Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:27

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Leuk stukje zo te zien, dat is vast eens het proberen waard :) Klopt het dat de route bij punt 90 in Luxemburg stopt, en daar de snelste route naar Baton Rouge pakt incl snelweg?
Klopt ik wilde eigenlijk bij punt 90 op een camping gaan overnachten.
Blij dat ik dat niet gedaan heb, dag 1 was perfect weer, echter de volgende ochtend toen ik vertrok bij Baton Rouge lag er sneeuw..
Eigenlijk is het nog mooier als je vanuit Ech-sur_sure (ongeveer punt 90 op die route) verder naar het Oosten rijd over de 27 richting Dirbach.

Wat betreft Luxemburg vind ik (net als @DrivinUCrazy ) ten Oosten van Esch-sur-sure wel echt tof rijden.
Zeg tussen Wiltz, Esch-sur-Sure, Ettelbruck, Bettendorf, Viande, Putscheid.
Dat is wel echt een tof cirkeltje om te rijden.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16:02
Een kek tasje voor op de buddy opgehaald, een Held bagagetasje (what's in a name :z )
Een rugtas werd mij afgeraden en aangezien ik toch in de buurt rond toer en weinig meuk meeneem is dit wel ideaal. Schijfremslot, een bammetje, flesje water en telefoon past er mooi in. d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:38

botoo

💀 too old to die young

Jazzy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dat deel van de helm heeft de grootste kans om geraakt te worden bij een ongeluk. Snap zelf ook niet waarom mensen willen rijden zonder kinstuk ervoor.
Om dezelfde reden waarom jij en ik toch op twee wielen de weg opgaan ipv in blik waar je een stuk veiliger bent, waarom mensen harder rijden en harder de bocht omgaan dan veilig is, etc. etc. etc.

De mate van risico dat je wilt lopen is arbitrair want risico loop je met alles. Ik accepteer het risico dat ik een grotere kans heb om languit op het asfalt terecht kom met de motor dan met de auto en ik accepteer dat extra stukje kans op kinschade met een jethelm zo nu en dan ook. Een jethelm geeft mij weer dat extra stukje gevoel van met je kop in de wind rijden boven een integraal helm.

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:15

LankHoar

Professionele amateur

Gisteren weer dik 800 km gereden, en nu weer in CZ. Was een beter ritje dan de heenweg, want nu bijna geen regen (3 korte buitjes), en prima temperatuurtje. Lekker 130-140 in DE, dus schoot mooi op. Ben wel weer helemaal gaar vandaag, edoch minder spierpijn dan op de heenweg :+

Volgende rit volgende maand naar Zwitserland waarschijnlijk. Hoewel ik ook een uitnodigin heb om binnen CZ 7 dagen elke dag 300km te rijden. Dat lijkt me nogal veel voor binnendoorweggetjes, en om dat strak 7 dagen zo te plannen lijkt me ook wat veel van het goede. Even kijken wat het word dus, maar in ieder geval veel rijden. En dan heb ik het nog niet over mijn plannen om naar Kiev te rijden later deze zomer 8)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:53
Ik ben aan het kijken om mij ‘17 1200GS in te ruilen op een nieuwe Speed Triple. Ik mis het naked rijden toch wel een beetje. De S1000R vond ik te krapjes, dus de Speed Triple staat nu op #1. Woensdag rijden!

Nu zat ik me vandaag beetje te verdiepen in all risk verzekeringen, maar dit viel toch vies tegen qua premie en/of voorwaarden. Nu zag ik bij Interpolis enkel de eis voor een ART 4 slot, terwijl meeste verzekeraars een alarm eisen en ook nog dat hij snachts op t huisadres binnen gestald is ed. Ik kan helaas geen premie berekening maken want heb daarvoor een kenteken nodig en ken nog geen Speed Triple 1200’s op kenteken. Heeft iemand hier ervaring met Interpolis voor de motor?

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimmyvw
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:21
sham27 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:41:
Ik ben aan het kijken om mij ‘17 1200GS in te ruilen op een nieuwe Speed Triple. Ik mis het naked rijden toch wel een beetje. De S1000R vond ik te krapjes, dus de Speed Triple staat nu op #1. Woensdag rijden!

Nu zat ik me vandaag beetje te verdiepen in all risk verzekeringen, maar dit viel toch vies tegen qua premie en/of voorwaarden. Nu zag ik bij Interpolis enkel de eis voor een ART 4 slot, terwijl meeste verzekeraars een alarm eisen en ook nog dat hij snachts op t huisadres binnen gestald is ed. Ik kan helaas geen premie berekening maken want heb daarvoor een kenteken nodig en ken nog geen Speed Triple 1200’s op kenteken. Heeft iemand hier ervaring met Interpolis voor de motor?
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe motor verzekering dus ook All Risk. Mocht je een auto hebben dan kan je ook bij hun vragen of de motor daar verzekerd kan worden, dan kan je je trede meenemen op beide voertuigen. Scheelt toch een paar tientjes in de maand. Bij de ANWB in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
@sham27 Bij Interpolis moet hij 's nachts op het huisadres ook binnen staan. Alarm is inderdaad niet verplicht, wel een ART4 slot en alle op de motor aanwezige sloten (dus stuurslot bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb je de R1250R ook al eens bekeken? Rijdt erg gaaf en is net even groter dan de S1000R. En het vermogen is wat bruikbaarder - meer down low.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:25

Vind het juist wel meevallen dat All Risk. T7 bij KNMV, 7 jaartjes, €50,- in de maand.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat scheelt ook vrijwel niets in de catalogus prijs ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
Wat zou het zijn? €100,- in de maand? Alleszins redelijk lijkt me.

Had overigens rekening gehouden met het verschil in catalogusprijs.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Iemand anders kan dat toch te duur vinden.
Ik weet ook niet hoeveel kilometers je dan invult, maar bijvoorbeeld knmv heeft <8, 8-15, >15 duizend kilometer. En wel of geen rechtsbijstand erbij, en wel of geen opzittendenverzekering erbij. En zo zijn er meer variabelen die het vergelijken lastiger maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:39:
Dat scheelt ook vrijwel niets in de catalogus prijs ;)
Mijn R1250RS met catalogusprijs van ~22k is ook 5 tientjes in de maand. Heb dan niet gekozen voor nieuwwaarde regeling, afschrijving verzekeren vind ik maar maf (en relatief erg kostbaar, potentieel max een paar duizend euro verzekeren voor meer dan een tientje in de maand).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:38:
Iemand anders kan dat toch te duur vinden.
Ik weet ook niet hoeveel kilometers je dan invult, maar bijvoorbeeld knmv heeft <8, 8-15, >15 duizend kilometer. En wel of geen rechtsbijstand erbij, en wel of geen opzittendenverzekering erbij. En zo zijn er meer variabelen die het vergelijken lastiger maken.
Als je een fiets van €20k koopt kan ik me het moeilijk voorstellen dat je dat te duur vind.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16:32
LankHoar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:08:
Gisteren weer dik 800 km gereden, en nu weer in CZ. Was een beter ritje dan de heenweg, want nu bijna geen regen (3 korte buitjes), en prima temperatuurtje. Lekker 130-140 in DE, dus schoot mooi op. Ben wel weer helemaal gaar vandaag, edoch minder spierpijn dan op de heenweg :+

Volgende rit volgende maand naar Zwitserland waarschijnlijk. Hoewel ik ook een uitnodigin heb om binnen CZ 7 dagen elke dag 300km te rijden. Dat lijkt me nogal veel voor binnendoorweggetjes, en om dat strak 7 dagen zo te plannen lijkt me ook wat veel van het goede. Even kijken wat het word dus, maar in ieder geval veel rijden. En dan heb ik het nog niet over mijn plannen om naar Kiev te rijden later deze zomer 8)
Nice, en dat op een chopper - doe ik je niet na. Ik heb afgelopen weekend 1000 km gereden en toertochtjes van ~150 per dag gereden. Daarmee was ik al een halve dag bezig, omdat het berg op, berg af ging. Als je 300 km op een dag binnendoor rijdt, dan is dat best pittig om 7 dagen vol te houden. Lijkt mij dan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:08
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:38:
En zo zijn er meer variabelen die het vergelijken lastiger maken.
Regio is ook een leuke. Net als je no claim korting. Voorwaarden zullen onderling ook wel verschillen. Voor de mijne was er geen verplichting tot binnen stallen, maar dat doe ik wel en ik heb dan zelfs 2 ART sloten: een schijfremslot en een dikke ketting aan een muuranker. Ik heb er ook nog een alarm op zitten met certificaat, maar die gebruik ik niet als ik in de parkeergarage staat, want die trekt alleen maar de accu leeg in een week tijd (actually: hij gaat automatisch uit na 7 dagen meen ik).
Mijn wegversperring is ook all-risks verzekerd, met opzittenden en zelfs tegen aankoopwaarde voor 3 jaar. En dat kost nog geen €90/mnd. Ik heb wel een flink aantal jaren no claim opgebouwd (nog nooit geclaimd) dus dat zal er wel mee te maken hebben.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:50
Requiem19 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:49:
Mijn Schuberth C3 Pro is inmiddels 5 jaar oud. Tijd voor wat nieuws!

Wie kan mij adviseren? :-).

Voor mij belangrijk:

- STIL (of zo stil mogelijk iig)
- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort
- ruimte om communicatie in te bouwen

Welke nieuwe modellen zijn er op de markt waar ik naar moet kijken?
Ik heb een maand geleden een C3 Pro aangeschaft. Ondanks zijn leeftijd nog steeds een top helm hoor. Ik heb ook gekeken naar de Neotec II, maar mn comms passen er minder goed op met hun eigen slots enzo.

Plus de prijs... 350 euro voor een C3 Pro is echt een heel goede prijs voor wat je krijgt.
noes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:07:
[...]

Heb je de R1250R ook al eens bekeken? Rijdt erg gaaf en is net even groter dan de S1000R. En het vermogen is wat bruikbaarder - meer down low.
Ja, wilde ik ook aanraden. Heb zelf een '17 R1200R. Wilde ook perse naked, met goede bagage features. Dat ik uitkwam op deze motor was heel mooi, want ik ben uiteindelijk ook groot fan van het boxerblok in een naked bike.

[Voor 25% gewijzigd door BioHazard op 08-06-2021 09:00]

Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 11 Pro 256Gb // HP Elitebook 830 G7
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
En hou er rekening mee dat een C4 een totaal andere pasvorm heeft dan een C3 pro! Ik ben vorig jaar van een C3 naar een C4 overgestapt maar heb die gelukkig na 1 ritje weer kunnen inruilen voor een C3 pro omdat ik na een half uur rijden knallende hoofdpijn kreeg.

Mijn vriendin heeft dit jaar een C4 gepast maar die kreeg gelijk al last van de pasvorm en heeft ook weer voor een C3 pro gekozen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:57

Chakotay

Lick here to continue

Wat een bedragen allemaal, ik betaal €22,44 per kwartaal voor de Caponord :+

Alleen WA met 9 opgebouwde jaren, een 20 jaar oude motor met 125k op de teller allrisk verzekeren kost per jaar meer dan de vervangingswaarde.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Jolke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Nice, en dat op een chopper - doe ik je niet na. Ik heb afgelopen weekend 1000 km gereden en toertochtjes van ~150 per dag gereden. Daarmee was ik al een halve dag bezig, omdat het berg op, berg af ging. Als je 300 km op een dag binnendoor rijdt, dan is dat best pittig om 7 dagen vol te houden. Lijkt mij dan. :)
Ik verlang inmiddels wel naar een kuip / clubstyle fiets, mijn nek doet nog zeer wanneer ik aan de heenweg denk :+

En inderdaad, 300 km lijkt mij erg ambitieus. Je moet er ook van genieten. Dat zal de eerste 1-2-3 dagen vast gaan, maar 7 dagen volle bak rijden lijkt me vrij pittig. Even kijken hoe dit groepje dat in gedachten had (deze jongens rijden al vaker samen, ik ben door 1 van hen meegevraagd - wellicht ben ik de onervaren newb hier :D ).

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09-06 17:14

matthewk

Ubernoob

Denk erover na om, nu we bijna klaar zijn met de verbouwingegn, toch weer een motor te kopen.

Ik heb vrijdag a.s. een rit bij Harley Davidson met de low rider s, maar merkte in de showroom dat dit echt niet fijn zat. Ben zelf 1.93 dus mijn knieen kwamen zelfs met forward controls best fel boven de tank uit. Houd van het model, en niets klinkt voor mij zo mooi als een Harley maar als ik 20k neertel voor een motor wil ik wel dat hij volledig in orde is. Tijdje geleden met de road glide gereden, maar dat was een schip.

Dus a.s. zaterdag ook maar bij Keram een testritje geboekt voor de 750GS. De 850GS stond er ook, maar volgens de dealer was het ondanks zijn hogere zitpositie niet echt een comfortabele machine om veel op de weg mee te rijden. Heb hiervoor altijd ADV gereden.

Ook nog eens gaan kijken bij Honda (vorige was een cb500x en was erg tevreden) en Ducati. Als de testrit a.s. zaterdag bevalt dan zullen er vast meer volgen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BioHazard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:57:
[...]

[...]

Ja, wilde ik ook aanraden. Heb zelf een '17 R1200R. Wilde ook perse naked, met goede bagage features. Dat ik uitkwam op deze motor was heel mooi, want ik ben uiteindelijk ook groot fan van het boxerblok in een naked bike.
Ja he! Is echt een ondergewaardeerde motor. Zelf uiteindelijk op de RS uitgekomen, de R was mij nét te klein. Schoof met mn kont steeds tegen het passagierszadel aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
Chakotay schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:19:

Alleen WA met 9 opgebouwde jaren, een 20 jaar oude motor met 125k op de teller allrisk verzekeren kost per jaar meer dan de vervangingswaarde.
Leuke vergelijking. Als we dan toch bezig zijn: ik betaalde nog geen €50 per jaar voor WA op de RT. Je moet wel even zelf zoeken naar de goedkoopste verzekering, want die vergelijkingssites slaan een boel aanbieders over, of geven de verkeerde data. Zelf even de tijd nemen om te zoek levert wat dat betreft best wel wat op. Standaard naar KNMV of ANWB gaan is niet altijd het verstandigste, hoewel ik nu voor de auto bij de ANWB de beste deal kreeg. De BMW dealer kwam zelf met Alianz aan, maar die was ook weer een paar honderd per jaar duurder. De verzekering deed nl in eerste instantie even moeilijk gezien de catalogusprijs van de motor en de regio (Rotterdam). Er moest dus een pipo aan te pas komen om te accorderen. Ik heb dus 2 dagen alleen met WA rondgereden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Even een tip voor verzekeringen: Neem altijd een opzittenden- (of inzittenden) verzekering bij een voertuigverzekering. Wij zijn er afgelopen jaar (helaas) achter gekomen dat daar ruime vergoedingen door uitgekeerd kunnen worden na een ongeval met letsel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999

Chakotay

Lick here to continue

@Waaj zeker nuttig inderdaad, net als verhaal-rechtsbijstand. Vooral bij file-ongelukjes in de motor is dat best zinnig om te hebben als je daadwerkelijk wat uitgekeerd wil zien.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:27:
@Waaj zeker nuttig inderdaad, net als verhaal-rechtsbijstand. Vooral bij file-ongelukjes in de motor is dat best zinnig om te hebben als je daadwerkelijk wat uitgekeerd wil zien.
Die heb ik als onderdeel van mn normale rechtsbijstand (module verkeer heet het dan). Erg blij mee door een auto ongeluk waarbij mijn tegenpartij onverzekerd is. En met 2 auto's en 2 motoren een stuk goedkoper dat centraal te regelen.
Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:26:
Even een tip voor verzekeringen: Neem altijd een opzittenden- (of inzittenden) verzekering bij een voertuigverzekering. Wij zijn er afgelopen jaar (helaas) achter gekomen dat daar ruime vergoedingen door uitgekeerd kunnen worden na een ongeval met letsel.
Deze heb ik nog niet, maar wil ik wel (door bovenstaand auto ongeluk wel met de neus op feiten gedrukt). Maar... ook deze heb ik liever centraal (en voor het hele 'gezin'). Iemand tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:29:

[...]

Deze heb ik nog niet, maar wil ik wel (door bovenstaand auto ongeluk wel met de neus op feiten gedrukt). Maar... ook deze heb ik liever centraal (en voor het hele 'gezin'). Iemand tips?
Volgens mij gaat dat per voertuig, en geldt dan voor alle inzittenden, ongeacht of dat jezelf, je vrouw en je kinderen zijn, of die leuke liftster die je langs de kant van de weg hebt opgepikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Volgens mij gaat dat per voertuig, en geldt dan voor alle inzittenden, ongeacht of dat jezelf, je vrouw en je kinderen zijn, of die leuke liftster die je langs de kant van de weg hebt opgepikt.
Probleem is dat ik maar in/op één voertuig tegelijkertijd kan rijden, maar er dan wel voor 4 moet betalen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:33:
[...]

Probleem is dat ik maar in/op één voertuig tegelijkertijd kan rijden, maar er dan wel voor 4 moet betalen :9
En dan te bedenken dat het ideale aantal motoren N+1 is :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:19:

Ik was ook verbaasd ja... ik betaal 140 euro per jaar voor een WA+ verzekering. Motor is 17 jaar oud met 35k op de teller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:23
Ik betaal 30 euro per maand voor:

Africa twin
Ktm 990
yamaha xj 550 seca

Dat is 120 per jaar per fiets ongeveer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
Je kunt toch niet sec de bedragen vergelijken? Premie wordt bepaald door de regio waar je woont, welke dekking (duh!), schadevrije jaren, aantal km, je leeftijd en blijkbaar zijn er maatschappijen die nog een optionele winterstop hebben.
Toen ik mijn eerste motor ging verzekeren kreeg ik meteen al 45% korting omdat ik al 27 was. Nu ben ik iets ouder, maar heb nog steeds geen schade gehad dus zit ik ergens aan de bovenkant van de ladder met no claim korting. Vandaar ook die paar tientjes per jaar voor de RT. Dat ging echt nergens over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat was mijn punt, dat er heel veel variabelen zijn die meespelen die een vergelijking lastig maken. En vervolgens gaan we allemaal bedragen roepen. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:18
Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:07:
En hou er rekening mee dat een C4 een totaal andere pasvorm heeft dan een C3 pro! Ik ben vorig jaar van een C3 naar een C4 overgestapt maar heb die gelukkig na 1 ritje weer kunnen inruilen voor een C3 pro omdat ik na een half uur rijden knallende hoofdpijn kreeg.

Mijn vriendin heeft dit jaar een C4 gepast maar die kreeg gelijk al last van de pasvorm en heeft ook weer voor een C3 pro gekozen.
Als alles mee zit ga ik vanmiddag even langs de winkel om een C3 Pro te passen, dat is de basis van de Schuberth E1, die dan weer de basis is voor de Touratech Aventuro Mod en die zijn hier momenteel weer erg aantrekkelijk van prijs (ten opzichte van een Schuberth E1). Zo goed als identieke helmen trouwens, alleen een iets andere topventilatie, een straphouder voor als je hem gebruikt met crossbril en een iets (persoonlijk vind ik beter) ander uiterlijk.

Heb nu een gewone C3, maar daar zit wellicht ook al een beetje pasvormverschil met de C3 Pro, dus eerst even kijken hoe die zit voor dat ik ga bestellen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:36:
Dat was mijn punt, dat er heel veel variabelen zijn die meespelen die een vergelijking lastig maken. En vervolgens gaan we allemaal bedragen roepen. :P
Tuurlijk gaan we bedragen roepen, dat is juist wel handig: want eenieder zet je er ook bij wat voor een fiets die heeft, hoe oud en welke dekking. Dan kan je dus wel degelijk een vergelijking maken. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:34
Ik heb een tijd voor de grap gekeken hoeveel ik zou moeten dokken voor bijv een S1000XR hier in Duitsland, dat bedrag kwam uit op een kleine 336euro per maand voor een vol kasko verzekering. En dit is inkl 5 schade vrije jaren, ik blijf dit toch echt van de pot gerukt hoe veel geld ze durven te vragen voor een verzekering.

In Nederland is dit minder dan de helft qua kosten per jaar, voor dezelfde motor en voor de zelfde persoon.

PS, ik woon in Duitsland dus ik kan er nooit onderuit komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik betaal €4,50 ofzo per maand voor mijn Hawk :')

....gecompenseerd door tijdens een ritje van net 150km vier keer te moeten tanken... 8)7 ;w

[Voor 48% gewijzigd door Vrijdag op 08-06-2021 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
Jolke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Tuurlijk gaan we bedragen roepen, dat is juist wel handig: want eenieder zet je er ook bij wat voor een fiets die heeft, hoe oud en welke dekking. Dan kan je dus wel degelijk een vergelijking maken. ;)
Nee, want je zit met pakket kortingen, postcodes etc. Is echt useless

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:07:
Dat komt omdat er een extra voering in zit tov de C3. Ik had hiervoor een andere helm en rij nu vol tevredenheid rond met een C4 Pro. Die zachte voering maakt 'm inderdaad in eerste instantie wat krapper, maar ik heb gemerkt dat het beter wordt als ie even gedragen is. Maar je moet idd wel even opletten. Als ie écht veel te strak zit, moet je het niet doen. Het is net als met schoenen, die kunnen ook uitlopen, maar als je 46 hebt, gaat een 44 niet zover uitlopen vrees ik. Blijft een moeilijk onderwerp, helmen en pasvorm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
Jolke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:48:
[...]
Nou nee. Want leeftijd en regio speelt ook een rol. Toen ik van Gorinchem naar Rotterdam verhuisde, kreeg ik een 'naheffing' voor de verzekering van de GSA. En als jij 20 bent, betaal je ook nog net de hoofdprijs voor een verzekering. Noem dan alle variabelen, dán kan iemand een goede vergelijking maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
Mag ik voorstellen dat mensen de verzekeringen willen vergelijken dat gewoon doen op independer of andere vergelijkingssites :D

Af en toe je verzekeringen eens onder de loep nemen kan in ieder geval geen kwaad.
Net als dat je voor jezelf altijd moet uitmaken of je het niet beter gewoon zelf kan betalen wanneer er ooit iets gebeurd.
Ipv jarenlang de volle mep te betalen, zodat mocht er iets gebeuren je het door de verzekering kan laten betalen (En jij daarna weer aan hen door het verlies aan schadevrije jaren :) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jolke
Zullen we het dan maar weer over loud pipes hebben? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Loud is ook maar relatief

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
Waaj schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:23:
@sham27 Bij Interpolis moet hij 's nachts op het huisadres ook binnen staan. Alarm is inderdaad niet verplicht, wel een ART4 slot en alle op de motor aanwezige sloten (dus stuurslot bijvoorbeeld).
Ow serieus. Ik vind die voorwaarden niet echt duidelijk bij Interpolis. Zag de eis voor t slot ook wel op de site staan maar niet in de voorwaarden.

@SavageBrother ik kwam dus op 135 all risk voor de speed triple. De 1200GS was 90. Komt ook doordat ik pas 1-2 schadevrije jaren heb denk. De GS heb ik nu WA+ voor 25. Maar die heeft wat betere valbescherming.

@noes de 1250R vind ik niet zo mooi en de 1250RS wel mooier maar word er niet hebberig van..

[Voor 25% gewijzigd door sham27 op 08-06-2021 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

matthewk schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:24:
Denk erover na om, nu we bijna klaar zijn met de verbouwingegn, toch weer een motor te kopen.

Ik heb vrijdag a.s. een rit bij Harley Davidson met de low rider s, maar merkte in de showroom dat dit echt niet fijn zat. Ben zelf 1.93 dus mijn knieen kwamen zelfs met forward controls best fel boven de tank uit. Houd van het model, en niets klinkt voor mij zo mooi als een Harley maar als ik 20k neertel voor een motor wil ik wel dat hij volledig in orde is. Tijdje geleden met de road glide gereden, maar dat was een schip.

Dus a.s. zaterdag ook maar bij Keram een testritje geboekt voor de 750GS. De 850GS stond er ook, maar volgens de dealer was het ondanks zijn hogere zitpositie niet echt een comfortabele machine om veel op de weg mee te rijden. Heb hiervoor altijd ADV gereden.

Ook nog eens gaan kijken bij Honda (vorige was een cb500x en was erg tevreden) en Ducati. Als de testrit a.s. zaterdag bevalt dan zullen er vast meer volgen.
Wanneer je een Harley wilt, dan moet je gewoon een Harley gaan rijden :+ Er is bijna een onbeperkte hoeveelheid mods beschikbaar voor Harley, dus er valt echt wel wat aan te passen om het voor jou ook fijn te laten zitten. Zelf vond ik bijvoorbeeld de Sportsters niet fijn rijden, daar was mijn postuur ook niet goed voor. Nu rijd ik een Dyna, en i.c.m. met pullback risers is dat heerlijk. Ik ben echter niet bijster lang, dus kan je minder goed adviseren over specifieke mods hierover. Zou eens kijken op een specifiek Harley forum, daar weten ze vast wel raad.

En Lowrider S Softail, dat is gewoon echt een vette bike! Geen Dyna meer helaas, but the next best thing :P

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BioHazard
Jolke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:14:
Kijk uit, anders trigger je de mensen uit dit topic:
Waarom accepteren we extreme motorfietsgeluidsoverlast?

:P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Alleen op dijkweggetjes :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

oOo Blijf het leuk vinden oOo

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Als ik plaatjes ga posten van luidt pijpen krijg ik een ban :-(

/edit, verdomd, ik heb er tóch eentje gevonden, klikken op eigen risico:

spoiler:

8) :7

[Voor 33% gewijzigd door Vrijdag op 08-06-2021 15:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik was vorig weekend en dagje in Heusden, erg veel motorrijders daar.
Rijd er op een gegeven moment dude op een Harley voorbij met compleet open pijpen er onder met een jas aan waar dit dus achterop stond...
Volgens mij was hij aan het trollen.. >:)

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BioHazard
Bommes schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Ik was vorig weekend en dagje in Heusden, erg veel motorrijders daar.
Rijd er op een gegeven moment dude op een Harley voorbij met compleet open pijpen er onder met een jas aan waar dit dus achterop stond...
Volgens mij was hij aan het trollen.. >:)
Dat soort gevallen zijn ook de aanleiding van dat andere topic, maar vervolgens worden we daar door velen over een kam geschoren. Dan heb ik al geen zin meer in discussie hehe.

Ik ga straks na het werk de motor nog even stal van halen, even uitwaaien. :9~

Begin Juli op de motor naar Oostenrijk/Noord Italië. Ongelooflijk veel zin in...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Als iemand dat wil doen dikke prima.
Maar dan niet janken als je een prent aan de broek krijgt.

Hier is het momenteel echt drama met auto's die "te rijk" lopen, knallende uitlaten overal.
Nu vind ik het persoonlijk niet zo'n punt maar ben benieuwd hoe ze dat willen aanpakken, afsluiten van wegen voor auto's zie ik ze nog niet snel doen.

Iets waar ik mij meer aan irriteer is kinderen die krijsen/janken en ouders die niet ingrijpen. manmanman dan zit je ergens rustig in de natuur/museum/supermarkt/thuis en dan begint er zo'n kind te krijsen, dat is erger dan welke verbrandingsmotor ter wereld.... en het lijkt wel alsof ouders geen fuck geven... lekker laten krijssen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
BioHazard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Dat soort gevallen zijn ook de aanleiding van dat andere topic, maar vervolgens worden we daar door velen over een kam geschoren. Dan heb ik al geen zin meer in discussie hehe.

Ik ga straks na het werk de motor nog even stal van halen, even uitwaaien. :9~

Begin Juli op de motor naar Oostenrijk/Noord Italië. Ongelooflijk veel zin in...
Let op je uitlaat want in Oostenrijk zijn er wegen met dB beperking ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
Heb ook mega zin om weg zeg, ongelofelijk. Met een beetje geluk tikken we ergens eind augustus de Zwarte Zee aan.

Vandaag overigens Quadlock systeem beginnen gekregen. Mirror mount voor boven het schermpje op de T7, demping en case. Van 't weekend hopelijk eens uittesten.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BioHazard
kneusteun schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Let op je uitlaat want in Oostenrijk zijn er wegen met dB beperking ;)
Ik rijd met een fabrieks Akrapovic van BMW met ekeur, en met DB killer. Waarschijnlijk net te luid voor de Oostenrijkse wetgeving. Maar ik dacht gelezen te hebben dat het daar puur gaat over de typegoedkeuring van je motor, en het aantal decibel wat daar opgegeven is.
SavageBrother schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:
Heb ook mega zin om weg zeg, ongelofelijk. Met een beetje geluk tikken we ergens eind augustus de Zwarte Zee aan.

Vandaag overigens Quadlock systeem beginnen gekregen. Mirror mount voor boven het schermpje op de T7, demping en case. Van 't weekend hopelijk eens uittesten.
Ik heb een Rider 400 nu nog. Maar TomToms iOS app bevat nu ook route/GPX support. Dus ik ben ook erg aan het twijfelen om over te gaan op een Quadlock setup.

[Voor 37% gewijzigd door BioHazard op 08-06-2021 15:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
BioHazard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Ik rijd met een fabrieks Akrapovic van BMW met ekeur, en met DB killer. Waarschijnlijk net te luid voor de Oostenrijkse wetgeving. Maar ik dacht gelezen te hebben dat het daar puur gaat over de typegoedkeuring van je motor, en het aantal decibel wat daar opgegeven is.
Ja helaas niet, best veel motoren voldoen fabrieks af lang niet aan die eisen.
Bijna niet 1 zelfs... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BioHazard
kneusteun schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:22:
[...]

Ja helaas niet, best veel motoren voldoen fabrieks af lang niet aan die eisen.
Bijna niet 1 zelfs... 8)7
Hoe bedoel je helaas niet? Kijken ze niet naar typegoedkeuring bedoel je? Ik kan de originele uitlaat er altijd even onder schroeven, 5 minuten werk gelukkig.

Maar dat veel motoren niet voldoen was toen ook de grap, toen ze met die maatregel kwamen. Zelfs enkele Oostenrijkse politie motoren voldoen niet.
kneusteun schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:29:
Nee het decibel plafond lag zo laag dat bijna niets of niemand voldoet
Mijn R1200R gelukkig wél. :>

[Voor 17% gewijzigd door BioHazard op 08-06-2021 15:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Nee het decibel plafond lag zo laag dat bijna niets of niemand voldoet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

De gemiddelde stofzuiger maakt db technisch al meer herrie... maar daar komt ook geen verbod op...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
cooper_s1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:36:
De gemiddelde stofzuiger maakt db technisch al meer herrie... maar daar komt ook geen verbod op...
Jammer maar helaas wel XD
Daarom is er nu in de EU een beperking van wattage op stofzuigers met snoer, en de reden dat dyson dus nu alles op accu doet :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

kneusteun schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Jammer maar helaas wel XD
Daarom is er nu in de EU een beperking van wattage op stofzuigers met snoer, en de reden dat dyson dus nu alles op accu doet :*)
Wordt er dan écht alles gereguleerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
sham27 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:27:
[...]
Ow serieus. Ik vind die voorwaarden niet echt duidelijk bij Interpolis. Zag de eis voor t slot ook wel op de site staan maar niet in de voorwaarden.
Je kunt er gewoon vanuit gaan dat als je een motor tegen diefstal verzekert, je er een ART4 slot op moet hebben. Dat lijkt mij niet heel erg ingewikkeld. En als je een alarm hebt, moet ie voldoen aan de voorwaarden (stalen plaat eronder zodat ze 'm niet van buitenaf kunnen manipuleren) en jaarlijks keuren dacht ik.
Dus ook al is het een simpel schijfremslot waar de dieven om lachen, als er ART4 of 5 op staat, heb je voldaan en is het goed. Daarom heb ik zo'n ABUS muuranker gemonteerd. Die is zelf ook al ART4, de ketting zelfs 5 en het schijfremslot is 4. Overkill? Misschien, maar bij mij hebben ze geen reden om te zeuren als ie gejat wordt. Ik heb foto's gemaakt van hoe hij op slot staat normaal gesproken. Het is onmogelijk om 'm mee te nemen zonder sporen achter te laten. En erg veel werkruimte hebben ze niet. Bovendien moeten ze in de parkeergarage inbreken, en zullen ze wel op video staan. Kom maar halen, denk ik dan... :+ Binnen 3 jaar graag, dan schrijf ik er niet al teveel op af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
@cooper_s1 Pas maar op anders worden we hier ook gereguleerd, omdat we van het MOTOR-topique afwijken. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Jolke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
@cooper_s1 Pas maar op anders worden we hier ook gereguleerd, omdat we van het MOTOR-topique afwijken. ;)
:D :D
|:( 8)7

Uiteindelijk moet je in de foetus houding in een hoekje gaan zitten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
cooper_s1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:47:
[...]
Wordt er dan écht alles gereguleerd?
Tuurlijk. Als jij op je werk niet blootgesteld mag worden aan meer dan zoveel dB, is het een beetje gek als je thuis ineens wél meer dB mag maken met je stofzuiger of boor-, schuur of zaagmachine. Dus ja, alles wordt gereguleerd. Anders hebben de regulatoren niets te doen 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
mphilipp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Je kunt er gewoon vanuit gaan dat als je een motor tegen diefstal verzekert, je er een ART4 slot op moet hebben. Dat lijkt mij niet heel erg ingewikkeld. En als je een alarm hebt, moet ie voldoen aan de voorwaarden (stalen plaat eronder zodat ze 'm niet van buitenaf kunnen manipuleren) en jaarlijks keuren dacht ik.
Dus ook al is het een simpel schijfremslot waar de dieven om lachen, als er ART4 of 5 op staat, heb je voldaan en is het goed. Daarom heb ik zo'n ABUS muuranker gemonteerd. Die is zelf ook al ART4, de ketting zelfs 5 en het schijfremslot is 4. Overkill? Misschien, maar bij mij hebben ze geen reden om te zeuren als ie gejat wordt. Ik heb foto's gemaakt van hoe hij op slot staat normaal gesproken. Het is onmogelijk om 'm mee te nemen zonder sporen achter te laten. En erg veel werkruimte hebben ze niet. Bovendien moeten ze in de parkeergarage inbreken, en zullen ze wel op video staan. Kom maar halen, denk ik dan... :+ Binnen 3 jaar graag, dan schrijf ik er niet al teveel op af.
Ja daar ga ik ook wel vanuit. Maar ben vooral benieuwd naar de aanvullende eisen. Veel verzekeraars hoeven geen alarm als hij thuis binnen staat maar bijv wel als hij ergens anders overnacht. Mijn motor overnacht heel vaak bij mijn vriendin in de garage, soms staat hij daar weken of maanden. Nu geen probleem want heb alarm, maar die heeft de speed triple niet (en inbouwen van SCM gekeurd alarm is prijzig). Dus zoek een verzekeraar zonder alarm eis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Nu online
Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Dat willen ze je wel doen geloven, maar als je doorvraagt kun je ook een algemene die voor meerdere voertuigen geldig is. Heb het zelf vorig jaar ook laten aanpassen naar per voertuig die verzekering naar 1 algemene voor alle voertuigen binnen de familie. Scheelde best veel.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
BioHazard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:
[...]

[...]

Ik heb een Rider 400 nu nog. Maar TomToms iOS app bevat nu ook route/GPX support. Dus ik ben ook erg aan het twijfelen om over te gaan op een Quadlock setup.
Ziet er wel kwalitatief goed uit allemaal hoor. Redelijk prijzig wel voor m'n gevoel, maar ja, dat lijkt wel de rode draad in deze hobby. Hoesje is wel wat dikker dan dat ik lief heb trouwens. Ik ga het gewoon eens uitproberen en als het niet bevalt maak ik het schoon en stuur ik het terug.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Dat willen ze je wel doen geloven, maar als je doorvraagt kun je ook een algemene die voor meerdere voertuigen geldig is. Heb het zelf vorig jaar ook laten aanpassen naar per voertuig die verzekering naar 1 algemene voor alle voertuigen binnen de familie. Scheelde best veel.
Dat is interessant om te weten. Heb je al jouw voertuigen bij dezelfde verzekeringsmaatschappij of kan dat ook als ze bij verschillende maatschappijen zijn ondergebracht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
sham27 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Mijn motor overnacht heel vaak bij mijn vriendin in de garage, soms staat hij daar weken of maanden. Nu geen probleem want heb alarm, maar die heeft de speed triple niet (en inbouwen van SCM gekeurd alarm is prijzig). Dus zoek een verzekeraar zonder alarm eis.
Misschien is dan zo'n Abus muuranker een optie. Best even een klus om te installeren vanwege de keilbouten, en je moet ook een zware ketting hebben, maar het is wel een stuk piece of mind. Uiteraard is ie zo los met een slijptol of grote knipperd, maar zonder sporen achter te laten, krijgen ze je motor dan niet weg. Muuranker is ART4, en je kunt het afmaken met een (duur) Abus ART5 kettingslot (je moet iets hebben om door dat anker te steken). Abus heeft ook ART4 kettingen. Je zou kunnen vragen of dat ook voldoende is.

Mocht je ook een schrijfremslot willen, moet je even kijken of je die niet beiden van Abus kunt nemen. Zij hebben nl een 1 sleutelsysteem. Dan heb je dus 1 sleutel voor beide sloten (ketting/schrijfrem). Heeft niet elk slot, maar dat kun je nakijken. Niet elke webshop werkt daaraan mee, maar het is (vind ik) de moeite waard om te informeren. Hoe minder sleutels, hoe beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 18:40
Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Dat is interessant om te weten. Heb je al jouw voertuigen bij dezelfde verzekeringsmaatschappij of kan dat ook als ze bij verschillende maatschappijen zijn ondergebracht?
Volgens mij maakt het niet uit bij welke verzekeringsmaatschappij ze verzekerd zijn als je een algemene inzittendenverzekering / opzittendenverzekering. Waar je dan alleen even rekening mee moet houden is dat de verzekering echt op jou als persoon geregistreerd staat.

Zou bijvoorbeeld een kennis je motor uitlenen en een ongeluk krijgen, zou hij dan niet meer verzekerd zijn volgens de opzittendenverzekering omdat die niet meer op het voertuig staat, maar op jou als persoon.

Bij mensen die vaak een ander in/op hun voertuigen laten rijden kan dat dus nog wel iets zijn om even over na te denken.

[Voor 7% gewijzigd door UTwizard op 08-06-2021 17:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 21:24
Vrijdag schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:50:
Ik betaal €4,50 ofzo per maand voor mijn Hawk :')

....gecompenseerd door tijdens een ritje van net 150km vier keer te moeten tanken... 8)7 ;w
De tankstations hebben in Zeeland weer winst gedraaid dankzij jou.

En @Frans92, @Maegrim, @Will_M en ik maar BMW’s proberen aan te aan te slingeren dmv duwen en startkabels.

Voor de mensen die het nog niet weten, als drie man je motor probeert aan te duwen omdat je accu leeg is gaat het startknopje indrukken echt geen verschil maken 8)7 Oh dat hoeft dus niet?!?

[Voor 0% gewijzigd door R0y. op 08-06-2021 18:08. Reden: Wel de goede taggen]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mphilipp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Misschien is dan zo'n Abus muuranker een optie. Best even een klus om te installeren vanwege de keilbouten, en je moet ook een zware ketting hebben, maar het is wel een stuk piece of mind. Uiteraard is ie zo los met een slijptol of grote knipperd, maar zonder sporen achter te laten, krijgen ze je motor dan niet weg. Muuranker is ART4, en je kunt het afmaken met een (duur) Abus ART5 kettingslot (je moet iets hebben om door dat anker te steken). Abus heeft ook ART4 kettingen. Je zou kunnen vragen of dat ook voldoende is.
Ons nieuwe huis heeft al zo'n anker geïnstalleerd (kwamen we achter toen vorige bewoner net voor vertrek zijn houtstapel verwijderd had). Wat voor slot is daar een beetje makkelijk doorheen te doen? Hij moet zorgen dat de Suzuki SV van mijn vrouw daar niet onbedoeld weggehaald wordt. Moet zo'n ding net lang genoeg zijn om de motor te halen (en dus een beetje op spanning staan) of mag hij de grond ook raken? Ik snap dat op de grond ervoor zorgt dat geboefte meer kracht kan zetten op een grote betonschaar, maar ik zie mijn vrouw niet elke keer een hele zware ketting om de motor spannen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
gwystyl schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Moet zo'n ding net lang genoeg zijn om de motor te halen (en dus een beetje op spanning staan) of mag hij de grond ook raken? Ik snap dat op de grond ervoor zorgt dat geboefte meer kracht kan zetten op een grote betonschaar, maar ik zie mijn vrouw niet elke keer een hele zware ketting om de motor spannen.
Officieel 'mag' ie de grond niet raken. Maar eerlijk gezegd, als ze al in je schuur staan, maakt het allemaal niets meer uit. Er zijn ook portable hydraulische knippers en slijptollen op accu en daar is niets tegen bestand. Ik laat die ketting ook lekker liggen; het ding weegt 7kg geloof ik. Ooit nam ik dat ding nog mee met de GSA, maar nu doe ik dat niet meer. Alarm, stuurslot en schijfremslot, daar mag de verzekering het mee doen als ik op pad ben. Ik geloof dat zo'n ketting 1.2m is. Je hoeft niet de hele ketting op te tillen, dus dan valt het wel mee. Het is om de verzekering tevreden te houden, zeg ik altijd maar. Als ze 'm willen stelen, pakken ze 'm wel. Maar liever een die makkelijker mee te nemen is, dus wat dat betreft scheelt het wel iets natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Nu online
Waaj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Alles bij 1 maatschappij. Als de gl1800 helemaal klaar is ga ik voor die wel weer even uitvogelen of het genoeg scheelt om die eventueel elders onder te brengen aangezien die dan getaxeerd wordt en allRisk verzekerd gaat worden.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

Heeft iemand deze bandentest ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
noes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:07:
[...]

R1250RS is wel significant goedkoper in de verzekering zeg. 70 euro..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sham27 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:11:
[...]

R1250RS is wel significant goedkoper in de verzekering zeg. 70 euro..
En rijdt ook geweldig :Y

Denk dat het verschil in premie komt omdat de RS als 'tour' geclassificeerd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gwystyl schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:41:
[...]

Ons nieuwe huis heeft al zo'n anker geïnstalleerd (kwamen we achter toen vorige bewoner net voor vertrek zijn houtstapel verwijderd had). Wat voor slot is daar een beetje makkelijk doorheen te doen? Hij moet zorgen dat de Suzuki SV van mijn vrouw daar niet onbedoeld weggehaald wordt. Moet zo'n ding net lang genoeg zijn om de motor te halen (en dus een beetje op spanning staan) of mag hij de grond ook raken? Ik snap dat op de grond ervoor zorgt dat geboefte meer kracht kan zetten op een grote betonschaar, maar ik zie mijn vrouw niet elke keer een hele zware ketting om de motor spannen.
Wat makkelijk is een "lasso" ketting, met een groot oog aan één uiteinde - je kan zo vrijwel de hele kettinglengte gebruiken voor ipv dat ie helemaal dubbel ingezet wordt. En natuurlijk Art4 minimaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mphilipp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Mocht je ook een schrijfremslot willen, moet je even kijken of je die niet beiden van Abus kunt nemen. Zij hebben nl een 1 sleutelsysteem. Dan heb je dus 1 sleutel voor beide sloten (ketting/schrijfrem). Heeft niet elk slot, maar dat kun je nakijken. Niet elke webshop werkt daaraan mee, maar het is (vind ik) de moeite waard om te informeren. Hoe minder sleutels, hoe beter.
Sloten met dezelfde cilinder/kern, maak het dieven maar extra makkelijk. Als de cilinder/kern niet meer voldoet zal voor beide sloten de ART certificering vervallen.

Je kunt zoveel sloten kopen die ART 4 of 5 hebben en goedkoper zijn dan Abus. Iedere motor staat bij mij thuis in de parkeerkelder vast met een ART 5 ketting door het achterwiel en het bagagerek en een ART 4 remschijfslot(+ketting) aan/ het voorwiel. Voor minder dan €130 per motor.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
@Grubeater Dat maakt het makkelijk als de sloten zelf makkelijk te openen zijn... Ware het niet dat je niet even een sleutel ter plekke namaakt.

[Voor 21% gewijzigd door NLDViane op 08-06-2021 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Ik heb de originele LED knipperlichten op mijn Z900 vervangen door andere. In eerste instantie dacht ik dat het plug en play zou zijn, omdat ik LED ging vervangen met LED. Ze knipperden echter snel, dus heb ik het originele relais vervangen door een universele:

Nu knipperen ze niet meer extreem snel, maar komen ze niet tot het einde van de ledstrip. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo'n lastonafhankelijk relais is een timertje. Tijdje aan, tijdje uit. In dit geval lijkt me dat de "uit" periode al weer begint voordat het looplichtje vol is.

Ik vind het trouwens nog steeds heel snel knipperen. Juist voor een lastonafhankelijk relais zou ik een iets langere aan-uit periode verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
Grubeater schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:28:
[...]
Sloten met dezelfde cilinder/kern, maak het dieven maar extra makkelijk. Als de cilinder/kern niet meer voldoet zal voor beide sloten de ART certificering vervallen.

Je kunt zoveel sloten kopen die ART 4 of 5 hebben en goedkoper zijn dan Abus. Iedere motor staat bij mij thuis in de parkeerkelder vast met een ART 5 ketting door het achterwiel en het bagagerek en een ART 4 remschijfslot(+ketting) aan/ het voorwiel. Voor minder dan €130 per motor.
Maar voorlopig zijn Abus sloten wel het moeilijkste te kraken. Uiteraard is geen enkel slot bestand tegen een slijptol of grote knipper, maar lockpicken is bij de Abus (en anderen met een dergelijk slot) erg lastig en alleen weggelegd voor de mensen met een speciale tool én skills. Tot die tool van Bosnian Bill beschikbaar was, kon ook de LockPicking Lawyer niets met die Abus sloten. Die hoge prijs heeft dus wel een bepaald nut.
Ik zie niet zo dat het voor dieven makkelijker is als ze dezelfde core hebben. Als ik twee verschillende Abussen heb, duurt het net zo lang om ze te picken als dat ik 2 dezelfde heb. Dus ik begrijp dat argument niet zo goed.

Hoe die certificering precies werkt snap ik ook niet, want er zijn sloten te koop met ART 4 die kinderlijk eenvoudig open gaan. Bij zo'n Abus moet je tenminste nog moeite doen. En zij verbeteren steeds die sloten. Nadat de vorige generatie Abus Granite gekraakt was, hebben ze iets gedaan, waardoor de toen ontwikkelde picking tools niet meer werkten (en er nieuwe werden gemaakt). Maar goed, staar je niet blind op gasten als LPL; de doorsnee dief neemt niet zoveel moeite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
NLDViane schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:42:
@Grubeater Dat maakt het makkelijk als de sloten zelf makkelijk te openen zijn... Ware het niet dat je niet even een sleutel ter plekke namaakt.
Dat en dat je ook aan de buitenkant niet ziet dat het sloten zijn met dezelfde sleutel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:03:
Zo'n lastonafhankelijk relais is een timertje. Tijdje aan, tijdje uit. In dit geval lijkt me dat de "uit" periode al weer begint voordat het looplichtje vol is.

Ik vind het trouwens nog steeds heel snel knipperen. Juist voor een lastonafhankelijk relais zou ik een iets langere aan-uit periode verwachten.
Ok, maar wat is dan de volgende optie? Zag op de YouTube een relais van TST Industries waarmee je met een schroevendraaier de snelheid kan aanpassen: YouTube: How to install an LED Flasher Relay on a 2017+ Kawasaki Z900 by TST .... Zou dat helpen?

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:09

Frans92

VFR800

R0y. schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:07:
[...]

De tankstations hebben in Zeeland weer winst gedraaid dankzij jou.

En @Frans92, @Maegrim, @Will_M en ik maar BMW’s proberen aan te aan te slingeren dmv duwen en startkabels.

Voor de mensen die het nog niet weten, als drie man je motor probeert aan te duwen omdat je accu leeg is gaat het startknopje indrukken echt geen verschil maken 8)7 Oh dat hoeft dus niet?!?
Die man hield ook vrolijk zijn contact aan terwijl ik met mijn kleine accu'tje dat beest van hem probeer te laden. Hij snapte weinig van techniek in ieder geval...

XBL: DonFrans

• kneusteun
Ja, maar kan zijn dat ie al bij oud papier ligt 😬

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb ook een abonement op dit blad maar ik heb deze uitgave niet zoals @kneusteun bij het oudpapier gegooid maar weg gegeven aan vrienden.
De "oudste" uitgave die ik in huis heb is nr 9.
Ik kan wel inloggen op de site als abonnee om oude uitgave terug te kijken.
Zal even kijken of ik van dit artikel iets kan terug vinden.

• R0y.
  • Laatst online: 21:24
Frans92 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:53:
[...]

Die man hield ook vrolijk zijn contact aan terwijl ik met mijn kleine accu'tje dat beest van hem probeer te laden. Hij snapte weinig van techniek in ieder geval...
Het is ook allemaal zo lastig hé..

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Ik heb ook een abonement op dit blad maar ik heb deze uitgave niet zoals @kneusteun bij het oudpapier gegooid maar weg gegeven aan vrienden.
De "oudste" uitgave die ik in huis heb is nr 9.
Ik kan wel inloggen op de site als abonnee om oude uitgave terug te kijken.
Zal even kijken of ik van dit artikel iets kan terug vinden.
als je dat wil doen graag en wellicht ook de tourtest .. (dit stond in 7 of 9 dacht ik op de website te zien)
ik heb juist mijn abo opgezegd begin van het jaar omdat ik aan lezen toe kwam en ben wel benieuwd _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door wd200 op 09-06-2021 09:21]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@wd200 kun je niet meer inloggen dan op hun site?
Misschien hebben ze dat namelijk nog niet verwekt.

De sportbanden test heb ik net scherm afdrukjes van gemaakt.
Zo zo niet weten hoe ik het anders moet opslaan.
Het is goed te lezen maar helaas niet zo scherp dat je heel ver in kunt zoemen.
Maar zelfs met mijn 44 jarige ogen en lees brilletje lukt het me om het te lezen op deze manier.
Zijn 8 pagina's in een zipje samen stuur me ff een DM met je mail adres dan mail ik het je.

Ook nog de toerbanden test??
Okay dan.. welk ICO nummer kan ik mijn werktijd op boeken :P

edit:
toerbanden test ook in een zipje samen gepakt.
Stuur me dus maar een DM dan mail ik het.

[Voor 7% gewijzigd door Bommes op 09-06-2021 09:41]

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Jolke schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:44:
Terug van een weekendje Luxemburg. Man man man wat een wolkbreuk met regen heb ik gehad op vrijdag. :X

Via Koblenz, Cochem en de Nürburgring naar de Ruhrsee gereden. Tot daar allemaal prima, mooi zonnetje en lekker temperatuurtje. Bij Woffelsbach barst het echter los en sta ik een half uur onder een paar bomen te schuilen. Die zijn echter ook een keer nat en dan blijf je eronder ook niet meer droog. Toen maar met motor en al in een bushokje gezeten. Zelfs de regenhoezen voor de tassen zijn hier niet meer waterdicht.
Goed, eenmaal opgeklaard ging ik weer door. Bij de stuwdam van Gileppe rijd ik de volgende bui in. Inmiddels was ik al tot op het bot toe nat, maar toch weer 20 minuten gewacht. Daarna Luxemburg in gereden en kwam de derde en zwaarste bui eraan. Ik heb bijna een uur in een schuur staan schuilen. En het leek soms wel een apocalypse (zie foto 4).

Gelukkig was het de volgende dag wel redelijk weer: lage bewolking (foto 8) maar wel droog en kon ik de geplande tochtjes rijden. Zaterdagmiddag waren mijn handschoenen pas weer droog. In totaal 1000 km gereden in het weekend. :)

***members only***

@steveman, dit keer de CR331 Kautenbach-Nocher ook meegepakt. ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Staat bij foto 8 die flitskast nog? Ik ben vorig jaar onprettig verrast (geen prent, Tokico FTW) dat daar ineens een kast stond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09-06 17:14

matthewk

Ubernoob

LankHoar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Wanneer je een Harley wilt, dan moet je gewoon een Harley gaan rijden :+ Er is bijna een onbeperkte hoeveelheid mods beschikbaar voor Harley, dus er valt echt wel wat aan te passen om het voor jou ook fijn te laten zitten. Zelf vond ik bijvoorbeeld de Sportsters niet fijn rijden, daar was mijn postuur ook niet goed voor. Nu rijd ik een Dyna, en i.c.m. met pullback risers is dat heerlijk. Ik ben echter niet bijster lang, dus kan je minder goed adviseren over specifieke mods hierover. Zou eens kijken op een specifiek Harley forum, daar weten ze vast wel raad.

En Lowrider S Softail, dat is gewoon echt een vette bike! Geen Dyna meer helaas, but the next best thing :P
Ik vind ze erg vet, maar ik zit er gewoon niet goed op vanwege mijn lengte. Of ik moet al echt een road glide oid nemen.
De indian scout is trouwens iets groter / hoger. Maar dat heeft geen Harley geluid :P

Consultant - Autogek

• Jolke
SniperGuy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Staat bij foto 8 die flitskast nog? Ik ben vorig jaar onprettig verrast (geen prent, Tokico FTW) dat daar ineens een kast stond.
Flitskast? Ik heb niets gezien. 8)
Het gaat om de 322 net voorbij Groesteen, hè.

Ik betwijfel dat ik te hard reed, het was namelijk nog zo nat dat ik erg rustig gereden heb. Meestal kachelde ik met 60-70 over de landweggetjes. Meer tijd om te kijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jolke schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:37:
[...]
... Meestal kachelde ik met 60-70 over de landweggetjes. Meer tijd om te kijken.
Schandalig! Hopelijk wel met open pijpen? Denk een beetje om ons imago he!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Jolke
Proest. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Het is ook allemaal zo lastig hé..
Vooral die BMW Navigatie unit was toch wel érg belangrijk voor 'm, die zette 'ie zelf telkens als eerste aan bij het op contact zetten middels Key-Less.

Ik zou toch verwachten dat zo'n motor wel een beetje intelligenter zou zijn dan de gebruiker én dat apparaat dus pas weer van spanning zou kunnen gaan voorzien op het moment dat dat ook weer veilig mogelijk was (als de motor loopt en de dynamo dat soort dingen weer kan voeden)...

Op het moment dat de fiets na over-laden weer aan wilde slaan liet 'meneer' de startknop los.... Ja, dan zoek 't ook maar uit hoor ;)

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-06-2021 11:13]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:09

Frans92

VFR800

Will_M schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Vooral die BMW Navigatie unit was toch wel érg belangrijk voor 'm, die zette 'ie zelf telkens als eerste aan bij het op contact zetten middels Key-Less.

Ik zou toch verwachten dat zo'n motor wel een beetje intelligenter zou zijn dan de gebruiker én dat apparaat dus pas weer van spanning zou kunnen gaan voorzien op het moment dat het ook weer veilig mogelijk was (als de motor loopt en de dynamo dat soort dingen weer kan voeden)...

Op het moment dat de fiets na over-laden weer aan wilde slaan liet 'meneer' de startknop los.... Ja, dan zoek 't ook maar uit hoor ;)
Was een bijzondere vent, ook het feit dat-ie er al anderhalf uur stond. Beetje wachten op niemand.
@R0y. kan jij niet even langsrijden, checken of hij er nog staat? :+

XBL: DonFrans

• Kars
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:00

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

EBOOZ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:56:
Ik heb de originele LED knipperlichten op mijn Z900 vervangen door andere. In eerste instantie dacht ik dat het plug en play zou zijn, omdat ik LED ging vervangen met LED. Ze knipperden echter snel, dus heb ik het originele relais vervangen door een universele:
[Afbeelding]

Nu knipperen ze niet meer extreem snel, maar komen ze niet tot het einde van de ledstrip. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
[YouTube: 20210608 171150000 iOS]
Hebben die looplichtjes niet een eigen controllertje ingebakken die zelf de snelheid regelen? Probeer er eens eentje direct op 12V aan te sluiten.

Life is too short to remove USB safely

Pagina: 1 ... 305 ... 308 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True