Congrats met de kleine!Bommes schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:54:
Mijn motoren staan helaas alweer een paar weken stil.
Baby, huis verkopen, verhuizen geeft niet echt tijd om te rijden.
Verhuizing is de 8ste een heb gisteren met mijn motorkleding/gear ingepakt.
Gaat er voor die tijd echt niet meer van komen.
Thanks @Secsytime ons dochtertje is ondertussen op een dag na al weer 8 maanden
Helemaal nieuw is het dus niet meer..
Helemaal nieuw is het dus niet meer..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als het nieuwe er van af is, wordt het dan niet weer tijd voor een nieuwe? N+1 en zo? 
Gisteren heb ik vriendin achterop meegesleept naar een dealer. Vanwege het weer en andere plannen had ze eigenlijk niet zo'n zin om mee te gaan, maar één van de doorslaggevende punten voor mij is hoe goed ze mee kan rijden. Proefrit gemaakt op een andere motor waar ze direct bij het zitten erg enthousiast van werd. Ze zat beter, meer beenruimte, ze kon meer zien. Een dikke plus dus.
Ik was bang dat het ding niet meer lekker zou sturen of veren met duo. Niets is minder waar. Nu wil de dealer alleen die motor niet zonder meer verkopen door leveringsproblemen. Dat wordt dus nog even afwachten. Gaat hij niet akkoord of komen we er niet uit, dan laat ik het beurtje alsnog uitvoeren en rij ik nog een paar duizend kilometer door. Dan beraad ik me opnieuw.
Op de terugweg merkte ik pas hoe hard het soms werken is om mijn motor in een bocht te leggen als zij achterop zit. Al was ik ook wel ontzettend voorzichtig met een kale en ietwat vierkante achterband in de regen en alle olievlekken van het landbouwverkeer.
Gisteren heb ik vriendin achterop meegesleept naar een dealer. Vanwege het weer en andere plannen had ze eigenlijk niet zo'n zin om mee te gaan, maar één van de doorslaggevende punten voor mij is hoe goed ze mee kan rijden. Proefrit gemaakt op een andere motor waar ze direct bij het zitten erg enthousiast van werd. Ze zat beter, meer beenruimte, ze kon meer zien. Een dikke plus dus.
Ik was bang dat het ding niet meer lekker zou sturen of veren met duo. Niets is minder waar. Nu wil de dealer alleen die motor niet zonder meer verkopen door leveringsproblemen. Dat wordt dus nog even afwachten. Gaat hij niet akkoord of komen we er niet uit, dan laat ik het beurtje alsnog uitvoeren en rij ik nog een paar duizend kilometer door. Dan beraad ik me opnieuw.
Op de terugweg merkte ik pas hoe hard het soms werken is om mijn motor in een bocht te leggen als zij achterop zit. Al was ik ook wel ontzettend voorzichtig met een kale en ietwat vierkante achterband in de regen en alle olievlekken van het landbouwverkeer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Welk merk/type motor heb je gereden dan?DrivinUCrazy schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:28:
Als het nieuwe er van af is, wordt het dan niet weer tijd voor een nieuwe? N+1 en zo?
Leverproblemen gaan nog wel even aanhouden met de huidige wereld status.
Awesome
De Tracer 9. Een stukje kleiner dan de Super Tenere, uiteraard, maar tegelijkertijd niet zoveel kleiner dat ik problemen verwacht met mijn knieën.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vindt dit wel een interessante. Oude banden hoeven dus geen probleem te zijn, zolang ze goed bewaard zijn.
Wat is jullie idee hierover?
Áls ze goed zijn opgeslagen / onderhouden tijdens gebruik, dan kunnen ze langer mee. Als je nieuwe banden koopt mag je daar van uit gaan dat ze goed zijn opgeslagen (of het ook zo is..), als je een tweedehands motor koopt dan is het maar de vraag hoe netjes de vorige eigenaar met de banden is omgesprongen.timpy007 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:05:
[YouTube: Debunking The Tire Age Myth | The Shop Manual]
Vindt dit wel een interessante. Oude banden hoeven dus geen probleem te zijn, zolang ze goed bewaard zijn.
Hij is aangekondigd!!!

https://www.husqvarna-mot...avel/norden-901-2022.html

https://www.advpulse.com/...y-pricing-for-norden-901/
$13.999,- msrp in Amerika, kan nog geen prijs vinden voor Nederland
Als die gelijk is aan de ktm 890 adventure r, dan gaat deze er denk ik hier wel komen
Edit: msrp voor de 890 adventure r in Amerika is $14.199,- dus dat geeft hoop.

https://www.husqvarna-mot...avel/norden-901-2022.html

https://www.advpulse.com/...y-pricing-for-norden-901/
$13.999,- msrp in Amerika, kan nog geen prijs vinden voor Nederland

Als die gelijk is aan de ktm 890 adventure r, dan gaat deze er denk ik hier wel komen
Edit: msrp voor de 890 adventure r in Amerika is $14.199,- dus dat geeft hoop.
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 31-10-2021 17:52 ]
Awesome
Ik las ergens dat er wel wat aanpassingen zijn geweest waardoor hij wat meer strada is en minder offroad, maar kan het artikel niet terug vinden. Iets met de voorvork…
Klopt zit tussen de 890 adventure en de adventure R in.kneusteun schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:04:
Ik las ergens dat er wel wat aanpassingen zijn geweest waardoor hij wat meer strada is en minder offroad, maar kan het artikel niet terug vinden. Iets met de voorvork…
Ook aardig wat kuipwerk extra, verwacht dat deze een stuk meer bescherming tegen de elementen geeft dan de 890. En standaard een normaal tweedelig zadel ipv een offroad eendelige bank.Requiem19 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:06:
8kg zwaarder dan de 890.
Wel echt bijna gelijk aan het conceptmodel, fantastische looks!
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 31-10-2021 18:13 ]
Awesome
Serieus, vind je dat een relevant verschil?Requiem19 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:06:
8kg zwaarder dan de 890.
Wel echt bijna gelijk aan het conceptmodel, fantastische looks!
Ja, het is toch een long-distance adventure touring motor? Dan is ie wat zwaarder dan een pure offroad machine. Nu is het een tourmotor die ook offroad kan, maar dat is niet het zwaartepunt. Het is geen Dakar machine.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De 790/890 zijn ook geen Dakar machines he. Dat zijn ook adventure bikes. Deze (prachtige) 901 staat op exact hetzelfde frame, maar heeft dus somehow 8kg erbij gegeten door wat kuipwerk en 2 extra lichten.mphilipp schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:19:
[...]
Ja, het is toch een long-distance adventure touring motor? Dan is ie wat zwaarder dan een pure offroad machine. Nu is het een tourmotor die ook offroad kan, maar dat is niet het zwaartepunt. Het is geen Dakar machine.
Dat is zonde en geeft imo aan dat het vooral een styling exercitie is.
Maar dat is waar de meeste mensen toch naar kijken. Het is de eeuwige discussie die voornamelijk door de puristen wordt gevoerd. Want net zoals R1 rijders niet massaal wekelijk op het circuit rondrijden, gaan mensen met een adventure bike ook niet zo vaak écht offroad. Het is meestal voor de looks en de rijkwaliteit als tourfiets dat mensen zo'n machine aanschaffen. Die paar kilo merken ze dus nooit.Requiem19 schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:43:
Dat is zonde en geeft imo aan dat het vooral een styling exercitie is.
De enkeling die van plan is om flink offroad te gaan rijden is niet de markt waarop men zich richt, want die mensen zijn toch nooit tevreden en zijn op zoek naar de 'unicorn' die én licht én comfortabel én veel kan meenemen én snel is....ja, die bestaat niet.
Het probleem met zo'n ultieme machine is gewoon dat verreweg de meeste mensen slechts één motor bezitten. Je wilt dus een machine maken die toch een beetje allround is. Om lekker te kunnen touren, moet je bagagecapaciteit hebben, een beetje vermogen om comfortabel snelwegen te kunnen rijden (mét bepakking), wat bescherming tegen de elementen, en voor je het weet heb je een machine die best aan het gewicht is. Ga je 'm weer uitkleden, heb je een machine waar je weer niet zo lekker lange afstanden mee aflegt. Het is gewoon erg lastig om precies die sweetspot te raken. En daarbij komt, wat ik al eerder aangaf, dat de meeste adventure rijders ook helemaal niet offroad rijden, of niet veel meer dan een bospaadje. Daar is niets mis mee, maar in principe kun je dat met elke machine. Pas bij single track, diep zand/modder wordt het belangrijk om een lichte machine te hebben. Hoewel ook dat relatief is, want ik heb mensen dat soort dingen zien doen op een GSA. Je hebt er gewoon wat meer techniek en soms wat spierballen voor nodig.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Er zijn zat mensen die meer kunnen op 1250 GSA dan ik op een 500exc, maar voor zowel die mensen als mij geldt dat het makkelijker wordt op een lichtere motor.mphilipp schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:43:
[...]
Maar dat is waar de meeste mensen toch naar kijken. Het is de eeuwige discussie die voornamelijk door de puristen wordt gevoerd. Want net zoals R1 rijders niet massaal wekelijk op het circuit rondrijden, gaan mensen met een adventure bike ook niet zo vaak écht offroad. Het is meestal voor de looks en de rijkwaliteit als tourfiets dat mensen zo'n machine aanschaffen. Die paar kilo merken ze dus nooit.
De enkeling die van plan is om flink offroad te gaan rijden is niet de markt waarop men zich richt, want die mensen zijn toch nooit tevreden en zijn op zoek naar de 'unicorn' die én licht én comfortabel én veel kan meenemen én snel is....ja, die bestaat niet.
Het probleem met zo'n ultieme machine is gewoon dat verreweg de meeste mensen slechts één motor bezitten. Je wilt dus een machine maken die toch een beetje allround is. Om lekker te kunnen touren, moet je bagagecapaciteit hebben, een beetje vermogen om comfortabel snelwegen te kunnen rijden (mét bepakking), wat bescherming tegen de elementen, en voor je het weet heb je een machine die best aan het gewicht is. Ga je 'm weer uitkleden, heb je een machine waar je weer niet zo lekker lange afstanden mee aflegt. Het is gewoon erg lastig om precies die sweetspot te raken. En daarbij komt, wat ik al eerder aangaf, dat de meeste adventure rijders ook helemaal niet offroad rijden, of niet veel meer dan een bospaadje. Daar is niets mis mee, maar in principe kun je dat met elke machine. Pas bij single track, diep zand/modder wordt het belangrijk om een lichte machine te hebben. Hoewel ook dat relatief is, want ik heb mensen dat soort dingen zien doen op een GSA. Je hebt er gewoon wat meer techniek en soms wat spierballen voor nodig.
Het is niet voor niets dat de Tenere 700 en de 790 Adventure een nieuwe lichtere klasse adventure bikes hebben aangeboord, want als gewicht voor 99% niet zou uitmaken, dan was de Tenere 1200 en de 1290 Adventure prima geweest :-).
Het jammere van de specs v/d Norden vind ik dat hij meer dan verwacht is aangekomen tov z’n tweelingbroer. KTM/Husky kan prima een lichte motor bouwen, maar dat was kennelijk niet de prioriteit.
Overigens: ik heb het idee dat je de vergelijking met de 790/890 adv niet helemaal voelt zoals ik hem bedoel. De 890 heeft exact hetzelfde blok en heeft ook prima baggage mogelijkheden.
[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 01-11-2021 08:53 ]
Maar ook een inieminie windscherm dat meer turbulentie oplevert dan bescherming bied. Vind 8kg ook aardig veel, zeker omdat het eigenlijk nog een kg meer is. De tank is namelijk een liter kleiner dan die van de 890. Maar onder dat kuipwerk zal een frame zitten, zag ook dat de tank 2 metalen beschermplaten heeft.Requiem19 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:52:
[...]
De 890 heeft exact hetzelfde blok en heeft ook prima baggage mogelijkheden.
Er zal met de tijd vast iemand komen die er 8kg vanaf weet te knutselen. Bij de 790 en 890 gaan ze zelfs zo ver om hem naar een enkele remschijf om te bouwen.
Wil zelf er wel licht offroad werk (TET oid) mee gaan doen, wat waarschijnlijk ook wel met een zwaardere motor kan. Mijn ervaring is echter 0 dus dat zal zwaarder wegen als die 8kg en een 250kg motor wil ik eigenlijk ook gewoon niet.
Awesome
Mijn ervaring met een oude Yamaha Tenere uit '85 is dat als je een beetje zelf gaat rommelen in het bos je vaak de verkeerde techniek aanleert. Ik ben een paar keer met een groepje op pad geweest en dat was op zich heel leerzaam, maar bepaalde dingen doe je een beetje op je eigen gevoel. Later heb ik een keer een training in de oude zandgroeve in Limburg gedaan en veel later een keer een weekend in Enduropark Hechlingen bij BMW/Bert Duursma. Dan leer je de juiste technieken en dan merk je dat het ook een stuk makkelijker wordt.Requiem19 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:52:
Er zijn zat mensen die meer kunnen op 1250 GSA dan ik op een 500exc, maar voor zowel die mensen als mij geldt dat het makkelijker wordt op een lichtere motor.
Het is niet voor niets dat de Tenere 700 en de 790 Adventure een nieuwe lichtere klasse adventure bikes hebben aangeboord, want als gewicht voor 99% niet zou uitmaken, dan was de Tenere 1200 en de 1290 Adventure prima geweest :-).
Alleen moet je er dan wel meteen wat mee gaan doen. Je merkt dan dat bepaalde zaken weer een beetje zijn weggezakt of dat je met bepaalde dingen toch weer een beetje te angstig bent. Zo'n GSA is best duur en die wil je liever niet crashen op de keien
Dus eigenlijk is de boodschap: investeer in een goede training, dan is dat gewicht ineens een stuk minder belangrijk en kun je de zoektocht naar die unicorn laten voor wat ie is. Die Duursma sleurt zo'n GSA nog steeds door de zandbak op zijn oude dag (65+). En het is geen groot atleet.
Lijkt mij heel leuk om met groepje van Tweakers eens een keertje TET te rijden, dus ik ga graag mee als het ooit zo ver isA13X schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:11:
[...]
Maar ook een inieminie windscherm dat meer turbulentie oplevert dan bescherming bied. Vind 8kg ook aardig veel, zeker omdat het eigenlijk nog een kg meer is. De tank is namelijk een liter kleiner dan die van de 890. Maar onder dat kuipwerk zal een frame zitten, zag ook dat de tank 2 metalen beschermplaten heeft.
Er zal met de tijd vast iemand komen die er 8kg vanaf weet te knutselen. Bij de 790 en 890 gaan ze zelfs zo ver om hem naar een enkele remschijf om te bouwen.
Wil zelf er wel licht offroad werk (TET oid) mee gaan doen, wat waarschijnlijk ook wel met een zwaardere motor kan. Mijn ervaring is echter 0 dus dat zal zwaarder wegen als die 8kg en een 250kg motor wil ik eigenlijk ook gewoon niet.
Zeker, daarom heb ik (met vriendin) ook een Allroad training gedaan bij BERRT voordat we op onze AT750's zijn gestapt om vanaf Amsterdam naar Nepal te rijden.mphilipp schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:28:
[...]
Mijn ervaring met een oude Yamaha Tenere uit '85 is dat als je een beetje zelf gaat rommelen in het bos je vaak de verkeerde techniek aanleert. Ik ben een paar keer met een groepje op pad geweest en dat was op zich heel leerzaam, maar bepaalde dingen doe je een beetje op je eigen gevoel. Later heb ik een keer een training in de oude zandgroeve in Limburg gedaan en veel later een keer een weekend in Enduropark Hechlingen bij BMW/Bert Duursma. Dan leer je de juiste technieken en dan merk je dat het ook een stuk makkelijker wordt.
Alleen moet je er dan wel meteen wat mee gaan doen. Je merkt dan dat bepaalde zaken weer een beetje zijn weggezakt of dat je met bepaalde dingen toch weer een beetje te angstig bent. Zo'n GSA is best duur en die wil je liever niet crashen op de keien
Dus eigenlijk is de boodschap: investeer in een goede training, dan is dat gewicht ineens een stuk minder belangrijk en kun je de zoektocht naar die unicorn laten voor wat ie is. Die Duursma sleurt zo'n GSA nog steeds door de zandbak op zijn oude dag (65+). En het is geen groot atleet.
Het is 95% techniek, maar de praktijk is dat de meeste mensen simpelweg technisch niet zo onderlegd zijn als de voorbeelden die je op internet ziet (Chris Birch), of zelfs als de instructeurs die op een 250kg+ allroad rijden.
Onze AT750's waren qua drooggewicht ongeveer even zwaar als de 901 (207kg), maar door de baggage kwam er wel wat bij. Ik heb echt op heel veel momenten flink gebaald dat we zo'n bakbeest door pittige offroad wegen aan het rijden waren. M'n vriendin had net haar rijbewijs (en wilde zelf per se de Africa Twin), maar die had het op sommige wegen wel zwaar.
En dat het kan wil niet zeggen dat iedereen het maar moet doen.
Zijn ook mensen die met eenUral de wereld rond zijn gegaan dus die GSA is ook niet te verantwoorden
Zijn ook mensen die met eenUral de wereld rond zijn gegaan dus die GSA is ook niet te verantwoorden
Je kunt met alles de wereld rond. Welke machine je kiest is je eigen keuze. Niemand hoeft iets te verantwoorden. Het is maar waar je je prettig op voelt. Zo'n GSA is een hele fijne reismachine. Lange afstanden gaan prima, maar ik ben op die Tenere uit '85 ook van Antwerpen naar Zuid Spanje gereden in 2 dagen. Niet de fijnste ervaring, maar ook niet onmogelijk. Alles kan.kneusteun schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:37:
En dat het kan wil niet zeggen dat iedereen het maar moet doen.
Bij een langer reis heb je gewoon het probleem dat je de neiging hebt om veel mee te nemen. Maar het is al snel 'teveel'. Kijk naar die Itchy Boots. Die rijdt met een hele lichte Honda 250cc met minimale bepakking. Toch merkte ook zij dat het zonder die twee zadeltassen een stuk makkelijker is. Ze heeft er pas de Kalahari Rally mee gereden (Adventure Class, dus geen wedstrijd) en dat ging prima op dat lichte ding. Ze liet op sommige etappes de grote jongens op dikke KTM Adventures achter zich. Heeft ook met rij-ervaring te maken. Die mannen rijden af en toe voor de lol door het terrein, terwijl Noraly al een paar jaar elke dag met verschillende motoren rondknart. Dat verschil merk je dan wel. Iemand die écht ervaren is douwt die KTM ook volgas door de moeilijke pistes.
Dat was haar vorige motor (Ronin) die ze voor haar Europa-reis heeft gebruikt. De CRF250 (Savannah) heeft ze dit seizoen in Zuid-Afrika gekocht.WiLLoW_TieN schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:48:
Meen...dat die Honda van Noraly ( 'Itchy' ) een CB500X was....471cc
[ Voor 6% gewijzigd door Kars op 01-11-2021 12:53 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
POSTY!
Dat verschil merk je dan wel. Iemand die écht ervaren is douwt die KTM ook volgas door de moeilijke pistes.
Jup.
Awesome
Haha, geen echte liefhebber 😀. Noraly heeft net haar laatste motor, nr. 4, in Zuid-Afrika achtergelaten, en dat was een CRF250 die ze daar gekocht had. Daarvoor reed ze in Nederland idd rond op die CB500X (Ronin voor de kenners); waar die nu is, is mij niet helemaal duidelijk. Volgens mij is er geen video waarin ze die verkoopt (maar ik heb ze niet allemaal gezien, da’s niet bij te houden...)WiLLoW_TieN schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:48:
Precies, ik gok dat er binnen afzienbare tijd fabrikanten komen waarmee je je Norden kunt aanpassen, bijv. lichter maken en meer geschikt voor off road. Kijk naar de Tenere 700, daar is inmiddels ook van alles voor te koop (en daarmee gaan mensen zeker wel off road!)mphilipp schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:43:
[...]
Maar dat is waar de meeste mensen toch naar kijken. Het is de eeuwige discussie die voornamelijk door de puristen wordt gevoerd. Want net zoals R1 rijders niet massaal wekelijk op het circuit rondrijden, gaan mensen met een adventure bike ook niet zo vaak écht offroad. Het is meestal voor de looks en de rijkwaliteit als tourfiets dat mensen zo'n machine aanschaffen. Die paar kilo merken ze dus nooit.
Laat honda die CRF Rally maar op basis van een 600cc twee cilinder maken, dan is het done.
Nat gewicht op 180kg en rond de 75 tot 85 pk.
Nat gewicht op 180kg en rond de 75 tot 85 pk.
@kneusteun Bestaat toch al deels in de husqvarna 701 met de optionele rally fairings? Wel een 1 cilinder maar voor de rest:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2eDOQGXHONcBRFtSaQdO8pWn.jpg?f=user_large)
Zou die er wel graag bij willen hebben, al kom ik op mn adventure 990s nu ook nog bijna overal. Mijn grenzen zijn sneller bereikt dan die van de motor
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2eDOQGXHONcBRFtSaQdO8pWn.jpg?f=user_large)
Zou die er wel graag bij willen hebben, al kom ik op mn adventure 990s nu ook nog bijna overal. Mijn grenzen zijn sneller bereikt dan die van de motor
Zo heeft Bert Duursma samen met Nico Bakker ooit een HP2 avant la lettre gemaakt. Zonder dat hij wist dat BMW een GS HP2 aan het maken was, heeft hij een 1150 GS aangepast door de telelever te vervangen door een upside down vork en nog wat zaken eraf te slopen. Daaruit kwam een lichtere GS uit die eigenlijk alleen nog maar voor rally rijden geschikt was. Geen buddy, geen kofferrek, klein ruitje. Je kunt ze geloof ik nog steeds bestellen bij 'm. Hij zei een poosje geleden dat ie nog steeds 1150 blokken kon kopen bij BMW.Hkuit schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:39:
Precies, ik gok dat er binnen afzienbare tijd fabrikanten komen waarmee je je Norden kunt aanpassen, bijv. lichter maken en meer geschikt voor off road.
Maar dat dus. Je houdt dus een specialistische machine over die nooit echt een megaseller gaat worden. Er wordt wel heel veel over gesproken, maar slechts weinigen zijn uiteindelijk bereid de knip te trekken voor een motor die eigenlijk alleen maar voor offroad geschikt is.
Dat was het vorige seizoen. In Afrika rijdt ze op een 250cc. Inmiddels al reed, want ze is alweer klaar in Afrika en binnenkort horen we wat ze in seizoen 6 gaat doen.WiLLoW_TieN schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:48:
Ik denk dat ze die CB500X ergens gestald heeft in nederland. Ze is overigens alweer terug in ndereland om wat zaken te regelen en een motor te koepen zei ze in haar laatste video.mphilipp schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:41:
[...]
Dat was het vorige seizoen. In Afrika rijdt ze op een 250cc. Inmiddels al reed, want ze is alweer klaar in Afrika en binnenkort horen we wat ze in seizoen 6 gaat doen.
Geweldig om te volgen
Ik ben benieuwd waar ze straks heen gaat en met wat voor een motor....
Is er geen "jeukende laars" topic ergens?
Toch als ze hier het blok van de duke 790 in hengelen zou het al prima zijn!roda_djavulen schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:21:
@kneusteun Bestaat toch al deels in de husqvarna 701 met de optionele rally fairings? Wel een 1 cilinder maar voor de rest:
[Afbeelding]
Die 2 pitter zou voor mij dan zijn als je een stukje km's moet maken Duitsland in.
Regen,wind bescherming kleed ik me wel op, bagage kan zo al genoeg mee.
@kneusteun Heb je er al eens op gereden? Die eenpitter zou behoorlijk comfortabel moeten zijn.
Zelf nog niet geprobeerd helaas dus het is maar van horen zeggen.
Ergens een punt hoor, maar ik denk dan dat het nog net wat softer kan. En ik hou gewoon van twinsroda_djavulen schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:11:
@kneusteun Heb je er al eens op gereden? Die eenpitter zou behoorlijk comfortabel moeten zijn.
En de eerste (niet PR) bewegende beelden van een Italiaanse journalist:
[ Voor 28% gewijzigd door Requiem19 op 01-11-2021 18:40 ]
"Niet PR"?
Heeft hij ook een kritische noot of noemt hij de specs op en is hij lyrisch enthousiast? Het zijn inderdaad bewegende beelden, maar ik spreek niet voldoende italiaans om in dit geval door het PR verhaal heen te kunnen prikken.
Moet je eens opletten als je "reviews" gaat zoeken over een motor, dan kun je zó 20 filmpjes vinden waarbij alleen iemand anders de tekst opleest. Maar dat is dan ook de enige variabele...
Heeft hij ook een kritische noot of noemt hij de specs op en is hij lyrisch enthousiast? Het zijn inderdaad bewegende beelden, maar ik spreek niet voldoende italiaans om in dit geval door het PR verhaal heen te kunnen prikken.
Moet je eens opletten als je "reviews" gaat zoeken over een motor, dan kun je zó 20 filmpjes vinden waarbij alleen iemand anders de tekst opleest. Maar dat is dan ook de enige variabele...

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-11-2021 19:23 ]
Ik bedoel ‘niet door Husky’s eigen marketing afdeling, waarbij ze de 901 op IJsland lieten rondrossen door Cyril Despres en de 901’s via een kabel tussen 2 rotsen vervoerden, want dat is ‘pas echt adventure’ on daarna uit de zijtas zogenaamd zelfgekapt brandhout te halen en dan een kampvuur te stoken, terwijl er verdomme geen boom te vinden is op IJsland’ - marketing filmpje 😜.DrivinUCrazy schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:56:
"Niet PR"?
Ging mij dus om de visuals en niet de inhoud.
Deze winter wil ik mijn voorvork reviseren. Staat nu 60+kkm op de motor en heb geen idee of de voorpoten al eens open zijn geweest voor bijv. een olie wissel.
Nu dus een beetje het gereedschap aan het uitzoeken dat ik nodig zal hebben.
Had gehoopt dat ik met een 1/4" en 1/2" doppenset wel genoeg zou hebben. Helaas moeten de klembouten op de bovenste en onderste triple clamp op een bepaald moment vast zetten met een bepaalde dop die lastig te vinden is op een 1/4" of 1/2" combi.
Moet dus een 3/8" momentsleutel en doppen daarvoor aanschaffen.
Maar, ik kan alleen niet goed vinden welke keerring en stofkap ik nodig heb voor mijn voorpoten.
Het gaat om een KTM 990 SMT met "WP Suspension Up Side Down 4860 ROMA PA", fork part number "14.18.7K.43".
Nu vind ik via verschillende sites wel setjes maar op bijv. https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d1706_SKF-Seals.html staan er diverse verschillende types.
Maar ook de glijlagers die kan ik niet vinden. Nu weet ik niet of deze vervangen moeten worden maar ik wil wel alvast in kaart brengen waar ik ze dan eventueel kan bestellen.
Mis ik ergens een webshop waar je dit spul kan halen?
Had gehoopt dat ik met een 1/4" en 1/2" doppenset wel genoeg zou hebben. Helaas moeten de klembouten op de bovenste en onderste triple clamp op een bepaald moment vast zetten met een bepaalde dop die lastig te vinden is op een 1/4" of 1/2" combi.
Maar, ik kan alleen niet goed vinden welke keerring en stofkap ik nodig heb voor mijn voorpoten.
Het gaat om een KTM 990 SMT met "WP Suspension Up Side Down 4860 ROMA PA", fork part number "14.18.7K.43".
Nu vind ik via verschillende sites wel setjes maar op bijv. https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d1706_SKF-Seals.html staan er diverse verschillende types.
Maar ook de glijlagers die kan ik niet vinden. Nu weet ik niet of deze vervangen moeten worden maar ik wil wel alvast in kaart brengen waar ik ze dan eventueel kan bestellen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Op Facebook en Instagram volg ikRequiem19 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:39:
En de eerste (niet PR) bewegende beelden van een Italiaanse journalist:
[YouTube: Husqvarna Norden 901 TEST: come va su strada e fuoristrada! ANTEPRIMA]
https://www.facebook.com/LyndonPoskitt
Een of andere rally dude die nu ook bij de persgroep aanwezig is/was die de 901 aan het testen is.
Hij poste vandaag nog een kort filmpje op de socials.
Weet niet of hij ook op YouTube zit, nog niet naar gezocht.
Ik rijd voor de hobby een beetje offroad.
Had ik van te voren geweten dat ik het zo leuk vond had ik waarschijnlijk een andere motor gekocht dan mijn Guzzi.
Die heb ik toen echt ook wel uitgezocht voor het touren met 2 personen er op.
Dat was achteraf niet eens echt nodig geweest, maar ja achteraf..
3 motoren wordt/is echt te veel, misschien ooit maar voor nu: nee.
De Vespa doe ik echt niet weg, dus de 2de motor moet een beetje van alles kunnen/zijn.
Voor rijden met duo is zo een 701 echt niet geschikt.
Vraag me af of bijvoorbeeld de T700 dat wel is en of die dan zo gek veel verschil zou maken offroad ten opzichte van mijn Guzzi.
Nou ja, ik rommel maar wat aan met mijn V85TT.
Waarschijnlijk volgende maand een privé cursus off road bij een of andere dude die ik via een app groep leerde kennen.
Peter Grootendorst, zijn site heeft hij nog niet op orde maar die geeft dus trainingen op het Experienceisland in Loon op Zand.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Lyndon Poskitt is een ‘youtube moto celeb’ met zijn series Races to Places. Hij is op zijn dakar motor de wereld rond gereden en geëindigd bij de Dakar (toen nog in Zuid Amerika), om daarna vrolijk de Dakar mee te doen in de Malle Moto klasse.Bommes schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:46:
[...]
Op Facebook en Instagram volg ik
https://www.facebook.com/LyndonPoskitt
Een of andere rally dude die nu ook bij de persgroep aanwezig is/was die de 901 aan het testen is.
Hij poste vandaag nog een kort filmpje op de socials.
Weet niet of hij ook op YouTube zit, nog niet naar gezocht.
Ik rijd voor de hobby een beetje offroad.
Had ik van te voren geweten dat ik het zo leuk vond had ik waarschijnlijk een andere motor gekocht dan mijn Guzzi.
Die heb ik toen echt ook wel uitgezocht voor het touren met 2 personen er op.
Dat was achteraf niet eens echt nodig geweest, maar ja achteraf..
3 motoren wordt/is echt te veel, misschien ooit maar voor nu: nee.
De Vespa doe ik echt niet weg, dus de 2de motor moet een beetje van alles kunnen/zijn.
Voor rijden met duo is zo een 701 echt niet geschikt.
Vraag me af of bijvoorbeeld de T700 dat wel is en of die dan zo gek veel verschil zou maken offroad ten opzichte van mijn Guzzi.
Nou ja, ik rommel maar wat aan met mijn V85TT.
Waarschijnlijk volgende maand een privé cursus off road bij een of andere dude die ik via een app groep leerde kennen.
Peter Grootendorst, zijn site heeft hij nog niet op orde maar die geeft dus trainingen op het Experienceisland in Loon op Zand.
Echt een eindbaas qua rijden. Maar Husky betaalt hem flink om Brand Ambassador te zijn voor de 901. Meeste wat hij over de 901 zegt is betaald. Ongetwijfeld zal hij wat mooie beelden maken en vertellen wat de 901 allemaal kan 😄.
En wat al eerder hier besproken is, op de meeste motoren kom je een heel eind als jezelf goed genoeg bent. Dus zo’n cursus op je V85 is alleen maar mooi :-).
Ik moet de poten van mijn SMT ook nog doen een voor zo ver ik heb kunnen vinden is dit de juiste set voor de 4860 poten: https://www.ktm-shop.nl/rep-kit-fork.htmlthijsco19 schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:41:
Deze winter wil ik mijn voorvork reviseren. Staat nu 60+kkm op de motor en heb geen idee of de voorpoten al eens open zijn geweest voor bijv. een olie wissel.
Zie item 10 op: https://www.ktm-shop.nl/k...nt_Fork%2c_Disassembled/y
Normaliter als ik iets koop ben ik urenlang aan het uitzoeken, specs vergelijken etc. Afgelopen week kocht mijn maat een nieuwe motorbroek hier, en hij is dus precies het tegenovergestelde: hij ziet er mooi en warm uit, en zit goed dus direct gekocht. Ik dacht, laat ik dat ook eens doen, anders heb ik dit jaar weer geen warme broek. Dus heb deze broek gekocht: https://www.motozem.cz/moto-kalhoty-rsa-camuflage-sede/
Hij zit heerlijk, en is echt goed warm, dus in die zin precies wat ik zocht. Gezien de broek goed zit overweeg ik om een bijpassende jas te kopen (dan kun je ze ook aan elkaar ritsen, wel zo fijn met de wind ook): https://www.motozem.cz/bunda-na-motorku-rsa-greby-cerna/
Echter zit ik nu toch even naar de specificaties te kijken, en is deze gemaakt van polyester 600D. Is dat eigenlijk wel veilig genoeg? Er zit bijvoorbeeld geen kevlar oid in... Heb ik nou een domme keuze gemaakt, of valt het wel mee?
Hij zit heerlijk, en is echt goed warm, dus in die zin precies wat ik zocht. Gezien de broek goed zit overweeg ik om een bijpassende jas te kopen (dan kun je ze ook aan elkaar ritsen, wel zo fijn met de wind ook): https://www.motozem.cz/bunda-na-motorku-rsa-greby-cerna/
Echter zit ik nu toch even naar de specificaties te kijken, en is deze gemaakt van polyester 600D. Is dat eigenlijk wel veilig genoeg? Er zit bijvoorbeeld geen kevlar oid in... Heb ik nou een domme keuze gemaakt, of valt het wel mee?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Naar Kevlar of Polyester 600D moet je niet perse kijken, dit is een materiaal en geen toepassing daarvan wat het veilig maakt. Je moet kijken naar de CE-keuring van de kleding. Revit legt dit naar mijn idee heel behoorlijk uit.LankHoar schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:52:
Normaliter als ik iets koop ben ik urenlang aan het uitzoeken, specs vergelijken etc. Afgelopen week kocht mijn maat een nieuwe motorbroek hier, en hij is dus precies het tegenovergestelde: hij ziet er mooi en warm uit, en zit goed dus direct gekocht. Ik dacht, laat ik dat ook eens doen, anders heb ik dit jaar weer geen warme broek. Dus heb deze broek gekocht: https://www.motozem.cz/moto-kalhoty-rsa-camuflage-sede/
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Kijk even goed welk CE trade mark er op zit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Aha dat is inderdaad een duidelijk stuk. Eens kijken of er iets over deze kleding bij staat (in ieder geval niet op de website van de reseller). Dank voor het delen.
Hoe zit het nou met het filter etiquette? Vanochtend eerst stukje gefilterd tussen busbaan en rijbaan, dat is wellicht al beetje op t randje (je rijdt eigenlijk gewoon over busbaan
) maar heb t idee dat iedereen dat prima vind.
Dan stukje op snelweg waar ik heb gefilterd tussen meest linkse banen, zoals ik t herinner is dat the way to go (en iedereen houdt rekening met je
)
Vervolgens het allerlaatste stukje tussen de 2 afslagen hier:
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i16384!8i8192
Beiden stroken stonden stil aan het eind, maar het is daar nogal krapjes. Een Tesla toeterde nog naar me
Is dat ook niet de bedoeling?
Dan stukje op snelweg waar ik heb gefilterd tussen meest linkse banen, zoals ik t herinner is dat the way to go (en iedereen houdt rekening met je
Beiden stroken stonden stil aan het eind, maar het is daar nogal krapjes. Een Tesla toeterde nog naar me
Gewoon de MP3 op het achterwiel trekken en met je open Alipovic zoveel mogelijk spiegels rakenSemperFidelis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:09:
Hoe zit het nou met het filter etiquette? Vanochtend eerst stukje gefilterd tussen busbaan en rijbaan, dat is wellicht al beetje op t randje (je rijdt eigenlijk gewoon over busbaan) maar heb t idee dat iedereen dat prima vind.
Dan stukje op snelweg waar ik heb gefilterd tussen meest linkse banen, zoals ik t herinner is dat the way to go (en iedereen houdt rekening met je)
Het is hier in Nederland voor zover ik weet gedoogd, mits met een max snelheidsverschil. Ik dacht iets van 10km of lager.
Gebruikelijk is tussen de meest linker rijstroken. Mijn (enigszins beperkte) ervaring is dat als je gewoon rustig door de file rijdt, men over het algemeen zelfs opzij voor je gaat. Af en toe een handje opsteken als bedankje wordt ook gewaardeerd. En zwaaien naar de milfs kinderen natuurlijk
Dat laatste stukje, wilde je daar de afrit pakken?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hah ja die gedoogregel ken ik. Het zwaaien doe ik ook steeds vakerVrijdag schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:
[...]
Gewoon de MP3 op het achterwiel trekken en met je open Alipovic zoveel mogelijk spiegels raken
Het is hier in Nederland voor zover ik weet gedoogd, mits met een max snelheidsverschil. Ik dacht iets van 10km of lager.
Gebruikelijk is tussen de meest linker rijstroken. Mijn (enigszins beperkte) ervaring is dat als je gewoon rustig door de file rijdt, men over het algemeen zelfs opzij voor je gaat. Af en toe een handje opsteken als bedankje wordt ook gewaardeerd. En zwaaien naar de milfs kinderen natuurlijk![]()
Ik pak daar idd de afslag (anders zou ik lekker links blijven filteren ja)
[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 02-11-2021 09:21 ]
Dit artikel legt het wel goed uit (aan de automobilist): https://www.anwb.nl/verke...n-over-motoren-in-de-file.SemperFidelis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:09:
Hoe zit het nou met het filter etiquette? Vanochtend eerst stukje gefilterd tussen busbaan en rijbaan, dat is wellicht al beetje op t randje (je rijdt eigenlijk gewoon over busbaan) maar heb t idee dat iedereen dat prima vind.
Dan stukje op snelweg waar ik heb gefilterd tussen meest linkse banen, zoals ik t herinner is dat the way to go (en iedereen houdt rekening met je)
Inderdaad tussen de meest linkse banen rijden, en je mag niet over verdrijvingsvlakken en dus ook niet over de busbaan. Lijkt me ook wel logisch, je bent geen bus.
Samenvatting van de fileregels van de KNMV: https://knmv.nl/kennisbank/veilig-motorrijden/
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Moeten we het blik op de weg filmpje weer van stal halen?Vrijdag schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:
[...]
Gewoon de MP3 op het achterwiel trekken en met je open Alipovic zoveel mogelijk spiegels raken
Gebruikelijk is tussen de meest linker rijstroken. Mijn (enigszins beperkte) ervaring is dat als je gewoon rustig door de file rijdt, men over het algemeen zelfs opzij voor je gaat. Af en toe een handje opsteken als bedankje wordt ook gewaardeerd. En zwaaien naar de milfs kinderen natuurlijk![]()
Het wordt niet gedoogd. Het is immers niet verboden, dus valt er ook niets te gedogen.
Wél is er een gedragscode. Het enige van die gedragscode waar ik mij niet aan houd, zijn de gevarenlichten. Ga ik er tussendoor, zet ik de gevarenlichten aan. Gaat het weer te vlot, voeg ik in en zet ik de gevarenlichten uit. Ondanks dat 'men' dat blijkbaar verwarrend vindt is mijn ervaring op de weg in Nederland én het buitenland anders. De overige weggebruikers begrijpen dat prima.
NEE IK HOEF NIET TE TANKEN SCHAT DAAAG!DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:42:
[...]
Moeten we het blik op de weg filmpje weer van stal halen?![]()
Het wordt niet gedoogd. Het is immers niet verboden, dus valt er ook niets te gedogen.![]()
Wél is er een gedragscode. Het enige van die gedragscode waar ik mij niet aan houd, zijn de gevarenlichten. Ga ik er tussendoor, zet ik de gevarenlichten aan. Gaat het weer te vlot, voeg ik in en zet ik de gevarenlichten uit. Ondanks dat 'men' dat blijkbaar verwarrend vindt is mijn ervaring op de weg in Nederland én het buitenland anders. De overige weggebruikers begrijpen dat prima.
Hmm, goed punt mbt gedogen. Ik dacht dat het weer een typisch Nederlands ding was, waar ze als het echt nodig is een artikel 5 aan kunnen plakken
Ik heb geen gevarenlichten, alleen RAW's. Denk dat het voornamelijk verwarrend zou zijn als ik die aan zou zetten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
...theredone51 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:31:
[...]
Ik moet de poten van mijn SMT ook nog doen een voor zo ver ik heb kunnen vinden is dit de juiste set voor de 4860 poten: https://www.ktm-shop.nl/rep-kit-fork.html
Zie item 10 op: https://www.ktm-shop.nl/k...nt_Fork%2c_Disassembled/y
Ik dacht dat daar alleen de keerring en stofkap op stonden, heb weer eens met m'n ogen dicht gekeken.
Staat overigens niet duidelijk welke type oid het zijn.
Maar eens de prijzen opvragen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Heb geen alarmlichten maar het Nederlandse blikvoervolk is echt wel goed opgevoed.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:42:
[...]
Het wordt niet gedoogd. Het is immers niet verboden, dus valt er ook niets te gedogen.![]()
Het idee erachter is dat je in de auto naast de motor maar 1 kant van de gevarenlichten ziet, en dus zou kunnen denken dat de motor weer wil invoegen / van baan wisselen. In de praktijk zal dat wel meevallen. Ik hou me toch maar aan de regel, want als je een "ambitieuze" oom agent treft slingert -ie je zo op de bon voor onterecht gevarenlichten voerenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:42:
[...]
Pas op, ik voel bijna een oude discussie op gang komen, iets met loud pipes save livesgeert_s schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:16:
O ja, en vergeet niet je db-killer te verwijderen en met minstens 50 km/h verschil in zijn 1 door de file te blazen. Dan horen ze je tenminste en voor ze gekke dingen kunnen doen van de schrik ben jij al voorbij.
Ik heb dit wel eens aan een agent gevraagd. Zijn antwoord: zo lang jij veilig rijdt, ga ik hier echt niets voor uitschrijven. En mijn collega's ook niet. Die knipperende lampen helpen alleen maar om op te vallen, dus voor jouw zichtbaarheid.geert_s schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:14:
[...]
Het idee erachter is dat je in de auto naast de motor maar 1 kant van de gevarenlichten ziet, en dus zou kunnen denken dat de motor weer wil invoegen / van baan wisselen. In de praktijk zal dat wel meevallen. Ik hou me toch maar aan de regel, want als je een "ambitieuze" oom agent treft slingert -ie je zo op de bon voor onterecht gevarenlichten voeren
Daarna kwam wel nog een (terechte!) opmerking over groot licht. Er zijn grapjassen die tussen de file groot licht op zetten. Wat ze daarbij vergeten is dat ze daarbij mensen verblinden én dat het lastig wordt om diepte/snelheid in te schatten. Daar lette hij dus wél op.
Inderdaad. Doordat je licht knippert, valt het eerder op.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:55:
Ik heb dit wel eens aan een agent gevraagd. Zijn antwoord: zo lang jij veilig rijdt, ga ik hier echt niets voor uitschrijven. En mijn collega's ook niet. Die knipperende lampen helpen alleen maar om op te vallen, dus voor jouw zichtbaarheid.
Ik had ooit op mijn oude RT een alternatief knipperlichtrelais die deed (oa) running lights door de lichten te moduleren. Ze brandden dan wat zwakker en als je er recht naar kijkt, branden ze normaal, maar gedimd. Maar als je er langs kijkt, knipperen ze een beetje (niet irritant). Daardoor valt de motor op als ie in je perefere zicht, dus nét naast je blikveld zit. Ik heb daar toen verschillende positieve reacties op gehad. Ze zeiden allemaal dat je daardoor ineens veel meer opvalt.
Idem voor verkeerd afgestelde verlichting of Xenon in een niet geschikt armatuur. De politie mag daar beter op letten wat mij betreft.Daarna kwam wel nog een (terechte!) opmerking over groot licht. Er zijn grapjassen die tussen de file groot licht op zetten. Wat ze daarbij vergeten is dat ze daarbij mensen verblinden én dat het lastig wordt om diepte/snelheid in te schatten. Daar lette hij dus wél op.
Denk dat je weer zit te slapen, want de eerste van de 2 links is de set die je nodig hebt, inclusief prijsthijsco19 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:58:
[...]
...
Ik dacht dat daar alleen de keerring en stofkap op stonden, heb weer eens met m'n ogen dicht gekeken.
Staat overigens niet duidelijk welke type oid het zijn.
Maar eens de prijzen opvragen.
Paar weken geleden mocht ik nog even een stuk filteren, afgezien van vrachtwagens op de verkeerde baan ging dat aardig soepel (tweebaans, met inhaalverbod voor vrachtwagens, maar meneer had grote haast). Soms een keertje knipperen en een duimpje opsteken, en bij 50km/h rijdend verkeer weer invoegen. Vaak krijg je nog een handje terug van "sorry, zal er op letten!".
Tijdens de vakantieperiodes vind ik het vervelender om te filteren, veel vakantiegangers kennen onze filter-regel niet of zijn te druk bezig met zichzelf opvreten omdat ze misschien om 16:05 bij de kampeerplaats aankomen in plaats van 16:00.
Tijdens de vakantieperiodes vind ik het vervelender om te filteren, veel vakantiegangers kennen onze filter-regel niet of zijn te druk bezig met zichzelf opvreten omdat ze misschien om 16:05 bij de kampeerplaats aankomen in plaats van 16:00.
Staat alleen niet bij of die ook voor de 990 is. De 950adv lijkt er op maar ik weet niet of die exact dezelfde voorvork gebruikt.theredone51 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:42:
[...]
Denk dat je weer zit te slapen, want de eerste van de 2 links is de set die je nodig hebt, inclusief prijsZelfde artikelnummer als uit het onderdelenboek, geen idee waarom hij daar geen prijs laat zien.
Maar had al via een andere site eenzelfde prijs voorbij zien komen. Dus die 80 euro voor de complete set klopt wel. Denk dat ik maar eerst de voorvorken uit elkaar haal en dan bekijk wat er precies vervangen moet worden. Heb gelukkig toch wel effe tijd.
Heb even de broek erbij gepakt, en ook de kaartjes die er een hingen, en er zit geen CE of ander keurmerk op..LankHoar schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 06:54:
Aha dat is inderdaad een duidelijk stuk. Eens kijken of er iets over deze kleding bij staat (in ieder geval niet op de website van de reseller). Dank voor het delen.

Ik ben het er wel mee eens: als de banden nog in goede staat zijn kunnen ze nog prima presteren.timpy007 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:05:
[YouTube: Debunking The Tire Age Myth | The Shop Manual]
Vroeger heb ik ook wel eens met een onbekend bandenmerk KD's gemaakt bij het leven en ik heb geen idee meer wat het type, merk en leeftijd die voorband was. Duidelijk was wel dat ze oud waren.
Grip zit tussen de oren
[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 02-11-2021 12:15 ]
Hier staat toch duidelijk dat dat voor een 990 SMT is? https://www.ktm-shop.nl/k...nt_Fork%2C_Disassembled/ythijsco19 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:02:
[...]
Staat alleen niet bij of die ook voor de 990 is. De 950adv lijkt er op maar ik weet niet of die exact dezelfde voorvork gebruikt.
Maar had al via een andere site eenzelfde prijs voorbij zien komen. Dus die 80 euro voor de complete set klopt wel. Denk dat ik maar eerst de voorvorken uit elkaar haal en dan bekijk wat er precies vervangen moet worden. Heb gelukkig toch wel effe tijd.
Artikel 10 = referentie R14007T en die staat er als artikelcode bij https://www.ktm-shop.nl/rep-kit-fork.html
GedoogdVrijdag schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:
[...]

In Nederland is het gewoon toegestaan (niet gedoogd, nee gewoon toegestaan cq legaal). Maak je het te bont dan zal je vaak een Art. 5 aan je broek krijgen
Jaja, ik weet het alSniperGuy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:30:
[...]
Gedoogd![]()
![]()
![]()
In Nederland is het gewoon toegestaan (niet gedoogd, nee gewoon toegestaan cq legaal). Maak je het te bont dan zal je vaak een Art. 5 aan je broek krijgen
Ook het beste paard van de stal struikelt wel eens
theredone51 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:22:
[...]
Hier staat toch duidelijk dat dat voor een 990 SMT is? https://www.ktm-shop.nl/k...nt_Fork%2C_Disassembled/y
Artikel 10 = referentie R14007T en die staat er als artikelcode bij https://www.ktm-shop.nl/rep-kit-fork.html

Je hebt helemaal gelijk ja...
Geen idee hoe ik dat gemist heb, ik ga vanavond maar eens extra vroeg slapen..

Paard met chick:Vrijdag schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:37:
[...]
Jaja, ik weet het al
Ook het beste paard van de stal struikelt wel eens
spoiler:

Bij filteren steek ik vaak mijn voet uit als bedankje.
Puur omdat ik het stuur in mijn handen wil hebben voor als er weer een eigen rechter voor mij zit die zijn auto ineens ervoor gooit. Meermaals meegemaakt helaas.
Puur omdat ik het stuur in mijn handen wil hebben voor als er weer een eigen rechter voor mij zit die zijn auto ineens ervoor gooit. Meermaals meegemaakt helaas.
Nou ja; ik had nog nooit van die motor gehoord, pak ik net een willekeurig nummer van Motoren en Toerisme (Belgisch motortijdschrift) van de hoge stapel die ik gekregen heb, nummer 2012-10, en daar komt 'ie voorbij:mphilipp schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:40:
[...]
Zo heeft Bert Duursma samen met Nico Bakker ooit een HP2 avant la lettre gemaakt. Zonder dat hij wist dat BMW een GS HP2 aan het maken was, heeft hij een 1150 GS aangepast door de telelever te vervangen door een upside down vork en nog wat zaken eraf te slopen. Daaruit kwam een lichtere GS uit die eigenlijk alleen nog maar voor rally rijden geschikt was. Geen buddy, geen kofferrek, klein ruitje. Je kunt ze geloof ik nog steeds bestellen bij 'm. Hij zei een poosje geleden dat ie nog steeds 1150 blokken kon kopen bij BMW.
:strip_exif()/f/image/YnGENUZ2vYZ7h5TSPXzyNRVT.jpg?f=fotoalbum_large)
Die halve gast zag ik trouwens pas nadat ik de foto al had gemaakt 🙂
Vandaag wel 1 gelukkigHkuit schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:45:
Geen enkele post op woensdag 3/11? 😳😳😳
Iedereen was te diep onder de indruk van jou laatste berichtHkuit schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:45:
Die ochtend in de parkeergarage…Hkuit schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:45:
:strip_exif()/f/image/Hwf7EsRstFNp5YYWoUst4w3W.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is terug vakantie dus ik pendel terug op twee wielen

Zeer blij met de nieuwe Schuberth helm trouwens! Al bij al zette die voering zich nog snel- het spant nu enkel lichtjes met mijn buff die ertussenin moet
Iedereen was op mijn verjaardag. Behalve jij dan...Hkuit schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:45:
Precies, uhh nogmaals gefeliciteerd dan he, proostmphilipp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:38:
[...]
Iedereen was op mijn verjaardag. Behalve jij dan...
He, nog een die op 3 november jarig ismphilipp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:38:
[...]
Ja, Charles Bronson was ook op 3 november jarig
En Kendall Jenner

mphilipp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:38:
[...]

Bij mij was het lekker rustig op mijn verjaardag
Bij mij niet, nachtdienst moeten draaien
Ik denk dat het hele topic iedereen wel minstens 18x jarig is geweest
Nooit over nagedacht dat dit een 18+ topic is
Die kans is wel erg groot met al die motorrijders ja, maar je weet het nooit heroda_djavulen schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:49:
17+roda_djavulen schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:49:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En de kans dat er iemand jarig is op een schrikkeldag lijkt mij erg klein.
Als ik mn verjaardag niet vier ben ik alsnog een jaar ouder gewordenkneusteun schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:41:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Met 385.000 geboortes per dag denk ik dat het er toch nog best wat zijn in de wereldkneusteun schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:41:
Awesome
Hi allemaal!
Begin januari mag ik na twee jaartjes A1 te hebben gereden, eindelijk door naar de wat echtere motoren (als ik mijn examen 'gewoon' in een keer haal
)
Als volgende motor wil ik graag een Honda NC750X kopen. Deze hebben standaard echter meer dan 35kw vermogen, dus moet ik een A2-model vinden, óf de gekochte motor meteen laten limiteren.
Gezien het flink beperkte aanbod van A2-modellen, denk ik dat die laatste optie de meest realistische is. Daarop heb ik een willekeurige dealer, waar deze motor stond, gebeld om te vragen naar de kosten. Deze gaf aan dat een setje ongeveer 150,- kost, en zij die er kosteloos op kunnen zetten wanneer ik de motor daar koop. Verder was er geen RDW-keuring nodig omdat ik een bewijs zou hebben, hij noemde het zelf al een 'grijs gebied'.
Niet helemaal overtuigd heb ik vandaag Pricewise, als tussenpersoon van mijn verzkering, gebeld. Zij konden niet zoveel zeggen en gaven aan dat ik dit bij de RDW na moest vragen. Die stelden op hun beurt weer dat ik twee opties had: een bewijs van de fabrikant, wat volgens mij niet hetzelfde is als dat Tüv-certificaat waar de dealer het over had? Of de motor laten keuren, wat flink in de euro's gaat lopen.
Mijn vraag is, heeft een van jullie ervaring met dit proces, en wat hebben jullie toen gekozen? Ik heb het idee dat verzekeren een heikel punt gaat worden zonder dat het correct bij de RDW gemeld is, en ik ook wat risico loop bij een aanhouding. Beter gewoon wachten op een 'correcte' A2-occasion, of kan ik voor die 150,- alsnog verantwoord rijden?
Bij voorbaat dank!
Begin januari mag ik na twee jaartjes A1 te hebben gereden, eindelijk door naar de wat echtere motoren (als ik mijn examen 'gewoon' in een keer haal
Als volgende motor wil ik graag een Honda NC750X kopen. Deze hebben standaard echter meer dan 35kw vermogen, dus moet ik een A2-model vinden, óf de gekochte motor meteen laten limiteren.
Gezien het flink beperkte aanbod van A2-modellen, denk ik dat die laatste optie de meest realistische is. Daarop heb ik een willekeurige dealer, waar deze motor stond, gebeld om te vragen naar de kosten. Deze gaf aan dat een setje ongeveer 150,- kost, en zij die er kosteloos op kunnen zetten wanneer ik de motor daar koop. Verder was er geen RDW-keuring nodig omdat ik een bewijs zou hebben, hij noemde het zelf al een 'grijs gebied'.
Niet helemaal overtuigd heb ik vandaag Pricewise, als tussenpersoon van mijn verzkering, gebeld. Zij konden niet zoveel zeggen en gaven aan dat ik dit bij de RDW na moest vragen. Die stelden op hun beurt weer dat ik twee opties had: een bewijs van de fabrikant, wat volgens mij niet hetzelfde is als dat Tüv-certificaat waar de dealer het over had? Of de motor laten keuren, wat flink in de euro's gaat lopen.
Mijn vraag is, heeft een van jullie ervaring met dit proces, en wat hebben jullie toen gekozen? Ik heb het idee dat verzekeren een heikel punt gaat worden zonder dat het correct bij de RDW gemeld is, en ik ook wat risico loop bij een aanhouding. Beter gewoon wachten op een 'correcte' A2-occasion, of kan ik voor die 150,- alsnog verantwoord rijden?
Bij voorbaat dank!
Staat hier wel aardig uitgelegd: https://www.motorcorner.nl/35kw-kit-informatiestavius schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:40:
Hi allemaal!
Begin januari mag ik na twee jaartjes A1 te hebben gereden, eindelijk door naar de wat echtere motoren (als ik mijn examen 'gewoon' in een keer haal)
Bij voorbaat dank!
Met dat certificaat hoef je dus alleen de vermogensmeting niet meer te doen, maar je moet nog steeds naar de RDW.
Ah, dankjewel!geert_s schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:51:
[...]
Staat hier wel aardig uitgelegd: https://www.motorcorner.nl/35kw-kit-informatie
Met dat certificaat hoef je dus alleen de vermogensmeting niet meer te doen, maar je moet nog steeds naar de RDW.
Zal dus alsnog wel wat voeten in aarde hebben, maar dan is het in ieder geval goed geregeld zonder keuring. Gelukkig heb ik nog even voordat ik definitief een motor mag kopen, kan ik er nog even goed over nadenken
Het ligt er ook een beetje aan wat je hierna wilt doen. Als je na 2 jaar overstapt op een categorie A, zou ik voor die 2 jaar kijken wat voor 35kw aanbod er nu is. Als je wilt blijven rijden op die NC750x is het misschien de moeite waard om een kit in te bouwen, die ja na 2 jaar weer kunt verwijderen. Wel een hoop gedoe met rdw-keuringen.stavius schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:56:
[...]
Ah, dankjewel!
Zal dus alsnog wel wat voeten in aarde hebben, maar dan is het in ieder geval goed geregeld zonder keuring. Gelukkig heb ik nog even voordat ik definitief een motor mag kopen, kan ik er nog even goed over nadenken
Dat is een beetje waarover ik twijfel ja! Ik denk dat deze motor voor de komende 5 jaar prima is, zeker als ik straks vol vermogen heb. Voorop staat dat ik goed verzekerd wil zijn. Maar als ik een boete kan krijgen bij een aanhouding omdat mijn kentekenbewijs niet klopt, vind ik dat nog wel te overzien. Als ik daardoor twee keer die hele RDW-keuring kan omzeilen scheelt dat misschien zomaar 1000 euro en een hoop gezeik. Eenmaal A-rijbewijs gehaald, zou ik dan weer volgens de regels rijden hahageert_s schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:25:
[...]
Het ligt er ook een beetje aan wat je hierna wilt doen. Als je na 2 jaar overstapt op een categorie A, zou ik voor die 2 jaar kijken wat voor 35kw aanbod er nu is. Als je wilt blijven rijden op die NC750x is het misschien de moeite waard om een kit in te bouwen, die ja na 2 jaar weer kunt verwijderen. Wel een hoop gedoe met rdw-keuringen.
Dit topic is gesloten.