Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 342 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
Samen here, naar beneden word ik nog verder op het stuur geduwd. Hairpins neem ik dan eerder in 3 rechte lijnen dan een vloeiende bocht.

/edit:
Hij steekt zijn rechterhand uit. Dat betekent dus dat bij Engelse motoren ook gasgeven met links is. Daar had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Alles gespiegeld dus, want in een auto zit het gaspedaal wel gewoon rechts.

[ Voor 66% gewijzigd door Jolke op 31-08-2021 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26
Jolke schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:14:
Samen here, naar beneden word ik nog verder op het stuur geduwd. Hairpins neem ik dan eerder in 3 rechte lijnen dan een vloeiende bocht.

/edit:

[...]

Hij steekt zijn rechterhand uit. Dat betekent dus dat bij Engelse motoren ook gasgeven met links is. Daar had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Alles gespiegeld dus, want in een auto zit het gaspedaal wel gewoon rechts.
Misschien in 1965, maar nu is het gewoon overal hetzelfde hoor.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:14:

/edit:

[...]

Voor zover ik weet zit het gas gewoon rechts.

N=3

Nou ja, N=4 want m'n triple is er ook eentje ;) Achterrem en schakelen is wel gespiegeld bij de 3.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
steveman schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Voor zover ik weet zit het gas gewoon rechts.

N=3

Nou ja, N=4 want m'n triple is er ook eentje ;) Achterrem en schakelen is wel gespiegeld bij de 3.
N=5, al zat bij zowel mijn S4 als nu de Str3 achterrem en schakelen net als bij mijn Honda lesmotor(rem rechts, schakel links)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Gisteren weer eens een rondje gereden met de R1150GS.
Was prachtig weer en een mooie zonsondergang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKKQ0UtZyKsSfushTOjixmBq4oo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kK3k72di1BV1dpa6XsUdgOvM.jpg?f=fotoalbum_medium

En een mooi rondje van zo'n 81km:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

N=5, al zat bij zowel mijn S4 als nu de Str3 achterrem en schakelen net als bij mijn Honda lesmotor(rem rechts, schakel links)
Die uit '32, '56 en '69 hebben allemaal schakelen rechts zitten overigens. Weet niet exact wanneer het uit de mode is geraakt. Maar modern spul is allemaal hetzelfde tegenwoordig.

Zelfs Indian heeft links gas geven... links laten liggen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Vuikie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:36:
[Afbeelding]

***members only***
Hey, dat is vlak bij mij in de buurt :)

Ik zit stiekem te kijken of morgenavond een ritje kan plannen richting Zandvoort. Heb niet de illusie dat ik heel veel van het F1 circus kan zien, als ik het dorp uberhaupt in kon, maar misschien wel geinig om toch eens te proberen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:54
BM schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Hey, dat is vlak bij mij in de buurt :)

Ik zit stiekem te kijken of morgenavond een ritje kan plannen richting Zandvoort. Heb niet de illusie dat ik heel veel van het F1 circus kan zien, als ik het dorp uberhaupt in kon, maar misschien wel geinig om toch eens te proberen :)
Dorp is hier nog gewoon bereikbaar :)

Alleen een kleine waarschuwing: Morgenavond kun je het dorp nog gewoon in, maar vanaf donderdagochtend 00:01 is een doorlaatbewijs verplicht tot en met maandagochtend 05:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:05
Bioflap schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:16:
We zijn weer terug in NL! In totaal 15-dagen met vrouwlief op de MG Stelvio rondgereden en 3300km afgelegd. We zijn zonder plan vertrokken, en uiteindelijk de volgende route afgelegd (Bitburg, B500, Comomeer(Mandello del Lario, Lecco, Bellagio), Genova, Cinque Terre, Monaco, Turijn, Mont Blanc(Chamonix), Pont-a-Mousson en Trier).

Doordat we geen plan hadden gingen we iedere dag kijken welke hotels nog beschikbaar waren. Vooral in de buurt van het Comomeer viel op dat de prijzen echt bizar hoog waren, en het beter was geweest om van tevoren te boeken. Onderweg in Zwitserland nog een regenpak gekocht vanwege de regen, daarna alleen maar 30-graden rondgereden. Bizar hoeveel je ziet op de motor, en hoeveel je meemaakt. Zoveel dat je het nu bij thuiskomst nog niet eens kan beseffen wat er allemaal is gebeurd.. Nu hopen dat we volgend jaar weer gaan en ze zelf rijdt :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

*Belangrijke sidenote. Er waren geen langere regenbroeken te vinden bij de Hornbach in Zwitserland. Mijn vrouw schaamde zich dood, maar ik viel tenminste wel goed op!

Dit was de weg bij Cinque Terre. Je kon er absoluut niet doorrijden, en de vrouw achterop vond het allemaal spannend.. Wel een bijzondere ervaring!
[YouTube: Moto Guzzi Stelvio Cinque Terre]
Gaaf!
Wij hebben in 2011 ongeveer dezelfde ronde gemaakt, maar toen andersom (Eerst naar Cinque Terre, toen naar boven naar het Como-meer).
Die derde foto herkende ik meteen, dat is de weg naar La Spezia 8) De SP370 -> SP51 is één van de mooiste wegen die ik ooit heb gereden _/-\o_

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Vuikie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:36:
[Afbeelding]

***members only***
Leuke route? Heb je een gpx om te delen toevallig? Gaat praktisch langs mijn huis op een paar kilometer na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 21-09 22:24
Kars schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Gaaf!
Wij hebben in 2011 ongeveer dezelfde ronde gemaakt, maar toen andersom (Eerst naar Cinque Terre, toen naar boven naar het Como-meer).
Die derde foto herkende ik meteen, dat is de weg naar La Spezia 8) De SP370 -> SP51 is één van de mooiste wegen die ik ooit heb gereden _/-\o_
haha tof! Echt een prachtige omgeving om daar te rijden. Ook op de snelweg daar is 't goed te doen door alle bochten waar je goed asfalt hebt! Ook de weg van Monaco naar Torino was echt geweldig. Rustig, mooie wegen en een perfecte weg! Kan echt niet wachten om er weer en keer heen te gaan. Verder viel mij Cinque Terre wel echt tegen.. :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ook weer thuis van 3 weken Noorwegen met de motor. Deze keer in het zuidwesten gebleven, zeker in het uiterste zuiden zijn heel veel leuke kleine stuurweggetjes te vinden. Vanaf de boot in Kristiansand zaten wij al na 10 minuten op mooie weggetjes te genieten. oOo

En ik heb er 20 jaar over gedaan, maar ik heb nu alle uiterste punten van het vasteland van Noorwegen met de motor bezocht:

- 2001 Grense Jakobselv (uiterste oosten)
- 2008 Nordkinn (noordelijkste punt, de Noordkaap ligt op een eiland).
- 2012 De Zuidkaap (Lindesnes)
- 2021 De Westkaap! *D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukVWj1Vf1Uli3VybM07aiaKQn4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0eLJBT8d8pzqP9nlIs62yt3.jpg?f=fotoalbum_large

Weinig foto's gemaakt dit jaar, maar wel 15 uur aan filmmateriaal. Toch maar eens op zoek naar een programma om dat te editen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb je toevallig een gpx route?
Wil ook nog graag naar Noorwegen, eigenlijk nooit aan gedacht om in het zuiden te blijven.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
thijsco19 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:19:
Heb je toevallig een gpx route?
Wil ook nog graag naar Noorwegen, eigenlijk nooit aan gedacht om in het zuiden te blijven.
Kurviger linkje: https://kurv.gr/wPG2k

Wij zijn in de buurt van de Westkaap nog een aantal dagen in een huisje gebleven en hebben van daaruit een paar rondritten gemaakt maar die staan hier niet in. De route is vooral bepaald door wegen die ik niet eerder had gereden, en een paar hoogtepunten die ik er persé in wilde hebben (Aurlandveien!) of waar we toch toevallig langskwamen. Maar zaken als de weg naar Lysebotn (ook helemaal in het zuiden) of Geiranger en Trollstigen (ten noordwesten van punt 24 op deze route) zitten er dus niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik heb me altijd laten vertellen dat je voor offroad gebruik je ABS moet uitschakelen. Voor die zeldzame keer dat ik offroad zou gaan (omdat ik geen keus heb :+ ), heb ik er een schakelaartje op gemonteerd. Standaard is de ABS op de Super Ténéré niet uitschakelbaar.

En dan komt Brett met een test:

Ik ga het schakelaartje maar weer er van af slopen. :/ :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:12:
Ik heb me altijd laten vertellen dat je voor offroad gebruik je ABS moet uitschakelen. Voor die zeldzame keer dat ik offroad zou gaan (omdat ik geen keus heb :+ ), heb ik er een schakelaartje op gemonteerd. Standaard is de ABS op de Super Ténéré niet uitschakelbaar.

En dan komt Brett met een test:
[YouTube: Should you leave your ABS active offroad or turn it off?]

Ik ga het schakelaartje maar weer er van af slopen. :/ :P
Ik zou nooit offroad rijden met ABS zonder rijmodi. Tenzij je van volle bak bergaf gaan houd 😂

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_eLMo_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:39:
[...]

Ik zou nooit offroad rijden met ABS zonder rijmodi. Tenzij je van volle bak bergaf gaan houd 😂
Dan adviseer ik je bij dezen om NOOIT een Yamaha XTZ690 / T7 / Ténéré 700 machientje aan te gaan schaffen.

Electronisch geregelde Rij-Modi, wat zijn dat voor moeilijke termen? ABS kan op die fiets AAN óf volledig UIT, daartussenin zit NIETS >:) En die fiets is pas sinds 2020 EIN-DE-LIJK op de markt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-09-2021 19:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:07
Ik heb m'n motorrijbewijs al een tijdje, bijna 10 jaar en een paar motoren gehad:
- Suzuki GSXR 750 uit 1987
- Honda CB250 midden jaren 90
- Kawasaki KLe500 uit 1995.
Allemaal oud spul dus.

Maar in 2017 de laatste verkocht.
Nu heeft m'n vrouw voor m'n verjaardag een motor gekocht, wel eerst na een proefrit en of ik hem wel mooi vond maar dat wist ze stiekem al via een familielid die de motor doorstuurde of dat niks voor hem ofzo was....
Overigens ook een oude bak, een Honda VRF 750 uit 1993.

Zaterdag voor 2 weken terug een rondje IJsselmeer gereden vanaf de Veluwe.
Ik heb een waterdichte houder en een 12V aansluiting gemaakt. TomTom erop en de optie "spannende route" aangevinkt en vanaf huis naar Pingjum Friesland genavigeerd.
Vanaf daar de afsluitdijk over en via Noord Holland weer naar huis.

Prachtige route, veel dijkjes, kleine weggetjes, schitterend!

Kleine 400 km en zo'n 8 uur over gedaan. 3x gerust, gemiddeld zo'n 15 minuten.
Alleen vanaf Amsterdam vond ik de route niet zo maar daar kun je zelf ook nog wel wat van maken natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEH4BR4vHNT3eY8DhMD-H0mqRMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpDnJh1qaCdnlUHhzpKDs2iu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mgr7tjDWelVP-aXP_8eSz9LwjkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByFRkvtDcM4DdAF3n8MOf0hB.jpg?f=fotoalbum_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ora et Labora Honda VRF750 'StreetFighter' .....

Maar met een leeftijd van 28 jaar mág dat gewoon (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45
warcow schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:53:
Om toch nog dit jaar al even op vakantie te kunnen haal ik denk ik 1 van onderstaande opties en dan nog even doorsparen voor wat mooie H&B beugels met koffers of anders direct door voor een adventure type motor voor vakanties.

Optie 1 met 70 liter + 30 liter:
https://www.motea.com/nl/...F5Rty1Gk3DnRoCM7IQAvD_BwE

Optie 2 met 1 x 70 liter:
https://www.nr1motor.nl/zadeltas-drybag-700-70-ltr.html

En dit is waar ie dan op moet, donderdag kan ik hem eindelijk ophalen:
[Afbeelding]
Om hier nog op terug te komen, de 2e tas die ik link had ik besteld alleen de levering daarvan wordt continu uitgesteld waardoor ik mijn vakantie ga missen. :(

Wat zouden jullie doen, dan toch die eerste tas(sen) bestellen?

Edit : f*ck me, levertijd van die eerste is ondertussen ook 1-2 maanden. Jammer van mijn vakantiedagen en alle gear die ik verder heb gekocht. Niet verwacht dat het door de levertijd van een motor tas niet door zou gaan. :'(

De eerste tas is nog wel leverbaar in 60 liter : https://www.bikeroutfit.n...bag-600.html?id=224827426
Heb ik wel wat minder ruimte, moet lukken als ik ook een iets kortere vakantie doe. Wel jammer want die tas van 70 liter lijkt mij beter passen op de motor.

[ Voor 20% gewijzigd door warcow op 01-09-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Will_M schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:32:
[...]

Dan adviseer ik je bij dezen om NOOIT een Yamaha XTZ690 / T7 / Ténéré 700 machientje aan te gaan schaffen.

Electronisch geregelde Rij-Modi, wat zijn dat voor moeilijke termen? ABS kan op die fiets AAN óf volledig UIT, daartussenin zit NIETS >:) En die fiets is pas sinds 2020 EIN-DE-LIJK op de markt :P
De Tenere 700 wordt m’n volgende fiets xD ABS uit vind prima, meer dat ABS aan zonder rij modi gevaarlijk is imho. Ik ben iig een keer zo in de sloot beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met het verkopen van een motor via motoport?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ook dit is kennelijk reizen; 2 van de 3 liggen met voedselvergiftiging op hun nest. Waaronder ikzelf. Hopelijk morgen fit, want we moeten rijeeee.

https://motorcyclebromanc...foeB2GjK0iZ4NneAawYmXm61U

It's dogged that does it

• DrivinUCrazy
_eLMo_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:32:
[...]

De Tenere 700 wordt m’n volgende fiets xD ABS uit vind prima, meer dat ABS aan zonder rij modi gevaarlijk is imho. Ik ben iig een keer zo in de sloot beland.
Brett deelt je mening volgens mij niet.
Het filmpje toont juist aan dat de ABS minimaal net zo goed is als een goede rijder. En met goede rijder bedoelt hij in dit geval wat volgens de verschillende lesniveau's een goede rijder wordt beschouwd. De test was in dit geval gewoon vol de voorrem in knijpen en zien waar het schip strandt. Uiteraard kan hij het zelf beter; hij doet dit immers dagelijks.
De conclusie was onder andere: zelfs een moderne straat-ABS werkt verrassend goed. Myth busted.

Al moet ik ook zeggen dat hij ergens een filmpje heeft hoe je een erg steile helling afdaalt. Ik weet niet of hij daar óók iets riep over ABS. Wel kwam daar onder andere het verschil tussen voor- en achterrem in terug.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:07
Will_M schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:54:
@Ora et Labora Honda VRF750 'StreetFighter' .....

Maar met een leeftijd van 28 jaar mág dat gewoon (y)
Ik denk dat de motor in het verleden een keer schade heeft gehad en daarom de kuipen eraf zijn gehaald en dergelijke. Er zit een nieuwe tank op en voorkant maar de achterkant is vaal-rood.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:26:
[...]

Brett deelt je mening volgens mij niet.
Het filmpje toont juist aan dat de ABS minimaal net zo goed is als een goede rijder. En met goede rijder bedoelt hij in dit geval wat volgens de verschillende lesniveau's een goede rijder wordt beschouwd. De test was in dit geval gewoon vol de voorrem in knijpen en zien waar het schip strandt. Uiteraard kan hij het zelf beter; hij doet dit immers dagelijks.
De conclusie was onder andere: zelfs een moderne straat-ABS werkt verrassend goed. Myth busted.

Al moet ik ook zeggen dat hij ergens een filmpje heeft hoe je een erg steile helling afdaalt. Ik weet niet of hij daar óók iets riep over ABS. Wel kwam daar onder andere het verschil tussen voor- en achterrem in terug.
Nou voor mij geen myth busted hoor, mijn remweg is 2-3x zo lang als ik m'n ABS aan laat staan op weg modus. Als je geen rij-modi hebt zit je er blijkbaar tussenin de profielen (offroad/onroad) dan? Genoeg slip om offroad nog _iets_ te doen, en teveel slip voor maximale controle op het wegdek. Mij niet gezien.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

SavageBrother schreef op donderdag 2 september 2021 @ 04:22:
Ook dit is kennelijk reizen; 2 van de 3 liggen met voedselvergiftiging op hun nest. Waaronder ikzelf. Hopelijk morgen fit, want we moeten rijeeee.

https://motorcyclebromanc...foeB2GjK0iZ4NneAawYmXm61U
Dat is zuur! Hopelijk snel weer motorfit -O-
* JanPedaal stuurt fruitschaal

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27
Ora et Labora schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat de motor in het verleden een keer schade heeft gehad en daarom de kuipen eraf zijn gehaald en dergelijke. Er zit een nieuwe tank op en voorkant maar de achterkant is vaal-rood.
Streetfighters zijn toch altijd opgeleukte schademotoren? Ducati laat in de fabriek ook heel veel Panigales van de lopende band donderen, daarom verkopen ze nu ook de Streetfighter :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:38
Weet er iemand een goede motorzaak in Utrecht voor een BMW? Ik heb een oude bmw en zit nu Joost motoren die opzich goed werk levert. Ik vind hem alleen veel en veel te duur, vooral voor een oude motor. Ik heb voor een nieuwe achterband 170 ex btw moeten betalen, die online voor 110 staat. Ik weet niet of dat echt normaal is maar ik vind het verschil nog erg groot. Bij elkaar was het 400 euro voor een gebruikte halve buddy, km kabel en een bandje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Kopen wat wel leverbaar is, desnoods naar de winkel rijden en meenemen wat ze hebben. En gewoon de geplande tijdsduur op vakantie gaan, op 10 liter spullen zou ik niks aanpassen, gewoon strakker inpakken of de resterende spullen alternatief vastsjorren. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. En als je dan echt spullen hebt gekocht die niet voor herhaling vatbaar zijn, dan gooi je ze naderhand op v&a/marktplaats/etc en valt de waardevermindering onder vakantiekosten. Achteraf heb je vooral de herinnering van de toffe vakantie, en de zure smaak van niet de perfecte uitrusting is gauw verdwenen. (En je hebt toch altijd teveel bij je, zolang je ID, geld en telefoon hebt kom je er altijd wel uit.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
geert_s schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Leuke route? Heb je een gpx om te delen toevallig? Gaat praktisch langs mijn huis op een paar kilometer na.
Ja ik vond het een leuke route O-)

Laatste stukje is misschien wat 'direct naar huis' maar ben niet over de snelweg gegaan. De N207 langs de Gouwe is wel leuker dan de N11/A12 :X

Hier de GPX:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:31
Mijn voorwiellagers moeten vervangen worden. Lokale Honda garage quote 1 á 2 uur werk (á 60 euro per uur) ex onderdelen (lagers zitten op 30 euro per setje). Lang verhaal kort, er word deze week een 12 tons werkplaatspers geleverd :+.

Mocht er iemand in de omgeving emmen een paar lagers moeten drukken, ik reken een tientje per wiel :9.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

HTT-Thalan schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:27:
Mijn voorwiellagers moeten vervangen worden. Lokale Honda garage quote 1 á 2 uur werk (á 60 euro per uur) ex onderdelen (lagers zitten op 30 euro per setje). Lang verhaal kort, er word deze week een 12 tons werkplaatspers geleverd :+.

Mocht er iemand in de omgeving emmen een paar lagers moeten drukken, ik reken een tientje per wiel :9.
Geen idee wat die dingen kosten, hoeveel lagers moet je vervangen voordat je je financiële break-even point bereikt?
Zo'n pers komt op zondagochtend ook wel van pas voor de sinaasappeltjes natuurlijk.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan dat is de beste manier, meer gereedschap is meer beter *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
JanPedaal schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:36:
[...]

Geen idee wat die dingen kosten, hoeveel lagers moet je vervangen voordat je je financiële break-even point bereikt?
Zo'n pers komt op zondagochtend ook wel van pas voor de sinaasappeltjes natuurlijk.
_O- _O- 12 ton voor je sinaasappeltjes, dan kan je het vlees van het plafond af schrapen 8)

• com2,1ghz
  • Laatst online: 22-09 13:41
[...]

Heb je weer een reden om gereedschap te kopen voor toekomstige zaken. Dat gaat zo maar door :P

Zit zelf ook te kijken naar een oplossing om zelf bandjes te wisselen. Gewoonweg omdat ik het doen wanneer ik het wil.

Mn 1290GT gaf vorig week vrijdag de geest langs de snelweg, heb hem met de aanhanger naar een motorzaak in de buurt gebracht. Die kan er pas volgende week vrijdag het vroegst naar kijken. Ik zei dat hij ook met een de onderhoudsbeurt mag doen want ik had al een afspraak bij de dealer staan op 18 september. Die heb ik inmiddels afgezegd. Maar ook de dealer had pas plek na 1 maand voor een simpel onderhoudsbeurtje.

Ik zit nu dus 2 weken zonder motor en heb een beetje spijt dat ik het zelf niet gerepareerd heb :X

YouTube: KTM SuperDuke 1290GT won’t start

[ Voor 4% gewijzigd door com2,1ghz op 02-09-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Twee keer naar een garage gaan en je hebt het eruit. En ik ga er nog veel vaker lol van hebben denk ik. Ik had een duurdere kunnen halen maar ik ben geen vakgarage die dit elke dag doet.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-09-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Vuikie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:18:
[...]

Laatste stukje is misschien wat 'direct naar huis' maar ben niet over de snelweg gegaan. De N207 langs de Gouwe is wel leuker dan de N11/A12 :X

Hier de GPX:

***members only***
Dat stukje over de N207 is perfect voor mij, dat is 1,5km langs mijn huis :D

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vuikie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:18:
[...]

Hier de GPX:

***members only***
N207 vind ik anders ook best een saaie weg (rotondes!) met helaas ook een paar flitskasten. Ik woon iets verder (bijna) langs de N207 en kies eerder voor de N228 / Stijnsedijk, Ijsseldijk, Lekdijk etc. Rondje Krimpenerwaard :Y heeft wat meer slingers dan richting Alphen ad Rijn.
warcow schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:21:
[...]

Om hier nog op terug te komen, de 2e tas die ik link had ik besteld alleen de levering daarvan wordt continu uitgesteld waardoor ik mijn vakantie ga missen. :(

Wat zouden jullie doen, dan toch die eerste tas(sen) bestellen?

Edit : f*ck me, levertijd van die eerste is ondertussen ook 1-2 maanden. Jammer van mijn vakantiedagen en alle gear die ik verder heb gekocht. Niet verwacht dat het door de levertijd van een motor tas niet door zou gaan. :'(

De eerste tas is nog wel leverbaar in 60 liter : https://www.bikeroutfit.n...bag-600.html?id=224827426
Heb ik wel wat minder ruimte, moet lukken als ik ook een iets kortere vakantie doe. Wel jammer want die tas van 70 liter lijkt mij beter passen op de motor.
Kreeg vanmorgen een mailtje van MKC dat bagage nu is afgeprijsd. Daar zou je ook nog even kunnen kijken. Verder lijkt me iedere roltas wel OK. Het is handiger als je vanaf de zijkant erin kan (hoewel ws iets minder waterproof). Dus ik sluit me aan bij @phYzar !

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Yes! Gelukkig bij de tweede keer nu wel geslaagd voor het AVB. Alleen de langzame slalom niet gehaald, één pionnetje omgetikt. Heb ik zelf niet door gehad. Gelukkig maar want anders was ik denk ik voor de oefeningen daarna een stuk zenuwachtiger geweest. Op naar het AVD! *O*

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:48

Vrijdag

De Zwarte

13art schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:34:
Yes! Gelukkig bij de tweede keer nu wel geslaagd voor het AVB. Alleen de langzame slalom niet gehaald, één pionnetje omgetikt. Heb ik zelf niet door gehad. Gelukkig maar want anders was ik denk ik voor de oefeningen daarna een stuk zenuwachtiger geweest. Op naar het AVD! *O*
Nog een mooie stoppie kunnen maken met de remproef? ;) 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:26:
[...]
Tijdens mijn offroad training in Enduropark Hechlingen (2015) reden we met BMW GS gewoon een steile helling af, waarbij we moesten remmen met de voorrem. De ABS zou er wel voor zorgen dat ie niet weggleed. En inderdaad...het kán gewoon. Maar daarbij moet ik aantekenen dat de voorwielophanging van de GS ook een rol speelt. Hij zakt gewoon niet zo ver in de veren als een motor met een normale voorvork. Kan ook zijn dat de motor de situatie 'herkent' als zijnde bergaf en daar de ABS modulatie mee aanpast. Im Endeffekt werkt het in ieder geval als een tierelier!

Wat ABS in het algemeen betreft heb ik wel uitgebreide ervaring met auto's in de sneeuw/ijzel. Normaal gesproken moet je inderdaad met ABS gewoon de rem door de vloer trappen en vertrouwen op dat ding. Echter, op besneeuwd/glad wegdek werkt dat gewoon niet. Ik heb het meerdere keren met meerdere auto's uitgeprobeerd, maar het resultaat is steeds hetzelfde: volledig remmen resulteert erin dat de auto nauwelijks afremt en maar héél langzaam tot stilstand komt. Als ik echter zelf héél erg voorzichtig rem, dus voordat de ABS ingrijpt, sta ik aanmerkelijk eerder stil dan mét volledig ingetrapte rem.
Ik heb hier al vaker discussies over gehad en veel mensen geloven het niet. Ze lachen wat en doen alsof ik sta te beweren dat ik beter rem dan ABS. Maar dat is het niet. Alleen in die situatie levert ABS misschien dan wel een bestuurbare auto op (want dat is het doel natuurlijk), alleen is je remweg mega omdat er nauwelijks grip is. Wat ik dan wel raar vind, is dat als ik heel voorzichtig rem, het wél lukt. Het ABS systeem lijkt de remdruk wel teveel te verlagen, waardoor je effectief vrijwel niet remt.

Hoe dan ook, dat is mijn ervaring. Maar met de motor ga ik dat niet uitproberen. Die blijft lekker bij de kachel staan als het sneeuwt of ijzelt. Ik wil dan niet eens met de fiets op pad.... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 13art
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Vrijdag schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:41:
[...]

Nog een mooie stoppie kunnen maken met de remproef? ;) 8)
Stoppie?

Heb twee remproeven gedaan. Precisiestop en noodstop. Beide zowaar in één keer goed :*)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• _eLMo_
  • Niet online
Al deze ervaringen hangen sterk af van de gebruikte ABS variant / motor. Met mijn GS durf ik prima met ABS aan een steile offroad helling af (in een enduro ABS stand), maar met een normale ABS? Mij niet gezien.

Proof of pudding :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3ktFK-MU8erL1mgk0uVfz7PKlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3WCL239D89pNGvD6YC5rjHb.jpg?f=fotoalbum_large

• Bas1337
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Zo, de eerste onderhoudsfactuur is binnen. Nieuwe banden, nieuwe remblokjes voor (ze waren er toch mee bezig) en ik ben weer door mijn zakgeld heen! Nou heb ik een krabbel moeten zetten bij de opmerking dat nieuwe banden glad kunnen zijn en of ik voorzichtig wilde rijden in het begin, maar na hoe veel km is de boudel een beetje ingereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 22-09 13:41
Bas1337 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:38:
Zo, de eerste onderhoudsfactuur is binnen. Nieuwe banden, nieuwe remblokjes voor (ze waren er toch mee bezig) en ik ben weer door mijn zakgeld heen! Nou heb ik een krabbel moeten zetten bij de opmerking dat nieuwe banden glad kunnen zijn en of ik voorzichtig wilde rijden in het begin, maar na hoe veel km is de boudel een beetje ingereden?
100km met de natte vinger. Maar wees gewoon voorzichtig. Gewoon de banden goed warmrijden en je kan knallen. Het is niet meer zo erg als vroeger maar dat spul wat er op zit moet eruit zweten. Dat gaat alleen door je bandjes op temperatuur te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Remmen? dit is toch een gas bij situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 13:42

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:27:

Wiellagers voor een motor zijn dan net weer zo'n dingetje waar je eigenlijk geen pers voor nodig hebt, maar goed :P

En in ander nieuws nog wat onderdelen besteld bij Boonstra voor de MBX (waaronder een reserve cilinder / tjoeningscilinder) en de invoerkeuring maar ingepland. Kan ik nog mooi ff rondknetteren met een beetje geluk :+

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:08:
Wiellagers voor een motor zijn dan net weer zo'n dingetje waar je eigenlijk geen pers voor nodig hebt, maar goed :P
Nou zal ik hem gebruiken ook, godverdomme :P.

• Bioflap
Ik heb in Monaco een momentje gehad met vrouwlief achterop en de motor volgepakt. Er kwam ineens een voetganger achter een touringcar vandaan die overstak (was een zebrapad, niet gezien). Ik reed ongeveer 45/50 en zag haar dus heel laat. Omdat ik te druk was met rondkijken naar de start/finish reed ik ook nog eens over een nat gedeelte, of een gerepareerd stuk weg. Gevolg was dat ik in m'n voorrem zat te knijpen maar er niets gebeurde, en ik alleen onderbroken piepjes hoorde van banden. Toen besefte ik pas dat het m'n voorrem was, en de ABS mij rechtop heeft gehouden.

Positieve is dat de vrouw niets had gemerkt. Eerste motor met ABS en ben er echt heel blij mee :+

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:54:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het verkopen van een motor via motoport?
Ja, werkt goed.

Heb vorig jaar bijna een deal met ze gemaakt maar ik kon voor het rond was mijn motor particulier voor 750 eu meer verkopen.

Leuke lamp, overigens !!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
smallblock schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:21:
[...]

Ja, werkt goed.

Heb vorig jaar bijna een deal met ze gemaakt maar ik kon voor het rond was mijn motor particulier voor 750 eu meer verkopen.
Misschien handig om de prijs erbij te zetten?
750 op 1500 is meer dan op 7500 ;)

• Chakotay
4x2 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:08:
[...]

Er in lukt wel zonder pers, maar er uit kan nog een aardige uitdaging zijn soms. Voor de link-lagers van mijn Caponord was daarnaast ook een flinke pers nodig om er beweging in te krijgen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 22:12
Bioflap schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:10:
Positieve is dat de vrouw niets had gemerkt. Eerste motor met ABS en ben er echt heel blij mee :+
Dat soort situaties zijn ook waarom ik ABS op de Daily heb. 'Ze' zeggen wel dat ABS overbodig is en dat je gewoon beter moet anticiperen / opletten / ..., maar soms heb je wel eens een 'oeps-momentje' en dan is het wel praktisch me dunkt :)

• Bioflap
theredone51 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:56:
[...]

Dat soort situaties zijn ook waarom ik ABS op de Daily heb. 'Ze' zeggen wel dat ABS overbodig is en dat je gewoon beter moet anticiperen / opletten / ..., maar soms heb je wel eens een 'oeps-momentje' en dan is het wel praktisch me dunkt :)
Ik rij al best lang, crossbrommers/motoren en 8 jaar motorrijbewijs, maar heb absoluut niet het idee dat ik almachtig ben en dat soort dingen niet nodig heb. Dacht wel altijd dat je met “gezond verstand” een heel eind komt, maar zoals ik nu ervaren heb had ik het daarmee niet gered..

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Beavbusi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:16:
Weet er iemand een goede motorzaak in Utrecht voor een BMW? Ik heb een oude bmw en zit nu Joost motoren die opzich goed werk levert. Ik vind hem alleen veel en veel te duur, vooral voor een oude motor. Ik heb voor een nieuwe achterband 170 ex btw moeten betalen, die online voor 110 staat. Ik weet niet of dat echt normaal is maar ik vind het verschil nog erg groot. Bij elkaar was het 400 euro voor een gebruikte halve buddy, km kabel en een bandje..
Voor zaken buiten de standaard onderhoudswerkzaamheden om zou je zelf aan de slag kunnen gaan met behulp van wellicht forumleden voor jouw type motor om geld te besparen. Voor alleen banden zou je wellicht voordeliger kunnen scoren bij Motorbanden Quick Service in Bleiswijk, daar heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad. Tegenwoordig haal ik ze gewoon bij de dealer.

[ Voor 38% gewijzigd door cyntax op 02-09-2021 22:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
theredone51 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:56:Dat soort situaties zijn ook waarom ik ABS op de Daily heb. 'Ze' zeggen wel dat ABS overbodig is en dat je gewoon beter moet anticiperen / opletten / ..., maar soms heb je wel eens een 'oeps-momentje' en dan is het wel praktisch me dunkt :)
Op een gegeven moment in je leven kom je erachter dat "ze" net zo uit hun nek lullen als ieder ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ABS op een wegfiets is echt een no brainer. Daarom is het tegenwoordig verplicht op alle onroad motorfietsen boven de 125cc. Auto’s al langer.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Tuurlijk moet je opletten, maar het is niet alleen jij die aan het verkeer deelneemt. Er zijn genoeg situaties waarin ABS een lifesafer kan zijn. En tegenwoordig heb je ook nog die riding modes, die op zich misschien als overbodige luxe worden gezien, maar het is ergens ook wel fijn om bv als het regent of als je nieuwe banden hebt, dat ding op 'rain' te zetten en je geen zorgen meer te maken om 'ooopsies'. Uiteindelijk nooit écht gebruik van gemaakt en alleen mijn huidige motor heeft riding modes, maar het is een leuke achtervang.

En van elke 'ooops' situatie moet je ook leren. Wat had je anders kunnen doen, ook al is het een andere die het gevaar vormt of iets doms deed, je kunt heel vaak iets aanpassen in je rijgedrag of 'kijkroutine' die dat soort dingen voorkomt. Als je er over nadenkt, is er veel dat je kunt doen om dergelijke situaties te voorkomen, ook al is het niet jouw schuld. En dat betekent niet dat je overal 30 moet rijden :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

kneusteun schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:24:
[...]

Misschien handig om de prijs erbij te zetten?
750 op 1500 is meer dan op 7500 ;)
6500 ipv 5750

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:09
[...]

Ik heb juist de versys weg gedaan omdat daar geen ABS op zit. Nu een V-strom met ABS en tractie controle. Ik rijd dagelijks door de coentunnel heen en als je ziet wat daar voor capriolen uitgehaald worden om maar sneller te zijn :X
On a sidenote, iemand ervaring met een rolluik in een enkelsteens muurtje te monteren ? Is dit een beetje zelf te doen of beter laten doen ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
https://www.nieuwsmotor.n...e-versie-niet-naar-europa

Het zal wel een milieudingetje zijn, maar wel jammer! Een van de weinige motoren (naast een KTM adventure) die ik naast Honda zou overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:50:
https://www.nieuwsmotor.n...e-versie-niet-naar-europa

Het zal wel een milieudingetje zijn, maar wel jammer! Een van de weinige motoren (naast een KTM adventure) die ik naast Honda zou overwegen...
Ik heb een 1190 te koop, interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Patrock schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:06:
[...]

Ik heb een 1190 te koop, interesse?
Meer interesse dan budget :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mocht iemand deze uitlaatdempers (alleen de slip-on dempers, het buizenwerk zit nog op de motor) somehow te koop aangeboden krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.net/ImageServer/Apim2media/Images/640/862ecb9cdc0c4498b70942de189851ca.png?width=1056&height=594

(Betreft dempers voor een ZZR-1400.)

Graag de politie bellen en aangeven dat het mogelijk heling betreft :( :( :(

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 03-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Osiris schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:17:
Mocht iemand deze uitlaatdempers somehow te koop aangeboden krijgen:

[Afbeelding]

(Betreft dempers voor een ZZR-1400.)

Graag de politie bellen en aangeven dat het mogelijk heling betreft :( :( :(
Ik maak hieruit op dat ze van jouw'n brommer zijn gejat... Balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vuikie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:38:
[...]

Ik maak hieruit op dat ze van jouw'n brommer zijn gejat... Balen man!
Jup. Verbaast me dat 't zo lang geduurd heeft (hij kan nergens binnen staan), zijn slip-ons. Verzekeringswerk, maar toch balen. Kans dat ik dit modelletje er weer op kan krijgen is denk ik niet zo groot.

Ah well, had eigenlijk verwacht dat de hele motor al jaren geleden eens achterin een busje getild zou zijn (een ketting is niet zo moeilijk door te krijgen nowadays), dus vanuit dat perspectief is alles winst :+

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 03-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:49:
[...]

Jup. Verbaast me dat 't zo lang geduurd heeft (hij kan nergens binnen staan), zijn slip-ons. Verzekeringswerk, maar toch balen. Kans dat ik dit modelletje er weer op kan krijgen is denk ik niet zo groot.

Ah well, had eigenlijk verwacht dat de hele motor al jaren geleden eens achterin een busje getild zou zijn (een ketting is niet zo moeilijk door te krijgen nowadays), dus vanuit dat perspectief is alles winst :+
Damn, klote zeg :-( Ik hou mijn ogen open en als ik iets zie laat ik het je weten!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 22:12
Freubel schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:15:
[...]
On a sidenote, iemand ervaring met een rolluik in een enkelsteens muurtje te monteren ? Is dit een beetje zelf te doen of beter laten doen ?
[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:01:
[...]

Damn, klote zeg :-( Ik hou mijn ogen open en als ik iets zie laat ik het je weten!
Thanks!

Ik verwacht niet dat ze in NL op de markt komen. Die markt is namelijk vrij klein kan ik je zeggen. Ik gok eerder dat ze op bestelling zijn gejat of al richting 't Oostblok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Aankomende zondag een rit gepland staan met 2 vrienden. Zij hebben beide een Garmin, ik heb de route ingeladen in Osmand (.gpx-file). Nu geven zij aan dat de rit 109 kilometer is, ik kom op 224km. Zo heb ik ook een andere rit erin staan, welke 254 kilometer zou zijn, wat op zich wel klopt. Iemand die mij een goede tip kan geven waar dit verschil in zit?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:59

Freakie1NL

Grote Baas

Wat triest zeg.

"Schat, leuke werkdag gehad? Iets nuttigs gedaan voor de maatschappij?"

"Ja, ik heb even ergens toen niemand keek wat boutjes van een slip-on demper losgedraaid en dat ding meegenomen. Ik kan er zeker 100 euro voor krijgen op de zwarte markt. En die eigenaar die er hard voor het gewerkt heeft in elk geval een stuk meer schade. Nee zeker top dag dus!"

Zal je, helaas, wel nooit meer iets van horen.
Kan mij het ongeloof voorstellen als je naar je motor loopt en je dit in ene ziet. Bij mij is ooit de benzine gejat. Ja zo zielig zijn die gasten. Politie stond daar ook van te kijken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 22-09 13:37
Wat was dat voor een motor, @Freakie1NL, dat de benzine meer waar was dan de motor? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:59

Freakie1NL

Grote Baas

Jolke schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:51:
Wat was dat voor een motor, @Freakie1NL, dat de benzine meer waar was dan de motor? :+
Afgetrapte GS500. Maar wel mijn afgetrapte GS500.

Uiteraard dus geen Kawa. Daar ben ik altijd heel zuinig op. :(:)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
The Executer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:42:
Aankomende zondag een rit gepland staan met 2 vrienden. Zij hebben beide een Garmin, ik heb de route ingeladen in Osmand (.gpx-file). Nu geven zij aan dat de rit 109 kilometer is, ik kom op 224km. Zo heb ik ook een andere rit erin staan, welke 254 kilometer zou zijn, wat op zich wel klopt. Iemand die mij een goede tip kan geven waar dit verschil in zit?
Iedere navigatie berekent zelf de route tussen de vastgelegde punten in de gpx. Waarschijnlijk zit er ergens een stuk tussen wat jouw navigatie niet begrijpt of anders interpreteert. Bijvoorbeeld een wegafsluiting, eenrichtingsverkeer, etc. ik zie met inladen op de TomTom ook regelmatig dat er ergens een extra lus in de route zit om alle punten exact te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

geert_s schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:11:
[...]

Iedere navigatie berekent zelf de route tussen de vastgelegde punten in de gpx. Waarschijnlijk zit er ergens een stuk tussen wat jouw navigatie niet begrijpt of anders interpreteert. Bijvoorbeeld een wegafsluiting, eenrichtingsverkeer, etc. ik zie met inladen op de TomTom ook regelmatig dat er ergens een extra lus in de route zit om alle punten exact te raken.
Thanks voor je reactie! Osmand zit niet helemaal logisch in elkaar. Je kunt een track bekijken, maar een track kan uit meerdere segmenten bestaan. Die segmenten kun je pas bekijken als je naar het navigatiegedeelte gaat. Dit is weer een ander gedeelte dan dat je de track bekijkt 8)7 . Nu zat er in die specifieke track 2 segmenten, met dezelfde route. Heel apart.

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 03-09-2021 13:29 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Net terug van m'n tweede "grote rit" dit jaar. Liep iets anders dan gehoopt. Dinsdag vertrokken met het plan om de TET van Ysselsteyn noordwaarts te rijden en dan nog een klein stukje Duitsland mee te pakken, tot Hamburg was de hoop.

De dinsdag ging goed en na een overnachting in Saasveld weer fanatiek verder gegaan. Na een uurtje rijden ongeveer kwam het eerste lastige stuk van de reis, mul zand nog ergens in de buurt van Overveen.
1x de motor platgelegd, er liep een fietspad langs het zand maar wilde me niet na 1 val gewonnen geven(maar na 2). Na de tweede val die 10 meter later gebeurde leek het me een goed idee om 1x te proberen de motor mét bepakking op te tillen dus met een lompe trek aan de motor schoot het in m'n rug. Nog een tijdje staan zeulen maar of het de rug was of het gebrek aan ontbijt, kreeg hem niet meer lekker omhoog, In Frankrijk heb ik hem wel lastiger neergelegd en veel vaker op moeten tillen, toch gek.
Uiteindelijk schoten twee vriendelijke mannen van elk minimaal dubbel mijn leeftijd te hulp. Rijden lukte nog wel maar vond het niet echt verantwoord om off-road verder te gaan, kan niet elke keer dat ik val wachten tot er iemand komt helpen.

Omdat ik toch nog wat dagen vrij had besloot ik de route over de weg voort te zetten met een alternatief programma. Omdat Twente nog wel erg Nederlands voelde besloten om de dichtstbijzijnde grote stad in Duitsland te bezoeken: Osnabrück. Daar aangekomen bleek de Airbnb die ik snel geboekt had(verdiende wel een echt bed) een scam maar heb uiteindelijk nog een kamer gevonden in een hotel...toch nog wat avontuur.
vervolgens met de navigatie op bochtige route in 2 dagen teruggereden met een camping tussendoor.
Prima vermaakt uiteindelijk maar toch jammer dat ik TET Drenthe een andere keer moet afmaken.
The Executer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:18:
[...]

Thanks voor je reactie! Osmand zit niet helemaal logisch in elkaar. Je kunt een track bekijken, maar een track kan uit meerdere segmenten bestaan. Die segmenten kun je pas bekijken als je naar het navigatiegedeelte gaat. Dit is weer een ander gedeelte dan dat je de track bekijkt 8)7 . Nu zat er in die specifieke track 2 segmenten, met dezelfde route. Heel apart.
Osmand is zeker een app die je moet leren gebruiken, is heel veel in te stellen maar dat kost wel even tijd. Het lastigste vond ik dat de indeling tussen algemene instellingen en de instellingen die bij een profiel horen af en toe wat gek is. Een profiel is dan dus auto of voetganger, maar je kan ze ook zelf aanmaken, zo kan je bijvoorbeeld een apart profiel maken met "vermijd snelwegen" of een voorkeur voor onverharde wegen.
Als je het eenmaal begrijpt is het een prima app maar dat kost wel even tijd. Zo zet ik tegenwoordig auto zoom e.d. uit en stel de volume toetsen in om handmatig te zoomen wanneer je door straatjes moet navigeren.

[ Voor 24% gewijzigd door erik23 op 03-09-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Toeval, slechte bougie geweest. E10 verbrand koeler dan E5 (of E0), dus kan me niet voorstellen dat dat ook maar enig slecht effect heeft op de bougie, eerder een positief effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

Brazos schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:17:
[Afbeelding]

Iemand hier ook ervaring met weggebrande centrale elektrodes van de bougie?

Afgelopen weekend noodgedwongen E10 moeten tanken, en de terugweg mogen doen op 1-cililnder. Nu is het wel heel toevallig dat dit samengaat, maar twijfel ik nog over de directe relatie.

Op zich verder weinig vreemds aan de bougies te zien, behalve dat de centrale elektrode van één dus echt compleet weg is. Bougies zijn nog maar een klein half jaartje oud dus ouderdom is het zeker niet.
Heb je ze zelf vervangen? Of heeft de motorzaak ze "vervangen"? In het laatste geval kan het zijn dat ze je getild hebben met een paar boegies...

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 118% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mha, komt het vaker voor, het komt voor. Niet vaak.
Ik heb wel eens eerder afgebroken elektrodes gezien, kan gebeuren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Een vraagje over een koelingsprobleem dat ik op vakantie had.

Een van de laatste dagen zijn wij over binnenwegen van Hirtshals naar Duitsland gereden. Veelal kleine weggetjes dus de snelheid lag niet heel hoog. Ergens halverwege de dag viel mij op dat m'n motor erg veel moeite had de temperatuur op orde te houden, deze schommelde continu rond de 100 graden, tot bij 103 graden de fan aansloeg, dan daalde de temperatuur heel langzaam tot 96 graden, waarna die weer opliep. Ook bij op doorgaande wegen meerijden in het verkeer (80-90 km/h) bleef de temperatuur tegen de 100 graden. Als er niemand voor ons zat daalde de temperatuur (langzaam) tot net onder de 90 graden.

Wij hadden die dag wel continu heel veel rugwind, tot ongeveer 80km/h voelde ik geen rijwind en hoorde ik met open vizier amper windgeruis. Ik heb dus zelf het idee dat de radiator te weinig rijwind kreeg om het blok te koelen. Ook daalde tijdens een regenbui (spray en regen die tegen de radiator komt) de temperatuur wel snel naar ongeveer 75 graden.

De dag erna hebben wij continu in een grote regenbui gereden en heb ik dus niet kunnen kijken wat de temperatuur deed, en afgelopen week heb ik niet meer gereden.

tl;dr: Kan een sterke rugwind ervoor zorgen dat een motorblok te weinig koeling krijgt?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 15:15
Zo, theorie in 1x in de pocket.
Nu wachten tot rijschool een plekje heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Waaj schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:46:

Een van de laatste dagen zijn wij over binnenwegen van Hirtshals naar Duitsland gereden. Veelal kleine weggetjes dus de snelheid lag niet heel hoog. Ergens halverwege de dag viel mij op dat m'n motor erg veel moeite had de temperatuur op orde te houden, deze schommelde continu rond de 100 graden, tot bij 103 graden de fan aansloeg, dan daalde de temperatuur heel langzaam tot 96 graden, waarna die weer opliep. Ook bij op doorgaande wegen meerijden in het verkeer (80-90 km/h) bleef de temperatuur tegen de 100 graden. Als er niemand voor ons zat daalde de temperatuur (langzaam) tot net onder de 90 graden.

Wij hadden die dag wel continu heel veel rugwind, tot ongeveer 80km/h voelde ik geen rijwind en hoorde ik met open vizier amper windgeruis. Ik heb dus zelf het idee dat de radiator te weinig rijwind kreeg om het blok te koelen. Ook daalde tijdens een regenbui (spray en regen die tegen de radiator komt) de temperatuur wel snel naar ongeveer 75 graden.

De dag erna hebben wij continu in een grote regenbui gereden en heb ik dus niet kunnen kijken wat de temperatuur deed, en afgelopen week heb ik niet meer gereden.

tl;dr: Kan een sterke rugwind ervoor zorgen dat een motorblok te weinig koeling krijgt?
Sommige motoren hebben dat, je kan de fan eerder laten aanslaan of een fan bij laten plaatsen in sommige gevallen.

Edit: bij sommige motoren moet je ook niet bewust minder in de toeren gaan zitten, ik heb namelijk het idee dat je koelpomp dan ook minder draait. Dus als je beetje normaal blijft rijden is het beter dan als je probeert om de toeren zo laag mogelijk te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 03-09-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44

Zijn normale temperaturen voor een motor, en de hoeveelheid lucht die door je radiator blaast heeft daar inderdaad effect op. Gezien het feit dat ie afkoelt met de fan aan, zou ik zeggen dat er niks aan de hand is.

Bij auto's (en nieuwere motoren) hebben ze die meters bewust wat minder nauwkeurig gemaakt. Lees: als de motor op temperatuur is geeft ie 90 graden aan, of staat de naald precies in het midden. Of de koelvloeistof nou 75 of 100 graden is, hij blijft daar staan. Tenzij er echt iets mis is, dan schiet ie naar het rode (130 graden +).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:43
Brazos schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:17:
[Afbeelding]

Iemand hier ook ervaring met weggebrande centrale elektrodes van de bougie?

Afgelopen weekend noodgedwongen E10 moeten tanken, en de terugweg mogen doen op 1-cililnder. Nu is het wel heel toevallig dat dit samengaat, maar twijfel ik nog over de directe relatie.

Op zich verder weinig vreemds aan de bougies te zien, behalve dat de centrale elektrode van één dus echt compleet weg is. Bougies zijn nog maar een klein half jaartje oud dus ouderdom is het zeker niet.
Je zou bijna denken dat je de hele tijd maar op 1 cyllinder hebt gereden, maar zoals aangegeven gewoon vervangen en in de gaten houden.. Dit is voor half jaar oude bougies wel extreem in mijn beleving..

[ Voor 3% gewijzigd door mr_zippey op 03-09-2021 21:27 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Freakie1NL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:42:
Wat triest zeg.

"Schat, leuke werkdag gehad? Iets nuttigs gedaan voor de maatschappij?"

"Ja, ik heb even ergens toen niemand keek wat boutjes van een slip-on demper losgedraaid en dat ding meegenomen. Ik kan er zeker 100 euro voor krijgen op de zwarte markt. En die eigenaar die er hard voor het gewerkt heeft in elk geval een stuk meer schade. Nee zeker top dag dus!"
:D _O-

Zou me niets verbazen als 't op bestelling is gedaan tho.
Freakie1NL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:42:
Zal je, helaas, wel nooit meer iets van horen.
Kan mij het ongeloof voorstellen als je naar je motor loopt en je dit in ene ziet. Bij mij is ooit de benzine gejat. Ja zo zielig zijn die gasten. Politie stond daar ook van te kijken.
Nou, ik werd gebeld door een collega motor-rijder die weer van een andere collega had gehoord dat "die groene" z'n dempers miste :+

Hij stond al eventjes stil vanwege een defect aan de nokkenas-sensor.. Gelegenheid maakt de dief helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[..]

Ja. Maar in jouw situatie was er toch niks aan de hand? Motor werd niet té heet, dit kan ie zo uren volhouden. Bij filerijden, offroaden, bergop rijden enz krijgt de motor ook minder koeling dan snelweg.

Gezien je motor koelde met de fan lijkt me er helemaal niks aan de hand. Volgende ritje even oogje op houden voor de zekerheid, maar zou er niet minder om slapen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

Brazos schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:24:
[...]

Komt een 'slechte' bougie vaker voor? Nog nooit gezien namelijk persoonlijk.

[...]

Zijn zelf vervangen.
Maar er komt wel veel imitatie voor tegenwoordig, was het adres waar je ze gekocht heb wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net met de post eindelijk de motortas(sen) ontvangen! Een sw-tech drybag 600 en 260. Ga proberen het in de lengterichting op de motor te plakken maar anders lukt het vast wel in de breedte. Had vorige week al een mooie beugel opgehaald in Den Haag zodat de tassen beter zijn te bevestigen.

Ben van plan nu morgen of uiterlijk maandag weg te gaan voor iets van 5 dagen. Ik dacht aan een rondje door Frankrijk. Zou het nog lukken de route des grandes Alpes te rijden? En is langs de kust ook mooi?

En kan ik af met alleen calimoto om steeds van dag tot dag mijn route te plannen en dan vandaag nog snel even bestemmingen voor elke dag te kiezen? Heb alle kampeerspullen ook binnen dus het liefst ga ik van camping naar camping. Wildkamperen kan helaas niet in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
erik23 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:56:
1x de motor platgelegd, er liep een fietspad langs het zand maar wilde me niet na 1 val gewonnen geven(maar na 2). Na de tweede val die 10 meter later gebeurde leek het me een goed idee om 1x te proberen de motor mét bepakking op te tillen dus met een lompe trek aan de motor schoot het in m'n rug. Nog een tijdje staan zeulen maar of het de rug was of het gebrek aan ontbijt, kreeg hem niet meer lekker omhoog, In Frankrijk heb ik hem wel lastiger neergelegd en veel vaker op moeten tillen, toch gek.
Til je wel achterstevoren? Zelf nog nooit mijn motor op hoeven tillen (komt zeker nog zodra ik een adventure motor of zo heb) maar zie dat op YouTube wel vaker voorbijkomen. Voorbeelden waar zelfs een kleine vrouw nog de zwaarste motoren met gemak optilt door met de rug naar de motor, door de knieën te gaan en dan de motor vastpakken en naar achteren duwen/leunen tijdens het opstaan.

YouTube: HOW TO LIFT A MOTORCYCLE OFF THE GROUND (Step By Step Guide)

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 04-09-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
warcow schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:01:
Net met de post eindelijk de motortas(sen) ontvangen! Een sw-tech drybag 600 en 260. Ga proberen het in de lengterichting op de motor te plakken maar anders lukt het vast wel in de breedte. Had vorige week al een mooie beugel opgehaald in Den Haag zodat de tassen beter zijn te bevestigen.
[...]
Het makkelijkste vind ik de tassen in de breedte vast te binden. Die SW-motech tassen komen met een set straps waarmee je ze vast kan zetten aan je motor, dat kan heel handig zijn. Zelf heb ik mijn drybag 350 vastgezet met 2 elastieken maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Had m nog niet laten zien, maar na de verkoop van mn Aprilia RSV4 heb ik nu een nieuw beest, maar dan meer gericht op rijden op de openbare weg :P

Een KTM Super Adventure 1290 S uit 2017
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qhwy40QSxdohYoJ1Yz909qEVggU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LIlw3tCrsvdCXXEMyPjg6bb.jpg?f=fotoalbum_large

Had ik veel eerder moeten doen. Ding stuurt prima, heeft zat vermogen en is 1000 keer comfortabeler dan m'n RSV4. Hoef ook niet meer continu te tanken :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
warcow schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:43:
[...]

Til je wel achterstevoren? Zelf nog nooit mijn motor op hoeven tillen (komt zeker nog zodra ik een adventure motor of zo heb) maar zie dat op YouTube wel vaker voorbijkomen. Voorbeelden waar zelfs een kleine vrouw nog de zwaarste motoren met gemak optilt door met de rug naar de motor, door de knieën te gaan en dan de motor vastpakken en naar achteren duwen/leunen tijdens het opstaan.

YouTube: HOW TO LIFT A MOTORCYCLE OFF THE GROUND (Step By Step Guide)
Ja maar heel lomp uit m'n rug getild omdat ik het probeerde met bepakking en dan kan ik niet goed bij de handgrepen. Maar gaat weer goed dus was een goede les.

Voor jouw reisje, zorg dat je op tijd(ik zou voor 16u aanhouden) een camping reserveert(even bellen) om jezelf de stress te besparen van het voor een dichte deur staan.
Gebruik zelf geen calimoto maar je zou eventueel ook gpxjes kunnen exporteren uit de TomTom MyDrive site, maar daarvoor moet je wel op de desktop site zitten, mij lukte het ook met android door de desktop site aan te vragen in chrome.

En vergeet niet wat extra gereedschap mee te nemen, stel dat je halverwege je ketting even wil spannen of er gaat iets kapot dan is het handig dat je daar de sleuteltjes voor bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Laatst had ik de motor al grondig gepoetst, maar daarbij had ik één ding achterwege gelaten. De remklauwen. Die heb ik vandaag gedemonteerd, schoongemaakt, en gecontroleerd of alle zuigertjes netjes gangbaar zijn.

Bij het losdraaien van de remklauw achter, moest ik wel héél veel kracht zetten. En toen die los kwam bleek het grootste deel van de schroefdraad uit de remklauw mee te komen. :/
Kijk je in het werkplaatshandboek, staat daar in dat die boutjes/glijpennen met 23 Nm vastgezet moeten worden. Ik denk dat iemand dit op gevoel goed-stevig-aaaaargh-vast heeft gezet. (om met de woorden van mijn vader te spreken. Vast=vast. Nog vaster = kapot!)
Kijk je op motorcyclespareparts, is alles los te krijgen... behalve de klauw in kwestie. Die kun je alleen als deel van een hele assy twv 400 euro krijgen. :/
Inmiddels een tweedehandse gevonden en besteld, dus die is onderweg. Nu de huidige maar even goed vastgezet mbv loctite en dan houdt deze het nog wel even.

Dat betekent dat bij de volgende kleine beurt de remklauw achter wordt vervangen, de remschijf achter, alle remblokjes, en het balhoofdlager.
En het kleine beurtje natuurlijk. Olie, filter, the usual. :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• warcow
Morgen vertrek ik, eerste camping is moto la grange vlak over de grens in Frankrijk. Van daaruit zie ik wel even wat het wordt, misschien even richting Normandië.

Heb de tassen uiteindelijk ook in de breedte op de motor geplaatst. Rokstraps waren eigenlijk wat te klein dus die gaan nu alleen om de onderste tas heen. Later nog maar eens een groter setje erbij bestellen.

Ik kon alles precies kwijt in de tassen, heb 3 liter water mee wat ik dagelijks aan ga vullen en genoeg eten voor 5-6 dagen.

Foto: (motor staat in mijn woonkamer tot de oprit klaar is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hi4HY88MSqTPt5QjsTQepx4nc3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAeY2fYtdrfPDRjXehEqcyZd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Kan prima in de woonkamer @warcow , mijn oom had een garage, maar zijn motoren stonden gewoon in de woonkamer _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
BoltYes schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:47:
rijden op de openbare weg [...] Super Adventure
België? :+
Pagina: 1 ... 342 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.