Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 372 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.779 views

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
Gisteren na lange tijd weer eens een echte vrije middag, en als het dan (bijna) droog en boven het vriespunt is, dan moet je daar toch gebruik van maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--YiZixSKdRP0crdvqzylLsI7Gs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ryzd1W7lmrXzeGsoBGRdUxpi.jpg?f=user_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Vrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Ohja, en als je het doet, doe het dan meteen goed. Niet zo'n halfbakken armelui's oplossing als @R0y. Want in zijn geval kost het hem naast poserpunten ook vermogen en koppel. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat niet originele KTM parts afbreuk doen aan performance. Je mag hem uitlachen, dat staat in het KTM contract.
De KTM onderbroek die ik van @Grubeater heb gehad compenseert gelukkig het e.e.a.

Elke donderdag ben ik nu ready to race.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:45:
[...]

De KTM onderbroek die ik van @Grubeater heb gehad compenseert gelukkig het e.e.a.

Een heel klein beetje dan. Heb je die onderbroek van @Grubeater inmiddels al gewassen, of ruik je er graag nog aan?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:48:
[...]

Een heel klein beetje dan. Heb je die onderbroek van @Grubeater inmiddels al gewassen, of ruik je er graag nog aan?
Douze points.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
[...]

Je gaat ons toch niet vertellen dat je elke donderdag precies de zelfde onderbroek aan hebt?? :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Staat er ook echt ready to race op? Daar heb ik bij een onderbroek toch andere associaties bij _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
geert_s schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Staat er ook echt ready to race op? Daar heb ik bij een onderbroek toch andere associaties bij _O-
Volgens mij wel ja.. :7

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Ik heb twee jaar geleden een scrambler gemaakt van een Suzuki GS450 en omdat die zo goed beviel heb ik hem als winterproject deze winter uitelkaar gehaald om wat meer puntjes op de i te zetten. Alle bouten en moeren zijn inmiddels naar de verzinkerij geweest en gisteren alle onderdelen opgehaald van de poedercoater. Daar wordt je toch wel blij van als alles weer netjes is. Nu het blok opnieuw spuiten en dan kan ik gaan puzzelen.

Foto (het frame ligt nog in de auto ivm ruimte gebrek)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2eDEjt6LZ-QDoQNYDdvjnfmNUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI8XSLEBAxmlR7LXn31Prq6x.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Freelance schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:28:
[...]
Vijf pla versies verder heb ik nu een werkende schakelaar! Van het weekend maar een aantal printen met PETG en ook een paar naar m'n motordealer brengen als reserve.
Misschien leuk om te delen in het enige echte 'deel je nuttige 3D prints' topic :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@Dwersbongel Dat zijn de projecten :) Ik heb/had (eerst gedeeld eigendom, nu eigendom van @McKaamos) een Magna, hier bij de meesten wel bekend. Nu we nagenoeg alle punten die nog moesten hebben gerepareerd/opgelost, is-ie weer bijna klaar. Hij moet zich dan eerst een paar jaar bewijzen, als-ie zich goed gedraagt heeft-ie daarna dezelfde behandeling verdiend :)

Wie weet ga ik hier in de toekomst dus nog verslag doen over 'n restauratie ipv opknappen :) En waarom we dat niet direct hebben gedaan? Nou, in eerste instantie wilden we 'm gewoon goed rijdend en technisch in orde maken, om 'm dan te verkopen. Voor verkoop kan zo'n restauratie natuurlijk niet uit. Nu is 't echter anders gelopen, en als je zoiets voor jezelf doet maakt uiteindelijke verkoopwaarde natuurlijk niks meer uit :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik mis mijn bike, mooi weer en lekker rijden. Vond dit plaatje wel toepasselijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOOBti88QeY5Ra99lrpEHk0EubM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/igOtRIZY6yNGERgO2ETbQFhF.jpg?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door LankHoar op 04-02-2022 12:47 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Je gaat ons toch niet vertellen dat je elke donderdag precies de zelfde onderbroek aan hebt?? :o
7 onderbroeken is toch genoeg? Zondagochtend even alles de was in... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Destruction schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:33:
@Dwersbongel Hij moet zich dan eerst een paar jaar bewijzen, als-ie zich goed gedraagt heeft-ie daarna dezelfde behandeling verdiend :)
Zo heb ik hem ook gebouwd. Hiervoor een Kawa Gpz verbouwd en verkocht maar met deze heb ik meer en rij ik graag even een klein rondje om. En wat sleutelen is ook wel leuk met zo'n ding.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
mphilipp schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:49:
[...]

7 onderbroeken is toch genoeg? Zondagochtend even alles de was in... :X
4 is ook genoeg, iedere onderbroek je kun je nog een keer omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
LankHoar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
Ik mis mijn bike, mooi weer en lekker rijden. Vond dit plaatje wel toepasselijk:

[Afbeelding]
Volgens mij is het morgenochtend prima weer voor een klein rondje ontstressen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
geert_s schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is het morgenochtend prima weer voor een klein rondje ontstressen :)
Mijn bike staat al in Nederland sinds mid-november (binnenkort verhuizen), dus dat gaat helaas niet, en dus vandaar de frustratie ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb gisteren nog ruim 150 km gereden, voornamelijk offroad.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1643977831-600-x-450px-IMG_20220203_120039_002.jpg
Motor staat nu nog met een dikke koek modder er op in de garage, even kijken dat ik dadelijk naar de wasstraat kan om het er af te gaan spoelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1643977830-600-x-450px-IMG_20220203_132937.jpg

Ik was de enige in de groep met een zware lompe allroad.
Tempo lag niet heel erg hoog maar moest soms toch stevig door rijden.
Ondanks het zware varken waar ik mee onderweg was kon ik het toch goed bijhouden en heb ik nergens hoeven af te haken.
De groep bestond uit: De voorrijdster op een Yamaha 250 (op de laatste, onscherpe, foto zit ze op de motor) een Yamaha WR450, één KTM 690(dacht dat he tdat was) en een hele mooie Husky 701.
Ben geen een keer gevallen, die dure op de Yamaha 450 wel 2 keer maar die ging dus letterlijk overal midden door, geen plas te groot voor hem. De man op de Husky ook maar, beide gelukkig bij hele lage snelheden.

Ik heb de route (in de buurt van Eindhoven) opgeslagen.
Niet om te delen want dat was zeer zeker niet de bedoeling van de organisatoren.
Maar lijkt me leuk om nog eens te rijden. Misschien met een groepje van hier?
Ook dus met wat ervaring goed te doen met een zware all road, met dit weer zijn enigszins noppen banden wel vereist dan.
Heb de Gopro ook bijna heel de dag aan gehad, zal eens kijken of er nog wat leuke opname opstaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ben ook wel eens meegeweest met de allroad met een paar enduro’s.
Dan moet je inderdaad aardig rijden om die lichte fietsen bij te kunnen houden.

Mooi werk weer Bommes 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Helaas morgen niet de kans om de motor te pakken :/ Heb wel weer goede zin om 'n stuk te gaan toeren met de brommer 8)
LankHoar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Mijn bike staat al in Nederland sinds mid-november (binnenkort verhuizen), dus dat gaat helaas niet, en dus vandaar de frustratie ;)
Lekker geregeld weer :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nu wel een beetje jammer, maar een maat kon hem meenemen in november zodat ik de auto kan verhuizen (anders moet ik heen en weer). Duurt wel langer dan gehoopt: indien je nog een tip hebt om aan een woning te komen in Nederland, dan houd ik me aanbevolen. Sta te popelen om te vertrekken hier :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Bommes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:38:
Tof, ik houd me vast aanbevolen! Prima te doen vanuit Laarbeek hier. De KLX is geloof ik sinds oktober al niet meer buiten geweest :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:45:
Ben ook wel eens meegeweest met de allroad met een paar enduro’s.
Dan moet je inderdaad aardig rijden om die lichte fietsen bij te kunnen houden.

Mooi werk weer Bommes 👍
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1643982768-600-x-325px-schermafdruk%20offroad%20rit%203-2.JPG

Het was soms best even aanpoten en of opletten

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1643982890-600-x-323px-schermafdruk%20offroad%20rit%203-2%20nr%202.JPG

erg leuke dag in ieder geval.
Melkunie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Tof, ik houd me vast aanbevolen! Prima te doen vanuit Laarbeek hier. De KLX is geloof ik sinds oktober al niet meer buiten geweest :+
Check, genoteerd (als ik het onthoud). (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Bommes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:55:
[...]

[Afbeelding]

Het was soms best even aanpoten en of opletten

[Afbeelding]

erg leuke dag in ieder geval.

[...]

Gaaf!

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

LankHoar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:

[Afbeelding]
Morgen om ~10uur :9~ :7
LankHoar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:18:
[...]
Nu wel een beetje jammer, maar een maat kon hem meenemen in november zodat ik de auto kan verhuizen (anders moet ik heen en weer). Duurt wel langer dan gehoopt: indien je nog een tip hebt om aan een woning te komen in Nederland, dan houd ik me aanbevolen. Sta te popelen om te vertrekken hier :P
Ons huis staat sinds vandaag te koop :+
Bommes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:55:
[...]
#metoo of was dat daar niet voor :+

Mooie rit @Bommes was het nog een beetje meegevallen met het weer?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@A13X ja was ook voor jou hoor :Y
Als er maar noppen onder zitten en je niet komt om te crossen >:)

Het weer was goed te doen, beetje fris met maximaal 8 graden. Maar met wat laagjes en dikke handschoenen was het wel okay.

Tegen 3en begon het wat te miezeren.
Dat is met lage snelheden, een helm zonder pinlock en een bril niet echt heel tof.
Ik zag op een gegeven moment gewoon alleen ergens een wazig pad voor me.
Dat is niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen, tempo ging toen wel drastisch omlaag voor mij.

Je hebt dan gewoon niet de snelheid om druppeltjes van je vizier af te laten waaien.
Vizier open en mijn bril zit meteen vol met druppels dus dat werkt ook niet.
Weet zo even geen oplossing, behalve bril af zetten en vizier open.
Misschien dat een crossbril beter werkt in de regen??

Maar alles op een hoop: Ik heb een leuke dag gehad.
Lag om 21:30uur helemaal totallos in mijn bedje :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Goede handschoenen voor koude dagen moet ik ook maar eens zoeken. Ik heb wel een paar winterhandschoenen, maar ze passen niet echt lekker waardoor het tussen mijn vingers erg strak zit. Niet goed voor de bloeddoorstroming heb ik het idee, met toch koude handen als gevolg.
Vorige week een rondje straat gereden met de V-Strom, 6-7 graden, met die handschoenen, verwarmde handvatten en handkappen. Was na een uurtje toch wel weer mooi geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Zelfs met goede winter handschoenen is het na een tijdje toch wel gedaan hoor.
Dan helpen volgens mij elektrische handschoen alleen nog maar.

Nu had ik het geluk dat het soms toch best inspannend was, dan blijf je wel redelijk warm.
Dan is een dag op de motor in de 7 a 8 graden wel vol te houden.

[ Voor 36% gewijzigd door Bommes op 04-02-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28
Melkunie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:48:
Goede handschoenen voor koude dagen moet ik ook maar eens zoeken. Ik heb wel een paar winterhandschoenen, maar ze passen niet echt lekker waardoor het tussen mijn vingers erg strak zit. Niet goed voor de bloeddoorstroming heb ik het idee, met toch koude handen als gevolg.
Vorige week een rondje straat gereden met de V-Strom, 6-7 graden, met die handschoenen, verwarmde handvatten en handkappen. Was na een uurtje toch wel weer mooi geweest :9
Wat vond de V strom er zelf van? Ik breng de mijne af en toe naar het werk en dan zie ik dat de koelvloeistof niet op temperatuur blijft, met name als ik even wat rustiger rijd. Blijkbaar is die wind een goede luchtkoeling.

Ik heb m net trouwens even neergelegd in de garage, eens moet de eerste keer zijn…

Is het normaal dat er dan benzine uit de tank stroomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Hier vanmiddag bandjes (Michelin pilot power 2CT) maar weer eens gewisseld, toen het stopte met regenen. Na 6000km was de achterband op en de voorband heeft het ongeveer 12000 km uitgehouden.
Nu even iets beter (vooral droger) weer hebben om ze in te rijden.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlueMotion schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Wat vond de V strom er zelf van? Ik breng de mijne af en toe naar het werk en dan zie ik dat de koelvloeistof niet op temperatuur blijft, met name als ik even wat rustiger rijd. Blijkbaar is die wind een goede luchtkoeling.

Ik heb m net trouwens even neergelegd in de garage, eens moet de eerste keer zijn…
Is het normaal dat er dan benzine uit de tank stroomt?
Is waarschijnlijk brandstof welke via de overloop naar buiten is gekomen. :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BlueMotion schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:01:
[...]

[..]
Dat is toch normaal? In auto's worden we vaak voor de gek gehouden, staat het temperatuur metertje altijd netjes in t midden zodra de auto op bedrijfstemperatuur is. In realiteit schommelt de temperatuur continue: belasting, koeling door wind (radiator en/of blok), snelheid etc. Zodra je blok op temperatuur is maakt de koelvloeistof temperatuur (die het metertje vaak meet) eigenlijk niet meer uit, zolang deze maar binnen de normale bandbreedte blijft.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13
Bommes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:38:

Top idee. Lijkt me leuk om eens met een groep zo'n rit te maken, zeker in m'n eigen regio.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:22

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Voor de mensen met koude handen. 2 tips

1 trek een thermoshirt aan. Klinkt raar, maar als je coretemperatuur goed is krijg je vanzelf een stuk warmere handen. Bloedtoevoer naar handen/voeten armen/benen wordt als eerste afgeknepen. Het lijkt misschien niet alsof je het koud hebt maar dat komt omdat je lichaam dat zelf zo reguleert en je handen en voeten als eerste de Sjaak zijn.

Andere tip. Stuurmoffen/handkappen. Ja ze zijn lelijk maar ik ben vorige week eerst helft van de rit zomer handschoenen op pad geweest 2e helft zomerhandschoentjes aan maar wel stuurmoffen. (Ja op het zijspan rijd ik ook zonder handschoenen val toch niet zomaar om, solo nooit zonder handschoenen)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
** Het is niet de bedoeling producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 05-02-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28
@noes thanks, het leek mij ook niet heel vreemd (met dit weer) maar een sanity check is altijd fijn. Mij auto heeft trouwens alleen maar waarschuwingslampjes voor koud en heet, verder niets.
harley schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:47:
Voor de mensen met koude handen. 2 tips

1 trek een thermoshirt aan. Klinkt raar, maar als je coretemperatuur goed is krijg je vanzelf een stuk warmere handen. Bloedtoevoer naar handen/voeten armen/benen wordt als eerste afgeknepen. Het lijkt misschien niet alsof je het koud hebt maar dat komt omdat je lichaam dat zelf zo reguleert en je handen en voeten als eerste de Sjaak zijn.

Andere tip. Stuurmoffen/handkappen. Ja ze zijn lelijk maar ik ben vorige week eerst helft van de rit zomer handschoenen op pad geweest 2e helft zomerhandschoentjes aan maar wel stuurmoffen. (Ja op het zijspan rijd ik ook zonder handschoenen val toch niet zomaar om, solo nooit zonder handschoenen)
Dat kan ik beamen. Ik rijd noodgedwongen nog zonder handvatverwarming, maar met kappen (de strom kan ze wel hebben) en ik trek nog een extra dikke trui aan over mijn normale werkkleren. Dat kleedt wat makkelijker uit/aan op t werk.

Heb nog maar 1 keer gehad dat m’n handen echt koud waren na een half uurtje, maar dat wad ook rond het vriespunt met wind. Wel met ‘mild winter’ handschoenen trouwens.

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

*O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gZxSpSul.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c2VvSPpl.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2XWhBDGl.jpeg

Nu eten en dan weer verder!

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
en toch mis ik iets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfBI2us9W9cD2hMac67X9i9KeEo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrq7e4qeqyLKAQU4jclpC4HL.jpg?f=fotoalbum_small

8)7

*edit* Hmm, de thumbnail word raar gesneden. Als je op het lege vlak klikt snap je at ik bedoel.

[ Voor 11% gewijzigd door Vuikie op 05-02-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Gister mijn 'nieuwe' bike opgehaald, en vanmiddag 1e rondje mee gedaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pLF2YC_vIJNgSsXG3k9SNoTaxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuCRP99OhXmY2WLMCpckBKvq.jpg?f=fotoalbum_large

Had alleen wel 1 laagje extra terug in mijn jas moeten stoppen. Begon na anderhalf uur toch wel wat fris te worden :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Poah, mooi ding zeg!! Die moet ik echt een keer gaan proefrijden, wanneer dit uberhaupt mogelijk is.

Veel veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Het was vandaag indd mooi weer maar helaas niet kunnen rijden ;( was pas laat thuis, dan nog boodschappen, kapper en dan is het weer donker bijna!

Wel mijn gps toestel weer omgeruild bij de bmw garage... dit is nu toestel nummer 3! Blijkt dus echt wel een kwaal te zijn en absoluut geen garantie dat deze wel (blijft) werken :( als "oplossing" drie jaar garantie en tot die tijd mag ik her blijven omruilen. Daarnaast zijn ze met een nieuwe houder gekomen voor de gsm zodat deze eb kan opladen en bedienen via het stuur. Maar ja.... 250 euro en dan heb ik voor niks de bmw navigatie gekocht. Best wel een tegenvaller, was toch 800€ ofzo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zorg schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:23:
Het was vandaag indd mooi weer maar helaas niet kunnen rijden ;( was pas laat thuis, dan nog boodschappen, kapper en dan is het weer donker bijna!

Wel mijn gps toestel weer omgeruild bij de bmw garage... dit is nu toestel nummer 3! Blijkt dus echt wel een kwaal te zijn en absoluut geen garantie dat deze wel (blijft) werken :( als "oplossing" drie jaar garantie en tot die tijd mag ik her blijven omruilen. Daarnaast zijn ze met een nieuwe houder gekomen voor de gsm zodat deze eb kan opladen en bedienen via het stuur. Maar ja.... 250 euro en dan heb ik voor niks de bmw navigatie gekocht. Best wel een tegenvaller, was toch 800€ ofzo!
Blijven omruilen? Zou na 3x toch wel eens mn geld terug verwachten. Blijkbaar zijn de problemen niet exemplarisch maar in t ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zorg schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:23:
Maar ja.... 250 euro en dan heb ik voor niks de bmw navigatie gekocht. Best wel een tegenvaller, was toch 800€ ofzo!
Ik ben inmiddels helemaal klaar met die Garmin/BMW rommel. Er zit ook geen grientje innovatie in. Ik had bv onderhand verwacht dat ik een route vanaf mijn smartphone naar de navi kon zappen. Lekker makkelijk, maar niks...je kunt via die Garmin app een POI doorgeven, meer niet. Nou ja, dat en nog meer ongein hebben mij doen besluiten om mijn verlies te pakken en de Navigator te verkopen en voortaan maar met een tablet te navigeren. Ik heb iets meer plek, dus vandaar een tablet, maar een goed formaat smartphone moet ook lukken. Ondertussen zijn er genoeg goede navigatie apps voor Android en Apple, en zo kun je ook nog eens variëren, afhankelijk van de wens van dat moment. Als ik bv gewoon over de snelweg ga, pak ik Google Maps. Voor leuke bochtige wegen Kurviger en als je echt offroad gaat oid, is Locus Map een aanrader. En zo zijn er meer.
Ik moet die Garmin dingen niet meer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ik heb dus vandaag mijn husky op gehaald.

In het kort, hij rijd heerlijk. Zijn nog een paar kleine aandachtspuntjes, maar dat is voornamelijk afstellen, wennen en afleren.

Afstellen: schakelpook, zit nu wel erg hoog.

Wennen: Quickshifter, al is dat in combinatie met bovenstaande en onderstaande.

Afleren: zelf gas dichtgooien bij quickshiften :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2XkzkWzm.jpeg

Vandaag 132km gereden over provinciale wegen en dijkjes. Meer dan genoeg vermogen, had 2x een stuk 100km/h. Ook dan en daarboven is er meer dan genoeg GO. Alleen onder de 3-3,5k toeren is hij wat rauw/bokkerig.

Voelt heel licht, stuk lichter en vooral wendbaarder dan de FZ1N die ik hiervoor had. Ondanks dat de FZ1N een paar kilo lichter was. Die lage tank scheelt echt veel.

In die tank ging overigens 16,5ltr toen de range nog op 50km stond. Tankmeter/range geeft overigens boven 3/4 tank altijd vol aan. Beter dan ktm die dat tot een halve tank doet. Komt door de vorm van de tank. Boordcomputer gaf 5ltr/100km aan, wat betekend dat je best zuinig kunt rond scheuren.

Hij rijd ook echt anders dan een 890R, die voelt aan als een oversized crossmotor. De 901 echt als een tourmotor waarbij het wegdek niet uitmaakt. Minder hooligan, maar meer een km vreter.

Gaf haast meteen veel vertrouwen en laat zich gewillig rond smijten. Op 100+ snelheden ook veel stabieler en relaxter dan een 890R.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gJ11HTBm.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FTJAzoam.jpeg
De randen van de banden zijn al gevonden :+

Ben er zeer content mee, nog wat kleine aanpassingen zoals telefoonmount, skidplate en misschien (verlaagde) rally stepjes en ik ben helemaal tevreden.

@Vuikie bij mij doen ze het gewoon? Misschien imgur geblokt ofzo?

@LankHoar @timmie271
Voor in de TS
Husqvarna Norden 901 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c8jf0UHSs2baVTXetxX0C0ML.jpg

Oh en het belangrijkste 0,0 polsklachten na ruim 1,5uur *O*

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 05-02-2022 22:08 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Ik heb dus vandaag mijn husky op gehaald.

In het kort, hij rijd heerlijk. Zijn nog een paar kleine aandachtspuntjes, maar dat is voornamelijk afstellen, wennen en afleren.

Afstellen: schakelpook, zit nu wel erg hoog.

Wennen: Quickshifter, al is dat in combinatie met bovenstaande en onderstaande.

Afleren: zelf gas dichtgooien bij quickshiften :+

[Afbeelding]

Vandaag 132km gereden over provinciale wegen en dijkjes. Meer dan genoeg vermogen, had 2x een stuk 100km/h. Ook dan en daarboven is er meer dan genoeg GO. Alleen onder de 3-3,5k toeren is hij wat rauw/bokkerig.

Voelt heel licht, stuk lichter en vooral wendbaarder dan de FZ1N die ik hiervoor had. Ondanks dat de FZ1N een paar kilo lichter was. Die lage tank scheelt echt veel.

In die tank ging overigens 16,5ltr toen de range nog op 50km stond. Tankmeter/range geeft overigens boven 3/4 tank altijd vol aan. Beter dan ktm die dat tot een halve tank doet. Komt door de vorm van de tank. Boordcomputer gaf 5ltr/100km aan, wat betekend dat je best zuinig kunt rond scheuren.

Hij rijd ook echt anders dan een 890R, die voelt aan als een oversized crossmotor. De 901 echt als een tourmotor waarbij het wegdek niet uitmaakt. Minder hooligan, maar meer een km vreter.

Gaf haast meteen veel vertrouwen en laat zich gewillig rond smijten. Op 100+ snelheden ook veel stabieler en relaxter dan een 890R.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De randen van de banden zijn al gevonden :+

Ben er zeer content mee, nog wat kleine aanpassingen zoals telefoonmount, skidplate en misschien (verlaagde) rally stepjes en ik ben helemaal tevreden.

@Vuikie bij mij doen ze het gewoon? Misschien imgur geblokt ofzo?

@LankHoar @timmie271
Voor in de TS
Husqvarna Norden 901 2022
[Afbeelding]

Oh en het belangrijkste 0,0 polsklachten na ruim 1,5uur *O*
Gaaf, is ook een serieus vet ding om te zien :Y dat mat zwart en glanzend wit en fluogele details is een mooi contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
mphilipp schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Ik ben inmiddels helemaal klaar met die Garmin/BMW rommel. Er zit ook geen grientje innovatie in. Ik had bv onderhand verwacht dat ik een route vanaf mijn smartphone naar de navi kon zappen. Lekker makkelijk, maar niks...je kunt via die Garmin app een POI doorgeven, meer niet. Nou ja, dat en nog meer ongein hebben mij doen besluiten om mijn verlies te pakken en de Navigator te verkopen en voortaan maar met een tablet te navigeren. Ik heb iets meer plek, dus vandaar een tablet, maar een goed formaat smartphone moet ook lukken. Ondertussen zijn er genoeg goede navigatie apps voor Android en Apple, en zo kun je ook nog eens variëren, afhankelijk van de wens van dat moment. Als ik bv gewoon over de snelweg ga, pak ik Google Maps. Voor leuke bochtige wegen Kurviger en als je echt offroad gaat oid, is Locus Map een aanrader. En zo zijn er meer.
Ik moet die Garmin dingen niet meer.
Achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen maar ja... er zat een navigatiehouder al op dus gedacht dan voor de meest geïntegreerde oplossing zal het beste werken. Het is ook maar sinds kort dat ze die nieuwe telefoon oplossing hebben. Misschien eens overwegen om een goeie ruil te doen (wil het ook niet zomaar omruilen gezien het grote prijsverschil)
noes schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:19:
[...]

Blijven omruilen? Zou na 3x toch wel eens mn geld terug verwachten. Blijkbaar zijn de problemen niet exemplarisch maar in t ontwerp.
Nee de man/jongen achter de balie bevestigde dat het een bekend veelvoorkomend probleem was en dat ze daarom de garantie verlengd hebben naar 3 jaar en zelfs daarna kan het nog omgeruild worden maar dan niet direct ter plaatse meer. Hij zei ook, daarom is deze telefoonhouder ook gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

"bekend veelvoorkomend probleem", oftewel ontwerpfout. Of productie issues die lange tijd niet zijn opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zorg schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:33:
Achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen maar ja... er zat een navigatiehouder al op dus gedacht dan voor de meest geïntegreerde oplossing zal het beste werken. Het is ook maar sinds kort dat ze die nieuwe telefoon oplossing hebben. Misschien eens overwegen om een goeie ruil te doen (wil het ook niet zomaar omruilen gezien het grote prijsverschil)
Klopt, dat is het probleem. Met die K1600 nog erger omdat er zo'n mooie uitsparing zit in het dashboard en je de navi er gewoon kunt laten zitten als je weggaat.
Maar ik weet niet wat die BMW houder precies allemaal doet, maar volgens mij is een WunderLinq met een passende houder hetzelfde. Als het gaat om bediening via het wonderwheel en integratie met de motorfiets (info enzo). Maar echt heel spectaculair vind ik het ook niet. De bediening via het wonderwheel is een beetje beperkt en (vind ik) onhandig. Dat wiel heeft veel functies, dus ik moet eerst het navigatie menu opzoeken en dan de functie kiezen. Veel te omslachtig. En eigenlijk hoef ik niet zo nodig mijn navigatie te bedienen tijdens het rijden. Dat doe ik in de auto ook niet, en op de motor is het extra onhandig en gevaarlijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Weer een accesoire gemonteerd op de NC (dit is de 1e motor in mn leven waar ik zoveel pasklaar spul op schroef :+)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sadwy4Q4EVxKwF_3QsBfZDILAZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbAwwqWXGfVAlRN1l30pdsK8.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een paar luiers om de voorpoten heen (achterschokdemper zit ook zoiets overheen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv9g1OpeFz6oTREs80TdfEpJxBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2gmvsKOItHw0blkmD4qShlt.jpg?f=fotoalbum_large

En ik ben zo blij met mn bagage emmer <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkBvJCwdIlMez0TIHaJx3XrBoog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaVdjjF2qnzsn2fDzYM9PcqP.jpg?f=fotoalbum_large

Verder ook nog een Givi hugger/kettingsbeschermer gemonteerd, de toerenbegrenzer van 6600 naar 7300 gelegd (heeft geen kut zin qua vermogen, maja, omdat het kan) en het beenkleedje opnieuw gemonteerd, dat zat te ver naar voren en voerde alle koude/natte lucht perfect naar mn benen ipv er omheen.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@A13X thanks, foto toegevoegd aan OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
mphilipp schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Klopt, dat is het probleem. Met die K1600 nog erger omdat er zo'n mooie uitsparing zit in het dashboard en je de navi er gewoon kunt laten zitten als je weggaat.
Maar ik weet niet wat die BMW houder precies allemaal doet, maar volgens mij is een WunderLinq met een passende houder hetzelfde. Als het gaat om bediening via het wonderwheel en integratie met de motorfiets (info enzo). Maar echt heel spectaculair vind ik het ook niet. De bediening via het wonderwheel is een beetje beperkt en (vind ik) onhandig. Dat wiel heeft veel functies, dus ik moet eerst het navigatie menu opzoeken en dan de functie kiezen. Veel te omslachtig. En eigenlijk hoef ik niet zo nodig mijn navigatie te bedienen tijdens het rijden. Dat doe ik in de auto ook niet, en op de motor is het extra onhandig en gevaarlijk.
Ik ben er nog maar sinds vorige keer achter dat ik het will ook kan gebruiken om het navigatiesysteem te bedienen! Nu stop ik altijd even maar voor in en uitzoomen lijkt het me wel handig. Het wiel zal verder wel zo werken als in de auto en daar is het toch niet zo fijn met bv waze of Google Maps, waardoor ik toch vaak de nav van bmw gebruik. Ik ga iig deze nog even aanzien, wordt het weer een probleem dan ga ik eens praten met de verkoper

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Nou, houd jullie paarden maar vast, want hier is een bloedstollende 0-100 video van de NC700X;

Het verleggen van de begrenzer heeft dus zowaar iets opgeleverd in de 0-100 tijd :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
4x2 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:39:
Nou, houd jullie paarden maar vast, want hier is een bloedstollende 0-100 video van de NC700X;

[YouTube: Honda NC700X DCT 0-100 acceleration in D/S/M until 7300rpm]

Het verrleggen van de begrenzer heeft dus zowaar iets opgeleverd in de 0-100 tijd :D
Nu nog een prius vinden :7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGCnfHRIEFbsvXEgrDlIbDPZTto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlOvSOmHXQLAJzXvuTw9iRQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Toevalling mensen hier al ervaring met aprillia's nieuwe rs660 of tuono 660 na 2 jaar op de zelfde motor te rijden begint de jeuk voor wat verandering toch weer te kriebelen :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt al snel erger dan het daadwerkelijk is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsGV27JcW_7ds8IwxaCVKU61ud0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ka4RXhrBc9ky0UqfWnIChLH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EWKz_ujMMyxLmsaffhMdFdkclM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aT9SsE7IlZXippoq0tck1bRf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E5lCz7qk9x6vl3k1cPPjFurz90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jP2Y8xYQvQZ5xYodw55BAgF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wp1I2H43pqsZEqUkbimVYOlcoFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chOhTXAxybc6biF5usAzmXYX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ki1BdfmINFqmY4CO4Dor7qT1SWI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWzoNnlv3TDcnGTr95wqjkK5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4w_KWx23BA54qd6Md0mSkz6MHY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF5im6ThfHdcAaOlqRTD6JQQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FX-QfnxUyHT4_xAUIEYcfxnejkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISKG88SYraGncLuowTnsjNmx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmRa8iJGlXTyc-UF7jF_dKuwwrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keyEOUPfOvy7MgjyTjVNRMya.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pi37O0ZN1gAzkW-pf1reqbB8Ew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhv6jEEzD7D5ga6SC2gdI9FA.jpg?f=fotoalbum_tile

Het gaat hier om groot onderhoud van mijn ST1300. Na een ongelukje begin oktober, waarbij ik mijn voorvelg en mijn links spiegel stuk had, kwam ik op het snode idee om de motor dan maar meteen voor groot onderhoud op de tafel te zetten. Dus heftafel gekocht, de motor in mijn praktijklokaal in een hoek gezet en een dagdeel/avond gereserveerd om er mee aan de slag te gaan. Lekker warm, ruim, licht én gereedschap van de zaak...

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 07-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Komt me allemaal bekend voor, heel wat keren een ST1300 uit elkaar gehaald. Het ergste is de eerste keer alle kappen verwijderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het verleggen van de begrenzer heeft dus zowaar iets opgeleverd in de 0-100 tijd :D
Gelukkig liggen er geen klinkers, want die had je er toch zomaar uitgetrokken :o

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

** Het is niet de bedoeling producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

En om de post leuk te houden, ritje gedaan vandaag met Calimoto van ongeveer een uurtje richting bloemendaal aan zee. Lekker weer voor een frisse neus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0KjWgxlPWMFm2l2zlPNHpyhkBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mac3xeQXgUx5o9xrDrGnKS5e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 08-02-2022 22:02 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vanmiddag na het werk maar even snel een dijkje wezen pakken :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3E5vaHdl.jpeg

Was maar 40km maar toch wel erg lekker. De Norden rijd echt lekker, nog een keer goed voor de vering gaan zitten. Geen idee of die af fabriek een beetje goed afgesteld staat.

Welk nut drempels nu nog hebben voor mij weet ik ook even niet meer. Weeeeee :9

Kwam er ook nog achter dat er zowaar opbergbakjes in de kontkappen zitten. Past mooi een gereedschapset in de ene met nog ruimte over. Ook maar eens een banden reparatieset fixen voor in de andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9kIWsZxl.jpeg

Misschien kan ik wel een handig opbergbakje printen, waarin die spullen kunnen, die er precies in past.

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25

Na het starten van de video maar even een bakkie gehaald. Ruim op tijd terug om de teller op 100 te zien. 🤣 :+

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
worldfastest schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:33:
[...]

Na het starten van de video maar even een bakkie gehaald. Ruim op tijd terug om de teller op 100 te zien. 🤣 :+
Bij de starbucks?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sex Pistols
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-07 23:53

Sex Pistols

PUNK Martin

Ik heb nu bijna 2 jaar een omgebouwde Honda CRF450L naar een Redmoto CRF450XR met nieuwe software in de originele Honda 450L ECU A42 ook van Redmoto en deze vorige maand op de testbank gemeten. Heeft iets meer vermogen dan de US/Canada ECU A52 (45,4pk - 45pk) van de Honda CRF450L maar is beter doseerbaar. Mijne heb ik omgebouwd naar een Supermoto. De duvel en z'n ouwe moer kan je kopen voor deze Honda CRF450 (L, X, XR, R, RX, en RL). Foto van mijn Redmoto die alweer gewijzigd is sinds deze foto uit september /oktober 2021 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1jjjKu9Eny9eNoBr-ctNUuEEvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9kg77IEpkxmIubKX4fOw5k2.jpg?f=fotoalbum_large

Motorrijden is ook heel tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Topje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:48
Sex Pistols schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:34:
Ik heb nu bijna 2 jaar een omgebouwde Honda CRF450L naar een Redmoto CRF450XR met nieuwe software in de originele Honda 450L ECU A42 ook van Redmoto en deze vorige maand op de testbank gemeten. Heeft iets meer vermogen dan de US/Canada ECU A52 (45,4pk - 45pk) van de Honda CRF450L maar is beter doseerbaar. Mijne heb ik omgebouwd naar een Supermoto. De duvel en z'n ouwe moer kan je kopen voor deze Honda CRF450 (L, X, XR, R, RX, en RL). Foto van mijn Redmoto die alweer gewijzigd is sinds deze foto uit september /oktober 2021 [Afbeelding]
Er is letterlijk niemand die jou bij houdt op een bergweggetje. _/-\o_

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Sex Pistols schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:34:
Ik heb nu bijna 2 jaar een omgebouwde Honda CRF450L naar een Redmoto CRF450XR met nieuwe software in de originele Honda 450L ECU A42 ook van Redmoto en deze vorige maand op de testbank gemeten. Heeft iets meer vermogen dan de US/Canada ECU A52 (45,4pk - 45pk) van de Honda CRF450L maar is beter doseerbaar. Mijne heb ik omgebouwd naar een Supermoto. De duvel en z'n ouwe moer kan je kopen voor deze Honda CRF450 (L, X, XR, R, RX, en RL). Foto van mijn Redmoto die alweer gewijzigd is sinds deze foto uit september /oktober 2021 [Afbeelding]
Ah, de 6th gear mod voor m'n drz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Topje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Er is letterlijk niemand die jou bij houdt op een bergweggetje. _/-\o_
Nou wil ik dat wel eens proberen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
A13X schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:20:
Vanmiddag na het werk maar even snel een dijkje wezen pakken :*)

[Afbeelding]

Was maar 40km maar toch wel erg lekker. De Norden rijd echt lekker, nog een keer goed voor de vering gaan zitten. Geen idee of die af fabriek een beetje goed afgesteld staat.

Welk nut drempels nu nog hebben voor mij weet ik ook even niet meer. Weeeeee :9

Kwam er ook nog achter dat er zowaar opbergbakjes in de kontkappen zitten. Past mooi een gereedschapset in de ene met nog ruimte over. Ook maar eens een banden reparatieset fixen voor in de andere kant.

[Afbeelding]

Misschien kan ik wel een handig opbergbakje printen, waarin die spullen kunnen, die er precies in past.
Hoe hard knal je over drempels heen? Ik denk dat ik er met de Stelvio er een stuk harder overheen kan knallen, maar wil de vering ook niet verneuken :’)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
[b]A13X schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:20….

Welk nut drempels nu nog hebben voor mij weet ik ook even niet meer. Weeeeee ….
Herkenbaar! Heb hetzelfde op mijn 990 smt. Iedere drempel is een schans :+

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
the mod man schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:14:
** Knip. **

En om de post leuk te houden, ritje gedaan vandaag met Calimoto van ongeveer een uurtje richting bloemendaal aan zee. Lekker weer voor een frisse neus!

[Afbeelding]
Hoe bevalt de CMX? Wil daar nog steeds een keer een proefrit op maken. Vind het zo'n gave motor en motorisch en stap omhoog van m'n Vulcan S :)

[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 08-02-2022 22:05 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Leviathius schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Hoe bevalt de CMX? Wil daar nog steeds een keer een proefrit op maken. Vind het zo'n gave motor en motorisch en stap omhoog van m'n Vulcan S :)
Het is mijn eerste (en enige) motor. En ik ben zelf nog aan het wennen aan het motor rijden. Maar hij bevalt erg goed. Zit rustig te kijken naar wat modificaties zoals een nieuwe uitlaat en wat andere cosmetische aanpassingen.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Begin 2019 heb ik mijn rijbewijs gehaald en nu een km of 30.000 gereden. Nu wil ik van het voorjaar eens een vervolgcursus gaan doen en ben ik een beetje gaan rondkijken. Dit is wat ik nu heb gevonden:

https://knmv.nl/opleidingen/vro-motortrainingen/vro-expert/
https://motorcursussen.nl/openbare-weg-training
http://www.motorrijvaardigheidstraining.nl/trainingen.html (de mrt risico-training)

Het doel is om iets verder in motorrijden te duiken, motorbeheersing, bochtentraining, nat wegdek training, dat soort dingen.
Budget is €200~€300. Heeft iemand ervaring met 1 van de bovenstaande trainingen? Of heeft andere suggesties?
Let wel, ik ben niet op zoek naar circuit training, maar 'gewoon' weg/motor beheersing. Ik ben niet van plan met mijn tractor te gaan racen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
KNMV staat goed aangeschreven en kan leiden tot lagere verzekeringspremie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Vuikie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:29:
Begin 2019 heb ik mijn rijbewijs gehaald en nu een km of 30.000 gereden. Nu wil ik van het voorjaar eens een vervolgcursus gaan doen en ben ik een beetje gaan rondkijken. Dit is wat ik nu heb gevonden:

http://www.motorrijvaardigheidstraining.nl/trainingen.html (de mrt risico-training)

Het doel is om iets verder in motorrijden te duiken, motorbeheersing, bochtentraining, nat wegdek training, dat soort dingen.
Budget is €200~€300. Heeft iemand ervaring met 1 van de bovenstaande trainingen? Of heeft andere suggesties?
Let wel, ik ben niet op zoek naar circuit training, maar 'gewoon' weg/motor beheersing. Ik ben niet van plan met mijn tractor te gaan racen ;)
Sommige verzekeringen bieden zelf ook wel eens iets aan, soms zelfs gratis. Mijn vriendin heeft een paar jaar geleden zo'n (gratis) dag gedaan en dat vond ze best leerzaam. Stukje instructie, vervolgens over obstakels heen rijden (ik dacht iets van een halve autoband), bochtjes. En nog veel meer. En ze kreeg continu gerichte feedback op de acties.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vuikie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:29:

Ik heb die van de KNMV gedaan. Bijkomend voordeel is dat je dan ook een certificaat krijgt waar je weer korting mee pakt op je verzekering.

Die vond plaats in Lelystad, het politiecircuit. Wat ik heb gedaan was (alweer een tijdje geleden maar deze kan ik me nog herinneren):
- Remmen en uitwijkproef in een waterbak. Waar op dat moment iets van tien centimeter water in stond (of tenminste, zo zag het er uit en zo voelde het :P ). Waterdichte/werende laarzen en een motor overbroek is dan wel heel prettig, motorsneakers zijn niet echt aan te raden)
- Remmen in een bocht.
- Aanrijden, stoppen en parkeren op verkante wegdek.
- Wegrijden links/rechts op verkant wegdek.
- Langzame slalom op verkant wegdek.

Voor mij waren de belangrijkste de waterbak, remmen in de bocht en stoppen en wegrijden op een verkant wegdek. Omdat mijn motor nul rijondersteuning heeft (geen abs, tractiecontrole of wat dan ook) en omdat Nederland nu eenmaal geen bergen heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat remmen en uitwijken in het water echt doodeng vond. De verkante wegoefeningen waren uitdagend, maar wél leuk.
Tussendoor werd er ook nog af en toe wat rondjes gedaan, een soort mini circuit training. Dat was ook heel leuk om te doen.

De types motoren en rijders waren echt heel divers. Supermotards, toerbuffels, choppers, supersports, nakeds. Van heel duur en nieuw naar heel oud en pekelfietserig. In mijn groepje zat een jongedame die een Bonneville met kickstarter reed, serieus gaaf ding! En de rijders zijn ook vanalles wat. Ervaren rotten, newbies, jong, oud, groot, klein, man en vrouw.

Men werd in groepen ingedeeld, omdat je van tevoren kon aangeven wat je niveau was. Zo zat iedereen min of meer in dezelfde ervaringsgroep. De instructeurs vond ik ook heel prettig, alles werd echt heel duidelijk uitgelegd, voor iedereen namen ze de tijd. Ook werd benadrukt dat je dit voor jezelf deed, je hoefde niets te bewijzen of een test ofzo af te leggen. Wilde je niet met 60 km/u aan komen rijden in de waterbak, dan deed je het gewoon op de snelheid waarbij je jezelf comfortabel voelde. Of dat nu 50 of 25 was, dat maakte geen moer uit. Wat ze wel zeiden was dat het nuttig kan zijn om wel ietsje meer te doen dan normaal, vooral omdat je dan merkt dat je op een motor echt veel meer kan dan dat je denkt.

Daarnaast was het ook gewoon heel leuk om tussendoor met andere te kletsen. Iedereen had wel mooie verhalen te vertellen en omdat het geen wedstrijd was, had je ook niet dat sfeertje dat je soms krijgt als het competitief wordt. Lekker gemoedelijk, elkaar aanmoedigen enzo :)

Ik vond het in elk geval heel waardevol en kan het eigenlijk iedereen wel aanraden, of je nu net begint of al een paar K km's in het zadel zit.
Houdt er wel rekening mee dat het een erg intensieve dag is, zeker als je nog niet al te veel rij ervaring hebt. Als je daarna nog een heel eind terug moet rijden, zorg dan dat je goed eet en pauzes neemt. Ik moest van Lelystad terug naar IJmuiden. Dat is de wereld niet, maar ik ben geloof ik wel vier keer gestopt onderweg om wat te eten en even te rusten (jaja, en om te tanken :+ ) Maar ik had toen ook echt net mijn rijbewijs en nog maar iets van 1000km solo gereden.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 09-02-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Niet elke KNMV training geeft korting volgens mij, dat is wel iets om op te letten.

Ik heb op 2-4 een training gepland staan bij de KNMV in Lelystad, maar omdat ik afgelopen jaren helemaal niet zoveel gereden heb, begin ik lekker bij de VRO Rookie :+
Als dat bevalt, en smaakt naar meer kijk ik voor later in het jaar nog wel naar een 'geavanceerdere'.

Nog wel even denken of ik inderdaad iets van hotel / B&B neem, tis voor mij welliswaar maar een uurtje rijden, maar ik geloof goed dat je best verrot bent na zo'n dag :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik ben geïnteresseerd in eventueel een 3 - 4 wiel motorvoertuig welk gereden kan worden met een B rijbewijs.

Ben vooral geïnteresseerd in de betrouwbaarheid van een Qooder Quadro , Peugeot Metropolis en een Piaggio. Ik ga zelf proefrijden binnenkort met deze voertuigen, dan kan ik in ieder geval kijken wat ik prettig vind rijden.

Zijn er hier die met deze merken ervaring hebben en hoe is de betrouwbaarheid qua techniek of wat zijn de zwakke punten, ik lees hier niet veel over op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik wil je niet wegjagen, maar volgens mij rijden hier niet veel mensen op dat type voertuig , dus ik vraag me af of je veel tips krijgt.

Enige wat ik weet is dat er veel "bijzonder" volk op rijdt en dat je daar "last" van krijgt als je er 1 tweedehands particulier wil kopen

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 09-02-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Nee dat denk ik ook niet maar niet geschoten....

Is er een beter forum voor dit soort voertuigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ramrodwillem schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:17:
Nee dat denk ik ook niet maar niet geschoten....

Is er een beter forum voor dit soort voertuigen ?
https://www.motor-forum.nl/forums/motorscooters.68/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Top, dank .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57
Ik heb ook een prima ervaring met de KNMV cursus. Daar heb ik veel geleerd. De belangrijkste les is dat het zwakste punt van de motor er bovenop zit ...

Ik vond knap hoe de instructeurs de oefeningen gebruikten om je iets specifieks (de oefening) maar ook iets generieks (hoe rijd je motor?) te leren. De cursus kost serieus geld. Maar elk ding dat je leert, verdient zich terug doordat je niet valt, niet ergens tegenaan rijdt, of iets dergelijks.

En @Vrijdag heeft een punt met de heen- en terugreis. De cursus is intensief en vermoeiend, dus hou daar rekening mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou je sowieso aanraden een paar motorrijlessen te nemen, ook al zou je uiteindelijk op zo'n 3wieler willen rijden waarvoor je inderdaad (mits voor 2013 behaald..) alleen B nodig hebt.

Of gewoon je A halen, dan kun je daarna rijden wat je wil ;) Na het behalen van je A is er weinig mis mee om een 125cc motorscooter oid te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 09-02-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ja ik ga zeker een paar lessen op een 3 wieler nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
ramrodwillem schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:58:
Ja ik ga zeker een paar lessen op een 3 wieler nemen.
Ongevraagd advies:
Ik zou toch je A rijbewijs halen, ook al is het officieel niet nodig. Ook al is het een drie/vierwieler, je bent net zo kwetsbaar als op een tweewieler. In een paar lessen heb je echt nog niet de benodigde skills en inzichten verzameld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57
geert_s schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Ongevraagd advies:
Ik zou toch je A rijbewijs halen, ook al is het officieel niet nodig. Ook al is het een drie/vierwieler, je bent net zo kwetsbaar als op een tweewieler. In een paar lessen heb je echt nog niet de benodigde skills en inzichten verzameld.
Ik rij veel op de Amsterdamse ring, en vermaak mij altijd prima met het spel "wel of niet een A-rijbewijs". De spelregels zijn simpel. Als je in de verte een driewieler ziet, dan moet je raden of het een motor-, of autokentekenplaat heeft. Ik heb na 4 jaar nog steeds een perfecte score.

De positie op de weg, de zijdelingse verplaatsing, de zithouding, de kleding, en de wijze van kijken zijn zo herkenbaar een motorrijder, of een automobilist op een driewieler. Het spel is niet moeilijk. Niets mis met een driewieler trouwens. Ik vind het prachtige apparaten, en ga er vast nog een keer een kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:12
Nadat we vorig jaar toch allebei wel erg positief verrast waren over de trainingen van 2TheExperience op Lelystad (en in iets mindere mate met Racecracks op Eindhoven), hebben we ook dit jaar weer een aantal trainingen geboekt. Ik ga sowieso weer een keer met zowel de Z900 als de ZX6R naar Lelystad, maar ik heb in de zomer ook een dag op Assen geboekt met de ZX6R :)

Mijn vriendin heeft ook al weer 3 dagen op Lelystad geboekt die ze weer met haar Monster 797 gaat rijden. Ik ben wel benieuwd hoe lang die Monster 797 nog bij ons is, ze heeft haar zinnen gezet op de nieuwe Monster 937. En daarbij zie ik mezelf wel op een Streetfighter V2 rijden in plaats van de Z900 :X

Ik denk dat het nog wel een tijd duurt voordat we een nieuwe Monster en nieuwe Streetfighter voor onszelf kunnen/zullen goedpraten, maar het jeukt soms wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@UTwizard Ik heb ook naar 2TheExperience gekeken, maar ik kreeg de indruk dat die wat meer op circuit trainingen gericht zijn, vandaar dat ik die minder interessant vond. Nu kan ik het volledig mis hebben, maar die indruk wekt hun website bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
Vuikie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:47:
@UTwizard Ik heb ook naar 2TheExperience gekeken, maar ik kreeg de indruk dat die wat meer op circuit trainingen gericht zijn, vandaar dat ik die minder interessant vond. Nu kan ik het volledig mis hebben, maar die indruk wekt hun website bij mij.
2TheExperience doet in die zin niks met bijzondere verrichtingen, je rijdt niet over stoeprandjes heen, geen remoefeningen in de bocht, geen achtjes draaien tussen pylonnetjes, etc. Bij hun training op Lelystad rijd je achter een instructeur over het Midland circuit welke jou feedback gaat geven op jouw kijkgedrag, zithouding, lijnen, etc. Ze hebben het zo ingedeeld dat er 3 hoofdgroepen zijn, onderverdeeld in 5 subgroepen per hoofdgroep. Bij de snellere groepen zie je vooral veel supersports en afgesleten kneesliders, dat klopt, maar het doel van die dag (zeker in de langzamere groepen) is meer vertrouwen krijgen in jezelf als rijder en in je motor. Je rondes worden ook niet getimed, het gaat er om dat je zelf plezier hebt en aan het einde van de dag met meer zelfvertrouwen naar huis gaat.

Je rijdt dan 6 sessies van 10 minuten met 20 minuten pauze tussen de sessies. In die 20 minuten pauze krijg je feedback van je instructeur, de ene persoon kijkt bijvoorbeeld niet ver genoeg vooruit, de volgende "knijpt" in de handvaten, weer een andere durft niet zo schuin, etc. Dat zijn juist de dingen die op zo'n dag aan bod komen en waar de instructeurs tips proberen te geven. Een aantal van de instructeurs zijn zelf ook coureur en als je dat wil kun je met hen praten over hoe je het beste je elleboog of je schouder aan de grond kunt rijden, maar dat is niet het doel van hun bochtentraining op Lelystad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
UTwizard schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:41:
Nadat we vorig jaar toch allebei wel erg positief verrast waren over de trainingen van 2TheExperience op Lelystad (en in iets mindere mate met Racecracks op Eindhoven), hebben we ook dit jaar weer een aantal trainingen geboekt. Ik ga sowieso weer een keer met zowel de Z900 als de ZX6R naar Lelystad, maar ik heb in de zomer ook een dag op Assen geboekt met de ZX6R :)

Mijn vriendin heeft ook al weer 3 dagen op Lelystad geboekt die ze weer met haar Monster 797 gaat rijden. Ik ben wel benieuwd hoe lang die Monster 797 nog bij ons is, ze heeft haar zinnen gezet op de nieuwe Monster 937. En daarbij zie ik mezelf wel op een Streetfighter V2 rijden in plaats van de Z900 :X

Ik denk dat het nog wel een tijd duurt voordat we een nieuwe Monster en nieuwe Streetfighter voor onszelf kunnen/zullen goedpraten, maar het jeukt soms wel :P
Leuk spul zo'n V2! Andere koek dan een z900.

Bij mij jeukt het juist om wat circuitdagen te gaan boeken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
R0y. schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Leuk spul zo'n V2! Andere koek als een z900.

Bij mij jeukt het juist om wat circuitdagen te gaan boeken.
***members only***
De V2 ken ik dan (nog) niet, maar ik heb vorig jaar een paar honderd kilometer een 2021 V4S onder de kont gehad, godallemachtig wat een apparaat :9~ Maar goed, 208 PK is echt zo schofterig veel, een keer boos naar de gashendel kijken en je zit al over de snelheidslimiet. De V2 doet alles wat de V4 ook kan, is alleen qua vermogen een stukje tammer ("maar" 153 PK). Ik ben voorlopig nog wel heel content met de Z900, maar de Streetfighter V2 staat absoluut op de shortlist als volgende motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
UTwizard schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:42:
[...]

De V2 ken ik dan (nog) niet, maar ik heb vorig jaar een paar honderd kilometer een 2021 V4S onder de kont gehad, godallemachtig wat een apparaat :9~ Maar goed, 208 PK is echt zo schofterig veel, een keer boos naar de gashendel kijken en je zit al over de snelheidslimiet. De V2 doet alles wat de V4 ook kan, is alleen qua vermogen een stukje tammer ("maar" 153 PK). Ik ben voorlopig nog wel heel content met de Z900, maar de Streetfighter V2 staat absoluut op de shortlist als volgende motor.
Zelf nog nooit een streetfighter gereden maar wel twee mensen gesproken die een V4 hebben. Beide gaven aan dat het apparaat echt toeren wilt maken, waarbij je dus echt snelheden bereikt waar je u tegen zegt. Misschien dat de V2 dan inderdaad een wat betere keuze is ook al heeft deze "maar" 152 PK.. 8)7

Met die reden ben ik ook zo blij met die Superduke, lekker veel lomp koppel onderin. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Met superbikes heb je nooit genoeg vermogen. Heb een RSV4 gehad, gaat erg debiel hard maar had nooit het idee dat de motor teveel vermogen had. Heb nu een KTM 1290 SAS en hoewel deze minder pk heeft, merk ik dat de motor echt wel teveel vermogen heeft voor wat je ermee zou willen. Gas open trekken is wel kicken hoor, maar het voelt niet goed.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
BoltYes schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:55:
Met superbikes heb je nooit genoeg vermogen. Heb een RSV4 gehad, gaat erg debiel hard maar had nooit het idee dat de motor teveel vermogen had. Heb nu een KTM 1290 SAS en hoewel deze minder pk heeft, merk ik dat de motor echt wel teveel vermogen heeft voor wat je ermee zou willen. Gas open trekken is wel kicken hoor, maar het voelt niet goed.
Wat voelt er niet goed aan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
BoltYes schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:55:
Herken dit wel. Heb ook op een 1290GT gereden en hield er eenzelfde gevoel aan over. Liever minder vermogen en dan zonder elektronische hulpmiddelen dan een anabolen brommer.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BM schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:12:
Niet elke KNMV training geeft korting volgens mij, dat is wel iets om op te letten.

Ik heb op 2-4 een training gepland staan bij de KNMV in Lelystad, maar omdat ik afgelopen jaren helemaal niet zoveel gereden heb, begin ik lekker bij de VRO Rookie :+
Als dat bevalt, en smaakt naar meer kijk ik voor later in het jaar nog wel naar een 'geavanceerdere'.

Nog wel even denken of ik inderdaad iets van hotel / B&B neem, tis voor mij welliswaar maar een uurtje rijden, maar ik geloof goed dat je best verrot bent na zo'n dag :)
Je kunt het altijd navragen bij de KNMV, zo weet ik dat met de cursus Risicoherkenning gewoon dezelfde korting krijgt als met een cursus met VRO in de naam. Ik zit wel bij KNMV verzekeringen met mijn motoren, bij andere verzekeringen zou ik het navragen.
Deze cursus heb ik namelijk vorig jaar gevolgd in Arnhem.

Ik zit te kijken naar VRO Expert, na een kleine 95 duizend kilometer sinds 2017 mag dat wel een keer.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 11:04

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
3 februari een dagje in de modder gespeeld met Ride-on motortours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
418O2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:16:
ik wil je niet wegjagen, maar volgens mij rijden hier niet veel mensen op dat type voertuig , dus ik vraag me af of je veel tips krijgt.

Enige wat ik weet is dat er veel "bijzonder" volk op rijdt en dat je daar "last" van krijgt als je er 1 tweedehands particulier wil kopen
Zelf heb ik naast de Yamaha XV1100 een Piaggio MP3 500 staan in de garage voor mijn vrouw. Zelf pak ik hem ook nog wel eens mee voor een ritje, omdat het erg leuk rijd (op een of andere manier gaat bij mij de ‘hooligan mode’ altijd aan als ik op dat ding rijd). Na een half seizoen gaat mijn vrouw toch een paar A lessen nemen om meer als een motorrijder te leren rijden.

Qua betrouwbaarheid kan ik er weinig over zeggen. Het is een Piaggio, het merk wat in principe de scooter heeft uitgevonden. Het zit allemaal degelijk in elkaar, en de wegligging van dat ding is fenomenaal! Verder is de opbergruimte ook gigantisch in dat ding, zeker met een topmodel er op. Het enige grote nadeel van dat ding vind ik de voetrem die op een onmogelijke plek zit.

Ik kan je als tip geven om naar Arjan Brouwer (Putten dacht ik) te gaan, die geven je zeer goed advies, en geven ook lessen speciaal voor mensen met een B rijbewijs.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

ArjenIsM3 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:55:
[Video]

Pfff, ik zou toch een bruine onderbroek hebben hoor.
Zit er nou nog een duo passagier op ook?
Hoe dan ook, da's een serieuze cool dude (m/v) _/-\o_

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 372 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.