Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 369 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.552 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

disbehave schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:06:
Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb in september mijn motorrijbewijs gehaald, wil mogelijk in de lente een motor kopen en wil graag jullie advies. Ik ga nu iets zeggen wat mij waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen, maar ik vind de meeste motoren vrij lelijk en oubollig. Het liefste zou ik een Zero elektrische motor kopen, maar dat is helaas buiten budget :)

Tot nu toe heb ik alleen op een MT07 gereden met lessen. Die vond ik snel genoeg, maar zat niet lekker meer na 1 uur rijden.

De volgende motoren zijn een paar die ik fraai vindt, maar heb geen flauw idee hoe het rijdt. Zijn dit goede beginnersmotoren? Ik ben 1,87m en zal 'm alleen in het weekend gebruiken om lekker te toeren.

Husqvarna Vitpilen 701
[Afbeelding]

Yamaha XSR 700
[Afbeelding]

Honda CB650R
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.psychobike.com/attachments/picture-140-jpg.67298/

De énige keuze 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:55
Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb in september mijn motorrijbewijs gehaald, wil mogelijk in de lente een motor kopen en wil graag jullie advies. Ik ga nu iets zeggen wat mij waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen, maar ik vind de meeste motoren vrij lelijk en oubollig. Het liefste zou ik een Zero elektrische motor kopen, maar dat is helaas buiten budget :)

Tot nu toe heb ik alleen op een MT07 gereden met lessen. Die vond ik snel genoeg, maar zat niet lekker meer na 1 uur rijden.

De volgende motoren zijn een paar die ik fraai vindt, maar heb geen flauw idee hoe het rijdt. Zijn dit goede beginnersmotoren? Ik ben 1,87m en zal 'm alleen in het weekend gebruiken om lekker te toeren.

Husqvarna Vitpilen 701
[Afbeelding]

Yamaha XSR 700
[Afbeelding]

Honda CB650R
[Afbeelding]
Grappig dat je de meeste motoren oubollig noemt, en dan met name met retromodellen aankomt :D Wat is je budget ongeveer? Dit zijn allen prima beginnersmotoren volgens mij, van de Honda weet ik het zeker.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Die Husqvarna is een vrij bokkige 1-cilinder

https://www.testmotor.nl/...18-husqvarna-vitpilen-701
Die dikke eencilinder trekt moeiteloos van elke toerental boven de 3000 weg, daaronder wil hij wel eens wat bokken, zoals normaal bij een dergelijke motorconfiguratie. Kwestie van goed doseren van de koppeling, wat de 701 niet de makkelijkste motorfiets voor beginners maakt. Uiterst knap is de manier waarop het blok oppakt en doortrekt. Vanaf elke gasstand, en dus ook op deellast, is de gasaanname supersoepel en opwindend.
Dat rijdt wel vrij bijzonder. Je moet er van houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
geert_s schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Grappig dat je de meeste motoren oubollig noemt, en dan met name met retromodellen aankomt :D Wat is je budget ongeveer? Dit zijn allen prima beginnersmotoren volgens mij, van de Honda weet ik het zeker.
Dat klopt, alleen vond ik deze nog wel een modern sausje hebben :)

Budget 5-8k. Hoeft niet nieuw, maar max. 4 jaar oud bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Vond zelf dat blok achterlijk soepel voor een 1 cilinder.... dus ja meningen verschillen en des te belangrijker zelf ene testrit te doen.
Ik hou bijvoorbeeld niet van "saaie" 4 cilinders. Maar anderen vinden dat dan weer geweldig.

Gewoon testen.

En meeste motoren oudbollig is nogal een gewaagde uitspraak ;)
Want ja de meeste motoren zijn van voor 2022 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:11:
Vond zelf dat blok achterlijk soepel voor een 1 cilinder.... dus ja meningen verschillen en des te belangrijker zelf ene testrit te doen.
Ik hou bijvoorbeeld niet van "saaie" 4 cilinders. Maar anderen vinden dat dan weer geweldig.

Gewoon testen.
Qua looks vind ik die Vitpilen verreweg het mooiste, dus dan moet ik die maar eerst proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02

13art

Moderator Mobile

Husqvarna Vitpilen 701
[Afbeelding]

Yamaha XSR 700
[Afbeelding]

Honda CB650R
[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je motorrijbewijs. De Honda was mijn lesmotor. Ik ben zelf 1.90m maar vond de motor zelf aan de krappe/kleine kant. Verder, voor zover ik als beginneling kan beoordelen, een motor die makkelijk rijdt, aardig wat kracht onderin heeft en wendbaar is. Niet voor niks wordt deze motor regelmatig als lesmotor gebruikt. Enige waar ik af en toe mee stoeide was het terugschakelen naar zijn één. In plaats van in de één zat hij dan in neutraal. Iets wat ik op mijn eigen motor (Versys 1000) nog niet heb meegemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 18-01-2022 14:25 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

Offerte binnen om van 883 cc naar 1200 te gaan, lekker aan de prijs (we beginnen met 3.7K) maar ik wil het toch, moet nu alleen wat langer sparen :X :+

Levert wel een plukje extra vermogen op in de bruibare rpm zone's maar vooral een berg meer koppel van af het begin :Y) .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

botoo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:52:
Offerte binnen om van 883 cc naar 1200 te gaan, lekker aan de prijs (we beginnen met 3.7K) maar ik wil het toch, moet nu alleen wat langer sparen :X :+

Levert wel een plukje extra vermogen op in de bruibare rpm zone's maar vooral een berg meer koppel van af het begin :Y) .
Je gaat de boring van het blok vergroten?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:34
Ik heb net een heftig ongeluk achter de rug pfff...
Vrouw die midden op het weg zonder te kijken auto deur opengooit.
Gelukkig was mijn snelheid laag ( 15km) i.v.m. naderende stoplicht en ben ik er met blauwe plekken/schaafwonden goed vanaf gekomen.

Ik denk dat ik komende tijd goed zal nadenken over motorijden in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 08:13
@sanane Heftig om te horen. Maar goed om te lezen dat je er alleen met wat blauwe plekken vanaf bent gekomen...
Ongeluk zit in een klein hoekje. Heb je wel gegevens uitgewisseld? Voor het geval er toch meer aan de hand blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:34
Vuikie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:34:
@sanane Heftig om te horen. Maar goed om te lezen dat je er alleen met wat blauwe plekken vanaf bent gekomen...
Ongeluk zit in een klein hoekje. Heb je wel gegevens uitgewisseld? Voor het geval er toch meer aan de hand blijkt te zijn.
Yep ik heb alle gegevens. Ik ben nog gecontroleerd door de ambulance personeel dus gelukkig niet gebroken.
Ik lig momenteel wel met vreselijke pijn op de bank maar het kon erger aflopen.

Ik rij al meer dan 10 jaar motor en ik ben ook altijd extreem voorzichtig. Maar vandaag heb ik geleerd dat ik als motorrijder toch niet alles in de hand heb. Helaas zijn er toch factoren (vrouwen) die je niet kan voorspellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sanane schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:30:
Gelukkig was mijn snelheid laag ( 15km) i.v.m. naderende stoplicht en ben ik er met blauwe plekken/schaafwonden goed vanaf gekomen.

Sterkte! Leg goed je klachten vast, ook op het schadeformulier. Liever iets te breed/wazig dan te specifiek. Soms kan een kleine tik toch grote gevolgen hebben.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
sanane schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Yep ik heb alle gegevens. Ik ben nog gecontroleerd door de ambulance personeel dus gelukkig niet gebroken.
Ik lig momenteel wel met vreselijke pijn op de bank maar het kon erger aflopen.

Ik rij al meer dan 10 jaar motor en ik ben ook altijd extreem voorzichtig. Maar vandaag heb ik geleerd dat ik als motorrijder toch niet alles in de hand heb. Helaas zijn er toch factoren (vrouwen) die je niet kan voorspellen.
sterkte!

Enne…dit gedrag schijnt zelfs bij mannen ook voor te komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:-( Beterschap en een snel herstel gewenst! En wat @noes zegt, opletten qua fysieke klachten! Als de adrenaline is weggetrokken en je bent een dagje verder kan er toch wat de kop opsteken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

A13X schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:18:
Je gaat de boring van het blok vergroten?
Daar komt het wel op neer ja, simpel uitboren niet omdat de cylinderwanden dan te dun worden en de compressie te hoog maar er zijn prima upgrade sets te koop die dat onder controle hebben. Arbeidsloon en tuning neemt het leeuwendeel van de kosten op zich en dat is niet iets wat ik zelf wil doen.

<>
Amsterdam.
Verkeer in Amsterdam :X
Statistisch ben je er voorlopig weer vanaf maar het is een kwestie van tijd dat je net ff niet afdoende inschat hoe stom je mede weggebruikers kunnen doen.
Overigens zal dat niet zozeer aan Amsterdam liggen maar aan de prioriteiten die andere weggebruikers hebben en daar heb je in grote steden een verhoogde kans op.

sterkte

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Kratje onderdelen is ondertussen alweer herleid tot iets wat op een blok lijkt.
Moet ook wel want maandag zijn zowel m'n @erobase als PS150 verkocht, dus heb nu alleen nog de MSX als motor waar ik mee mag rijden, maar die staat bij mn ouders.....
En ja, de MBX125 heb ik ook nog, maar die staat in de kwarttarief/oldtimer regeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErJnWF-kpihmoE6IzcsAYLKhjdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGJXeBsTt42VVQU2hoFOPai3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jvu8i5-bigIiJeB_GnaHW9R6Hfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqtRbZqAWiqOqvzZSCxm2k3P.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:51

Husqvarna Vitpilen 701
[Afbeelding]

Yamaha XSR 700
[Afbeelding]

Honda CB650R
[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je rijbewijs!!

Ik rij zelf de XSR700. Ik vind het een heerlijke motor. In principe is het gewoon een MT-07 met andere kappen. Dus let wel op als je de MT-07 niet meer fijn vond na een uur rijden kan dat hier ook wel het geval zijn. De XSR heeft wel een net wat breder stuur en een ietwat rechtere houding. Dat kan net het verschil maken maar zoals vele al hier zeggen: Testrijden testrijden testrijden.
Ik ben 1,90m en zit prima op de motor, ik heb lange benen en mijn benen passen precies in de tankinhammen. Zadel is super comfortabel dus ritten van 3 uur zijn geen probleem voor mij.

De Honda rijdt mijn vrouw. Super mooie en soepele motor. Wat sportievere zithouding, dus hier moet je ook opletten. Met mijn lengte zit deze net wat oncomfortabeler daardoor. Deze motor is wat lastiger langzaam te rijden.

Maar nogmaals, testen testen testen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59

Husqvarna Vitpilen 701
[Afbeelding]

Yamaha XSR 700
[Afbeelding]

Honda CB650R
[Afbeelding]
Het is al genoemd, maar wat mij ook opvalt is dat je zegt dat je lesmotor na 1 uur niet comfortabel was, maar alle modellen die je overweegt hebben min of meer dezelfde ergo. Dus ik zou ook zeggen ga vooral veel proefzitten (1 uur proefrit wordt meestal niet echt op prijst gesteld) of kijk of je al eerder kan herkennen of de zit wel of niet goed voor je is op langere termijn.
Ik zou ook zeggen, probeer ook andere type motoren uit, ook al vind je ze niet mooi, dan heb je in ieder geval een beter referentiekader, of misschien zit er toch iets tussen waar je wel verliefd op wordt.

🇺🇦

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Zjemm

...

Zo mijn Ducati 1100 pro dark is besteld
Kan niet wachten 😎
Helaas moet dat wel, want de levering is pas in april

Eerste motor, maar beviel meteen goed met proefrijden

[ Voor 19% gewijzigd door Zjemm op 19-01-2022 10:46 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nycrea schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Het is al genoemd, maar wat mij ook opvalt is dat je zegt dat je lesmotor na 1 uur niet comfortabel was, maar alle modellen die je overweegt hebben min of meer dezelfde ergo. Dus ik zou ook zeggen ga vooral veel proefzitten (1 uur proefrit wordt meestal niet echt op prijst gesteld) of kijk of je al eerder kan herkennen of de zit wel of niet goed voor je is op langere termijn.
Ik zou ook zeggen, probeer ook andere type motoren uit, ook al vind je ze niet mooi, dan heb je in ieder geval een beter referentiekader, of misschien zit er toch iets tussen waar je wel verliefd op wordt.
Ook een veel gemaakte fout, een motor kopen omdat je hem mooi vind qua looks.
En dan na een jaar toch erachter komen dat hij niet past bij je zit/gebruik of iets dergelijks.

Veel gezien dat mensen een dikke super sport halen en vervolgens toerritjes doen en last van polsen en knieen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Dat is letterlijk mijn eerste criterium: Vind ik 'm er gaaf uitzien? :+

Daarna komt "kan ik er opstappen zonder keukentrapje", gevolgd door "zit er wel ABS op?" en "zit ik er wel lekker op?". Pas veel later komen dingen als vermogen enzo, dat vind ik allemaal niet zo interessant, behalve dat het ding wel normaal mee moet kunnen met het verkeer op de snelweg, maar da's vooral voor de veiligheid.

Ik heb wel een vrij brede smaak, hoewel mijn esthetische voorkeur uitgaat naar (neo)retro nakeds en cruisers/choppers. Oké, een supersport als een Ducati Panigale vind ik ook mooi, maar da's puur de looks en ik heb niet echt behoefte om zo'n motor te rijden. Nuja, misschien de Ninja 650, maar da's meer een toermotor met een sporty look.

[ Voor 22% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2022 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
[...]
Dus ik zou ook zeggen ga vooral veel proefzitten (1 uur proefrit wordt meestal niet echt op prijst gesteld) of kijk of je al eerder kan herkennen of de zit wel of niet goed voor je is op langere termijn.
Een motor huren is in dat geval een goede (hetzij wat kostbare) optie om een motor wat langer uit te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Dat is letterlijk mijn eerste criterium: Vind ik 'm er gaaf uitzien :+

Daarna komt "kan ik er opstappen zonder keukentrapje", gevolgd door "zit er wel ABS op?" en "zit ik er wel lekker op?". Pas veel later komen dingen als vermogen enzo, dat vind ik allemaal niet zo interessant, behalve dat het ding wel normaal mee moet kunnen met het verkeer op de snelweg, maar da's vooral voor de veiligheid.
Ja de keuze wordt snel klein als je in lengte beperkt bent, mijn vriendin baalt daar ook van.
Soms zie je iets heel moois maar kan je het meteen al afschrijven omdat het gewoon niet te doen is met 1.65m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Ja de keuze wordt snel klein als je in lengte beperkt bent, mijn vriendin baalt daar ook van.
Soms zie je iets heel moois maar kan je het meteen al afschrijven omdat het gewoon niet te doen is met 1.65m
Die nieuwe Kawasaki Z650 RS lijkt me echt fantastisch, zeker met die groen/gouden kleurstelling.

Heb een tijdje terug bij Goedhart eens op een Diavel gezeten, zat ook heel goed en ondanks dat dat best een zware motor is, voelde het door het lage zwaartepunt best licht. Maar dat ding is dan weer niet te betalen.

Bar-ends er op, tailtidy en posen maar O+ (oké, misschien een andere uitlaat qua vorm zodat het beter bij de retrolook past)

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2022 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
[...]

Bedankt voor je tips. Ik denk dat ik binnenkort paar keer dag motor ga huren. En dan misschien ook andere types inderdaad. Huren is niet heel goedkoop, maar allicht goedkoper dan de verkeerde motor kopen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
Als je niet nog een keer terugkijkt als je wegloopt bij je motor, heb je de verkeerde gekocht.

@disbehave ik mis een triple in je lijstje, Triumph heeft ook een neo-retro in die klasse, de Trident! En 4x huren is goedkoper dan 1x de verkeerde motor kopen plus nog leuker ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Heeft er iemand tips voor een motorweekendje in Duitsland, niet al ver over de grens?
Bedoeling is om met een groepje vrienden (4 man) een weekendje te gaan rijden, incl. 1 of max. 2 overnachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:55:
[...]

En dan na een jaar toch erachter komen dat hij niet past bij je zit/gebruik of iets dergelijks.

Veel gezien dat mensen een dikke super sport halen en vervolgens toerritjes doen en last van polsen en knieen krijgen.
Aan de eene kant met je eens, maar toch, motor blijf ook passie, en als je op een motor rijdt die je suf vindt wordt je er ook niet warm van. Daarom zou ik toch wel zeggen koop iets wat je gaaf vind, maar als je andere dingen probeert buiten je huidige smaak, kun je daar ook toch van gaan houden en gaaf gaan vinden.
disbehave schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Bedankt voor je tips. Ik denk dat ik binnenkort paar keer dag motor ga huren. En dan misschien ook andere types inderdaad. Huren is niet heel goedkoop, maar allicht goedkoper dan de verkeerde motor kopen :)
Ja huren zeker een goed idee, en gewoonbij dealers langs om rond te kijken en proefritjes te doen voor de dingen waar je iets meer interesse in hebt. Proefrit is niet meteen kopen, maar je moet het natuurlijk ook niet al te gek maken om de dealer te vriend te houden.
Als je vrienden hebt die motoren hebben kun je wellicht ook daar op eens proberen (als het niet al te nieuwe dure motoren zijn, anders zijn de vrienden er wellicht niet al te happig op).

[ Voor 34% gewijzigd door Nycrea op 19-01-2022 11:53 ]

🇺🇦

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Nycrea schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Aan de eene kant met je eens, maar toch, motor blijf ook passie, en als je op een motor rijdt die je suf vindt wordt je er ook niet warm van. Daarom zou ik toch wel zeggen koop iets wat je gaaf vind, maar als je andere dingen probeert buiten je huidige smaak, kun je daar ook toch van gaan houden en gaaf gaan vinden.
Is ook mijn mening. Mijn motor is ook niet comfortabel of zuinig, maar ik word er wel gelukkig van. En als je "voor de leuk" rijdt, is dat het belangrijkste

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

-Muncky- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:45:
Heeft er iemand tips voor een motorweekendje in Duitsland, niet al ver over de grens?
Bedoeling is om met een groepje vrienden (4 man) een weekendje te gaan rijden, incl. 1 of max. 2 overnachtingen.
Welke regio van het land zit je? Dat maakt voor de Eifel of Harz nogal wat uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Secsytime schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Welke regio van het land zit je? Dat maakt voor de Eifel of Harz nogal wat uit..
Overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19:28
Secsytime schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Nou ja, de Harz is vanuit NL nergens net over de grens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Eifel is goed te doen in een paar uur heen te jagen, Dan daar een airbnb regelen.
Zelfs voor een dagje is het prima te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Sauerland, net achter het Ruhrgebied zou ook mooi zijn. Ik ken het alleen van erlangs rijden op weg naar het zuiden of naar het oosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Sauerland is inderdaad mooi rijden. Vaak ook niet al te druk daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Van daaruit tot net voorbij Bad Oeynhausen de snelweg nemen en dan is het een kleine 200km binnendoor over leuke stuurweggetjes tot midden in de Harz. Prima te doen voor een weekendje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik ben erg happy met de XSR 700 als mijn eerste motor in ieder geval (zie ook foto's eerder in dit topic). Hij rijdt gewoon erg makkelijk en prettig. Ook deze voel je wel aan je kont na een paar uur, wat dat betreft zal het niet superveel comfortabeler zijn dan een MT07 denk ik (al is de zithouding wel ietsje anders, verder is het min of meer hetzelfde ding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Vanuit Overijssel kan een dagje Tecklenburg ook leuk zijn om een beetje bochtjes te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
R4NCOR schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik ben erg happy met de XSR 700 als mijn eerste motor in ieder geval (zie ook foto's eerder in dit topic). Hij rijdt gewoon erg makkelijk en prettig. Ook deze voel je wel aan je kont na een paar uur, wat dat betreft zal het niet superveel comfortabeler zijn dan een MT07 denk ik (al is de zithouding wel ietsje anders, verder is het min of meer hetzelfde ding).
Ik zag 'm al ja, mooie uitvoering in donkergroen met goud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:37

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

disbehave schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb zelf na het halen van mijn rijbewijs flink wat gehuurd om te orienteren wat voor type motor ik nou wilde kopen. Ik heb dat zelf vooral via Motoshare gedaan. Daar huur je van particulieren (all risk verzekerd), waardoor het aanbod breder is dan bij dealers (niet alleen het nieuwste van het nieuwste, maar ook oudere motoren).

Kan ik zeker aanraden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Vrijdag schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Die nieuwe Kawasaki Z650 RS lijkt me echt fantastisch, zeker met die groen/gouden kleurstelling.

Heb een tijdje terug bij Goedhart eens op een Diavel gezeten, zat ook heel goed en ondanks dat dat best een zware motor is, voelde het door het lage zwaartepunt best licht. Maar dat ding is dan weer niet te betalen.

[YouTube: Kawasaki Z650RS 2022 Review | New Kawasaki Z650 RS Road Test in Marseille | Visordown.com]

Bar-ends er op, tailtidy en posen maar O+ (oké, misschien een andere uitlaat qua vorm zodat het beter bij de retrolook past)
Poh ja die wil mijn vrouw ook graag als volgende motor. Beetje jammer, want ik wil eigenlijk dat ze op een Guzzi V7 gaat rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
_Sunnyboy_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Ik heb zelf na het halen van mijn rijbewijs flink wat gehuurd om te orienteren wat voor type motor ik nou wilde kopen. Ik heb dat zelf vooral via Motoshare gedaan. Daar huur je van particulieren (all risk verzekerd), waardoor het aanbod breder is dan bij dealers (niet alleen het nieuwste van het nieuwste, maar ook oudere motoren).

Kan ik zeker aanraden.
Ik heb gewoon heel eigenwijs de eerste de beste motor gekocht _O-
Reed lekker, technisch in orde, goede prijs. Waarom dan nog moeilijk doen he?

Maar jouw optie is wel verstandiger natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn vriendin heeft op die wijze een SV650 (2021 model) gehaald, ik vond het altijd een beetje de golf onder de motoren maar nu ik hem af en toe meepak moet ik zeggen dat onder de looks en het formaat een heel erg fijn sturende fiets zit!
Ja het heeft niet veel power, maar het geeft je op alle fronten het vertrouwen dat hij netjes doet wat jij wil.

Nee het is niet spannend, maar het is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Zjemm schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:46:
Zo mijn Ducati 1100 pro dark is besteld
Gefeliciteerd !

Beginnen ze nu ook al bij motoren met 'pro' en 'premium' benamingen? Wat houdt dit in? Is het de kleur die 'pro' is of de motor?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Gefeliciteerd !

Beginnen ze nu ook al bij motoren met 'pro' en 'premium' benamingen? Wat houdt dit in? Is het de kleur die 'pro' is of de motor?
Gewenste type bestuurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:03
mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Gefeliciteerd !

Volgens mij staat PRO in dit geval voor de nieuwe generatie (als in: hij lijkt op de vorige, maar is wel degelijk vernieuwd) en is de Dark uitvoering de gunstig geprijsde 'instapper' (maar eigenlijk de meest ideale).
Sinds de Monster dus eigenlijk niet veranderd :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kars schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Volgens mij staat PRO in dit geval voor de nieuwe generatie (als in: hij lijkt op de vorige, maar is wel degelijk vernieuwd) en is de Dark uitvoering de gunstig geprijsde 'instapper' (maar eigenlijk de meest ideale).
Sinds de Monster dus eigenlijk niet veranderd :)
Ik vind het zo'n holle kreet. Net als 'premium', alsof het automatisch beter wordt als dat erop staat. Bij een motor vind ik het helemaal raar. Niets ten nadele van Ducati hoor, niets tegen het merk of de motor in kwestie. Je kunt 'm ook MkII noemen of 'Edizzione Due' (klinkt nog beter ook).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xVEtaI4l.jpeg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Doe Mille de groeten van zijn oude overbuurman in Den Haag. Ik zat bij zijn broetje Duro in de klas. Lang geleden... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De enige échte correcte benaming die ook daadwerkelijk wat zegt over de kwaliteit, betrouwbaarheid, staat van onderhoud, snelheid en dat 'ie van een liefhebber is geweest, is natuurlijk:

BLACK EDITION!!!!!

Meer heb je als motor niet nodig 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zijn er überhaupt veel motoren die max 70dB doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:03
Vrijdag schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:03:
De enige échte correcte benaming die ook daadwerkelijk wat zegt over de kwaliteit, betrouwbaarheid, staat van onderhoud, snelheid en dat 'ie van een liefhebber is geweest, is natuurlijk:

BLACK EDITION!!!!!

Meer heb je als motor niet nodig 8)
Jawel; UNIEK!!!!!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Ik had een collega die met zijn R6 naar pajic was geweest om een extra stille uitlaat erop te zetten. Geen idee hoe stil die precies was, maar die hoorde ik binnen nooit wegrijden.

Dat was overigens zodat hij minder opviel als hij te hard reed / aan het racen was. Niet voor de buren. :+

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Het grote Zero Motorcycles topic

:9

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu2qqceAoORuwcHhMtsXlybNW_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X2aX2vS8vrrJXR5tSF22mxtS.png?f=user_large..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001

Zjemm

...

Ach pro of niet

Ik vind het gewoon een gave motor
En dat heb ik al niet zo snel met motoren 🤪

Ik ga voor lekker rijplezier met dat ding

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Nog mensen die mee willen winterkamperen volgend weekend ?
Camping vlakbij Spa. er komen nu al een 25 motorrijders :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@harley van zaterdag op zondag? Specifieke groep motorrijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Vrijdag/zaterdag/zondag.
Vrijdag heen, zaterdag slap ouwehoeren en vreten zondag weer naar huis.

Was van een klein groepje zijspanrijders maar inmiddels zijn er ook wat solorijders die aanhaken.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op een camping? als in: slapen in een tentje?
Het weer lijkt droog en niet al te koud te worden maar ik ben niet meer uitgerust met materiaal om in een tentje te gaan slapen. Spa is dan weer niet heel ver weg dus een op-en-neertje zou ook kunnen maar ik ben bang dat 2x3 uur rijden bij 7 graden dan toch wel weer een beetje te koud is voor me.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• harley
Ja in een tentje.
We gaan ieder jaar naar ons eigen zogenoemde kouwkleum treffen op de Veluwe tussen kerst en nieuw. Dit jaar wegens corona maatregelen niet op onze reguliere plek kunnen doen en koud was het ook niet. Nu dus herkansing, Weere niet op originele locatie maar hopen wel op wat sneeuw ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrGtg7PBloQvuf5fzqtXjTcwFjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwmXjm0mRhfGlBnlPEyFDbgw.jpg?f=fotoalbum_large
Oude archief foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Als het goed is komt vandaag wat gereedschap binnen zodat ik in ieder geval 1 van de meest basic klusjes aan mijn motor zelf kan gaan doen. Ketting spanning.

Volgens mij long-overdue, maar had geen doppenset die pastte, laat staan een momentsleutel. Dat nu eerst maar gefixt, volgens mij is het daadwerkelijk aanpassen daarna kinderspel :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:26
A13X schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik had een collega die met zijn R6 naar pajic was geweest om een extra stille uitlaat erop te zetten. Geen idee hoe stil die precies was, maar die hoorde ik binnen nooit wegrijden.

Dat was overigens zodat hij minder opviel als hij te hard reed / aan het racen was. Niet voor de buren. :+
Toen ik er vorig jaar een keer was hadden ze er net een hagelnieuwe Panigale V4 staan, welke met het af-fabriek systeem op de Nederlandse circuits sowieso niet welkom is. Daar waren ze dus ook een stiller systeem voor aan het bouwen want de eigenaar wou hem juist als circuitfiets gaan gebruiken. De heren van Pajic kunnen je fiets zo stil of luidruchtig maken als jij dat zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
harley schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:21:
Ja in een tentje.
We gaan ieder jaar naar ons eigen zogenoemde kouwkleum treffen op de Veluwe tussen kerst en nieuw. Dit jaar wegens corona maatregelen niet op onze reguliere plek kunnen doen en koud was het ook niet. Nu dus herkansing, Weere niet op originele locatie maar hopen wel op wat sneeuw ofzo.

[Afbeelding]
Oude archief foto
Vet! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:21:
Ja in een tentje.

[Afbeelding]
Oude archief foto
Elefant treffen-lite dus? :)

Op de veluwe is trouwens een leuke staatsbosbeheer camping, compleet met (overdekte) vuurpit. Midden in het bos :)
https://www.logerenbijdeboswachter.nl/kamperen/drie

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 20-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
We hebben onze eigen vuurschaal ;)
Gaat mee op een aanhanger the achter de motor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUGGthSswqhDUeg2p8WidlD5ZdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YfSfBvqQ6WVJ55EjSmF3eNDP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
We hebben onze eigen vuurschaal ;)
Gaat mee op een aanhanger the achter de motor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUGGthSswqhDUeg2p8WidlD5ZdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YfSfBvqQ6WVJ55EjSmF3eNDP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiuL7xLMOq6gR0DgPaofrhSabu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqQU2OPBr3iSs4jaiEfmGig0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik heb een TomTom Rider 40. Dit inmiddels wat oudere model kan tetheren via bluetooth. Daarmee heb je dan verkeersinfo en eventueel flitsmeldingen.

Nu had ik steeds vaker dat ik wel verbinding had tussen de TomTom en mijn telefoon, maar toch kreeg de TomTom geen of onvoldoende data. Wat schetst mijn verbazing: in het buitenland werkte het soms wel. En thuis ook, vrijwel altijd zelfs. Maar dat soms maakte het lastig te reproduceren.

Gisteren een halve dag de TomTom aan gehad in de auto. Geen verkeersinfo. Ik kom thuis, en tijdens het parkeren op mijn eigen oprit komt de verkeersinfo binnen. Zodra ik verbinding maak met wifi dus. 8)7

Verder zitten zoeken, en uiteindelijk ontdekt dat mijn provider, KPN, mijn telefoon automatisch instelt. (Zoals allemaal) Maar, daarbij stellen ze de dataverbinding in op IPv4/IPv6. Het leek mij logisch dat in het buitenland niet overal IPv6 wordt toegepast, en dat het dan wél werkt. Handmatig ingesteld op IPv4, en het werkt direct probleemloos. Vanmorgen ook enkele malen getest in de auto.

Dus voor nu laat ik mijn dataverbinding maar op IPv4 staan, voor zo lang het werkt.
Ik heb niet de illusie dat TomTom iets gaat aanpassen om dit euvel te verhelpen.
Degenen die ook zo'n ding hebben: doe er je voordeel mee. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Heb een Rider 500 maar die heeft ook zeer regelmatig geen verbinding met de tomtom servers. Zal eens kijken of dit inderdaad een oplossing kan zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bioflap
M'n vrouw en ik gaan eind mei met de motor richting de Balkan. Voor het gemak zetten we de motoren het eerste stuk tot en met Oostenrijk op de aanhanger. Ik was bang dat het een hele uitdaging ging zijn om een plek te vinden waar we onze auto en aanhanger kunnen laten staan, maar na 3 AirBnB eigenaren aangeschreven te hebben is 't al gelukt. Hij mag daar gewoon blijven staan zonder extra kosten.

Kan nu al niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
harley schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:25:
Heb een Rider 500 maar die heeft ook zeer regelmatig geen verbinding met de tomtom servers. Zal eens kijken of dit inderdaad een oplossing kan zijn.
#metoo, zie hier inderdaad ook ipv4/V6 voor lokaal en V4 voor roaming, ben benieuwd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by7tu_SZO7UMsf5HEAme138uylQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGdkaF3smkVh8bQ7RuqcXeOw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bioflap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:15:
M'n vrouw en ik gaan eind mei met de motor richting de Balkan. Voor het gemak zetten we de motoren het eerste stuk tot en met Oostenrijk op de aanhanger
Waarom? Uit tijdgebrek? of domweg om de snelweg/autobahn te vermijden?
Ik doe volgend *dit* jaar een ritje Italie naar een 4 uurig evenement maar daar neem ik gewoon een paar dagen de tijd voor, geen haast, lekker weg van de snelweg rijden en de vakantie start op het moment dat ik thuis opstap.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Waarschijnlijk dat laatste.
Ik zit nog in dilemma: Noorwegen of ook de Balkan(eind mei/begin juni) maar ik zou in dat laatste geval dan met de urlaubsexpress vanaf Düsseldorf meereizen tot aan Verona en vice versa.
Heeft als grootste voordelen voor mij: meer tijd in Italië, Kroatië etc en mijn max ligt op zo'n 500km per dag, dus de kosten van de trein haal ik er grotendeels wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

darkkingll schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:55:
Ik zit nog in dilemma: Noorwegen of ook de Balkan(eind mei/begin juni) maar ik zou in dat laatste geval dan met de urlaubsexpress vanaf Düsseldorf meereizen tot aan Verona en vice versa.
Ik heb vaker gekeken naar dergelijke opties, maar ik vind het voordeel steeds maar zeer beperkt en de kosten eigenlijk veel te hoog. Net als de motor met een aanhanger ergens heen rijden. Als ik dat met de auto kan afleggen, kan ik dat ook met de motor. Nu heb ik toevallig momenteel een zeer comfortabele motor, maar ik ben ook wel eens richting het zuidpuntje van Spanje gereden op een XT600. En dat in 2.5 dag geloof ik (2500km).
Heeft als grootste voordelen voor mij: meer tijd in Italië, Kroatië etc en mijn max ligt op zo'n 500km per dag, dus de kosten van de trein haal ik er grotendeels wel weer uit.
Verona is net geen 1200km, dat is, vooral over de snelweg makkelijk in 2 dagen te doen. Het is inderdaad niet het leukste ritje, maar die autoslaaptrein is ook niet gratis. Voor twee personen met motor mag je ook weer €1100 aftikken. Niet dat ik op mijn geld zit, maar ik vind dat om 1 dag te winnen best veel.

Ooit had ik een wild plan om met een vriend naar Iran te gaan. Dan zouden we de motor ergens naar Turkije laten vervoeren en dan van daaruit Iran in rijden. Na daar te hebben rondgereden, weer zelf terug rijden naar Nederland. Maar dan heb je het over een reis van 9000km enkele reis. Hij heeft zoiets eerder gedaan en de motor ergens in Verwegistan laten brengen via een groepsactie op Horizon Unlimited. Maar dan heb je het ook over een forse afstand. Voor 1000-2000km vind ik dat eerlijk gezegd een beetje zonde van het geld. Best jammer, want het lijkt mij op zich wel aantrekkelijk. Uurtje rijden naar Dusseldorf en de volgende ochtend in Italië zijn. Maarja...als ik daar €1100 voor moet afrekenen, gaat bij mij de lol er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
1100 euro is veel geld idd. Daar kan je aantal nachten in een hotel verblijven en relaxed rijden. Maar tijd is ook geld, soms heb je gewoon geen 2-3 dagen om heen en ook weer te rijden. Dan wordt een weekje vakantie erg kort op locatie.

Ondanks het feit dat het Duitsland is, heeft het ook voordelen om hier te wonen. Dagje rijden en ik ben ik Zwitserland of halverwege Frankrijk. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik ben ook in een dagje in Zwitserland :+
Of in Zweden, dat begint ook met een Z.
Zanzibar (bestaat dat nog ?) zal lastiger worden.

Owja, de PCX loopt ondertussen weer, vanmiddag na het werk even verder in elkaar schroeven.
En toch maar eens N+1 doen qua aantal motoren, want slechts 3 stuks is te weinig.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
botoo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:23:
[...]

Waarom? Uit tijdgebrek? of domweg om de snelweg/autobahn te vermijden?
Ik doe volgend *dit* jaar een ritje Italie naar een 4 uurig evenement maar daar neem ik gewoon een paar dagen de tijd voor, geen haast, lekker weg van de snelweg rijden en de vakantie start op het moment dat ik thuis opstap.
Vorig jaar reed ik alleen en zat m'n vrouw achterop. Toen zijn we vanuit NL vertrokken. Ze rijdt nu zelf, maar we weten nog niet hoeveel KM ze in totaal per dag kan knallen. Om te voorkomen dat we straks meerdere dagen kwijt zijn om uberhaupt in de buurt van de Balkan te komen is een aanhanger wat gemakkelijker. Op 200 meter van mijn huis verhuren ze motoraanhangers, we kunnen in 1 dag naar Villach rijden en weer in 1 dag terug. Het is vooral dus tijdswinst en wellicht een klein beetje kostenbesparing (2x benzine, minimaal 4 overnachtingen).
darkkingll schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:55:
Heb je bepaalde plekken in de Balkan die je wilt bezoeken? Ik moet nog even de routes gaan maken en kijken waar we precies uit willen komen. Plan is sowieso om via Dubvrobnik langs de kust van Kroatie weer naar boven te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
mphilipp schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Ik heb vaker gekeken naar dergelijke opties, maar ik vind het voordeel steeds maar zeer beperkt en de kosten eigenlijk veel te hoog. Net als de motor met een aanhanger ergens heen rijden. Als ik dat met de auto kan afleggen, kan ik dat ook met de motor. Nu heb ik toevallig momenteel een zeer comfortabele motor, maar ik ben ook wel eens richting het zuidpuntje van Spanje gereden op een XT600. En dat in 2.5 dag geloof ik (2500km).

[...]

Verona is net geen 1200km, dat is, vooral over de snelweg makkelijk in 2 dagen te doen. Het is inderdaad niet het leukste ritje, maar die autoslaaptrein is ook niet gratis. Voor twee personen met motor mag je ook weer €1100 aftikken. Niet dat ik op mijn geld zit, maar ik vind dat om 1 dag te winnen best veel.

Ooit had ik een wild plan om met een vriend naar Iran te gaan. Dan zouden we de motor ergens naar Turkije laten vervoeren en dan van daaruit Iran in rijden. Na daar te hebben rondgereden, weer zelf terug rijden naar Nederland. Maar dan heb je het over een reis van 9000km enkele reis. Hij heeft zoiets eerder gedaan en de motor ergens in Verwegistan laten brengen via een groepsactie op Horizon Unlimited. Maar dan heb je het ook over een forse afstand. Voor 1000-2000km vind ik dat eerlijk gezegd een beetje zonde van het geld. Best jammer, want het lijkt mij op zich wel aantrekkelijk. Uurtje rijden naar Dusseldorf en de volgende ochtend in Italië zijn. Maarja...als ik daar €1100 voor moet afrekenen, gaat bij mij de lol er vanaf.
Klopt, het is in principe te doen om er gewoon op de motor heen te rijden. Echter is dat dam c.a. 2400km retour, dus in mijn geval zo'n 140 liter benzine x 1.90 is alleen al 270 euro ongeveer aan brandstof. Plus dan nog overnachten etc zorgt ervoor dat de trein maar een paar honderd euro duurder uitkomt in totaal(770 euro voor trein vs 400 a 500 euro in totaal voor heen en terug rijden).
Dus laten we zeggen dat ik in totaal, slijtage enzo niet meegerekend, 400 euro duurder uit ben, maar daarvoor wel (hopelijk) een stuk comfortabeler in Italië beland.

Naar Noorwegen is het helemaal leuk: half uurtje rijden naar Eemshaven en dan voor 440 euro een retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Bioflap schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:39:
[...]

Vorig jaar reed ik alleen en zat m'n vrouw achterop. Toen zijn we vanuit NL vertrokken. Ze rijdt nu zelf, maar we weten nog niet hoeveel KM ze in totaal per dag kan knallen. Om te voorkomen dat we straks meerdere dagen kwijt zijn om uberhaupt in de buurt van de Balkan te komen is een aanhanger wat gemakkelijker. Op 200 meter van mijn huis verhuren ze motoraanhangers, we kunnen in 1 dag naar Villach rijden en weer in 1 dag terug. Het is vooral dus tijdswinst en wellicht een klein beetje kostenbesparing (2x benzine, minimaal 4 overnachtingen).

[...]

Heb je bepaalde plekken in de Balkan die je wilt bezoeken? Ik moet nog even de routes gaan maken en kijken waar we precies uit willen komen. Plan is sowieso om via Dubvrobnik langs de kust van Kroatie weer naar boven te rijden.
Niet echt, plan was eerst paar dagen zadar, dan mostar, dan net voorbij Dubrovnik en vervolgens vanaf Split naar Ancona en dan nog een paar dagen ergens in de buurt van Florence of Bologna te kamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

darkkingll schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Klopt, het is in principe te doen om er gewoon op de motor heen te rijden. Echter is dat dam c.a. 2400km retour, dus in mijn geval zo'n 140 liter benzine x 1.90 is alleen al 270 euro ongeveer aan brandstof. Plus dan nog overnachten etc zorgt ervoor dat de trein maar een paar honderd euro duurder uitkomt in totaal(770 euro voor trein vs 400 a 500 euro in totaal voor heen en terug rijden).
Waarom kom ik dan op €1100? Twee personen en een motorfiets. Ik heb niet gekeken of het gewicht van de motor een rol speelt, maar dan ben ik natuurlijk de sigaar met 340Kg... :X

Wij zijn twee jaar geleden ook naar Italië geweest en omdat ik niet het hele stuk over de snelweg wilde doen, heb ik 1 dag snelweg gedaan tot Lyon, daar een hotel gepakt en de volgende dag de Alpen in. Dat kostte uiteraard een extra dag, maar het is wél veel leuker dan wéér een dag over de snelweg. Ons doel was dan niet Verona, maar de kust in het westelijke deel van Italië. Van daaruit zijn we in oostelijke richting gegaan en uiteindelijk bij Sienna beland.

Het is altijd aan afweging wat je doet, en de afstand beperkt je enigzins in je bestemmingen, maar zelfs Marokko vind ik nog goed te doen. Het is inderdaad 2.5 dag alleen maar over de snelweg knarren, maar een diehard gaat lekker met de motor 8) Ik heb niet eens een trekhaak en dus ook geen karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Grote kans dat dat is omdat ik in mijn uppie reis? En niet in het hoofdseizoen, wat ook flink scheelt.

Edit: zie het al. Ik haal Hamburg en Düsseldorf door elkaar: beide is voor mij even ver rijden, alleen vanaf Hamburg kan je in mei al, Düsseldorf pas in juni.
Ik kom dan op 716 euro uit.

En voor mij moet het vooral leuk blijven. Ik heb al meerdere keren gemerkt dat, zeker op de terugreis, ik er na 400 a 500 km wel helemaal klaar mee ben. Dus ik ga liever met de nachttrein, dan nog een dagje Hamburg ofzo in en vanaf hamburg is het een uur of 3 rijden terug naar Groningen.

[ Voor 33% gewijzigd door darkkingll op 21-01-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

darkkingll schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:19:
Grote kans dat dat is omdat ik in mijn uppie reis? En niet in het hoofdseizoen, wat ook flink scheelt.
Ah, ik had het met 2 personen gedaan, in september. In het hoogseizoen zie je mij ook niet naar Italië gaan. En in je eentje zijn hotels ook weer duurder natuurlijk.

Maar het is inderdaad ook een kwestie van voorkeur. Er zijn veel mensen die het op die manier doen. Ik heb niet zo'n moeite met langere ritten, en dan niet alleen omdat ik zo'n bankstel wegversperring rij. Met mijn Diversion reed ik ook heel Europa door. Net wat je leuk/fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Tja, het is voor een groot deel ook de motor.
Ik heb voor de gein eens een dagje met een BMW sofa gereden, helemaal nergens last van, maar met mijn huidige en vorige fiets(echte naked, geen toerfietsen zoals een diversion bv) is dat geen pretje, want totaal geen windbescherming enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik denk juist dat als ik helemaal alleen zou rijden, ik wel met de motor was gegaan. Vrouwlief heeft een naked en dan is 't toch minder comfortabel om lange stukken snelweg te rijden. Met de Stelvio ga ik af en toe gewoon staan en dan kun je er wel weer tegenaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tsja...die Yamaha XT600 Tenere uit het jaar kruik was ook redelijk naked hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Als je last hebt van de wind op een naked moet je gewoon meer metal luisteren 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Morgen weer ff verder met de Magna. Het is een beetje een apart verhaal. De pomp werkt nu op contact (standaard gaat deze pas werken als de ontsteking begint te vonken...). De choke werkt, maar gek genoeg moet ik met engine starter/remmenreiniger in het filterhuis blijven spuiten (pulsen, zegmaar) om hem met koud blok te laten doorlopen. Als-ie eenmaal wat opwarmt loopt-ie eigenlijk best goed.

Ik denk dat ik morgen de carbs er maar weer eens af haal om o.a de sproeiers te controleren...

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Bommes

Bewijs dat rode motoren sneller zijn 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Die tikken van de vering die elke keer z'n eindstop ramt brrrr :X

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Poh tering, die kan goed rijden met dat ding. Vraag mij af hoe snel hij z'n motor sloopt met dat gedrag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is zeker niet goed voor de duur van dat apparaat, we knap dat hij het voor mekaar krijgt.. ik doe het hem niet na ..
@Bommes misschien wel over een jaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Man die gast laat het er zo makkelijk uit zien! Klinkt ook lekker zo'n Guzzi.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Requiem19 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:06:
8kg zwaarder dan de 890 :(.

Wel echt bijna gelijk aan het conceptmodel, fantastische looks!
Om hier op terug te komen, de theoretische 8kg blijkt in de praktijk maar 1-2 kg te zijn.

Volledig afgetankt en voorzien van olie is een 790S 469lb 212kg en de Norden 472.1lb 214kg. (van beide zijn er weeg filmpjes van Rottweiler)

Rottweiler geeft zelf aan dat alle 790/890 adventure modellen rond de 470lb zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NMhJK3Yl.jpeg

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
A13X schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Om hier op terug te komen, de theoretische 8kg blijkt in de praktijk maar 1-2 kg te zijn.

Volledig afgetankt en voorzien van olie is een 790S 469lb 212kg en de Norden 472.1lb 214kg. (van beide zijn er weeg filmpjes van Rottweiler)

Rottweiler geeft zelf aan dat alle 790/890 adventure modellen rond de 470lb zitten.

[Afbeelding]
Nice find!

Wel gek dat de opgegeven gewichten zoveel verschillen.

Ik lees op het Advrider forum veel mensen die de Norden al hebben. Zijn bijna allemaal super enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:47:
Als het goed is komt vandaag wat gereedschap binnen zodat ik in ieder geval 1 van de meest basic klusjes aan mijn motor zelf kan gaan doen. Ketting spanning.

Volgens mij long-overdue, maar had geen doppenset die pastte, laat staan een momentsleutel. Dat nu eerst maar gefixt, volgens mij is het daadwerkelijk aanpassen daarna kinderspel :)
En mezelf er vanmiddag maar even toe gezet, en wat ik al verwachtte: het was echt heel erg nodig. Voorgeschreven slack: 25-35mm. Gemeten slack: 45mm :X Geen wonder dat dat aan alle kanten rammelde. Nu weer netjes op 30. Moet zeggen dat ik het best ff eng vond om achterwiel los te draaien, maar achteraf gezien viel het allemaal wel mee. Nog niet mee gereden, maar dat komt nog wel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:12:
Owja, de PCX loopt ondertussen weer, vanmiddag na het werk even verder in elkaar schroeven.
Naja, 1e ritje eindigde met 300m wandelen omdat de vario uit elkaar gevallen was, het 2e en 3e ritje met een brandend temperatuurlampje, dus het is nog niet helemaal perfect :+
Dus zodoende:
En toch maar eens N+1 doen qua aantal motoren, want slechts 3 stuks is te weinig.
De beste motor ooit aangeschaft (ben net 10min thuis, betere foto's volgen wel een keer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RilBMeVgQ2o8X_ryQatRDcktGn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/At6mA8bIFes2YUBqgPb9N55f.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:56:
Ik denk dat ik morgen de carbs er maar weer eens af haal om o.a de sproeiers te controleren...
Gedaan wat me eigenlijk altijd al 't beste leek.

De carbs eraf gehaald en deze bij een motorzaak afgeleverd om ultrasoon te laten reinigen :)

@4x2 Koopt en knutselt mooi door dus :) Hoeveel motoren heb je nu? :P En dan die brommer zut nog..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Op het moment:
MBX125 (staat te koop, maar hoeft niet perse weg)
MSX125 (staat bij mn ouders om origineel te maken en te verkopen)
PCX125 (barrel :+)
NC700X

En dan m'n SFX50 & Citta nog, die laatste staat al maanden in een hoekje te wachten tot ik er zin in heb.
Ow en dan staat er ook nog een E36 in de garage die al 2 jaar als onderdelenopslag dient :+

leeg

Pagina: 1 ... 369 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.