If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar dit is wel eindelijk een motor waarbij je kunt zeggen dat (voor ons) het stuur aan de verkeerde kant zit.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Alleen oldtimers hebben daar de bak rechts en uitzonderingen als de aangedreven zijspannen, daar is het wat lastig ze links te hangen.
Ziet er trouwens erg vreemd uit om een brit in een engels zijspan zo'n beetje in de zijspanbak te zien klimmen om zijn motor aangetrapt te krijgen.
Mocht je ervaringen willen horen van een eigenaar, stuur me maar een bericht. Ik rijd sinds vorig jaar op deze Tiger 900 GT Pro. Erg fijne motorBM schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:31:
Hmmz, net bij Goedhart eens geinformeerd voor een proefrit op een Tiger 900 GT(Pro). Ze hadden enkel een nieuwe GT staan, maar als ik niet ook voor dat model zou gaan wilden ze die eigenlijk niet gebruiken, omdat ze 'm dan niet meer als nieuw kunnen verkopen. Logisch uiteraard, maar aangezien ze dit jaar ook maar 5 GT Pro's binnen krijgen lijken de leverproblemen ook in motorland te spelen. Nog maar eens verder kijken of ik ergens nog een ritje kan regelen op dat ding
:strip_exif()/f/image/VbniowYmu91Jbq948EbJW9Ee.jpg?f=fotoalbum_large)
Gave bak! Dat is toch met die 3 cylinder met een nogal aparte ontstekings volgorde?DeLyon schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Mocht je ervaringen willen horen van een eigenaar, stuur me maar een bericht. Ik rijd sinds vorig jaar op deze Tiger 900 GT Pro. Erg fijne motor![]()
[Afbeelding]
Die geeft iig een erg mooi geluid uit de uitlaat...
15-20 lessen van 2 uur en het overgrote deel was kunstjes aanleren voor AVB. Balans dingetjes liggen mij niet, dus ook niet op de motor, maar oefening baart kunst en een goede instructeur kan je dat toch wel leren.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Na hoeveel lessen hebben jullie je motorrijbewijs gehaald?
Net na het behalen van AVB ging NL in lockdown en daarna kwam CBR onder enorme druk te staan voor AVD. Tijdens die eerste lockdown mocht er ook niet gelest worden en zodra de lockdown er af ging kon mijn rijschool toch een examen plekje voor me vrij krijgen maar dan binnen twee weken. Gelukkig had ik al 40+ jaar mijn auto RBW en in die twee weken nog 3-4 lessen kunen doen en mijn instructeur had ook tijdens AVB al aandacht had besteed aan AVD.
Zoals anderen ook al aangeven, ga voor je plezier lessen en geniet van hetgeen je doel is: op een motor rijden. Hou er rekening mee dat veilig motorrijden toch wel anders in elkaar steekt dan wat je gewend bent in een auto. Zodra je je bewust bent dat andere weggebruikers je vaak over het hoofd zien en jij zelf je eigen kreukelzone bent, ben je een heel eind op de goede weg.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb 10 lessen gehad en 3 examens. Helaas één keer AVB verkloot. Misschien was het ook niet zo handig om toch op examen te gaan terwijl ik rond liep met een ontstoken voet. Dat stukje bediening/beheersing verliep dus niet geheel vlekkeloos..de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Hallo allemaal! Even een lastige vraag die erg algemeen is en waarvan ik mij afvraag in hoeverre het nut heeft de vraag te stellen, maar toch de vraag:
Ik zou dan eerlijk gezegd dat jaartje nog even wachten, tenzij je er OK mee bent dat je volgend jaar evt. weer een motor moet kopen of denkt dat je langer gaat doorrijden op de A2 motor natuurlijkIk overweeg te beginnen met motorrijles, word in december 24 jaar dus de tijd dat ik met code 80 rijd zou beperkt zijn (ik wil de zwaarste categorie). Zit er alleen een beetje mee dat ik heel lang deed over mijn autorijles en geen ervaring op een scooter of brommer heb, dus ben een beetje bang dat ik er erg lang over zou doen
Ik zou zeker een paar (proef)rijlessen nemen, dan weet je of het iets voor je is of niet. Zelf heb ik van te voren m'n theorie A behaald en daarna ben ik begonnen met rijles. Het scheelt toch weer een halte om bij te wachten
Overigens zag ik dat er op bijvoorbeeld youtube filmpjes terug te vinden zijn over AVB lessen, de oefeningen die erbij komen kijken, etc. Bij veel oefeningen moet je echt het gevoel erin krijgen, maar door zo'n filmpje te kijken krijg je allicht een idee van wat je te wachten staat als je met 't motorvirus besmet raakt
Wat brommer rijden betreft, dat heb ik zelf ook jarenlang gedaan. Ook naast de auto nog jaren een scooter erbij gehad. Heb er nog een aantal jaren woon-werk verkeer mee gereden, tegen 19ct/km. Met de auto had ik misschien nét m'n kosten terug verdiend, met de scooter maakte ik dik winst en ik spaarde mezelf 2maal daags een file uit
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 28-01-2022 12:26 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:33:
[...]
Afgelopen december heb ik mijn A-rijbewijs gehaald op 27-jarige leeftijd. Rij auto vanaf mijn 18e, heb in mijn studententijd chauffeurswerk gedaan en reed voor Corona ook veel voor werk, dus voor mijn leeftijd relatief veel ervaring in de auto. Echter 0,0 brommer ervaring en ook nooit zelf een scooter gehad. Uiteindelijk heb ik ongeveer 20 uur les gehad verspreid over 14 lessen. Alle examens in een keer gehaald. Door de achterstand bij het CJIB CBR (fixed for you)moest ik erg lang wachten voordat ik mijn AVD kon doen, anders had ik aan 15 uur les ook genoeg gehad. Heeft me alles bij elkaar zo'n €1500 gekost geloof ik.
Dat waren zo'n 20 lessen. Rond les 6 a 7 ging ik op voor het AVB maar helaas door examenstress gezakt en dus extra lessen. Anders was ik waarschijnlijk ergens rond de 12 a 15 lessen wel klaar geweest. Vooraf geen brommer ervaring.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Goeie tipPatrock schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Het zijn verkeerspleinen, geen rotondes, misschien helpt dat
Je hebt geen voorrang op rechts, ze kunnen zomaar groen hebben. En dan moet je ze voorlaten.

Ik snap alleen niet wanneer je dan moet stoppen. Je kunt niet zien wanneer ze groen hebben.
Wat ik nu weet is dat als je de 3e afslag moet hebben dat je het zo enzo nooit in een keer haalt.
Hier mijn motorrijbewijs gehaald zonder ooit zelfstandig op een scooter of brommer te hebben gezeten, hooguit een keer achterop een motor.de Foarsitter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:45:
AVB kostte mij 5 lessen, daarna examen.
AVD vervolgens 3 lessen, daarna examen.
Beide examens in één keer gehaald.
Ik had wel redelijk wat rij-ervaring in de auto, ondanks dat ik nog maar een aantal jaar mijn autorijbewijs had.
Voor corona reed ik gemiddeld zo'n 40.000km per jaar, dat heeft me bij met name AVD wel geholpen.
De 2000 CBR600 (toen er nog geen RR versie was) had ook al injectie. Ik heb die (2000 CBR600F) een 2003 600RR en een 2003 954RR regelmatig gereden (954 was mijn eigendom) maar heb nooit problemen op rotondes gehad met de standaard vertandingUTwizard schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:58:
De kilometers op die banden vind ik nog niet eens het engste, meer het feit dat ze 19 jaar oud zijn en waarschijnlijk compleet vierkant zullen zijn van het staan.
@KRAI.7 Ik heb zelf een tijdje een FireBlade (929RR) uit 2001 gehad en dat was bij de FireBlades het eerste model met benzineinjectie, volgens mij is de CBR600RR uit 2003 ook het eerste 600RR model waar injectie op zit. Op de FireBlade was de fueling laag in de toeren gewoon niet zo goed, wat er met name op rotondes weleens voor wou zorgen dat ie een beetje wou bokken en stoten. Ik weet niet of dat bij de 600RR ook zo duidelijk aanwezig is, maar als je hem dus een beetje voelt bokken onder de 4000 toeren, zou ik er niet meteen van schrikken, waarschijnlijk is dat de fueling die gewoon nog niet helemaal uitgedokterd was in die eerste generatieVerder dus wel goed oppassen met die banden als je toch besluit een ritje te gaan maken. Beter als een krant door de bocht dan iets te enthousiast een bocht in gaan en er achter komen dat die banden geen grip meer hebben na al die jaren.
Voor de rotonde de juiste versnelling kiezen en de juiste lijn rijden helpt ook.
De giftigste was een 1e generatie RSV: steevast trok ik die bij verlaten van de rotonde zonder problemen op het achterwiel
Gefeliciteerd! Blijft een mooi ding, twijfel wel eens om er eentje te halen voor erbij. Zeker omdat ze tegenwoordgi niks meer kostenKRAI.7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen,
Als alles goed gaat kan ik mezelf volgende week eigenaar van mijn eerste motor noemen.
Ik wilde heel graag een supersport model (ik weet dat de meningen verdeeld zijn: nee, het is misschien niet comfortabel voor langere stukken, nee, je kan er niet hard mee op de Nederlandse (snel)wegen)), maar ik vind het gewoon zulke gave motoren en wil er al zo lang zo graag eentje.En ben ook niet van plan om grote, lange tourritten te maken.
Het gaat om een Honda CBR600RR uit 2003. 22K gelopen, remmen nog goed, keerringen en vering nog in orde, ketting + tandwielen kunnen nog 1 of 2 seizoenen mee, start en loopt goed, gebruikssporen nagenoeg niet (alleen op de spiegel en bij het zitje een klein krasje). Het enige is dat de eerste bandenset (ja, echt waar) er nog onderligt. Dus die moeten vervangen worden.
Dat allemaal voor een nette prijs (dat vind ik en iedereen die ik tot nu toe heb gesproken iig) van 2700 euro. Met nieuwe banden incl. montage kom ik uit op iets meer dan 3000 euro.
Ik wil er alleen nog graag een proefritje op maken voor ik een definitief besluit maak, maar mij werd afgeraden om op deze banden naar buiten te gaan (en terecht natuurlijk).
M’n schoonvader kent de eigenaar ook en die gaf aan dat het wel goed zat. Ik ben zeer benieuwd wanneer ik volgende week (hopelijk) een proefritje kan maken en als ik besluit hem te kopen zal ik uiteraard nog wat meer foto’s posten!
[Afbeelding]
Het lijken een beetje BT020's bandenDrivinUCrazy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:32:
Ik vraag me maar één ding af: hoe dan?! 22k met een setje banden, en al is het lastig te zien, er lijkt zelfs nog profiel op te zitten.

Dan moet je heel hard gassen op KK en takenhof om het in 1x te halen.jupinator schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:55:
[...]
Goeie tip![]()
Ik snap alleen niet wanneer je dan moet stoppen. Je kunt niet zien wanneer ze groen hebben.
Wat ik nu weet is dat als je de 3e afslag moet hebben dat je het zo enzo nooit in een keer haalt.
Heb er zelf gelukkig geen rijlessen / examens gehad. Maar in de 2 jaar dat ik er bijna dagelijks overheen reed was het gas geven, goede positie kiezen en rekening houden met een veilige stop als ze in beweging komen.
Ik verbaas me echt enorm hoeveel mensen er met zo weinig lessen op de motor zitten. Absoluut geen persoonlijke aanval trouwens want ik heb geen idee hoe je rijdt natuurlijk. Maar er zijn totaal 12 verschillende oefeningen in de AVB, heb je echt in 5 lessen die allemaal feilloos onder de knie? Kun je dan de uitwijkmanoeuvre doen in een noodsituatie zonder erbij na te denken? En een fatsoenlijke noodstop zonder stoppie te doen of van de schrik van de motor te pleuren?The1WhoKnockz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Hier mijn motorrijbewijs gehaald zonder ooit zelfstandig op een scooter of brommer te hebben gezeten, hooguit een keer achterop een motor.
AVB kostte mij 5 lessen, daarna examen.
AVD vervolgens 3 lessen, daarna examen.
Beide examens in één keer gehaald.
Ik had wel redelijk wat rij-ervaring in de auto, ondanks dat ik nog maar een aantal jaar mijn autorijbewijs had.
Voor corona reed ik gemiddeld zo'n 40.000km per jaar, dat heeft me bij met name AVD wel geholpen.
En ook de AVD in 3 lessen.. hoeveel motorspecifieke situaties ben je tegenkomen in 3 uurtjes rijden? Heb je dan überhaupt toevallig een keer in de regen of de schemer gereden? Je examen kom je waarschijnlijk inderdaad wel door als je daar niets geks tegenkomt, maar ik zou zelf zeker nog niet zelfverzekerd (alleen) op de motor stappen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Het is eigenlijk gewoon een ronde straat met gelijkwaardige kruisingen. Ofwel, het verkeer van rechts heeft gewoon voorrang als jij op de grote ronde straat rijdt. Wanneer je moet stoppen? als er verkeer aankomt..jupinator schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:55:
[...]
Goeie tip![]()
Ben ik helemaal met je eens hoor, men zegt natuurlijk vaak dat je leert rijden wanneer je zelf (na het behalen van het roze pasje) op pad gaat. Dat was in mijn situatie zeker het geval.geert_s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:33:
[...]
Ik verbaas me echt enorm hoeveel mensen er met zo weinig lessen op de motor zitten. Absoluut geen persoonlijke aanval trouwens want ik heb geen idee hoe je rijdt natuurlijk. Maar er zijn totaal 12 verschillende oefeningen in de AVB, heb je echt in 5 lessen die allemaal feilloos onder de knie? Kun je dan de uitwijkmanoeuvre doen in een noodsituatie zonder erbij na te denken? En een fatsoenlijke noodstop zonder stoppie te doen of van de schrik van de motor te pleuren?
En ook de AVD in 3 lessen.. hoeveel motorspecifieke situaties ben je tegenkomen in 3 uurtjes rijden? Heb je dan überhaupt toevallig een keer in de regen of de schemer gereden? Je examen kom je waarschijnlijk inderdaad wel door als je daar niets geks tegenkomt, maar ik zou zelf zeker nog niet zelfverzekerd (alleen) op de motor stappen.
Ik denk dat het hielp dat ik me daar van bewust was, zeker in het begin reed ik erg voorzichtig omdat ik wist dat ik nog moest wennen en veel moest leren.
Zeker op een motor is dat natuurlijk geen ideale situatie. De foutmarges zijn, zoals herhaaldelijk in dit topic benoemd, kleiner dan bijvoorbeeld in een auto.
Inhoudelijk op de voorbeelden die je noemt:
Ik kon inderdaad niet alle AVB oefeningen feilloos, de langzame slalom is mij op mijn examen niet gelukt.
Niet goed, maar je mag er een aantal falen dus wel goed genoeg.
En ook de praktijksituaties: inderdaad, ik heb niet in de schemer gereden, één keer met lichte miezerregen.
Vandaar ook mijn voorzichtigheid toen ik vervolgens zelfstandig op pad mocht.
Mijn advies zou dan ook zijn wat anderen in dit topic ook al benoemen:
Ga gewoon lekker lessen, motorrijles is best leuk!
Leg meer focus op goed leren rijden, dan op snel het rijbewijs halen.
Daar heb je later alleen maar profijt van.
Ja, soms denk ik dat ook. Ik weet niet meer hoeveel lessen ik heb gehad (bijna 30 jaar geleden) maar het waren er denk ik meer dan 15. En toen reed ik al bijna 10 jaar auto en had ik een paar jaar (opgevoerde) bromfiets gereden (een échte brommer, met versnellingen). Ik heb het de tweede keer pas gehaald. Gevalletje examenvrees, want ik deed zelfs de bijzondere verrichtingen niet goed, iets waar ik nooit moeite mee had.geert_s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:33:
Ik verbaas me echt enorm hoeveel mensen er met zo weinig lessen op de motor zitten. Absoluut geen persoonlijke aanval trouwens want ik heb geen idee hoe je rijdt natuurlijk. Maar er zijn totaal 12 verschillende oefeningen in de AVB, heb je echt in 5 lessen die allemaal feilloos onder de knie? Kun je dan de uitwijkmanoeuvre doen in een noodsituatie zonder erbij na te denken? En een fatsoenlijke noodstop zonder stoppie te doen of van de schrik van de motor te pleuren?
Maar ik zag een paar dagen geleden dat ze in België nu verplichte terugkomdagen hebben. Dat is iets waar ik al heel lang aan denk. Dat je na 6 maanden en/of een jaar nog een keer terugkomt voor wat extra instructie. Dan ben je wat meer gesetteld op je motor en dan is het best goed om nog een keer een paar zaken te herhalen en wat nieuwe dingetjes bijleren. Wat mij betreft gaan we dat in Nederland ook doen. Of je doet het zelf door iets van een cursus te doen na een jaartje rijden. Net als de VRO van de KNMV. Dat heet nu anders, maar is heel erg nuttig. Zou met auto ook best mogen hoor. Ik heb wel eens een anti-slip gedaan en dat is heel erg goed om te doen. Je zit na zo'n cursus veel zekerder op je motor/in je auto omdat je die moeilijke situaties een keer hebt meegemaakt en geoefend onder gecontroleerde omstandigheden. Je wéét dus wat het is en dan is de kans kleiner dat je jezelf onderuit remt als er iets geks op de weg ligt of je door de berm moet uitwijken. Want ik meen dat de meeste eenzijdige ongevallen met de motor nog steeds door suffe acties van de rijder zelf worden veroorzaakt. En niet door plassen olie op de weg of klapbanden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb even het Takenhofplein opgezocht op Maps. Wat een vreemd ding! Zijn er hier meer van in Nederland? Ik ben ze nog nooit tegen gekomen. Dat soort rotondes/verkeerspleinen heeft in de Randstad steevast dan ook verkeerslichten op de rotonde zelf, zodat duidelijk is dat een zijstraat groen heeft. Lijkt me dat dit alleen werkt als er heel weinig verkeer is ofzogeert_s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:
[...]
Het is eigenlijk gewoon een ronde straat met gelijkwaardige kruisingen. Ofwel, het verkeer van rechts heeft gewoon voorrang als jij op de grote ronde straat rijdt. Wanneer je moet stoppen? als er verkeer aankomt..
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
In Nijmegen houden ze wel van dat soort afwijkende pleinen, zoek maar eens het keizer Karelplein, dat is nog onoverzichtelijkerJanPedaal schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:03:
[...]
Heb even het Takenhofplein opgezocht op Maps. Wat een vreemd ding! Zijn er hier meer van in Nederland? Ik ben ze nog nooit tegen gekomen. Dat soort rotondes/verkeerspleinen heeft in de Randstad steevast dan ook verkeerslichten op de rotonde zelf, zodat duidelijk is dat een zijstraat groen heeft. Lijkt me dat dit alleen werkt als er heel weinig verkeer is ofzo

Maar als je daar woont mag ik hopen dat je instructeur heel vaak die moeilijke punten opzoekt. Ten tijde van mijn rijlessen woonde ik nog in Gorinchem, waar je toen nog een mickey mouse wijkje had met hele geniepige eenrichtingstraten die heel smal waren. Maar niet alles was eenrichting. Dus daar ging ie steevast heen omdat de examinatoren ook die plekken opzoeken.Waaj schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
[...]
In Nijmegen houden ze wel van dat soort afwijkende pleinen, zoek maar eens het keizer Karelplein, dat is nog onoverzichtelijker
Maar wat dacht je van dit ding? Leuk als je in de buurt van Maasdijk of 's-Gravenzande woont...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Daar ben ik vaak genoeg overheen gereden, zowel tijdens mijn rijles als daarna. Ziet er enger uit op de kaart dan ie is. Allemaal verkeerslichten en aparte banen per richting.mphilipp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:19:
[...]
Maar wat dacht je van dit ding? Leuk als je in de buurt van Maasdijk of 's-Gravenzande woont...
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Gewoon zoals @Patrock zegt, plankgas overheen. Pas remmen als je rood of verkeer van rechts hebtWaaj schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
[...]
In Nijmegen houden ze wel van dat soort afwijkende pleinen, zoek maar eens het keizer Karelplein, dat is nog onoverzichtelijker
Awesome
Ik ben er ook al 2x overheen gegaan, maar als je dit ziet aankomen op je navigatie heb je echt iets van 'WTF?!?'. Het gaat wel goed, maar het is een raar ding._Sunnyboy_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:21:
[...]
Daar ben ik vaak genoeg overheen gereden, zowel tijdens mijn rijles als daarna. Ziet er enger uit op de kaart dan ie is. Allemaal verkeerslichten en aparte banen per richting.

Het oude Heetmanplein in Den Bosch
https://indebuurt.nl/denb...et-wilhelminaplein~15955/
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mooi plein was dat en het werkte erg goed, zolang je maar wist op welke rijstrook je moest zijn. Ik kende destijds het plein op m'n duimpje alsook de volgorde van wanneer welke verkeerslichten op groen sprongen.Bommes schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:33:
I raise this shizzle:
[Afbeelding]
Het oude Heetmanplein in Den Bosch![]()
![]()
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Lekker proberen! De BMW dealer laat je er graag op proefrijdenSecsytime schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:53:
Is er iemand op het forum met een BMW F900XR? Ben erg benieuwd naar de motor, vind hem mooi om te zien. Maar ben bang dat hij gaat tegenvallen in vergelijking met mijn striple.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Naast Keizer Karelplein en Takenhofplein hebben we in Nijmegen nog veel meer leuke verkeerspleinenA13X schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:27:
[...]
Gewoon zoals @Patrock zegt, plankgas overheen. Pas remmen als je rood of verkeer van rechts hebtVaak bu'j te bang!
Keizer Traianusplein
Steve Biko plein
Industrieplein
Gaziantepplein
Mariaplein
IJpenbroekweg & RW783
Of dit kluwen van wegen rond station Goffert:
/f/image/gISuM2Ntb3dvn0gOCkjLPTxF.png?f=fotoalbum_large)
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Als ik over het Keizer Karelplein rag, voel ik me echt een local
Je was trouwens het energieplein en Keizer Trajanusplein nog vergeten. Beide zelfde constructie. Je moet eerst naar rechts om linksaf te slaan. Onlogisch, maar schijnbaar werkt het.
Keizer Trajanusplein staat toch echt als eerste in z'n lijstjeJelte schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:20:
Ah Nijmegen en zijn verkeerspleinen. Heerlijk. Ik mis het Keizer Karelplein wel eens. Nu de Oversteek er ligt (nieuwe brug) kom ik er niet zo vaak meer.
Als ik over het Keizer Karelplein rag, voel ik me echt een local
Je was trouwens het energieplein en Keizer Trajanusplein nog vergeten. Beide zelfde constructie. Je moet eerst naar rechts om linksaf te slaan. Onlogisch, maar schijnbaar werkt het.
Goedemorgen
Awesome
@DrivinUCrazy ook in Engeland willen ze toch wel zijspan rijden en dan klopt dit plaatje precies
Staan op dit moment op camping la gileppe in jalhay met een groepje voornamelijk zijspanrijders maar ook enkele solo's kampvuurtje wat eten erbij en weer een goed gezellig weekendje!
:strip_exif()/f/image/GqgLx0ZhoTVR8XzDTRDXA3jD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QHMI5KnBfEyJXuBuJJz3PNLH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TV0qN3hgqwtJMWBo8wVJmFWg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 102% gewijzigd door harley op 29-01-2022 12:39 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Energieplein, maar die heet Industrieplein, staat ook al in mijn lijstje.A13X schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:42:
[...]
Keizer Trajanusplein staat toch echt als eerste in z'n lijstje![]()
Goedemorgen
Nymaplein is een van de weinige normale knooppunten, een turborotonde.
Met mijn eerste autorijles ging ik al over het Keizer Karelplein, dat was wel tussen 12 en 13. Maar je krijgt direct geleerd welke rijbaan je moet pakken als je het plein oprijdt om bij een bepaalde afslag goed uit te komen.
Als je naar het midden rijdt kun je in principe rondjes blijven rijden.
[ Voor 24% gewijzigd door Grubeater op 29-01-2022 15:27 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Vandaag een proefrit gemaakt! Alleen het knipperlichtschakelaartje naar links werkt soms wel/niet. Dus ik heb hem laten staan…KRAI.7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen,
Als alles goed gaat kan ik mezelf volgende week eigenaar van mijn eerste motor noemen.
Ik wilde heel graag een supersport model (ik weet dat de meningen verdeeld zijn: nee, het is misschien niet comfortabel voor langere stukken, nee, je kan er niet hard mee op de Nederlandse (snel)wegen)), maar ik vind het gewoon zulke gave motoren en wil er al zo lang zo graag eentje.En ben ook niet van plan om grote, lange tourritten te maken.
Het gaat om een Honda CBR600RR uit 2003. 22K gelopen, remmen nog goed, keerringen en vering nog in orde, ketting + tandwielen kunnen nog 1 of 2 seizoenen mee, start en loopt goed, gebruikssporen nagenoeg niet (alleen op de spiegel en bij het zitje een klein krasje). Het enige is dat de eerste bandenset (ja, echt waar) er nog onderligt. Dus die moeten vervangen worden.
Dat allemaal voor een nette prijs (dat vind ik en iedereen die ik tot nu toe heb gesproken iig) van 2700 euro. Met nieuwe banden incl. montage kom ik uit op iets meer dan 3000 euro.
Ik wil er alleen nog graag een proefritje op maken voor ik een definitief besluit maak, maar mij werd afgeraden om op deze banden naar buiten te gaan (en terecht natuurlijk).
M’n schoonvader kent de eigenaar ook en die gaf aan dat het wel goed zat. Ik ben zeer benieuwd wanneer ik volgende week (hopelijk) een proefritje kan maken en als ik besluit hem te kopen zal ik uiteraard nog wat meer foto’s posten!
[Afbeelding]
Nee, grapje, ik heb hem gekocht! Moet eerst even de schuur uitmesten zodat ik hem er neer kan zetten en dan kan ik hem volgende week zaterdag ophalen. Naar het knipperlichtschakelaartje wordt nog even gekeken + wordt gerepareerd.
Man wat ben ik er blij mee! Zo gaaf!!
Gefeliciteerd! Enjoy!KRAI.7 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:06:
[...]
Vandaag een proefrit gemaakt! Alleen het knipperlichtschakelaartje naar links werkt soms wel/niet. Dus ik heb hem laten staan…
Nee, grapje, ik heb hem gekocht! Moet eerst even de schuur uitmesten zodat ik hem er neer kan zetten en dan kan ik hem volgende week zaterdag ophalen. Naar het knipperlichtschakelaartje wordt nog even gekeken + wordt gerepareerd.
Ahh, vandaar dat Henk niet opnam vanmiddag, doe m de groetenharley schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:06:
Staan op dit moment op camping la gileppe in jalhay met een groepje voornamelijk zijspanrijders maar ook enkele solo's kampvuurtje wat eten erbij en weer een goed gezellig weekendje!
[Afbeelding]
Zag de bak op de foto en die kwam me bekend voor.
leeg
Ach moet kunnen, heb zelf ook een tijdje naar dat model gekeken en van wat ik er van vrienden en internet van begreep moet je hem best wel in de toeren jagen voordat het echt hard gaat. Zolang je dat niet doet..418O2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:44:
@KRAI.7 geen kinderachtige motor om op te beginnen zeg! Veel veilige kilometers gewenst!
Heb zelf in mijn zoektocht naar een eerste motor mijn oog laten vallen op een 1e generatie Kawasaki Z1000SX die hier in de buurt te koop staat..

Kuipwerk dr af slopen, als je eenmaal weet hoe het moet is het vrij simpel:
:strip_exif()/f/image/OinSh7G35iKqQU4Zz9kLivM4.jpg?f=fotoalbum_large)
De 35KW smiley, die is er profi uitgesneden, heeft ie toch weer 3KW extra
:strip_exif()/f/image/OITeOdhY2w2l8tyKaUfCye2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar meteen de klepspeling gecontroleerd, was ongeveer 15min extra werk vanaf dit punt.
:strip_exif()/f/image/4L6bZda5WfCBdjPQE77aLEUq.jpg?f=fotoalbum_large)
En het apparaat even zichzelf weer in laten regelen en de DCT koppeling reset uitgevoerd, ding half in de garage geparkeerd zodat de buurt er niet teveel last van had (al is ie stil genoeg)
:strip_exif()/f/image/2iLq7fRpHlRfKUL7QJfO2Ugi.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag nog een rondje gereden a 130km, hij schakelt misschien iets soepeler, loopt misschien iets harder naar de 160 toe, ik denk dat het merkbaar is, maar niet 100% zeker
Evengoed is het ding gewoon relaxed om een stukje op te pruttelen, heb m eigenlijk 99% van de tijd in "D" gehad.
Tevens de valbeugels er op gezet en de bedrading van de handvatverwarming en tomtom lader opnieuw aangesloten, dit keer fatsoenlijk.
En net een middenbok besteld bij Motea, die hebben tot vannacht een 25% korting op alles.
leeg
Het kan ook wel, maar het is wel een heftige machineArjenIsM3 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:32:
[...]
Ach moet kunnen, heb zelf ook een tijdje naar dat model gekeken en van wat ik er van vrienden en internet van begreep moet je hem best wel in de toeren jagen voordat het echt hard gaat. Zolang je dat niet doet..
Heb zelf in mijn zoektocht naar een eerste motor mijn oog laten vallen op een 1e generatie Kawasaki Z1000SX die hier in de buurt te koop staat..
En toen ging het ineens snelBM schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:31:
Hmmz, net bij Goedhart eens geinformeerd voor een proefrit op een Tiger 900 GT(Pro). Ze hadden enkel een nieuwe GT staan, maar als ik niet ook voor dat model zou gaan wilden ze die eigenlijk niet gebruiken, omdat ze 'm dan niet meer als nieuw kunnen verkopen. Logisch uiteraard, maar aangezien ze dit jaar ook maar 5 GT Pro's binnen krijgen lijken de leverproblemen ook in motorland te spelen. Nog maar eens verder kijken of ik ergens nog een ritje kan regelen op dat ding

Gister even bij Roke in Mijdrecht langsgereden om even te kijken en informeren voor een proefrit. Dat kon vanmiddag, dus even in een redelijke storm proefrit gemaakt. Dat beviel eigenlijk bijzonder goed. Rijd erg lekker, geeft veel vertrouwen, helemaal top.
Nog even geïnformeerd naar levertijden enzo, maar aangezien er een tweedehandse stond die wel erg interessant was ook maar eens gevraagd wat daar mee mogelijk was. Uiteindelijk kon er nog ongeveer 1000 euro van de prijs af, en heb ik ineens een 'nieuwe' motor gekocht
Aanstaande vrijdag mag ik 'm ophalen. Alleen nog wel plek maken in de garage zodat ik twee motoren kwijt kan

:strip_exif()/f/image/gw3VF3gvbdgeNUMZVnIcI47f.jpg?f=fotoalbum_large)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik dacht dat die pro meer offroad gericht was?
Maar nu zie ik dat het een GT versie is en er is ook een rally pro..
Ik heb er nooit een gehad of geprobeerd, maar heb een tijdje terug dit filmpje gezien, hij heeft wel wat goede punten.Secsytime schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:53:
Is er iemand op het forum met een BMW F900XR? Ben erg benieuwd naar de motor, vind hem mooi om te zien. Maar ben bang dat hij gaat tegenvallen in vergelijking met mijn striple.
YouTube: BMW F900XR: how much sense does it make?
🇺🇦
Dat was een juweeltje. De schrik van iedere kandidaat.Bommes schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:33:
I raise this shizzle:
[Afbeelding]
Het oude Heetmanplein in Den Bosch![]()
![]()
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Haha, ik wist wel dat het er een keer aan zat te komen, maar niet zo snel al. Heb ook wel ff getwijfeld, maar vriendin was duidelijk: als je dat wilt, moet je het nu doen. Toen was de keuze snel gemaaktDrivinUCrazy schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:19:
Proefritjes, altijd gevaarlijk voor de bankrekening.
De Rally (Pro) versies zijn inderdaad voor het off-road bedoeld. Deze heeft wel een off-road stand, maar de kans dat ie daadwerkelijk zandpaden gaat tegenkomen acht ik niet zo heel grootBommes schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:19:
Tof ding zeg!
Ik dacht dat die pro meer offroad gericht was?
Maar nu zie ik dat het een GT versie is en er is ook een rally pro..
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat soort extremen weten ze altijd wel op te nemen in het examen inderdaad.Joris748 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:38:
[...]
Dat was een juweeltje. De schrik van iedere kandidaat.
Toen ik afreed voor de auto en later de motor was er hier bij Eindhoven ook zo een standaard plek die in het examen zat:
Invoegen op de snelweg (A2, nu N2) vanuit het vliegveld Welschap/Veldhoven.
Dan was de opdracht: neem afslag Eindhoven/Evoluon.
Dat was normaal invoegen maar aan de linkse zijde van de snelweg uitvoegen.
Je moest dus na het invoegen zorgen dat je meteen 3 banen naar links opschoof anders miste je de uitvoeg mogelijkheid.
EnjoyKRAI.7 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:06:
[...]
Vandaag een proefrit gemaakt! Alleen het knipperlichtschakelaartje naar links werkt soms wel/niet. Dus ik heb hem laten staan…
Maar, valt wel mee hoor. Onder de 10k rpm zijn dit soort motoren erg lief. Daarboven is een ander verhaal418O2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:44:
@KRAI.7 geen kinderachtige motor om op te beginnen zeg! Veel veilige kilometers gewenst!
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Hoezo rijbanen op het Keizer Karelplein. Ik heb ze nog niet gezienGrubeater schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Energieplein, maar die heet Industrieplein, staat ook al in mijn lijstje.![]()
Nymaplein is een van de weinige normale knooppunten, een turborotonde.
Met mijn eerste autorijles ging ik al over het Keizer Karelplein, dat was wel tussen 12 en 13. Maar je krijgt direct geleerd welke rijbaan je moet pakken als je het plein oprijdt om bij een bepaalde afslag goed uit te komen.
Als je naar het midden rijdt kun je in principe rondjes blijven rijden.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cxBqB39stq2UIsjc3xtH2K2r.webp?f=user_large)
Mooi hè, zo hoort het imo ook. Zo ging dat ook bij mijn huidige motor. En die daarvoor.. en die daarvoor.. Maar de huidige deed vooral financieel pijn en had ik dat zetje ook wel nodig. Het kan altijd duurder maar ik vond het toch een flink bedrag voor een tweedehands motor.BM schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:31:
[...]
Heb ook wel ff getwijfeld, maar vriendin was duidelijk: als je dat wilt, moet je het nu doen. Toen was de keuze snel gemaakt
[...]
Ik bedenk mij net, de proefles voor het rbw heb ik ook van mijn vriendin gehad.
Zuinig op zijn dat meisje 👍R0y. schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Mooi hè, zo hoort het imo ook. Zo ging dat ook bij mijn huidige motor. En die daarvoor.. en die daarvoor.. Maar de huidige deed vooral financieel pijn en had ik dat zetje ook wel nodig. Het kan altijd duurder maar ik vond het toch een flink bedrag voor een tweedehands motor.
I took the blue pill…
Ik had ook vooral een zetje nodig om dat geld uit te kunnen geven. Het is denk ik na ons huis (+bijbehorende verbouwingen) de duurste uitgave die ik tot nu toe gedaan heb.R0y. schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Mooi hè, zo hoort het imo ook. Zo ging dat ook bij mijn huidige motor. En die daarvoor.. en die daarvoor.. Maar de huidige deed vooral financieel pijn en had ik dat zetje ook wel nodig. Het kan altijd duurder maar ik vond het toch een flink bedrag voor een tweedehands motor.
'Plan' was eigenlijk ook om dit pas over paar maanden te doen, dan was het financieel makkelijker geweest (erfenis etc), maar opzich kan het nu dus ook wel, had alleen ff dat laatste zetje nodig
Ben wel heel benieuwd hoe vriendin proefles gaat ervaren. Ze mag de 19e februari, hopelijk vind ze het echt leuk, anders heb ik binnenkort alsnog een Versys in de verkoop
Xbox
Wat troubles met de V-strom die ik toen had, geen zin om daarmee verder te gaan.
Okay dan in de markt voor een andere gebruikte motor, beetje rond gekeken, met een scheef oog naar de spaarrekening gekeken.
Okay nieuw kan ook, 2 proefritjes en hop ik had het ding besteld/gekocht.
Gefeliciteerd man!KRAI.7 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:06:
[...]
Nu je het zo zegt, ik moet ook nog naar de knipperlichtschakelaar van de R6 kijken, die knippert ook niet naar links af en toe
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Mijn huidige motor was ook een impulsaankoop: het plan was nog een paar jaar door te rijden met de motor die ik ervoor had, maar ik kreeg dusdanig veel inruil voor dat ding dat ik vorig jaar maar een "nieuwe" heb gekocht.
Volgens is dit de eerste keer in 30k km dat er schoongemaakt wordt bij het voortandwiel.. Dus dat wordt nog even poetsen

:strip_exif()/f/image/4T38FddsIvjnBsS3gbKnjc3W.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DMn3y7KwPQcHMXimflJ7LYco.jpg?f=user_large)
Nieuwe ketting en tandwielen erop, nieuwe chainslider en nieuwe remblokken voor en achter.
Daarna gaat hij naar de dealer voor de 30k beurt incl kleppen stellen (indien nodig).
Gas is allesElectricAlex schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Hoezo rijbanen op het Keizer Karelplein. Ik heb ze nog niet gezien![]()
[Afbeelding]
9 van de 10 keer werkt dat. Die andere keer heb je iemand naast je zitten die hier ook bekend is en hetzelfde doet. Dan moet je wel eens een rondje extra rijden

Toen hij al toeterend, middelvinger uit het raam en scheldend vol gas die verkeerspleinen over stoof, en ik doodsangsten uitstond, heb ik hem gevraagd waar hij zo had leren rijden.
.
Vanwege een vorige baan had hij een paar jaar in Istanbul gewoond.

Een prima gast, maar achter het stuur compleet gek.

Start in Veldhoven en ze noemen de rit: Brabantse Heiderit.
Koffie, lunch e.d onderweg geregeld.
Zag het op Facebook voorbij komen en had nog wat ruimt mijn werk agenda deze week, dus wat heen en weer schuiven in die zelfde agenda later heb ik ineens wat anders te doen dan werken die dag.
Ik ben erg benieuwd, hoe hoog het "crossers" gehalte is en of ik ondertussen een beetje mee kan komen met de gemiddelde deelnemer aan zo een rit.
Nu maar hopen dat het niet echt pijpenstelen regent.
Dan was nadien het ding wat makkelijker schoon te krijgen.
Is dat iets?? Want het is inderdaad niet zomaar weg gespoeld zo een opgedroogde modder koek.
Maar ik denk dat WD 40 juist een vette plakboel wordt dan
Allroad rijders Nederland? Had ik je daar niet in gegooidBommes schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:06:
Donderdag a.s. ga ik mee met een all-road rit in de regio georganiseerd door Ride-on motortours
Start in Veldhoven en ze noemen de rit: Brabantse Heiderit.
Koffie, lunch e.d onderweg geregeld.
Zag het op Facebook voorbij komen en had nog wat ruimt mijn werk agenda deze week, dus wat heen en weer schuiven in die zelfde agenda later heb ik ineens wat anders te doen dan werken die dag.
Ik ben erg benieuwd, hoe hoog het "crossers" gehalte is en of ik ondertussen een beetje mee kan komen met de gemiddelde deelnemer aan zo een rit.
Nu maar hopen dat het niet echt pijpenstelen regent.

Ook al een paar keer voorbij zien komen, maar eerst maar eens wennen ophalen en dan wennen voor ik er de blub mee in ga.
WD40 schijnt er vrij snel weer van af te spoelen, acf50 oid lees ik vaker van dat het in de winter tegen pekel word gebruikt. Blijft beter zitten.
Awesome
Dat WD-40 er snel weer afspoelt maakt me niet zo veel uit.
Doel is het er de avond van te voren er op te spuiten en na de dag off-road weer van af te wassen in een wasbox met de hogedruk reiniger.
Niet als roest protectie dus maar gewoon om te voorkomen dat de modder vast koekt her en der.
De vorkpoten na het poetsen even inwrijven met siliconenspray, om te zorgen dat eventueel troep niet vastkoekt en daarmee je voorvorkkeerringen sloopt.
Bij verkoop poets je er je zwarte plastic delen zoals koffers mee op, en dan ziet het er letterlijk als nieuw uit. (beschadigingen poets je natuurlijk niet weg) Een flinke regenbui later heeft het weer de oude vervaagde grijze kleur. Maar hey, bij de verkoop zag het er wel netjes uit!
Had je laatst in een groep erbij gegooid idgBommes schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:13:
@A13X volgens mij zat ik al in die groep![]()
Dat WD-40 er snel weer afspoelt maakt me niet zo veel uit.
Doel is het er de avond van te voren er op te spuiten en na de dag off-road weer van af te wassen in een wasbox met de hogedruk reiniger.
Niet als roest protectie dus maar gewoon om te voorkomen dat de modder vast koekt her en der.
Awesome
@Topje ik heb je toegevoegd!
@Xenophon waar ik zal je bike toevoegen aan de OP, kun je me vertellen uit welk jaar je streetglide komt? 2017? En in welke provincie woon je? Linkje van je (overigens prachtige) foto is even voor mezelf zodat ik dit straks kan toevoegen als je gereageerd hebt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7kNQwJ23k3Y5dJGM1VU9etbu.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door LankHoar op 01-02-2022 13:11 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Dit klinkt zeker interessant. Wil ook nog eens een real life cursus doen, maar dit is wat goedkoper en kan alsnog veel info geven. Vraagje: denk je dat het ook geschikt is voor cruisers (e.g. Harley), of is het echt specifiek voor sport motoren zoals ze gebruikt worden in het promo filmpje?UTwizard schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:27:
Voor de mensen die wat meer bezig willen zijn met rijtechnieken (zoals bijv in A Twist of the Wrist), ik heb zelf de ChampU online cursus van Yamaha Champion School doorlopen en ik ben daar wel enthousiast over:
https://ridelikeachampion.com/courses-page/
Ze hebben op dit moment een aanbieding voor 50 dollar voor de ChampU training. Ik ben er in totaal denk ik een uur of 3 mee bezig geweest? Ze hebben per onderwerp een aantal korte video's waarna een paar vragen komen over dat specifieke onderwerp. Met de vragen ben je 2 minuten bezig per onderwerp, verder is het allemaal instructievideo's.
Zonder heel technisch te worden leggen zij het (vind ik) goed uit, met duidelijke voorbeelden waar je ziet wat er gebeurt als je X of Y doet. Sommige onderwerpen die ze behandelen (naast de motor hangen bijv) zijn meer geschikt voor het circuit, maar dat geven ze dan ook aan. Veruit het grootste gedeelte van wat ze bespreken is ook minstens zo relevant voor op straat.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja, siliconen! Gaan de remschijven ook mooi van glimmenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:21:
@Bommes Zoiets vergelijkbaars deed ik wel eens met siliconenspray.
…

I took the blue pill…
@LankHoar[b]LankHoar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:09:
@Xenophon waar ik zal je bike toevoegen aan de OP, kun je me vertellen uit welk jaar je streetglide komt? 2017? En in welke provincie woon je? Linkje van je (overigens prachtige) foto is even voor mezelf zodat ik dit straks kan toevoegen als je gereageerd hebt.
[Afbeelding]
Het is een 2021 Road Glide Special. Dus geen batwing maar een sharknose
Noord-Brabant.
Je moet gewoon sneller rijden als de rest inderdaad, dan kun je alle kanten op.Arfalas schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:32:
[...]
Gas is alles
9 van de 10 keer werkt dat. Die andere keer heb je iemand naast je zitten die hier ook bekend is en hetzelfde doet. Dan moet je wel eens een rondje extra rijden
Wel oppassen dat verkeer dat het plein op wil niet ineens groen licht krijgt.
Tsja, die komen van rechts dan
Ik heb voor touring een scherm geprobeerd op de BMW R1200R LC, maar dat was echt niks. Volledig naked was nog de beste optie, maar ik wil dat mogelijk nog iets optimaliseren met bar end spiegels.
Op mijn vorige en huidige brommer ervaring met bar end spiegels maar ik heb nou niet het idee dat het effect heeft op de wind op mijn lichaam.BioHazard schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:25:
Iemand hier ervaring met bar end spiegels op een naked bike, en of dat een effect had op hoe de wind je helm/lichaam raakt?
Ik heb voor touring een scherm geprobeerd op de BMW R1200R LC, maar dat was echt niks. Volledig naked was nog de beste optie, maar ik wil dat mogelijk nog iets optimaliseren met bar end spiegels.
Het staat wel tof! Ik kan de spiegels van highsider aanbevelen. Voelen super degelijk. Volgens sommige geleerden op internet bijna hetzelfde als die van KTM, enkel hebben die van KTM zwarte boutjes (ook weer niet alle schijnbaar) en natuurlijk een logo’tje.. scheelde toch iets van €30 per spiegel.
Resultaat is wel dat @Vrijdag en @A13X mij nu heel de tijd pesten dat ik nep spiegels heb.
Handleiding:FBTN schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Ja, siliconen! Gaan de remschijven ook mooi van glimmen
- onderscheid de remschijf/remschijven van de vorkpoot.
- men neme een doekje
- men spuit siliconen in het doekje
- men wrijft met het doekje over de vorkpoot.
Klaar.
Ik heb ook Highsiders (geen bar ends) en inderdaad superdegelijk spul. Ik heb ze wel moeten ruilen direct na aanschaf omdat er een verkeerde bout in de verpakking zat, die was een maat te groot. Hoe dan?R0y. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:29:
[...]
Op mijn vorige en huidige brommer ervaring met bar end spiegels maar ik heb nou niet het idee dat het effect heeft op de wind op mijn lichaam.
Het staat wel tof! Ik kan de spiegels van highsider aanbevelen. Voelen super degelijk. Volgens sommige geleerden op internet bijna hetzelfde als die van KTM, enkel hebben die van KTM zwarte boutjes (ook weer niet alle schijnbaar) en natuurlijk een logo’tje.. scheelde toch iets van €30 per spiegel.
Resultaat is wel dat @Vrijdag en @A13X mij nu heel de tijd pesten dat ik nep spiegels heb.#onszeeuwenbinzuunig

Zoals @botoo al aangeeft zijn een aantal hoofdstukken wel meer gericht op circuitrijden, maar een groot gedeelte is net zo goed relevant voor cruisers, denk aan remtechnieken, kijktechnieken, lijnen herkennen en rijden, gewichtsverplaatsing, wanneer begin je in de bocht weer gas te geven, etc. Dat werkt voor cruisers exact hetzelfde als voor andere machines.LankHoar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Dit klinkt zeker interessant. Wil ook nog eens een real life cursus doen, maar dit is wat goedkoper en kan alsnog veel info geven. Vraagje: denk je dat het ook geschikt is voor cruisers (e.g. Harley), of is het echt specifiek voor sport motoren zoals ze gebruikt worden in het promo filmpje?
Zou je verder nog een cursus willen doen kan ik ook absoluut de bochtentraining van 2TheExperience aanraden. Ik ben geen cruiser kenner dus ik weet niet wat ik precies allemaal heb gezien, maar ik heb daar al verschillende cruiser-achtige machines zien rijden
[ Voor 3% gewijzigd door UTwizard op 02-02-2022 09:53 ]
Added. Zoals je merkt heb ik niet zo veel verstand van baggers, ik keek enkel naar de achterkant en dacht dus dat het een street glide was. Goed om te weten over het verschil van kuip, dan weet ik dat voor een volgende keer. Sowieso gave machine, en leuk kleurtje ook (geen zwarte eenheidsworst zoals die van mij)Xenophon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:52:
[...]
@LankHoar
Het is een 2021 Road Glide Special. Dus geen batwing maar een sharknose![]()
Noord-Brabant.
Zo'n cursus klinkt ook zeker interssant. En hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan. Eens kijken of ik een groepje zo ver kan krijgen om samen te gaan en zo groepskorting te krijgen. Lijkt me wel interessant en goed om te doen namelijk.UTwizard schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:50:
[...]
Zoals @botoo al aangeeft zijn een aantal hoofdstukken wel meer gericht op circuitrijden, maar een groot gedeelte is net zo goed relevant voor cruisers, denk aan remtechnieken, kijktechnieken, lijnen herkennen en rijden, gewichtsverplaatsing, wanneer begin je in de bocht weer gas te geven, etc. Dat werkt voor cruisers exact hetzelfde als voor andere machines.
Zou je verder nog een cursus willen doen kan ik ook absoluut de bochtentraining van 2TheExperience aanraden. Ik ben geen cruiser kenner dus ik weet niet wat ik precies allemaal heb gezien, maar ik heb daar al verschillende cruiser-achtige machines zien rijden
Sorry, was in lollige bui 😁DrivinUCrazy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:33:
[...]
Handleiding:
- onderscheid de remschijf/remschijven van de vorkpoot.
- men neme een doekje
- men spuit siliconen in het doekje
- men wrijft met het doekje over de vorkpoot.
Klaar.
I took the blue pill…
edit: toch niet: Jelte in "Hét grote motortopic - Deel 24"
[ Voor 41% gewijzigd door Jelte op 04-02-2022 13:18 ]
Nooit gedaan maar klinkt wel logish eigenlijk..Bommes schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:01:
Nou was ik laatst op off-road training/cursus en daarbij vertelde de instructeur dat hij zijn motor voor een offroad rit inspoot met WD-40.
Dan was nadien het ding wat makkelijker schoon te krijgen.
Is dat iets?? Want het is inderdaad niet zomaar weg gespoeld zo een opgedroogde modder koek.
Maar ik denk dat WD 40 juist een vette plakboel wordt dan
Ik gebruik AC50 aan begin van winter seizoen en spoei hem af aan het eind.. de modder vormt dan een beschermende laag en AC50 voorkomt roest..
Bij mijn Fazer werkte dat perfect (toen ik hem verkocht kreeg ik nog complimenten over hoe net hij er uit zag met de hoeveelheid miles en feit dat hij hele jaar door jaarlijks gebruikt werd..
De Guzzi is vrees ik wel iets roest gevoeliger..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Denk dat dat misschien nog wel beter werkt.
Dus ga vanavond even het ding insprayen
Voorvork houd ik inderdaad ook schoon en een beetje vettig met wat WD40 zoals @DrivinUCrazy ook doet.
Groepskorting heb je bij een 2TheExperience niet met een "groepje" hoor. Dan moet je echt wel 15+ man hebben, en dan ben je er nog niet denk ik. Zoveel winst maken ze niet op een dag dus de korting zal dan ook niet zo hoog zijn.LankHoar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Zo'n cursus klinkt ook zeker interssant. En hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan. Eens kijken of ik een groepje zo ver kan krijgen om samen te gaan en zo groepskorting te krijgen. Lijkt me wel interessant en goed om te doen namelijk.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Heeft geen enkel effect qua wind. Ook niet omdat ik de spiegels "onder" de handvatten heb geplaatst. Ik vind het vooral mooi omdat het de lijn van de motor niet breekt. Van die voelsprieten, dat vind ik maar niks.BioHazard schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:25:
Iemand hier ervaring met bar end spiegels op een naked bike, en of dat een effect had op hoe de wind je helm/lichaam raakt?
Doe het niet voor de praktische kant, want er in kijken vergt enige gewenning. Zeker als je ze zoals ik naar beneden hebt gemonteerd. Ik kijk dus altijd onder mijn polsen door. En daarna altijd, maar dan ook echt altijd, over mijn schouder. Maar dat is omdat dat me tijdens lessen is ingeramd (zowel auto als motor)
Van de wind heb ik eigenlijk nooit last. Zelfs als ik 140km rij (om even snel in te halen natuurlijk
Tegen rijwind geluid heb ik dan wel weer van die wegwerpschuimpjes, want de Alpine doppen dempen niet genoeg (kabaal systeemhelm).
Ohja, en als je het doet, doe het dan meteen goed. Niet zo'n halfbakken armelui's oplossing als @R0y. Want in zijn geval kost het hem naast poserpunten ook vermogen en koppel. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat niet originele KTM parts afbreuk doen aan performance. Je mag hem uitlachen, dat staat in het KTM contract.
[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2022 13:24 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vroeger bij de autopoetserij gebruikten we iets soortgelijks. Nadat ik deze tip kreeg kwam de geur alleen al bekend voor
Xbox: Didoekoe
YouTube: Politie Utrecht Zuid | Achtervolging | Gestolen motoren | Bezit gest...
Politie vlogger Jan-Willen die een busje achtervolgd met daarin twee gestolen motoren.
een XSGR en een BMW GS
[ Voor 5% gewijzigd door Topje op 02-02-2022 16:14 ]
Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250
MT09 hier, bar-end spiegels (boven stuur). Geen enkel hinder/effect.BioHazard schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:25:
Nagenoeg alle partijen vereisen een alarm ivm leeftijd en nieuwwaarde, maar als ik daar naar ga zoeken lijkt het ook zowat onmogelijk om een alarm te vinden wat voldoet aan de eisen die verzekeraars stellen. Dat word een beetje een lastig verhaal zo...
Xbox
Check eens via combimotors? Even de tussenpartijen uitvragen, die kunnen meestal wel wat regelen.BM schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:04:
Ben deze week eens aan het rondshoppen geweest voor een verzekering voor mijn Triumph, maar dat valt nog niet mee.
Nagenoeg alle partijen vereisen een alarm ivm leeftijd en nieuwwaarde, maar als ik daar naar ga zoeken lijkt het ook zowat onmogelijk om een alarm te vinden wat voldoet aan de eisen die verzekeraars stellen. Dat word een beetje een lastig verhaal zo...
edit: Mijn BMW R1250RS (in 2020 nieuw gekocht voor 21k) hoeft alleen een ART4 slot te hebben, ASR via combimotors.
[ Voor 9% gewijzigd door noes op 02-02-2022 17:43 ]
Anwb niet, daar was één art4 slot voldoende.BM schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:04:
Ben deze week eens aan het rondshoppen geweest voor een verzekering voor mijn Triumph, maar dat valt nog niet mee.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb al vele tours door Europa gedaan naked, maar gaat prima hoor. Dacht misschien is er met de spiegels nog wat te winnen, maar niet echt dus. Ja, de looks inderdaadVrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Heeft geen enkel effect qua wind. Ook niet omdat ik de spiegels "onder" de handvatten heb geplaatst. Ik vind het vooral mooi omdat het de lijn van de motor niet breekt. Van die voelsprieten, dat vind ik maar niks.
Doe het niet voor de praktische kant, want er in kijken vergt enige gewenning. Zeker als je ze zoals ik naar beneden hebt gemonteerd. Ik kijk dus altijd onder mijn polsen door. En daarna altijd, maar dan ook echt altijd, over mijn schouder. Maar dat is omdat dat me tijdens lessen is ingeramd (zowel auto als motor)
Van de wind heb ik eigenlijk nooit last. Zelfs als ik 140km rij (om even snel in te halen natuurlijk) gaat dat nog prima. Gewoon er tegenin leunen en veel metal luisteren.
Tegen rijwind geluid heb ik dan wel weer van die wegwerpschuimpjes, want de Alpine doppen dempen niet genoeg (kabaal systeemhelm).
Ohja, en als je het doet, doe het dan meteen goed. Niet zo'n halfbakken armelui's oplossing als @R0y. Want in zijn geval kost het hem naast poserpunten ook vermogen en koppel. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat niet originele KTM parts afbreuk doen aan performance. Je mag hem uitlachen, dat staat in het KTM contract.
Als oordopjes gebruik ik Moldex Mellows wegwerpdopjes. Daarmee zijn mn comms nog goed te verstaan.
[ Voor 3% gewijzigd door BioHazard op 02-02-2022 19:17 ]
Ik fronste even m’n wenkbrauwen en moest toen lachen… HeldBioHazard schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:16:
[...]
Heb al vele tours door Europa gedaan naked, maar gaat prima hoor.
Ik doe het toch niet. De aangeboden Esseesse 9 special was toch te duur en niet precies wat ik wilde.Jelte schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:23:
Zou het? Misschien volgende week een Energica hier voor de deur
Het is wel het model wat ik wil hebben, maar dat gele vlak hoeft voor mij niet.
Hopelijk komt er binnenkort een blauwe Esseesse9 beschikbaar die wel binnen mijn prijsrange valt.
Vijf pla versies verder heb ik nu een werkende schakelaar! Van het weekend maar een aantal printen met PETG en ook een paar naar m'n motordealer brengen als reserve.Freelance schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:18:
[...]
@mphilipp @botoo @kneusteun, bedankt voor de replies op mijn eerdere vraag!
Heb wat foto's gevonden van de schakelaar en na meten een eerste ontwerp gemaakt in Fusion. Morgen v1 printen
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/JeGLHMsErQSMC0M8VvlEwMZT.png?f=user_large)
(...)
Check eens bij bikerpolis. Ik heb mijn 2 motoren daar nu ondergebracht ipv bij de knmv.BM schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:04:
Zat daar ook bij, toen ik alles op 1 polis wou hebben zij mij via een andere verzekering een goed aanbod gedaan. Dus volgens mij zijn ze een soort broker.wokkelz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:50:
[...]
Check eens bij bikerpolis. Ik heb mijn 2 motoren daar nu ondergebracht ipv bij de knmv.
Dit topic is gesloten.