Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 365 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.768 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31

Rick-Jan

always connected

Bommes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:52:
@harley wat een dik apparaat zeg, heel vet.

Wat is de basis? Kan het niet thuis brengen.
Iets met een parallel twin? Is het een verbouwde Vulcan?
met een snelle Google Lens zoekopdracht lijkt ie sterk op:

https://www.2dehands.be/v...ss-demo-bwmotors-mechelen

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
Een CHANG JIANG, dat krijg je toch niet verzonnen als merk naam.. _/-\o_ _O-

Geweldig !

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 20:01
Het is een : Changjiang SIDE “PEKIN EXPRESS”
Uitgerust met een 650cc motorblok met 61 pk, tweecilinder, 8 kleppen, dubbele bovenliggende nokkenas, vloeistofkoeling en Bosch brandstofinjectie. ChangJiang voorziet zijn voertuigen van moderne technologie voor een lange levensduur en betrouwbaarheid.

De ChangJiang Side car biedt toekomstige eigenaren kwaliteit op alle niveaus van de productie. Kayaba-ophanging, CBS-remsysteem, parkeerrem, aluminium wielen, led lampen, LCD-dashboard, reservewiel, USB-aansluitingen, 12 volt stekker, … Natuurlijk biedt de site car van ChangJiang ook erg veel plezier voor zowel de bestuurder als de passagier die het rijden tevens erg comfortabel zullen vinden. Door de oude 2 cilinder te vervangen door een moderne 650cc motor bent u in staat om te reizen terwijl u profiteert van een beperkt verbruik van ongeveer 5,8 liter/100kilometers.
Motorblok is eigenlijk een Kawasaki "ER-6 afgeleide" en het model een ural kopie.
Standaard voorzien van 1 achteruit ( de 1) en 4 versnellingen vooruit ( 2,3,4,5) maar ook handvatverwarming

[edit]
Ik was weer te lang bezig geweest en zie dat het inmiddels al door andere beantwoord is :D
Heb hem als test om te zien of we hier dealer van gaan worden

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 22-12-2021 20:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:11:

[...]

Motorblok is eigenlijk een Kawasaki "ER-6 afgeleide" en het model een ural kopie.
Standaard voorzien van 1 achteruit ( de 1) en 4 versnellingen vooruit ( 2,3,4,5) maar ook handvatverwarming

Ik was weer te lang bezig en zie dat het inmiddels al door andere beantwoord is :D
Wordt dat niet een beetje meer van het zelfde als dát wat er een jaar of 10 á 15 geleden met de blokken van Suzuki uit de SV650 gebeurde? Ik kom even niet meer snel op de naam van het merk maar er werden toen blokken in licentie gebouwd welke technisch gezien eigenlijk net zo goed waren als het origineel van Suzuki. Het frame waar alles in afgemonteerd werd was echter van staal wat hier in de EU niet eens in een pisbak gebruikt mag worden doordat je die bakken niet iedere dag wenst te vervangen omdat er gaten in gepist kunnen worden door de druk van een pisstraal alléén al :+

Importeur van die zooi zat ergens in Zeeland overigens.... Op het terrein daar hadden ze al genoeg last van zoute lucht.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-12-2021 20:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Het merk is weer van CFmoto en dat krijgt al een tijdje behoorlijk goede reviews voor hun motoren. Maar dat is mede de reden dat we hem op proef hebben. Eerst eens kijken wat het is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:26:
Het merk is weer van CFmoto en dat krijgt al een tijdje behoorlijk goede reviews voor hun motoren. Maar dat is mede de reden dat we hem op proef hebben. Eerst eens kijken wat het is.
Hyosung was 't destijds.... Bedenk ik me nú weer.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
13art schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:57:
Zijn er nog mensen die met deze temperaturen op de motor stappen? Voor morgen twijfel ik om de motor naar het werkt te pakken... De temperatuur ben ik niet zo heel bang voor, eerder eventuele gladheid. Verder wordt het morgen vrij zacht weer dus de terugweg zal sowieso geen probleem zijn... Morgenochtend is wellicht wel een dingetje...
Ben afgelopen dinsdag met de motor naar mijn werk gegaan. circa 25 minuten rijden inclusief een 10 minuten snelweg.
Behalve dat mijn vingertoppen aan het einde van de snelweg wat koud werden, was het eigenlijk wel te doen. Ja het was koud en niet echt comfortabel, maar je moet wat.
En glad was het geenszins. Er wordt gestrooid en je moet zorgen dat je niet de eerste bent die er dan overheen rijdt. Laat de auto's maar lekker het zout in de weg rijden.

Maar als je de keuze hebt, niet doen. Het is niet alsof het leuk is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Will_M schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:35:
[...]

Hyosung was 't destijds.... Bedenk ik me nú weer.
Die deden er zelfs een schepje vermogen op t.o.v. de suzuki d8 ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jelte schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:09:
[...]
Ben afgelopen dinsdag met de motor naar mijn werk gegaan. circa 25 minuten rijden inclusief een 10 minuten snelweg.
Behalve dat mijn vingertoppen aan het einde van de snelweg wat koud werden, was het eigenlijk wel te doen. Ja het was koud en niet echt comfortabel, maar je moet wat.
En glad was het geenszins. Er wordt gestrooid en je moet zorgen dat je niet de eerste bent die er dan overheen rijdt. Laat de auto's maar lekker het zout in de weg rijden.

Maar als je de keuze hebt, niet doen. Het is niet alsof het leuk is ofzo.
Voeg daarbij dat je (als je enigszins gebruikelijke kantoortijden aanhoudt) zowel 's ochtends als 's middags in het donker rijdt. Als het dan ook nog een beetje regent ben je bijna onzichtbaar voor de gemiddelde automobilist.
Dat was voor mij in de pré-corona-thuiswerktijden altijd de hoofdreden om ergens in oktober in de trein over te stappen en daar in maart weer uit te komen :)
Oh, en koude handen ook wel trouwens O-)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Bommes
Ik heb een paar jaar terug nog wel een aantal dagen per week woon werk op de motor gereden midden in de winter voor een paar maandjes.
Kwartiertje door de stad, 20 minuten snelweg en nog 20 minuten provinciale wegen.
Dat was best koud van tijd tot tijd maar aangezien het een rustig traject was goed te doen.
Eindhoven -> Velp-Grave en weer terug in de middag.
Ik was blij als ik bij Uden de snelweg af kon, dan kon ik even min handjes op het blok opwarmen.
Grootste nadeel was vochtige weg met pekel, dat is echt klote op je vizier.
Dat krijg je op een gegeven moment niet meer weg geveegd en dan moet je dus met je vizier open verder.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Wat dat betreft stop ik nu hier met rijden, er is gestrooid...
Dat is echt ruk voor je motor, en alles wordt echt heel vies, je vizier en je pak... zeker als alles net weer een beetje ontdooid.
Wat ik me afvroeg, mijn motor staat gewoon buiten, wel onder een goede hoes, maar als ik hem gewoon laat lopen tot ie goed warm is, dan laadt de accu toch ook best een beetje op?
En is onbelast laten lopen slecht voor het motorblok?

[ Voor 6% gewijzigd door cooper_s1 op 23-12-2021 08:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Haal dan liever de accu er uit en leg die binnen aan de lader.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:11
NLDViane schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:57:
En nog een dijkje minder...

Lekdijk Amerongen - Wijk bij Duurstede afgesloten voor motoren

Met meteen het volgende probleem: een groot deel van de motorrijders pakt het pontje naar de overkant (waar we wel mogen rijden), rijdt zo om de afsluiting heen, en dan is het daar weer te druk. Ook zal dit dus niet direct tot minder motoren in het dorp Amerongen leiden, want om bij het pontje te komen moet je dwars door het dorp heen 8)7
Niet verrassend helaas dat dit gebeurt maar wat er in het bericht staat is wel huilie huilie.Ik woon in buurt van Amerongen. Het is bij mooi weer altijd druk vanwege de bossen, het verkeer naar de pontjes,etc. Het dorp ligt ook aan een doorgaande weg waar je 50 mag. Die zou dan ook naar 30 gaan.
Moet wel zeggen dat als je met open uitlaat door het kleine centrum van Amerongen rijdt, dat het behoorlijk galmt tegen de gebouwen. ;) Misschien moeten ze de dijk dan gewoon voor al het gemotoriseerd verkeer sluiten in het weekend. Overigens loopt er niet ver van de dijk een weg parallel tussen de twee dorpen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Ik vind het gewoon niet eerlijk, er zijn ook zat auto's die hier bij mij in de buurt over de Lekdijk knallen ( bij Vianen en Hoef en Haag) met een "sport" uitlaat.
Ze moeten gewoon gaan handhaven op motoren en auto's die flink boven de norm zitten, dat zijn meestal
de veroorzakers van dit soort afsluitingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:15
cooper_s1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:39:
Wat ik me afvroeg, mijn motor staat gewoon buiten, wel onder een goede hoes, maar als ik hem gewoon laat lopen tot ie goed warm is, dan laadt de accu toch ook best een beetje op?
Ja, maar niet zoveel als bij niet-stationair toerentallen daarentegen.
En is onbelast laten lopen slecht voor het motorblok?
Ook ja :)

Zoals al aangegeven door @DrivinUCrazy , batterij er uit en binnen opladen.

[ Voor 26% gewijzigd door theredone51 op 23-12-2021 08:53 ]

• Bommes
En daarbij lijkt het me voor het vocht ook niet echt wenselijk om de motor onder de hoes te laten draaien..
Dan beter even een kort blokje om rijden??
Of indien je dat niet ziet zitten zoals al door meerdere geantwoord:
accu los pakken en binnen zetten/opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Komop mensen, we zijn toch geen watjes?

Een motor is voor mij een vervoersmiddel. Die mag gebruikt worden en hoeft echt niet altijd mooi te zijn. Dat beetje pekel is echt niet zo erg. Zeker niet als je je motor met een pekelwerend middel inspuit (ik heb wat moois, paars voor helikopters).

Daarnaast zichtbaarheid? Daar zorg je zelf voor. Zorg voor goede verlichting (niet verblindend!) en goede reflectie. En hou er gewoon rekening mee. Het is niet alsof je overdag zoveel beter zichtbaar bent.

Eerlijk gezegd vind ik het stom om je motor een half jaar in de schuur te laten staan omdat het wat donker wordt. Lekker rijden met dat ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Bommes schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:20:
En daarbij lijkt het me voor het vocht ook niet echt wenselijk om de motor onder de hoes te laten draaien..
Dan beter even een kort blokje om rijden??
Of indien je dat niet ziet zitten zoals al door meerdere geantwoord:
accu los pakken en binnen zetten/opladen.
De hoes gaat er dan natuurlijk af en inderdaad rij ik even een klein blokje om in het dorp.
Voorheen deed ik het ook zo met mijn Suzuki GS500e, ging altijd prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Jelte schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:26:
Komop mensen, we zijn toch geen watjes?

Een motor is voor mij een vervoersmiddel. Die mag gebruikt worden en hoeft echt niet altijd mooi te zijn. Dat beetje pekel is echt niet zo erg. Zeker niet als je je motor met een pekelwerend middel inspuit (ik heb wat moois, paars voor helikopters).

Daarnaast zichtbaarheid? Daar zorg je zelf voor. Zorg voor goede verlichting (niet verblindend!) en goede reflectie. En hou er gewoon rekening mee. Het is niet alsof je overdag zoveel beter zichtbaar bent.

Eerlijk gezegd vind ik het stom om je motor een half jaar in de schuur te laten staan omdat het wat donker wordt. Lekker rijden met dat ding :)
Haha zeker niet. Daarom afgelopen maandag ook gewoon op de motor naar het werk gegaan. Daarbij is het op het moment vrij rustig op de weg. Maar goed met mogelijke gladheid (zelfs code oranje vanochtend) ga ik toch liever niet met de motor de weg op wanneer ik ook de keuze heb om met de auto te gaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 13:15
Sinds gisteren trotste eigenaar van een Honda NC750X! Afgelopen twee jaar op een CBF125 gereden en in januari mag ik voor mijn A2 examen gaan. Wordt nog een zwaar maandje als die motor hier staat te wachten en ik mag er nog niet op rijden :(
Zijn er mensen die toevallig tips hebben m.b.t. accessoires? Dacht zelf sowieso aan handvatverwarming en handguards. Al denk ik dat die twee samen misschien een beetje overkill is? Zijn er daarnaast mensen die de voorruit vervangen hebben, en hoe bevalt dit?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
De NC expert heeft zich hier al een tijdje niet laten zien geloof ik.

• Bommes
@stavius handkappen alleen houden je handen niet warm, ze stellen de koude iets uit.
Maar alleen handkappen zijn dus niet voldoende.

@kneusteun dat vind ik wel een beetje te begrijpen, hij werd/word ook wel een beetje voor de gek gehouden hier..
Als ik hem was zou ik ook niet hier rond blijven hangen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10

Vrijdag

De Zwarte

harley schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:11:

[...]

[edit]
Ik was weer te lang bezig geweest en zie dat het inmiddels al door andere beantwoord is :D
:o ik wil er ook eentje! 🥰

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 18-09 21:15
stavius schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:01:
Zijn er mensen die toevallig tips hebben m.b.t. accessoires? Dacht zelf sowieso aan handvatverwarming en handguards. Al denk ik dat die twee samen misschien een beetje overkill is?
Handvatverwarming zorgt voor verwarming aan de binnenkant van je hand, handguards kunnen iets of wat de koude rijwind van de buitenkant van je handen afhouden. Geen overkill imho :)

• stavius
In dat geval gaan we lekker voor beiden! :D

• kneusteun
Vind wel handkappen echt gigantisch veel verschil maken. Heb mijn winterhandschoenen nog nooit nodig gehad, zelfs niet bij vrieskou.

Moet wel zeggen dat ik vrij warme handen heb, kan in de vrieskou ook een hele dag vissen zonder handschoenen, en dan zit je er ook mee in het water te roeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:03
Zag er een paar dagen geleden ook zo eentje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvJqwUJTws5lQLGG9AXxyCCv5UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1OznJPiKvj6CjR950nNVsEi.jpg?f=fotoalbum_large
Word je wel hebberig van :9~

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
Ik ben echt geen die hard rijder die de motor altijd naar het werk pakt maar zo'n mooie winterdag, zonnetje dat wat schijnt, dan pak ik toch graag even de motor voor een toertje! Afgelopen week bijvoorbeeld voor mijn booster prik moeten gaan, even lekker de motor gepakt om een ritje te maken. Ze hebben (toen nog niet iig) nog niet gestrooid hier in de regio dus dat valt mee.
Qua kleding, een lekkere trainingsbroek onder mijn motorbroek, warme sokken en een dikke trui. Handvatverwarming op standje 3 en lekker even rijden. Naar het werk en terug doe ik liever niet. Ik ben een beetje nachtblind en merkte vorige keer dat ik me niet helemaal op mijn gemak voelde tussen het andere verkeer. Ging niet zozeer om gezien worden, maar meer mijn eigen zicht + de drukte. Daarom dat ik het beperk tot een ritje in het weekend :)

• stavius
Heb ik nog even een vraagje :)

Omdat ik mijn examen in januari heb staan, gaat iemand anders de motor terugrijden vanaf de dealer naar mijn huis. Nu is het lastige dat hij geen verzekering mag afsluiten omdat de motor op mijn naam staat. Ik mag op mijn plaats ook geen verzekering afsluiten (bij de ANWB) omdat ik nog geen rijbewijs heb. Ben verder alleen Interpolis tegengekomen waarbij het wel kan. Hebben anderen hier ervaringen mee gehad, en is een trailertje dan niet handiger?

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Een trailer is natuurlijk handig, maar je kunt toch zeker een motor kopen en verzekeren zonder rijbewijs? Dat je er dan niet mee mag rijden (want volgens de voorwaarden keren ze dan ook niet uit) is vers 2.

Heb je al gebeld met de ANWB? Mogelijk dat je online tegen een muur aanloopt die wel telefonisch te omzeilen is.

[edit]I stand corrected, veel verzekeringen schijnen daar inderdaad moeilijk over te doen. En dan te bedenken dat mijn opa 40 jaar een auto op zijn naam én verzekerd heeft gehad, maar nooit een rijbewijs. (Hij werd in die auto rondgereden door familie, hij heeft zelf nooit achter het stuur gezeten).

[ Voor 44% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-12-2021 12:59 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 15:49

A13X

Dude

stavius schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:45:
Heb ik nog even een vraagje :)

Omdat ik mijn examen in januari heb staan, gaat iemand anders de motor terugrijden vanaf de dealer naar mijn huis. Nu is het lastige dat hij geen verzekering mag afsluiten omdat de motor op mijn naam staat. Ik mag op mijn plaats ook geen verzekering afsluiten (bij de ANWB) omdat ik nog geen rijbewijs heb. Ben verder alleen Interpolis tegengekomen waarbij het wel kan. Hebben anderen hier ervaringen mee gehad, en is een trailertje dan niet handiger?
En tot je examen staat hij onverzekerd thuis? Dan zou ik hem ook maar schorsen, anders kun je een leuke geautomatiseerde bekeuring krijgen. Jij bent namelijk verplicht die motor verzekerd te hebben, ook al gebruik je hem niet. Daar kom je alleen onderuit door hem te schorsen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:12
Nog los van het probleem hoe de motor naar huis komt, heb je dan nog steeds het probleem dat tot die tijd de motor niet verzekerd bij je huis staat. Dan zou je hem tot die tijd moeten schorsen.

Edit: A13X was me net voor :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/12/1640263892-320-x-404px-Screenshot_20211223_134946_nl.marktplaats.android~2.jpg

Voor weinig op MP gescoord, voor als de huidige nopjes op de Guzzi versleten.
Een setje TKC 80's (y)
De huidige Bridgestone Adventurecross AX41's zijn nog niet versleten maar een reserve setje op voorraad is nooit verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Top band vond ik zelf!
Slijten als een gek maar hebben ook wel aardig wat grip op asfalt voor een noppenband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun vergelijkbaar met de huidige Adventure cross AX41's die ik nu heb.
Slijten als een malle maar wat betreft grip op asfalt niets te klagen.
Als het moet rijd ik de stepjes nog aan de grond.. oh nee wacht dat doe ik normaal ook al niet.

Maar nu een paar duizend kilometer verder zie je dat achterband voor je ogen minder worden.
Pedro Moto (youtuber) rijd er ook mee op zijn (geleende) aangepaste Transalp.
Ook hij heeft ze al in zeer snelle tijd flink versleten.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@stavius
Zoals hierboven aangegeven, neem contact op met de ANWB en leg de situatie uit. Jij hebt een verzekeringsplicht vanuit de WAM zodra je de motor op naam hebt staan.

Je kan een motor overigens ook zonder rijbewijs op naam zetten, zie https://www.kentekenloket...-zetten-zonder-rijbewijs/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stavius
Regelen van de verzekering is inmiddels geregeld. ASR, waar ik al verzekerd was voor de eerste motor, vond het kennelijk geen probleem. Geen zorgen, heb de situatie heel uitgebreid en duidelijk verteld!

• harley
Sinds gisteren trotste eigenaar van een Honda NC750X! Afgelopen twee jaar op een CBF125 gereden en in januari mag ik voor mijn A2 examen gaan. Wordt nog een zwaar maandje als die motor hier staat te wachten en ik mag er nog niet op rijden :(
Zijn er mensen die toevallig tips hebben m.b.t. accessoires? Dacht zelf sowieso aan handvatverwarming en handguards. Al denk ik dat die twee samen misschien een beetje overkill is? Zijn er daarnaast mensen die de voorruit vervangen hebben, en hoe bevalt dit?
handvatverwarming werkt van binnenuit, stuurmoffen houden de koude buiten ( imo beter) maar wel lelijk en lomp.

ruitje kan niemand iets zinnigs over zeggen aangezien het heel erg van je zithouding en lengte afhangt welke ruit voor iemand beter/slechter kan zijn.

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Valbeugels. Staat stoer en schelen schade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
@stavius Ik heb wel eens in advertenties zien staan dat bedrijven een 1 dag verzekering bij aanschaf gaven. Ik vermoed om de motor naar huis te rijden. Wellicht naar zoiets informeren? En anders is er misschien iets te regelen dat de motor op de groene plaat naar huis wordt gereden? #thinkingoutsidethebox

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ik bedacht me net dat ik nog helemaal geen foto's had geplaatst van mn prachtige impulsieve veiling PCX, dus bij deze;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GEM9sovBwplsF-wek5nPbCPc7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xee2h1Toh9kPht1YsMKNxlxN.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het ophalen bij BVA, inclusief nog wat gelukszoekers op de achtergrond.
Bijna iedereen deed pogingen om zn nieuwe aanwinst te starten, ik zette het contact aan -> doet niks, mooi, opladen en wegwezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyxIH4voWDApxr7f0khckS9E0G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mF4NjRWlsiVyGxxSsZMjynre.jpg?f=fotoalbum_large
En na thuis een anderhalf uur schroeven (het ding zit vrij irritant in elkaar qua kuipwerk)
Veel verder ben ik ook niet gekomen, moest de volgende dag (ondertussen 2 weken geleden) in alle vroegte naar Schiphol en moest nog van alles opruimen, voorbereiden, koffers inpakken etc :+

Het geluid met starten is ong KLOENKRRRKKK, dus er zal intern wel iets goed kapot zijn, als ik weer tijd/zin heb trek ik het blok er wel onderuit en ga ik eens kijken wat er precies kapot is.
Ook is de middenbokbevestiging van het onderblok gebroken (schijnt vaker te gebeuren bij de eerste PCX'en) en past de LPG tank nog steeds niet zoals ik wil (maar met een slijptol & lasapparaat los ik dat wel op)

leeg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:37:
[...]

Ik zou als 'nieuwe' motorrijder welke nét een maand z'n rijbewijs heeft (nog) niet gaan beginnen aan zo'n exercitie. Dat jij dadelijk misschien wat issues hebt om jezelf en je motorfiets overeind te kunnen houden én daardoor langzamer gaat rijden op wegen met opvriezingen is niet alleen jouw 'probleem' maar tevens een uitdaging voor mensen welke achter je rijden en jou als rode lap (voor een stier) gaan zien....

Als je anders kúnt door thuis te gaan werken of een andere vorm van transport / vervoer te hebben.... DOEN!! :*)
Ik had dus donderdag in de planning om mijn eerste motor op te halen. Dat zou een ritje 50km snelweg betekenen. Ijzel geen probleem natuurlijk want ik heb mijn rijbewijs al meer dan een maand. Plan was om mooi rond het middaguur daar te zijn. Dan zou de ijzel wel over zijn. Helaas begon het hier pas om 11 uur echt glad te worden dus dat ging niet door…

Belt de beste man op dat ie voor de handel toch al bij mij in de buurt moest zijn, of ie niet even langs zou rijden met de bus. Dat aanbod heb ik maar met beide handen aangenomen. Sinds gisteren staat er een V-strom 650 bij mij in de garage te wachten op mooi (foto)weer en heel veel ritjes. Heb ik nog de tijd om de laatste accessoires bij te bestellen.

Over accessoires gesproken. Ik heb er een setje givi zijkoffers ‘van zolder’ bij gekregen, zonder rek. Geen idee wat voor type het is, staat dat er ergens op/in? Als ik de plaatjes op internet moet geloven is het een V35 setje. Kan ik daar dan klakkeloos vanuit gaan als het gaat om het zoeken van een rek? Of komt dat nog weer heel precies?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hoi allen, sorry voor mijn afwezigheid en dat ik niet op verzoekjes aangaande de OP inga. Ik lig al ff plat met Covid en nog geen energie om veel te doen, maar wilde dit mooie plaatje wel even met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rADR4hUDE_Hqz8s25lmYLC8RHxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjWfKhCSmKCJlhx55T3MOSCR.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Beterschap @LankHoar

Ik ga volgende week dinsdag of woensdag lekker een dagje de Guzzi uitlaten.
Nu al weer zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Motor gerelateerd heb ik vandaag een halve dag vrij genomen en de Tracer uitgebreid gepoetst. Ongelooflijk wat was die smerig na het ritje van afgelopen week. De modder zat echt overal, en de radiator zat ook helemaal onder de troep.

Ik moet zeggen, dat had ik (mede dankzij de carterbeschermplaat) bij de super tenere minder last van. De radiator zat daar ook in het linker kuipdeel. Daardoor werd ie snel warm, maar tegelijkertijd zat ie ook nooit vol met troep.

Wat ook niet helpt is de combinatie van uitlaat bochten en de uitlaat onder de motor. Alle modder die opspat koekt daar direct op vast. Kortom, een Tracer is eigenlijk geen slechtweermotor. Niet dat dat me tegenhoudt. :P

@Bommes \/\/\/ dat ziet er toch niet uit!

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-12-2021 09:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/Yamaha-L2-super-1984-right-side-detail.jpg/260px-Yamaha-L2-super-1984-right-side-detail.jpg

??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LankHoar schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:32:
Hoi allen, sorry voor mijn afwezigheid en dat ik niet op verzoekjes aangaande de OP inga. Ik lig al ff plat met Covid en nog geen energie om veel te doen, maar wilde dit mooie plaatje wel even met jullie delen:

[Afbeelding]
Beterschap, hoop voor je dat je er weer snel bovenop bent d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

_Apache_

For life.

[Afbeelding]
Beterschap!

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
@LankHoar Beterschap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
@LankHoar beterschap man!

En iedereen een fijne kerstdagen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

botoo

💀 too old to die young

Beterschap @LankHoar en @Iedereen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZgckawRsKjGuN4HYUr8OYz3qB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QKVUoaOssIK0T72aksQQXhvS.png?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
Deze week ben ik op vakantie op Tenerife en afgelopen donderdag heb ik daar een enduro tour geboekt van 7u. We waren met twee deelnemers op 1 gids. De gids was echt een enorm goede rijder, volgens mij heeft ie geen seconde op het zadel gezeten en kwam zonder problemen met een hoog tempo overal op en af. Helaas kon hij totaal geen engels, en wij geen Spaans dus dat was wat lastig communiceren.
Naar traditie heb ik de motor zelf een paar keer laten vallen maar dat mocht de pret niet drukken. Je kan daar prima uren rijden met een paar minuutjes asfalt tussendoor, iets wat in Nederland niet lukt.
In een paar uur gingen we van zee niveau:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NF_Melzk6EcHWpUpeoPgoQcgq6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRlC9w3dXL717wygowIiXyF3.jpg?f=fotoalbum_large
tot aan de wolken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alcoKIqSst4VsaCd0Igg3ZS8kpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qg4hYpojsufMWKozA0ql4mnd.jpg?f=fotoalbum_large
en uiteindelijk daar ver voorbij(ik verstond 2400m hoogte maar weet het niet precies).
Toen we richting het laatste uur gingen nam onze gids helaas een verkeerde afslag en kwamen we terecht op een stijle afdaling over de rotsen. Z'n advies was om de motor uit te laten en in z'n vrij op de remmen van de berg af te gaan....Met onze ervaring echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JuDSDlMBJmt69TwSDQw5HgkMv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WpHhWRQG03Wx9P1R9wEFdYj.jpg?f=fotoalbum_large.
Tegen de tijd dat zelfs de gids een "fuck" zuchtte was teruggaan ook niet echt meer de beste optie, al wist ik toen nog niet dat we op deze manier de hele berg af moesten. Het laatste stuk heeft hij zelfs onze motoren naar beneden gebracht omdat wij niet echt meer vooruitgang boekte. Eenmaal onderaan werden we door de baas opgehaald in het busje, want dit hadden ze zelf ook nog niet meegemaakt 8)7 .
Wel weer een leuke ervaring erbij en zeker een herkansing waard zonder de laatste afdaling, toch maar eens naar enduros gaan zoeken op marktplaats O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Beterschap @LankHoar! Heb begin dit jaar zelf covid gehad. Hoewel ik al snel geen klachten meer had, heb ik nog wel een langere tijd last gehad van de gevolgen :/ Hopelijk ben je er snel vanaf :)

Ondertussen komt het er hier nog niet van om de voorremmen van de Fazer aan te pakken. Het is één van de laatste klusjes die nog gedaan moeten worden, voor ik er straks weer mee de weg op kan.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@erik23 gaaf! Nooit aan gedacht, maar dat ga ik zeker onthouden om keer te doen als ik naar Canarische eilanden op vakantie ga.

Had je zelf al veel ervaring?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Okay na en uurtje naar er terug omgedraaid naar huis.
Dit is geen "plezier ritjes" motor weer :N
Kon continu mijn vizier schoon blijven vegen, zag eigenlijk geen hand voor ogen.
Wilde een rondje geen offroad rijden maar dat is dus op een paar kilometer na niet echt gelukt.
Jammer, misschien is het van de week nog een keertje droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
@erik23 Wow wat een cool avontuur zo op een donderdag in je vakantie! Je kunt ze slechter treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bommes schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:40:
Okay na en uurtje naar er terug omgedraaid naar huis.
Dit is geen "plezier ritjes" motor weer :N
Kon continu mijn vizier schoon blijven vegen, zag eigenlijk geen hand voor ogen.
Wilde een rondje geen offroad rijden maar dat is dus op een paar kilometer na niet echt gelukt.
Jammer, misschien is het van de week nog een keertje droog.
Vrijdag en zaterdag beloven mooie dagen te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Inmiddels is het weer tijd voor dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aeDQunhL5_vNhiwd3bqR6yGG3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7eE1MPvGmdHpBcrxUJmyGErh.png?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
VidaR-9 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:14:
@erik23 gaaf! Nooit aan gedacht, maar dat ga ik zeker onthouden om keer te doen als ik naar Canarische eilanden op vakantie ga.

Had je zelf al veel ervaring?
Naast het meenemen van m'n 800gs over wat zandpaatjes na heb ik niet echt ervaring. Weet niet of de andere Canarische eilanden dit ook aanbieden maar voor iedereen die naar Tenerife gaat is dit zeker een aanrader.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 08:17
Zei daar iemand Canarische eilanden?
We hebben vandaag in Telde, Gran Canaria, een 390 adventure, een svartpilen 401 en een duke 790 gehuurd.

De hele dag gereden, grote aanraders zijn de gc-606 (super afgelegen far west landschappen, erg smalle banen die je beter niet doet met een auto) en de gc-200 (heel plezante kronkels waar je wat sneller kan, langsheen de westkust).
Afsluiter van mijn eerste moto seizoen- dat wordt moeilijk om beter te doen in 2020!

PS Of juist hetzelfde, maar dan met de 790 adventure…
Die durfde ik nog niet aan qua hoogte en vermogen en mijn gebrek aan (berg) ervaring.
Niettemin wel tof om een single te proberen, charmant klein motortje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULreQhbZoCDr9WvFKAwyflduPOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAqHFCGfgJqo1fijIVH2wiTi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 15:49

A13X

Dude

sobbereng schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:40:
Afsluiter van mijn eerste moto seizoen- dat wordt moeilijk om beter te doen in 2020!
Dat word heel moeilijk inderdaad :+

Awesome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10

Vrijdag

De Zwarte

Nou, blijkbaar moet de volgende Tweakers motorrit maar op de Canarische Eilanden gaan plaatsvinden :P :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sobbereng
A13X schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
[...]

Dat word heel moeilijk inderdaad :+
Ik zou me schamen, als ik niet zo aan het nagenieten was <3

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Vandaag toch maar de handschoenen opgepakt, en een rondje gereden...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVB4hY3LTYmqST9dZt6Q8UExrWv4FU7lJq0FLKS6nxTZ0_QcoOdb7_x4X569BWDHMsM0oMKCa07X0iIDSg1GbR-tRyKbR2myt-bcH6dR4xCsSeg3agnCRn3oQYWQfhVrk7EvmLHYX8lq63hIOD7OCfHmA=w2024-h1518-no?authuser=0

En daarna gelijk maar weer even wassen en schoonmaken

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVFE1ZCLZcfqjhXEWlGTQa46dRrBWOo8qR6E0iQNJCJ4k6q2dbQ_4NEWtAF5-v0VbB9iu2bTa80t4MsS3VLR2qaJdPbrQJY4ITFPOUxm-CW1k4ja8d2pnCPA3jG729zSxoqB4sLT1xj3rg0Zls5Z6GbvQ=w2024-h1518-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVQyk8UofCl4XuEB1KYvQ0ctf2rQBAT4FPhJD5K0u758p5er9jR40q1ksH58d52_uof5GyoaA91u7GNROWpVeluyH7Qilee6KR5XZ1SXU6GOEt_rKOlQ7v4I4Hh60RI_9QVniHQVYYXtAhLnBIk02Ofig=w2024-h1518-no?authuser=0

@lankhoar > beterschap toegewenst

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
@sobbereng hoe werkt dat dan met helm en motorkleding ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Momenteel heb ik een offerte liggen voor een nieuwe BMW S1000XR. Ik ben me aan t oriënteren op een verzekering, maar loop er tegenaan dat er maar weinig aanbieders zijn waar ik terecht kan ivm de nieuwwaarde van de motor. Wellicht ook ivm vermogen en/of schadevrije jaren (heb pas 2 jaar m’n rijbewijs).

Iemand tips waar ik terecht kan? Of waar ik kan vergelijken? Op pricewise komen er maar 2 verzekeraars als optie uit.

Ik ga het via BMW zelf ook nog even navragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sobbereng
VidaR-9 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:58:
@sobbereng hoe werkt dat dan met helm en motorkleding ed?
Bij Valsebike, een gewone KTM dealer eigenlijk, kon je helm, handschoenen en vest huren, maar ik had alles mee.
Ik wou liefst alles meenemen behalve de helm want dat is een serieus risico, maar dat werd afgeraden met Corona.

Wat ik zo online lees, is dat de meeste vliegmaatschappijen helmen aan boord toelaten.
Brussels Airlines laat aan boord alleen zaken toe binnen afmetingen van handbagage, of speciale sport artikelen, maar mijn helm valt niet binnen de afmetingen van een ski-helm.
De klantendienst zit precies in India dus bood 0 garantie, dan maar bubblewrap en handdoeken in een stevig deel van mijn koffer.
Ik had ook geen zin in gedoe aan de check-in.

Één iemand had een helm gehuurd, en ze hadden nog 1 helm in maatje 57, dus van maat moet je geluk hebben. Waren trouwens allemaal systeemhelmen.

Rond deze periode trouwens dat een andere verhuurder, canaryride, min 3 dagen vraagt om een moto te huren.
Vandaar de keuze voor de ktm dealer, waar 1 dag wel mogelijk was (en lag voldoende in de buurt).
86 euro en 1000 euro waarborg zonder te kijken naar steenslag. Bij ongeluk betaal je max die 1000, als je zelf in fout bent betaal je wel zelf het ziekenhuis.

100/100 aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph4vgHZo4Xv7M-AKFu_q72eXmBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoCIMIy60qVlziaPxaDgk0l2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Even een noob-vraagje hoor! Eerste winter met motor voor me. Ik heb geen plek binnen om de motor te stallen, dus hij staat nu onder de carport op de oprit. Hoes gekocht voor een beetje extra protections, en een Optimate dual lader gekocht. Prima setup zo en kan ik hem gewoon 24/7 aan de lader laten staan? Of tips voor hoe ik dingen beter kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pwYhhLWQipCuSVE52xR-bUHjqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1raTJJfRhYd4sTVul9rP1fq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Accu eruit halen en binnen bewaren (kamer temperatuur) en hoeft dan niet de hele winter aan de lader. Misschien vlak voor gebruik even aan de lader om te zorgen dat de accu vol is.

Als je de accu in de motor wilt houden dan zou ik 1x de maand de acculader aansluiten voor een dagje. (Afhankelijk wat de lader aangeeft)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
VidaR-9 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:22:
Momenteel heb ik een offerte liggen voor een nieuwe BMW S1000XR. Ik ben me aan t oriënteren op een verzekering, maar loop er tegenaan dat er maar weinig aanbieders zijn waar ik terecht kan ivm de nieuwwaarde van de motor. Wellicht ook ivm vermogen en/of schadevrije jaren (heb pas 2 jaar m’n rijbewijs).

Iemand tips waar ik terecht kan? Of waar ik kan vergelijken? Op pricewise komen er maar 2 verzekeraars als optie uit.

Als ik me de voorwaarden nog goed voor de geest kan halen zou je misschien bij Centraal Beheer terecht kunnen.
Ik heb zelf een motor met lagere aanschafwaarde, maar ik dacht dat daar de grens op 35.000 lag. Aantal schadevrije jaren / rijbewijs kunnen natuurlijk nog roet in het eten gooien. Aanvullende stallingseisen vallen bij Centraal Beheer ook relatief mee ten opzichte van andere verzekeraars. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
R4NCOR schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:34:
Even een noob-vraagje hoor! Eerste winter met motor voor me. Ik heb geen plek binnen om de motor te stallen, dus hij staat nu onder de carport op de oprit. Hoes gekocht voor een beetje extra protections, en een Optimate dual lader gekocht. Prima setup zo en kan ik hem gewoon 24/7 aan de lader laten staan? Of tips voor hoe ik dingen beter kan doen?

[Afbeelding]
Je optimate is niet gemaakt om continu buiten te hangen. Dus inderdaad eens een (droog) dagje insteken, of de accu naar binnen halen.
Als je de optimate buiten laat hangen komt er vroeg of laat condens in en is ie stuk. Eventuele gevolgschade durf ik niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

thijsco19 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:48:
Als je de accu in de motor wilt houden dan zou ik 1x de maand de acculader aansluiten voor een dagje. (Afhankelijk wat de lader aangeeft)
Maar het kan geen kwaad om hem 24/7 er aan te laten? Behalve wat stroomkosten natuurlijk. Die Optimate Dual zou dat volgens mij perfect moeten regelen in z'n onderhoudsmodus. Maar daar ben ik dus wat onbekend mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:45:
[...]

Je optimate is niet gemaakt om continu buiten te hangen. Dus inderdaad eens een (droog) dagje insteken, of de accu naar binnen halen.
Als je de optimate buiten laat hangen komt er vroeg of laat condens in en is ie stuk. Eventuele gevolgschade durf ik niet te voorspellen.
Ah, that is good to know....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:37

thijsco19

KTM 990 SMT

@R4NCOR Daar zijn de meningen over verdeeld.
De een zegt dat het prima kan en de ander zegt dat de levensduur van de accu achteruit gaat.

1 ding kan ik je wel vertellen, het is niet nodig om de accu 24/7 aan de lader te hangen.
Afhankelijk van de lekstroom is het misschien nodig om de accu meerdere keren in de maand aan de lader te hangen of zelfs helemaal niet gedurende de winter.

Side note, meest schadelijke voor de accu zijn winterse temperaturen, helemaal temperaturen onder nul. Vandaar vaak het advies om de accu binnen te bewaren

[ Voor 16% gewijzigd door thijsco19 op 29-12-2021 15:54 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanmiddag even aan de slag gegaan met het monteren van de Osco.
Aangezien het frame van de motor zwart is, de zwarte versie besteld van de Osco. Why on earth is de montageplaat dan zilverkleurig? |:(

Is dit de autist in mij die dit maar een gekke keuze vindt of is het gewoon echt niet logisch? ;)
Nu dus maar eerst het montageplaatje zwart gespoten. Dat kan nu eerst een nachtje uitharden en dan morgen of overmorgen er maar verder mee aan de slag gaan. Jammer, had het graag vandaag afgerond.

Overigens wel meteen even Osco een mailtje gestuurd met de suggestie een zwartkleurige montageplaat bij de zwarte Osco te leveren. O-)

ANWB heeft een verzekering met prima voorwaarden. Ben uiteindelijk zelf voor die verzekering gegaan.

Ik had ook nog gekeken naar Nationale Nederlanden, maar die hebben weer een voorwaarde dat bij een nieuwe motor (dacht jonger dan 3 jaar) met een waarde boven de 10.000 euro, er een klasse 2 alarmsysteem op de motor moet zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 29-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
R4NCOR schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:46:
[...]

Maar het kan geen kwaad om hem 24/7 er aan te laten? Behalve wat stroomkosten natuurlijk. Die Optimate Dual zou dat volgens mij perfect moeten regelen in z'n onderhoudsmodus. Maar daar ben ik dus wat onbekend mee :)
Je kan een accu (mits onderhoudsvrij) constant aan de optimate hebben hangen. Geen probleem :)
Een ouderwetse accu met dopjes kan droogkoken als je hem heeeeel lang aan de lader laat hangen.
En optimate is trouwens spatwaterdicht dus die mag zo onder de carport liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 29-12-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
R4NCOR schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:46:
[...]

Ik heb mijn motor ook nooit binnen, ik zet hem in de tuin met een hoesje en haal de accu eruit. Die leg ik in de schuur aan de optimate een zodra de krokussen uit de grond komen haal ik hem er van af. Gaat al 8 jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1337
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Zo, dat buitje van net zette wel door :s Weer lekker door de regen en de steeds donker wordende buitenwereld gereden. Even afspoelen en klaar weer. Kort ritje, dat wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 15:17

Ik had hetzelfde probleem met mijn GSA, meeste verzekeraars stellen of gestoorde voorwaarde of zijn extreem duur. Ik kreeg bijvoorbeeld een offerte van 190 euro per maand voor WA+ terwijl ik 9 schadevrije jaren had. Volledig casco deden meeste verzekeraars ook niet aan. Heb het uiteindelijk via BMW (Allianz) zelf afgesloten voor een prima prijs (117€ destijds volledig casco) en prima voorwaarde. Volgens mij krijg je er dan automatisch gratis wegenwacht bij van BMW wat fijn is alhoewel ze 99% direct afslepen ipv je ter plekken helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
cyntax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:25:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met mijn GSA, meeste verzekeraars stellen of gestoorde voorwaarde of zijn extreem duur. Ik kreeg bijvoorbeeld een offerte van 190 euro per maand voor WA+ terwijl ik 9 schadevrije jaren had. Volledig casco deden meeste verzekeraars ook niet aan. Heb het uiteindelijk via BMW (Allianz) zelf afgesloten voor een prima prijs (117€ destijds volledig casco) en prima voorwaarde. Volgens mij krijg je er dan automatisch gratis wegenwacht bij van BMW wat fijn is alhoewel ze 99% direct afslepen ipv je ter plekken helpen.
BMW zelf lijkt me altijd mogelijk. Maar kwam wel duur uit lijkt het.

NN of ASR is ook mogelijk en net wat goedkoper. Tzt is eens in detail de voorwaarden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

13art schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:22:
[...]

Ik had ook nog gekeken naar Nationale Nederlanden, maar die hebben weer een voorwaarde dat bij een nieuwe motor (dacht jonger dan 3 jaar) met een waarde boven de 10.000 euro, er een klasse 2 alarmsysteem op de motor moet zitten.
Dat is bij BMW gewoon een optie :Y kost iets van 200 euro. Vind ik t waard.
cyntax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:25:
[...]

Wat n prijzen. Heb via combimotors mn nieuwe R1250RS voor iets van 45 euro per maand allrisk verzekerd, exclusief opzittenden en nieuwwaarde. Geen winterstop of eisen aan alarm, binnen stallen oid. Enige eis was art4 slot.

Nieuwwaarde verzekeren vind ik sowieso sigaar uit eigen doos: het is behoorlijk duur en die afschrijving was je toch al van plan te slikken.

Heb 6 jaar schadevrij uit mn hoofd.

[ Voor 55% gewijzigd door noes op 29-12-2021 23:27 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• cyntax
  • Laatst online: 15:17
@noes Heb net even gekeken bij combimotors, dat is een tussenpersoon toch? Krijg in mijn huidige situatie alleen aanbiedingen die 3 tientjes of meer duurder zijn per maand dan mijn verzekering bij BMW en dat met een hoger eigen risico en geen vervangend vervoer, nieuwwaarde dekking etc.

Denk dat het komt door het type motor + locatie + leeftijd. Verzekeringsmaatschappijen zijn sowieso boeven…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het Kerstfilmpje van FortNine. 20.000 toeren uit een 250cc 4 cilinder, de Honda CBR250RR RC22. 8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 12:25
20.000 rpm, dat is nog meer dan een F1. :o

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Jolke schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:00:
20.000 rpm, dat is nog meer dan een F1. :o
Dat is exact wat er in de titel staat ;)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
Vuikie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:17:
[...]

Dat is exact wat er in de titel staat ;)
That revs faster - die sneller in de toeren klimt. Dat is wat anders dan het aantal toeren wat die motor kan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Grubeater schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:11:
[YouTube: The '90s Honda that Revs Faster than an F1 Car]
Het Kerstfilmpje van FortNine. 20.000 toeren uit een 250cc 4 cilinder, de Honda CBR250RR RC22. 8)
Ahhh sweet memories: pre youtube tijdperk toen filmpjes nog gewoon in mp4, mov of divx formaat gedeeld werden had ik eens een filmpje met een cbr250rr zonder/met open uitlaat waarvan ik dacht: WTF
Ging om dit filmpje YouTube: Honda CBR250RR Open exaust

(zonder het filmpje gekeken te hebben) Eigenlijk klopt de titel van FortNine z'n filmpje niet: er is een tijd geweest waarin sommige F1 motoren boven de 20000 rpm liepen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:08:
@noes Heb net even gekeken bij combimotors, dat is een tussenpersoon toch? Krijg in mijn huidige situatie alleen aanbiedingen die 3 tientjes of meer duurder zijn per maand dan mijn verzekering bij BMW en dat met een hoger eigen risico en geen vervangend vervoer, nieuwwaarde dekking etc.

Denk dat het komt door het type motor + locatie + leeftijd. Verzekeringsmaatschappijen zijn sowieso boeven…
Ja klopt, ik zit via hun bij ASR.

Heb sowieso mazzel met de RS: bij BMW op de website staat ie onder "sport" (en zo rijd ik m ook), maar bij de verzekering is ie opgegeven als "tour". Scheelt best wat denk ik :)

• VidaR-9
  • Nu online
noes schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:54:
[...]

Ja klopt, ik zit via hun bij ASR.

Heb sowieso mazzel met de RS: bij BMW op de website staat ie onder "sport" (en zo rijd ik m ook), maar bij de verzekering is ie opgegeven als "tour". Scheelt best wat denk ik :)
Alarm zou ik ook nemen inderdaad, dat scheelt al wat in mogelijkheden qua verzekering (op de huidige 1200GS zit dat ook).

Ik heb even bij combimotors gekeken, maar ik kan online geen check doen, maar moet ze bellen. Zal ze binnenkort eens door als ik werkelijk ga bestellen. Kan ik gelijk wat andere zaken vragen.

Hebben jij en @cyntax de werkelijke waarde laten verzekeren (dus inclusief alle opties) of gewoon de instapwaarde? S1000XR geeft standaardwaarde op vergelijking sites van 20K, maar met opties is dit zo'n 25K (dus dan handmatig waarde aanpassen). Dat lijkt aardig te schelen in premie. Opzich maakt die paar K bij diefstal of TL mij niet uit, maar weet niet of dat mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Droog + prima temperatuur = Op de motor naar het werk. Ook heerlijk rustig op de weg dus dat was lekker doorrijden. Zo kom ik de winter wel door wat rijden betreft *O*

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:10:
[...]

Alarm zou ik ook nemen inderdaad, dat scheelt al wat in mogelijkheden qua verzekering (op de huidige 1200GS zit dat ook).

Ik heb even bij combimotors gekeken, maar ik kan online geen check doen, maar moet ze bellen. Zal ze binnenkort eens door als ik werkelijk ga bestellen. Kan ik gelijk wat andere zaken vragen.

Hebben jij en @cyntax de werkelijke waarde laten verzekeren (dus inclusief alle opties) of gewoon de instapwaarde? S1000XR geeft standaardwaarde op vergelijking sites van 20K, maar met opties is dit zo'n 25K (dus dan handmatig waarde aanpassen). Dat lijkt aardig te schelen in premie. Opzich maakt die paar K bij diefstal of TL mij niet uit, maar weet niet of dat mag.
Zou ik even op mn polis moeten checken, maar vziw is dat incl opties. Bij de RS scheelt dat ook wel, mijne was 21k waar een 'kale' RS zo'n 18k

• Bommes
@VidaR-9 welke regio woon je?
Ik heb mijn verzekeringen bij een goede tussen persoon die in Venray woont, volgens mij komt hij wel in heel Zuid Oost Brabant. Dude doet al jaren al mijn/onze verzekeringen en hypotheken en zo.

Mijn Guzzi zit via hem ook bij ASR, ongeveer 40 euro allrisk. Geen eisen voor alarm of zo.
Vespa ook bij ASR, €2,39 per maand alleen WA.
Onze snor scooter is met €4,25 nog duurder dan de Vespa.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 30-12-2021 09:41 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:38:
Ik heb mijn verzekeringen bij een goede tussen persoon die in Venray woont, volgens mij komt hij wel in heel Zuid Oost Brabant. Dude doet al jaren al mijn/onze verzekeringen en hypotheken en zo.

Mijn Guzzi zit via hem ook bij ASR, ongeveer 40 euro allrisk. Geen eisen voor alarm of zo.
Een brommer is in verhouding erg duur ja. Ik heb (voor de helmplicht...) nog overwogen om er 'n oude Tomos snorbrommer bij te kopen. Voor de snelle boodschap oid. Maar mijn 80% no-claim (auto én motor) tellen dus niet voor een brommertje, en dan kost zo'n ding dus 10+ euro per maand 8)7 Laat dan maar zitten. M'n laatste brommer kostte 20 euro per jaar ofzo :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• kneusteun
Mijn tomos kost per kwartaal een euro of 3 dacht ik.
Dus zou toch even checken of er iets mis gaat.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:34:
Mijn tomos kost per kwartaal een euro of 3 dacht ik.
Dus zou toch even checken of er iets mis gaat.
Maar dan heb jij waarschijnlijk al heel lang een brommer? Ik al jaren niet meer.

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Juist, dan zijn je schadevrije jaren in de tussentijd vervallen.

• kneusteun
Destruction schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]

Maar dan heb jij waarschijnlijk al heel lang een brommer? Ik al jaren niet meer.
Nope is zelfs de eerste die op mijn naam staat…

• Bommes
Ik vind die 4,5 euro per maand om wat aan de hoge kant voor een snorfietsje.
De Guzzi koste ook zo iets alleen WA.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 30-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:38:

Zuid Holland. Dorpje midden in de randstad. Scheelt ca 10% qua premie met dorpje in de Betuwe waar m’n vriendin woont, dus t valt qua regio nog wel mee bij mij.

Een vriend van me woont randje Rotterdam en betaald echt de hoofdprijs. En dan staat z’n motor bij mij gestald.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het was weer mooie weer vandaag :) ff met de trekker naar buiten geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIudxq-lxZ0_KP0ejbcsa_QW3IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bseSm5ccZ3duoUov0TY16pDs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uWy70IrHlqjf2H_8IGh_X-aHIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVFqsqNEFTP276XCLrIKSWGX.jpg?f=fotoalbum_large

De plassen waren nogal diep tussen de velden, soms stond het hele achterwiel onder water. Dat worden nieuwe kardan keerringen over een jaartje O-)

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 30-12-2021 14:43 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1 ... 365 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.