Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 374 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.012.885 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:18
Was de VFR dan de kuip concurrent? want inderdaad andere honda kan ik niet echt bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:56
kneusteun schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:27:
Was de VFR dan de kuip concurrent? want inderdaad andere honda kan ik niet echt bedenken.
Die komt misschien nog het meeste in de buurt ja maar is wel een stukje tammer. Een VFR heeft zo uit mijn hoofd rond de 100-110pk, een Fazer zo'n 150pk. En dan is de Fazer ook nog wat lichter. Honda heeft dan nog de CBF1000 maar ook die komt qua sportiviteit niet in de buurt. Is veel meer een tourmachine. Kawasaki heeft denk ik wel een "echte" concurrent met de Z1000SX en Suzuki met de GSX-S1000F.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DateTime.Now schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Wil ik stiekem ook graag proberen, straks als het wat beter is even kijken. Hoeveel km heb jij er al mee gereden en waar staat de klok nu op ?

Wat is trouwens je verbruik en hoeveel red je op een tank ? groot nadeel wat ik nu heb is dat ik om de dag tank. enkele reis is 60km, bij 240km op de odo begin ik wel te zenuwpezen.
Staat op 175.000 totaal, heb er zelf zo'n 15k opgezet. Verbruik is ongeveer 18.5km/l, ik rijd altijd wel stevig door dus dat kan heus zuiniger. Tank is 27l groot, dus duurt wel even voor je weer tanken moet. Tanksensor is wel een beetje irritant, want begint bij zo'n 100km range resterend al te piepen dat ie dorst heeft.

Topkoffer en zijkoffers zijn echt ideaal als je veel mee wil nemen. Vooral de 49l Topkoffer, daar past een kleine weekendtas in, of twee helmen.

[ Voor 16% gewijzigd door noes op 15-02-2022 20:41 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Maar de FZ1 is toch ook al een flinke tijd vervangen door de MT10 misschien MT09?
Of worden die fazers nog steeds gemaakt?

Die ZX is toch veel nieuwer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
kneusteun schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:43:
Maar de FZ1 is toch ook al een flinke tijd vervangen door de MT10 misschien MT09?

Klopt. Je hebt nu bij Yamaha onder andere de MT-07 en MT-09 als nakeds. Als tourfiets heb je de Tracer 700 en 900. Technisch hetzelfde alleen dan wat hoger en met kuip. Wellicht interessant voor @DateTime.Now. Die Tracers wegen in verhouding niet veel meer dan de equivalente nakeds. Ter vergelijk: MT-07 is 182 kg en de Tracer 700 is 196 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vond de tracer 700 ook net iets te tam, maar de tenere 700 ben ik nog steeds heel erg benieuwd naar, zelf begonnen op de tenere 750 en mis hem nog elke dag :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DateTime.Now schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Wat zouden jullie voor 6k€ aanschaffen voor 80% woonwerk en 20% plezier?
Zat me net te bedenken dat een R1200RS ook heel goed voldoet aan wat je zoekt. Maar helaas zijn die, ook in Duitsland en België, nog net ff boven budget (begint vanaf 8000 ongeveer, en dan ben je nog paar honderd kwijt voor invoer). Zelf ook heel blij met mn R1250RS, hoewel ik die niet/nauwelijks voor woon-werk gebruik: daar is de RT dusdanig goed in dat ik de RS voor de sportieve ritjes bewaar. Zou ik maar één motor mogen kiezen zou het een heel moeilijke keuze worden tussen een RS en RT.

En, je zou ook de iets minder sportieve voorganger R1200ST kunnen checken, maar de styling is wel iets waar je van moet houden. Eigenlijk een iets sportievere R1200RT, dus kan qua rijden wel leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
kneusteun schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:43:

Klopt inderdaad. De FZ1 wordt al sinds 2015 niet meer gemaakt. De naked variant is opgevolgd door de MT-10, de variant met kuip is eigenlijk niet opgevolgd. Je hebt sindsdien wel de MT-09 Tracer / Tracer 900 / Tracer 9 al is dat qua vermogen wel een stapje terug. Overigens lijkt mij zo'n Tracer echt mijn ideale motor. Licht, vlot, genoeg comfort om te touren maar toch sportief. Een echte alleskunner. Helaas zijn ze (buitenkansjes daargelaten) boven budget voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:34
R0y. schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Daar heb je ook regelmatig van die events waar ze gaan driften toch? Ik heb een filmpje op joeptoep gezien dat het gewoon op de openbare weg gebeurde bij die toko voor. Kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling was.

Ben daar een keer geweest, dat was wel leuk. Ik wilde daarna weer eens gaan maar toen las ik iets van open uitlaat wedstrijd, wie de meeste DB’s had. Ik ben maar thuis gebleven. :')
Klopt ja, heb ik nog wel filmpjes van op mijn telefoon. Ik kwam nietsvermoedend even een nieuwe accu halen toen.

Nou komt er verder geen hond op dat industrieterrein, maar ze waren wel lekker aan het dragracen en donuts draaien. Tot de banden plof zeiden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
DateTime.Now schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]

Deze, maar helaas zijn we bij de overheid niet zo goed met werken dus ik begrijp het 8)
Moto Guzzi Stelvio? Is echt niet zo geweldig als een BMW GS, Tiger of Super Tenere, maar heeft wel veel karakter wat het erg leuk maakt om op te rijden! Goede bescherming van wind/regen, en betrouwbaar. Ook goed te doen qua onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
mambo No5 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:58:
Mensen, in hoeverre heeft iemand ervaring met Hebco & Becker zijkoffers? Zit weer het een en ander te plannen voor komen voorjaar en wil graag wat extra opbergruimte hebben voor als ik ergens ga wandelen en m'n motorpak achter wil later bij de motor; een hardcase koffer (2x) met iets van een slot er op heeft dus mijn voorkeur. Als ik zo rondkijk is het bevestigingssysteem van de H&B's vrij makkelijk te verwijderen voor als je er niet mee rond wil rijden, dus dat lijkt me wel wat om te hebben. :)

Ben van plan om een week of 3 de hort op te gaan in Mei (bestemming nog nader te bepalen, maar mogelijk Frankrijk) dus een beetje aflegruimte is sowieso wel gewenst. De plunjebaal achterop is mij an sich prima bevallen, maar ik zou toch wel graag iets van een tent, slaapgerei, gaspitje en een pannetje e.d. mee willen nemen en dat paste simpelweg niet meer in de baal. :D
Ik had voor m'n Guzzi H&B C-Bow beugels gekocht. Die passen perfect en is inderdaad met een paar minuten te monteren. De Guzzi is nu vervangen voor een andere Guzzi die al harde zijkoffers heeft, dus ik ga nieuwe beugels bestellen voor de Gladius van m'n vrouw.

Je hoeft niet de tassen H&B te kopen, ik heb ze van Vanucci (huismerk Louis geloof ik), en die zijn gemaakt voor de C-Bow. Je kan ze eenvoudig op slot zetten met een sleutel en zitten erg strak. Beugels kosten zo rond de 150-180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:08
Worden er binnenkort nog dagen verwacht met leuke kortingen op helmen?Afgelopen week ben ik wat helmen gaan passen. Al heb ik goed advies gehad in de motoport waar ik ben geweest twijfel ik toch of ik daar een helm ga kopen. Een ondernemer mag best wat op mij verdienen als ze wat tijd in mij investeren enkel zijn de modellen waar ik naar zat te kijken daar €150,- duurder. Dat is mij te gek. Mijn pak heb ik daar wel gekocht na goed advies en ook deze was daar een stuk duurder.

Mijn oog is gevallen op een Scorpion 1400 air R1 of een HJC RPHA 70, voorkeur carbon maar een normale vind ik ook niet erg. Een kleurstelling die mooi is vind ik misschien nog wel belangrijker. Het liefst zou ik een HJC RPHA 70 Forvic willen maar deze is helaas nergens meer te krijgen in M. Is er één van de "oude" collectie.

De Scorpion zat voor mijn gevoel iets strakker rond mijn hoofd maar de bouwkwaliteit voelde minder dan de HJC. Ook nog even naar een HJC RPHA 11 gekeken (lichter en geen zonnevizier. Dat laatste heb ik niet nodig want ik rijd graag met donker vizier) maar overal lees ik horrorverhalen als het gaat over lawaai in die helm. Ik rijd zelf met otoplastieken maar een stille helm kan ik wel waarderen.

Achteraf gezien betreft de prijzen was het slimmer geweest om rond black friday te gaan passen, toen waren er leuke deals. Ik hoop op wat kortingen met de motorbeurs einde van de maand.
geert_s schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Klopt ja, heb ik nog wel filmpjes van op mijn telefoon. Ik kwam nietsvermoedend even een nieuwe accu halen toen.

Nou komt er verder geen hond op dat industrieterrein, maar ze waren wel lekker aan het dragracen en donuts draaien. Tot de banden plof zeiden.
Ik snap dat niet zo goed, dat wil je als ondernemer toch niet voor je zaak hebben? Hetgeen wat ik toen op video heb gezien was ook nog gewoon openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hello cousteau heeft net een nieuwe bijna hetzelfde versie aangekondigd van die kleur stelling op de rpha 7.
Dus wacht eventjes en hij ligt in de winkels.

Zijn designs zijn echt gaaf! ook zijn customs

Edit: http://www.hellocousteau.com/. op zijn insta had die gister het redesign geplaatst.

[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 16-02-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
R0y. schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Daar heb je ook regelmatig van die events waar ze gaan driften toch? Ik heb een filmpje op joeptoep gezien dat het gewoon op de openbare weg gebeurde bij die toko voor. Kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling was.

Ben daar een keer geweest, dat was wel leuk. Ik wilde daarna weer eens gaan maar toen las ik iets van open uitlaat wedstrijd, wie de meeste DB’s had. Ik ben maar thuis gebleven. :')
Volgens mij is dat een stuk minder geworden door corona en het feit dat de politie de laatste keer veelvuldig aanwezig was. Als zaak wil je dergelijke dingen niet aan je gelinkt hebben en/of voor je deur hebben.

https://www.postiljon.nl/...otorstunts-op-lansinghage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SniperGuy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Volgens mij is dat een stuk minder geworden door corona en het feit dat de politie de laatste keer veelvuldig aanwezig was. Als zaak wil je dergelijke dingen niet aan je gelinkt hebben en/of voor je deur hebben.

https://www.postiljon.nl/...otorstunts-op-lansinghage
Vervolgens is een door de motorzaak ingehuurd bedrijf direct begonnen om het wegdek in verband met de vele rubberresten en zwarte bandensporen schoon te maken
Afbeeldingslocatie: https://storage.pubble.nl/4c0aa478/content/2019/6/8ffbe558-ca37-442f-a4c0-0c0b811bed84_thumb840.jpg
_O- _O- _O- _O-

Dan kan je het asfalt beter compleet zwart maken, dan lijkt het nog alsof het zo hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 18:12
Ik hoop niet dat HVW teveel betaald heeft aan dat schoonmaakbedrijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
R0y. schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:55:
Worden er binnenkort nog dagen verwacht met leuke kortingen op helmen?Afgelopen week ben ik wat helmen gaan passen. Al heb ik goed advies gehad in de motoport waar ik ben geweest twijfel ik toch of ik daar een helm ga kopen. Een ondernemer mag best wat op mij verdienen als ze wat tijd in mij investeren enkel zijn de modellen waar ik naar zat te kijken daar €150,- duurder. Dat is mij te gek. Mijn pak heb ik daar wel gekocht na goed advies en ook deze was daar een stuk duurder.

Mijn oog is gevallen op een Scorpion 1400 air R1 of een HJC RPHA 70, voorkeur carbon maar een normale vind ik ook niet erg. Een kleurstelling die mooi is vind ik misschien nog wel belangrijker. Het liefst zou ik een HJC RPHA 70 Forvic willen maar deze is helaas nergens meer te krijgen in M. Is er één van de "oude" collectie.

De Scorpion zat voor mijn gevoel iets strakker rond mijn hoofd maar de bouwkwaliteit voelde minder dan de HJC. Ook nog even naar een HJC RPHA 11 gekeken (lichter en geen zonnevizier. Dat laatste heb ik niet nodig want ik rijd graag met donker vizier) maar overal lees ik horrorverhalen als het gaat over lawaai in die helm. Ik rijd zelf met otoplastieken maar een stille helm kan ik wel waarderen.

Achteraf gezien betreft de prijzen was het slimmer geweest om rond black friday te gaan passen, toen waren er leuke deals. Ik hoop op wat kortingen met de motorbeurs einde van de maand.

[...]

Ik snap dat niet zo goed, dat wil je als ondernemer toch niet voor je zaak hebben? Hetgeen wat ik toen op video heb gezien was ook nog gewoon openbare weg.
Ik ben van de HJC IS-17 naar de RPHA10 gegaan. Het is echt een enorm fijne helm. Ik vind hem stil, maar rij altijd met oordopjes in. De manier waarop het vizier sluit is erg netjes, grote Pinlock en goede ventilatie. Als je in stortregen terecht komt blijft hij ook netjes droog van binnen.

Ik zou dan persoonlijk voor de RPHA11 gaan als ik jou was, hoe lichter hoe beter. Is er binnenkort niet de motorbeurs waar je 'm wellicht met wat korting kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
@DateTime.Now Deze zijn allemaal wel voor rond de €6000 te krijgen. En tsja, dan is het maar net wat je leuk vind.

Toer:
- Moto Guzzi Norge
- BMW R1200RT
- Yamaha TDM 900

Wat sportiever:
- Suzuki GSX1250F
- Honda CBF1000
- Honda VFR800 Crossrunner
- Yamaha FZ8 Fazer
- Yamaha FZ1 Fazer
- Triumph Sprint GT

Keuze genoeg, dat is voor mij nou net het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bioflap schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Ik ben van de HJC IS-17 naar de RPHA10 gegaan. Het is echt een enorm fijne helm. Ik vind hem stil, maar rij altijd met oordopjes in. De manier waarop het vizier sluit is erg netjes, grote Pinlock en goede ventilatie. Als je in stortregen terecht komt blijft hij ook netjes droog van binnen.

Ik zou dan persoonlijk voor de RPHA11 gaan als ik jou was, hoe lichter hoe beter. Is er binnenkort niet de motorbeurs waar je 'm wellicht met wat korting kan kopen?
Ik probeer zelf altijd stortbuien te voorkomen O-)

Kwa specs past de RPHA11 waarschijnlijk beter bij mijn gebruik (mooi weer rijder) maar zoals ik hierboven heb aangegeven staat het internet vol klachten over het lawaai in die helm. @Joopieboy heeft deze helm ook en bevestigd dit ook. Nu moet ik ook wel zeggen dat hij volgens mij flinke pech heeft gehad met die helm met wat er allemaal stuk aan ging.

Ik heb nu een Shark Skwall, een helm uit een ander prijssegment. Ik vind deze helm kwa geluid prima. Of het geluid in de RPHA 11 meer of minder is dan in mijn Skwall.. tja.. dat weet je pas als je daadwerkelijk gaat rijden.

Edit: De rpha 11 heeft ook twee ventilatiegaten aan de voorkant die dus niet dicht kunnen. Ik kan mij voorstellen, met wat frissere dagen dat dit minder fijn is en dat er toch wat geluid door deze roosters komt..
Voor ventilatie hebben we een verstelbare ventilatieopening op de kin met 2 altijd open ventilatieopeningen langs beide zijden. Ook is er een ventilatieopeningen op het voorhoofd die je kan openen of sluiten en je hebt er ook 2 verder naar achteren. Al de warme lucht kan daarna ontsnappen uit de spoiler achterop.

[ Voor 25% gewijzigd door R0y. op 16-02-2022 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
R0y. schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:55:

[...]

Ik heb zelf de HJC RPHA 70 en die bevalt tot nu toe erg goed. Vond deze kwalitatief een stuk beter overkomen dan Scorpion en Shark helmen in de prijsklasse waar ik in keek (250-350 euro). Is ook de stilste van de helmen die ik tot nu toe heb geprobeerd. Heb hem zelf in mei gekocht via Amazon voor €325.
Afbeeldingslocatie: https://www.motostorm.it/images/products/large/caschi_integrali/hjc_rpha_70_gaon_rosso.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 22:06
Net binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1645014599-470-x-705px-a409b29d3d9212cedf3d94feab321238df36eae6_1_Pia_120805_1_10.jpg
Klikbaar voor webshop link.

Nieuwe motorbroek, helaas een net niet goed passende maat besteld. Die kan dus weer terug.
Bij het bestellen van de juiste maat kreeg ik wel weer 10 euro korting als ik me aanmeld voor de nieuwebrief.
En ja dan verkoop ik mijn mail adres wel.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:08
Bommes schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:35:
Net binnen gekregen:
[Afbeelding]

Nieuwe motorbroek, helaas een net niet goed passende maat besteld. Die kan dus weer terug.
Bij het bestellen van de juiste maat kreeg ik wel weer 10 euro korting als ik me aanmeld voor de nieuwebrief.
Stoere broek! Laat maar weten hoe hij bevalt zodra je de goede maat binnen hebt. Voor 75€ goeie deal.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Interessant stukje/interview over Ryan F9 voor de liefhebbers van zijn channel: https://www.advrider.com/...says-meet-motojournalism/

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
Hoe zag het eruit qua kwaliteit @Bommes ?
Course is volgens mij het huismerk van xlmoto en ik zie het er vaak behoorlijk in de aanbieding, maar geen idee of het goed spul is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:06
Ik twijfel tussen een adventure stijl helm, Shoei Hornet bijvoorbeeld of toch een systeem helm zoals bv de Shoei Neotec..
Zijn er mensen die een duidelijk voor of afkeur hebben bij een van die 2 type helmen? Ik rij zelf een adventure motor, 99.9% van de tijd op het asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

R0y. schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Kwa specs past de RPHA11 waarschijnlijk beter bij mijn gebruik (mooi weer rijder) maar zoals ik hierboven heb aangegeven staat het internet vol klachten over het lawaai in die helm. @Joopieboy heeft deze helm ook en bevestigd dit ook. Nu moet ik ook wel zeggen dat hij volgens mij flinke pech heeft gehad met die helm met wat er allemaal stuk aan ging.

Ik heb nu een Shark Skwall, een helm uit een ander prijssegment. Ik vind deze helm kwa geluid prima. Of het geluid in de RPHA 11 meer of minder is dan in mijn Skwall.. tja.. dat weet je pas als je daadwerkelijk gaat rijden.

Edit: De rpha 11 heeft ook twee ventilatiegaten aan de voorkant die dus niet dicht kunnen. Ik kan mij voorstellen, met wat frissere dagen dat dit minder fijn is en dat er toch wat geluid door deze roosters komt..

[...]
Dit is wat de fabrikant zegt over die helm:
Originally built for the racetrack, the RPHA 11 is HJC’s premium sport helmet,
Ventilatie en geluid is altijd een compromis, meer ventilatie betekent meer geluid. En bij een race/sport helm zal er gekozen worden voor ventilatie en is geluid van ondergeschikt belang. Als je niet een heethoofd bent en graag een stillere helm wilt zou je kunnen overwegen om niet in het sport segment te shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

cooper_s1

MINI's rule

wokkelz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:19:
Ik twijfel tussen een adventure stijl helm, Shoei Hornet bijvoorbeeld of toch een systeem helm zoals bv de Shoei Neotec..
Zijn er mensen die een duidelijk voor of afkeur hebben bij een van die 2 type helmen? Ik rij zelf een adventure motor, 99.9% van de tijd op het asfalt.
Er bestaan ook adventure systeem helmen, ik heb de Scorpion ADX-1 en ik zag dat er intussen ook een ADX-2 is.
Ik vind het in elk geval een fijne helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
xos schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Dit is wat de fabrikant zegt over die helm:

[...]

Ventilatie en geluid is altijd een compromis, meer ventilatie betekent meer geluid. En bij een race/sport helm zal er gekozen worden voor ventilatie en is geluid van ondergeschikt belang. Als je niet een heethoofd bent en graag een stillere helm wilt zou je kunnen overwegen om niet in het sport segment te shoppen.
Ja dat is precies de reden dat mijn voorkeur ook richting de 70 gaat i.p.v. de 11. :)

Ik vind het een mooie helm, mooier dan de 70. Hij zat goed, maar bang dat de helm toch te veel geluid door laat en misschien zelfs wel een tikkeltje fris kan zijn buiten het seizoen vanwege de ventilatie die niet dicht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
Heb zelf de Hornet, hele fijn helm maar je merkt de klep wel op. Vooral bij harde zijwind, gewone rijwind valt het me erg goed mee. Dan is hij fijner dan mn standaard kleploze goedkope HJC integraalhelm.

Voor offroad rijden vind ik het wel fijn tegen takken, modder, en laagstaande zon (vooral als je door de bossen rijd en je de zon anders steeds wel-niet in je ogen hebt tussen de bomen door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:24
R0y. schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:17:
[...]

[...]
Sinds Joopie mijn helm (Schuberth S2) eens op heeft gehad omdat hij alleen een getint vizier bij zich had en geen moer zag in het donker 8)7 , heeft hij een Schuberth C3 Pro gehaald.
Let wel, die S2 was mijn reserve helm omdat die al 5 jaar oud was. Maar dat was ook de enige reden om die aan de kant te leggen. Die zat nog net zo strak als in het begin.

Om diezelfde reden, weer 5 jaar in gebruik, heb ik inmiddels mijn volgende Schuberth S2 óók aan de kant gelegd en vervangen door een C3 Pro.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb trouwens de 11 en qua geluid eigenlijk niks te klagen, maar de Carbon versie schijnt (logisch) meer herrie te maken.
De vriendin heeft de 70 en opvallend is dat die maten per model enorm verschillen. De 70 paste de L goed en in de 11 heb ik uiteindelijk een M gekozen.

Edit: wat course merk betreft vind ik de kwaliteit echt om te janken. Tijdelijk had ik even een zomer jasje nodig maar de draden gingen eraan en klittenband liet los etc. Nooit aangehad uiteindelijk want voelde alles behalve stevig en veilig. Geen idee of dat met al dat spul is, maar ik vind het zonde geld.

[ Voor 36% gewijzigd door kneusteun op 16-02-2022 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Leviathius schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Stoere broek! Laat maar weten hoe hij bevalt zodra je de goede maat binnen hebt. Voor 75€ goeie deal.
Hij kopt wel met de maattabel, ik had gewoon niet goed mezelf opgemeten.
Uitzonderlijk trouwens dat je zo "vrij" kunt bestellen, lengte en omvang maat, dat zie ik niet vaak bij motorbroeken.
nu W34 en L 34 besteld, danmoet het voor mijn 1,9m met 85kg wel goedkomen.
De W36 L32 was te kort en te groot in de omvang.
roda_djavulen schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:00:
Hoe zag het eruit qua kwaliteit @Bommes ?
Course is volgens mij het huismerk van xlmoto en ik zie het er vaak behoorlijk in de aanbieding, maar geen idee of het goed spul is.
Erg netjes voor het geld, zelfs met knie val beveiliging er in en ingestikt kevlar.
Heb hem nog niet heel goed bekeken omdat hij niet heel goed paste en ik het zo netjes mogelijk meteen wilde terug sturen.
De prijs die er voor staat €149 zou ik er denk ik niet voor over hebben, daar heb ik hem trouwens nog nooit voor de te koop gezien, altijd wel wat korting.
Nu dus 74,- (die prijs heb ik een paar maanden terug ook voorbij zien komen, deze aanbieiding herhaald zich dus.

Ik wil deze broek voor offroad gaan gebruiken, modder/zand minder zichtbaar, smallere pijpen die wel goed in mijn laarzen passen.
En natuurlijk toch nog wat poser punten want ja het ziet er kewl uit. :P

@kneusteun ik zal naar aanleiding van je opmerking de broek eens aan een nader onderzoek onderwerpen voordat ik hem terug stuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 16-02-2022 16:29 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Sinds Joopie mijn helm (Schuberth S2) eens op heeft gehad omdat hij alleen een getint vizier bij zich had en geen moer zag in het donker 8)7 , heeft hij een Schuberth C3 Pro gehaald.
Let wel, die S2 was mijn reserve helm omdat die al 5 jaar oud was. Maar dat was ook de enige reden om die aan de kant te leggen. Die zat nog net zo strak als in het begin.

Om diezelfde reden, weer 5 jaar in gebruik, heb ik inmiddels mijn volgende Schuberth S2 óók aan de kant gelegd en vervangen door een C3 Pro.
Daarom had ik mijn laatste lange rit (met @timmie271 ) een helder vizier mee. Helaas trok ik toen het donkere vizier van mijn huidige helm door midden |:(

Zoals ik aangaf, volgens mij heeft hij ook wel pech gehad met dat ding van hem. Iets met het binnenwerk, vizier wat kapot ging etc. Volgens mij heeft hij er trauma's aan over gehouden want hij is nu wel heel erg anti-HJC >:)
kneusteun schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:18:
Ik heb trouwens de 11 en qua geluid eigenlijk niks te klagen, maar de Carbon versie schijnt (logisch) meer herrie te maken.
De vriendin heeft de 70 en opvallend is dat die maten per model enorm verschillen. De 70 paste de L goed en in de 11 heb ik uiteindelijk een M gekozen.
Goed om te horen. Ik heb van de 11 en de 70 een M gepast, dat zat beide prima. Voelde wel wat verschil maar kon de verschillen niet echt benoemen. Heb nog even een S gepast van de 11 maar dat was geen doen. De 70 heb ik niet in S gepast. Heb zelf later mijn hoofd nog eens opgemeten zoals HJC dit aangeeft en kom dan om 57.5. HJC adviseert dan M, 57-58.

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 16-02-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 15-06 14:58
Bommes schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:35:
Net binnen gekregen:
[Afbeelding]

Ook besteld (inc 10e korting), viel hij groter of kleiner dan verwacht? (never mind, ik zie je andere post nu.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Bommes schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:26:
[...]
@kneusteun ik zal naar aanleiding van je opmerking de broek eens aan een nader onderzoek onderwerpen voordat ik hem terug stuur.
Ziet er netjes uit, erg veel naadjes en potentieel kans op fouten in de stiksels maar dat ziet er allemaal erg netjes uit.
unfor schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Ook besteld (inc 10e korting), viel hij groter of kleiner dan verwacht? (never mind, ik zie je andere post nu.)
Nice, heeft mijn post misschien nog iemand blij gemaakt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
Waarom zou je de broek bij je boots in willen doen? Los van dat het stoer is :P

Ik heb juist geen spijkerbroek-achtig gekocht omdat deze niet over de boots ging. Mijn gewone motorbroek doe ik er gewoon overheen, deze is ook makkelijker schoon te maken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kon het niet laten vandaag :+
Beste bak water en wind vandaag 🥶

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dVHO7Er8GJIK1d5GCOdmyP3nQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9v2Jxx135wTccyfKdcouIq4s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

13art

Moderator Mobile
DateTime.Now schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Kon het niet laten vandaag :+
Beste bak water en wind vandaag 🥶

[Afbeelding]
Whahaha, jij bent gewoon willens en wetens gaan rebelleren en een verboden gebied ingereden... :*)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
13art schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:26:
[...]

Whahaha, jij bent gewoon willens en wetens gaan rebelleren en een verboden gebied ingereden... :*)
Scheelt wel iets dat ik er daadwerkelijk werk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DateTime.Now schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Scheelt wel iets dat ik er daadwerkelijk werk :P
Ah dat is een kleinigheidje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes ik weet ook echt niet of ze mooi spul maken hoor. Alleen de jas die ik had was echt dramatisch. Enge vond in ook dat er van die 2mm pads in zaten bij de ellebogen… in mijn ogen super link omdat mensen mogelijk denken dat dat ook maar iets gaat helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Zorg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:05:
Waarom zou je de broek bij je boots in willen doen? Los van dat het stoer is :P

Ik heb juist geen spijkerbroek-achtig gekocht omdat deze niet over de boots ging. Mijn gewone motorbroek doe ik er gewoon overheen, deze is ook makkelijker schoon te maken.
Word de broek minder vies bij het door de modder banjeren. :P

En voor de @Vrijdag poser factor natuurlijk. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1645038297-600-x-410px-home-division_1400x.jpg
kneusteun schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:42:
@Bommes ik weet ook echt niet of ze mooi spul maken hoor. Alleen de jas die ik had was echt dramatisch. Enge vond in ook dat er van die 2mm pads in zaten bij de ellebogen… in mijn ogen super link omdat mensen mogelijk denken dat dat ook maar iets gaat helpen.
Hier zitten toch wel "serieuzere" knee pads in.
Ruimte voor heuppads is er ook maar die zitten er niet in.

[ Voor 28% gewijzigd door Bommes op 16-02-2022 20:06 ]

• DateTime.Now
  • Niet online
Is er nog iemand anders die een F70 helm heeft ? @Bommes heeft hem maar heel kort gehad dacht ik. Ben benieuwd naar het geluid, rijwind etc.

• Bommes
DateTime.Now schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:41:
Is er nog iemand anders die een F70 helm heeft ? @Bommes heeft hem maar heel kort gehad dacht ik. Ben benieuwd naar het geluid, rijwind etc.
Zegt mij niets??
Ik heb nu 3 helmen, een goedkoop potje, een Scorpion exo tech solid systeem helm en een Bell adventure MX9 helm.
Daarvoor had ik een zelfde Scorpion, en daarvoor de voorganger daarvan. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Aangezien er in dit topic toch wel wat Lego-motor-verzamelaars lijken te zitten:
Nog niet officieel aangekondigd, maar binnenkort verschijnt er weer een nieuw model.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aGEzZvx.png

Ik noem geen namen, maar er zijn vast mensen hier die deze gewoon moeten hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:34:
Aangezien er in dit topic toch wel wat Lego-motor-verzamelaars lijken te zitten:
Nog niet officieel aangekondigd, maar binnenkort verschijnt er weer een nieuw model.

[Afbeelding]

Ik noem geen namen, maar er zijn vast mensen hier die deze gewoon moeten hebben :+
Was het maar alleen motoren ;) Maar toffe set dit! Add it to the buy list _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Zegt mij niets??
Ik heb nu 3 helmen, een goedkoop potje, een Scorpion exo tech solid systeem helm en een Bell adventure MX9 helm.
Daarvoor had ik een zelfde Scorpion, en daarvoor de voorganger daarvan. ;)
Ik zocht dit topic op F70 maar vond alleen ene post van jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kofe7ZyuQgf3RhzKphbDsujSBGA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qWYAUdu1cAZXlOQBqFnd0rpT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Er is een youtubekanaal/website die op hele mooie manieren dingen test, ook rijwind van helmen etc. Was een UK kanaal dacht ik. Misschien hebben ze de F70 ook getest.
Een gast die op een BMW dezelfde route rijdt met alle metingen in en om de helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
DateTime.Now schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Ik zocht dit topic op F70 maar vond alleen ene post van jou.

[Afbeelding]
Klopt alweer vergeten :o , die had ik gepast en gekocht.
Dag later terug gebracht, niet mee gereden maar ik wilde toch perse een systeem helm hebben en niet zo een dichte kinbak.
Geen idee dus of het een fijne helm is/was, hij zat wel lekker trouwens maar geen rij ervaring er mee.

* Bommes zet lego zoek opdracht uit

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 17-02-2022 11:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
kneusteun schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:08:
Er is een youtubekanaal/website die op hele mooie manieren dingen test, ook rijwind van helmen etc. Was een UK kanaal dacht ik. Misschien hebben ze de F70 ook getest.
Een gast die op een BMW dezelfde route rijdt met alle metingen in en om de helm.
Denk dat je Champion Helmets bedoeld. Zitten in Roosendaal en kan je ook een afspraak maken als je daar wilt winkelen. 1x geweest en ze hebben echt alle helmen zo ongeveer en kundig personeel.

Gaat om dit kanaal : https://youtube.com/c/Championhelmets

F70 wordt ook getest inderdaad.
https://youtu.be/7vIOi66dyrs

Lurk hier al een tijdje mee en is mijn eerste post. Rij al aardig wat jaartjes en begonnen op een Honda Deauville uit 98.. Was vooral omdat mijn vader daardoor een goed excuus had om zelf een andere motor te kopen.

Extreem fijne beginnersfiets die je vrij snel vol gas kan rijden zonder over 't randje te gaan. Na een aanrijding met een fazant op de snelweg wel total loss dus nu rij ik verder op een Yamaha Yzf 1000 thunderace uit 98. Fantastische en snelle motor voor een extreem laag bedrag en voor mensen die wat langer zijn (186cm) nog zeker goed te berijden.

[ Voor 3% gewijzigd door shejaidon op 17-02-2022 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Whahha.. oh my god.. wat een koekwaus zeg.
Nee niet de youtuber maar die motorrijder die zichzelf onderuit rev bombd. :F

Ik weet niet hoe de stoplichten werken daar, dus of die auto groen heeft weet ik niet.
Zo ja dan heeft de auto gewoon voorrang, met onze regels dan toch.
Maa rlos van wel of geen voorrang of groen voor die auto:
Waarom zou je je zelf zo in gevaar brengen met de motor??

Het is niet dat er maar 1 baan was waar ze samen op moesten terecht komen.
Er waren nog rijbanen vrij naast de auto.
Nog beter er was ruimte genoeg achter die auto!
Dan heb je als motorrijder de controle, dan zet je je zelf niet naast een auto waarvan je niet weet of die toch niet nog een baantje opschuift.

Wel humor soms die Dandandefireman :+
Leerzaam voor nieuwe rijders, herkenbaar voor mensen die al wat langer rijden en zich bewust van de gevaren zijn.
Jammer van de vele sponsering en reclame met zijn EHBO motorkit en de Cardo ads om de zoveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha zijn commentaar is inderdaad wel grappig.

• kneusteun
shejaidon schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Denk dat je Champion Helmets bedoeld. Zitten in Roosendaal en kan je ook een afspraak maken als je daar wilt winkelen. 1x geweest en ze hebben echt alle helmen zo ongeveer en kundig personeel.

Lurk hier al een tijdje mee en is mijn eerste post. Rij al aardig wat jaartjes en begonnen op een Honda Deauville uit 98.. Was vooral omdat mijn vader daardoor een goed excuus had om zelf een andere motor te kopen.

Extreem fijne beginnersfiets die je vrij snel vol gas kan rijden zonder over 't randje te gaan. Na een aanrijding met een fazant op de snelweg wel total loss dus nu rij ik verder op een Yamaha Yzf 1000 thunderace uit 98. Fantastische en snelle motor voor een extreem laag bedrag en voor mensen die wat langer zijn (186cm) nog zeker goed te berijden.
Die ja, geen idee waarom ik dacht dat het UK was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:21:
[YouTube: The Most USELESS Skill YouTubers Teach New Riders]

Whahha.. oh my god.. wat een koekwaus zeg.
Nee niet de youtuber maar die motorrijder die zichzelf onderuit rev bombd. :F

Ik weet niet hoe de stoplichten werken daar, dus of die auto groen heeft weet ik niet.
Zo ja dan heeft de auto gewoon voorrang, met onze regels dan toch.
Maa rlos van wel of geen voorrang of groen voor die auto:
Waarom zou je je zelf zo in gevaar brengen met de motor??

Het is niet dat er maar 1 baan was waar ze samen op moesten terecht komen.
Er waren nog rijbanen vrij naast de auto.
Nog beter er was ruimte genoeg achter die auto!
Dan heb je als motorrijder de controle, dan zet je je zelf niet naast een auto waarvan je niet weet of die toch niet nog een baantje opschuift.
Ja, dit leek gewoon opzettelijk: ik heb voorrang, dus ik wijk niet uit. Jammer dat een klappertje wat pijnlijker is met de motor dan met de auto ;)
Wel humor soms die Dandandefireman :+
Leerzaam voor nieuwe rijders, herkenbaar voor mensen die al wat langer rijden en zich bewust van de gevaren zijn.
Jammer van de vele sponsering en reclame met zijn EHBO motorkit en de Cardo ads om de zoveel tijd.
Ja, had ook her en der gelezen dat die EHBO motorkit echt zwaar overpriced was.

• DateTime.Now
  • Niet online
shejaidon schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Super tip. Ik ga verder kijken naar de Shoei GT air 2 en HJC Rpha 70

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb die shoei en die is erg fijn. Enige domme is dat de luchttoevoer bij je kin vrij open is. Open genoeg om af en toe een insect door te laten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 09:33
Op veel plaatsen in Amerika mag je aan een stoplicht rechts afslaan als het rood is maar je moet wel eerst volledig stoppen voordat je de weg op gaat.

Dat lijkt +/- exact wat in de video aan de hand is, voor wat betreft de auto :)

[ Voor 17% gewijzigd door theredone51 op 17-02-2022 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 09:51
Als je bijna alleen op de straat rijdt, zou ik ook gewoon een straat helm kopen, vaak hebben die toch net wat betere features die op de straat fijn zijn, zoals stil en gestroomlijnd. ADV helmen (basically dirt helmen maar dan duurder en wat meer straat features) zijn beter in ventilatie en hebben de klep tegen lage zon, en bij lagere snelheid merk je die klep niet zo. Misschien niet precies waar je je focus voor features wil hebben, maar dat verschilt natuurlijk.

🇺🇦

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:24
theredone51 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Op veel plaatsen in Amerika mag je aan een stoplicht rechts afslaan als het rood is maar je moet wel eerst volledig stoppen voordat je de weg op gaat.

Dat lijkt +/- exact wat in de video aan de hand is, voor wat betreft de auto :)
Klopt inderdaad, voelt de eerste keren héél erg vreemd.
Totdat je bedenkt dat je in Duitsland ook vaak een apart verkeerslicht hebt voor rechtsaf, of zelfs een bordje met een groene pijl bij wijze van "permanent verkeerslicht". Zo vreemd is het niet eens. Staat ook in die wikipedia vermeld trouwens. :)

Hoe dan ook, Amerikaanse filmpjes kijk ik niet om wat van het verkeer te leren. Het lijkt wel of je daar maar aan het stuur hoeft te kunnen draaien om een rijbewijs te ontvangen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• UTwizard
  • Laatst online: 13:26
Is het in Amerika niet zelfs zo dat de MSF Course voor motoren wel aangeraden wordt, maar niet verplicht is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

UTwizard schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:58:
Is het in Amerika niet zelfs zo dat de MSF Course voor motoren wel aangeraden wordt, maar niet verplicht is?
Klopt, maar dat is wel per staat anders. En de examens doe je op eigen (of gehuurde) motor, op een afgesloten terrein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:17

botoo

💀 too old to die young

Toch maar voor een simpele en, naar verwachting echt waterdichte, tas gekozen. Ik ben niet zo'n fan van roltassen waarbij je alles door één opening moet proppen maar ik maak er met meerdere openingen waarschijnlijk ook een rommeltje van dus maakt dat voor die enkele keer dat ik het nodig heb niet veel uit.

Bevestigen gaat middels de 'ring-strap' waarvan ik er 4 monteer op het punt waar mijn achterspatbord vast zit. Tas specifieke ROK straps en vast in 4 klikjes, ik doe er voor de zekerheid wel een cargo-net extra overheen, dan zou e.e.a. wel stevig moeten blijven zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGrF7bSEYM_Ea7T9ZVUj8bvOlJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfgWnmuuRn4fxtZOydEJ9qTR.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:34:
Toch maar voor een simpele en, naar verwachting echt waterdichte, tas gekozen. Ik ben niet zo'n fan van roltassen waarbij je alles door één opening moet proppen maar ik maak er met meerdere openingen waarschijnlijk ook een rommeltje van dus maakt dat voor die enkele keer dat ik het nodig heb niet veel uit.

Bevestigen gaat middels de 'ring-strap' waarvan ik er 4 monteer op het punt waar mijn achterspatbord vast zit. Tas specifieke ROK straps en vast in 4 klikjes, ik doe er voor de zekerheid wel een cargo-net extra overheen, dan zou e.e.a. wel stevig moeten blijven zitten.

[Afbeelding]
Ik heb een vergelijkbare, van Ortlieb, opening aan de lange kant is al zo veel fijner dan aan de kleine kant :Y
Vind het wel een fijne tas.
Hier achterop mijn Fazertje:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/02/1645126312-600-x-534px-IMG_20180521_163456.jpg

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

M14 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:06:
De handschoenen die ik droeg waren met kevlar en carbon verstevigd, bij de impact is zowel het kevlar als carbon kapot getrokken.
Welk merk was dat? En waar gekocht? Ik vraag me namelijk af, of je goed geadviseerd bent.

Ik zat wat filmpjes van Motolegends op YouTube te kijken, en daar gaf men aan dat Kevlar te sterk is. Het trekt de handschoen kapot, wat jij dus ervaren hebt. Je kunt het beste geitenleer hebben, of iets dergelijks. Ik heb het niet onthouden maar het was een wat meer exotische leer soort.

[ Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 17-02-2022 22:35 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

djiwie

Wie?

DateTime.Now schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:41:
Ik heb van de zomer een F70 gekocht, kwam van een budget beginnershelm vandaan dus daar was het wel een goede upgrade van (en een stuk stiller, maar vooral omdat de oude best lawaaiig was). Vind het een fijne helm en aardig wat ventilatiemogelijkheden wat zeker in de zomer erg lekker is, en fijn groot vizier. Hij zou in de winter misschien wel wat fris kunnen zijn als je geen balaclava draagt door die goede ventilatie, maar ik vind dat persoonlijk niet zo erg (en ik draag altijd een balaclava dus dan boeit het ook niet echt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TucanoItaly schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Welk merk was dat? En waar gekocht? Ik vraag me namelijk af, of je goed geadviseerd bent.

Ik zat wat filmpjes van Motolegends op YouTube te kijken, en daar gaf men aan dat Kevlar te sterk is. Het trekt de handschoen kapot, wat jij dus ervaren hebt. Je kunt het beste geitenleer hebben, of iets dergelijks. Ik heb het niet onthouden maar het was een wat meer exotische leer soort.
Kangaroo wordt veel gebruikt, omdat de nerven van dat leder vrijwel haaks op elkaar lopen en dus de kans op scheuren veel kleiner is. Geitenleder is voor ik weet juist soepeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 13:12

M14

TucanoItaly schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Welk merk weet ik niet meer, maar iig een A-merk.

En wat je bedoelt is kangaroe leer. Dat was het.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

botoo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:34:
maar ik maak er met meerdere openingen waarschijnlijk ook een rommeltje van
In de grote tas een paar kleine plunje zakken, of van die packing cubes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Xp4ij1GMOwupFwCgiNF5okAT3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3GtN9Khjmuza4l4uIsfUT1n.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.amazon.nl/Ama...t-4-delige/dp/B014VBGUCA/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@TucanoItaly goede tip!! Ik las dit ook ergens een tijd terug en heb ze ook meteen aangeschaft.
Ideaal :Y
Budget vriendelijke versies te krijgen bij de: Hema
Heb nu alle "kleinere zaken" verdeeld over dit soort tasjes in mijn zij/zadel tassen zitten.
Maar ook mijn kleding zit verdeeld in dit soort tasjes, echt ideaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 10:34
Ik ga in juni afrijden voor mijn motor examen en ben al aan het kijken naar een motor. Ik zit alleen met één vraag, ABS op een motor of niet? Ik ben erg geïnteresseerd in de Yamaha FZ6 maar niet elk bouwjaar heeft ABS.

Vinden jullie het een must voor beginners om ABS op een motor te hebben of niet? Wat is jullie ervaringen met en of zonder ABS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
SkylerNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:01:
Ik ga in juni afrijden voor mijn motor examen en ben al aan het kijken naar een motor. Ik zit alleen met één vraag, ABS op een motor of niet? Ik ben erg geïnteresseerd in de Yamaha FZ6 maar niet elk bouwjaar heeft ABS.

Vinden jullie het een must voor beginners om ABS op een motor te hebben of niet? Wat is jullie ervaringen met en of zonder ABS?
Ik zou de motor er niet op laten staan als het is wat je wilt hebben wat betreft looks/model/kosten.
Maar heb je het budget en de tijd om te zoeken naar een versie met ABS dan is dat zeker raadzaam.
Ben je van plan het hele jaar door te rijden, veel woon werk te doen dan zou ik zeker wel voor ABS gaan.
Je gaat dan gewoon procentueel meer kans krijgen op "lastige situaties", nattigheid, gladde omstandigheden, enz. Dan is ABS echt wel welkom.

Maar naar mijn mening help ABS zeker maar ik vind het niet heilig of een absolute must in die zin van: een motor moet het hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Als beginner zou ik zeker voor abs kiezen. Na je examen ga je pas echt leren rijden zal je nog wel eens een verkeerde inschatting maken wat maakt dat je misschien wat harder moet remmen. Het is niet voor niks dat op auto's en motoren tegenwoordig standaard abs zit. Is toch een veiligheid dingetje. Veiligheid staat bij mij persoonlijk hoog op het lijstje en daar heb ik dan ook mijn motor oa op uitgekozen. Maar goed dat is voor iedereen anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14

M14

Hele generaties hebben het zonder abs gedaan en het overleefd :) .

En ja, in sommige situaties kan het je helpen, net zoals traction control en andere hulpmiddelen. Maar ik denk dat in de praktijk het vaker fout gaat doordat de rijder bang wordt, niet durft in te sturen en een bocht mist. Of een auto die geen voorrang verleend en het per definitie niet te ontwijken valt. En dan gaan die hulpmiddelen niet helpen.

Verder bestaat ook nog de kans dat je je letterlijk over de kop remt, zelfs bij wat mindere omstandigheden.

Tldr: leer je rem gebruiken. ABS gaat slechts een klein deel van de potentiële problemen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:58

Tof! En een FZ6 is een fijne fiets!

Wat betreft ABS; daar lopen de meningen over uiteen. De één zegt "ja absoluut doen, meer veiligheid is beter" en de ander zal zeggen "nergens voor nodig, je kan zonder ABS veel harder remmen!!1!"
Mijn mening: ik denk dat iedereen, beginner of niet, er baat bij heeft. Dus ja, als je er één vind met ABS dan zeker doen.
Als beginner kun je sneller bij een schrik-reactie een onverwachte actie uitvoeren, zoals volle bak je rem in knijpen. Hierin kan ABS wel het verschil maken. Naar mate je meer ervaring krijgt, zullen dit soort acties minder voorkomen, maar nooit helemaal weg gaan.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:51

Ik rij zelf op een k75 uit 1989 en deze heeft ook geen ABS. Ik heb nu 2/3 jaar mijn rijbewijs en heb er zelf nog geen problemen mee gehad. Mocht ik een nieuwe motor kopen zou ik altijd voor ABS gaan, het geeft toch net een stukje meer zekerheid in een noodstop of uitwijk manoeuvre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dik 20 jaar zonder abs gereden, en de oldtimers die remden een soort van een beetje. Je kan dus prima zonder.

Nu abs. Zou altijd weer abs fiets kopen: is gewoon veiliger.

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 18-02-2022 10:29 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kneusteun schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Die ja, geen idee waarom ik dacht dat het UK was.
Er is ook een uk shop die veel uitgebreide reviews doet:
Motolegends

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 18-02-2022 10:36 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kars schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Tof! En een FZ6 is een fijne fiets!

Wat betreft ABS; daar lopen de meningen over uiteen. De één zegt "ja absoluut doen, meer veiligheid is beter" en de ander zal zeggen "nergens voor nodig, je kan zonder ABS veel harder remmen!!1!"
[..]
"Met een motorfiets zonder ABS kan je harder remmen" is een hardnekkige fabel (lees m vooral vaak op Reddit, dus wellicht wat sterker aanwezig in de VS). De perfecte noodstop is zo hard te knijpen (en achterrem erbij) dat ABS nét niet inschakelt, dus je kan in theorie harder remmen zonder ABS te gebruiken. Gaat dit altijd, in alle condities en op alle wegoppervlakken, lukken als iemand voor je wiel duikt? Zeker niet! In al die situaties ben je beter af met een motor mét ABS. Het zal je verder ook nooit in de weg zitten (offroad situaties daargelaten) om hard te remmen.

Het énige valide argument tegen ABS is dat het iets duurder is (want oudere motoren hebben het niet, en een tijdje is het als optie aangeboden). Zet de kosten die je nu extra maakt tegenover één noodstop verprutsen zonder ABS (denk ook aan je gezondheid!) en dan valt dat argument ook weg.

Zou er dus vooral een met ABS pakken. Al helemaal als je in alle condities gaat rijden, zoals bij woon-werk, maar ook naar familie/vrienden of met een weekendje weg: je hebt geen controle over het weer op locatie of terugweg.

[ Voor 9% gewijzigd door noes op 18-02-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
[b]noes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:20:[/b
Zou er dus vooral een met ABS pakken.
@SkylerNL Vergeet ook niet dat veel mensen een motor met ABS willen en dat dus, als je eenmaal je eerste motorfiets 'beu' bent en je weet wat je echt wil hebben, dat je er dan ook weer makkelijker van af komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 10:34
Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

Met de noodstop oefeningen gaat bij mij alleen de achterwiel ABS aan en bij het voorwiel niet. Ik wil er wel, als het kan, mee naar het werk, dus dat is wel goed om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
SkylerNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:32:
Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

Met de noodstop oefeningen gaat bij mij alleen de achterwiel ABS aan en bij het voorwiel niet. Ik wil er wel, als het kan, mee naar het werk, dus dat is wel goed om rekening mee te houden.
Dat is omdat bij het remmen het gewicht naar voren verplaatst en je minder gewicht op je achterwiel hebt waardoor je minder grip hebt en de band sneller gaat slippen. Achterrem wat meer doseren is de oplossing.

Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar toen ik mijn verrichtingen moest doen had je 2 stopoefeningen, 1 waarbij je ABS wel mocht aanspringen en 1 waarbij dat niet mocht. Ik had op mijn examen de versie waarbij het wel mocht, dus dan het is gewoon zo hard knijpen als je kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Ik heb meer dan 20 jaar op motoren zonder ABS gereden, dus het is geen absolute must. Maar ik wil je toch echt adviseren een motor mét ABS te kopen, het hoeft maar één keer een flinke klap te voorkomen om z'n nut te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:20:
[...]

"Met een motorfiets zonder ABS kan je harder remmen" is een hardnekkige fabel (lees m vooral vaak op Reddit, dus wellicht wat sterker aanwezig in de VS).
Theoretisch klopt dit ook, want ABS lost je rem (een beetje) waardoor je remweg langer wordt. Máár .... op het moment dat ABS ingrijpt heb je je noodstop al verprutst dus heb je alle hulp nodig die je kan redden. Met slippende banden wordt je remweg een heel stuk langer dan met ABS.
De perfecte noodstop is zo hard te knijpen (en achterrem erbij) dat ABS nét niet inschakelt, dus je kan in theorie harder remmen zonder ABS te gebruiken.
[...]
Ik denk dat er maar heel weinig motorrijders zijn die onder alle omstandigheden onverwacht een perfecte noodstop kunnen uitvoeren. Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 16-05 22:39
Abs staat voor mij persoonlijk helemaal onderaan de eisen lijst. 1e 2 motoren waren sportfietsen zonder abs. Zolang je je beseft geen abs te hebben en daarop handelt(dus niet met al blokkerende wielen de rem vol in blijven knijpen) is er volgens mij niet zoveel aan de hand.

Sure, abs is een nice to have, maar om een verder perfecte motor nou te laten staan enkel omdat die geen abs heeft?

That being said: als ik de keuze heb tussen 2 fietsen, 1 met abs en 1 zonder, dan zou ik wel die met abs kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 18-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Vaak op een rustige plek noodstop oefenen helpt ook al veel voor de veiligheid.
Zo krijg je gevoel hoe de motor reageert en hoe hard je kan knijpen dan wel met je voet drukken voordat eea blokkeert.
Wat ook weer erg afhankelijk is van allerlei factoren.
Maar hoe meer je oefent hoe beter het is denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 09:51

Er is inmiddels al een aardige discussie op gang, maar ik wil toch nog even benadrukken wat @Bommes ook zegt. Als je door weer en wind gaat rijden is ABS iets wat ik ten zeerste zou aanraden. Als je voornamelijk plezier ritjes doet en soms met goed weer naar je werk zou ik er niet een te groot punt van maken. At the end of the day is het een kostenoverweging. Als jij een verder voor jou perfecte motor hebt gevonden maar hij heeft geen ABS, zou ik hem niet meteen afschrijven. Maar eerst goed kijken naar hoe je de motor gaat gebruiken.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Theoretisch klopt dit ook, want ABS lost je rem (een beetje) waardoor je remweg langer wordt. Máár .... op het moment dat ABS ingrijpt heb je je noodstop al verprutst dus heb je alle hulp nodig die je kan redden. Met slippende banden wordt je remweg een heel stuk langer dan met ABS.
Nee, lees t nog eens: "Motorfiets zonder ABS". Sommige mensen denken oprecht dat het hebben van ABS de remweg verslechterd.
[...]

Ik denk dat er maar heel weinig motorrijders zijn die onder alle omstandigheden onverwacht een perfecte noodstop kunnen uitvoeren. Ik in ieder geval niet.
Dat is toch precies wat ik zeg? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Nee, lees t nog eens: "Motorfiets zonder ABS". Sommige mensen denken oprecht dat het hebben van ABS de remweg verslechterd.
Dan zijn ze nog dommer dan ik al dacht.
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg? 8)7
:Y

Was ook bedoeld als aanvulling op jouw verhaal.

soms mis ik de "I'm with stupid smiley" hier

[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 18-02-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 08:46
Even ventileren.
Kwam terug van de garage, vriendin d'r auto ophalen van een onderhoudsbeurt. Ik rij de parkeerplaats op en zie nog niet dat m'n motor van de standaard wordt gelicht en achteruit aan de wandel gaat.

Mijn hart slaat een paar slagen over...maar hij viel niet om. Alleen het schijfslot kwam tegen het voor-spatbord aan en nu is er een stuk afgebroken.
Heb de hoes er maar af gehaald want dat was een zijl en de motor omgedraaid zodat ie op de standaard gaat leunen.
Wel even €160 voor een nieuw voor-spatbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sowieso, wie laat de hoes om zijn motor zitten met een storm op komst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Jelte schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:03:
uuuhhh, ik, maar hij staat strak tegen de schuur aan in de luwte...
gaat goed hier gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had een zo'n zak waar je grond in geleverd krijgt netjes achter de schuur liggen. Die lag dus ineens midden in de tuin.

Een stuk stof dat ergens aan vast zit kan altijd een zeil worden, opbollen en hetgeen het aan vast zit mee/om trekken. Ook al denk je dat het in de luwte staat. Juist daar heb je rare windstromen die dingen om kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:10

_Apache_

For life.

Hele oude abs systemen - jaren 90 oud - waren niet zo goed en hadden nog wel eens een langere remweg dan goed met de hand remmen.

Maar tegenwoordig kan je er niet meer tegen aan remmen met de hand.
Vergeet niet dat het eerste functie is stabiliteit tijdens het remmen en daarna pas remweg verkorten.

Wel had ik zelf een kostbare reparatie aan m'n ABS systeem. Rem-computer was overbelast geraakt door slechte banden. En bij vervanging ging de rem cilinder achter kapot. Dat zijn twee kostbare componenten met best wat arbeid voor vervangen. Gelukkig allemaal onder garantie vervangen

En vergeet ook niet dat het plaatsen van stalen remleidingen dubbel zo duur word door de retourleidingen.

Maar mijn motoren zullen nooit meer zonder abs zijn. En vooral in combinatie met goede banden. Dat is een gouden combi voor jouw veiligheid.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:10

_Apache_

For life.

Laat de motor maar even zonder hoes staan. De hoes werkt als zeil, en dat wil je nu niet. Op de motor zelf heeft de wind veel minder grip.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

EliteGhost schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:32:
Wel even €160 voor een nieuw voor-spatbord..
:-(

Goed dat je er nog op tijd bij was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 25-06 23:31
M14 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Hele generaties hebben het zonder abs gedaan en het overleefd :) ..
Mmm..
Hele generaties hebben het zonder helm gedaan en overleefd :o

Zo kun je feitelijk iedere veiligheidsmaatregel natuurlijk wegschrijven hè.
Feit blijft dat motorrijden erg veel gevaarlijker is dan autorijden, en dat beginners veel fouten maken. Ik zou iedere beginner ABS aanraden daarom.
En een helm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SmurfLink schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:
Heuj, TeamTopkoffer. 8) Vergeten hier neer te zetten, ik heb ook eindelijk een nieuwe. Waar in de oude eigenlijk nog niet eens 1 rugzak paste is deze veeeel fijner. En qua oppervlak valt het me mee. Hij is niet breder dan de motor. 42L versus 30.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even bericht van tijd terug quoten. Ben zelf op zoek naar een topkoffer en kwam toen dit bericht tegen. Welke topkoffer is dit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Hkuit schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:43:
[...]

Mmm..
Hele generaties hebben het zonder helm gedaan en overleefd :o

Zo kun je feitelijk iedere veiligheidsmaatregel natuurlijk wegschrijven hè.
Feit blijft dat motorrijden erg veel gevaarlijker is dan autorijden, en dat beginners veel fouten maken. Ik zou iedere beginner ABS aanraden daarom.
En een helm :)
Tja, dat vind ik een vergelijking die niet helemaal op gaat.. En dat weet je zelf ook best. Een boom koppen zonder helm, daarvan kunnen we met z'n allen zeggen dat dat destructief is. Een blokkerende rem is daarin tegen niet destructief. Daar moeten nog heel wat variabelen bij komen voordat dat wel destructief is.

Wat ik niet snap is dat een blokkerende rem als een bijna-dood ervaring wordt gezien, terwijl dat totale onzin is. Je kunt veel beter met een blokkerende rem leren omgaan dan er op rekenen dat dergelijke technieken in alle omstandigheden werken.

In het verlengde hiervan hekel ik deze 'maakbare' maatschappij. Ieder probleem moet maar worden opgelost met techniek of regeltjes, zodat we niet meer naar ons zelf hoeven te kijken en heel verbaasd iets anders de schuld kunnen geven als het toch fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
13art schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:59:
[...]

Even bericht van tijd terug quoten. Ben zelf op zoek naar een topkoffer en kwam toen dit bericht tegen. Welke topkoffer is dit als ik vragen mag?
De E42 van Givi, monolock adapterplaat omdat de vorige die ook al had (E30N) en ik geen zin had een nieuwe adapterplaat erop te zetten. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 08:46
Ikke, maar meer uit macht der gewoonte. Op mijn vorige adres (tot 6 maanden terug) stond de motor altijd beschut en hoefde ik er niet over na te denken.
Pagina: 1 ... 374 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.