Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 364 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:32:
[...]

Nee dat klopt, wat het budget medio maart (hopelijk zijn de winkels tegen die tijd wel weer open) gaat zijn weet ik nog niet helemaal zeker. Het lijkt erop dat het maximum tussen de 7000 en 9000 euro gaat zijn, maar dat is nog afhankelijk van enkele factoren.
Ja dan zijn de boxers wel aan de prijzige kant. Evt zou je nog F800R of F800GT kunnen checken. Heb ze nooit gereden dus kan er niks over zeggen :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:32:
[...]

Nee dat klopt, wat het budget medio maart (hopelijk zijn de winkels tegen die tijd wel weer open) gaat zijn weet ik nog niet helemaal zeker. Het lijkt erop dat het maximum tussen de 7000 en 9000 euro gaat zijn, maar dat is nog afhankelijk van enkele factoren.
Zoals Noes zegt, er zijn ook nog wat oudere BMW te verkrijgen, ben zelf begonnen op een BMW F800ST (of het nou 3500 of 4000 euro was weet ik niet meer, ongeveer 28K km op de teller), super fijne fiets, wel wat meer touring gericht. Dingetje bij de GT/S/ST is wel de riem aandrijving, die is wat prijzig om te vervangen, maar als je geen offroad/rag plannen hebt, kunnen die riemen 100K km aan.

Voor makkelijk onder de 7000 zijn er ook echte monsters te verkrijgen (K1200R, S of R Sport), hebben echt super remmen, maar wel eventjes 163 pk.

Of wil je toch een boxer motor? Vriend van een vriend heeft als eerste motor een BMW R850R (2de gen, 2004) gekocht, "BMW stijl" (Je moet er wel van houden), boxer motor, 70 pk, ABS, niks mis mee.

Dus BMW zou ik niet zo een twee drie vergeten. :)
(Nieuw nieuw zal het niet worden, maar 2de hands "bijna als nieuw" heeft een best goede kans.)

[ Voor 3% gewijzigd door GooBall op 21-12-2021 00:06 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Ik vraag me af of motorrijders die zo praten en denken: "Vette racer maar niks voor mij want ik rijd me kei dood jonguh !1!Einz!!1"
Zich wel in kunnen houden op een tamme motor??

Niet om te stoken of om mensen af te kammen of zo maar dat vraag me ik me echt af.
Als dat knopje zo omgaat op een snelle bike dan gaat het ook om in een Fiat Panda of op een Puch Maxi.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 21-12-2021 08:26 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
Bommes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:16:
Ik vraag me af of motorrijders die zo praten en denken: "Vette racer maar niks voor mij want ik rijd me kei dood jonguh !1!Einz!!1"

Niet om te stoken of om mensen af te kammen of zo maar dat vraag me ik me echt af.
Als dat knopje zo omgaat op een snelle bike dan gaat het ook om in een Fiat Panda of op een Puch Maxi.
Stelling: als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen zelfbeheersing kun je beter niet op een motor stappen.

I took the blue pill…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
@FBTN ja dat dus maar ik ben een semi ambtenaar dus ik gebruik meestal wat meer woorden >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
FBTN schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:26:
[...]

Stelling: als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen zelfbeheersing kun je beter niet op een motor stappen.
Eens, en liever ook niet in een auto.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Nou zo stellig wil ik het niet neer zetten, want dan zijn we weer mensen aan het af kammen en dat was nou juist niet mijn bedoeling.
Ik vraag me gewoon af hoe mensen die dat soort uitspraken doen het zelf zien.

Mijn eigen ervaring:
Mijn vorige motor: Vstrom 1000 met iets van 100 pk.
Geen racer maar als ik daar aan ging hangen dan zet zo een grote v twin best wel flinke stappen.
De keren dat ik daar vol gas mee optrok of rond reed kan ik denk ik op 1 hand tellen.

Nu mijn Guzzi: 850 cc met 80 pk tjes, ook een hele andere beleving. Veel tammere motor dus.
Nou ja je raad het al, hier trek ik bijna altijd volle sjas mee op en rijd ik vaker "te hard".
Beetje uitwringen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Ik denk dat iedereen wel eens het gas te ver opendraait, inclusief mijzelf.
Met bijbehorende wet Mulder snelheden etc...
Maar inderdaad vermogen went heel snel en je maakt er ook gebruik van, al vind ik het accellereren
het lekkerst. Topsnelheid is ook wel leuk maar niet zo lang.
Ik wil wat dat betreft mijn TDM 900 nog wel eens een keer in Duitsland op stukken waar het mag gaan uitproberen qua topsnelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@ArjenIsM3 De minst verstandige keuze is vaak wel de leukste!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
Bommes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:37:
Nou zo stellig wil ik het niet neer zetten, want dan zijn we weer mensen aan het af kammen en dat was nou juist niet mijn bedoeling.
Ik vraag me gewoon af hoe mensen die dat soort uitspraken doen het zelf zien.

Mijn eigen ervaring:
Mijn vorige motor: Vstrom 1000 met iets van 100 pk.
Geen racer maar als ik daar aan ging hangen dan zet zo een grote v twin best wel flinke stappen.
De keren dat ik daar vol gas mee optrok of rond reed kan ik denk ik op 1 hand tellen.

Nu mijn Guzzi: 850 cc met 80 pk tjes, ook een hele andere beleving. Veel tammere motor dus.
Nou ja je raad het al, hier trek ik bijna altijd volle sjas mee op en rijd ik vaker "te hard".
Beetje uitwringen zeg maar.
Een kleinere motor waar je alles uit kan wringen is net zo veel / meer lol als/dan een heel dikke motor waar je maar een beetje uit kan halen. Daarom heb ik nog een GT500 (tweetakt, 44PK/180kg) op het oog. Gaat hard zat, maar wat betreft beleving kan er weinig tegen op :9 Zeker niet als ik hem ombouw naar een TR500 replica voor op de weg:
Afbeeldingslocatie: https://www.motorlife.be/Graphics/Oldtimers/Suzuki%20TR500/GT500_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 11:04
GooBall schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:00:
[...]

Zoals Noes zegt, er zijn ook nog wat oudere BMW te verkrijgen, ben zelf begonnen op een BMW F800ST (of het nou 3500 of 4000 euro was weet ik niet meer, ongeveer 28K km op de teller), super fijne fiets, wel wat meer touring gericht. Dingetje bij de GT/S/ST is wel de riem aandrijving, die is wat prijzig om te vervangen, maar als je geen offroad/rag plannen hebt, kunnen die riemen 100K km aan.

Voor makkelijk onder de 7000 zijn er ook echte monsters te verkrijgen (K1200R, S of R Sport), hebben echt super remmen, maar wel eventjes 163 pk.

Of wil je toch een boxer motor? Vriend van een vriend heeft als eerste motor een BMW R850R (2de gen, 2004) gekocht, "BMW stijl" (Je moet er wel van houden), boxer motor, 70 pk, ABS, niks mis mee.

Dus BMW zou ik niet zo een twee drie vergeten. :)
(Nieuw nieuw zal het niet worden, maar 2de hands "bijna als nieuw" heeft een best goede kans.)
Klopt, die F800's heb ik ook wel eens naar gekeken maar ik lees verhalen dat het niet de meest betrouwbare motoren zijn met blokken die in de soep lopen e.d.. daar heb ik natuurlijk geen zin in, maar geen idee of dat echt zo is of dat het schromelijk overdreven wordt. Er zit hier in de buurt een goede motorzaak die BMW dealer is, heb ik al mijn kleding ook gehaald. Kan ik vast wel een keertje proefrijden op een BMW ;)

[YouTube: Spinal Tap - "These go to eleven...."]
Weet niet of je op mijn opmerking richting Kneusteun doelt, maar in mijn geval is het in ieder geval niet zo dat ik de zelfbeheersing niet heb. Het gaat mij erom dat het me niet verstandig lijkt om als je net je rijbewijs hebt direct een kanon met 170pk+ op 200kg te kopen omdat je eigenlijk nog niet kunt rijden. Een foutje is zo gemaakt en dan is het wel een verschil of je 90 of 170 pk op dat achterwiel hebt zitten lijkt mij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
cooper_s1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:56:
Ik denk dat iedereen wel eens het gas te ver opendraait, inclusief mijzelf.
Met bijbehorende wet Mulder snelheden etc...
Ik denk dat we er eens vanaf moeten stappen dat dit normaal zou zijn en dat iedereen dit doet.

Er zijn ook genoeg motorrijders die zich wél aan de verkeersregels houden... Laten we daar eens de norm van maken in plaats van die capriolen die ons de naam aso's oplevert.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Eerste maand van mijn KTM 990SM had ik na 7 jaar mijn eerste boete....nuff said.

Tuurlijk is het leuk om wel eens hard te gaan, maar iedereen die dat zegt heeft het zadelleer tussen zijn billen als je ze achterop neemt en wat vlotter doorrijdt. Groot spraak is vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

SmurfLink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat we er eens vanaf moeten stappen dat dit normaal zou zijn en dat iedereen dit doet.

Er zijn ook genoeg motorrijders die zich wél aan de verkeersregels houden... Laten we daar eens de norm van maken in plaats van die capriolen die ons de naam aso's oplevert.
Voor de goede orde, ik denk zéker niet dat het normaal is om het gas heel ver open te draaien.
Normaliter rijd ik het liefst binnendoor en dan meestal rond de 70 km/h waar je 80 mag....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
Overdrive97 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
Eerder vanmiddag AVB gehaald :) Vanaf begin februari beginnen met AVD lessen.

Hebben mensen tips voor de AVD lessen? Ik heb al simpele oordopjes van Alpine gekocht die ik bij AVB niet gebruikt heb, daar we maar 2 minuten 80 reden van/naar het oefenterrein en verder 50-.
Het viel me tevens op dat je bij 80 al behoorlijk wat wind voelt (de snelste 2 wieler die ik tot nog toe had gereden was zo'n groene deelbrommer, dus slechts 45). Is het verschil tussen 80 en bijvoorbeeld 100 (want 130 kan vast niet tijdens lessen overdag :-)) in wind dat tegen je lichaam drukt groot, of valt dat mee?
Gefeliciteerd!

Mijn ervaring met die Alpine oordopjes is dat ze prima zijn voor AVD. Maar als je daarna echt gaat rijden kan ik je zeker aanraden om otoplastieken op maat te laten maken (bij bijv. Beter Horen oid). Heb ik ook gedaan en wil nooit meer terug :o Mijn tip: met dit soort dingen moet je voorzichtig willen zijn. Je lichaam kan veel herstellen, maar gehoorschade niet.

Het verschil in wind valt inderdaad wel mee, dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Wel goed oppassen als het toch al redelijk hard waait en er veel vrachtwagens op de snelweg zijn. Dan moet je alert zijn op windvlaagjes bij het inhalen.

De grootste tip voor AVD is denk ik dat je gewoon plezier moet hebben in het rijden. Als je de spanning van de eerste keren echt op de weg weet om te zetten naar de leuke beleving van het motorrijden moet het helemaal goed komen!
13art schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:21:
Vraagje, heeft er iemand hier een Osco chain oiler gemonteerd onder een Versys 1000 SE (2020). Heb hier 0 ervaring mee maar zie ook weinig mogelijkheden waar ik hem kan monteren en vraag me af of ik niet beter af ben met een Cobra nemo 2 die je net zo makkelijk op het stuur kan moteren.

Suggesties? [Afbeelding]
Geen ervaring met kettingsmeerders, maar is het niet leuker om dat zelf te doen? Lijkt mij wel namelijk. Tip is dan om één van de dagtellers van je motorfiets te gebruiken om het smeerinterval bij te houden. Afgaande op de foto heeft je motor een middenbok, dus dan is het smeren al helemaal makkelijk. Zet hem op de bok en smeren maar. Alleen nooit met een draaiende motor in de 1e versnelling doen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Hompu op 21-12-2021 09:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06

Hebben mensen tips voor de AVD lessen? Ik heb al simpele oordopjes van Alpine gekocht die ik bij AVB niet gebruikt heb, daar we maar 2 minuten 80 reden van/naar het oefenterrein en verder 50-.
Het viel me tevens op dat je bij 80 al behoorlijk wat wind voelt (de snelste 2 wieler die ik tot nog toe had gereden was zo'n groene deelbrommer, dus slechts 45). Is het verschil tussen 80 en bijvoorbeeld 100 (want 130 kan vast niet tijdens lessen overdag :-)) in wind dat tegen je lichaam drukt groot, of valt dat mee?
Van harte! En die wind... daar wen je ontzettend snel aan hoor, geen zorgen :)

En toch ben ik blij met enige bescherming op mijn 1190 ADV 8)
Goede vraag en dito opmerking. Wat ik zelf lastig vind op een racer is het totale gebrek aan snelheidsbeleving waardoor ik ongemerkt veel harder ga rijden. Dat merk ik op de 1190 al t.o.v. de SMT en voorheen Shiver. Dat heeft niet alleen te maken met zelfbeheersing :)

[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 21-12-2021 09:39 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
kneusteun schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:29:
Eerste maand van mijn KTM 990SM had ik na 7 jaar mijn eerste boete....nuff said.

Tuurlijk is het leuk om wel eens hard te gaan, maar iedereen die dat zegt heeft het zadelleer tussen zijn billen als je ze achterop neemt en wat vlotter doorrijdt. Groot spraak is vrij eenvoudig.
Ik ga ook niet graag achterop. En als ik een passagier heb rij ik nóg behoudender, voorspelbaarder en soepeler. De passagier moet met vertrouwen nog een keer durven opstappen.
Tegelijkertijd, als ik voorrij door bergachtig gebied krijg ik nog wel eens opmerkingen dat ik hard rijd. Niet in topsnelheid, maar in bochtensnelheid. Maar dat is grotendeels afhankelijk van je referentiekader. Als je die bochten niet gewend bent, lijkt het al snel hard te gaan. En 'hard' staat in dit geval niet in verhouding tot de toegestane snelheid. ;)
Ik probeer me ook aan te passen aan degenen die achter me zitten. Het is geen wedstrijd, en ik heb liever dat iedereen relaxt mee kan en heelhuids thuis komt, dan dat ze zich het licht uit de ogen moeten rijden.

Maar de boetes die ik tot nu toe heb verzameld zijn nog te overzien:
- Een keer ingehaald in Duitsland waar dat (blijkbaar) niet mocht.
- Een keer in Duitsland gelaserd buiten bebouwde kom. 15km/h te hard. Dat wil zeggen, een 100km/h weg waar vanwege een overzichtelijke kruising de toegestane snelheid terug ging naar 70, en op zijn Nederlands heb ik daar het gas los gelaten in plaats van geremd.
- En een keer in Duitsland wat frustratie geuit toen een auto aan het sukkelen was en ik daarna wat enthousiast het gas open draaide. 60 waar ik 50 mocht binnen bebouwde kom.
- Oh ja, en een keer in België op een provinciale weg rondom Rochefort waar aan het einde van een lekker stuk "einde 50" stond. Terwijl ik er heilig van overtuigd was dat ik daar 70 mocht. Na 2 weken werd dat per post bevestigd.
- Ook een keertje in Nederland op de Epenerbaan staande gehouden met 94 km/h (60 toegestaan) omdat dat de pieksnelheid was tijdens het inhalen. Daarna reed ik weer netjes. Politieagent heeft dat bevestigd; nooit meer wat van gehoord.

Ben ik roomser dan de paus? Natuurlijk niet. Ik kan me nog een specifiek uur van een rit afgelopen jaar voor de geest halen in Duitsland met tempo "gaat nergens meer over". Was dat gaaf? Ja. Was dat gevaarlijk? Mwah. De weg leende zich er wel voor en er was geen ander verkeer. Hadden we ons rijbewijs kwijt kunnen raken? Absoluut, en terecht ook.
Zou ik het nog eens doen? Nee. Niet meer met die snelheden. Mijn rijbewijs is me te dierbaar. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:24:

Klopt, die F800's heb ik ook wel eens naar gekeken maar ik lees verhalen dat het niet de meest betrouwbare motoren zijn met blokken die in de soep lopen e.d.. daar heb ik natuurlijk geen zin in, maar geen idee of dat echt zo is of dat het schromelijk overdreven wordt. Er zit hier in de buurt een goede motorzaak die BMW dealer is, heb ik al mijn kleding ook gehaald. Kan ik vast wel een keertje proefrijden op een BMW ;)
Dat heb ik ook gehoord, ik heb er alleen zelf niks van gemerkt. Mijne enige problemen in 20-30K km was een bobine. Maar een van de twee cilinders werkend hebben is niet zo heeeeel handig... gelukkig was ik nog maar net 50 meter van mijn huis.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Hompu schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:31:
Geen ervaring met kettingsmeerders, maar is het niet leuker om dat zelf te doen? Lijkt mij wel namelijk. Tip is dan om één van de dagtellers van je motorfiets te gebruiken om het smeerinterval bij te houden. Afgaande op de foto heeft je motor een middenbok, dus dan is het smeren al helemaal makkelijk. Zet hem op de bok en smeren maar. Alleen nooit met een draaiende motor in de 1e versnelling doen :+
Mwoah, ik ben niet zo van het klussen en het onderhouden, dus ik installeer liever één keer zo'n systeem dan dat ik om de zoveel tijd de ketting met de hand moet smeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
13art schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:29:
[...]

Mwoah, ik ben niet zo van het klussen en het onderhouden, dus ik installeer liever één keer zo'n systeem dan dat ik om de zoveel tijd de ketting met de hand moet smeren.
Het 'lastige' van de Osco oiler t.o.v. bijvoorbeeld de Scott oiler is dat de Osco handmatig 'geactiveerd' moet worden door het uittrekken van een plunjer. De Scott oiler gaat automagisch op het vacuüm van de motor en hoef je niet aan te denken. Wel eraan denken de olie bij te vullen. Bij lagere temperaturen is de olie dikker en moet de stelschroef verder open gezet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En daarom heb ik er de elektronische variant van scottoiler op zitten. Die heeft daar geen last van.
Er zit een bewegingssensor in. Zodra de motor niet meer stilstaat, gaat het pompje automatisch zijn werk doen.
Eens in de zoveel tijd het reservoirtje vullen maar dat is het dan ook wel. Het verbruik is alleen minimaal, dus zo vaak is dat niet.

Uiteraard moet je de status van de ketting + kettingwielen wel in de gaten blijven houden, en de ketting op de juiste spanning houden.
En ik heb gemerkt dat je de zijkanten van de schakels ook beter even met goed vet insmeert, tegen vliegroest op de schakels. De buitenkanten komt immers bijna niets van die olie.

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-12-2021 11:25 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:10:
Het verbruik is alleen minimaal, dus zo vaak is dat niet.
Vaker rijden, dan is het sneller op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Veel vaker kan ik niet meer gaan rijden (zonder woon-werk verkeer te gaan doen). Dus dan moet ik harder gaan rijden om meer kilometers te gaan afleggen. En volgens mij was mijn eigen conclusie net dat ik dat niet moet gaan doen omdat het dan aan het asociale grenst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Van de week voor het eerst motorstoring gehad, of althans, daar leek het op.
Start de motor, sloeg niet direct aan. Had de startknop iets langer in moeten houden, normaal start ie al met een kort blipje op de start knop.

De tweede keer probeer ik te starten.. niets.. motorstorign gaat branden, en verschijnt code F14 in het scherm.
Opgezocht, dat betekend 'low fuel pressure intake side injector'. Had de sleutel even terug moeten draaien, en de branstofpomp opnieuw de kans moeten geven druk op te bouwen.

Mogelijk wat vuil in het brandstof systeem. Motor uitgezet, weer ingeschakeld, en toen ging ie weer als vanouds.

Maarja, wat wil je 2020 was al een jaar met weinig km's. 2021 is nog eens gehalveerd naar maar 7 tankbeurten 1650km..

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 21-12-2021 12:21 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44

Als je je dood rijdt met 200pk, rijd je jezelf ook dood met 20pk, want het woord "anticiperen" staat niet in het woordenboek van de desbetreffende persoon.

Goed dat ze die zelfkennis hebben, we weten er allemaal wel een paar die dat niet hebben en vervolgens in een MegaRideOutFailFilmCompilatie op Youtube eindigen, of beroerder dan dat.

Moet wel erbij zeggen dat het natuurlijk een beetje spannend is om ineens het dubbele (of driedubbele) aan vermogen te hebben. Als je normaal in een Panda rijdt en je mag nu ineens (en voor het eerst) in een Porsche 911 stappen, zou ik ook wel een beetje zweethandjes krijgen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Ik kijk niet naar het vermogen van een motor. Ik kijk of ik vind of het ding er tof uit ziet en me goed staat 8) Ok, en of ik er ook op kan zitten als ik stil sta en het er niet belachelijk uit ziet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqigasLkIIii1pEtUVSsVXjLQKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFmCJVyjF3ttU1Y6ULpCFD7C.jpg?f=fotoalbum_large

Dit bijvoorbeeld. Ontegenzeggelijk toffe motor, maar niks voor mij. De eigenaar, vriend van me, is ruim twee meter en voor hem is dit een prima formaat. Voor mij... not so much :P

[ Voor 31% gewijzigd door Vrijdag op 21-12-2021 12:44 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb gewoon een zak proefmonsters met verschillende oordopjes gekocht. Daarvan vond ik de Moldex Small Countours het prettigst zitten (kleine gehooringang). Heb er meteen maar een flinke zak van gekocht. Had eerst ook Alpine, maar ik heb een nogal lawaaiige helm en die wegwerpdingen werken beter.

Oh, en als je last hebt van je nek door de rijwind: Lekker er tegenin leunen. En meer metal luisteren 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 21-12-2021 12:39 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Een kleine hulpvraag aan de vele motorkenners onder ons!
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een motor, het zal haar eerste motor gaan worden.
Ze wil graag een naked bike, idealiter kan hij qua vermogen lekker meekomen met mijn Honda CBR600FS uit 2003.
Budget is max €2.000,-.
Tot zo ver is er nog wel het een en ander te vinden, het liefst zouden we echter een model vinden met brandstof injectie i.p.v. carburateurs.
Ze reed tot voor kort op een geleende motor met carburateur, maar dat is met starten na even stilstaan en zeker met het koude weer dat we nu hebben niet ideaal.

Hij zal vooral gebruikt worden voor plezierritten, af en toe woon werk verkeer. Ook willen we op de motor op vakantie kunnen gaan.

Hebben jullie modellen in gedachten die binnen de criteria vallen?
In mijn eigen speurwerk ga ik ofwel over budget, ofwel is de brandstof injectie lastig te vinden.
Suggesties zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

The1WhoKnockz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:23:
Een kleine hulpvraag aan de vele motorkenners onder ons!
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een motor, het zal haar eerste motor gaan worden.
Ze wil graag een naked bike, idealiter kan hij qua vermogen lekker meekomen met mijn Honda CBR600FS uit 2003.
Budget is max €2.000,-.
Tot zo ver is er nog wel het een en ander te vinden, het liefst zouden we echter een model vinden met brandstof injectie i.p.v. carburateurs.
Ze reed tot voor kort op een geleende motor met carburateur, maar dat is met starten na even stilstaan en zeker met het koude weer dat we nu hebben niet ideaal.

Hij zal vooral gebruikt worden voor plezierritten, af en toe woon werk verkeer. Ook willen we op de motor op vakantie kunnen gaan.

Hebben jullie modellen in gedachten die binnen de criteria vallen?
In mijn eigen speurwerk ga ik ofwel over budget, ofwel is de brandstof injectie lastig te vinden.
Suggesties zijn meer dan welkom!
Cb600 van rond de eeuwwisseling, al word dat krap met het budget.

Vergis je overigens niet, de eerste generatie injecties zijn lang niet zo genuanceerd als carburateurs. Dat rijd een stuk minder soepeltjes doordat die injectie nog niet lekker uitontwikkeld was.

Carburateurs en 98 tanken of voor de winter weg zetten met iets als Aspen erin zou dan nog een alternatief kunnen zijn.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Een wat ouder model sv650.
Goedkoop in onderdelen, maar bulletproof blok dus zal niet zo'n vaart lopen.

Denk dat voor 2k er wel een redelijk nette te vinden moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
A13X schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:34:
[...]

Cb600 van rond de eeuwwisseling, al word dat krap met het budget.

Vergis je overigens niet, de eerste generatie injecties zijn lang niet zo genuanceerd als carburateurs. Dat rijd een stuk minder soepeltjes doordat die injectie nog niet lekker uitontwikkeld was.

Carburateurs en 98 tanken of voor de winter weg zetten met iets als Aspen erin zou dan nog een alternatief kunnen zijn.
Dank voor de suggestie!
Als ik wikipedia mag geloven hebben die van rond de eeuw wisseling nog carburateurs:
Wikipedia: Honda CB600F
Vanaf het 2007 model zit er PGM-FI in, het systeem dat ik ook op mijn CBR600FS heb.
Dat vind ik overigens prima rijden, niets te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12
Oude model met ronde frame heeft wel een carburateur, maar idd prima motortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
kneusteun schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:40:
Een wat ouder model sv650.
Goedkoop in onderdelen, maar bulletproof blok dus zal niet zo'n vaart lopen.

Denk dat voor 2k er wel een redelijk nette te vinden moet zijn.
Dat is inderdaad een van de opties die we nu bekijken!
Het échte naked model is nog wat boven budget ben ik bang, mogelijk dat het dan toch een ouder model wordt waar de topkuip nog op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
wokkelz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:48:
Oude model met ronde frame heeft wel een carburateur, maar idd prima motortje.
Toevallig zelf ervaring mee?
We vinden dit allebei wel een mooi model en voldoet verder prima aan de vereisten.
Misschien zo'n CB600 (ondanks de carburateur) gewoon eens gaan proefrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
The1WhoKnockz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:49:
[...]

Toevallig zelf ervaring mee?
We vinden dit allebei wel een mooi model en voldoet verder prima aan de vereisten.
Misschien zo'n CB600 (ondanks de carburateur) gewoon eens gaan proefrijden.
Ja ik heb zelf een sv650 gehad uit 1999. Leuke motor die ondanks het weinige vermogen nog best rap is. Prima stuurt en redelijk bullitproof is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
The1WhoKnockz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:48:
[...]

Dat is inderdaad een van de opties die we nu bekijken!
Het échte naked model is nog wat boven budget ben ik bang, mogelijk dat het dan toch een ouder model wordt waar de topkuip nog op zit.
topkuip kan er af ;)

Mijn vriendin heeft het 2020 model en moet zeggen dat ik het echt een leuke fiets(je) vind, en zij heeft net als @Vrijdag nogal een lengte handicap dus dit was eigenlijk de fiets voor short people. En ze is er helemaal weg van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
@The1WhoKnockz Ik heb nog een R850R staan die eruit mag en binnen jouw budget ligt en injectie heeft. Heb de motor afgelopen jaar helemaal technisch in orde gemaakt. Stuur maar een DM als je interesse hebt :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Gewoon de motor kopen die je mooi vind en waar je lekker op zit. Of hij nou 200 PK heeft of 25. Ook op je skeelers kan je jezelf doodrijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
zonder >175 pk tel je niet mee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Langzaam rijden = langer posen 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:32:
[...]

Jij bent die kwaliteitposer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Daarom heb ik naast mijn auto ook twee motoren 8)
en shit ik haal het nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:33:
[...]

Jij bent die kwaliteitposer!
Het is een way of life 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Het topic is wakker aan het worden :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:34:
Wat zeg je? Ik kan je niet horen door het gebrul van mijn open uitlaat. Terwijl ik speciaal mijn Roof Boxer helm heb opengeklapt :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:+ Jullie met je cijfertjes.. ik zou niet eens weten hoeveel PK de mijne heeft. Enige eis was dat ie groen moest zijn en dat is ie... ik vind helemaal mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
SmurfLink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:45:
:+ Jullie met je cijfertjes.. ik zou niet eens weten hoeveel PK de mijne heeft. Enige eis was dat ie groen moest zijn en dat is ie... ik vind helemaal mooi.
Maar nog belangrijker... heeft de motor een frunk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
R0y. schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:34:
De zon begint te schijnen, de dagen worden (vanaf vandaag) weer langer, de wegen drogen op en de motorrijders worden wakker. Helaas ligt er pekel, en gaan ze dus uitlaatherrie maken over olie, banden, vermogen, koppel, verbruik, automobilisten en rijgedrag :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
SmurfLink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:45:

In mijn optiek heeft een frunk echt een meerwaarde. Je vergeet dat je gewoon heel veel mee kan nemen. Pizza met ananas (aka fruitsalade op deeg) bijvoorbeeld. Let wel op als je dus een motor koopt. Blauw groen of oranje maakt niet uit. 10 of 200 PK. Frunk = go!

@Vrijdag Zo goed?

Edit: dubbelpost.. soort van.
Edit 2: dit is het bewijs dat ik niet kan multitasken

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 21-12-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:51:
[...]

Nee een puist achterop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:53:
[...]

In mijn optiek heeft een frunk echt een meerwaarde. Je vergeet dat je gewoon heel veel mee kan nemen. Pizza met ananas (aka fruitsalade op deeg) bijvoorbeeld. Let wel op als je dus een motor koopt. Blauw groen of oranje maakt niet uit. 10 of 200 PK. Frunk = go!

@Vrijdag Zo goed?

Edit: dubbelpost.. soort van.
Edit 2: dit is het bewijs dat ik niet kan multitasken
Alle begin is moeilijk. Maar dat heet leren en reken ik je niet aan 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:32:
[...]

Maar met 175pk kun je een dikke burnout maken terwijl je voorbij kruipt, samen met een shorty zonder DB killer en vol in de revlimiter heb je dan maximale aandacht :7

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 21-12-2021 15:03 ]

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:02:
[...]

Maar met 175pk kun je een dikke burnout maken terwijl je voorbij kruipt, samen met een shorty zonder DB killer en vol in de revlimiter heb je dan maximale aandacht :7
Verdomd, dat zijn ook wel goede argumenten allemaal (y) 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theredone51
A13X schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:02:
[...]

Als je omvalt voor een terrasje, dan heb je ook maximale aandacht. Geen dikke pk's, burnout, ... voor nodig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

theredone51 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:54:
[...]

Als je omvalt voor een terrasje, dan heb je ook maximale aandacht. Geen dikke pk's, burnout, ... voor nodig >:)
Als je dat doet door je burnout ga je ook nog social media over (8>

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:49
Noob hier vwb een frunk, want wat is een frunk?🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theredone51
ll roel j schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:41:
Noob hier vwb een frunk, want wat is een frunk?🤔
FRont trUNK, een achterbak aan de voorkant dus. Zoals bv. bij een VW Kever, Porsche 911, Tesla, bezorgscooters / motorscooters, of bij motoren vaak onder de 'tank' (die in realiteit onder het zadel zit):
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.citybike.com/wp-content/uploads/2018/07/Honda-NC700X-CityBike-AR33.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@ll roel j sommige motoren hebben waar normaal de tank zit een bergruimte waar een helm in kan.
De Honda NC bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201711/118773_2018_nc750x_800x0w.jpg

Ooh dit vind ik wel tof:
Afbeeldingslocatie: https://www.createfixshare.com/photos/3584/drz400-adventure-bike-build-617568.jpg
Een naar adventure bike omgebouwde Suzuki drz 400
Die koffers hoeven voor mij niet zo nodig
Maar volgens mij is het wel een toffe basis om een leuke TET/vakantie fiets van te bouwen.
In de basis weegt het ding nog geen 150kg en voor minder dan 4 duizend kun je ze wel gevonden krijgen.

Deze dude heeft kosten nog moeite gespaard, dit is zeker geen budget build.
https://www.createfixshar...400-adventure-bike-build/

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 21-12-2021 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ll roel j
theredone51 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:01:
[...]

FRont trUNK, een achterbak aan de voorkant dus. Zoals bv. bij een VW Kever, Porsche 911, Tesla, bezorgscooters / motorscooters, of bij motoren vaak onder de 'tank' (die in realiteit onder het zadel zit):
Aha op die motorfiets. Dank voor je uitleg! :)

Maar dan zou het voor de motor eigenlijk een SUNK (Saddle trUNK) moeten zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ll roel j
@Bommes Ik kende dat niet, wel heel handig. Op mijn V-strom heb ik alleen een klein bakje onder het zadel waar mijn schijfrem slot in kan.

Extra optie voor een volgende motor!

[ Voor 3% gewijzigd door ll roel j op 21-12-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Bommes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:03:
@ll roel j sommige motoren hebben waar normaal de tank zit een bergruimte waar een helm in kan.
De Honda NC bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Ooh dit vind ik wel tof:
[Afbeelding]
Een naar adventure bike omgebouwde Suzuki drz 400
Die koffers hoeven voor mij niet zo nodig
Maar volgens mij is het wel een toffe basis om een leuke TET/vakantie fiets van te bouwen.
In de basis weegt het ding nog geen 150kg en voor minder dan 4 duizend kun je ze wel gevonden krijgen.

Deze dude heeft kosten nog moeite gespaard, dit is zeker geen budget build.
https://www.createfixshar...400-adventure-bike-build/
Gaaf zo'n DRZ400, maar vind maar eens een goede voor onder de 4k...
Ikzelf wil binnen nu en 2 jaar nog voor een DR650 gaan en dan zoiets doen:
YouTube: Suzuki DR650 Adventure Bike Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@cooper_s1 probleem is een beetje dat wat ik al heb, mijn Guzzi, al een adventure bike is.
Ja een zwaar monster maar iets in de adventure categorie non the less.
Om daarnaast nog een adventure bike te gaan klussen, wonend in een land waar we steeds minder offroad mogen en kunnen rijden..
Denk dat het een beetje bij dromen blijft dus.
Misschien kan ik beter een groot deel van dat budget in mijn rij capaciteiten steken. Aantal cursussen gaan volgen.
En dan de rest in een spaar potje voor het geval ik nog een keer een voorvork sloop >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Dat laatste moet je maar niet meer doen @Bommes , een voorvork slopen!
En voor wat betreft off road in Nederland, ikzelf wil zoiets richting wat Austin Vince organiseert, de Mini Mondo enzo.
In de pyreneëen schijnt het echt fraai te zijn, en zo zijn er nog wel meer plekken in europa ...
In de tussentijd blijf ik lekker ritjes op m'n TDM 900 doen...

[ Voor 3% gewijzigd door cooper_s1 op 21-12-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ll roel j schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:08:
@Bommes Ik kende dat niet, wel heel handig. Op mijn V-strom heb ik alleen een klein bakje onder het zadel waar mijn schijfrem slot in kan.

Extra optie voor een volgende motor!
Zou er zelf niet een motor op uitkiezen, er zijn vrij weinig motoren met frunk. Rijeigenschappen, betrouwbaarheid, verbruik/kosten zijn w.m.b. belangrijker. En uiterlijk stiekem ook wel :Y

Bergruimte op de motor is zeker fijn, maar dat kunnen top- en/of zijkoffers, zadeltas of tanktas ook prima oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
noes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:13:
[...]

Zou er zelf niet een motor op uitkiezen, er zijn vrij weinig motoren met frunk. Rijeigenschappen, betrouwbaarheid, verbruik/kosten zijn w.m.b. belangrijker. En uiterlijk stiekem ook wel :Y

Bergruimte op de motor is zeker fijn, maar dat kunnen top- en/of zijkoffers, zadeltas of tanktas ook prima oplossen.
Op een frunk zou ik inderdaad ook geen motor selecteren. Maar na een BMW R1100RT te hebben ga je het handschoenenkastje (of radiokastje, zo je wil) toch wel missen op andere motoren. Ideaal om je smartphone in te vervoeren (+op te laden), portefeuille, motorpapieren, ...

Afgelopen week bij de motorkledingzaak (waar ik mijn Richa pak kon gaan ophalen na een herstelling) nog even gekeken naar van die heup- / 'beentassen'. Wellicht wel praktisch, zit op een gemakkelijke plek als je iets nodig hebt, etc. Maar ik betwijfel of dat erg lekker zit tijdens het rijden..

Gok dat ik voor de KTM SMT (zonder handschoenenvak..) maar eens op zoek ga naar een tailbag:
Afbeeldingslocatie: https://www.ktm-shop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/6c39b3043039c9d0359f42bb5a997331/3/9/39905.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
theredone51 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:59:
[...]

Op een frunk zou ik inderdaad ook geen motor selecteren. Maar na een BMW R1100RT te hebben ga je het handschoenenkastje (of radiokastje, zo je wil) toch wel missen op andere motoren. Ideaal om je smartphone in te vervoeren (+op te laden), portefeuille, motorpapieren, ...

Afgelopen week bij de motorkledingzaak (waar ik mijn Richa pak kon gaan ophalen na een herstelling) nog even gekeken naar van die heup- / 'beentassen'. Wellicht wel praktisch, zit op een gemakkelijke plek als je iets nodig hebt, etc. Maar ik betwijfel of dat erg lekker zit tijdens het rijden..

Gok dat ik voor de KTM SMT (zonder handschoenenvak..) maar eens op zoek ga naar een tailbag:
[Afbeelding]
Voor de SM heb ik de tanktas https://www.goedhartmotor...f1T5P3PJT4QhoChiEQAvD_BwE

Daar kan je ook je halve huishouden in kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:13:
Jij bent nog nooit met mijn huishouden vrouw op pad geweest zie ik al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik vond dat de tomtomhouder op de tracer op een vreemde locatie geplaatst was. Deze zit op het stuur in 2 bouten van de stuurklemmen. De positionering was om 3 redenen ongelukkig: hierdoor kon ik mijn tanktasje niet zo ver naar voren plaatsen als ik zou willen, de tomtom hing boven de contactsleutel 8)7 , en ik moest wel érg ver naar beneden kijken.

De oplossing is heel simpel: gebruik niet de onderste 2 klembouten, maar de bovenste 2. (onder = dichter bij de rijder, boven = dichter bij de tellers)
Bij het vastdraaien voelde ik opeens "knak". En dat terwijl ik nog lang niet op het juiste aanhaalmoment zat. En jawel, de complete schroefdraad kwam uit de klem. :X

Ik vermoed dat de monteur die hiermee bezig is geweest hier al tegenaan is gelopen, en om die reden de tomtomhouder maar op de minder logische plaats heeft vast gezet. Ach ja, een nieuwe klem kost de wereld niet. Het zal eerder van de levertijd afhangen of ik toch voor een helicoil achtige oplossing ga. Dat laatste heb ik op een zo goed als nieuwe motor alleen liever niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-12-2021 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:15:
[...]

Jij bent nog nooit met mijn huishouden vrouw op pad geweest zie ik al. :P
Nog een reden om haar te laten rijden met die caravan ;)

Nog even toevoeging, ik heb ook twee softe zijkoffers erbij voor de vrouw haar spullen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 22-12-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theredone51 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:59:
[...]

[..]
Dat radiokastje is idd handig (heb een R1200RT), maar meer dan een slot heb ik er niet in liggen eigenlijk. Scheelt weer een handeling (buddy eraf) als je de motor af gaat sluiten.

Slot en kwetsbare zaken samen in één vakje vind ik geen goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
Zijn er handige oplossingen voor motoren die geen ruimte hebben voor dergelijke opslag? Vond het afgelopen motorvakantie irritant om telkens handschoenen uit te doen, motorjas losritsen en CC eruit te hale nvoor de tolpoortjes. Iemand goede ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bioflap schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:11:
Zijn er handige oplossingen voor motoren die geen ruimte hebben voor dergelijke opslag? Vond het afgelopen motorvakantie irritant om telkens handschoenen uit te doen, motorjas losritsen en CC eruit te hale nvoor de tolpoortjes. Iemand goede ideeën?
Tanktas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
kneusteun schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:13:
[...]

Voor de SM heb ik de tanktas https://www.goedhartmotor...f1T5P3PJT4QhoChiEQAvD_BwE

Die heb ik bij de motor gekregen (of een wat oudere versie toch), maar ik ben geen tanktas liefhebber :+
noes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:43:
[...]

Dat radiokastje is idd handig (heb een R1200RT), maar meer dan een slot heb ik er niet in liggen eigenlijk. Scheelt weer een handeling (buddy eraf) als je de motor af gaat sluiten.

Slot en kwetsbare zaken samen in één vakje vind ik geen goed idee ;)
Een slot? Wasda? :9 Ik heb op geen enkele van mijn motorfietsen een slot mee. Een schijfremslot kan bij de RT trouwens perfect onder het zadel, plek genoeg. Ofja, als je dat al niet vol stopt met:
- Veiligheidsvest
- Boordgereedschap
- Bandenplakset
- Reserve koppelingskabel
- Gevarenlicht
- Kabels voor kleding / helm vast te maken aan de haken onder het zadel
- ...
- Tanktas
- Zadeltas
- Beugeltas (aan de valbeugels)
- Stuurtas
- Heuptas
- Beentas
- ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Die kun je lastig vinden voor een MG Stelvio. Een stuurtas of een heuptas is misschien nog wel een goed idee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Bioflap schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:29:
[...]

Die kun je lastig vinden voor een MG Stelvio. Een stuurtas of een heuptas is misschien nog wel een goed idee! _/-\o_
Heb je valbeugels op je Stelvio?
Zo ja dan kun je daar vaak ook nog iets van een tasje aan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik heb een beentas van Dainese. Heb amper ruimte in mijn pak (kan er 2 pasjes in kwijt). Keyless sleutel (noem je dat zo?), telefoon en mijn pasjes gaan in dat ding.

Klik

[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 22-12-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
Bioflap schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:29:
[...]

Die kun je lastig vinden voor een MG Stelvio.
Ik zie er toch genoeg als ik het intik op Google?
- Tankring, om vervolgens een SW Motech Pro tanktas op te monteren
- Tanktas voor het 2007-2010 model
- Tankring voor de SW Motech Evo tanktassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Laatst online: 05-09 13:58
R0y. schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
[...]

Ik heb een beentas van Dainese. Heb amper ruimte in mijn pak (kan er 2 pasjes in kwijt). Keyless sleutel (noem je dat zo?), telefoon en mijn pasjes gaan in dat ding.

Klik
Geen last van iets aan je been?
Ik rij bijna altijd met een rugtas, onder de buddyseat van mn Speed Triple kan maximaal mijn telefoon (zit ook een USB port in) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25pu9LtS11tgIWcbwau2W2TwnKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/85eyNYyyW2KG4CemywZ4tpyZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
mono-oXide schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:51:
[...]

Geen last van iets aan je been?
Ik rij bijna altijd met een rugtas, onder de buddyseat van mn Speed Triple kan maximaal mijn telefoon (zit ook een USB port in) [Afbeelding]
Nee merk ik niets van.

Voor de langere ritten heb ik:
- SW motech micro tank tas
- Kriega US20 voor achterop
- KTM PowerParts koffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
noes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:13:
[...]

Het zal niet op 1 staan bij een volgende motor, maar bij keuze uit nog 2 motoren misschien wel doorslaggevend ;)

Toen ik mijn huidige motor kocht, zaten er 2 zijkoffers bij en die zijn wel handig plus er zit al een tankring voor een tanktas. Nu alleen nog kijken naar een goede topkoffer maar dat komt van het voorjaar wel. Met al deze koffers zal ik bergruimte te over hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
En nog een dijkje minder...

Lekdijk Amerongen - Wijk bij Duurstede afgesloten voor motoren

Met meteen het volgende probleem: een groot deel van de motorrijders pakt het pontje naar de overkant (waar we wel mogen rijden), rijdt zo om de afsluiting heen, en dan is het daar weer te druk. Ook zal dit dus niet direct tot minder motoren in het dorp Amerongen leiden, want om bij het pontje te komen moet je dwars door het dorp heen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Bommes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
[...]

Heb je valbeugels op je Stelvio?
Zo ja dan kun je daar vaak ook nog iets van een tasje aan maken.
Jazeker, maar ook 2 cilinders die naar buiten hangen. Ik vind die tassen altijd geweldig staan bij een GS, maar heb ze nog nooit gezien voor een Stelvio.. Ik ga ff zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19-09 12:25
NLDViane schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:57:

Met meteen het volgende probleem: een groot deel van de motorrijders pakt het pontje naar de overkant (waar we wel mogen rijden), rijdt zo om de afsluiting heen, en dan is het daar weer te druk. Ook zal dit dus niet direct tot minder motoren in het dorp Amerongen leiden, want om bij het pontje te komen moet je dwars door het dorp heen 8)7
Jammer, dat was een mooi stukje dijk. Heb ik ook nog vaak gereden. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik heb het stuk van Krimpen tot een arnhem ergens vaak gereden. Zo jammer dat er nu weer een stuk dicht gaat. Er staat alleen niet bij of dit ook een weekend sluiting is of voor de hele week.
Ik heb wel ergens gelezen dat ze begin ditg jaar een controle gehouden hebben en dat er van de 150 gecontroleerde motoren en welgeteld 1 een boete kreeg voor geluidsovertreding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19-09 12:25
Ja, dat is natuurlijk al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Betaal je met CC contactloos?
Er zijn jassen met vakjes voor de passen, swipe't je jas er langs en gaan.. Beetje het zelfde idee als met een skipas

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NLDViane schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:57:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDJrf0GdKlFAWM_eIzaPrL8zuTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/hs0KrEvvfNGITYcD3Pnfz2MR.gif?f=user_large

Waarom lángs de Lek als je ook gewoon óver de Lek kan cruisen 8)

Lekker met je tütür op de waterscooter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
_Apache_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:15:
[...]

Betaal je met CC contactloos?
Er zijn jassen met vakjes voor de passen, swipe't je jas er langs en gaan.. Beetje het zelfde idee als met een skipas
Volgens mij bestaat dat nog niet.. Dus CC moet er echt in worden gedrukt. Maakt verder niets uit, hoort er gewoon bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
Bioflap schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:06:
[...]

Volgens mij bestaat dat nog niet.. Dus CC moet er echt in worden gedrukt. Maakt verder niets uit, hoort er gewoon bij
Het bestaat in ieder geval wel, ik betaal wel vaker contactloos met de creditcard!
In mijn geval ondersteunen in ieder geval VISA en AMEX dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bioflap schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:06:
[...]

Mijn Mastercard van ABN is gewoon contactloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 19:26
The1WhoKnockz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:13:
[...]

Het bestaat in ieder geval wel, ik betaal wel vaker contactloos met de creditcard!
In mijn geval ondersteunen in ieder geval VISA en AMEX dit.
Het is eerder dat de tolpoortjes het niet altijd ondersteunen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er nog mensen die met deze temperaturen op de motor stappen? Voor morgen twijfel ik om de motor naar het werkt te pakken... De temperatuur ben ik niet zo heel bang voor, eerder eventuele gladheid. Verder wordt het morgen vrij zacht weer dus de terugweg zal sowieso geen probleem zijn... Morgenochtend is wellicht wel een dingetje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik glibber en glij al met de auto op de wat kleinere weggetjes, dus de motor heeft huisarrest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:57:
Zijn er nog mensen die met deze temperaturen op de motor stappen? Voor morgen twijfel ik om de motor naar het werkt te pakken... De temperatuur ben ik niet zo heel bang voor, eerder eventuele gladheid. Verder wordt het morgen vrij zacht weer dus de terugweg zal sowieso geen probleem zijn... Morgenochtend is wellicht wel een dingetje...
Ik zou als 'nieuwe' motorrijder welke nét een maand z'n rijbewijs heeft (nog) niet gaan beginnen aan zo'n exercitie. Dat jij dadelijk misschien wat issues hebt om jezelf en je motorfiets overeind te kunnen houden én daardoor langzamer gaat rijden op wegen met opvriezingen is niet alleen jouw 'probleem' maar tevens een uitdaging voor mensen welke achter je rijden en jou als rode lap (voor een stier) gaan zien....

Als je anders kúnt door thuis te gaan werken of een andere vorm van transport / vervoer te hebben.... DOEN!! :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:11:
Ik glibber en glij al met de auto op de wat kleinere weggetjes, dus de motor heeft huisarrest.
Ik ben dus met de auto nergens nog gladde stukken tegen gekomen (rijd dat naar m'n werk ook bar weinig kleine weggetjes). Maar goed @Will_M heeft mijn twijfel weg genomen. Laat ik het zekere voor het onzekere maar nemen en niet morgen op de motor naar het werk gaan.
Wellicht vrijdag een klein stukje rijden als het een graad of 9 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:26:
[...]

Ik ben dus met de auto nergens nog gladde stukken tegen gekomen (rijd dat naar m'n werk ook bar weinig kleine weggetjes). Maar goed @Will_M heeft mijn twijfel weg genomen. Laat ik het zekere voor het onzekere maar nemen en niet morgen op de motor naar het werk gaan.
Wellicht vrijdag een klein stukje rijden als het een graad of 9 is.
De temperatuur is meestal / vaak ook niet het probleem, het is meer dat je tijdens de ochtendspits op een evenwichtsvoertuig jezelf heel probeert te houden terwijl alle andere mensen (in een auto) met de nodige haast naar d'r werk willen en dan niet het besef hebben dat een motorfiets én de berijder daarvan andere 'zaken' aan het hoofd heeft op opgevroren wegen.

Normaal zou ik zeggen: Remmen is ANGST; GAS is ALLES.... Maar niet als de wegen (wat) gladder zijn ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
De GSA heeft een vakje bovenop de tank waar perfect pasjes en geld in past. Extreem handig voor bij tolpoortjes! Voor motoren die niet zoiets hebben kan je altijd nog voor een stuurtas ofwel 'handlebar bag' gaan, dat zou ik verkiezen boven een tanktas aangezien die echt mega in de weg zit vind ik persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.rally-motor.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/83531796/5AAD/7186/48CA/568A/AB76/0A0C/6D07/16A2/zigzagaction1.jpg

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCaQl40kNxVdER1RWxe2Py7DLf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d78fiFx021z65rNenAqbc9bV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7enHVmgw-2wD559snnqGA06zH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXX33cAvQLCMasYdQKnThBf9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slwmAVHS0Zpe-NpBSzop5YbiRn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKp7JkvgStVTVG2w61JCeFu5.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn speelgoed afgelopen week en aankomende paar weken. Test/proefrit motor. Komt wel mooi uit nu de gl1800 helemaal uit elkaar ligt voor poedercoat en spuitwerk. Volgende week leent iemand anders hem ff dus dan gaat de gl1500 maar weer mee naar het kouwkleumtreffen...

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

harley schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met in speelgoed afgelopen week en aankomende paar weken. Test/proefrit motor. Komt wel mooi uit nu de gl1800 helemaal uit elkaar ligt voor poedercoat en spuitwerk. Volgende week leent iemand anders hem ff dus dan gaat de gl1500 maar weer mee naar het kouwkleumtreffen...
Gaaf ding zeg O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@harley wat een dik apparaat zeg, heel vet.

Wat is de basis? Kan het niet thuis brengen.
Iets met een parallel twin? Is het een verbouwde Vulcan?

Pagina: 1 ... 364 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.