Net terug van m'n tweede "grote rit" dit jaar. Liep iets anders dan gehoopt. Dinsdag vertrokken met het plan om de TET van Ysselsteyn noordwaarts te rijden en dan nog een klein stukje Duitsland mee te pakken, tot Hamburg was de hoop.
De dinsdag ging goed en na een overnachting in Saasveld weer fanatiek verder gegaan. Na een uurtje rijden ongeveer kwam het eerste lastige stuk van de reis, mul zand nog ergens in de buurt van Overveen.
1x de motor platgelegd, er liep een fietspad langs het zand maar wilde me niet na 1 val gewonnen geven(maar na 2). Na de tweede val die 10 meter later gebeurde leek het me een goed idee om 1x te proberen de motor mét bepakking op te tillen dus met een lompe trek aan de motor schoot het in m'n rug. Nog een tijdje staan zeulen maar of het de rug was of het gebrek aan ontbijt, kreeg hem niet meer lekker omhoog, In Frankrijk heb ik hem wel lastiger neergelegd en veel vaker op moeten tillen, toch gek.
Uiteindelijk schoten twee vriendelijke mannen van elk minimaal dubbel mijn leeftijd te hulp. Rijden lukte nog wel maar vond het niet echt verantwoord om off-road verder te gaan, kan niet elke keer dat ik val wachten tot er iemand komt helpen.
Omdat ik toch nog wat dagen vrij had besloot ik de route over de weg voort te zetten met een alternatief programma. Omdat Twente nog wel erg Nederlands voelde besloten om de dichtstbijzijnde grote stad in Duitsland te bezoeken: Osnabrück. Daar aangekomen bleek de Airbnb die ik snel geboekt had(verdiende wel een echt bed) een scam maar heb uiteindelijk nog een kamer gevonden in een hotel...toch nog wat avontuur.
vervolgens met de navigatie op bochtige route in 2 dagen teruggereden met een camping tussendoor.
Prima vermaakt uiteindelijk maar toch jammer dat ik TET Drenthe een andere keer moet afmaken.
The Executer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:18:
[...]
Thanks voor je reactie! Osmand zit niet helemaal logisch in elkaar. Je kunt een track bekijken, maar een track kan uit meerdere segmenten bestaan. Die segmenten kun je pas bekijken als je naar het navigatiegedeelte gaat. Dit is weer een ander gedeelte dan dat je de track bekijkt

. Nu zat er in die specifieke track 2 segmenten, met dezelfde route. Heel apart.
Osmand is zeker een app die je moet leren gebruiken, is heel veel in te stellen maar dat kost wel even tijd. Het lastigste vond ik dat de indeling tussen algemene instellingen en de instellingen die bij een profiel horen af en toe wat gek is. Een profiel is dan dus auto of voetganger, maar je kan ze ook zelf aanmaken, zo kan je bijvoorbeeld een apart profiel maken met "vermijd snelwegen" of een voorkeur voor onverharde wegen.
Als je het eenmaal begrijpt is het een prima app maar dat kost wel even tijd. Zo zet ik tegenwoordig auto zoom e.d. uit en stel de volume toetsen in om handmatig te zoomen wanneer je door straatjes moet navigeren.
[
Voor 24% gewijzigd door
erik23 op 03-09-2021 14:01
]