Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 366 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.734 views

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
noes schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:54:
[...]

Ja klopt, ik zit via hun bij ASR.

Heb sowieso mazzel met de RS: bij BMW op de website staat ie onder "sport" (en zo rijd ik m ook), maar bij de verzekering is ie opgegeven als "tour". Scheelt best wat denk ik :)
Het is natuurlijk ook gewoon een toermotor met al die gein die erop zit (handvatverwarming, zadelverwarming, fabriekaf koffermontage etc etc etc etc) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SniperGuy schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]

Het is natuurlijk ook gewoon een toermotor met al die gein die erop zit (handvatverwarming, zadelverwarming, fabriekaf koffermontage etc etc etc etc) :P
Het is een heel veelzijdige motor. Met stuurverhoger en het standaardzadel (of lage zadel) is er een light-RT van te maken, met het sportzadel en leuk uitlaatje wordt ie juist nog sportiever, sportmotor voor een langere berijder. Ik heb dat laatste gedaan: ben ook lang en heb er een RT naast.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:14:
[...]

Nope is zelfs de eerste die op mijn naam staat…
Interessant, hoe heb je dat geregeld dan? Want ik kan ze niet goedkoper vinden dan die 10 euro die ik noem.. Als 't me een paar euro per maand kost oid, dan is 't nog te overwegen :)

Want laten we eerlijk zijn, als je een motor gewend bent is zo'n brommertje maar een slap, traag k*tding. Hoevaak gebruik je zo'n ding? Het zal niet vaak zijn.. Dan moet 't ook niet alteveel kosten imo

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 30-12-2021 21:19 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Volkan1984 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:32:
[...]

That revs faster - die sneller in de toeren klimt. Dat is wat anders dan het aantal toeren wat die motor kan draaien.
I am sorry, but you’re wrong there;
rev’s zijn revolutions, en ‘that revs faster’ betekent ‘die meer omwentelingen maakt’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Hkuit schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:44:
[...]

I am sorry, but you’re wrong there;
rev’s zijn revolutions, en ‘that revs faster’ betekent ‘die meer omwentelingen maakt’.
In het Engels hebben ze het normaal over een "higher revving engine", ofwel een motor die meer toeren maakt / draait.

Persoonlijk vind ik dat ook beter passen dan "faster revving engine" in dit geval, maar aangezien de maker van de video Canadees is zullen ze daar het wellicht anders verwoorden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Hopen dat het vandaag een beetje weer is, wil de brommer toch wel weer een keer starten :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Dat was ik ook van plan idd, echter door de regen icm wind denk ik dat ik hem maar laat slapen tot volgend jaar.
Lees hier al even mee, bij deze ook maar een plaatje van m’n brommert, CB500F 2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTOMRUyj_8Qe0ur9tbl8w_EuMYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPGg9b2CurL8rl1ue9I2eFFE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Real men riding real motorcycles 8)

Met dank aan @Grubeater voor de link.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Vandaag weer twee leuke dingen op de Virago gemonteerd. Als eerste de standaard stuurklemmen vervangen door andere, die wat verder van me af staan (en wat lager), en als kers op de taart een mooie tankpad gescoord

De nieuwe klemmen
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLX9fwtcIMjqE-P4TfQSii2JGMyYqEMYXmHWSu6kOA3ojrBQm1-ZWtfi2KARS6Zl8ViYEIQZXsbYxjrGaMcujjgnk7z0uAaK2WfVacM-HK8ZUtfa44lwm3q96IWAYsZZbIugFbRp3Zfx0qZRXTQ5Sd95cQ=w1983-h1488-no?authuser=0

De gemonteerde tankpad
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUUmU1jnqr3OufRVXwKGTXfIMIHLsM-2FSwHhqdde_FbdRimSLN0fJhb2uqRrAk4r3Agu-qv0_pWe6HE8HcG6lNzKR-w13cnwx4lUbJLWfHtFc4n8oSNagKi-g6F2F9ogC3-zHjqwe7c-jeXzPw_eaFtQ=w1983-h1488-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41
s006110 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:01:
Vandaag weer twee leuke dingen op de Virago gemonteerd. Als eerste de standaard stuurklemmen vervangen door andere, die wat verder van me af staan (en wat lager), en als kers op de taart een mooie tankpad gescoord

De nieuwe klemmen
[Afbeelding]

De gemonteerde tankpad
[Afbeelding]
Mooie selfie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:28
Vrijdag schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:22:
[YouTube: Goldwing Motocross]

Real men riding real motorcycles 8)

Met dank aan @Grubeater voor de link.
Haha, vet. Mijn pa heeft ook zo’n GL1100 gehad.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Ja leuk hè…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
R0y. schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:02:
Hopen dat het vandaag een beetje weer is, wil de brommer toch wel weer een keer starten :)
Consider it done :7

Was weer even lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
R0y. schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:03:
[...]

Consider it done :7

Was weer even lekker!
Helemaal mee eens, toen het even droog was was het best aangenaam. Alleen die wind, scheelt soms ineens een meter op de weg haha :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Tommy-D schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:58:
[...]

Helemaal mee eens, toen het even droog was was het best aangenaam. Alleen die wind, scheelt soms ineens een meter op de weg haha :9
Hier heeft het 5 minuten geregend vandaag. De wind was inderdaad een ding.

Gelijk de nieuwe spiegeltjes kunnen uitproberen. Bevallen erg goed. Highsider victory evo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTbAHlGudjZ2OUWqKx-7U5vd2UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTiuAnHs4CvksIDA8cm1C7zX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:19:
[...]

Gelijk de nieuwe spiegeltjes kunnen uitproberen. Bevallen erg goed. Highsider victory evo.
[Afbeelding]
Zeg, zijn dat wel authentieke KTM spiegels?

Je weet dat elk onderdeel dat geen Akra of origineel KTM powerparts is, een afname van 30pk en 10nm koppel is? Bovendien is het merk verraad }:|

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:24:
[...]

Je weet dat elk onderdeel dat geen Akra of origineel KTM powerparts is, een afname van 30pk en 10nm koppel is? Bovendien is het merk verraad }:|
Als jij nou eens die BMW koopt of een huis… een motor is sneller gepoetst B)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:24:
[...]

@R0y. heeft er aan de voorkant stickers op geplakt met 'Turbo' én 'WP' .... Da's gewoon weer even snel een slordige extra +80PK én +40Nm, hé 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 31-12-2021 21:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Heb nu ook een tijdje underbar/sidebar mirrors en moet zeggen dat ik er dikke prima mee kan zien! en het is nog fijner dan die enorme hoge dingen die bij beetje accelereren al omklappen....
Ik ging er eigenlijk standaard vanuit dat het aanzienlijk minder fijn zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
@_eLMo_, kijk zo hoor je met een GS om te gaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:46:
Heb nu ook een tijdje underbar/sidebar mirrors en moet zeggen dat ik er dikke prima mee kan zien! en het is nog fijner dan die enorme hoge dingen die bij beetje accelereren al omklappen....
Ik ging er eigenlijk standaard vanuit dat het aanzienlijk minder fijn zou zijn.
Mwoah die dingen die KTM tegenwoordig op hun motoren steekt zijn echt wel degelijk, trilde enkel bij een bepaald toerental maar niets extreems. De reden voor de nieuwe spiegels was puur de looks.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Allemaal een fantastisch motor 2022 gewenst!

*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
R0y. schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:19:
[...]

Hier heeft het 5 minuten geregend vandaag. De wind was inderdaad een ding.

[Afbeelding]
Nice! hele fijne spiegels! Kijk je zo alleen niet tegen je onderarmen aan? Lijkt me echt dat je zo je elleboog omhoog moet tillen. Ik heb ze iig gewoon aan de bovenkant zitten.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Vrijdag schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:32:
Allemaal een fantastisch motor 2022 gewenst!

*O* *O*
Ik sluit me hier helemaal bij aan, de 1ste 120 km zijn alweer gereden vandaag! Super weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Leviathius schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Nice! hele fijne spiegels! Kijk je zo alleen niet tegen je onderarmen aan? Lijkt me echt dat je zo je elleboog omhoog moet tillen. Ik heb ze iig gewoon aan de bovenkant zitten.
Nee ik kan gewoon in de normale houding blijven zitten. Dus niks intrekken oid. Moet nog wel even kijken hoe het zit als de koffers zijn gemonteerd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Freelance schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:47:
Laatst tijdens een ritje viel het knopje voor mijn richtingaanwijzers eraf, het gaat om het volgende onderdeeltje:

[Afbeelding]

Onderdeel 6.

Richting aangeven gaat wel, uitzetten is bijna niet te doen. Iemand een handig idee om dit goedkoop op te lossen?

Knopje is uiteraard niet los verkrijgbaar, geen schade onderdeel te vinden en de complete unit is 400+ euro.
@mphilipp @botoo @kneusteun, bedankt voor de replies op mijn eerdere vraag!

Heb wat foto's gevonden van de schakelaar en na meten een eerste ontwerp gemaakt in Fusion. Morgen v1 printen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkuFSaQ_NPHF8tohiO92tTx7MAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sy44cjCFIg89gE7F6okCjllD.png?f=fotoalbum_large

(...)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Net een setje Barkbusters besteld voor mijn Guzzi.
Ook een afspraak gemaakt bij Peter Grootendorst van Adventure ride, de 15de ga ik een persoonlijke offroad training bij hem volgen.

Heel veel zin in..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Freelance schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:18:
Heb wat foto's gevonden van de schakelaar en na meten een eerste ontwerp gemaakt in Fusion. Morgen v1 printen :)
Super! Leuk om zo 2 hobbies te combineren. Als je goed rondkijkt, zijn er talloze praktische prints te vinden. En als je zelf het ontwerp kunt aanpassen is het nóg leuker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:11
Ook ik wens jullie allemaal een goed, gezond en gelukkig nieuwjaar! Dat het maar een fantastisch motor-jaar mag worden!

Aangezien het de afgelopen dagen prachtig weer was, hebben we op de laatste dag van 2021 en de eerste dag van 2022 motor gereden; eigenlijk best wel een tof gevoel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2GUkvXIfYYpOiSnTW2lM8H1L5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFd7SNsrJOM9bMhzBNVYVHH5.jpg?f=fotoalbum_large

31ste een route gereden en bij vrienden oliebollen gegeten, de 1ste een mooi stuk richting Groenlo. Het was perfect weer :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• s006110
Wie had ooit kunnen denken, dat 1 januari een uitstekende dag zou zijn om lekker te touren!

Gisterenochtend heerlijk rondje Kampen-Zwolle-Kampen (met dochterlief), en in de middag Kampen-Genemuiden-Hasselt-Zwartsluis-Vollenhove-Ens-Kampereiland-Kampen gedaan...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVYvbMTI92WN0R3UzbAbczA-7Wu29-O_QuJH8yuXSztRdzR3GgWrCVyfB68aw-0lXttMl1zAWi0HXd3nabPnopupCBvi3TprFymRMueq47PJB084z8zrt_i2uSSXREbnNUHa8TZIzsQRxoGPTOn_sQ85Q=w1983-h1488-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWSBwxkd2tvZkhDfgSmNm6a0NVdjkQmRq1p9pG8391TwswIdAQQMB1flIcLAOGS_ociQdsgoc1djbQqhISNiPsK4I9bv21rRjM8FuL8_JaNIcD7LQHPWmO3IPowkunL0_2LW1JNlkJuOitq2hXjPaOsow=w1116-h1487-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXV0mh1TmOVUc6R8z2XfJyEsVgPkflfna-n3EozTM3us7isQVaOEB7EUnCu90xE1TQxKUWYmg3keesSrfzdpLzaARpXL3XWwsNIB0KQ66EH-7MBVdQ6EQg_l2X5GbHWS28aMsS6oUUoW0oShJ6HDXG8nw=w1983-h1488-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUg2u72kxA5ZW5V9xXwnF3xrdkr2fsY317YuWVdR4cavPxRifaYUN7cDInB37IVozWVNVyzMF3oYoazwdhRedfTx9ltdlV66v_Lf-hlkBSUzDZV0rcgPKaGiRkPVPGWgXyacJDNM6YTF8rLj--nm6CDUQ=w1983-h1488-no?authuser=0

Was gelijk een geode gelegenheid om mijn nieuwe stuurklemmen te testen. Deze heb ik afgelopen week vervangen, waardoor het stuur nu wat verder van me af staat, en iets lager. Dat had ik veel eerder moeten doen, het rijd veel relaxer nu ik wat meer ruimte heb (en het staat ook nog eens beter). Tevens een geode gelegenheid gehad om mijn nieuwe spiegels goed af te stellen. Ook die bevallen goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Vorig jaar of jaar ervoor was het ook prima rijden met oud en nieuw toch?

Als we nu niet allemaal elektrisch gaan rijden wordt het misschien wel alsmaar beter rijden in de winter 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:12:

Als we nu niet allemaal elektrisch gaan rijden wordt het misschien wel alsmaar beter rijden in de winter 😂
En met die stijgende energieprijzen is het ook maar goed ook dat 't klimaat 'opwarmt' .... :*) :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
kneusteun schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:12:

Geen idee, toen had ik mijn rijbewijs nog niet 🤣

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:23
Ach ja, met stijgende energieprijzen is benzine straks ook niet meer te betalen... Kunnen we nog niet rijden..Op zoek naar het optimum dus.

Ik was vanaf donderdag vrij en stond te popelen om m'n eerste ritje te doen op de nieuwe aanwinst, maar het was hier de hele tijd petweer, tot gisteren. Ik kon helaas pas rond 3 uur vertrekken dus na 2 uurtjes was het alweer donker maar dat was voor nu ook wel lang genoeg. Ik merkte dat het allemaal nog wel wat onzeker was maar dat waait er nog wel een keer uit. Het was een goed begin van het jaar in ieder geval.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Energica EVO rijden en zeggen dat je van Meta bent. Dan krijg je 90% korting op stroom en grond om je garage te bouwen van de gemeente 👌😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Voor de T7 eigenaren misschien wel leuk om te kijken:

Vind zijn kanaal wel tof (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Vandaag een heerlijke rit gemaakt, net geen 200km aangetikt. Lekker bochtige route om goed te oefenen met af en toe een goede windvlaag. Een leerzame dag.

Direct maar eens een foto van de motor genomen
@LankHoar @timmie271 deze mag ook in de TS. Ik woon in Noord Holland.
Dank jullie wel!

edit: Handig om er bij te zetten, het is een V-Strom DL650 uit 2013 O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvqYtPc94EsJEbjB9-wwzr1fXC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPLKNmGuLq33v1Z7Ikc3jh0Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ll roel j op 03-01-2022 13:46 . Reden: type en bouwjaar toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:27:
Energica EVO rijden en zeggen dat je van Meta bent. Dan krijg je 90% korting op stroom en grond om je garage te bouwen van de gemeente 👌😬
Zet ik daar ook maar meteen m'n eigen windmolen neer >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Beste wensen allemaal! Ik wens jullie veel en vooral veilige km's dit jaar! oOo

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-XzAAmEe69F-cXNtfSwi0jm9Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBEg1PxpsMRn3OirQG2YB2E2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrW3QQdLsMk-LGQLhn_X-9OMB1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O51sULcxb3KOI4iiCtLc1K6K.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik de oorzaak van het KLOENK geluid heb gevonden *O* *O*

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

4x2 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk dat ik de oorzaak van het KLOENK geluid heb gevonden *O* *O*
Dat zal zeker een behoorlijke KLOENK gegeven hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 07:53

13art

Moderator Mobile
Hier snap ik echt de ballen van. Voor het behalen van mijn motorrijbewijs eind vorig jaar niet eerder op een motor gereden, alleen maar auto en daar 12 schadevrije jaren mee opgebouwd. Maar ja, die kan je in principe niet meenemen naar de motor wanneer je ook nog auto blijft rijden.

Nu kreeg ik vandaag van de ANWB het volgende bericht.
Beste meneer T......,

Bij uw aanvraag voor de ANWB Motorverzekering gaf u door dat u 0 schadevrije jaren heeft. Wij kunnen dit aantal niet overnemen. Hier leest u er meer over.

Wij hebben 12 schadevrije jaren overgenomen
Dit aantal is anders dan u heeft doorgegeven. Wij vonden dit aantal in Roy-data. Dit is een database waarin verzekeraars het aantal schadevrije jaren van hun verzekerden zetten. De jaren uit Roy-data gebruiken we voor het bepalen van uw no-claimkorting.
Hoezo? Heb gewoon nog mijn auto die ook nog altijd verzekerd is. Kunnen die schadevrije jaren dan toch wel meegenomen worden naar de motor?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

In principe kunnen je schadevrije jaren inderdaad worden overgenomen door de motor. Dan hebben beide die 12 jaar no-claim op de polis staan. Let wel, mocht je met de auto (of de motor) schade rijden, dan zakt voor beide de no-claim. Ik heb het ooit los gekoppeld, en daar ben ik achteraf wel blij mee, want o.a dankzij een lieftallige (inmiddels al een tijd) ex vriendin heeft mijn auto wat minder no-claim dan mijn motor :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641241359-350-x-467px-IMG_20220103_204139.jpg

Vanmiddag bezorgd: setje Barkbusters.
Erg dergelijk spul zeg en goede pasvorm.
Blij mee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Destruction schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:49:
In principe kunnen je schadevrije jaren inderdaad worden overgenomen door de motor. Dan hebben beide die 12 jaar no-claim op de polis staan. Let wel, mocht je met de auto (of de motor) schade rijden, dan zakt voor beide de no-claim. Ik heb het ooit los gekoppeld, en daar ben ik achteraf wel blij mee, want o.a dankzij een lieftallige (inmiddels al een tijd) ex vriendin heeft mijn auto wat minder no-claim dan mijn motor :+
Ik heb ze ook apart van elkaar, maar als de verzekeraar die jaren overneemt, hoe kun je het dan alsnog laten splitsen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Ik heb ze ook apart van elkaar, maar als de verzekeraar die jaren overneemt, hoe kun je het dan alsnog laten splitsen?
Ik denk dat mijn verzekeraar toen hetzelfde gedaan heeft, en ik heb ze toen gebeld en aangegeven dat ik wilde dat de voertuigen apart noclaim opbouwen. Dat kan namelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 16:35
Ik heb juist de schadevrije jaren wel meegenomen, ik ben wel de enige die in mijn auto rijdt. Scheelt toch aardig in de kosten hoor, en het is over het algemeen ook niet zo dat bij 1x schade je meteen weer op 0 staat.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

13art schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:44:
Hier snap ik echt de ballen van. Voor het behalen van mijn motorrijbewijs eind vorig jaar niet eerder op een motor gereden, alleen maar auto en daar 12 schadevrije jaren mee opgebouwd. Maar ja, die kan je in principe niet meenemen naar de motor wanneer je ook nog auto blijft rijden.

Nu kreeg ik vandaag van de ANWB het volgende bericht.

Hoezo? Heb gewoon nog mijn auto die ook nog altijd verzekerd is. Kunnen die schadevrije jaren dan toch wel meegenomen worden naar de motor?
Grappig. Mij is ook altijd verteld dat die schadevrije jaren maar bij één voertuig kunnen worden geteld. Ook erg aardig van de ANWB dat ze, ondanks dat jij 0 jaar opgeeft, alsnog gaan kijken in Roydata en je verzekering in jouw voordeel aanpassen. Als ik verzekeraar was, had ik die extra centen lekker in de pocket gestoken... :+ Pik in, het is winter!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Bommes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:15:
@A13X ik heb een oldtimer caravan uit het zelfde bouwjaar als ik zelf (1976) daar ga ik echt geen deur in zagen om de motor er in te kunnen zetten.. :X

[Afbeelding]

Dat wordt dus een vakantie in een appartement.. >:)
Koop een Kip Shelter met motorpakket.....?

YouTube: Motor caravan van Kip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 07:53

13art

Moderator Mobile
mphilipp schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Grappig. Mij is ook altijd verteld dat die schadevrije jaren maar bij één voertuig kunnen worden geteld. Ook erg aardig van de ANWB dat ze, ondanks dat jij 0 jaar opgeeft, alsnog gaan kijken in Roydata en je verzekering in jouw voordeel aanpassen. Als ik verzekeraar was, had ik die extra centen lekker in de pocket gestoken... :+ Pik in,A het is winter!
Haha nou bij de ANWB hebben ze een regeling waarbij ze de premie berekenen aan de hand van schadevrije jaren van de auto dus premie blijft hetzelfde. Maar goed blijft apart aangezien ik de verzekering telefonisch heb afgesloten. Dus de beste man van de ANWB heeft alles ingevuld aan de hand van wat ik hem vertelde. Dus blijkbaar was dit hij hem ook niet bekend.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

13art schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Maar goed blijft apart aangezien ik de verzekering telefonisch heb afgesloten. Dus de beste man van de ANWB heeft alles ingevuld aan de hand van wat ik hem vertelde. Dus blijkbaar was dit hij hem ook niet bekend.
Het is denk ik een automatische controle. Het systeem zal wel zo gemaakt zijn dat ze automatisch even in RD prikken om te kijken of jij niet gejokt hebt. De bewoording van de reactie versterkt dat vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ik heb sinds ik een leaseauto heb de schadevrije jaren op mijn motor (10 jaren, trede 15).
de motor van vrouwlief staat op mijn naam met haar als hoofdbestuurder, schadevrije jaren 2, trede 15)
en sinds november een klein autootje er bij, ook op mijn naam en vrouwlief als hoofdbestuurder, schadevrije jaren 0, trede 15.
Dus alle voertuigen eigen schadevrije jaren, maar wel allemaal de korting van de hoogste trede die ik heb.
Bij invullen was de auto op 10 jaren gezet en was terug gecorrigeerd naar 0 jaren, maar wel met dezelfde korting. iets van derde gezinsvoertuigregeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmyvw
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 21:53
Ik ben ook bij de ANWB verzekerd met zowel auto als motor. Schadevrije jaren tellen voor beide en mij is verteld dat als ik met een van de 2 voertuigen schade zou claimen het geen effect heeft op de no-claim korting van het andere voertuig? Het scheelt mij in ieder geval een hoop geld op de motorverzekering als nieuwe berijder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier in 2019 een zeer spontane impuls aankoop gedaan en er een nieuwe, tweede motorfiets bij gekocht (Yamaha XTZ 690 / Tenere 700) en daarbij is de Bonus/Malus korting één op één overgenomen van m'n 2016 Yamaha-MT 10 (Interpolis verzekerd).
  • MT-10 staat op 24 schadevrije jaren / 75% Bonus/Malus Korting.
  • XTZ 690 staat op één schadevrij jaar / 75% Bonus/Malus Korting.
In 2019 toevallig ook nog gebeld vanwege het waarschijnlijk moeten inleveren van m'n zakelijke leaseauto waarbij ikzelf dus weer een auto aan zou 'moeten' gaan schaffen en daar zou hetzelfde mee gaan gebeuren, 1 schadevrij jaar maar wel de maximale Bonus/Malus Korting. Leaseauto was echter arbeidsvoorwaardelijk vast gelegd in m'n contract (op mijn verzoek in 2006 zo laten vastleggen) dus daarna alsnog naar de dealer om een nieuwe uit te kunnen gaan zoeken.

De motoren zijn ieder een eigen entiteit op het polisblad dus als ik een schade claim op m'n MT-10 dan gebeurd er niets met het kortingspercentage voor de XTZ 690 en/of vice-versa.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-01-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat je een carvan(etje) voor achter de motor bedoelde, maar deze is wel cool!
Normaal hou ik niet zo van caravans, maar deze is wel cool.. compact, maar tegelijk ook een motor trailer :)

Ik zou er bijna een kopen voor achter de camper.. mijn oudste dochter is te groot om boven in de camper te slapen en dit scheelt weer een hoop geklooi met tentjes ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Btw gister eerste rit in 2022 gemaakt en 9 graden is best koud met zomer handschoenen...ondanks mijn verwarmde vest kreeg ik het na 2 uur toch echt te koud..
Ik ga maar investeren in verwarmde handshoenen..
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:02:
Ik heb juist de schadevrije jaren wel meegenomen, ik ben wel de enige die in mijn auto rijdt. Scheelt toch aardig in de kosten hoor, en het is over het algemeen ook niet zo dat bij 1x schade je meteen weer op 0 staat.
Aardig in de kosten, dat valt wmb wel mee. Een motor verzekering is sowieso niet zo duur, al heb je geen no-claim.

Bij een auto ligt dat inderdaad wel iets anders. Maar mijn ervaring is dus wel dat je bij een aanrijding al snel 5 schadevrije jaren verliest. Ik zat dus ooit dankzij de toenmalige vriendin op -1 8)7 Dat is inmiddels weer een jaar of 8/9, op de motor heb ik 13 jaar. Ik leen mijn auto normaal gesproken ook nooit uit, maar als je een relatie hebt wil dat nog wel eens veranderen :P In de huidige situatie (waarin ik mijn auto niet dagelijks nodig heb) zou dat ook een logischer keuze zijn dan een 2e auto aanschaffen.
bleufred1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:57:
Ik heb sinds ik een leaseauto heb de schadevrije jaren op mijn motor (10 jaren, trede 15).
de motor van vrouwlief staat op mijn naam met haar als hoofdbestuurder, schadevrije jaren 2, trede 15)
en sinds november een klein autootje er bij, ook op mijn naam en vrouwlief als hoofdbestuurder, schadevrije jaren 0, trede 15.
Dus alle voertuigen eigen schadevrije jaren, maar wel allemaal de korting van de hoogste trede die ik heb.
Bij invullen was de auto op 10 jaren gezet en was terug gecorrigeerd naar 0 jaren, maar wel met dezelfde korting. iets van derde gezinsvoertuigregeling.
Als ze als regelmatige bestuurder op de polissen staat, bouwt ze zelf ook wat no-claim op. Van die 2 jaar op de motor, zou zij er 1 kunnen meenemen. Maar waarom staat haar motor bijvoorbeeld niet op haar naam? Die premie is ook als beginner niet zo schokkend hoog, lijkt me een prima voertuig om no-claim mee op te bouwen.

Bij vrienden is het ook zo gegaan. Eerst stond alles op zijn naam, toen zij ook haar motorrijbewijs haalde en een 1e motor is deze direct op haar naam gekomen. Nu heeft ze een aantal jaren no-claim en staat inmiddels de gezinsauto ook op haar naam. Hij is ondernemer en rijdt altijd in z'n bus, vrijwel nooit in de gezinsauto.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 04-01-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Destruction schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:36:
Aardig in de kosten, dat valt wmb wel mee. Een motor verzekering is sowieso niet zo duur, al heb je geen no-claim.
Alleen WA niet nee, maar all-risk wordt toch al snel een stuk duurder.
Als ze als regelmatige bestuurder op de polissen staat, bouwt ze zelf ook wat no-claim op. Van die 2 jaar op de motor, zou zij er 1 kunnen meenemen. Maar waarom staat haar motor bijvoorbeeld niet op haar naam? Die premie is ook als beginner niet zo schokkend hoog, lijkt me een prima voertuig om no-claim mee op te bouwen.
Redelijk vergelijkbare situatie gok ik:
De verzekering van onze auto's staat op mijn polis, ivm pakketkortingen + 2e gezinsauto is goedkoper dan ieder een 1e auto. Zo kreeg ze mijn korting (75%) terwijl ze nog geen schadevrije jaren had opgebouwd. Alsnog is zij gewoon hoofdbestuurder van haar eigen auto en bouwt ze inmiddels zelf schadevrije jaren op, maar de automatische incasso staat officieel gezien op mijn naam. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:55:
Btw gister eerste rit in 2022 gemaakt en 9 graden is best koud met zomer handschoenen...ondanks mijn verwarmde vest kreeg ik het na 2 uur toch echt te koud..
Ik ga maar investeren in verwarmde handshoenen..
Iemand tips?
Zonder verwarmde handschoenen maar met een setje tussenseizoen / winterhandschoenen werkt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theredone51 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Zonder verwarmde handschoenen maar met een setje tussenseizoen / winterhandschoenen werkt ook ;)
Heb ik ook jaren gedaan (met en zonder handvat vervarming), maar ik ben nu op de leeftijd dat ik wel wat over heb voor comfort..
Volgens mij heb ik een soort reverse midlife crisis want ik zit met een half oog naar (sport)tourers te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Bij een auto ligt dat inderdaad wel iets anders. Maar mijn ervaring is dus wel dat je bij een aanrijding al snel 5 schadevrije jaren verliest. Ik zat dus ooit dankzij de toenmalige vriendin op -1 8)7 Dat is inmiddels weer een jaar of 8/9, op de motor heb ik 13 jaar. Ik leen mijn auto normaal gesproken ook nooit uit, maar als je een relatie hebt wil dat nog wel eens veranderen :P In de huidige situatie (waarin ik mijn auto niet dagelijks nodig heb) zou dat ook een logischer keuze zijn dan een 2e auto aanschaffen.

[...]
Ik heb ooit 1 aanrijding veroorzaakt met de auto, en er kwam alleen geen schadevrij jaar bij, maar als je 5 jaren verliest heb je dan 2 auto's total loss gereden ofzo? Zal misschien per verzekeraar en geval verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

geert_s schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Ik heb ooit 1 aanrijding veroorzaakt met de auto, en er kwam alleen geen schadevrij jaar bij, maar als je 5 jaren verliest heb je dan 2 auto's total loss gereden ofzo? Zal misschien per verzekeraar en geval verschillen.
Tegenwoordig is 1 ongelukje 5 jaren kwijt... Soms ga je niet achteruit in bonus/malus, maar je jaren verlies je (voor zover mij bekend) altijd wel. Hoop gekloot is het soms.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Hoelang is het geleden dat je die schade veroorzaakte?

Het maakt tegenwoordig niks meer uit, of je nou bij een andere auto (motor/whatever) een krasje veroorzaakt of het ding zo hard tegen een boom lanceert dat er niks meer van overblijft. Je bent gewoon 5 jaar van je no-claim kwijt.

@geert_s hieronder: Dan heb je aardig mazzel gehad, mijn laatste aanrijding was in 2014 (toen was ik 't wel zelf...) en toen ben ik ook gewoon 5 jaar van m'n no-claim kwijt geraakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 04-01-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Destruction schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Hoelang is het geleden dat je die schade veroorzaakte?

Het maakt tegenwoordig niks meer uit, of je nou bij een andere auto (motor/whatever) een krasje veroorzaakt of het ding zo hard tegen een boom lanceert dat er niks meer van overblijft. Je bent gewoon 5 jaar van je no-claim kwijt.
Ik heb het even opgezocht en sinds 2016 is het overal gelijkgetrokken en zijn er regels voor gekomen inderdaad. Mijn schade zal in 2015 geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Alleen WA niet nee, maar all-risk wordt toch al snel een stuk duurder.

[...]

Redelijk vergelijkbare situatie gok ik:
De verzekering van onze auto's staat op mijn polis, ivm pakketkortingen + 2e gezinsauto is goedkoper dan ieder een 1e auto. Zo kreeg ze mijn korting (75%) terwijl ze nog geen schadevrije jaren had opgebouwd. Alsnog is zij gewoon hoofdbestuurder van haar eigen auto en bouwt ze inmiddels zelf schadevrije jaren op, maar de automatische incasso staat officieel gezien op mijn naam. ;)
@Destruction
Dit inderdaad, ik stond op 80% korting, en sta als contactpersoon bij tussenpersoon. dus dat was zelfs bij de motor toch best een verschil.
en als gezin bouwen we nu ook gewoon 3 verschillende no-claim/jaren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Na lange tijd hier maar weer eens melden. De startpost kan namelijk aangepast worden. Beide motoren heb ik niet meer in bezit. De Triumph is verkocht en de KTM is gestolen :(

Voorlopig gaat er ook niks nieuws komen, maar ik blijf wel gewoon mee lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Thoit schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:58:
Na lange tijd hier maar weer eens melden. De startpost kan namelijk aangepast worden. Beide motoren heb ik niet meer in bezit. De Triumph is verkocht en de KTM is gestolen :(

Ah wat shit van de KTM!

Hoe is het gebeurd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Heb ik ook jaren gedaan (met en zonder handvat vervarming), maar ik ben nu op de leeftijd dat ik wel wat over heb voor comfort..
Volgens mij heb ik een soort reverse midlife crisis want ik zit met een half oog naar (sport)tourers te kijken ;)
Ik heb ze liever wat aan de frisse kant dan zweetklauwen, maar iedereen is daarin anders natuurlijk ;)

@deresthierboven, weet niet of het nog bestaat, maar vroeger had je ook iets van een no claim bescherming. Kostte wat extra, maar bij een ongeval bleef je no claim gelijk. Wel geen idee wat verder de voorwaarden waren, maar dat is wel eens van pas gekomen op de auto van ons moeder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

Damn, da's wel k*t voor je. Krijg je nog wel iets van de verzekering? Of is't helaas, pinda.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Was zelf ook aan het rondkijken aangezien de motor m'n enige voertuig is en de midseason handschoenen toch wel de bottleneck van m'n outfit zijn.

VInd de macna ion RTX er wel leuk uitzien. Maar toch een pittige uitgave als je ook gewone winterhandschoenen kan kopen.
Zou denk zelf wel beginnen met een kabeltje naar de motor accu en niet meteen accu's erbij kopen.

Maar ik lees iig graag wat jouw keuze wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erik23 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Was zelf ook aan het rondkijken aangezien de motor m'n enige voertuig is en de midseason handschoenen toch wel de bottleneck van m'n outfit zijn.

VInd de macna ion RTX er wel leuk uitzien. Maar toch een pittige uitgave als je ook gewone winterhandschoenen kan kopen.
Zou denk zelf wel beginnen met een kabeltje naar de motor accu en niet meteen accu's erbij kopen.

Maar ik lees iig graag wat jouw keuze wordt.
Aangezien ik al een keis vest heb en kabel naar motor, dus ik zit te kijken naar https://keisapparel.com/c...ycle-premium-comfort-g701
Die zijn iig al compatible met de kabels die ik heb.
Ik kwam er net achter dat er een motorkleding winkel bij mij in de stad is (wist ik niet) dus ga daar binnenkort eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theredone51 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb ze liever wat aan de frisse kant dan zweetklauwen, maar iedereen is daarin anders natuurlijk ;)
gelukkig zitten er een schakelaar op waar je mee kan instellen hoe warm ze zijn.. dus zweethanden hoeft niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:42:
[...]

gelukkig zitten er een schakelaar op waar je mee kan instellen hoe warm ze zijn.. dus zweethanden hoeft niet :)
Liever dat ik het warmer kan hebben dan dat ik het te koud heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

>>Knipperdeknip<<
Heb je al eens ooit een 'SS' (Super-Sport) proberen te verzekeren op basis van 'Volledig Casco' (All-Risk in de volksmond)?

Zelfs als je als verzekeringnemer véél ouder bent dan de risicocategorie onder de 24 jaar oud dan loopt dat behoorlijk in de papieren. Een premie á 10% van de nieuwwaarde op jaarbasis is met 75% 'No-Claim' nét te doen... :9

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-01-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:51:
[...]

Heb je al eens ooit een 'SS' (Super-Sport) proberen te verzekeren op basis van 'Volledig Casco' (All-Risk in de volksmond)?

Zelfs als je als verzekeringnemer véél ouder bent dan de risicocategorie onder de 24 jaar oud dan loopt dat behoorlijk in de papieren. Een premie á 10% van de nieuwwaarde op jaarbasis is met 75% 'No-Claim' nét te doen... :9
Natuurlijk kun je altijd een situatie verzinnen waarin het toch niet zo heel goedkoop is (een vriend van me begon met een SV650 uit 2003 en betaalde ook ruim 60 euro per maand voor allrisk), maar vergelijk dat eens met een auto en de conclusie is dat no-claim opbouwen met een motor de gunstigste keuze is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Ah wat shit van de KTM!

Hoe is het gebeurd? :(
Hoe en wat precies weet ik niet. De motor stond in mijn garage die achter in de tuin staat. Ze zijn via de voorkant dus over de inrit door de tuin gelopen en hebben eerst de linkse garage poort open gemaakt (ik heb 3 aan een gesloten garages dus 3 poorten). Daar staat mijn bus achter dus konden ze niet verder. Vervolgens zijn ze aan de meest rechtse poort naar binnen gekomen.

Ze hebben de motor van het bokje afgepakt, zadel gepakt wat op de kast lag en netjes om mijn oldtimer auto heen gelopen. Vervolgens via de straat met de motor in de hand weggelopen.

Via de buren die camera’s hebben zie je iemand met mijn motor lopen.
Vuikie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Damn, da's wel k*t voor je. Krijg je nog wel iets van de verzekering? Of is't helaas, pinda.... ;w
Nee krijg niks terug. Had hem vorig jaar uit de diefstal verzekering gehaald omdat die inmiddels al 10 jaar oud is. Je krijgt dus niks meer terug omdat het te oud is. Probleem in deze is dat hij nog op supermoto wielen stond. Dat hele set had meer waarde dan de motor. Had ik hem maar weer omgebouwd naar enduro..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Super zuur zeg…
Je kan voor de zekerheid op de bekende forums even de gegevens droppen, je weet nooit of iemand nog iets tegenkomt.

Edit: aparte stickers op kappen etc.

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 04-01-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:15
Thoit schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:48:
[...]

Hoe en wat precies weet ik niet. De motor stond in mijn garage die achter in de tuin staat. Ze zijn via de voorkant dus over de inrit door de tuin gelopen en hebben eerst de linkse garage poort open gemaakt (ik heb 3 aan een gesloten garages dus 3 poorten). Daar staat mijn bus achter dus konden ze niet verder. Vervolgens zijn ze aan de meest rechtse poort naar binnen gekomen.

Ze hebben de motor van het bokje afgepakt, zadel gepakt wat op de kast lag en netjes om mijn oldtimer auto heen gelopen. Vervolgens via de straat met de motor in de hand weggelopen.

Via de buren die camera’s hebben zie je iemand met mijn motor lopen.

[...]

Nee krijg niks terug. Had hem vorig jaar uit de diefstal verzekering gehaald omdat die inmiddels al 10 jaar oud is. Je krijgt dus niks meer terug omdat het te oud is. Probleem in deze is dat hij nog op supermoto wielen stond. Dat hele set had meer waarde dan de motor. Had ik hem maar weer omgebouwd naar enduro..
Super 🤬 man!!

Niet op slot staan in de garage? Wij hebben altijd schijfremslot op de motoren. Niet dat dat ze gaat stoppen als ze echt willen maar toch. “Gelukkig” is de garagedeur bijna aan z’n einde, die open krijgen is nog het grootste obstakel.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:54:
[...]Ik zou er bijna een kopen voor achter de camper.. mijn oudste dochter is te groot om boven in de camper te slapen en dit scheelt weer een hoop geklooi met tentjes ;)
Ach joh, kinderen horen in tentjes! 8)
En met die 2 seconden popup tenten heb je ook maar even geklooi (oké, en dan later 2 a 4 minuten gefrot om dat ding weer opgewokkeld te krijgen, maar da’s vooral een kwestie van oefenen. Mijn dochter kon het na 2 dagen zélf).
Overigens vind ik die Kip Shelter wel een leuk ding, zeker als je met z’n tweeën bent.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEXZQcnjdC178eErLJ7K4uwiBA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXER7zyMtYUG7KeU5sujKUym.jpg?f=fotoalbum_large

Zoww, stuk uit de zadelbak gehakt en het past er fysiek in en het zadel kan nog dicht *O*
Gisteren ook maar een bult onderdelen besteld voor de LPG inbouw, enige wat ik dan nog moet doen om het op kenteken te krijgen is een andere tank (deze heeft de goedkeuring wel, maar is net iets te oud voor een nieuwe keuring)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Na lange tijd hier maar weer eens melden. de KTM is gestolen :(
Teringlijers zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Geen woorden voor 😤

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ow shiiiit. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
VidaR-9 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Super 🤬 man!!

Niet op slot staan in de garage? Wij hebben altijd schijfremslot op de motoren. Niet dat dat ze gaat stoppen als ze echt willen maar toch. “Gelukkig” is de garagedeur bijna aan z’n einde, die open krijgen is nog het grootste obstakel.
2 ART4 sloten zaten erop. Ze hebben ook 2 sloten moeten forceren om binnen te komen, ik had het ze dus al redelijk moeilijk gemaakt. Probleem is als ze het willen hebben pakken ze het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Nu online
Thoit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:41:
[...]

2 ART4 sloten zaten erop. Ze hebben ook 2 sloten moeten forceren om binnen te komen, ik had het ze dus al redelijk moeilijk gemaakt. Probleem is als ze het willen hebben pakken ze het toch wel.
Jeetje wat bizar zeg, zoveel beveiliging en dan nog meenemen. Ongelofelijk. Hier dan toch maar een grondanker erbij zetten.

Kl@#$%n zijn het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
ll roel j schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Jeetje wat bizar zeg, zoveel beveiliging en dan nog meenemen. Ongelofelijk. Hier dan toch maar een grondanker erbij zetten.

Kl@#$%n zijn het
Volgens mij kan je beter een anker aan de muur bevestigen. Met een grondanker kunnen ze de beton schaar op de grond zetten en veel meer kracht zetten.

Hier stond een poort al in bestelling, dus over een maand was het nog moeilijker geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Nu online
Thoit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Volgens mij kan je beter een anker aan de muur bevestigen. Met een grondanker kunnen ze de beton schaar op de grond zetten en veel meer kracht zetten.

Hier stond een poort al in bestelling, dus over een maand was het nog moeilijker geweest :'(
Ah ok, dank voor de tip! Nog niet aan gedacht.

Jeetje zuur man. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Die scharen hebben hele lange bomen, dus ook een flink stuk van de grond kunnen ze één boom op de grond zetten en hun gewicht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik wil jullie niet uit de droom helpen, maar als ik zie wat voor hydraulisch gereedschap we op het werk rond hebben slingeren, werkt dat ook prima. En dat werkt nog op een accu ook.

Desnoods slijpen ze de remschijf wel door of nemen ze het wiel er uit. Het probleem is dat wij die motor niet willen beschadigen, dus wij denken te netjes. Het volk dat daadwerkelijk tot actie over gaat denkt een stuk minder aan de (neven)schade.
Wij doen al moeilijk over een krasje. Als je filmpjes ziet hoe ze het doen: Busje ernaast; deur open, ze gooien die motor er in, deur dicht en wegwezen. 2 keer met je ogen knipperen en je hebt het gemist.

Je kunt maar 2 dingen doen: het ze moeilijker maken en goed verzekeren. :( Maar verwacht niet dat je een onneembare vesting hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Of een oud barrel rijden dat niemand wil hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:05:
Ik wil jullie niet uit de droom helpen, maar als ik zie wat voor hydraulisch gereedschap we op het werk rond hebben slingeren, werkt dat ook prima. En dat werkt nog op een accu ook.

Desnoods slijpen ze de remschijf wel door of nemen ze het wiel er uit. Het probleem is dat wij die motor niet willen beschadigen, dus wij denken te netjes. Het volk dat daadwerkelijk tot actie over gaat denkt een stuk minder aan de (neven)schade.
Wij doen al moeilijk over een krasje. Als je filmpjes ziet hoe ze het doen: Busje ernaast; deur open, ze gooien die motor er in, deur dicht en wegwezen. 2 keer met je ogen knipperen en je hebt het gemist.

Je kunt maar 2 dingen doen: het ze moeilijker maken en goed verzekeren. :( Maar verwacht niet dat je een onneembare vesting hebt.
Ik heb een slot met ingebouwd alarm, wat best wel een takkeherrie maakt, en een beveiligingscamera op de garage gericht. Het maakt het ze misschien niet moeilijk, maar het schrikt tot nu toe in ieder geval voldoende af. Je kunt dus 3 dingen doen: moeilijk maken, afschrikken en verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41
Een GPS tracker onder de buddy ergens verstoppen o.i.d., is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
geert_s schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Ik heb een slot met ingebouwd alarm, wat best wel een takkeherrie maakt, en een beveiligingscamera op de garage gericht. Het maakt het ze misschien niet moeilijk, maar het schrikt tot nu toe in ieder geval voldoende af. Je kunt dus 3 dingen doen: moeilijk maken, afschrikken en verzekeren.
Maar afschrikken is eigenlijk ook gewoon moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Druk je vinger eens op t gaatje van t speakertje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

gewoon een paar valse rottweilers aan je motor vastmaken, dan blijven ze wel uit de buurt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:05:

Klopt die hydraulische zijn volgens mij tegenwoordig ook een stuk kleiner waardoor ze die makkelijk onopvallend kunnen meenemen.
[...]

Camera's heb je ook vrij weinig aan. We hebben als het goed is beelden van 4 verschillende camera's. Op geen ene camera heb ik iets nuttigs kunnen zien, kenteken van verdachte auto's zijn namelijk door de verlichting niet te zien. Hopelijk heeft de Politie nog wat software waar ze wat meer mee kunnen zien.

---

Net nog even geinformeerd of de wielen / remmen e.d. wel geclaimed kunnen worden.. ik had ze beter er naast kunnen leggen, omdat ze gemonteerd waren krijg ik natuurlijk niks ervan terug.

[ Voor 45% gewijzigd door Thoit op 05-01-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Aangezien ik al een keis vest heb en kabel naar motor, dus ik zit te kijken naar https://keisapparel.com/c...ycle-premium-comfort-g701
Die zijn iig al compatible met de kabels die ik heb.
Ik kwam er net achter dat er een motorkleding winkel bij mij in de stad is (wist ik niet) dus ga daar binnenkort eens kijken..
WTF, die motorkleding zaak heeft op streetview gewoon de hele winkel staan..
https://www.google.com/ma...f!2e10!3e11!7i8192!8i4096

Ik kan de Keis handschoen zien hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:42

A13X

Dude

Je kunt doen wat je wilt, als ze hem willen hebben komen ze desnoods binnen wel de sleutel halen.

Halen inderdaad, want dan is het waarschijnlijk een bestelling en zijn het geen kleine jongens meer.

@Thoit goede kans dat ze in de gaten hebben gehad dat er wat te halen viel en niet zomaar willekeurig binnen zijn komen lopen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
A13X schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:43:
Je kunt doen wat je wilt, als ze hem willen hebben komen ze desnoods binnen wel de sleutel halen.

Halen inderdaad, want dan is het waarschijnlijk een bestelling en zijn het geen kleine jongens meer.

@Thoit goede kans dat ze in de gaten hebben gehad dat er wat te halen viel en niet zomaar willekeurig binnen zijn komen lopen.
Dat denk ik ook. Al vind ik het heel knap dat iemand wist dat de motor er stond. De laatste keer dat die buiten was geweest waren we naar Spa geweest. Dat is dik een half jaar geleden. En als de deuren van de garage open zouden staan zou de motor vanaf de weg niet zichtbaar zijn. Onze bus staat er namelijk voor. Enige vermoeden wat wij nu hebben is dat het iemand van het bedrijf is geweest die een tijdje terug zonnepanelen op de garage hebben geplaatst. Dat zouden de enige vreemden kunnen zijn die de motor hebben kunnen zien staan.

Zelfs met poetsen e.d. heb ik er altijd op gelet dat het niet vanaf de weg zichtbaar is dat die motor bij dit huis hoort.
Pagina: 1 ... 366 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.