Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
En vervolgens het ding nog 2km naar huis kunnen duwen.
Morgen maar eens kijken wat de schade is buiten de koppakking
leeg
Voor de Noraly fans, Itchy Boots bij Highside Lowside van Revzilla.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Smartphone op het stuur en gekoppeld aan de headset.TucanoItaly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:15:
Na m’n laatste prent wil ik eigenlijk wel geattendeerd te worden op flitsers. Ik ben geen fan van smartphones op m’n stuur. Ik heb wel een Garmin Zumo maar die kan dat volgens mij niet. Hoe doen mensen dit?
Awesome
Maar ik ben geloof ik ouderwets
[ Voor 30% gewijzigd door Xenophon op 13-11-2021 17:18 ]
Bougies vervangen, tank schoonmaken (zitten wat roestplekjes in) en de carburateur laten reinigen (eerst even kijken hoe vies dat ding van binnen is).
De schijven hebben wat diepere groeven en zijn aan het zeuren tijdens het remmen. Zit eraan te denken om deze te vervangeneen mooie set TRW schijven en blokken kopen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk welke schijven dat moeten zijn.
TRW geeft in hun zoekoptie aan dat ik de MST206 moet hebben (fixed ring). Echter ben ik vrij zeker dat ik de MSW272 moet hebben (floating) gezien er nu floating schijven op zitten.
Als ik in hun keuringsdocumenten kijk voor fixed en floating staat dat het beide gewoon kan... Neig ernaar om het erop te gokken en de floating te bestellen gezien mij dit de juiste lijkt.
Betreft een Honda CBF 600 SA uit 2006 (PC38)
En weet iemand een shop waar ik die onderdelen goedkoper kan krijgen dan bij Louis? Nr1 motoren en de motordealer waren in ieder geval een stuk duurder.
Hebben leuke prijzen voor schijven.
https://www.motorcyclespareparts.eu/nltimpy007 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:36:
Het is winter en dat betekent dat ik de motor voor een bepaalde tijd uit elkaar kan halen.
Bougies vervangen, tank schoonmaken (zitten wat roestplekjes in) en de carburateur laten reinigen (eerst even kijken hoe vies dat ding van binnen is).
De schijven hebben wat diepere groeven en zijn aan het zeuren tijdens het remmen. Zit eraan te denken om deze te vervangeneen mooie set TRW schijven en blokken kopen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk welke schijven dat moeten zijn.
TRW geeft in hun zoekoptie aan dat ik de MST206 moet hebben (fixed ring). Echter ben ik vrij zeker dat ik de MSW272 moet hebben (floating) gezien er nu floating schijven op zitten.
Als ik in hun keuringsdocumenten kijk voor fixed en floating staat dat het beide gewoon kan... Neig ernaar om het erop te gokken en de floating te bestellen gezien mij dit de juiste lijkt.
Betreft een Honda CBF 600 SA uit 2006 (PC38)
En weet iemand een shop waar ik die onderdelen goedkoper kan krijgen dan bij Louis? Nr1 motoren en de motordealer waren in ieder geval een stuk duurder.
https://www.japparts.nl
https://www.cmsnl.com/
Die eerste en laatste hebben goede exploded views van motoren en zijn makkelijk om originele artikelnummers te vinden. De eerste 2 heb ik in het verleden geregeld naar tevredenheid gebruikt.
De middelste heeft ook een sloopmotoren/onderdelen pagina.
Awesome
Ik koop ook al jaren mijn remmerij bij KS parts en ben dik tevreden. Hele strakke prijzen en de communicatie via mail gaat ook heel makkelijk als je bv speciale opties wilt bespreken.charrel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:09:
Stuk terug heb ik een adresje in Duitsland gepost, die zijn veruit het goedkoopst. Ksparts.de dacht ik.
Hebben leuke prijzen voor schijven.
4x2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
Zucht, de MBX is weer stuk, dit keer met een gigantische witte wolk die nogal zoet rook en de achterkant van de motor behoorlijk vochtig heeft gemaakt.
En vervolgens het ding nog 2km naar huis kunnen duwen.
Morgen maar eens kijken wat de schade is buiten de koppakking
:strip_exif()/f/image/XhfnxWuf8hLXqWlyj98n83Q9.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar verder zo te zien niks boeiends, dus, nieuwe pakking dr tussen, 5Nm vaster, iets grotere hoofdsproeier en gaan
leeg
Tjeemig nu weet ik weer waarom ik die 2takt periode echt niet mis.4x2 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:53:
[...]
[Afbeelding]
Maar verder zo te zien niks boeiends, dus, nieuwe pakking dr tussen, 5Nm vaster, iets grotere hoofdsproeier en gaan
Okay de echte kennis van nu had ik vroeger toen ik 16 was niet dus het was meer prutsen dan echt iets repareren.
Vastlopers, rotte carburateurs, compleet gaar gesleutelde onderdelen zodat elk boutje ongeveer dol draait.

Ooit een Honda NSR 50 (snel) gehad,. Ding liep best bruut hard maar onder in de toeren was er echt niemand thuis, dus dat was continu jagen/janken en toeren draaien.
Kreeg het hok gewoon niet fatsoenlijk afgesteld.
Of mijn eerste brommer, een Vespa Si, waarvan de carburateur niet meer vast wilde blijven zitten op het blokje en de vlotter defect was.
Dus met een blok hout achter het luchtfilter gedrukt zat het geheel vast en elke 250 meter sloeg het ding af.
Dat eerste ritje naar huis nadat ik dat ding had gekocht (voor 200 guldens) was best herinneringswaardig.
Evengoed, motoren..
Die van mij staan nog verspreid gestald, de Guzzi in ons oude (verkochte maar nog niet overgedragen) huis en de Vespa bij mijn schoonmoeder in de schuur.
Terwijl het vandaag volgens mij best een lekker dag is om ff te gaan rijden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Overigens doet ie het ondertussen alweer, duurde wel even voor ie bleef lopen omdat de boost bottle en het carter nog vol met koelvloeistof zaten. En toen duurde het nog wat langer voor alles dr weer doorheen gestookt was, dus ik heb wel een paar rookgordijntjes getrokken
Binnenkort maar weer verder priegelen met de afstelling, stationairsproeier klopt iig niet helemaal.
leeg
:strip_exif()/f/image/Fft4WjdCpeSWwgyRiXaCTRCY.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een rondje van een slordige 230km, weer was goed, beetje fris, maar daar had ik me tegen gekleed.
En zelfs een stukje onverhard! Wat natuurlijk bij een GS hoort
Hier een paar impressie foto's
:strip_exif()/f/image/3jY8tDTYRauhwmUSZzKYbwmz.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/X5WptWa3y4gHk3zKCOv3EaJU.jpg?f=fotoalbum_medium)
Met een opkomst van 60 motoren waren we een aardig event om te zien!
(geintje natuurlijk)
Ziet er leuk uit! zit zelf naar die f800gs te kijken als mogelijke vervanger van de KTM.
Waren er ook nog èchte motoren?Vuikie schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:23:
Gisteren met de bmwgsclub.nl een rondje gereden door de provincie utrecht:
[Afbeelding]
Een rondje van een slordige 230km, weer was goed, beetje fris, maar daar had ik me tegen gekleed.
En zelfs een stukje onverhard! Wat natuurlijk bij een GS hoort![]()
Hier een paar impressie foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met een opkomst van 60 motoren waren we een aardig event om te zien!
Mooi man, en een mooie rit ook aan de route te zien. gpx linkje toevallig beschikbaar?
Er waren 2 non-BMW motoren (Versys' volgens mij). Maar ik weet niet of dat wel 'echte' motoren zijnJolke schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:26:
[...]
Waren er ook nog èchte motoren?
Mooi man, en een mooie rit ook aan de route te zien. gpx linkje toevallig beschikbaar?
Hier een linkje naar waar de GPX gepost staat, ik weet alleen niet of je die kan zien zonder dat je lid bent.
Moet je de kaart wel regelmatig updaten. En variabele snelheid (denk aan een willekeurige snelweg, overdag 100kmh, snachts 130) daar kan de Zumo nie mee omgaan.Xenophon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:04:
Garmin Zumo geeft de maximum snelheid aan, inclusief waarschuwing als je te hard rijdt. Je daaraan houden zou een oplossing kunnen zijn…
Maar ik ben geloof ik ouderwets
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik weet dat je (vroeger?) met MapSource de rekensnelheden kon aanpassen op de Garmin. Ik meen dat ie ~85% aanhield van de Max snelheid als gemiddelde snelheid.DrivinUCrazy schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:41:
De tomtom kan dat tegenwoordig geloof ik wel, die variabele snelheden. Alleen de gemiddelde snelheid op de Nederlandse snelweg klopt dan weer geen ruk van. Als ik 10-20 km/h boven de toegestane snelheid rij kom ik overdag alsnog na de berekende eindtijd aan. Daar vertrouw ik dus niet meer op. Maar ach, die paar minuutjes... Een verkeerslicht kan je meer vertraging opleveren.
Dat kon je dan voor binnen, buiten de bebouwde kom en autoweg en snelweg instellen.
Maar inderdaad, een brug of file en je 'tijd' gaat eraan. Gellukig heb je op de twee wieler natuurlijk veel minder last hebt van file.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Als we met een groep rijden klopt het veel beter.
Voor degenen die zich dan afvragen hoeveel ik stop: na 75 minuten rijden stop ik 15 minuten. Dat kan ik dan een hele dag volhouden.
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-11-2021 20:04 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nope, geen access.Vuikie schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:39:
[...]
Er waren 2 non-BMW motoren (Versys' volgens mij). Maar ik weet niet of dat wel 'echte' motoren zijn![]()
Hier een linkje naar waar de GPX gepost staat, ik weet alleen niet of je die kan zien zonder dat je lid bent.

Nu opzoek naar een een motor lift.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Welke Zumo heb je? Want de XT kan het volgens mij wel.TucanoItaly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:15:
Na m’n laatste prent wil ik eigenlijk wel geattendeerd te worden op flitsers. Ik ben geen fan van smartphones op m’n stuur. Ik heb wel een Garmin Zumo maar die kan dat volgens mij niet. Hoe doen mensen dit?
Gamertag: timmie271
Niemand. Vervoer heet nu mobiliteittimmie271 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:22:
Wie heeft het topic verplaatst.... Kon het niet eens meer terugvinden daar waar het altijd stond
Oh, vandaar dat ik het niet kon vinden
Gamertag: timmie271
Ik heb dat met mijn Scorpion Belfast (jethelm model), ook dan zie ik een drukpunt op mijn voorhoofd, maar eigenlijk alleen als ik richting een uur of langer rijdt, pijnlijk, nee? maar merk wel dat net op dat plekje wat meer druk op voorhoofd zit. Wel heb ik het idee dat het uitmaakt of ik mijn haar wat langer heb of dat ik net bij de kapper ben geweest, wat niet zo vaak voorkomt... tja iets meer vulling in de helm aan de achterkant zorgt dat de voorkant natuurlijk iets krapper zitTucanoItaly schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:30:
...
Ik heb een Scorpion EXO-920 helm en die past perfect, maar kennelijk klemt deze bij het voorhoofd. Anders zou m'n vriendin het niet zien, uren na motorrijden.
Die helm is al maat XL (60-61 cm). Is er groter? Of is dat niet aan te raden? Of zou ik wellicht beter gewoon een klein laagje van het piepschuim aan de voorkant kunnen weghalen?
Beetje rare vraag, maar er zijn vast meer mensen met een afwijkende schedel
Ideaal om de vrijheid van het motorrijden te combineren met fotografie.
Ik ga het maken van foto's ook doorzetten in de winter. Minder motoren en meer natuur/straat fotografie.
Wat doen jullie tijdens de winterstop?
:strip_exif()/f/image/GBBH2d1O51dbEmcpGrYDsamM.jpg?f=fotoalbum_large)
MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,
Winterstop? Welke winterstop?spijk860 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:14:
Buiten de ruim 15.000km die ik dit jaar op twee wielen heb doorgebracht ook maar eens fotografie als hobby er bij genomen.
Ik ga het maken van foto's ook doorzetten in de winter. Minder motoren en meer natuur/straat fotografie.
Wat doen jullie tijdens de winterstop?![]()
[Afbeelding]
Sleutelbeenbreuk hielp niet echt, precies aan het begin van het seizoen. Hopelijk volgend jaar wat meer km's
Wachten op een zonnige dag zonder pekel. Dan stoelverwarming en handvatverwarming aan en gaan met die banaanspijk860 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:14:
Buiten de ruim 15.000km die ik dit jaar op twee wielen heb doorgebracht ook maar eens fotografie als hobby er bij genomen.
[Afbeelding]
Ik heb dit jaar ook maar 15.000 km gereden. (Ja, dankzij 3,5maanden stilstand is het woordje 'maar' hier terecht)spijk860 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:14:
Wat doen jullie tijdens de winterstop?
Normaal gesproken gebruik ik de 'winterstop', die bij mij duurt van de kerstdagen tot Aswoensdag of zo lang het blijft vriezen, om hier en daar wat te knutselen aan de motor. Wat hobbyprojectjes. Denk aan het mooi knutselen van een dashboardje waar ik de mistlampschakelaar in heb verwerkt, het maken van een GPS logger op basis van Arduino, de valbeugels opnieuw in de lak zetten, dat soort dingetjes.
Dit jaar heb ik geen wensen meer bij deze motor, dus ik zoek nog een hobby. Maar als er geen pekel ligt, rij ik gewoon.
Het was koud die dag, en onder m'n helm had ik m'n balaclava op. Ik had niet gedacht dat zo'n dun stukje stof het verschil zou maken, maar dat moet het geweest zijn. Ik kan het anders ook niet verzinnen.spacy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:53:
tja iets meer vulling in de helm aan de achterkant zorgt dat de voorkant natuurlijk iets krapper zit
Met een balaclava op krijg ik ook hoofdpijn, zonder niet. Zit bij mijn balaclava een naad in het midden waar hij dus wat dikker is. Vermoed dat het daar aan licht.TucanoItaly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:13:
[...]
Het was koud die dag, en onder m'n helm had ik m'n balaclava op. Ik had niet gedacht dat zo'n dun stukje stof het verschil zou maken, maar dat moet het geweest zijn. Ik kan het anders ook niet verzinnen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Nu op zoek naar een mooie motor
Gefeliciteerd! Overweeg eens elektrisch. De MIA mag nogZjemm schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:29:
Nu op zoek naar een mooie motor
Ik heb volgende gevonden, maar ik verstuur liever niet naar Amerika.
https://2wheeldynoworks.c...l-in-ecu-flashing-service
Motor Kawasaki z900 2021
Zo zou ik in januari een volledige uitlaatlijn en een quickshifter willen bestellen.
Thanks
Niet doen zou ik zeggen. Dan gelijk naar een tuner waar je hem op een dyno kunt zetten en echt op maat kunt maken. Is ook niet duurder dan de link die je post.Spacewide schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:46:
Kent er iemand een ECU tuner? Eventueel per post in Europa? Ik wil geen PowerCommander piggyback.
Motor Kawasaki z900 2021
Zo zou ik in januari een volledige uitlaatlijn en een quickshifter willen bestellen.
Thanks
Een standaard map gaat je namelijk hetzelfde brengen als een piggy.
[ Voor 3% gewijzigd door FBTN op 16-11-2021 21:45 ]
I took the blue pill…
Je zou bij Ruud Fredriks / Tovami eens kunnen kijken/informeren.. Die levert maatwerk, daar zijn van hier wel meer mensen geweest geloof ik.Spacewide schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:46:
Kent er iemand een ECU tuner? Eventueel per post in Europa? Ik wil geen PowerCommander piggyback.
Motor Kawasaki z900 2021
Thanks
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Dit dus. Als het niet custom en specifiek op jouw setup is gemapped dan is het niet veel waardFBTN schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:44:
[...]
Niet doen zou ik zeggen. Dan gelijk naar een tuner waar je hem op een dyno kunt zetten en echt op maat kunt maken. Is ook niet duurder dan de link die je post.
Er zitten 2 standen op, 12W en 24W (grofweg), maar ik was te lui om het allebei aan te sluiten.
Ik kon me herinneren dat op mn silverwing de hoogste stand bijzonder heet was, maar dat zou met dit identieke matje vast niet nog een keer gebeuren.
Nou, wel dus, binnen 5min begint het aan de bovenste grens van comfortabel heet te komen en binnen 10min zit je paniekerig naar het knopje te zoeken omdat je het idee hebt dat je zelf eerder in de fik vliegt dan de scooter.
Misschien straks toch maar even de stekkertjes omwisselen en zorgen dat ie alleen op de lage stand kan

En de PS150 is gisteren ook het laatste kuipdeel voor binnen gekomen, dus die zit ook weer in elkaar.
Twijfel alleen of ik m ga verzekeren, weekje gebruiken en daarna te koop zetten, met als risico dat er niemand komt.
Of gewoon wachten op beter weer, maar dan staat dat ding weer 3 maanden in de tuin te niksen...
leeg
Ik heb een schamele 2300 km gereden dit jaar. Volgend jaar weer eea op de planning - de zomer viel dit jaar anders uit dan gedacht.
Dan blijft er maar weinig vrije tijd over om te gaan sturen.
En al helemaal als je ongewenst de balhoofdhoek steiler maaktBommes schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:36:
Ik heb dit jaar ook erg weinig gereden maar goed dat was te verwachten met de geboorte van ons (eerste) kindje op 1 maart.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik ben juist meer gaan rijden sinds de geboorte van mijn dochter, maar dan wel woon-werkverkeer. Veel minder last van files, dus eerder thuis. En dat is dan wel weer fijn voor moeder de vrouw die tegen het eind van de dag wel even klaar is met flesjes en poepluiers.Bommes schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:36:
Ik heb dit jaar ook erg weinig gereden maar goed dat was te verwachten met de geboorte van ons (eerste) kindje op 1 maart.
Honda CBF1000 uit 2008, provincie Utrecht.
:strip_exif()/f/image/0DTvjghKiMk0hlLP8gOqJeCe.jpg?f=fotoalbum_large)
Twee suggesties voor de startpost:
1. Misschien de irc informatie eruit halen, daar gebeurt vandaag de dag niets meer..
2. In plaats van provincie misschien overgaan op de plaatsnamen? Mijn provincie is best klein (Utrecht) en ik zit sneller in Gelderland i.p.v. de andere kant van mijn eigen provincie. Maakt het organiseren van ritjes met elkaar misschien makkelijker, als daar behoefte aan is...
Is die 15k km's puur hobby of ook woon-werk verkeer?spijk860 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:14:
[Afbeelding]
Zelf dit jaar minder dan 2k km's gemaakt en sinds ik een nieuwe auto heb (A35 AMG) de motor niet meer uit de schuur geweest

Mooie foto trouwens. Ben benieuwd naar verdere pics
Voor de anonimiteit is een provincie weer prettiger, niet iedereen woont in een stad met 100+k inwonersbadkuip schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:13:
@LankHoar mag ik ook in de startpost?
[Afbeelding]
offtopic:
1. Misschien de irc informatie eruit halen, daar gebeurt vandaag de dag niets meer..
2. In plaats van provincie misschien overgaan op de plaatsnamen? Mijn provincie is best klein (Utrecht) en ik zit sneller in Gelderland i.p.v. de andere kant van mijn eigen provincie. Maakt het organiseren van ritjes met elkaar misschien makkelijker, als daar behoefte aan is...
Die maps in die service zijn natuurlijk geen standaard maps.. maar prefab maps gebaseerd op assumptions van vergelijkbare setups.. dat kan in principe natuurlijk al een goede winst geven.FBTN schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:44:
[...]
Niet doen zou ik zeggen. Dan gelijk naar een tuner waar je hem op een dyno kunt zetten en echt op maat kunt maken. Is ook niet duurder dan de link die je post.
Piggybacks zoals power commander zijn een beetje een ding voor oudere moteren, de ECUs van moderne moteren trappen niet meer in de neppe data die ze binnen krijgen..
Toevallig stond er in BIKE (or RIDE) magazine net een heel artikel over ECU map tuning.. ik zal eens kijken of ik die hier kan delen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Pfff dit jaar, vanwege corona, maar een schamele 7000km gereden ipv de "normale" 30k die ik per jaar rijdt.Jolke schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:25:
Wow, wat een hoeveelheid km's die jullie rijden.
Ik heb een schamele 2300 km gereden dit jaar. Volgend jaar weer eea op de planning - de zomer viel dit jaar anders uit dan gedacht.
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant (gezien de hoge benzine prijzen) ook weer niet....
Ik heb echt een hekel aan kou, winterslaap zou perfect zijn voor mij
Als het niet te koud is dan ga ik wellicht ook nog wel een klein rondje rijden. zadelverwarming zou ik ook wel willen, helaas is die optie er niet voor mijn DukeMikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:38:
[...]
Wachten op een zonnige dag zonder pekel. Dan stoelverwarming en handvatverwarming aan en gaan met die banaan
Volgend seizoen komen er weer zat mooie dagen. Ik moet zeggen na 15000km ben ik ook wel eens blij als ik de Duke even kan laten staan.418O2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:36:
Dan heb je ongeveer 14.900 km meer gereden dan ik op mijn Duke @spijk860
Sleutelbeenbreuk hielp niet echt, precies aan het begin van het seizoen. Hopelijk volgend jaar wat meer km's
Is het je hoofdvervoersmiddel?spijk860 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:56:
[...]
Volgend seizoen komen er weer zat mooie dagen. Ik moet zeggen na 15000km ben ik ook wel eens blij als ik de Duke even kan laten staan.
Ja en nee. Als thuiswonende student is er vaak wel een auto beschikbaar. Als dat niet het geval is en ik kan met het OV naar mijn bestemming dan maak ik daar ook nog wel met regelmaat gebruik van.
Mijn huidige stage/werk zijn beide niet fatsoenlijk te bereiken met het OV, dan wordt de Duke iets meer gebruikt voor woon/werk ritjes.
15k op een 693cc 1-cil is gewoon aardig wat. Soms ben ik dan blij dat ik er af kan stappen als het bijvoorbeeld wat kouder of regenachtig is.
[ Voor 12% gewijzigd door spijk860 op 17-11-2021 14:41 ]
Ik heb mijn oog laten vallen op een ducati scrambler, Denk dat ik beide maar even proef ga proberen te rijden.
het word voor mij een eerste motor, maar ik heb geen zin om na een tijdje al weer over te moeten gaan op een ander.
De Ducati nightshift vind ik qua looks erg mooi, maar is een 800 cc (deze wil ik wel sowieso testen)
De Ducati 1100 sport pro is helemaal vet, maar veel te duur (wel 1100)
De Ducati pro dark (ook 1100cc) deze wil ik ook testen om het verschil te voelen tussen de 800 en 1100
maar ben benieuwd of hier mensen zijn die ook met eenzelfde soort verschil naar motoren hebben gekeken en op basis waarvan je dan uiteindelijk voor een hebt gekozen
Ik heb zelf de Monster 696 en Monster 1100 gereden en de laatste gekocht. Ik kwam van een Honda CB600 met ~95pk en de 696 had dan gewoon te weinig pk's voor mij. Boven de 100kmh zat ik echt te wachten tot hij wat harder ging e.d. De 1100 heeft er weer ~95pk maar dan bulten meer koppel. Dat was voor mij doorslaggevend. Volgens mij hebben de huidige Monsters met ~700/~800cc ook al de 95pk dus dan speelt dat al stukken minder alweer.Zjemm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:28:
Mensen ervaring met verschil tussen 800 en 1100 cc?
Ik heb mijn oog laten vallen op een ducati scrambler, Denk dat ik beide maar even proef ga proberen te rijden.
het word voor mij een eerste motor, maar ik heb geen zin om na een tijdje al weer over te moeten gaan op een ander.
De Ducati nightshift vind ik qua looks erg mooi, maar is een 800 cc (deze wil ik wel sowieso testen)
De Ducati pro dark (ook 1100cc) deze wil ik ook testen om het verschil te voelen tussen de 800 en 1100
maar ben benieuwd of hier mensen zijn die ook met eenzelfde soort verschil naar motoren hebben gekeken en op basis waarvan je dan uiteindelijk voor een hebt gekozen
Ik snap dat "ik heb geen zin om na een tijdje weer over te moeten gaan" nooit zo. Ik vind juist de zoektocht naar de volgende motor het leukste. Ben zelf van een Honda Hornet CB600F (~100pk) naar een CB1000R (~125pk) gegaan, en ik vond dat een perfecte volgorde. Eerst een paar jaar ervaring opdoen op een best wel pittige 600, en daarna over naar een 1000. Had het achteraf gezien ook zeker niet anders gedaan.Zjemm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:28:
Mensen ervaring met verschil tussen 800 en 1100 cc?
Duke is inderdaad vrij krap, de SM heb ik heerlijk een week lang op kunnen zitten. Rechte zit doet zo ontzettend veel.418O2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:49:
@spijk860 helder. Mijn 990 is ook niet super comfy. Daar ben ik na 1.5-2 uur ook wel klaar mee
Ik zit op mijn superduk ook rechtop hoor. Denk dat het er ook aan ligt dat ik gewoon niet veel kilometers maak en dus niet wen. Ik zit wel 7 uur op de racefiets namelijk, zonder issueskneusteun schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:00:
[...]
Duke is inderdaad vrij krap, de SM heb ik heerlijk een week lang op kunnen zitten. Rechte zit doet zo ontzettend veel.
ik heb op beide fietsen gezeten en vond dat bij de duke de benen verder gebogen zaten en ik moest ook meer voorover voor het stuur.418O2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:42:
[...]
Ik zit op mijn superduk ook rechtop hoor. Denk dat het er ook aan ligt dat ik gewoon niet veel kilometers maak en dus niet wen. Ik zit wel 7 uur op de racefiets namelijk, zonder issues
Maar misschien had ik een ander bouwjaar ofzo?!
Edit: https://cycle-ergo.com/ erbij gepakt en het maakt wel degelijk uit.
Na de proefzit was dat voor mij ook de doorslag aangezien mijn knieschijf half mist en ik op de R6 niet langer dan 2 uur kon zitten.
[ Voor 17% gewijzigd door kneusteun op 17-11-2021 18:19 ]
Ik heb een superduke 990 en ben 1.96kneusteun schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:16:
[...]
ik heb op beide fietsen gezeten en vond dat bij de duke de benen verder gebogen zaten en ik moest ook meer voorover voor het stuur.
Maar misschien had ik een ander bouwjaar ofzo?!
Edit: https://cycle-ergo.com/ erbij gepakt en het maakt wel degelijk uit.
Na de proefzit was dat voor mij ook de doorslag aangezien mijn knieschijf half mist en ik op de R6 niet langer dan 2 uur kon zitten.
Snap ik 😀geert_s schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:54:
[...]
Ik snap dat "ik heb geen zin om na een tijdje weer over te moeten gaan" nooit zo. Ik vind juist de zoektocht naar de volgende motor het leukste. Ben zelf van een Honda Hornet CB600F (~100pk) naar een CB1000R (~125pk) gegaan, en ik vond dat een perfecte volgorde. Eerst een paar jaar ervaring opdoen op een best wel pittige 600, en daarna over naar een 1000. Had het achteraf gezien ook zeker niet anders gedaan.
Ik heb dat zelf alleen niet zo, wil het gewoon in een keer zo goed mogelijk
Hallo Parachute! (Zo voelde ik me op een 990 duke)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Jep. Maar heb hem ook gekocht omdat ik niet meer te hard wou rijden. Boven de 130kmu is de lol er wel af_eLMo_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:32:
[...]
Hallo Parachute! (Zo voelde ik me op een 990 duke)
Dan wordt het toch alleen maar erger? ik zit ook ergens rond de 1.88.
Mijn broer van 2.11 kan op zich prima nog op de SM zitten, mijn AT is voor hem amper te doen.
Sja, veel keus had ik niet, meeste motoren zijn niet groter. En rij toch geen lange stukken.kneusteun schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:34:
[...]
Dan wordt het toch alleen maar erger? ik zit ook ergens rond de 1.88.
Mijn broer van 2.11 kan op zich prima nog op de SM zitten, mijn AT is voor hem amper te doen.
En heb geen gigantisch lange benen
Ben zelf van een 600 (zx6r) naar een 929 (fireblade) naar een 765 (street triple) gegaan. Dat is zeker geen stap terug, gewoon een totaal andere motor. 'Zo goed mogelijk' is gewoon erg afhankelijk van het moment. Dus net als dat het ideale aantal motoren n+1 is, is de beste motor diegene die je beschikbaar hebt en je favoriete motor je volgendeZjemm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:31:
[...]
Snap ik 😀
Ik heb dat zelf alleen niet zo, wil het gewoon in een keer zo goed mogelijk
Ik heb ook gelachen toen mijn broer rijles had op een cb500418O2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:44:
[...]
Sja, veel keus had ik niet, meeste motoren zijn niet groter. En rij toch geen lange stukken.
En heb geen gigantisch lange benen
Ja die machines zijn vaak helemaal klein.kneusteun schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:54:
[...]
Ik heb ook gelachen toen mijn broer rijles had op een cb500dat zag er niet uit en zelfs pijnlijk
Ik kan nergens echt chill mijn benen kwijt denk ik. Behalve op een GS of Versys ofzo, maar dat zal ik nooit gaan rijden.

Ik was er heilig van overtuigd het niet gehaald te hebben. Het ritje ging niet heel soepel voor mijn gevoel en toen waren we na 35 minuten alweer bijna terug bij het cbr en was het stuk snelweg compleet overgeslagen... Dus ik baalde al. Trok mijn handschoenen uit, hoor ik de examinator achter me: 'Gefeliciteerd, je bent geslaagd. Ik zag geen bijzonderheden'.
'Whut? Wat? Serieus? Oh dat is goed nieuws!'
Erg leuke man deze examinator.
Hij begon met vragen of ik het kenteken van een Renault kon lezen die er stond. Ik die oplezen, waarop hij reageerde met: 'Het was een gesloten vraag, die beantwoord je met ja of nee'. Uiteraard wel op een toon dat duidelijk was dat hij het als grap bedoelde. Daarna vroeg hij waar de A voor stond in Bravo-A... Ik begon met aandrijving waarna hij al aan het fluisteren was 'accu'. Ok accu dus. 'Waar let je op bij een accu?'
Dus ik iets gezegd in de trant van of hij deugdelijk bevestigd is, kabels geïsoleerd, voldoende spanning...
'Zit er vocht in een accu?' vroeg hij toen. Waarop ik antwoordde dat het afging van de accu omdat er ook gel accu's zijn.. Toen moest hij lachen en zei 'ok we gaan!'. Maar desondanks bedacht hij nog een andere vraag en vroeg: 'Waar is dit knopje voor?' Hij weest de tractiecontrol knop aan. Dus ik geantwoord met: 'Die zet je aan als je geen wheelie wil maken'. Hij wederom lachen en vond het toen echt tijd om te gaan rijden.
En zo geschiedde. Nog geen 40 minuten later was ik geslaagd.
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 17-11-2021 20:06 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
nice, gefeliciteerd.13art schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:04:
Vanmiddag het rijbewijs binnengeharkt
Ik was er heilig van overtuigd het niet gehaald te hebben. Het ritje ging niet heel soepel voor mijn gevoel en toen waren we na 35 minuten alweer bijna terug bij het cbr en was het stuk snelweg compleet overgeslagen... Dus ik baalde al. Trok mijn handschoenen uit, hoor ik de examinator achter me: 'Gefeliciteerd, je bent geslaagd. Ik zag geen bijzonderheden'.
Hij begon met vragen of ik het kenteken van een Renault kon lezen die er stond. Ik die oplezen, waarop hij reageerde met: 'Het was een gesloten vraag, die beantwoord je met ja of nee'. Uiteraard wel op een toon dat duidelijk was dat hij het als grap bedoelde. Daarna vroeg hij waar de A voor stond in Bravo-A... Ik begon met aandrijving waarna hij al aan het fluisteren was 'accu'. Ok accu dus. 'Waar let je op bij een accu?'
Dus ik iets gezegd in de trant van of hij deugdelijk bevestigd is, kabels geïsoleerd, voldoende spanning...
'Zit er vocht in een accu?' vroeg hij toen. Waarop ik antwoordde dat het afging van de accu omdat er ook gel accu's zijn.. Toen moest hij lachen en zei 'ok we gaan!'. Maar desondanks bedacht hij nog een andere vraag en vroeg: 'Waar is dit knopje voor?' Hij weest de tractiecontrol knop aan. Dus ik geantwoord met: 'Die zet je aan als je geen wheelie wil maken'. Hij wederom lachen en vond het toen echt tijd om te gaan rijden.
weet je al wat je gaat rijden?
De grootste interesse ligt bij de sport tourers. Vooralsnog denk ik aan de Tracer 9GT en de Versys 1000 (SE) maar beiden een bak met geld... Eerst maar eens volgende week vrijdag het nieuwe rijbewijs aanvragen bij de gemeente (deze vrijdag was er geen tijd meer helaas).Zjemm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:13:
[...]
nice, gefeliciteerd.
weet je al wat je gaat rijden?
Gefeliciteerd!13art schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:04:
Vanmiddag het rijbewijs binnengeharkt
Zo komt er natuurlijk niemand!badkuip schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:13:
@LankHoar mag ik ook in de startpost?
[Afbeelding]
offtopic:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W3Rrmo1ZODU8JrBhiKfDqX8z.jpg?f=user_large)
Punt 2 is al gezegd, niet iedereen woont in een grote anonieme stad.
@13art Is het gemeenteloket alleen op vrijdag open, of is dat je standaard vrije dag? Veel succes met bedenken wat je eerste motor wordt.

Dat laatste inderdaad. Vrijdag is mijn vaste vrije dag dus de makkelijkste dag voor mij om naar de gemeente te gaan voor de aanvraag van een nieuw rijbewijs.Grubeater schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:01:
@13art Is het gemeenteloket alleen op vrijdag open, of is dat je standaard vrije dag? Veel succes met bedenken wat je eerste motor wordt.
Hoe breng je het op om zo lang te wachten13art schreef op donderdag 18 november 2021 @ 06:55:
[...]
Dat laatste inderdaad. Vrijdag is mijn vaste vrije dag dus de makkelijkste dag voor mij om naar de gemeente te gaan voor de aanvraag van een nieuw rijbewijs.

Ik heb toen een spoedaanvraag gedaan zodat ik dezelfde week nog een motor kon gaan halen

Met moeite, het liefste was ik morgen langs gegaan maar goed aangezien ik toch nog eerst moet kijken naar mijn financiën en wat daarmee haalbaar is heb ik nog even de tijd. Sowieso nog even wachten op de eindejaarsuitkeringgeert_s schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:32:
[...]
Hoe breng je het op om zo lang te wachten![]()
![]()
Ik heb toen een spoedaanvraag gedaan zodat ik dezelfde week nog een motor kon gaan halen
Dus voor het wegrijden drukte je op het knopje om het "uit" te zetten....13art schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:04:
Maar desondanks bedacht hij nog een andere vraag en vroeg: 'Waar is dit knopje voor?' Hij weest de tractiecontrol knop aan. Dus ik geantwoord met: 'Die zet je aan als je geen wheelie wil maken'.

Gefeliciteerd!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Grubeater schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:01:
[...]
Zo komt er natuurlijk niemand!![]()
![]()
[Afbeelding]
Punt 2 is al gezegd, niet iedereen woont in een grote anonieme stad.

IRC blijft nog steeds superieur aan al die moderne onzin! * Chakotay zwaait met wandelstok
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik zat nog eens door de openingspost te lezen, en kwam bovenstaande stukje tegen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd wat er erg is aan een Virago? (mis ik iets?lolgast schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:41:
• Welke motor moet ik hebben?
Je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke motor je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De een prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille, TL1000R aka "the widow maker"), de ander wil zich een koning op de weg voelen (BMW R1200GS), weer een ander wil weer de ultieme hooligan zijn (NX250) en sommigen willen graag op een chopper rijden (Savage 650
, of erger nog, een Virago! ) proefrijden is gewoon hier het advies. Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk
![]()
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Straks denken mensen dat je een mid-life crisis hebts006110 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:01:
[...]
Ik zat nog eens door de openingspost te lezen, en kwam bovenstaande stukje tegen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd wat er erg is aan een Virago? (mis ik iets?)
Vaak hebben mensen vooroordelen, ik ook. That's it thats all gok ik.
Poep- en pieshumor van mensen die hun identiteit ontlenen aan hun motors006110 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:01:
[...]
Ik zat nog eens door de openingspost te lezen, en kwam bovenstaande stukje tegen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd wat er erg is aan een Virago? (mis ik iets?)
* Bommes rijd motorscooter en geeft niets om de vooroordelen.418O2 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:16:
[...]
Poep- en pieshumor van mensen die hun identiteit ontlenen aan hun motor
Ik heb wel een grote maglite ter compensatie..
Bewaar je die onder je kleedje?Bommes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:27:
[...]
* Bommes rijd motorscooter en geeft niets om de vooroordelen.
Ik heb wel een grote maglite ter compensatie..
Hoe lang ben je dan?418O2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:17:
[...]
Ja die machines zijn vaak helemaal klein.
Ik kan nergens echt chill mijn benen kwijt denk ik. Behalve op een GS of Versys ofzo, maar dat zal ik nooit gaan rijden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ah check. Dan kan je vast ook prima op een R1250RS. Ben zelf 1m93 (jeans lengte maat 36") en daar zit ik prima op. Same voor mn R1200RT.
Dus allroad hoeft niet perse.
[ Voor 5% gewijzigd door noes op 18-11-2021 13:28 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nee oke, maar dat zijn ook wel weer vrij grote machines, trekt me niet zo. Helemaal zo'n RT niet. Motorrijden voor mij is puur vermaak, hoeft niet zo verfijnd.noes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:27:
[...]
Ah check. Dan kan je vast ook prima op een R1250RS. Ben zelf 1m93 (jeans lengte maat 36") en daar zit ik prima op. Same voor mn R1200RT.
Dus allroad hoeft niet perse.
Ow, dat mensen denken dat ik in de midlife crisis zit, is fout gedacht, want ik ervaar het niet als crisiskneusteun schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:06:
[...]
Straks denken mensen dat je een mid-life crisis hebt
Vaak hebben mensen vooroordelen, ik ook. That's it thats all gok ik.
Maar dat verklaart niet specifiek het noemen van een Virago
Had ook gewoon Shadow kunnen staan hoor.s006110 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:50:
[...]
Ow, dat mensen denken dat ik in de midlife crisis zit, is fout gedacht, want ik ervaar het niet als crisis![]()
Maar dat verklaart niet specifiek het noemen van een Virago
Dit topic is gesloten.