LankHoar schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:09:
Zo, vandaag het voorlopig laatste ritje in Tsjechië gemaakt. Morgenochtend rijd een maat van mij uit Nederland op mijn motor daarheen. Dan overwintert mijn motor daar alvast en hoop ik begin volgend jaar te remigreren. Met 8 graden was het wel vrij fris, maar mijn nieuwe broek hield me goed warm. Straks in Nederland heb ik ook fatsoenlijk warme handschoenen (mede mogelijk gemaakt door @
harley ), want ik had nou toch vrij koude vingers met mijn dunne zomerhandschoenen
Twijfel er over om
deze bijpassende winterjas te kopen naast mijn broek. De twijfel? Het is me niet duidelijk of dit nu echt een motorjas is, afgaande op het artikel dat Rev'it geplaatst had over hoe de keurmerken werken. Maar tegelijkertijd zie ik die CE keurmerken eigenlijk overal enkel vermeld staan voor de kniestukken ed en niet voor de hele broek/jas (zo ook voor Revit:
https://www.motozem.cz/ka...u-revit-sand-4-h2o-hnede/).
Anderzijds kan ik wellicht mijn huidige broek nog omruilen, en dan zo'n Rev'it Sand 4 H2O broek en jas kopen. Wel een compleet andere prijsklasse, maar wel ook waterdicht en zeker weten gekeurd als motorkleding. Wat zouden jullie doen?
Het klopt op de beschermers zie je de CE levels 2 en 1 terug. Dat is hoeveel impact ze kunnen hebben 1 is het minimum en 2 is hogere impact. Dus met level 2 zal je een hardere klap kunnen opvangen op de beschermers, of minder last hebben ivt level 1.
Wat een merk als Rev'it daarnaast nog in hun kleding zet is. Andere merken zouden dit ook doen is de letterklasse volgens EN 17092-2:2020. Dat is voor de Sand 4 AA, heb deze zelf hangen hier en daarin staat dit op het label. Let op dit is een combinatie van schokabsorptie met de protectors en het slijtvast van de stof.
Ik kan niet terugvinden wat er op de labels staat van de RSA-broek of jas, maar daarin zou het officieel ook moeten staan als dit geen oud model is. Want dit is in 2020 ingevoerd en kleding die ouder is hoeft niet volgens die norm getest zijn. Maar ik ga er vanuit dat als het op de europese markt verkocht wordt dat het wel aan bepaalde richtlijnen voldoet.
Het materiaal van de Rev'it sand is Ripstop polyester, dat zegt niets over de dikte van het materiaal, maar de verwerking. Er zitten dan verstevigingsstroken om de centimeter (ofzo) waar als het gaat scheuren dit stopt (aka ripstop). 600D van de RSA is de dikte van het materiaal, wat wordt gezien als een steviger polyester.
ik heb dit complete revit pak gekocht, omdat mijn vorige de offtrack te groot was geworden (aka 30+ kg afgevallen) en ik bepaalde zaken daarin net niet top vond. De Sand was dit verbeterd, omdat dit het nieuwste en "beste" Rev'it pak is zonder goretex (wat qua waterdichtheid weer een andere discussie is). Ben er zelf zeer over te spreken qua kwaliteit en features.
Maar of je het moet inruilen ligt natuurlijk aan jezelf. Ik rij er heel het jaar mee door (hobbymatig) maar vind het wel fijn om een goed pak te hebben. de RSA zal niet onveilig zijn als een korte broek, maar is ook geen full leathers met airbag.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future