• geert_s
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-12 11:17
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:26:
Ik ga voorzichtig proberen het onderwerp te veranderen.

https://www.nieuwsmotor.n...itsland-twee-keer-zo-duur
Boetes in Duitsland worden duurder. Eerder dit jaar werd het al bekend, maar ze gaan nu daadwerkelijk in.

Al zou ik voor de daadwerkelijke sancties niet op een nieuwsberichtje vertrouwen, maar op https://www.bussgeldkatalog.org/.
Kijk daarbij ook vooral eens naar de boetes voor te kort achter iemand rijden, met verkeerde verlichting rijden (koplamp aan is als motorrijder verplicht!), het niet creëren van een Rettungsgasse, of juist het gebruiken van de Rettungsgasse*.

*: aka filteren. ;)
Nog altijd goedkoper dan Nederland toch?

10 km/h binnen bebouwde kom in Duitsland: € 30.
10 km/h binnen bebouwde kom in Nederland: € 74.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• A13X
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:19

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Falastine schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Mijn ducati diavel is standaard 106 en mijn streetfighter is standaard 108 ja standaard vanuit de fabriek dus.
Daarvoor heb ik ze ook gehaald dat geluid is fenomenaal.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Akoestiek is echt lastige stof en nu krijg je beleidmakers (die al chronisch nergens verstand van hebben) die beslissingen maken op foutieve info van mensen die er ook niks van snappen.
Jouw motoren zijn euro 4 of 5 oftewel die MOETEN voldoen aan:
Om een Euro4-typegoedkeuring te krijgen, mocht een motorfiets maximaal 80dB produceren bij een rijdende test, voor de Euro5-norm wordt dat 77dB
Dynamisch dus!
De decibelsterkte waaraan jouw motorfiets met standaarduitlaat gehomologeerd is, kan je terugvinden in vakje u3 op het typeplaatje (meestal bij het balhoofd).
Een statische waarde om de eerste waarde makkelijker oftewel stilstaand te kunnen controleren.

Appels en peren

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:26:
Ik ga voorzichtig proberen het onderwerp te veranderen.

https://www.nieuwsmotor.n...itsland-twee-keer-zo-duur
Boetes in Duitsland worden duurder. Eerder dit jaar werd het al bekend, maar ze gaan nu daadwerkelijk in.

Al zou ik voor de daadwerkelijke sancties niet op een nieuwsberichtje vertrouwen, maar op https://www.bussgeldkatalog.org/.
Kijk daarbij ook vooral eens naar de boetes voor te kort achter iemand rijden, met verkeerde verlichting rijden (koplamp aan is als motorrijder verplicht!), het niet creëren van een Rettungsgasse, of juist het gebruiken van de Rettungsgasse*.

*: aka filteren. ;)
Frankrijk gaat ook aan de gang:
https://www.autoblog.nl/n...worden-uitgebreid-1044105
Uitbreiding snelheidscontroles Frankrijk in 2022
Maar genoeg over onze eigen trauma’s. Controles in 2022 daar gaat het over. Frankrijk had al in 8 van de 12 regio’s de mogelijkheid om radarcontroles uit te laten voeren door externe bedrijven. Maar daar komen er 4 bij.

Frankrijk zet dus in op marktwerking en daarom mogen private radarauto’s meehelpen om de vuige wetsovertreders te betrappen. Volgens la Sécurité routière worden deze externe partijen ingezet zodat de politie zelf zich echt bezig kan houden met de zwaardere delicten als dronken bestuurders.

Dat betekent dat je voortaan ook in deze regio’s erbij gelapt kan worden door een onopvallende radarauto.

Ile-de-France
Auvergne-Rhône-Alpes
Provence-Alpes-Côte d’Azur
Occitanie
En daarmee is heel het vaste land van Frankrijk gedekt met deze ‘service’. Het aantal auto’s zou uitgebreid worden van een ruime 200 nu naar in totaal 400. De eerste boetes mag je op de mat verwachten in 2023.

• spacy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-12 16:03
Heeft er iemand het boekje 'Motorfietstraining iedere dag' ?
En lees of gebruik je dit niet meer, dan ben ik geïnteresseerd.
Er zou een herdruk onderweg zijn, maar dat lijkt niet zo snel te gaan.

• rvrbtcpt
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01-12 15:33
marowi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:23:
Zijn jullie nu kritiek aan het geven op de geluidsdruk flitspaal?

Komt er iets dan alleen de overlastgevers aanpakt (en dus niet discrimineert op motors) is het nog niet goed? xD

Hulde! Zet die palen maar neer en open de dijken maar weer, en ook de Epenerbaan!
In de Eifel heb ik er ook al een gezien. Zonder flitser maar die geeft wel een boodschap.
Goed dat ze dit doen. Door de lui die zich niet kunnen gedragen zie je steeds meer beperkingen komen op mooie wegen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij Einruhr naar boven zeker?
Alleen jammer dat ze dat ding zo hebben afgesteld dat een mountainbike hem nog af laat gaan. Dat helpt dan niet echt mee aan de bewustwording. 8)7

Het maakt niet uit met welke snelheid of toerental ik daar langs rij, dat ding gaat altijd af. En ik kan er nu eenmaal niet veel aan doen dat mijn motor uit 2011 niet aan de Euro5 normen voldoet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• theredone51
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:39
geert_s schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

En ook België (53 euro tot 10 km/h te hard) :)
spacy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:52:
Heb ik niet, maar ziet er naar uit dat wat je daar in gaat lezen ook is wat je op een dag bochten/circuit/Ardennen/... training ziet / krijgt / doet. Als ik moet kiezen tussen een boek lezen, of zo'n training doen, dan weet ik het wel ;)

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 15:38
geert_s schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Laat ze maar duurder worden, merendeel flits nog van voren. :D

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 02:28
Het stomme blijft dat bijvoorbeeld dit ook in Oostenrijk is gedaan, maar de multistrada's die de politie zelf heeft overschrijdt ook het aantal dB dat is toegestaan....

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:39
A13X schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:14:
[...]
Dat is geen discussie dat is populisme gebruiken om je zin door te drijven en complete groep (inclusief de goede) in slecht daglicht te zetten.
Maar daar zijn politici nu juist dol op Lekker scoren. De groep motorrijders die hier door getroffen worden is natuurlijk klein in vergelijk met de groep kiezers (lees: stemmen!). De motorrijders die alleen woon/werk doen is best groot, maar zij doen geen ritjes over die dijkweggetjes. De rest zijn de gewone burgers zonder motor en die zal het een biet wezen of motorrijders ergens wel of niet mogen rijden. Liever niet, dan rijden ze niet in de weg ook...
Voor de politici die dit moeten beslissen is het een punt dat stemmen op kan leveren. En met de millieu-hysterie krijg je ook nog eens de geitenwollen brigade mee, want motoren zijn maar lawaai makende vervuilers, want (bijna) niet electrisch.

Het is een strijd die eigenlijk al verloren is. Welke policus gaat zich inzetten vóór motoren? Die ene CDA gast die toevallig ook motor rijdt (ben zijn naam kwijt)? Daar gaan we de oorlog niet mee winnen. En ook niet met die campagne van de RAI/BOVAG/MAG. Allemaal jááren te laat.

[alu-hoedje]
Misschien is de verborgen agenda hier wel dat ze zo motorrijders willen dwingen op electrisch over te gaan. Want dat is 'entre nous' nog niet een heel populair onderwerp.
[/alu-hoedje]

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 12:59
kneusteun schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:44:
Het stomme blijft dat bijvoorbeeld dit ook in Oostenrijk is gedaan, maar de multistrada's die de politie zelf heeft overschrijdt ook het aantal dB dat is toegestaan....
Tja, moet je het daarom dan maar niet doen? Die motoren hadden ze al denk ik zo. Politie mag wel vaker dingen die burgers niet mogen. Ik zie niet zo vaak een groepje politiemotoren hoog in de revs over de dijken scheuren.
Prima initiatief om dit soort controles te doen, het is niet perfect, maar beter dan afsluiten.

• kneusteun
Nycrea schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Tja, moet je het daarom dan maar niet doen? Die motoren hadden ze al denk ik zo. Politie mag wel vaker dingen die burgers niet mogen. Ik zie niet zo vaak een groepje politiemotoren hoog in de revs over de dijken scheuren.
Prima initiatief om dit soort controles te doen, het is niet perfect, maar beter dan afsluiten.
Nee hoor, maar het is wel grappig dat je een bepaalde hoeveelheid instelt voor motoren, en dat de stock motoren die de politie zelf gebruikt ook niet voldoen aan de eis die gesteld is.
Komt bij dat KTM ook niet voldoet aan die eisen, en daarbij ook een hoop niet Oostenrijkse merken.

Dus je krijgt type goedkeuring en vervolgens mag je met die nog steeds niet bepaalde wegen op.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen dan, maar misschien wel handig om die max gelijk te trekken voor typegoedkeuring en wat er op de weg mag.

• theredone51
mphilipp schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:40:
[...]
[alu-hoedje]
Misschien is de verborgen agenda hier wel dat ze zo motorrijders willen dwingen op electrisch over te gaan. Want dat is 'entre nous' nog niet een heel populair onderwerp.
[/alu-hoedje]
Als er een elektrische motor uitkomt die:
- Ik kan betalen
- Ondersteuning heeft voor V2G, zodat ik hem ook kan gebruiken als thuisbatterij

Dan komt er hier gewoon (ook) een elektrische motor, naast de dino-verbranders natuurlijk ;)

• spacy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-12 16:03
theredone51 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Heb ik niet, maar ziet er naar uit dat wat je daar in gaat lezen ook is wat je op een dag bochten/circuit/Ardennen/... training ziet / krijgt / doet. Als ik moet kiezen tussen een boek lezen, of zo'n training doen, dan weet ik het wel ;)
Ik ben gewoon nieuwsgierig, zie goede reviews ervan, en dit is even wat makkelijker in de wintermaanden ;)
En ja, een of meer extra rijvaardgheidstrainingen staan ook bij mij wel op de bucketlist, want ik snap ook wel dat beter leren rijden vooral beter gaat door veel rijden en dit soort training.

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 30-11 10:47
Vanmorgen m'n Guzzi 1200 Sport verkocht nadat hij een paar maanden op MP heeft gestaan. Een dikke maand geleden nog op gereden, en had na 15 minuten weer klachten waarna ik besloot dat het echt 't beste is om de motor te verkopen. Toen hij op de aanhanger van de nieuwe eigenaar stond krijg je dan toch weer zo'n naar onderbuikgevoel dat je hem niet wil verkopen.. :+

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:53

cooper_s1

MINI's rule

Om nog even over geluidsoverlast, dB's en dergelijke terug te komen. Geluidsoverlast is een subjectief iets.
Maar om het te kwantificeren gebruikt men vwb metingen decibellen.
Maar de klagers hebben uiteindelijk het meestal over het soort geluid. Zoals toen ik nog
aan modelvliegen deed in Woerden was daar ook gedoe over.
Uiteindelijk bleken de mensen in de woonwijk die vlakbij lag meer last hebben van hoogtoerige brandstofmotoren (2 takt) die an sich wel binnen de norm vielen. Ook elektro vliegtuigen die meer een race
doeleind hadden en ook hoogtoerige propellors hadden werden als overlast beschouwd.
Terwijl sommige 4 takt motoren en zelfs een helicopter met een straal motor die boven de toegestane
norm uitkwamen niet als hard en overlast uit de bus kwamen.
Maar dat soort zaken zijn moeilijk te meten...
Zo zal het ook bij de overlast van motoren zijn.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:32

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Voor informatie omtrent boetes en regels, heb ik laatst deze website gevonden die erg handig overkomt: https://speedingeurope.com/

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:39
Gaan we het weer pagina’s lang over geluid, uitlaten en db’s hebben? Daar is alles al over gezegd jongens.

It's dogged that does it

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

LankHoar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:13:
Voor informatie omtrent boetes en regels, heb ik laatst deze website gevonden die erg handig overkomt: https://speedingeurope.com/
Noorwegen is direct een stuk minder interessant om eens heen te gaan. Je zult op een lang, saai, recht stuk het gas maar eens open draaien. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Gelukkig hebben ze in Noorwegen weinig lange, saaie, rechte stukken. :)

Ik ben in al die jaren in Noorwegen maar 1 keer staande gehouden, gelukkig waren ze nog bezig de meetapparatuur op te zetten toen ik de bocht omkwam. Niet dat ik te hard reed uiteraard O-)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

400m rechtuit vind ik al een lang saai recht stuk. :+

• FBTN
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:02
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:57:
Kwestie van meer gas geven :-)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
SavageBrother schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:20:
Gaan we het weer pagina’s lang over geluid, uitlaten en db’s hebben? Daar is alles al over gezegd jongens.
Dat was niet mijn intentie toen ik dat artikel poste.. Enkel het delen van nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.
FBTN schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

Dat is dus precies gevaarlijk in Noorwegen :P

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• FBTN
LankHoar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Dat is dus precies gevaarlijk in Noorwegen :P
Lichtere motor kopen, heb ik ook gedaan. Voelt sneller, is het niet. Win-Win!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:29
SavageBrother schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:20:
Wat zeg je? Ik kan je niet verstaan want er komt net een peleton OPZIJ!!!!111!! schreeuwende mamils voorbij :+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
FBTN schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

Het blijft 400 meter. :P

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:29:
[...]

Wat zeg je? Ik kan je niet verstaan want er komt net een peleton OPZIJ!!!!111!! schreeuwende mamils voorbij :+
Dusss banden danmaar? :+

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Uhh welke olie moet ik gebruiken voor een burnout?

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:13
Snel maar een filmpje tussendoor gooien voordat de discussie weer uit de hand loopt :o .
Was eigenlijk van plan om nog een reisverslagje te schrijven maar achteraf gezien heb ik daar veel te weinig foto's voor. Was veel te druk bezig met rijden dus dan maar een korte sfeer impressie in videovorm :9.

Excuses alvast voor het geluid en de aardappelen videokwaliteit van mijn eerste generatie GoPro Session.

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:57:
Veel circuit dagen zullen dan ook saai zijn ;)

• Jolke
cyntax schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:53:
Snel maar een filmpje tussendoor gooien voordat de discussie weer uit de hand loopt :o .
Was eigenlijk van plan om nog een reisverslagje te schrijven maar achteraf gezien heb ik daar veel te weinig foto's voor. Was veel te druk bezig met rijden dus dan maar een korte sfeer impressie in videovorm :9.

Excuses alvast voor het geluid en de aardappelen videokwaliteit van mijn eerste generatie GoPro Session.

[YouTube: Route des Grandes Alpes segment]
Waar was dit?

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:06

Bommes

Capo del formaggio

Dat vroeg ik me ook al af, ondertussen heb ik die RDGA al een keer of 3 van voor tot achter gereden maar ik herken dit stuk zo uit de beelden niet.
Terwijl dat restaurantje (op 4:24) aan de rechterkant van de weg (op de weg bijna) wel erg herkenbaar zou moeten zijn.

Dustyroads.nl - Adventures are not always fun while you're having them

• cyntax
Col de la Cayolle afdaling op de D2202. Dat restaurantje heet Refuge de la Cantonnière op 4:24.

Dit segment dus:

Dit is trouwens de volledige route, schaamteloos gekopieerd uit de Myrouteapp bibliotheek van een RouteXpert :P. https://www.myrouteapp.co.../route/5138900?mode=share

Edit: Menton is trouwens echt een leuke relatief kleine kustplaats, was er nog nooit geweest. Stuk rustiger, goedkoper en de boulevard is mooier dan die van Cannes & Nice vind ik.

[Voor 12% gewijzigd door cyntax op 14-10-2021 10:37]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:53:

[YouTube: Route des Grandes Alpes segment]
Mooie omgeving zeg!

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03:59

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:05:
De mooiste is “eerst geld tellen en de vrouw vertellen, dan mij pas bellen”
Krijg elke keer weer een glimlach als ik dat zie bij een advertentie 👍
Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat mensen zoiets erbij zetten. Ik heb regelmatig een motor te koop (bijvoorbeeld), en je krijgt heel vaak hetzelfde type reactie van hetzelfde type mens, dat bij de advertentie niet lager kan bieden dan X, en dus via een privé bericht een lager bod gaat doen.. Of inderdaad iemand die heel serieuze interesse lijkt te hebben, en dan stuurt "Helaas, de vrouw is het er niet mee eens." zucht.

Of die eeuwige vraag wat de laagste of laatste (< wtf is laatste? anyway...) prijs is... Je moet op den duur wel steeds duidelijker worden. Zelf werk ik vaak met dit zinnetje: Laagste prijs? Kijk bij "bieden", lager bieden per telefoon of bericht heeft geen zin, je krijgt de auto/motor/whatever* niet voor minder.

* doorhalen wat niet van toepassing is

Ford Focus Wagon 1.6 16v '04 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• tilburgs82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:20
Destruction schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

je krijgt heel vaak hetzelfde type reactie van hetzelfde type mens.
Dat heet marktplaatswappies (of elk andere denigrerende term).
Dat is niet alleen met de verkoop van motoren. 2 jaar geleden een hele inboedel verkocht via marktplaats en ik kan een boek vol schrijven met domme/rare/opmerkelijke reacties 😂
1 voorbeeld. De meest irritante vond ik nog wel dat alles wat die persoon vroeg in de advertentie stond of gewoon op te zoeken is (waar woon je, waar ligt dat bv). Vervolgens een half uur lang elke minuut zeggen dat hij wel en toch weer niet kwam, moest komen brengen, enz, vanwege de meest uiteenlopende domme redenen 😞

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

cyntax schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:43:
Col de la Cayolle afdaling op de D2202. Dat restaurantje heet Refuge de la Cantonnière op 4:24.

Dit segment dus:
[Afbeelding]

Dit is trouwens de volledige route, schaamteloos gekopieerd uit de Myrouteapp bibliotheek van een RouteXpert :P. https://www.myrouteapp.co.../route/5138900?mode=share
Ah vandaar dat ik hem niet herkende.
Die heb ik ook niet in de RDGA mee gepakt omdat de D64 met de Col de la Bonette er parallel (ten Oosten) aan ligt en in de meeste RDGA route bestanden opgenomen is.
Die loopt van Jassier nar Isola. Dat is de hoogste geasfalteerde col in Europa.
Edit: de Col de la Bonette is niet de hoogste col, de Cime de la Bonette is technisch gezien wel de hoogste geasfalteerde doorgaande weg in Europa.

De Col d' Allos, D908 en meteen de Col de Sestiére heb ik in 2019 gereden, die ligt net ten Westen van die uit jouw filmpje.
Ook ergens daar de Col de Champs D78/D2:

Daar lag toen best wel wat sneeuw nog, blij dat ik mijn extra dikke winter handschoenen bij had.

Die route:
https://www.myrouteapp.co.../route/1706147?mode=share
Reis verslag van die trip:
Route Bareé, Bommes op motortrip

Edit: Menton is trouwens echt een leuke relatief kleine kustplaats, was er nog nooit geweest. Stuk rustiger, goedkoper en de boulevard is mooier dan die van Cannes & Nice vind ik.
Menton: _/-\o_

2013 met de Vespa.. 8)

[Voor 21% gewijzigd door Bommes op 14-10-2021 11:21]

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 01-12 14:27
Bommes schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Ah vandaar dat ik hem niet herkende.
Die heb ik ook niet in de RDGA mee gepakt omdat de D64 met de Col de la Bonette er parallel (ten Oosten) aan ligt en in de meeste RDGA route bestanden opgenomen is.
Die loopt van Jassier nar Isola. Dat is de hoogste geasfalteerde col in Europa.
Is dat zo? Ik dacht dat de Col de la Bonette inmiddels ingehaald was als hoogste geasfalteerde weg van Europa.
Ik heb hem zelf in 2020 gereden, of het nu de hoogste weg is of niet... een aanrader is het zeker!

Even googlen tijdens het commenten leert mij dat er inderdaad een paar wegen in Europa hoger zijn, de Ötztaler Gletscherstraße is met 2829m net iets hoger.
In Spanje is een weg van 3396m hoog, maar die is niet opengesteld voor gemotoriseerd verkeer.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@The1WhoKnockz Ik denk dat ik het verkeerd heb opgeschreven:
De col de la Bonette is inderdaad niet de hoogste weg, het truukje daar is dat ze nog een extra stukje asfalt er bij hebben gemaakt.
De Cime de la Bonette, als ik het goed gevonden heb is die 2805 meter hoog, dat maakt het nog steeds niet de hoogste inderdaad weg inderdaad.
Ötztaler Gletscherstraße is hoger maar die loopt dood, de Cime de la Bonette is technisch gezien een doorgaande weg.
Daarmee de hoogste geasfalteerde doorgaande weg.

Maakt mij niets uit trouwens, het is daar allemaal erg vet om te rijden. _/-\o_ :9~
En heel eerlijk vind ik vaak de niet zo hoge cols veel leuker.
Van Isola naar Italië de Col de la Lomabre of de Col du Turini
Die vond ik echt vet om te rijden.

[Voor 13% gewijzigd door Bommes op 14-10-2021 11:24]

• cyntax
@Bommes Ah vandaar, bij de voorbereidingen zag ik inderdaad al een hoop cols daar lopen maar uiteindelijk toch gewoon de voorgeplande route gevolgd. Een volgende keer zou ik van het zuiden naar het noorden willen rijden met daarbij wat andere cols. De la Bonette hou ik dan zeker ook in gedachte!

Volgend jaar staat of Noorwegen of Baltische staten of Balkan of zuid Italië (wat eigenlijk dit jaar het idee was) op de planning.

• Jolke
Lijstje met hoogste geasfalteerde wegen in Europa:

Wikipedia: List of highest paved roads in Europe

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@cyntax wat een hoop ofjes.. :P
Ik ben een Italië fan dus ik kan je enkel dat als aanrader mee geven. O+
Maar voor het motorrijden is het zuiden niet perse het tofste maar dat hangt een beetje af van waar je heen wilt gaan.

• cyntax
@Bommes Tja, het liefst heb ik ook énnen.

Maar dat krijg je met een vriendin die ik onmogelijk een tent in krijg en alleen hotels gewend is. :')

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thuis laten?
Of je vriendin gaat naar een luxe hotel in Noorwegen, en jij gaat naar het zuiden.

Zoveel mogelijkheden!

In de zoektocht naar een nieuwe motor kwam ik wel een dingetje tegen. De Tracer 900GT, van voor 2021 dus, mag maar 179kg dragen. De Tracer 9GT 193kg. En de BMW F900XR 219 kg. Dat laatste vind ik dan wel weer erg optimistisch trouwens.
De Super Tenere mag dan weer 209kg hebben. (en die is echt wel steviger gebouwd dan die BMW!)

Maar ja, punt is vooral dat we met zijn tweeën gewoon over die 179kg heen gaan. Ook nog wel over de 193, maar niet meer zo extreem.
De pre-2021 versie valt dan ook weer af. Moeilijk hoor, met zo'n specifiek eisenpakket.

• theredone51
Daar ben ik ook al eens geweest, meer bepaald bij Camping Saint Michel, bovenop de berg in centrum Menton. Vooral de weg naar de camping is interessant trouwens :D Ook ideale uitvalsbasis voor een dagje Monaco (zeker net na de GP).

Ik ben er in 2017 geweest en vanuit daar vertrokken voor de RDGA:
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:41:
Maar ja, punt is vooral dat we met zijn tweeën gewoon over die 179kg heen gaan. Ook nog wel over de 193, maar niet meer zo extreem.
De pre-2021 versie valt dan ook weer af. Moeilijk hoor, met zo'n specifiek eisenpakket.
Het frame zal het wel aankunnen, maar het is eerder de voor-/achtervering die op een gegeven moment het niet meer aan kan.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:41:
[..]
In de zoektocht naar een nieuwe motor kwam ik wel een dingetje tegen. De Tracer 900GT, van voor 2021 dus, mag maar 179kg dragen. De Tracer 9GT 193kg. En de BMW F900XR 219 kg. Dat laatste vind ik dan wel weer erg optimistisch trouwens.
De Super Tenere mag dan weer 209kg hebben. (en die is echt wel steviger gebouwd dan die BMW!)

R1250GS en GSA mogen 216 kg meetorsen. Is ook eerlijker vergelijk tov de Super Tenere. Je zou ook de F850GS(A) kunnen checken, zitten ook op ~210kg. Dus.. dan denk ik dat de F900XR dat ook wel zou mogen - die heeft toch veel overeenkomsten met de F850.

• FBTN
Verwijderd.

[Voor 98% gewijzigd door FBTN op 14-10-2021 18:48]

• sobbereng
  • Laatst online: 21:52
Als iemand hier nog een goeie deal zoekt voor een helm: fc-moto heeft 15% korting, en de Schuberth C4 basic is er sowieso maar 350 euro.

Ik ga er zaterdag 176km enkel voor rondrijden - als ze hem hier in België al aan een goeie prijs hebben, hebben ze niet de goede maat.
Ik ben benieuwd hoe dat afloopt, mijn langste trip sinds is maar 160km :+
En na anderhalf uur martelt mijn te kleine is-max II me sowieso, dus het moet echt wel een succes worden...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@FBTN
Voor mij had je die niet hoeven verwijderen hoor. Ik zat zelf bijvoorbeeld ook al grappend te denken aan een can-am of een trike. :P
Of een chopper met forward controls, zeker goed voor een minder scherpe kniehoek. :+

[Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-10-2021 21:55]

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:19
spacy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:52:
Is wel een leuk boekje inderdaad, heb 'm wel eens bij een maat gelezen. Misschien kan je hem hier nog vandaan halen, er is namelijk niets vermeld over beschikbaarheid. Anders moet je toch wachten op een vermelding op boekwinkeltjes.nl of tot februari.

Anders kan je nog wel met twist of the wrist vermaken denk ik of twist of the wrist 2 kijken op youtube.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:55:
@FBTN
Voor mij had je die niet hoeven verwijderen hoor. Ik zat zelf bijvoorbeeld ook al grappend te denken aan een can-am of een trike. :P
Of een chopper met forward controls, zeker goed voor een minder scherpe kniehoek. :+
Je wil het vast niet horen ;) maar al eens aan een BMW RT 1200 gedacht?
Volgens mij kun je het niet veel comfortabeler hebben en toch kun je met zo een ding ook nog aardig gummen.
Het imago is helaas wel een beetje oude grijze mannen met buikjes..
Maar ja volgens mij ben jij daar niet zo gevoelig voor.

[Voor 6% gewijzigd door Bommes op 15-10-2021 08:06]

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:53

cooper_s1

MINI&#039;s rule

mr_zippey schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Is wel een leuk boekje inderdaad, heb 'm wel eens bij een maat gelezen. Misschien kan je hem hier nog vandaan halen, er is namelijk niets vermeld over beschikbaarheid. Anders moet je toch wachten op een vermelding op boekwinkeltjes.nl of tot februari.

Anders kan je nog wel met twist of the wrist vermaken denk ik of twist of the wrist 2 kijken op youtube.. ;)

[YouTube: Twist of the Wrist II the cornering bible]
Die youtube is geweldig, heerlijk tenenkrommend acteerwerk, maar wel heel goede tips en aanwijzingen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Bommes Ik ben niet zo gevoelig voor mijn eigen imago inderdaad.

Maar ik heb tegelijkertijd ook niet veel met de tourmotoren van BMW. Alsnog, als dat de meest praktische oplossing is, sluit ik het niet uit. :)
De R1250RS is me dan weer té sportief en te duur.

Voorlopig eerst afwachten of mijn huidige motor weer netjes aan het lopen komt. Afwachten tot er een nieuwe ECU is. Uiteindelijk bepaalt dat hoeveel budget ik beschikbaar heb.
cooper_s1 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Die youtube is geweldig, heerlijk tenenkrommend acteerwerk, maar wel heel goede tips en aanwijzingen.
Ik vind het filmpje overrated. Ga liever een VRO doen, dan ervaar je het ook zelf. Als ik tijdens het rijden te veel moet nadenken zoals bij deze filmpjes, kom ik niet meer aan het rijden toe.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:36:
@Bommes Ik ben niet zo gevoelig voor mijn eigen imago inderdaad.
. Als ik tijdens het rijden te veel moet nadenken zoals bij deze filmpjes, kom ik niet meer aan het rijden toe.
Hier ook, te veel in het hoofd bezig zijn met rijtechniek, ideale lijnen, zit houding ect, enz. en ik rijd als een natte krant.

Gewoon rijden, genieten van de omgeving, de motor enz en ik zou zo voor Rossi door kunnen gaan >:) ;)

• mphilipp
Bommes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:02:
[...]
Je wil het vast niet horen ;) maar al eens aan een BMW RT 1200 gedacht?
Volgens mij kun je het niet veel comfortabeler hebben en toch kun je met zo een ding ook nog aardig gummen.
Het imago is helaas wel een beetje oude grijze mannen met buikjes..
Maar ja volgens mij ben jij daar niet zo gevoelig voor.
Imagozorgen is voor watjes... :+
Ik moet het inderdaad eens zijn met Bommes. Die RT's zijn echt hele fijne tourmachines. En het is eigenlijk hetzelfde blok als op een GS, maar zal dan wel een klein beetje anders geprogrammeerd zijn in de ECU, maar het is echt geen traag ding. Ze zijn wendbaar genoeg om in de twisties leuke dingen te doen. Het zadel is ook nog verstelbaar zodat je nog ietsje hoger kunt zitten om zo de hoek van je knieën te verhogen.

Bovendien lekker luxe rijden. Die oude mannen met buikjes zijn doorgaans heel zuunig op hun machine, dus een tweedehands met royale uitrusting is helemaal niet zo gek.

[Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 15-10-2021 08:43]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Imagozorgen is voor watjes... :+
Ik moet het inderdaad eens zijn met Bommes. Die RT's zijn echt hele fijne tourmachines. En het is eigenlijk hetzelfde blok als op een GS, maar zal dan wel een klein beetje anders geprogrammeerd zijn in de ECU, maar het is echt geen traag ding. Ze zijn wendbaar genoeg om in de twisties leuke dingen te doen. Het zadel is ook nog verstelbaar zodat je nog ietsje hoger kunt zitten om zo de hoek van je knieën te verhogen.

Bovendien lekker luxe rijden. Die oude mannen met buikjes zijn doorgaans heel zuunig op hun machine, dus een tweedehands met royale uitrusting is helemaal niet zo gek.
Blok is identiek, tot de R1250 was alleen de eindoverbrenging korter op de GS. De RT was daardoor wat rustiger, de GS accelereerde ietsje vlotter.

Heerlijke tourmotoren, die RTs. En stiekem veel sneller dan je zou vermoeden :Y

Aan de andere kant, als je liever allroad rijdt - er is ook niks mis met een R1200/1250GS. De RT heeft wel meer bagageruimte, grote topkoffer (2 helmen passen daarin) en zijkoffers (past ook helm in).

• mphilipp
noes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Heerlijke tourmotoren, die RTs. En stiekem veel sneller dan je zou vermoeden :Y

Aan de andere kant, als je liever allroad rijdt - er is ook niks mis met een R1200/1250GS. De RT heeft wel meer bagageruimte, grote topkoffer (2 helmen passen daarin) en zijkoffers (past ook helm in).

Ik heb mijn RT-Adventure ook als allroad gebruikt... :+
Die bagageruimte is anders tussen de GS en de RT. Ik weet niet of het qua liters meer of minder is, maar op de GS kun je die grote alu dingen hangen en daar gaat best wel wat in. De topkoffer is groter, maar daar mag niet zoveel in qua gewicht. Ja, de helmen gaan erin, maar als je op reis bent heb je daar niets aan.
Ik vond persoonlijk de GS veel fijner qua bagage omdat ik twee grote binnentassen had waar erg veel in kon. Nu heb ik die K16, die dezelfde kofferset heeft als de 1250RT, en in die zijkoffers gaat minder.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De BMW's hebben stuk voor stuk één nadeel.
Als je iets jonger kijkt, en dan hoeven er niet eens opties als elektronisch instelbare vering op te zitten, dan zijn ze stuk voor stuk behoorlijk prijzig.

Vergeet niet, momenteel loopt mijn huidige motor nog niet en krijg ik er dus niets voor terug. Om vervolgens ook nog eens de volledige waarde van een andere motor te moeten lappen, loopt hard in de papieren.

[Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-10-2021 09:23]

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:24
Exact, toen ik, vorig jaar, aan het rondkijken was naar een allroad: Dan zie je dat bij BMW de prijzen toch een heel stuk hoger liggen. Desondanks worden ze als warme broodje verkocht. Helaas is mijn salaris niet van dien aard dat ik dat ook klakkeloos kan doen. Uiteindelijk uitgekomen bij DL1050 in speciale uitvoering met kofferset / sportuitlaat en andere goodies. Was ik voor 17k klaar. All-in.

Tot nu toe bevalt deze prima. Heb alleen wegens corona nog niet zoveel gereden als ik normaal pleeg te doen.
Tot nu toe 7k gereden. (normaal 25k per jaar) Hij bevalt uitstekend O+

[Voor 4% gewijzigd door f2ride2001 op 15-10-2021 09:27]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@f2ride2001 zo kwam ik bij mijn huidige Guzzi uit.
In eerste instantie wilde ik gebruikt kopen, zag dat ik bij KTM en BMW echt premium prijzen moest betalen voor motoren met best veel kilometers.
Geld overigens ook voor de Honda Africa Twin.
Als het lijkt op allroad en het van een "populair" merk is dan zijn de prijzen echt bizar.
Okay fijn als je zo een ding hebt, afschrijving is niet heel heftig.
Maar goed ik ben buiten die populaire merken gaan kijken.
De Vstrom kwam daarbij ook in het lijstje.
Echter voor wat ik wilde uitgeven kwam ik bij de 650 uit.
Ik had op dat moment een 2006 Vstrom 1000. Naar een 650 voelde een beetje als te veel terug.

De Guzzi die ik nu heb zit er een beetje tussen in, met zijn 850 twin.
Wat prijzen betreft ook, 13k kwam het op uit. Wat meer dan de Vstrom 650, stuk minder dan de 1050.
En in BMW land koop je daar een GS voor met 70 of 80 duizend kilometers en ja dat kunnen ze makkelijk aan maar dan nog.

• mphilipp
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:21:
Als je iets jonger kijkt, en dan hoeven er niet eens opties als elektronisch instelbare vering op te zitten, dan zijn ze stuk voor stuk behoorlijk prijzig.
Klopt. Ze zijn duâh en houden hun waarde. Voordeel is weer dat als iemand er lief voor geweest is, ze heel lang mee kunnen zonder grote problemen. Mijn RT, hoewel dat een oudje was uit '97, was zelfs een ex-politiemotor. Ik kocht 'm van iemand die 'm bij de politie vandaan heeft gehaald met 135k op de klok dacht ik. Nooit problemen gegeven. Hij verbruikte nauwelijks olie (een paar slokjes per 10k) en reed als een tierelier. Het was wel een oude generatie, dus zonder heel veel electronische gizmo's. Dat zal wel schelen.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:05

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:21:
Iets minder populair dan de boxers (GS en RT) en dus goedkoper zijn de oudere K 1200 en 1300 GT viercilinders. Veel sportiever dan de RT en toch heel comfortabel met hun grote kuip en hoger stuur.

Na de R1200 RS en voor de K1600 GT heb ik een jaar een K1300 GT gereden, een heerlijke machine!

• GooBall
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22:11
De K1200's zijn absuurd goedkoop voor wat je ervoor krijgt, zelfs als het gaat om lagere km standen.
Dan is er ook nog de F800ST, die nog iets goedkoper is, maar tja, een dure belt drive.

• FBTN
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:55:
@FBTN
Tsja, humor is persoonlijk en ik las het nogmaals en vond het toch minder grappig en mogelijk dat jij of iemand anders zich eraan zou storen.

Trollen genoeg in de wereld, niet nodig dat ik er één word zeg maar.

• 13art
  • Laatst online: 21:46

13art

Moderator Mobile
Vanochtend om 8 uur rijles. Nog geen 100m gereden. begon het te regenen. 1,5uur door de zeikende regen gereden. Nou ja, heb ik die ervaring er ook bij, handschoenen en kleding hielde met in ieder geval warm. Wel wat last van de regen op mijn vizier die er niet echt goed af ging. Beetje gegoogled. Had nog RainX maar dat wordt her en der toch afgeraden i.v.m. mogelijk schadelijkheid voor het vizier (las iets over alcohol in RainX dat een negatief effect heeft op de weekmakers in het vizier, waardoor het langzaam aan meer broos wordt). Uiteindelijk dus een druppeltje autowax op een schone droge microvezeldoek gedaan en uitgesmeerd, even laten drogen en nog even nagewreven. Mocht ik weer in een regenbui belanden dan zouden nu de druppels wat makkelijker van mijn vizier af moeten glijden.

Ook waren er tijdens het rijden af en toe wat druppels in de helm waarvan ik nou niet goed weet of dit via de ventilatieopeningen is gekomen of dat het vizier toch niet helemaal goed dicht zat. Tip van mijn instructeur om het vizier de volgende keer via de bovenrand helemaal dicht te drukken in plaats van via het lipje aan de linker onderkant van de helm (een Shoei Neotec II Separator TC-3).

Eigenlijk moet ik dus nog wel een keer door de regen rijden om het één en ander uit te proberen en/of uit te sluiten. Kijk er nu al naar uit ;)

...

• geert_s
13art schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:50:
Vanochtend om 8 uur rijles. Nog geen 100m gereden. begon het te regenen. 1,5uur door de zeikende regen gereden. Nou ja, heb ik die ervaring er ook bij, handschoenen en kleding hielde met in ieder geval warm. Wel wat last van de regen op mijn vizier die er niet echt goed af ging. Beetje gegoogled. Had nog RainX maar dat wordt her en der toch afgeraden i.v.m. mogelijk schadelijkheid voor het vizier (las iets over alcohol in RainX dat een negatief effect heeft op de weekmakers in het vizier, waardoor het langzaam aan meer broos wordt). Uiteindelijk dus een druppeltje autowax op een schone droge microvezeldoek gedaan en uitgesmeerd, even laten drogen en nog even nagewreven. Mocht ik weer in een regenbui belanden dan zouden nu de druppels wat makkelijker van mijn vizier af moeten glijden.

Ook waren er tijdens het rijden af en toe wat druppels in de helm waarvan ik nou niet goed weet of dit via de ventilatieopeningen is gekomen of dat het vizier toch niet helemaal goed dicht zat. Tip van mijn instructeur om het vizier de volgende keer via de bovenrand helemaal dicht te drukken in plaats van via het lipje aan de linker onderkant van de helm (een Shoei Neotec II Separator TC-3).

Eigenlijk moet ik dus nog wel een keer door de regen rijden om het één en ander uit te proberen en/of uit te sluiten. Kijk er nu al naar uit ;)
De truc is altijd je hoofd een beetje opzij draaien. Dan waaien al die druppels er zo weer af. Ik heb nog nooit iets op mijn vizier gesmeerd tegen de regen. Wel goed voor de rijervaring, zo'n lesje in de regen!

• 13art
  • Laatst online: 21:46

13art

Moderator Mobile
geert_s schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

De truc is altijd je hoofd een beetje opzij draaien. Dan waaien al die druppels er zo weer af. Ik heb nog nooit iets op mijn vizier gesmeerd tegen de regen. Wel goed voor de rijervaring, zo'n lesje in de regen!
Ja dat trucje las ik ook een paar keer inderdaad. Beide werkt nog beter ;)
Ja zeker goed voor de rijervaring. Zeker in een 'boerenomgeving' waar er ook soms nog wat modder op de weg lag.

...

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:19
Vanmiddag nog lekker rondje in de buurt gedaan, voelde ik opeens m'n achterbandje glijden bij het verlaten van een rotonde.. Gelijk wat minder gas kunnen corrigeren. Er lag net vers asfalt dus op zich niet zo raar.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
geert_s schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

De truc is altijd je hoofd een beetje opzij draaien. Dan waaien al die druppels er zo weer af.
Moet je wel hard genoeg gaan ;) :9

• geert_s
Osiris schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Moet je wel hard genoeg gaan ;) :9
Heb ik nooit problemen mee O-)

• Waaj
  • Niet online
@13art de standaard rainX kan inderdaad kunststoffen aantasten en is daarom niet geschikt voor je vizier. Er is ook een versie te krijgen die speciaal voor vizieren is gemaakt. Zelf gebruik ik vergelijkbaar spul van nikwax (visorproof). Het helpt echt wel, maar je moet je vizier wel regelmatig ermee behandelen.

Sowieso helpt het om je vizier steeds goed schoon te maken nadat je gereden hebt zodat er geen laag vuil op zit waar de druppels zich aan vasthechten :)

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb vorig jaar m'n motorrijbewijs gehaald, en toen er niks mee gedaan vanwege omstandigheden. Onlangs weer eens rond gaan kijken, en mijn oog is gevallen op een Energica EsseEsse9+. Maar ik vraag me af hoeveel van deze dingen er eigenlijk rondrijden in Nederland. En zijn er hier mensen die voor langere tijd ervaring hebben met het onderhoud? En wat de zwakke punten van deze motoren zijn?

[Voor 23% gewijzigd door TucanoItaly op 16-10-2021 20:20]

Renault Zoe Q90

• theredone51
TucanoItaly schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:04:
Maar ik vraag me af hoeveel van deze dingen er eigenlijk rondrijden in Nederland. En zijn er hier mensen die voor langere tijd ervaring hebben met het onderhoud? En wat de zwakke punten van deze motoren zijn?
Wellicht heb je hier meer succes ;)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:59
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:03:
Yeah naar het uitziet mijn 'Dulville' verkocht.
Er is ( ongezien ) 5% aanbetaald. En hij wordt de 16de opgehaald. Wel €650 afgeschreven in 1 jaar...maar ja...🤔
Hij is vanochtend opgehaald...nu hebben 'wij' nog maar 5 motoren...🤭😜

W204 '13 ✅

Acties:
  • +21Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:53

charrel

Addison addict

In de ochtend was het fris, temp liep verder op naar 5-15c overdag. Hing een beetje van de hoogte af. Heerlijk gereden, zelfs nog 5 dagen op het terras kunnen eten in de zon. Wat is de herfst toch een mooi seizoen met al die kleuren!
Onwijs mazzel met het weer gehad, 1x eind van de middag en de nacht regen. In de ochtend weer keurig droog.
Bandjes deden het nog lekker bij 0-15c, viel me niks tegen.!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Het is tijd voor nieuwe handschoenen voor mij, maar volgens mij ben ik te veeleisend. Ik zoek het volgende:
  • Waterdicht of minimaal afwerend
  • Extra bescherming op je knokkels en palm
  • Werkt op een telefoonscherm
Iemand tips? :)

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:57:
Het is tijd voor nieuwe handschoenen voor mij, maar volgens mij ben ik te veeleisend. Ik zoek het volgende:
  • Waterdicht of minimaal afwerend
  • Extra bescherming op je knokkels en palm
  • Werkt op een telefoonscherm
Iemand tips? :)
Ik heb de Revit Sand 4 H2O. die heeft volgens mij alles wat je zoekt.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
fdees schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Ik heb de Revit Sand 4 H2O. die heeft volgens mij alles wat je zoekt.
Ziet er goed uit. Ik zie hier echter niet bij staan dat ze met mobieltjes werken. Is dat wel jouw ervaring? Ze ogen vrij dik, zijn het meer winterhandschoenen, of zomerhandschoenen?

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:27:
[...]

Ziet er goed uit. Ik zie hier echter niet bij staan dat ze met mobieltjes werken. Is dat wel jouw ervaring? Ze ogen vrij dik, zijn het meer winterhandschoenen, of zomerhandschoenen?
Ik heb ze vandaag aan gehad en voor dit weer zijn ze naar mijn idee ideaal verwacht dat ze tot een graad of 5°C goed zijn daaronder misschien te koud. Heb dan wel handkappen op mijn motor en verwarming. Echter die stond gewoon uit. Een zomerhandschoen vind ik het dan weer niet, maar in de zomer rij ik altijd met de normale doorwaaiende variant.

Ze werken met touchscreens, wijsvinger en dacht ook de duim zijn daarvoor geschikt.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
fdees schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Ik heb ze vandaag aan gehad en voor dit weer zijn ze naar mijn idee ideaal verwacht dat ze tot een graad of 5°C goed zijn daaronder misschien te koud. Heb dan wel handkappen op mijn motor en verwarming. Echter die stond gewoon uit. Een zomerhandschoen vind ik het dan weer niet, maar in de zomer rij ik altijd met de normale doorwaaiende variant.

Ze werken met touchscreens, wijsvinger en dacht ook de duim zijn daarvoor geschikt.
Dit klinkt wel goed dan. Ik zie dat ze ook thermo handschoenen ervoor verkopen, ik denk dat ik die gelijk erbij bestel zodat ik volgende maand deze handschoenen ook nog kan gebruiken.

Hoe heet de versie die je in de zomer gebruikt?

[Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 17-10-2021 17:42]

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

LankHoar schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:39:
[...]

Dit klinkt wel goed dan. Ik zie dat ze ook thermo handschoenen ervoor verkopen, ik denk dat ik die gelijk erbij bestel zodat ik volgende maand deze handschoenen ook nog kan gebruiken.

Hoe heet de versie die je in de zomer gebruikt?
Dat is de gewone Revit Sand 4. Moet wel zeggen dat de zomer en H2O echt verschillend zijn qua looks eigenlijk.

Ja, een maat van me heeft die onderhandschoenen ook en vind ze als het frisser is wel prettig. maar die rijdt vanaf maart tot oktober ivm winterstop en heeft alleen zomerhandschoenen en het kan 's ochtends dan net wat fris zijn.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

Nieuwe uitlaatjes *O*

Ok, 't zijn niet m'n originele Akrapovic-dempertjes (die waren er afgejat voor als je m'n vorige post hebt gemist :X), maar valt toch niet tegen.

En 't geluid wat er uit komt is ook aardig wat donkerder, ben benieuwd(/bang?) wat er uit komt als ik 't gas eens open trek bij een stoplicht :X Wel E-keur enzo :)

[Voor 5% gewijzigd door Osiris op 17-10-2021 18:43]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:40

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ryan heeft weer een filmpje, kennelijk is de Burgman uit productie.

Mooie shots, burnouts, werking van een CVT, paar kilo coke, jaren 80 pak en Sparking Knee Sliders. 8)7

[Voor 24% gewijzigd door Grubeater op 17-10-2021 23:08]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
fdees schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:04:
[...]

Dat is de gewone Revit Sand 4. Moet wel zeggen dat de zomer en H2O echt verschillend zijn qua looks eigenlijk.

Ja, een maat van me heeft die onderhandschoenen ook en vind ze als het frisser is wel prettig. maar die rijdt vanaf maart tot oktober ivm winterstop en heeft alleen zomerhandschoenen en het kan 's ochtends dan net wat fris zijn.
Inderdaad, behoorlijk verschil. Deze versie vind ik dan persoonlijk weer minder mooi.

Dat klinkt wel goed, want dan betekend het dat je er eind november/begin december waarschijnlijk ook nog wel mee kan rijden wanneer je de H2O versie gebruikt (wat ik dus van plan ben).

Zie net dat ze bij de winkel waar ik bestellen een actie hebben van 20% korting wanneer je voor 200 euro besteld. Morgen gelijk maar even nieuwe zomer handschoenen uitzoeken, dan heb ik die bijna voor nop namelijk :)

• Jolke
Osiris schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:22:
[Afbeelding]

Nieuwe uitlaatjes *O*

Ok, 't zijn niet m'n originele Akrapovic-dempertjes (die waren er afgejat voor als je m'n vorige post hebt gemist :X), maar valt toch niet tegen.

En 't geluid wat er uit komt is ook aardig wat donkerder, ben benieuwd(/bang?) wat er uit komt als ik 't gas eens open trek bij een stoplicht :X Wel E-keur enzo :)
*O*

Dat slot kun je beter om je uitlaten doen. O-)

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 09:13

Chakotay

Lick here to continue

@Grubeater dat is een ...interessante demonstratie van een CVT _o-

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Hompu
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:21
Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een Yamaha MT-07 (bj 2014). Na het behalen van mijn rijbewijs een paar weken geleden is dit mijn eerste motor. Erg blij mee. Rijdt erg lekker en dit weekend al de nodige kilometers gemaakt :D

Daar hoort natuurlijk een foto bij:

(snel een plaatje geschoten bij de dealer, heb er mooi mee gereden i.p.v. de tijd/moeite genomen om een mooie plaat te schieten :+ ).

@lolgast @timmie271 Zouden jullie mij aan de startpost toe kunnen voegen? Provincie Gelderland.

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:32
@Hompu Gefeliciteerd man, veel plezier en veilige kilometers er mee d:)b

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb vorig jaar m'n motorrijbewijs gehaald, en toen er niks mee gedaan vanwege omstandigheden. Onlangs weer eens rond gaan kijken, en mijn oog is gevallen op een Energica EsseEsse9+. Maar ik vraag me af hoeveel van deze dingen er eigenlijk rondrijden in Nederland. En zijn er hier mensen die voor langere tijd ervaring hebben met het onderhoud? En wat de zwakke punten van deze motoren zijn?
Even @Dryhte taggen..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:56

BM

Moderator Spielerij
Soort van 'gewetensvraag'.

Ik ben wellicht begin volgend jaar in de markt voor een vervanger van mijn huidige motor. Nu is de kans aanwezig dat dat een nieuwe, of wellicht tweedehands model gaat worden. Ik heb er een aantal op het oog, maar voor ik natuurlijk een bak geld daaraan uit ga geven wil ik wel weten wat ik koop. Mijn huidige motor heb ik gekocht na een testrit van nog geen uur, maar eigenlijk is dat niet echt een goeie indicatie.

Wat is volgens jullie qua tijd/afstand redelijk voor een proefrit? De kans is natuurlijk best aanwezig dat het die motor niet word, en ik wil ook niet de dealer/verkoper achterlaten met het gevoel dat ie 'gebruikt' is voor een leuk ritje :)

Huren is uiteraard ook een optie, maar dan moet dat model wel net beetje in de buurt te krijgen zijn :)

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BM schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:50:

Ik ben wellicht begin volgend jaar in de markt voor een vervanger van mijn huidige motor. Nu is de kans aanwezig dat dat een nieuwe, of wellicht tweedehands model gaat worden. Ik heb er een aantal op het oog, maar voor ik natuurlijk een bak geld daaraan uit ga geven wil ik wel weten wat ik koop. Mijn huidige motor heb ik gekocht na een testrit van nog geen uur, maar eigenlijk is dat niet echt een goeie indicatie.

Wat is volgens jullie qua tijd/afstand redelijk voor een proefrit? De kans is natuurlijk best aanwezig dat het die motor niet word, en ik wil ook niet de dealer/verkoper achterlaten met het gevoel dat ie 'gebruikt' is voor een leuk ritje :)

Huren is uiteraard ook een optie, maar dan moet dat model wel net beetje in de buurt te krijgen zijn :)
Bij de meeste dealers krijg je een uurtje, bij een particulier lijkt me 30 minuten wel de max. Maar in overleg is er wellicht wel meer mogelijk, vooral bij dealers met een overjarig model oid.

• geert_s
BM schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:50:

Gewoon vooraf even afstemmen met de verkoper. Ik heb zelf aan 20-30 minuten altijd wel genoeg. Je wilt even verschillende type wegen en snelheden proberen, en eventjes op een rustige plek rond de motor lopen. Als je wilt weten of een type motor 'jouw ding' is, dan zou ik inderdaad een motor huren en er een dagje mee gaan toeren. Dat kun je natuurlijk niet verwachten van een proefrit.

• mphilipp
Hmmm...het Yamaha Niken en MP3 concept is nu ook doorgedruppeld in de E-bike wereld:

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-11 17:33
Ik doe mijn onderhoud niet zelf, en zit door thuiswerk door een zekere pandemie nog maar aan 10k km. Daar komt inmiddels bijna dagelijks weer wat bij. Niettemin is het voornaamste pijnpunt in dagelijks gebruik - ook voor de andere Energica rijders, als ik de WhatsApp groep mag geloven - een occasionele laadpaal die niet mee wil.
Voor mij is een ander pijnpunt de belabberde range, ik heb mijn motor gekocht net voor de + versie aangekondigd werd. Ik zie dus met plezier dat jij voor de plus zou gaan.
Voor mijn gebruik zou wat extra range alvast veel betekenen.
Ik ben erg blij met de motor, en als ik nu voor een aankoop zou staan werd het de Esseesse9+ RS omwille van minder gewicht en meer range.
Ga zeker eens proefrijden, elektrisch is geweldig d:)b

• Osiris
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:35:
[...]

*O*

Dat slot kun je beter om je uitlaten doen. O-)
Heb gevraagd of de garage even een paar las-puntjes/streepjes kon trekken op de bevestiging, maar dat hebben ze niet expliciet nog gezegd en ik ben het vergeten te vragen.

Als ik geen laspuntjes/streepjes kan ontdekken, zet ik zelf m'n lasapparaat er wel even op, zodat je op z'n minst een haakse slijper nodig hebt :)

[Voor 5% gewijzigd door Osiris op 18-10-2021 20:12]

• Bas1337
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-12 07:49
Wat is wijsheid? Mijn diversion 900 tikt straks de 72000km aan. Dan moet iig de klepspeling gecontroleerd en als de boel dan toch open ligt meteen maar de carburateurs synchroniseren.
Kortom: een hele grote beurt!

Is het wijsheid om dit aan het begin van de lente te doen en eventueel wat over de 72k heen te gaan, of niet wachten en het nog voor de winter te laten doen? Tips voor een goede&goedkope garage in Noord-Drenthe zijn ook van harte welkom!

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Doorrijden tot hij ploft? Verkopen? Of zelf doen?
Zo'n fiets is om en nabij 1500 euro waard max?

[Motor: BMW R1200GSA 2015] - [Auto: Kia e-Niro 64kWh Executive MY19] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:02

Catch22

Oval chainring fetisjist

Hoeveel ga je rijden? Paar duizend er over zal niet erg zijn en ploffen zal hij ook niet doen (uit het niks)

• Waaj
  • Niet online
@Bas1337 Als het jou niets uitmaakt zou ik nu de beurt inplannen. In het voorjaar wil iedereen z'n motor een beurt laten geven en hebben de dealers het dus druk. Daarnaast hebben dealers in de winter soms acties voor onderhoud.

• Osiris
  • Niet online
@Waaj Dat denkt blijkbaar iedereen nu, want de garage die m'n ZZR heeft gefixt had 't erg druk zeiden ze.
Pagina: 1 ... 353 ... 360 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee