Bommes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:32:
Ik heb voor in de wat koudere periodes een textiel motorbroek met binnen voering die je er uit kunt ritsen.
Ding is van Macna, helaas niet waterdicht maar dat is een ander verhaal.
De pasvorm is zo dat er nog een gewone broek onder kan, een spijkerbroek of zo.
(Ik denk voor vele rijders de standaard oplossing op die manier.
Motor broek over je normale broek heen, naar kantoor rijden, motor broek uit, klaar, netjes.)
Echter zit dat nooit echt helemaal fijn, al die lagen stof over elkaar heen, zeker een wat stuggere spijerbroek gaat echt irriteren op een gegeven moment.
Nog los van het feit dat je een spijkerbroek echt niet nat wil hebben, want dat is die dan voor een paar dagen in dit weer.
Zijn er hier mensen die ook met zo een "over broek" rijden, al dan niet met de binnen (winter) voering er in en daaronder iets van een trainingsbroek/leging of zo iets er onder dragen?
Bestaan dat soort motorbroeken er trouwens ook dat je er enkel je onderbroek onderaan hebt, dus een smallere pasvorm, fijner materiaal aan de binnenkant, enz.
Kan me namelijk niet voorstellen dat bijvoorbeeld zo een duur Revit Sand pak(2, 3 of welk nummer zijn ondertussen) gemaakt is om er een spijkerbroek onder te dragen.
Maar even goed, zonder nieuwe spullen aan te hoeven schaffen:
Ben ik dus op zoek naar wat kun je er nou comfortabel onder dragen.
Zo als eerste idee zou ik een strakke trainingssbroek proberen.
Dat is echter vaak 1 grote spons dus bij wat transpiratie of een halve regenbui blijft het vervolgens de rest van de trip een natte boel.