Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 368 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.633 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Waaj schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:01:
@Grubeater weet je zeker dat je bij de RT alle kappen moet verwijderen om bij de zijstandaardschakelaar te komen? :+
Nee, alleen de schetsplaat met de voetsteun hoeft los. Maar als je de zijstandaardschakelaar wilt vervangen moet er wel meer los.
De kabel die aan de schakelaar zit is niet non-destructief te verwijderen. De kabel loopt via het frame omhoog tot net onder de tank om daar op een connector aan te sluiten.
Daarvoor moet het onderste zijpaneel eraf. Om die te verwijderen moet het bovenste zijpaneel los en ook de tanktashouder.
Omdat ik de extra accu ook weg wilde moest de tank los omdat er net een lobe van de tank voor het zijpaneel van het dashboard vakje zit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:00

fdees

Trust me I'm an Engineer

mr_zippey schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:21:
Ik rij vaak spontaan en door het hele jaar door. Als ik kans zie, ga ik er gewoon op uit.. ;)
Al dan niet met de vriendin samen, maar een keertje wat afspreken voor de ene of de andere kant van het water lijkt mij ook wel leuk.. Die tunnelkosten heb je zo terugverdiend met huidige benzineprijzen en dan gooi je de tank een keer vol bij Assenede ofzo.

@Jon156 @fdees @R0y.
Voor mij ook, als het weer het toelaat ga ik rijden. Dus geen pekel en erge wind en regen.

Zullen dan wel eens zien.

Dat tanken scheelt sowieso veel, zelfs met een kleine motor brandstoftank

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
A13X schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:34:
@timmie271 @LankHoar

De FZ1N mag officieel uit de topic start

[Afbeelding]

De Norden ophalen komt dichterbij, maar nog even te druk.

[Afbeelding]

Wel al zin in! *O* *O* totdat ik buiten kom in regen en vrieskou dan iets minder :P

Ook een nieuwe eerste ervaring.... Motor te nieuw, zijn nog amper accessoires verkrijgbaar. Husqvarna heeft er wat en een enkel merk heeft ze al op de lijst maar kan nog niet leveren. :+
Heb hem uit de OP gehaald. Meld het maar (incl. de details) wanneer je nieuwe bike er is. Btw, ik kan je foto's niet zien (iets met adblocker en imgur) dus als deze er al bij stond laat het dan even weten dan kan ik het toevoegen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:29
Vandaag nog een ritje gedaan, zelfs de eerste meters offroad :P eenmaal omdat ik een zijstraat zag waarvan ik dacht oeeee dat ziet er goed uit. Maar door een niet in te schatten plas toch moeten omdraaien. De tweede was omdat ik de afslag verkeerd had, dacht wederom oeee masr stond al heel snel op een oefenterrein van het leger.... ondanks dat het maar een heeeel klein stukje was, toch genoten :P smaakt zeker naar meer.

Kijk eens hoeveel modder!! B)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eeGvqvoWt3qMkv6tRJz36YotHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMOX1qpb9P4DMnWUHB04Nfgg.jpg?f=fotoalbum_large

Pintje voor degene die de abdij raadt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a90Cb1qxr1BV0mPvPFkCnBrREAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bC7IHVqtUNCjQlDGdUaGLlQx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
A13X schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:34:
@timmie271 @LankHoar

De FZ1N mag officieel uit de topic start

[Afbeelding]

De Norden ophalen komt dichterbij, maar nog even te druk.

[Afbeelding]

Wel al zin in! *O* *O* totdat ik buiten kom in regen en vrieskou dan iets minder :P

Ook een nieuwe eerste ervaring.... Motor te nieuw, zijn nog amper accessoires verkrijgbaar. Husqvarna heeft er wat en een enkel merk heeft ze al op de lijst maar kan nog niet leveren. :+
Komt die ook uit Drachten toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:37

A13X

Dude

418O2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Komt die ook uit Drachten toevallig?
Ook? Maar nee, deze staat bij JTX Racing in Cuijk.

De FZ1N ooit in Nijmegen opgehaald, dus die ook niet.

@LankHoar onderste is de Norden, maar maak wel een foto wanneer ik hem opgehaald heb. Details = nieuw = 2022 en ben nog niet verhuisd.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:10
Zorg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:25:
[Afbeelding]
West-Vleteren? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door theredone51 op 09-01-2022 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
Helaas, dan was ik wel met de auto gegaan om een bak mee te nemen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zorg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:35:
Helaas, dan was ik wel met de auto gegaan om een bak mee te nemen :P
Abdij Maria Toevlucht?.
Westmalle dus.

Ik heb de extra accu van de RT-P maar aan de Optimate gehangen, kijken wat die nog doet na 8 jaar zonder onderhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 10-01-2022 00:10 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:51
Zorg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:25:
Vandaag nog een ritje gedaan, zelfs de eerste meters offroad :P eenmaal omdat ik een zijstraat zag waarvan ik dacht oeeee dat ziet er goed uit. Maar door een niet in te schatten plas toch moeten omdraaien. De tweede was omdat ik de afslag verkeerd had, dacht wederom oeee masr stond al heel snel op een oefenterrein van het leger.... ondanks dat het maar een heeeel klein stukje was, toch genoten :P smaakt zeker naar meer.

Kijk eens hoeveel modder!! B)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Westmalle :9
Volgende keer eerst helemaal naar beneden scrollen Kars 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kars op 10-01-2022 12:05 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zo heb je op motorforum de landmarkrally, en afgelopen jaar iets vergelijkbaars gedaan met ons motorclubje. (helaas iets te weinig fanatiekelingen die mee gingen doen)

Maar zo kun je in Zuid-Nederland, België en Duitsland wel een leuk thema opzetten: Brouwerijen, en waterproducenten.

Spa, Gerolsteiner, Chaudfontaine, Brand, Gulpener, Alfa, Rochefort, Jupiler, Lachouffe, Floreffe, Chimay.
En dat is alleen al uit mijn hoofd een kleine selectie van wat grotere namen in (Zuid-)Limburg en onder Luik en Namen.
Gerolsteiner ligt uiteraard een stukje de Eifel in, maar toch. :) Als je dan toch bezig bent kun je ook nog Bitburger meenemen, en... :9 :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
WML, Brabant Water, Vitens, enz.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Als je dan tóch in Gerolstein bent dan kun je 'Veltins' ook wel even mee pakken als "Klein Lokaal Biermerk / Brouwerijtje", toch? :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:28:
@DrivinUCrazy Als je dan tóch in Gerolstein bent dan kun je 'Veltins' ook wel even mee pakken als "Klein Lokaal Biermerk / Brouwerijtje", toch? :+
Dat ligt in Grevenstein, niet in Gerolstein.
Maar dat kan ook wel erbij ja. :P

Mijn solo-tripje naar het Sauerland afgelopen september was naar Grevenstein. ;)
Bommes schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:24:
[...]

WML, Brabant Water, Vitens, enz.. :P
WML heeft op diverse plekken tappunten gemaakt in stadscentra, maar daar ga ik dan weer niet voor mijn plezier met de motor heen. :P
Maar mochten de grenzen weer eens dicht gaan omdat we in het buitenland persona non grata zijn, wel een leuke optie om toe te voegen!

[ Voor 49% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-01-2022 12:58 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy ik reageerde meer op het woordje waterproducenten dat zijn nameijk de WML en dergelijke ook natuurlijk. ;)
Ja ik werk bij een waterproducent.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat had ik al in de gaten. Waterbottelarijen klinkt alleen voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik ben van plan om de basic training bij BERRT te volgen en iets erna waarschijnlijk ook gelijk door met de Intermediate training. Twijfel alleen of ik m’n eigen 1200GS of huur motor zal nemen. Opzich zien de filmpjes er niet heel veel ruiger uit dan wat ik nu ook al wel zelf al doe.

Het kan zelfs met straatbanden zeggen ze. Ik heb nu Scorpion Trail erop, maar wil naar Anakee Adventure overstappen.

Volgens mij zijn hier wel wat ervaringsdeskundigen die de training ook gevolgd hebben?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Aanstaande zaterdag ga ik een off-road training volgen, op mijn eigen motor.
Niet bij Bertt maar bij iemand anders maar ik zou zeggen doe het gewoon op je eigen motor.
Tenminste als je je een beetje zeker op je motor voelt.
Ben je te angstig om je motor om te laten vallen en heb je het idee dat dat je "durf" gaat beïnvloeden dan zou je misschien wel beter wat kunnen huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:04
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:01:
Ik ben van plan om de basic training bij BERRT te volgen en iets erna waarschijnlijk ook gelijk door met de Intermediate training. Twijfel alleen of ik m’n eigen 1200GS of huur motor zal nemen. Opzich zien de filmpjes er niet heel veel ruiger uit dan wat ik nu ook al wel zelf al doe.

Het kan zelfs met straatbanden zeggen ze. Ik heb nu Scorpion Trail erop, maar wil naar Anakee Adventure overstappen.

Volgens mij zijn hier wel wat ervaringsdeskundigen die de training ook gevolgd hebben?
Training is goed te doen op de eigen 1200GS mits deze valbeugels heeft voor de cilinderkoppen. Zelf zou ik het alleen niet nog een keer doen op straatbanden, dat maakte het wel zwaarder en spannender dan het had hoeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Phyth0n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Training is goed te doen op de eigen 1200GS mits deze valbeugels heeft voor de cilinderkoppen. Zelf zou ik het alleen niet nog een keer doen op straatbanden, dat maakte het wel zwaarder en spannender dan het had hoeven zijn.
Ja ik heb valbeugels om m’n cilinders.

Met een huurmotor gaat het aspect schade aan de motor sowieso niet in je hoofd zitten, dat scheelt wel natuurlijk. En die hebben helemaal offroad banden erop.

Misschien eerste keer maar huren en eens kijken hoe het gaat. De veilige, maar wat duurdere, keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Ja ik heb valbeugels om m’n cilinders.

Met een huurmotor gaat het aspect schade aan de motor sowieso niet in je hoofd zitten, dat scheelt wel natuurlijk. En die hebben helemaal offroad banden erop.

Misschien eerste keer maar huren en eens kijken hoe het gaat. De veilige, maar wat duurdere, keuze.
Bang zijn voor schade viel bij mij wel mee na t eerste half uur. Wat mij vooral scherp hield was mijn eigen veiligheid, dan maakt een huur motor niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Phyth0n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Bang zijn voor schade viel bij mij wel mee na t eerste half uur. Wat mij vooral scherp hield was mijn eigen veiligheid, dan maakt een huur motor niet uit.
Dat is waar. Maar het gaat allemaal niet gek hard toch?

Wat had jij er voor banden onder liggen toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Dat is waar. Maar het gaat allemaal niet gek hard toch?

Wat had jij er voor banden onder liggen toen?
Gaat inderdaad vrij rustig aan bij de oefeningen, het tempo bepaal je zelf, op t eind wat vlotter via onverharde wegen terug naar t startpunt.

Ik had achter vooral last van de straatband, dat was een bridgestone a41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@VidaR-9 Die Pirelli Scorpion Trail banden kunnen in het terrein stiekem nog best veel 'fratsen' hebben, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:22
Als je een adventure haalt voor offroad dan is schade toch iets wat erbij hoort? Je gaat sowieso een keer om.
Eerste krasje doet even pijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
De anakee adventure zou ik dan wel laten voor wat het is. Dat is gewoon een straatband. Met een beetje modder of zand zit dat profiel direct vol.

En mijn persoonlijke ervaring: onder hellingshoek heel vage feedback door de beweging in de band, waardoor ik niet met 100% vertrouwen reed. Ondanks dat de band nooit een onbedoeld uitstapje gemaakt heeft, ook niet in de regen, werd ik er toch geen vriendjes mee. Wel helemaal opgereden, ik dacht 14.000 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:18:
Als je een adventure haalt voor offroad dan is schade toch iets wat erbij hoort? Je gaat sowieso een keer om.
Eerste krasje doet even pijn ;)
Daarom moet je gewoon voor offroad een oud kreng ergens halen. Echt hard core offroad wilde ik niet gaan doen op die GSA, die was mij een beetje te duur om af te gaan raggen. Een beetje greenlaning, maar meer liever niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:33:
De anakee adventure zou ik dan wel laten voor wat het is. Dat is gewoon een straatband. Met een beetje modder of zand zit dat profiel direct vol.

En mijn persoonlijke ervaring: onder hellingshoek heel vage feedback door de beweging in de band, waardoor ik niet met 100% vertrouwen reed. Ondanks dat de band nooit een onbedoeld uitstapje gemaakt heeft, ook niet in de regen, werd ik er toch geen vriendjes mee. Wel helemaal opgereden, ik dacht 14.000 km.
Ligt ook aan de motor? met de KTM adventure vind ik de anakee adventure heerlijk rijden. geen rare uitstapjes, vol vertrouwen in de bocht, pegs kan ik aan de grond rijden er mee op asfalt. heerlijk op gravel.

mul zand en modder te weinig ervaring mee om een mening te geven over banden. (meer op gravel / hardere zandwegen gereden)

Het was wel even wennen aan hoe hij de bocht in valt. Een stuk minder v vormig val profiel dan de banden die ik eerst had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
A13X schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:08:
@LankHoar onderste is de Norden, maar maak wel een foto wanneer ik hem opgehaald heb. Details = nieuw = 2022 en ben nog niet verhuisd.
Heb deze details alvast geplaatst, en tag me maar weer even voor de foto wanneer je die hebt ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 17:14
Hoe gaan jullie om met het winterse weer en eventueel pekel op de weg? Hoevaak moet dat eraf gespoeld worden?
Ik krijg vandaag deze verwarmde handschoenen binnen: https://motorhuisbakker.n...nen-8942612/category/640/
Verder heb ik prima kleren om denk ik de kou door te komen.

Reden waarom ik dit vraag; vanaf februari heb ik een nieuwe baan die tot aan de zomervakantie op 40KM enkele reis ligt. Daarna kan ik waarschijnlijk gewoon lekker met de fiets op een andere locatie. Ik moet mijn leaseauto inleveren, dus ik wil voor dit stukje geen auto aanschaffen maar het 'lekker' met de motor doen. Behalve als het echt flink gaat sneeuwen ofzo, dan leen ik wel een auto van schoonouders of iets dergelijks.

Edit: Ik heb trouwens een Yamaha XSR700 (naked, retro) woonachtig in het noorden van Limburg.

[ Voor 5% gewijzigd door Precedente op 12-01-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precedente schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:27:
Hoe gaan jullie om met het winterse weer en eventueel pekel op de weg?
Niet :+ Ik rij dan gewoon niet.
Hoevaak moet dat eraf gespoeld worden?
Het liefst na elke rit. Je moet dat pekel geen enkele kans geven, want je motor rot onder je kont vandaan. En het komt overal, zeker als het nat weer is. Daarom doe ik het niet, want ik heb geen tuinslang bij de flat (ik woon 20 hoog; motor in pakeergarage). Ik heb wel zo'n mobiele hogedrukreiniger, maar dat is zo'n gedoe, dus die gebruik ik alleen als ik de motor ga wassen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18

cooper_s1

MINI's rule

Hoe gaan jullie om met het winterse weer en eventueel pekel op de weg? Hoevaak moet dat eraf gespoeld worden?
Ik krijg vandaag deze verwarmde handschoenen binnen: https://motorhuisbakker.n...nen-8942612/category/640/

Reden waarom ik dit vraag; vanaf februari heb ik een nieuwe baan die tot aan de zomervakantie op 40KM enkele reis ligt. Daarna kan ik waarschijnlijk gewoon lekker met de fiets op een andere locatie. Ik moet mijn leaseauto inleveren, dus ik wil voor dit stukje geen auto aanschaffen maar het 'lekker' met de motor doen. Behalve als het echt flink gaat sneeuwen ofzo, dan leen ik wel een auto van schoonouders of iets dergelijks.

Edit: Ik heb trouwens een Yamaha XSR700 (naked, retro) woonachtig in het noorden van Limburg.
Ik rijd wel als het kan zo als afgelopen maandag, wel wat fris maar verder prima rij weer.
Bij thuiskomst laat ik de motor even afkoelen en spoel hem dan rijkelijk af en daarna met een doek even afdrogen. Als er verder weer echt winters weer komt met hagel of natte sneeuw oid rij ik ook niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Je hebt beschermingsmiddelen in spuitbussen / kwastbaar, acf50 etc. zeker een aanrader om op tijd te doen. Beste is met koud water schoonspuiten en drogen.

Verder afhankelijk van omstandigheden. heb het een tijdje 1x in de 2 weken afgespoeld. Maar was redelijk droge periode. Op paar boutjes en de remschijven kon ik het zien dat ik er in de winter mee rij.

Wil je hem netjes hebben voor zondagse ritjes. kijken naar wat anders / pekel motor.
Heb je een motor om te gebruiken, gewoon rijden. bescherming helpt, regelmatig afspoelen. En niet zuur worden als je wat aanslag ziet op boutjes, moertjes of metaal. Uitlaatbochten gaan met name hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Patrock schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Ligt ook aan de motor? met de KTM adventure vind ik de anakee adventure heerlijk rijden. geen rare uitstapjes, vol vertrouwen in de bocht, pegs kan ik aan de grond rijden er mee op asfalt. heerlijk op gravel.

mul zand en modder te weinig ervaring mee om een mening te geven over banden. (meer op gravel / hardere zandwegen gereden)

Het was wel even wennen aan hoe hij de bocht in valt. Een stuk minder v vormig val profiel dan de banden die ik eerst had.
Ligt waarschijnlijk nog meer aan de rijder/rijstijl. De Anakee Adventure is immers alleen beschikbaar onder vergelijkbare motoren. In mijn geval was dat de Super Tenere XT1200Z.
Hoe dan ook, bij de meeste banden sleet ik ze over de gehele breedte gelijkmatig af. Bij de Anakee Adventure heb ik dat vertrouwen nooit gehad, puur omdat de band zo veel flexte onder hellingshoek.

Ik ben benieuwd naar de bandenslijtage onder de Tracer 9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:22:
Momenteel heb ik een offerte liggen voor een nieuwe BMW S1000XR. Ik ben me aan t oriënteren op een verzekering, maar loop er tegenaan dat er maar weinig aanbieders zijn waar ik terecht kan ivm de nieuwwaarde van de motor. Wellicht ook ivm vermogen en/of schadevrije jaren (heb pas 2 jaar m’n rijbewijs).

Iemand tips waar ik terecht kan? Of waar ik kan vergelijken? Op pricewise komen er maar 2 verzekeraars als optie uit.

Ik ga het via BMW zelf ook nog even navragen.
Unive zou het moeten lukken, althans mij ook gelukt ;-) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hoe gaan jullie om met het winterse weer en eventueel pekel op de weg?
Ik gooi er drie gietertjes water overheen. Met name remblok, wiel, en onderkant motor. Ik ga 'm niet helemaal afdrogen hoor, dat gaat me te ver.

Qua winters weer: net als de Mandalorian, lekker veel lagen. Ik heb een goed pak, verwarmde handschoenen (net als jij), maar bij < 10°C heb ik ook nog een dikke trui aan. Ook al heeft m'n waterdichte pak een binnenvoering.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
TucanoItaly schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik gooi er drie gietertjes water overheen. Met name remblok, wiel, en onderkant motor. Ik ga 'm niet helemaal afdrogen hoor, dat gaat me te ver.

Qua winters weer: net als de Mandalorian, lekker veel lagen. Ik heb een goed pak, verwarmde handschoenen (net als jij), maar bij < 10°C heb ik ook nog een dikke trui aan. Ook al heeft m'n waterdichte pak een binnenvoering.
En dat alles in een Renault Zoe Q90 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Laatst online: 16-09 17:58

Ik ben wel heel benieuwd naar die handschoenen, hoe de pasvorm is en hoe lang je met een accu kunt. Ik ben namelijk ook wat aan het rondkijken voor een paar verwarmde handschoenen en deze zijn dan nog te betalen. De meeste zijn wel 200euro.

Dus als je wat meer info/ervaring hebt met de handschoenen ben ik wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
meneer deff schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar die handschoenen, hoe de pasvorm is en hoe lang je met een accu kunt. Ik ben namelijk ook wat aan het rondkijken voor een paar verwarmde handschoenen en deze zijn dan nog te betalen. De meeste zijn wel 200euro.

Dus als je wat meer info/ervaring hebt met de handschoenen ben ik wel benieuwd.
Zijn gister pas binnengekomen haha. Maar de pasvorm is goed! Ik heb grote handen met lange vingers, dus dat is altijd wel een dingetje. Ik had online een maattabel gevonden voor je hand op te meten, hierin moet je wel ruim gaan zitten. Dus voor mij was het na het opmeten alsnog een maat groter.
Volgens de specificaties gaat de batterij 2 uur mee op de hoogste setting = 60 graden, 2,5uur op 50 graden en 3uur op 45 graden geloof ik.

Bij het aanzetten duurt het een minuut of 2-3 voordat je het echt begint te voelen. Maar daarna is het heerlijk.

Ze zitten heel fijn, zien en voelen kwalitatief mooi. Maar moet er nog echt in de praktijk gebruik van gaan maken om echt een goed oordeel te kunnen vellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hkuit schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:20:
[...]

En dat alles in een Renault Zoe Q90 _/-\o_
Extra kilometers, yo

:+

Wel jammer dat je niet reageert op mijn Mandalorian reference, zo mijn best op gedaan :( :( :( :D

[ Voor 20% gewijzigd door TucanoItaly op 13-01-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Precedente schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Zijn gister pas binnengekomen haha. Maar de pasvorm is goed! Ik heb grote handen met lange vingers, dus dat is altijd wel een dingetje. Ik had online een maattabel gevonden voor je hand op te meten, hierin moet je wel ruim gaan zitten. Dus voor mij was het na het opmeten alsnog een maat groter.
Volgens de specificaties gaat de batterij 2 uur mee op de hoogste setting = 60 graden, 2,5uur op 50 graden en 3uur op 45 graden geloof ik.

Bij het aanzetten duurt het een minuut of 2-3 voordat je het echt begint te voelen. Maar daarna is het heerlijk.

Ze zitten heel fijn, zien en voelen kwalitatief mooi. Maar moet er nog echt in de praktijk gebruik van gaan maken om echt een goed oordeel te kunnen vellen
Top klinkt goed. Benieuwd hoe ze je bevallen. Ga me ook eens verdiepen in deze handschoenen. Ik ben ook altijd lastig met handschoenen, meestal heb ik best wel grote handschoenen nodig. Valt de maat een beetje te vergelijken met andere merken, heb nameijk meestal maat 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Het loont wel om te gaan shoppen voor die verwarmde handschoenen, trouwens. Bijv. de Macna Ion RTX kost meestal rond de 180 euro, maar is bij XLMoto en nr1 te koop voor €153. Die gaat tot 4XL, en dat is naar mijn weten maat 12.

[ Voor 13% gewijzigd door TucanoItaly op 13-01-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
Net een rondje gemaakt met de Macna foton. Vallen een beetje klein, mijn kleine handjes passen dus in een maatje M. Wel iets groter dan Alpine stars waar ik zelfs maat L had.
Na een uur rijden(vooral binnenwegen, stukje 100) op de warmste stand heb ik geen zweethanden maar zijn ze wel gewoon warm genoeg gebleven(nou was het wel bijna 4 graden volgens de motor dus niet extreem koud.
Had eigenlijk wel verwacht dat de warmte rondom zou zitten maar het komt echt alleen van de buitenkant, dus handvat verwarming kan nog steeds helpen bij temperaturen onder 0 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
meneer deff schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Top klinkt goed. Benieuwd hoe ze je bevallen. Ga me ook eens verdiepen in deze handschoenen. Ik ben ook altijd lastig met handschoenen, meestal heb ik best wel grote handschoenen nodig. Valt de maat een beetje te vergelijken met andere merken, heb nameijk meestal maat 11.
Hier een foto van het boekje qua maten. Kon het zo snel op internet niet vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fkj4EZRXaAkRyga6fbdnG6ddxGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21CFFnhBEklAZwpUCC1O6kOl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
erik23 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:49:
Had eigenlijk wel verwacht dat de warmte rondom zou zitten maar het komt echt alleen van de buitenkant, dus handvat verwarming kan nog steeds helpen bij temperaturen onder 0 denk ik.
De draden voor de verwarming zitten ook alleen aan de buitenkant. Dus handvatverwarming heeft zeker nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
In de motoplus een paar weken geleden stonden de: Claw Siberia verwarmde handschoenen.
Geen ervaringen mee maar ik zag dat ze een (volgens de fabrikant) waterdicht membraan hadden.
Prijs volgens het tijdschrift: €179,95 €145,- zie ik nu.
Info: www.jhsports.nl

Nogmaals geen ervaring of belang bij, moest er toevallig aan denken na jullie discussie hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 13-01-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:09
Bommes schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:15:
In de motoplus een paar weken geleden stonden de: Claw Siberia verwarmde handschoenen.
Geen ervaringen mee maar ik zag dat ze een (volgens de fabrikant) waterdicht membraan hadden.
Prijs volgens het tijdschrift: €179,95 €145,- zie ik nu.
Info: www.jhsports.nl

Nogmaals geen ervaring of belang bij, moest er toevallig aan denken na jullie discussie hierover.
Volgens mij is het wel 180,- die 148,72 is ex btw ;) maar wel mooi spul hoor.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Technisch vraagje :)
Maakt het uit als je 2 verschillende merk Uitlaat pakkingen gebruikt die verder wel gewoon bij de motor horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pagman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:37:
Technisch vraagje :)
Maakt het uit als je 2 verschillende merk Uitlaat pakkingen gebruikt die verder wel gewoon bij de motor horen?
Zolang ze maar van 't zelfde materiaal gemaakt zijn én de zelfde afmetingen (met name dikte) hebben... Pas de Problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Will_M schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Zolang ze maar van 't zelfde materiaal gemaakt zijn én de zelfde afmetingen (met name dikte) hebben... Pas de Problem!
Toppie, er komt een nieuwe uitlaat onder ik was alleen vergeten dat je dan ook voor de zekerheid nieuwe pakkingen kan plaatsen. Helaas is de voorraad overal best wel slecht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:44
Zorg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:53:
Rondje google zegt indd dat meerdere mensen er last mee hebben en lijkt toch wel het apparaat zelf te zijn. Wordt dus weer even omruilen ben ik bang
Gaat het over een Navigator VI? Mag binnenkort mijn derde exemplaar ophalen bij de BMW dealer. Nummer twee dateerde van mei 2021 en was de verbeterde versie waar de ghost finger verholpen zou zijn :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
TucanoItaly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Wel jammer dat je niet reageert op mijn Mandalorian reference, zo mijn best op gedaan :( :( :( :D
Sorry, ik wist niet wat dat was. Even gezocht: https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Mandalorian Is hij van de laagjes 🙂?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Precedente schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Hier een foto van het boekje qua maten. Kon het zo snel op internet niet vinden.[Afbeelding]
Bedankt, ik ga eens even meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

offtopic:
The Mandalorian heeft net als wij een base layer, armor en helm. Sorry, ik ben een Star Wars nerd :+

[ Voor 3% gewijzigd door TucanoItaly op 14-01-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
RealPG schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Gaat het over een Navigator VI? Mag binnenkort mijn derde exemplaar ophalen bij de BMW dealer. Nummer twee dateerde van mei 2021 en was de verbeterde versie waar de ghost finger verholpen zou zijn :N
Yeps dat is em .... zal morgen maar even binnespringen bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 13:15

13art

Moderator Mobile
Bij m'n Versys 1000 valt het me op dat wanneer ik stapvoets wil rijden de motor hier moeite mee lijkt te hebben in de zin van dat dit wat schokkerig gaat. Op de lesmotor (Honda cb650) is me dit nooit echt opgevallen. Is dit iets wat wellicht hoort bij een grotere motor? Of is het iets om een keer naar te laten kijken of wellicht eenvoudig zelf op te lossen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:55
13art schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:34:
Bij m'n Versys 1000 valt het me op dat wanneer ik stapvoets wil rijden de motor hier moeite mee lijkt te hebben in de zin van dat dit wat schokkerig gaat. Op de lesmotor (Honda cb650) is me dit nooit echt opgevallen. Is dit iets wat wellicht hoort bij een grotere motor? Of is het iets om een keer naar te laten kijken of wellicht eenvoudig zelf op te lossen?
Je koppeling gebruiken :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat doe ik uiteraard want zo geleerd O-)
Koppeling met lichtjes de achterrem. Maar jij bedoeld alleen de koppeling?

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 14-01-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
..en wat achterrem er bij :) Op sommige motoren is het moeilijk omdat ze beginnen te bokken, maar een 1000cc viercilinder zou daar niet moeilijk over mogen doen.

[ Voor 27% gewijzigd door theredone51 op 14-01-2022 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:55
13art schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik bedoelde inderdaad zoals je het geleerd hebt. In principe zou het dan wel soepel moeten gaan. Sommige motoren met een hoog koppel zijn wel wat gevoeliger voor de juiste balans tussen koppeling, gas en achterrem. Misschien is het gewoon even wennen aan het karakter van je motor?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
geert_s schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Ik bedoelde inderdaad zoals je het geleerd hebt. In principe zou het dan wel soepel moeten gaan. Sommige motoren met een hoog koppel zijn wel wat gevoeliger voor de juiste balans tussen koppeling, gas en achterrem. Misschien is het gewoon even wennen aan het karakter van je motor?
Dat denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:09
Hmm misschien een versnelling lager?! Ik kan mij ook wel voorstellen dat als je in z'n 2 of hoger een 4 cilinder nog wel laat bokken. (Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat je stapvoets in z'n één doet.)

Zelf heb ik er geen last van en rijd een 1200 4cil. Met de 2cil 1000cc van een maat is het wat lastiger, maar dan laat je de koppeling wat meer slippen en geef je iets meer gas (een streepje meer, zoals de instructeur dat destijds zei)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:16
Is het geen kwestie van wat meer gas bij te geven?
Mijn lesmotor (sv650) kan zich vlot voorttrekken zonder extra gas, waar mijn oudere v strom duidelijk wat revs moet hebben voordat ik kan spelen met koppeling en achterrem.
PS Heb per ongeluk uw bericht gerapporteerd ipv gequote 7(8)7 excuus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sobbereng schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Is het geen kwestie van wat meer gas bij te geven?
Mijn lesmotor (sv650) kan zich vlot voorttrekken zonder extra gas, waar mijn oudere v strom duidelijk wat revs moet hebben voordat ik kan spelen met koppeling en achterrem.
PS Heb per ongeluk uw bericht gerapporteerd ipv gequote 7(8)7 excuus
Zou ook nog kunnen inderdaad. Dat was bij mijm lesmotor ook niet nodig. Zal het eens uitproberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

theredone51 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:55:
[...]

..en wat achterrem er bij :) Op sommige motoren is het moeilijk omdat ze beginnen te bokken, maar een 1000cc viercilinder zou daar niet moeilijk over mogen doen.
Waarom zou je de achterrem gebruiken? Nergens voor nodig.

Het gas net boven stationair doseren voor genoeg koppel. En dan de koppeling half laten opkomen en daar wat mee spelen. Meer heb je niet nodig :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
M14 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Het gas net boven stationair doseren voor genoeg koppel. En dan de koppeling half laten opkomen en daar wat mee spelen. Meer heb je niet nodig :).
Dat werkt niet op elke motor. Beetje achterrem zorgt voor stabiliteit en een trekkende motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Zo heb ik dat mijzelf ook ooit aangeleerd met de brommer en ik deed dat ook tijdens de motorrijles. De instructeur heeft toen laten zien hoe de techniek met de slepende achterrem werkt en uitgelegd waarom dat 'beter' is. Het grote voordeel van het werken met de achterrem is dat ie beter te doseren is. Je bent immers met je stuur bezig,dus het vergt best wel wat vaardigheid om tijdens het manoeuvreren met je stuur ook nog eens de juiste druk op de hendel te houden en te doseren. Ik ben er zelf altijd best wel goed in geweest, maar heb toch ervaren dat het met de achterrem eigenlijk makkelijker is. Ik doe het nog wel eens bij gelegenheid op de koppeling, maar de achterrem techniek heeft ook zo zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

mphilipp schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 01:53:
[...]

Zo heb ik dat mijzelf ook ooit aangeleerd met de brommer en ik deed dat ook tijdens de motorrijles. De instructeur heeft toen laten zien hoe de techniek met de slepende achterrem werkt en uitgelegd waarom dat 'beter' is. Het grote voordeel van het werken met de achterrem is dat ie beter te doseren is. Je bent immers met je stuur bezig,dus het vergt best wel wat vaardigheid om tijdens het manoeuvreren met je stuur ook nog eens de juiste druk op de hendel te houden en te doseren. Ik ben er zelf altijd best wel goed in geweest, maar heb toch ervaren dat het met de achterrem eigenlijk makkelijker is. Ik doe het nog wel eens bij gelegenheid op de koppeling, maar de achterrem techniek heeft ook zo zijn voordelen.
Het is wel een extra handeling die je moet controleren. Als je een beetje goed bent met het controleren van het gas en koppeling, dan heb je die achterrem niet nodig.

Het is wel een extra handeling die je moet controleren. Als je een beetje goed bent met het controleren van het gas en koppeling, dan heb je die achterrem niet nodig.

Het enige wat je doet met de achterrem is het te veel en vermogen dempen terwijl je koppel blijft houden.
theredone51 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Dat werkt niet op elke motor. Beetje achterrem zorgt voor stabiliteit en een trekkende motor.
Dan ben ik benieuwd op welk type motoren het volgens jou niet werkt ;).

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 15-01-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Het forum doet stom en verprutst m'n edit :'(
Maar nu lijkt het soort van gefixt, behalve dan dat ik dit niet kan weghalen.

[ Voor 135% gewijzigd door M14 op 15-01-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:37

A13X

Dude

M14 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Het enige wat je doet met de achterrem is het te veel en vermogen dempen terwijl je koppel blijft houden.

[...]

Het voordeel van de achteren erbij pakken is dat de ketting/kardan op spanning blijft staan. Als je dus een klein beetje varieert in snelheid krijg je dan geen schokken van het op spanning komen van de aandrijflijn.

Of dat het nodig is, ligt denk ook aan hoe handig je zelf bent en hoe rauw je motor loopt. Bij de FZ1N had ik het niet nodig idg.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
M14 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:59:
Werkt niet 'lekker' had het eigenlijk moeten zijn. Sommige motorfietsen die ik al heb gehad zijn onderin erg nukkig (door motor of aandrijflijn) en dan is wat meer tractie in combinatie met wat achterrem fijner werken.

Je moet het trouwens helemaal zelf weten of je wel/geen achterrem gebruikt. Ik doe al eens een motor training en dan heb je hier in BE veel mensen die het rijbewijs nog 'gekregen' hebben. Die rijden vaak al hun hele leven zonder de achterrem veel te gebruiken.

Dan is het altijd mooi om te zien wat een verschil het maakt als ze door hebben hoe je dat ding tijdens trage manoeuvres kunt gebruiken, maar ook tijdens het normale rijden :)

Die 'extra handeling' ervaar ik dan ook niet zo, het is eigenlijk veel simpeler:
- Koppeling en gas constant houden, tegelijk wat achterrem
- Ga je te snel? Meer achterrem
- Val je stil? Minder achterrem

Voor veel mensen een stuk gemakkelijker dan tegelijk ook nog de koppeling en gas te moeten doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:27:
Die 'extra handeling' ervaar ik dan ook niet zo, het is eigenlijk veel simpeler:
- Koppeling en gas constant houden, tegelijk wat achterrem
- Ga je te snel? Meer achterrem
- Val je stil? Minder achterrem

Voor veel mensen een stuk gemakkelijker dan tegelijk ook nog de koppeling en gas te moeten doseren.
Precies, het is in principe ook veel makkelijker. Ik kan beide, en heb met beiden geen enkel probleem. Maar als je lastige manouevres moet maken, is het makkelijker als je gewoon je handen aan je stuur kunt houden en allen gebruiken om te sturen.

Hoewel ik het zelf nooit heb ervaren, is het inderdaad op sommige motoren met een integraal remsysteem lastig om dit met de achterrem te doen, omdat ie dan ook de voorrem activeert. Ik meen dat dat op de eerste BMW modellen was met integraal-ABS. En mijn oude RT had dat nog niet en de GSA en K16 hebben geavanceerdere versies van dat systeem. Die herkent wat je doet en activeert de voorrem niet in die gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Op de Hornet vanaf 2011 kon dat inderdaad best lastig zijn. Het pedaaltje neemt ook een zuiger voor mee, dus iets te hard drukken met je voet en het is net alsof je in de voorrem knijpt. Verder een super motor, maar de langzame manoeuvres vereisen wat oefening.

De super tenere doet het andersom: daar neemt de remhendel (voorrem) ook de achterrem mee. Met zeer hoge slijtage van de achterrem tot gevolg, maar ok. De achterrem is dus wel los te bedienen.

Bij de tracer weet ik het nog niet. Vast en zeker gecombineerd, maar ik heb nog niet voldoende ermee gespeeld om de effecten in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:01
Ik vond dat met de langzame slalom lastig.
Stapvoets rijden geen probleem (zoals velen hierboven) met slippende koppeling, dotje gas en achterrem.
Maar zodra ik mijn stuur draaide, links naar rechts en rechts naar links, toch echt moeite om het gas constant te houden :|

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Bommes
Toffe dag vandaag, ik heb een offroad cursus gevolgd bij Peter van www.adventureride.nl
Uurtje of 9 vanochtend richting Loon op Zand gereden, lekker fris met slechts 2 graden en ook nog ontzettend mistig.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642275732-600-x-450px-IMG_20220115_093422_2.jpg

Begonnen met lekker warme worstenbroodjes en een kopje koffie + uitleg van wat de dag zou gaan inhouden.
Spiegels van de motor gedemonteerd, stuur nog wat rechterop gezet en begonnen met wat langzame oefeningen.
Rondjes draaien zonder verdere uitleg zodat Peter kon inschatten wat mijn niveau was en ja hoor ik laat meteen de Guzzi op haar kantje vallen.
Vervolgens wat uitleg over afschuinen, tank vast klemmen met je knieën en flink met je heupen opzij hangen.
Wat volgende op een hobbelig grasveld: langzame slalom, grote brede slalom, rondjes, achtjes, draaien, keren en zo voorts.

Na nog een kopje koffie reden we via wat flinke zandpaden met uitleg, afschuinen, paar rondjes rijden, nog meer uitleg en oefeningen naar een aantal heuvels op het terrein.
Uitleg en eerst de oefening doorlopen en hop heuveltje op, af, op af en nog een keer op en af.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642275733-600-x-450px-WhatsApp%20Image%202022-01-15%20at%2017.28.43%20(2).jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642276286-600-x-450px-WhatsApp%20Image%202022-01-15%20at%2017.28.43%20(7).jpeg

Glibberen door de modder, wielspin bij het steile stukje omhoog.. maar de Guzzi netjes rechtop gehouden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642275733-600-x-450px-WhatsApp%20Image%202022-01-15%20at%2017.28.51%20(10).jpeg

Samen met Peter was er nog een gast (Kwafo was zijn naam) bij die ook bij Peter als instructeur aan de gang gaat, hij wilde wel eens weten waarom ik zo aan het glibberen was.
Dus hop zijn GSA er bij en ja hoor het was glad.. :Y

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642275732-600-x-450px-IMG_20220115_123243_2.jpg

Zelf in de problemen gewerkt zelf oplossen was zijn motto, dus okay, achteruit lopend kwam hij weer terug beneden. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642276128-600-x-450px-IMG_20220115_123252_2.jpg

Via de crossbaan terug naar het startpunt waar Peter via thuisbezorgd.nl een pizza bestelde.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642276128-600-x-450px-WhatsApp%20Image%202022-01-15%20at%2017.28.50%20(4).jpeg

Na de lunch zijn we nog de plas die daar ligt rond gereden, flink wat modder, diepe sporen, gladheid all over, beetje in de praktijk brengen wat we net allemaal besproken hadden.
Gestopt op een recht vlak stuk zandpad en een lesje noodstop op zand, ja dat werkt dus het beste met ABS volledig uit en de voorrem er ook bij.
Daarna nog een een combi van 2 heuveltjes en een modderbad. Wat uitleg, de oefening weer eerst door gelopen.
Hop op de motor: kleine bultje op, weer af, scherp naar links, grote heuvel op met wat vaart, bovenop snelheid er uit, rustig naar beneden (lees vol op de remmen) heel scherp naar links door de vette blub terug naar het begin.
Leuke oefening, helaas geen foto's van. :|

Maar ik begon het als kantoor pikkie wel te voelen en ja hoor daar liet ik de Guzzi de 2de keer omvallen bij het keren om de oefening nogmaals te doen.
Peter voelde het goed aan dat mijn energie ondertussen zo goed als weg was en dat ik fouten begon te maken, dus stelde hij voor de oefeningen te stoppen.
Via het grote zandpad rond de plas terug naar het start punt/hutje gereden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1642275733-600-x-450px-WhatsApp%20Image%202022-01-15%20at%2017.28.51%20(13).jpeg

Daar nog wat na gekletst met een een alcoholvrij pilsje en ik kreeg ook een certificaat van deelname aan de "intermediate offroad cursus" :+

Lang verhaal kort: een hele toffe dag, veel geoefend, tips en truuks bij geleerd. En gemerkt dat ik dus echt geen conditie heb.. :N
Dus wil ik meer en langer offorad gaan rijden dan moet ik echt wel wat gaan trainen, vooral het staan en afschuinen zijn een aanslag op je benen.

Al met al een dikke aanrader als je wat beter beslagen ten ijs wil komen op je dikke allroad, en dus ook met een Guzzi V85TT heel goed te doen. Hun uitleg was duidelijk en opbouwend, kortom leuke gasten.
Zowel Peter als Kwafo waren verrast over wat de Guzzi allemaal aankon en hoe makkelijk het met het ding lukte. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Gaaf hoor, en weer een net verslag a la Bommes.

Nu nog een stokbrood met Nutella erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
Erg leuk om te lezen! Ik heb 15 maart mijn eerste training op de agenda staan, weliswaar een basic training maar kijk er wel naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:29:
Gaaf hoor, en weer een net verslag a la Bommes.

Nu nog een stokbrood met Nutella erbij.
De lunch was een pizza dit keer ;)
Zorg schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:31:
Erg leuk om te lezen! Ik heb 15 maart mijn eerste training op de agenda staan, weliswaar een basic training maar kijk er wel naar uit!
Nice, waar ga je die training volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
@Bommes
Bij backtrail. Er zat een gratis voucher bij de aankopen van mijn gs. Maar had daarvoor al besloten dat ik het wel zou doen, dit was een leuke bijkomstigheid.
https://www.backtrail.be/basis-offroad-training

Anders had ik het misschien via berrt.nl gedaan. Op hun site staat dat ze ook in Limburg zijn maar er staat nog niks op de kalender op de site. Apeldoorn is met wat te ver!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB92JgVLELDrWzK4G7OX115xNyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yk5OqHFW1IDSrnWsyOSKP27u.jpg?f=fotoalbum_large
We hebben een kratje onderdelen voor de PCX, eens kijken hoe ver we komen.

@Bommes:
Leuk verslag, klinkt als een leuke dag, maar 1 ding op de website vond ik wel jammer;
Motortype : All-Road / Dualsport / Adventure Bike Vanaf 160 Kg.
Dus ik kan er niet met de MSX heen :+
Aan de andere kant, goed excuus om een zwaardere adventure te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door 4x2 op 17-01-2022 09:03 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Tof man, @Bommes. Dus kan je ècht offroad rijden. ;)
Wat zijn je ambities, verdere TET route rijden door NL, Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Jolke ambities en tijd/prioriteiten zijn wat lastig combineren met een klein dochtertje in mijn leven.
Om het klein te houden:
De TET hier in NL nog wat verder afrijden en de diverse zandpaden in mijn omgeving afspeuren naar leuke speel plekjes.

Het voorjaar wil ik toch wel gaan proberen om weer een weekje op pad te kunnen.
Beetje afhankelijk van wat de maatregelen en/of restricties tegen die tijd zijn. Ik heb daar op de motor niet zo een last van. Maar om het mogelijk te maken dat ik op pad kan moet mijn vrouw met onze dochter en haar moeder ook op pad kunnen. En hun zijn wat meer afhankelijk van wat er open is en kan/mag.

Evengoed ik wil dan via de snelweg naar Reims (FR) rijden en daar de TET oppakken richting het zuiden van FR.
Kijken hoe ver ik kom.
Vanuit Schengen heb ik de route al eens gereden, in een dag of 3 ben je dan wel bij Bazel.

Uiteindelijk wil ik wel heel graag een keer de HAT rijden. Maar of dat gaat lukken hangt een beetje van de familie vakantie af. Die is meestal in de zelfde periode.
Misschien dat ik er iets mee kan combineren.
Ik ben daarbij echter ook afhankelijk van andere mensen want die HAT moet je met een team rijden van minimaal 3 rijders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:59:
@Jolke ambities en tijd/prioriteiten zijn wat lastig combineren met een klein dochtertje in mijn leven.

Ural kopen, kinderwagen in de side-car modden en gáán 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
erik23 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Was zelf ook aan het rondkijken aangezien de motor m'n enige voertuig is en de midseason handschoenen toch wel de bottleneck van m'n outfit zijn.

VInd de macna ion RTX er wel leuk uitzien. Maar toch een pittige uitgave als je ook gewone winterhandschoenen kan kopen.
Zou denk zelf wel beginnen met een kabeltje naar de motor accu en niet meteen accu's erbij kopen.

Maar ik lees iig graag wat jouw keuze wordt.
Gisteren ben ik bij de locale motorkledingzaak langs geweest.. kwam er laatst bij toeval achter dat er een bij mij in de stad zit :)
Even gepast en keuze is gevallen op:
https://keisapparel.com/p...ycle-premium-comfort-g701
Mijn maat was niet op vooraad maar ze konden wel meteen bestellen en komt vandaag bij mij binnen :)
En ze konden ook nog wat met de prijs doen, dus dat is ook prettig (online kwam ik geen enkele deal tegen dus ging er niet van uit dat ik korting kreeg).

De verkoper bood me bij aankomst ook meteen een visor spray en doekje aan (was ook nodig want dat was ik voor vertrek vergeten te doen..

Ik hou jullie op de hoogte wat mijn ervaringen met deze zijn :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 14:39

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Koppeling, zoals aangegeven, gebruiken voor de dossering van de snelheid (vermits dit niet met gas kan en koppeling geheel verbonden). Achterrem gebruiken tegen het klapperen van de ketting of als je hem alsnog te snel vind gaan. Bij bokken gewoon iets meer gas, meer achterrem.

Maar zo vaak zal je toch niet zo langzaam rijden? Makkelijk blok die van de Versys 1000.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit doe ik ook.. samenspel tussen gas, koppeling en achterrem.. op een gegeven moment word het instinct..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toevallig stond er in een UK motoblad een artikel van iemand die https://www.uralexperiencecentre.com/ had gedaan (in Portugal).. lijkt mij ook gaaf..
En coole bakken om mee te reizen lijkt me.. plenty zooi kan mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Toevallig stond er in een UK motoblad een artikel van iemand die https://www.uralexperiencecentre.com/ had gedaan (in Portugal).. lijkt mij ook gaaf..
En coole bakken om mee te reizen lijkt me.. plenty zooi kan mee :D
:o dat is ook wel gaaf zeg!

Hier in de buurt staat ook een Ural, maar die krijgt geloof ik weinig liefde, banden lek, gras eronder :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 15:43
Wij willen binnenkort even bij wat vrienden op bezoek in Utrecht en Arnhem, met de motor, want met de auto en parkeren in de stad is een drama en kost ook nog eens wat.

Maar nu kan ik voor Utrecht wel vinden dat je de motor daar in sommige gevallen op de stoep mag parkeren.
Bron: https://www.utrecht.nl/wo...arkeren/parkeren-motoren/

Alleen voor Arnhem kan ik niks vinden, ook niet op de website. Een zoekopdracht geef wat oude artikelen aan waarin het dan weer wel/niet mag, wordt er dus niet duidelijker op 8)7.
Is er iemand die toevallig weet hoe dat voor Arnhem zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@roefje
Volgens deze site is het toegestaan in de gemeente Arnhem.
Toelichting:
"U kunt met een motor op de stoep parkeren mits deze niet hinderlijk staat. Dit geldt ook voor scooters en fietsen."

Mocht je alsnog twijfelen dan is bellen sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door purge op 17-01-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Vrijdag schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:58:
[...]

:o dat is ook wel gaaf zeg!

Hier in de buurt staat ook een Ural, maar die krijgt geloof ik weinig liefde, banden lek, gras eronder :'(
Toch is het beter als je gras onder je hebt groeien dan boven je. ;)

Voordeel van Ural is dat het degelijk spul is, dat nauwelijks kapot gaat - of als het kapot gaat, kan je het zelf fixen (ik niet, maar hoor ik), omdat er weinig electronica in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 15:43
@purge
Bedankt, die site had ik nog niet gevonden, dat is wel handig ook voor andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:07:
Voordeel van Ural is dat het degelijk spul is, dat nauwelijks kapot gaat - of als het kapot gaat, kan je het zelf fixen (ik niet, maar hoor ik), omdat er weinig electronica in zit.
Dat durf ik toch wel in twijfel te trekken.
Betrouwbaarheid is echt waardeloos, of dat was het dan toch.
Hoe het met de huidige nieuw verkochte fietsen zit durf ik niet te zeggen maar vroeger was het echt meer sleutelen dan rijden met die dingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik was afgelopen weekend weer wat routes bij elkaar aan het klikken. Leuke bezigheid in de winterperiode; wat routes voorbereiden die je dan met wat hogere temperaturen kunt rijden.

Zegt mijn vriendin dat onze geplande, maar al 2 keer uitgestelde vakantie naar Italië, waarschijnlijk ook dit jaar nog geen succes gaat zijn. En onze auto/motorvakantie van afgelopen jaar beviel toch wel érg goed. Auto voor voldoende bagage en bijvoorbeeld ook wandelkleding, de motor om daar te kunnen rijden. Lang verhaal kort, ze wil ook nog wel wat verder rijden met de auto zodat we onze uitvalsbasis wat verder weg kunnen leggen. Afgelopen jaar zijn we naar de Pfalz en het Odenwald geweest.

Ik ben maar 'subtiel' wat hotelletjes in het Schwarzwald aan het voorstellen. :+ Zo tussen Baden-Baden en Freudenstadt liggen er genoeg. :P En van daar uit kun je eventueel ook nog een stukje Frankrijk meepikken.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Een kleine Magna update dan maar?

Heb hem vd week weer opgehaald en op de brug geduwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfjoDcsVtaOGWUnRqlMC5xBy0KY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2qhDfYM9IYDzihHIAe0dgd4t.jpg?f=user_large
i know, m'n werkplaatsje is bestwel een bende... Na de foto (uiteraard, waarom zou je dat doen vóór je een foto maakt?!) heb ik het hok opgeruimd.

Alweer bijna een jaar geleden werd de Magna 100% eigendom van @McKaamos, al spraken we af dat het ding nog ons gezamenlijk probleem zou zijn tot-ie 100% goed was. Het voorjaar van '21 ontdekte ik een probleem met de elektra wat het probleem van het slechte starten (met name de koude start) zou kunnen verklaren. Toen we een nieuw bosje spaghetti (aka: kabelboom) hadden besteld begon ik met het demonteren van de huidige. En bij het contactslot viel me een boel ducttape en kit op. Toen ik het contactslot van z'n plek wilde halen, viel de aan elkaar geplakte bende uit elkaar..

We hadden het druk zat met andere dingen, dus de Magna ging per motortrailer terug naar de opslag. En nu staat-ie weer op de brug, het is namelijk de bedoeling dat-ie in Maart weer gaat rijden. In de kabelboom zat thv het blok een soort van rare knik, ik vond al snel tape resten en wat ik vond zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqwULCTJ4mAzCyja2aLlffwJS4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6DTe7BTenGjFRDVNBJTgc7mg.jpg?f=user_large

Guns N' Roses heeft een album The Spaghetti Incident, de Magna heeft The Spaghetti Issue :+ Ondertussen blijkt de kabelboom die we erbij hadden gekocht niet de juiste te zijn, een beetje jammer maar de kleurcodes e.d komen wel overeen, dus we (of ja, @McKaamos eigenlijk..) gaan de huidige dan maar repareren met delen van de losse boom.

Geen contactslot? Geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGZ4FTWEWdtKK7GUT3Mz1-L6lDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AwxpIDJrcgnlcmZQnJ9JiVPd.jpg?f=user_large
Een nieuw contactslot is in bestelling, maar daar wilde ik niet op wachten. Even de boel doorverbinden dus.

Na ruim een jaar stil staan heeft de 500cc v4 weer eens gelopen. Ik heb daar geen filmpje van gemaakt dit keer. Wel hebben we weer een nieuw probleempje gevonden, het ding trekt valse lucht bij de carburateur die linksvoor zit, cilinder 2 naar het schijnt. Binnenkort maar eens de carbs lichten en kijken wat daar mis is (gegaan) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 17-01-2022 20:20 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
roefje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:44:
Wij willen binnenkort even bij wat vrienden op bezoek in Utrecht en Arnhem, met de motor, want met de auto en parkeren in de stad is een drama en kost ook nog eens wat.

Maar nu kan ik voor Utrecht wel vinden dat je de motor daar in sommige gevallen op de stoep mag parkeren.
Bron: https://www.utrecht.nl/wo...arkeren/parkeren-motoren/

Alleen voor Arnhem kan ik niks vinden, ook niet op de website. Een zoekopdracht geef wat oude artikelen aan waarin het dan weer wel/niet mag, wordt er dus niet duidelijker op 8)7.
Is er iemand die toevallig weet hoe dat voor Arnhem zit?
@Patrock Weet jij dat zo? Ik woon zelf in Arnhem zuid, en daar parkeren mensen 'm gewoon op de stoep zonder problemen. Weet niet of het in 't centrum ook mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Bioflap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:24:
[...]

@Patrock Weet jij dat zo? Ik woon zelf in Arnhem zuid, en daar parkeren mensen 'm gewoon op de stoep zonder problemen. Weet niet of het in 't centrum ook mag.
Blijft een puntje wat nooit duidelijk zal worden. Steenstraat staan er veel motoren buiten de parkeervakken, net als de fietsers voor en achter / naast de vakken. Zelf parkeerde ik wel eens bij de parkeergarage bij het gemeentehuis in de stalling tussen de in en uitrit, maar dat is nu compleet verbouwd. Tendens lijkt er op dat als het niet in de weg staat, en geen verbodsborden dat het toegestaan is.

Gezien centrum voor mij op loopafstand is parkeer ik niet vaak ergens in Arnhem. Ja bij jou op de stoep voor dat boompje. Arnhem heeft genoeg stukken met brede stoep / kleine pleintjes waar wel meer motoren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Patrock schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Blijft een puntje wat nooit duidelijk zal worden. Steenstraat staan er veel motoren buiten de parkeervakken, net als de fietsers voor en achter / naast de vakken. Zelf parkeerde ik wel eens bij de parkeergarage bij het gemeentehuis in de stalling tussen de in en uitrit, maar dat is nu compleet verbouwd. Tendens lijkt er op dat als het niet in de weg staat, en geen verbodsborden dat het toegestaan is.

Gezien centrum voor mij op loopafstand is parkeer ik niet vaak ergens in Arnhem. Ja bij jou op de stoep voor dat boompje. Arnhem heeft genoeg stukken met brede stoep / kleine pleintjes waar wel meer motoren staan.
Lijkt mij dus inderdaad ook geen probleem. Als ze scooters tolereren dan zal dat ook wel zo zijn met motoren toch? :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb in september mijn motorrijbewijs gehaald, wil mogelijk in de lente een motor kopen en wil graag jullie advies. Ik ga nu iets zeggen wat mij waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen, maar ik vind de meeste motoren vrij lelijk en oubollig. Het liefste zou ik een Zero elektrische motor kopen, maar dat is helaas buiten budget :)

Tot nu toe heb ik alleen op een MT07 gereden met lessen. Die vond ik snel genoeg, maar zat niet lekker meer na 1 uur rijden.

De volgende motoren zijn een paar die ik fraai vindt, maar heb geen flauw idee hoe het rijdt. Zijn dit goede beginnersmotoren? Ik ben 1,87m en zal 'm alleen in het weekend gebruiken om lekker te toeren.

Husqvarna Vitpilen 701
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/ioIAAOSwVZRh4ve2/$_86.JPG

Yamaha XSR 700
Afbeeldingslocatie: https://www.xsr700forums.com/attachments/img_8901_1494099361196-jpg.11290/

Honda CB650R
Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-mcgfub13mo/images/stencil/1600x2109/products/15645/1406572/64075027__75793.1602989056.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
https://cycle-ergo.com/. Hier kun je alvast een beetje kijken voor de zithouding. Voor de rest vooral proefrijden denk ik :)

(...)

Pagina: 1 ... 368 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.