Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 300 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.396 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

SH4D3H schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Leatherman lijkt het eens te zijn over het grijze gebied (zie eerdere link in dit topic):

[...]

Je mag niet zomaar een mes bij je hebben, maar een multitool met daarbij 'toevallig' een mes en die je gebruikt voor 'generally recognized purpose' (bijv. voor je motor), zou dus onder de uitzonderingsparagraaf vallen.
Op de boot naar Engeland vroegen ze bij de Engelse douane ook of ik een mes bij me had.. de sigarenknipper mocht gewoon mee gelukkig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Op de boot naar Engeland vroegen ze bij de Engelse douane ook of ik een mes bij me had.. de sigarenknipper mocht gewoon mee gelukkig :+
Zeggen dat je rabbi bent en besnijdenissen daarmee doet 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Een belangrijke aanvulling/waarschuwing hierbij, volgens de wet en regelgeving in Duitsland is het verboden om een Leatherman bij je te hebben. Een mes mag daar niet met 1 hand te openen te zijn en vergrendelen. Een leatherman (bv de wave) kun je met een hand openen en heeft een linerlock. Hou dat wel in je achterhoofd als je naar Duitsland reist en je neemt een mes/multitool mee.

Persoonlijk neem ik hem ook mee maar stop ik hem in mijn bagage/buddy en draag ik hem niet op mijn persoon. Geen garantie dat ik er mee weg kom als ze hem vinden, maar als je hem op je persoon draagt en ze vinden hem verwacht ik dat je sowieso de pineut bent.
In de UK gelden vergelijkbare regels (locking blades mogen niet etc) maar toen ik het aan een kennis van me die bij de polite werkt vroeg zei hij dat het technisch gesproken idd verboden is, maar dat dat alleen enforced word als je het een probleem is.. als je hem bij je hebt in een niet toepasselijke plek.. heb je hem mee met kamperen zal er niemand over zeuren, heb je hem aan je riem hangen terwijl je in het centrum aan het shoppen ben is het een ander verhaal..
dus in je motorbagage bij ander gereedschap is technisch verboden maar de kans dat ze je er een boete voor geven is nihil..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Eppo © schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Dat was mijn punt ook, vind dat kastje op je stuur niet zo mooi. Die van Yamaha zijn weer wel mooi, alleen is de prijs weer minder (en daarnaast heeft ze geen Yamaha, maar ik denk dat voor het aansluiten niet uitmaakt) Loo

Die van Yamaha:
[Afbeelding]

Die van TecnoGlobe handvatverwarming (volgens mij heeft @DrivinUCrazy die)
[Afbeelding]

De vraag is dan alleen, gaat vorm voor functie? Of zou iemand een ander setje aanraden?

@noes Is de installatie nog steeds zo makkelijk als je de punten van @_Apache_ meeneemt? Of is de installatie dan net zo makkelijk als elk ander handvat verwarming setje?

@_Apache_ Nee, het is niet voor de winter. Wij zijn gewoon mooi weer rijders, niet van die echte bikkels. Dus echt voor een fris windje in het voor/najaar. De lijm enzo zit dat trouwens bij zo'n setje of moet ik die los aanschaffen? En is dat gewoon te halen bij de lokale motorzaak/bouwmarkt of moet dat ergens ander worden gehaald?
De lijm die er bij kwam is in principe voldoende. Maar na mijn geintje met de kapotte lijm heeft de garage (onder coulance) vast gezet met cement.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kars schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:49:
Om me nog even in de HVV discussie te vermengen, ik gebruik zelf deze :D

Omdat ze zo goedkoop waren, meteen twee setjes besteld. Zowaar werken ze allebei, dus één zelf erop geknutseld (via relais geschakeld op verlichting) en het andere setje aan m'n vader gegeven.
Ze functioneren zo goed, dat ik ze hier durf te noemen ;)

Pluspunten:
- Goedkoop
- Worden lekker warm en zelfs heet op standje II
- Het is een set compleet met throttle grip, die mooi meedraaid zonder dat de draad mee gaat

Minpunten:
- Aansluitkabels nogal kort
- Vraag me af of ze echt waterdicht zijn
- Gemaakt van Chinesium, dus geen garantie op lange levensduur
https://www.amazon.co.uk/...ps-Bike-ATV/dp/B07WNX2XDY
"BUT: I've been able to detect a vulnerability so far. There is a gap between the switch and the housing, so not 100% waterproof. The water bridged my contact at the switch, causing the battery to run out overnight and unnecessarily heated the handles. : ("
niet dus.. jammer want goede prijs en ok design..

Maar er is een hack om het te voorkomen:
"But I was able to find a solution for this. I screwed on the side of the cover and then squeezed in a lot of grease (polar fat optimally). Now, even if water squeezes through the gap, nothing can happen."

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 20-05-2021 12:25 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

R0y. schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:22:
[...]
Wat ik vooral merk aan mijn motor is dat het doortrekken i.c.m. de quickshifter erg verslavend is.
Een quickshifter is sowieso verslavend. Prachtige uitvinding! Gelukkig kan ik op die K16 heel makkelijk rustig wegrijden en doorschakelen, maar als het moet, kan ie er ook als de brandweer vandoor. Hij is zwaar, maar kan best hard, ook al schijnt de GTL afgeremd te zijn tot 230 dacht ik. De GT kan 260. Lekker belangrijk denk ik dan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:13:
[...]
In de UK gelden vergelijkbare regels (locking blades mogen niet etc) maar toen ik het aan een kennis van me die bij de polite werkt vroeg zei hij dat het technisch gesproken idd verboden is, maar dat dat alleen enforced word als je het een probleem is..
Ik denk dat ze dat overal zo behandelen. Een Leatherman is niet bepaald iets waar je de hele tijd mee loopt te zwaaien. En dat leren houdertje voor aan je riem gebruik ik niet. Hij zit bij mij in mijn broekzak en als ik met de motor op pad ga, doe ik 'm ergens in de koffer. In ieder geval niet op mijn lichaam, want dat soort zaken wil je niet in je lijf geduwd krijgen mocht je een RUD (Rapid Unscheduled Dismount) meemaken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eppo © schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
[...]

@noes Is de installatie nog steeds zo makkelijk als je de punten van @_Apache_ meeneemt? Of is de installatie dan net zo makkelijk als elk ander handvat verwarming setje?

[..]
Gezien de oxfords zich automatisch, korte tijd na uitschakelen motor, zich uitschakelen is dat geen probleem. Zet je ze aan als de motor uit is, schakelen ze zich ook na die minuut ofzo weer uit. In theorie kan een onverlaat de hvv dus steeds weer inschakelen, maar moet ie dus wel naast je motor blijven staan tot de accu leeg is. Lijkt me dus geen echt issue.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:58

A13X

Dude

ToolkiT schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:13:
[...]

In de UK gelden vergelijkbare regels (locking blades mogen niet etc) maar toen ik het aan een kennis van me die bij de polite werkt vroeg zei hij dat het technisch gesproken idd verboden is, maar dat dat alleen enforced word als je het een probleem is.. als je hem bij je hebt in een niet toepasselijke plek.. heb je hem mee met kamperen zal er niemand over zeuren, heb je hem aan je riem hangen terwijl je in het centrum aan het shoppen ben is het een ander verhaal..
dus in je motorbagage bij ander gereedschap is technisch verboden maar de kans dat ze je er een boete voor geven is nihil..
Geld overigens ook voor legale zaken. Een schroevendraaier in je werkbus tijdens werktijd, op de bouw of een legaal zakmes in je broekzak tijdens het picknicken zullen ze niks van zeggen. Als je hem tijdens het stappen in de discotheek bij je hebt is dat toch een ander verhaal.

@Daan@noes in theorie klopt dat, in de praktijk is je accu dan alsnog te plat om nog te kunnen start. Been There, Done That....

wel de goeie taggen natuurlijk :+

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 20-05-2021 14:42 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Een jachtmes mee in het vliegtuig vanuit Finland was ook geen probleem. Moest wel in het ruim natuurlijk, maar geen enkel gezever mee gehad.

Ik heb zelf ook een mini multi-tool altijd aan mijn sleutelbos en nog nooit ergens weg moeten doen.
Niet op festivals, tt assen, musea en ook overal in Duitsland waaronder... de Messes haha (beurzen, pun intended) het is allemaal prima blijkbaar.
Zelfs in dat zelfde vliegtuig naar Finland gewoon in de broekzak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Reed jij uberhaupt nog? :+
Haha zeker! Dit jaar al meerdere ritten gemaakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:29:
[...]

@Daan@noes in theorie klopt dat, in de praktijk is je accu dan alsnog te plat om nog te kunnen start. Been There, Done That....

wel de goeie taggen natuurlijk :+
Hé nu is mn identiteit bekend :(

Bij mn fazer er nooit problemen mee gehad.. maar met een wat mindere accu en zwaarder blok om rond te slingeren... kan het natuurlijk wel gebeuren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:58

A13X

Dude

noes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Hé nu is mn identiteit bekend :(

Bij mn fazer er nooit problemen mee gehad.. maar met een wat mindere accu en zwaarder blok om rond te slingeren... kan het natuurlijk wel gebeuren ja.
Was nog met m'n 650cc eencilinder....aanduwen was ook geen succes :+
kneusteun schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:07:
Een jachtmes mee in het vliegtuig vanuit Finland was ook geen probleem. Moest wel in het ruim natuurlijk, maar geen enkel gezever mee gehad.

Ik heb zelf ook een mini multi-tool altijd aan mijn sleutelbos en nog nooit ergens weg moeten doen.
Niet op festivals, tt assen, musea en ook overal in Duitsland waaronder... de Messes haha (beurzen, pun intended) het is allemaal prima blijkbaar.
Ook bij controle? Ik had altijd een mini zakmesjes van 2,5cm ofzo in mijn rugzak, glad vergeten dat die er in zat hop mee het vliegtuig in. In Nederland kwam ik er wel door de douane mee, maar terug vanaf Turkije toch mooi niet. Rot gezocht naar dat ding in de rugzak, zat ergens diep weg in een pocket. Mocht hem toen wel in de koffer voor de ruimbagage doen.

Ook een keer een medereiziger een pakje breekmessen uit zijn rugzak zien trekken bij de douane op de terugreis. Die zaten in zijn rugzak/cabine bagage, was ook in Nederland door de douane gekomen.

Een mini multitool of een wave oid is wel wat anders natuurlijk, een wave heeft een lemmet van 10-12cm en is loeischerp. Maar goed, ik had een collega die over de fles ging toen ik een opinel 7 opentrok om een appel te schillen....dat de collega naast haar dat deed met een Victorinox met 7-9cm lemmet was dan weer niet boeiend 7(8)7

[ Voor 70% gewijzigd door A13X op 20-05-2021 15:14 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Was nog met m'n 650cc eencilinder....aanduwen was ook geen succes :+

[...]

Ook bij controle? Ik had altijd een mini zakmesjes van 2,5cm ofzo in mijn rugzak, glad vergeten dat die er in zat hop mee het vliegtuig in. In Nederland kwam ik er wel door de douane mee, maar terug vanaf Turkije toch mooi niet. Rot gezocht naar dat ding in de rugzak, zat ergens diep weg in een pocket. Mocht hem toen wel in de koffer voor de ruimbagage doen.

Ook een keer een medereiziger een pakje breekmessen uit zijn rugzak zien trekken bij de douane op de terugreis. Die zaten in zijn rugzak/cabine bagage, was ook in Nederland door de douane gekomen.

Een mini multitool of een wave oid is wel wat anders natuurlijk, een wave heeft een lemmet van 10-12cm en is loeischerp. Maar goed, ik had een collega die over de fles ging toen ik een opinel 7 opentrok om een appel te schillen....dat de collega naast haar dat deed met een Victorinox met 7-9cm lemmet was dan weer niet boeiend 7(8)7
Ja bij douane aangegeven van dat jachtmes (puukka = door sami handgemaakt jachtmes) en gaven ze niks om.
Sleutels met Gerber Dime moest ook in een bak en keken ze niet eens naar.

Kreeg wel een waarschuwing voor aansteker die in ruim was megegaan 8)7

Puukka:
Afbeeldingslocatie: https://www.tamarackoutdoors.co.uk/Files/67222/Img/23/WoodJewel-Drop-Point-Puukko-Knife-23LP-1x800.jpg

Gerber:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JG05GDW7z2D/550x550.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Rick-Jan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:34:
@Eppo ©

Wat veel mensen niet weten is dat je de Yamaha handvat verwarming kan aanpassen n.a.v. het aantal cc motor wat je hebt. Ik geloof dat deze standaard op de gemiddelde stand staat(250-600cc) je kan m dus nog een standje hoger zetten waardoor deze dus warmer wordt.
Dit klopt. Maar zelfs op de juiste instellingen worden de Yamaha grips niet zo warm als in ieder geval de: BMW, Daytona en Oxford grips. Heb met alle ervaring.

Had ik opnieuw moeten kiezen, dan had ik die originele grips mooi bij de dealer gelaten en HVV van een ander merk, met geïntegreerde bediening, genomen - de Yamaha HVV is ook nog eens reteduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Een belangrijke aanvulling/waarschuwing hierbij, volgens de wet en regelgeving in Duitsland is het verboden om een Leatherman bij je te hebben. Een mes mag daar niet met 1 hand te openen te zijn en vergrendelen. Een leatherman (bv de wave) kun je met een hand openen en heeft een linerlock. Hou dat wel in je achterhoofd als je naar Duitsland reist en je neemt een mes/multitool mee.

Persoonlijk neem ik hem ook mee maar stop ik hem in mijn bagage/buddy en draag ik hem niet op mijn persoon. Geen garantie dat ik er mee weg kom als ze hem vinden, maar als je hem op je persoon draagt en ze vinden hem verwacht ik dat je sowieso de pineut bent.
Tsja, zo weten ze tijdens een 'algemene controle' altijd wel iets te vinden. Ik had in m'n auto ooit een "6 D-Cell Maglite" in het portiervak van de bijrijder liggen en dat schijnt ook levensgevaarlijk te zijn.

Moest het ding meteen in de kofferbak leggen én vervolgens thuis uit de auto halen en nóóit meer meenemen in de auto... :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
kneusteun schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:25:
[...]

Complete fiets is afgesteld en aangepast door dealer op dyno ;)
125pk om 110nm 😉

Maar ik kan prima 30 rijden hoor, het is alleen zenuwachtig als een gek. Jij had een smt toch? en ik dacht dat die iets minder zenuwachtig zijn dan de sm’s.

Voor een beginner raad ik gewoon een 990sm af omdat een strak zenuwachtige pols niet echt goed combineert.
Klopt ja, SMT. Geen 110Nm, dus dat is al een verschil. Was bij aankoop wel nerveus, maar na afstellen vering en weer de standaard tandwiel verhouding was het helemaal prima.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
FBTN schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:09:
[...]

Klopt ja, SMT. Geen 110Nm, dus dat is al een verschil. Was bij aankoop wel nerveus, maar na afstellen vering en weer de standaard tandwiel verhouding was het helemaal prima.
Wat dat betreft was elke ktm waar ik op heb gereden vrij nerveus.
De 690 duke ging bij testrit al meteen onbedoeld op het achterwiel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:31
kneusteun schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:07:

Mijn vriendin toverde eens een keukenschaar uit haar handtas (handbagage) in Jakarta. Vertrokken vanaf Düsseldorf en overgestapt op Abu Dhabi (of 1 van die andere daar in de regio). Was per ongeluk natuurlijk maar wel echt slecht. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:53

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Will_M schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Tsja, zo weten ze tijdens een 'algemene controle' altijd wel iets te vinden. Ik had in m'n auto ooit een "6 D-Cell Maglite" in het portiervak van de bijrijder liggen en dat schijnt ook levensgevaarlijk te zijn.

Moest het ding meteen in de kofferbak leggen én vervolgens thuis uit de auto halen en nóóit meer meenemen in de auto... :'(
Nou is een 6D cell Maglite wel ongeveer een meter lang en weegt als een klein boomstammetje. Je kan hem met wat moeite eventueel wel als zaklamp gebruiken, maar daar is hij meestal niet voor bedoeld ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joepla Even gemeten voor je: 48 Centimeter it IS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Will_M schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Heb het tijdens een nachtdienst eens aan een agent gevraagd toen ik taxi reed

"Zolang je niemands hersens mee in slaat vind ik het beste"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Will_M schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:57:
@Joepla Even gemeten voor je: 48 Centimeter it IS :+
Size does matter 😀

@418O2 Voordat de LED-zaklampen er waren, was iedere politiewagen standaard voorzien van een MagLite (MagCharge eigenlijk). Politie agenten wisten als geen ander hoe handig zo’n ding was voor de burger die veel op de weg zat. Iemand met zo’n zaklamp is voor een aantal verkeersdeelnemers met korte lontjes een gevalletje “de verkeerde tegenkomen” geworden.

In de motorwereld was een stuk ketting in de kuip gebruikelijk. Geen idee hoe je je daar uit kletste eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Joepla op 20-05-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Ja dat was nog in die tijd @Joepla

Was ook in een dorpse regio met veel onverlichte stukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Jeffrey0416 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Precies, sommige motors nodigen je echt uit, en dat ligt echt niet eens aan de CC's of PK's. Perfect voorbeeld hiervan is de KTM 790 duke. Ook een tijdje op gereden. Dat ding wilt constant knalle, dat is het karakter van het blok. En hoewel de topsnelheid niet super hoog ligt rij je met dit ding ook vaak veel te hard. Dit gevoel heb je dan totaal niet op een z900 ofzo. Die zijn gewoon tammer.
Daar (of de 890) zou ik echt nog wel eens op willen rijden. Zou meer dan genoeg zijn voor mij.. En misschien zou zo'n 890 zelfs wel wat beter bij mij passen... Maar de looks van de 1290 <3

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de S1000R, laat je het weten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
Ha, de TT Assen volgende maand gaat door, met 11.500 bezoekers per dag. Wel alleen tribune-plaatsen, niet de vrije plaatsen op de taluds. bron

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jammer dat ik vorig jaar geen kaarten had gekocht en juist zelf met de motor op vakantie ben gegaan... wordt nu dus erg lastig om kaarten te krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 09:48
De kaarten van vorig jaar zijn geldig voor 2022, 2021 is sowieso losse verkoop.
Helaas ligt de site van de TT compleet plat, dus nog even geduld voor de kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 09:48
De kaarten lijken inmiddels uitverkocht, helaas niks kunnen scoren voor dit jaar.
Dat wordt hem dit jaar maar op TV bekijken, misschien eind van het jaar nog maar een andere GP in het buitenland meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
The1WhoKnockz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:43:
De kaarten lijken inmiddels uitverkocht, helaas niks kunnen scoren voor dit jaar.
Dat wordt hem dit jaar maar op TV bekijken, misschien eind van het jaar nog maar een andere GP in het buitenland meepakken.
Ah jammer! Ik twijfelde nog, want vond het wel erg duur uvm bubbel, geen tvschermen op de baan enzo

Lijkt er op dat ik nog wel kaarten voor zondag kan kopen, haarbocht is nog helemaal groen.

[ Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 21-05-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
The1WhoKnockz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:43:
Als ze maar niet weer een of andere spandex festijn uitzenden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
The1WhoKnockz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:10:
De kaarten van vorig jaar zijn geldig voor 2022, 2021 is sowieso losse verkoop.
Helaas ligt de site van de TT compleet plat, dus nog even geduld voor de kaarten!
Dat was hier nog even stress.. had mijn wachtwoord nergens opgeslagen, wachtwoord reset aangevraagd maar die link werkte niet. Snel een nieuw account aangemaakt en toch kunnen bestellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:21
Ik ben ook nog op zoek naar twee kaarten voor de zondag. Wie wil mij helpen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 13:53
Na vorig jaar twijfel had ik begin dit jaar de knoop doorgehakt. Mauritio moest en zou naar een trackday met de motor.

Afgelopen woensdag was het zover; Assen (Bij Trackdays4All)
TLDR: geweldige ervaring en ik kan het echt iedereen aanbevelen. Zelfs zo enthousiast geworden dat ik twijfel het 'straat' rijden op te geven en gewoon alleen nog maar op het circuit ga rijden. Ongelofelijk veel geleerd en ook gezien dat ik nog heel veel moet, kan en wil leren!

Voor de eerste sessie een bandenwissel gedaan, de Rosso Corsa's waren echt wel op en er zijn Supercorsa SC2's onder de Striple gekomen. Toen snel naar Parc Ferme voor de eerste sessie om 9:20. Het was gelukkig kurkdroog ondanks de voorspelde regen.

Na de eerste twee rondes had ik het gevoel dat het wat sneller mocht, maar de langzame start was wel erg prettig om ook het circuit een beetje te leren kennen. Na een korte debrief en pauze was het tijd voor de tweede sessie waarin ik in de snelste van de 3 groepen terecht ben gekomen met 4 andere rijders.

Sessie 2: Tempo was echt een stuk hoger (zo hebben we de andere twee groepen binnen 3 rondes ingehaald) maar super prettig. Ook wel bijzonder om mee te maken; bocht 11, 12 en 13 waren kletsnat en de rest van de baan droog. Daar dus iets rustiger doorheen gereden om vervolgens weer flink door te rijden! Door het hogere tempo voelde ik ook de banden steeds beter reageren en ging ik voor mijn doen redelijk 'plat' door de bocht met bijna mijn eerste knie aan de grond (Lees; ik was natuurlijk zo trots als een hond met zeven lullen). Na de sessie weer een debrief waar we heerlijk in de zon stonden en de instructeur nog zei: "Het regent altijd in Assen". Wij uiteraard als groep lachen... 5 Minuten later: Regen, regen en nog eens regen.

Sessie 3: Tja. Met Supercorsa's door de stromende regen, niet het beste idee maar wat een ervaring! Tempo omlaag, volle focus op de houding en toch nog met een aardig tempo de baan over. Na de sessie met de vrouwelijke voorrijder gesproken; zij gaf aan met dit weer echt nooit met haar Supercorsa's te gaan rijden. Omdat ik toch nog 200km naar huis moest rijden toen besloten dat het mooi geweest was en ik heb daarom de laatste sessie laten gaan (Achteraf een goed idee want de regen die toen begon te vallen was echt absurd :+ )

Kortom deze jongen had een glimlach van oor tot oor de hele dag en op de weg naar huis vroeg ik mijzelf echt af waarom ik nog eigenlijk in NL op de weg rijd. Tempo is laag, bestuurders zijn onvoorspelbaar en alles is klein/smal met vangrails. Deze jongen gaat, na een weekendje slapen, waarschijnlijk de motor gewoon 'ombouwen' en dan alleen nog maar circuitjes rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdyQYrVifIVmir7JM3h56ssKTEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAlaXc0QSsFBdFMedrePGQka.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9uUFnN5cjmK6HvNqTyC1Z6GzfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9UaQZcxiGR8yTfNxIqWlGdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Stukje langs start finish"
[Video: https://www.instagram.com/p/CPDVvGcA5cP/?utm_source=ig_web_button_share_sheet]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik snap dat jullie motorhart harder gaat kloppen bij het horen van de TT Assen, maar alles over de TT hoort niet hier, maar in het MotoGP en WSBK topic. Laten we het hier vooral over de eigen motoren en het rijden erop houden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31
deepbass909 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:21:
[mbr]Ik snap dat jullie motorhart harder gaat kloppen bij het horen van de TT Assen, maar alles over de TT hoort niet hier, maar in het MotoGP en WSBK topic. Laten we het hier vooral over de eigen motoren en het rijden erop houden.[/]
Ja maar dat topic wat jij noemt is het MotoGP en WSBK deel (deelnemers, techniek, kampioenschap etc etc), en hier wordt gesproken over het evenement TT Assen, dat zijn toch werkelijk twee verschillende zaken :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
En ik heb me ook maar opgegeven voor een proefles motorrijden :) Zat er al langer aan te denken en het lijkt me leuk een oudere motor te kopen waar je zelf aan kunt sleutelen. Vooralsnog een lijstje met een paar leuk uitziende motoren:
Honda CB750
KAWASAKI KZ 200
KAWASAKI KZ 440
Yamaha xs 650
HONDA VF 500C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Hey, MT-07 met een jassie an:

Ahem Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLXQ1HcDWwNUPutxjefqRZDDLoA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z4mhxPHVF1EIz1DAPQ9p8NwD.png?f=user_large
@Vrijdag

[ Voor 43% gewijzigd door steveman op 21-05-2021 15:28 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI&#039;s rule

segil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:40:
En ik heb me ook maar opgegeven voor een proefles motorrijden :) Zat er al langer aan te denken en het lijkt me leuk een oudere motor te kopen waar je zelf aan kunt sleutelen. Vooralsnog een lijstje met een paar leuk uitziende motoren:
Honda CB750
KAWASAKI KZ 200
KAWASAKI KZ 440
Yamaha xs 650
HONDA VF 500C
Gaaf! Ga je meteen voor je A rijbewijs?
Ikzelf had als eerste motor een Suzuki GS500E, lekker basic, net nog een A2 motor (46 pk oid)
maar toch wel goed meekomen in het verkeer, ook op de snelweg. Maar is fijn om te leren rijden verder. Verder is de techniek daarvan ook goed te behappen. Ik zou die Yamaha XS 650 maar even uit je hoofd laten als eerste motor, dat is echt een collectors item. Wel erg gaaf ding.
Die KZ 200 zou ikzelf niet mee op de snelweg willen, iets te weinig power.
De CB 750 is ook wel gaaf, ik zou dan de CB seven fifty uit de jaren 90 nemen. Ook simpele techniek
maar wel een volwassen motor. En veel betere remtechniek daan de jaren 70 modellen.
Heel veel plezier in elk geval met je proefles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
cooper_s1 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Gaaf! Ga je meteen voor je A rijbewijs?
Ikzelf had als eerste motor een Suzuki GS500E, lekker basic, net nog een A2 motor (46 pk oid)
maar toch wel goed meekomen in het verkeer, ook op de snelweg. Maar is fijn om te leren rijden verder. Verder is de techniek daarvan ook goed te behappen. Ik zou die Yamaha XS 650 maar even uit je hoofd laten als eerste motor, dat is echt een collectors item. Wel erg gaaf ding.
Die KZ 200 zou ikzelf niet mee op de snelweg willen, iets te weinig power.
De CB 750 is ook wel gaaf, ik zou dan de CB seven fifty uit de jaren 90 nemen. Ook simpele techniek
maar wel een volwassen motor. En veel betere remtechniek daan de jaren 70 modellen.
Heel veel plezier in elk geval met je proefles!
Dank! Ik weet nog niet goed wat ik wil. Eerst maar een proefles, heb nog nooit op een motor gezeten. In ieder geval hoef ik geen racemonster te hebben. Ik vind het prima om 100-120 km/h max te rijden.
Ik weet ook niet of het slim is een oud model te nemen, qua veiligheid enzo. Die zullen wel geen ABS hebben denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

segil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:40:
Honda CB750
KAWASAKI KZ 200
KAWASAKI KZ 440
Yamaha xs 650
HONDA VF 500C
Om te sleutelen heb je geen rijbewijs nodig hoor. En als je wilt rijden zou ik voor iets ‘bedrijfszekerders’ gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
R7! dat is wel een tijdje geleden geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI&#039;s rule

segil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Dank! Ik weet nog niet goed wat ik wil. Eerst maar een proefles, heb nog nooit op een motor gezeten. In ieder geval hoef ik geen racemonster te hebben. Ik vind het prima om 100-120 km/h max te rijden.
Ik weet ook niet of het slim is een oud model te nemen, qua veiligheid en zo. Die zullen wel geen ABS hebben denk ik?
Qua veiligheid, ik weet in elk geval dat de remmen van die jaren 70 en 80 machines niet je dat is.
En iets met ABS wordt weer wat nieuwer en moeilijker aan te sleutelen in elk geval.
Voor mezelf heb ik zoiets dat ik in elk geval gewoon met een zeker gemak 120 km/h kan blijven rijden
en dat je dan nog een redelijke reserve hebt om in te halen of weg te rijden van eventueel gevaar.
Gewicht is ook een factor vind ik in elk geval. M'n Suzuki was iets van 188 kg oid maar mijn lesmotor, een CBF500 al iets over de 200kg. Ook wel goed te behappen hoor.
Verder ligt een en ander ook aan je budget natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:59:
[...]

R7! dat is wel een tijdje geleden geloof ik..
Ohja, daar was zo'n racer van inderdaad: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_r7.htm

1998 zegt men.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ding had dacht ik behoorlijke cult status ondertussen. Heb er nog nooit 1 in het echt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:15:
Ding had dacht ik behoorlijke cult status ondertussen. Heb er nog nooit 1 in het echt gezien.
Was het homologatiemodel voor de overgang naar de huidige WSBK machines. Érg prijzige fiets destijds, en nu helemaal :9

@Kars even aangepast... (y)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 22-05-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 10:55
Leuk om te lezen :) Ik wil zelf namelijk ook gaan beginnen met circuitrijden met de motor. Ik ben laatst al wel met de Z900 op Lelystad geweest bij 2TheExperience en dat was ook al onwijs leuk en leerzaam. Ik wil dan met de ZX6R ook circuittraining op bijv Assen en Zandvoort gaan doen, ik kan alleen niet goed inschatten hoe het zit qua niveau / snelheid, 2TheExperience lijkt me meer een racetraining dus dat is misschien niet helemaal de juiste organisatie voor een eerste keer op een GP circuit? Daarom zat ik ook te kijken naar Racecracks of Trackdays4All, alleen is zo ongeveer het hele jaar al volgepland, alleen in Oktober is nog wat vrij bij Trackdays4All.

Jij hebt dus met een instructeur gereden als ik het goed begrijp? Vergelijkbaar met de 2TheExperience training op Lelystad rijd je met een paar man achter je instructeur aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@UTwizard
Zolang je niet iets met "vrij rijden" pakt, is het inderdaad achter een voorrijder aan.

Motorcircuittraining kan ook nog wel leuk zijn, op het "politiecircuit". Slag groter dan waar 2te in Lelystad rijdt, ligt er naast, maar kleiner dan een ëcht circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:03
Will_M schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Was het homologatiemodel voor de overgang naar de MotoGP machines vanaf de 500CC klasse. Érg prijzige fiets destijds, en nu helemaal :9
Correctie, de Yamaha R7 (OW02) was het homologatiemodel voor de WSBK, waar de 4-cilinders nog met 750CC reden en de 2-cilinders het met 250cc meer mochten doen :)
Er zijn er 500 van gemaakt.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 13:53
UTwizard schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Leuk om te lezen :) Ik wil zelf namelijk ook gaan beginnen met circuitrijden met de motor. Ik ben laatst al wel met de Z900 op Lelystad geweest bij 2TheExperience en dat was ook al onwijs leuk en leerzaam. Ik wil dan met de ZX6R ook circuittraining op bijv Assen en Zandvoort gaan doen, ik kan alleen niet goed inschatten hoe het zit qua niveau / snelheid, 2TheExperience lijkt me meer een racetraining dus dat is misschien niet helemaal de juiste organisatie voor een eerste keer op een GP circuit? Daarom zat ik ook te kijken naar Racecracks of Trackdays4All, alleen is zo ongeveer het hele jaar al volgepland, alleen in Oktober is nog wat vrij bij Trackdays4All.

Jij hebt dus met een instructeur gereden als ik het goed begrijp? Vergelijkbaar met de 2TheExperience training op Lelystad rijd je met een paar man achter je instructeur aan?
Ja wil je vrij willen rijden met TD4A moet je al redelijk vlot kunnen rijden, volgens mij vanaf 'niveau 3' (Ik ging het hardst van onze groep maar heb geen illusie dat het al snel genoeg is voor vrij rijden). Je moet gewoon ook even met die instructeurs babbelen, je kunt prima aangeven als je een leuk groepje hebt dat het wat vlotter kan dan passen ze daar vrij snel op aan!

Ze zitten inderdaad het hele jaar vol, elk jaar in Mei is dus een dag voor echt nieuwkomers was.

Dit was overigens überhaupt mijn eerste keer op het circuit en een GP track heeft mij totaal niet afgeschrikt!

[ Voor 3% gewijzigd door Mauritio op 21-05-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 10:55
steveman schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:50:
@UTwizard
Zolang je niet iets met "vrij rijden" pakt, is het inderdaad achter een voorrijder aan.

Motorcircuittraining kan ook nog wel leuk zijn, op het "politiecircuit". Slag groter dan waar 2te in Lelystad rijdt, ligt er naast, maar kleiner dan een ëcht circuit.
Dat wist ik ja, maar bij Trackdays4All kun je volgens hun website kiezen voor Vrij Rijden (standaard) of met instructeur erbij.

Ik zou juist graag een van de GP circuits doen, aangezien ik die al best goed ken van circuitdagen met de auto (en me die ook leuker lijken dan bijv het politiecircuit). Met name op Zandvoort en Assen heb ik al tientallen ronden op snelheid gedaan met de auto. Ik heb alleen niet de illusie dat ik op de motor al snel genoeg ben voor Vrij Rijden of een hele snelle groep achter een instructeur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cooper_s1 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:01:
[...]

[...]
En iets met ABS wordt weer wat nieuwer en moeilijker aan te sleutelen in elk geval.

[..]
Er hoeft ook minder aan gesleuteld te worden: motoren met ABS zullen ook allemaal injectie hebben. En dat is zoveel onderhoudsvriendelijker dan carburateurs. Zaken als remmen, banden, schokdempers enz zijn allemaal vrij vergelijkbaar. Voordeel van een recentere motor is dat er meer voorhanden is qua onderdelen en accessoires.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:21
Kars schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Correctie, de Yamaha R7 (OW02) was het homologatiemodel voor de WSBK, waar de 4-cilinders nog met 750CC reden en de 2-cilinders het met 250cc meer mochten doen :)
Er zijn er 500 van gemaakt.
Doet wel een beetje pijn om de naam R7 te zien icm met dit ding. De naam R7 verbind ik aan WSBK en Haga. Niet aan deze opgevoerde brommer.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik snap het wel, mooie tegenhanger voor de appie.
ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Joris748 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Doet wel een beetje pijn om de naam R7 te zien icm met dit ding. De naam R7 verbind ik aan WSBK en Haga. Niet aan deze opgevoerde brommer.
Deze heet dan ook de R7 terwijl Haga op de YZF-R7 reed... #marketingbullcrap 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 12-10 20:52
Van de week lekker geshoppped. Sidi adv 2 gtx boots, klim dakar s21 jacket/pants. Morgen nog een body protector halen. Over een paar maanden nog een helm en dan is het wel weer even goed.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackLabel01
SavageBrother schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:30:
Van de week lekker geshoppped. Sidi adv 2 gtx boots, klim dakar s21 jacket/pants. Morgen nog een body protector halen. Over een paar maanden nog een helm en dan is het wel weer even goed.
Die Sidi laarzen heb ik ook, bevallen goed :)

Ik heb vandaag vergeefs geprobeerd geld uit te geven aan een helm. Bij Ten Kate hebben ze 20% korting op Schuberth, en ik had al een tijdje een C4 Pro Carbon op het oog, echter hadden ze niets meer in mijn maat. Ik had nog kunnen vragen of ze hem na kunnen bestellen, maar toen voelde het toch alsof ik geld aan het besparen was en ben ik het pand ontvlucht.

TLDR; ik heb geld bespaard vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand een goede tip voor een leren (tour) pak? Tweedelig, want overalls hou ik niet zo van. Ik had ooit een BMW Atlantis, die ik voor een prikkie van iemand had gekocht. Ik ben dus nu weer aan het denken om een nieuwe Atlantis te kopen. Het is een heel fijn pak, draagt lekker en ziet er ook mooi uit. Niet een uitgesproken motorpak. Ik heb het gebrek aan ventilatie nooit echt een probleem gevonden. Gewoon de ritsen bij de mouwen open doen en mijn hand in de wind houden; de boel waait dan lekker door.

Maar ik ben benieuwd of er nog meer is. Ik heb de usual suspects bekeken en Rukka heeft een leren pak, maar daar hoor ik van dat het veel te stijf is én te warm. Ze hebben achter het geperforeerde leer GoreTex geplakt en daardoor wordt ie weer zo stijf. Dat is ook mijn 'klacht' met mijn Klim Badlands Pro. Heel fijn pak, maar het wordt echt niet soepel zoals een leren pak. En GoreTex is leuk, maar ik pak wel een regenoveral voor als het een keer begint te plenzen. En voorlopig kan een Atlantis best een buitje hebben voordat je nat wordt.
Belstaff heeft ook eea, maar ik leef niet in de jaren '60, dus dat sla ik over. Zie ik iets over het hoofd?

[edit]
fun fact: ik lees dat die pakken door Meindl worden gemaakt. Die kennen we van de hiking boots enzo. Grappig dat zo'n bedrijf dan ineens motorpakken maakt voor BMW.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 22-05-2021 01:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Gisteren even langs de open dagen van Ducati gegaan in Assen en de gekozen voor de multistrada v4s.
Wat een prachtige machine en het reed allemaal zo soepel. Mijn grootste verbazing was dat er blind spot alarm in je spiegels zaten. Dat was een prima toevoeging om eerlijk te bekennen.

Ik heb me zeker goed vermaakt maar het voelde uiteindelijk dat alles te 'makkelijk' ging. Volgens mij is dat ook wel iets wat je zou willen als je voor deze categorie motorfietsen gaat maar duidelijk ben ik daar nog niet aan toe :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

Booyaa schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:31:
Gisteren even langs de open dagen van Ducati gegaan in Assen en de gekozen voor de multistrada v4s.
Wat een prachtige machine en het reed allemaal zo soepel. Mijn grootste verbazing was dat er blind spot alarm in je spiegels zaten. Dat was een prima toevoeging om eerlijk te bekennen.

Ik heb me zeker goed vermaakt maar het voelde uiteindelijk dat alles te 'makkelijk' ging. Volgens mij is dat ook wel iets wat je zou willen als je voor deze categorie motorfietsen gaat maar duidelijk ben ik daar nog niet aan toe :+

***members only***
Vind je dat niet vervelend, zo'n wapperende capuchon in je nek?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:19

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Netherlands, here I come!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2-7AUJFiYZW1qqZqNVanaz5b7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7R7z1VOdKY0kYipPSSqzbq0.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Vind je dat niet vervelend, zo'n wapperende capuchon in je nek?
Nergens last van gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Misschien moet je nog even wachten... Het weer ziet er daar beter uit dan hier. :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Motoropstapdagen 2021 😀

Kans op regen: 100%. En dat klopte.
Er was wel meer dan voldoende aandacht voor degenen die wèl kwamen opdagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/503IzgYB8AIQ0FVZQgBTKPw7GBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lw6IthkSHz20wQabCoUmzdNr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 22-05-2021 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:22

fdees

Trust me I'm an Engineer

Helmen, ik vind het toch een fascinerend onderwerp, zeker al de normen. Zou eigenlijk alleen een carbon, systeemhelm willen met peak, die aan ECE en FIM voldoet voor een redelijke prijs :|

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bastiaan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:06:
[...]

En de slagschroevendraaier did the trick. Vervolgens kon ik de kilometertellerkabel dus losmaken, maar nee hoor; geen kabel geknapt :/

Bij het opnieuw aansluiten om te testen zag ik dat de kabel om een plat roterend pennetje in de versnellingsbak hoort te zitten, maar ook dat deze er omheen zit geschoven zonder geklemd te zijn. Nu dat die er weer goed overheen valt werkt alles ook gewoon naar behoren. Dus eigenlijk: had ik aan de kant van de meters wat met die kabel gedraaid en geduwd, had ik 'm waarschijnlijk ook op de juiste plek gekregen.

De originele kabel zag er nog perfect uit dus die is schoongemaakt, wat ingevet en gewoon teruggeschoven. Nieuwe borgschroef erin en klaar. De nieuwe kabel houd ik als reserve.

[...]
De pret was van korte duur. Als ik rijd, geeft mijn CBR1000F (ongeveer) de snelheid aan, weliswaar te laag. Hoe sneller ik rijd, hoe groter dat verschil wordt. Als ik het gas vol open of helemaal gesloten heb, valt de naald naar 0 en lopen de tellers ook niet meer.
De snelheidsmeterkabel heb ik uiteindelijk toch maar vervangen, maar dat lost het probleem niet op. Als ik de klokken ook test met een boor, werken ze prima. Ik kan nu dus eigenlijk geen andere conclusie trekken dan dat het in de versnellingsbak zit, waar de snelheidsmeterkabel in verdwijnt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_r7nT2Lx-dZAlS50s_Pwxe0thH8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/L3WIycwqC8FR18E3Uh5XpyFS.gif?f=fotoalbum_large
(De zwarte kabel welke op 11 uur binnenkomt).

Voordat ik die boel ga openmaken: weten jullie op voorhand wat het daar zou kunnen veroorzaken en waarmee ik rekening moet houden aan materialen (ik verwacht namelijk dat mijn olie daar gaat weglopen) of mogelijke issues? Ik durf van mezelf best te stellen dat ik twee rechterhanden heb, maar als ik achter die behuizing direct met een versnellingsbak te maken krijg waar de oorzaak in zit, besteed ik het toch liever uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bastiaan Kijk eens of je ergens een 'exploded view' van de bak én het blok van je CBR1000F kunt bemachtigen. Vaak kom je dan op een fabrieks manual uit (op VIN nummer) maar een site als CMSNL kán vaak al voldoende helpen (onderdelen zijn daar overigens niet goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Will_M schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:42:
@Bastiaan Kijk eens of je ergens een 'exploded view' van de bak én het blok van je CBR1000F kunt bemachtigen. Vaak kom je dan op een fabrieks manual uit (op VIN nummer) maar een site als CMSNL kán vaak al voldoende helpen (onderdelen zijn daar overigens niet goedkoop).
Goed idee, thanks!

[ Voor 60% gewijzigd door Bastiaan op 22-05-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:45
Ik heb een Haynes workshop manual liggen van m'n cbf600 (2006). Dat blok is volgens mij vrij gelijk aan wat er in jouw motor zit (alleen iets kleiner). Weet uit m'n hoofd even niet waar de snelheidsmeter zit bij mij.
Kan wel wat foto's van de betreffende pagina's van zenden als je er wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dank je! Ik heb even doorgezocht en net een workshop manual gevonden die bij mijn model hoort. Ik kan hier dus wel mee uit de voeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackLabel01
Elke keer wanneer ik met samengeknepen billetjes over een laf Drents zandpad rijd, ga ik dit kijken en mezelf uitlachen... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
fdees schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:19:
Helmen, ik vind het toch een fascinerend onderwerp, zeker al de normen. Zou eigenlijk alleen een carbon, systeemhelm willen met peak, die aan ECE en FIM voldoet voor een redelijke prijs :|

[YouTube: What's Inside the Best Motorcycle Helmets of 2021?]
Prachtig filmpje met de grote informatie dichtheid die we van Ryan gewend zijn. Jammer idd dat je dan wegloopt met het gevoel dat er eigenlijk geen perfecte helm bestaat, en sowieso niet de helm die je nu draagt (in mijn geval een Shoei Ex-Zero) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 13-10 12:50
LankHoar schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:45:
[...]

Prachtig filmpje met de grote informatie dichtheid die we van Ryan gewend zijn. Jammer idd dat je dan wegloopt met het gevoel dat er eigenlijk geen perfecte helm bestaat, en sowieso niet de helm die je nu draagt (in mijn geval een Shoei Ex-Zero) :p
Made me question mijn helm too. Die filmpjes van hem zijn heel cool though. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou, lig je dan :o

ah, timestamp werkt

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 23-05-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:49
Zo jammer dat 8)7

Wel blijven lachen, zelf ook gehad met splinternieuwe DL1050, met koffer te dicht langs paaltje.. :F
Gelukkig valt de motor goed, als in lees: weinig schade 8)

[ Voor 83% gewijzigd door f2ride2001 op 23-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

f2ride2001 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:14:
Zo jammer dat 8)7

Wel blijven lachen, zelf ook gehad met splinternieuwe DL1050, met koffer te dicht langs paaltje.. :F
Gelukkig valt de motor goed, als in lees: weinig schade 8)
[YouTube: Whoops]

Het kan de beste overkomen :$

gebruikte de koppeling omdat ik in de buurt kwam van de voorrijder, maar ja dan kun je de vrijstand opeens WEL makkelijk vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 23-05-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14-10 14:00

4x2

lộn xộn quá

Bastiaan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:15:
Dank je! Ik heb even doorgezocht en net een workshop manual gevonden die bij mijn model hoort. Ik kan hier dus wel mee uit de voeten.
Waarschijnlijk is het tandwieltje op de uitgaande as, en/of het wormwieltje in het tandwielkapje beschadigd.
Of je hebt veel geluk en er is ergens iets losgelopen, maar ik vermoed dat je het met ongeveer 10 minuten schroeven al weet :+
Eerst de koppelingscilinder er af, wel zorgen dat de stang door het blok er niet uit valt als ie op de zijstandaard staat, dat geeft soms een behoorlijke bende.
En dan het tandwielkapje dr af en kijken, toch al geen overbodige luxe om dat soms schoon te maken.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 13-10 12:50
steveman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:45:
[...]

[YouTube: Whoops]

Het kan de beste overkomen :$

gebruikte de koppeling omdat ik in de buurt kwam van de voorrijder, maar ja dan kun je de vrijstand opeens WEL makkelijk vinden...
Ach je stond bijna stil, kwam niet knel onder je uitlaat en hebt een mooi filmpje voor ons. :) Heb iets vervelijkbaars gehad in Spanje. Even stilstaan op een heuvel, niet doorhebben dat links lager stond dan rechts, boem. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, ~850 km in 1 dag hakt er wel in zeg. De hele weg stond er een keiharde wind, en zeker 75% van de tijd regen gehad. Ik verlang naar een clubstyle bike met kuip zodat mijn nek het minder te verduren krijgt :+

In ieder geval fijn om te weten dat ik meer spieren heb dan gedacht: ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had. En dat schoonmaken van mijn bike vrijdagavond was eigenlijk ook nutteloos, daar zie je niets meer van :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
@Bommes , die fiets van jou wordt tegenwoordig gratis weggegeven... Of dat een goed teken is weet ik niet...

https://www.motorfreaks.n...sident/41530/artikel.html

I took the blue pill…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
Zo, 649,9 km* verder, en ik ben weer thuis. Vrijdag durfde ik nog niet te hopen dat het vandaag zo'n weer zou zijn. Maar, volgens de uur-tot-uur voorspellingen zouden we het grotendeels droog moeten houden. En dat klopte! Vandaag lekker de Ardennen in geweest, en diep ook. Een stukje langs de Franse grens op gereden, met hier en daar een miezerbuitje.
Regelmatig wegdek in echt trieste toestand gezien en gevoeld. Maar er waren ook een paar weggetjes bij....! d:)b
Gedurende de dag werd het steeds droger. De temperatuur liep uiteindelijk ook nog zelfs een beetje op, tot ik rond een uur of half vijf zelfs de handvat verwarming nog heb uitgezet. Ffs, het is bijna juni. 8)7

In Luxemburg de brandstofprijzen nog even vergeleken met Nederland, dan staan de tranen je wel bijna in de ogen.

En met regelmatig onderweg een korte stop om zelf meegebrachte broodjes weg te werken, is dat uiterst corona proof.

*: Daadwerkelijk gereden kilometers volgens tomtom. Gemiddelde van 68 km/h.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Oh ja, die 1000km door Nederland ga ik dus echt niet doen. Nooit. Ik heb gisteren al iets meer dan 350km gereden, vandaag ook nog eens 650. De afstand is het probleem dus niet. Maar ja, de wegen en het verkeer...

Km stand gisterochtend 92992, nu 94010.
Maar het allerbelangrijkste: de XT1200Z doet het nog. :P

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-05-2021 19:45 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 04:48:
[...]
Tegen de tijd dat m'n crypto zooi een fortuin waard is koop ik dr wel een T700 of Africa Twin bij als grote mensen motor :P
Naja, gezien de huidige prijzen is dat een beetje in het water gevallen :+
Dus de MSX maar weer omgebeund;
Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/MSX125/MSX30.jpg

Misschien donderdag of vrijdag maar eens een stukje TET gaan doen.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

4x2 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:30:
Naja, gezien de huidige prijzen is dat een beetje in het water gevallen :+
Dus de MSX maar weer omgebeund;
Denk je dat je met de MSX minder plezier zal hebben? zo'n T700 is geweldig maar uiteindelijk gaat het om de lol van het rijden, het hebben van een juweeltje is daaraan ondergeschikt, imho ofc.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niemand de cameo van Eddy Wally opgemerkt op 3:43?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 18:32

[YouTube: What's Inside the Best Motorcycle Helmets of 2021?]
Interessant filmpje.
Zat eens te kijken voor een communicatieset (Sena 50S of Cardo Slim/Black waarschijnlijk), maar realiseer me net dat mijn huidige Arai Chaser V Al gauw 8 jaar oud is en ik misschien die dus maar beter eerst kan gaan vervangen. Heb me totaal niet verdiept in helmen afgelopen jaren, komende tijd toch maar eens meer gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Wekko306 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:14:
[...]

Interessant filmpje.
Zat eens te kijken voor een communicatieset (Sena 50S of Cardo Slim/Black waarschijnlijk), maar realiseer me net dat mijn huidige Arai Chaser V Al gauw 8 jaar oud is en ik misschien die dus maar beter eerst kan gaan vervangen. Heb me totaal niet verdiept in helmen afgelopen jaren, komende tijd toch maar eens meer gaan doen.
Ik zit nu dus al een paar dagen te zoeken naar een leuke adventure helmet. Blijkt echter dat ontwikkeling de afgelopen jaar toch redelijk stil heeft gestaan als het aankomt op dat soort helmen. Toppers rond de €500-€600 zijn nog steeds de Arai XD4, Shoei Hornet ADV en de Klim Krios Pro (die laatste is we wat recenter). Valt me een beetje tegen, zeker omdat je kans hebt dat de helm die je koopt dan ook alweer een tijdje op de plank ligt.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SavageBrother schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Ik zit nu dus al een paar dagen te zoeken naar een leuke adventure helmet. Blijkt echter dat ontwikkeling de afgelopen jaar toch redelijk stil heeft gestaan als het aankomt op dat soort helmen. Toppers rond de €500-€600 zijn nog steeds de Arai XD4, Shoei Hornet ADV en de Klim Krios Pro (die laatste is we wat recenter). Valt me een beetje tegen, zeker omdat je kans hebt dat de helm die je koopt dan ook alweer een tijdje op de plank ligt.
Helmen zijn niet zo technologisch geavanceerd ;P
Je kan ook nog naar Scorpion kijken en de Schuberth E1.

Allemaal prima helmen, ook die je zelf noemt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 18:32
[...]

Zeker dat laatste is wel irritant ja. Als ik uitga van een redelijke levensduur van ca 8 jaar wil ik niet nu een helm kopen die al een jaar of nog langer geleden uit de fabriek is komen rollen.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Picture time: dit is sinds kort mijn motor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIYHOp2OmaIJhkUMMUlpNBFdEPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q6cyAgLxOfNUuXMKdmEH3GN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

botoo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:33:
[...]
Denk je dat je met de MSX minder plezier al hebben? zo'n T700 is geweldig maar uiteindelijk gaat het om de lol van het rijden, het hebben von een juweeltje is daaraan ondergeschikt, imho ofc.
Is ook zo, ik vermaak me meer dan prima met die MSX, nadeel is ergens komen, eventjes 100km afleggen om een leuke route te vinden is er niet zo makkelijk mee ;)
(maar in alle redelijkheid, daar heb ik m ook niet voor)

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 24-05-2021 10:03 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Wekko306 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Zeker dat laatste is wel irritant ja. Als ik uitga van een redelijke levensduur van ca 8 jaar wil ik niet nu een helm kopen die al een jaar of nog langer geleden uit de fabriek is komen rollen.
Kwam er dus laatst achter dat mn HJC uit mei 2014 komt, terwijl ik hem in juni 2016 gekocht heb. Naja, voortaan maar even de stickertjes binnenin checken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
SavageBrother schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Kwam er dus laatst achter dat mn HJC uit mei 2014 komt, terwijl ik hem in juni 2016 gekocht heb. Naja, voortaan maar even de stickertjes binnenin checken.
Dan heb je hem neem ik aan ook in de aanbieding gehaald?
Want anders zou ik best wel pissed zijn.

Hoewel als hij netjes in de doos heeft gezeten en dus niet blootgesteld is aan vocht en zonlicht zal het niet heel erg boeiend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 12:47
[...]

Ik heb zelf de "Klim Krios Pro", door gebruik van die "Koroyd" een erg lichte helm om te dragen. Hij ventileert ook erg goed (vooral als je een crossbril draagt zonder vizier, of vizier omhoog). Wat voor mij persoonlijk een grote plus is. Vooral als je offroad flink je best moet doen. Hetzelfde voordeel kan in de winter een nadeel zijn (door de ventilatie kan het wat frisser worden in de helm).
Maar het automatisch mee kleurende vizier samen met die "Koroyd" constructie voelt het voor mij toch wel als een moderne helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
kneusteun schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Dan heb je hem neem ik aan ook in de aanbieding gehaald?
Want anders zou ik best wel pissed zijn.

Hoewel als hij netjes in de doos heeft gezeten en dus niet blootgesteld is aan vocht en zonlicht zal het niet heel erg boeiend zijn.
Ja goeie vraag, zal vast wat vanaf gegaan zijn. Is ook alweer even geleden.
mark_78 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Ik heb zelf de "Klim Krios Pro", door gebruik van die "Koroyd" een erg lichte helm om te dragen. Hij ventileert ook erg goed (vooral als je een crossbril draagt zonder vizier, of vizier omhoog). Wat voor mij persoonlijk een grote plus is. Vooral als je offroad flink je best moet doen. Hetzelfde voordeel kan in de winter een nadeel zijn (door de ventilatie kan het wat frisser worden in de helm).
Maar het automatisch mee kleurende vizier samen met die "Koroyd" constructie voelt het voor mij toch wel als een moderne helm.
Zeker een goede kandidaat. Zit wel aan de bovenkant van wat ik eigenlijk aan een helm uit wil geven. Moet gewoon eens een paar shops gaan bezoeken weer. Wil voor komend jaar allicht ook een neckbrace om, een daarvoor moeten ze ook geschikt zijn.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Mag ik vragen wat je nu uiteindelijk kwijt was aan onderdelen voor het herstel van het XT1200Z blok? :9

Ik zat er bij je eerste post aangaande je 'blok issue' al stiekem aan te denken om gewoon een bod te doen op de hele fiets incl. de blokschade.... Zou niet helemaal 'eerlijk' zijn geweest dus toch maar niet gedaan toen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier toevallig een Monster 821?

Ik ga vrijdag waarschijnlijk mijn MT-07 inruilen voor een M821 uit 2019 :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Will_M Dat is een goeie, ik heb nog geen factuur gezien. Die komt meestal per mail maar nu nog niet. Wel al afgerekend maar daar zaten wat meer kosten bij dan alleen de reparatie.

Even uit mijn hoofd:
Startmotor (tweedehands) 70
Nokkenasketting 80
Nokkenaskettingspanner 215
Zuigers inclusief zuigerveren 2x 135
Zuigerpennen 2x 80.

Alles OEM van Yamaha.

Dat is dus zo'n 1100 800 euro puur aan het grotere materiaal, exc. BTW. Verder nog een hoop kleinkraam zoals pakkingen, bougies, vloeistoffen en dergelijke. En de onderzoekskosten bij Carmo en de arbeidskosten natuurlijk.

Dus ja, ik besef heel goed dat ik goed ben weggekomen. Ik had niet verwacht dat de kleppen geen schade hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:31
SavageBrother schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Sinds ik het weet check ik het bij aanschaf. M'n vrouw heeft laatst een helm Scorpion gekocht, wat een model wat uit het magazijn van de winkel kwam (+1 want niemand heeft die nog gedragen) en hij was nog geen jaar oud.
Ik was blij verrast door die Scorpion EXO1400 helm. Geen high level (is de prijs ook niet naar), maar erg licht 1250gr (want carbon) en voelt solide aan (ventilatie schuifjes, viziermechanisme ed) eens kijken wat die helm op de lange duur doet. De Shoei ziet en voelt na 6 jaar nog als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:40:
Heeft iemand hier toevallig een Monster 821?

Ik ga vrijdag waarschijnlijk mijn MT-07 inruilen voor een M821 uit 2019 :D
Inruilen of eventueel particuliere verkoop van je 07? Maat van mij zoekt er namelijk al een tijdje eentje :)
Pagina: 1 ... 300 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.