Wel wat ja.
Vooral het goed klemmen van de tank met mijn knieën tijdens het staan op de motor.
Daarvoor heb ik wel tankpads geplakt want ik had totaal geen grip op de tank tijdens die cursus (en daarvoor dus ook niet).
Doordat ik me daar bewust van ben gemaakt tijden die cursus is mijn houding nu ook iets anders.
Knieën gebogen, beetje een minimale hurk zit dus.
Verder heb ik toch wel al veel off road gereden de laatste 2 jaar en heeft die cursus daarom niet heel veel toegevoegd.
Dat had die waarschijnlijk wel als mijn conditie beter was geweest.
Nu zijn we op een gegeven moment maar gestopt omdat ik merkte dat ik niet meer de kracht had om mijn motor onder controle te houden (grip op die tank, gebogen knieën).
Had ik niet zo een slap thuis werkend kantoor watje geweest

hadden we nog wel door gegaan en dan zeker nog wel wat extra hoge hellingen er bij gepakt.
Want dat is iets wat ik hier in de omgeving niet echt kan oefenen maar je in het buitenland wel vaak meteen tegen komt op de TET.
Neemt niet weg dat alle oefeningen en elke meter op de motor op het onverhard helpt bij het nog weer wat vertrouwder voelen op en in de modder met mijn motor.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.