Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 357 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.153 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 16:32
stavius schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:29:
[...]

Dat is een beetje waarover ik twijfel ja! Ik denk dat deze motor voor de komende 5 jaar prima is, zeker als ik straks vol vermogen heb. Voorop staat dat ik goed verzekerd wil zijn. Maar als ik een boete kan krijgen bij een aanhouding omdat mijn kentekenbewijs niet klopt, vind ik dat nog wel te overzien. Als ik daardoor twee keer die hele RDW-keuring kan omzeilen scheelt dat misschien zomaar 1000 euro en een hoop gezeik. Eenmaal A-rijbewijs gehaald, zou ik dan weer volgens de regels rijden haha
Ach, na 2 jaar gereden te hebben is het ook gewoon leuk om weer iets nieuws te rijden toch? Ik zou gewoon kijken tussen het bestaande 35kw aanbod en 2 jaar later weer lekker gaan proefrijden. Motoren zijn redelijk waardevast, dus zoveel extra hoeft dat ook niet te kosten. Liever dat dan het allemaal naar de rdw brengen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 17:12
stavius schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:29:
[...]

Dat is een beetje waarover ik twijfel ja! Ik denk dat deze motor voor de komende 5 jaar prima is, zeker als ik straks vol vermogen heb. Voorop staat dat ik goed verzekerd wil zijn. Maar als ik een boete kan krijgen bij een aanhouding omdat mijn kentekenbewijs niet klopt, vind ik dat nog wel te overzien. Als ik daardoor twee keer die hele RDW-keuring kan omzeilen scheelt dat misschien zomaar 1000 euro en een hoop gezeik. Eenmaal A-rijbewijs gehaald, zou ik dan weer volgens de regels rijden haha
Officieel gezien klopt dan niet alleen je kentekenbewijs niet, maar rijd je op een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt, en dus ook niet verzekerd bent als er iets zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-08 13:11
UTwizard schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:46:
[...]

Officieel gezien klopt dan niet alleen je kentekenbewijs niet, maar rijd je op een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt, en dus ook niet verzekerd bent als er iets zou gebeuren.
Toch wel hè? Las ergens dat als je achteraf aan zou kunnen tonen middels dat certificaat of, als de motor daartoe in staat zou zijn, je alsnog verzekerd zou kunnen zijn. Nu ik dit schrijf bedenk ik mij ook dat dat geen proces is waar je in wilt gaan wanneer je net een ongeluk o.d. gehad hebt :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:33
Morgen een paar motoren proberen, drie weken geleden m'n rijbewijs opgehaald :)

Mijn longlist tot nu toe, ik ben 1.91m lang en vind een Adventure motor qua zithouding het fijnst.

* Kawasaki Versys
* Suzuki V-Strom
* Yamaha Tracer
* BMW F800GS
* Triumph Tiger 800
* Honda Transalp

Mijn voorkeur gaat vooralsnog (zonder op één van deze gereden te hebben) uit naar de Triumph Tiger. Bij één van de zaken waar ik langs wil hebben ze ook een Honda CB500X Adventure staan, beetje licht qua vermogen, maar vind het model wel aantrekkelijk. Misschien ook maar eens een kans geven als ik er toch ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:53

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@TheDeuce een KTM 1190 Adventure niet wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
TheDeuce schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:38:
Morgen een paar motoren proberen, drie weken geleden m'n rijbewijs opgehaald :)

Mijn longlist tot nu toe, ik ben 1.91m lang en vind een Adventure motor qua zithouding het fijnst.

* Kawasaki Versys
* Suzuki V-Strom
* Yamaha Tracer
* BMW F800GS
* Triumph Tiger 800
* Honda Transalp

Mijn voorkeur gaat vooralsnog (zonder op één van deze gereden te hebben) uit naar de Triumph Tiger. Bij één van de zaken waar ik langs wil hebben ze ook een Honda CB500X Adventure staan, beetje licht qua vermogen, maar vind het model wel aantrekkelijk. Misschien ook maar eens een kans geven als ik er toch ben.
Als ik voor iets nieuws zou gaan op dit moment, dan was dit ook mijn lijstje geweest. Overigens best kort voor een longlist. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een mt-09 tracer / tracer 900 vanwege de looks en zithouding, maar heb ze allemaal nog niet gereden. Alleen gezeten op een Tracer, Tiger en V-Strom. Ik vind alleen de Tiger Explorer dan qua looks een goede tweede. Ben benieuwd wat je gaat kiezen en vooral ook waarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:33
Thanks, ik ga de KTM en Tracer 900 zeker proberen. Heb niet echt een budget, maar verwacht niet dat ik enorm veel kilometers ga maken, dus hoopte voor rond de €7k klaar te zijn. Een KTM 1190, Tracer 900 nieuwe model of Tiger Explorer zit daar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:13
TheDeuce schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:55:
Thanks, ik ga de KTM en Tracer 900 zeker proberen. Heb niet echt een budget, maar verwacht niet dat ik enorm veel kilometers ga maken, dus hoopte voor rond de €7k klaar te zijn. Een KTM 1190, Tracer 900 nieuwe model of Tiger Explorer zit daar boven.
KTM 990 SMT of Adventure zit binnen budget, maar vraag mij af of het slim is als eerste fiets. Was voor mij ‘te’ geweest denk ik, maar wellicht ben jij een ‘Natuurtalentje’. 😎

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:02

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

f2ride2001 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:10:
[...]

He, nog een die op 3 november jarig is :+ :9B
Van harte alsnog :D Mijn vrouw was ook jarig de derde :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit jaar weinig gereden, slechts wat woon werk (16km enkele reis) en soms wat extra km's. Terwijl ik afgelopen donderdag terugreed van het werk dacht ik "het is mooi geweest", ik verkoop de motor. Opzich jammer maar het is nooit echt m'n grote liefde geworden zoals voor velen in de topic dat wel is. Vind mijzelf ook geen echt goede rijder en heb er te weinig lol in. Dus als iemand nog een TDM 900 zoekt...

Alleen nog even kijken, denk volgend jaar lente in de verkoop. Ben niet zo'n fan van marktplaats verkoop van auto's en/of motoren dus nog even zoeken naar iets geschikts. Wellicht de ikwilvanmnmotor af, dan maar wat minder geld maar in ieder geval geen gezeik nadien.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 14:44
Of een 1290 Superduke 🧐…
Hij komt zelf met redelijk verstandige modellen, maar dat zou ik die 1190 toch niet willen noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 28-08 07:39

cooper_s1

MINI's rule

Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:08:
[...]

Van harte alsnog :D Mijn vrouw was ook jarig de derde :P
***members only***

Dit jaar weinig gereden, slechts wat woon werk (16km enkele reis) en soms wat extra km's. Terwijl ik afgelopen donderdag terugreed van het werk dacht ik "het is mooi geweest", ik verkoop de motor. Opzich jammer maar het is nooit echt m'n grote liefde geworden zoals voor velen in de topic dat wel is. Vind mijzelf ook geen echt goede rijder en heb er te weinig lol in. Dus als iemand nog een TDM 900 zoekt...

Alleen nog even kijken, denk volgend jaar lente in de verkoop. Ben niet zo'n fan van marktplaats verkoop van auto's en/of motoren dus nog even zoeken naar iets geschikts. Wellicht de ikwilvanmnmotor af, dan maar wat minder geld maar in ieder geval geen gezeik nadien.
Zet hem dan te koop bij de https://tdm-trx-tracer.nl club te koop. Daar zijn de liefhebbers :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Hkuit schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:22:
[...]

Of een 1290 Superduke 🧐…
Hij komt zelf met redelijk verstandige modellen, maar dat zou ik die 1190 toch niet willen noemen.
Wat is er niet verstandig? Met 1.91 kunnen veel 6x0 en 8/900 modellen krap zijn. De 1190 is ruimer dan veel van deze. En ondanks het meer vermogen. Kun je er ook goed als beginner op rijden. Je kunt de map zelfs op 100pk zetten en gasrespons verlagen.

Wel iets boven zijn budget. Maar een verse tracer ook.

En ja. Ik heb er 1 te koop staan.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 13:24
Als een van de 1e particulieren in Nederland op de nieuwe Yamaha R7 gereden 🥳
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNpJ91vLw48lC7LSHfrdMYOZdwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMpHpyHaw2RJB3x2mEoW170O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-JvtDZkG44F6SRsk5zt2_s0fvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmJ2AM2fPlUO0AIGH6vDahaD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Bo9VdJ0_q0IJhVwY1IOWOLqqHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4IGIFTX5AF87AGZYIOSWXfE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEx0yYO6x_nBUr5moakbxR28_f4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4sXFz8ogK9FYUOtizRyk2xG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 11:15
Iemand bekend met https://www.motoroccasion.nl/?
Ik zit in de TS te kijken maar zie hem niet vermeld staan.
Het lijkt mij een soort gaspedaal voor motoren. Maar zoals met alle (vergelijking) sites, twijfel ik of dit wat is

Ben op dit moment aan het sparen voor een motor, en vind Marktplaats tegenwoordig een gedrocht van een site. Hierom hoopte ik een alternatief te vinden 8)
Dit zal puur alleen dienen om de zoektocht te vergemakkelijken. Ik wil altijd wel eerst zien, rijden etc voor de koop rond komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

botoo

💀 too old to die young

Heel mooi monster om te zien :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Uberdude schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:05:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
En? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
Heb een mooie prijs gekregen op mijn mt09 dus ik moet er serieus over na gaan denken. Schakelt rijd en remt snaar strak en totaal niet als de nieuwe mt07 qua wegligging

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:51

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, vandaag het voorlopig laatste ritje in Tsjechië gemaakt. Morgenochtend rijd een maat van mij uit Nederland op mijn motor daarheen. Dan overwintert mijn motor daar alvast en hoop ik begin volgend jaar te remigreren. Met 8 graden was het wel vrij fris, maar mijn nieuwe broek hield me goed warm. Straks in Nederland heb ik ook fatsoenlijk warme handschoenen (mede mogelijk gemaakt door @harley ), want ik had nou toch vrij koude vingers met mijn dunne zomerhandschoenen :+

Twijfel er over om deze bijpassende winterjas te kopen naast mijn broek. De twijfel? Het is me niet duidelijk of dit nu echt een motorjas is, afgaande op het artikel dat Rev'it geplaatst had over hoe de keurmerken werken. Maar tegelijkertijd zie ik die CE keurmerken eigenlijk overal enkel vermeld staan voor de kniestukken ed en niet voor de hele broek/jas (zo ook voor Revit: https://www.motozem.cz/ka...u-revit-sand-4-h2o-hnede/).

Anderzijds kan ik wellicht mijn huidige broek nog omruilen, en dan zo'n Rev'it Sand 4 H2O broek en jas kopen. Wel een compleet andere prijsklasse, maar wel ook waterdicht en zeker weten gekeurd als motorkleding. Wat zouden jullie doen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Kalevandaal schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:08:
Het lijkt mij een soort gaspedaal voor motoren. Maar zoals met alle (vergelijking) sites, twijfel ik of dit wat is
Prima site om de markt qua dealer aanbod te vergelijken. Niet 100% compleet natuurlijk en particulier staat er niet op, maar als je op zoek bent naar iets nieuws is het een prima startpunt.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05:58

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:09:
Zo, vandaag het voorlopig laatste ritje in Tsjechië gemaakt. Morgenochtend rijd een maat van mij uit Nederland op mijn motor daarheen. Dan overwintert mijn motor daar alvast en hoop ik begin volgend jaar te remigreren. Met 8 graden was het wel vrij fris, maar mijn nieuwe broek hield me goed warm. Straks in Nederland heb ik ook fatsoenlijk warme handschoenen (mede mogelijk gemaakt door @harley ), want ik had nou toch vrij koude vingers met mijn dunne zomerhandschoenen :+

Twijfel er over om deze bijpassende winterjas te kopen naast mijn broek. De twijfel? Het is me niet duidelijk of dit nu echt een motorjas is, afgaande op het artikel dat Rev'it geplaatst had over hoe de keurmerken werken. Maar tegelijkertijd zie ik die CE keurmerken eigenlijk overal enkel vermeld staan voor de kniestukken ed en niet voor de hele broek/jas (zo ook voor Revit: https://www.motozem.cz/ka...u-revit-sand-4-h2o-hnede/).

Anderzijds kan ik wellicht mijn huidige broek nog omruilen, en dan zo'n Rev'it Sand 4 H2O broek en jas kopen. Wel een compleet andere prijsklasse, maar wel ook waterdicht en zeker weten gekeurd als motorkleding. Wat zouden jullie doen?
Het klopt op de beschermers zie je de CE levels 2 en 1 terug. Dat is hoeveel impact ze kunnen hebben 1 is het minimum en 2 is hogere impact. Dus met level 2 zal je een hardere klap kunnen opvangen op de beschermers, of minder last hebben ivt level 1.

Wat een merk als Rev'it daarnaast nog in hun kleding zet is. Andere merken zouden dit ook doen is de letterklasse volgens EN 17092-2:2020. Dat is voor de Sand 4 AA, heb deze zelf hangen hier en daarin staat dit op het label. Let op dit is een combinatie van schokabsorptie met de protectors en het slijtvast van de stof.

Ik kan niet terugvinden wat er op de labels staat van de RSA-broek of jas, maar daarin zou het officieel ook moeten staan als dit geen oud model is. Want dit is in 2020 ingevoerd en kleding die ouder is hoeft niet volgens die norm getest zijn. Maar ik ga er vanuit dat als het op de europese markt verkocht wordt dat het wel aan bepaalde richtlijnen voldoet.

Het materiaal van de Rev'it sand is Ripstop polyester, dat zegt niets over de dikte van het materiaal, maar de verwerking. Er zitten dan verstevigingsstroken om de centimeter (ofzo) waar als het gaat scheuren dit stopt (aka ripstop). 600D van de RSA is de dikte van het materiaal, wat wordt gezien als een steviger polyester.

ik heb dit complete revit pak gekocht, omdat mijn vorige de offtrack te groot was geworden (aka 30+ kg afgevallen) en ik bepaalde zaken daarin net niet top vond. De Sand was dit verbeterd, omdat dit het nieuwste en "beste" Rev'it pak is zonder goretex (wat qua waterdichtheid weer een andere discussie is). Ben er zelf zeer over te spreken qua kwaliteit en features.

Maar of je het moet inruilen ligt natuurlijk aan jezelf. Ik rij er heel het jaar mee door (hobbymatig) maar vind het wel fijn om een goed pak te hebben. de RSA zal niet onveilig zijn als een korte broek, maar is ook geen full leathers met airbag.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:23
Weet niet of het overal zo is maar vandaag was ik bij bmw motorad in Antwerpen en op einde seizoenkleding geven ze 70% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:01
Zorg schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:47:
Weet niet of het overal zo is maar vandaag was ik bij bmw motorad in Antwerpen en op einde seizoenkleding geven ze 70% korting!
Dat zijn leuke deals dan. Was vorig weekend bij de BMW dealer in Heerenveen (Motorplaza) maar daar was het iets van 20% en waren het vooral exotische maten dus helaas. Nog wat leuks gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Nee helaas ;( had wel een heel mooi GS Trophy pak gezien. Jas was 250 en broek was 150, zag er echt zeer sterk uit. Maar mijn jas & broek zijn eigenlijk nog goed en gezien ik dit jaar al de motor en een nieuwe helm heb gekocht wil ik het geluk thuis ook niet tarten :P dat en het feit dat ik nog geen enkele offroad km heb gemaakt ....

Wel een GS t-shirt voor een tientje :*) en als ik volgende week voor controle moet (eerste 1000 km zit er nu op) ga ik nog wel even zien bij de laarzen. De mijne beginnen serieus kapot te gaan. Bij de linker grote teen begint een gat te komen van het schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
FBTN schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:05:
[...]

KTM 990 SMT of Adventure zit binnen budget, maar vraag mij af of het slim is als eerste fiets. Was voor mij ‘te’ geweest denk ik, maar wellicht ben jij een ‘Natuurtalentje’. 😎
De SMT zou ik dan afraden. De 1190 zit boordevol elektronische hulpmiddelen. Op de SMT ben je op jezelf aangewezen :)

En ja het is veel vermogen maar dat is 110 pk ook. Overigens is de Shiver ook een redelijk ruime motorfiets en die is iets tammer :)

/edit
Mijn SMT heb ik aan een beginner verkocht. Rustige kerel van een jaar of 50 oud die zich bewust is van de giftigheid. Zijn overweging was de ruimte en het dan “in een keer klaar zijn”.

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 07-11-2021 12:37 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:58:
[...]

Het klopt op de beschermers zie je de CE levels 2 en 1 terug. Dat is hoeveel impact ze kunnen hebben 1 is het minimum en 2 is hogere impact. Dus met level 2 zal je een hardere klap kunnen opvangen op de beschermers, of minder last hebben ivt level 1.

Wat een merk als Rev'it daarnaast nog in hun kleding zet is. Andere merken zouden dit ook doen is de letterklasse volgens EN 17092-2:2020. Dat is voor de Sand 4 AA, heb deze zelf hangen hier en daarin staat dit op het label. Let op dit is een combinatie van schokabsorptie met de protectors en het slijtvast van de stof.

Ik kan niet terugvinden wat er op de labels staat van de RSA-broek of jas, maar daarin zou het officieel ook moeten staan als dit geen oud model is. Want dit is in 2020 ingevoerd en kleding die ouder is hoeft niet volgens die norm getest zijn. Maar ik ga er vanuit dat als het op de europese markt verkocht wordt dat het wel aan bepaalde richtlijnen voldoet.

Het materiaal van de Rev'it sand is Ripstop polyester, dat zegt niets over de dikte van het materiaal, maar de verwerking. Er zitten dan verstevigingsstroken om de centimeter (ofzo) waar als het gaat scheuren dit stopt (aka ripstop). 600D van de RSA is de dikte van het materiaal, wat wordt gezien als een steviger polyester.

ik heb dit complete revit pak gekocht, omdat mijn vorige de offtrack te groot was geworden (aka 30+ kg afgevallen) en ik bepaalde zaken daarin net niet top vond. De Sand was dit verbeterd, omdat dit het nieuwste en "beste" Rev'it pak is zonder goretex (wat qua waterdichtheid weer een andere discussie is). Ben er zelf zeer over te spreken qua kwaliteit en features.

Maar of je het moet inruilen ligt natuurlijk aan jezelf. Ik rij er heel het jaar mee door (hobbymatig) maar vind het wel fijn om een goed pak te hebben. de RSA zal niet onveilig zijn als een korte broek, maar is ook geen full leathers met airbag.
Duidelijk, bedankt voor het delen! Denk dan dat ik deze broek maar houd, en de jas erbij koop. Daar dan een jaar ofzo in rijden, en in een uitverkoop bijtijds eens een pak als de Sand kopen.

Nog wel een vraagje: er staat bij dat er een uitneembaar waterdichte laag in de Sand inzit, als ook een uitneembare thermobroek als het ware. Hoe werkt dat in de praktijk met die waterdichte laag? Zit dit op de broek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Kalevandaal schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:08:

Ben op dit moment aan het sparen voor een motor, en vind Marktplaats tegenwoordig een gedrocht van een site. Hierom hoopte ik een alternatief te vinden 8)
Dit zal puur alleen dienen om de zoektocht te vergemakkelijken. Ik wil altijd wel eerst zien, rijden etc voor de koop rond komt
Ik kijk zelf altijd via de app van Autoscout24. Als je naar iets specifieks op zoek bent kun je ook meldingen aanzetten e.d. Vind ik altijd wel een fijne app, en heeft ook particulier aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:02:
[...]

Duidelijk, bedankt voor het delen! Denk dan dat ik deze broek maar houd, en de jas erbij koop. Daar dan een jaar ofzo in rijden, en in een uitverkoop bijtijds eens een pak als de Sand kopen.

Nog wel een vraagje: er staat bij dat er een uitneembaar waterdichte laag in de Sand inzit, als ook een uitneembare thermobroek als het ware. Hoe werkt dat in de praktijk met die waterdichte laag? Zit dit op de broek?
Dit Rev'it pak, zoals vele bestaan uit drie lagen. Je hebt de buitenlaag met alle val- en glijbescherming erin. Daarnaast zitten er nog 2 lagen in. Eerste is de regenlaag en daarin zit dan nog de thermovoering. Beide zijn ook apart te dragen in de jas of broek. Dus je zou met de regenlaag in je jas kunnen rijden en thermolaag in de broek. Vraag me niet waarom maar dat kan. Maar de Sand jas en tot enige hoogte kan je de broek open zetten met extra ritsen waardoor je meer airflow door de jas krijgt in de zomer. De regenjas zou je ook los kunnen dragen als gewone jas zeggen ze, maar ik heb de kleur in deze video en weet niet dat ik daarmee gezien wil worden met alle plakranden.

Deze review laat dat ook wel mooi zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:52:
[...]

Dit Rev'it pak, zoals vele bestaan uit drie lagen. Je hebt de buitenlaag met alle val- en glijbescherming erin. Daarnaast zitten er nog 2 lagen in. Eerste is de regenlaag en daarin zit dan nog de thermovoering. Beide zijn ook apart te dragen in de jas of broek. Dus je zou met de regenlaag in je jas kunnen rijden en thermolaag in de broek. Vraag me niet waarom maar dat kan. Maar de Sand jas en tot enige hoogte kan je de broek open zetten met extra ritsen waardoor je meer airflow door de jas krijgt in de zomer. De regenjas zou je ook los kunnen dragen als gewone jas zeggen ze, maar ik heb de kleur in deze video en weet niet dat ik daarmee gezien wil worden met alle plakranden.

Deze review laat dat ook wel mooi zien [YouTube: REV'IT! Sand 4 H2O Jacket & Pants Review]
Perfect, duidelijk - dank. Mooie review (RevZilla altijd eigenlijk). Vind dit een uitermate interessant pak! Toch even met vrouwlief overlegd dat ik even afwacht tot begin volgend jaar, eventueel in een uitverkoop (hoewel ik me tegelijkertijd afvraag of deze wel in de uitverkoop komt, het zal nog wel een paar jaar duren voor er een nieuw model op de markt komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:13:
[...]

Perfect, duidelijk - dank. Mooie review (RevZilla altijd eigenlijk). Vind dit een uitermate interessant pak! Toch even met vrouwlief overlegd dat ik even afwacht tot begin volgend jaar, eventueel in een uitverkoop (hoewel ik me tegelijkertijd afvraag of deze wel in de uitverkoop komt, het zal nog wel een paar jaar duren voor er een nieuw model op de markt komt).
Verwacht niet dat ze snel eol gaat zijn is afgelopen jaar gelanceerd, je ziet vaak een cyclus van een jaar of 5. So ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:11:
[...]

Verwacht niet dat ze snel eol gaat zijn is afgelopen jaar gelanceerd, je ziet vaak een cyclus van een jaar of 5. So ;)
Dat word sparen dus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Shadow_Agent verstandig. Deze week hielp ik een kennis, die z’n motor ergens had gestald (tegen maandelijkse huur) en mij vroeg of ik hem er heen kon brengen. Zodat hij zelf op de motor terug kon. Wat blijkt, z’n motor start niet. Want accu kapot na anderhalf jaar stil staan. Dus heel verstandig als je gewoon afscheid neemt en ruimte maakt voor een nieuwe hobby.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Uberdude schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:05:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag laatst het rijtje motoren dat de perspresentatie heeft doorstaan bij Motoport Veldhoven staan. Daar moesten ze de transportschades en zo oplappen.
Mooie motor! :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn motor is veilig aangekomen in Nederland gisterenavond. Helaas wel wat problemen onderweg :( De bike viel aan het einde van de rit een paar keer uit (dus ook elektronica uit), en haperde op sommige snelheden. Dat laatste lijkt op te lossen te zijn met tunen, maar dat andere kan van alles zijn.. Elektriek probleem lijkt het in ieder geval. Hopelijk blijkt het iets simpels, want anders heb ik een dure tweedehands bike straks (ook al 1000 euro ingestoken in de beurt, zaten ook 2 nieuwe banden bij maar dan nog vond ik het vrij veel). We gaan het zien..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:40:
Mijn motor is veilig aangekomen in Nederland gisterenavond. Helaas wel wat problemen onderweg :( De bike viel aan het einde van de rit een paar keer uit (dus ook elektronica uit), en haperde op sommige snelheden. Dat laatste lijkt op te lossen te zijn met tunen, maar dat andere kan van alles zijn.. Elektriek probleem lijkt het in ieder geval. Hopelijk blijkt het iets simpels, want anders heb ik een dure tweedehands bike straks (ook al 1000 euro ingestoken in de beurt, zaten ook 2 nieuwe banden bij maar dan nog vond ik het vrij veel). We gaan het zien..
Eerst even kijken of de draden wel goed op de accupolen zitten. Kan lostrillen, en geeft dit soort storingen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:25:
[...]

Ik zag laatst het rijtje motoren dat de perspresentatie heeft doorstaan bij Motoport Veldhoven staan. Daar moesten ze de transportschades en zo oplappen.
Mooie motor! :Y
Daar was deze er 1 van, waren net vers terug uit Spanje waar alle dealers in Nederland er mee gereden hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
LankHoar schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:40:
Wat @noes zegt!

Ik heb ooit een motortrip met een vriend moeten cancellen, omdat zijn motor de eerste 20km van onze route begon te haperen en in storing vloog.

Uiteindelijk kwam de reparateur er na 2 dagen achter dat de accupolen niet vast zaten, al leek dat op het oog wel zo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@noes @EBOOZ goede tip, mijn maat gaat er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16

mphilipp

Romanes eunt domus

fdees schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:52:
[...]
Dit Rev'it pak, zoals vele bestaan uit drie lagen. Je hebt de buitenlaag met alle val- en glijbescherming erin. Daarnaast zitten er nog 2 lagen in. Eerste is de regenlaag en daarin zit dan nog de thermovoering.
Ik heb het niet zo op motorkleding die niet aan de buitenkant wind- en waterdicht is. Als je dan een keer flink door de regen rijdt, absorbeert die buitenlaag water, en dan heb je waterkoeling. Beetje afhankelijk van je windbescherming heb je daar meer of minder last van.
Mijn pak (Klim) heeft maar één laag: ze noemen dat dan de technical shell. Die is van Goretex ProShell en natuurlijk cordura en weet ik wat voor dure namen (ze moeten die prijs ergens op baseren natuurlijk :+ ) om valbescherming te realiseren.
Als je in koud weer rijdt, kun je er zelf iets warm onder aan trekken. Een electrisch verwarmd jack bijvoorbeeld. Dat is lekker dun zodat je niet als Michelin mannetje op de motor zit. Ik heb een warm Merino wol shirt als base layer bij koud weer en ik kan kiezen uit 2 warme truien. Eentje voor gewoon frisse dagen en eentje (ook van Klim) die van Polar Fleece is gemaakt. Heel dun, maar lekker warm.
Ik vind dat systeem wel goed. Kies zelf wat je er onder draagt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Onlangs ging ik laat in de middag langs bij m'n vriendin. Ze vroeg of ik vandaag had motor gereden, want ze zag het aan m'n voorhoofd...

Nou heb ik een beetje een voorhoofd zoals Steve Ballmer
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SUz1-DXg5yCEO8cjqSHTbUs1T8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vrj7sB3R4l7ZknIBRp11Sube.jpg?f=user_large

Een beetje zo'n neanderthaler voorhoofd met zo'n zonneklep :D

Ik heb een Scorpion EXO-920 helm en die past perfect, maar kennelijk klemt deze bij het voorhoofd. Anders zou m'n vriendin het niet zien, uren na motorrijden.

Die helm is al maat XL (60-61 cm). Is er groter? Of is dat niet aan te raden? Of zou ik wellicht beter gewoon een klein laagje van het piepschuim aan de voorkant kunnen weghalen?

Beetje rare vraag, maar er zijn vast meer mensen met een afwijkende schedel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb dat van nature. 5 minuten een zonnebril op, en dat zie je 20 minuten na het afzetten nog op mijn neus. Dus ook de afdruk van een helm blijf je lang zien.
Zo lang je geen pijnlijke drukplekken hebt, is er niets aan de hand. Geen hoofdpijn tijdens het rijden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:36:
[...]

Eerst even kijken of de draden wel goed op de accupolen zitten. Kan lostrillen, en geeft dit soort storingen.
Echt geweldige tip dit! Dat was het dus. Accupool zat inderdaad beetje los. Aangedraaid, en 20min proefrit toont aan dat hij weer helemaal prima rijd. Hartstikke bedankt, waar dit forum/topic wel niet goed voor is _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Misschien kun je nog een setje Revit Sand 3 vinden in de juiste maten? Die gaat er nu juist uit.
LankHoar schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:58:
[...]

Echt geweldige tip dit! Dat was het dus. Accupool zat inderdaad beetje los. Aangedraaid, en 20min proefrit toont aan dat hij weer helemaal prima rijd. Hartstikke bedankt, waar dit forum/topic wel niet goed voor is _/-\o_
Mijn RT viel volledig uit toen ik deze van de middenbok afduwde bij een Shell in Geldermalsen. Met de sleutel omdraaien gebeurde ook niets meer.
Parkeervak opgeduwd en het zadel los. Gelukkig was @Patrock erbij, want mijn gereedschapsset had niet niet wat ik nodig had om de accupolen los en weer vast te zetten.
Daarna startte de RT weer en was er niets meer aan de hand.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Grubeater schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:08:
[...]

Misschien kun je nog een setje Revit Sand 3 vinden in de juiste maten? Die gaat er nu juist uit.
Van wat ik nog kan vinden van de Sand 3, is het niet in de kleur die ik zoek. Ik vind die camo-achtige optie van de Sand 4 juist erg geschikt, en Sand 3 heeft dat niet (meer).
[...]

Mijn RT viel volledig uit toen ik deze van de middenbok afduwde bij een Shell in Geldermalsen. Met de sleutel omdraaien gebeurde ook niets meer.
Parkeervak opgeduwd en het zadel los. Gelukkig was @Patrock erbij, want mijn gereedschapsset had niet niet wat ik nodig had om de accupolen los en weer vast te zetten.
Daarna startte de RT weer en was er niets meer aan de hand.
Bij deze Streetbob was dit op te lossen met enkel een kruiskop schroevendraaier, scheelt weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

LankHoar schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:13:
[...]

Van wat ik nog kan vinden van de Sand 3, is het niet in de kleur die ik zoek. Ik vind die camo-achtige optie van de Sand 4 juist erg geschikt, en Sand 3 heeft dat niet (meer).

[...]

Bij deze Streetbob was dit op te lossen met enkel een kruiskop schroevendraaier, scheelt weer :)
Die kruiskop had ik dus juist dan weer niet. De rest van de BMW zit vast met torx, dus dat heb ik genoeg.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
TucanoItaly schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:30:
Onlangs ging ik laat in de middag langs bij m'n vriendin. Ze vroeg of ik vandaag had motor gereden, want ze zag het aan m'n voorhoofd...

Nou heb ik een beetje een voorhoofd zoals Steve Ballmer
spoiler:
[Afbeelding]

Een beetje zo'n neanderthaler voorhoofd met zo'n zonneklep :D

Ik heb een Scorpion EXO-920 helm en die past perfect, maar kennelijk klemt deze bij het voorhoofd. Anders zou m'n vriendin het niet zien, uren na motorrijden.

Die helm is al maat XL (60-61 cm). Is er groter? Of is dat niet aan te raden? Of zou ik wellicht beter gewoon een klein laagje van het piepschuim aan de voorkant kunnen weghalen?

Is er groter? Jazeker, ik heb 64, dan kom je op 3 X’n. En 4XL bestaat ook… Ik ben blij dat ik lang ben, het valt mensen niet op. Zeggen ze…🥴
Maar de vorm van je hoofd bepaalt idd waar je drukpunten krijgt, bij mij ook op mijn voorhoofd bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Als het geen pijn doet zou ik er niks aan doen.
Maar ik heb bij mijn helm een schilfertje weggesneden omdat het na 2+ uur pijn begon te doen net boven de wenkbrauwen.
Het was daarna volledig opgelost.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Ik weet niet hoe strak hij verder zit. Maar het kan ook een kwestie zijn van een extra pad plaatsen. Of de helm iets hoger of lager kantelen.
Het kan goed zijn dat je de helm te ver naar beneden gekanteld hebt op je hoofd. Hij moet namelijk net boven het randje zitten.
Ga anders eens langs een motorzaak die ook veel helmen heeft. (Termaat, premium, mkc?). En laat ze eens meekijken. Kan zo zijn dat de helm perfect zit met een klein stukje extra bovenin de helm.
Snijden zal ik pas als allerlaatste optie aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

DrivinUCrazy schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:40:
Zo lang je geen pijnlijke drukplekken hebt, is er niets aan de hand. Geen hoofdpijn tijdens het rijden?
Nee, nergens last van. Wat de andere posters zeggen, wellicht ga ik toch eens shoppen. Al is het maar voor de lol. Ik heb deze helm nota bene online gekocht, misschien tijd om er eens wat meer aandacht aan te besteden.

[ Voor 13% gewijzigd door TucanoItaly op 09-11-2021 07:45 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-08 22:08
Vorige week nieuwe motor gekocht, BMW R1200GS Adventure uit 2006
Mag aangepast worden in de startpost >:) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrGnaa9LCL0YVUk3YJ9WJpWVMQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZ6cFT4qpwL7KIFDfN5uW6dL.jpg?f=fotoalbum_large

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

TucanoItaly schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:44:
[...]

Nee, nergens last van. Wat de andere posters zeggen, wellicht ga ik toch eens shoppen. Al is het maar voor de lol. Ik heb deze helm nota bene online gekocht, misschien tijd om er eens wat meer aandacht aan te besteden.
De nieuwere shoei helmen kunnen ze pas maken naar je hoofd, hebben ze een personal fitting voor. Misschien kunnen ze dat daar wel mee opvangen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 01-09 17:12
A13X schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:54:
[...]

De nieuwere shoei helmen kunnen ze pas maken naar je hoofd, hebben ze een personal fitting voor. Misschien kunnen ze dat daar wel mee opvangen.
^ Dit. Mijn vriendin heeft eerder dit jaar ook een Shoei gekocht en de padding is daarbij ook naar haar hoofd gevormd, zij zweert er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Even frustatie uiten. Vanochtend haast (door een baby die schijnbaar niet echt haast had vanochtend), snel motorpak aan, nieuwe balaclava op, motor uit de garage gereden, start -ie niet. Accu plat. Grrr. Druppellader ook niet in de buurt, want heel de garage leeggeruimd voor asbest-sanering over een paar weken. Uiteindelijk dus weer omgekleed in de Italiaanse koekdoos gekropen om in de file aan te sluiten..

Zo'n fijn begin van de dag zo. De accu is nu denk ik 1,5 jaar oud, ik heb vrijdag nog gereden, maar toch loopt hij schijnbaar snel leeg óf hij laadt niet goed meer op. Starten is eigenlijk altijd wel een beetje moeizaam, alsof de startmotor een beetje onderbemeten is. Iemand suggestie, idee, mening, ervaring of medefrustratie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21:28
Heb je alarm of iets anders dat stroom trekt als die in de garage staat? Laatste keer een klein rondje gereden zodat de accu nauwelijks bijgeladen was toen je hem weg zette?
1,5 jaar is niet veel voor een accu, dus ik denk niet dat het aan de leeftijd ligt, maar wellicht aan hoe ermee omgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Jolke schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:39:
Heb je alarm of iets anders dat stroom trekt als die in de garage staat? Laatste keer een klein rondje gereden zodat de accu nauwelijks bijgeladen was toen je hem weg zette?
1,5 jaar is niet veel voor een accu, dus ik denk niet dat het aan de leeftijd ligt, maar wellicht aan hoe ermee omgegaan is.
Hij staat droog in de garage
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, en altijd aan de druppellader als hij meer dan een week niet bereden wordt. Ik rij met name woon-werkverkeer wat ongeveer 70km per dag is, en dat 3x per week. Wel met handvatverwarming (maar die schakelt direct uit als hij van contact gaat). Boosdoener zou eventueel de TomTom-houder kunnen zijn, die direct op de accu staat. Niet dat ik de TomTom erop laat zitten, maar heb wel eens eerder gehoord dat alleen de houder al de accu leeg zou trekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 16:31
Afgelopen weekend de Honda bobber verkocht...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVl6wZ_6k98YH-_HAX8_-gc3A55k_LS_8-HAPNlhFkoX3fDsBGtc-D5TGGyTk-nPemqOOG_sW5hFUuH3c6aiaS5tLrlEKbpDzWl6KV5Le-ll9bdUpMgC7InfNzAPb0c3Nfe4iXcA89J4vrQfCFq-dO1yQ=w1211-h909-no?authuser=0

deze mag dus uit de openingspost gehaald worden

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
FSJerra schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:29:
Mag aangepast worden in de startpost >:) [Afbeelding]
Gefeliciteerd en updated :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
s006110 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:15:
Afgelopen weekend de Honda bobber verkocht...

[Afbeelding]

deze mag dus uit de openingspost gehaald worden
Ook updated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
geert_s schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:47:
[...]

***members only***
, en altijd aan de druppellader als hij meer dan een week niet bereden wordt. Ik rij met name woon-werkverkeer wat ongeveer 70km per dag is, en dat 3x per week. Wel met handvatverwarming (maar die schakelt direct uit als hij van contact gaat). Boosdoener zou eventueel de TomTom-houder kunnen zijn, die direct op de accu staat. Niet dat ik de TomTom erop laat zitten, maar heb wel eens eerder gehoord dat alleen de houder al de accu leeg zou trekken.
Dat is een hoeveelheid km waarbij je idd mag verwachten dat de accu genoeg oplaadt. :)
TomTom-houder eraf halen? En de spanning meten van je accu, voor en na het rijden. Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

* Mike2k staat nog niet in de startpost -O-

Ik rij op een knalgele BMW r1100s uit '99

Ohja, @lolgast, wil je mij toevoegen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mike2k op 09-11-2021 16:50 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Mike2k we willen foto's zien. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Heb je het tweede deel van zijn post wel gelezen?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ja, precies daarom ja. _O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

418O2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:20:
[...]

Heb je het tweede deel van zijn post wel gelezen?

:P
}:|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJIRBvP4jWse3C5rodbNgXgl5nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjcmOuvwIcWSP8glkrKMsTQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens zit er nu wel een ander stuurtje op, namelijk een LSL superbike kit:
https://www.lsl-online.nl...w-r1100s-01-06-silver.jpg

Ik twijfel nog of ik hem terug bouw naar origineel omdat ik veel minder rij.

[ Voor 18% gewijzigd door Mike2k op 09-11-2021 15:43 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
geert_s schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:47:
[...]

***members only***
Er zit een 12V -> 5V omvormertje in, en die trekt daarmee dus inderdaad een lekstroompje.
Altijd achter een geschakelde spanning zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

mphilipp schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:10:
[...]

Ik heb het niet zo op motorkleding die niet aan de buitenkant wind- en waterdicht is. Als je dan een keer flink door de regen rijdt, absorbeert die buitenlaag water, en dan heb je waterkoeling. Beetje afhankelijk van je windbescherming heb je daar meer of minder last van.
Mijn pak (Klim) heeft maar één laag: ze noemen dat dan de technical shell. Die is van Goretex ProShell en natuurlijk cordura en weet ik wat voor dure namen (ze moeten die prijs ergens op baseren natuurlijk :+ ) om valbescherming te realiseren.
Als je in koud weer rijdt, kun je er zelf iets warm onder aan trekken. Een electrisch verwarmd jack bijvoorbeeld. Dat is lekker dun zodat je niet als Michelin mannetje op de motor zit. Ik heb een warm Merino wol shirt als base layer bij koud weer en ik kan kiezen uit 2 warme truien. Eentje voor gewoon frisse dagen en eentje (ook van Klim) die van Polar Fleece is gemaakt. Heel dun, maar lekker warm.
Ik vind dat systeem wel goed. Kies zelf wat je er onder draagt.
Ja, dat is een afweging om te maken. Rij zelf voornamelijk voor het plezier en dus vermijd de regen. Maar ik moet zeggen wel eens een flinke bui gehad en vond het eindelijk altijd wel meevallen met het absorberende van de buitenlaag. Verwacht ook dat de totale set die jij noemt ook een stukje duurder is dan deze van Rev'it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 14:29
@LankHoar Kan je mij ook toevoegen aan de startpost? *O*

MT09 / 2021 / Overijssel.

[ Voor 14% gewijzigd door -Muncky- op 10-11-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
fdees schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:25:
[...]

Ja, dat is een afweging om te maken. Rij zelf voornamelijk voor het plezier en dus vermijd de regen. Maar ik moet zeggen wel eens een flinke bui gehad en vond het eindelijk altijd wel meevallen met het absorberende van de buitenlaag. Verwacht ook dat de totale set die jij noemt ook een stukje duurder is dan deze van Rev'it.
Ik rij ook uitsluitend voor mijn plezier, maar dat betekent ook weekendjes, midweekjes, en als het kan ook nog langer. Dan heb je niet altijd het weer voor het uitkiezen.
Toch heb ik bewust een keuze voor een pak met een losse liner er in. Weet ik dat er een grote kans op een erg nat pak bestaat (lees: heel veel millimeters regen voorspeld of gegarandeerd de hele dag lang), trek ik daar bewust een regenpak over aan. Juist om dat absorberen te voorkomen.
Voor alle andere gevallen volstaat de losse liner. Ja, het is wat meer slepen, maar voor mij is dit tot nu toe de ideale combinatie gebleken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:16:
[...]

Er zit een 12V -> 5V omvormertje in, en die trekt daarmee dus inderdaad een lekstroompje.
Altijd achter een geschakelde spanning zetten!
Dit.
Mijn accu werd ook langzaam leeggetrokken door de Tomtom-mount (stroom was meetbaar met multimeter. Niet veel maar wel aanwezig). Nu achter geschakeld relais zitten (met de nieuwe handvatverwarming geïnstalleerd) en geen problemen meer.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

botoo

💀 too old to die young

Nieuwe jas gekocht, kon niet wachten tot Black Friday (en maar goed ook want niet meer op voorraad).
Voorkant heel beschaafd:
98122-17EM/022L

Achterkant wat kinderachtiger (maar ik vind het prachtig).
98122-17EM/022L

En als ik dan ik het donker rijd en het licht van achterliggend verkeer schijnt er op reflecteert het als een dolle:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bH8eQ6FYt3P5CNK0w5nPLHEF3pA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NLobg7UU04kUquNGoTg5gfym.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
JanPedaal schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:51:
[...]

Dit.
Mijn accu werd ook langzaam leeggetrokken door de Tomtom-mount (stroom was meetbaar met multimeter. Niet veel maar wel aanwezig). Nu achter geschakeld relais zitten (met de nieuwe handvatverwarming geïnstalleerd) en geen problemen meer.
Ik gebruik hem op het moment eigenlijk helemaal niet, dus ik denk dat ik de mount maar even helemaal in de kast gooi tot ik hem wee nodig heb. Ik heb ook nog een telefoonhouder op het stuur voor de korte navigatieritjes als ik de TomTom zelf ook niet bij me heb, dus het is sowieso al een drukke boel op het stuur.

Maar bedankt voor het delen van de ervaringen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• geert_s
Mag ik ook in de TS?

Honda CB1000R uit 2011, al rijdend in Zuid-Holland als de accu niet leeg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bu-zb-yv2pYxXH64ob5V7fpoPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rPHbvHTN4KH9eGWEiuY8eysB.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
geert_s schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:42:
[...]

al rijdend in Zuid-Holland als de accu niet leeg is.

[...]
Je tikt hem zelf al in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FSJerra schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:29:
Kijk, er zijn nog verstandige mensen in de wereld.... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:49
mphilipp schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:55:
[...]

Kijk, er zijn nog verstandige mensen in de wereld.... 8)
Dan zijn er veel verstandige mensen ;)
Immers is volgens mij die BMW een van de best verkocht van de afgelopen jaren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:57:
Dan zijn er veel verstandige mensen ;)
Immers is volgens mij die BMW een van de best verkocht van de afgelopen jaren toch?
Precies! Een goed teken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:11:
Nieuwe jas gekocht, kon niet wachten tot Black Friday (en maar goed ook want niet meer op voorraad).
Voorkant heel beschaafd:
[Afbeelding: 98122-17EM/022L]

En als ik dan ik het donker rijd en het licht van achterliggend verkeer schijnt er op reflecteert het als een dolle:
[Afbeelding]
Nette jas! Zelf ben ik niet zo van de doodshoofden maar dat reflecteren is wel zeer goed uiteraard.

@-Muncky- heb je ook een foto? Als je die even in je vorige post plaatst dan zal ik je toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

botoo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:11:
Voorkant heel beschaafd:

[Afbeelding]
Erg mooie jas. Alleen jammer van dat merkje erop 🤡
Ikzelf heb de Difi Springsteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JPy9bemyIx6rXACa4Dc2gZBozQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Af3OzqzO6pRsqyN4ke3RGb7M.jpg?f=user_large

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

<3

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mooi jasje. Mist alleen een HD logo 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@-Muncky- @geert_s toegevoegd aan OP. @-Muncky- mis alleen nog je foto. Als je een linkje geeft en me tagt voeg ik die nog toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wil binnenkort aan de OP gaan sleutelen, en deze wat opfrissen (heb al hier en daar wat kleine dingetjes toegevoegd/aangepast). Zal nog wel een paar weken duren, erg druk met werk enzo momenteel - midden december vakantie.

Het overzicht met alle gebruikers en hun motoren zou ik graag weergeven op een andere manier: een interactieve manier zodat je zelf kunt filteren op bijvoorbeeld locatie, merk of bouwjaar. Tenminste, ik vind dat wel interessant :) Weet iemand of dat mogelijk is in HTML? Mijn kennis van HTML is vrij basic namelijk. Het alternatief is om wellicht 2 lijstjes te posten (1 op locatie zoals nu, en 1 op merk), maar voor obvious reason is dat niet erg handig.

Overigens, andere suggesties voor aanpassingen zijn ook welkom. Voel je vrij een DM te sturen of een post met tag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:39:
Ik wil binnenkort aan de OP gaan sleutelen, en deze wat opfrissen (heb al hier en daar wat kleine dingetjes toegevoegd/aangepast). Zal nog wel een paar weken duren, erg druk met werk enzo momenteel - midden december vakantie.

Het overzicht met alle gebruikers en hun motoren zou ik graag weergeven op een andere manier: een interactieve manier zodat je zelf kunt filteren op bijvoorbeeld locatie, merk of bouwjaar. Tenminste, ik vind dat wel interessant :) Weet iemand of dat mogelijk is in HTML? Mijn kennis van HTML is vrij basic namelijk. Het alternatief is om wellicht 2 lijstjes te posten (1 op locatie zoals nu, en 1 op merk), maar voor obvious reason is dat niet erg handig.

Overigens, andere suggesties voor aanpassingen zijn ook welkom. Voel je vrij een DM te sturen of een post met tag :)
Ja, dat kan wel. Maar... op t forum gebruik je bb-code. En daar kan een stuk minder mee, helaas.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:32
Het was vanavond Tweakers awards in Amsterdam.
Ik was genomineerd voor een community prijs: "meest gewaardeerde forum post"

Tijdens een hele leuke avond in het Tropenmuseum (KIT) met wat lekkers te eten en drinken kwam uiteindelijk tijdens de prijsuitreiking mijn categorie voorbij, de communiteit awards.
... Helaas niet gewonnen, 2 de plaats (eerste verliezer dus)

Als jullie je nou afvragen waarom ik dit hier post..
Het topic waarmee ik in de top 3 genomineerd was:
Bommes in "De nieuwe Guzzi uitlaten, mijn reisverslag van een motortrip"

Reden te meer om volgend jaar er weer op uit te trekken met mijn bike.

Eerste plek:
@tweebel met zijn topic:
Ziekenhuis-ICT in tijden van Corona
Tweebel gefeliciteerd met je overwinning _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 10-11-2021 22:22 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Bommes schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:20:

Tijdens een hele leuke avond in het Tropenmuseum (KIT) met wat lekkers te eten en drinken kwam uiteindelijk tijdens de prijsuitreiking mijn categorie voorbij, de communiteit awards.

Eerste plek:
@tweebel met zijn topic:
Leuk, gefeliciteerd @Bommes !
En ik begrijp dat je nieuwe uitlaten op je Guzzi hebt?! 🤓

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:20:

Eerste plek:
@tweebel met zijn topic:
En kreeg je als troostprijs een liter motorolie? * Jolke rent. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Jolke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:39:
[...]

En kreeg je als troostprijs een liter motorolie? * Jolke rent. :+
Of een waardebon om een echte offroad fiets te kunnen huren voor TET-routes? * 418O2 rent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
@Bommes luister niet maar de jaloerze reacties :P

Ik heb nu net de eerste 1000 km op mijn motor gedaan en moet zaterdag voor een beurt. Ik zou willen dat mijn eerste 1000 zo mooi waren!! Hoewel het meeste woon-werk verkeer toch alle keren wel genoten :)

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:53

Investig8or

What goes up, could come down

Nu ik mijn motor eens wat meer wil gebruiken, eindelijk de uitrusting weer op orde heb en dus in wat koudere en vochtigere omstandigheden rij, komen er uiteraard wat "nieuwe" ervaringen voor die niet altijd gewenst zijn. :F

Eerste is het zonnevizier in de Shoei: normale vizier blijft door de Pinlock prima ontwasemd, maar het zonnevizier beslaat als een malle ook met alle ventilatie open (en dat is nog best frisjes zo in de vroege ochtend :X ). Is er een aan te raden goedje om dit te voorkomen?

Tweede is een eigenaardigheid van de motor (VFR800): starten gaat prima, (automatisch) verhoogd stationair als het koud is naar ~2300 rpm en na een stuk rijden, dus bij warme motor, weer terug naar normaal. Het probleem is als ik wegrij na een koudere nacht: toeren rond de 2300>eerste versnelling>koppeling los dan gaan de toeren omhoog en blijven zonder gas geven een beetje hangen rond de 3500-4000. Dat maakt de eerste twee rotondes gelijk een uitdaging want in zijn 2 gaat het wat te hard en in 1 is het ook niet soepel, dus doe ik maar slippende koppeling :/ . Ik heb gelezen dat er een "wax-unit" dit regelt, is die dan toe aan vervanging? Of is daar iets aan te onderhouden of bekijken?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Motor aan de lader gehangen, en gelukkig vanochtend weer starten als een zonnetje. Viel ook wel op hoe makkelijker hij startte, schijnbaar ging dat dus al steeds een beetje moeizamer. Meteen die TomTom-houder eraf maar wel lekker de handvatverwarming aan. Nu hopen dat ik nog thuis kom vanavond :X

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:49
Investig8or schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:16:
Nu ik mijn motor eens wat meer wil gebruiken, eindelijk de uitrusting weer op orde heb en dus in wat koudere en vochtigere omstandigheden rij, komen er uiteraard wat "nieuwe" ervaringen voor die niet altijd gewenst zijn. :F

Eerste is het zonnevizier in de Shoei: normale vizier blijft door de Pinlock prima ontwasemd, maar het zonnevizier beslaat als een malle ook met alle ventilatie open (en dat is nog best frisjes zo in de vroege ochtend :X ). Is er een aan te raden goedje om dit te voorkomen?

Tweede is een eigenaardigheid van de motor (VFR800): starten gaat prima, (automatisch) verhoogd stationair als het koud is naar ~2300 rpm en na een stuk rijden, dus bij warme motor, weer terug naar normaal. Het probleem is als ik wegrij na een koudere nacht: toeren rond de 2300>eerste versnelling>koppeling los dan gaan de toeren omhoog en blijven zonder gas geven een beetje hangen rond de 3500-4000. Dat maakt de eerste twee rotondes gelijk een uitdaging want in zijn 2 gaat het wat te hard en in 1 is het ook niet soepel, dus doe ik maar slippende koppeling :/ . Ik heb gelezen dat er een "wax-unit" dit regelt, is die dan toe aan vervanging? Of is daar iets aan te onderhouden of bekijken?
Heb dit met de ktm ook gehad.
Ik had underbar mirrors geplaatst en daarbij het gashendel wat verplaatst, blijkbaar kan het dan wel eens zijn dat je ride bij wire in de war raakt. Schrok wel even toen ik voor een bocht wou remmen maar de ktm rustig met 50km door bleef gaan :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:26:
Nou lekker dan. Ik zit hier in te wachten totdat de bus komt. Het wordt wel een beetje koud inmiddels...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
geert_s schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:28:
@LankHoar haal me maar weer uit de OP, ben helemaal klaar met deze machine. Motorrijden is niets voor mij.
* LankHoar rent ook hard weg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
LankHoar schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:16:
[...]

[...]

Koop een Honda zeiden ze, is betrouwbaar zeiden ze. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
LankHoar schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:16:
[...]

[...]

Grrrr alle posts van geert_s doorgezocht omdat ik niet snapte waarom hij ineens was gestopt! |:(

• geert_s
Zorg schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:48:
[...]

Grrrr alle posts van geert_s doorgezocht omdat ik niet snapte waarom hij ineens was gestopt! |:(
Geen paniek, ik heb er alle vertrouwen in dat -ie gewoon start zo. En anders zijn jullie de eerste die het horen (naast iemand die me daadwerkelijk weer op weg kan helpen). Wie woont er ook alweer in Rotterdam? :*)

• NLDViane
  • Laatst online: 29-08 08:30
@geert_s je bent toch niet gestrand in een gebied zonder bereik he?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ah, een doorgewinterde BMW rijder. :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
@NLDViane @A13X @Jolke Zonder problemen thuis gekomen hoor! Althans, zonder motorproblemen dan. De rest van de problemen had ik al, dus daar hebben we het verder niet over 8)7

Pagina: 1 ... 357 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.