Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 354 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.989 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Dryhte ik rij nu een paar jaar een elektrische auto dus ik ben de huidige stand van zaken (rond laadpalen) wel gewend. In de stad is het eigenlijk prima.

Maar goed om te weten dat er eigenlijk weinig zwakke punten lijken te zijn. Mag ook wel voor dat bedrag :+

[ Voor 26% gewijzigd door TucanoItaly op 19-10-2021 00:06 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bas1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:58:
Wat is wijsheid? Mijn diversion 900 tikt straks de 72000km aan. Dan moet iig de klepspeling gecontroleerd en als de boel dan toch open ligt meteen maar de carburateurs synchroniseren.
Kortom: een hele grote beurt!

Is het wijsheid om dit aan het begin van de lente te doen en eventueel wat over de 72k heen te gaan, of niet wachten en het nog voor de winter te laten doen? Tips voor een goede&goedkope garage in Noord-Drenthe zijn ook van harte welkom!
ik heb een div 900 van 30.000 naar 130.000 gereden en ik heb wel een aantal keer naar die kleppen laten kijken. Maar er hoefde nooit wat te gebeuren.
Ik zou het aandurven om het na de winter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Jelte schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:51:
[...]
ik heb een div 900 van 30.000 naar 130.000 gereden en ik heb wel een aantal keer naar die kleppen laten kijken. Maar er hoefde nooit wat te gebeuren.
Ik zou het aandurven om het na de winter te doen.
Dat was bij mijn Shiver, SMT en nu 1190 adventure ook. Ik vraag me wel eens af of klepspeling controleren (met relatief lage kilometerstanden) niet alleen maar goed is voor de motorzaken :o

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Op het moment dat die eens een keer NIET goed is, is het merk het schuld dat het blok in de soep loopt. Dus vandaar dat ze het zekere voor het onzekere nemen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik hou eigenlijk meestal 1x per jaar een beurt aan. Ook toen ik nog 25.000km per jaar reed maar dat was wel met een minder ingewikkelde motor met een onverwoestbaar blok (Suzuki GSX1100F). Ik moet alleen nog een keer uitzoeken hoe ik de servicemelding van de BMW reset want die is wel heel erg opdringerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:25:
Ik hou eigenlijk meestal 1x per jaar een beurt aan. Ook toen ik nog 25.000km per jaar reed maar dat was wel met een minder ingewikkelde motor met een onverwoestbaar blok (Suzuki GSX1100F). Ik moet alleen nog een keer uitzoeken hoe ik de servicemelding van de BMW reset want die is wel heel erg opdringerig.
Moet via ODB2.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:03

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:41:
Hmmm...het Yamaha Niken en MP3 concept is nu ook doorgedruppeld in de E-bike wereld:
[YouTube: The MYLO E-Trike!]
Ik heb het filmpje nu drie keer zeer intensief gekeken. Maar als ik het goed begrijp gaat het over een konijn :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:34:
[...]
Ik heb het filmpje nu drie keer zeer intensief gekeken. Maar als ik het goed begrijp gaat het over een konijn :?
Als je heel goed kijkt, zie je ook een e-bike... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Daar was ik al bang voor. Om daarvoor een laptop mee te slepen op vakantie is dan misschien ook overdreven. Twee jaar geleden popte die melding op de terugweg ergens halverwege Noorwegen op en vervolgens brand er dus voor een niet-essentiële melding 2500km lang een waarschuwingslampje op je dashboard.

De BMW heeft één storingslampje die voor alles gebruikt wordt. Servicemelding, tankindicatie, motorstoring etc. Maar dat ding gaat dus continu branden als je de servicetermijn hebt overschreden waardoor je andere, potentieel belangrijkere meldingen, over het hoofd kan zien. Ik vind het prima dat ik gewaarschuwd wordt dat de servicetermijn is overschreden maar dat lampje mag wat mij betreft 1 minuut na het starten wel uitgaan, dan weet ik het ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Ik ben na 15 seconden al afgehaakt op dat piepstemmetje. En als je op die manier bezoekers naar je filmpjes moet lokken dan maak ik mij geen illusies over de inhoudelijke kwaliteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Als je heel goed kijkt, zie je ook een e-bike... :X
Ik hoorde wel wat gezoem maar ik dacht dat het een Sybian was :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Ik ben na 15 seconden al afgehaakt op dat piepstemmetje. En als je op die manier bezoekers naar je filmpjes moet lokken dan maak ik mij geen illusies over de inhoudelijke kwaliteit.
Maar het werkt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:49:
[...]
Dat is wat 'iedereen' meteen denkt. Echter, even afgezien van dit filmpje, maakt zij echt wel interessante videos. Zij weet ook heel goed waar ze over praat. Dit filmpje is niet echt superspannend, en ze heeft het voornamelijk over hele andere dingen dan die e-bike. In de 3D printer wereld is zijn best wel bekend en gerespecteerd. Samen met Creality heeft zij een 'eigen' printer ontworpen, de CR30 Naomi Wu Printmill.

Haar riante voorkomen leidt inderdaad erg af, maar het is verre van een dom blondje. En over dat riante voorkomen heeft ze een aparte video gemaakt met een heel duidelijk verhaal daarover. Je gaat er dan anders tegenaan kijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 09:16
@Waaj kan het niet met TuneECU? Telefoon & kabeltje nemen een stuk minder ruimte in dan een laptop :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32
Waaj schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:47:
Twee jaar geleden popte die melding op de terugweg ergens halverwege Noorwegen op en vervolgens brand er dus voor een niet-essentiële melding 2500km lang een waarschuwingslampje op je dashboard.
In Italië bij Piaggio hebben ze bedacht dat er een lampje voor de cruise control moet zijn, zodat je kunt zien dat de cruise control op "stanby" staat.
Een knipperend lampje.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/10/1634631046-600-x-466px-IMG_20200712_103855373%20(Small).jpg
Op deze foto is het systeem dus standby, eerder ingestelde snelheid is 82km/u, toevallig is het lampje dus net aan.

Pas bij instellen van een te hanteren snelheid gaat het felle kleine groene lampje constant branden.
Voor de rest knippert het dus continu onder in je gezichtsveld.

Op die foto brand ook het service lampje.
Eerste beurt moest bij 1500 km en die had ik laten uitvoeren net daarvoor (volgens mij iets van 1420km of zo).
Dan kunnen ze dus niet "op voorhand" die interval terug resetten, nog al zo iets doms dus.
Terug in NL heb ik het lampje bij de dealer hier maar laten resetten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@mphilipp Haar riante voorkomen was mij in eerste instantie nog niet opgevallen, haar kledingkeuze wel. En dan kan ze nog een heel diepgaande review houden over die e-bike of welk onderwerp dan ook, ik neem haar niet meer serieus en ik blijf bij mijn standpunt dat als je op die manier views (en dus inkomsten) denkt te moeten trekken op youtube dat het ronduit sneu is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:04:
@Waaj kan het niet met TuneECU? Telefoon & kabeltje nemen een stuk minder ruimte in dan een laptop :)
Die werkt zo te zien alleen met de G350 van BMW.

@Bommes Onnodig knipperende lampjes zijn sowieso irritant. Sowieso vind ik dat tijdens het rijden er zo min mogelijk moet gebeuren op je dashboard dat je kan afleiden, en dat alles wat je aandacht trekt ook belangrijk moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:31:
[...]

Die werkt zo te zien alleen met de G350 van BMW.

@Bommes Onnodig knipperende lampjes zijn sowieso irritant. Sowieso vind ik dat tijdens het rijden er zo min mogelijk moet gebeuren op je dashboard dat je kan afleiden, en dat alles wat je aandacht trekt ook belangrijk moet zijn.
Ik gebruik zelf Motoscan(.de) voor mijn ‘14 GSA.

Die geeft overigens alleen bij startup een service melding en daarna niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 19-10-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 09:16
Een permanent knipperend cruisecontrol-lampje is wel heel irritant inderdaad... Ik vind het 'standby' staan van cruisecontrol sowieso zinloos, waarom moet dat nog los aan/uit als het toch niets doet zolang je het niet instelt, dikkevingerbeveiliging? Dat lampje vind ik in de auto ook overbodig, ondanks dat het daar niet knippert :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Chakotay en toch ook in elke auto moet je de cruise control altijd eerst "standby en/of aan zetten" voordat je een snelheid kunt instellen.
Zal wel iets met wetgeving te maken hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Het is ook wel praktisch, als je even af moet remmen kan je daarna de vorige ingestelde snelheid weer oppakken zonder dat je die opnieuw hoeft in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:16
Bommes schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:04:
@Chakotay en toch ook in elke auto moet je de cruise control altijd eerst "standby en/of aan zetten" voordat je een snelheid kunt instellen.
Zal wel iets met wetgeving te maken hebben.
Compleet off-topic: Bij een aantal merken is het gewoon "standaard" ingeschakeld, of aan de hand van een fysieke knop die niet van positie veranderd bij het uitschakelen van de auto. Alles van VAG, PSA, Renault/Nissan, Fiat/Alfa hebben of hadden een aparte knop, BMW, Mercedes, Tesla, nieuwere VAG-producten hebben geen input meer nodig maar kunnen direct vanaf een bepaalde snelheid gebruikt worden. Bij Ford, Jaguar, Volvo, Land Rover, oudere Aston Martins moet het wel handmatig ingeschakeld worden (als ze instrumenten uit het Ford-tijdperk gebruiken), en zelfs binnen een merk/model kan het verschillen. Dan bedoel ik niet dat dat is omdat een Mercedes Citan het dashboard van een Renault Kangoo heeft, maar meer dat er nog verschillende bedieningen op een model kunnen zitten (VAG op de richtingaanwijzer, of op een apart pookje)

[ Voor 11% gewijzigd door NLDViane op 19-10-2021 12:15 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Zo, gisteren een herfsttocht gereden. 170 km rond mijn woonplaats - het wordt steeds moeilijker om weggetjes te vinden die ik nog niet gereden heb. :P

Wat is de herfst toch mooi. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gN3gDgtU6m1d9l8MCgmgOFgBI_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0t3fj8rerOfA2hTvz7KP2bC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfmMa_aagvpUcdOGv9wT10OFJek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLI3vYfR8RpXNHG8ZNyOM8xq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f76r2fBDW9wU6ctKD-WOSJMp0Es=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NT171GyGrhTlXELgh9BylkwQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aryKo5-Eac975VQsrR6wBdBFpoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OszAK9szgJgIT3nFHWWi56VM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Rond deze tijd met een groepje de Eifel, of nog beter Luxemburg in, en dan zie je die herfstkleuren in de bossen.
De blaadjes wervelen rond in de luchtstroming van je voorganger. Heerlijk!

Alleen die laagstaande zon is gewoon knudde.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18:31
Yep, de tweede helft van de route was veel tegen de zon in. Dat moet ik de volgende keer beter plannen. 8)7

Acties:
  • +28 Henk 'm!
Zaterdag een stukje met de jongste dochter wezen rijden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r05OQEea4BNWnD4YLAbQiLCbymw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUuHUMv3bBrusjbt9nT2L0PL.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:00:
[Afbeelding]
Crosshelm op een motor, dat is VERBOTEN!

Nee grapje helemaal netjes ingepakt hulde daarvoor, soms zie ik wel een passagiers achterop met alleen een helm en dan hoop je maar dat dat goed gaat :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:36:
[...]

Crosshelm op een motor, dat is VERBOTEN!

Nee grapje helemaal netjes ingepakt hulde daarvoor, soms zie ik wel een passagiers achterop met alleen een helm en dan hoop je maar dat dat goed gaat :X
Zelf heb ik ook een (retro) crosshelm :) , een Bell moto 3 in zwart/matt grijs (matched mijn V7 rough).. maar die had ik hier niet op..

Deze helm past haar, wat met een klein hoofd lastig is (al mijn helmen zijn XL ;) ) en de bril is een oude ski bril.. niet ideaal maar aangezien ze achter me zit is de kans op een steentje minimaal. En ze vind de gele tint geweldig :+

Haar zus is dit pak inmiddels ontgroeid, dus die heef haar eigen outfit.. bijkomend nadeel is dat MrsT die ook past (hoewel die zelden achterop wil -O- )

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 19-10-2021 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Chakotay schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:04:
https://www.motoscan.de/ app en een ODB2 dongel met bluetooth, zo doe ik mijn R1200RT resetten. De S1000R van een collega heb ik op deze manier ook het service interval van gereset @Waaj .

@_eLMo_ welke dongel gebruik jij? Ik gebruik deze met de verloopkabel.

[ Voor 27% gewijzigd door Grubeater op 19-10-2021 20:00 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Grubeater schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

https://www.motoscan.de/ app en een ODB2 dongel met bluetooth, zo doe ik mijn R1200RT resetten. De S1000R van een collega heb ik op deze manier ook het service interval van gereset @Waaj .

@_eLMo_ welke dongel gebruik jij? Ik gebruik deze met de verloopkabel.
Zelfde, die raad hij ook aan. Ik heb eerder een China ELM322 (ofzo) gehad, maar die namaak dingen werken niet altijd goed, zo ook die van mij niet. Dus dan maar een keer een echte.
Sowieso valt het in het niet vergeleken een GS-911.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

_eLMo_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

Zelfde, die raad hij ook aan. Ik heb eerder een China ELM322 (ofzo) gehad, maar die namaak dingen werken niet altijd goed, zo ook die van mij niet. Dus dan maar een keer een echte.
Sowieso valt het in het niet vergeleken een GS-911.
De prijs van een GS-911 is er dan ook naar, dan is dit de beste oplossing qua prijs/kwaliteit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:10
Vraagje voor de Optimate bezitters onder ons. Ik heb een MT09 2021 (mei 2021 gekocht) en verwacht dat ik dit seizoen niet meer ga rijden. Met andere woorden, hij staat tot maart (oid) in de garage.

Is een druppellader min of meer verplicht als hij zo lang stilstaat, of wellicht wat overbodig omdat het een nieuwe accu betreft?
En welke kabel/adapter zou ik dan extra nodig hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door -Muncky- op 20-10-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

-Muncky- schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:49:
Vraagje voor de Optimate bezitters onder ons. Ik heb een MT09 2021 (mei 2021 gekocht) en verwacht dat ik dit seizoen niet meer ga rijden. Met andere woorden, hij staat tot maart (oid) in de garage.

Is een druppellader min of meer verplicht als hij zo lang stilstaat, of wellicht wat overbodig omdat het een nieuwe accu betreft?
En welke kabel/adapter zou ik dan extra nodig hebben?
Gezien je accu warm en droog staat, moet ie het wel uit kunnen houden. Maar het is beter voor de levensduur om hem wel af en toe bij te laden.

Er zit bij de optimate standaard de 2 klemmen (voor losse accu) en de 2 oogjes om in te bouwen. Als je een accessoire port hebt (DIN plug) zou ik die lekker gebruiken - wel zo makkelijk. Dat is nog een extra adaptertje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 16:14
inhakend op de optimate vraag....

Ik heb dat ding normaal (maar zeker gedurende de winter) eigenlijk permanent aan de motor hangen (optimate 3). Hij doorloopt dus regelmatig de cyclus (van geel naar knipperend groen naar vol groen en terug).

Nu zei iemand van de dealer mij dat dat niet handig is. De accu zou er lui van worden. Hij zei dat je beter eens in de 2 a 3 weken (motor staat binnen) de optimate er aan kan hangen, een volledige cyclus (geel, groen knipperen en vol groen) kan doen en dan weer er af halen.....

Saillant detail is dat mijn sinds augustus andere motor een Yamaha Super Tenere is. Deze staan er bekend om een accu te hebben die wat onder bemeten is en daardoor lastig starten.
Bij mijn eerdere motor (FJR) altijd volcontinue aan de lader gehad en nooit problemen...

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die cyclus doorlopen is juist om te voorkomen dat de accu lui wordt. Lijkt mij tenminste.

Je kunt er probleemloos een grotere accu inzetten, de 14 in plaats van de 12. Die heeft de XT1200ZE versie namelijk standaard aan boord.

Maarre, welk bouwjaar is die Super Tenere? Als het de DP01 is, die tot 2014 is gemaakt, kan het moeizaam starten ook een andere oorzaak hebben. Een zeker iemand heeft daar in dit topic genoeg over geschreven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 25-09 16:05
In het verleden had ik de motoren in de winter 24/7 aan de Optimate. Tegenwoordig laad ik ze iedere 3-4 weken even een paar dagen bij met de Optimate. Ik heb nooit verschil gemerkt tussen beide manieren van opladen.

Ze staan dan wel droog en uit weer en wind, maar zeker niet verwarmd. Zelfs als het een paar weken goed koud is heeft de Optimate de accu vaak na 30-60 minuten al weer helemaal vol geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:50:
Die cyclus doorlopen is juist om te voorkomen dat de accu lui wordt. Lijkt mij tenminste.

Je kunt er probleemloos een grotere accu inzetten, de 14 in plaats van de 12. Die heeft de XT1200ZE versie namelijk standaard aan boord.

Maarre, welk bouwjaar is die Super Tenere? Als het de DP01 is, die tot 2014 is gemaakt, kan het moeizaam starten ook een andere oorzaak hebben. Een zeker iemand heeft daar in dit topic genoeg over geschreven. O-)
2013.....maar gelukkig is die van mij er niet om bekend ;)
tot nu toe.....afkloppen....

Welke 14 accu zou ik aan moeten denken? (en is dat hendig zelf te vervangen?). Diezelfde dealer man zei namelijk dat de 14 niet zou passen als accu

[ Voor 0% gewijzigd door Mafbal op 20-10-2021 14:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:53
Mafbal schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:45:
inhakend op de optimate vraag....

Ik heb dat ding normaal (maar zeker gedurende de winter) eigenlijk permanent aan de motor hangen (optimate 3). Hij doorloopt dus regelmatig de cyclus (van geel naar knipperend groen naar vol groen en terug).

Nu zei iemand van de dealer mij dat dat niet handig is. De accu zou er lui van worden. Hij zei dat je beter eens in de 2 a 3 weken (motor staat binnen) de optimate er aan kan hangen, een volledige cyclus (geel, groen knipperen en vol groen) kan doen en dan weer er af halen.....

Saillant detail is dat mijn sinds augustus andere motor een Yamaha Super Tenere is. Deze staan er bekend om een accu te hebben die wat onder bemeten is en daardoor lastig starten.
Bij mijn eerdere motor (FJR) altijd volcontinue aan de lader gehad en nooit problemen...

Wat is wijsheid?
Gelul als je het mij vraagt, een loodzuuraccu zit graag 'vol', voor lithium accu's is het een ander verhaal (die zitten liever niet continu vol). Bij loodzuuraccu's heb je last van sulfatering als de spanning te ver zakt, dat wil je niet, dus is het het beste om ze gewoon op spanning te houden.

Gewoon de druppellader aansluiten en niet meer naar omkijken. Want die 2/3 weken is al snel 2/3 maanden als je niet consequent bent en dat is soms al te lang om nog een goede batterij te hebben.

Hier thuis hangen alle 5 motorfietsen aan een (Action) druppellader die ik aansluit via een sigarettenaanstekeraansluiting op de motor. Thuis komen, inprikken, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:41
Ik doe de motoren in de winterperiode of als ze lang stil staan elke maand even aan de Optimate tot die op groen springt, meestal zijn ze na 5 minuten weer vol. Ik hang ze er niet meer continue aan aangezien ik een keer al bij een gloednieuwe accu een overbelasting heb gehad met een vorige generieke druppellader. Dan doen ik de bandjes ook even draaien en vullen waar nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 20-10-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
Ik heb mijn motor in de winterperiode continu aan de Optimate hangen. Nooit problemen mee gehad (onverwarmde garage).
Bij de eerste keer starten meteen weer rijden 8)

Ik voel er overigens ook niet zo veel voor om iedere paar weken de lader aan- en af te koppelen. En met een alarm is het wel nodig om regelmatig de lader erop te zetten anders trekt die de accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
Verdeelde meningen dus....

Ik heb de FJR altijd er aan gehad nooit problemen....

sinds augustus 2020 de Tenere er ook permanent aan...niks gemerkt.

Ga het gewoon eens proberen met die 2/3 weken (wel onthouden).

Thanks allemaal en mocht er nog iemand tips hebben over die 14 accu/weten of dat zelf te doen is graag natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:09
Dus zaterdag 182km naar FC Moto in Duitsland: de witte Schuberth C4 basic L die aan de kant lag kon nog nét iets bewegen.
Een zilveren M zat echt prima, maar hadden ze niet liggen in wit dus zonder helm naar huis.
De hele zondag en maandag nog de te kleine HJC voelen brandden..

Vandaag komt de bestelde medium binnen: na een uurtje passen brandt alles lichtjes :(
Godmiljaar 8)7 :'(
Kan ik verwachten dat een nieuwe helm zich nog een beetje zet?
Ik begrijp niet dat deze hier zo anders voelt dan in de winkel- of toen was ik al blij dat het alleszins groter is dan de HJC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 15:32
Ik heb alleen problemen met de accu gehad als hij na een paar weken niet gebruiken niet aan de lader had gehangen. Een goede druppellader onderhoud de accu juist en zorgt dat hij niet continu op 100% staat, maar ook niet helemaal leegloopt.

Beste is overigens gewoon rijden ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 14:17
sobbereng schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:45:
Dus zaterdag 182km naar FC Moto in Duitsland: de witte Schuberth C4 basic L die aan de kant lag kon nog nét iets bewegen.
Een zilveren M zat echt prima, maar hadden ze niet liggen in wit dus zonder helm naar huis.

Vandaag komt de bestelde medium binnen: na een uurtje passen brandt alles lichtjes :(
Ik begrijp niet dat deze hier zo anders voelt dan in de winkel- of toen was ik al blij dat het alleszins groter is dan de HJC..
Het model in de winkel was misschien al vaker geprobeerd door andere mensen en dus iets ingesleten? Helmen gaan meestal met verloop van tijd iets minder strak zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mafbal schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

2013.....maar gelukkig is die van mij er niet om bekend ;)
tot nu toe.....afkloppen....

Welke 14 accu zou ik aan moeten denken? (en is dat hendig zelf te vervangen?). Diezelfde dealer man zei namelijk dat de 14 niet zou passen als accu
Ook een DP01 dus, te herkennen aan de analoge toerenteller. ;)

Standaard zit er een Yuasa YTZ12S in, maar de YTZ14S past ook gewoon. Zelf vervangen is simpel. Als er geen valbeugels in de weg zitten haal je de rechter zijkap er af. Die zit met snelsluiters vast, dus die draai je ieder met een halve slag al los.
Accupolen los, accu er uit, nieuwe accu er in, accupolen vastdraaien. (let op, een JIS schroevendraaier of beter nog een dopsleutel 10)
En de zijkap weer er op klikken en vastzetten.

De accu is niet onderbemeten; als ik zie hoe lang je kunt doorstarten op een acculading (wel de YTZ14S dan) liggen startproblemen niet aan de accu. Wel aan het feit dat de decompressie misschien toch niet voldoende doet, de zuigers van sommige modeljaren vast gaan zitten O-) , en het ding met een koude start wel érg veel inspuit. Zet je hem dan direct uit, dan verzuipt ie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV_Xqdw6wospw_x7opTrB-Nqy8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DsovakLKeYGEaKMr4AL9zatu.jpg?f=user_large
niet PC, wel waar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:58
sobbereng schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:45:

En je had het idee dat de L te ruim was dus? Mijn vorige helm zat super lekker het eerste uur, en daarna werd het steeds vervelender qua knellen/druk bij mijn voorhoofd. Ik heb dus nu wel zoiets van; beter iets te ruim dan te strak (wat betreft helmen dan hé :+ )
Voordeel van thuis laten bezorgen is wel dat je makkelijk(er) een uur zo'n ding test, kan ik mij zo voorstellen. Maar een aantal verschillende helmen proberen is dan weer een hele opgave..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
Eddos schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

En je had het idee dat de L te ruim was dus? Mijn vorige helm zat super lekker het eerste uur, en daarna werd het steeds vervelender qua knellen/druk bij mijn voorhoofd. Ik heb dus nu wel zoiets van; beter iets te ruim dan te strak (wat betreft helmen dan hé :+ )
Voordeel van thuis laten bezorgen is wel dat je makkelijk(er) een uur zo'n ding test, kan ik mij zo voorstellen. Maar een aantal verschillende helmen proberen is dan weer een hele opgave..
Mijn hjc helm zat goed, eindelijk een helm die mij paste… Nu, na 1,5 jaar, voel ik ‘m bewegen als ik op de snelweg iets te hard rijd (140). Dus toch wat te groot.

Het gaat niet alleen om de maat, maar zeker ook om de vorm. Als ik een ei-hoofd heb dan knelt ie op de twee punten. Zodra die wat indeuken door gebruik zit m’n helm ineens best los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

Ook een DP01 dus, te herkennen aan de analoge toerenteller. ;)

Standaard zit er een Yuasa YTZ12S in, maar de YTZ14S past ook gewoon. Zelf vervangen is simpel. Als er geen valbeugels in de weg zitten haal je de rechter zijkap er af. Die zit met snelsluiters vast, dus die draai je ieder met een halve slag al los.
Accupolen los, accu er uit, nieuwe accu er in, accupolen vastdraaien. (let op, een JIS schroevendraaier of beter nog een dopsleutel 10)
En de zijkap weer er op klikken en vastzetten.

De accu is niet onderbemeten; als ik zie hoe lang je kunt doorstarten op een acculading (wel de YTZ14S dan) liggen startproblemen niet aan de accu. Wel aan het feit dat de decompressie misschien toch niet voldoende doet, de zuigers van sommige modeljaren vast gaan zitten O-) , en het ding met een koude start wel érg veel inspuit. Zet je hem dan direct uit, dan verzuipt ie.
DP01 idd....met analoge teller

Laat ik nou net die valbeugels erop hebben gezet ..... :)
Maar dan kan ze er dus ook weer af halen....
Ik ga eens zoeken naar die accu... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Wat doen jullie qua helm voor de incidentele passagier?

Aan de ene kant, moet je daar nou scheppen geld aan uitgeven? Aan de andere kant, als er een ongelukje gebeurt dan sla je jezelf voor je kop als je onvoldoende geld hebt uitgegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door TucanoItaly op 21-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

ToolkiT schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:00:
Super, man! Hoe oud is ze? Een jaar of 10-12? Mijne is 8 en ik weet nog niet wat ik er van zou vinden. Kun je er op vertrouwen dat ze zich goed vasthoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tja, ga je 3 maten aanschaffen? Ik denk dat een goedkope goed zittende helm beter is dan een slechtzittende dure helm.
Persoonlijk kom je er bij mij alleen op met pak/schoenen/helm, maar ik rij dan ook zelden kleine stukjes. Komt erop neer dat je een ouder pak van ons aan krijgt, en een helm, als onze helm je niet past moet je hem zelf meebrengen of je komt niet achterop.

Acties:
  • +21 Henk 'm!
TucanoItaly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Super, man! Hoe oud is ze? Een jaar of 10-12? Mijne is 8 en ik weet nog niet wat ik er van zou vinden. Kun je er op vertrouwen dat ze zich goed vasthoudt?
Ze is 12 en haar zus bijna 15.. beide gaan al jaren af en toe achterop :)

hier is de oudste
paar weken geleden (too cool for school ;) )
Feb 2020: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnseXNPShUDh6xzIKMnWFRRPvBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpapp9orpKkzgvPxJfdSfuiN.jpg?f=fotoalbum_large

2019 (bij Ace Cafe London)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qysvclzHERa4Nxq6GLHkqYoADx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQ62cLyWMOoPnr5HAPn7uEsa.jpg?f=fotoalbum_large
en Bike Shed London
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhsSA4-aD91zCHc4pOVwrwpZX3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OumRgto6LDhHQY0eOSHCbZVy.jpg?f=fotoalbum_large

Op leen scooters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSAVgH4wXX0ct05DqB4M5sX0bW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qmSm2In4dB6pX6mo2uCpcbC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bqo5zCM4Vsm_Zcim8BBotyE7XKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqevI1856ZykXIGzTfrqiP1n.jpg?f=fotoalbum_large

ze begonnen al jong ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPAoNjJhFMAmwWHI-P3lN1UT4Ic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qge9YBEEOnxHJKG23bSWnnfY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ox-DXF_Cu-FNwQDA1zmbvCwvAX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZwwWs4f0akCwB9SOnm2Ipht.jpg?f=fotoalbum_large

En mijn favoriet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBCtN6cDvi0tQz-VMXi0xMNr0_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s78wwrsc92WzAX0SZbdEjJ5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
TucanoItaly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:41:

Aan de ene kant, moet je daar nou scheppen geld aan uitgeven? Aan de andere kant, als er een ongelukje gebeurt dan sla je jezelf voor je kop als je onvoldoende geld hebt uitgegeven.
Voor mijn vriendin hebben we een Nolan helm gekocht, uiteraard een nieuwe, het model was destijds in de aanbieding bij Louis. Ook voor die enkele keer dat ze meegaat willen we dat ze goed beschermd is ;)

Verder ben ik kritisch op wie achterop meegaat en ik vind het de verantwoordelijkheid van de persoon dat ze veilig gekleed zijn. Mijn achternichtje uit Canada zat afgelopen zomer in een gewone spijkerbroek achterop, das haar keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 21-10-2021 14:14 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TucanoItaly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:41:

Ik heb wat oude helms daarvoor, en een paar budget helmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb voor in de wat koudere periodes een textiel motorbroek met binnen voering die je er uit kunt ritsen.
Ding is van Macna, helaas niet waterdicht maar dat is een ander verhaal.
De pasvorm is zo dat er nog een gewone broek onder kan, een spijkerbroek of zo.
(Ik denk voor vele rijders de standaard oplossing op die manier.
Motor broek over je normale broek heen, naar kantoor rijden, motor broek uit, klaar, netjes.)

Echter zit dat nooit echt helemaal fijn, al die lagen stof over elkaar heen, zeker een wat stuggere spijerbroek gaat echt irriteren op een gegeven moment.
Nog los van het feit dat je een spijkerbroek echt niet nat wil hebben, want dat is die dan voor een paar dagen in dit weer.

Zijn er hier mensen die ook met zo een "over broek" rijden, al dan niet met de binnen (winter) voering er in en daaronder iets van een trainingsbroek/leging of zo iets er onder dragen?

Bestaan dat soort motorbroeken er trouwens ook dat je er enkel je onderbroek onderaan hebt, dus een smallere pasvorm, fijner materiaal aan de binnenkant, enz.
Kan me namelijk niet voorstellen dat bijvoorbeeld zo een duur Revit Sand pak(2, 3 of welk nummer zijn ondertussen) gemaakt is om er een spijkerbroek onder te dragen.

Maar even goed, zonder nieuwe spullen aan te hoeven schaffen:
Ben ik dus op zoek naar wat kun je er nou comfortabel onder dragen.
Zo als eerste idee zou ik een strakke trainingssbroek proberen.
Dat is echter vaak 1 grote spons dus bij wat transpiratie of een halve regenbui blijft het vervolgens de rest van de trip een natte boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Ze is 12 en haar zus bijna 15.. beide gaan al jaren af en toe achterop :)

hier is de oudste
paar weken geleden (too cool for school ;) )
Feb 2020: [Afbeelding]

2019 (bij Ace Cafe London)
[Afbeelding]
en Bike Shed London
[Afbeelding]

Op leen scooters:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

ze begonnen al jong ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En mijn favoriet!
[Afbeelding]
Echt prachtig om te zien dit :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:32:
Ik heb voor in de wat koudere periodes een textiel motorbroek met binnen voering die je er uit kunt ritsen.
Motor broek over je normale broek heen, naar kantoor rijden, motor broek uit, klaar, netjes.)

Echter zit dat nooit echt helemaal fijn, al die lagen stof over elkaar heen, zeker een wat stuggere spijerbroek gaat echt irriteren op een gegeven moment.
Nog los van het feit dat je een spijkerbroek echt niet nat wil hebben, want dat is die dan voor een paar dagen in dit weer.

Zijn er hier mensen die ook met zo een "over broek" rijden, al dan niet met de binnen (winter) voering er in en daaronder iets van een trainingsbroek/leging of zo iets er onder dragen?

Bestaan dat soort motorbroeken er trouwens ook dat je er enkel je onderbroek onderaan hebt, dus een smallere pasvorm, fijner materiaal aan de binnenkant, enz.
Kan me namelijk niet voorstellen dat bijvoorbeeld zo een duur Revit Sand pak(2, 3 of welk nummer zijn ondertussen) gemaakt is om er een spijkerbroek onder te dragen.

Dat is echter vaak 1 grote spons dus bij wat transpiratie of een halve regenbui blijft het vervolgens de rest van de trip een natte boel.
Onder mijn normale waterdichte pak draag ik gewoon normale kleding (dus ook spijkerbroeken), maar waar je meestal naar toe gaat is onderkleding. J
e buitenlaag wordt niet zo snel luxe gevoerd denk ik, aangezien je dan die buitenlaag vaker moet gaan wassen en hij dan eerder kapot is.
Beter de goedkopere onderkleding vaker wassen dan.

Hete zomer rijd ik met: onderkleding en doorwaai pak (niet handig voor werk dus).
Normale zomer rijd ik met: kleding en doorwaai pak.
Zomer met regen rijd ik met: kleding en doorwaaipak + regenspul erover, of waterdichte pak. Waterdichtpak is zweteriger, en de regenlaag van het doorwaai pak kan je eraf halen als het droog is.
Winter rijd ik met: kleding + waterdichte pak.
Koude winter rijd ik met: onderkleding (+ kleding) + waterdicht pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 25-09 12:51

cooper_s1

MINI's rule

Ik draag onder mijn Revit Neptune 2 pak mijn gewone kleding en dat gaat heel comfortabel vind ik.
Inderdaad op kantoor uit en klaar. Alleen neem ik wel meestal gewone schoenen nog mee.
Voor mooier weer heb ik een doorwaai jas waaronder ik een T-Shirt draag dan en een doorwaaibroek
waar ik gewoon in m'n onderbroek in stap. Maar dan is t geen woon-werk verkeer.
Daarvoor heb ik nog een Revit spijkerbroek maar dan neem ik alsnog een gewone spijkerbroek mee
omdat de Revit spijkerbroek te warm zit. Dus dan kleed ik me even om op de zaak.
Verder zou ik inderdaad voor warm weer met regenkans nog een regenpak voor over het doorwaai spul willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Mijn vraag is voornamelijk voor dit weer.
Niet echt warm, veel kans op regen.
En manier van rijden is offroad dus inspannend.

Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen met een trainingsbroek onder mijn motor broek. En dan zonder de winter voering in die motor broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Met dit weer offroaden? Je houd van modder / glijden? :+

Nat ga je toch worden dan, van het zweet of van de regen.
Je kunt dan kiezen tussen warm blijven door rijgedrag (en dunner kleden) of warm blijven door kleding (en rustiger rijden).

Persoonlijk offroad ik niet met dit weer op een zware allroad omdat het gewoon te oncomfortabel is (koud en nat, of warm en nat, haha).
Als ik zou gaan, dan onderkleding + waterdicht pak, en gewoon rustig aan doen zodat je niet zweet. Dan houd je het het langst comfortabel denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Je hebt gewoon functionele onderkleding. Dat is hier perfect voor.
De juiste stof, juiste pasvorm, geen naden waar je ze niet wil hebben... Afhankelijk van het weertype een wat warmere variant maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:26:

Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen met een trainingsbroek onder mijn motor broek. En dan zonder de winter voering in die motor broek.
Kijk eens bij de Decathlon voor bijvoorbeeld winter hardloopkleding of wintersport onderkleding. Dat kan je makkelijk onder je motorkleding dragen, houdt je warm en voert zweet enzo beter af.

Je kan dat spul ook wel bij een motorzaak kopen, maar dan betaal je al snel vijf keer zoveel volgens mij omdat er een Revit of Klim logo op zit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

merino wol onderlagen zijn ideaal hiervoor..
katoen houd het vocht vast en word zweterig.
Wol is warm in de winter en koel in de zomer en wikt het vocht weg :)

Decathlon heeft vaak van die merino base layer in assortiment rond deze tijd..
https://www.decathlon.co....301655?mc=8501932&c=BLACK
https://www.decathlon.co....mc=8670229&c=BLUE&size=40
Die technical underlayers vind ik zelf vaak wat koel aanvoelen.. en gaan eerder stinken..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 21-10-2021 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Ik heb een Revit Sand 2/3 broek en daar draag ik een jeans of chino onder. Zit een losse regen- en warme voering in. Geen probleem met draagcomfort. Verder nog een paar motor jeans en een Revit Igintion 3 (half lederen en textiel broek. Onder die Ignition draag ik hooguit een thermo legging, en in de winter de regenvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 25-09 12:51

cooper_s1

MINI's rule

De wintervoering draag ik eigenlijk nooit... misschien als het echt 5 graden vriest ofzo.
De gore-tex laag zorgt voor een soort winddicht coconnetje en is voor mij meestal warm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Vrijdag schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Kijk eens bij de Decathlon voor bijvoorbeeld winter hardloopkleding of wintersport onderkleding. Dat kan je makkelijk onder je motorkleding dragen, houdt je warm en voert zweet enzo beter af.

Je kan dat spul ook wel bij een motorzaak kopen, maar dan betaal je al snel vijf keer zoveel volgens mij omdat er een Revit of Klim logo op zit :P
Toevallig vanochtend even bij de Decathlon geweest en daar kon ik niets vinden dat lang genoeg was voor mij.
Lengte 34 is het langste wat ze eigenlijk voor alle broeken hebben. En dan een erg kort vallende lengte 34.
ToolkiT schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

merino wol onderlagen zijn ideaal hiervoor..
katoen houd het vocht vast en word zweterig.
Wol is warm in de winter en koel in de zomer en wikt het vocht weg :)

Decathlon heeft vaak van die merino base layer in assortiment rond deze tijd..
https://www.decathlon.co....301655?mc=8501932&c=BLACK
https://www.decathlon.co....mc=8670229&c=BLUE&size=40
Die technical underlayers vind ik zelf vaak wat koel aanvoelen.. en gaan eerder stinken..
Ik heb het Merino wol T-shirt van Decathlon, zal de broek er eens bij zoeken.
Goede tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

Toevallig vanochtend even bij de Decathlon geweest en daar kon ik niets vinden dat lang genoeg was voor mij.
Lengte 34 is het langste wat ze eigenlijk voor alle broeken hebben. En dan een erg kort vallende lengte 34.

[...]
34 is te lang voor mij, sommige broeken van 32 zijn zelfs al te lang :'(

* Vrijdag heeft korte pootjes ;(

Maar het is over het algemeen wel stretchy spul. Misschien kan je ook eens kijken naar een schaatsbroek, die hebben vaak galgen onderin zitten en zijn er voor zover ik weet wel in langere maten.

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 21-10-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:01
Bommes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

[...]

Ik heb het Merino wol T-shirt van Decathlon, zal de broek er eens bij zoeken.
Goede tip.
Zoals ToolkiT inderdaad al zei: merinowol. Ik heb jaren met spijkerbroek eronder gereden, soms een textielen trainingsbroek als ik m'n motorpak niet uit hoefde te doen. Vorige maand heb ik voor het eerst aangedurfd om een langere reis door Europa te maken. Toen vooraf veel uit lopen zoeken voor goede onderkleding en uiteindelijk kwam ik dus uit bij merinowol. Echt fantastisch spul is dat! Het zit fijn en houdt je zowel koel als warm. Ik heb zelf twee setjes van de Icebreaker 200 Oasis gekocht, maar jij zou dan naar de 260 kunnen kijken voor koudere periodes. Het is wel prijzig en ik had bij m'n zoektocht wel eens gelezen "het is het geld echt waard". Daar was ik dan erg wantrouwend over, maar het klopt in dit geval :)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Topje ik ben ik erg blij met het shirt met lange mouwen van Merino wol dat ik heb.
Inderdaad ongeveer 2 of 3 keer zo duur als de standaard thermo onderkleding maar zo veel fijner.

Via mijn werk kan ik ook van die speciale thermo onderkleding bestellen. Helaas geen van alle met Merino wol.

Zag dat ze bij de Decathlon in de buurt nog een paar lange Merino (ski) onderbroeken hebben liggen.
Morgen papadag dus mijn dochter en ik hebben zojuist een doel gekregen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:07:
[...]

Inderdaad, behoorlijk verschil. Deze versie vind ik dan persoonlijk weer minder mooi.

Dat klinkt wel goed, want dan betekend het dat je er eind november/begin december waarschijnlijk ook nog wel mee kan rijden wanneer je de H2O versie gebruikt (wat ik dus van plan ben).

Zie net dat ze bij de winkel waar ik bestellen een actie hebben van 20% korting wanneer je voor 200 euro besteld. Morgen gelijk maar even nieuwe zomer handschoenen uitzoeken, dan heb ik die bijna voor nop namelijk :)
Nou beetje jammer dit. Had melding dat de bestelling binnen was dus ik langs om op te halen vandaag. Blijkt dat enkel de binnenhandschoenen er waren, en de Sand 4 H2O ook niet meer op voorraad komt :(

Eens kijken bij een andere zaak waar de Revit Sand 4 H2O nog op voorraad is, en anders moet ik toch op zoek naar andere handschoenen helaas..

Helaas bij andere shops ook niet op voorraad. Elders wel besteld, ze zeggen 1e week november weer op voorraad dus ben benieuwd..

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 21-10-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 16:18
@Bommes twee weken geleden m’n lang weekend Luxemburg ook gedaan met m’n macna motorbroek. Overdag rond de 10-12 graden. Eerste dag met de spijkerbroek eronder maar daar wordt je inderdaad snel zat van. Op dag twee verder gereden met een joggingbroek eronder. Lekker comfortabel. Had m’n thermo-broek mee als ik nog een extra laag wilde maar heb die uiteindelijk niet aangehad.

Kijk ook eens bij de Lidl in de bakken, mijn thermospul en joggingsbroek komt daar ook vandaan. Niet duur en wel oké kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lekkerste zit die met een dunne joggingbroek inderdaad, of een flexibeler spijkerbroek. Dunne joggingbroek droogt ook wel weer snel. Ik heb een jeans van Jack&Jones (ofzo) en die is erg flexibel (maar niet skinny) - die zit erg goed onder die broek, ideaal voor bijv woon-werk. Een stugge spijkerbroek is niet zo fijn, maar de meeste broeken heb ik er weinig last van. Hoewel ik er op de RS eerder last van heb dan op de RT ivm kniehoek. De binnenstof van de overbroeken is meestal niet zo fijn op je blote huid, gaat plakken bij mij dan).

Wil je waterdicht, koop een goretex broek, wil niet meer zonder voor woon-werk (en tourtrips waarbij regen voorspeld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Nou beetje jammer dit. Had melding dat de bestelling binnen was dus ik langs om op te halen vandaag. Blijkt dat enkel de binnenhandschoenen er waren, en de Sand 4 H2O ook niet meer op voorraad komt :(

Eens kijken bij een andere zaak waar de Revit Sand 4 H2O nog op voorraad is, en anders moet ik toch op zoek naar andere handschoenen helaas..

Helaas bij andere shops ook niet op voorraad. Elders wel besteld, ze zeggen 1e week november weer op voorraad dus ben benieuwd..
Helaas, krijg ook van deze shop bericht dat de handschoenen niet meer op voorraad komen of pas in december. Ze stelden de volgende twee voor als alternatief:Vind die Hyperion het mooiste. Uitgaande op de omschrijving, zit er dezelfde protectie e.d. op als op de Sand 4 H2O (hoewel ik niet lees over vingertoppen die op een telefoon werken). Hoe kan ik een goede afweging maken welke handschoen beter is, en of het in dezelfde kwaliteitslein als de Sand 4 H2O ligt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Helaas, krijg ook van deze shop bericht dat de handschoenen niet meer op voorraad komen of pas in december. Ze stelden de volgende twee voor als alternatief:Vind die Hyperion het mooiste. Uitgaande op de omschrijving, zit er dezelfde protectie e.d. op als op de Sand 4 H2O (hoewel ik niet lees over vingertoppen die op een telefoon werken). Hoe kan ik een goede afweging maken welke handschoen beter is, en of het in dezelfde kwaliteitslein als de Sand 4 H2O ligt? :?
Ik zie dat er iets staat over een liner? Is die 'los' of vast in de handschoen? Ik heb een paar Revit handschoenen die waterdicht zijn dmv een loszittende liner in de handschoen, werkt top totdat je met een beetje natte handen je handschoenen aan moet trekken.

Je zou overigens ook eens bij Knox kunnen kijken, vind ik heel fijne handschoenen. Heb voor de winter de Zero 2 Outdry (en die is ook helemaal waterdicht) en voor de zomer de Handroid. Met allebei zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
TucanoItaly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

De mijne is 9 en rijd al vanaf haar 6e mee... Zoonlief van 6 rijd inmiddels ook al mee.

Zorg er voor dat ze een goed pak en helm hebben (Let op dat een heerlijk voor een kind veel meer van de nek vergt), en dat ze goed bij de stepjes kunnen. Daarnaast pas je je rijstijl aan, niet gelijk lange ritten of hard rijden. Zorg dat ze er rustig aan wennen, een vertrouw gevoel krijgen bij je achterop. En betrek ze bij het rijden ( wat zie je allemaal).

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Ik zie dat er iets staat over een liner? Is die 'los' of vast in de handschoen? Ik heb een paar Revit handschoenen die waterdicht zijn dmv een loszittende liner in de handschoen, werkt top totdat je met een beetje natte handen je handschoenen aan moet trekken.

Je zou overigens ook eens bij Knox kunnen kijken, vind ik heel fijne handschoenen. Heb voor de winter de Zero 2 Outdry (en die is ook helemaal waterdicht) en voor de zomer de Handroid. Met allebei zeer tevreden.
Goed punt. Ik zie dit ook bij de Sand 4 H2O staan, dus ik vraag het even aan @fdees gezien hij deze handschoenen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 14:17
Nu het over handschoenen gaat, zomaar een random review :)

Van het voorjaar heb ik handschoenen van Held gekocht, zogenaamde 2 in1 handschoenen, waarbij je je handen in het doorwaai stuk of in de goretex liner kan steken.

Van de zomer uitgebreid geprobeerd in Zweden/Noorwegen met temperaturen tussen de 30 en 5 graden, regen, zon etc.
Als je lang op pad gaat is dit echt wel een uitvinding, geen gedoe met 2 paar handschoenen, gaat het regenen steek je ze in de goretex liner en je handen blijven perfect droog.
Het leek me eerst wat gimmicky, maar ik ben er erg tevreden van.

Zijn deze: https://www.chromeburner....ck-grey-motorcycle-gloves

Zijn nog in de aanbieding ook zie ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29

_Apache_

For life.

Gister nog een stuk van bij elkaar 2u gereden, 90% snelweg.
Vond het niet koud, aan de warme kant durf ik het zelfs wel te noemen. (voor iemand die na maanden weer opstapte)
Normale kantoorkleding, spijkerbroek, overhemd met shirt eronder.
Over overhemd een dun vest van Revit, en dan een nekkol.

Had de handvatverwarming op de terugweg aangezet, strandje 30%.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:40
Dit weekend gaat de Diva in winterslaap in een verwarmde schuur. Ik zal wat aanpassingen maken zoals stalen remleiding en wat klein onderhoud. Is die voor de lente weer fris en fruitig :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
Mijn Italiaanse diva mag dit weekend nog even flink vies worden.
Morgenvroeg naar Hoogeveen en dan daar de TET Drenthe lus op.
2 daagjes offroad..
Zin in :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 22-10-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

noes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

LankHoar schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Goed punt. Ik zie dit ook bij de Sand 4 H2O staan, dus ik vraag het even aan @fdees gezien hij deze handschoenen heeft :)
Deze handschoenen hebben een vaste liner. Denk dat Revit geleerd heeft de afgelopen jaren. Had er eerst van Dane en daarin zit dat ook en dat is echt een ramp.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 20:48
Bommes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:39:
Mijn Italiaanse diva mag dit weekend nog even flink vies worden.
Morgenvroeg naar Hoogeveen en dan daar de TET Drenthe lus op.
2 daagjes offroad..
Zin in :Y
Bommes doe je TET altijd in je eentje?

Nooit in een situatie belandt dat je alleen niet ging redden?

[ Voor 9% gewijzigd door Xoxol op 22-10-2021 15:40 ]

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
U bent geen vaste lezer van dit topic? :P

@Bommes De motor van je broer is dus niet op tijd gemaakt?

[ Voor 43% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-10-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 20:48
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:56:
U bent geen vaste lezer van dit topic? :P
Jawel! Maar ik wil het zeker weten. :)

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
roda_djavulen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:05:
Nu het over handschoenen gaat, zomaar een random review :)

Van het voorjaar heb ik handschoenen van Held gekocht, zogenaamde 2 in1 handschoenen, waarbij je je handen in het doorwaai stuk of in de goretex liner kan steken.

Van de zomer uitgebreid geprobeerd in Zweden/Noorwegen met temperaturen tussen de 30 en 5 graden, regen, zon etc.
Als je lang op pad gaat is dit echt wel een uitvinding, geen gedoe met 2 paar handschoenen, gaat het regenen steek je ze in de goretex liner en je handen blijven perfect droog.
Het leek me eerst wat gimmicky, maar ik ben er erg tevreden van.

Zijn deze: https://www.chromeburner....ck-grey-motorcycle-gloves

Zijn nog in de aanbieding ook zie ik :P
Dank voor de tip. Ik zit te kijken op hun website, en ook een filmpje van hun over deze handschoen, maar snap nog niet echt hoe dat "2in1" gedeelte werkt. Kun je dat eens uitleggen? Werkt het met een losse binnenhandschoen bijvoorbeeld?

Hij lijkt ook geen palmslider te hebben, klopt dat? En kun je er een telefoonscherm mee bedienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Xoxol schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Bommes doe je TET altijd in je eentje?

Nooit in een situatie belandt dat je alleen niet ging redden?
Wel ooit gedacht maar tot nu toe altijd alleen terug thuis kunnen komen.
Soms wat gehavend.. :P
Op de TET NL is er altijd wel een boer of zo op maximaal een half uurtje lopen afstand.
Hulp is dus zo geregeld mocht het nodig zijn.

In het buitenland kan dat soms wel eens een paar uur lopen zijn.. tja.
Ik schat mijn risico's in met de gedachten dat ik alleen ben.
Dus keer ik eerder om dan dat ik zou doen rijdend in een groepje.
Te steil, te veel modder enz.

@DrivinUCrazy nee voorvork keerring was ook lek en zijn budget liet een reparatie nu even niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
LankHoar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Alle maten behalve S en L in het zwart zijn vooradig bij Revit. Die komen 17-11 weer binnen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE_hyl2MazCoENVq52Gh1NHA11s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBoQhSGldq6P92Rxb6aVEcLv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door harley op 22-10-2021 22:34 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:32:
[...]

Alle maten behalve S en L in het zwart zijn vooradig bij Revit. Die komen 17-11 weer binnen. ;)
[Afbeelding]
Oh, dat is zeker nice! Ik zoek zwart XL dus dat komt dan goed uit. Heb je een linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dit is het dealer bestelsysteem. Maar ik kan ze dus met 1 a 2 dagen hebben, net als iedere officiële dealer.

[ Voor 21% gewijzigd door harley op 22-10-2021 23:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:05:
[...]

Wel ooit gedacht maar tot nu toe altijd alleen terug thuis kunnen komen.
Soms wat gehavend.. :P
Op de TET NL is er altijd wel een boer of zo op maximaal een half uurtje lopen afstand.
Hulp is dus zo geregeld mocht het nodig zijn.

In het buitenland kan dat soms wel eens een paar uur lopen zijn.. tja.
Ik schat mijn risico's in met de gedachten dat ik alleen ben.
Dus keer ik eerder om dan dat ik zou doen rijdend in een groepje.
Te steil, te veel modder enz.

@DrivinUCrazy nee voorvork keerring was ook lek en zijn budget liet een reparatie nu even niet toe.
Zo nu en dan lees ik weer eens wat bij in dit topic, ik blijf toch altijd bewondering voor jouw verhalen en energie hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 12:15

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Misschien een ontzettende noob-vraag:
Ik ben aan het shoppen voor m’n eerste motorfiets. Laatst een leuke bekeken, maar deze witte ‘aanslag’ viel me op. Is dat normaal? Of is het gewoon dat die bike niet goed schoon was, of is dat iets wat niet hoort? (Bijv pekel?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ0o9gRhvb6kWPanDPl6ese4Siw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSDDEWzkh0jV672iRwSHSXSt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@lolgast @timmie271 ik zit eens naar de OP te kijken, maar eigenlijk mag die best wel eens opgeruimd worden. Er staat nog info in over een geplande GoT rit in 2019, wat linkjes die niet werken, en zo nog wel meer :+ Kan ik me aanbieden als hulp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
R4NCOR schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:12:
Ik ben aan het shoppen voor m’n eerste motorfiets. Laatst een leuke bekeken, maar deze witte ‘aanslag’ viel me op. Is dat normaal? Of is het gewoon dat die bike niet goed schoon was, of is dat iets wat niet hoort? (Bijv pekel?)

[Afbeelding]
Foto is niet heel scherp, maar lijkt gewoon vuil. Is uiteraard makkelijk te controleren: even overheen vegen, desnoods met vochtige hand/doek.

Trouwens, is dat nou rubber? Of metaal? Ik weet niet wat het precies is, maar indien dit het enige is en bijvoorbeeld een slangetje, dan is het ook nog wel makkelijk vervangbaar lijkt me. Ben geen expert, houd dat in gedachten :)

[ Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 23-10-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:19:
Dit is het dealer bestelsysteem. Maar ik kan ze dus met 1 a 2 dagen hebben, net als iedere officiële dealer.
Ik heb je even een DM gestuurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
DateTime.Now schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 06:35:
[...]

Zo nu en dan lees ik weer eens wat bij in dit topic, ik blijf toch altijd bewondering voor jouw verhalen en energie hebben _/-\o_
Thanks helaas bleek vandaag de energie niet voldoende te zijn.
Ons dochtertje (van 7 maanden) heeft van de week vanuit het dagverblijf en buikgriep mee naar huis genomen.
En ja hoor vannacht was ik aan de beurt.
Alles kwam er uit en helaas niet op de gebruikelijke manier..
Ongeveer de halve nacht op de pot gezeten met een emmer voor mijn gezicht.

Rijden zit er dus echt niet in dit weekend.. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:30

A13X

Dude

Bommes schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Ons dochtertje (van 7 maanden) heeft van de week vanuit het dagverblijf en buikgriep mee naar huis genomen.

Balen man, maar helaas wel de realiteit van de kdv. Je bent ineens veel vaker ziek omdat die kleine iets meebrengt :X

Beterschap!

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 17:23
Bommes schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Ai, de beruchte double dragon. Beterschap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley

[Afbeelding]
zie op de ( niet zo scherpe) foto niks speciaals waarschijnlijk wel gewassen maar niet goed genoeg afgespoeld/gepoetst achteraf dan krijg je dit soort vlekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:53

[Afbeelding]
Dat zijn metalen buisjes die inderdaad aantasten door bv. pekel. Dit zijn zo te zien koelvloeistof leidingen, maar is ook vaak te zien op de metalen nippels / uiteindes op olieleidingen.

Niets om je druk over te maken :)
Pagina: 1 ... 354 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.