Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-06 21:45
R0y. schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:01:
[...]
Ja en wil je echt goed advies dan adviseer ik een ritje naar Termaat in Nijmegen.

Bovenstaande is wel allemaal gebaseerd op ervaringen met aanschaf van leren motorpakken, geen textiel.
Als je naar Termaat gaat zou ik wel op een doordeweekse dag gaan. Op donderdag avond en zaterdag (tenzij heel vroeg in de ochtend) is het daar een gekkenhuis. Dan loop je wel het risico dat je gehaast geholpen wordt en wellicht met iets naar buiten stapt wat achteraf niet naar je wens is.

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb al eens geprobeerd de straps door die lussen te werken, maar dat gaat niet (lussen zijn niet groot genoeg). Deze tas is eigenlijk een beetje een miskoop geweest op de motorbeurs vorig jaar. Wil nog eens een deftige tas kopen die je zo over de sissybar schuift, maar ik wacht daar nog even mee tot ik een nieuwe bike heb, gezien ik niet weet hoe ik de sissybar dan precies ga vormgeven.

Ik ga van het weekend wel eens proberen om hem via de sissybar te monteren zoals je zegt. Ik hoop dat dit voldoende blijft zitten en hij niet losschiet/schuift bovenaan.
Voordeel van de Rokstraps is dat je die echt enorm strak kan aantrekken - dus als je de tas rechtop hebt staan en twee straps om tas én sissybar hebt en die flink aantrekt verwacht ik niet dat het los kan komen tenzij je de motor op de kop legt (doe dat sowieso maar niet).

Ik heb zo'n heel simpele Louis bagagerol (meegeleverde straps zijn maar ruk, maar dat terzijde) en die zet ik wel met de lussen vast, maar denk eigenlijk dat zonder ook prima kan.

Nu heb ik overigens zij- en topkofferset, dus denk niet nog de rol te gaan gebruiken 8)

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:28

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Mijn ervaring met Motoport Goes wat betreft kleding is heel erg goed. Daar loopt een mevrouw rond die heel gericht advies geeft en (zoals het op mij overkwam) ook gewoon eerlijk is.

MKC ook goede ervaringen mee, motorkleding store (Breda) minder... Een wat oudere mevrouw adviseerde mijn vriendin een pak wat dus helemaal niet goed zat.. Ja en wil je echt goed advies dan adviseer ik een ritje naar Termaat in Nijmegen.

Bovenstaande is wel allemaal gebaseerd op ervaringen met aanschaf van leren motorpakken, geen textiel.
Motoport Goes zeggen ze dat mijn zaken van mijn helm heel normaal zijn, toen ik daar na een half jaar mee terugkwam omdat het mij opviel. Verkopen zijn ze heel behulpzaam in maar aftersales wuiven ze weg naar mijn idee. Vriend van mij heeft daar nieuw een sportster gekocht en wou daar andere uitlaten onder van HD bedoeld voor Europa. Deze waren niet te krijgen in Europa volgens hun. Uiteindelijk in Gent bij HD laggen ze op voorraad 😐.

Dus voor mij geen motoport meer. Ga bij RAD gaan kijken in Gent, dat is voor mij minder ver dan naar Motoport Goes. Daarnaast gewoon goede ervaring mee qua advies. Termaat Nijmegen zal ik nog eens naar kijken. Termaat nog eens naar kijken. Helm wil ik eens bij mkc, Louis en voordeelhelmen gaan kijken/luisteren.

Heb volgende week donderdag vrij genomen om eens een dag op stap te zijn.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 18:08

botoo

💀 too old to die young

Omdat de zijdemat carbonversie niet in het echt bestaat (alleen op de advertentiefoto's :| :X ) en ik toch niet helemaal zeker ben dat zelf zijdemat maken wel goed zou lukken heb ik uiteindelijk gekozen voor de normale matzwarte en in een 'nieuwstaat' verkerende op Amazon gevonden voor de helft van de normale prijs.
Nu nog even afwachten of Amazon's nieuwstaat ook werkelijk als nieuw is.

Shrek op een ezel . . .

• s006110
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:54
botoo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:24:
Omdat de carbonversie niet in het echt bestaat (alleen op de advertentiefoto's :| :X ) en ik toch niet helemaal zeker ben dat zelf zijdemat maken wel goed zou lukken heb ik uiteindelijk gekozen voor de normale matzwarte en in een 'nieuwstaat' verkerende op Amazon gevonden voor de helft van de normale prijs.

[Afbeelding]
Mooie helm! Mijns insziens eens een integraal helm die er leuk uitziet (qua model dan)

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Wel apart dat je niet veel kan instellen aan ventilatie lijkt het.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

noes schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Voordeel van de Rokstraps is dat je die echt enorm strak kan aantrekken - dus als je de tas rechtop hebt staan en twee straps om tas én sissybar hebt en die flink aantrekt verwacht ik niet dat het los kan komen tenzij je de motor op de kop legt (doe dat sowieso maar niet).

Ik heb zo'n heel simpele Louis bagagerol (meegeleverde straps zijn maar ruk, maar dat terzijde) en die zet ik wel met de lussen vast, maar denk eigenlijk dat zonder ook prima kan.

Nu heb ik overigens zij- en topkofferset, dus denk niet nog de rol te gaan gebruiken 8)
Het probleem voor mij is dat wanneer ik die tas erop heb staan, en de straps op max heb ingesteld, ik nog steeds enorm veel kracht moet zetten om ze te sluiten.

-EDIT- @noes als jij nog van je rol afwilt, voel je vrij om een DM te sturen met vraagprijs :)

Die bagagerol ziet er eigenlijk best praktisch uit! Heb er destijds niet bij stil gestaan, maar een liggende rol is inderdaad beter qua zwaartepunt, en ook makkelijker om vast te binden lijkt me :)

[Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 02-06-2021 16:47]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
fdees schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Motoport Goes zeggen ze dat mijn zaken van mijn helm heel normaal zijn, toen ik daar na een half jaar mee terugkwam omdat het mij opviel. Verkopen zijn ze heel behulpzaam in maar aftersales wuiven ze weg naar mijn idee. Vriend van mij heeft daar nieuw een sportster gekocht en wou daar andere uitlaten onder van HD bedoeld voor Europa. Deze waren niet te krijgen in Europa volgens hun. Uiteindelijk in Gent bij HD laggen ze op voorraad 😐.

Dus voor mij geen motoport meer. Ga bij RAD gaan kijken in Gent, dat is voor mij minder ver dan naar Motoport Goes. Daarnaast gewoon goede ervaring mee qua advies. Termaat Nijmegen zal ik nog eens naar kijken. Termaat nog eens naar kijken. Helm wil ik eens bij mkc, Louis en voordeelhelmen gaan kijken/luisteren.

Bij RAD ben ik anders ook niet echt onder de indruk van de aftersales. Ben nog midden in het proces van garantie op een broek maar ik moet steeds zelf erachteraan voordat ik iets hoor. Had de broek opgestuurd, was volgens de T&T al twee weken bij hen, maar ik had nog niks gehoord. Dus maar even contact opgenomen: "Ja meneer, volgens de T&T is hij inderdaad geleverd zie ik, maar we kunnen hem niet vinden. Ik ga op onderzoek uit" Vervolgens hoor ik anderhalve week weer niks. Dus weer zelf contact op genomen: "O jahoor, hij is opgestuurd naar de fabrikant." En daar ligt hij nu nog, dus ik ben benieuwd naar het vervolg :/

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ben ik toch blij met Louis Aachen. Ik heb de aftersales niet vaak nodig gehad, maar als er iets was, werd het ook probleemloos opgelost. En als ik iets nodig heb bel ik meestal even dat ze het apart liggen, en dan pik ik het daarna zelf op.

Net zoals bij FC moto trouwens. Een keer problemen gehad met vizieren waarbij het pinlock gaatje begon uit te scheuren. Ik dacht dat dit met een HJC helm was. Langs gaan, en direct opgelost. De tweede keer keken ze wel iets moeilijker, maar ook dat werd ter plaatse opgelost. Maar ja, ik spreek wel vloeiend Duits en ik had mevrouw FC zelf tegenover me staan. Misschien dat dat hielp. :) Ik hoor daar tegenstrijdige verhalen over.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:02
fdees schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Bij de “motor afdeling” zal je mij ook niet snel iets zien aanschaffen. Proefrijden (buitenom evenementen) is vaak een probleem. De service van de kleding afdeling vind ik dan wel weer goed, al moet je ook maar net de juiste medewerker hebben denk ik zo maar.

Kennis van mij heeft daar ook net een Harley gekocht en even later een ander uitlaatsysteem en is er wel over te spreken.

Ik weet niet of motor totaal nog iets van kleding heeft nu het van eigenaar en pand is veranderd? Anders is dat nog misschien een optie, ken de eigenaar van de kroeg jaren geleden (geboren en getogen aan die kant ;) ) en daar heb je echt geen verkeerde aan. Sowieso een top monteur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:57
geert_s schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Uploaden op motorroutes.nl en het linkje delen? Of mag dat ook niet?
De 14 Kastelenroute is er in ieder geval 1 die publiekelijk was gemaakt begreep ik v.d. organisator. Dit is wel een route waar je veel bij kunt stoppen voor "sightseeing"

Op zijn site heeft hij overigens best veel routes die hij publiekelijk heeft gemaakt/gedeeld.

https://www.moto-maestro.nl/motorroutes-in-luxemburg/

Wij hebben bijvoorbeeld zondag de bochtenhemel route gereden en die staat ook op zijn site.

[Voor 8% gewijzigd door Blankinho op 02-06-2021 20:16. Reden: extra toevoeging]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:28

fdees

Trust me I'm an Engineer

roda_djavulen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Bij RAD ben ik anders ook niet echt onder de indruk van de aftersales. Ben nog midden in het proces van garantie op een broek maar ik moet steeds zelf erachteraan voordat ik iets hoor. Had de broek opgestuurd, was volgens de T&T al twee weken bij hen, maar ik had nog niks gehoord. Dus maar even contact opgenomen: "Ja meneer, volgens de T&T is hij inderdaad geleverd zie ik, maar we kunnen hem niet vinden. Ik ga op onderzoek uit" Vervolgens hoor ik anderhalve week weer niks. Dus weer zelf contact op genomen: "O jahoor, hij is opgestuurd naar de fabrikant." En daar ligt hij nu nog, dus ik ben benieuwd naar het vervolg :/
R0y. schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Bij de “motor afdeling” zal je mij ook niet snel iets zien aanschaffen. Proefrijden (buitenom evenementen) is vaak een probleem. De service van de kleding afdeling vind ik dan wel weer goed, al moet je ook maar net de juiste medewerker hebben denk ik zo maar.

Kennis van mij heeft daar ook net een Harley gekocht en even later een ander uitlaatsysteem en is er wel over te spreken.

Ik weet niet of motor totaal nog iets van kleding heeft nu het van eigenaar en pand is veranderd? Anders is dat nog misschien een optie, ken de eigenaar van de kroeg jaren geleden (geboren en getogen aan die kant ;) ) en daar heb je echt geen verkeerde aan. Sowieso een top monteur.
Bij RAD heb ik dan weer goede ervaringen bij de aftersales. Ach het zal net de persoon zijn. Bij Motoport had ik er 4 die naar die helm hebben gekeken en het normaal vonden, dat deze niet normaal sloot.

Motortotaal heeft helaas geen kleding, kom daar af en toe wel eens voor kleine zaken.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Het probleem voor mij is dat wanneer ik die tas erop heb staan, en de straps op max heb ingesteld, ik nog steeds enorm veel kracht moet zetten om ze te sluiten.

-EDIT- @noes als jij nog van je rol afwilt, voel je vrij om een DM te sturen met vraagprijs :)

Die bagagerol ziet er eigenlijk best praktisch uit! Heb er destijds niet bij stil gestaan, maar een liggende rol is inderdaad beter qua zwaartepunt, en ook makkelijker om vast te binden lijkt me :)
Ik gebruik m nu gewoon voor zooi in de garage. En gezien de nieuwprijs adviseer ik je m gewoon nieuw te kopen ;)

Wel fijn is dat ie zo'n groot gat aan de zijkant heeft, dus je hoeft niet alles van de bovenkant erin te proppen. Is trouwens 50l, dus wel iets kleiner dan wat je nu gebruikt.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
fdees schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:28:
[...]

[...]

Bij RAD heb ik dan weer goede ervaringen bij de aftersales. Ach het zal net de persoon zijn. Bij Motoport had ik er 4 die naar die helm hebben gekeken en het normaal vonden, dat deze niet normaal sloot.

Motortotaal heeft helaas geen kleding, kom daar af en toe wel eens voor kleine zaken.
De persoon heeft een grote invloed op je ervaring inderdaad. Maar 4 man zoals bij motoport dan lijkt het toch structureler.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LankHoar Die bagagerol waar @noes het over heeft ligt bij Louis in Tilburg gewoon op voorraad volgens de website. (€14,99).

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 03-06-2021 11:52]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:06

charrel

@r1200r lc @hue addict

Zo, nu is het pak compleet. Ook wat meer in stijl opgehaald, gelijk de ventilatie van de jas kunnen proberen en die voldoet ruim bij 23 graden. Blij mee, wel wat meer een enduro pak nu op de naked maar voor deze prijs ik niks beters vinden wat aan mijn eisen voldoet.
Broek was 196€, ga je niks beters voor vinden denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door charrel op 03-06-2021 12:41]

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Will_M schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:51:
@LankHoar Die bagagerol waar @noes het over heeft ligt bij Louis in Tilburg gewoon op voorraad volgens de website. (€14,99).
Ik ben bang dat ik die niet meer op tijd binnen krijg (rijd dit weekend weer richting CZ). Volgende keer maar kijken, of toch gelijk doorsparen voor een degelijke sissybar tas.

Bike reed niet lekker afgelopen weekend tijdens een rit. Horten, stoten, niet stationair willen lopen. Dus van de week weggebracht en hoor net dat ik hem op kan halen. Nieuwe (grotere) sproeier erin, carb schoongemaakt, nieuwe rubbers hier en daar, nieuwe vaccuum slang. Toch weer 230 euro kwjit :X

Wel blij dat ik zo snel geholpen kon worden en straks weer kan rijden oOo

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LankHoar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Ik ben bang dat ik die niet meer op tijd binnen krijg (rijd dit weekend weer richting CZ). Volgende keer maar kijken, of toch gelijk doorsparen voor een degelijke sissybar tas.
Beetje afhankelijk van waar je in NL bent én hoe je naar CZ terug gaat rijden: Tilburg heeft een redelijk grote FYSIEKE Louis winkel waar je gewoon binnen mag lopen 8)

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 03-06-2021 14:29]

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Will_M schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Beetje afhankelijk van waar je in NL bent én hoe je naar CZ terug gaat rijden: Tilburg heeft een redelijk grote FYSIEKE Louis winkel waar je gewoon binnen mag lopen 8)
Voor de grap even gekeken, maar dat is letterlijk ruim 2 uur omrijden :+ Ter illustratie (normaal 8u20m en zo'n 800km):

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LankHoar Dan kun je inderdaad beter even in bijvoorbeeld Osnabrück langs gaan, ja :P

Aanname is dat je waarschijnlijk via Hanover / Magdenburg / Leipzig rijdt, normaliter

[Voor 52% gewijzigd door Will_M op 03-06-2021 15:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Emsburen is nog makkelijker. Kan je gelijk best wel wat mooie Ducati’s ktm’s en harleys kijken ;)

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:27

13art

Moderator Mobile
charrel schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:29:
[Afbeelding]
Zo, nu is het pak compleet. Ook wat meer in stijl opgehaald, gelijk de ventilatie van de jas kunnen proberen en die voldoet ruim bij 23 graden. Blij mee, wel wat meer een enduro pak nu op de naked maar voor deze prijs ik niks beters vinden wat aan mijn eisen voldoet.
Broek was 196€, ga je niks beters voor vinden denk ik.
Lijkt me een nette prijs. Volgens mij was ik voor mijn 3 laags Rev'it broek meer kwijt.
Overigens vraag me nog altijd af of ik niet beter een L broek ipv een XL broek waar de verkoper mee aan kwam zetten had kunnen kopen. Maar goed ik als broekie in deze wereld ben redelijk blind gaan 'cruisen' op wat de verkoper mij aanraadde.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• charrel

charrel

@r1200r lc @hue addict

13art schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Lijkt me een nette prijs. Volgens mij was ik voor mijn 3 laags Rev'it broek meer kwijt.
Overigens vraag me nog altijd af of ik niet beter een L broek ipv een XL broek waar de verkoper mee aan kwam zetten had kunnen kopen. Maar goed ik als broekie in deze wereld ben redelijk blind gaan 'cruisen' op wat de verkoper mij aanraadde.
Jas was normaal 800, broek 600. Dat zijn het nette prijzen nu, geheel pak voor 700€. Ik had iets anders gewild maar zoals ik al zei, met de eisen die ik had viel dit het meest ruim in het budget. 1200€ voor een rukka was wel erg prijzig voor iets met mouwen die pastte.
Pak is nog wel erg stug, veel dragen zei ie. Dan is ie snel soepeler :+

[Voor 4% gewijzigd door charrel op 03-06-2021 19:33]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Als >200.000km rijder heb ik liever 1 maat te groot dan te klein. Ja het staat minder charmant (met een mooi pak nog steeds charmant genoeg), maar in de winter kun je makkelijker lagen aan doen en je hebt meer bewegingsvrijheid.

@charrel ik was er na 1 maand aan gewend iig, maar ik doe nog steeds niet de bovenste knoop dicht in de hals, dan zit de kraag mijn helm teveel in de weg met links/rechts kijken.
Je hebt een ingebouwde windmuts in je kraag als je dat in de winter te koud vind.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:41

Destruction

(ex-)Automonteur

@LankHoar Zwolle? Wat moet je hier dan? :P

Overigens zit de Fazer weer in elkaar :) Ik moet alleen nog de achter remklauw reviseren, dan kan-ie de weg weer op :Y)

Mitsubishi Carisma 1.6 16v '01 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• SavageBrother
  • Laatst online: 17:10
Knoop doorgehakt, Shoei Hornet Adv besteld. Een van de laatste die ik nog kon vinden. Tevens Klim Goggles gewonnen, ook leuk. Geen smoked visor helaas. Even aanzien hoe dat gat.

It's dogged that does it

Acties:
  • +11Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17:06

steveman

Comfortabel ten onder

Wat laat vertrokken, dus hier maar gekeerd.

Mooie lucht ook:

Gisteravond een nieuw record gehad trouwens. 1 ontploft insect op m'n vizier hinderde het zicht voor beide ogen :o

WTF dat nou is geweest :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Diggin' my roots! Familie en vrienden wonen veelal in deze omgeving :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

steveman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:40:
Wat laat vertrokken, dus hier maar gekeerd.

[Afbeelding]

Mooie lucht ook:

[Afbeelding]

Gisteravond een nieuw record gehad trouwens. 1 ontploft insect op m'n vizier hinderde het zicht voor beide ogen :o

WTF dat nou is geweest :?
Hoornaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die heb ik in 2017 ingeruild :+

Maar zou kunnen inderdaad! Ze zijn ook 's na zonsondergang nog actief bij kunstlicht als ik dat zo lees.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik denk meikever.
Is nu wel echt chaos met die beesten weer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
kneusteun schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:30:
Ik denk meikever.
Is nu wel echt chaos met die beesten weer.
Poh, je zal maar even met je vizier open rijden en dan dat zo'n beest erin vliegt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:18
LankHoar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Voor de grap even gekeken, maar dat is letterlijk ruim 2 uur omrijden :+ Ter illustratie (normaal 8u20m en zo'n 800km):

[Afbeelding]
Ik heb er wel één liggen voor je, maar dan moet je naar Groningen rijden. Dat is ook ongeveer 2 uur rijden vanaf Zwolle (en weer terug..) , dus weet niet of dat helpt :+

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bioflap schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:57:
[...]

Poh, je zal maar even met je vizier open rijden en dan dat zo'n beest erin vliegt :+
Wel eens op de keel gehad. Is de eerste keer wel ff schrikken 😂

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Bike gisteren weer opgehaald, en loopt weer als een zonnetje. Zo kan ik rustig naar CZ rijden zondag. Maar morgen eerst nog even naar omgeving Amsterdam op de motor. Afhankelijk van welke website ik bekijk, krijg ik of veel regen onderweg of prima weer. Laat ik maar hopen op dat laatste :)
Eddos schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Ik heb er wel één liggen voor je, maar dan moet je naar Groningen rijden. Dat is ook ongeveer 2 uur rijden vanaf Zwolle (en weer terug..) , dus weet niet of dat helpt :+
Dank je. Dat geeft mij hetzelfde probleem als bij Tilburg inderdaad :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999

Chakotay

Lick here to continue

@steveman een duif? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:22
marowi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:40:
Als >200.000km rijder heb ik liever 1 maat te groot dan te klein. Ja het staat minder charmant (met een mooi pak nog steeds charmant genoeg), maar in de winter kun je makkelijker lagen aan doen en je hebt meer bewegingsvrijheid.
Een pak dat heel strak zit kan ook niet goed ventileren. Het klinkt gek, maar het BMW Atlantis pak dat ik jaren geleden had, was erg luchtig. Als je het ziet, geloof je het niet; dik nubuck leer, en géén ventilatieritsen oid. Alleen bij de mouwen kon je een rits openzetten. Als ik dan mijn hand in de wind stak, ventileerde mijn hele lijf. Heerlijk. Ik heb mij zelfs met 40+ in Marokko nooit ongemakkelijk gevoeld. Ja, ik zweette, maar dat doe je ook met een spijkerjack aan. Gewoon een Camelbak en genoeg drinken.

Evengoed is de Klim die ik nu heb uiteindelijk luchtiger, maar ik denk dat een pak dat een beetje los zit, fijner is qua ventilatie in de zomer én in de winter voor extra lagen. Skintight is gewoon niet handig dan. Hoewel je in de winter ook slim moet layeren. Ik heb een dik gebreid Merinowol shirt (heel raar, het voelt heel zwaar aan voor een tshirt) als baselayer en ik kan kiezen uit een fleecetruitje (dun, volgens mij van de ANWB, hiking spul) en een heerlijk warme polarfleece trui van Klim. Technisch spul, dus lekker dun, maar goed warm. Als je het afmaakt met een halswarmer van fleece (of een windstopper balaclava) en goede handschoenen, kun je comfortabel rijden in de min.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:54
Het lijkt inderdaad wel of alle voorraad aan premium helmen vast zit op de Ever Given of door de grote hoest veroorzaakte problemen in de supply chain niet geleverd kunnen worden. Toch bij Motorplaza een Arai X4 in XL kunnen passen, echter niet de juiste kleur en veeeel te duur. Ondertussen begon mijn Schuberth C4 letterlijk uit elkaar te vallen van ellende, en ik ga zondag voor een kleine week naar Luxemburg - dus een functionele helm is wel zo prettig. Uiteindelijk bij Ten Kate nog een C4 Pro in mijn maat gevonden, met 20% korting! (y)

Dan maar geen ADV-helm, zo'n peak vangt ook alleen maar wind :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Als ik in verschillende topics en niches het zo hoor, zouden er honderden miljoenen containers op die boot staan en alleen voor Nederland :p

[Voor 11% gewijzigd door Catch22 op 04-06-2021 18:16]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Door diverse oorzaken zijn er overal problemen. Hout is duur, elektronica is lastig door chiptekorten, en kunststof is ook een probleem doordat ze om een of andere reden niet aan het granulaat kunnen komen. Degenen die wel nog iets kunnen bemachtigen gaan dit hamsteren, en zo ontstaat er een nog grotere sneeuwbal.
Uiteindelijk merk je dat in de hele keten en alle branches.

Dus ja, ik geloof best dat ook helmen niet te krijgen zijn, als ze niet aan het granulaat kunnen komen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BlackLabel01 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:58:
Het lijkt inderdaad wel of alle voorraad aan premium helmen vast zit op de Ever Given of door de grote hoest veroorzaakte problemen in de supply chain niet geleverd kunnen worden. Toch bij Motorplaza een Arai X4 in XL kunnen passen, echter niet de juiste kleur en veeeel te duur. Ondertussen begon mijn Schuberth C4 letterlijk uit elkaar te vallen van ellende, en ik ga zondag voor een kleine week naar Luxemburg - dus een functionele helm is wel zo prettig. Uiteindelijk bij Ten Kate nog een C4 Pro in mijn maat gevonden, met 20% korting! (y)

Dan maar geen ADV-helm, zo'n peak vangt ook alleen maar wind :+
Hoeveel jaar/km heb je die C4 gehad? Mijn C3 Limited is wel op na 4 jaar en 80k KM.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:56
Grondstoffen zijn schaars, containers zijn schaars, tis 1 grote bende op de markt.

Afgelopen week lekker 500km erbij gereden, deels fun (Valkenburg) deels woon-werk. Heerlijk! Dit weekend de ketting eens schoonmaken, had het al op de planning maar een motorrijdende collega kreeg ik op mijn donder. :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:54
Grubeater schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Hoeveel jaar/km heb je die C4 gehad? Mijn C3 Limited is wel op na 4 jaar en 80k KM.
2.5 jaar, 55.000 km ongeveer. Hoewel ik altijd Schuberth helmen heb (Duitse kop blijkbaar), vind ik de kwaliteit wel wat tegenvallen de laatste tijd. Heb deze C4 al eens eerder opgestuurd vanwege een loslatende voering (kan gebeuren). Nu begint het plastic rond het vizier af te brokkelen en te scheuren, dat lijkt me gewoon een verkeerde materiaalkeuze. Ik heb hem wel opgestuurd voor reparatie nog (5 jaar garantie), als ik hem terug heb maar kijken wat ik er mee doe :)

Mijn eerste helm was een Schuberth C3, die heb ik 5 jaar gehad en wel 130-140k km mee gereden, en lomp in studentenhuizen mee omgesleurd..nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +26Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16:02
Gisteren een motor opgehaald! Ik heb 3 jaar niet gereden en het begon, zoals elk jaar rond deze tijd, weer te kriebelen.
Knoop doorgehakt en nu staat deze beauty te shinen! *O*

Een Div 600 uit ‘93 met maar 11k op de teller. Zowel technisch als cosmetisch een pareltje en alle slijtagedelen zijn al preventief vervangen dus dit seizoen geen omkijken meer naar :*)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Toch nog even wat rondjes niet-openbare weg meepikken dit jaar. Fauci-ouchies zijn dan ook volledig van kracht :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:26
theredone51 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Ik gebruik een aangepaste versie van deze (Belgisch recht, etc.)

Diefstal blijft wel een lastige, ik ken mensen die het volledige bedrag voor de motorfiets in onderpand vragen, maar dat is in de praktijk niet altijd zo makkelijk uit te voeren. Zeker de duurdere motorfietsen, dan ga ik niet met xxxx euro in mijn zak daar heen, maar schrijf ik het over als de koop door gaat.
Bedankt voor de link te delen. De motor is verkocht. Ik had zelf geen onderpand gevraagd want dat vond ik zelf een beetje gek.

• SavageBrother
Ik heb van de week nog een Shoei Hornet Adv weten te scoren. Moet toch van ver komen weer allemaal.

It's dogged that does it

Acties:
  • +4Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999

botoo

💀 too old to die young

botoo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:24:
Omdat de zijdemat carbonversie niet in het echt bestaat (alleen op de advertentiefoto's :| :X ) en ik toch niet helemaal zeker ben dat zelf zijdemat maken wel goed zou lukken heb ik uiteindelijk gekozen voor de normale matzwarte en in een 'nieuwstaat' verkerende op Amazon gevonden voor de helft van de normale prijs.
De Simpson Venom is binnen en is niet in nieuwstaat maar volledig nieuw met de sticker nog op het vizier en een losse Pinlock nog in de verpakking samen met een helmzak.
* botoo happy :*)

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10-06 13:16
Dinsdag na het werk nog even de ardennen in geweest. Eerste keer dit jaar dat ik weer eens in de regio kwam. Heb er van genoten 8) Toch heel wat fijner rijden dan al die 60 wegen en drempels in Nederland :X

Plaatje bij het praatje:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

gwystyl schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:18:
@Jazzy zijn dit je eerste otoplastieken? Het kan ook gewoon een stukje gewenning zijn. 9 uur aan één stuk is echt heel lang, zeker als je het niet gewend bent. Mij werd in het begin aangeraden om mijn oren te laten wennen aan het feit dat er iets in zat door maximaal een half uur met die dingen in te lopen en dat in de loop der tijd uit te breiden. Ik kan mijn otoplastieken nu prima de hele dag in hebben, maar in het begin voelde het een beetje vreemd als ik ze uit deed na bijvoorbeeld een uur of langer rijden.
Hier nog even op terugkomen. De pijn is nu weg, dat was blijkbaar echt gewenning. Punt was dat ik best geschrokken was van mijn gehoorbeschadiging en het dagje toeren al gepland was. En ja, dan zit je dus 9 uur met je splinternieuwe doppen in je oor. :)

Wel merk ik dat ze vaak niet goed afsluiten. Dan weet ik 100% zeker dat ik ze goed in mijn oor heb, touwtje er voor de zekerheid van afgehaald, zet ik de helm op maar merk na een tijdje dat ik toch al het motorgeluid en windgeruis weer hoor. Als ik dan even met mijn schouder tegen m'n helm druk wordt het aan die kant beter. Denk dat ik er toch maar even mee terug ga.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:56
Zijn ook direct je oren opgemeten @Jazzy ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jazzy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Hier nog even op terugkomen. De pijn is nu weg, dat was blijkbaar echt gewenning. Punt was dat ik best geschrokken was van mijn gehoorbeschadiging en het dagje toeren al gepland was. En ja, dan zit je dus 9 uur met je splinternieuwe doppen in je oor. :)

Wel merk ik dat ze vaak niet goed afsluiten. Dan weet ik 100% zeker dat ik ze goed in mijn oor heb, touwtje er voor de zekerheid van afgehaald, zet ik de helm op maar merk na een tijdje dat ik toch al het motorgeluid en windgeruis weer hoor. Als ik dan even met mijn schouder tegen m'n helm druk wordt het aan die kant beter. Denk dat ik er toch maar even mee terug ga.
Om die reden ben ik na 2 setjes otoplastieken (zachte) toch weer teruggegaan naar de ‘schuimpjes’... die sluiten helemaal af en blijven dat ook doen. Plus ik kan ze uren in hebben zonder problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jazzy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Ik heb al vele jaren op maat gemaakte gehoorbescherming maar gebruikte de laatste jaren voor het uitgaan, ook universele gehoorbescherming gemaakt van bepaald siliconen.
Die op maat gemaakt zijn sluiten goed af, totdat ik een keer breeduit moet lachen oid, dan willen ze nog wel eens even gaan lekken, maar daarna sluiten ze weer af.

Die universele hebben een soort van lamellen, 3 stuks, die soepel zijn en die mee bewegen met de vorm/vervorming van het oor. Ik moet zeggen dat die ook best plezierig zitten en ik (pre corona) tijdens het uitgaan nog wel eens wilde wisselen tussen de universele en de op maat gemaakte oordoppen.

Ik denk niet dat ik snel weer gehoorbescherming op maat zal laten maken. Die universele werken dusdanig goed en zijn dusdanig comfortabel dat het voor mij de meerprijs niet waard is. Ik zal even terug zoeken waar die universele in ears destijds vandaan had. Denk dat ik die ook weer ga gebruiken als ik klaar ben met lessen (of misschien al wel wanneer ik voor m'n avd aan de slag moet) en mijn eigen motor ga aanschaffen.

Maar als jouw othoplastieken lekken zou ik zeker langs gaan. Als er nieuwe gemaakt moeten worden, tijdens het inspuiten en uitharden van de hars, ook even flink je mond bewegen, grimassen ed zodat die vervorming van de gehoorgang ook mee genomen wordt.

Edit: Hier had ik mijn universele inears vandaan: https://oordoppen.com/

[Voor 7% gewijzigd door 13art op 06-06-2021 07:44]

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb zo'n beetje alle schuimpjes en otoplastieken geprobeerd, en ik zweer bij zachte otoplastieken.
Die vervang ik dan wel iedere 3-4 jaar.

Deze heb ik met de zwaarste filters die ook in de industrie gebruikt worden. Officieel gebruiken ze deze niet eens in de standaard otoplastieken voor de motor. Maar omdat het allemaal maatwerk is, kan het allemaal. :)

Ik was juist altijd aan het klooien met die universele dingen.

[Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-06-2021 07:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• charrel

charrel

@r1200r lc @hue addict

Ook jaren op maat gemaakte had, toch altijd weer wat last terwijl is de simpele gehoorbescherming dopjes wel speciaal voor de motor de hele dag in kan laten. De alpine motosafe pro, heb ook nog een setje van een ander merk maar dan irriteren toch de uitstekende lipjes op den duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

TWCRay schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:59:
Zijn ook direct je oren opgemeten @Jazzy ?
Nee, het was andersom. Ik was eerst bij de oorarts en daar bleek ik al een flinke lawaaidip te hebben. Toen dus direct naar Beter Horen gegaan voor bescherming en durfde eigenlijk niet meer te rijden zonder.
13art schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:17:
Maar als jouw othoplastieken lekken zou ik zeker langs gaan. Als er nieuwe gemaakt moeten worden, tijdens het inspuiten en uitharden van de hars, ook even flink je mond bewegen, grimassen ed zodat die vervorming van de gehoorgang ook mee genomen wordt.
Denk dat dit een goed idee is. Iemand anders stelde voor om je helm mee te nemen en op te doen als de hars in je oor zit, maar dat lijkt me ook een beetje gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jazzy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:08:

Denk dat dit een goed idee is. Iemand anders stelde voor om je helm mee te nemen en op te doen als de hars in je oor zit, maar dat lijkt me ook een beetje gedoe.
Op zich ook gek idee. De helm geeft van de buitenkant ook druk dus potentieel ook de gehoorgang die iets van vorm verandert dan.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:56

thijsco19

KTM 990 SMT

13art schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:17:
[...]
Dat is een slecht idee. Zo vormt het hars zich naar de kleinste maat / naar de vervorming en zullen ze gegarandeerd gaan lekken. (of je moet altijd met een brede glimlach rond lopen / rijden?!)
Als het goed is zeggen ze er ook bij dat je een minuut oid stil moet zitten en niet moet bewegen / praten.

Dat blijft altijd het grootste nadeel van otoplastieken, ze worden gevormd in 1 stand en in die stand werken ze het beste. Doe je je mond open vervormd je gehoorgang en heb je kans dat ze gaan lekken.
Dat is gelijk het voordeel van de zachte siliconen otoplastieken tegenover de harde, de zachte kunnen nog een beetje mee vervormen.

De ouderwetse schuimpjes of de siliconen universele kunnen zich goed aanpassen naar de vervorming van je gehoorgang en zullen in dan ook veel beter blijven afsluiten.

Voor werk ook al enige jaren otoplastieken. Mijn een na laatste setje sloot niet goed af, zeer waarschijnlijk omdat ik dus mijn mond bewoog of iets anders deed zodat mijn gehoorgang vervormde.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gummiebeer
Met de nieuwe motor hoort ook een nieuwe helm. Mijn huidige helm is alweer 6 jaar oud, dus wel tijd voor vervanging.
Op dit moment heb ik een HJC IS-16 in de maat S 56. Bij Louis zie ik een HJC C70 Koro die mij wel aanstaat qua design en kleur. Voordeel van een HJC helm is dat die ook goed geschikt is voor brildragers en het draagt ook fijn vind ik persoonlijk.

Kan ik er blind vanuit gaan dat ik dezelfde maat kan bestellen of toch liever naar een fysieke winkel om te passen (en te kopen uiteraard)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Gummiebeer schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:44:
Kan ik er blind vanuit gaan dat ik dezelfde maat kan bestellen of toch liever naar een fysieke winkel om te passen (en te kopen uiteraard)?
Mijn ervaring is dat de pasvorm bij een andere helm van hetzelfde merk flink kan verschillen. Op zich niets mis met bestellen en thuis passen, maar hou er rekening mee dat je hem terug moet sturen. Wat dat betreft kan een ritje naar de fysieke winkel net zo efficiënt zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gummiebeer
Jazzy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Mijn ervaring is dat de pasvorm bij een andere helm van hetzelfde merk flink kan verschillen. Op zich niets mis met bestellen en thuis passen, maar hou er rekening mee dat je hem terug moet sturen. Wat dat betreft kan een ritje naar de fysieke winkel net zo efficiënt zijn.
Je bevestigd mijn vermoeden, dus dat wordt een ritje naar de lokale motorzaak. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bij HJC rpha 11 heb ik M met een rpha70 L dus ja die verschillen nogal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:56

thijsco19

KTM 990 SMT

Aangezien ik liever lui dan moe ben, gisteren een OSCO kettingsmeersysteem gehaald.
Hoewel het smeren van een ketting via een spuitbus oid niet veel tijd kost en best makkelijk is wil ik dit nog weleens 'vergeten' of overslaan.
Ook lijkt mij dit makkelijk onderweg als ik op vakantie ga.

(klikbaar voor groot)

Het viel mij heel erg mee om er een goede plek voor te vinden. Wil alleen nog een aluminium ketting bescherming ipv de huidige plastic beschermer, deze is namelijk iets te flexibel.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
Toch weer een kleine 400km er op gezet dit weekend. Lekker gereden zeg. Wel last van hooikoorts in de helm, das niet ideaal.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:10
SavageBrother schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:16:
Toch weer een kleine 400km er op gezet dit weekend. Lekker gereden zeg. Wel last van hooikoorts in de helm, das niet ideaal.
same here, met mooi weer rijd ik met een open helm + bandana, nu maar even gesloten helm gepakt maar dat maakt geen verschil helaas. bij mij is het overigens het ergste op t moment dat ik thuis kom :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:42
Mijn Schuberth C3 Pro is inmiddels 5 jaar oud. Tijd voor wat nieuws!

Wie kan mij adviseren? :-).

Voor mij belangrijk:

- STIL (of zo stil mogelijk iig)
- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort
- ruimte om communicatie in te bouwen

Welke nieuwe modellen zijn er op de markt waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reloader
Requiem19 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:49:

Voor mij belangrijk:

- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort

ben zelf tegenwoordig wel fan van de flip-over helmen, dus waarbij het kinstuk helemaal door gaat naar achter zodat je hem ook als jet-helm kan gebruiken:

de Scorpion exo-tech past mij niet qua schaal
de Shark Evo (laatste generatie) zit wel goed, maar vind ik niet mooi
De LS2 FF900 moet ik nog gaan passen maar is veel belovend :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:32

Bommes

Capo del formaggio

Reloader schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:57:
[...]

ben zelf tegenwoordig wel fan van de flip-over helmen, dus waarbij het kinstuk helemaal door gaat naar achter zodat je hem ook als jet-helm kan gebruiken:

de Scorpion exo-tech past mij niet qua schaal
Die heb ik, maar stil is anders.
Wel heel praktisch en ziet er tof uit door dat het kin stuk volledig naar achter over flipt.
Maar nogmaals, het ding is niet stil, dat was de voorloper ook niet trouwens.
Goede oordoppen nodig dus.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Reloader uit intresse, waarom zou je het rijdend als jethelm willen gebruiken? Ik snap die dingen niet, als je daarmee gaat liggen heb je alsnog een kunstgebit nodig...

Ik heb zelf een Schuberth E1, maar de die gebruik ik alleen opgeklapt bij tanken / stapvoets rijden e.d.

[Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 07-06-2021 09:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 14:17

Voor mij belangrijk:

- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort

Ik heb de gewone C3 en die is ondertussen ook 5/6 jaar oud, dus mag ook wel eens vervangen worden. Toendertijd ben ik bij MKC dacht ik langs geweest en heb ik alle helmen gepast, waarbij enkel de Schuberth op mijn dikke kop bleek te passen :+ Ondanks dat er allerlei moois op de markt is vrees ik er daarom voor dat het deze keer hetzelfde verhaal gaat worden en ik dus gewoon weer met een Schuberth naar huis zal komen. En dat zou dan wel eens een E1 kunnen worden, aangezien ik ondertussen ook wat 'adventure-achtige' motoren heb staan.
Chakotay schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:05:
@Reloader uit intresse, waarom zou je het rijdend als jethelm willen gebruiken? Ik snap die dingen niet, als je daarmee gaat liggen heb je alsnog een kunstgebit nodig...

Ik heb zelf een Schuberth E1, maar de die gebruik ik alleen opgeklapt bij tanken / stapvoets rijden e.d.
Vergeet niet dat die Schuberth's geen toelating hebben om open mee te rijden, dus in theorie, als er ooit iets fout gaat, etc.. De Shark's hebben volgens mij wel allemaal een dubbelkeur waardoor ze ook open gebruikt mogen worden.

Hoe bevalt de E1 verder? Hij is op basis van de C3 pro volgens mij, wat dan weer de verbeterde versie is van mijn C3, waar ik eigenlijk niets over te klagen heb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor mij belangrijk:

- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort

Sheo Neo-tec II uiteraard :)

Lever je wel een nier voor in, maar het voldoet aan de eisen .

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hele volksstammen rijden met een jethelm, die nemen allemaal bewust of onbewust dat extra risico.
Als het warm is rijd ik ok met mijn systeemhelm open geklapt, bewust dat extra risico dus.
Maar ja ik rijd ook met een korte broek en slippers als ik vanuit mijn vakantie adres/camping naar het strand rijd op mijn Vespa.
Dus ik ben denk ik een slecht voorbeeld :P

8)

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@theredone51 de E1 bevalt prima hier. Ik rij er nu een paar jaar mee, alles voelt nog aan als nieuw. Goed bedienbare ventilatieknoppen, klep & zonnevizier. De klep is er ook makkelijk af te halen als je een keer zonder rijden, en geeft ook op snelweg-snelheid geen irritant geluid of turbulentie.

@Bommes ik voel me altijd zo 'naakt' als ik met de E1 open rij. Maargoed, die is er ook niet echt op ontworpen om open mee te rijden ipv stilstaan volgens mij.

[Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 07-06-2021 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Voor mij belangrijk:

- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort

Zoals @Hooglander1 al zei, een Shoei Neotec II is erg goed. Zelf heb ik een Nolan N100-5, die is ook erg fijn en een heel stuk goedkoper dan de Neotec II.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

cooper_s1

MINI's rule

Bommes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Hele volksstammen rijden met een jethelm, die nemen allemaal bewust of onbewust dat extra risico.
Als het warm is rijd ik ok met mijn systeemhelm open geklapt, bewust dat extra risico dus.
Maar ja ik rijd ook met een korte broek en slippers als ik vanuit mijn vakantie adres/camping naar het strand rijd op mijn Vespa.
Dus ik ben denk ik een slecht voorbeeld :P

[Afbeelding]

8)
Dat extra risico heb ik dus recentelijk meegemaakt, mijn vrouw en zijn laatst aangereden van rechts op de motor (gelukkig net achter onze benen en op lage snelheid) maar mijn vrouw met haar jethelm viel dus voorover precies op haar kin. Gevolg, behoorlijke schaafwond en tand door de lip, dat laatste allen in haar mond maar toch. Het zag er in eerste instantie behoorlijk naar uit... Al met al is ze er gelukkig wel goed vanaf gekomen maar voor hetzelfde geld breek je je kaak ofzo. Geen jethelm of rijden met opengeklapt kinstuk meer dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:05
Ben tevreden met mijn Neotec II, hoor veel slechte verhalen over de C4/Pro en de E1 die daarop gebaseerd is. Ook beide even op gehad en de Shoei voelt een stuk kwalitatiever aan. Daarnaast viel mijn Schubert S2 Sport die ik hiervoor had na 5 jaar al uit elkaar... voering die los liet, ventilatie schuifjes die braken etc. Was niet echt over de kwaliteit te spreken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Tja, mijn eerste ervaring met het asfalt op een gemotoriseerde tweewieler was een highsider met 70km/u waar de voorkant van mijn integraalhelm (en dan specifiek de bescherming rond de rechter oogkas én het kaakstuk) als eerste de grond raakten en ik als een soort ballerina een paar meter balancerend schuivend op dat deel het asfalt van dichtbij heb bekeken. De helm was tot op mijn wang weggeschaafd en ik had een heel licht schaafwondje, als ik een jethelm had gehad had ik geen kaak meer gehad vrees ik.

Overigens wel bizar, ik had dus ook bijna alleen met de helm de grond geraakt, stond gewoon weer op zonder verdere schade aan mij (de tweewieler was stuk)

Alienware M15 R2 OLED Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor mij belangrijk:

- Flip up bij voorkeur
- Zonnevizier
- comfort

Waarom niet gewoon weer een C3 Pro?

Het is dat Schuberth de S2 niet meer maakt , anders kocht ik die gewoon weer voor de 3e keer. En nee, de S2 Sport met aanpassing naar ratelsluiting is me te duur. Die discussie hebben we een paar maanden geleden al gehad.
Het ding past me perfect, gaat probleemloos 5 jaar mee... En ik heb al wat vervangingsonderdelen liggen van de vorige helm, zoals vizieren inclusief pinlock en zonnevizieren. Wat wil ik nog meer? Ik heb dus juist de tegenovergestelde ervaring als cyntax wat de kwaliteit betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:42
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Waarom niet gewoon weer een C3 Pro?

Het is dat Schuberth de S2 niet meer maakt , anders kocht ik die gewoon weer voor de 3e keer. En nee, de S2 Sport met aanpassing naar ratelsluiting is me te duur. Die discussie hebben we een paar maanden geleden al gehad.
Het ding past me perfect, gaat probleemloos 5 jaar mee... En ik heb al wat vervangingsonderdelen liggen van de vorige helm, zoals vizieren inclusief pinlock en zonnevizieren. Wat wil ik nog meer? Ik heb dus juist de tegenovergestelde ervaring als cyntax wat de kwaliteit betreft.
Ik vind het zelf altijd wel leuk om iets nieuws te proberen. Daarnaast is de C3 Pro ondertussen ook wel echt een ouder model. Ik zou denken dat ook de in de helmenwereld er vernieuwingen zijn waardoor helmen veiliger zijn (en wellicht ook stiller).

Maar dit is wel een typisch ding voor mij, ik vind het prettig om altijd de nieuwste versie te hebben van iets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:14
Robbeke80 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Zoals @Hooglander1 al zei, een Shoei Neotec II is erg goed. Zelf heb ik een Nolan N100-5, die is ook erg fijn en een heel stuk goedkoper dan de Neotec II.
Hoe is die qua windruis? Ik heb nu een HJC Symax II en die is inmiddels wel aan vervanging toe. Vorig jaar een HJC I90 geprobeerd, maar dat was net alsof ik in een windtunnel stond, ondanks oordoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 15:12

cooper_s1

MINI's rule

pagani schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:36:
Tja, mijn eerste ervaring met het asfalt op een gemotoriseerde tweewieler was een highsider met 70km/u waar de voorkant van mijn integraalhelm (en dan specifiek de bescherming rond de rechter oogkas én het kaakstuk) als eerste de grond raakten en ik als een soort ballerina een paar meter balancerend schuivend op dat deel het asfalt van dichtbij heb bekeken. De helm was tot op mijn wang weggeschaafd en ik had een heel licht schaafwondje, als ik een jethelm had gehad had ik geen kaak meer gehad vrees ik.

Overigens wel bizar, ik had dus ook bijna alleen met de helm de grond geraakt, stond gewoon weer op zonder verdere schade aan mij (de tweewieler was stuk)
Wow, dan heb je inderdaad goed mazzel gehad. Bij mijn jas is een deel van de rechteronderarm geschafd en ik had een gat in mijn broek aan de binnen/bovenkant van mijn linker dijbeen. Hoe dat gat daar gekomen snap ik nog steeds nier.
Maar beschermende kleding is een must blijkt wel weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:57
Hier ook een Shoei Neotec 2 en deze bevalt echt super. Heb ook de fitting erbij gedaan zodat de rare vorm van mijn hoofd beter zat. Ik heb hem nu een jaar en ik kan gehele dagen met de helm op rijden zonder ook maar iets van ongemak te hebben. Mijn vorige helm was daarentegen (achteraf te klein) niet fijn en als ik die na een paar uur op hebben af had gedaan dan merkte ik dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Personal fitting blijft wel een leuke extra optie bij Shoei inderdaad :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Hoe is die qua windruis? Ik heb nu een HJC Symax II en die is inmiddels wel aan vervanging toe. Vorig jaar een HJC I90 geprobeerd, maar dat was net alsof ik in een windtunnel stond, ondanks oordoppen.
Ik vind het een relatief stille helm. Ik heb wel altijd met oordoppen in gereden, maar de Nolan is wel stiller en prettiger is gebruik dan m'n oude helm was (Kabuto Ibuki).

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16:32
Terug van een weekendje Luxemburg. Man man man wat een wolkbreuk met regen heb ik gehad op vrijdag. :X

Via Koblenz, Cochem en de Nürburgring naar de Ruhrsee gereden. Tot daar allemaal prima, mooi zonnetje en lekker temperatuurtje. Bij Woffelsbach barst het echter los en sta ik een half uur onder een paar bomen te schuilen. Die zijn echter ook een keer nat en dan blijf je eronder ook niet meer droog. Toen maar met motor en al in een bushokje gezeten. Zelfs de regenhoezen voor de tassen zijn hier niet meer waterdicht.
Goed, eenmaal opgeklaard ging ik weer door. Bij de stuwdam van Gileppe rijd ik de volgende bui in. Inmiddels was ik al tot op het bot toe nat, maar toch weer 20 minuten gewacht. Daarna Luxemburg in gereden en kwam de derde en zwaarste bui eraan. Ik heb bijna een uur in een schuur staan schuilen. En het leek soms wel een apocalypse (zie foto 4).

Gelukkig was het de volgende dag wel redelijk weer: lage bewolking (foto 8) maar wel droog en kon ik de geplande tochtjes rijden. Zaterdagmiddag waren mijn handschoenen pas weer droog. In totaal 1000 km gereden in het weekend. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@steveman, dit keer de CR331 Kautenbach-Nocher ook meegepakt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 13-06 23:39
Vrijdag schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Hoe bedoel je dat dan "geprobeerd"?
Heb je proefgereden met die helm en daarna gezegd dat je hem niet wilde kopen vanwege teveel lawaai?
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, vandaar mijn vraag.

Ik heb trouwens een Nolan N70-2 GT;
kinstuk kan ervan af om 'm als jethelm te rijden, en je kunt er een zonneklep opzetten. Helaas moet je dan het (enorme) vizier thuis laten want klep en vizier gebruiken dezelfde bevestigingspunten. Ik ga daarom nu een goede zonnebril kopen.

Mijn Nolan is overigens zeker niet stil.
Waarom ik 'm dan toch gekocht heb? Omdat ik met maatje 3XL niet zo heel veel keuze heb, zeker niet als je onder de 300 euro wil blijven. Mijn andere helm is een HJC CL-SP, speciaal voor dikkopjes.
Schubert heeft ook wel helmen in mijn maat (geloof ik), misschien dat ik die over een paar jaar eens ga passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
Robbeke80 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:36:
[...]

Ik vind het een relatief stille helm. Ik heb wel altijd met oordoppen in gereden, maar de Nolan is wel stiller en prettiger is gebruik dan m'n oude helm was (Kabuto Ibuki).
Ah goed te horen. Ik rij altijd met oordoppen, tenzij ik even er mee naar de tank ga, dat is 20 meter verderop :P Ga eens kijken of ik wat helmen van Nolan kan proberen :)
Hkuit schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Hoe bedoel je dat dan "geprobeerd"?
Heb je proefgereden met die helm en daarna gezegd dat je hem niet wilde kopen vanwege teveel lawaai?
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, vandaar mijn vraag.

Ik heb trouwens een Nolan N70-2 GT;
kinstuk kan ervan af om 'm als jethelm te rijden, en je kunt er een zonneklep opzetten. Helaas moet je dan het (enorme) vizier thuis laten want klep en vizier gebruiken dezelfde bevestigingspunten. Ik ga daarom nu een goede zonnebril kopen.

Mijn Nolan is overigens zeker niet stil.
Waarom ik 'm dan toch gekocht heb? Omdat ik met maatje 3XL niet zo heel veel keuze heb, zeker niet als je onder de 300 euro wil blijven. Mijn andere helm is een HJC CL-SP, speciaal voor dikkopjes.
Schubert heeft ook wel helmen in mijn maat (geloof ik), misschien dat ik die over een paar jaar eens ga passen.
Ik had de HJC besteld en heb er een rondje mee gereden hier in de omgeving om het te proberen. De helm zat verder wel goed, sloot goed af etc. maar windgeruis was toch niet fijn. Vooral de scharnierpunten zeg maar. Ik twijfel ook om naar een integraalhelm te gaan, hoewel ik een systeemhelm gewoon prettig vind qua praktische omhoogklep als je even wat wil zeggen enzo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Jolke Op Spa Francorchamps hebben ze ook diverse zaken moeten stilleggen omdat onder andere Eau rouge op dat moment blank stond. Alleen niet met Spa rood, maar bruin water. :P

Dat hoekje ten oosten van Esch sur Sure vind ik het mooiste gebied van Luxemburg. De 331, 321, 361, 348, de 27 langs het water. Daar kun je leuke rondjes maken met wat technisch stuurwerk en prachtige uitzichten. O-)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor de Luxemburg liefhebbers:
https://www.myrouteapp.co.../route/2780090?mode=share
Start in Eindhoven en stopt bij Baton Rouge in België.
Leuk stukje door Duitsland en Luxemburg.
Ik weet niet of Baton Rouge al weer open is? Zo ja leuk Bikers hotel waar je goed kunt pitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:00

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

Bommes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:06:
...
Ik weet niet of Baton Rouge al weer open is? Zo ja leuk Bikers hotel waar je goed kunt pitten.
Volgens mij wel, ze hebben de grote slaapzaal omgebouwd tot kamers, dus dat is wel fraai en meer corona-proof :)

Life is too short to remove USB safely

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:01:
@Jolke Op Spa Francorchamps hebben ze ook diverse zaken moeten stilleggen omdat onder andere Eau rouge op dat moment blank stond. Alleen niet met Spa rood, maar bruin water. :P

Dat hoekje ten oosten van Esch sur Sure vind ik het mooiste gebied van Luxemburg. De 331, 321, 361, 348, de 27 langs het water. Daar kun je leuke rondjes maken met wat technisch stuurwerk en prachtige uitzichten. O-)
Ben ik met je eens, dat zijn idd mooie weggetjes! Thanks trouwens voor de hints bij de Ruhrsee: was het weer beter geweest had ik er langer rondgereden en een wat betere indruk gekregen, nu was het er voornamelijk... euhm... nat.

Langs Cochem was een eerste keer voor mij. Leuk, maar tot aan Trier zou ik het niet volhouden. Veel te toeristisch en te rechte wegen langs de Moselle. Je zag de campings ook allemaal bomvol staan. Wel alleen met caravans, omdat in Duitsland het sanitair op de camping nog niet open mag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reloader

Dat lijkt me niet echt een op waarheid gebaseerde aanname ?.

Ik rijd meestal met een open helm op de chopper maar wil graag de optie om dicht te rijden op de snelweg 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:36
Die vloog op de snelweg een keer tegen m'n helm aan, rechts voor, net boven het vizier. Dat is wel een gigantische klap! :| Nee, snelweg is een voorrangsweg dus die duif had geen voorrang :+

Ik schrok me de tandjes en zat door de klap één baan naar links. Het was gelukkig rustig op de weg (lockdown was net ingegaan) en toevallig zat er een politieauto achter me... waarvan de agenten zo hard moesten lachen dat de auto licht zwabberde.

Ze kwamen nog even langszij met de gebarentalen-vraag of ik in orde was. Ja hoor (y) wel een dag pijn een m'n nek gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:06:
Voor de Luxemburg liefhebbers:
https://www.myrouteapp.co.../route/2780090?mode=share
Start in Eindhoven en stopt bij Baton Rouge in België.
Leuk stukje door Duitsland en Luxemburg.
Leuk stukje zo te zien, dat is vast eens het proberen waard :) Klopt het dat de route bij punt 90 in Luxemburg stopt, en daar de snelste route naar Baton Rouge pakt incl snelweg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Ben ik met je eens, dat zijn idd mooie weggetjes! Thanks trouwens voor de hints bij de Ruhrsee: was het weer beter geweest had ik er langer rondgereden en een wat betere indruk gekregen, nu was het er voornamelijk... euhm... nat.

Langs Cochem was een eerste keer voor mij. Leuk, maar tot aan Trier zou ik het niet volhouden. Veel te toeristisch en te rechte wegen langs de Moselle. Je zag de campings ook allemaal bomvol staan. Wel alleen met caravans, omdat in Duitsland het sanitair op de camping nog niet open mag.
Welke hints bij de Rursee bedoel je? De meeste hints die ik geef bevatten iets in de strekking van "houd je daar aan de snelheid en vermijd het daar zo veel mogelijk". :P

Cochem is veel te toeristisch inderdaad. Ik mijd het daar als de pest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Reloader schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:53:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dat deel van de helm heeft de grootste kans om geraakt te worden bij een ongeluk. Snap zelf ook niet waarom mensen willen rijden zonder kinstuk ervoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reloader
Jazzy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dat deel van de helm heeft de grootste kans om geraakt te worden bij een ongeluk. Snap zelf ook niet waarom mensen willen rijden zonder kinstuk ervoor.

[Afbeelding]
wist ik niet, toch maar zo'n systeemhelm kopen en vaker dicht rijden :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolke
@DrivinUCrazy: je had ooit een route geplaatst met een rondje om de Ruhrsee dacht ik. Daar heb ik stukken uitgehaald en die gebruikt voor mijn route nu. :)

Stukje rond de Nürburgring was na Cochem dan wel weer leuk. Er werd op het moment ook op het circuit geracet. :7

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Vrijdag

Misschien toch maar voor een chopper gaan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Reloader schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Ik rijd meestal met een open helm op de chopper maar wil graag de optie om dicht te rijden op de snelweg 😁
De enige aanname die ik doe, is dat als iemand crasht met een jethelm (of opengeklapte systeemhelm), er een redelijke kans is dat de onbeschermde kin dan op een onprettige manier met het asfalt in aanraking komt :)

Pagina: 1 ... 304 ... 308 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True