Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 363 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.816 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Jongens naar een drukke periode (andere dingen aan het hoofd gehad). Zie ik dat er een verkeerde motor bij mijn naam staat in de TS. Die is ingeruild voor het volgende exemplaar.

Ik weet alleen niet bij wie ik dit mag aankaarten zodat dit veranderd kan worden.

Ik heb sinds augustus 2021 een Ducati scrambler Nighshift (nieuw)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DO7aurJqrCVQGCWdAOe0sU5m0B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jshr6st24hX1zBahZW3rqpRg.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik nog iets aan informatie mis hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Jurrian120 op 15-12-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
@LankHoar heeft meestal niet zoveel te doen volgens mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
mphilipp schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:58:
[...]

Ik zou iemand zoeken met een 3D printer die zo'n knopje kan maken. Als je heel precies het metalen stukje kunt opmeten waar dat knopje op moet, zou dat te doen moeten zijn. Ik heb op die manier een kast gerepareerd door een dingetje te maken op mijn 3D printer. Moest er wel 7 maken om het helemaal goed te hebben, maar het zit er nu al een half jaar op en de kastdeur is er nog niet uit gepleurd.
Ik geloof dat er een 3d printer onder de kerstboom komt, dus dan moet ik maar eens gaan proberen :)

(...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

Afhankelijk van hoe netjes je het wilt hebben zou ik domweg wat andere knopjes proberen, desnoods met vijl en componentenlijm.
Bommes schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:52:
[...]

Cool...!!
De omgeving waar de meeting is niet zo heel bijzonder, vind ik dan toch, dat is in de Po vallei.
Vlak en veel rechte wegen.
Wil je vanuit NL met de motor daar heen rijden?
Snelweg? binnendoor?
Via de snelweg is het ongeveer 1,5 dag tuffen met de motor ligt een beetje waar vanuit NL je moet komen.
Niet echt en hele mooie route, maar als je via België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland rijd kan het nog wel enigszins een toffe route zijn
Vanuit NL en ja, met de motor, lekker binnendoor op de Sportsters. eerst naar motorherberg "La Mouche" in de Vogezen, volgende dag FR/ZW/IT naar een overnachtingpunt 130 km ten westen van Grazzano Visconti zodat we op de dag van de meeting een leuk tripje op en neer hebben en de dag daarna weer richting motorherberg. Mogelijk nog een dagje Vogezen toeren en dan naar huis.

4+ dagen toeren voor een meeting van 4 uurtjes :+ Er gaat mss ook nog iemand op een hardtail mee, lekker werken en afzien hoor (en genieten!) :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Freelance schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:34:
Ik geloof dat er een 3d printer onder de kerstboom komt, dus dan moet ik maar eens gaan proberen :)
Ik weet niet wat je design skills zijn, maar met iets simpels als TinkerCAD kom je al een heel eind. Gewoon beginnen met lompe blokjes die je ook snel print (dus met weinig infill bv). Als je iets hebt dat past en lijkt te werken, kun je 'm mooi maken. Final tip: gebruik PETG, want PLA kan niet zo goed tegen UV licht.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
mphilipp schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:06:
[...]

Ik weet niet wat je design skills zijn, maar met iets simpels als TinkerCAD kom je al een heel eind. Gewoon beginnen met lompe blokjes die je ook snel print (dus met weinig infill bv). Als je iets hebt dat past en lijkt te werken, kun je 'm mooi maken. Final tip: gebruik PETG, want PLA kan niet zo goed tegen UV licht.
eerst beginnen inderdaad met het verbinding stuk. Meestal is dat bij zo'n knop een plat stukje staal met een streepje weg gestript. Probeer eerst een mooie print te maken die daar mooi op klemt, kan je daarna de knop eromheen modellen.
Als je het heel sexy wil doen smelt je er een schroefdraad bus in, dan kan je hem met een boutje mooi vastzetten op het stuk staal. Hoef je niet te lijmen en te smeren en is het nog eenvoudig een keer te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:12:
Probeer eerst een mooie print te maken die daar mooi op klemt, kan je daarna de knop eromheen modelleren.
Als je het heel sexy wil doen smelt je er een schroefdraad bus in, dan kan je hem met een boutje mooi vastzetten op het stuk staal. Hoef je niet te lijmen en te smeren en is het nog eenvoudig een keer te vervangen.
Goed idee, zo'n heat insert erin. Om de knop nóg sexier te maken, kun je proberen om pijltje links/rechts erop te printen. Nou is dat niet zo'n spektakel, maar wél als je dat pijltje er in wit op doet, met de knop zwart. Je kunt filament wisselen tijdens het printen. Wel een beetje advanced gedoe, maar het kan en is de moeite waard.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ook een optie is de pijltjes verdiept te printen en deze vol laten lopen met een stevige lak (revell of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
dirkhimself schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:12:
[...]

/-\utomatisch, of moet je de lader "omschakelen"?
met de plug in de bmw doet hij het ene programma, en met de klemmen op de accu doet hij het andere programma. ik doe er verder niks aan dus hij lijkt het te herkennen gok ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24

Oohh dit.. Daar wil k aan mee doen.
De Extreme is misschien wat veel van het goede: 900km in 48uur offroad.
Maar de classic met 500km in 24 uur (zoals ook door die gasten in het filmpje) moet de doen zijn met wat training.
Moet ik wel nog 2 team genoten vinden en tijd in mijn planning in september 2022.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

Bommes schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:47:
[YouTube: Hard Alpi Tour 2021]

Maar de classic met 500km in 24 uur (zoals ook door die gasten in het filmpje) moet de doen zijn met wat training.
Moet ik wel nog 2 team genoten vinden en tijd in mijn planning in september 2022.
Lijkt mij heel gaaf.... En ook nogal ambitieus aangezien ik nog geen zand heb gezien en de Allroad nog moet aanschaffen :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
bleufred1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:48:
[...]

met de plug in de bmw doet hij het ene programma, en met de klemmen op de accu doet hij het andere programma. ik doe er verder niks aan dus hij lijkt het te herkennen gok ik.
Nope, dan gebruik je de lader in de standaard modus wat ook logisch is aangezien jouw bmw niet is voorzien van een canbus. Kijk maar eens op de achterkant van de lader, daar staat hoe je moet schakelen tussen de twee modi, het vereist een manuele actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
DIN =/= Canbus

Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2019-march-images/tested-optimate-4-dual-programme-review/optimate-4-dual-programme-motorcycle-battery-charger-review_03.ashx?h=493&w=740&la=en&hash=7874D8D264F4D1AE4413B1EB56101641551E0FBE

[ Voor 183% gewijzigd door cyntax op 15-12-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

Als je nog eens bij JJ suspension bent, vraag het aan Elles hoe die Tour is. Die heeft ze allebei al gedaan: https://www.facebook.com/...48/posts/374422180891396/

[ Voor 8% gewijzigd door theredone51 op 15-12-2021 23:01 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
mphilipp schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:06:
[...]

Ooit in een ver verleden nog wel gewerkt met solidworks, tijd om dat weer eens uit de kast te halen. Ook maar even een rol PETG bestellen :)
kneusteun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:12:
[...]

eerst beginnen inderdaad met het verbinding stuk. Meestal is dat bij zo'n knop een plat stukje staal met een streepje weg gestript. Probeer eerst een mooie print te maken die daar mooi op klemt, kan je daarna de knop eromheen modellen.
Bedankt voor het stappenplan, ga in 2022 er eens mee aan de slag.

(...)

• kneusteun
Freelance schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:53:
[...]

Ooit in een ver verleden nog wel gewerkt met solidworks, tijd om dat weer eens uit de kast te halen. Ook maar even een rol PETG bestellen :)

[...]

Bedankt voor het stappenplan, ga in 2022 er eens mee aan de slag.
Als je solidworks kent zou ik eens kijken naar fusion360, werkt naar mijn idee net iets makkelijker.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dit ja! Vind het overigens wel stom dat er niet gewoon een schakelaartje op zit, had makkelijker geweest. Nu moet je de polen kortsluiten en kijken naar hoe de lampjes oplichten :|

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51

Zjemm

...

Jurrian120 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:04:
Jongens naar een drukke periode (andere dingen aan het hoofd gehad). Zie ik dat er een verkeerde motor bij mijn naam staat in de TS. Die is ingeruild voor het volgende exemplaar.

Ik weet alleen niet bij wie ik dit mag aankaarten zodat dit veranderd kan worden.

Ik heb sinds augustus 2021 een Ducati scrambler Nighshift (nieuw)
[Afbeelding]

Als ik nog iets aan informatie mis hoor ik het graag.
Vet hoor, die wil ik ook gaan proef rijden naast een 1100 versie.

maar moet eerst mn gear nog kopen :)

opensecure.nl

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
noes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:03:
[...]

Dit ja! Vind het overigens wel stom dat er niet gewoon een schakelaartje op zit, had makkelijker geweest. Nu moet je de polen kortsluiten en kijken naar hoe de lampjes oplichten :|
Een schakelaartje kun je omzetten tijdens gebruik, met ongewenste effecten tot gevolg. De meeste mensen zullen ook niet continu van modus willen wisselen (de meesten hebben vast maar één motor). Dus ja, op deze manier heb je een hele bewuste handeling nodig om van modus te wisselen, met de minste kans op gebruikersfouten door "dat rare schakelaartje eens om te zetten, wat zou dat doen?".

offtopic:
Ik zit zelf in de fabrieksbesturingen, en we hebben eens een keer een bedieningspaneel gemaakt waar op dat moment een loze knop in zat. Duidelijk aangegeven dat er op die knop NIET GEDRUKT MAG WORDEN!!!!, afgeplakt, alles er op en er aan... en op de achtergrond een tellertje er aan gehangen. Je wil niet weten hoe hoog die teller was opgelopen na een week. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
theredone51 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:59:
[...]

Als je nog eens bij JJ suspension bent, vraag het aan Elles hoe die Tour is. Die heeft ze allebei al gedaan: https://www.facebook.com/...48/posts/374422180891396/
Weet ik ik heb haar ontmoet toen ze 1,5 jaar terug op de terug weg was met de meiden club.
Dat was het eerste jaar dat ze mee deed, ze reed toen de classic.
Ik was een nachtje in motor hotel La Mouche en hun kwamen daar in de middag ook aan, op terug weg vanuit die HAT naar NL.
Was een gezellig avondje met een hoop sterke verhalen.

Nadien trof ik haar inderdaad bij J&J toen ik daar met mijn Guzzi heen ging met de kromme voorvork.
Toen had ze al voor de 2de keer mee gereden, in 2021 zelfs de extreme.
Op de Dutch 1000 stond ze ook met een standje om vering af te stellen.

Kom haar dus regelmatig tegen of spreek haar via messenger/Facebook.
Via via kwam ik ook in contact met een gozer die off-road trainingen geeft, die ik ook eentje bij hem ga volgen.
Hij zou in 2021 met het groepje van Elles mee gereden hebben maar is op het laatste moment uitgevallen.

Leuk wereldje, waar voor ik helaas te weinig tijd heb om te oefenen.
Dus echt aansluiten bij zo een groepje dat de Extreme rijd zie ik mezelf niet doen helaas.
Maar wie weet ooit nog eens.

Nadeel is dat de HAT in September is, dan ga ik met mijn gezin op vakantie, dus of ik moet iets kunnen combineren of we moeten de gezin vakantie verplaatsen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
Bommes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:51:
[...]
Nadeel is dat de HAT in September is, dan ga ik met mijn gezin op vakantie, dus of ik moet iets kunnen combineren of we moeten de gezin vakantie verplaatsen.
Combineren! Meteen de bezemwagen mee, lijkt me ideaal :9

• Bommes
theredone51 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:57:
[...]

Combineren! Meteen de bezemwagen mee, lijkt me ideaal :9
Ik krijg niet en de motor en caravan achter mijn Captur gebonden. :o
En ik zie mijn vrouw niet met de auto caravan combi die kant op rijden terwijl ik er met de motor achteraan kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:05:
[...]

En ik zie mijn vrouw niet met de auto caravan combi die kant op rijden terwijl ik er met de motor achteraan kom.
Vrouw motorrijbewijs laten halen en die op de motor er achteraan :+

Of zoals ze het op de cross doen. Deurtje in de caravan erbij waardoor de motor erin kan :7

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
@A13X ik heb een oldtimer caravan uit het zelfde bouwjaar als ik zelf (1976) daar ga ik echt geen deur in zagen om de motor er in te kunnen zetten.. :X

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/12/1639656866-600-x-450px-IMG_20210828_151410.jpg

Dat wordt dus een vakantie in een appartement.. >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:05:
[...]

Vrouwen mogen in NL ook al een tijdje zelf rijden hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:57:
[...]

Een schakelaartje kun je omzetten tijdens gebruik, met ongewenste effecten tot gevolg. De meeste mensen zullen ook niet continu van modus willen wisselen (de meesten hebben vast maar één motor). Dus ja, op deze manier heb je een hele bewuste handeling nodig om van modus te wisselen, met de minste kans op gebruikersfouten door "dat rare schakelaartje eens om te zetten, wat zou dat doen?".

offtopic:
Ik zit zelf in de fabrieksbesturingen, en we hebben eens een keer een bedieningspaneel gemaakt waar op dat moment een loze knop in zat. Duidelijk aangegeven dat er op die knop NIET GEDRUKT MAG WORDEN!!!!, afgeplakt, alles er op en er aan... en op de achtergrond een tellertje er aan gehangen. Je wil niet weten hoe hoog die teller was opgelopen na een week. :P
True, die kans is er, maar daar zijn ook oplossingen voor (koppelen aan aan/uit knop bijv, dus 3 standen schakelaar: aan, uit, aan+canbus). Of gewoon een duidelijke indicator op t apparaat of ie in canbus modus staat of niet.

Beter idee dan: autodetect! Even pollen of er antwoord is op de canbus?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

A13X schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:30:
Op mijn dooie gemak ben ik eens aan het rondkijken voor een vervanger van de FZ1N. Hoewel ik het een heerlijk motor vind om op te rijden mis ik wat zaken die het voor mij comfortabel maken er langere tijd/afstanden mee te rijden. Vanuit de Tweakers weekenden ondertussen een leuk clubje verzameld die uiteraard allemaal verspreid over het land zitten. Helaas is 50-150km enkele reis over snelwegen of provinciale wegen voor mij met de FZ1N geen doen.

De sportieve zithouding is tijdens actief rijden goed vol te houden, echter bij langere stukken om domweg ergens te komen gaat mijn pols snel op spelen. Dit ligt overigens vooral aan mijn pols. Hendels heb ik meteen bij aanschaf goed gezet, nog een hoger stuur geplaatst zodat ik rechterop zit, zwaardere bar ends om trillingen te minimaliseren etc. Laten we het er maar op houden dat ik oud aan het worden ben O-)

Het afgelopen jaar dus maar eens zitten brainstormen van wat vind ik mooi en bovenstaande ritten wel gaat mogelijk maken. Daaruit is een shortlist uit gekomen:

BMW R1200RS
KTM 1290 SuperDuke GT
KTM 1290/1190 adventure (r/s)
Yamaha Tracer (900) (minst mooi en minste vermogen/koppel)
BMW S1000XR (bungelt als twijfelaar ivm stuur trillingen)

Deze shortlist komt uit een PvE waarin staat:
100+Nm koppel
100+Pk vermogen
max. 240ish kg, lichter is een pre.
actieradius 300km+
Sporttour/Tour/Adventure klasse
Cruise control (harde eis)
half kuip/kuip (geen naked)

Ben iemand die vaak laag in de toeren rijd en dus graag veel koppel onderin heeft. Veel vermogen is vaak een gevolg van veel koppel onderin, maar of dat 125pk is of 173pk zal mij echter een biet wezen. 120pk met 65Nm is dus een nogo, maar 100pk en 100Nm is potentiele kandidaat. Ik hou er gewoon niet van om hem continu in de toeren te moeten jagen om een beetje vooruit te komen. (vandaar de twijfel op de Tracer) Cruise control om op lange stukken mijn pols te kunnen ontzien is ook een harde eis.

De Tracer heb ik een paar jaar geleden bij Goedhart kort kunnen proefrijden met een Yamaha dag. Dat was erg kort maar de zithouding beviel erg goed. Het is echter te lang geleden en te kort om te weten of het vermogen ook bevalt. Optisch vind ik het van de bovenste 5 ook de minst mooie en dat is toch ook wel belangrijk.

De BMW R1200RS heb ik gisteren mogen proefrijden bij BMW Dealer Simako in Elst (gld). Deze 2019 R1200RS LC stond daar op mij te wachten:
[Afbeelding]

Ik had een uur de tijd en daar ging ik net (niet) mijn standaard dijkje mee redden om daarna over de snelweg weer terug te gaan.

Na wat aftasten en wennen aan het boxerblok komende van een japanse 4 cilinder een heerlijk stukje gereden. Vanaf Simako ben ik richting Oosterhout gereden om daar de dijk op te draaien, van daaruit de dijk uitgereden tot aan Tiel. Daar via het tankstation in Echteld weer de A15 op gedraaid en terug naar Elst gereden.

Heerlijk gereden, minder last van mijn pols gehad als wanneer ik datzelfde stuk met de FZ1 had gedaan en vooral positief verrast door het kracht van het blok.

Maar hij staat niet direct met stip op nummer 1, want tegelijkertijd is het blok erg rauw. De gashendel moest ik vrij ver opendraaien om überhaupt een reactie van het blok te krijgen (vrijloop is erg groot denk) en de eerste reactie is dan bokkerig (alsof je veel te laag in toeren zit). Geef je vervolgens wat meer gas word hij wakker en gaat er dan ook vandoor. Mogelijk valt hier nog wat aan af te stellen of komt dat goed met gewenning, vooral in langzame bochten vond ik dit irritant. Ik ben met de FZ1 gewend dat hij met een klein beetje gas al weer trekt en gaf dus consequent te weinig gas met de RS. Als ik er wel aan dacht kwam hij wel weer wat lomp in. Rijden op de koppeling was dan weer wat vervelend omdat die helemaal aan het einde van zijn slag een keer oppakte. Nu heb ik best grote handen (handschoen maat 11/XXL) maar dit was wel erg veel, zeker vergeleken met de FZ1 waarbij hij na 1,5cm ofzo al oppakt.

Dat is op zich jammer want de RS is echt heerlijk om mee te sturen, ondanks zijn gewicht en afmetingen stuurt hij erg licht en ligt hij heel stabiel in een bocht. Kost allemaal erg weinig moeite.

Voor wat betreft zithouding scheelde het gevoelsmatig erg weinig met de FZ1, iets rechterop en een iets groter hoek van de knieen. Echter was deze RS al voorzien van stuurverhogers, per saldo grofweg hetzelfde dus.

Cruise control is daarentegen een zege, wat is dat een uitvinding nu met max 100km/u op de snelweg. Op de heenweg betrapte ik mezelf dat ik continu naar de 120 of zelfs 130 toe kroop. Iets wat een dure hobby kan worden. Op de RS knopje opzij om de cruise aan te zetten en een 2e naar achteren om hem te activeren en mijn rechterpols kon weer even ontspannen.

Mijn schenen daarentegen zijn blij dat we niet te vaak gestopt zijn of van stoplicht naar stoplicht moesten. Zouden ze naast BMW ondergoed ook scheenbeschermers verkopen? O-)

Al met al heerlijk gereden, de grote vraag is of ik zou kunnen wennen aan het karakter van het blok en of er met afstelling nog iets te doen is aan de gashendel speling en het aangrijp punt van de koppeling.

Op naar de volgende, wanneer is alleen nog de vraag :+

Nog wat pics aan het einde van de dijk:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze shortlist komt uit een PvE waarin staat:
100+Nm koppel > check
100+Pk vermogen > check
max. 240ish kg, lichter is een pre. > check
actieradius 300km+ > check
Sporttour/Tour/Adventure klasse > check
Cruise control (harde eis) > check
half kuip/kuip (geen naked) > check
We hebben de unicorn gevonden!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/kFgzrTt798d2w/giphy.gif?cid=6c09b952ef2fdf170d7bbcb6a2cf26929ec6794d3ea8bea6&rid=giphy.gif&ct=g
Muhahaha sorry kon het niet laten :> :+

spoiler:
Nee ook deze doet vast ook niet alles perfect, maar hij tikt wel alle boxjes aan en hij is van mij <3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JfDi51vl.jpeg

@timmie271 @LankHoar die laatste mag in de topic start, de Fz1n is ingeruild en mag eruit.

Klein jaar verder vanaf de eerste post erover, ruim een jaar verder sinds de start van de zoektocht. Duurde ff :+
A13X schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:08:
[...]Lijkt mij heel gaaf.... En ook nogal ambitieus aangezien ik nog geen zand heb gezien en de Allroad nog moet aanschaffen :+
@Bommes Dat laatste is opgelost, zo graag wil ik wel mee.... In 2023 ofzo :D :+

Awesome

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@A13X Volgend jaar dus samen met de T7 door 't zand? :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@A13X tegen die tijd ben ik 47.. dan houd ik je alleen maar op denk ik.. :X :$

Je hebt wel echt een gave fiets gekocht zeg, complimenten voor de keuze. (y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:22:
@A13X Volgend jaar dus samen met de T7 door 't zand? :P
Ik ben voor, woon ik ook weer wat dichterbij :P

Vandaag was extra duur, ook nog een huis gekocht :D

@Bommes dan schelen we maar 7 jaar, en zo sportief ben ik ook weer niet :P wonen volgend seizoen volgens mij redelijk aardig in de buurt van elkaar.

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Bommes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:23:
@A13X tegen die tijd ben ik 47.. dan houd ik je alleen maar op denk ik.. :X :$

Je hebt wel echt een gave fiets gekocht zeg, complimenten voor de keuze. (y)
47 is jóng!
Dat is nét na de bloei van je leven…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Hm.... misschien wel interessant! Maar heb nog geen stukje modder gezien :P wel in maart de eerste offroad training.

en ben nog op zoek naar mensen om samen mee te rijden, ben maar alleen, geen van mijn vrienden heeft een motorbewijs ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@A13X volgend seizoen in de buurt wonen, de winter? En wat noem je in de buurt?

@Hkuit na het bloeden bedoel je :P
In ieder geval na. De nadruk op na >:)

Nee hoor zo zie ik dat helemaal niet, ik ben verre van fit maar ik vind me zelf niet te oud hoor.
Dat stomme thuis werken zorgt er voor dat in de ochtend de trap aflopen en in de avond weer naar boven de enige beweging die ik soms heb |:(
Ik weet het ik kan best wel zelf ff een rondje gaan lopen tussen de middag of zo, maar dat komt er eigenlijk nooit van.

@Zorg waar woont jou huis? Als het in de buurt is kunnen we best eens samen een stukje TET gaan rijden.
En cursus (y) beter daar een paar honderd aan uit geven dan aan weer de zoveelste verstraler, valbeugel of spatlap voor je motor.
Ik heb er ook nog eentje in de planning staan, even contact opnemen met de persoon die ze geeft (op een of ander activiteiten eiland in de buurt van de Beekse Bergen dacht ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:20:
@A13X volgend seizoen in de buurt wonen, de winter? En wat noem je in de buurt?

@Hkuit na het bloeden bedoel je :P
In ieder geval na. De nadruk op na >:)

Nee hoor zo zie ik dat helemaal niet, ik ben verre van fit maar ik vind me zelf niet te oud hoor.
Dat stomme thuis werken zorgt er voor dat in de ochtend de trap aflopen en in de avond weer naar boven de enige beweging die ik soms heb |:(
Ik weet het ik kan best wel zelf ff een rondje gaan lopen tussen de middag of zo, maar dat komt er eigenlijk nooit van.

@Zorg waar woont jou huis? Als het in de buurt is kunnen we best eens samen een stukje TET gaan rijden.
En cursus (y) beter daar een paar honderd aan uit geven dan aan weer de zoveelste verstraler, valbeugel of spatlap voor je motor.
Ik heb er ook nog eentje in de planning staan, even contact opnemen met de persoon die ze geeft (op een of ander activiteiten eiland in de buurt van de Beekse Bergen dacht ik).
Voorjaar, verwacht eind maart de sleutel van ons nieuwe (oude) huis. Omgeving Uden/Veghel, niet om de hoek maar prima aan te rijden volgens mij.

@Zorg Ik sluit mij bij Bommes aan, als je in de buurt zit kunnen we wel eens samen gaan klunzen(of met z'n 3e)

@Melkunie en @Grubeater zitten ook dicht bij genoeg om eens aan te haken.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
@Zorg mijn huis woont in Belgenland, vlak voor Antwerpen, samen rijden altijd goed :)

Cursus stond al in de agenda voor begin Maart, dit is natuurlijk nog maar een beginnerstraining maar je moet toch ergens beginnen :) Bedoeling is wel om daarna verdere cursus te doen. Valbeugels had ik er al op laten zetten toen ik de motor kocht. Verstralers, als ik zo dat filmpje zie, zijn toch geen overbodige luxe :P

Jammere is dat TET in Belgïe niet meer bestaat. Regelgeving is hier erg zwaar (naar het schijnt) en daardoor is de gehele route weggehaald en vervangen voor een verharde asfalt route. Nu lukt het nog wel om het terug te vinden maar ik heb gehoord dat de politie vrij streng kan optreden (als in motor in beslag nemen). Met name in de weekenden toch wel controles, dat zijn nu net de momenten dat ik kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Zorg schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:36:
@Zorg mijn huis woont in Belgenland, vlak voor Antwerpen, samen rijden altijd goed :)

Cursus stond al in de agenda voor begin Maart, dit is natuurlijk nog maar een beginnerstraining maar je moet toch ergens beginnen :) Bedoeling is wel om daarna verdere cursus te doen. Valbeugels had ik er al op laten zetten toen ik de motor kocht. Verstralers, als ik zo dat filmpje zie, zijn toch geen overbodige luxe :P

Jammere is dat TET in Belgïe niet meer bestaat. Regelgeving is hier erg zwaar (naar het schijnt) en daardoor is de gehele route weggehaald en vervangen voor een verharde asfalt route. Nu lukt het nog wel om het terug te vinden maar ik heb gehoord dat de politie vrij streng kan optreden (als in motor in beslag nemen). Met name in de weekenden toch wel controles, dat zijn nu net de momenten dat ik kan rijden.
Afhankelijk van welke kant je kijkt is vlak voor Antwerpen toch wel redelijk dicht bij NL en de TET loopt behoorlijk dicht langs de grens met België vanuit Zeeland dacht ik.

Ik denk overigens dat zo een HAT dingetje wel wat heftiger is dan "zomaar wat off road".
Ten eerste heb je veel hoogte verschil dat je hier niet tegen komt en niet echt kunt oefenen.
Veel grote keien en grind paden, ook iets wat we hier niet tegen komen.
Van de andere kant rijden er best veel mensen mee, dus tja hulp is nooit echt ver weg denk ik dan maar.

Er zijn best wel wat van dat soort dingetjes in Europa waar je ook met "grotere" all roads mee kunt doen en het niet meteen een of andere wedstrijd is.
Maar het valt of staat (<- pun intended :P ) wel met voorbereiding en minimaal veel oefenen buiten het asfalt.

@A13X dat is bij @Joopieboy in de achtertuin.. :P
En bij mijn werkgever in de buurt (Brabant Water)
Genoeg off road te rijden in deze regio, veel zandpaden die voor de boeren toegankelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 17-12-2021 10:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Meer motor foto's

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/12/1639739480-600-x-338px-IMG_20190527_100331477.jpg
2019 ergens in de Franse heuvels van de Drome op weg naar het zuiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Van de week de Optimate 4 gekocht. Baalde wel dat ik het niet een dag eerder had gedaan, want plots was hij een 12 euro duurder. Maar met 77,95 alsnog goedkoper dan bij de dealer (Daar moest hij 95,- kosten).

Gecontroleerd (hij stond standaard al op canbus mode) en via de din aangesloten. Nu 36 uur later startte het beest weer *O*

Nu nog een mooie oplossing bouwen zodat ik de kabel niet tussen de deur hoef te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Equator schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:52:
Van de week de Optimate 4 gekocht. Baalde wel dat ik het niet een dag eerder had gedaan, want plots was hij een 12 euro duurder. Maar met 77,95 alsnog goedkoper dan bij de dealer (Daar moest hij 95,- kosten).

Gecontroleerd (hij stond standaard al op canbus mode) en via de din aangesloten. Nu 36 uur later startte het beest weer *O*

Nu nog een mooie oplossing bouwen zodat ik de kabel niet tussen de deur hoef te klemmen.
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10037481

Bij Amazon zelfs nog goedkoper te vinden, maarja dan sponsor je wel Amazon en dat wil niet iedereen.

[ Voor 7% gewijzigd door ArjenIsM3 op 17-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ArjenIsM3 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:17:
[...]

https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10037481

Bij Amazon zelfs nog goedkoper te vinden, maarja dan sponsor je wel Amazon en dat wil niet iedereen.
Stom genoeg heeft deze dus niet de Dinplug erbij, en die heb ik nu wel.

Maar ik ga niet dood van een tientje meer of minder hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:46
A13X schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:35:
[...]

Voorjaar, verwacht eind maart de sleutel van ons nieuwe (oude) huis. Omgeving Uden/Veghel, niet om de hoek maar prima aan te rijden volgens mij.

@Zorg Ik sluit mij bij Bommes aan, als je in de buurt zit kunnen we wel eens samen gaan klunzen(of met z'n 3e)

Ik doe graag een keer mee inderdaad, gemeente Laarbeek dus ook aardig dicht op de route :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Ik wil mij ook even voorstellen;

Wessel, ik woon in Rotterdam.
Rijdt al een jaar of 7 een Honda VTR SP1 uit 2000 die na jaren als trouwe wegfiets diende nu als circuit fiets dient een aantal keer per jaar.
Ben sinds Mei dit jaar geswitched naar een KTM 1190 Adventure uit 2015 voor wat meer comfort op de weg. Interesse om eens semi offroad te gaan proberen is er ook al heb ik geen idee waar te beginnen, laat staan banden keuze :+ .

Als er vanuit Tweakers wel een ritjes georganiseerd worden dan lijkt mij dat ook leuk om eens aan mee te doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tf-tKpKs0nia4-EGKJ5ROi9NEO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4kK7Z3VZCxOKeqUYnSAG5wL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRsAGPhLin332xRHsnUPojfGSDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6VA8OsckNUqRa0nCXWpg1qN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
wokkelz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:47:
Ik wil mij ook even voorstellen;

Wessel, ik woon in Rotterdam.
Rijdt al een jaar of 7 een Honda VTR SP1 uit 2000 die na jaren als trouwe wegfiets diende nu als circuit fiets dient een aantal keer per jaar.
Ben sinds Mei dit jaar geswitched naar een KTM 1190 Adventure uit 2015 voor wat meer comfort op de weg. Interesse om eens semi offroad te gaan proberen is er ook al heb ik geen idee waar te beginnen, laat staan banden keuze :+ .

Als er vanuit Tweakers wel een ritjes georganiseerd worden dan lijkt mij dat ook leuk om eens aan mee te doen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfde wokkelz als van motor forum, SP draadje? Grappig, ik had ook een SP1 (TPOD op dat forum) en nu een 990 SMT.

Welkom!

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Misschien eens een ideetje om met een groepje af te spreken in omgeving Limburg voor een (kleine) meet evt met een stukje TET? Persoonlijk heb ik niet zo'n bezwaar tegen kou (wel tegen regen :P) en hoeft het voor mij niet te wachten tot de mooi-weer rijders weer kunnen :>

Wil ook best wel wat organiseren, evt een route uitstippelen maar heb nul ervaring qua TET route en zou daar wel dan wat hulp bij kunnen gebruiken. DM maar voor diegene die interesse hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
FBTN schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:38:
[...]

Zelfde wokkelz als van motor forum, SP draadje? Grappig, ik had ook een SP1 (TPOD op dat forum) en nu een 990 SMT.

Welkom!
Klopt! Rij met een aantal van dat forum af en toe een circuit dagje met de SP's.
Hoe bevalt die 990smt?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bommes
@A13X
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/12/1639767757-450-x-450px-FB_IMG_1639767591443.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
A13X schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:37:
[...]

[...]

We hebben de unicorn gevonden!

spoiler:
[Afbeelding]
Muhahaha sorry kon het niet laten :> :+

spoiler:
Nee ook deze doet vast ook niet alles perfect, maar hij tikt wel alle boxjes aan en hij is van mij <3

[Afbeelding]

@timmie271 @LankHoar die laatste mag in de topic start, de Fz1n is ingeruild en mag eruit.

Klein jaar verder vanaf de eerste post erover, ruim een jaar verder sinds de start van de zoektocht. Duurde ff :+

[...]

@Bommes Dat laatste is opgelost, zo graag wil ik wel mee.... In 2023 ofzo :D :+
Volgens mij zag ik er gisteren er zo eentje staan bij Goedhart. Of ben je daar toevallig ook geweest?

Gisteren mijn Versys 1000SE opgehaald. Na 65km naar huis gereden te zijn, kwam de buurman ook langs, die wilde wel even op de motor zitten. Had alleen even niet door dat:

1) mijn helm achterop lag en die er vervolgens op de grond viel
2) dat het stuurslot er op stond dus bij het overeind zetten van de motor viel hij meteen aan de andere kant om. Godzijdank stond ik er naast en kon ik de motor tegenhouden waardoor deze niet op de grond lag. Dat zou eeuwig zonde geweest zijn als hij na de eerste 65km meteen al zou vallen. |:(

Wat ik me nog afvroeg,ik het een Shoei Neotec 2 helm. Ben ik wat bluetooth/communicatiesysteem nu gebonden aan het bijpassende Sena SRL (2) systeem? Wat ik begreep is bijvoorbeeld een Cardo Packtalk systeem niet zomaar in de zijkant van deze helm te klemmen. Ik zou het wel jammer vinden als dit inderdaad zo is, want komt er ooit een andere helm, om wat voor reden dan ook, dan blijf ik dus gebonden aan Shoei waarbij het dan maar afwachten is of het communicatiesysteem dan nog past in die helm.

edit:
Het kan wel met wat plakwerk....

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 18-12-2021 06:41 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is exact de reden waarom ik een niet model-specifieke intercom tegen de helm heb geplakt. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

13art schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 06:35:
[...]

Volgens mij zag ik er gisteren er zo eentje staan bij Goedhart. Of ben je daar toevallig ook geweest?

Gisteren mijn Versys 1000SE opgehaald. Na 65km naar huis gereden te zijn, kwam de buurman ook langs, die wilde wel even op de motor zitten. Had alleen even niet door dat:

1) mijn helm achterop lag en die er vervolgens op de grond viel
2) dat het stuurslot er op stond dus bij het overeind zetten van de motor viel hij meteen aan de andere kant om. Godzijdank stond ik er naast en kon ik de motor tegenhouden waardoor deze niet op de grond lag. Dat zou eeuwig zonde geweest zijn als hij na de eerste 65km meteen al zou vallen. |:(

Wat ik me nog afvroeg,ik het een Shoei Neotec 2 helm. Ben ik wat bluetooth/communicatiesysteem nu gebonden aan het bijpassende Sena SRL (2) systeem? Wat ik begreep is bijvoorbeeld een Cardo Packtalk systeem niet zomaar in de zijkant van deze helm te klemmen. Ik zou het wel jammer vinden als dit inderdaad zo is, want komt er ooit een andere helm, om wat voor reden dan ook, dan blijf ik dus gebonden aan Shoei waarbij het dan maar afwachten is of het communicatiesysteem dan nog past in die helm.

edit:
Het kan wel met wat plakwerk....
[YouTube: How to install a Cardo Packtalk in the Shoei Neotec 2 - ChampionHelmets.com]
Als het goed is staat hij daar ook, maar daar heb ik hem niet gekocht.

Shameless plug, deze komt bij JTX Racing in Cuijk vandaan. Kleine club die voortkomt uit een passie voor crossen. Daar staat dan ook alleen oranje en blauw/geel in de showroom. Paar keer geweest en echt super netjes geholpen. Ook met inruil gewoon netjes een vast bedrag genoemd en een offerte erbij.

Ben ook bij Vos Oss geweest en daar was elk bod met voorbehouden en vaagheid omwikkeld. Vroeg om een offerte, komt hij na 20min terug met een kladblokje met 2 getallen die ik al wist. Geen officiële offerte en vaagheid alom, indien zus indien zo. Klein half uur geweest en 3 minuten na zijn "offerte" waren we weg en had ik besloten om hem bij JTX te halen. Die hadden er ook daadwerkelijk 2 en hij zat nog op z'n bestelling van 4 te wachten. JTX is husqvarna dealer en kon met moeite nu 2 en in het voorjaar 2 krijgen. Dus het verhaal dat hij er 4 volgende week of de week erop zou ontvangen was ook weer vaag.

Opties zijn nog wel een ding, hvv staat op een verwachte leverdatum van 22-10-22 8)7
Alle niet digitale opties zijn er wel in januari, maar zoveel heb ik er niet op zitten. Misschien dat ik er een bok onder wil, is ooit wel eens handig.

Nu de spullen van de Fz1 bij elkaar zoeken, die komen ze binnenkort vast ophalen. De norden ga ik denk in maart/april ophalen, eerst nog wat prioriteiten afwerken thuis. Ons huis moet in de verkoop, nog veel regelen voor het nieuwe huis en ik heb nog een opleiding af te ronden in januari. :$

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Bommes ik ben net op tijd geweest deze zomer geloof ik.

https://www.alpentourer.n...-verboden-in-heel-italie/

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:28:
Dat is exact de reden waarom ik een niet model-specifieke intercom tegen de helm heb geplakt. :)
Precies ook mijn plan, blij dat het gewoon kan. Zou zelfs ook, met enige aanpassing, met de klem kunnen. Ik ben geen fan van merk/model specifieke oplossingen. Het moet gewoon mee kunnen naar een andere helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
wokkelz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:54:
[...]

Klopt! Rij met een aantal van dat forum af en toe een circuit dagje met de SP's.
Hoe bevalt die 990smt?
Eerst even wennen. Was bruter dan de SP1 ondanks minder PK en nagenoeg gelijk koppel. Na paar aanpassingen nu heerlijke machine. Nog steeds bruut, maar goed hanteerbaar. Fijne combinatie.

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Binnenkort wordt het tijd om mijn motor te verkopen. Ik merk dat ik gewoon niet genoeg plezier er uit haal om rustig te touren. Ik ben begin dit jaar mijn rijbewijs als een keer kwijt geraakt en kan me dit gewoon niet nogmaals permitteren.

Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een mooie MT-09 uit 2014 (zwart) 15k KM met een AKRA titanium in goede staat let me know. Ik ga vd week een Marktplaats advertentie maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liOw9HHOplWEkJIt7q4euGgM9ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxAj3CjuiegitsjN4Ca5gUGg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Terrie op 18-12-2021 10:07 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:15
@Terrie ga je wel een andere, wat minder hooligan, motor kopen? Of houd je het helemaal voor gezien?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
Bommes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:50:
[...]

Afhankelijk van welke kant je kijkt is vlak voor Antwerpen toch wel redelijk dicht bij NL en de TET loopt behoorlijk dicht langs de grens met België vanuit Zeeland dacht ik.
Je hebt gelijk!! Ik weet niet waarom maar had altijd in mijn hoofd dat TET NL altijd alleen oosten van Nederland was!! Paar weken geleden daar nog in de buurt gereden! Als ik dat had geweten had ik zeker een stukje geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
FBTN schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:58:
[...]

Eerst even wennen. Was bruter dan de SP1 ondanks minder PK en nagenoeg gelijk koppel. Na paar aanpassingen nu heerlijke machine. Nog steeds bruut, maar goed hanteerbaar. Fijne combinatie.
Welke mods heb je toegepast op je SMT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
theredone51 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:15:
[...]

Welke mods heb je toegepast op je SMT?
Progressieve gashendel zat er al op
Zat 16/42 op weer terug naar factory 17/41
Zitten Leo’s op met Akra map met EPC uit
Zelf nog de O2 uitgezet met TuneEcu
Zelf de vering helemaal afgesteld, was drama…
Zadel op maat, daardoor nu 900mm zit hoogte

Verder heel veel gelezen over alle MODs o.a. Van Kev en uiteindelijk besloten dat ze weinig tot niets toevoegen. Iedereen spreekt uit ervaring en zegt wat anders, 🤣

Bijv. de tandwiel verhouding: wat ik had zou geweldig moeten zijn en minder bokken. Echter met de standaard verhouding rijdt het voor mij vele malen fijner! Met de 16T was nemen van een rotonde best een uitdaging en optrekken naar de 100 betekende veel schakelen. 17T was stuk fijner en uitzetten O2 maakte dat het bokkige weg was, maar het karakter bleef.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
FBTN schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:13:
[...]

Progressieve gashendel zat er al op
Zat 16/42 op weer terug naar factory 17/41
Zitten Leo’s op met Akra map met EPC uit
Zelf nog de O2 uitgezet met TuneEcu
Zelf de vering helemaal afgesteld, was drama…
Zadel op maat, daardoor nu 900mm zit hoogte

Verder heel veel gelezen over alle MODs o.a. Van Kev en uiteindelijk besloten dat ze weinig tot niets toevoegen. Iedereen spreekt uit ervaring en zegt wat anders, 🤣

Bijv. de tandwiel verhouding: wat ik had zou geweldig moeten zijn en minder bokken. Echter met de standaard verhouding rijdt het voor mij vele malen fijner! Met de 16T was nemen van een rotonde best een uitdaging en optrekken naar de 100 betekende veel schakelen. 17T was stuk fijner en uitzetten O2 maakte dat het bokkige weg was, maar het karakter bleef.
Na het lezen van de reacties ook de aanpassingen die ik ga doen, behalve de andere dempers :) Kev heeft ook wat geoptimaliseerde maps voor een stock motor met alleen de O2's uit, die heb ik klaar staan om in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

VidaR-9 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:36:
@Terrie ga je wel een andere, wat minder hooligan, motor kopen? Of houd je het helemaal voor gezien?
Ik ga in het begin even niks anders terugkopen. Verwacht dat ik na een tijdje misschien wel een bobber koop. Dat lijkt me nog wel leuk en daar rijd je niet zo snel te hard mee.

Ik kan met een Mt-09 gewoon niet op 2 wielen 80 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vraagje, heeft er iemand hier een Osco chain oiler gemonteerd onder een Versys 1000 SE (2020). Heb hier 0 ervaring mee maar zie ook weinig mogelijkheden waar ik hem kan monteren en vraag me af of ik niet beter af ben met een Cobra nemo 2 die je net zo makkelijk op het stuur kan moteren.

Suggesties? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7S8PO5CF-VcI0smVw6yhRsWmsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RzIHb08crYCsaKA19aUGxY7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 19-12-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Laatst online: 10:50
Terrie schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ik kan met een Mt-09 gewoon niet op 2 wielen 80 rijden.
Haha, dat kan ik me dus echt niet voorstellen :9 Gisteren mijn eerste rondje zonder priemende ogen. Al moet ik wel zeggen dat ik toch wel harder reed dan ik inschatte...

Het was een proefrit, en ik weet niet of het de sensatie was van het eerste ritje in het wild, maar ik was meteen verkocht.

Enige waar ik nog niet zo makkelijk overheen stap is dat het een importmotor is, en het onderhoudsboekje niet bijster vol staat met stempels. De tellerstand is aannemelijk, en de BPM en de vraagprijs ook. Machine staat tip top bij een handelaar. Het lijkt erop dat deze hem destijds geïmporteerd heeft met een zoekopdracht op zak. Dat ga ik nog even navragen.

[ Voor 10% gewijzigd door BlueMotion op 19-12-2021 17:22 . Reden: never mind, ik moet beter naar de labeltjes bij de kentenkencheck kijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

BlueMotion schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:05:
[...]

Haha, dat kan ik me dus echt niet voorstellen :9 Gisteren mijn eerste rondje zonder priemende ogen. Al moet ik wel zeggen dat ik toch wel harder reed dan ik inschatte...
Hoeveel heb je er al gezien?

Het was een proefrit, en ik weet niet of het de sensatie was van het eerste ritje in het wild, maar ik was meteen verkocht.

Enige waar ik nog niet zo makkelijk overheen stap is dat het een importmotor is, en het onderhoudsboekje niet bijster vol staat met stempels. De tellerstand is aannemelijk, en de BPM en de vraagprijs ook. Machine staat tip top bij een handelaar. Het lijkt erop dat deze hem destijds geïmporteerd heeft met een zoekopdracht op zak. Dat ga ik nog even navragen.
Het is ook niet dat ik de motor weg doe omdat ik het rijden niet leuk vindt. Ik rij alleen overal veel te snel te hard en dat kan ik niet meer permitteren (officier vind dat niet zo leuk).
Veel motoren zijn wel geïmporteerd, maar dat zegt niks. Er kan niet zoveel stuk aan, dat is een upside:)

MT-09 is gewoon een hooligan machine en vooral als er een andere uitlaat onder ligt en je hem een beetje door hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Terrie schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:14:
[...]

Het is ook niet dat ik de motor weg doe omdat ik het rijden niet leuk vindt. Ik rij alleen overal veel te snel te hard en dat kan ik niet meer permitteren (officier vind dat niet zo leuk).
Veel motoren zijn wel geïmporteerd, maar dat zegt niks. Er kan niet zoveel stuk aan, dat is een upside:)

MT-09 is gewoon een hooligan machine en vooral als er een andere uitlaat onder ligt en je hem een beetje door hebt.
Het nadeel van geïmporteerde motoren is dat er best veel schade motoren tussen zitten die (al dan niet matig) hersteld zijn. Er zijn een aantal zaken die daar hun handelswijze op ingericht hebben. Meestal zonder dat de verkopende zaak er melding van maakt bij verkoop. Afwezigheid van papieren kan dan zeker een manier zijn om dat te verdoezelen. Het equivalent van een WOK melding schaad de prijs en verkoopbaarheid immers. Überhaupt het feit dat het een schade motor is geweest drukt dat al.

@Bommes Blup!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qmp2Rfvl.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 19-12-2021 22:25 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Lekker dan, dat was afgelopen zomer een van de redenen voor me om naar Italië te emigreren. 7(8)7

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
Terrie schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:14:
[...]

Ik zou je bijna mijn superduke eens lenen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:33:
[...]

Ik zou je bijna mijn superduke eens lenen...
Doe nou niet, dan mag ie nooit meer auto en motorrijden ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theredone51
Voor de T7 eigenaars, voor 'maar' 3900 euro:
Afbeeldingslocatie: https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2021/12/yamaha-tenere-700-kit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2021/12/yamaha-tenere-700-kit-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2021/12/yamaha-tenere-700-kit-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2021/12/yamaha-tenere-700-kit-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:03:
[...]

Doe nou niet, dan mag ie nooit meer auto en motorrijden ;)
Is niet zijn motor hè, YOLO :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Gaaf ding maar meer een gimmick vind ik, die wel echt duur betaald moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wow heel sick!
Afbeeldingslocatie: https://www.offroadcentrum.nl/upload/product_images/3074x2051_3297-IMG_7462.JPG
Als ze deze ook doen ben ik om :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gisteren een stuk gereden (320km). Ik was eigenlijk van plan om de Eifel in te gaan, maar ter hoogte van Zuid-Limburg vond ik het op het randje van acceptabel. De temperatuur was niet zo ernstig, maar het was me te nat. Dat trekt toch veel warmte uit je. Er van uitgaand dat het in de Eifel een paar graden koeler is, ging me dat te ver. Als het droog was geweest was ik wél die kant op gereden. Dus dan maar op de kleine weggetjes in Zuid-Limburg gebleven.

Anyway, ik ben (weer ;) ) ietwat teleurgesteld in de standaard banden die onder de Tracer zitten. Bridgestone T32. Met name bij hardere remacties merk je dat de ABS voor wel héél vroeg moet ingrijpen.
Toegegeven, het wegdek was niet overal even schoon, en hier en daar gewoon ronduit smerig en glibberig. Ook op schoon maar nat wegdek voelde ik hier en daar wel wat.
Ik moet nog wat spelen met de vering (de preload, de rest doet het ding zelf), en na de winter zie ik wel of dat het oplost. Bij droog weer rij ik die banden gewoon op want dan zijn alle banden tegenwoordig wel goed. Bij nat weer kon het wel eens zijn dat deze banden er preventief vanaf gaan.

Grappig is dat dit onderzoek (in opdracht van Bridgestone!) juist aangeeft dat onder een Kawasaki Z900 de T32 de beste is uit de verzameling banden. ;)

Bij 290km ging die in reserve, en bij 316,9 km heb ik getankt. Toen kreeg ik er 16,34l in. Een verbruik van 1:19,4. Ik ben benieuwd wat het verbruik gaat doen met betere omstandigheden en sportiever rijgedrag. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-12-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@DrivinUCrazy Op mijn S1000XR lagen ook T32's toen ik hem kocht, en ik vond het vooral een nét niet band. Niet super slecht, maar zeker in de regen of als de weg vuil was had hij nét niet de grip die je zou willen hebben met als gevolg dat ik in die omstandigheden voorzichtiger en dus krampachtiger ging rijden. Daarna een setje Michelin Road 5 eronder gehad, en nu een setje Pirelli Scorpion Trail II. Beiden sets geven geen krimp in mindere omstandigheden (bij mijn rijstijl in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat was mijn gevoel ook al. :)

Ik kan niet echt zeggen dat deze banden slecht zijn. Maar toppers zijn het ook weer zeker niet.
Dat gecombineerd met mijn vooroordeel over Bridgestone in de regen (ik heb al eens een motor afgeschreven, dat helpt niet), laat me niet snel weer voor Bridgestone kiezen. De vraag is vooral of ik deze eerst op rij of niet. Dat gaat gewoon afhangen van de weersomstandigheden direct na de winter. Ik wil niet alleen met mooi weer rijden.

Wat mij betreft komt er dus weer iets onder als de Michelin Road 5 of Metzeler Roadtec 01, of vergelijkbaar. Banden waar ik ook ervaring mee heb en die me nog nooit in de steek hebben gelaten, hoogstens wat hebben gewaarschuwd als ik wel érg lomp bezig was. Afgezien van die ene keer met de Road 5 op een koude vochtige weg in Luxemburg waarbij het achterwiel opeens zonder aankondiging wegstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Je zou er eens een setje 'S20 / S21 / S22' van Bridgestone onder kunnen proberen. Érg fijne band onder m'n MT10.

Als ze je niet goed bevallen dan heb je ze gelukkig ook binnen een paar duizend Kilometer 'OP' gereden :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hoe doen die het in de regen? En bij lagere temperaturen? Dan kom je volgens mij wel een beetje buiten de comfort zone van die banden.

En een sport-band hoeft voor mij sowieso niet. De meeste toerbanden zijn sportief genoeg om je op de openbare weg uit te kunnen leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:35:
Hoe doen die het in de regen? En bij lagere temperaturen? Dan kom je volgens mij wel een beetje buiten de comfort zone van die banden.

En een sport-band hoeft voor mij sowieso niet. De meeste toerbanden zijn sportief genoeg om je op de openbare weg uit te kunnen leven.
Je kan ook eens de Continental SportAttack proberen. Vond het een fijne band onder mn S1000RR: veel grip, maar ook gewoon goede levensduur. Ik had de 3. Doet het ook goed in de regen.

Op mn R1250RS heb ik de Michelin Road 4 - doen het ook goed in nattigheid. Verder vind ik m wat minder dan de Contis en zal deze ws vroegtijdig vervangen voor SportAttacks (maar dan de nieuwe 4).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

@DrivinUCrazy Op mijn r1200r ben ik ook overgestapt van de road 4 naar wat sportievers > Sportsmart mk3 dacht ik. Ook in de kou doen die het perfect hoor, de week voor de herfstvakantie in de Vogezen heerlijk kunnen sturen zonder dat de banden ook maar een momentje een stapje opzij gedaan hebben. Ook met 1c op het dashboard en nattigheid. De levensduur is wel wat minder, zit denk ik op 6200km en zitten nu op de slijtate limiet. De road 4 ging langer mee maar trok overal strepen als ik al naar de gashandel keek :)
Deze sturen een stuk beter en geven veel meer vertrouwen dan die road 4.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 20-12-2021 11:35 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Zojuist geslaagd voor AVD, de motorjacht kan beginnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:59:
Haybusa, met een verlengde achterbrug... :Y *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Bommes schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:08:
[...]

Haybusa, met een verlengde achterbrug... :Y *O*
Aldus Marktplaats: "Helaas heeft je zoekopdracht ‘hayabusa turbo’ op dit moment geen resultaten opgeleverd."

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:59:
Al iets specifieks/bepaald type op het oog?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
A13X schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:35:
[...]

Hier nog een aspirant modder rijder uit Uden! Ik rijd zelf op een T7, Eerder dit jaar een cursus allroad rijden gedaan, vervolgens nog een georganiseerde allroad rit hier in de directe omgeving waar ik "toevallig" de track van heb bewaard.
Als je je nieuwe aanwinst een keer wil uitproberen op een combinatie van asfalt, gravel en modder dan geef maar een seintje! Dat geld ook voor anderen uit de omgeving, mijn vrienden rijden intussen allemaal wel motor, maar de meesten daarvan blijven liever op het asfalt helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@mark_78 ik sluit zeker graag een keertje aan.
Laatste motor ritje is al weer een dikke 2 maanden terug.
Tijd om het ding weer een keer aan te slingeren.
Ben wel benieuwd naar die toevallig bewaarde track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
GooBall schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:14:
[...]

Al iets specifieks/bepaald type op het oog?
Tsja, ik heb een longlist gemaakt, maar ik moet vooral maar wat verschillende motoren gaan uitproberen denk ik. Lessen deed ik op een Kawasaki Z650. Dat was niet zo mijn motor, beetje saai, hoewel de zithouding wel lekker rechtop was. Dat vind ik wel prettig. Zoiets als ABS is ook een plus voor mij. En dan is er nog zoiets als budget..

Zit nu vooral te kijken naar andere nakeds en sport-tourers.

- Honda CB600/CBR600F
- Honda CB650/CBR650
- Honda VFR800 VTEC
- Aprilia Shiver 750 (facelift) / 900
- Triumph Street Triple R ABS 2013+
- Triumph Sprint ST 1050 ABS
- Triumph Tiger 800 XR
- Triumph Tiger 1050 Sport
- Yamaha Tracer 900
- Kawasaki Z900

En dan is er nog de MV Agusta Brutale 800, wat natuurlijk de minst verstandige van allemaal is om verscheidene redenen, maar die is zo mooi >:)

Suggesties zijn welkom. Duurt waarschijnlijk toch nog wel even voordat de jacht echt begint. Motorzaken zijn nu toch dicht en een proefrit in de winter is ook niet alles natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
Bommes schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:33:
@mark_78 ik sluit zeker graag een keertje aan.
Laatste motor ritje is al weer een dikke 2 maanden terug.
Tijd om het ding weer een keer aan te slingeren.
Ben wel benieuwd naar die toevallig bewaarde track.
Na kerst en de eerste week van het nieuwe jaar heb ik volop tijd! Ik ben geen fan van rijden in de regen, verder vind ik het kwa weer snel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:34:
[...]

Tsja, ik heb een longlist gemaakt, maar ik moet vooral maar wat verschillende motoren gaan uitproberen denk ik. Lessen deed ik op een Kawasaki Z650. Dat was niet zo mijn motor, beetje saai, hoewel de zithouding wel lekker rechtop was. Dat vind ik wel prettig. Zoiets als ABS is ook een plus voor mij. En dan is er nog zoiets als budget..

- Honda CB600/CBR600F
- Honda CB650/CBR650
- Honda VFR800 VTEC
- Triumph Tiger 800 XR
- Yamaha Tracer 900
- Kawasaki Z900

En dan is er nog de MV Agusta Brutale 800, wat natuurlijk de minst verstandige van allemaal is om verscheidene redenen, maar die is zo mooi >:)

Suggesties zijn welkom. Duurt waarschijnlijk toch nog wel even voordat de jacht echt begint. Motorzaken zijn nu toch dicht en een proefrit in de winter is ook niet alles natuurlijk.
Damn dat loopt uiteen.
een honda 600/650 wat echt een vrij kalme fiets is tot een street triple of z900 etc.
2,3 en 4 pitters.

Ik zou zeker aanraden flink wat te gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
@ArjenIsM3

- Aprilia Tuono
- Ducati Monster
- Buell XB9 / XB12
- Moto-Guzzi V7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:11

Secsytime

Automagisch

[...]

- Honda CB600/CBR600F
- Honda CB650/CBR650
- Honda VFR800 VTEC
- Triumph Tiger 800 XR
- Yamaha Tracer 900
- Kawasaki Z900

KTM Super Duke R 1290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
kneusteun schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:41:
[...]

Damn dat loopt uiteen.
een honda 600/650 wat echt een vrij kalme fiets is tot een street triple of z900 etc.
2,3 en 4 pitters.

Ik zou zeker aanraden flink wat te gaan rijden ;)
Dat klopt, heb tot nu toe alleen maar op een XJ6 (4 cyl), ER6N en Z650 (parallel twin) gereden en hoewel die Kawa's lekker wat koppel hebben vind ik ze wel erg onrustig. Vandaar ook dat er veel 3 en 4 pitters tussen zitten. En natuurlijk de Shiver, wat weer een andersoortige 2 cyl is.
cyntax schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:43:
@ArjenIsM3

- Aprilia Tuono
- Ducati Monster
- Buell XB9 / XB12
- Moto-Guzzi V7
Zo'n Tuono vind ik erg vet maar is direct wel erg veel motor. Dat is nog een aardige stap boven een Tracer 900 of zelfs een Brutale 800 qua vermogen, en dat is al veel in mijn ogen. De rest trekt me niet zo.
Heel dik, maar het is niet de bedoeling dat ik nu al mijn begrafenis moet regelen eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vond de shiver 750 een erg kalme, relatieve zware fiets.
Vriend van mij heeft er een en schijnbaar moet je een model na 2010 hebben, zijn de meeste problemen uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
@kneusteun Dat komt inderdaad aardig overeen met wat ik lees over dat model. Vind sowieso de facelift mooier (oranje/rode frame) en die beschikken ook optioneel over ABS. Deze is wel interessant maar ik ken de zaak niet, zit aan de andere kant van het land en er wordt niets gezegd over historie. Zou eens kunnen bellen.. https://www.marktplaats.n...ia-shiver-750-abs-bj-2012

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:35
Eerder vanmiddag AVB gehaald :) Vanaf begin februari beginnen met AVD lessen.

Hebben mensen tips voor de AVD lessen? Ik heb al simpele oordopjes van Alpine gekocht die ik bij AVB niet gebruikt heb, daar we maar 2 minuten 80 reden van/naar het oefenterrein en verder 50-.
Het viel me tevens op dat je bij 80 al behoorlijk wat wind voelt (de snelste 2 wieler die ik tot nog toe had gereden was zo'n groene deelbrommer, dus slechts 45). Is het verschil tussen 80 en bijvoorbeeld 100 (want 130 kan vast niet tijdens lessen overdag :-)) in wind dat tegen je lichaam drukt groot, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

- Honda CB600/CBR600F
- Honda CB650/CBR650
- Honda VFR800 VTEC
- Triumph Tiger 800 XR
- Yamaha Tracer 900
- Kawasaki Z900

Voor iemand die een BMW ///M logo als avatar heeft, heb je wel bijzonder weinig (lees: geen) BMW motoren in je voorselectie opgenomen.

Sport-tour:
R1250RS / R1200RS
S1000XR
F900XR

Naked:
R1250R / R1200R
S1000R
F900R

Waarbij ik je vooral de boxers (R1250/1200) kan aanbevelen: goed te doseren vermogen, lekker wendbaar, zwaartepunt zit laag. Verbruik is ook prima (18km/l) en ze gaan heel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
[...]

Voor iemand die een BMW ///M logo als avatar heeft, heb je wel bijzonder weinig (lees: geen) BMW motoren in je voorselectie opgenomen.

Sport-tour:
R1250RS / R1200RS
S1000XR
F900XR

Naked:
R1250R / R1200R
S1000R
F900R

Waarbij ik je vooral de boxers (R1250/1200) kan aanbevelen: goed te doseren vermogen, lekker wendbaar, zwaartepunt zit laag. Verbruik is ook prima (18km/l) en ze gaan heel lang mee.
Dat klopt, vooral de recente sport tourers van BMW vind ik wel mooi, maarja, dan komt toch dat budget om de hoek kijken. Ze zijn helaas nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:28
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:39:
@kneusteun Dat komt inderdaad aardig overeen met wat ik lees over dat model. Vind sowieso de facelift mooier (oranje/rode frame) en die beschikken ook optioneel over ABS. Deze is wel interessant maar ik ken de zaak niet, zit aan de andere kant van het land en er wordt niets gezegd over historie. Zou eens kunnen bellen.. https://www.marktplaats.n...ia-shiver-750-abs-bj-2012
Lekkere keuze als eerste motor, heb ik ook gedaan en ben er zeker niet ontevreden over. Ervaring n=1: ik heb een pre-facelift model en 0 problemen mee gehad.

Zeker als je wat langer bent dan is het een aanrader omdat zadelhoogte best hoog is in vergelijking met Z750/800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:01:
[...]

Dat klopt, vooral de recente sport tourers van BMW vind ik wel mooi, maarja, dan komt toch dat budget om de hoek kijken. Ze zijn helaas nogal prijzig.
Je hebt nog geen budget genoemd toch? Een R1200RS is redelijk betaalbaar al (bijv: deze).

ik was trouwens de R-NineT vergeten, de retro naked met boxer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Overdrive97 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
Eerder vanmiddag AVB gehaald :) Vanaf begin februari beginnen met AVD lessen.

Hebben mensen tips voor de AVD lessen? Ik heb al simpele oordopjes van Alpine gekocht die ik bij AVB niet gebruikt heb, daar we maar 2 minuten 80 reden van/naar het oefenterrein en verder 50-.
Het viel me tevens op dat je bij 80 al behoorlijk wat wind voelt (de snelste 2 wieler die ik tot nog toe had gereden was zo'n groene deelbrommer, dus slechts 45). Is het verschil tussen 80 en bijvoorbeeld 100 (want 130 kan vast niet tijdens lessen overdag :-)) in wind dat tegen je lichaam drukt groot, of valt dat mee?
Gefeliciteerd met je AVB! Verschil tussen 80 en 100 voel je niet echt in je spieren of aan de wind zo lang je ontspannen op de motor blijft zitten. Je hoofd mag best een beetje in de luchtlagen heen en weer deinen. Als je naar de 130-140 gaat merk je er al meer van, vind dat zelf een vrij comfortabele cruisesnelheid op een naked. Harder dan 140 is eventjes leuk (waar toegestaan uiteraard), maar dan zijn kuipen toch wel fijn omdat je dan best wel stevig vast moet houden of plat op je tank moet gaan liggen, wat niet bepaald comfortabel zit op een naked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
noes schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:33:
[...]

Je hebt nog geen budget genoemd toch? Een R1200RS is redelijk betaalbaar al (bijv: deze).

ik was trouwens de R-NineT vergeten, de retro naked met boxer.
Nee dat klopt, wat het budget medio maart (hopelijk zijn de winkels tegen die tijd wel weer open) gaat zijn weet ik nog niet helemaal zeker. Het lijkt erop dat het maximum tussen de 7000 en 9000 euro gaat zijn, maar dat is nog afhankelijk van enkele factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:31:
[...]

Heel dik, maar het is niet de bedoeling dat ik nu al mijn begrafenis moet regelen eigenlijk :P
Yolo B)
Pagina: 1 ... 363 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.