waar injectie op zit. Op de FireBlade was de fueling laag in de toeren gewoon niet zo goed, wat er met name op rotondes weleens voor wou zorgen dat ie een beetje wou bokken en stoten. Ik weet niet of dat bij de 600RR ook zo duidelijk aanwezig is, maar als je hem dus een beetje voelt bokken onder de 4000 toeren, zou ik er niet meteen van schrikken, waarschijnlijk is dat de fueling die gewoon nog niet helemaal uitgedokterd was in die eerste generatie
Mijn TL1000S had dat ook alleen veel erger (injectie bij lage toeren) en als die uit viel met die 2 dikke potten lag je meestal op de grond in rotonde.... Maar dat was nog in 1997...

Wel wereld van verschil, een ketting die weer op normale spanning staat...
Daarna nog stukje wezen fietsen met vriendin, en nog aan de praat geraakt over feit dat ik dit jaar eigenlijk andere motor wil, en wat we dan met die andere doen. Conclusie voor nu is dat we 'm misschien wel gewoon houden, en vriendin ook rijbewijs gaat halen
Nu aan het kijken naar een goede rijschool in de buurt waar ze binnenkort proeflesje kan doen. Iemand toevallig nog aanraders in de buurt van Bodegraven/Woerden (ik woon er precies tussenin)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nou eh laat ik het zo zeggen. Als jij m niet wilt ken ik nog wel iemand die m wel wilt voor die prijs.KRAI.7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen,
Ik wilde heel graag een supersport model (ik weet dat de meningen verdeeld zijn: nee, het is misschien niet comfortabel voor langere stukken, nee, je kan er niet hard mee op de Nederlandse (snel)wegen)), maar ik vind het gewoon zulke gave motoren en wil er al zo lang zo graag eentje.En ben ook niet van plan om grote, lange tourritten te maken.
Het gaat om een Honda CBR600RR uit 2003. 22K gelopen, remmen nog goed, keerringen en vering nog in orde, ketting + tandwielen kunnen nog 1 of 2 seizoenen mee, start en loopt goed, gebruikssporen nagenoeg niet (alleen op de spiegel en bij het zitje een klein krasje). Het enige is dat de eerste bandenset (ja, echt waar) er nog onderligt. Dus die moeten vervangen worden.
Dat allemaal voor een nette prijs (dat vind ik en iedereen die ik tot nu toe heb gesproken iig) van 2700 euro. Met nieuwe banden incl. montage kom ik uit op iets meer dan 3000 euro.
Ik wil er alleen nog graag een proefritje op maken voor ik een definitief besluit maak, maar mij werd afgeraden om op deze banden naar buiten te gaan (en terecht natuurlijk).
M’n schoonvader kent de eigenaar ook en die gaf aan dat het wel goed zat. Ik ben zeer benieuwd wanneer ik volgende week (hopelijk) een proefritje kan maken en als ik besluit hem te kopen zal ik uiteraard nog wat meer foto’s posten!
[Afbeelding]
Jazeker! Boyke Narain van Motorrijschool Transfer uit Bodegraven (https://motorrijschooltransfer.nl/even-voorstellen/). Heb ik eind 2020 - alles in één keer - mijn rijbewijs bij gehaald. Super aardige gast en enthousiaste motorliefhebber. Ook bij mij begonnen via een proefles.BM schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:33:
Nu aan het kijken naar een goede rijschool in de buurt waar ze binnenkort proeflesje kan doen. Iemand toevallig nog aanraders in de buurt van Bodegraven/Woerden (ik woon er precies tussenin)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Tandjes, die banden...KRAI.7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen,
Ik wilde heel graag een supersport model (ik weet dat de meningen verdeeld zijn: nee, het is misschien niet comfortabel voor langere stukken, nee, je kan er niet hard mee op de Nederlandse (snel)wegen)), maar ik vind het gewoon zulke gave motoren en wil er al zo lang zo graag eentje.En ben ook niet van plan om grote, lange tourritten te maken.
Het gaat om een Honda CBR600RR uit 2003. 22K gelopen, remmen nog goed, keerringen en vering nog in orde, ketting + tandwielen kunnen nog 1 of 2 seizoenen mee, start en loopt goed, gebruikssporen nagenoeg niet (alleen op de spiegel en bij het zitje een klein krasje). Het enige is dat de eerste bandenset (ja, echt waar) er nog onderligt. Dus die moeten vervangen worden.
[Afbeelding]

Maar wél een mooie fiets zeg! Seatpipes bij een supersport vind ik altijd wel mooi staan, lekker clean aan beide kanten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vriendin heeft een MT07 met 14K op de teller en nog genoeg profiel om zeker 10K nog te rijden.DrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Ik vraag me maar één ding af: hoe dan?! 22k met een setje banden, en al is het lastig te zien, er lijkt zelfs nog profiel op te zitten.
Dus het kan wel. Misschien juist een teken dat er niet te wild is mee om gegaan?
Mijn vrouw kocht haar BMW Scarver met 19K km en ook nog het eerste set banden, incl. best redelijk profiel nog... Die dingen waren zó uitgehard dat ze bij de bandenwissel flink aan het werk moesten om ze er af te halenDrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Ik vraag me maar één ding af: hoe dan?! 22k met een setje banden, en al is het lastig te zien, er lijkt zelfs nog profiel op te zitten.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Haha, het is meer van: mocht ik tijdens de proefrit nog iets merken/zien wat niet goed is wat veel geld kost gaat het hem niet worden. Ik heb een budget vastgesteld van 3,5K, dus heb wel wat speling maar het moet niet zo zijn dat ineens de kleppen eerst nog gesteld moeten worden, balhoofdlager vervangen moet worden etc. etc.ArjenIsM3 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:50:
[...]
Nou eh laat ik het zo zeggen. Als jij m niet wilt ken ik nog wel iemand die m wel wilt voor die prijs.
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Hij is van een oud omaatje geweest die er alleen maar op zondag mee naar de kerk gingmono-oXide schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Vriendin heeft een MT07 met 14K op de teller en nog genoeg profiel om zeker 10K nog te rijden.
Dus het kan wel. Misschien juist een teken dat er niet te wild is mee om gegaan?

Maar inderdaad: op de zijkanten zit nog profiel, de eigenaar is er in ieder geval niet mee met de knieën over de grond gegaan, in het midden van de band zijn het wel bijna slicks.
Dat kan natuurlijk. En dat zal dan ook wel iets over mij zeggen.mono-oXide schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Vriendin heeft een MT07 met 14K op de teller en nog genoeg profiel om zeker 10K nog te rijden.

Rond die kilometerstand begin ik normaal gesproken het 4e setje te bestellen; 8000 per set. Al weet ik natuurlijk nog niet hoe hard het met de slijtage gaat onder de Tracer. Minder harde klappen, minder gewicht, minder motorrem. Alleen terugschakelen op de Super Tenere blokkeerde het achterwiel al, en dat was nog met ingetrokken koppeling.

Eind van het jaar hoop ik daar meer over te kunnen melden.
Dat zal wel loslopen denk ik zo, als hij gewoon zijn beurtjes heeft gehad. Dat is sowieso wel een ding natuurlijk. Als hij al even stilstaat (en dat mag ik hopen met die bandjes) zal hij ook wel nieuwe olie e.d. nodig hebben. Maar dat is zelf goed te doen natuurlijk.KRAI.7 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:00:
Haha, het is meer van: mocht ik tijdens de proefrit nog iets merken/zien wat niet goed is wat veel geld kost gaat het hem niet worden. Ik heb een budget vastgesteld van 3,5K, dus heb wel wat speling maar het moet niet zo zijn dat ineens de kleppen eerst nog gesteld moeten worden, balhoofdlager vervangen moet worden etc. etc.
In mijn zoektocht naar een motor viel het me op dat bij de Tracer 9GT de gekleurde strepen op de banden nog duidelijk zichtbaar waren, banden waren nauwelijks versleten en dat met 4000+ km. Bij de Versys 1000 daarentegen bij 4000+ km was dit echt niet meer zichtbaar en vroeg ik me naderhand zelfs af of er misschien andere banden waren opgelegd. Maar goed kan dus inderdaad zo zijn dat ze bij de Tracers gewoon een stuk minder hard slijten.DrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Dat kan natuurlijk. En dat zal dan ook wel iets over mij zeggen.![]()
Rond die kilometerstand begin ik normaal gesproken het 4e setje te bestellen; 8000 per set. Al weet ik natuurlijk nog niet hoe hard het met de slijtage gaat onder de Tracer. Minder harde klappen, minder gewicht, minder motorrem. Alleen terugschakelen op de Super Tenere blokkeerde het achterwiel al, en dat was nog met ingetrokken koppeling.![]()
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Een achterband op mijn Speed Triple gaat 5-6K mee, in mijn geval zijn dit Pirelli Super Corsa'sDrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Dat kan natuurlijk. En dat zal dan ook wel iets over mij zeggen.![]()
Rond die kilometerstand begin ik normaal gesproken het 4e setje te bestellen; 8000 per set. Al weet ik natuurlijk nog niet hoe hard het met de slijtage gaat onder de Tracer. Minder harde klappen, minder gewicht, minder motorrem. Alleen terugschakelen op de Super Tenere blokkeerde het achterwiel al, en dat was nog met ingetrokken koppeling.![]()
edit: nu Bridgestone Battlax S22 er onder en die zien er na 4500 nog heel goed uit.
[ Voor 5% gewijzigd door mono-oXide op 24-01-2022 10:12 ]
Klepstelinterval is 24K geloof ik (of het nodig is is een 2e, dat scheelt veel tijd) en originele balhoofdlagers zijn, meestal, ergens tussen de 30 & 40K aan de beurt (al is dat, zeker met een alu frame, opvallend weinig werk bij een motor met kappen)KRAI.7 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:00:
[...]
Haha, het is meer van: mocht ik tijdens de proefrit nog iets merken/zien wat niet goed is wat veel geld kost gaat het hem niet worden. Ik heb een budget vastgesteld van 3,5K, dus heb wel wat speling maar het moet niet zo zijn dat ineens de kleppen eerst nog gesteld moeten worden, balhoofdlager vervangen moet worden etc. etc.
Dus dan weet je het vast
Zou ik m overigens niet op laten staan voor het geld en als ie zo netjes is, want onderhoud heb je toch.
Gisteren een foto in het licht gemaakt van de NC
:strip_exif()/f/image/TBuiJ5yM00v8E74U2pNguFc1.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan tot nu toe iig zeggen dat de DCT echt geniaal is, ja, hij schakelt extreem vroeg over in D, maar het blok trekt het gewoon (hetzij wat bokkig in de hogere versnellingen) en als je meer gas geeft schakelt ie ook gewoon later.
Wegrijden is bizar goed, motorrem heb je gewoon als je m handmatig een versnelling terugtikt en geen gas geeft.
Heb m tot nu toe ook niet kunnen betrappen op rare dingen, ja, hij schakelt gewoon op in bochten, maar dat gaat erg soepel en is geen probleem als je normaal rijdt.
En als je aan het raggen bent of het echt gruwelijk kutweer is heb je m toch wel in S of M staan.
Denk wel dat ik het schakelpookje nog een keer bestel, vind het flippertje om op te schakelen een beetje onhandig zitten.
Eigenlijk rijdt het ding veel beter dan de specs doen vermoeden, ik verwachtte eigenlijk een modernere versie van m'n NTV650 en dat is ook eigenlijk wat het is (en die NTV heb ik me prima mee vermaakt)
Het voorover gekantelde blok en tank onder het zadel houden het zwaartepunt erg laag en dat merk je gewoon.
En nog een foto van de PCX, gewoon omdat het kan.
:strip_exif()/f/image/sLwbhJtGwaw8S4TH2E7jkGQv.jpg?f=fotoalbum_large)
leeg
Pas je wel op met al dat koppel? Een elektrische motor is er niks bij dus voor je het weet moet je als stratenmaker aan de gang.4x2 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Klepstelinterval is 24K geloof ik (of het nodig is is een 2e, dat scheelt veel tijd) en originele balhoofdlagers zijn, meestal, ergens tussen de 30 & 40K aan de beurt (al is dat, zeker met een alu frame, opvallend weinig werk bij een motor met kappen)
Dus dan weet je het vast
Zou ik m overigens niet op laten staan voor het geld en als ie zo netjes is, want onderhoud heb je toch.
[Afbeelding]
Kan tot nu toe iig zeggen dat de DCT echt geniaal is, ja, hij schakelt extreem vroeg over in D, maar het blok trekt het gewoon (hetzij wat bokkig in de hogere versnellingen) en als je meer gas geeft schakelt ie ook gewoon later.
Wegrijden is bizar goed, motorrem heb je gewoon als je m handmatig een versnelling terugtikt en geen gas geeft.
Heb m tot nu toe ook niet kunnen betrappen op rare dingen, ja, hij schakelt gewoon op in bochten, maar dat gaat erg soepel en is geen probleem als je normaal rijdt.
En als je aan het raggen bent of het echt gruwelijk kutweer is heb je m toch wel in S of M staan.
Denk wel dat ik het schakelpookje nog een keer bestel, vind het flippertje om op te schakelen een beetje onhandig zitten.
Eigenlijk rijdt het ding veel beter dan de specs doen vermoeden, ik verwachtte eigenlijk een modernere versie van m'n NTV650 en dat is ook eigenlijk wat het is (en die NTV heb ik me prima mee vermaakt)
Het voorover gekantelde blok en tank onder het zadel houden het zwaartepunt erg laag en dat merk je gewoon.
[Afbeelding]
Awesome
leeg
Met echte sportbanden niet. Maar mijn Michelin Pilot Road 5 GT's gaan gerust 17-20k km mee. Meestal is er dan ergens te weinig profiel over gebleven (midden als ik veel forens, zijkant na een vakantie). Goed op druk houden is het devies. Lage druk is funest voor levensduur.DrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Hou het bij in een app, mijn laatste banden gingen resp zo lang mee.
Voorband 18k,
Achterband 17k,
voorband 20k,
achterband 19k.
Bij aanschaf zat er een setje Bridgestones op. Die waren na 8k km op. En bij regen draaide het abs systeem overuren.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 24-01-2022 12:03 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Mijn vrouw kreeg bij de eerste rijschool weinig hulp bij het krijgen van zelfvertrouwen op de motor. Hierdoor is ze zelfs gestopt en dacht ze 't niet meer te gaan halen. Uiteindelijk gekeken naar een andere rijschool, met motoren waar ze zich prettig op voelde en het heeft ze met 2 vingers in de neus haar rijbewijs gehaald. Vooral als je vriendin wat kleiner is, is 't zeker belangrijk om op te letten met welke motoren ze rijden.BM schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:33:
Gister eerste ritje van het jaar gedaan, was weer lekker, maar wel koud. Toch maar eens op zoek naar nieuwe handschoenen, ik ben van mijn winterhandschoenen 1 exemplaar kwijt, dus reed noodgedwongen met zomerhandschoenen met een dunnen handschoen eronder. Niet ideaal
Daarna nog stukje wezen fietsen met vriendin, en nog aan de praat geraakt over feit dat ik dit jaar eigenlijk andere motor wil, en wat we dan met die andere doen. Conclusie voor nu is dat we 'm misschien wel gewoon houden, en vriendin ook rijbewijs gaat halen
Tja, vriend van me had road 5 gt en die was na 8500km weg_Apache_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Met echte sportbanden niet. Maar mijn Michelin Pilot Road 5 GT's gaan gerust 17-20k km mee. Meestal is er dan ergens te weinig profiel over gebleven (midden als ik veel forens, zijkant na een vakantie). Goed op druk houden is het devies. Lage druk is funest voor levensduur.
Voorband 18k,
Achterband 17k,
voorband 20k,
achterband 19k.
Bij aanschaf zat er een setje Bridgestones op. Die waren na 8k km op. En bij regen draaide het abs systeem overuren.Mogelijk heeft dat er ook toe geleid dat de abs remcomputer in storing ging, en vervangen moest worden, maar dat is speculatie.
Dus van de honda zal het niet meer het eerste setje zijn, alhoewel het zo te zien al wel een wat ouder setje is.
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 24-01-2022 12:28 ]
Ik heb gelest bij Succes Mimpen in Waddinxveen, vond ik een erg fijne instructeur. Hij gaat echt voor leren motorrijden, en niet voor zo snel mogelijk je rijbewijs halen. Sommige mensen vinden dat heel vervelend (want duurt iets langer), maar ik vind dat zeker met een motorrijbewijs juist heel goed.BM schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:33:
Gister eerste ritje van het jaar gedaan, was weer lekker, maar wel koud. Toch maar eens op zoek naar nieuwe handschoenen, ik ben van mijn winterhandschoenen 1 exemplaar kwijt, dus reed noodgedwongen met zomerhandschoenen met een dunnen handschoen eronder. Niet ideaal
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik heb nooit sportbanden onder mijn motoren gehad._Apache_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Met echte sportbanden niet. Maar mijn Michelin Pilot Road 5 GT's gaan gerust 17-20k km mee. Meestal is er dan ergens te weinig profiel over gebleven (midden als ik veel forens, zijkant na een vakantie). Goed op druk houden is het devies. Lage druk is funest voor levensduur.
Voorband 18k,
Achterband 17k,
voorband 20k,
achterband 19k.
Bij aanschaf zat er een setje Bridgestones op. Die waren na 8k km op. En bij regen draaide het abs systeem overuren.Mogelijk heeft dat er ook toe geleid dat de abs remcomputer in storing ging, en vervangen moest worden, maar dat is speculatie.
Wat een beetje vertekent in mijn ervaringen is dat ik die vooral heb gehad met de banden in de "Trail" uitvoering. Soms, zeker bij Michelin, zijn die van een iets zachtere rubbercompound gemaakt. Dat is fijn op straat, maar met wat gek doen slijten ze ook als een malle.
Ik kan die dan ook niet eerlijk vergelijken met de banden van een ander soort motor.
Wel kan ik zeggen dat ik op de Hornet 600 óók niet aan 22k op een setje kwam.
Ik overweeg wel om eens een keer een GT setje te proberen, ondanks dat ik met de Tracer 9 niet specifiek een zware motor heb.
Er zijn inderdaad nog wel een paar factoren die meespelen. Koppel, vermogen, temperatuur, motorblok (1 pitter vs 4-in-lijn is nogal verschil).charrel schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:27:
[...]
Tja, vriend van me had road 5 gt en die was na 8500km wegMijn road 4 waar iedereen erg veel km's mee rijdt was ook na 9500km weg > vriend van me rijdt er lachend 22k mee voor zijn woon werk. En dan ben ik echt geen snelheidsduivel maar wil wel plezier hebben met mijn plezierritjes
Dus van de honda zal het niet meer het eerste setje zijn, alhoewel het zo te zien al wel een wat ouder setje is.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Levensgevaarlijk. Voor je het weet vliegt er een klinker door de ruit van de prius. Daarbij is de uitkomst allang bekend.4x2 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:49:
Als er behoefte aan is kan ik nog filmpjes maken van de acceleratie tegenover een Prius ?
Misschien moet je een keer een CRF1(1/0)000L Africa Twin proefrijden met DCT.4x2 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Klepstelinterval is 24K geloof ik (of het nodig is is een 2e, dat scheelt veel tijd) en originele balhoofdlagers zijn, meestal, ergens tussen de 30 & 40K aan de beurt (al is dat, zeker met een alu frame, opvallend weinig werk bij een motor met kappen)
Dus dan weet je het vast
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Transalp XL650V heeft hetzelfde blok als de NTV650 (en de Hawk die @Vrijdag rijdt om dino's op te stoken) en aangezien de NC700X net wat hoger is dan de NTV650 kun je het ook goed vergelijken met de Transalp.
In de laatste ALV van de Transalpclub is de NC7(5/0)0X samen met de CB500X ook toegelaten als clubmotor.
Nou heeft de NC een beetje het imago van betrouwbare saaie zuinige motor, een motor die alles wel kan, maar nergens goed in is. De Transalp is dat ook wel, heeft wel iets langere veerweg, maar is ook een allemans vriend. Als je de specs naast elkaar legt zijn ze ook erg vergelijkbaar, met DCT als leuke aanvulling.
Omdat de NC700X zo degelijk is heb ik voor de BMW R1200RT gekozen als woon-werk motor, als zuinigheid de topprioriteit was geweest had er hier een NC gestaan.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
jaaaaaren geleden vroeg mijn instructeur "wil je leren motorrijden, of een motorrijder worden?"geert_s schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Ik heb gelest bij Succes Mimpen in Waddinxveen, vond ik een erg fijne instructeur. Hij gaat echt voor leren motorrijden, en niet voor zo snel mogelijk je rijbewijs halen. Sommige mensen vinden dat heel vervelend (want duurt iets langer), maar ik vind dat zeker met een motorrijbewijs juist heel goed.
- "een motorrijder worden mijnheer".
Nou, dat heb ik geweten. Medeleerling x deed iets onhandigs "kan gebeuren, beter opletten".
* teacher deed iets stoms... "STOPPEN!" en dat stapte hij af en kreeg je de wind van voren.
Wise enough to play the fool
Husqvarna Vitpilen 701, magische machine (als hij werkt).disbehave schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:06:
Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb in september mijn motorrijbewijs gehaald, wil mogelijk in de lente een motor kopen en wil graag jullie advies. Ik ga nu iets zeggen wat mij waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen, maar ik vind de meeste motoren vrij lelijk en oubollig. Het liefste zou ik een Zero elektrische motor kopen, maar dat is helaas buiten budget
Tot nu toe heb ik alleen op een MT07 gereden met lessen. Die vond ik snel genoeg, maar zat niet lekker meer na 1 uur rijden.
De volgende motoren zijn een paar die ik fraai vindt, maar heb geen flauw idee hoe het rijdt. Zijn dit goede beginnersmotoren? Ik ben 1,87m en zal 'm alleen in het weekend gebruiken om lekker te toeren.
Husqvarna Vitpilen 701
[Afbeelding]
Yamaha XSR 700
[Afbeelding]
Honda CB650R
[Afbeelding]
Ik rij nu zelf een Vitpilen 701 (2020) (met het stuur van de Svartpilen).
Looks (persoonlijk), beter is er niet
Power en wegligging geweldig (quickshifter is niet best)!
Betrouwbaarheid, meh (je moet geluk hebben, had ik niet).
Comfortabel (zelf 188cm)? Meh, voor 1,5 uur prima, daarna moet je een koffie pakken.
Hierbij nog een paar impressie foto's van mijn machine.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Die staan berucht om wisselende kwaliteit, maandag ochtend modellen zijn geen uitzondering.
Ik heb nooit een transalp gehad, vandaar dat ik m vergeleek met mn NTV (al heeft die ook menig offroad avontuur meegemaakt en in menig greppeltje vastgezetenGrubeater schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Misschien moet je een keer een CRF1(1/0)000L Africa Twin proefrijden met DCT.![]()
De Transalp XL650V heeft hetzelfde blok als de NTV650 (en de Hawk die @Vrijdag rijdt om dino's op te stoken) en aangezien de NC700X net wat hoger is dan de NTV650 kun je het ook goed vergelijken met de Transalp.
In de laatste ALV van de Transalpclub is de NC7(5/0)0X samen met de CB500X ook toegelaten als clubmotor.
Nou heeft de NC een beetje het imago van betrouwbare saaie zuinige motor, een motor die alles wel kan, maar nergens goed in is. De Transalp is dat ook wel, heeft wel iets langere veerweg, maar is ook een allemans vriend. Als je de specs naast elkaar legt zijn ze ook erg vergelijkbaar, met DCT als leuke aanvulling.
Omdat de NC700X zo degelijk is heb ik voor de BMW R1200RT gekozen als woon-werk motor, als zuinigheid de topprioriteit was geweest had er hier een NC gestaan.
Eerlijker vergelijks is wat dat betreft de NC-S tegen de NTV en de NC-X tegen de transalp, maja.
Africa twin heb ik inderdaad overwogen, waarschijnlijk later een keer als ik groot ben, maar de NC heeft vooral gewonnen omdat ie net wat praktischer is (opbergruimte, verbruik en hij straalt zo'n "ff snel pakken" gevoel uit)
Het punt wat die NC voor mij gewoon heeft is dat ie en-en-en doet (makkelijk-zuinig-opbergruimte)
De meest spannende motor is het niet, maar ik vind m tot nu toe eigenlijk leuker rijden dan verwacht (net een willekeurige spannende route met de tomtom gedaan, ong 60km, was gewoon lekker rijden)
Een paar jaar geleden had ik m denk ik niet moeten kopen, maar ben nu wat rustiger
En in ander nieuws: het blok van de PCX staat weer op de werkbank, eens even kijken waar de lekkage vandaan komt, het lijkt op de voetpakking..
leeg
Wmb één van de mooiste, eigenwijste machines die er rondrijden. Staat op mijn lijstje bij uitbreiding (helaas gezien kosten en totaal ruimtegebrek zeer onwaarschijnlijk).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mijn schoonvader is tot de conclusie gekomen dat hij te oud is geworden (78) om nog motor te rijden. Hij heeft hem destijds nieuw gekocht.
Ik ben geen marktplaats persoon en de motor hoeft dan ook niet voor de hoofdprijs weg.
Zoals sommige hier al wel weten ben ik een happy Harley rijder en is deze BMW niet echt mijn ding
Meeste worden tegenwoordig wel verbouwd tot caferacer, zonde in mijn ogen maar ja
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik zie je niet in de startpost, waar rij je mee?Xenophon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:56:
Zoals sommige hier al wel weten ben ik een happy Harley rijder . . .
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@timmie271 óf @LankHoar hebben een backlog, denk ik?Xenophon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:34:
[Afbeelding]
Maar had ik daar niet al een foto van laten zien toen ik je heb ontmoet bij HD Amersfoort @botoo ?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
ik zou ook wel graag in de topic start willen komen met de twee fietsen op bovenstaand post.Topje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:22:
Ik kijk hier al meer dan een tijdje mee, dan nu toch maar is tijd om mezelf voor te stellen.
Topje (30) hier.
Woonachtig in Eindhoven
Motorfietsen:
Honda CB900F Bol d'or (1980):
[Afbeelding]
AMF/Aermacchi/Harley CX250 twee takt (+/-1975/1980?)
[Afbeelding]
Het zijn niet de meest hedendaagse fietsen die je hier tegenkomt.
De Honda is mijn daily en heeft er nu ongeveer 90k op staan.
De "Harley" wat eigenlijk een rebranded Cagiva is is mijn fun bike voor in de stad en af en toe is een zand pad en heeft nu ongeveer 9k op de teller staan. Koppeling is vervangen voor een hydraulische variant, voorwiel vervangen voor een met schijfrem en Brembo rem set ipv trommel.
Kan iemand mij daar bij helpen? Alle info staat er in.
Thanks!
Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250
Even de topic beheerders taggen @timmie271 en @LankHoarTopje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:47:
[...]
ik zou ook wel graag in de topic start willen komen met de twee fietsen op bovenstaand post.
Kan iemand mij daar bij helpen? Alle info staat er in.
Thanks!
Awesome
https://ridelikeachampion.com/courses-page/
Ze hebben op dit moment een aanbieding voor 50 dollar voor de ChampU training. Ik ben er in totaal denk ik een uur of 3 mee bezig geweest? Ze hebben per onderwerp een aantal korte video's waarna een paar vragen komen over dat specifieke onderwerp. Met de vragen ben je 2 minuten bezig per onderwerp, verder is het allemaal instructievideo's.
Zonder heel technisch te worden leggen zij het (vind ik) goed uit, met duidelijke voorbeelden waar je ziet wat er gebeurt als je X of Y doet. Sommige onderwerpen die ze behandelen (naast de motor hangen bijv) zijn meer geschikt voor het circuit, maar dat geven ze dan ook aan. Veruit het grootste gedeelte van wat ze bespreken is ook minstens zo relevant voor op straat.
Ook op ingeschreven, lijkt me een prima ding om te doen tijdens de winter
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Piaggio MP3: https://www.marktplaats.n...et-rijbare-schade-bj-2009Beavbusi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:50:
Nou mijn R1100RS vanochtend door slaapdronken te rijden in de eerste beste bocht omgegooid te hebben kan ik op zoek naar een ander leuk ding. Is echt voor woon-werk kort stukje in weer en wind. Iemand een leuk idee tot ongeveer 2 - 2.5k?
Valt nooit om, ideaal ding. Niemand zwaait naar je, dus netjes 2 handen aan het stuurtje. En met 250cc ook niet bloedje snel!
Zonder grappen, wel balen man! Zelf niks aan over gehouden? En met de criteria 'max 2-2.5k' blijven er slechts 22.789 occasions over, zal vast wel wat bij zitten toch?
Kun je niet je motor opknappen met die 2K? Of een leuke R1100 scrambled van maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 26-01-2022 14:04 ]
Zelf wel ok? Is je R1100RS niet meer op te knappen?Beavbusi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:50:
Nou mijn R1100RS vanochtend door slaapdronken te rijden in de eerste beste bocht omgegooid te hebben kan ik op zoek naar een ander leuk ding. Is echt voor woon-werk kort stukje in weer en wind. Iemand een leuk idee tot ongeveer 2 - 2.5k?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat is balen! Dan heb je ook best wat schade als die direct vervangen moet worden. Zelf in orde?Beavbusi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:50:
En qua vervanger, tsja, maar net wat je zoekt voor motor..
Een VFR800 is best comfortabel (ook op de snelweg) en oerdegelijk: https://www.marktplaats.n...2-honda-vfr-800fi-47000km
En de NCX weer opgeleukt met 3 accesoires:
Chinese handkappen
Puig touring ruitje (getest op een persoon van 1m80, die zit windstil, ik ben 1m80 als ik 6cm buk

:strip_exif()/f/image/qOPvrnvWnCJB5J1qXkSq1kR4.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals jullie zien ben ik van het comfort, niet van de esthetisch verantwoorde opties
leeg
Schoonvader van @Xenophon verkoopt zijn K1100LT toch? Dat is echt de perfecte woon-werk motorBeavbusi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:50:
Zelf goed heel gebleven trouwens?
Ach, voor woon-werk gaat 't niet om de looks, zou ik zeggen4x2 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:31:
Iets met valbeugels voor de cilinderkop(pen) ipv cilinderkoppen als valbeugels ?
En de NCX weer opgeleukt met 3 accesoires:
Chinese handkappen
Puig touring ruitje (getest op een persoon van 1m80, die zit windstil, ik ben 1m80 als ik 6cm buk) Beenkleedje (maar moet nog ff wachten op mn valbeugels zodat ik m fatsoenlijk vast kan maken)
[Afbeelding]
Zoals jullie zien ben ik van het comfort, niet van de esthetisch verantwoorde opties
Die PSX op lpg gaat 'm niet meer worden gok ik?
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Klopt.cyntax schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:39:
[...]
Schoonvader van @Xenophon verkoopt zijn K1100LT toch? Dat is echt de perfecte woon-werk motor.
Zelf goed heel gebleven trouwens?
Daar ben ik nog mee bezig, hij loopt weer (sinds 5min)Destruction schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:41:
[...]
Ach, voor woon-werk gaat 't niet om de looks, zou ik zeggen![]()
Die PSX op lpg gaat 'm niet meer worden gok ik?
Dat is meer een project omdat het kan, gewoon om als ultieme schraper met aanhangertje met kampeergerei dr achter een weekendje weg te gaan ofzo.
En ik kan evt een beetje afwisselen met de NC, als het echt baggerweer is pak ik die PCX gewoon.
leeg
Proberen te slijten aan boonstra etc. Verzekeringen doen een soort veiling, weet niet of je daaraan mee kan doen.Beavbusi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:18:
Ben een beetje beurs en wat ego kwijt. Mijn BMW is het stuur helemaal scheef, boxer geschaafd, lekt olie, kappen kapot en achterlamp stuk... denk niet dat dit nog nut heeft om te maken voor die paar honderd euro wat ie waard is. Wat kan ik nu met dat ding doen eigenlijk?
Aan de andere kant.. met wat 2e hands onderdelen kom je denk ik al best ver. Cilinder deksels zijn makkelijk te vervangen, kappen lekker laten, stuur vervangen en achterlichten fixen.
Plaats eens foto's?
Moeilijk te zeggen van deze foto's maar topkuip is volgens mij geen probleem enkel krassen. Stuur misschien alles eens los zetten, zien dat het recht staat en terug vast zetten. Met wat geluk is het enkel wat gedraaid in zijn bevestigingen. Achterkant, knippertje scoren bij een partij zoals Boonstra. Desnoods een beetje verf over de krassen om deze te verbergen. Aan de cilinderkop, zou gewoon een pakking kunnen zijn, en anders even een tweedehands deksel scoren.
* Youk ziet mogelijkheden, volop bezig is om zijn VFR terug leven in te blazen
Geen idee, nooit getagd geloof ik. Al lees ik ook alleen nog maar mee op tagsWill_M schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:11:
[...]
@timmie271 óf @LankHoar hebben een backlog, denk ik?
Gamertag: timmie271
Denk dat die best goed op te knappen is, als je een beetje handig bent. Of wil worden

Maar ik denk dat je voor het budget dat je gaf niet echt iets kunt kopen wat meteen net zo betrouwbaar is als wat je nu hebt.
Natuurlijk koop je voor 2000 euro makkelijk een motor maar daar moet vaak nog wel een nieuwe set banden op, ketting set, of wat dan ook.
Er moet dus altijd nog wel wat geld bij verwacht ik zo.
Nu weet je wat je hebt, en zo op de foto's lijkt me de schade wel mee te vallen.
Nieuw knipperlicht, kleppendeksel/pakking en ergens via een schademotor handelaar een nieuw stuurtje op de kop tikken en je kunt weer los.
Lijkt me trouwens best een fijn rijdende motor zo een oudere R1100rs.
Ben benieuwd of het een beetje lijkt op mijn Guzzi wat betreft boxer/v-twin beleving.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zit te denken om mijn Kawasaki Verys 650 in te ruilen op een tweedehands Energica. Bereik is dan niet heel hoog (zeg 100km). Maar dat is het grootste deel van het jaar ruim voldoende. En voor die paar plezierritjes neem ik dan toch wel de tijd.
Op Tweakers is er geen apart topic voor, maar hier wel: https://www.motor-forum.nl/threads/energica.443187/Jelte schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:56:
Zijn er hier mensen met een Energica?
Zit te denken om mijn Kawasaki Verys 650 in te ruilen op een tweedehands Energica. Bereik is dan niet heel hoog (zeg 100km). Maar dat is het grootste deel van het jaar ruim voldoende. En voor die paar plezierritjes neem ik dan toch wel de tijd.
Maar aan de andere kant: er ís ook niets meer in die categorie. De FJ1300 komt niet meer met Euro5 en de andere zware toermotoren (Honda Pan European ST1300, Kawasaki 1400GTR, Triumph Trophy) zijn van de markt gehaald. Bovendien worden die (volgens mij) niet standaard geleverd in een 'overheids uitvoering', iets dat BMW sinds jaar en dag doet en Yamaha een paar jaar geleden mee begonnen is. Dat scheelt enorm in de kosten, want zo'n motor moet bijna helemaal gestript worden voor een extra kabelboom, extra accu en op mijn oude ex-politie 850RT zat ook nog een extra fan op de oliekoeler. BMW was slim en leverde al jaren zo'n specifieke uitvoering met alles erop en eraan. Daardoor was BMW gewoon altijd goedkoper, ook al is de aanschafprijs van bv een standaard Yamaha FJ1300 lager, door het ombouwen wordt ie een heel stuk duurder. Waarom Honda zoiets niet doet snap ik ook niet. Misschien verkopen zij niet zo heel veel zware toermotoren, behalve de GoldWing dan, maar dat is niet echt een politiemotor. Je ziet overigens nog wel eens een K1600 rijden als politiemotor. Ook de Kmar heeft er een paar.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De enige andere serieuze optie is dat ze tóch voor de FJR gaan, en zich dan niets aantrekken van het gebrek aan Euro5. Die dingen staan toch al op een militair kenteken, dus wakker zullen ze er ook niet echt van liggen.
Een motormaatje van me heeft op domeinen een K1600 op de kop getikt. En veel ellende mee gehad omdat ze bij het verwijderen van alle feestartikelen té veel uit de kabelboom hadden geknipt. Hij heeft de hele motor uit elkaar gehad en er een nieuwe kabelboom in kunnen leggen. Maar nu loopt 'ie als een zonnetje.
[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-01-2022 12:29 ]
Gelukkig heb je zelf weinig er aan over gehouden.Beavbusi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:18:
Ben een beetje beurs en wat ego kwijt. Mijn BMW is het stuur helemaal scheef, boxer geschaafd, lekt olie, kappen kapot en achterlamp stuk... denk niet dat dit nog nut heeft om te maken voor die paar honderd euro wat ie waard is. Wat kan ik nu met dat ding doen eigenlijk?
Ik zoek nog wat R1100RS onderdelen voor de mijne maar wil niet de hele motor.
[ Voor 6% gewijzigd door Willem30 op 27-01-2022 16:20 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hebben ze bij Triumph geen demodagen dit jaar, je zou eens bij een merkdealer als Blom daarvoor kunnen informeren. Mijn scrambler is namelijk een oud demomodel, vragen kan altijd.BM schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:31:
Hmmz, net bij Goedhart eens geinformeerd voor een proefrit op een Tiger 900 GT(Pro). Ze hadden enkel een nieuwe GT staan, maar als ik niet ook voor dat model zou gaan wilden ze die eigenlijk niet gebruiken, omdat ze 'm dan niet meer als nieuw kunnen verkopen. Logisch uiteraard, maar aangezien ze dit jaar ook maar 5 GT Pro's binnen krijgen lijken de leverproblemen ook in motorland te spelen. Nog maar eens verder kijken of ik ergens nog een ritje kan regelen op dat ding
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Na hoeveel lessen hebben jullie je motorrijbewijs gehaald?
Ik overweeg te beginnen met motorrijles, word in december 24 jaar dus de tijd dat ik met code 80 rijd zou beperkt zijn (ik wil de zwaarste categorie). Zit er alleen een beetje mee dat ik heel lang deed over mijn autorijles en geen ervaring op een scooter of brommer heb, dus ben een beetje bang dat ik er erg lang over zou doen
Schakel brommer of crossmotoren willen helpen omdat je dan al wat vertrouwder bent, maar kan ook zijn dat je dingen daardoor al fout in je systeem heb.
Bij ons in de fam zat iedereen rond de 10 lessen dacht ik.
[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 27-01-2022 23:55 ]
Ik had een pakket van 10 lessen van 2 uur.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Hallo allemaal! Even een lastige vraag die erg algemeen is en waarvan ik mij afvraag in hoeverre het nut heeft de vraag te stellen, maar toch de vraag:
Ik overweeg te beginnen met motorrijles, word in december 24 jaar dus de tijd dat ik met code 80 rijd zou beperkt zijn (ik wil de zwaarste categorie). Zit er alleen een beetje mee dat ik heel lang deed over mijn autorijles en geen ervaring op een scooter of brommer heb, dus ben een beetje bang dat ik er erg lang over zou doen
Alleen ben ik begin deze maand gezakt voor het avd examme. Een onveilige situatie gecreëerd op een reuze rotonde in Nijmegen... dammm wat haat ik die rotondes. Ik pak nu 3 lessen bij en eind maart ga ik het opnieuw proberen.
En heb je ook ervaring met scooter/brommer? Als ik het in 20 + 6 uur haal zou ik er tevreden mee zijn denk ik, maar balen dat je gezakt bentjupinator schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:59:
[...]
Ik had een pakket van 10 lessen van 2 uur.
Alleen ben ik begin deze maand gezakt voor het avd examme. Een onveilige situatie gecreëerd op een reuze rotonde in Nijmegen... dammm wat haat ik die rotondes. Ik pak nu 3 lessen bij en eind maart ga ik het opnieuw proberen.
Heb wel 1.5 jaar scooter gereden maar dat was 13 jaar terug.de Foarsitter schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:02:
[...]
En heb je ook ervaring met scooter/brommer? Als ik het in 20 + 6 uur haal zou ik er tevreden mee zijn denk ik, maar balen dat je gezakt bent
Verder heb ik nog steeds een tomosje met blauw plaatje maar hier heb je niet zo veel aan. Als je schakelbrommer hebt gereden kun je dat mee tellen als ervaring anders eigenlijk niet naar mijn inzien.
Auto rijbewijs heb ik wel in 1x gehaald maar ook niet wonderbaarlijk snel ofzo.
Misschien ergens een proefles nemen om te kijken hoe het bevalt en wat ze adviseren?
Het cbr heeft wel lange wacht tijden dus als je het even 1 2 3 denkt te gaan halen dan gaat dat tegenvallen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Zelf ben ik begonnen, na een x aantal lessen gestopt want ik had een klus in het buitenland. Toen lukte het sowieso niet heel erg.
Na de winter opnieuw opgepakt en uiteindelijk toch geslaagd. Ik had vooral heel veel nonchalante dingetjes uit de auto die ik moest afleren, dat duurde wel even.
Ik ben wel blij dat ik heb doorgezet, en dáár gaat het uiteindelijk om.
In totaal 2 lessen gehad, na de 1ste les ging de examenaanvraag de deur uit. Maar ik reed brommer vanaf mijn 13de en motor vanaf mijn 16de. (was er een beetje klaar mee steeds opgepakt te worden ivm opgevoerde brommer) Maar dat was wel een andere tijd.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Hallo allemaal! Even een lastige vraag die erg algemeen is en waarvan ik mij afvraag in hoeverre het nut heeft de vraag te stellen, maar toch de vraag:
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Het zijn verkeerspleinen, geen rotondes, misschien helpt datjupinator schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:59:
[...]
Ik had een pakket van 10 lessen van 2 uur.
Je hebt geen voorrang op rechts, ze kunnen zomaar groen hebben. En dan moet je ze voorlaten.
Geen druk op het aantal lessen leggen. Wat bereik je er mee?de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Betreft het wachten tot je 24 bent, tja, dat is een afweging. Of ergens na de zomer van lessen en met na je verjaardag afrijden.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Voor een eventuele inschatting aan kosten en tijd misschien? Maar voor de rest gewoon beginnen en plezier hebben inderdaad. En niet te lang wachten want dan ga je spijt krijgenM14 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:44:
[...]
Geen druk op het aantal lessen leggen. Wat bereik je er mee?
Betreft het wachten tot je 24 bent, tja, dat is een afweging. Of ergens na de zomer van lessen en met na je verjaardag afrijden.
In tegenstelling tot autorijlessen zijn motorlessen gewoon leuk. We moeten er echt vanaf dat iedereen het maar zo snel mogelijk wil halen, zeker met de motor. Je moet gewoon goed en veilig kunnen rijden, en tot je daar bent, have fun! Ik keek altijd uit naar de zaterdagochtend dat ik weer mocht lessen.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Snap overigens wel dat het voor veel mensen ook een budgetkwestie is, maar als je gaat motorrijden kun je er maar beter meteen aan wennen dat je blut bent.
Dat sowieso, in een auto heb je nog wat 'hulp' rond je in de vorm van een carrosserie voor als het fout gaat. Op de motor is er weinig / geen ruimte voor.geert_s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Je moet gewoon goed en veilig kunnen rijden, en tot je daar bent, have fun!
De 3 motorfietsen die ik op kenteken heb staan kosten per maand evenveel als mijn auto, je moet wel een pak kopen etc. maar motorrijden hoeft zeker niet duur(der) te zijn.Snap overigens wel dat het voor veel mensen ook een budgetkwestie is, maar als je gaat motorrijden kun je er maar beter meteen aan wennen dat je blut bent.
Niet duurder dan een auto inderdaad, maar over het algemeen (bij mij althans) komt het er nog bovenop. Ik heb ook nog steeds een auto namelijk. Goede helm paar honderd euro, volledig pak zit je snel aan de 500-1000 euro, motor zelf natuurlijk, benzine voor al je extra plezierritjes etc. etc.theredone51 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Dat sowieso, in een auto heb je nog wat 'hulp' rond je in de vorm van een carrosserie voor als het fout gaat. Op de motor is er weinig / geen ruimte voor.
[...]
De 3 motorfietsen die ik op kenteken heb staan kosten per maand evenveel als mijn auto, je moet wel een pak kopen etc. maar motorrijden hoeft zeker niet duur(der) te zijn.
En vergeet niet je nieuwe open akra omdat loud pipes...
[ Voor 0% gewijzigd door geert_s op 28-01-2022 09:33 . Reden: typo ]
Afgelopen december heb ik mijn A-rijbewijs gehaald op 27-jarige leeftijd. Rij auto vanaf mijn 18e, heb in mijn studententijd chauffeurswerk gedaan en reed voor Corona ook veel voor werk, dus voor mijn leeftijd relatief veel ervaring in de auto. Echter 0,0 brommer ervaring en ook nooit zelf een scooter gehad. Uiteindelijk heb ik ongeveer 20 uur les gehad verspreid over 14 lessen. Alle examens in een keer gehaald. Door de achterstand bij het CBR moest ik erg lang wachten voordat ik mijn AVD kon doen, anders had ik aan 15 uur les ook genoeg gehad. Heeft me alles bij elkaar zo'n €1500 gekost geloof ik.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Iets voor @harley ?
Ik heb nog nooit met een zijspan gereden maar ik denk als je met die combinatie überhaupt het gas alleen nog maar los laat de bak je ingehaald komt..
Lijkt me wel tof om van mijn Vespa en zijspan combi te maken.

Om eerlijk te te zijn heb ik geen flauw idee meer hoeveel lessen ik heb gehad. Ik gok ergens tussen de 20 en 30. De motorrijlessen waren altijd iets waar ik naar uitkeek dus ik vond het ook niet erg om les te hebben.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Ik ga er vanuit dat je wil gaan lessen omdat motorrijden je leuk lijkt. Dan lijkt het aantal lessen mij ook niet heel belangrijk.
En zoals hier al eerder gezegd, het gaat erom dat je goed leert rijden want als het fout gaat zit je als motorrijder sneller in de problemen dan in een auto.
En deze heeft wel een interessante keuze gemaakt: laat de passagier de tegenliggers maar op zich af zien komen.
Dit topic is gesloten.