Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 359 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.006.845 views

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:35:
[...]

Nee oke, maar dat zijn ook wel weer vrij grote machines, trekt me niet zo. Helemaal zo'n RT niet. Motorrijden voor mij is puur vermaak, hoeft niet zo verfijnd.
RS valt alles mee hoor, is 240kg. RT is idd niet zo sexy, maar rijdt echt goed. Straks de mijne (uit 2005) weer ophalen van de dealer - en die is overigens helemaal niet echt verfijnd :9. Die ouwe boxers hebben wel karakter.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
noes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:08:
[...]

RS valt alles mee hoor, is 240kg. RT is idd niet zo sexy, maar rijdt echt goed. Straks de mijne (uit 2005) weer ophalen van de dealer - en die is overigens helemaal niet echt verfijnd :9. Die ouwe boxers hebben wel karakter.
Ik bedoel meer dat ik een speels gek ding als de Super duke wel leuk vind :) Ik snap overigens die keuze voor die motoren best wel hoor.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
s006110 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:01:
[...]

Ik zat nog eens door de openingspost te lezen, en kwam bovenstaande stukje tegen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd wat er erg is aan een Virago? (mis ik iets? :P )
Dit is een stukje legacy uit de originele TS, van voordat ik hem heb overgenomen. Niet door mij verzonnen :9

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 00:41
noes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:27:
[...]

Ah check. Dan kan je vast ook prima op een R1250RS. Ben zelf 1m93 (jeans lengte maat 36") en daar zit ik prima op. Same voor mn R1200RT.

Dus allroad hoeft niet perse.
Hier nog zo een; 193, jeans 36, en vorig jaar heropgestapt op een Aprilia Pegaso 650. En even gelest op een honda CBF650 oid. Als de trappers niet te hoog staan dan past het al gauw. Dat het er dan misschien anders uit ziet dan bij een kortere medemens is wat mij betreft echt niet belangrijk.

Ik heb nu een Moto Guzzi California 3 in de garage staan, met een zadelhoogte van 74 cm of zo; dat is best laag dan… gelukkig komen mijn knieën niet tegen, maar ruim boven de cilinders uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

cooper_s1

MINI's rule

(jarig!)
Je kan hier: https://cycle-ergo.com/ kijken of je enigzins op een bepaald model motor past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-05 21:14

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
geert_s schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:00:
[...]

Had ook gewoon Shadow kunnen staan hoor.
Of wat generieker "Honda", of nog generieker "Jap bike".

* LankHoar rijd hard weg op zijn Harley

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:42:
[...]

Of wat generieker "Honda", of nog generieker en "Jap bike".

* Vrijdag rijdt er op zijn Honda achteraan met een magneet voor de losgetrilde Harley onderdelen :+

/rent weer hard weg :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 19-11-2021 10:48 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 14:06
100km verderop zegt @Vrijdag tegen @LankHoar : "Zullen we samen verder lopen? M'n tank is leeg..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NLDViane schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:19:
100km verderop zegt @Vrijdag tegen @LankHoar : "Zullen we samen verder lopen? M'n tank is leeg..."
:D ;( :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:49
Dit klinkt wel als de gemiddelde groepstocht waar ik aan mee heb gedaan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Vrijdag schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:48:
[...]

* Vrijdag rijdt er op zijn Honda achteraan met een magneet voor de losgetrilde Harley onderdelen :+

/rent weer hard weg :P
Voordeel bij een harley is dat de demper er niet onderuit kan vallen, want die ligt veilig thuis in de schuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Haha...de laatste keer dat ik hard probeerde weg te rijden op een Harley, hoorde ik heel hard 'Noooooooooo!' uit die vette V-Twin komen. 70mph vond ie aan het geschud en getril te merken niet heel erg fijn.
Blij dat ik na de vakantie in de US weer op mijn K1100RS kon stappen :+

(Ondertussen was het stiekem wel epic hoor. Een stukje Route 66 op een Road King geloof ik)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn oom had een Road King. Dat ding was ongeveer net zo zwaar als mijn Citroën Saxo :P

Nu heeft hij een Indian Scout Bobber. Vind ik nog veel gaver :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52

_Apache_

For life.

Bommes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:27:
[...]

* Bommes rijd motorscooter en geeft niets om de vooroordelen.

Ik heb wel een grote maglite ter compensatie.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/q7ew6r9qn6o31.jpg

:+ :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bedoel je nu dat het kleine staafje ter compensatie meer lumens heeft? 😬

Als analogie van veel kabaal? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
badkuip schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:13:
@LankHoar mag ik ook in de startpost?

Honda CBF1000 uit 2008, provincie Utrecht.
[Afbeelding]

offtopic:
Twee suggesties voor de startpost:
1. Misschien de irc informatie eruit halen, daar gebeurt vandaag de dag niets meer..
2. In plaats van provincie misschien overgaan op de plaatsnamen? Mijn provincie is best klein (Utrecht) en ik zit sneller in Gelderland i.p.v. de andere kant van mijn eigen provincie. Maakt het organiseren van ritjes met elkaar misschien makkelijker, als daar behoefte aan is...
Done, en bedankt voor je inputs, ik neem ze mee (reactie daarom gepint).

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:16

Rick-Jan

always connected

Nadat ik een tijdje terug nog een Tiger gekocht, stond de Z900 teveel stil. Ik vond dat zonde en dacht waarom geen motor die het beste van beiden combineert :) Z900 en Triumph ingeruild en dus nu eigenaar van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u31h8wmISpQl-9Ujf4LvDecI7tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6SJqo1kgsU8U8ragciwkwLT.jpg?f=fotoalbum_large

Wil jij de Z1000SX in de ts zetten en de z900 er uit halen? @LankHoar

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 20-11-2021 08:12 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:48
Gaaf ding, heel populair model ook. Bij ons op de club rijden er sowieso al een stuk of 5 van rond. Maar..., Allemaal in het groen. En nu zie ik dat blauw hem ook heel goed staat! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Gaaf ding, mooie kleur ook. Eens wat anders dan dat groen :) @Rick-Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

13art

Moderator Mobile
Rick-Jan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:11:
Nadat ik een tijdje terug nog een Tiger gekocht, stond de Z900 teveel stil. Ik vond dat zonde en dacht waarom geen motor die het beste van beiden combineert :) Z900 en Triumph ingeruild en dus nu eigenaar van:

[Afbeelding]

Wil jij de Z1000SX in de ts zetten en de z900 er uit halen? @LankHoar
Mooie motor! Persoonlijk vind ik dat blauw een stuk mooier dan het zwart/groen wat je vaak ziet bij Kawasaki.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 20-11-2021 13:28 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:35
@Rick-Jan gave motor! Echt raar van Kawasaki dat ze er bij deze geen middenbok onder gezet hebben…🤔

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:40
BlueMotion schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:55:

Herherexamen staat inmiddels gepland over een paar week, dus we zullen zien
De paar weken zijn om…

Uiteindelijk ben ik ‘gewoon’ doorgegaan, maar wel op een andere motor omdat de rijschool ze net na t examen verving. Die nieuwe motor reed een stuk fijner waardoor ik weer nieuwe zin kreeg en vertrouwen.

Pinlock vizier bleek inderdaad niet goed te zitten. Mkc heeft m nagekeken en herplaatst en nu is het een stuk beter.

Uiteindelijk donderdag in een heerlijk winterzonnetje weer examen gedaan en met vlag en wimpel geslaagd. De administratie bij het gemeentehuis volgende week in orde maken en dan op zoek naar een fiets.

Mijn shortlonglist bevat verrassend veel namen met een x erin. Weet ik iig in welke hoek ik t moet zoeken..

Nc750x
Tiger 800xc
Cb500x
Transalp (heeft ook een x in de typenaam :P )
Versys
V strom
Deauville omdat ie zo praktisch is
Speed/street triple

Genoeg te doen dus deze winter. Eerst maar eens kijken of ik er daadwerkelijk goed op zit. De kawa z650 lesmotor reed bijvoorbeeld heerlijk maar zat voor geen meter.

T is de bedoeling dat de motor regelmatig voor woonwerk gebruikt wordt dus enigszins praktisch/betaalbaar is wel prettig.

[ Voor 0% gewijzigd door BlueMotion op 20-11-2021 15:34 . Reden: Lijstje aangevuld ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
* LankHoar rijd hard met veel kabaal en gerammel weg op zijn Harley
Fixed.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb nog geen foto's, maar vandaag heb ik de XT1200Z Super Tenere ingeruild.

Het is een Yamaha Tracer 9GT geworden, die ene die tweedehands te koop stond in Nederland sinds een dag of twee. De kleur is zoals dit model hoort te zijn, Icon Blue Performance. :P :9
Ik heb nog geen foto's die ik op internet wil zetten, want daar was het weer niet naar. Maar de eerste 200km heb ik er inmiddels wel bij gezet. :)

*O*

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Als je de kleur ooit op moet gaan zoeken omdat er wat gespoten moet worden:

Yamaha Blauw = Deep Purplisch Blue

Super mooie kleur maar als je 't nétjes (en dus ook goed) wilt herspuiten dan ben je zomaar een laag of 10 aan lak kwijt :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Harley Davidson, the most efficient way of turning petrol into noise and vibration, without the byproduct of horsepower or torque. :+

Gelukkig heeft iedereen zo z'n eigen smaak. Genoeg mede-motorrijders die mij vuil aankijken als ik met een glimlach van een EV motor afstap of er over praat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 23:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Zjemm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:31:
[...]

Snap ik 😀

Ik heb dat zelf alleen niet zo, wil het gewoon in een keer zo goed mogelijk
Tsja, ik heb al een paar keer gedacht dat ik de (voor mij althans) perfecte motor had gevonden, waarbij ik later toch weer een andere kocht. Ik had een Diversion 900 (90pk) en ik wilde wat sportievers, dus de Diversion ging weg en ik kocht een CBR600F (100pk).

Dat bleek na een jaar toch een stapje tever naar sportief (iets met voorover zitten en rugklachten (hernia), en ik rijdt niet alleen maar kortere stukjes in de omgeving...), dus ook de CBR ging weer weg en nu heb ik een FZS600 (95pk) :)

Gewoon een prima gooi- en smijt fiets, waar ik ook enigszins comfortabel afstanden op kan rijden. Da's wel zo fijn, want één van de redenen waarom ik wilde motorrijden is juist om een extra alternatief te hebben voor de auto (files e.d). Het beste voorbeeld is nog een rit vanaf het oosten des lands naar Zeeland (omg. Goes), op een mooie warme dag. De rest in de auto, en ik op de motor (toen nog de Diversion). Ik heb niet harder gereden dan de auto, maar ik was wel ruim een uur eerder op de bestemming en ik had itt de auto geen parkeerkosten 8)

Voor op de weg kan 't ding hard zat, je kunt nog steeds vrij gemakkelijk je rijbewijs op het spel zetten. Daar heb je geen 1000cc met 150pk voor nodig. Ik heb al 's zo'n discussie gehad met een vriend van me die (toen) met motorrijles begon, hem leek 600cc ook erg weinig. Maar vergeet niet dat de gemiddelde motor ~200kg weegt. Dan heb je het dus over een behoorlijk gunstige pk/kg verhouding ;)

Ik heb ook op een CBR1000RR gereden met 180pk op 180kg, ik heb zelf een 1000cc met 130pk (een gekietelde VF1000F, gedaan door de vorige eigenaar overigens) gehad. Ja, prachtig. Absoluut! Maar... wat moet je ermee? Ik ging destijds van die VF1000F naar een Diversion 600 met de helft van 't vermogen, maar ik had op die 600 met 65pk véél meer lol dan op die 1000.
geert_s schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:32:
[...]

Hoe breng je het op om zo lang te wachten 8)7 :D
Ik heb toen een spoedaanvraag gedaan zodat ik dezelfde week nog een motor kon gaan halen oOo
Ik ook, want mijn eerste motor stond al op me te wachten :P

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 20-11-2021 23:13 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Will_M schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:04:
@DrivinUCrazy Als je de kleur ooit op moet gaan zoeken omdat er wat gespoten moet worden:

Yamaha Blauw = Deep Purplisch Blue

Super mooie kleur maar als je 't nétjes (en dus ook goed) wilt herspuiten dan ben je zomaar een laag of 10 aan lak kwijt :P
Deze heeft inderdaad deep purplish blue velgen.
De super tenere was die andere kleur blauw. Viper blue cocktail (5) zo uit mijn hoofd. Ook zo'n naam die je niet verzint.
De Honda Hornet die ik heb gehad was Ceynos Grey Metallic. Dát is pas een hel om te spuiten.

Maar voorlopig hoop ik geen spuitwerk nodig te hebben, thank you very much. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11
Gekocht bij Goedhart toevallig? Zag er daar 1 te koop staan vandaag toevallig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:22

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De CT90 Trail en Trail CT125 zijn al eerder voorbij gekomen in dit topic.
Prachtige A1 motoren, kijk nu hoe dat knipperlicht in de rondte draait. :+

@A13X laat die Norden zitten en haal een CT!

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
wokkelz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:39:
Gekocht bij Goedhart toevallig? Zag er daar 1 te koop staan vandaag toevallig..
Nee, veel zuidelijker in het land, bij MotoPort Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:54

Zjemm

...

Destruction schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:05:
[...]

Tsja, ik heb al een paar keer gedacht dat ik de (voor mij althans) perfecte motor had gevonden, waarbij ik later toch weer een andere kocht. Ik had een Diversion 900 (90pk) en ik wilde wat sportievers, dus de Diversion ging weg en ik kocht een CBR600F (100pk).

Dat bleek na een jaar toch een stapje tever naar sportief (iets met voorover zitten en rugklachten (hernia), en ik rijdt niet alleen maar kortere stukjes in de omgeving...), dus ook de CBR ging weer weg en nu heb ik een FZS600 (95pk) :)

Gewoon een prima gooi- en smijt fiets, waar ik ook enigszins comfortabel afstanden op kan rijden. Da's wel zo fijn, want één van de redenen waarom ik wilde motorrijden is juist om een extra alternatief te hebben voor de auto (files e.d). Het beste voorbeeld is nog een rit vanaf het oosten des lands naar Zeeland (omg. Goes), op een mooie warme dag. De rest in de auto, en ik op de motor (toen nog de Diversion). Ik heb niet harder gereden dan de auto, maar ik was wel ruim een uur eerder op de bestemming en ik had itt de auto geen parkeerkosten 8)

Voor op de weg kan 't ding hard zat, je kunt nog steeds vrij gemakkelijk je rijbewijs op het spel zetten. Daar heb je geen 1000cc met 150pk voor nodig. Ik heb al 's zo'n discussie gehad met een vriend van me die (toen) met motorrijles begon, hem leek 600cc ook erg weinig. Maar vergeet niet dat de gemiddelde motor ~200kg weegt. Dan heb je het dus over een behoorlijk gunstige pk/kg verhouding ;)

Ik heb ook op een CBR1000RR gereden met 180pk op 180kg, ik heb zelf een 1000cc met 130pk (een gekietelde VF1000F, gedaan door de vorige eigenaar overigens) gehad. Ja, prachtig. Absoluut! Maar... wat moet je ermee? Ik ging destijds van die VF1000F naar een Diversion 600 met de helft van 't vermogen, maar ik had op die 600 met 65pk véél meer lol dan op die 1000.

[...]

Thnx voor je reactie
Ik ga het verschil gewoon eens ervaren met proef rijden.

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Zjemm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:31:
[...]

Snap ik 😀

Ik heb dat zelf alleen niet zo, wil het gewoon in een keer zo goed mogelijk
Je eerste is nooit je laatste en je huidige ook niet waarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:14

botoo

💀 too old to die young

_Apache_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:33:
Harley Davidson, the most efficient way of turning petrol into noise and vibration, without the byproduct of horsepower or torque. :+
Filmpje is oud, maar ook toen was die Harley al 25 jaar oud en had 240K op de teller. Ik durf toch wel te stellen dat deze enig 'byproduct' had. :+ :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:54

Zjemm

...

Oeh hildo 😀
Das lang geleden

Die site van hem is ook nog in de lucht zo te zien

opensecure.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05 21:15
Het was weer lekker weer voor een rondje, maar gedaan dus 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYEVDMDj5VymMHb7THjC13NZMVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8OiCGqZUh1hNAvQYGTS6XOs.jpg?f=fotoalbum_large

Restaurantje langs/op dijk bij Welsum.

[ Voor 4% gewijzigd door FBTN op 21-11-2021 18:39 ]

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

@FBTN Ik wilde m'n SMT ook weer even starten, helaas ging de startmotor niet hard genoeg rond..
Accu dus maar weer eruit in op de oplader.

Heb jij daar ook weleens last van?

Heb het idee dat ik ergens lekstroom heb, kan alleen niet echt iets meten of vinden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05 21:15
thijsco19 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:14:
@FBTN Ik wilde m'n SMT ook weer even starten, helaas ging de startmotor niet hard genoeg rond..

Heb het idee dat ik ergens lekstroom heb, kan alleen niet echt iets meten of vinden.
Hoi Thijsco19,

Gelukkig niet. Maar ik heb hem ook altijd aan de druppellader staan, zomer en winter. Dus ik krijg dat alleen als de accu echt stuk is.

Groeten,

Ferry

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 12:58

Dat had ik dus afgelopen vrijdag.... Had de motor netjes aan de druppellader gehangen, maar kwam erachter dat de stekker niet in het stopcontact zat... En uiteraard zat er niet genoeg stroom in om te starten (beetje lekspanning en een accu die niet fris meer is)... 😢

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:58

Zou niet moeten.
Bij mijn 990 ook nog nooit nodig geweest, zitten je polen wel goed vast?
Vorig jaar hele winter in een onverwarmde garagebox ook prima overleeft met accu erin.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteren afsluitrit gehad. Eerst mijn bike uit Groningen opgehaald, toen naar Zwolle en van daar een mooie route gereden richting Apeldoorn. Heerlijk weertje, dus heerlijk gereden :) Nu staat de bike op stal bij een vriend. Hij overweegt ook een Harley te kopen en kan zo mijn Dyna dven uitproberen, kijken of het wat voor hem is. Dan overwintert mijn bike verder in zijn garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSGCBwsb2Pzz0b4x62gwkzTHjBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLx636cbBOGD91AQsLaQK00o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Viel me op vanochtend dat de strooiwagens druk bezig zijn geweest al.
Vrijdag de Suzuki in de winterstalling gezet, dan gaat de KTM maar even wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Destruction schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:05:
[...]

[...]

Om nog even op dat "wat moet je ermee" terug te komen. Ik ben van 600 naar 1000cc gegaan, en de reden was niet het vermogen (van 100 naar 125pk) maar het koppel (van 63Nm naar 100Nm) en vooral de manier waarop het allemaal vrij komt. De Hornet was vooral onderin de toeren een beetje lui, en aan het einde van het bereik wel echt een beest. Bij de CB1000R is het onderin de toeren ook allemaal net wat spannender, en dat vind ik persoonlijk dan weer lekkerder rijden omdat je hem niet continu hoog in de toeren moet janken.

Wat er bij je past ligt echt aan je rijstijl, en zonder veel ervaring is het ook gewoon een kwestie van proberen. Sommige mensen zweren bij een 600 of minder omdat je daarmee meer op de limiet van de motor kunt rijden, en geloof me, ook de limiet van de Hornet is in Nederland behoorlijk illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-05 13:14
kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:59:
Viel me op vanochtend dat de strooiwagens druk bezig zijn geweest al.
Vrijdag de Suzuki in de winterstalling gezet, dan gaat de KTM maar even wachten nog.
Dat is balen...
Alleen geeft de website van Rijkswaterstraat nog niet aan dat ze strooien: https://www.rijkswaterstaatstrooit.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:05

A13X

Dude

geert_s schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:31:
[...]

Om nog even op dat "wat moet je ermee" terug te komen. Ik ben van 600 naar 1000cc gegaan, en de reden was niet het vermogen (van 100 naar 125pk) maar het koppel (van 63Nm naar 100Nm) en vooral de manier waarop het allemaal vrij komt. De Hornet was vooral onderin de toeren een beetje lui, en aan het einde van het bereik wel echt een beest. Bij de CB1000R is het onderin de toeren ook allemaal net wat spannender, en dat vind ik persoonlijk dan weer lekkerder rijden omdat je hem niet continu hoog in de toeren moet janken.

Wat er bij je past ligt echt aan je rijstijl, en zonder veel ervaring is het ook gewoon een kwestie van proberen. Sommige mensen zweren bij een 600 of minder omdat je daarmee meer op de limiet van de motor kunt rijden, en geloof me, ook de limiet van de Hornet is in Nederland behoorlijk illegaal.
+1

Hornet 600 naar FZ1N niet vanwege de 150pk maar vanwege het 108Nm koppel. Nu gaat de FZ1N eruit, vanwege de houding, en daarvoor komt een 100pk/100Nm motor voor terug. (890 adv R of norden 901)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:57:
Gisteren afsluitrit gehad. Eerst mijn bike uit Groningen opgehaald, toen naar Zwolle en van daar een mooie route gereden richting Apeldoorn. Heerlijk weertje, dus heerlijk gereden :) Nu staat de bike op stal bij een vriend. Hij overweegt ook een Harley te kopen en kan zo mijn Dyna dven uitproberen, kijken of het wat voor hem is. Dan overwintert mijn bike verder in zijn garage.

[Afbeelding]
Tof! 8)

Maar heeft die met die sunburn tank nou geen voorrem? Dat zou ik doodeng vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:53:
[...]

Zou niet moeten.
Bij mijn 990 ook nog nooit nodig geweest, zitten je polen wel goed vast?
Vorig jaar hele winter in een onverwarmde garagebox ook prima overleeft met accu erin.
Ja, in mei ook al een nieuwe accu erin gezet.
Aangezien ik zelf niks kon meten hoopte ik erop dat de oude accu gewoon slecht was.

Toch maar eens na laten kijken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
meneer deff schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:33:
[...]

Dat is balen...
Alleen geeft de website van Rijkswaterstraat nog niet aan dat ze strooien: https://www.rijkswaterstaatstrooit.nl/
Mooi dat de website dat zegt, maar de hopen zout in de bochten verraden toch wat anders denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-05 13:14
kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:48:
[...]

Mooi dat de website dat zegt, maar de hopen zout in de bochten verraden toch wat anders denk ik ;)
Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de gemeente lokaal strooit.

Maar ja zout op de weg zegt genoeg, mag de weg nog niet op om te contoleren zit helaas tot morgen in quarantaine |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:14

botoo

💀 too old to die young

Springt er wel uit die 'sunburn', de hele kudde met ruitjes/fairings en één hardcore bikkel er tussen. Zonder voorrem is wel een beetje een dingetje in NL.

Als er nu al gestrooid wordt :| dan ga ik toch maar ff de druppellader aansluiten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Vrijdag @botoo inderdaad, geen voorrem. Het is een prachtige machine om te zien, helemaal zelfgebouwd (en al meermalen verbouwd eigenlijk, ha) en in verschillende magazines gestaan. Zonder voorrem is ook niets voor mij :)

[ Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 22-11-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:36:
@Vrijdag @botoo inderdaad, geen voorrem. Het is een prachtige machine om te zien, helemaal zelfgebouwd (en al meermalen verbouwd eigenlijk, ha) en in verschillende magazines gestaan. Zonder voorrem is ook niets voor mij :)
Ah zo. Wel een gaaf ding voor zover ik het kan zien, vind het altijd wel gaaf als mensen hun motor helemaal eigen maken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Na veel tijd erin gestopt te hebben mag de vmax naar de volgende eigenaar.. Hij is nu nog niet helemaal klaar dus de nieuwe eigenaar kan nog een beetje knutselen deze winter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_vSXC6ceE3_TmMOyOYjmbx30zM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PpSQtgWBAyoPvRXXL8WkhcXU.jpg?f=user_large

Algemene informatie
Yamaha Vmax Semi caferacer
1200cc 140pk
vboost 1990
31.000 km

Rijdt en loopt goed, nog we klein beetje werk aan deze winter en dan klaar voor het nieuwe seizoen.

Done:
- Nieuwe voorband
- Remmen gereviseerd
- Carbs gereinigd door tovami
- Zadel opnieuw bekleed door tijgerleathers
- Alles mat zwart gespote
- Delen gepoedercoat
- stalen hel remleidingen
- CafeRacer LED koplamp
- Donkere knipperlichten
- Led achter/rem licht
- Rectifier vervangen

Wat zit erbij:
- orginele koplamp
- orginele teller
- Carbs set voor extra vermogen
- Underbelly (mat zwart)
- achterspat bord orgineel (ongespoten)

Todo:
- nieuwe achterband (oud beestje)
- vervangen accu (laad niet goed bij)
- Lekt een klein beetje olie langs de dynamo cover (oude rubbertjes bij de kabels, deze vervangen dan is het opgelost)
- Hier en daar een krasje op de lak
- De uitlaten kunnen wel opknap beurtje gebruiken
- vervangen koppelingsdeksel (wilde ik doen voor een doorzichtige) zit een deukje in (lekt niet)
- Digitale kilometer teller (of de oude terug aansluiten)
- Andere spiegels (bar ends krijg je erbij)
- Toeter niet aanwezig

4250,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Darkvisje schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:35:
Na veel tijd erin gestopt te hebben mag de vmax naar de volgende eigenaar.. Hij is nu nog niet helemaal klaar dus de nieuwe eigenaar kan nog een beetje knutselen deze winter:
[Afbeelding]

Algemene informatie
1200cc 140pk
vboost 1990
31.000 km

Rijdt en loopt goed, nog we klein beetje werk aan deze winter en dan klaar voor het nieuwe seizoen.

Done:
- Nieuwe voorband
- Remmen gereviseerd
- Delen gepoedercoat
- CafeRacer LED koplamp
- Donkere knipperlichten
- Led achter/rem licht
- Rectifier vervangen

Wat zit erbij:
- orginele koplamp
- orginele teller
- Underbelly (mat zwart)

Todo:
- Lekt een klein beetje olie langs de dynamo cover (oude rubbertjes bij de kabels, deze vervangen dan is het opgelost)
- vervangen koppelingsdeksel (wilde ik doen voor een doorzichtige) zit een deukje in (lekt niet)
- Toeter niet aanwezig

4250,-
Blijft een gaaf ding om te zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Vrijdag schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:41:
[...]

Blijft een gaaf ding om te zien :9
Is ook echt een beest van een apparaat.. en vond het leuk om er aan te werken en op te rijden.. Heb alleen mijn gixxer gecrashed.. dus tijd om die weer wat liefde te geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
[Afbeelding]

Algemene informatie
1200cc 140pk
vboost 1990
31.000 km

Done:
- Nieuwe voorband
- Remmen gereviseerd
- Delen gepoedercoat
- CafeRacer LED koplamp
- Donkere knipperlichten
- Led achter/rem licht
- Rectifier vervangen

Wat zit erbij:
- orginele koplamp
- orginele teller
- Underbelly (mat zwart)

Todo:
- Toeter niet aanwezig

4250,-
Tip: ik zou deze info snel in een advertentie stoppen en die linken in je signature bijvoorbeeld. Adverteren mag niet op GoT op deze manier, en wanneer een modje dit ziet gaat deze post geheit verwijderd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
LankHoar schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:58:
[...]

Tip: ik zou deze info snel in een advertentie stoppen en die linken in je signature bijvoorbeeld. Adverteren mag niet op GoT op deze manier, en wanneer een modje dit ziet gaat deze post geheit verwijderd worden ;)
Thanks! Hij is hem aan het plaatsen op autoscout.. maar is er nog niet door helaas.. zal hem daarna in mn handtekening zetten ;) thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Darkvisje schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:42:
[...]

Is ook echt een beest van een apparaat.. en vond het leuk om er aan te werken en op te rijden.. Heb alleen mijn gixxer gecrashed.. dus tijd om die weer wat liefde te geven :)
Oei, dat is dan weer minder.
Jij bent er goed van af gekomen?

Dan zijn we natuurlijk ook nog benieuwd naar het verhaal achter de crash, als je dat wil delen. En zo niet, dan niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkvisje
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:02:
[...]

Dan zijn we natuurlijk ook nog benieuwd naar het verhaal achter de crash, als je dat wil delen. En zo niet, dan niet.
Gebroken sleutelbeen verder oke :)... Ja lullig.. heel lullig.. Koude banden, koud wegdenk.. Ff snel de motor verzetten en ik lag.. Alleen wat kap schade en uitlaat beschadigd verder viel het mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:02:
[...]

Gebroken sleutelbeen verder oke :)... Ja lullig.. heel lullig.. Koude banden, koud wegdenk.. Ff snel de motor verzetten en ik lag.. Alleen wat kap schade en uitlaat beschadigd verder viel het mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Lijkt er wel op inderdaad :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:28
Gisteren was het mooi weer, tenminste vanuit de woonkamer zag het er mooi uit.
Ik kon het niet weerstaan en heb toch de motor weer even uit zijn winterslaap gehaald.
Helaas is de motorjas nog in bestelling door leverings problemen dus de doorwaai jas aangetrokken met wat laagjes eronder. De tandjes wat koud had ik het! Na 20 kilometer kou lijden weer terug de winterstalling in.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Heel fijn als de website even hangt xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 23:21

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:31:
[...]

Fair enough, mijn Fazer 600 had onderin ook wel ietsje meer koppel mogen hebben. Maar zo'n fiets als de Fireblade die ik noem (180kg/180pk)... Wat heb je eraan op de weg, in Nederland? Je geeft ff 1 sec. gas bij, en je zit al boven rijbewijs-km/u.. :X
Sommige mensen zweren bij een 600 of minder omdat je daarmee meer op de limiet van de motor kunt rijden, en geloof me, ook de limiet van de Hornet is in Nederland behoorlijk illegaal.
De limiet van de motor, op de weg? Daar geloof ik ook niet zo in. Op het circuit wel, maar dat is een ander verhaal.

Zoals ik al schreef, ik heb ook fietsen gehad waarbij je 1 keer wat gas bij gaf (en dan hooguit 2s) en je zat al ver boven de grens waar oom agent met jouw rijbewijs naar huis gaat. Uiteindelijk heb je daar op de weg dus niet zoveel aan.

Mijn rijstijl.. Tsja, ik ben een beetje een sportief-toer rijder. Ik pak de motor vaak als alternatief voor de auto. Bijvoorbeeld om files te vermijden, of parkeerkosten uit te sparen. Maar ook omdat ik motorrijden gewoon veel leuker vind dan autorijden (wat op zichzelf ook best leuk is/kan zijn), maar ik wil dus wel een motor die zich een beetje leuk de bochten in laat smijten. Dat laatste viel me bij die Diversion 900 wat tegen, die wilde vooral graag rechtdoor namelijk. En zo ben ik dus via een CBR600F2 (oud, maar ik vind het model nogsteeds mooi) bij een Fazer uit gekomen.

En wat vroegere Diversion 600 betreft...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESvOAFIVACsYRFw9Rn5sSrKxvBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg?f=user_large

Ik begon dus op een 1000cc die bloedje snel was, maar je moest het ding wel een beetje de bochten in vechten voor mijn gevoel. Die Diversion kocht ik eigenlijk om een beetje op te knappen (optische staat vooral) en dan weer te verkopen, maar als (soort van) beginnend motorrijder vond ik het eigenlijk wel een prettige motor om ervaring mee op te doen. Ik kon ermee gooien en smijten, en een keer flink aan het gas hangen zonder meteen m'n rijbewijs op het spel te zetten :P

Atm heb ik naast m'n Fazer nog zo'n Diversion 600 staan, vorig jaar gekocht en na een paar dingen te hebben vervangen is-ie nu weer 100% in orde. Maar toen ging m'n Fazer kapot (o.a uitlaat bochten, teller aandrijver, inlaatrubbers) en is de Diversion blijven staan als reserve fiets. En ja, als ik die Diversion nu vergelijk met de Fazer, dan is de Diversion een opgevoerde brommer :P

reserve fiets alsin, ik had/heb nu tenminste een motor die rijdt. Hij blijft in de pekel tijd stil staan en daarna gaat-ie de verkoop in om ruimte te maken voor nieuwe motor projecten.

[edit]
kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:11:
We kunnen dus inderdaad beter alle motoren maar begrenzen op 100km/h want harder is zinloos.
Dat is het andere uiterste... 8)7

Als ik op een begrensde 2 wieler had willen rijden, had ik me de kosten van rijbewijs A uitgespaard en was ik wel brommer blijven rijden :+

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 22-11-2021 14:13 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Scheelt dat we in Nederland wonen en in 4 minuten in Duitsland zijn ;)

We kunnen dus inderdaad beter alle motoren maar begrenzen op 100km/h want harder is zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gummiebeer schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:56:
Gisteren was het mooi weer, tenminste vanuit de woonkamer zag het er mooi uit.
Ik kon het niet weerstaan en heb toch de motor weer even uit zijn winterslaap gehaald.
Helaas is de motorjas nog in bestelling door leverings problemen dus de doorwaai jas aangetrokken met wat laagjes eronder. De tandjes wat koud had ik het! Na 20 kilometer kou lijden weer terug de winterstalling in.. :+
Vrijdag was het nog goed te doen! zelfs in jeans en zomer jas.
Gelukkig waren de meeste bladeren ook al weggewerkt _/-\o_

Edit: het gat tussen een brommer en 100km/h is ook nog wel aanzienlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 22-11-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:11:
Scheelt dat we in Nederland wonen en in 4 minuten in Duitsland zijn ;)
Nou, vanuit Den Haag is dat voor mij toch al zo 1 uur en drie kwartier. Exclusief vier keer tanken ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

meneer deff schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:33:
[...]

Dat is balen...
Helaas is de weg informatie voorziening in Nederland niet echt compleet. Van A naar Beter wordt vaak genoemd, maar over de N207 die ik vaak rijd staat dan weer nul informatie. Zou zoveel handiger zijn als gemeenten/provincies/wegbeheerders alle info centraal zouden moeten bijhouden op dit soort sites.

De wegafsluitingen op de N207 van de afgelopen weken waren ook nergens te vinden, behalve op de borden langs de weg waar je altijd net te weinig tijd voor hebt om te lezen 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:36:
[...]

Nou, vanuit Den Haag is dat voor mij toch al zo 1 uur en drie kwartier. Exclusief vier keer tanken ;( :P
Grappig iedereen die ik hier spreek haalt het wel in 4 minuten. Ik denk dat je iets verkeerd doet!

*gaat solliciteren als data analist bij fvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41

4x2

lộn xộn quá

Goed, ik ga mn motorenpark eens een beetje uitdunnen/verkleinen etc, want het ideale aantal motoren is n-1 :+

Dus als eerste een advertentie gemaakt voor de MBX (zie sig, en ja, die prijs is echt wel onderhandelbaar)
Maar mocht er nog iemand interesse hebben in onderstaande, allen Honda:

- MSX 125 (naja, nu nog 186, maar tegen de tijd dat ie actief in de verkoop gaat is ie origineel en gaat het snelle spul los weg, dus snel zijn als je interesse hebt)
- PS 150i
- NES / Aerobase 150 met zeer veel geweldige opties (die gaat bij voorkeur als laatste weg)

En ik denk dat er dan gewoon een NC750X DCT voor terug gaat komen, proefrijden komt wel als de meeste opgeruimd zijn, hopelijk bevalt het.
Reden: woon-werk route is vooral snelweg en daar zijn die 150cc scooters gewoon net te langzaam voor, tussen 6:00 en 19:00 gaat het nog wel met een tactische slipstream of wat, maar het verbruik wordt er eigenlijk ook niet beter op.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

4x2 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:30:
Goed, ik ga mn motorenpark eens een beetje uitdunnen/verkleinen etc, want het ideale aantal motoren is n-1 :+
-O-
En ik denk dat er dan gewoon een NC750X DCT voor terug gaat komen, ...
Een NC en dan ook nog eens de DCT?! Doe je wel rustig aan? :Y)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beest van een machine. Ik ben blij dat ik niet rijk(er) ben en een grote garage heb, anders had er zeker zo'n ding in mijn collectie gezeten :+
Mijn buurman heeft er een dus ik kan er elke dag naar kijken in onze parkeergarage. Ik vond het alleen altijd erg jammer dat er maar 1 bekertje benzine in die tank gaat. Maar ja, dit is ook geen machine om mee te toeren, maar om op boulevards (of dragstrips) te posen. Een echte stoplichtscheurder.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:12:
[...]
Edit: het gat tussen een brommer en 100km/h is ook nog wel aanzienlijk ;)
Hmmm....bij mijn brommer maar 5kmh 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:05:
[...]

Grappig iedereen die ik hier spreek haalt het wel in 4 minuten. Ik denk dat je iets verkeerd doet!

*gaat solliciteren als data analist bij fvd
Ik heb een Hawk, geen Blackhawk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
mphilipp schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:37:
[...]

Beest van een machine. Ik ben blij dat ik niet rijk(er) ben en een grote garage heb, anders had er zeker zo'n ding in mijn collectie gezeten :+
Mijn buurman heeft er een dus ik kan er elke dag naar kijken in onze parkeergarage. Ik vond het alleen altijd erg jammer dat er maar 1 bekertje benzine in die tank gaat. Maar ja, dit is ook geen machine om mee te toeren, maar om op boulevards (of dragstrips) te posen. Een echte stoplichtscheurder.
Er gaat genoeg in hoor! hij lust het alleen zo graag :D... en het is zeker een fiets die niet minder waard gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Darkvisje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:07:
[...]
Er gaat genoeg in hoor! hij lust het alleen zo graag :D... en het is zeker een fiets die niet minder waard gaat worden.
Ach, ik ben een beetje verwend met die dikke Beemers. 15 liter vind ik niet zoveel. En zeker niet als dat ding een slok lust. Dan sta je elke 150km weer aan de pomp ofzo.
Maar het is zeer zeker een classic. Geldt dan niet, niet als bij auto's, dat ie zo origineel mogelijk moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

JanPedaal schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:17:
[...]

Een NC en dan ook nog eens de DCT?! Doe je wel rustig aan? :Y)
Alles volgas, ik heb geen restricties, dan de motor maar.
Maar als je scooter dr uit gereden wordt door een prius, tsjah...

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
mphilipp schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:11:
[...]

Ach, ik ben een beetje verwend met die dikke Beemers. 15 liter vind ik niet zoveel. En zeker niet als dat ding een slok lust. Dan sta je elke 150km weer aan de pomp ofzo.
Maar het is zeer zeker een classic. Geldt dan niet, niet als bij auto's, dat ie zo origineel mogelijk moet zijn?
Dat was hij al niet meer toen ik hem kocht, helemaal kaal, spullen ontbraken.. dus dan maar iets maken wat niet iedereen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]

Algemene informatie
1200cc 140pk
vboost 1990
31.000 km

Done:
- Nieuwe voorband
- Remmen gereviseerd
- Delen gepoedercoat
- CafeRacer LED koplamp
- Donkere knipperlichten
- Led achter/rem licht
- Rectifier vervangen

Wat zit erbij:
- orginele koplamp
- orginele teller
- Underbelly (mat zwart)

Todo:
- Toeter niet aanwezig

4250,-
Tip voor je advertentie: meer foto's! Links, rechts, voor, achter, dashboard, recent onderhoud (factuur of ingevuld boekje), evt bandjes.

Vet ding verder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:02
mphilipp schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:11:
[...]

De 23l van mijn BMW R1100RT kan toch niet tippen aan mijn Suzuki DR750 met 29 liter én 2 tankdoppen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:25
Mijn Guzzi V85TT kan ook max 23 liter in.
Toch een flinke slok brandstof, die je tijdens off-road rijden helemaal niet bij wil hebben wat betreft gewicht.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier gaat het reserve lampje branden bij 18L ~ 300km. En dan heeft ie nog 7L/ 115km over.

Zelden over de 325km per tank gegaan, maar hde FJR1300 zou dus nog wat marge moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:01:
De 23l van mijn BMW R1100RT kan toch niet tippen aan mijn Suzuki DR750 met 29 liter én 2 tankdoppen O-)
Dat is één ding dat ik mis aan de GSA: de 33L tank. Regelmatig de vraag bij een benzinestation gekregen of ik met die motor zoveel getankt had :+ Het is net zoveel als een Volkswagen Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theredone51 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:01:
[...]

Mijn 2005 R1200RT heeft 27l tank en is zuiniger dan die DR750, volgens de specs. Dus de range is nog wat groter.

Grootste nadeel van deze RT is dat hij zo snel al het lampje aangooit: kan je nog 150km rijden, gaat er een groot geel uitroepteken aan dat de tank bijna leeg is (vooral in donker irritant). Maar dat is ie dus nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 29-04 19:10
22l in mijn 2008 v strom, zo’n 450km bereik.
Volgetankt opbokken gaat helaas echt niet met mijn 66kg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Kom ik aan met mijn 17 liter en 300 km als ik het rustig aan doe....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag zwijgt en gaat in een hoekje zitten huilen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
darkkingll schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:52:
Kom ik aan met mijn 17 liter en 300 km als ik het rustig aan doe....
Same... en dan moet ik het heel rustig aan doen. lampje brandt ook al vanaf 200km ongeveer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Met mijn ex Buell 1125CR had ik de 21 liter tank na 220 km zó leeg gereden dat hij niet meer verder wilde....
Normaal gesproken kon ik met een brandend lampje nog wel 40 km rijden, maar die keer was het na 22 km over en uit.... Moet ik wel zeggen dat ik de dag ervoor de ECU had gereset en de map er weer in had geflasht. :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Deze wedstrijd win ik, vrees ik... na 120km heb ik al een lampje. Volgens mij 18liter tank, na 12 een lampje

[ Voor 52% gewijzigd door 418O2 op 23-11-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 01-05 10:02
17 liter tank op mijn VTR met een resever van ~4 liter. Meestal rond de 200-250 km naar een tankstation kijken. Meeste dat ik reed op 1 tank was ooit 274 km. 1 km voor het tankstation hield die ermee op. ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
Dat was dan wel weer een voordeeltje van de 600cc hoor, die was een stuk minder gulzig. Als ik nu het gas opentrek hoor ik de kolkende benzine bijna boven mijn open akra uit. (wie bijt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pff, 5,5L is meer dan genoeg (op de MSX)
Kom je met het originele blokje ook gewoon meer dan 200km ver mee :+
De big bore kit haalt de 200km trouwens ook wel, die doet ook 1:38-1:40.

[ Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 23-11-2021 14:11 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tien liter tank, na 130 km is 'ie leeg. Lampjes doe ik niet aan, ik rij op de dagteller. En ga zweten als ik de 115km aantik :+

[ Voor 0% gewijzigd door Vrijdag op 25-11-2021 08:07 . Reden: oeps ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
Voor de echte MV Agusta fan, hun meest recente tweewieler, de Rapido:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2021/11/mv-agusta-rapido-elektrische-step-2.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:25
geert_s schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:21:
Voor de echte MV Agusta fan, hun meest recente tweewieler, de Rapido:
spoiler:
"het is even wennen als we op de jongste telg uit de MV Agusta-familie stappen. Licht voorovergebogen nemen we plaats op de krappe voetenplank en een gevoel van angst bekruipt ons zodra we onze blik richten op het smalle stuur. Maar zodra we de gashendel opendraaien verandert dat gevoel meteen in vreugde en verliefdheid voor het wonderschone Italiaanse raspaard en bedekken we de krappe bijrijdersplaats maar met de mantel der liefde die bij elke MV Agusta hard nodig is"
- elke motorjournalist ever

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
:D

"De standaard vering is natuurlijk op het gewicht van een italiaans postuur afgestemd. Na bij de eerste stop 2 klikken erbij te hebben gezet, was dat een wereld van verschil en stuurde het snaarstrak. Alle oneffenheden werden feilloos weggewerkt."

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-11-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 01-05 10:02
Insert * random motormerk *. _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Zo tijdje er tussenuit geweest veelste druk met anderen dingen :P
Ondertussen is er wel weer wat veranderd op Motorgebied sinds gisteren :D
@LankHoar Zou je de Tracer 700 kunnen vervangen voor de Tracer 900 uit 2015 d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TxvDihBDtKbxWmJ_ATPp_rbtVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGqyof9eKwRBOt3tvelthQTe.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 359 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.