• ArjenIsM3
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-12 08:59
Pagman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:33:
Zo tijdje er tussenuit geweest veelste druk met anderen dingen :P
Ondertussen is er wel weer wat veranderd op Motorgebied sinds gisteren :D
@LankHoar Zou je de Tracer 700 kunnen vervangen voor de Tracer 900 uit 2015 d:)b
[Afbeelding]
Mooi ding. Rood staat hem ook het beste. Hoe bevalt die?

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-12 15:51
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:34:
[...]

Mooi ding. Rood staat hem ook het beste. Hoe bevalt die?
Het rood met zwart en gouden voorvork poten is ook wel de reden dat ik voor deze ben gegaan
Vind de 3 cilinder echt een fijn blok, en het rij en stuurgedeelte voelt Yamaha vertrouwd aan. Ik moet alleen wel even wennen aan de hoogte. De 700 en ER6 kon ik met beide voeten plat op de grond zetten. Bij deze gaat dat niet helemaal. Daarnaast is het ook wel wennen dat je niet echt agressief op de motor kan afremmen tov een 2 cilinder. Ik wist niet dat een middenbok zo fijn is. Moet alleen wel een beetje op de snelheid letten je zit erg makkelijk boven invordering :P

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01:53
mphilipp schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:41:
[...]

Hmmm....bij mijn brommer maar 5kmh 8)
Dan is het A) geen brommer meer B) net zo illegaal als 100+ rijden met de motor ;)

Niet dat ik heiliger ben dan de paus want mijn snor tomos loopt ook 45 a 50km/h

• ArjenIsM3
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-12 08:59
Pagman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:41:
[...]

Het rood met zwart en gouden voorvork poten is ook wel de reden dat ik voor deze ben gegaan
Vind de 3 cilinder echt een fijn blok, en het rij en stuurgedeelte voelt Yamaha vertrouwd aan. Ik moet alleen wel even wennen aan de hoogte. De 700 en ER6 kon ik met beide voeten plat op de grond zetten. Bij deze gaat dat niet helemaal. Daarnaast is het ook wel wennen dat je niet echt agressief op de motor kan afremmen tov een 2 cilinder. Ik wist niet dat een middenbok zo fijn is. Moet alleen wel een beetje op de snelheid letten je zit erg makkelijk boven invordering :P
Dat geloof ik graag. Heb je behalve het Puig ruitje nog zaken aangepast? En hoe is de stabiliteit op hoge snelheid? Vind het zelf ook een erg interessant model :)

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:22
kneusteun schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:45:
Dan is het A) geen brommer meer B) net zo illegaal als 100+ rijden met de motor ;)
Wat zeg je me nou?!?!?!? Was mijn 60cc Yamaha RD met 19mm Del'Orto carb en expansiepijp illegaal? Sheeeeeeeeeeeeeeeeet! :+

[Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 23-11-2021 16:31]

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08:12
Gl1800 25 liter tank (en daar gaat dus bijna 26 in als je voorbij het reservebalkje leegrijdt, zelf getest :+) meestal zo'n 270/300km tot reserve dus 1 op 12 maar dat is met zijspan 3 personen en aanhanger erachter dus vind ik te doen.
Gl1500 23 liter benzine en 36liter lpg verbruik ongeveer 1 op 8/10

Buell 16,5 liter verbruik eerste week 1 op 12, na nieuwe brandstofmap 1 op 18. Gaat deze of volgende week weer de testbank op want nog niet tevreden (wel over verbruik niet over middengebied)

Ben overigens wel stiekem aan het rondkijken voor iets allroads erbij, niks te duur of lompgroot gewoon om met wat vrienden die wel eens gaan tetten (klinkt toch anders dan bedoeld B-) ) evt makkelijker iets te kamperen mee te nemen want de Buell kan echt geen flikker op.

Maar vind de prijzen nog best behoorlijk voor die oude meuk. Oude xt660 ofzo. Maar voor dat geld heb je ook bijna een F800GS of nc750x ofmaar die heeft dan weer geen spaakwielen. Is ook geen spannende motor maar wel lekker zuinig praktisch en betrouwbaar.
Misschien had ik begin van het jaar toch de Ulysses IPV de xb12ss moeten kopen |:(
Heb overigens ook al met een schuin oog naar de Benelli TRK502 gekeken voor 8299 nieuwprijs

maar dat bedrag wil/kan ik er eigenlijk niet aan uitgeven, en die lijkt me misschien net te tam, de geruchten gingen al meer dan een jaar dat er ook een 800/900 zou komen en natuurlijk zie ik een uur nadat ik dit bericht tik dat die aangekondigd is voor tweede helft van 2022 maar nog geen prijs bekend.

[Voor 67% gewijzigd door harley op 23-11-2021 21:30]

...

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-12 15:51
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:02:
[...]

Dat geloof ik graag. Heb je behalve het Puig ruitje nog zaken aangepast? En hoe is de stabiliteit op hoge snelheid? Vind het zelf ook een erg interessant model :)
Ja handvatverwarming van Oxford erop laten zetten. Die van Yamaha is ook wel mooi dan gaat de bediening via de boordcomputer, zit alleen wel een stevig prijskaartje aan.
Knipperlichten naar Yamaha led Plus of een andere ledlamp, Tailtidy en valdoppen of valbeugel staat nog op de planning. Motor lijkt aardig stabiel te zijn rond de 150km/h al heb ik dat nog niet uitvoerig getest O-)

• kneusteun
Die benelli weegt ook veel te veel voor het blok wat erin zit toch?

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:03

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:37:
. . . wel eens gaan tetten (klinkt toch anders dan bedoeld B-) )
jaja, dat begrijpt niemand verkeerd :+
Buell kan echt geen flikker op.
zou voor mij geen dealbreaker zijn _O-

Shrek op een ezel . . .

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:03

botoo

💀 too old to die young

Vandaag nog een stukje kunnen rijden, ben daardoor wel van plan om met iets meer spoed nieuwe bandjes aan te schaffen. Wilde ik eerst Pirelli MT60 RS, puur voor de looks, kreeg ik vandaag toch weer wat meer het gevoel van behoefte naar wat meer wegligging en grip (en de behoefte om niet elk jaar nieuw te kopen) dus vooralsnog neig ik naar Michelin Commander III (cruise). Wil ook gelijk mijn vering aan laten passen met Hyperpro voor en achter ook gelijk wat nieuws. Krijg wel kramp in mijn bankrekening als ik kijk naar wat piggy-bag achterdempers kosten en die vind ik nu eenmaal erg mooi om te zien 8)

Shrek op een ezel . . .

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is al weer een paar jaar geleden dat ik een fiets met ketting had, maar ik ben begonnen op een Honda Hornet. Daar had ik een Scottoiler (eSystem, elektronisch dus) op zitten. Daar was ik super tevreden over.

Voor het inruilen van die motor had ik de Scottoiler verwijderd en in de kast gelegd. "Die komt nog wel eens van pas". Ja, nu dus. :)

Gisteravond ben ik begonnen met die in de Tracer te monteren. Er vallen me een paar dingen op. De Tracer heeft onder de buddy een zee aan ruimte. In de kappen aan de zijkanten heb je desnoods ook nog wel wat ruimte om wat spullen weg te werken.
Het tweede wat me opviel is dat ik de Scottoiler leeg heb gemaakt voordat ik die heb opgeborgen. De restjes die er nu nog in zaten zijn behoorlijk ranzig. Achteraf gezien had ik die misschien beter vol gelaten.
En het derde is dat de lijm van de plakkertjes inmiddels wel uitgedroogd is. Je haalt het plasticje er af, en het plakt niet echt. Zeg maar gerust, echt niet. Dus eerst maar eens wat nieuwe 3M pads scoren voordat ik het klusje af maak. :)

Het reservoirtje en de regelunit zet ik ook vast met 3M klittenband. Eenvoudig te verwijderen als het in de weg zit, maar no way dat het gaat schuiven in de opbergruimte.
Met het schijfremslot doe ik dat overigens ook. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:19
Een half jaar na het kopen van een tweede set velgen omdat ik zonodig moest offroaden heb ik vandaag eindelijk eens banden gemonteerd met iets meer profiel. Bij het monteren uiteraard de binnenband lek geprikt, nu UHD tubes erin van Michelin en iets meer voorzichtigheid betracht, en succes :) Eerste indruk is dat ze op de weg prima presteren, hopelijk dit weekend een stukje TET opzoeken.

In maart 2022 heb ik een allroad training bij BERRT geboekt, kijk daar erg naar uit. Heb nu vaak het idee maar wat aan te klooien offroad. Zou graag wat technieken leren :P

En de Excel velgjes mogen even rust. (De rechter lijkt krom op de foto, dat is ie IRL niet...)

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08:12
botoo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:53:

zou voor mij geen dealbreaker zijn _O-
Voor mij ook niet, blijft veel te leuk rijden, vopor bagage hebt ik de goldwing. Maar soms wil ik wel eens solo op pad en kamperen en dat gaat eigenlijk gewoon niet met de buell. Achjah je kunt niet alles hebben 8)

Wat betreft je banden, kijk ook eens naar de mezeler cruisetec serie, bevielen mij een stuk beter dan de commander serie. heb inmiddels ook best veel klanten over en op 1 na zijn ze allemaal zeer positief over hoeveel makkelijker die stuurt.

[Voor 15% gewijzigd door harley op 24-11-2021 19:29]

...

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:07

Bommes

Capo del formaggio

BlackLabel01 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:06:
Een half jaar na het kopen van een tweede set velgen omdat ik zonodig moest offroaden heb ik vandaag eindelijk eens banden gemonteerd met iets meer profiel. Bij het monteren uiteraard de binnenband lek geprikt, nu UHD tubes erin van Michelin en iets meer voorzichtigheid betracht, en succes :) Eerste indruk is dat ze op de weg prima presteren, hopelijk dit weekend een stukje TET opzoeken.

In maart 2022 heb ik een allroad training bij BERRT geboekt, kijk daar erg naar uit. Heb nu vaak het idee maar wat aan te klooien offroad. Zou graag wat technieken leren :P

[Afbeelding]

En de Excel velgjes mogen even rust. (De rechter lijkt krom op de foto, dat is ie IRL niet...)
[Afbeelding]
Je hebt er nog een flink weg georiënteerd setje rubber op gedraaid.
Bewuste keuze?

Als ik de beschikking had over een 2de set velgen dan ging er een zo agressief mogelijke noppen band op.
Zeker met de zand en nu dus modder paden op de NL TET.

Dustyroads.nl - Adventures are not always fun while you're having them

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:19
@Bommes In retrospect had ik dat beter kunnen doen idd. Heb deze E07’s een beetje in een opwelling besteld toen ik een jubelend YouTube filmpje over ze zag :P

Maar de Anakees op mijn gouden velgen zijn ook bijna op. Misschien dat ik een set Mitas E09 daarvoor bestel, die zijn ook geschikt voor tubeless zag ik. Ga het eerst eens zo proberen.

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02-12 13:43

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:20:
Tien liter tank, na 130k km is 'ie leeg. Lampjes doe ik niet aan, ik rij op de dagteller. En ga zweten als ik de 115km aantik :+
Jij rijdt echt extreem zuinig zeg! 130.000 km op 10 liter :9
Maar uit ervaring weet ik dat de mensen achter je opeens zuinig rijden met al die onverbrande benzine uit je uitlaat :9

XBL: DonFrans

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:14

4x2

lộn xộn quá

BlackLabel01 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:31:
@Bommes In retrospect had ik dat beter kunnen doen idd. Heb deze E07’s een beetje in een opwelling besteld toen ik een jubelend YouTube filmpje over ze zag :P

Maar de Anakees op mijn gouden velgen zijn ook bijna op. Misschien dat ik een set Mitas E09 daarvoor bestel, die zijn ook geschikt voor tubeless zag ik. Ga het eerst eens zo proberen.
E-07's zijn eigenlijk adventure banden, maar geen offroad banden.
Al kom je er, met enig geklooi, best ver mee, had ze ook op de F650GS.
Mul zand en echt dikke drek kunnen ze niet bepaald super mee overweg, ze kunnen het gewoon niet afvoeren.
Maar daar had ik ook dus een setje E-09 voor gekocht, maar er nooit meer op gelegd.

Gisteren belde er iemand voor mn MBX, eoa mevrouw die helemaal enthousiast en verliefd was (jeeee, gegarandeerd verkocht :*) )
Tot ik een onderbuikgevoel kreeg en toch maar even vroeg waar ze het ding voor wilde gebruiken;
60km woon-werk per dag...
Ach ja, ik kon iig naar bed met het idee dat ik het juiste heb gedaan, maar m'n portemonnee was er niet voller op geworden :'(

Ben momenteel ook een beetje in dubio: MSX origineel maken (verkoopt ws beter) of nog ff 'snel' laten en de crossbanden er weer in duwen om een beetje rond te ploegen in de winter.

Honda MBX 125 te koop Honda PS 150i te koop

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-12 19:57

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Kerstcadeautje: zadeltassenset van SW Motech besteld, Frau laten meebetalen 8)

Volgend jaar hoop ik met mijn vrienden toch weer naar de Eifel te kunnen, en met een beetje geluk ook nog een weekje naar de Vogezen. En ik ben het inmiddels zat om alles in een tailpack te proppen, om die vervolgens met twee spanbanden om mijn zadel te trekken.

Life has no meaning and money is king

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:14
Frans92 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:34:
[...]

Maar uit ervaring weet ik dat de mensen achter je opeens zuinig rijden met al die onverbrande benzine uit je uitlaat :9
🙈 :+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-12 14:01
Frans92 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:34:
[...]

En de e-penis gaat naar.... @Vrijdag! *O*

• Vrijdag
Jolke schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:35:
[...]

Swinging my thing 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:59

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:35:
[...]

Ik durf het haast niet te vragen maar... wat is de context?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Vrijdag
LankHoar schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:26:
[...]

[...]

Zij die het weten, kunnen het niet uitleggen.
Zij die het niet weten, kunnen het niet begrijpen.

8)

• BlueMotion
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:02
4x2 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:47:
[...]

Gisteren belde er iemand voor mn MBX, eoa mevrouw die helemaal enthousiast en verliefd was (jeeee, gegarandeerd verkocht :*) )
Tot ik een onderbuikgevoel kreeg en toch maar even vroeg waar ze het ding voor wilde gebruiken;
60km woon-werk per dag...
Ach ja, ik kon iig naar bed met het idee dat ik het juiste heb gedaan, maar m'n portemonnee was er niet voller op geworden :'(
Misschien een domme vraag, maar wat is er precies mis met woon-werk op die MBX? Ik moet zeggen dat ik er ook wel met een schuin oog naar gekeken heb.

• geert_s
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 03-12 08:38
[...]

[...]

Ging over @Vrijdag die schijnbaar 1:13000 rijdt. Iedereen weet dat dat alleen mogelijk is met een gigantische e-penis.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

BlueMotion schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:19:
[...]
Misschien een domme vraag, maar wat is er precies mis met woon-werk op die MBX? Ik moet zeggen dat ik er ook wel met een schuin oog naar gekeken heb.
Zuinig -> nope (denk dat 1:15 al een wonder is) + de 2-takt olie die er ook hard genoeg doorheen gaat.
Motorkarakteristiek -> geen al te lineaire vermogenasafgifte, dus je kunt of heel rustig te rijden, of heel de tijd door de versnellingen janken. Is leuk actief rijden trouwens, maar is vrij irritant als het moet omdat er een chagrijnige bestuurder achter je zit te duwen ;)
Onderhoud -> Yep, dat zal geregeld moeten (ook omdat het ding dus 35+ jaar oud is)

Af en toe een keertje, zeker als je een route hebt waar je niet op iets snellers dan een 80 weg terecht komt en lekker kan sturen, is het erg leuk, maar iedere dag over rechte wegen denk ik dat je m heel snel zat bent.
En je moet je eigen onderhoud gewoon kunnen doen, een motor als deze koop je omdat je m leuk vindt.

Overigens zou ik m net zo lief houden, want stilstaand kost ie geen drol, maar hij was klaar, dus als ie voor een goede prijs weg kan, prima
De MSX & PS150 mogen als eerste weg, de Apenstaart is vandaag weer verbeterd, dus die mag nog even blijven;

(handkappen en een antiverblindingskapje zodat het grootlicht niet meer in mn scherm reflecteerd)

• BlueMotion
Bedankt, dat is dus de reden dat ik nu van alle kanten tips krijg om te rijden, rijden, rijden voordat ik kan weten welke motor ik aanschaf.

Verbruik en rijkarakteristiek is dan nog redelijk te testen in een proefritje of uit te zoeken, maat hebben jullie nog tips om wat zicht te krijgen op onderhoud?

Mijn ww route is trouwens door/langs bos en dorpjes met maar een paar stukken 80 ertussen. Alles 2baans. Het voordeel van een motor daar is vooral dat je wat makkelijker kan landbouwverkeer kan inhalen -denk ik dan he :P

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
[...]

[...]

Je kan beter @Vrijdag vragen of hij z'n Hawk nou al afgesteld heeft. :+ Dan krimpt z'n e-penis weer tot z'n normale ondermaatse niveau.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

BlueMotion schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:18:
Bedankt, dat is dus de reden dat ik nu van alle kanten tips krijg om te rijden, rijden, rijden voordat ik kan weten welke motor ik aanschaf.

Verbruik en rijkarakteristiek is dan nog redelijk te testen in een proefritje of uit te zoeken, maat hebben jullie nog tips om wat zicht te krijgen op onderhoud?

Mijn ww route is trouwens door/langs bos en dorpjes met maar een paar stukken 80 ertussen. Alles 2baans. Het voordeel van een motor daar is vooral dat je wat makkelijker kan landbouwverkeer kan inhalen -denk ik dan he :P
Maar koop je de motor dan vooral voor woon-werk en af en toe een beetje rondrijden, gedeeld, of vooral voor de lol ?
Afgezien daarvan is het bij motoren, mits je ze ergens kunt laten, ook prima te doen om er gewoon 2 aan te houden, vaste lasten zijn nihil (zolang je ze niet in de WA+ / all-risk hoeft te gooien)

Qua onderhoud: hoe spannender, hoe duurder :P (lichte motoren/motorscooters zijn doorgaans vrij goedkoop omdat ze niet aan de lopende band dure banden vreten)

Voor woon-werk zonder snelweg is zo'n licht motorscootertje ideaal, kunt je zooi dr in gooien, je zit ietwat beschut en het onderhoud kost doorgaans geen drol.
En het is opzich best leuk om mee te rijden, kunt dr lekker mee gooien en smijten, je hebt alleen niks tussen je benen zitten :P
Ze zijn alleen wel erg diefstalgevoelig.

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vervolg op het Alaska avontuur van Arie en Zack, de ASMR herbouw van de Honda CT90 Trail.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 03-12 16:51

Chakotay

Lick here to continue

Hmz, volgens mij moet ik meer rijden... Ik wilde vanochtend de Caponord even pakken, start niet. Met startkabels eraan sloeg hij zo aan, maar na het loshalen daarvan meteen weer uit.

Even kijken of het de accu of spanningsregelaar is. Na de accu een paar uur aan de lader te hangen was hij volgens de lader weer vol (dat is al verdacht snel), maar na indrukken van de startknop direct weer leeg zonder dat de startmotor überhaupt rondgaat. De accu lijkt me dus het meest voor de hand liggende schuldige, daar eerst maar een nieuwe van besteld.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ryan en de vervloekte Wankel motor.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Grubeater You just can´t get carried away... :X _O-

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Rookt al net zo erg als m'n MBX :+

Die ik na vandaag waarschijnlijk weer uit de verkoop haal, dan gebruik ik de advertentie wel voor de PS150, kijken of we daar nog ff snel vanaf komen, gaat de MBX mooi in verplichte winterslaap tot maart.
Kan ik ook nog eens bedenken wat ik er precies mee ga doen (restaureren en evt verkopen, ombeunen tot cafe racer, niks aan doen en evt gewoon zo de deur uit)

Afgelopen weekend nog wel de moeite genomen om een filmpje te maken, had het beloofd aan de gast waarvan ik de CDI gekocht had zodat ie het op zn site kon zetten.

Kun je ook meteen uit afleiden waarom dat ding dus niet leuk is voor woon-werk, het is alles of niks zodra je boven de 60 moet rijden.
Dat is ook het grote verschil met schakelbrommertjes, die hoeven (mogen) niet op provinciale wegen rijden, dus die hoeven niet continu door te trappen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, gisteren het eerste (en waarschijnlijk dit jaar het laatste) ritje met de nieuwe Tracer 9GT gemaakt.
Niet te lang, want ik had nog een afspraak, maar ik kon het toch niet laten.
De afgelopen week druk bezig geweest met het monteren en aansluiten van de Tomtom, Scottoiler, tanktas, ander ruitje (tbv de warmere dagen om vol in de rijwind te zitten).
Onder de buddy heb je verrassend veel ruimte. Daar zit nu dan ook het reservoir van de Scottoiler, een remschijfslot (bevestigd met klittenband tegen het rondstuiteren), en een EHBO setje.

Omdat de wegen nog verraderlijk waren en ik de verschillen in de mappings nog wil ontdekken, heel voorzichtig begonnen in mapping 4. De regenmodus. Dat was wel héél tam. Wel geschikt voor de regen of met een onervaren passagier.
Vrij vlot door naar mapping 3. Dan komt er wat meer leven in de brouwerij. Je merkt een wat 'uitgesmeerde' gasreactie. De Super Tenere had dit heel sterk in de T-modus. Wel het volledige vermogen, maar het wordt heel smeuïg geserveerd.
Door naar mapping 2. Dan begint het feest. Tijdens het inhalen geef ik een flinke dot gas, en naast de auto voel ik dat het voorwiel niet meer meedoet. Lift-control staat op de meest ingrijpende stand, dus het zal een paar cm zijn geweest. Maar dit was dus niet door de koppeling lomp te laten schieten, maar puur op vermogen.
Met de staat van de wegen heb ik mapping 1 maar even gelaten voor wat het was. :+

De shift indicator heb ik in de instellingen van de tellers maar uitgezet. De versnellingsaanduiding gaat dan irritant knipperen, maar heel veel vind ik het niet toevoegen.

Ik heb ook een eerste foto gemaakt, maar die moet ik eerst nog resizen voordat ik die hier plaats.

Gisteravond heb ik een begin gemaakt aan een schuimvulling voor een koffer. Als we dan een wat langere rit hebben, kan ik tenminste eenvoudig bandenreparatie, compressortje en simpel gereedschap meenemen zonder dat het rond gaat stuiteren.
Dat moet ik nog af maken. Maar het volgende staat ook al op het programma. De koffers zijn best ruim. Maar ze zijn ook zo gevormd dat ze niet handig op te bergen zijn. Ik wil dus kijken of ik met wat hoekprofieltjes aan de muur een ophanging kan maken waar ik ze netjes in kan haken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik weet niet of ik al een update hier achter gelaten heb, maar een maand of 2 geleden mijn mogelijks nieuwe aanwinst gaan test rijden: MV Agusta Brutale 1000RR.
Zoals gedacht, kijken is smullen.. Heel erg mooi op een paar spijtige dingetjes na. Maar er komt regelmatig een update van uit waar ze al een aantal zaken aangepakt hebben (paar kabels die je zag lopen etc..)

Echter 1 zaak kunnen ze niet oplossen, het Dash staat echt heel erg laag/dicht tegen je. Dus rijden en iets willen zien op het dash is enkel mogelijk door volledig het hoofd naar beneden te brengen en dus zicht op de weg is ook 0.

Maar de echte "teleurstelling" kwam tijdens het rijden. Onderin is het echt een super mak lammetje, met in middengebied gelijkaardig aan mijn Speed RS om dan in de laatste RPM's echt alles los te gooien, maar dan zit je al lang boven illegale snelheden, zelfs in 2e..

Dus voor algemeen straatgebruik verkies ik mijn street RS met zijn linear karakter, veel speelser.

De MV stuurt wel nog scherper, wat ik niet dacht met die clip ons. Hij is heel erg licht en nimble.

Maar dan nog zo een domper: het geluid... Dat is echt echt echt jammer.

Dus het wordt em niet. Als ik 40k wil afleggen moet ik weggeblazen worden door de moto en helaas.
Dus de nieuwe die we gaan testen: Duc Streetfighter V4 SP.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Shivs
  • Niet online
@LankHoar @lolgast @timmie271 Zouden jullie mijn R1100GS uit de lijst willen halen? Begin november heb ik een ongeluk gehad (buiten mijn schuld) dus de motor is total loss. Je kan hem binnenkort in stukjes kopen bij Boonstra ;-).

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 06:27

cooper_s1

MINI's rule

Shivs schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:51:
@LankHoar @lolgast @timmie271 Zouden jullie mijn R1100GS uit de lijst willen halen? Begin november heb ik een ongeluk gehad (buiten mijn schuld) dus de motor is total loss. Je kan hem binnenkort in stukjes kopen bij Boonstra ;-).
Hopelijk zelf er beter vanaf gekomen dan de motor?

• Shivs
  • Niet online
Ja hoor, wat kneuzingen en een gebroken teen. Dat laatste doen ze tegenwoordig niets meer aan, dus ik mocht na controle naar huis en hoef niet meer terug te komen in het ziekenhuis voor controle.

Ik ben nu aan het orrienteren op de opvolger van de R1100 en al bijna zeker dat het een V-Strom 650 moet worden van na 2011. Het liefte de versie van na 2017, deze heeft wat meer elektra aan boord die het rijden weer wat veiliger moet maken.

• cooper_s1
  • Laatst online: 03-12 06:27

cooper_s1

MINI's rule

Gelukkig maar, het belangrijkste is je gezondheid :-)
Succes met zoeken en hopelijk krijg je een leuk bedrag van de verzekering.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Liefst had ik valbescherming van TopBlock op de Tracer gehad. Zij proberen zoveel mogelijk de valblokken op meerdere punten af te steunen, zodat het voldoende stijfheid heeft zonder dat er ongewenste krachten in het frame/blok worden overgebracht. Tegelijkertijd proberen ze nog enigszins de lijnen van de motor aan te houden in hun ontwerp. Op de Honda Hornet ook valblokken van hun gehad, en die vielen eigenlijk bijna niet op. :)

Voor de '21 versie van de Tracer hebben ze deze echter nog niet. Ik heb TopBlock een mail gestuurd of dat wel nog in ontwikkeling is. Het antwoord (net binnen) is dat dit wel de verwachting is, maar ze hebben geen enkele indicatie hoe lang dit gaat duren. Nogal vaag dus. De valbescherming van Yamaha steunt op 3 plekken af, maar beschermt eigenlijk alleen de koppelingsdeksel en meer niet. Daar ben ik niet van onder de indruk. Daarnaast, die is gewoon niet leverbaar.
Besloten op beide partijen niet te wachten, maar de valblokken van SW-Motech te bestellen. :)

• BlueMotion
4x2 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:42:
Rookt al net zo erg als m'n MBX :+

Die ik na vandaag waarschijnlijk weer uit de verkoop haal, dan gebruik ik de advertentie wel voor de PS150, kijken of we daar nog ff snel vanaf komen, gaat de MBX mooi in verplichte winterslaap tot maart.
Kan ik ook nog eens bedenken wat ik er precies mee ga doen (restaureren en evt verkopen, ombeunen tot cafe racer, niks aan doen en evt gewoon zo de deur uit)

Afgelopen weekend nog wel de moeite genomen om een filmpje te maken, had het beloofd aan de gast waarvan ik de CDI gekocht had zodat ie het op zn site kon zetten.
[YouTube: MBX 125 onboard with programmable CDI]

Kun je ook meteen uit afleiden waarom dat ding dus niet leuk is voor woon-werk, het is alles of niks zodra je boven de 60 moet rijden.
Dat is ook het grote verschil met schakelbrommertjes, die hoeven (mogen) niet op provinciale wegen rijden, dus die hoeven niet continu door te trappen.
Dat is zeker vrij verhelderend. Weet ik dat ook weer.

Ik ben inderdaad op zoek naar een motor voor woon-werk danwel (semi)functionele ritjes. Al heb ik voor het komende jaar genoeg aanbod om elk weekend wel met iemand anders te gaan toeren, al moet dat natuurlijk allemaal nog maar gebeuren. Ik zie me zelf niet zo snel met grote regelmaat funritjes maken, maar wellicht verandert dat met de tijd…

Een collega (die overigens vrijwel altijd met de motor naar t werk gaat) beweert bij hoog en bij laag dat je niet gewoon van a naar b rijdt met een motor, het moet altijd leuk/mooi/spannend/snel/… zijn. Hoe hij dat precies dagelijks inkleedt weet ik niet…

Over motorscooters gesproken: ook wel naar gekeken maar ik had bedacht dat een elektrische motor m’n enige excuus voor een automaat mocht zijn. Ben alleen bang dat elektrisch buiten budget is, al moet ik het nog even narekenen met de benzineprijzen van nu…

Alternatief zou toch een lichte motorscooter zijn voor het dagelijkse werk en dan als n+1 iets leukers, bijv een oudere f650, eventueel als project/opknapper zodat ik ook nog wat kan leren.

Keuzes…

Ondertussen het pasje letterlijk in de pocket, dus ik kan op zoek. Al is deze week wellicht niet het beste moment om de weg op te gaan. Dan maar showroomshoppen…

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@BlueMotion ook op een motorscooter kun je erg veel plezier beleven..

Op de foto: Mijn Vespa GTS250, aan de voet van de onverharde col du Parpallion in de Franse Alpen met achterop mijn kampeer zooi.

Maar goed ik ben misschien een uitzondering :+ .

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Lichte motoren/motorscooters zijn gewoon erg leuk om te rijden, probleem is dat ik die nu alleen maar heb :+
M'n totale motorenpark heeft 617cc (556cc als de MSX een originele cilinder krijgt) en er staan er 4 :X
Qua snelheid zou zo'n GTS250 of een SH300 oid eigenlijk een gigantische vooruitgang zijn, die kunnen wel met fatsoen de snelweg op als je er gewoon genoeg van hebt of het de beste manier is om op een leukere plek te komen.

@BlueMotion : wat is het budget eigenlijk en tot hoever mag dat vervolgens gerekt worden ?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@4x2 Een Vespa GTS250 loopt net aan 120 op de tom tom.
Athans dan moet je niet te veel tegen wind hebben :P
Niet echt een snelweg racer dus ;)
Alhoewel de Italiaanse kilometerteller de goede moed er wel inhoud door netjes de 140km/u aan te tikken.. 8)

Zou ik een klein stukje snelweg mee moeten nemen met woonwerk dan is zo een 250/300cc scootertje wel een ideaal woon werk ding.
Zeker als je (zoals jij) er een beenkleedje op monteert.
Onderhoudskosten zijn echt super laag bij dit soort motoren, 1 op 30 is makkelijk haalbaar.
Okay het is geen schakel, 6 versnellingen, snel op trekken, tank tussen je benen, e-penis verlengende grote mensen motor.

Ik heb het geluk dat ik 2 motoren heb staan.
Mijn Vespa en mijn Guzzi dat is voor mij nu wel de leukste oplossing wat betreft 2 wieler mobiliteit.

[Voor 10% gewijzigd door Bommes op 30-11-2021 08:56]

• kneusteun
BlueMotion schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:19:
[...]

Ik ben inderdaad op zoek naar een motor voor woon-werk danwel (semi)functionele ritjes. Al heb ik voor het komende jaar genoeg aanbod om elk weekend wel met iemand anders te gaan toeren, al moet dat natuurlijk allemaal nog maar gebeuren. Ik zie me zelf niet zo snel met grote regelmaat funritjes maken, maar wellicht verandert dat met de tijd…

Een collega (die overigens vrijwel altijd met de motor naar t werk gaat) beweert bij hoog en bij laag dat je niet gewoon van a naar b rijdt met een motor, het moet altijd leuk/mooi/spannend/snel/… zijn. Hoe hij dat precies dagelijks inkleedt weet ik niet…

Over motorscooters gesproken: ook wel naar gekeken maar ik had bedacht dat een elektrische motor m’n enige excuus voor een automaat mocht zijn. Ben alleen bang dat elektrisch buiten budget is, al moet ik het nog even narekenen met de benzineprijzen van nu…

Alternatief zou toch een lichte motorscooter zijn voor het dagelijkse werk en dan als n+1 iets leukers, bijv een oudere f650, eventueel als project/opknapper zodat ik ook nog wat kan leren.

Keuzes…

Ondertussen het pasje letterlijk in de pocket, dus ik kan op zoek. Al is deze week wellicht niet het beste moment om de weg op te gaan. Dan maar showroomshoppen…
F650 gehad, is wel een echte thumper dus je moet er van houden.
Als je woon werk verkeer gaat doen zou ik minimaal een twee pitter pakken, gewoon omdat bij lage snelheden in mijn ogen een 1 cilinder best bokkig kan zijn (uitzondering van de wat nieuwere modellen)
Ook kan een beetje kuip wel fijn zijn ivm regen/kou, klinkt misschien gek maar een beetje kuipwerk werkt gewoon veel nattigheid om je heen.
Investeer ook gewoon even in goede kleding, kwaliteit verschil ga je merken als je je kleding dagelijks gebruikt.

• Vrijdag
SmurfLink schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:25:
[...]

Je kan beter @Vrijdag vragen of hij z'n Hawk nou al afgesteld heeft. :+ Dan krimpt z'n e-penis weer tot z'n normale ondermaatse niveau.
Ter compensatie van mijn krimpende e-penis heb ik dan wel weer een hele harde dikke luide uitlaat 8)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:30:
@4x2 Een Vespa GTS250 loopt net aan 120 op de tom tom.
Athans dan moet je niet te veel tegen wind hebben :P
Niet echt een snelweg racer dus ;)
Alhoewel de Italiaanse kilometerteller de goede moed er wel inhoud door netjes de 140km/u aan te tikken.. 8)
Die 150cc dingen van mij (overigens ook italiaans ;) ) lopen, slipstreamend, bergaf, plat dr op, net aan 120 op de teller (krap 110 gps) en dan zakt het verbruik naar 1:25 omdat ze 8500 toeren draaien en de gashendel voorbij de aanslag staat :P

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 03-12 18:12
mphilipp schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:33:
[...]

Dat is één ding dat ik mis aan de GSA: de 33L tank. Regelmatig de vraag bij een benzinestation gekregen of ik met die motor zoveel getankt had :+ Het is net zoveel als een Volkswagen Up!
Haha mijn Stelvio heeft een 32L tank, doet toch telkens wat meer pijn met het tanken! Mooi dat mensen 'm heel zwaar vinden als de tank nog leeg is :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BlueMotion schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:19:
[...]

[..]
Voor woon-werk/functioneel is een R1200RT/R1250RT (of vergelijkbare tourmotor evt) echt ideaal: veel kofferruimte, voldoende wind/weer bescherming, comfortabel-actieve zit. Verbruik is 1:18-19, en met grote tank dus niet al te vaak tanken.

En voor fun/tourritjes ook prima, goede wegligging en voldoende vermogen.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Overdrive97
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 15:24
Na lang meelezen kom ik me in dit topic melden met het afronden van fase 1 van de rijopleiding: Het theoriecertificaat is binnen!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Van dat virus kom je nu nooit meer af.
Alleen is dit virus wél prettig om op te lopen. :)

Succes!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:59:
Van dat virus kom je nu nooit meer af.
Alleen is dit virus wél prettig om op te lopen. :)

Succes!
Het is nog vrij besmettelijk ook heb ik gemerkt. Het wordt vooral verbaal overgebracht.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
@Pagman @DrivinUCrazy @Rick-Jan @Shivs het duurde even (weekje op pad dus was ff druk) maar jullie updates zijn verwerkt in de TS.

@Rick-Jan uit welk jaar komt je nieuwe bike?
@DrivinUCrazy uit welk jaar komt je nieuwe bike, en heb je inmiddels al een foto die ik kan linken?

[Voor 35% gewijzigd door LankHoar op 30-11-2021 20:21]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• BlueMotion
Bommes schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:41:
@BlueMotion ook op een motorscooter kun je erg veel plezier beleven..
Je hebt helemaal gelijk, ik had beter moeten weten ;)

Het was ook helemaal niet de bedoeling om een flamewar te starten over de beleving met/zonder schakelen. Het ging mij - heel pragmatisch - om hoeveel moeite ik had om soepel schakelen onder de knie te krijgen in de lessen en dat ik dat niet direct liet versloffen door een automaat te gaan rijden. Vandaar ook de suggestie van een extra, eigenlijk zoals
:9~

@4x2 Budget heb ik nog niet helemaal scherp. Vrouwlief vroeg verschrikt of de motor dan duurder wordt dan de auto (in aanschaf) dat zou het budget op €5k zetten :9 Het verbruik van mijn auto naar t werk is +-1:21 dus dat hoop ik met de motor ook te halen. Als je dan richting 1:30 gaat valt er misschien nog wat van de bespaarde brandstof in het aanschafbudget te proppen.

Met deze randvoorwaarden valt de R1200RT af ben ik bang... Al ga ik zeker proberen eens een tesrtitje te scoren. Goede kleding heb ik (hopelijk) al. Mijn jas bevalt totnutoe erg goed, ook met het koude weer bij het examen. Winterbroek heb ik nog niet eens nodig gehad.

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 30-11 21:43
** Knip, niet relevant voor dit topic en dreigen doen we hier al helemaal niet. **

[Voor 121% gewijzigd door Taro op 30-11-2021 20:39]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@LankHoar
De Yamaha Tracer 9GT komt uit 2021 (september om precies te zijn), dus dat is al makkelijk.

Een linkje naar een (niet geresizede) foto heb je hier: https://tweakers.net/foto...3gHgvi9R1ABkl9MOygpMQ.jpg
In het voorjaar volgt er wel nog een mooiere foto. :)

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:08
** Knip ivm quote **

[Voor 97% gewijzigd door Taro op 30-11-2021 20:43]

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:08
Laat dan in ieder geval mijn text even staan......
WackoH schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:32:
"Ik vind luide uitlaten niet fijn"

In plaats van hier te ageren tegen alle motor rijders kan je beter ageren tegen de regels die alleen het geluid bij een bepaald toerental meten en daar de uitlaat op goedkeuren, dus de fabrikant doet een klep in de uitlaat die bij het meettoerental dicht gaat met als gevolg; minder lawaai; uitlaat goedgekeurd.

Grote kans dat heel veel motoren waar jij last van hebt gewoon een legale uitlaat hebben, en mensen voor losers uitmaken is niet zo netjes.

• mphilipp
Kapot schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:46:
In plaats van hier te ageren tegen alle motor rijders kan je beter ageren tegen de regels die alleen het geluid bij een bepaald toerental meten en daar de uitlaat op goedkeuren, dus de fabrikant doet een klep in de uitlaat die bij het meettoerental dicht gaat met als gevolg; minder lawaai; uitlaat goedgekeurd.

Grote kans dat heel veel motoren waar jij last van hebt gewoon een legale uitlaat hebben
Ergens is dat een beetje hetzelfde als 'guns don't kill people' argument. De regels kloppen inderdaad niet, maar velen kopen maar wát graag een Jekill & Hyde uitlaat vanwege dat knopje. Mensen die met een tè luide uitlaat rijden, weten dat best. Je hoort het geluid, en voor velen is dat juist hèt argument om die motor of die uitlaat te kopen. Want veel geluid is mooi. Hoe meer hoe beter. Loud pipes saves lives en meer van die bs.

Maar goed, het zou fijn zijn als de regels op een duidelijke manier worden ingevoerd én als men er ook nog eens een keer een beetje streng op handhaaft. Want dat werkt best goed. In Duitsland doen ze dat ook, of in ieder geval denkt iedereen dat. Wie een weekendje Duitsland doet, schroeft er vaak alsnog even de db killer in. Dat zegt genoeg. Dus ipv mooie weggetjes af te sluiten, moet men gewoon handhaven. Maar ja, niet genoeg personeel, dus gaan ze herrieflitspalen verzinnen. Ben benieuwd of dat werkt.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:33:
@LankHoar
De Yamaha Tracer 9GT komt uit 2021 (september om precies te zijn), dus dat is al makkelijk.

Een linkje naar een (niet geresizede) foto heb je hier: https://tweakers.net/foto...3gHgvi9R1ABkl9MOygpMQ.jpg
In het voorjaar volgt er wel nog een mooiere foto. :)
Added :)

En weinig mis met die foto imo trouwens ;)

[Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 30-11-2021 21:11]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BlueMotion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:31:
[...]

Het was ook helemaal niet de bedoeling om een flamewar te starten over de beleving met/zonder schakelen. Het ging mij - heel pragmatisch - om hoeveel moeite ik had om soepel schakelen onder de knie te krijgen in de lessen en dat ik dat niet direct liet versloffen door een automaat te gaan rijden. Vandaar ook de suggestie van een extra, eigenlijk zoals

[...]

@4x2 Budget heb ik nog niet helemaal scherp. Vrouwlief vroeg verschrikt of de motor dan duurder wordt dan de auto (in aanschaf) dat zou het budget op €5k zetten :9 Het verbruik van mijn auto naar t werk is +-1:21 dus dat hoop ik met de motor ook te halen. Als je dan richting 1:30 gaat valt er misschien nog wat van de bespaarde brandstof in het aanschafbudget te proppen.

Met deze randvoorwaarden valt de R1200RT af ben ik bang... Al ga ik zeker proberen eens een tesrtitje te scoren. Goede kleding heb ik (hopelijk) al. Mijn jas bevalt totnutoe erg goed, ook met het koude weer bij het examen. Winterbroek heb ik nog niet eens nodig gehad.
Oud model RT is wel mogelijk voor die prijs. Ze kunnen met goed onderhoud enorme kmstanden aan. Testrijden is zeker aan te bevelen, al is het maar voor je ervaring en vergelijk.

Verbruik van de RT is wel iets hoger wel dan je auto, wil je een motor die zuinig is kan je denken aan de Honda NC700 of 750, BMW F800 GT of GS. Of voor een kleine cilinderinhoud gaan, bijv de G310GS. Maar dan lever je wellicht wel weer teveel voor gebruik op snelwegen - beetje op reserve houden is ook wel fijn. Voordeel wel is dat eentje die rond de 5k waard is nog bijna nieuw is.

Bedenk je trouwens wel: het rijden van een motor is meestal niet goedkoper dan een auto. Onderhoudsintervallen zijn korter (dus vaker onderhoud nodig), banden zijn duurder, kleding is duur (en slijt ook), het verbruik is vergelijkbaar. Het kán wel goedkoper zijn, maar zou daar niet voor motorrijden: als je het alleen daarom doet is een rit door de kou en regen alleen maar ergerlijk en knap je er waarschijnlijk snel op af.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07:58

Rick-Jan

always connected

LankHoar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:21:
@Pagman @DrivinUCrazy @Rick-Jan @Shivs het duurde even (weekje op pad dus was ff druk) maar jullie updates zijn verwerkt in de TS.

@Rick-Jan uit welk jaar komt je nieuwe bike?
@DrivinUCrazy uit welk jaar komt je nieuwe bike, en heb je inmiddels al een foto die ik kan linken?
De Z1000SX is uit 2019! Bedankt voor het aanpassen :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Hkuit
  • Laatst online: 02:57
noes schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:34:
[...]

Of voor een kleine cilinderinhoud gaan, bijv de G310GS. Maar dan lever je wellicht wel weer teveel voor gebruik op snelwegen - beetje op reserve houden is ook wel fijn. Voordeel wel is dat eentje die rond de 5k waard is nog bijna nieuw is.af.
In die hoek zijn er nog een paar, bijv de Kawa Versys X300. Is opvallend groot en schijnt erg goed te rijden, ook op de snelweg.

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:02
BlueMotion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:31:
[...]

[...]

Met 2m zoeken vond ik ,binnen jouw'n budget, deze R1200RT met 97K. Met het juiste onderhoud kan deze zeker nog wel 100K mee.
Ik rij zelf een R1150GS uit 2000 met 144K op de teller. Het enige wat de mijne dit jaar had, is dat ie een 'fake neutral', ik noem het een soort tussenstap, tussen z'n 3 en 4 kreeg. Maar m'n dealer/onderhoudsmonteur heeft m'n schakelpook opnieuw afgesteld en het probleem is zo goed als opgelost.
Wat ik hiermee wil zeggen, als je zo lang mogelijk met je motor wil doen, doe dan onderzoek naar jouw'n type motor. Dit kan voor, maar ook na aanschaf. Ik heb het na aanschaf gedaan en ben erachter gekomen dat de schakelbak en ABS 'zwakke punten' zijn van mijn motor, maar met goed onderhoud(Elk jaar olie verversen) deze het nog best lang uit kunnen houden. Dit is wat ik dus elk jaar netjes doet.
Ook ben ik lid geworden van de Nederlandse BMW GS club en daar heb ik heel veel van deze wijsheden vandaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je deze motor moet kopen, maar dat zoeken en onderzoeken zeker de moeite loont ;)

• Jolke
Luid uitlaten topic ook weer gehad, next!

Dit weekend de accu uit de motor halen en de wielen van de grond zetten. Winter is weer in het land, eerste sneeuw is gevallen, dus ik rijd dit jaar niet meer. Kijken wanneer de lente begint. 8)

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb gisteravond ook de accu uit de Diversion gehaald en de motor op de bok gezet, en tot slot een hoes erover gedaan. Het is de bedoeling dat die motor na de winter verkocht word, ik wil hem dus niet blootstellen aan pekel.

De Fazer staat nog op de heftafel, en heeft z'n accu nog. Daar zit nu o.a een nieuwe bochtenset en een nieuwe telleraandrijver op en de voorvork keerringen zijn vervangen. Nu o.a nog wat aan het geluid doen, met de nieuwe bochtenset ervoor maakt die Laser aanzienlijk meer geluid, imo niet meer acceptabel. Zeker niet omdat ik de motor vooral vaak als vervoermiddel gebruik en er dus ook vaak vroeg mee weg ga en/of laat mee thuis kom. Iets met buren... :P

Ford Focus Wagon 1.6 16v '04 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• geert_s
Mag ik vragen waarom jullie de accu eruit halen? Ik heb gewoon de druppellader eraan hangen met de accu in de motor. Als hij langer stilstaat gaat de motor op de paddockstands, en gewoon lekker aan de lader laten hangen.

Op een zonnige winterdag heb ik hem dan ook zo weer rijklaar om toch nog even een klein rondje mee te pikken waar het kan.

• Jolke
Ik heb op mijn VTR geen middenbok, maar ik heb wel een hef voor de achterwielen. Bij de voorwielen zet ik er twee plankjes onder om de wielen van de grond te houden. En zoals elk jaar zoek ik naar die plankjes. Zullen wel weer in de open haar verdwenen zijn. 8)7

/edit: @geert_s omdat er geen verwarming in de garage is, wordt het er ook best koud. Dat lijkt me niet goed voor de levensduur van de accu.

[Voor 21% gewijzigd door Jolke op 01-12-2021 10:41]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik laat de accu ook zitten, maar mijn garage bevriest dan ook niet.
Als het écht koud wordt draai ik er de radiator open. Luxepaardje. :+

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:40

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:39:
Mag ik vragen waarom jullie de accu eruit halen? Ik heb gewoon de druppellader eraan hangen met de accu in de motor. Als hij langer stilstaat gaat de motor op de paddockstands, en gewoon lekker aan de lader laten hangen.
De Diversion staat onder een afdak, goed beschut maar daar is dus niet direct elektra aanwezig. Dat kan in principe wel geregeld worden, maar ik doe dat toch liever niet.
Op een zonnige winterdag heb ik hem dan ook zo weer rijklaar om toch nog even een klein rondje mee te pikken waar het kan.
Ik wil de Diversion na de winter gaan verkopen, dus ik leg de keuze om die motor wel of niet aan pekel bloot te stellen graag bij de volgende eigenaar. Ik heb het niet gedaan :)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '04 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zucht :X :')

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@4x2 haha N+1 8)

Schijnbaar zijn het wel fijne scooters die PCXjes.
Maar gelijk aan jou eerdere overwegingen vind ik 125cc net te licht.

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:02
Die zin onderaan ook: heb je hulp nodig? _O-

• BlueMotion
Dat is toch al even een kwart meer cilinderinhoud :P

Ik ben me ervan bewust dat motor rijden niet goedkoper is dan auto, al duurde het wel even om aan dat idee te wennen. Het idee van motorrijden is daar eerlijk gezegd wel door begonnen. Er waren ook andere facturen, zoals dat ik al gewend was om met een tweewieler naar het werk te gaan in weer en wind, alleen pindakaas-powered. Voor het weer ben ik niet zo bang eerlijk gezegd. Ik vind het wel lekker uitwaaien meestal.

Zoals ik al gezegd had kan ik niet helemaal inschatten wat onderhoud me gaat kosten. Het is met de kilometers die ik hoop te maken zeker een factor van belang. Wellicht is het verbruik ook vooral een psychologisch dingetje. Ik rijd dus helemaal geen snelweg naar m'n huidige werk en ik kan alle grote plaatsen in de buurt (evt ander werk) door het bos bereiken. Dus comfort op de snelweg is niet echt een issue nu. Ik ga die Versys zeker even bekijken.

Morgen de eerste showroomsessie gepland. In eerste instantie vooral om heel veel te proetzitten en info in te winnen, en heel misschien een proefritje. Baby steps...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:28:
@4x2 haha N+1 8)

Schijnbaar zijn het wel fijne scooters die PCXjes.
Maar gelijk aan jou eerdere overwegingen vind ik 125cc net te licht.
Gelukkig zijn er voor deze dingen allerlei opvoersetjes, itt de dylan/nes/pes blokken :+
Gunstig iets trouwens, want het blok van deze schijnt te rammelen.
Ow, en de buddy is een stuk groter als het goed is, dus hopelijk past mn lpg tank dan wel.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik ben al een flinke tijd terug gestopt met het volgen van Noraly Itchy Boots.
Kreeg een beetje jeuk van haar.. beetje veel zelfs.

Maar zag daar net haar laatste filmpje.
Ze heeft een Honda CRF300 Rally gekocht, nieuw hier in NL.
Het ding gaat op transport naar Zuid America en vanuit daar gaat ze haar reis naar Alaska voortzetten.

Kunt zeggen van haar wat je wilt maar ze is wel gedreven en vasthoudend.
En met de inkomsten van het YouTube kanaal zit het ook wel goed als ik zo af en toe zie wat ze allemaal aanschaft en rond reist.
Ja daar zit wat jaloezie in.. :P

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:56
Troost je, als jij je World Vespa Tour gaat doen zal ik elke aflevering trouw kijken hoor! ;)

• Jolke
Bommes schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:23:
Ik ben al een flinke tijd terug gestopt met het volgen van Noraly Itchy Boots.
Kreeg een beetje jeuk van haar.. beetje veel zelfs.

[...]
Pun intended, jeuk? :P

• mphilipp
Bommes schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:23:
Kunt zeggen van haar wat je wilt maar ze is wel gedreven en vasthoudend.
En met de inkomsten van het YouTube kanaal zit het ook wel goed als ik zo af en toe zie wat ze allemaal aanschaft en rond reist.
Ja daar zit wat jaloezie in.. :P
Ja, ik denk dat ze inderdaad best wat verdient. Ook al zegt ze in dit laatste filmpje dat andere vering en de bijbehorende verlaging (voor haar, anders past ze niet meer) te duur zou zijn... Ik vind dat meer klinken als: 'sponsor, bel mij...' want als je naar HyperPro of een andere leverancier gaat, maken ze gewoon een kortere veer voor je. No problem. Maar goed, maakt niet uit. Wij (mijn vriendin en ik) zijn een beetje 'fan' van haar. Ik weet niet of je haar verrichtingen in die rally hebt gevolgd, maar daar reed ze een heleboel kerels gewoon voorbij. Ze waren behoorlijk onder de indruk, Komt deels door de superlichte motor én omdat zij de afgelopen jaren vrijwel dagelijks op die motor zit, en veel offroad. Normaal gesproken rijdt zij best behoudend, wat ik mij goed kan voorstellen. Het heeft geen zin om je sleutelbeen te breken midden in de bush. Dus doet ze het onderweg redelijk rustig aan. Maar in die rally hing ze volop aan het gas. Ze reed natuurlijk wel in de 'toeristenklasse' dus het ging niet om klassement en het waren ook geen ervaren rallyhelden die meededen. Maar toch...grote kerels op stoere KTM's die om de oren worden gereden door een blondje op een 250cctje... :+

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:47
mphilipp schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:59:
[...]

Ja, ik denk dat ze inderdaad best wat verdient. Ook al zegt ze in dit laatste filmpje dat andere vering en de bijbehorende verlaging (voor haar, anders past ze niet meer) te duur zou zijn... Ik vind dat meer klinken als: 'sponsor, bel mij...' want als je naar HyperPro of een andere leverancier gaat, maken ze gewoon een kortere veer voor je. No problem. Maar goed, maakt niet uit. Wij (mijn vriendin en ik) zijn een beetje 'fan' van haar. Ik weet niet of je haar verrichtingen in die rally hebt gevolgd, maar daar reed ze een heleboel kerels gewoon voorbij. Ze waren behoorlijk onder de indruk, Komt deels door de superlichte motor én omdat zij de afgelopen jaren vrijwel dagelijks op die motor zit, en veel offroad. Normaal gesproken rijdt zij best behoudend, wat ik mij goed kan voorstellen. Het heeft geen zin om je sleutelbeen te breken midden in de bush. Dus doet ze het onderweg redelijk rustig aan. Maar in die rally hing ze volop aan het gas. Ze reed natuurlijk wel in de 'toeristenklasse' dus het ging niet om klassement en het waren ook geen ervaren rallyhelden die meededen. Maar toch...grote kerels op stoere KTM's die om de oren worden gereden door een blondje op een 250cctje... :+
Voor het aantal KM's (offroad) ervaring die ze heeft vond ik haar niet echt indrukwekkend bij een enduro cursus die op haar video kanaal staat van begin dit jaar.

Wellicht is ze wat verbeterd, maar vond het toen wat voorzichtig en niet heel soepel eruit zien.

Deze was dat

YouTube: Itchy Boots tries Enduro - THIS IS HARD! [S4 - Eps. 10]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor degenen die de motor onder een hoes hebben staan: Wat doen jullie als je met regen thuiskomt? Normaal laat ik even de motor staat tot hij weer droog is om dan de hoes er weer over te doen, maar de afgelopen dagen is het geen één keer lang genoeg droog geweest om het ding daadwerkelijk te laten opdrogen :/

• kneusteun
Ik heb het idee dat itchy gewoon goed op de doelgroep inspeelt, mannen van middelbare leeftijd en daarboven met een motorfiets.

Kan het ook echt geen 5 minuten aanzien, en vind het een verschrikkelijk kanaal. Maar ik ben dan ook niet de doelgroep denk ik. Geen haat ofzo, en ik kan verder ook niet toelichten wat me niet aanstaat, heb paar keer geprobeerd te kijken maar ga dan snel alweer wat anders doen.

Edit: misschien hier een fan die dit kan tegenspreken, maar ze gaat ook nooit erg echt technisch op in, en lijkt meer een plugger dan een reviewer.

[Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 02-12-2021 11:50]

• mphilipp
Requiem19 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:01:
Voor het aantal KM's (offroad) ervaring die ze heeft vond ik haar niet echt indrukwekkend bij een enduro cursus die op haar video kanaal staat van begin dit jaar.

Wellicht is ze wat verbeterd, maar vond het toen wat voorzichtig en niet heel soepel eruit zien.
Klopt. Maar het aantal km maakt wat dat betreft niet zoveel uit. Daarom zeg ik altijd dat je veel beter een offroad cursus kan doen ipv zelf rommelen. Je leert dingen verkeerd. Zo'n cursus betaalt zichzelf terug.

Maar die cursus was heel technisch in het bos. Wat ze in Afrika deed was voornamelijk zandpaden en hier en daar wat duinen. Daar had ze inmiddels aardig wat ervaring mee. En in het zand is het ook meer een kwestie van het gas erop en achterwerk naar achteren en gáán.
Ik vond ze in die rally ook veel en veel beter rijden dan op haar normale ritjes met de bepakking. Geen idee of dat nu zoveel scheelt, maar blijkbaar rijdt zij op die ritjes veel behoudender dan bij die rally.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:48:
Edit: misschien hier een fan die dit kan tegenspreken, maar ze gaat ook nooit erg echt technisch op in, en lijkt meer een plugger dan een reviewer.
Ze hangt wel vol met sponsor zaken, kleding e.d.
niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk, het moet ergens vandaag komen.
Opbrengsten van youtube zijn het voornaamste maar als ze vervolgens ook ff al haar kleding en tassen/bagage zooi kan scoren via een sponsor deal dan hoeft ze die duizenden euro's ook niet uit te geven.

Nogmaals ik een tijdje naar haar video's gekeken en het is niet dat ik iets tegen die sponsoring en of reclame heb, of dat ik het haar niet gun of zo.
Weet niet waarom maar ik vond haar gewoon ineens een beetje irritant.
Neemt niet weg dat ze echt hele goede filmpjes maakt, wat betreft filmen en bewerking. Dat ze, als je daar van houd, een tof leven leid zo reizend over de wereld.
Dus ik gun het haar wel hoor dat is het dus echt niet.

• kneusteun
Niks tegen spullen krijgen, maar beetje meer review over time vind ik dan wel netjes toch?

Maar ik sluit me aan bij jou hoor, vind allemaal mooi en aardig maar kom er niet doorheen.

• Jolke
kneusteun schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:48:
Ik heb het idee dat itchy gewoon goed op de doelgroep inspeelt, mannen van middelbare leeftijd en daarboven met een motorfiets.

Kan het ook echt geen 5 minuten aanzien, en vind het een verschrikkelijk kanaal. Maar ik ben dan ook niet de doelgroep denk ik. Geen haat ofzo, en ik kan verder ook niet toelichten wat me niet aanstaat, heb paar keer geprobeerd te kijken maar ga dan snel alweer wat anders doen.

Niet de doelgroep, jij bent een vrouw van midden 20? :+

• kneusteun
Jolke schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:19:
[...]

Niet de doelgroep, jij bent een vrouw van midden 20? :+
Nee ik ben non-binair jij hork, maar je zal wel een oude man zijn die niet inziet hoe ouderwets je gedachte gangen zijn.... :X

Maar zonder gekheid, om niet te voldoen aan de doelgroep kan je slecht 1 variabel wijzigen, dat hoeft niet beide. (heb dit toevallig van de week nog aan mijn studenten op het MBO moeten uitleggen ;) )

Edit: valt me wel op dat als je jeukende laars niet tof vind je meteen mensen op hun e-penis stapt.

[Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 02-12-2021 12:30]

• ThoffeGast
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:32
Chakotay schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
Voor degenen die de motor onder een hoes hebben staan: Wat doen jullie als je met regen thuiskomt? Normaal laat ik even de motor staat tot hij weer droog is om dan de hoes er weer over te doen, maar de afgelopen dagen is het geen één keer lang genoeg droog geweest om het ding daadwerkelijk te laten opdrogen :/
Ik heb hetzelfde. En laat hem maar gewoon in de regen staan. Totdat de hoes en de motor weer eens droog zijn. (Met dit weer trekt het vocht uiteindelijk ook in de hoes, of in mijn geval hing hij niet goed en was hij vol gelopen...).

Mijn beperkte ervaring is dat de motor met langdurig veel regen, onder de hoes, en te weinig zon om te drogen, eerder schimmelplekken vertoont of roest op sommige plekken.

(daar waar de hoes doorslaat of condens niet kan wegkomen)

Voor mijn gevoel is de hoes dan ook meer tegen vogelpoep, UV, en andere zooi, dan tegen het vocht :)

• Jolke
kneusteun schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:29:
[...]

Nee ik ben non-binair jij hork, maar je zal wel een oude man zijn die niet inziet hoe ouderwets je gedachte gangen zijn.... :X

[...]
Haha, ik zie het met een knipoog - zo was iig mijn opmerking bedoeld. ;)

Sinds ik hier een opmerking maakte over Itchy Boots laat ik het maar hier een mening over te hebben. O-)

• mphilipp
Bommes schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:03:
Ze hangt wel vol met sponsor zaken, kleding e.d.
Waar ze het eigenlijk nooit over heeft. Ze heeft welgeteld één uitpakvideo gemaakt met haar nieuwe Revit pakje, en ze heeft één keer genoemd dat ze die Garmin van Mr.GPS heeft gekregen, en verder zegt ze nooit wat over haar sponsors. Ze heeft ook niet de motor volhangen met stickers oid. Dus ik begrijp niet goed waarom sponsoring apart genoemd wordt. Het is juist bij haar geen aanwezig aspect. Ik kan even niet op haar naam komen, maar er is een of andere geblondeerde Australische op een BMW de wereld rond aan het gaan, en die zit onder de stickers en laat ook steeds een beeld zien van al haar sponsors aan het eind van elk filmpje. Vind ik ook niet echt irritant, maar ze zijn wel meer aanwezig dan bij Itchy.

• kneusteun
Gebruik even wat alinea's om je tekst leesbaar te houden ;) Wat een blok.

Maar sponsoring is zeker geen issue! zeeekker niet!

Maar toevallig zag ik een keer een stukje en daar vertelde ze iets over handschoenen of helm, maar meer in de strekking "ja deze zijn goed" terwijl mij dan lijkt dat als je zoveel ervaring hebt in km's en tijd dat je dan wel iets meer kan zeggen.
Het hoeft niet en is ook zeker niet verplicht maar dat is wat mij opviel in het beetje dat ik gezien heb.

Maar dit loopt straks uit tot een discussie over uitlaten :)

• kneusteun
ThoffeGast schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:40:
[...]

Ik heb hetzelfde. En laat hem maar gewoon in de regen staan. Totdat de hoes en de motor weer eens droog zijn. (Met dit weer trekt het vocht uiteindelijk ook in de hoes, of in mijn geval hing hij niet goed en was hij vol gelopen...).

Mijn beperkte ervaring is dat de motor met langdurig veel regen, onder de hoes, en te weinig zon om te drogen, eerder schimmelplekken vertoont of roest op sommige plekken.

(daar waar de hoes doorslaat of condens niet kan wegkomen)

Voor mijn gevoel is de hoes dan ook meer tegen vogelpoep, UV, en andere zooi, dan tegen het vocht :)
De DS cover bevalt mij erg goed! daar zitten bij de spiegels een soort ventilatie gaten waardoor de condens weg kan.

• kneusteun
Jolke schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:42:
[...]

Haha, ik zie het met een knipoog - zo was iig mijn opmerking bedoeld. ;)

Sinds ik hier een opmerking maakte over Itchy Boots laat ik het maar hier een mening over te hebben. O-)
Nice, thnx. Was ook geintje natuurlijk, ik zie mijzelf ook als jongetje ;)

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:50
kneusteun schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:52:
[...]

De DS cover bevalt mij erg goed! daar zitten bij de spiegels een soort ventilatie gaten waardoor de condens weg kan.
Jup. Ook erg tevreden mee al staat de motor nu in een verwarmde schuur.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klopt @mphilipp ze heeft het er nooit echt over, dat klopt, dat zei ik ook eerder al.
Maar dat het allemaal sponsor spul is, is overduidelijk zoals ik ook al zei niets mis mee.

Het is iets anders wat me jeukt maar dat doet er eigenlijk niet toe want een ieder moet kijken wat hij of zij wil.

Ik vind Pedro Mota wel leuk om te volgen of de Australische David Darcy van MAD tv.
Ook Bret Tkacs kijk ik graag naar maar er zijn genoeg mensen die hem niet kunnen aanzien.

• kneusteun
Gummiebeer schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:53:
[...]

Jup. Ook erg tevreden mee al staat de motor nu in een verwarmde schuur.
3 in verwarmde schuur en nog 1 achter huis onder een overkapping omdat ik te laat was met naar de garagebox te brengen.....
elk jaar weer zelfde liedje :F

• mphilipp
Bommes schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:59:
Het is iets anders wat me jeukt maar dat doet er eigenlijk niet toe want een ieder moet kijken wat hij of zij wil.
Inderdaad, ik heb geen aandelen :+ Ik vind de filmpjes wel leuk om te kijken en ik bewonder haar wel omdat zij dit zo in haar eentje doet. Je moet er een type voor zijn. Die ene Australische heb ik een paar keer gekeken, maar ik vind haar een beetje onbenullig. Noraly heeft af en toe nog een leuk verhaal te vertellen en ze is niet dom. Maar inderdaad, als het je niet aanspreekt houdt het op. Er zijn nog genoeg reizigers te volgen.

• Zorg
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:23
Ik zin nog in dubio wat betreft de winter :? Koud weer heeft me vroeger nooit afgeschrokken (oude diversion) en nu eigenlijk ook niet echt (nieuwe bmw :P). Veel van mijn ritjes (tot nu toe) zijn beperkt tot een 100 km per keer en dus met handvat verwarming en een keertje stoppen voor een kopje koffie heel goed te doen. Ik merk dat ik er toch wel heel veel plezier uithaal om eventjes een ritje te maken :)

De motor staat netjes onder een afdakje maar voor de rest geen echte bescherming (zijkanten zijn bv open). Ik heb hier ook geen stroomvoorziening dus kan het niet aan de druppellader hangen. Ik had er ook niet echt bij stil gestaan omdat vroeger mijn motor altijd buiten stond (onder een doek) en ik me niet meer kan herinneren dat ik accu problemen had (behalve de keren dat ik mijn after market handvatverwarming vergat uit te zetten :P )

• kneusteun
grootste probleem in mijn ogen is pekel. Dus na een rit even netjes de boel afspuiten kan al veel problemen verhelpen. Beetje moderne motor zonder veel steenslag zal ook niet ineens vanuit het niets gaan roesten.
Pagina: 1 ... 359 360 361 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee