Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 355 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32
A13X schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:18:
[...]

Balen man, maar helaas wel de realiteit van de kdv. Je bent ineens veel vaker ziek omdat die kleine iets meebrengt :X

Beterschap!
Thanks (y)
Ik had gisterenavond al mijn spulletjes al uitgezocht en in mijn tas gedaan.
Kleding en schoenen klaar gezet..
Maar helaas.
Nou ja haal ik wel weer een keertje in. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik zie op YouTube diverse smart helmets. Er zit dan een camera aan de voor- en/of achterkant, ingebouwde navigatie en andere meuk. Het lijkt exclusief Amerikaans en Japans spul te zijn, of zie ik dat verkeerd? Heeft iemand zo’n ding?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
TucanoItaly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:49:
Ik zie op YouTube diverse smart helmets. Er zit dan een camera aan de voor- en/of achterkant, ingebouwde navigatie en andere meuk. Het lijkt exclusief Amerikaans en Japans spul te zijn, of zie ik dat verkeerd? Heeft iemand zo’n ding?
Ik ken deze alleen als gefaalde kickstarter-ish projecten. Er lijkt nog geen enkele gemaakt te zijn die een succes was. Het probleem is dat deze helmen krankzinnig duur zijn, en het systeem zit volledig in de helm dus niet mee te nemen naar nieuwe helm. Ook zijn de helmen vaak erg zwaar.

🇺🇦

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
TucanoItaly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:49:
Floppen altijd die dingen. Helmen zijn simpelweg te zwaar. Heb geen zin om met een ding te lopen van 2kg+.
Over helmen gesproken. Weer wat geld uitgegeven aan een nieuwe helm. Hopelijk gaat deze wat langer mee :+. Vanzelfsprekend maar speciaal voor jullie; Links de nieuwe, rechts de oude :9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLr1PX9iILDkMiwe5Tinw8g6mWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StrOGawbuJqL083oKIfpE3Jf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Khayma op 23-10-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nycrea schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:13:
Ik ken deze alleen als gefaalde kickstarter-ish projecten.
Omdat ik veel reviews/unboxings op YouTube zag, dacht ik dat je ongelijk zou hebben. Maar niks is werkelijk te koop, behalve 1tje: https://shop.crosshelmet.com/product/crosshelmet-x1
Maar goed, inderdaad extreem duur een krappe 2000 US dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
Nycrea schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Ik ken deze alleen als gefaalde kickstarter-ish projecten. Er lijkt nog geen enkele gemaakt te zijn die een succes was. Het probleem is dat deze helmen krankzinnig duur zijn, en het systeem zit volledig in de helm dus niet mee te nemen naar nieuwe helm. Ook zijn de helmen vaak erg zwaar.
En ik denk dat extra zwaar extra vermoeiend is, maar ook extra gevaarlijk in geval van een ongeluk…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:53

botoo

💀 too old to die young

Morgen -oeps straks al- eindejaarsrit met het Harley chapter, zal wel vies fris zijn als ik de deur uit ga, eerst maar eens zien of ik op tijd mijn bed uit kom :+
Beloofd toch wel lekker weer te worden voor deze tijd van het jaar dus een (flink) stuk rijden ga ik zeker doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:53
botoo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 01:17:
Morgen -oeps straks al- eindejaarsrit met het Harley chapter, zal wel vies fris zijn als ik de deur uit ga, eerst maar eens zien of ik op tijd mijn bed uit kom :+
Beloofd toch wel lekker weer te worden voor deze tijd van het jaar dus een (flink) stuk rijden ga ik zeker doen.
Afhankelijk van hoe laat je vertrekt zal het best te doen zijn. Gisteren de DR750 nog even uitgelaten, met de mid-season handschoenen en leder pak met een buff voor de keel had ik niets te klagen 👌

Have fun and keep the shiny side up ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
Gisteren ook een prima rit gehad.
Ik dacht vanmiddag nog even wat te toeren maar helaas duurde dat maar heel kort, door mijn eigen schuld.

Ik dacht ik ga eerst even tanken. En ja hoor, met het laatste beetje bijvullen kneep ik iets te hard… noob mistake. :Z
Heel de tank en zadel onder de benzine. Zelf was ik gelukkig gespaard gebleven.

Dus weer linea recta naar huis en motor wassen |:(

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 12:15

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb gisteren m'n eerste motorfiets gekocht!! :D Heb een mooie 2015 Yamaha XSR700 gevonden. Voor mij de perfecte eerste bike denk ik. Mooie mix tussen modern, handelbaar, easy en met retro looks. Vandaag de hele dag getoerd en een paar pics geschoten. Wat genieten dat ding! Helemaal blij! :) O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmDvhLO29N-SZ2D4lAwtRmXskOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwpcG2VWbLk9sOsUOnxm4fPN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0MZGuH4dhV09XBXxOy6tQlAisc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BFAhqLH61JvHxTAqYtyQiO1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da3sLLmEpQiwiOhO_y04AdH1sUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndb3A0mdq4H1gJTaws6RODeb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr7eOeuDkzc7QdvoprcNdcSXNFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzBcQtYCBnfKDKng3TSqIaUj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 25-09 12:51

cooper_s1

MINI's rule

R4NCOR schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:06:
Ik heb gisteren m'n eerste motorfiets gekocht!! :D Heb een mooie 2015 Yamaha XSR700 gevonden. Voor mij de perfecte eerste bike denk ik. Mooie mix tussen modern, handelbaar, easy en met retro looks. Vandaag de hele dag getoerd en een paar pics geschoten. Wat genieten dat ding! Helemaal blij! :) O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Heel veel veilige en fijne km's gewenst!
Het lijkt me een heerlijk handelbare machine, en heeft een heerlijke roffel met die parallel twin met een 270 graden krukas..
Net als mijn TDM 900. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Die foto's met die herfstkleuren in de laagstaande zon, gaaf!
Inlijsten en in de garage hangen wat mij betreft. Of in de woonkamer. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:19
@R4NCOR gefeliciteerd! Veel plezier en veilige kilometers! Die laatste foto is wel heel nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 14:17
LankHoar schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Dank voor de tip. Ik zit te kijken op hun website, en ook een filmpje van hun over deze handschoen, maar snap nog niet echt hoe dat "2in1" gedeelte werkt. Kun je dat eens uitleggen? Werkt het met een losse binnenhandschoen bijvoorbeeld?

Hij lijkt ook geen palmslider te hebben, klopt dat? En kun je er een telefoonscherm mee bedienen?
Het werkt niet met een losse binnenhandschoen, de goretex liner is een soort van vaste binnenhandschoen waarbij de onderkant niet vast zit aan het leer, je kan dus je hand onder de goretex handschoen steken dan zit je met je palm rechtstreeks op het leer.
Het is wat lastig uit te leggen, zie onderstaand het van het web gejatte plaatje van een vergelijkbare handschoen, Je kan dus kiezen in welk gat je je hand steekt, het tocht gat of het warme en droge gat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5G-1mHHROXiJweT8UtWjg-hJ9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3byITojJhSW441GybBOOqzuV.webp?f=user_large

Palmslider heeft ie wel, zit van dat ceramisch spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
@R4NCOR Mooie eerste machine! Persoonlijk heb ik een enorme zwak voor de xsr700, vind het hele mooie machines om te zien!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:03

Vrijdag

De Zwarte

R4NCOR schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding zeg! :9~ En je had gisteren ook echt mooi weer voor je eerste tocht :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-UaZfsXPFyoNE4yCL10inUTUNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CzBcQtYCBnfKDKng3TSqIaUj.jpg?f=user_large

Holy shit deze foto man! :o Heeft Yamaha je al benaderd voor het maken van promotiemateriaal? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 25-10-2021 09:19 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 19:19
Mag ik ook meedoen dan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_VB7q5jVleqaBY78O-D5LOcTMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lOAP0RPZurcKueB15VzcqNs.jpg?f=fotoalbum_large

Is geen nieuwe motor......

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Unknown Alien schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Zei me maat ook met ze 1290, ik denk dat het komt dat ik niks gewent bent, omdat ik al die jaren op zo'n naaimachine zat. Zo'n R6 rijdt natuurlijk heel anders dan een ktm.
Ben van een VFR Vtec overgestapt op een 1290 SA. En ja; het blok trilt wat meer. Maar dat is een beetje 2 vs 4 cilinder karakter.

Kom toch echt nog steeds met een big smile van m'n 1290 af hoor :)

Nog plaatje gevonden van oud vs nieuw bij het inruilen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPP25fifzyBKFKIdR-wxpmgHVQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/81zpLTq4gAlJVKqmtUWfX5Fs.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

f2ride2001 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:11:
Mag ik ook meedoen dan :+

[Afbeelding]

Is geen nieuwe motor......
Distinguished! O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Mooie foto's en mooie motor, @R4NCOR. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn nieuwe bike staat vandaag letterlijk een maand bij de monteur voor een beurtje en 2 nieuwe banden. Ze hebben leveringsproblemen zeiden ze, maar vind het wel jammer om nu alle laatste mooie dagen motorloos voorbij te zien gaan.. Vooral als ik dan die prachtige foto's van @R4NCOR zie (wow - en gefeliciteerd met je bike!).

Spontaan komt een maat uit Nederland vandaag op de motor hierheen (en dan nog even door naar Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland deze week waarschijnlijk). Net ff gesmst naar de monteur of ik mijn bike niet even op kan halen morgen als hij toch niets staat te doen daar. Hopelijk ligt hij niet uit elkaar en is dat mogelijk, dan nog even een lekker tochtje maken met mijn maat morgen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:43
Na een maand eigenaar te zijn geweest van 2 huizen en nu weer 1 sinds vandaag, is dan ook gisteren de motor verhuist. Was nog wel even goed uitmikken, want ik had het Zadel afgegeven om met nieuw zadelleer te laten bekleden door de moeder van een vriend (skaai leer, dus neppie). Ook heeft ze wat schuim toegevoegd aan het zadel om hopelijk de pijn bij m'n stuitje te verminderen.. Had nu na 30min altijd last daarvan, dus binnenkort eens een langer tripje doen.

Resultaat mag er wezen denk ik! 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sR6iYJJ.jpg?1
Enige nadeel is wel dat het zadel nu niet helemaal waterdicht meer is volgens mij. Dus moet nog een overkappig maken in de tuin bij het nieuwe huis.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 12:15

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Thanks allemaal!! :) En inderdaad, het weer was perfect, had me geen betere eerste dag kunnen wensen voor m'n eerste dag motorbezit. Zelfs nog groot deel van de middag met m'n vriendin achterop gereden. Daar was ik aanvankelijk wat nerveus voor, dus eerst even op industrieterrein oefenen, maar dat viel me enorm mee en daarna de rest van de dag lekker met haar achterop toeren :)

@f2ride2001 mooi man! Mooi licht he die najaarszon..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:56:
Mijn nieuwe bike staat vandaag letterlijk een maand bij de monteur voor een beurtje en 2 nieuwe banden. Ze hebben leveringsproblemen zeiden ze, maar vind het wel jammer om nu alle laatste mooie dagen motorloos voorbij te zien gaan.. Vooral als ik dan die prachtige foto's van @R4NCOR zie (wow - en gefeliciteerd met je bike!).

Spontaan komt een maat uit Nederland vandaag op de motor hierheen (en dan nog even door naar Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland deze week waarschijnlijk). Net ff gesmst naar de monteur of ik mijn bike niet even op kan halen morgen als hij toch niets staat te doen daar. Hopelijk ligt hij niet uit elkaar en is dat mogelijk, dan nog even een lekker tochtje maken met mijn maat morgen :)
Hij ligt dus wel uit elkaar -O-

Maar als alles vandaag/morgenochtend binnenkomt volgens planning dan issie morgenmiddag klaar *O*

*fingers crossed*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:42:
[...]
En ik denk dat extra zwaar extra vermoeiend is, maar ook extra gevaarlijk in geval van een ongeluk…
Ik vraag mij ook steeds af hoe het zit met de veiligheid. Er zit nogal wat electronica in je helm. Waar zit dat precies en wat doet het met het vermogen van de helm om klappen op te vangen?
Sowieso is een helm kopen via Kickstarter of welke crowdfunding actie dan ook niet zo snugger, want je kunt de helm niet passen. Als het nou een bekend merk was dat je kent en waarvan je weet dat de pasvorm bij jou knar past, zou je de gok wel kunnen nemen, maar je weet helemaal niets van dat bedrijf. Is de helm luidruchtig? Ventileert ie goed? Is ie comfortabel? Allemaal dingen die bij elke helm in de folder dik in orde zijn, maar totdat je 'm een keer kunt proberen, weet je het nooit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik ben nog eens lekker een weekendje gaan kamperen met de Esseesse9. 'Mannenweekendje' ;)

Ritje van Gent naar Bomal (2x laden onderweg), op bestemming was ook een snellader dus die maar gebruikt, en na twee nachtjes kamperen in mijn hangmat (aan de waterkant) weer terug naar Gent (2x laden onderweg).

Leuk maar de nachten worden toch wel koud ;) Ik was lekker warm ingepakt voor het slapen, maar als je dan 's nachts even de hangmat uit moet om het overtollige bier kwijt te raken, krijg je je voeten niet meer warm!

Voorgrond: mijn hangmat, achtergrond: mijn motor ;) (het gras was te modderig - of mijn banden te 'street' - om ze dicht bij elkaar te laten, zelfs voor de foto)

EDIT: "fun" fact: tijdens de overstromingen in juli stond het water ongeveer 2 meter boven 'grondniveau' op deze camping. Een wonder dat ze die terug bruikbaar gekregen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SraSt1JyBGd5zU9-Bfm9nysKNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtXe5xvevEOF62yCgil6lMah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 25-10-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dryhte schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:12:
Ik ben nog eens lekker een weekendje gaan kamperen met de Esseesse9
Je had al die kampeer spullen op de EsseEsse geladen? Of kon je nog wat verdelen over een 2e motor? Ik vind dat wel knap hoor… wat heb je voor tassen en dergelijke op de EsseEsse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
R4NCOR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:58:
Thanks allemaal!! :) En inderdaad, het weer was perfect, had me geen betere eerste dag kunnen wensen voor m'n eerste dag motorbezit. Zelfs nog groot deel van de middag met m'n vriendin achterop gereden. Daar was ik aanvankelijk wat nerveus voor, dus eerst even op industrieterrein oefenen, maar dat viel me enorm mee en daarna de rest van de dag lekker met haar achterop toeren :)

@f2ride2001 mooi man! Mooi licht he die najaarszon..
Als je een keer een mooie dag hebt pak een keer Tecklenburg mee!
Is voor U niet ver rijden, en de wegen en uitzichten daar _/-\o_

(nee het zijn geen alpen, maar een dagje Tecklenburg is goed te doen vanaf Twente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
LankHoar schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:56:
@lolgast @timmie271 ik zit eens naar de OP te kijken, maar eigenlijk mag die best wel eens opgeruimd worden. Er staat nog info in over een geplande GoT rit in 2019, wat linkjes die niet werken, en zo nog wel meer :+ Kan ik me aanbieden als hulp?
Heeft @lolgast hier nog op gereageerd? Anders mag dat van mij wel hoor, zelf voeg ik alleen foto's toe en lees ik af en toe mee :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25
Ik heb daar niets mee gedaan nee. Sowieso ben ik niet heel actief meer momenteel hier, daar komt bij dat ik een 2 weken oude dochter heb en momenteel negatieve aantal uren vrije tijd heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
lolgast schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:11:
Ik heb daar niets mee gedaan nee. Sowieso ben ik niet heel actief meer momenteel hier, daar komt bij dat ik een 2 weken oude dochter heb en momenteel negatieve aantal uren vrije tijd heb :+
Gefeliciteerd met je dochter. *O*
Misschien even een co auteur toevoegen die dan de TS kan en wil aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 26-10-2021 13:33 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25
@LankHoar is mede-auteur :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
TucanoItaly schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:11:
[...]

Je had al die kampeer spullen op de EsseEsse geladen? Of kon je nog wat verdelen over een 2e motor? Ik vind dat wel knap hoor… wat heb je voor tassen en dergelijke op de EsseEsse?
- Rugzakje op m'n rug met wat reservekledij, bestek, mok, boek,...
- de twee panniers (zijtassen) bevatten de underquilt van de hangmat, de Mennekes laadkabel en de slaapzak. Ik had ze trouwens niet op volle volume gezet (kunnen wat verbreed worden, maar dat was niet nodig)
- op de buddy een Kriega US-20 met tarp, hangmat en kampeerstoeltje.

De vrienden hadden de 'echte' kampeerspullen mee (bbq, tent, koelbox...) maar voor een hangmat tochtje zonder zelf koken had ik eigenlijk alles mee. Ik heb ook een tanktas maar daar kon niet alles in wat in de rugzak zat, en dus heb ik 'm maar thuisgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Dryhte Je schreef dat je het niet echt goed warm meer kreeg na het aflaten van je biertjes in de nacht.
Ik denk dat het in een hangmat wel wat frisser is dan in een tent.
Als ik voel wat daar (tent) aan "warmte" in blijft hangen op een frisse ochtend.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Bommes schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:07:
@Dryhte Je schreef dat je het niet echt goed warm meer kreeg na het aflaten van je biertjes in de nacht.
Ik denk dat het in een hangmat wel wat frisser is dan in een tent.
Als ik voel wat daar (tent) aan "warmte" in blijft hangen op een frisse ochtend.
Interessant om eens uit te zoeken; in een tent word je weer koud van onderaf, vandaar dat een goed matje zo belangrijk is. Had ik vorige maand niet en dat viel tegen qua warmte, ondanks mn donzen slaapzak 🥶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@Bommes In een tent heb ik vaker het probleem dat ik van onderuit niet warm blijf. Je ligt uiteindelijk op een matje op de koude grond. De hangmat heeft een underquilt (isolatie van onderuit) waardoor ik dat probleem alvast niet heb. In combinatie met warme onderkleding onder de pyama en een goede slaapzak (0° comforttemperatuur) volstond dat voor een comfortabele nacht.
Maar toen ik uit de tent gegaan was, had ik dat (in plaats van mijn schoenen te zoeken) snel even op mijn sokken gedaan, die uiteraard nat en koud werden (het was op dat moment ongeveer 0°C).
Toen ik terug in mijn hangmat zat heb ik de sokken uitgespeeld maar toen waren mijn voeten al ijskoud, en dat was inderdaad niet zo snel te verhelpen. Volgende keer schoenen aan OF blote voeten, en verse warme kousen in de buurt houden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
Hkuit schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:27:
[...]

Interessant om eens uit te zoeken; in een tent word je weer koud van onderaf, vandaar dat een goed matje zo belangrijk is. Had ik vorige maand niet en dat viel tegen qua warmte, ondanks mn donzen slaapzak 🥶
en @Dryhte
Ik heb een Expet (geïsoleerd) matje daar trekt echt geen koude van onderaf omhoog.
Een luchtbed is inderdaad een grote koude bron onder je, dat wil je buiten zomer kamperen echt niet gebruiken.

Ik vind het in een tentje echt voelbaar op de frisse ochtenden, die waar er flink condens op je motor staat als je uit je tent komt. Als ik dan uit het tentje naar buiten komt voel je duidelijk dat het buiten een stuk kouder is.
Ook 's nachts voel ik dat soms al als je er uit moet om naar de wc te gaan en je komt terug, dan voelt het warmer in de tent dan buiten.

Foto om het toch wat meer over motoren te laten gaan.. :+

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/10/1635315351-600-x-450px-IMG_20170524_210005.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dryhte
Bommes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:16:
[...]

en @Dryhte
Ik heb een Expet (geïsoleerd) matje daar trekt echt geen koude van onderaf omhoog.
Een luchtbed is inderdaad een grote koude bron onder je, dat wil je buiten zomer kamperen echt niet gebruiken.

Ik vind het in een tentje echt voelbaar op de frisse ochtenden, die waar er flink condens op je motor staat als je uit je tent komt. Als ik dan uit het tentje naar buiten komt voel je duidelijk dat het buiten een stuk kouder is.
Ook 's nachts voel ik dat soms al als je er uit moet om naar de wc te gaan en je komt terug, dan voelt het warmer in de tent dan buiten.
Ik geef het toe, ik ben geen geroutineerd kampeerder en jij duidelijk wel. Maar ik vind een hangmat leuk, so sue me ;)

Die Exped matjes, daar moet ik eens naar kijken. Luchtbed is iig no-no voor mij, daar krijg ik 's zomers al koud van.

EDIT: De 'volledig beladen' motor (excl rugzakje):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6y8_FH8h162SLhXldIJrJ2AW2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqkFc5830Soq4IvQ2tpdZLYs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 27-10-2021 08:49 . Reden: pics or didn't happen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Morgen is het zover: dan worden (hoogstwaarschijnlijk) de nieuwe wegversperringen 2022 K1600 modellen van BMW gepresenteerd:

Zal denk ik niet heel veel écht nieuws opleveren. Ik vermoed dat ze de styling van de nieuwe RT overnemen, omdat het voorlaatste model RT ook al erg op de K16 leek, vooral de koplamp en sowieso de kofferset die hetzelfde is. Ook die iPad dash zal prominent aanwezig zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Top, ik ga er binnenkort even voor zitten om de OP aan te pakken. Als iemand suggesties heeft voor websites van shops etc. om er in te verwerken: voel je vrij deze per DM toe te sturen of op deze post te reageren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
[...]
Top, ik ga er binnenkort even voor zitten om de OP aan te pakken. Als iemand suggesties heeft voor websites van shops etc. om er in te verwerken: voel je vrij deze per DM toe te sturen of op deze post te reageren :)
Dan doneer ik deze twee links voor motorbanden. Compleet. voordelig en snel geleverd:
https://www.banden-pneus-online.nl/motorbanden.html
https://nl.mynetmoto.com/shop.cfm/motorbanden.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
Dryhte schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:19:
[...]

Ik geef het toe, ik ben geen geroutineerd kampeerder en jij duidelijk wel. Maar ik vind een hangmat leuk, so sue me ;)

Die Exped matjes, daar moet ik eens naar kijken. Luchtbed is iig no-no voor mij, daar krijg ik 's zomers al koud van.

EDIT: De 'volledig beladen' motor (excl rugzakje):
[Afbeelding]
Ho ho het is geen wedstrijdje: wie heeft de grootste.. :P
Hangmat is inderdaad echt fantastisch.
Althans in mijn herinnering, ik heb er ook eentje en er ooit een weekje met vrienden samen mee door Nederland getienertoert ..Rugzak, slaapzak, hangmat, overnachten gewoon ergens in de bossen op de veluwe.. :+
Oei nu voel ik me wel echt oud. :o :D
Nadeel vond ik wel dat je dus afhankelijk bent van bomen.
Met wildkamperen niet zo een probleem (in de juiste omgeving) maar op een camping kan het wel eens lastig zijn/worden om het ding ergens op te kunnen hangen.

+ foto motor tent en ik:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/10/1635321977-600-x-450px-IMG_20180524_185305.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 27-10-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:43
Kijk dan ook bij oponeo.nl. Banden komen uit Polen volgens mij, maar niet zeker, maar zijn ook erg goedkoop en leveren snel!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:56:

Bike gisteren op kunnen halen :D Verplichte foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMfcFIujcXJyK-EJlfe1vs5wSYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiLEqxgocX6C9wBjjq1JxYtQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dag liep wel even anders dan aanvankelijk gepland. We wilden een stukje toeren, bijvoorbeeld naar een motor muzeum enzo. Mijn maat hoorde echter rond Leizpig al wat rammelen bij zijn bike, en dacht dit gefixt te hebben. Bij aankomst bleek echter dat de uitlaat los zat bij de cilinder kant. De schroef zat muurvast, dus de bike ook maar even naar de monteur gebracht gisteren. Wat een makkelijk klusje leek te zijn bleek een erg lastige. De schroef was compleet vastgeslagen door de trillingen over een paar honderd kilomter heen :X

Uiteindelijk komt het er op neer dat we pas om 8u 's avonds weer bij de monteur wegreden. Gelukkig had hij nog altijd lol en wij ook. Mijn maat is vanmorgen om 4.45 doorgereden naar Zwitserland dus vandaar ook de haast om het klaar te krijgen gisteren. Fijn, iemand die zo dedicated is aan goede service. En ook al was het laat, hij hield oog voor detail (binnenkant kapje even poetsen etc.) :)

[ Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 27-10-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dat is geen standaard zadel op je Energica, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
TucanoItaly schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Dat is geen standaard zadel op je Energica, toch?
Dat is het standaard zadel met een Sit&Fly cover erover. Vind ik top:
- in de zomer voorkomt het 'swamp ass' (zweetreet) door de luchtstroom
- in de regen voorkomt het dat er zich regen in je kruis ophoopt waardoor je zelfs met een overbroek een natte onderbroek krijgt ;)

Ik had er één op de CB500X, heb er één op de V-strom en de SS9, en zal er op elke volgende motor ook een nemen ;) Kost iets van een 25€ als ik me goed herinner.

Link: https://www.facebook.com/SitFlyNetCoverForMotorSeats/ (hij heeft een ebay store ook maar ik heb altijd via zijn Facebook/Messenger account contact met 'm gehad)

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 27-10-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Is dat in de winter juist niet heel koud door de wind die er door heen kan?
Ik heb er ook wel naar gekeken, ik zie er ook veel Amerikanen mee op fora namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Bommes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:27:
Is dat in de winter juist niet heel koud door de wind die er door heen kan?
Ik heb er ook wel naar gekeken, ik zie er ook veel Amerikanen mee op fora namelijk.
In de winter draag ik meestal mijn overbroek (EDIT: dagelijkse jeans met daarover de 'waterdichte' motorbroek) dus heb ik er niet echt last van. Maar ja, 't is eerder fris. Stoort me niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 27-10-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 25-09 10:53
Dryhte schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:23:
[...]
Link: https://www.facebook.com/SitFlyNetCoverForMotorSeats/ (hij heeft een ebay store ook maar ik heb altijd via zijn Facebook/Messenger account contact met 'm gehad)
Grappig, zag ik laatst voorbij komen op Facebook, leek weer 1 of ander 'Tellsell product', maar blijkbaar toch niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
theredone51 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Grappig, zag ik laatst voorbij komen op Facebook, leek weer 1 of ander 'Tellsell product', maar blijkbaar toch niet :)
Ik heb er al bijna een rondje rond de aarde op gereden (op drie verschillende stuks weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dryhte schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:23:
Ik had er één op de CB500X, heb er één op de V-strom en de SS9, en zal er op elke volgende motor ook een nemen
Geniaal idee. Weet jij nog welke maat je nam voor de SS9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
TucanoItaly schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Geniaal idee. Weet jij nog welke maat je nam voor de SS9?
Heb het net even voor je opgezocht.

De 'S' (Black Seat Cover Sit & Fly For KAWASAKI Z750S SUZUKI BANDIT 600 (Size S) ), toen voor $25...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

LankHoar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Leviathius schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:07:
Kijk dan ook bij oponeo.nl. Banden komen uit Polen volgens mij, maar niet zeker, maar zijn ook erg goedkoop en leveren snel!
Ik kijk voor de beste bandenprijs altijd op een vergelijkingssite, dan zie je vanzelf welke aanbieder het goedkoopst is.

[ Voor 19% gewijzigd door SpongeRob op 27-10-2021 15:14 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:03

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:16:
[...]

Foto om het toch wat meer over motoren te laten gaan.. :+

[Afbeelding]
Ik zie alleen een scooter? 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SpongeRob schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:04:
Ik kijk voor de beste bandenprijs altijd op een vergelijkingssite, dan zie je vanzelf welke aanbieder het goedkoopst is.
Ik ben een beetje klaar met vergelijkingssites want zij geven vrijwel nooit een compleet overzicht, werken soms met oude data en sturen je het liefst naar degene die het meeste betaalt. Ik heb dat gemerkt met verzekeringen en hypotheken. Eigen onderzoek leverde steeds betere deals op.

Overigens denk ik dat je met de twee adressen die ik gaf eigenlijk niet stuk kan. Als het al ergens goedkoper is, is het nooit meer dan een paar euro. Daarbij is een betrouwbaar adres altijd meer waard dan de laagste prijs. Je hebt niets aan lange levertijden, oude banden of weetik wat allemaal mis kan zijn. Niet dat ik wil zeggen dat er buiten deze twee adressen niets beters is, maar vanuit mijn eigen ervaring en onderzoekjes bleek steeds dat ik gewoon bij een van deze twee moest zijn. Your mileage may vary... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb bij de vorige bandenwissel hetzelfde type banden er weer onder laten leggen. Die bevielen, why change a winning team. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:27:
Ik heb bij de vorige bandenwissel hetzelfde type banden er weer onder laten leggen. Die bevielen, why change a winning team. :Y)
Ik zit sinds gisteren ook aan mijn tweede setje Avon Cobra Chrome :) Andere bike, maar dan nog. Ook niet onbelangrijk is de banden schaarste momenteel: Michellin en Dunlop hebben nagenoeg geen voorraad meer in Europa momenteel en Avon nog wel, aldus mijn monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:42
Misschien al voorbij gekomen hier, maar op dit moment 15% extra korting op voorraad bij MKC.
Gebruik daarvoor de code STOCKSALE.

Zo heb ik voor €203,- een Sena SRL communicatiesysteem gekocht voor de Shoei Neotec 2! (let op, niet voor de GT-air, dan moet je de SRL2 hebben)

Koopje en ben d'r blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik vond het wel interessant om eens wat andere banden te proberen om rijgedrag en slijtage te variëren. Pilot Road 4, Metzeler Roadtec 01, Anakee Adventure, Road 5.
Maar hoe dan ook blijf ik daar altijd bij terugkeren, bij die Michelin (Pilot) Road serie.
Ik ben inmiddels de tel kwijt hoeveel ik er daarvan versleten heb. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
13art schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Gefeliciteerd met je dochter. *O*
Misschien even een co auteur toevoegen die dan de TS kan en wil aanpassen?
Ik ben er ook eentje hè, al ben ik ook niet veel aanwezig.
Zolang ze mij maar taggen pas ik de boel aan :+
lolgast schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:11:
Gefeliciteerd!! Hoe werkt dat eigenlijk met een negatief urental in vrije tijd? :P

Ik hoor het wel als je me nodig hebt @LankHoar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Ik ben de huidige set nog even vierkant aan het rijden (lukt goed met af en toe 40km snelweg heen en dan weer terug), daarna komen denk ik de conti sportattack 4's erop om te proberen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ben me even aan het inlezen over de Harley FXR. Man wat een machine. Ben echt een Dyna (FXD) man maar als ik mijn handen kan zetten op een FXR dan zeg ik geen nee. Zie dit bijvoorbeeld, wat een apparaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4iP53LwpBhraSlqnERMFvqTcZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DGsU2nr1GzraTdaUxN3WQ4S5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Je moet er van houden hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:39:
Ik vond het wel interessant om eens wat andere banden te proberen om rijgedrag en slijtage te variëren. Pilot Road 4, Metzeler Roadtec 01, Anakee Adventure, Road 5.
Maar hoe dan ook blijf ik daar altijd bij terugkeren, bij die Michelin (Pilot) Road serie.
Ik ben inmiddels de tel kwijt hoeveel ik er daarvan versleten heb. :P
Ik heb inderdaad ook best veel Road's versleten. Echter, onder de K16 lagen twee Bridgestones, wat niet mijn favoriete merk is. Bovendien was het een vreemde combinatie van voor- en achterband uit een verschillende serie, waarvan één van de twee niet eens aanbevolen wordt voor deze motor. Ik heb ze toch maar op gereden, en ze maakten de slechte naam die Bridgestone bij mij heeft waar. Ik vind het gewoon geen fijne banden.

Maar goed, momenteel heb ik toch maar een keer iets anders geprobeerd en rij nu op Dunlop Roadsmart III. Ik hoorde daar zoveel goede verhalen over dat ik ze toch maar eens wilde proberen. En tot nu toe stellen ze niet teleur. Ben benieuwd naar de duurzaamheid, en aan het einde van de rit ga ik dan maar eens kijken of ik ze hou of de (dan) nieuwste Road's ga proberen. Op zich best moeilijk om banden te beoordelen omdat ze tegen het eind van hun leven minder goed aanvoelen en nieuwe banden dan altijd een verbetering is. Je moet dan maar nét goed kunnen onthouden hoe de anderen aanvoelden toen ze nog goed waren.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 12:56
Vorige week naar de Vogezen geweest, het was heerlijk 8)

Hierbij een paar foto's, ik ben nog met het reisverslag bezig :)

Bovenop Le Hohneck:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2wPgPG2tQ-3ggU66wV12pL2XYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTitiyNrBtF4kwLDyaIJn6Ww.jpg?f=fotoalbum_large

En op de Grand Ballon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_93S-DCFxmOBqhU69Tp_ifXLwmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OLwA7NCU4CHFiVJyxTH4jeG.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een sfeerplaatje van de fietsjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZr01QUxfT6_-DArKbF17oth0i0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuEkfoorrsnXzcvKWCf0CDnz.jpg?f=fotoalbum_large

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• s006110
gewoon weer eens een paar fotos gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWO2ykgMJ3eQmTMrXPEVuXYUWfHZRAxNSyHcAyKfdEtK9TRJpOOKJIXYqWXOVGJi6MyUmY5wCTCvNK2xO9BSeBJYre96UcobJcRu1UB9bXTtmOE9j7EP90-Jdy9JLM4Kca3rSQsfE-ZOSYM1QtI5KUk1g=w1226-h919-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV1K2_z2F8I-CIYK7EVEqYwz6n3YqNNhwW_Bv09EHbsG2_OAU-GlrW0V-Oswu4SC0cOc9uHtdSNtsLBXUMikQSD0X8lUqaDKtKHLitsbGXTkTJuoW6t-5V6Ik0-d7w23AsUTCaZDBX6yUa1SBg_bNJnZg=w1226-h919-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29
Ook hier een uurtje wezen rijden na het werk! Gewoon een toertje in de buurt.
Afgelopen week moest ik voor het werk naar Frankrijk. Ik had even in mijn hoofd om met de motor te gaan, lekker om de Franse tolwegen. Zondag was het prachtig weer maar door omstandigheden toch niet gedaan (geen koffers, zondag bezoek en voetbaltoernooi vd zoon, toch wel frisjes, terug nog verlof moeten pakken, bijna op de km stand van mijn eerste beurtje.....) de gehele heen en terugweg toch wel spijt gehad! ;(

Daarom maar een kleine compensatie tour gedaan in de omgeving

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVFBZmmI0g6uIK9KcqNIWyZNtOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzMb8zORfG8YQJlgXtIj8PAp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Vandaag gepresenteerd, de Multistrada V4 Pikes Peak:

- 4kg lichter (nog steeds veel te zwaar)
- Ohlins ipv Marzocchi
- Single Sided Swing arm
- Andere riding position (meer racey)

Afbeeldingslocatie: https://www.roadracingworld.com/wp-content/uploads/2021/10/MY22_Ducati_Multistrada_V4_PikesPeak_069_UC347801_High_1635439897-e1635439920668.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Requiem19 op 28-10-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Oh nee, de V4 pikes peak....dat is toch wel een mooi ding zo (Op de voorkant voor die radar na), single sided swingarm maakt het toch wel mooier eigenlijk.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Deze smiley dekt de lading nog niet.

Mijn motor is terug thuis. En het probleem lijkt weg te zijn. Mijn laatste bericht over de Super Tenere was dat we in contact waren met Carmo. Ook zij vertrouwden de ECU niet, mede door vreemde meetwaarden die we op de ECU zelf constateerden. Ze hebben een andere ECU voor me geregeld uit Frankrijk, en de wettelijke franse begrenzing daar uit gehaald. (geen idee wat dat inhoudt overigens)
Er zit nu weer een andere mapping in, zonder die franse begrenzing. Ik weet niet of het de originele mapping is, maar het is in ieder geval duidelijk niet de mapping die ik in mijn eigen ECU had zitten. Als ik hiermee door blijf rijden zou ik waarschijnlijk terug gaan naar Carmo en er weer een custom mapping in laten zetten... Dit bevalt me echt voor geen meter en waardeer daarmee de custom mapping des te meer. 8)7

Maar om er mee door te rijden, moet 'ie wel rijden. Was de ECU dan het probleem? NEE! Het probleem bleef. De meetwaardes waren ook identiek op deze vervangende ECU.

Even terugblikken, wat hebben we inmiddels gedaan:
- luchtinlaattraject gecontroleerd
- luchtmassasensor statisch getest volgens werkplaatshandboek.
- timing gecheckt (vanwege ervaring uit het verleden)
- brandstofpomp en - filter gecheckt
- een tweedehands gasklephuis inclusief sensoren besteld, om hiermee sensoren uit te kunnen wisselen.
- injectoren gecheckt nu dat toch ernaast lag.
- gasklephuis zelf ook overgezet
- Echt op diverse plekken spanningen gemeten tijdens het lopen. Vreemde waardes ontdekt. Ook vreemde waardes uit de ECU die niet logisch lijken.
- ECU vervangen in overleg met specialisten.
- dezelfde symptomen, en dezelfde meetwaarden gekregen met die vervangende ECU. :?
- massaprobleem, los contact in draadboom, zoiets??
- Nieuwe luchtmassasensor besteld, want daar is een nieuwe revisie van. Daarna was ik van plan de kabelboom uit te gaan pluizen.

Bij het openen van de verpakking zien we op de nieuwe sensor duidelijk een groene markering. Dat zal vast niet voor niets zijn. En jawel, de nieuwe sensor er in gestoken en... Het probleem is weg.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Al met al was de foutcode dus 100% correct. We hebben alleen de defecte sensor vervangen door een defecte sensor. :'( :'( :'(

Ach ja... Nu heb ik weer een motor met inruilwaarde. Ik ga me goed bedenken wat ik er mee ga doen. Als ik wat leuks vind voor een goede deal, mag deze weg. Zo niet... onderhoudsbeurtje en doorrijden? Moeilijk. Het vertrouwen is er momenteel niet echt/echt niet.

Ach, ik gooi er nog een paar tegenaan: |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:30

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:09:

Mijn motor is terug thuis. En het probleem lijkt weg te zijn. Mijn laatste bericht over de Super Tenere was dat we in contact waren met Carmo. Ook zij vertrouwden de ECU niet, mede door vreemde meetwaarden die we op de ECU zelf constateerden. Ze hebben een andere ECU voor me geregeld uit Frankrijk, en de wettelijke franse begrenzing daar uit gehaald. (geen idee wat dat inhoudt overigens)
Er zit nu weer een andere mapping in, zonder die franse begrenzing. Ik weet niet of het de originele mapping is, maar het is in ieder geval duidelijk niet de mapping die ik in mijn eigen ECU had zitten. Als ik hiermee door blijf rijden zou ik waarschijnlijk terug gaan naar Carmo en er weer een custom mapping in laten zetten... Dit bevalt me echt voor geen meter en waardeer daarmee de custom mapping des te meer. 8)7

Maar om er mee door te rijden, moet 'ie wel rijden. Was de ECU dan het probleem? NEE! Het probleem bleef. De meetwaardes waren ook identiek op deze vervangende ECU.

Even terugblikken, wat hebben we inmiddels gedaan:
- luchtinlaattraject gecontroleerd
- luchtmassasensor statisch getest volgens werkplaatshandboek.
- timing gecheckt (vanwege ervaring uit het verleden)
- brandstofpomp en - filter gecheckt
- een tweedehands gasklephuis inclusief sensoren besteld, om hiermee sensoren uit te kunnen wisselen.
- injectoren gecheckt nu dat toch ernaast lag.
- gasklephuis zelf ook overgezet
- Echt op diverse plekken spanningen gemeten tijdens het lopen. Vreemde waardes ontdekt. Ook vreemde waardes uit de ECU die niet logisch lijken.
- ECU vervangen in overleg met specialisten.
- dezelfde symptomen, en dezelfde meetwaarden gekregen met die vervangende ECU. :?
- massaprobleem, los contact in draadboom, zoiets??
- Nieuwe luchtmassasensor besteld, want daar is een nieuwe revisie van. Daarna was ik van plan de kabelboom uit te gaan pluizen.

Bij het openen van de verpakking zien we op de nieuwe sensor duidelijk een groene markering. Dat zal vast niet voor niets zijn. En jawel, de nieuwe sensor er in gestoken en... Het probleem is weg.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Al met al was de foutcode dus 100% correct. We hebben alleen de defecte sensor vervangen door een defecte sensor. :'( :'( :'(

Ach ja... Nu heb ik weer een motor met inruilwaarde. Ik ga me goed bedenken wat ik er mee ga doen. Als ik wat leuks vind voor een goede deal, mag deze weg. Zo niet... onderhoudsbeurtje en doorrijden? Moeilijk. Het vertrouwen is er momenteel niet echt/echt niet.

Ahhh zuur man, mooi dat hij weer rijd, maar dat is wel zuur. Ach nu weet je wel waarom je donor op de sloop was beland :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat zat ik me ook te bedenken. Iemand die zo ongeveer datzelfde traject heeft doorlopen, en uiteindelijk de stekker maar uit de zoektocht heeft getrokken. Ik ben gewoon te koppig daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 16:18
@DrivinUCrazy ga je de niet gereden kilometers nog inhalen de aankomende weken?😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De onderhoudsbeurt is al over tijd. Die werkzaamheden heb ik nu niet laten uitvoeren, dus veel kilometers zitten er voorlopig niet in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Dat van vertrouwen is vooral zuur, dan zit je toch altijd in je achterhoofd te twijfelen of er niet elk moment weer wat is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
LankHoar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:52:
Ben me even aan het inlezen over de Harley FXR. Man wat een machine. Ben echt een Dyna (FXD) man maar als ik mijn handen kan zetten op een FXR dan zeg ik geen nee. Zie dit bijvoorbeeld, wat een apparaat:

[Afbeelding]
Ja, neem mij eens mee in jouw beleving; wat maakt dit zo mooi? Ik zie ‘gewoon’ weer een Harley, met schubben deze keer en met een schermpje, maar volgens mij zijn dat niet eens de zaken die ‘m voor jou zo bijzonder maken. Of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb maar één reacttie, @DrivinUCrazy:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Hkuit schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:58:
[...]

Ja, neem mij eens mee in jouw beleving; wat maakt dit zo mooi? Ik zie ‘gewoon’ weer een Harley, met schubben deze keer en met een schermpje, maar volgens mij zijn dat niet eens de zaken die ‘m voor jou zo bijzonder maken. Of toch wel?
Ik denk dat je hier wel een kern te pakken hebt van wel of niet een Harley liefhebber zijn. Technisch gezien is er geen enkele reden om happy te worden van een HD. Echter is het dat gevoel wat een HD oproept bij mensen (niet alle mensen), wat een HD zo aantrekkelijk maakt. Ook het customizen van een HD maakt het zo aantrekkelijk, omdat je dan echt je 'eigen' motor hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Ik denk niet dat @Hkuit dat bedoeld @s006110.
@LankHoar had al een Harley, een heeft pas een andere gekocht.
In mijn ogen lijkt die als 2 druppels water op de Harley waar hij nu een foto van post.
Okay ander kleurtje maar verder ziet het er identiek uit.
Wat is het dan dat het toch compleet de bomb is ten op zicht van wat hij net gekocht heeft??

Maar dat is wat ik denk dat @Hkuit bedoeld.. :P
Kan ook dat hij iets anders bedoelde, in dat geval heb ik hierboven mijn overpeinzingen opgeschreven.. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:42:
Dat van vertrouwen is vooral zuur, dan zit je toch altijd in je achterhoofd te twijfelen of er niet elk moment weer wat is….
Moet je eens met die MBX van me rijden, dan ben je allang blij als ie niet vastgelopen is voor je de straat uit bent :p

En in MBX nieuws, gisteren even m'n 3e 2-takt uitlaat in elkaar gespetterd;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFjkCMrcUcWvQK_ieM0BorEAR9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbpPVUQ9ancUbFoINyw2aXuI.jpg?f=fotoalbum_large

Versie 1 werkte opzich prima, hij was zelfs voelbaar sneller dan met de aangepaste NSR125 uitlaat, maar had een ietwat onrijdbare powerband, je moest flink doorjanken om er in de volgende versnelling weer in te belanden.
Versie 2 had ik de verkeerde sjablonen uitgeprint, die waren eigenlijk voor mn snorscooter :+
En dit is dus versie 3, gemaakt voor een toerental van 8000 toeren, wat ik iets uit hoop te spreiden door wat gepruts met de ontstekingscurve (oja, mn goedkope programmeerbare CDI doet het ondertussen ook prima)
En het eindpijpje (stinger) komt uit het dikke deel van de uitlaat, wat het geluid nogal beperkt.
Maar ik moet nog een andere demper maken, met schotten enzo.

Owja, en het ideale aantal motoren is n+1, dus morgen weer een slopertje ophalen :+
Hopelijk kan "project LPG" weer iets voortgang maken.

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 29-10-2021 10:03 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

4x2 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Owja, en het ideale aantal motoren is n+1, dus morgen weer een slopertje ophalen :+
Hopelijk kan "project LPG" weer iets voortgang maken.
Ik heb nog een GPZ500s in de aanbieding :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisteren heeft BMW dus de langverwachte 'nieuwe' wegversperringen K1600 modellen gepresenteerd. Aan het begin van het jaar gingen nog geruchten dat BMW deze lijn zo stoppen omdat ze geen zin hadden om 'm te homologeren voor de nieuwe Euro norm, maar niets bleek minder waar. Zoals ik eigenlijk al verwacht had, hebben ze min of meer de updates van de eerder gepresenteerde RT's overgezet naar de K1600. Belangrijkste afwezige is de Adaptive Cruise Control. Daar keek ik wel van op. Waarom dat niet is meegenomen is mij een raadsel. Verder zijn de electronische zaken bijgewerkt naar de nieuwste stand van de techniek: ABS, Engine Braking, adaptieve vering etc én natuurlijk het 10.25" grote LCD scherm als dashboard.

Ik ben een klein beetje underwhelmed omdat ik iets meer had verwacht. Vooral het ontbreken van de radiale remklauwen, die op bijna alle BMW modellen zitten (zelfs de 310!), ontbreken op de nieuwe K1600. En natuurlijk die ACC, merkwaardige keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKv081EdNFpoSMI8DfrJikSZow4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpLNlW3eEaO5WILCjEA2oA9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8xog1sAhCyNMcoHw6cfq6AkbRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdbRHSsAPHeTn64i6yg9YDDh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGoFBoJqzTgnT4mt6PIpZv2Hjd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjaXjIIOU8WB189mfUNJUxQU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJ7A_ApE9Bwm0JOwTMEBIqcFn5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXOxNnALAohawrmFlHz2GZya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzvNzXuArJTfFcs-tR07UY3mZDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FuZdeXfjPG0z2QRG40V5XaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bijna twee weken geleden ging 'ie dan eindelijk van start: m'n al anderhalf jaar lang geplande twee weken "door Europa rijden en landen zien waar ik nog nooit ben geweest", wat ongeveer ook de letterlijke omvang van m'n plan was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiDwDzcd1YGpt8DlKBD8Mhj0JCg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/hfhxMMSkpJm5Psl9RG8w3jCc.png?f=fotoalbum_medium

Koffer vol kleren, rugzak vol spullen die niet meer in de koffer pasten, en daar gingen m'n Fazer en ik. Een kleine 3500 kilometer en 10 dagen later was ik weer thuis. Veel landen voor het eerst aangedaan, of voor het eerst met eigen vervoer, en halverwege een heerlijk weekend Praag met een ingevlogen vriend gehad.

Slovenië en Kroatië zijn arm, maar prachtig. Coronamaatregelen doet men nergens meer aan, behalve in de grote steden van Duitsland.

Het doel van deze trip was kilometers maken en veel landen zien; dat is gelukt en was vet, maar ook uitputtend. Zeker de stormachtige tegenwind gedurende 300 kilometer snelweg richting Praag. de volgende keer rij ik weer gewoon lekker naar de Ardennen, Eifel of Zwarte Woud om daar een weekend kleinere, mooiere weggetjes op te zoeken, al heb ik bijna elke dag wel wat stukken niet-snelweg gereden om van de omgeving te kunnen genieten.

Motortrip Oost-Europa oktober 2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HQp-2T1DNjJHgr01oZ4oBtOcb4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctsKWQ4uxHzpCEseaap8yELT.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eWOnEZP4TuJhYtSx8q8T-Qf0IY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuIS9n0N4hOJyTrnBfBThMIQ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t4id0BzQ7_JjPoaGoEZMEX4i2M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Bs4ZfE29NgvOa2EcNAXdJI0.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY2yKHYdakIei9kaFjOyMX0WaZY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1uHHvkxfDzDFFWAx4RGciEV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD01BN1XdQtQHIANmyB6NisIGgU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWf27qgx0FFe12BTQnpBS0IA.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciF7rRDjeY0WgRSdcS--KkiXJxw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Qo3iirCMAlq3DIQqJ2r62Ko.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiXgQtM4AJ0BWzgZ_hpL_fo0Z2A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSHLvstlrTpsMAAbxuxmUzN5.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v247MnUuMvwVLxGhtONxe82BaLI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9lIowfM4Gwj3udW5GzQ0dVq.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSP5UGEsiPRg9OrHBecrKCWZF9U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2UPNqw7N8itSvDjHP0FsFi3.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX4FqmEt_xrx4c83vSPexu0_9Z4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIKX8aW6eo3rqVagVoVi5tXo.jpg?f=fotoalbum_small

Foto's: Vogezen (FR), Vierwaldstättersee (CH), Comomeer (IT), random dorp Italië, Slovenië, Kroatië, Praag, Duitsland, Nederland, Kroatië (want fuck die table generator in het fotoalbum).

Ik heb onderweg maar weinig foto's gemaakt van de landschappen waar ik doorheen ben gescheurd, maar de herfstkleuren in de bossen waren fantastisch. Ook geen druppel regen gehad onderweg. *O* Oh, en de nieuwe TomTom Rider 550 heeft fantastisch z'n werk gedaan.

As is tradition ben ik na thuiskomst zwaar verkouden geworden, nu uitzieken tot ik volgende week weer aan het werk mag (testuitslag binnen: geen covid).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:09:

...

Klote zeg.
Helaas gebeurt dit wel vaker. In een ver verleden ooit een compleet andere motor in een auto ingebouwd. (Mazda MX3 1.8L V6 vervangen voor een 2.5L V6).
Omdat de motor er toch uit lag, gelijk de waterpomp vervangen. Alles weer in elkaar gezet, bleek die nieuwe waterpomp defect te zijn 8)7
Niet zoveel tijd gekost als het probleem bij jou, maar weer een dag werk om alles los en vast te zetten :F

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
CodeCaster schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:58:
Bijna twee weken geleden ging 'ie dan eindelijk van start: m'n al anderhalf jaar lang geplande twee weken "door Europa rijden en landen zien waar ik nog nooit ben geweest", wat ongeveer ook de letterlijke omvang van m'n plan was.

[Afbeelding]

Koffer vol kleren, rugzak vol spullen die niet meer in de koffer pasten, en daar gingen m'n Fazer en ik. Een kleine 4000 kilometer en 10 dagen later was ik weer thuis. Veel landen voor het eerst aangedaan, of voor het eerst met eigen vervoer, en halverwege een heerlijk weekend Praag met een ingevlogen vriend gehad.

Slovenië en Kroatië zijn arm, maar prachtig. Coronamaatregelen doet men nergens meer aan, behalve in de grote steden van Duitsland.

Het doel van deze trip was kilometers maken en veel landen zien; dat is gelukt en was vet, maar ook uitputtend. Zeker de stormachtige tegenwind gedurende 300 kilometer snelweg richting Praag. de volgende keer rij ik weer gewoon lekker naar de Ardennen, Eifel of Zwarte Woud om daar een weekend kleinere, mooiere weggetjes op te zoeken, al heb ik bijna elke dag wel wat stukken niet-snelweg gereden om van de omgeving te kunnen genieten.

Motortrip Oost-Europa oktober 2021
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Foto's: Vogezen (FR), Vierwaldstättersee (CH), Comomeer (IT), random dorp Italië, Slovenië, Kroatië, Praag, Duitsland, Nederland, Kroatië (want fuck die table generator in het fotoalbum).

Ik heb onderweg maar weinig foto's gemaakt van de landschappen waar ik doorheen ben gescheurd, maar de herfstkleuren in de bossen waren fantastisch. Ook geen druppel regen gehad onderweg. *O* Oh, en de nieuwe TomTom Rider 550 heeft fantastisch z'n werk gedaan.

As is tradition ben ik na thuiskomst zwaar verkouden geworden, nu uitzieken tot ik volgende week weer aan het werk mag (testuitslag binnen: geen covid).
Vet rondje zo, wel erg veel snelweg zou niet mijn keuze zijn. Maar non the less je bent gewoon even lekker 2 weken op pad geweest.
* Bommes is jaloers.

Volgend jaar weer??
Wil je wat minder snelweg en heb je maar een weekje dan heb ik nog wel echt een tof rondje N-wegen door Frankrijk wat ik een paar jaar terug reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bommes schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Vet rondje zo, wel erg veel snelweg zou niet mijn keuze zijn. Maar non the less je bent gewoon even lekker 2 weken op pad geweest.
* Bommes is jaloers.

Volgend jaar weer??
Wil je wat minder snelweg en heb je maar een weekje dan heb ik nog wel echt een tof rondje N-wegen door Frankrijk wat ik een paar jaar terug reed.
Veel kilometers maken was het plan, dus dat is in ieder geval gelukt. Het waren daardoor helaas wel wat veel snelwegkilometers, maar dat was aardig vol te houden. De TomTom houdt er wel een rare berekening op na: hij schat in dat je door de bergen gemiddeld 40 km/u rijdt waar je 80-100 mag, maar gaat je route over de snelweg, dan rekent 'ie door heel Europa doodleuk met een constante 130 km/u (waar van toepassing uiteraard). Dat was voor mij eerder 100-110, anders was ik te veel met de wind aan het vechten, (op de terugweg waaide wel gunstiger, 130+ door Duitsland ging makkelijk), en elk uur stap ik toch wel korter of langer af voor wat vocht lozen en bijvullen en benenvouwkunst.

Voor deze vakantie stonden twee dingen vast: het eerste hotel in Saarbrücken, en dat ik met die vriend een weekend Praag zou doen, maar of ik nou vrijdagochtend of zaterdagavond zou aankomen, maakte hem ook niet zo veel uit.

Daardoor heerlijk flexibel, per dag gekeken waar ik zin in had: stad of juist niet, snelweg of meer binnendoor, crappy hotel of iets meer betalen. Door de wens om toch wel uiterlijk vrijdagavond in Praag aan te komen, was ik wel wat beperkt in de tijd om tussendoor de toerist uit te hangen, maar ik heb élke dag zitten genieten van het uitzicht. Op de terugweg had ik bíjna nog een dag of twee een hotel in het (zuid)westen van Duitsland gepakt om daar nog wat mooie weggetjes op te zoeken, maar ik wilde na tien dagen waarvan acht rijden wel weer naar huis ook.

Wat ik wel weer heb geleerd van Booking.com: de "Last Minute"-prijs is vaak de normale prijs die je bij het hotel direct zou betalen (kost Booking.com echt zo'n 25% of 20 euro per boeking?), en als er staat dat het hotel een restaurant heeft, moet je er niet van uitgaan dat dit doordeweeks of bij weinig gasten ook daadwerkelijk open is. "Hello" en "No restaurant" waren de enige drie Engelse woorden die mijn Kroatische gastheer wist uit te brengen. Gelukkig had ik nog brood in m'n tas, en kon z'n dochter vanachter de bar wel bier aangeven. d:)b

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
CodeCaster schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:30:
...
Wat ik wel weer heb geleerd van Booking.com: de "Last Minute"-prijs is vaak de normale prijs die je bij het hotel direct zou betalen (kost Booking.com echt zo'n 25% of 20 euro per boeking?)...
Ja, dat kost echt veel. Bel liever in dat geval op naar het hotel en boek daar direct. Je krijgt dezelfde prijs (of zelfs korting), en zij verdienen er dan zelfs nog wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:23:
Volgend jaar weer??
Dat rondje mag je ook met je andere vrienden delen hoor... :+

Ik ben ooit in het zuiden van Frankrijk min of meer per ongeluk op de Itenaires Bis terecht gekomen. Hele mooie route weg van de snelweg. Helaas leek die route zomaar ergens te stoppen en ik kan nergens een soort kaart of liever GPS routes vinden die deze route beschrijven. Volgens mij wordt het ook niet meer onderhouden oid. Ik heb in de loop der jaren al een aantal keren gezocht op internet, maar ik kom niet verder dan globale beschrijvingen en links die niet meer kloppen, plaatjes die er niet meer zijn...niets dus. Iemand een idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Bommes @Hkuit het gaat me niet zozeer om de looks (hoewel ik de FXR er prachtig uit vind zien hoor, het detail dat je geen vierkante accu bak hebt maar een driehoekige olietank op die plek vind ik erg mooi bijvoorbeeld). De FXR is een erg iconische Harley die zijn tijd ver vooruit was. Het is eigenlijk de voorloper van de Dyna, maar dan nog net wat beter eigenlijk:
  • Andere opbouw, waardoor superieure handling
  • Weegt een kilo of 50 minder dan een Dyna
  • Extra motor mount (heeft latere Dyna ook)
Hier een leuk (kort) artikel over de FXR, waar ik de foto ook vandaan heb: https://deadbeatcustoms.c...-the-harley-davidson-fxr/

Dit is ook een interessant artikel over een stock FXR: https://www.hotbikeweb.co...rley-davidson-ever#page-7

Al met al genoeg reden voor mij om er eens een te willen rijden. Naast een vette bike in mooie kleurstelling zie ik gewoon een prachtig stukje historie wanneer ik naar die bike kijk op de foto die ik poste :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteren trouwens mijn eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe bike. Wat een verschil zeg met mijn vorige Dyna. Er zit 7 jaar tussen, maar is ook gewoon een andere setup met clubstyle. En het rijd zo soepel! Het stuurt vele malen soepeler, en die kuip ontziet je echt op de snelweg. Dacht ik rijd nu zo'n 120, tikte ik gewoon haast de 160 aan en nog ruim gas over :+ Dat 1600 blok met 6-speed is ook wel echt een stuk krachtiger dan die 1450 met 5 versnellingen van hiervoor. Al met al erg in mijn nopjes met deze bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@CodeCaster De accuraatheid van tomtom verschilt behoorlijk.

Met de auto werkt dat vrijwel perfect. Met de motor: in Nederland werkt het aardig. Gemiddelde van 50-54 km/h.
In Duitsland ligt het aan de rijstijl. Als het een rustig toertempo is, dan klopt het ook nog redelijk.

Rij ik alleen, of met wat vlottere vrienden, dan blijft de aankomsttijd vrijwel gelijk, inclusief pauzes. Volgens de ritstatistieken van tomtom rij ik dan gemiddeld 65-68 km/h.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Dat rondje mag je ook met je andere vrienden delen hoor... :+
Geen probleem dus even wat linkjes toegevoegd op mijn pagina. ;)
http://www.dustyroads.nl/motorroutes/2/
Gaat om de routes uit 2018 en het zijn 8 dag routes, uit en thuis in een week dus.
Dag 4 is een rond rit, die kun je er dus nog uit knikkeren.
Ik las over deze rit in de Motoplus en heb de route een beetje aangepast.
De originele route gaat uit van overnachten in b&b en/of hotels. Ik ben wezen kamperen dus heb ik stop plaatsen aangepast naar dorpjes waar campings waren.
Ik ben ooit in het zuiden van Frankrijk min of meer per ongeluk op de Itenaires Bis terecht gekomen. Hele mooie route weg van de snelweg. Helaas leek die route zomaar ergens te stoppen en ik kan nergens een soort kaart of liever GPS routes vinden die deze route beschrijven. Volgens mij wordt het ook niet meer onderhouden oid. Ik heb in de loop der jaren al een aantal keren gezocht op internet, maar ik kom niet verder dan globale beschrijvingen en links die niet meer kloppen, plaatjes die er niet meer zijn...niets dus. Iemand een idee?
Nog nooit van gehoord..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
LankHoar schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:09:
@Bommes @Hkuit het gaat me niet zozeer om de looks (hoewel ik de FXR er prachtig uit vind zien hoor, het detail dat je geen vierkante accu bak hebt maar een driehoekige olietank op die plek vind ik erg mooi bijvoorbeeld). De FXR is een erg iconische Harley die zijn tijd ver vooruit was. Het is eigenlijk de voorloper van de Dyna, maar dan nog net wat beter eigenlijk:
  • Andere opbouw, waardoor superieure handling
  • Weegt een kilo of 50 minder dan een Dyna
  • Extra motor mount (heeft latere Dyna ook)
Hier een leuk (kort) artikel over de FXR, waar ik de foto ook vandaan heb: https://deadbeatcustoms.c...-the-harley-davidson-fxr/

Dit is ook een interessant artikel over een stock FXR: https://www.hotbikeweb.co...rley-davidson-ever#page-7

Al met al genoeg reden voor mij om er eens een te willen rijden. Naast een vette bike in mooie kleurstelling zie ik gewoon een prachtig stukje historie wanneer ik naar die bike kijk op de foto die ik poste :)
Ik heb allebei de artikelen gelezen, thx! Ik had niet door dat dit een model uit de 80’s was. Mooi om te lezen dat die man zich “een met de motor voelde” in de canyons. Ben benieuwd of hij dan ook wel eens op een Japanse motor datzelfde stuk heeft gereden, of op een Moto Guzzi Griso 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:28:

Ik ben een klein beetje underwhelmed omdat ik iets meer had verwacht. Vooral het ontbreken van de radiale remklauwen, die op bijna alle BMW modellen zitten (zelfs de 310!), ontbreken op de nieuwe K1600. En natuurlijk die ACC, merkwaardige keuze.
Klopt is niet erg opwindend deze update, aan de andere kant hoeven we voorlopig gelukkig niet naar een boxer toe (R1250 of R1800)!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn vrouw zal er wel even aan moeten wennen, maar deze dame heeft mijn hart gestolen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL4R7m6wLsmNQOgAEMAOzmPiFdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLOfJF8TKUrgdkOMcjHGxTxa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qAvyHZXpq6Y-W-pUM6bUq2-XZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BLGY9DZPo18ZlbFWItQ4pVj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Trick or treat, ofwel carburator vs injector volgens Ryan F9.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

4x2

lộn xộn quá

Yep, n+1 is weer eens uitgevoerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_rXC7kdWupJsC4Jazs47LN9qyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A659zAki7D3aNjeiOryFf2ec.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen valt de schade dus meer mee dan verwacht, dus ik ben ondertussen al ebay af aan het struinen (heb eigenlijk alles al gevonden)
Dus het zou zomaar eens kunnen dat ik met dit ding ga rijden (want injectie) en de Apenstaart verkoop, na het omschroeven van alle nuttige onderdelen :+

(owja, het ding was 225 euro, dus uhhmm, ja)

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 30-10-2021 20:24 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mkrmr schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 01:30:
Klopt is niet erg opwindend deze update, aan de andere kant hoeven we voorlopig gelukkig niet naar een boxer toe (R1250 of R1800)!
Tsja...zo'n RT is op zich ook geen straf. Qua gewicht denk ik wel iets handelbaarder, maar qua heerlijk relaxed superluxe touren is een K1600 (GTL in mijn geval) niet te evenaren. Ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal: jaren op een (oude) RT gereden en daarna een 1200 GSA. Rijdt ook allemaal heerlijk, maar die K16 is echt next level zeg maar. Het gewicht merk je alleen bij manoeuvreren en héle krappe bochten. Eenmaal op snelheid (15kmh+) is het gevoel van gewicht weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 09:16
Zo, voor het eerst dit jaar ook eindelijk weer eens 3 dagen achter elkaar de motor gebruikt *O*

Niets spannends verder, donderdag woonwerk-ritje voor de 2e keer dit jaar, vrijdag even iets ophalen in de stad, vandaag Alphen aan den Rijn <-> Lievelde voor een evenementje.

* Chakotay moet echt weer eens vaker leuke ritjes gaan maken.... :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Mijn motoren staan helaas alweer een paar weken stil.
Baby, huis verkopen, verhuizen geeft niet echt tijd om te rijden.
Verhuizing is de 8ste een heb gisteren met mijn motorkleding/gear ingepakt.
Gaat er voor die tijd echt niet meer van komen.

Pagina: 1 ... 355 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.