Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 367 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.689 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

A13X schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:43:
@Thoit goede kans dat ze in de gaten hebben gehad dat er wat te halen viel en niet zomaar willekeurig binnen zijn komen lopen.
Ze hebben bij mij ook een keer een Yamaha Tenere gejat van 25 jaar oud. Geen waarde (voor heling iig) maar leuk om mee te crossen. Gelukkig was het voor een goede doelenrit, dus kwam ik in de krant. Twee weken later een melding via de politie dat ie ergens neergezet was. De motor was een beetje tè bekend geworden. Ik denk dat ze met dat ding willen gaan crossen ofzo. Tenzij het een speciaal model is met veel waarde, wordt zo'n oudje niet gejat om door te verkopen. En exporteren naar een of ander land waar ze niet kijken naar internationale databases heeft ook vrij weinig nut. Je bent onderhand meer aan transport kwijt dan dat ie waard is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:10

A13X

Dude

mphilipp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Ze hebben bij mij ook een keer een Yamaha Tenere gejat van 25 jaar oud. Geen waarde (voor heling iig) maar leuk om mee te crossen. Gelukkig was het voor een goede doelenrit, dus kwam ik in de krant. Twee weken later een melding via de politie dat ie ergens neergezet was. De motor was een beetje tè bekend geworden. Ik denk dat ze met dat ding willen gaan crossen ofzo. Tenzij het een speciaal model is met veel waarde, wordt zo'n oudje niet gejat om door te verkopen. En exporteren naar een of ander land waar ze niet kijken naar internationale databases heeft ook vrij weinig nut. Je bent onderhand meer aan transport kwijt dan dat ie waard is.
Zo was een Fazer uit begin 2000 van een collega gejat. Waarde minimaal, maar de GS die ze wilde kregen ze niet mee. Dan maar de Fazer die er naast stond. Hebben ze bijna een jaar later in de algemene berging van een flat gevonden toen ze daar waren voor een arrestatie.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13

_Apache_

For life.

ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:30:
Een GPS tracker onder de buddy ergens verstoppen o.i.d., is dat wat?
Ik heb wel eens een GPS tracker geprobeerd, zelfs met auxilary batterij. Als die dan netjes bijgeladen wordt als de motor draait.
Die houden het ongeveer een week uit als de motoraccu wegvalt.

Opzich is dat dus wel goed te gebruiken, de eerste 48u zijn cruciaal denk ik zo.

Zelf heb ik de tracker weer teruggestuurd, ze beloofde 'up to 6 months battery life'.
Maar dat was dus in super eco standby mode, waarbij je het apparaat met een smsje wakker moest maken. Ja, dan gaat de accu van m'n laptop ook wel een jaar mee. 8)7
En dat was niet wat ik verwacht had.

==
Maar wat super zuur man. Als het dievengilde wil, houdt je ze niet tegen. :(

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 05-01-2022 15:57 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:02
Airtag werkt een jaar op de batterij (claim) zoiets zou nog best wel eens wat kunnen doen toch? Zag dat er een youtuber was die er zelfs een pakketje mee volgde de wereld over.

Maar wettelijk gezien wordt het dan weer lastig om bij iemand aan te bellen om je motor weer op te halen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:22:
Airtag werkt een jaar op de batterij (claim) zoiets zou nog best wel eens wat kunnen doen toch? Zag dat er een youtuber was die er zelfs een pakketje mee volgde de wereld over.

Maar wettelijk gezien wordt het dan weer lastig om bij iemand aan te bellen om je motor weer op te halen dacht ik.
Zou de politie niet iets kunnen doen met die informatie? "Joh, mijn gejatte motor staat op dit adres. #doeslief"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:04
Heftig hoor! Ik heb mijn motor naast huis staan met weliswaar een hek ervoor maar dat kan (nog) niet op slot. Heb op de motor zelf wel een alarm en mochten we een nacht weg zijn dan staat hij zo in de garage. Maar toch ga ik eens zien hoe ik het beter kan beveiligen... maar zo te horen is er vrij weinig aan te doen.

Kan de hond erbij zetten maar met dit weer vind ik dat ook zo zielig! Denk dat ze wel niet rustig aan blijven staan, Amerikaanse Stafford 😉

@Thoit weet je zeker dat je die wielen er niet af had gehaald en dat het gespuis deze er zelf had opgezet? Dus zowel diefstal vd motor en LOS de wielen?
ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Zou de politie niet iets kunnen doen met die informatie? "Joh, mijn gejatte motor staat op dit adres. #doeslief"
Ik weet niet of de politie zover wil en kan gaan. Herinner me een verhaal van een gestolen fiets (duurdere segment) die later op een tweedehands site terecht kwam. De rechtmatige eigenaar heeft gereageerd, proefrit, en snel weggereden _/-\o_

Met een tag/gps systeem... als ik zie dat hij elders zou staan dan was ik zelf wel gegaan. Al dan niet met anderen maar zeker wel terughalen wat eigen is (wat dus geen diefstal is). Ga mooi niet lopen wachten totdat er een agent er eens naar gaat kijken. Motor staat sneller in het buitenland voordat het bureaucratische apparaat kan werken (helaas)

Hoezo? Je mag toch wel aanbellen? Als je ziet dat je motor in een garage staat op adres X dan mag je, al dan niet met een groepje vrienden, toch zeker wel aanbellen?? Ik zou er blijven staan zolang als nodig!

[ Voor 57% gewijzigd door Zorg op 05-01-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37

Alleen gaat een AirTag na een aantal uur/ dagen vanzelf piepen als 'ie niet meer in de buurt van de "baas" is. Dus dan verraadt 'ie zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Volkan1984 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Alleen gaat een AirTag na een aantal uur/ dagen vanzelf piepen als 'ie niet meer in de buurt van de "baas" is. Dus dan verraadt 'ie zichzelf.
Nog mooier, dan weten ze dat ze gesnapt kunnen worden en laten ze de fiets staan.
Ik zeg niet dat het alles dekt, maar voor 3 tientjes zou je dat ding mooi ergens vast kunnen zetten waar ie niet zo weg is, als ie dan echt gaat piepen dan laten ze de boel ook wel met rust toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:48
kneusteun schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Nog mooier, dan weten ze dat ze gesnapt kunnen worden en laten ze de fiets staan.
Ik zeg niet dat het alles dekt, maar voor 3 tientjes zou je dat ding mooi ergens vast kunnen zetten waar ie niet zo weg is, als ie dan echt gaat piepen dan laten ze de boel ook wel met rust toch?
Mijn brommer (Honda C50 '66) is destijds gestolen en waarschijnlijk 20KM van mijn huis gesneuveld.
Ze hebben toen toch even mooi de moeite genomen om hem helemaal in elkaar te schoppen ipv achter laten.
Ik kan me voorstellen dat ze dat met een motorfiets die gaat piepen ook zouden kunnen doen.
Of wellicht de fik er in. Klootzakjes zijn het. :(

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Jolke schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:09:
Of een oud barrel rijden dat niemand wil hebben. :+
Dat dacht ik in m'n scooter tijdperk ook, een oude Honda Vision met-in waarvan de kappen met tieraps aan elkaar hingen. Technische staat van 't ding was goed, maar op het oog leek het een sloper. Die jat niemand!

Nou... Wel dus.

Hier zou een motordief 't ook zeker niet makkelijk hebben (o.a omdat er een krappe bijna haakse bocht in de gangpoort zit) Onmogelijk is het zeker niet, maar ik geef ze weinig kans als ze de motor snel en nog enigszins schadevrij bij de straat willen krijgen. Dat lukt niet. Je kunt die bocht alleen halen als je op exact het juiste moment stuurt, en haast moet je echt niet hebben.

En wat Thoit zelf al zegt, als ze die ouwe Fazer of Diversion (in mijn geval..) echt willen hebben, dan ben ik 'm/ze gewoon kwijt. Meer dan het lastig maken, kun je niet doen :) In inderdaad, als-ie dan uiteindelijk toch gejat is, komt de verzekering om de hoek. Het zal dat soort tuig een k*t zorg zijn of ze motorschade veroorzaken, en zoja hoeveel.. Ik hoef mijn motor dus niet terug als-ie gejat is.

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 05-01-2022 23:48 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Destruction schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:37:
[...]

Dat dacht ik in m'n scooter tijdperk ook, een oude Honda Vision met-in waarvan de kappen met tieraps aan elkaar hingen. Technische staat van 't ding was goed, maar op het oog leek het een sloper. Die jat niemand!

Nou... Wel dus.

Hier zou een motordief 't ook zeker niet makkelijk hebben (o.a omdat er een krappe bijna haakse bocht in de gangpoort zit) Onmogelijk is het zeker niet, maar ik geef ze weinig kans als ze de motor snel en nog enigszins schadevrij bij de straat willen krijgen. Dat lukt niet. Je kunt die bocht alleen halen als je op exact het juiste moment stuurt, en haast moet je echt niet hebben.

En wat Thoit zelf al zegt, als ze die ouwe Fazer of Diversion (in mijn geval..) echt willen hebben, dan ben ik 'm/ze gewoon kwijt. Meer dan het lastig maken, kun je niet doen :) In inderdaad, als-ie dan uiteindelijk toch gejat is, komt de verzekering om de hoek. Het zal dat soort tuig een k*t zorg zijn of ze motorschade veroorzaken, en zoja hoeveel.. Ik hoef mijn motor dus niet terug als-ie gejat is.
Uiteindelijk zijn ze hier nog een half uur bezig geweest. Om 3 uur 's nachts is die voor het eerst zichtbaar en om half 4 rent die met de motor weg. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang die aan de sloten heeft zitten frotten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:41
Thoit schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:04:
[...]

Uiteindelijk zijn ze hier nog een half uur bezig geweest. Om 3 uur 's nachts is die voor het eerst zichtbaar en om half 4 rent die met de motor weg. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang die aan de sloten heeft zitten frotten e.d.
Zoals @Zorg al zei, ze moesten die banden er eerst nog opzetten voordat ze weg konden rijden toch?
dat duurt wel een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:04:
[...]
Ja, je snapt het soms niet. Die Tenere van mij hebben ze uit een pakhuis gejat en om 'm te pakken hebben ze eerst een (in die tijd dure) electrische fiets opzij gezet. Die was echt wel meer waar dan die motor. Maar ja, ze wilden met dat ding aan de gang....

Een goede lockpicker heeft met het gros van de sloten weinig moeite, en er zijn genoeg knippers te krijgen waar geen kruid tegen gewassen is, dus ik maak mij ook geen illusies. Aangezien de verzekering al moeilijk deed toen ik mijn wegversperring wilde verzekeren, heb ik verschillende hordes voor potentiele dieven opgeworpen. Hij zit met het voorwiel aan de muur vast met een dik kettingslot en muuranker en door de remschijf achter heb ik een schijfremslot zitten. Die laatste is wel grappig, want die zie je niet en verwacht je ook niet... :+ Veel succes als je met 340kg begint te lopen en ineens staat dat achterwiel stil.
Maar als ze voor die van mij komen, nemen ze 'm gewoon mee. Het lijkt mij niet een motor die een casual dief meeneemt, dus moet het een gerichte actie zijn. En hij staat in een afgesloten parkeergarage. Niet dat dat iemand tegenhoudt, maar het is ook weer een horde die ze moeten nemen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
bleufred1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Zoals @Zorg al zei, ze moesten die banden er eerst nog opzetten voordat ze weg konden rijden toch?
dat duurt wel een half uur.
Nee als dat zo geweest zou zijn zou ik de wielen nog van de verzekering terug krijgen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Nee als dat zo geweest zou zijn zou ik de wielen nog van de verzekering terug krijgen :>
Ik zou toch zweren dat die wielen er los langs stonden..... :9

Achteraf een verhaal bij een claim aanpassen bij een verzekeraar zet ineens héél veel vinkjes om én alle alarmbellen op 'scherp' + veel seinen op rood.... Niet doen!!! Een 'negatieve' CIS registratie zit niemand op te wachten, zeker niet als je later nog eens wat moet laten verzekeren óf wilt (laten) claimen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-01-2022 10:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Will_M schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Achteraf een verhaal bij een claim aanpassen bij een verzekeraar zet ineens héél veel vinkjes om én alle alarmbellen op 'scherp' + veel seinen op rood.... Niet doen!!! Een negatieve CIS registratie zit niemand op te wachten, zeker niet als je later nog eens wat moet laten verzekeren óf wilt claimen.
Precies, ik ben op dat gebied misschien te eerlijk maar dan krijg je iig nooit gezeik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Aangezien ik al een keis vest heb en kabel naar motor, dus ik zit te kijken naar https://keisapparel.com/c...ycle-premium-comfort-g701
Die zijn iig al compatible met de kabels die ik heb.
Ik kwam er net achter dat er een motorkleding winkel bij mij in de stad is (wist ik niet) dus ga daar binnenkort eens kijken..
Heb de macna foton besteld, kostte iets meer maar dan zat er al een accu bij zodat ik ze ook zou kunnen gebruiken op een winterse fietsrit.
Hoop dat ze goed passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Will_M schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Achteraf een verhaal bij een claim aanpassen bij een verzekeraar zet ineens héél veel vinkjes om én alle alarmbellen op 'scherp' + veel seinen op rood.... Niet doen!!! Een 'negatieve' CIS registratie zit niemand op te wachten, zeker niet als je later nog eens wat moet laten verzekeren óf wilt (laten) claimen.
Ik heb eens een keer een tanktasje tijdens het rijden verloren. Blijkbaar niet goed vastgeklikt. Geen spannende zaken; zonnebril, wat contant geld, en wat kleine dingetjes.
Omdat het ding in Duitsland een ravijn in stuiterde was terughalen geen optie. ;)

Hoe dan ook, geclaimd, en tijdens het telefoongesprek kreeg ik de vraag "en u had er ook nog 450 euro contant geld in zitten?". Eh, nee. Leuk geprobeerd, maar het was 45 euro en dat had ik ook al eerder ingevuld. ;)
Ik was geslaagd voor de test en de dag erna werd het bedrag uitgekeerd. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
mphilipp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:46:
[...]

achter heb ik een schijfremslot zitten. Die laatste is wel grappig, want die zie je niet en verwacht je ook niet... :+ Veel succes als je met 340kg begint te lopen en ineens staat dat achterwiel stil.
Dan ben ik nu wel benieuwd wat voor schijfremslot dat dan is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Ik zou zeggen: Een schijfrem slot wat je niet wilt hebben. Als je zo'n ding zelf een keer per-ongeluk vergeet bij het wegrijden dan sloop je er ook een remschijf / remklauw mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Will_M schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Ik zou zeggen: Een schijfrem slot wat je niet wilt hebben. Als je zo'n ding zelf een keer per-ongeluk vergeet bij het wegrijden dan sloop je er ook een remschijf / remklauw mee...
Tenzij je altijd je motor op slot zet wanneer je er geen gebruik van maakt en dus standaard weet dat je er eerst sloten vanaf moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Tenzij je altijd je motor op slot zet wanneer je er geen gebruik van maakt en dus standaard weet dat je er eerst sloten vanaf moet halen.
Ik spreek je nog wel een keer over een 'x' aantal jaar waneer je al wat langer dan een paar maanden je rijbewijs hebt.... Eens horen hoeveel remschijven er dan krom zijn geraakt en dergelijken >:)

Spatborden voor bij het voorwiel, ook altijd leuke dingen om op voorraad te laten liggen als dealer.... O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 06-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Will_M schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik spreek je nog wel een keer over een 'x' aantal jaar waneer je al wat langer dan een paar maanden je rijbewijs hebt.... Eens horen hoeveel remschijven er dan krom zijn geraakt en dergelijken >:)

Spatborden voor bij het voorwiel, ook altijd leuke dingen om op voorraad te laten liggen als dealer.... O-)
Haha is goed. Overigens heb ik niet zo'n schijfrem dus dat scheelt allicht iets. Die van mij zie je al van een km afstand zitten zowat ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:06
[...]

Tot nu toe nog 0 bij mij, en heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik ben redelijke paranoia geworden door dit soort verhalen, dus ik dubbelcheck altijd of ik niet het slot vergeten ben :D

*even afkloppen*

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Het zonnetje scheen en ik had niet echt zin om te werken vandaag, dus vanaf een uurtje of 10 vrij genomen voor de rest van de dag.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641481705-600-x-450px-IMG_20220106_111350.jpg

Motorpak aan en de route terug op gepakt die ik laatst begonnen was maar toen afgetaaid vanwege mega regen.
Nu was het lekker weer, wel wat fris maar met wat laagjes kleding was dat wel te doen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641482478-600-x-450px-IMG_20220106_113313.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641481705-600-x-450px-IMG_20220106_113335.jpg

Ik had een route van wikilock gehaald gemaakt door een of andere dude die Jeep routes maakt. Dus geen single tracks maar allemaal brede paden.
Nadeel van die wikilock routes is dat de meeste mensen die daar routes op delen het niet zo nauw nemen met wel of niet legale paden.
Dus sommige stukken om gereden om dat het me toch te illegaal werd.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641482477-600-x-450px-IMG_20220106_115532.jpg

Ergens tussen Veldhoven en Steensel zit blijkbaar een speelplaats voor jeeps.
Ik heb me niet aan die enorme plassen gewaagd, geen zin in een verzopen motor. Las bijk de wikilock reacties op deze route dat er flink wat jeeps vast gereden waren daar, lier nodig zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641481704-600-x-450px-IMG_20220106_115135.jpg

Verder flink wat modderige boeren paadjes:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641481704-600-x-450px-IMG_20220106_120031.jpg

Dat is toch wel een beetje opletten met 230kg motor.
Niet te gek doen, gewoon in zijn 1 er door heen pruttelen, snelheid laag houden, mijn bandjes trekken het ding er wel door heen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641481703-600-x-450px-IMG_20220106_120048_BURST001_COVER.jpg

Uit eindelijk ergens achter Oirschot deze route opgepakt en bij Borkel en Schaft er weer af gegaan.
Gisteren mijn booster prik gehad en ben er toch een beetje ziek van helaas, beetje grieperig.
Dus nu in mijn huispak op de bank.. mijn vrouw voelt zich ook niet lekker dus we liggen samen een beetje te Netflixen. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:52:
[...]
Valt reuze mee. Ik zet de motor altijd op de middenbok, en ik moet 'm nog uit het parkeervak rijden. Dus van wegrijden met dat ding erop is geen sprake.
Tot nu toe ben ik welgeteld 1x weggereden met schijfremslot erop. Andere motor, slot op de voorrem, maar je hebt hoegenaamd ook geen snelheid dan. Als je je klauw op die manier sloopt ben je wel heel voortvarend weggescheurd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

13art schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hoe rijd jij een schijf krom met een schijfremslot? Knal jij altijd volgas weg ofzo?
Bovendien: er zijn niet voor niets van die kabels om aan je stuur vast te maken. Voor de vergeetachtigen onder ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lekker bezig @Bommes (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:25
Bommes schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
Het zonnetje scheen en ik had niet echt zin om te werken vandaag, dus vanaf een uurtje of 10 vrij genomen voor de rest van de dag.

[Afbeelding]

Motorpak aan en de route terug op gepakt die ik laatst begonnen was maar toen afgetaaid vanwege mega regen.
Nu was het lekker weer, wel wat fris maar met wat laagjes kleding was dat wel te doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had een route van wikilock gehaald gemaakt door een of andere dude die Jeep routes maakt. Dus geen single tracks maar allemaal brede paden.
Nadeel van die wikilock routes is dat de meeste mensen die daar routes op delen het niet zo nauw nemen met wel of niet legale paden.
Dus sommige stukken om gereden om dat het me toch te illegaal werd.

[Afbeelding]

Ergens tussen Veldhoven en Steensel zit blijkbaar een speelplaats voor jeeps.
Ik heb me niet aan die enorme plassen gewaagd, geen zin in een verzopen motor. Las bijk de wikilock reacties op deze route dat er flink wat jeeps vast gereden waren daar, lier nodig zeg maar.

[Afbeelding]

Verder flink wat modderige boeren paadjes:

[Afbeelding]

Dat is toch wel een beetje opletten met 230kg motor.
Niet te gek doen, gewoon in zijn 1 er door heen pruttelen, snelheid laag houden, mijn bandjes trekken het ding er wel door heen.

[Afbeelding]

Uit eindelijk ergens achter Oirschot deze route opgepakt en bij Borkel en Schaft er weer af gegaan.
Gisteren mijn booster prik gehad en ben er toch een beetje ziek van helaas, beetje grieperig.
Tof man! Zou ik ook wel eens willen doen met mijn KTM die tot nu toe alleen maar asfalt gezien heeft :P
Hoe bevalt zo'n adventure helm? Ik twijfel of ik er ook zoeen wil, vanwege de klep en dan snelweg rijden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@Will_M thanks, was echt lekker weer, en de modder lag er goed bij.. >:)

@wokkelz dit is wel het seizoen om echt een beetje noppen te hebben op je motor als je dit wil doen.
Hier kom je helemaal nergens met de gemiddelde "adventure" bandjes.
Ik vind de helm echt top, de herrie valt me reuze mee, en op de snelweg heb ik nog niet echt last gehad van de klep.
Nou heb ik nog niet echt heel veel harder dan 120km.u gereden dus hoe het gaat bij 120+ snelheden weet ik nog niet.
Mijn andere helm is een Scorpion Exo tech systeem helm, fijn ding maar erg lawaaiig, zoals de meeste systeem helmen. Ik kan het niet controleren maar volgens mij is deze Bell stiller.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

Eboman

Ondertitel

beter nog een Knaus Deseo, zijn voor een leuke prijs op MP te vinden :

https://www.knaus.com/nl-nl/caravans/deseo/interieur/

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
Thoit schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Precies, ik ben op dat gebied misschien te eerlijk maar dan krijg je iig nooit gezeik.
Dat en niet te snel, duurde toch 4 berichten voordat je mee was :P maar de eerlijkheid siert u!
Maar het blijven toch verzekaars..... die hebben als enige doel om zo min mogelijk uit te keren en te schemeren met kleine lettertjes.... ah ja, de motor stond niet met het stuur naar links dus volgens art 4.3456 kunnen we niet uitkeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Valt reuze mee. Ik zet de motor altijd op de middenbok, en ik moet 'm nog uit het parkeervak rijden. Dus van wegrijden met dat ding erop is geen sprake.
Tot nu toe ben ik welgeteld 1x weggereden met schijfremslot erop. Andere motor, slot op de voorrem, maar je hebt hoegenaamd ook geen snelheid dan. Als je je klauw op die manier sloopt ben je wel heel voortvarend weggescheurd lijkt mij.
Eens. Schijf of klauw zal nietkapot gaan. Evenwicht zal wel een dingetje zijn, waarbij je ego de grootste deuk oploopt als je valt.

Bij mij is wel eens het schijfslot zelf kapot gegaan door wegrijden. Liever zo te merken dat je slot te zwak is dam door het dievengilde

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Petrucci heeft de vijfde stage van Dakar gewonnen, als eerste MotoGP winnaar ooit.

Dit doet mij denken aan de Triple Crown bij autoracen, wat zou de Triple Crown bij motorracen zijn?
TT-Assen (Circuit), TT-Isle of Man (Weg) en Dakar (Enduro)?

Wat denken jullie?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grubeater schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:25:
[YouTube: Dakar Rally Stage 5 Highlights: Danilo Petrucci Wins The Stage]
Petrucci heeft de vijfde stage van Dakar gewonnen, als eerste MotoGP winnaar ooit.

Dit doet mij denken aan de Triple Crown bij autoracen, wat zou de Triple Crown bij motorracen zijn?
TT-Assen (Circuit), TT-Isle of Man (Weg) en Dakar (Enduro)?

Wat denken jullie?
Je hebt ook nog de 24H van Le Mans voor de moto. En ze rijden ook op dat belachelijk gevaarlijke stratencircuit van Macau. Daar suizen ze gewoon rakelings met hun hoofd langs een muur... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mphilipp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Je hebt ook nog de 24H van Le Mans voor de moto. En ze rijden ook op dat belachelijk gevaarlijke stratencircuit van Macau. Daar suizen ze gewoon rakelings met hun hoofd langs een muur... :X
De 24H van Le Mans voor motoren is ontstaan toen Bol d'Or naar een andere locatie vertrok.
In deze Reddit thread hebben ze nog meer suggesties: Daytona 200, 8H Suzuka, Pikes Peak, Philip Island GP, Unadilla mx en FIM International Six Days of Enduro.
Je kunt ook nog races zoals Erzbergrodeo kunnen toevoegen aan het lijstje.
Het ligt er maar aan hoe je de criteria legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grubeater schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:51:
[...]
Het ligt er maar aan hoe je de criteria legt.
Precies. De triple crown of motorsport is ook heel subjectief en waarschijnlijk door de Britse media bedacht omdat 'hun' held die drie races won. Maar als je echt internationaal kijkt, zijn er ook in de autosport nog meer iconische races. In de VS heb je de Baja 1000 en in Australië de Bathurst 1000. Je zou ook nog kunnen kijken naar Nascar bv. Het is dus nogal subjectief en iets waar je waarschijnlijk nooit uitkomt.
Hill zelf (en later ook Villeneuve) zeiden dat je de Monaco GP ook kunt 'inruilen' voor het F1 wereldkampioenschap. Maak er maar wat van... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

En wat te denken van de Red Bull Knockout hier op Scheveningen. Da's ook geen "laten eens een leuk stukkie over een zandpad rijden" rit :+

In ander nieuws:

https://nos.nl/artikel/24...licht-van-twee-rijscholen

Zal ook wel opgaan voor motorlessen dan?

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 07-01-2022 09:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:16
Ik las dit vanochtend ook en moest toch wel even fronzen. Maar als je dan bedenkt dat er meer dan genoeg mensen zijn die het 'normaal' vinden om 60 lessen te nemen en 4x op examen te gaan dan snap ik het maar al te goed deze maatregel. Er zijn genoeg 'altijd geslaagd' rijscholen die hun leerlingen gewoon standaard elke paar maanden op examen sturen.

Wat betreft motorexamen denk ik dat dit niet zo gauw zal ingevoerd worden. Voor je motorrijbewijs moet je namelijk eerst je AVB behalen en daarmee dus aantonen dat je op een afgesloten terrein controle hebt over het voertuig. Daarmee voorkom je in ieder geval dat mensen rare capriolen uithalen op het 'echte' examen uiteindelijk. Als ze dát nou eens zouden invoeren voor het auto rijbewijs. Dat men eerst een soort uitwijk/slip cursus moeten doen als AVB voordat ze echt de weg op mogen. (ja ik ken de tussentijdse toets, maar die is én optioneel én gelijk op de openbare weg).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Dat is dus de voornaamste reden dat ik een schijfremslot met alarm heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leviathius schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Ik las dit vanochtend ook en moest toch wel even fronzen. Maar als je dan bedenkt dat er meer dan genoeg mensen zijn die het 'normaal' vinden om 60 lessen te nemen en 4x op examen te gaan dan snap ik het maar al te goed deze maatregel. Er zijn genoeg 'altijd geslaagd' rijscholen die hun leerlingen gewoon standaard elke paar maanden op examen sturen.

Wat betreft motorexamen denk ik dat dit niet zo gauw zal ingevoerd worden. Voor je motorrijbewijs moet je namelijk eerst je AVB behalen en daarmee dus aantonen dat je op een afgesloten terrein controle hebt over het voertuig. Daarmee voorkom je in ieder geval dat mensen rare capriolen uithalen op het 'echte' examen uiteindelijk. Als ze dát nou eens zouden invoeren voor het auto rijbewijs. Dat men eerst een soort uitwijk/slip cursus moeten doen als AVB voordat ze echt de weg op mogen. (ja ik ken de tussentijdse toets, maar die is én optioneel én gelijk op de openbare weg).
Ik vind dat we sowieso eens af moeten van dat het rijbewijs een soort recht zou zijn.
Als je niet kunt rijden, kun je niet rijden. Dat lijkt me na een les of 30 wel meer dan duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 07:21
MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Ik vind dat we sowieso eens af moeten van dat het rijbewijs een soort recht zou zijn.
Als je niet kunt rijden, kun je niet rijden. Dat lijkt me na een les of 30 wel meer dan duidelijk.
Da's diskriminasie! Gelijke rechten vr iedereeeen!

Niet mijn mening, maar wellicht wel wat te verwachten is :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:16
[...]

Oei, dan gaan we over op het ethische aspect van je rijbewijs halen :9. Zo ken ik er ook nog wel een paar wat betreft kinderen krijgen en stemmen :Y). Voor beiden zou wel een soort test/bewijs mogen behaald worden alvorens je dat recht krijgt. Zou een hoop rookbaby's, alcoholbaby's en Baudets/Simons in de politiek schelen.

Maarja, dat is weer onethisch natuurlijk :O :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Sommige mensen hebben daadwerkelijk gewoon meer lessen nodig, dat is prima toch? Als je het uiteindelijk maar onder de knie hebt. Als je daar 60 lessen voor nodig hebt is dat prima lijkt mij. Ben het wel met je eens dat het voor sommige mensen gewoon niet is weggelegd, die nu wellicht op goed geluk een keer door het examen komen omdat een examinator aan het eind van de dag geen zin meer had in een volledige route.

Overigens vind ik deze nieuwe regel totale onzin. Pak het probleem bij de bron aan, namelijk de malafide "instructeurs" die al hun leerlingen veel te vroeg het examen insturen. Trap die rijscholen er nou gewoon eens uit. Nu gaan de slechte rijscholen elkaar wel weer opzoeken om even die goedkeuring te geven aan elkaar lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

geert_s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Sommige mensen hebben daadwerkelijk gewoon meer lessen nodig, dat is prima toch? Als je het uiteindelijk maar onder de knie hebt. Als je daar 60 lessen voor nodig hebt is dat prima lijkt mij. Ben het wel met je eens dat het voor sommige mensen gewoon niet is weggelegd, die nu wellicht op goed geluk een keer door het examen komen omdat een examinator aan het eind van de dag geen zin meer had in een volledige route.

Overigens vind ik deze nieuwe regel totale onzin. Pak het probleem bij de bron aan, namelijk de malafide "instructeurs" die al hun leerlingen veel te vroeg het examen insturen. Trap die rijscholen er nou gewoon eens uit. Nu gaan de slechte rijscholen elkaar wel weer opzoeken om even die goedkeuring te geven aan elkaar lijkt mij.
Ik ben nog zeer weinig mensen tegengekomen die met meer dan 1 herexamen ook daadwerkelijk fatsoenlijk rijden eerlijk gezegd. Keertje een fout kan wellicht, zeker op die leeftijd.

Maar 60 lessen, kom op zeg, wat zit je te doen al die tijd, behalve trucjes aanleren om om je eigen deficiënties heen te werken. Komt er een keer een nieuwe situatie is het weer drama...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Ik snap het idee, maar de rijschoolhouders die het zich nu al makkelijk maken ritselen wel zo'n verklaring bij een gelijkgestemde collega. Ik zou meer voor een systeem voelen waarbij rijscholen worden aangepakt als ze teveel slechte kandidaten aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik ben nog zeer weinig mensen tegengekomen die met meer dan 1 herexamen ook daadwerkelijk fatsoenlijk rijden eerlijk gezegd. Keertje een fout kan wellicht, zeker op die leeftijd.

Maar 60 lessen, kom op zeg, wat zit je te doen al die tijd, behalve trucjes aanleren om om je eigen deficiënties heen te werken. Komt er een keer een nieuwe situatie is het weer drama...
Ik: 2 herexamens (oke zeker geen 60 lessen, wel 2x gezakt op een lullig feitje)
Vriendin: in 1x geslaagd, maar wel met 60 lessen

En zo ken ik er nog genoeg die prima kunnen rijden, maar door wat voor reden dan ook net wat meer tijd nodig hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Waaj schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik snap het idee, maar de rijschoolhouders die het zich nu al makkelijk maken ritselen wel zo'n verklaring bij een gelijkgestemde collega. Ik zou meer voor een systeem voelen waarbij rijscholen worden aangepakt als ze teveel slechte kandidaten aanleveren.
Dit dus inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
[...]

[..]
Onzin, als je als 18 of 19 jarige gaat afrijden hebben de meesten veel last van spanning/stress. De examinatoren die ik heb gehad voor mijn autorijbewijs (2x gezakt) leken daar wel extra op in te spelen (opjutten, excessief vaak mn naam noemen, etc). De derde examinator was een heel relaxte kerel en daar kon ik wél ontspannen bij rijden. Die extra lessen tussen eerste en laatste examinator waren alleen nodig om mn vaardigheden op peil te houden in afwachting van nieuwe datum.

Maar misschien als je ergens achteraf buiten de spits moet afrijden is 2x wel weer vaak ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
[...]
Ik zou meer voor een systeem voelen waarbij rijscholen worden aangepakt als ze teveel slechte kandidaten aanleveren.
Ja, en dan krijg je de situatie dat de rijschoolhouder je minstens 80 lessen laat nemen omdat ie bang is dat je zakt...

Ze hebben toch zo'n systeem waar je het slagingspercentage kunt zien van een rijschool? Of was dat alleen maar een plan?

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 07-01-2022 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
mphilipp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Ja, en dan krijg je de situatie dat de rijschoolhouder je minstens 80 lessen laat nemen omdat ie bang is dat je zakt...

Ze hebben toch zo'n systeem waar je het slagingspercentage kunt zien van een rijschool? Of was dat alleen maar een plan?
Er zit natuurlijk nog wel iets tussenin. Je kunt hier de slagingspercentages zoeken: https://www.cbr.nl/nl/rijschoolzoeker.htm

Daar zie ik dat de slechtste uit de buurt een rijschool is met 25 examens afgelopen 4 kwartalen, en een slagingspercentage van 12%. Dan weet je toch vrij zeker dat er iets mis is met die rijschool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:09
[...]

Dat is de reden dat ik (tot nu toe) altijd netjes m'n slotreminder aan het stuur doe.

Voordat ik motor ging rijden heb ik me altijd afgevraagd waar die lelijke kabeltjes voor waren, maar nu weet ik het eindelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Klinkt interessant een schijfrem slot wat bijna niet te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Kwam dit toevallig tegen: https://www.timberland.nl...-24&searchTerm=moto+guzzi

Voor de Moto Guzzi liefhebbers (@Bommes ) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

13art schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Klinkt interessant een schijfrem slot wat bijna niet te zien is.
Ah, nou snap ik 'm. Bij mijn wegversperring zie je het achterwiel niet echt heel goed door de zijkoffers. Dus je moet er echt heel bewust naar kijken wil je dat zien. En een schijfremslot op het achterwiel wordt niet vaak gedaan. Maar ik had dat ding nu eenmaal, en aangezien de voorkant al voorzien is van een ketting van 7Kg, leek het mij overdreven om daar ook nog een schijfremslot aan te hangen. En veel plezier met een knipper op een slot dat aan dat kleine schijfje op het achterwiel zit. Lekker lastig bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:17:
[...]
Er zit natuurlijk nog wel iets tussenin. Je kunt hier de slagingspercentages zoeken: https://www.cbr.nl/nl/rijschoolzoeker.htm

Daar zie ik dat de slechtste uit de buurt een rijschool is met 25 examens afgelopen 4 kwartalen, en een slagingspercentage van 12%. Dan weet je toch vrij zeker dat er iets mis is met die rijschool.
Volgens mij zou dat voldoende moeten zijn. Het zijn volgens mij de kandidaten zelf die veel te snel willen afrijden. Ik zie eigenlijk geen probleem waar het CBR nou weer de regels voor moet gaan veranderen en het nóg duurder en nóg lastiger maken om het rijbewijs te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:30:
Een GPS tracker onder de buddy ergens verstoppen o.i.d., is dat wat?
Apple Airtag schijnt ook goed te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
R4NCOR schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:34:
Even een noob-vraagje hoor! Eerste winter met motor voor me. Ik heb geen plek binnen om de motor te stallen, dus hij staat nu onder de carport op de oprit. Hoes gekocht voor een beetje extra protections, en een Optimate dual lader gekocht. Prima setup zo en kan ik hem gewoon 24/7 aan de lader laten staan? Of tips voor hoe ik dingen beter kan doen?

[Afbeelding]
Wellicht een beetje laat :) Ik heb de motor ook onder een hoes onder een overkapping staan met een Optimate lader eraan. Heb wel een tijdklok voor de lader gezet zodat niet de hele dag de lader 'aan' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Destruction schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat mijn verzekeraar toen hetzelfde gedaan heeft, en ik heb ze toen gebeld en aangegeven dat ik wilde dat de voertuigen apart noclaim opbouwen. Dat kan namelijk gewoon.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar je bouwt per voertuig/verzekering schadevrije jaren op. Wel kan je bij de meeste maatschappijen extra treden krijgen als je daar al een auto/motor verzekerd hebt. Maar heb je met de auto schade dan zal de premie van de motor (of omgekeerd) niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
MichielK71 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar je bouwt per voertuig/verzekering schadevrije jaren op. Wel kan je bij de meeste maatschappijen extra treden krijgen als je daar al een auto/motor verzekerd hebt. Maar heb je met de auto schade dan zal de premie van de motor (of omgekeerd) niet veranderen.
Dat is allemaal afhankelijk van de voorwaarden en zal per verzekeraar verschillen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
@SniperGuy Laat dit nu net het vakgebied zijn waar ik al sinds 1993 in werkzaam ben :)

In de regel (uitzonderingen als bijvoorbeeld oldtimer en bromfiets verzekeringen niet meegenomen) is het zo dat je per voertuig/verzekering schadevrije jaren (SVJ) opbouwt. De verzekeringsnemer is degene die de schadevrije jaren op naam krijgt. Eventueel, als er een regelmatige bestuurder bekend is die anders is dan de verzekeringnemer, kan die ook de SVJ op naam hebben staan. Sinds kort zijn SVJ ook overdraagbaar tussen partners en gaan bij overlijden de SVJ ook over naar de langstlevende partner.

Dus de basisregel is dat je per jaar schadevrij 1 jaar erbij krijgt en bij 1 niet verhaalbare (schuld) schade ga je 5 jaren er op achteruit. Verzeker je bij dezelfde maatschappij een 2e voertuig dan kan je vaak (onder voorwaarden) gebruik maken van dezelfde korting als die op het 1e voertuig van toepassing is.

Zie ook de Bedrijfsregeling 11 vanuit het Verbond van Verzekeraars
https://www.verzekeraars....rijfsregeling-11-roy-data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

MichielK71 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Iirc hadden mijn auto en motor ooit dezelfde noclaim onder hetzelfde aantal schadevrije jaren. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde, omdat dan beide premies omhoog gaan als er met één voertuig een schuld schade komt. Toen is de motor weer op 0 begonnen en de noclaim bij de auto gebleven. En even voor het beeld, dat scheelde toen een paar euro per maand. Daarop baseer ik dus de uitspraak dat een motor niet heel duur is om noclaim mee op te bouwen.

Volgens mij ging dat toen over een pakket ipv losse polissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 07-01-2022 13:50 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Even een vraagje hier; ik wil het vizier vervangen op mijn HJC i70 helm. Ik heb er nu eentje met pinlock.

Ik neem aan dat ik dan een pinlock voorbereid vizier moet bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
dubbeldekkert schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:54:
Even een vraagje hier; ik wil het vizier vervangen op mijn HJC i70 helm. Ik heb er nu eentje met pinlock.

Dat lijkt me logisch inderdaad. Waarschijnlijk zijn ze dat sowieso allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:54
dubbeldekkert schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:54:

Jep, kijk even goed naar de kleur/uitvoering van het vizier want niet elke kleur/coating kan Pinlock aan.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 13:00
Kan deze aan de op worden toegevoegd?
BMW r1150gs twinspark uit 2003.
Ik kom uit Zeeland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTAdZg_-d-ILHiKFu1p1WbwGf54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gz4gcZae2DExnbXF4GduTWiT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Zeeland, Gelderland? Zeeland, Noord-Brabant? :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jon156
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:47:
Zeeland, Gelderland? Zeeland, Noord-Brabant? :+
Provincie Zeeland ;)
En dan het zuidelijke deel, genaamd Zeeuws-Vlaanderen, nee geen België O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jon156 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Provincie Zeeland ;)
Als je struikelt tijdens het hardlopen lig je wel in België toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon156
noes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Als je struikelt tijdens het hardlopen lig je wel in België toch? :P
Gelukkig loop ik nooit hard _O-

Rondje met de motor gaat wel al snel door België inderdaad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:15

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Cu6D7cN-590pOJ5FWVVnkjaoCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyFVaR8lUvzrKR68bD1RoEeP.jpg?f=fotoalbum_large

En er is maar vast een trekhaakstellage gebeund, had nog net genoeg buisjes liggen.
In het onderste balkje zit een bus gelast, hoe ik het precies ga maken moet ik nog ff bekijken, maar ik denk dat ik daar een bout doorheen zet voor de Ry beweging en dan nog 2 U'tjes met een bus dr tussen voor Rz & Rx

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
Jon156 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Provincie Zeeland ;)
De overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:56
@Thoit balen man. Gejat is 1 ding, maar in koelen bloede uit je eigen garage gerold maakt het we heftig.

Mijn verzekering vereist slechts een art4 slot qua diefstalbeveiliging, die heb ik alleen nog niet :| nu staat de motor thuis in de garage en ik heb vandaag geleerd dat elke motor (de mijne dus ook) een stuurslot heeft dus ik was in eerste instantie niet zo benauwd, maar als ik de verhalen hierboven zo lees…

nu is een slotje zo gekocht maar ik kan er maar niet wijs uit worden wat nu handig is. Op dit moment neig ik naar een simpel schijfremslot (met reminder) voor op mn werk, waar hij redelijk afgeschermd staat, zodat ik qua verzekering daar iig gedekt ben. Ben nog een definitieve plek aan het maken in de garage en dan kan ik het daar wat steviger aanpakken. Aan de andere kant: Een buurman had z’n motor jaar in jaar uit gewoon aan de weg staan en die zag er heel wat duurder uit dan de mijne. Misschien maak ik me veel te druk….

In other news. De bijgeleverde koffers zijn geïdentificeerd en ik heb een setje tweedehands rekken gevonden, Die zijn onderweg.

Op het eerste woonwerkritje heb ik ontdekt dat handvatverwarming helemaal geen overbodige luxe is, dus dat staat nu op m’n lijstje boven een carterbeschermer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Goed punt mbt sloten. Zelf gebruik ik een kettingslot dat nog uit mijn brommer tijdperk stamt. Geen kinderachtig ding, maar zeker geen art4 slot. Die moet ik nog een keer kopen. Ik wil alleen de mogelijkheid hebben om mijn motor ergens aan vast te maken, en de meeste kettingsloten (m'n huidige dus ook) zijn daar wat te kort voor. Heeft iemand toevallig tips voor wat langere kettingsloten? Nu gebruik ik m'n kettingslot meestal niet, omdat ik er eigenlijk niet verder mee kom dan 'm door het achterwiel leggen oid.

Ik bedoel dus een kettingslot dat lang genoeg is om bijvoorbeeld ergens om het frame en een lantaarnpaal oid te leggen, zodat de motor daadwerkelijk aan iets anders vast zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 07-01-2022 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Destruction schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:09:
Goed punt mbt sloten. Zelf gebruik ik een kettingslot dat nog uit mijn brommer tijdperk stamt. Geen kinderachtig ding, maar zeker geen art4 slot. Die moet ik nog een keer kopen. Ik wil alleen de mogelijkheid hebben om mijn motor ergens aan vast te maken, en de meeste kettingsloten (m'n huidige dus ook) zijn daar wat te kort voor. Heeft iemand toevallig tips voor wat langere kettingsloten? Nu gebruik ik m'n kettingslot meestal niet, omdat ik er eigenlijk niet verder mee kom dan 'm door het achterwiel leggen oid.

Ik bedoel dus een kettingslot dat lang genoeg is om bijvoorbeeld ergens om het frame en een lantaarnpaal oid te leggen, zodat de motor daadwerkelijk aan iets anders vast zit.
Is 3 meter met ART4 lang zat?

Alle twee mijn motoren zitten vast met sloten van deze webshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:09:

Zoek een kettingslot wat je als een strop kan bevestigen, dus met een grotere schakel aan het einde. Moeilijk uit te leggen, maar zoiets als deze. Waar ik zelf ook wel fan van ben is een (art4) schijfremslot in hangslot stijl, met een kabel eraan.

Die kabel is, net als het schijfremslot, licht en makkelijk mee te nemen. Niet stevig genoeg voor de serieuze dief, maar voorkomt wel het snel-in-een-busje-smijt type. En de serieuze jongens houd je toch niet écht tegen, dan kan je maar beter het jezelf makkelijk maken door beter-dan-gemiddeld beveiliging ook mee te kunnen nemen. Want zo'n zware ketting is niet heel lekker mee te nemen.

edit: @Grubeater is stealing my thunder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:22:
[...]

Zoek een kettingslot wat je als een strop kan bevestigen, dus met een grotere schakel aan het einde. Moeilijk uit te leggen, maar zoiets als deze. Waar ik zelf ook wel fan van ben is een (art4) schijfremslot in hangslot stijl, met een kabel eraan.

Die kabel is, net als het schijfremslot, licht en makkelijk mee te nemen. Niet stevig genoeg voor de serieuze dief, maar voorkomt wel het snel-in-een-busje-smijt type. En de serieuze jongens houd je toch niet écht tegen, dan kan je maar beter het jezelf makkelijk maken door beter-dan-gemiddeld beveiliging ook mee te kunnen nemen. Want zo'n zware ketting is niet heel lekker mee te nemen.

Het huidige kettingslot ligt onder de buddy, in de Fazer is daar wel ruimte voor. Bij m'n Diversion nam ik het slot ook op die manier mee. Ik zie dus niet direct een probleem bij het meenemen/vervoeren van het slot bij deze motor :)

@Grubeater Een slot van 3 meter lijkt me wel lang genoeg inderdaad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:22:
[...]
8)

Ik heb voor iedere motor een remschijfslot met ART4 (met korte ketting) en een een groot kettingslot met ART5. Het remschijfslot gaat altijd mee en ART5 slot ligt thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Het huidige kettingslot ligt onder de buddy, in de Fazer is daar wel ruimte voor. Bij m'n Diversion nam ik het slot ook op die manier mee. Ik zie dus niet direct een probleem bij het meenemen/vervoeren van het slot bij deze motor :)

@Grubeater Een slot van 3 meter lijkt me wel lang genoeg inderdaad :+
Ah ja, zo'n Fazer heeft nog ouderwetse bergruimte onder t zadel :) Helaas is dat iets wat bij nieuwere motoren nauwelijks meer aanwezig is. Toen ik nog een Fazer had, gooide ik een beugelslot + zo'n kabel onder het zadel. Beugelslot is ook handig, als je het voorwiel bij een paal kan parkeren.
Grubeater schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:30:
[...]

8)

Ik heb voor iedere motor een remschijfslot met ART4 (met korte ketting) en een een groot kettingslot met ART5. Het remschijfslot gaat altijd mee en ART5 slot ligt thuis.
Jep, zo doe ik t ook. Op werk had ik ook een los beugelslot slingeren zodat ik mn motor daar kon beveiligen zonder gedoe. Beugelsloten zijn over t algemeen de goedkoopste Art4 sloten en erg makkelijk in gebruik, dus vandaar die keuze.

[ Voor 26% gewijzigd door noes op 07-01-2022 23:32 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@timmie271 @LankHoar

De FZ1N mag officieel uit de topic start

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cJXaFtZl.jpeg

De Norden ophalen komt dichterbij, maar nog even te druk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JfDi51vl.jpeg

Wel al zin in! *O* *O* totdat ik buiten kom in regen en vrieskou dan iets minder :P

Ook een nieuwe eerste ervaring.... Motor te nieuw, zijn nog amper accessoires verkrijgbaar. Husqvarna heeft er wat en een enkel merk heeft ze al op de lijst maar kan nog niet leveren. :+

[ Voor 22% gewijzigd door A13X op 08-01-2022 14:36 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

32 BIt issue >:)

https://techcommunity.mic...sport-queues/ba-p/3049447

Da's dezelfde 'bug' maar dan met méér en grotere gevolgen. UNIX systemen gaan zo'n zelfde issue overigens in 2038 (nogmaals) krijgen tenzij er updates uitgebracht gaan worden.

Wikipedia: Year 2038 problem

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 08-01-2022 17:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

Jon156 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:23:
Kan deze aan de op worden toegevoegd?
BMW r1150gs twinspark uit 2003.
Ik kom uit Zeeland.

[Afbeelding]
+1 voor nog een zeeuws-vlaming. Maar zelf ga ik ook vaak richting België, zijn veel leuke paden te vinden.
Zien jullie op dat eiland toch echt fout, wij zitten op het vaste land >:)
A13X schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:34:
@timmie271 @LankHoar

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel al zin in! *O* *O* totdat ik buiten kom in regen en vrieskou dan iets minder :P

Ook een nieuwe eerste ervaring.... Motor te nieuw, zijn nog amper accessoires verkrijgbaar. Husqvarna heeft er wat en een enkel merk heeft ze al op de lijst maar kan nog niet leveren. :+
ken het had het met mijn Scrambler ook, gelukkig was het demomodel van eerste jaar dus zaten al wat opties op maar de rest was lastig te krijgen en eigenlijk alleen eigen merk nu wel beter.

Maar wat blijft het een gave motor die Norden, ik kan er niet bij dat mensen nog de KTM zouden kopen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:31

Secsytime

Automagisch

@timmie271 @LankHoar

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Congrats! Mooie machine zeg. Had je hem proefgereden? Ben erg benieuwd hoe hij rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
fdees schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:34:
[...]

+1 voor nog een zeeuws-vlaming. Maar zelf ga ik ook vaak richting België, zijn veel leuke paden te vinden.

[...]

Zien jullie op dat eiland toch echt fout, wij zitten op het vaste land >:)

[...]
Kom zelf ook van die kant. Uit dat dorp wat “van de karre is gevallen” :) Tien jaar geleden geëmigreerd :9

Tijd terug (ergens in oktober) nog eens via MZV een rit gedaan maar dat viel helaas wat tegen. De route zelf was wel oké en prima opgezet maar te veel groepen die te kort achter elkaar gingen rijden waardoor je op een bepaald moment treintje aan het rijden was. Ik zat in een wat vlotter groepje achteraan maar met al die groepen die op elkaar zaten was inhalen nutteloos. Na de eerste stop ging het gelukkig al een stuk beter en konden we door kachelen.

Misschien eens leuk om hier met een groepje in de zomer eens een rit te doen. Kant van het water maakt mij niet zo veel uit.

@Jon156 @mr_zippey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:08:
[...]

Congrats! Mooie machine zeg. Had je hem proefgereden? Ben erg benieuwd hoe hij rijdt.
Nope :+ YOLO :o

Maar ok, had wel de KTM 890 adventure R proefgereden dus weet wel hoe hij ongeveer zal rijden. Proefrit was bij mij in de buurt in ieder geval ook niet mogelijk. Ze hadden er 1, 2 of helemaal geen. Die waren ook al verkocht of dermate veel interesse voor dat ze hem niet in de demo gingen zetten. Zoveel verwachten ze er namelijk ook niet.

@fdees

Als je een hoog voorspatbord wilt hebben, vind ik hem toch een stuk minder knap. Dan is de 890R de betere verschijning. Zeker omdat je daarvoor voor €200ish andere bestickering kan kopen en hem personaliseren

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xxvuWG0l.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CfIvU9ol.jpeg

Awesome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

Tof om te zien :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag een beetje bezig geweest met de hulp van @Patrock.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkldlS8EOxHzsHmTniASB5EX9OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqaQUgXFEMYvBvXUV58TMEHh.jpg?f=fotoalbum_large

De RT-P is niet de juiste basis voor een custom naked. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISTabmKmcqvGj1TZVV8QKuX_A3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2QMU2gFs9pG6L6vp3JiWSwb.jpg?f=fotoalbum_large

Even wat kappen eraf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lUmejWjAmpdJY3PTrou6x4161w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l10izjffi0ZprCnsTDMkMAwB.jpg?f=fotoalbum_large

Tank kan ook wel los. Wel handig met snelkoppelingen. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vjDLp2YVYRa480iN1jr35zv_4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIDZqZBKJHIzzpttkWNdPzcg.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zit daar allemaal onder?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDwbd7TdgrKTQFEwaLQK9L2U8lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6VpuEhdfCEFFGq2z5pTthr3.jpg?f=fotoalbum_large

Hé, een ABS pomp. Gelukkig is daar niets mis mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40sisKxFlhBRXIKEIf2OutA428Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVvgtAK3eXvl2QJSvyVJbw2L.jpg?f=fotoalbum_large

Een leeg dashboardvakje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5XmomDHBqpARslL3LogTbJuUAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93Zc6LlgGWBDzl5Sg6aGqwMx.jpg?f=fotoalbum_large

Daar komt deze accu uit, die was voor de politieapparatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-yLJyUn9aF3UaaGJy1zqsZqdL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6SqhwuSYGns4iYpnKJuQjVp.jpg?f=fotoalbum_large

Het ging voornamelijk om de zijstandaardschakelaar, zoals je ziet viel die uit elkaar toen ik deze demonteerde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpVC_O21sS-cy7cinQ0SVbCeJDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSewZX0jJDGadxwV2AOZw2RC.jpg?f=fotoalbum_large

Het luchtfilter hebben we ook vervangen en voor de zekerheid de koppelingshendel schakelaar ook maar.
Ik was dit al 2 maanden aan het uitstellen, dus ik was wel blij met de hulp. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@timmie271 @LankHoar
Had ik met mijn V85TT ook last van, niet zo zeer omdat te nieuw maar omdat te weinig van verkocht.
Dan hebben de meeste accessoires fabrikanten niet zo een interesse om onderdelen te gaan maken.

Nu een dik jaar verder zijn er zelfs al China eBay decat uitlaten voor te krijgen :X

Jammer genoeg zijn de ECU tuners nog niet zo ver want daar loop ik nog steeds tegen een gebrek aan. :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Kom zelf ook van die kant. Uit dat dorp wat “van de karre is gevallen” :) Tien jaar geleden geëmigreerd :9

Tijd terug (ergens in oktober) nog eens via MZV een rit gedaan maar dat viel helaas wat tegen. De route zelf was wel oké en prima opgezet maar te veel groepen die te kort achter elkaar gingen rijden waardoor je op een bepaald moment treintje aan het rijden was. Ik zat in een wat vlotter groepje achteraan maar met al die groepen die op elkaar zaten was inhalen nutteloos. Na de eerste stop ging het gelukkig al een stuk beter en konden we door kachelen.

Misschien eens leuk om hier met een groepje in de zomer eens een rit te doen. Kant van het water maakt mij niet zo veel uit.

@Jon156 @mr_zippey
Ik rij vaak alleen of met een paar vrienden, dus niet hele grote groepen. Vind ik ook wel fijn gewoon rustig niet te veel rekening houden met andere rijders, geen opgejaagd gevoel. Gewoon een route inladen en gaan.

Kunnen wel eens kijken wanneer de temperaturen beter zijn en het pekel weg is. Zelf maakt mij ook niet veel uit waar ik rij. Tunnel pak ik M-Tag voor (adem in, adem uit niet beginnen over tol).
A13X schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Nope :+ YOLO :o

Maar ok, had wel de KTM 890 adventure R proefgereden dus weet wel hoe hij ongeveer zal rijden. Proefrit was bij mij in de buurt in ieder geval ook niet mogelijk. Ze hadden er 1, 2 of helemaal geen. Die waren ook al verkocht of dermate veel interesse voor dat ze hem niet in de demo gingen zetten. Zoveel verwachten ze er namelijk ook niet.

@fdees

Als je een hoog voorspatbord wilt hebben, vind ik hem toch een stuk minder knap. Dan is de 890R de betere verschijning. Zeker omdat je daarvoor voor €200ish andere bestickering kan kopen en hem personaliseren

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil gelukkig geen hoog voorspatbord op mijn motor, vind dat eigenlijk nergens mooi opstaan. ;) Maar vind de style van dit spatbord ook niet bij de motor passen, de motor is veel ronder en minder scherpe randen. Daarnaast ook niet goedkoop glimmend plastic.

Dat ding heeft ook een functie namelijk opspattend water onder controle houden. Heb die van mijzelfs verlengd al is het maar om mijn radiator schoner te houden. Pak wel grintwegen met motor, maar zoveel slik kom ik niet tegen dat ik het in de weg zou zitten

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Had ik met mijn V85TT ook last van, niet zo zeer omdat te nieuw maar omdat te weinig van verkocht.
Dan hebben de meeste accessoires fabrikanten niet zo een interesse om onderdelen te gaan maken.

Nu een dik jaar verder zijn er zelfs al China eBay decat uitlaten voor te krijgen :X

Jammer genoeg zijn de ECU tuners nog niet zo ver want daar loop ik nog steeds tegen een gebrek aan. :N
In dit geval scheelt het dat hij in basis veel van de 890(R) heeft, daarvan lijken er dingen ook op de Norden te passen.

890R die ik gereden heb had zat vermogen dus dat probleem heb ik niet. Zou wel leuk te zijn als wat rottweiler spullen passend gemaakt worden. Andere luchtinlaat bij de 890R levert iets van 9pk op 8)

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik rij vaak spontaan en door het hele jaar door. Als ik kans zie, ga ik er gewoon op uit.. ;)
Al dan niet met de vriendin samen, maar een keertje wat afspreken voor de ene of de andere kant van het water lijkt mij ook wel leuk.. Die tunnelkosten heb je zo terugverdiend met huidige benzineprijzen en dan gooi je de tank een keer vol bij Assenede ofzo.

@Jon156 @fdees @R0y.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@A13X hoeveelheid vermogen is niet zo zeer het probleem.
De dip onderin wel, ding draait gewoon echt te arm. Daar zou ik wel wat aan doen laten doen.
Fuel dongles zijn wel te krijgen maar de werking daarvan geloof ik niet zo in.
Ze houden de ECU voor de gek door een andere temperatuur sensor te gebruiken.
Daardoor lijkt het voor de ECU een heel stuk kouder dan het werkelijk is. Er zou dan meer brandstof ingespoten worden.
Maar volgens mij is de ECU zelf lerend en stuurt het systeem bij op de uitlaatgas waarden.
Dus als daar een te rijk mengsel wordt gemeten zal de ECU de inspuiting minderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Aanvulling: voor mijn Vespa had ik ergens iets gevonden om zelf een soort fuel dongle te maken.
Maar dan met de "beïnvloeding" via de andere zijde, via de uitlaatgassen.
Oftewel zorgen dat de waardes uitgelezen uit de lambda sonde anders zijn dan ze werkelijk zijn.
Maar hoe dat het precies werkte weet ik niet meer.
Dacht een weerstand van een bepaalde waarde in de massa draad van de lambda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:34:
Aanvulling: voor mijn Vespa had ik ergens iets gevonden om zelf een soort fuel dongle te maken.
Maar dan met de "beïnvloeding" via de andere zijde, via de uitlaatgassen.
Oftewel zorgen dat de waardes uitgelezen uit de lambda sonde anders zijn dan ze werkelijk zijn.
Maar hoe dat het precies werkte weet ik niet meer.
Dacht een weerstand van een bepaalde waarde in de massa draad van de lambda.
Ja je kan met een weerstand de boel beïnvloeden.
Er komt een voltage uit de sonde die ik dacht ergens vrij laag (echt max 1v ofzo) wordt uitgelezen.
Dus met een klein weerstandje kan je hem al beïnvloeden, als je er een klein pot metertje aanhangt kan je hem zelf met de hand nog afstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Grubeater weet je zeker dat je bij de RT alle kappen moet verwijderen om bij de zijstandaardschakelaar te komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Mijn navigatiesysteem doet helaas moeilijk. Dit was eerder ook al zo en heb toen een nieuwe unit gekregen. Ging even goed, daarna weer problemen. Ik heb het vermoeden dat het dis in de verbinding met de motor zit. Vorige week een route gemaakt, op de motor vast dus niet op de pc en opgeladen, niks aan de hand. Ik ben nog niet de straat uit en het loopt al vast. :(

Het euvel is tweezijdig. Ik kan dan de knoppen niet meer gebruiken. Er zit een (random) vertraging op. Van zodra ik druk veranderd even de kleur vd knop alsof het wordt ingedrukt. Maar verder niks. Een x seconden later wordt op die plek alsnog een aanslag geregistreerd. Kortom helemaal in de war. Zeker als je war vaker drukt. GPS signaal volgt (daardoor) dus ook niet meer.

Zeer frustrerend want ik ben een ramp zonder navigatie. Laatste keer naar bmw geweest maar die waren dicht. Dan maar wat gaan rijden maar het voelt al direct als doelloos, zeer frustrerend :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zorg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:19:
Mijn navigatiesysteem doet helaas moeilijk. Dit was eerder ook al zo en heb toen een nieuwe unit gekregen. Ging even goed, daarna weer problemen. Ik heb het vermoeden dat het dis in de verbinding met de motor zit. Vorige week een route gemaakt, op de motor vast dus niet op de pc en opgeladen, niks aan de hand. Ik ben nog niet de straat uit en het loopt al vast. :(

Het euvel is tweezijdig. Ik kan dan de knoppen niet meer gebruiken. Er zit een (random) vertraging op. Van zodra ik druk veranderd even de kleur vd knop alsof het wordt ingedrukt. Maar verder niks. Een x seconden later wordt op die plek alsnog een aanslag geregistreerd. Kortom helemaal in de war. Zeker als je war vaker drukt. GPS signaal volgt (daardoor) dus ook niet meer.

Zeer frustrerend want ik ben een ramp zonder navigatie. Laatste keer naar bmw geweest maar die waren dicht. Dan maar wat gaan rijden maar het voelt al direct als doelloos, zeer frustrerend :O
Doet me een beetje denken aan een massa probleem... Met telefoons zie je dat ook wel eens met bepaalde laders. Hierdoor kan het touchscreen niet meer goed reageren of registreert aanrakingen die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Inderdaad! Das exact wat er gebeurd. Ik wist niet dat dat een massa probleem heet! Kan nu iig wat verder googlen.
Ondertussen de telefoon verbonden waarmee ik ook kan navigeren via het display. Als noodoplossing. Dan wel weer jammer dat die niet kan syncen met de navigatie maar ok. Kan als ik wil iig weer een toertje doen!

Rondje google zegt indd dat meerdere mensen er last mee hebben en lijkt toch wel het apparaat zelf te zijn. Wordt dus weer even omruilen ben ik bang

[ Voor 18% gewijzigd door Zorg op 09-01-2022 11:39 ]

Pagina: 1 ... 367 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.