Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 301 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:59:
@Will_M Dat is een goeie, ik heb nog geen factuur gezien. Die komt meestal per mail maar nu nog niet. Wel al afgerekend maar daar zaten wat meer kosten bij dan alleen de reparatie.

Even uit mijn hoofd:
Startmotor (tweedehands) 70
Nokkenasketting 80
Nokkenaskettingspanner 215
Zuigers inclusief zuigerveren 2x 135
Zuigerpennen 2x 80.

Alles OEM van Yamaha.

Dat is dus zo'n 1100 euro puur aan het grotere materiaal. Verder nog een hoop kleinkraam zoals pakkingen, bougies, vloeistoffen en dergelijke. En de onderzoekskosten bij Carmo en de arbeidskosten natuurlijk.

Dus ja, ik besef heel goed dat ik goed ben weggekomen. Ik had niet verwacht dat de kleppen geen schade hadden.
Als ik dit allemaal optel kom ik op € 795,00. Al met al toch een geluk dat het toch weer goed werkt. Mijn kostenposten zijn allemaal onderhoud en verbruiks zaken, zoals banden, accu en remblokken. Ohja, ook nog een kromme remschijf rechtsvoor.

Gisteren nog even olie gepeild voordat ik a.s. vrijdag naar Luxemburg vertrek. Hoefde geen druppel bij te vullen, stond nog op het maximale streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
MichielK71 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Als ik dit allemaal optel kom ik op € 795,00. Al met al toch een geluk dat het toch weer goed werkt. Mijn kostenposten zijn allemaal onderhoud en verbruiks zaken, zoals banden, accu en remblokken. Ohja, ook nog een kromme remschijf rechtsvoor.

Gisteren nog even olie gepeild voordat ik a.s. vrijdag naar Luxemburg vertrek. Hoefde geen druppel bij te vullen, stond nog op het maximale streepje.
Ik ben benieuwd hoe het in Luxemburg is qua rijden en horeca :)

OT: Ik twijfel erg: weer is OK, maar als dit doorgaat moet je thuisblijven bij terugkeer (zelfquarentaine is nu officieel een dringend advies als je uit oranje/rood gebied terugkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:43
Als ik een weekend naar Luxemburg ga met de motor, dan heb ik minder interactie met mensen dan wanneer ik thuis blijf. Grotendeels van de tijd zit ik alleen op de motor en rijd door het landschap. Enige keer dat ik onder de mensen kom, is als ik boodschappen moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
SniperGuy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het in Luxemburg is :)
Ik twijfel erg: weer is OK, maar als dit doorgaat moet je thuisblijven bij terugkeer (zelf quarantaine is nu officieel een dringend advies als je uit oranje/rood gebied terugkomt)
Het besmettingsrisico in Luxemburg is voor zover ik weet kleiner dan het risico in Nederland. Zie ook https://covid19.public.lu.../05/19-weekly-review.html

Ik heb ook het geluk dat ik al een vaccinatie heb gehad met het Pfizer vaccin. Over een paar weken de 2e prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

SavageBrother schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Ik zit nu dus al een paar dagen te zoeken naar een leuke adventure helmet. Blijkt echter dat ontwikkeling de afgelopen jaar toch redelijk stil heeft gestaan als het aankomt op dat soort helmen. Toppers rond de €500-€600 zijn nog steeds de Arai XD4, Shoei Hornet ADV en de Klim Krios Pro (die laatste is we wat recenter). Valt me een beetje tegen, zeker omdat je kans hebt dat de helm die je koopt dan ook alweer een tijdje op de plank ligt.
Ik heb dus precies het zelfde probleem!

In Februari na aanschaf van mijn Hypermotard 950 SP ook de Arai X4 Tour besteld, maar tot 3x toe mijn geld terug gestort gekregen bij 3 diverse partijen omdat ze niet meer leverbaar zijn in een fatsoenlijke kleur.

Inmiddels rijd ik met oordoppen en mijn Airoh crosshelm, ook maar ritjes op de Duc. Maar echt happy word ik daar niet van.

Lijkt ook wel alsof de Arai overal uitverkocht is en een restock niet geplanned staat.

Wil eigenlijk niet uitwijken naar een ander merk, gezien ik de Arai het fijnste vind, maar het lijkt er toch naar dat we dat moeten doen voor de aankomende motorvakanties. Het hele segment van Adventure-helmen lijkt wel uitgestorven.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
[...]

Geen idee hoe ik bij die 1100 kwam, maar je hebt gelijk. Komt wel nog BTW bij, dus dan kom ik wel in de buurt van de 1000 euro.
Ook waren dit richtprijzen van motorcycle spareparts, die niet 100% overeen kwamen met de dealerprijzen.

Oh ja, en ik had de accu al vervangen a >100 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-05-2021 17:42 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
MichielK71 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Het besmettingsrisico in Luxemburg is voor zover ik weet kleiner dan het risico in Nederland. Zie ook https://covid19.public.lu.../05/19-weekly-review.html

Ik heb ook het geluk dat ik al een vaccinatie heb gehad met het Pfizer vaccin. Over een paar weken de 2e prik.
OT: Besmettingnummers zeggen niks: de kleurcode die de NL'se overheid aan een land hangen is helaas leading :(
Terwijl op de site van diezelfde overheid staat dat het besmettingsrisico vergelijkbaar is met NL 8)7

Ontopic:
Qua toerisme is Luxemburg een mooi land, vooral met de motor :)

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 25-05-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
SniperGuy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Besmettingnummers zeggen niks: de kleurcode die de NL'se overheid aan een land hangen is helaas leading :(
Terwijl op de site van diezelfde overheid staat dat het besmettingsrisico vergelijkbaar is met NL 8)7
Deze gaat ook verwijdert worden denk ik, blijkbaar mag je hier niet over covid praten, zonder enige reden is mijn post verwijdert.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
kneusteun schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Deze gaat ook verwijdert worden denk ik, blijkbaar mag je hier niet over covid praten, zonder enige reden is mijn post verwijdert.... :?
Ik dacht al dat ik een bericht van jou had gezien en kon deze ineens niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
kneusteun schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Jeetje is het hier zo erg geworden? :F :F :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
SniperGuy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Jeetje is het hier zo erg geworden? :F :F :F
Themaforum: Coronavirus

Er is een heel coronaforum, dat hoeft niet hier ook besproken te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Wel als er een discussie is omtrend dit topic: motorrijden in een van de mooiere gebieden van de BeNeLux :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
SniperGuy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Wel als er een discussie is omtrend dit topic: motorrijden in een van de mooiere gebieden van de BeNeLux :)
Zo is het maar net. In dit geval is er absoluut een raakvlak m.b.t. dit topic. Beetje jammer als er door een overijverige moderator een bericht verwijderd wordt.

En dan weer on topic; ik ga dus komend weekend rijden in Luxemburg. De verwachtingen voor het weer zijn redelijk, rond de 20 graden in de middag, wel wat koud in de ochtend. Gelukkig lijkt het erop dat het droog blijft.

Qua kleding heb ik voor de jassen keuze uit een Rev'It Sand jas of een Rev'It Ignition jas. Denk dat ik voor de Sand ga, warmer wanneer nodig en toch mogelijkheid om te ventileren. Voor de broek heb ik een bijpassende Sand en Ignition broek, alsook een motorjeans die ik met een riem kan vast ritsen aan de jas.

Vooralsnog neig ik ernaar om de Ignition broek met de Sand jas te combineren. Aan de andere kant draag ik ook met veel plezier mijn motorjeans en dan loop ik er niet de hele tijd bij als een typische motorrijder. Als het gaat regenen heb ik nog wel een losse regenbroek voor over de jeans. In de andere broeken zit een regenvoering.

Wat is wijsheid, half lederen broek met textiele jas of jeans met textiele jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Het ging ook inhoudelijk over motorrijden... dus nu wordt ik verscheurd!!! wat moet ik nu?!?! :?

Het ging inderdaad over Luxemburg rijden en of dat nu wel of niet kon...

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 25-05-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

[...]

Wij gaan donderdag die kant op waarschijnlijk, enige land wat zelf zegt dat het prima is. Dan maar even snel door België en lekker rijden 3 dagen in Luxemburg, wel aan toe!

Nog even gekeken voor een nieuwe jas, nogal wat wensen maar dan kom ik al snel uit op een rukka van 1200€ Verder zijn overal mijn armen te lang voor, M is dan te kort. L te ruim maar de armen prima....
Ging uit van rond de 800. dan is 1200€ toch wel weer een klap geld voor de km;s die ik afgelopen jaren maak.

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 25-05-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:36

mphilipp

Romanes eunt domus

mark_78 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:32:
[...]
Ik heb zelf de "Klim Krios Pro", door gebruik van die "Koroyd" een erg lichte helm om te dragen. Hij ventileert ook erg goed (vooral als je een crossbril draagt zonder vizier, of vizier omhoog).
[knip]
Hetzelfde voordeel kan in de winter een nadeel zijn (door de ventilatie kan het wat frisser worden in de helm).
Heel toevallig zag daar gisteren een review van op Youtube. Toen ik die man zag met ducktape over die ventilatiegaten, had ik zoiets van...'dat is het nét niet'. Mooie helm denk ik, en zoals andere Klim spullen van topkwaliteit, maar hadden ze nou niet een schuifje kunnen maken voor die vents? Of een rubberen dopje voor in de winter? NIet iedereen is zo rijk dat ze alleen voor offroad avonturen in de warme maanden een aparte helm hebben. Dat ding kost serieus geld. Beetje domme designfout.
Verder op zich een hele mooie helm hoor. Ziet er prima uit.
Ik had een Nexx 'adventure' helm. Heel mooi ding en niet enorm duur. Touratech had 'm overgenomen voor hun 'eigen' merk helm, plus iets van €200 om hun eigen logo erop te plakken :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:28:
[...]

Het ging ook inhoudelijk over motorrijden... dus nu wordt ik verscheurd!!! wat moet ik nu?!?! :?
Goed leren spellen, dat moet je doen. :P

@MichielK71, @charrel waar verblijven jullie in Luxemburg?

Het ziet er naar uit dat Lux slechter gaat met C**** dan Duitsland, dus ik kijk voor het volgende weekend of ik een paar dagen met de motor kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Luxemburg is juist redelijk laag op het moment, maar het is nog steeds een twijfel. Ook omdat je waarschijnlijk bij terugkomst in quarantaine zou moeten. Hadden gehoopt omdat de cijfers zo laag zijn dat het op geel zou springen. Dus nog niks geboekt ;)

Oh wat baal ik zeg, had zo gehoopt dat deze goed zou zitten;

https://www.bikeroutfit.n...n-2-gtx.html?id=155167253

Maar die mouwen blijven lastig, met warm weer prima maar met regen ( wat je met zo'n jas ook verwacht ) schieten om de haverklap mijn handschoenen uit de mouwen met alle waterige gevolgen van doen.
Doe het nu vaak met een oude afgeknipte keukenhandschoen dubbel geslagen tussen mijn mouw en handschoen als waterkering. Maar ja, met mijn 12 jaar oude revit prima maar met een nieuwe van 800€ niet echt acceptabel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Goed leren spellen, dat moet je doen. :P

@MichielK71, @charrel
Dat zeggen ze al jaren, maar taal zal nooit mijn forte worden. En ik neem aan dat je exact snapt wat er stont ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
@Jolke In Vianden, in een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

charrel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:38:
[..]

Maar die mouwen blijven lastig, met warm weer prima maar met regen ( wat je met zo'n jas ook verwacht ) schieten om de haverklap mijn handschoenen uit de mouwen met alle waterige gevolgen van doen.
Doe het nu vaak met een oude afgeknipte keukenhandschoen dubbel geslagen tussen mijn mouw en handschoen als waterkering. Maar ja, met mijn 12 jaar oude revit prima maar met een nieuwe van 800€ niet echt acceptabel ;)
Waarom draag je je handschoenen in je jas? Ik draag ze altijd eroverheen. Nooit regen naar binnen, ook geen koude wind.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Waarom draag je je handschoenen in je jas? Ik draag ze altijd eroverheen. Nooit regen naar binnen, ook geen koude wind.
Water loopt dan via de mouw zo naar beneden de handschoenen weer in aan de onderkant ;)
Hoe lang rijdt jij in de regen gemiddeld ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Water loopt dan via de mouw zo naar beneden de handschoenen weer in aan de onderkant ;)
Same here, anders zijn je handschoenen zeik nat van binnen. Goede jas heeft sowieso wind/water stoppers in de mouwopening. Dus 3 lagen van binnen naar buiten, wind/water stopper, handschoen, buitenlaag jas.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:38:
Luxemburg is juist redelijk laag op het moment, maar het is nog steeds een twijfel. Ook omdat je waarschijnlijk bij terugkomst in quarantaine zou moeten. Hadden gehoopt omdat de cijfers zo laag zijn dat het op geel zou springen. Dus nog niks geboekt ;)

BMW PaceGuard Enduro/Street al geprobeerd? Goedkoper (objectief) en beter (subjectief).

Ik rij zelf met EnduroGuard, die heet nu PaceGuard Adventure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Woon-werk is een uur met normaal verkeer. Dus maximaal 1u15 mins normaliter. Heb eigenlijk zelden dat het via mn mouw naar binnen loopt, mn handschoenen sluiten vrij strak aan op mn jas: soms heb ik dat een stukje bij mn pols wat klammig wordt, maar veel water komt er niet in. Zelf draag ik een Revit Ridge jas en Knox Zero 2 Outdry handschoenen.

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 25-05-2021 22:27 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

Soms de hele dag (uur of 8): handschoenen en laarzen waren goed doorweekt, net als Sena headset die het sindsdien nooit meer goed gedaan heeft :X
Tja een vakantie annuleer je niet door een regenbui (die over NL en west-DE lag)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 19:19
@lolgast of @timmie271, ik heb mijn MT-07 van de winter verkocht en gisteren mijn splinternieuwe Kawasaki Z900 (2021) opgehaald 8) Wil één van jullie dat aanpassen in de startpost?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kq88FiLSAEfhaHA7TJ_SkVyMa6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rNZLGbjfHUHIYNWS7rc3pxZx.png?f=fotoalbum_large

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:11

Secsytime

Automagisch

@Will_M hoe bevalt de Tenere 700?

Zit nu al een poosje te twijfelen of ik een zal kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:26:
@Will_M hoe bevalt de Tenere 700?

Zit nu al een poosje te twijfelen of ik een zal kopen..
De kilometers welke ik er inmiddels, sinds de aanschaf begin Oktober 2020, mee gemaakt heb zijn me érg goed bevallen maar helaas zijn dat er pas 399,9 volgens de ODO meter :o

Nou is het merendeel van die kilometers over onverharde wegen gegaan, daar waar ik het 'ding' ook voor aangeschaft heb, maar een goede indicatie verdient meer kilometers :9

@BlackLabel01 Heeft zijn XTZ690 op de zelfde dag als ik 'gekregen' en hij kan je waarschijnlijk al een veel beter 'algemeen' beeld geven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

_eLMo_ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:21:
[...]

BMW PaceGuard Enduro/Street al geprobeerd? Goedkoper (objectief) en beter (subjectief).

Ik rij zelf met EnduroGuard, die heet nu PaceGuard Adventure.
Nog bedankt, net de enduroguard in het donker grijs aangeschaft met de bijpassende broek.
Mooie set prijs gekregen zodat ik de broek voor de 225€ extra niet kon laten hangen. Kan het maandag ophalen, helaas dus niet op tijd binnen voordat we morgen naar Luxemburg gaan. Maar net besloten dat we de brommers op de aanhanger zetten, minder waterdicht is dus nog even niet erg. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Nog bedankt, net de enduroguard in het donker grijs aangeschaft met de bijpassende broek.
Mooie set prijs gekregen zodat ik de broek voor de 225€ extra niet kon laten hangen. Kan het maandag ophalen, helaas dus niet op tijd binnen voordat we morgen naar Luxemburg gaan. Maar net besloten dat we de brommers op de aanhanger zetten, minder waterdicht is dus nog even niet erg. :9
Noice :Y)

Veel mensen zien de BMW kleding over het hoofd "want BMW". Maar stiekem is de prijs kwaliteit van de gelamineerde pakken beter dan de meeste gelamineerde pakken op de markt.
Plus dat op de EnduroGuard de branding ook niet echt aanwezig is, dus je kunt het prima aan op een ander merk zegmaar.

Ik keek vorig jaar naar de Held Atacama, Rev'it Poseidon GTX, BMW EnduroGuard en een Klim pak. BMW was daar de duidelijke prijs/kwaliteit winnaar. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeLyon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Inruilen of eventueel particuliere verkoop van je 07? Maat van mij zoekt er namelijk al een tijdje eentje :)
Ga hem inruilen ja :)

Staan er best veel op Marktplaats hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
MT07 is wel een beetje de CBR600 van deze tijd, dus als hij MP opent of bij motoroccasion.nl kijkt kan het niet missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-10 08:06
EBOOZ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:13:
@lolgast of @timmie271, ik heb mijn MT-07 van de winter verkocht en gisteren mijn splinternieuwe Kawasaki Z900 (2021) opgehaald 8) Wil één van jullie dat aanpassen in de startpost?

[Afbeelding]

Merci!
Done! d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 19:29

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

_eLMo_ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Veel mensen zien de BMW kleding over het hoofd "want BMW". Maar stiekem is de prijs kwaliteit van de gelamineerde pakken beter dan de meeste gelamineerde pakken op de markt.
Plus dat op de EnduroGuard de branding ook niet echt aanwezig is, dus je kunt het prima aan op een ander merk zegmaar.

Ik keek vorig jaar naar de Held Atacama, Rev'it Poseidon GTX, BMW EnduroGuard en een Klim pak. BMW was daar de duidelijke prijs/kwaliteit winnaar. :9B
Ik heb eind 2019 in de uitverkoop een compleet gelamineerd StreetGuard pak gekocht voor €600 ipv de adviesprijs van €1400, zeker veel waar voor mijn geld dus.

Er zitten maar een paar kleine logo's op, en als BMW rijder vindt ik dat ook geen probleem uiteraard! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDN_8VB95fYBtU2vZDdQ33ZQPFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jY5ZoGuvwHGqAW1GuaPQx4DN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 16:36
mkrmr schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb eind 2019 in de uitverkoop een compleet gelamineerd StreetGuard pak gekocht voor €600 ipv de adviesprijs van €1400, zeker veel waar voor mijn geld dus.

Er zitten maar een paar kleine logo's op, en als BMW rijder vindt ik dat ook geen probleem uiteraard! ;)

[Afbeelding]
Mooie deal. Waar vind je die BMW pakken dan zo in de aanbieding, gewoon bij de lokale BMW dealer naar binnen? In de grotere shops kom ik toch nooit bmw spul tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 14-10 19:29

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

roda_djavulen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:16:
[...]

Mooie deal. Waar vind je die BMW pakken dan zo in de aanbieding, gewoon bij de lokale BMW dealer naar binnen? In de grotere shops kom ik toch nooit bmw spul tegen.
De broek was een echte gelukstreffer, voor €100 bij https://www.bmw-motorrad-bohling.com/, de jas daarna in de uitverkoop voor €500 bij m'n dealer. Deze rode versie was een uitloopmodel en mijn extra grote maat was er nog als een van de laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

roda_djavulen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:16:
[...]

BMW dealers ja, de oude modellen gaan eruit. Zijn dus leuke aanbiedingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:49:
[...]
BMW dealers ja, de oude modellen gaan eruit. Zijn dus leuke aanbiedingen te vinden.
Zo te zien heeft deze dealer niet alleen oude modellen in de aanbieding. Ook courante modellen mogen voor minder weg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Net even gekeken naar die BMW kleding maar die is dus niet in lengtematen te krijgen. En Revit heeft z'n inkoop niet op orde want daar zie ik levertijden van november voorbij komen. Dus ik rij nog maar een jaartje door in m'n oude pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

De broeken wel, jassen inderdaad niet. Maar die zijn wel langer qua mouw dan bv revit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 09:04

Exigence

dnkroz

@SniperGuy @MichielK71 @Jolke @kneusteun @charrel @Luxemburg discussie
Afgelopen weekend in Luxemburg geweest. Veel horeca was gewoon dicht, ondanks dat ze gewoon open mogen zijn. Veel terrassen gesloten. Maar wat open was daar mag je gewoon binnen en buiten zitten.

Als je binnen wilt zitten moet je wel een negatieve test kunnen overleggen (4 euro bij de drogist). Maar dan mag je wel zonder mondkap binnen zitten.

Al met al vond ik het nog niet zo bijzonder praktisch allemaal, ondanks dat Luxemburg uitdraagt touristen wel weer welkom te heten.

Ondanks de regen wel heerlijk gereden 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 26-05-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Exigence schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:46:
Afgelopen weekend in Luxemburg geweest. Veel horeca was gewoon dicht, ondanks dat ze gewoon open mogen zijn. Veel terrassen gesloten. Maar wat open was daar mag je gewoon binnen en buiten zitten.

Als je binnen wilt zitten moet je wel een negatieve test kunnen overleggen (4 euro bij de drogist). Maar dan mag je wel zonder mondkap binnen zitten.

Al met al vond ik het nog niet zo bijzonder praktisch allemaal, ondanks dat Luxemburg uitdraagt touristen wel weer welkom te heten.

OT: Op de site van de overheid van Luxemburg staat dat je idd ter plekke een test moet doen (zo'n dhz testje), of een pcr test moet hebben die niet ouder is dan 72 uur. Apart dat je dan zonder mondkapje binnen mag zitten :P

Het weer wordt eindelijke beter als we gaan _/-\o_ jammer genoeg wel Nederland als bestemming ipv Luxemburg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:26
Hallo,

Bekijk dit topic eigenlijk alleen, maar nu een vraag.
Ik heb sinds kort een Versys 650. Graag zou ik een Seat riser willen laten 3d printen. Weet iemand waar dat makkelijk kan in regio Amsterdam?
Heb wel sites gevonden, maar die zijn wat complex en ik weet niet precies welke methode ik moet kiezen.
Link naar het bestand: https://www.thingiverse.com/thing:1775953

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Exigence schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:46:

Vorige zomer in Duitsland eigenlijk hetzelfde. We stapten s'ochtends op de brommer bij het huisje om vervolgens avonds weer terug te komen.
Terrasjes etc. is voor mij niet nodig.Als de tankstations maar open zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
2Swift schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:01:
Hallo,

Ik heb sinds kort een Versys 650. Graag zou ik een Seat riser willen laten 3d printen. Weet iemand waar dat makkelijk kan in regio Amsterdam?
Heb wel sites gevonden, maar die zijn wat complex en ik weet niet precies welke methode ik moet kiezen.

Groet
Ik kan morgen wel even checken of ik dit op werk kan printen. (in theorie kan het, maar qua bezetting van de printers)
Momenteel staan ze alleen allemaal nog te printen om een deadline te halen, maar dan gooi ik hem erna in de batch.

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 26-05-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Waaj schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:23:
Net even gekeken naar die BMW kleding maar die is dus niet in lengtematen te krijgen. En Revit heeft z'n inkoop niet op orde want daar zie ik levertijden van november voorbij komen. Dus ik rij nog maar een jaartje door in m'n oude pak.
Catalogus beweerd anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY9N3kB9pF2zniauRs0Ir0eoSu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMX5bIyTv41KNkYYz22Z1ACw.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.bmw-motorrad....f.asset.1578124642260.pdf

Zowel broek als jack tot 118.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Will_M schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:
[...]

De kilometers welke ik er inmiddels, sinds de aanschaf begin Oktober 2020, mee gemaakt heb zijn me érg goed bevallen maar helaas zijn dat er pas 399,9 volgens de ODO meter :o

Nou is het merendeel van die kilometers over onverharde wegen gegaan, daar waar ik het 'ding' ook voor aangeschaft heb, maar een goede indicatie verdient meer kilometers :9

@BlackLabel01 Heeft zijn XTZ690 op de zelfde dag als ik 'gekregen' en hij kan je waarschijnlijk al een veel beter 'algemeen' beeld geven.
@Secsytime Klopt, in ieder geval in dezelfde week als @Will_M. Ik heb er ondertussen 13.500 km mee gereden :9

Kan er kort over zijn: super toffe motor. Doet eigenlijk alles prima, je kan er mee offroaden (als je dat goed kan, kan het ook hard, ik mis nog de skills ;) ), je kan er best hard mee de dijkjes over. Ook in de Eifel houdt ie zich goed. Snelweg gaat prima, heb er wel een verstelbaar, hoger windscherm op.

Het enige nadeel, maar dat geldt misschien specifiek voor mij: er zijn zo godsgruwelijk veel accessoires voor beschikbaar, dat het uiteindelijk nog best een dure motor kan worden. Die van mij gaat de nieuwsprijs van een CRF1100L nét niet voorbij.

Kortom, denk dat je voor 11599 piek echt een hele veelzijdige motor koopt waar je je geen buil aan kan vallen (figuurlijk dan :+ ).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Reloader schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:30:
[...]

haha, mijn vriendin heeft volgens mij ook diezelfde laarzen :9

Ik zit met een motor-dilemma wie tipt:

paar jaar geleden begonnen met motorrijden op een GSX-600F (de rode walvis) prima fiets, veel plezier mee gaat had maar niet spannend. deze verkocht en een yamaha thundercat terug gekocht. ik heb / had maar een klein budget dus de thundercat is een prima fiets maar optisch niet de mooiste.
tussendoor nog een fazer gehad, maar dat was niks die liep niet lekker. ik zat er niet lekker op. was niet mijn apparaat.

vervolgens voor erbij en voor de vrouw een CBR600F gekocht, veel lol op gehad maar mijn vriendin kon er niet aan wennen en afgelopen jaar deze dan ook verkocht voor een Suzuki intruder (VL800).

nu wist ik al jaren dat van grote lompe harley davidson motoren mijn hart wel sneller gaat slaan, maar dat leek me toch meer een midlife crisis dingetje. echter kom ik nu tot de conclusie dat op een thundercat achter mijn vriendin op de intruder aantuffen echt geen feest is. en als ik op een zomer avond zelf een rondje wil gaan rijden ik liever op de intruder stap dan op de thundercat.

dus afgelopen maanden een beetje gespaard. komende maanden nog een beetje sparen en dan:

optie 1:
Intruder / Vulcan / shadow achtig iets kopen. budget niet meer dan 4~5k

optie 2: Sportster kopen, want Harley O+ maar de sporter is bijvoorbaat al een model wat ik niet echt heel mooi vind. ik zou liever een roadking/fatboy/streetglide/electraglide willen rijden

optie 3: niks kopen, doorsparen voor Roadking/fatboy/street of electraglide

optie 4: all-road kopen omdat me dat toch ook wel echt heel relaxed lijkt :+

ik kan niet kiezen :9
hierop terugkomende: vanmiddag een VN900 gekocht :) volgende week ophalen.. De thundercat gaat de verkoop in. dus zoekt iemand nog een Pekelfiets, 1e motorfiets of wat dan ook.. voor 800 euro mag je mijn goed rijdende maar niet zo mooie Thundercat ophalen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9ack1l1yy2lEUZS78fuOA1STfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SnpqE292USoDoEVHSQQy0KNm.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 26-05-2021 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hallo,

Groet
In vraag en aanbod staan een paar Tweakers die dat aanbieden :)

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=3d+service

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=thingiverse

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 26-05-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

SniperGuy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:53:
[...]

OT: Op de site van de overheid van Luxemburg staat dat je idd ter plekke een test moet doen (zo'n dhz testje), of een pcr test moet hebben die niet ouder is dan 72 uur. Apart dat je dan zonder mondkapje binnen mag zitten :P
En hoe oud moet/mag de zelf test zijn ;) ik heb 8 weken geleden corona gehad... Misschien ben ik nog wel positief :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
charrel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:09:
[...]

En hoe oud moet/mag de zelf test zijn ;) ik heb 8 weken geleden corona gehad... Misschien ben ik nog wel positief :X
Dat staat er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bedankt, toch even doorzoeken dus :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 20:15
Ben ook bezig met mijn motorrijbewijs, en ik ga de harley 883 iron halen in denim black, gemiddeld woon werkverkeer per dag is 40km lekker binnendoor. Nu doe ik het meestal op de scooter.

Sleutelen jullie zelf aan je harley of toch bij de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
PacinoAllstars schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:36:
Ben ook bezig met mijn motorrijbewijs, en ik ga de harley 883 iron halen in denim black, gemiddeld woon werkverkeer per dag is 40km lekker binnendoor. Nu doe ik het meestal op de scooter.

Sleutelen jullie zelf aan je harley of toch bij de garage?
Welkom! Als je hem nieuw aanschaft dan is in het begin aan te raden om bij de garage te doen vanwege garantie. Is hij niet nieuw, dan zou je kunnen overwegen om het zelf te doen (olie wissel is goed zelf te doen, accu wissel ook). Maar toch is het fijn om iets van garantie te hebben van werkzaamheden dat ze goed zijn.

Vooral bij een Harley wil je niet dat dingen eraf trillen :+ (gave motor iig!)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat is de pcr test;) niet de zelftest, hoe gaan ze dat zien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
charrel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:42:
[...]

Die moet je ter plekke doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:13

botoo

💀 too old to die young

Leviathius schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:34:
Als je hem nieuw aanschaft dan is in het begin aan te raden om bij de garage te doen vanwege garantie.
Nieuw zijn ze niet meer te koop in Nederland/EU vanwege de E keur waar de Sportster niet meer aan kan voldoen. Gebruikt zijn ze nog wel te vinden maar reken op bijna nieuwprijzen. De meeste hebben doorgaans een hele lage km stand dus zijn ook nog als nieuw.
Wel aan te raden om goed te controleren of het niet een schade fiets is geweest, vaak vanuit het buitenland. Je kan een eerste check doen op https://ovi.rdw.nl/ en kijken wat de eerste toelating in Ned. is geweest en of dat gelijk is aan datum eerste afgifte Ned. Ook kan je zien of de BPM in de pas loopt want als dat extreem laag is dan is het zeker een geimporteerde schade fiets.

Ik vind de Sportster en de 883 Iron in het bijzonder een hele fijne motor, maar hou er rekening mee dat 'ie best wel rauw is en absoluut niet rijd zoals een gladde Jap. Je houd er van of je vind het niks.
Ik hou er van 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqVlmg4k6EyoWa9OiwiG1bhzJJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AR0oBgmEuxT8fZZP00yb8WY.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Reloader schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:03:
[...]

hierop terugkomende: vanmiddag een VN900 gekocht :) volgende week ophalen.. De thundercat gaat de verkoop in. dus zoekt iemand nog een Pekelfiets, 1e motorfiets of wat dan ook.. voor 800 euro mag je mijn goed rijdende maar niet zo mooie Thundercat ophalen :P

[Afbeelding]
Mooie motor! Ook qua kleur en accessoires, ziet er gewoon dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
kneusteun schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Ik kan morgen wel even checken of ik dit op werk kan printen. (in theorie kan het, maar qua bezetting van de printers)
Momenteel staan ze alleen allemaal nog te printen om een deadline te halen, maar dan gooi ik hem erna in de batch.
Dat zou wel heel fijn zijn als dat kan!
Ik heb er geen haast mee overigens.
Mocht het kneusteun niet lukken, dan is dit een mooi alternatief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
MichielK71 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Mooie motor! Ook qua kleur en accessoires, ziet er gewoon dik uit.
thanks, dat was voor mij ook een reden om deze te kopen, is gewoon lekker compleet.

nu nog even opzoek naar de juiste DB-killers want volgens mij zijn het Cobra Speedster Long uitlaten. klinkt gaaf, maar veeel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:13

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:28:
Het ging inderdaad over Luxemburg rijden en of dat nu wel of niet kon...
In hoeverre deze site volledig betrouwbaar en up to date is weet ik niet maar het geeft wel wat aanknopingspunten als je besluit om een rondje Luxemburg wilt rijden https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/LUX/BEL
Ik wacht nog een paar maanden (++?). Komt niet eens slecht uit want ik wil eigenlijk een E keur uitlaat hebben maar wat zijn die dingen lastig te krijgen en pijnlijk duur

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Qua vaccinaties en besmettingen doet Luxemburg het beter dan Nederland, dus in Nederland rijden een paar dagen hoef je niet in quarantaine maar als je naar een land gaat wat het beter doet dan Nederland moet je wel in quarantaine.
Had het al gezien, nou we hebben een hut op de camping. Verder alles mee, qua eten enz. Ik heb geen terras nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
botoo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:11:
[...]

In hoeverre deze site volledig betrouwbaar en up to date is weet ik niet maar het geeft wel wat aanknopingspunten als je besluit om een rondje Luxemburg wilt rijden https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/LUX/BEL
Ik wacht nog een paar maanden (++?). Komt niet eens slecht uit want ik wil eigenlijk een E keur uitlaat hebben maar wat zijn die dingen lastig te krijgen en pijnlijk duur
Dat gaat alleen over als je het land in komt via de lucht. Als je via het land komt, geldt die verplichting niet en hoef je ook niet in quarantaine.

* Jolke houdt zijn agenda al leeg voor volgende week donderdag/vrijdag voor een lang weekend richting Lux. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Het wordt druk in Luxemburg, vertrek over 1.5 week voor een midweekje. Blokhut op een camping, met keukentje. Dus kom maar op :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
BlackLabel01 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:49:
Het wordt druk in Luxemburg, vertrek over 1.5 week voor een midweekje. Blokhut op een camping, met keukentje. Dus kom maar op :)
Hier ook: van 12 tot 19 juni stond Italië op de planning, maar ik denk dat het een paar dagen België/Luxemburg wordt.
Wel balen, want ik sta op het punt om een BMW S1000XR te kopen *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
[...]

[Afbeelding]
Mag ik vragen waarom je van een sportievere tourmotor naar een chopper bent gegaan? Soms zie ik mensen met een chopper langs cruisen, en dan begint het wel eens te kriebelen om er een proefrit op te maken. Echter is het met 2m vaak niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

[Afbeelding]
Mooi! Flinke stap van een sport/tour naar dikke chopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Welk communicatie merk rijden jullie mee? Sena bleek niet zo heel waterproof :X
charrel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:42:
[...]

OT: Alles staathier:
https://covid19.public.lu.../visiting-luxembourg.html
zelftest = antigen, pcr moet officieel zijn met certificaat en max 72 uur oud :)

[ Voor 23% gewijzigd door SniperGuy op 27-05-2021 10:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Net bericht van de camping in Lux waar ik heen ga: Je bent van harte welkom zonder test. Er zijn geen grenscontroles of inreisbeperkingen voor Luxemburg.

/edit: ik ga met de MOTOR, want dit is een MOTOR-topique. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Jolke op 27-05-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Laatst online: 09:25

Kryziek

bb || !bb

SniperGuy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:03:

[...]

zelftest = antigen, pcr moet officieel zijn met certificaat en max 72 uur oud :)
Cardo. Heb de Q3 gehad en sinds kort de Freecom 4+. De Q3 heeft meerdere buien prima overleeft en de 4+ heb ik nog maar 1 klein buitje in gereden dus niet echt representatief, maar doet het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
hier de 4+JBL editie en die heeft het een hele dag door de regen rijden prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik kan weinig vinden over IPX ratings van de verschillende setjes, terwijl dat toch de standaard is vwb indringen van water en stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online

[...]

Rij al jaren met de Cardo packtalk, die heeft al heel wat stortbuien en langere ritten door weer en wind doorstaan en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Behalve dan met alle mensen in dezelfde groep krijgen, maar dat heeft dan weer niets met het weer te maken 8)7 .

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hallo,

Groet
Hij wordt geprint, wel in wit PLA maar ik ging ervan uit dat de kleur je niet uitmaakt. (zit immers onder het zadel)
Als hij straks gelukt is, zal ik even een envelop en postzegel zoeken.

De maker had ook PLA, maar gaf aan dat abs "mogelijk beter" is. Maar wij printen niet met ABS want minder groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:56:
[...]
Rij al jaren met de Cardo packtalk, die heeft al heel wat stortbuien en langere ritten door weer en wind doorstaan en eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Je zou toch eigenlijk niets anders verwachten van een ding dat je op je helm moet bevestigen? Of staat er op de doos dat het alleen voor sunny rides geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

kneusteun schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Hij wordt geprint, wel in wit PLA maar ik ging ervan uit dat de kleur je niet uitmaakt. (zit immers onder het zadel)

De maker had ook PLA, maar gaf aan dat abs "mogelijk beter" is. Maar wij printen niet met ABS want minder groen.
PLA wordt zacht bij hogere temperaturen. Zeker onder een zadel van een motor zit je daar al snel aan. Ik ben bang dat het advies om ABS te gebruiken eigenlijk meer is dan alleen maar een mogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Icephase schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:28:
[...]

PLA wordt zacht bij hogere temperaturen. Zeker onder een zadel van een motor zit je daar al snel aan. Ik ben bang dat het advies om ABS te gebruiken eigenlijk meer is dan alleen maar een mogelijkheid...
Alles wordt zacht bij hoge temperaturen, anders kan je er niet mee printen ;)

Maar ik hoop dat je niet 60+ onder het zadel hebt….

Edit: zoals gezegd is het origineel dus ook met PLA geprint. Wij doen zelf op werk ook alles met PLA en eigenlijk nooit laat van de “nadelen” gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 27-05-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

kneusteun schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Alles wordt zacht bij hoge temperaturen, anders kan je er niet mee printen ;)

Maar ik hoop dat je niet 60+ onder het zadel hebt….
60+ onder het zadel lijkt mij niet raar, zit vlak boven het motorblok. PLA smelt zelfs al bij gebruik in een auto als het buiten wat warmer wordt.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar bijvoorbeeld de houder van de nozzle van mijn printer heb ik in PLA geprint maar dat vervormde toch echt direct de eerste keer al. PETG is dan beter, als je het wat 'groener' wilt houden.

[ Voor 22% gewijzigd door Icephase op 27-05-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
kneusteun schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Fantastic!
Het maakt niet uit welke kleur inderdaad.
Ik zal in pm even m'n adres sturen. En laat maar ff weten hoeveel ik je schuldig ben, behalve eeuwige dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Klopt maar bij onze hoeveelheden printen is PETG vaak te lastig ivm onderhoud.

Wij hebben 7 printers op rij en in het begin hebben wij veel getest en geprobeerd qua materialen en PLA is voor ons gewoon het best.

Maar anders de PLA even testen en dan elders bestellen/fixen. Dan weet je in elk geval of de hoogte goed is. Of dat je meer of minder rise wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
2Swift schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Fantastic!
Ik zal in pm even m'n adres sturen. En laat maar ff weten hoeveel ik je schuldig ben, behalve eeuwige dank.
Kosten zitten er denk ik niet aan, geen idee wat een postzegel kost maar dat zal niet veel zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
kneusteun schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:45:
Klopt maar bij onze hoeveelheden printen is PETG vaak te lastig ivm onderhoud.

Wij hebben 7 printers op rij en in het begin hebben wij veel getest en geprobeerd qua materialen en PLA is voor ons gewoon het best.

Maar anders de PLA even testen en dan elders bestellen/fixen. Dan weet je in elk geval of de hoogte goed is. Of dat je meer of minder rise wil.
Zoals je zei, de ontwerper heeft het met PLA gedaan en bij hem zit het al lang goed. Dus ik ga wel kijken hoe het gaat. 60+ zal meevallen. Blok zit wat meer naar voren. Maar heb het ding pas 3 weken, dus ff bezien als het warm weer gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als het allemaal klopt en het is goed kan je het altijd nog uit aluminium frezen.
Of gewoon bij (ik dacht shapeways) uit metaal laten printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

2Swift schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Fantastic!
Ik denk niet dat door @kneusteun de daadwerkelijke kleur bedoeld werd haha :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Frans92 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Ik denk niet dat door @kneusteun de daadwerkelijke kleur bedoeld werd haha :9
beetje wel, ik heb hier namelijk rood/blauw/goud/wit maar geen kawasaki groen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-10 16:04
Ik heb hier (sinds het weekend) een Suzuki GS500 f uit 1993 staan. Enorm leuke motor maar met iets teveel geluid. er zit een custom uitlaat op die (naar mijn mening) iets te luid is.

heeft iemand of weet iemand waar ik de originele of een normale uitlaat die hierop past kan aanschaffen?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Je zou toch eigenlijk niets anders verwachten van een ding dat je op je helm moet bevestigen? Of staat er op de doos dat het alleen voor sunny rides geschikt is?
Blijkbaar had @SniperGuy dus andere ervaringen met Sena. Mij lijkt het inderdaad ook wel een basiseigenschap voor zoiets ja.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

Snapte ik, was een beetje aan dollen. 3x zelftests in het duurste geval dus ;)
Jolke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:42:
[...]

Dat gaat alleen over als je het land in komt via de lucht. Als je via het land komt, geldt die verplichting niet en hoef je ook niet in quarantaine.
Terug dus officieel wel.

[ Voor 24% gewijzigd door charrel op 27-05-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
Bioflap schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:00:
[...]

Mag ik vragen waarom je van een sportievere tourmotor naar een chopper bent gegaan? Soms zie ik mensen met een chopper langs cruisen, en dan begint het wel eens te kriebelen om er een proefrit op te maken. Echter is het met 2m vaak niet te doen.
bewust gedaan omdat ik het racen op die sportieve fiets een beetje beu was, en dat ik heel veel plezier beleefde op de geleende intruder en fatboy. Motorrijden is voor mij ontspannen en dat lukt mij beter op een motor met een relaxed karakter, relaxende zithouding :) :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 08:14

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1otaB69b4yYY9FahpGfYsBJ6gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNuWG48ZcTZJD9VlatxOX2Um.jpg?f=fotoalbum_large

De MSX is nu helemaal klaar voor offroad avonturen met een pracht van een camouflage wrapje.
Natuurlijk is het faliekant mislukt, overal bubbels, scheurtjes, vouwen en andere ellende, maar op een meter of 4-5 zie je dat niet meer.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Reloader schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:35:
[...]

bewust gedaan omdat ik het racen op die sportieve fiets een beetje beu was, en dat ik heel veel plezier beleefde op de geleende intruder en fatboy. Motorrijden is voor mij ontspannen en dat lukt mij beter op een motor met een relaxed karakter, relaxende zithouding :) :)
Goed verwoord. Mij kan dat snelle racen ook niet bekoren. Rijdt veel liever over een bochtige 60km weg waar je ook echt niet harder dan 60 kan, dan met 150km/u over een klaverblad scheuren...

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
4x2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
[Afbeelding]

De MSX is nu helemaal klaar voor offroad avonturen met een pracht van een camouflage wrapje.
Natuurlijk is het faliekant mislukt, overal bubbels, scheurtjes, vouwen en andere ellende, maar op een meter of 4-5 zie je dat niet meer.
Niet gelukt? Ik dacht dat jij juist Handig Harry was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:35
gamerboy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:
Ik heb hier (sinds het weekend) een Suzuki GS500 f uit 1993 staan. Enorm leuke motor maar met iets teveel geluid. er zit een custom uitlaat op die (naar mijn mening) iets te luid is.

heeft iemand of weet iemand waar ik de originele of een normale uitlaat die hierop past kan aanschaffen?
Meen dat er geen verschil is tussen GS500E/F op vlak van uitlaat(demper).

https://www.marktplaats.n...0-gs-500-500e-gs500e.html

Mailtje sturen of ze nog een standaard demper hebben? Anders, de demper van de GS500E is nog te krijgen voor 227 euro.

[ Voor 39% gewijzigd door theredone51 op 27-05-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Jolke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Uiterlijk dingetjes (spuiten/wrappen/poetsen) mislukken altijd, heb er het geduld niet voor.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Ik dacht dat hij het camouflagedeel bedoelde.... dat wordt ook lastig met die kleuren >:) O-)

Het lijkt me trouwens wel eng om met zo'n ding offroad te gaan. Ga je dan niet veel makkelijker op je muil dan met let's say een XT660 of iets anders wat groter/hoger is?

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 27-05-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Dat ligt er maar net aan waar je bent. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

4x2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
[Afbeelding]

Wil je nu zeggen dat er een motor op deze foto staat? :?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:33
JanPedaal schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Wil je nu zeggen dat er een motor op deze foto staat? :?
evil >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Ik dacht dat hij het camouflagedeel bedoelde.... dat wordt ook lastig met die kleuren >:) O-)

Het lijkt me trouwens wel eng om met zo'n ding offroad te gaan. Ga je dan niet veel makkelijker op je muil dan met let's say een XT660 of iets anders wat groter/hoger is?
Mul zand en sporen zijn een probleem door de kleine wieltjes (en grondspeling als logisch gevolg), maar de grove noppen op de banden schelen wel enorm om jezelf ook daar uit te kunnen redden.
En het lage gewicht en de lage hoogte zijn wel handig als het mis gaat, oprapen is geen probleem en je valt nooit van heel erg hoog :+

leeg

Pagina: 1 ... 301 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.