Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 303 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.435 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:13:
Wtf doe je met een motor op een wandelpad?
Wandelen, dat zie je toch? :*)

Zijn daar geen officiële wandelpaden maar gewoon 'sporen' rond een aantal meren. Op een aantal plekken kun je er ook met de motor komen én da's niet eens verboden.

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 30-05-2021 18:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Will_M schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:14:
[...]

Wandelen, dat zie je toch? :*)

Zijn daar geen officiële wandelpaden maar gewoon 'sporen' rond een aantal meren. Op een aantal plekken kun je er ook met de motor komen én da's niet eens verboden.
Dat maakt het anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ik heb nu een Sena SMH5, maar wil 'm graag vervangen voor een nieuwere. Voor mij persoonlijk is het volume erg belangrijk, die is bij de SMH5 echt zacht.

Hebben jullie goede ervaringen met ander Sena headsets, of Cardo 4+?
Weet iemand ook zo welke bedrijven deze gelijk inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:34
Heb gisteren mn ketting gespannen maar merk dat het nog steeds niet helemaal lekker rijdt. Ik hoor en voel dat ie 'tikt'.
Er zit op 1 punt in de ketting ook bijna een cm meer speling dan in de rest. Heb geen kapotte link of een missend rubbertje gezien.

Verstandig om hem te vervangen? Heb het gevoel dat ik m'n aandrijflijn zo aan 't vernaggelen ben dus t antwoord lijkt mij op voorbaat al een ja :+
De tandwielen zien er verder nog prima uit, verstandig om die ook mee te nemen of kan ik daar gewoon een nieuwe ketting op leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:11

_Apache_

For life.

Binnenkort voor een weekend lang een motor huren. Een Zero SR/S Premium, ben benieuwd.
Vorig jaar al even - anderhalf uur - op een DSR gereden, ben benieuwd hoe de SR/S rijdt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Will_M Gelukkig was de onderkant nog netjes schoon zodat nog steeds de glimmende kant boven was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

timpy007 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:39:
[...]
De tandwielen zien er verder nog prima uit, verstandig om die ook mee te nemen of kan ik daar gewoon een nieuwe ketting op leggen?
Ja, als je ketting wisselt altijd tandwielen ook meepakken. Je nieuwe ketting slijt anders weer in op de oude tandwielen, en dus heel snel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
@timpy007 Zit je achterwiel er wel recht in? Die streepjes op de achterbrug zijn niet zo nauwkeurig. Ik gebruikte altijd zo een lasertje om dat te controleren.

[ Voor 21% gewijzigd door cyntax op 30-05-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
@Will_M Hahaha, hoe heb je dat ding weer overeind gekregen, volledig omgerold verder, of eerst wat horizontaal verplaatst? :P

Enne, mijn probleem met de originele tankdop was ook niet het afsluitend vermogen, maar het gebrek aan scharnierend vermogen ;) Maar goed om te horen dat je de T700 ook op de kop aan de waslijn kan hangen zonder lekkage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39
Bioflap schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:32:
Ik heb nu een Sena SMH5, maar wil 'm graag vervangen voor een nieuwere. Voor mij persoonlijk is het volume erg belangrijk, die is bij de SMH5 echt zacht.

Ik heb een Cardo 4+ JBL setje, gaat meer dan hard genoeg.
Met op maat oordopjes in kan ik de muziek ook op snelweg tempo nog goed horen.
Kost een paar centen maar ik bemn er erg te vreden over.

@Will_M WTF dude.. lol..
Als je die alleen terug op de wielen had moeten krijgen had je wel wat meer schade gehad gok ik zo maar.
Dan had je hem een stuk moeten verslepen eerst.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpy007
noes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:02:
Ja, als je ketting wisselt altijd tandwielen ook meepakken. Je nieuwe ketting slijt anders weer in op de oude tandwielen, en dus heel snel.
Zat net te kijken en zag dat ze alleen in een set komen. Moet er dan ook nog wat gereedschap bij gaan kopen om het te monteren. Wordt weer een leuk project.
cyntax schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:11:
@timpy007 Zit je achterwiel er wel recht in? Die streepjes op de achterbrug zijn niet zo nauwkeurig. Ik gebruikte altijd zo een lasertje om dat te controleren.
Zou wel moeten. Hij heeft ongeveer 1000km geleden nieuwe banden gekregen en daarbij is het geheel ook uitgelijnd. voor het spannen heb ik ervoor gezorgd dat ik de stelmoeren aan beide zijden evenveel gedraaid heb. Het voelt ook niet alsof ik bij moet sturen als ik rechtdoor wil. Ook de rem loopt niet meer aan dan voorheen, wat ik dan wel zou verwachten.
Ketting is volgens mij nog de originele. Weet niet wat de levensduur is maar na 15 jaar zou zoiets denk ik wel vervangen mogen worden :9
Misschien ook maar de remvloeistof vervangen want hij voelt niet heel strak meer aan.

Mooi speelgoed wel! Werkt het goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
@timpy007 Tip: bij Carpimoto zijn slijtageonderdelen vaak veel goedkoper dan in NL. Heb er net zelf een kettingset voor mijn Tenere besteld.

(Heb geen aandelen in de firma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Bommes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:26:
[...]

Ik heb een Cardo 4+ JBL setje, gaat meer dan hard genoeg.
Met op maat oordopjes in kan ik de muziek ook op snelweg tempo nog goed horen.
Kost een paar centen maar ik bemn er erg te vreden over.

@Will_M WTF dude.. lol..
Als je die alleen terug op de wielen had moeten krijgen had je wel wat meer schade gehad gok ik zo maar.
Dan had je hem een stuk moeten verslepen eerst.
Die heb ik ook op t oog! Denk alleen dat als het “professioneel” wordt ingebouwd het een stuk beter zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39

Ik heb zelf de Sena 20s EVO, maar ik zou ook de cardo aanraden, de consensus is dat die gewoon beter geluid leveren. Qua intercom functionaliteit weet ik het niet, daar heb ik bij de Sena geen klachten over een weet niet hoe het bij cardo zit.

Inbouwen ligt volledig aan het helm, als de uitsparingen op de juiste plek zitten (zodat de speakers dus ook echt voor je oren gemonteerd zitten) kan er verder weinig mis gaan. Als je geen uitsparingen hebt moet je even testen waar je oren zitten en kun je daar met een (warme) lepel uitsparingen maken.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:26:
@Will_M Hahaha, hoe heb je dat ding weer overeind gekregen, volledig omgerold verder, of eerst wat horizontaal verplaatst? :P

Enne, mijn probleem met de originele tankdop was ook niet het afsluitend vermogen, maar het gebrek aan scharnierend vermogen ;) Maar goed om te horen dat je de T700 ook op de kop aan de waslijn kan hangen zonder lekkage.
Samen met een passant de motor op exact dezelfde manier als dat 'ie in die positie terecht was gekomen weer overeind gezet. Ik in de sloot staande 't machientje' óver 't dode punt heen tillen waarbij hij 't ding tegen hield zodat 'ie niet ging schuiven en daarna samen de motor weer verder naar de normale positie tillen terwijl ik weer op 'de wal' klom.... Als je gaat 'slepen' dan sloop je (te) véél >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Bioflap schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:39:
[...]

Die heb ik ook op t oog! Denk alleen dat als het “professioneel” wordt ingebouwd het een stuk beter zit
Ik heb geen idee hoe handig je bent, dus misschien is mijn inschatting niet correct.
Maar heel veel meer dan speakers plakken, plekje voor de unit bepalen, ook die plakken.
Kabeltjes van de speaker naar de unit geleiden ergens onder/achter de voering.
Mic plakken, ook daar de kabel van weg werken.
Klaar.

Oh wacht unit aanzetten en pairen met je telefoon.

Als je het echt rustig en extreem secuur en netjes doet ben je nog geen uur per helm bezig.

1 ding om op te letten:
Zorg dat de speakertjes je oren niet raken. Zeker als je met oordoppen op maat rijd gaan die meteen irriteren als je oor wordt "ingedrukt".

De meeste helmen hebben wel ruimte voor die speakertjes. Van de JBL set zijn ze wel iets dikker dan normale/standaard speakers.
Kan zijn dat je wat ruimte moet maken.
Inderdaad hete lepel of voorzichtig ruimte uitscheppen met een Stanley mesje.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
timpy007 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Zat net te kijken en zag dat ze alleen in een set komen. Moet er dan ook nog wat gereedschap bij gaan kopen om het te monteren. Wordt weer een leuk project.

[...]

Zou wel moeten. Hij heeft ongeveer 1000km geleden nieuwe banden gekregen en daarbij is het geheel ook uitgelijnd. voor het spannen heb ik ervoor gezorgd dat ik de stelmoeren aan beide zijden evenveel gedraaid heb. Het voelt ook niet alsof ik bij moet sturen als ik rechtdoor wil. Ook de rem loopt niet meer aan dan voorheen, wat ik dan wel zou verwachten.
Ketting is volgens mij nog de originele. Weet niet wat de levensduur is maar na 15 jaar zou zoiets denk ik wel vervangen mogen worden :9
Misschien ook maar de remvloeistof vervangen want hij voelt niet heel strak meer aan.

Ipv van zo'n fancy lasertje kan je ook een liniaal gebruiken om links en rechts de afstand te meten tussen je as en eind van je achterbrug, kost je een fractie van het bedrag en als je goed kan meten staat je wiel dan ook recht. Zoals vermeld, het best inderdaad een 'kettingset' kopen daar zitten ook kettingwielen bij. als je het zelf gaar doen waarschijnlijk ook nog de juiste kettingpons mee bestellen ;)

Zelf heb ik gisteren nog de voorremklauwen van m'n b6 goed schoon gemaakt, remmen bleven nogal 'hangen'. leek bijna alsof de handrem niet helemaal af was.. :+ Nu werkt het weer prima, vandaag kon m'n vriendin er weer een heerlijk rondje op rijden.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
timpy007 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:31:

Werkt prima hoor, maar wat mr_zippey zegt, het kan ook met een liniaal of een stokje op een blokje :P. Nog een tip, oude ketting met een dremel of haakse slijper doorslijpen, scheelt je een hoop gehannes met de pons. Je gaat de oude ketting toch niet meer hergebruiken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik gebruik meestal een goedkoop (dun) elastiek samen met m'n 'timmermans-oog' om de kettingwielen netjes uit te lijnen :+

Elastiek vast zetten op 't hart van de tanden aan het voorste kettingwiel, aan de achterkant moet je elastiek 'boven' de tanden overal gelijk (in 't midden) blijven liggen. Achter dus géén tanden of de ketting met de elastiek raken, dan klopt er alsnog nog niets van je 'meting'.

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 30-05-2021 23:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mphilipp schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ik gok een beetje dat een 'auto' van 550kg een soort invalidenvoertuig is. Ik heb een Seat Mii, en die weegt al meer, dus je moet wel een heel karig karretje hebben om daarin te vallen.
disclaimer: ik heb deze gegevens van Wegenbelasting.net.
Doe mij zo'n invalidevoertuig. :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/2010_Caterham_7_Roadsport_175_1.6.jpg/1024px-2010_Caterham_7_Roadsport_175_1.6.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Caterham_7

He, hoverbike. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/narxxCm6YsyzcWBsPWimjU4mwSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ow6PXUU02wkHIiO6n0kASv9J.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week de balhoofdlagers vervangen van de Transalp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa5IOrqTJWVPnXwSxP_C8icpOxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj8ZcTvK8FQtYSnJW6C8t5c8.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe schaal boven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJfgbiP4OhBRoniHQd0gJivH7kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeT9HBBSnQ2tCxwo9Cxev6nx.jpg?f=fotoalbum_large

En ook onder een nieuwe schaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uqjUkvAeqr8G2peQbi0W7f-qX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYj3e7GjbiHHOa05FIbStuuo.jpg?f=fotoalbum_large

Lager op de stuurpen gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UtTAjy7wtjzwrCJ7NCA4Vnp3Lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FyBYM3aC3LJrAeEST5lXNrmp.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk moest het ook goed ingevet geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UcxO1XvOibHQ169l-6pQIoZVvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlwM7DEDUjvD5Hr0pJcIBFTf.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna alles in elkaar gezet en op de juiste spanning (laten) zetten. Zelf had ik het wiel, rem en veerpoten gedemonteerd en daarna gemonteerd.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timpy007
@mr_zippey, @cyntax, @Will_M. Heb net zo'n veel te duur en fancy lasertje besteld. Moeten jullie mij niet schuldig gaan laten voelen over mijn aankoop :+
En gelijk een pons erbij, denk niet dat degene voor m'n fiets hiervoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Bommes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:47:
[...]

Ik heb geen idee hoe handig je bent, dus misschien is mijn inschatting niet correct.
Maar heel veel meer dan speakers plakken, plekje voor de unit bepalen, ook die plakken.
Kabeltjes van de speaker naar de unit geleiden ergens onder/achter de voering.
Mic plakken, ook daar de kabel van weg werken.
Klaar.

Oh wacht unit aanzetten en pairen met je telefoon.

Als je het echt rustig en extreem secuur en netjes doet ben je nog geen uur per helm bezig.

1 ding om op te letten:
Zorg dat de speakertjes je oren niet raken. Zeker als je met oordoppen op maat rijd gaan die meteen irriteren als je oor wordt "ingedrukt".

De meeste helmen hebben wel ruimte voor die speakertjes. Van de JBL set zijn ze wel iets dikker dan normale/standaard speakers.
Kan zijn dat je wat ruimte moet maken.
Inderdaad hete lepel of voorzichtig ruimte uitscheppen met een Stanley mesje.
Dat is waar. Ik heb de huidige SMH5 zelf ook ingebouwd in mijn RPHA11. Zal zo eens rondkijken en 'm dan maar bestellen. Je hebt namelijk nog een duurder model met DMC? De "nieuwe" standaard? Maar die is dan weer 100 euro duurder en zo blijf je bezig... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:38
Ik heb de 4+jbl in de rpha 11 gebouwd en dat duurde echt 10min.
Alles is goed te doen bij deze helm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56

Als alleen het geluidsvolume een probleem is, Sena verkoopt ook losse HD speakerset die op bijna alle bestaande Sena's aangesloten kan worden, vergelijkbaar met de cardo JBL speakers alleen zonder fancy merknaam erachter ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 11:49
timpy007 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:39:
Heb gisteren mn ketting gespannen maar merk dat het nog steeds niet helemaal lekker rijdt. Ik hoor en voel dat ie 'tikt'.
Er zit op 1 punt in de ketting ook bijna een cm meer speling dan in de rest. Heb geen kapotte link of een missend rubbertje gezien.

Verstandig om hem te vervangen? Heb het gevoel dat ik m'n aandrijflijn zo aan 't vernaggelen ben dus t antwoord lijkt mij op voorbaat al een ja :+
Dan is je kettingslet waarschijnlijk versleten. Even een nieuwe erop (laten) leggen, zoals gezegd incl. tand/kettingwielen:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timpy007
SniperGuy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Dan is je kettingslet waarschijnlijk versleten. Even een nieuwe erop (laten) leggen, zoals gezegd incl. tand/kettingwielen:)
Ik heb haar teveel misbruikt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

timpy007 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Ik heb haar teveel misbruikt :>
Ride her hard, put away wet 8)

Trouwens:

BMW's antwoord op de Ducati V4 Streetfighter?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15-10 08:43
Zit je dan op maandagochtend, na een weekend mooi weer, met verse koffie in de hand klaar om de foto's van mede-Tweakers te bekijken waar ze allemaal gereden hebben. Valt tegen hoor. -O- :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Jolke schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:12:
Zit je dan op maandagochtend, na een weekend mooi weer, met verse koffie in de hand klaar om de foto's van mede-Tweakers te bekijken waar ze allemaal gereden hebben. Valt tegen hoor. -O- :+
Ik was gisteren ochtend hier rond het water gaan hardlopen. Het was toen al zo druk hier overal dat ik echt geen zin had om nog met de motor weg te gaan. Je merkt goed dat de mensen niet weg kunnen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Bewust van het weer genoten.
Dit soort dagen ga ik bewust de weg niet op, en ik kreeg gelijk want het was een zee van wielrenners en e-bikers en wandelaars.
Dan ga ik liever doordeweeks s'avonds rond ;)

Als je nu fatsoenlijk de grens over kon prima, in Duitsland is dat met die fietsers en oudjes een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
kneusteun schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:13:
Ik heb de 4+jbl in de rpha 11 gebouwd en dat duurde echt 10min.
Alles is goed te doen bij deze helm.
Ah top! Goed om te horen, thanks :)
harley schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:20:
[...]

Als alleen het geluidsvolume een probleem is, Sena verkoopt ook losse HD speakerset die op bijna alle bestaande Sena's aangesloten kan worden, vergelijkbaar met de cardo JBL speakers alleen zonder fancy merknaam erachter ;)
Thanks voor de heads-up! Zou een goede optie zijn, maar ook de batterijduur van de SMH5 is niet geweldig. Ga die 2 dus verkopen en de Freecom4 bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:55:
[...]
BMW's antwoord op de Ducati V4 Streetfighter?
Er was toch al een S1000R? Dit is toch 'slechts' de vernieuwde/facelift uitvoering?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 22:44
kneusteun schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:15:
Als je nu fatsoenlijk de grens over kon prima, in Duitsland is dat met die fietsers en oudjes een stuk minder.
Gisteren is de testplicht vervallen van Nederland naar Duitsland en dat was hier in de grensregio goed te merken. Ik dacht in eerste instantie dat iedereen ineens massaal maling had gekregen aan de regels, maar toen ik thuis kwam las ik dat je ook zonder negatieve test de grens weer over mag, zolang je binnen 24 uur maar weer terug bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
UTwizard schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Gisteren is de testplicht vervallen van Nederland naar Duitsland en dat was hier in de grensregio goed te merken. Ik dacht in eerste instantie dat iedereen ineens massaal maling had gekregen aan de regels, maar toen ik thuis kwam las ik dat je ook zonder negatieve test de grens weer over mag, zolang je binnen 24 uur maar weer terug bent.
Ah dat heb ik gemist... jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb mijn prik gehad (Janssen) dus mag over 2 weken ook weer her en der de grens over.
Vakantie is pas in September dus lekker op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 15-10 11:49
Als ik aan het rijden ben kan ik geen foto's maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Grubeater schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:53:
[...]
Net zo schaars zeg maar 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
_eLMo_ schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:57:
[...]

Ja beviel zeker goed. 1 maand geleden de basic gedaan. Let wel op dat Bert Duursma oud BMW dealer is, en je dus waarschijnlijk de enige niet BMW bent :+ (er komen wel regelmatig andere merken hoor, maar meestal de minderheid).
Ik ben er specifiek heen gegaan omdat ze gewoon erg goed zijn in het begeleiden van beginners op te zware allroads, haha. Ik rijd vaak met een (ervaren) maat, maar die rijd lichtere motoren en ik liep tegen een paar dingen aan waar hij me niet kon helpen.

Zorg er tevens voor dat je ABS uitschakelbaar is.
Voor jouw wellicht overbodig, maar er wordt wel even ingegaan op (KTM/BMW/moderne) tractiecontrole / ABS / vering modussen.

Basic gaat vooral over goede houding (mega belangrijk), optrekken (en starten), afremmen (en stoppen), behendigheid op lage snelheid (rondjes / U bocht offroad, geulen rijden enzo).

Ondanks dat ik al wat allroad gereden heb vond ik basic een prettige aanvulling op mijn skills.
Klinkt goed! Ik zal met mijn 'antieke' Caponord wel een buitenbeentje zijn inderdaad, maakt het extra leuk. Uitschakelbaar ABS heb ik alleen niet op deze fiets, maar aangezien hij überhaupt geen ABS heeft denk ik niet dat dat een probleem is :+ TC en electronische vering uiteraard ook niet, maar is alsnog wel interessant om wat over te horen natuurlijk.

Op wat voor banden heb jij het gedaan overigens? Ik zag op de website staan dat voor de basis-cursus niet speciaals nodig is, maar om er op mijn Road 5's aan te komen is vast ook niet ideaal.

@Will_M mooi geparkeerd! *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
@Jolke Tijdens het rijden heb ik ook geen foto's gemaakt, maar ik heb gisteren voor de lol wat doorgaandere wegen van Zuid-Limburg via België naar Luxemburg gedaan, daarna wat grotere en kleinere weggetjes door Luxemburg, en vervolgens weer via andere kleine weggetjes terug naar Zuid-Limburg. En eerlijk is eerlijk: die weggetjes op de terugweg rijd ik normaal nooit, en nu weet ik weer waarom. :X De weg leek soms meer op een grindafgraving...
Op een paar mooie punten wel gestopt om van het bizar mooie uitzicht te genieten... Maar zelf geen foto's gemaakt. Ik ga liever binnenkort terug om weer opnieuw wat indrukken op te doen. :) Maar eens kijken hoe ik dat ga doen want ik heb ook nog wat verplichtingen de komende weekenden.

De Road 5 was al bijzonder vierkant, maar nu is ie weer iets ronder. Nog steeds niet ideaal, maar ja...
Nu cupt ie achter wel als een malle, je kunt zien dat ik gisteren in de bochten stevig aan het gas heb gehangen tijdens het voorrijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:08:
Ik heb mijn prik gehad (Janssen) dus mag over 2 weken ook weer her en der de grens over.
Vakantie is pas in September dus lekker op tijd.
Was jij trouwens gisteren met je vriendin in Den Haag? Ik ging met mijn zoontje naar skateles en zag jouw motor zeg maar rijden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Vrijdag schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Was jij trouwens gisteren met je vriendin in Den Haag? Ik ging met mijn zoontje naar skateles en zag jouw motor zeg maar rijden.
Nope, in Heusden maar niet op de motor.
Als verse papa in de Captur met de kinderwagen achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Nope, in Heusden maar niet op de motor.
Als verse papa in de Captur met de kinderwagen achterin.
Ah oké, ik vond het al opmerkelijk. Dacht al, "nou, zij zit alweer snel op de motor" :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-10 11:20
SniperGuy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Als ik aan het rijden ben kan ik geen foto's maken...
Dit dus :Y

Maar toch even een stopje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTLypGo8X0t5koJ7Uf2hJOG5d2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jz5oUusJqJlXwivDXmi8QukO.jpg?f=fotoalbum_large

Geen tijd om te wassen, gewoon rijden!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:47:
[...]
>>knip<<

@Will_M mooi geparkeerd! *O*
Ja hè :)

Al dat moeilijk gedoe met dure paddockstands en/of een middenbok om een simpele ketting te kunnen smeren is best wel zwaar overrated :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
Tja.. heb wel gereden, maar geen tijd genomen om foto's te maken.. dus ben ik best solidair om je daar dan niet onder te laten lijden.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Op wat voor banden heb jij het gedaan overigens? Ik zag op de website staan dat voor de basis-cursus niet speciaals nodig is, maar om er op mijn Road 5's aan te komen is vast ook niet ideaal.

[...]
Ik rijd zelf op hele aggressieve banden. Bridgestone AX41 AdventureCross. Deze gaan echter niet lang mee. Voor de intermediate cursus zijn blokken/noppen verplicht (dus zoals die AX41 een TKC80, Anakee Wild).
Voor de basiscursus zijn ze niet verplicht, je kunt dus op wegbanden rijden, maar je maakt het jezelf wel makkelijker als je op een allroad band komt.

Als ik je er een moest aanraden: Michelin Anakee Adventure. Geavanceerde dual compound allroad band. Zie ook de Fortnine uitleg. Naast allroad performance ook nog gewoon mogelijk om de steppen aan de grond te zetten.
Als je duurzamer (lees: harder en minder betrouw op het nat op de weg) wil: Mitas E-07, maar je bandenboer gaat je vervloeken (knoert hard).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@_eLMo_ ik heb ook de AX41's er onderliggen.
Met flink door remmen op asfalt voel ik de ABS er bij inkomen.
Met sturen, bochtjes en dergelijke merk ik echter nog geen beperkingen. heerlijke band en ze zien er echt vet uit voor de posers onder ons ook wel tof toch.

Off road is het ook wel echt een erg fijne band. Zelfde niveau als de TKC 80's alleen dan een heel stuk moderner.
Beetje modder is nog wel te doen:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/05/1622464837-600-x-337px-GOPR8209.jpg

Slijtage is ook met de TKC 80 band te vergelijken.

De Anakee adventue zit standaard op mijn Guzzi, dat is echt stepjes aan de grond rijden, volledig vertrouwen.
Ik hoor de Amerikanen op ADV allemaal mopperen dat ze te veel herrie maken naar hun zin.
Ik hoor daar echter niets van, maar rj dan ook altijd met oordoppen in.
Overigens is dat wel echt voornamelijk een weg band, veel meer dan wat harde bospaden en of grind is toch buiten waar die band voor bedoeld is.
Maar ga je niet echt de winter/herfst modder op zoeken een erg goede allround band inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@_eLMo_ @Bommes hoe doen die AX41's het op nat asfalt? Dat was vroeger altijd wel een beetje de valkuil van Bridgestone, bij hun straatbanden in ieder geval.

Voorheen heb ik de Anakee III wel onder de Caponord gehad, die bevielen ook prima. Toen ze op waren heb ik er echter weer een 100% asfalt-band (road 5) onder gehangen, aangezien ik toch nooit van de weg af kwam. Nu ik na ruim een jaar echter nog steeds geen woonwerk-verkeer doe, mag er opzich wel weer eens een allroad-bandje onder zodat ik eens wat op dat gebied kan gaan doen :)

Geluid bij banden heb ik me nog nooit aan gestoord overigens. Motorgeluid & vooral windruis komen daar toch wel bovenuit lijkt me?

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 31-05-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Bommes De Anakee Adventure hoorde ik ook zingen onder lichte hellingshoek. Dus zeg maar rechtdoor hoorde ik niks, maar 3 graden zijwaarts (of zo) begon de band te zingen. Net alsof ik over zo'n ribbeltjeslijn reed. Dus ja, ik snap de "klacht" wel. Al heb ik me er nooit aan kunnen ergeren. De vage feedback onder hellingshoek, dáár ergerde ik me aan. Ik heb volgens mij nooit de stepjes aan de grond gehad met die Anakee Adventures, omdat ik geen idee had waar die band onder hellingshoek mee bezig was. De grip was er wel, maar zo voelde het gewoon niet.
Wel 14.500 km mee gereden, dat is dan wel weer netjes. Maar ik was wel blij toen ze op waren.

En gisteren bij een maatje gekeken, die heeft de Metzeler Roadtec 01 HWM onder zijn S1000XR liggen. De gewone versie had hij normaal onder de 8k kaal, nu bij de HWM versie al het dubbele en nog steeds geen noemenswaardige slijtage. Ook geen cuppen. En dat met het zelfde weggedrag waarbij de band toch regelmatig moet afzien. Bizar.

Jammer dat ze in de maten voor mijn fiets niet te krijgen zijn in de HWM versie, anders wist ik het wel. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-05-2021 21:03 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

Zo, net mijn jas opgehaald bij de bmw dealer :
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/46097/files/320430595/600x600x2/bmw-motorrad-bmw-jack-enduroguard-heren-zwart.jpg
Broek ook maar gekocht, voor 201€ kon ik die niet laten liggen. Die is er donderdag, ze waren het er niet helemaal mee eens hoe ik het op kwam halen :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghKQRNNR1tolDZNt3RT3DhtgsjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy4opEaCOq9LzTqcDUvR4VDA.jpg?f=fotoalbum_large

Jas is nog wel erg stijf, maar als het goed is wordt dat snel beter. Kwam er met mijn oude revit van de week achter dat ook de slijtstukken op de elle bogen losliet en ik vergeten was de protectoren terug te doen in de mouw...kwam ik het weekend in Luxemburg achter...Nou ja, deze jas zitten ze allemaal gewoon in.

[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 31-05-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:48:
@_eLMo_ @Bommes hoe doen die AX41's het op nat asfalt? Dat was vroeger altijd wel een beetje de valkuil van Bridgestone, bij hun straatbanden in ieder geval.

Voorheen heb ik de Anakee III wel onder de Caponord gehad, die bevielen ook prima. Toen ze op waren heb ik er echter weer een 100% asfalt-band (road 5) onder gehangen, aangezien ik toch nooit van de weg af kwam. Nu ik na ruim een jaar echter nog steeds geen woonwerk-verkeer doe, mag er opzich wel weer eens een allroad-bandje onder zodat ik eens wat op dat gebied kan gaan doen :)

Geluid bij banden heb ik me nog nooit aan gestoord overigens. Motorgeluid & vooral windruis komen daar toch wel bovenuit lijkt me?
AX41 vind ik zelf beter in de regen dan de TKC80. Prima zegmaar, hij zet bij mij nooit een stap opzij (maar ik heb ook tractiecontrole, dus).

Geluid ga je nog wel op terugkomen als je een half versleten TKC80 ofzo rijd ;P Zoemt dwars door je oordoppen heen. Bij mij rond de 85km/h.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 31-05-2021 18:55 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
@charrel met Rokstraps kan je alles aan elk voertuig vastmaken 8) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

rokstraps zijn inderdaad de beste, heb er al aardig wat versleten ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQRiCJblIikS-ndbVnDfYMwmtdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbBRVun8nG9ZYHErY7ZBsfwM.jpg?f=fotoalbum_large
Accu zit perfect, al 3000km >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
charrel schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:32:
[...]
Broek ook maar gekocht, voor 201€ kon ik die niet laten liggen. Die is er donderdag, ze waren het er niet helemaal mee eens hoe ik het op kwam halen :o

[...]
Logisch, dat is ook helemaal geen motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
noes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Dus het wordt geen pekelmotor maar gewoon een tweede motor? tja koop dan gewoon iets waar je van genieten gaat :Y
Ja als je het zo bekijkt wel ;) maaaar hij mag wel stabiel zijn als het een keertje heeft geregend en ik vind in de winter rijden ook niet zo erg en heb altijd de ov nog als plan B. (heb mijn rijbewijs ook in een winter behaald)

[ Voor 20% gewijzigd door Lockonstratos op 01-06-2021 00:24 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Van vrijdag tm maandag een bergtraining gevolgd in Luxemburg via motomaestro waar @MichielK71 ook bij aanwezig was. Gisteren via Belgie (vanaf Bastogne) richting Nederland gecrosst.

Was een mooie ervaring, veel geleerd en ook vooral lekker veel gereden. Hieronder 2 foto's van de vele foto's en filmpjes die gemaakt zijn. Per rij groep was er een rij instructeur aanwezig die opnames maakte van de voorste rijder wat gebruikt werd voor feedback en uiteraard voor jezelf om thuis verder te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLWZRrek_3eNIKKi0-inuaFi2Ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZNHfXUWOhE87esvrCX89bdx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTIlPX3scN8Wg_Mr3uV7e46C3pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uvAWAdYp0SW2ZYijo1qpBNS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Waar die tank staat, La Gleize. Op de hoek van de grote weg (zeg maar hemelsbreed aan de andere kant van de kerk) kun je best aardig eten. Is ook een bekende stopplaats van veel motorrijders. :)

Bij de tweede foto kan ik niet plaatsen waar het is. :+

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-06-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Heeft er iemand hier nog interesse / belang bij een of 2 SW motech tanktassen? betreft het quicklock systeem.

Ik heb een Quick-Lock Daypack en een Micro. tassen kosten respectievelijk 125 en 75 euro nieuw en mogen voor een leuke prijs naar een nieuwe eigenaar. er zitten geen tankringen bij want die zijn natuurlijk motor specifiek.

als iemand ze over zou willen nemen, stuur maar een Pb zijn beide in nieuwstaat

ook nog een setje alpine stars SP8 handschoenen die ik misschien 5x aangehad heb :9 Maat S

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 01-06-2021 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Blankinho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:49:
Van vrijdag tm maandag een bergtraining gevolgd in Luxemburg via motomaestro waar @MichielK71 ook bij aanwezig was. Gisteren via Belgie (vanaf Bastogne) richting Nederland gecrosst.

Was een mooie ervaring, veel geleerd en ook vooral lekker veel gereden. Hieronder 2 foto's van de vele foto's en filmpjes die gemaakt zijn. Per rij groep was er een rij instructeur aanwezig die opnames maakte van de voorste rijder wat gebruikt werd voor feedback en uiteraard voor jezelf om thuis verder te bekijken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
gaaf, maar er zijn toch geen bergen in luxemburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:31
Reloader schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:36:
[...]

gaaf, maar er zijn toch geen bergen in luxemburg?
Laagste punt 132 m boven zeeniveau, hoogste punt 560 m boven zeeniveau.

Nee, niet te vergelijken met de Alpen, Dolemieten of Pyreneeën ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Voor een Hollander zijn dat èkte bergen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zondag heb ik daar nog wat mensen laten zweten op leuke hairpins, op weggetjes die zo klein zijn dat ze niet eens genummerd zijn. Maar dat is het fijne van Luxemburg, zelfs dát is daar geasfalteerd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:52:
Voor een Hollander zijn dat èkte bergen!
https://www.pdok.nl/viewer/

En dan de dataset 'Actueel Hoogtebestand Nederland' onder 'overige kaarten' van wat vinkjes voorzien.... Moet je eens kijken wat we in Nederland allemaal voor een 'bergen' hebben _O- :)F
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:59:
Zondag heb ik daar nog wat mensen laten zweten op leuke hairpins, op weggetjes die zo klein zijn dat ze niet eens genummerd zijn. Maar dat is het fijne van Luxemburg, zelfs dát is daar geasfalteerd. :+
Hmmm.... Ik ben daar met m'n R6 toch ook wel eens op wat bosbouw paden terecht gekomen waarvan de Zümo vond dat ze ook in de categorie 'verharde wegen' thuis hoorden....

Grappige is dat je er eigenlijk altijd wél gewoon door kunt, ook met een SS, en dat je dan vaak door de meest mooie gebieden qua natuur heen rijdt.

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 01-06-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
Zojuist 2 nieuwe banden besteld (Michelin Anakee Adv) heb meerdere zaken moeten bellen want net zoals zoveel andere producten op dit moment is er qua levertijd op rubber ook echt veel slecht te bestellen.

Dus mocht iemand nog tzt ook denken ik moet nieuw rubber en ik wil band X/Y dan is het wellicht al handig om die bij je bandenboer te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Will_M schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:01:
Hmmm.... Ik ben daar met m'n R6 toch ook wel eens op wat bosbouw paden terecht gekomen waarvan de Zümo vond dat ze ook in de categorie 'verharde wegen' thuis hoorden....

Grappige is dat je er eigenlijk altijd wél gewoon door kunt, ook met een SS, en dat je dan vaak door de meest mooie gebieden qua natuur heen rijdt.
Klopt, en bij veel wegen hebben borden gestaan dat het verboden is geworden voor gemotoriseerd verkeer uitgezonderd landbouwverkeer. Veel van die borden zijn tegenwoordig weer aangepast naar "verboden voor gemotoriseerd verkeer bij sneeuw/ijs". En op streetview staat het niet of niet up to date, dus het komt soms op het betere gokwerk aan bij de voorbereiding. En ter plaatse zie je wel weer.

Maar het vetgedrukte stukje, dáár ging het nu inderdaad bewust om. En dat is zeker gelukt. :*)
Blankinho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:30:
Zojuist 2 nieuwe banden besteld (Michelin Anakee Adv) heb meerdere zaken moeten bellen want net zoals zoveel andere producten op dit moment is er qua levertijd op rubber ook echt veel slecht te bestellen.

Dus mocht iemand nog tzt ook denken ik moet nieuw rubber en ik wil band X/Y dan is het wellicht al handig om die bij je bandenboer te bestellen.
Jep, ik heb uit voorzorg afgelopen dinsdag een setje Road 5 besteld. En die lagen toevallig op voorraad, want donderdag lagen ze al in mijn garage. Levertijden met zo'n beetje alles is op dit moment gewoon een loterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Blankinho Bedankt voor de tip, ik moet voor de zomer ook nog een nieuwe set banden voor de S1000XR hebben.

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik weer voor een setje road 5 ga (prima band voor mijn rijstijl), of dat ik voor de Scorpion Trail II ga. Die laatste heb ik ook op de Capo liggen en daar heb ik nog net wat beter gevoel bij dan bij de road 5. En het is weer eens wat anders :)

[edit]
Als ik bij Michelin zoek naar een band voor de S1000XR komt er "We have no result for your search" uit :?

[ Voor 13% gewijzigd door Waaj op 01-06-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
cyntax schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:32:
@charrel met Rokstraps kan je alles aan elk voertuig vastmaken 8) .
Die dingen zijn echt geweldig. Helaas vind ik ze soms net te kort, wat langer komt soms net van pas (e.g. ik kan mijn 80L zak niet volgooien, want dan is de strap te kort om hem aan mijn bike te binden).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Die dingen zijn echt geweldig. Helaas vind ik ze soms net te kort, wat langer komt soms net van pas (e.g. ik kan mijn 80L zak niet volgooien, want dan is de strap te kort om hem aan mijn bike te binden).
Ik heb de lange versie, die is echt mega-lang. Als ik mn 80l tas achterop bind kan ik er nog wel eentje bij hangen. Jij hebt waarschijnlijk de korte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Ik heb de lange versie, die is echt mega-lang. Als ik mn 80l tas achterop bind kan ik er nog wel eentje bij hangen. Jij hebt waarschijnlijk de korte versie.
Hmm nu ben ik nieuwsgierig. Heb je toevallig een linkje van de shop? Van het weekend rijd ik weer terug naar CZ en kan best wat extra ruimte gebruiken omdat moeders de vrouw graag wil dat ik van alles voor haar meeneem. Onder het motto: "dat flesje is maar klein" (klopt, maar 10 van die flesjes is best veel op de motor :X) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 16:36
Blankinho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:30:

Klopt, had ik laatst ook, wilde de Anakee Wild hebben maar nergens in de juiste maten te vinden. Zou sowieso voor half Juli niet geleverd worden. Ben maar voor de 804/805 gegaan van Shinko.

Blijkbaar is er ook een probleem met de productie van rubber zelf, er is een bomenziekte waar veel rubberbomen aan ten onder gaan. Nadeel van massaal precies dezelfde soorten naast elkaar zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:59:
Over Luxemburg gesproken, aankomend weekend ga ik ook die kant op. Via Koblenz, Ruhrsee, Monschau en Stavelot naar Luxemburg. Eerst het onweer van do/vr afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI&#039;s rule

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Klopt, en bij veel wegen hebben borden gestaan dat het verboden is geworden voor gemotoriseerd verkeer uitgezonderd landbouwverkeer. Veel van die borden zijn tegenwoordig weer aangepast naar "verboden voor gemotoriseerd verkeer bij sneeuw/ijs". En op streetview staat het niet of niet up to date, dus het komt soms op het betere gokwerk aan bij de voorbereiding. En ter plaatse zie je wel weer.

Maar het vetgedrukte stukje, dáár ging het nu inderdaad bewust om. En dat is zeker gelukt. :*)

[...]

Jep, ik heb uit voorzorg afgelopen dinsdag een setje Road 5 besteld. En die lagen toevallig op voorraad, want donderdag lagen ze al in mijn garage. Levertijden met zo'n beetje alles is op dit moment gewoon een loterij.
Hadden ze wel een set met recente dot-code geleverd? Ik heb zelf een keer een ruim 2 jaar oude set geleverd gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Hmm nu ben ik nieuwsgierig. Heb je toevallig een linkje van de shop? Van het weekend rijd ik weer terug naar CZ en kan best wat extra ruimte gebruiken omdat moeders de vrouw graag wil dat ik van alles voor haar meeneem. Onder het motto: "dat flesje is maar klein" (klopt, maar 10 van die flesjes is best veel op de motor :X) :+
Sure:Ik heb de bovenste, jij waarschijnlijk de onderste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
cooper_s1 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Hadden ze wel een set met recente dot-code geleverd? Ik heb zelf een keer een ruim 2 jaar oude set geleverd gekregen...
Geen idee,niet naar gekeken. Interesseert me eigenlijk ook vrij weinig. Al is die band nu al 3 jaar oud, 2022 gaat ie toch niet meer halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30
Straks eens een kort ritje maken naar de BMW garage om de nieuwe S1000R te gaan piepen.
Ik heb 2 volgers, een Panigale en een... Vespa :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thanks! Oké, ik heb dan toch de langere versie. Ik wist dat er in ieder geval twee versies waren en heb destijds al de langste gekocht. Een nog wat langere zou voor mij wel praktisch zijn :)

Zo staat mijn bike er nu voor met bagage, en dan moet ik echt moeite doen om hem vast te zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2-7AUJFiYZW1qqZqNVanaz5b7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7R7z1VOdKY0kYipPSSqzbq0.jpg?f=fotoalbum_large

De zak benut ik maar voor 70% schat ik, dus zou meer kwijt kunnen indien ik langere straps zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Thanks! Oké, ik heb dan toch de langere versie. Ik wist dat er in ieder geval twee versies waren en heb destijds al de langste gekocht. Een nog wat langere zou voor mij wel praktisch zijn :)

Zo staat mijn bike er nu voor met bagage, en dan moet ik echt moeite doen om hem vast te zetten:
[Afbeelding]

De zak benut ik maar voor 70% schat ik, dus zou meer kwijt kunnen indien ik langere straps zou hebben.
Maar heb je die zak niet aan de sissybar vastzitten? Daar heb je toch niet zo'n afstand voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:37:
[...]

Maar heb je die zak niet aan de sissybar vastzitten? Daar heb je toch niet zo'n afstand voor nodig?
Ik zou niet weten hoe ik dat goed kan doen, enkel vastmaken aan de sissybar. Toen ik nog met een net met haken werkte deed ik dat inderdaad, maar dat zat natuurlijk anders dan deze straps (en beschadigde mijn sissybar, dus lang leve de straps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
LankHoar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Ik zou niet weten hoe ik dat goed kan doen, enkel vastmaken aan de sissybar. Toen ik nog met een net met haken werkte deed ik dat inderdaad, maar dat zat natuurlijk anders dan deze straps (en beschadigde mijn sissybar, dus lang leve de straps).
Eentje om de bovenkant en de sissybar, en aan de onderkant van die tas zitten nog lussen om aan te bevestigen zo te zien. Scheelt een hoop afstand overbruggen. Zou je hem sowieso niet liever platleggen? Lijkt me nogal hoog zwaartepunt hebben zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
geert_s schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Eentje om de bovenkant en de sissybar, en aan de onderkant van die tas zitten nog lussen om aan te bevestigen zo te zien. Scheelt een hoop afstand overbruggen. Zou je hem sowieso niet liever platleggen? Lijkt me nogal hoog zwaartepunt hebben zo.
Ik heb al eens geprobeerd de straps door die lussen te werken, maar dat gaat niet (lussen zijn niet groot genoeg). Deze tas is eigenlijk een beetje een miskoop geweest op de motorbeurs vorig jaar. Wil nog eens een deftige tas kopen die je zo over de sissybar schuift, maar ik wacht daar nog even mee tot ik een nieuwe bike heb, gezien ik niet weet hoe ik de sissybar dan precies ga vormgeven.

Ik ga van het weekend wel eens proberen om hem via de sissybar te monteren zoals je zegt. Ik hoop dat dit voldoende blijft zitten en hij niet losschiet/schuift bovenaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:46

4x2

lộn xộn quá

En bij deze het volledige TET stuk van zondag ook maar online gezet, in fatsoenlijke kwaliteit (en de asfaltstukken zijn versneld)

Voor wie wil, er is verder niks aan aangepast qua leuke stukjes dr uit knippen en hippe effecten want daar had ik geen tijd voor :P

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Best nog wel een aantal leuke stukjes om offroad te rijden daar in de Peel, @4x2 (y)

Beetje vergelijkbaar met dat wat er hier in 'de Kempen' en 'de Meijerij' (nog) mogelijk is :+

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 01-06-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Grubeater schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:53:
[...]

[Afbeelding]
https://en.wikipedia.org/wiki/Caterham_7

He, hoverbike. 8)
[Afbeelding]

Vorige week de balhoofdlagers vervangen van de Transalp.
[Afbeelding]

Nieuwe schaal boven.
[Afbeelding]

En ook onder een nieuwe schaal.
[Afbeelding]

Lager op de stuurpen gezet.
[Afbeelding]

Natuurlijk moest het ook goed ingevet geworden.
[Afbeelding]

Daarna alles in elkaar gezet en op de juiste spanning (laten) zetten. Zelf had ik het wiel, rem en veerpoten gedemonteerd en daarna gemonteerd.
Was het gezellig bij Wim? Die balhoofdlager was ook wel goed gaar :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MichielK71
Zoals @Blankinho al vertelde stond het afgelopen weekend in het teken van bochten rijden. En bochten, daar kan je wel voor naar Luxemburg :Y

Hotel in Vianden, mooie groene omgeving (zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheid regen van de afgelopen tijd). De routes die we doorgekregen hadden waren ongeveer 220 á 230 Km lang, met een totale rijtijd van een uur of 5. Doordat je onderweg met enige regelmaat stopt om te wisselen van voorrijder en je ook 'even' moet stoppen voor de lunch ben je van ongeveer 10 uur in de ochtend tot 5 á 6 uur in de middag op stap.

Hoewel ik met mijn 60Pk de zwakst gemotoriseerde was viel het me niet tegen dat ik de groep (2 KTM 790 Adventures, 1 KTM 1290 Adventure en een Yamaha FJR) bij kon houden. Wel veel in z'n 3 gereden en dan het toerental tussen de 5 en 7 duizend gehouden, kan je ook lekker op de motor afremmen.

Ook nog een 'domme' actie gehad met een afgebroken stuurdemper/trillingsdemper tot gevolg. Op een weggetje met helling haaks op de weg proberen te stoppen. Dan zat er rechts naast me 'ineens' toch een grotere afstand tot de grond dan mijn been kon overbruggen :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKnQ2ExQi0odzPOhV-5y8dReCUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLiO5kDDxnkUNHZORbg0imcV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0LCHipEvcGKanVjZcIBRFwY3Wo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DBkz7pOGWiX4AYKNwDXBRwrm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2UH3OZ9KjY_qcbXv9ISifEtVug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnW9280TqYMfyj0BwLfHX2ww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5VKnVTdrvxKIghOxH4wz-3i1Ag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IkpjHs9ia2lv1ZctmbbY66eL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySA1UbPL-hpYrZjQ-XSoPtW3uGA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FnVojVXlJ25Z16VgYqtbFl03.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZT3Qu8IbYyllwqW9T2q-mGAADg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5fg4O4fPMSlYjjVwVzuSOMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ik zie mooie foto's. :)
Beaufort en de stuwdam bij Esch-sur-Sûre, maar verder herken ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Jolke schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:26:
Ik zie mooie foto's. :)
Beaufort en de stuwdam bij Esch-sur-Sûre, maar verder herken ik het niet.
Dat je de andere locaties niet kent is an sich niet zo gek. We hebben daar best wel weggetjes gehad die zoals @DrivinUCrazy zegt niet eens een wegnummer hebben.

Ik ben echt super enthousiast over het rijden in Luxemburg. Op de terugweg eerst een stuk naar het Westen gereden om daarna via België af te zakken naar Nederland. Wat zijn die wegen in België toch beroerd. Kwam omdat ik op een weg niet verder kon (Route Barree, bordje Deviation erbij en dan verder niks :() ineens in de bushbush terecht. Daar op een gegeven moment vrij stijl naar beneden en de weg vol met kuilen die deels opgevuld waren met dikke bobbels tot gevolg. Alsof ze het erom doen :S. En dan een vrij krappe haarspeld bocht, gelukkig dat afgelopen weekend goed geoefend.

In Nederland aangekomen eerst een stuk snelweg (A2) gepakt tot aan Sittard en er weer afgegaan (had geen zin om tot aan Nijmegen snelweg te rijden). Maar dat is toch ook geen doen zeg. Om de haverklap verkeerslichten en/of rotondes, men rijdt niet door (70 op een 80 Km weg) enzovoort enzovoort. Ik wil wel verhuizen naar Vianden, staat nog een leuk huis te koop tegenover het hotel, kan ik ook nog mensen uitnodigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@MichielK71, challenge accepted... kom maar op waar is het? :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier staat de Fazer er inmiddels zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvbHJY28T_igfyVl18AtRZPBOsE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/35AKNgAvfiCjSnSIhAFPd31k.jpg?f=user_large

De balhoofdlagers hadden een beetje een dood punt, ik dacht het tijdens het rijden al een beetje te voelen, nadere inspectie bevestigde mijn vermoeden. Gelijk dan maar vervangen :)

Inmiddels heeft-ie ook een grote beurt gehad, dus als de balhoofdlagers zijn vervangen en de voorkant weer in elkaar zit, kan de uitlaat eronder. Als dan de achterrem weer werkt (helaas kom ik er nu achter dat het schroefdraad van de ontluchter op de klauw gaar is, ding blijft remolie lekken :')) kan ik weer rijden met 't ding :)

Verder staat de rode Diversion inmiddels te koop. Tijd om wat op te ruimen hier :P Zodra de Fazer klaar is en de rode Diversion verkocht, ga ik verder met de gele Diversion. Die heeft o.a nog een set nieuwe vlotternaalden nodig en ik moet de verlichting nog checken/repareren. En als dat ding ook weg is, ga ik natuurlijk weer opzoek naar een volgend opknap projectje :)

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 01-06-2021 21:39 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Jolke schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:09:
Moet je het antwoord helaas schuldig blijven. Kan natuurlijk de GPX file hier plaatsen maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik moet helaas op zoek naar nieuwe motor ondanks dat ik het nog geen 2 jaar heb. Ben de afgelopen periode zoveel afgevallen dat ik alles zwem. Dus huidige spul ga ik wel verkopen om het verlies wat te beperken

Momenteel heb ik de REV'IT Offtrack textielpak. Vind dit een heel fijn pak, maar twijfel om niet te upgraden nu naar de SAND 4, dit omdat het net wat beter in elkaar lijkt te zitten en wat extra features hebben. Dit is gewoon eens in de winkel bekijken en of het aan de verwachting voldoet, maar verwacht hier geen problemen bij met REV'IT kende. Alleen de maat bepalen gaat lastiger zijn. GoreTex is mooi, maar vind ik niet nodig als hobbymatig rijder en de huidige Liner heeft me ook al droog gehouden.

Handschoenen moet ik ook vervangen (30 kg afvallen doet veel), maar twijfel hier nog een beetje over de Sand 4 omdat deze nogal stijf zouden zijn. Dus moet nog eens kijken naar een interessant vergelijkbaar alternatief, dus mochten jullie wat weten schiet maar raak.

Grootste uitdaging gaat zijn is voor mij de helm. Heb nu een Bayard FP-28 S Viper en dit is om het mooi in het engels te omschrijven een piece of sh*t. Het kinstuk sluit niet goed als ik hem niet perfect sluit en de schroefjes van het vizier komen ook los, maar volgens de verkopende partij is dit normaal(Ik ga daar niet meer naartoe, nooit. Deze klant voor de komende 50 jaar zijn ze kwijt). Hij zit nu als een bubble head op mijn hoofd, dus moet zeker vervangen gaan worden. Twijfel nu tussen de volgende helmen Scorpion ADX-1 en een NEXX X.Vilijord. Wil graag een stiller helm als ik nu heb en dat lijkt me niet moeilijk. Maar zijn er helmen die ik over het hoofd zie of waar ik eens aan moet denken.

@MichielK71 : heb jij de Sand 4 van REV'IT als jas en wat vind je er van?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-10 08:06
@fdees ga je nu op zoek naar een nieuwe motor of nieuwe motorkleding? :?

Las blijkbaar die hele eerste zin verkeerd nadat ik de rest een beetje las namelijk.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MichielK71 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:05:
Zoals @Blankinho al vertelde stond het afgelopen weekend in het teken van bochten rijden. En bochten, daar kan je wel voor naar Luxemburg :Y

Hotel in Vianden, mooie groene omgeving (zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheid regen van de afgelopen tijd). De routes die we doorgekregen hadden waren ongeveer 220 á 230 Km lang, met een totale rijtijd van een uur of 5. Doordat je onderweg met enige regelmaat stopt om te wisselen van voorrijder en je ook 'even' moet stoppen voor de lunch ben je van ongeveer 10 uur in de ochtend tot 5 á 6 uur in de middag op stap.
Op de vrijdag 284km gereden, gingen rond 10:00 weg en waren denk ik 16:00 weer op de camping, zaterdag even eerder weg want toen hadden we 305km en waren er ruim voor 16:00 weer. Met 2 rijdt even makkelijker, kom ook vaker in Luxemburg dus alle foto's kunnen bijna overgeslagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
Jolke schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:09:
Tegenover Hotel BelleVue in Vianden was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Blankinho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Tegenover Hotel BelleVue in Vianden was dat.
:Y) nice one. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Hoi @fdees,

Ik heb sinds een maand of 2 de Sand 4 en deze bevalt mij prima. Ik heb ook de Ignition 3 van Rev'It maar die is vanaf de late herfst tot het vroege voorjaar te koud naar mijn idee. Kan er wel een trui onder aan doen, maar dan vind ik de jas te strak zitten (bij mij mogen er ook wat kilo's af).

Het fijne van de Sand vind ik de verstelbaarheid en ook de grote zakken voorop. Kan ik tenminste mijn sleutels, portemonnee en telefoon fatsoenlijk kwijt. Tevens is de ventilatie prima voor elkaar. En waar ik de jas ook voor gekocht heb, in de winter heb ik het niet meer koud op de motor.

Of de jas beter is dan de Offtrack zou ik niet durven zeggen. Ik heb de Offtrack ook wel eens bekeken toen ik in zo'n enorme kledingzaak was en zou deze ook wel aangedurfd hebben. Alleen toen ik op zoek was naar een nieuwe jas had de zaak waar ik normaal mijn spullen koop (Termaat in Nijmegen) alleen de Sand in mijn maat, de Offtrack hadden ze niet in mijn maat hangen. Kreeg een mooie korting en toen was het prijsverschil ook niet meer zo groot dat ik op de Offtrack wilde wachten.

Van enige stugheid heb ik geen last gehad, met de voering en de regenliner erin is de jas wel stugger dan zonder (logisch) maar zoals gezegd heb ik er geen last van gehad.

Kan ik de jas aanraden, ja zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
MichielK71 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Moet je het antwoord helaas schuldig blijven. Kan natuurlijk de GPX file hier plaatsen maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Uploaden op motorroutes.nl en het linkje delen? Of mag dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Volgens mij mag het hier gewoon hoor, ik heb het ook wel eens gedaan. Wel handig om het achter members only tags te doen, dat niet iedereen van buitenaf het kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
geert_s schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Uploaden op motorroutes.nl en het linkje delen? Of mag dat ook niet?
Ik bedoelde meer dat ik het niet echt netjes vind om routes die anderen hebben gemaakt zomaar te delen.
Jolke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:19:
Volgens mij mag het hier gewoon hoor, ik heb het ook wel eens gedaan. Wel handig om het achter members only tags te doen, dat niet iedereen van buitenaf het kan zien.
Ik heb de routes inmiddels (deels aangepast wegens wegafsluitingen) op motorroutes.nl gezet. Als ze beschikbaar zijn zet ik de linkjes hier wel neer (achter member tags).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:55:
@fdees ga je nu op zoek naar een nieuwe motor of nieuwe motorkleding? :?

Las blijkbaar die hele eerste zin verkeerd nadat ik de rest een beetje las namelijk.
Was niet heel duidelijk, maar gaat om motorkleding :). Motor past gelukkig nog wel
MichielK71 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:08:
Hoi @fdees,

Ik heb sinds een maand of 2 de Sand 4 en deze bevalt mij prima. Ik heb ook de Ignition 3 van Rev'It maar die is vanaf de late herfst tot het vroege voorjaar te koud naar mijn idee. Kan er wel een trui onder aan doen, maar dan vind ik de jas te strak zitten (bij mij mogen er ook wat kilo's af).

Het fijne van de Sand vind ik de verstelbaarheid en ook de grote zakken voorop. Kan ik tenminste mijn sleutels, portemonnee en telefoon fatsoenlijk kwijt. Tevens is de ventilatie prima voor elkaar. En waar ik de jas ook voor gekocht heb, in de winter heb ik het niet meer koud op de motor.

Of de jas beter is dan de Offtrack zou ik niet durven zeggen. Ik heb de Offtrack ook wel eens bekeken toen ik in zo'n enorme kledingzaak was en zou deze ook wel aangedurfd hebben. Alleen toen ik op zoek was naar een nieuwe jas had de zaak waar ik normaal mijn spullen koop (Termaat in Nijmegen) alleen de Sand in mijn maat, de Offtrack hadden ze niet in mijn maat hangen. Kreeg een mooie korting en toen was het prijsverschil ook niet meer zo groot dat ik op de Offtrack wilde wachten.

Van enige stugheid heb ik geen last gehad, met de voering en de regenliner erin is de jas wel stugger dan zonder (logisch) maar zoals gezegd heb ik er geen last van gehad.

Kan ik de jas aanraden, ja zeker.
Top, ja ik heb hier helaas niet echt een zaak in de buurt zitten dus moet wel naar een grotere waar ik meer keuze heb. Dus kan het eens voelen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
fdees schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Was niet heel duidelijk, maar gaat om motorkleding :). Motor past gelukkig nog wel

[...]

Top, ja ik heb hier helaas niet echt een zaak in de buurt zitten dus moet wel naar een grotere waar ik meer keuze heb. Dus kan het eens voelen.
Mijn ervaring met Motoport Goes wat betreft kleding is heel erg goed. Daar loopt een mevrouw rond die heel gericht advies geeft en (zoals het op mij overkwam) ook gewoon eerlijk is.

MKC ook goede ervaringen mee, motorkleding store (Breda) minder... Een wat oudere mevrouw adviseerde mijn vriendin een pak wat dus helemaal niet goed zat.. Ja en wil je echt goed advies dan adviseer ik een ritje naar Termaat in Nijmegen.

Bovenstaande is wel allemaal gebaseerd op ervaringen met aanschaf van leren motorpakken, geen textiel.
Pagina: 1 ... 303 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.