Is een Kawa z800E niks voor jou dan?
Bouwjaar 2020 Z900 rijder hier
Ja het is een vlotte machine als je hem open draait, maar zoals anderen ook al hebben geschreven is dat een kwestie van beheersd rijden en gewoon niet zo ver open draaien. Vanaf bouwjaar 2020 heb je ook nog de mogelijkheid om hem naar Low Power te zetten, dan heb je ongeveer 75 PK en daarnaast heb je dan ook nog 3 standen Traction Control / Wheelie Control die de boel in de gaten houden. Het is dus absoluut geen machine die zomaar ineens je gezicht er af bijt. Doordat ze nog zo nieuw zijn, zijn ze echter wel duur in de aanschaf.
Vergeet ook niet dat het soort motorblok ook veel doet voor de funfactor (althans bij mij). De manier waarop het vermogen vrij komt, hoe ze klinken, hoe ze voelen, gasrespons, allemaal dingen waar je pas achter komt bij een proefrit

Vergeet ook niet dat het soort motorblok ook veel doet voor de funfactor (althans bij mij). De manier waarop het vermogen vrij komt, hoe ze klinken, hoe ze voelen, gasrespons, allemaal dingen waar je pas achter komt bij een proefrit
Heeft iemand nog motorverhuur adresjes in de regio Achterhoek? Ik wil ergens in juni/juli een (lang) weekend een motor gaan huren. Ik weet dat Motoport Zelhem verhuurd, maar daar kan ik de motor niet op zondag terug brengen (wat ik wel graag zou willen).
Motorcentrum Eibergen biedt dat wel aan, maar hun motorenaanbod is niet zo heel groot (maar ze hebben wel KTM's, een Duke 890 lijkt mij wel wat om te huren
)
Motorcentrum Eibergen biedt dat wel aan, maar hun motorenaanbod is niet zo heel groot (maar ze hebben wel KTM's, een Duke 890 lijkt mij wel wat om te huren
Vaak bu'j te bang!
Dan noem je ook meteen de twee motorzaken die "we" hebben-tom-562 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:03:
Heeft iemand nog motorverhuur adresjes in de regio Achterhoek? Ik wil ergens in juni/juli een (lang) weekend een motor gaan huren. Ik weet dat Motoport Zelhem verhuurd, maar daar kan ik de motor niet op zondag terug brengen (wat ik wel graag zou willen).
Motorcentrum Eibergen biedt dat wel aan, maar hun motorenaanbod is niet zo heel groot (maar ze hebben wel KTM's, een Duke 890 lijkt mij wel wat om te huren)
Ik dacht zelf eerst nog Paashuis in Lichtenvoorde, maar die lijkt niks te verhuren (en ook alleen KTM'sUTwizard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:14:
[...]
Dan noem je ook meteen de twee motorzaken die "we" hebbenJe kunt iets over de grens bij Pe Es in Bocholt ook nog eens navragen, maar aangezien dat dus in Duitsland is acht ik de kans heeeeeel klein dat je hem op zondag kunt terugbrengen.
Bocholt is qua afstand geen probleem (ik woon in 1 van de kerkdorpen van Oost Gelre)
Vaak bu'j te bang!
Staat er niks op Motoshare?-tom-562 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:03:
Motorcentrum Eibergen biedt dat wel aan, maar hun motorenaanbod is niet zo heel groot (maar ze hebben wel KTM's, een Duke 890 lijkt mij wel wat om te huren)
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Wel wat, maar niet perse iets waar ik interesse in heb
Vaak bu'j te bang!
Zoals zovelen al gezegd hebben, ga proefrijden op van alles wat je aanstaat.the mod man schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:18:
Ondertussen logischerwijs langzaam aan het kijken welke motor ik zou willen en kunnen aanschaffen. Tot nu toe vooral op looks gesorteerd als ik een motor zie langs rijden. Het lijkt erop dat een naked bike het mij het meest trekt.
Dat gezegd hebbende had ik mijn (nieuwe) motor al gekocht nog voordat ik met lessen was begonnen, maar ik wist heel precies wat ik zocht in een motor en inmiddels ~10.000 km verder ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik de juiste motor heb gekozen.
Veel, zo niet alle, soorten/maten/modellen hebben hun charme's en inzetbaarheid. Zoals zo vaak opgemerkt, het juiste aantal motoren om te hebben is n +1
(zelf heb ik het geld en de ruimte niet dus voor mij blijft het bij n =1
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Deze zag ik vandaag, en deed me aan de vorige denkenLankHoar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:27:
[...]
Vriend van me deelde onderstaand plaatje, en moest toen aan deze discussie denken
[Afbeelding]

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z966Q99clK7c4MeQDnVQjez9.jpg?f=user_large)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Zo, ff wat updates uit de schuur hier:
- Fazer staat nog op de bestelde onderdelen te wachten, stiekem krijg ik al wat ontwenningsverschijnselen, dus ik hoop dat de rommel snel binnen is
- Rode Diversion, bij alle Divjes resoneert de voorkuip wat. We hebben besloten dat we dit bij onze Diversions willen oplossen, maakt ze misschien ietsje meer uniek
- De Magna... Die staat ook nog op onderdelen te wachten, er zit eigenlijk al teveel geld in om 'm nog te kunnen verkopen. We hebben een echte haat-liefde verhouding met het kreng, ik de haat en @McKaamos de liefde. Afijn, het komt er uiteindelijk op neer dat de Magna straks bij @McKaamos blijft, naast zijn CBR
Het zal dan een beetje een poor man's Harley worden, met hier en daar wat lederen accenten enzo
Mbt dat laatste, als @lolgast of @timmie271 er zin in heeft, mag je de Magna dus wel van mij naar @McKaamos schuiven
- Fazer staat nog op de bestelde onderdelen te wachten, stiekem krijg ik al wat ontwenningsverschijnselen, dus ik hoop dat de rommel snel binnen is
- Rode Diversion, bij alle Divjes resoneert de voorkuip wat. We hebben besloten dat we dit bij onze Diversions willen oplossen, maakt ze misschien ietsje meer uniek
- De Magna... Die staat ook nog op onderdelen te wachten, er zit eigenlijk al teveel geld in om 'm nog te kunnen verkopen. We hebben een echte haat-liefde verhouding met het kreng, ik de haat en @McKaamos de liefde. Afijn, het komt er uiteindelijk op neer dat de Magna straks bij @McKaamos blijft, naast zijn CBR
Mbt dat laatste, als @lolgast of @timmie271 er zin in heeft, mag je de Magna dus wel van mij naar @McKaamos schuiven
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 18-05-2021 21:31 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Done!Destruction schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:29:
Gamertag: timmie271
Hey, een Tiger, die hebben we eerder gezien gisteren.
Geil.Jeffrey0416 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:51:
Heb het ding ook maar eens afgestoft vandaag. Morgen stukje rijden mits het droog blijft...
[Afbeelding]
Gister na lange tijd weer opgestapt. Maar goed dat ik de bandendruk even na ging. Achter had minder dan een bar druk. 
Nu is zo een lage druk wel iets dat ik op zou merken, maar met 1.5-2.0bar zou iemand best nog een eind rijden voor je dat door hebt denk ik.
Nu weer fijn op 3 bar.

Nu is zo een lage druk wel iets dat ik op zou merken, maar met 1.5-2.0bar zou iemand best nog een eind rijden voor je dat door hebt denk ik.
Nu weer fijn op 3 bar.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
1,5-2 bar achter was goed te merken op mijn V-strom.
Ik had er op de Parpallion flink wat lucht uitgelaten toen ik in de sneeuw gevallen was en ik er niet meer uit kwam.
Tegen de tijd dat ik los was en weer op de verharde weg stond was ik natuurlijk compleet vergeten dat ik dat gedaan had.
Via de col de Vars ben ik vanuit daar naar Briancon gereden eigenlijk niets in de gaten maar ik reed ook echt als een natte krant.
Na wat lunch en drinken reed ik Briancon uit richting Italië en ik merkte dat ik er wel zin in had maar die zware v-strom voelde nog zwaarder dan normaal.
In Italië gestopt om ff te tanken en ik zag de rullen aan mijn achterband hangen.
Daarmee viel wel het kwartje, die was te slap en dat was ik dus vergeten.
Maar als je gewoon een beetje normaal rustig rijd merk je er misschien niets van.
Ga je lopen gummen op een of andere bergpas.. dan merk je het dus wel
Ik had er op de Parpallion flink wat lucht uitgelaten toen ik in de sneeuw gevallen was en ik er niet meer uit kwam.
Tegen de tijd dat ik los was en weer op de verharde weg stond was ik natuurlijk compleet vergeten dat ik dat gedaan had.
Via de col de Vars ben ik vanuit daar naar Briancon gereden eigenlijk niets in de gaten maar ik reed ook echt als een natte krant.
Na wat lunch en drinken reed ik Briancon uit richting Italië en ik merkte dat ik er wel zin in had maar die zware v-strom voelde nog zwaarder dan normaal.
In Italië gestopt om ff te tanken en ik zag de rullen aan mijn achterband hangen.
Daarmee viel wel het kwartje, die was te slap en dat was ik dus vergeten.
Maar als je gewoon een beetje normaal rustig rijd merk je er misschien niets van.
Ga je lopen gummen op een of andere bergpas.. dan merk je het dus wel
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
We hebben gisteren een motor gekocht voor mijn vrouw, een Suzuki Gladius! Wordt door de dealer verlaagd, dus nog even wachten tot we 'm kunnen ophalen. Voordeel is dat ze op dit moment ook rijles heeft op een Gladius, dus ze kent de motor al een beetje!
Nu komt de volgende uitdaging. Hoeveel bagage moeten we meenemen? Ik heb 2 zijtassen met in totaal 66-liter. Voor haar gaan we 2 Givi-zijtassen kopen met in totaal 40-liter.
Als je 2-weken naar Italië gaat, alleen in hotel/Airbnb heb je daar dan genoeg aan? Ik krijg al mijn kleding (1 lange broek, 2 korte, 3 shirts, ondergoed/sokken, schoenen) allemaal in één van mijn zijtassen. Heb dan dus nog 1 hele over. Voor mijn gevoel past het dus gemakkelijk, maar weet niet of ik iets over het hoofd zie.
Nu komt de volgende uitdaging. Hoeveel bagage moeten we meenemen? Ik heb 2 zijtassen met in totaal 66-liter. Voor haar gaan we 2 Givi-zijtassen kopen met in totaal 40-liter.
Als je 2-weken naar Italië gaat, alleen in hotel/Airbnb heb je daar dan genoeg aan? Ik krijg al mijn kleding (1 lange broek, 2 korte, 3 shirts, ondergoed/sokken, schoenen) allemaal in één van mijn zijtassen. Heb dan dus nog 1 hele over. Voor mijn gevoel past het dus gemakkelijk, maar weet niet of ik iets over het hoofd zie.
Een Gladius heeft aan de achterkant een schokbreker waarbij je de preload in 7 stappen kunt aanpassen, is dat niet voldoende? Eventueel met laarzen met een wat hogere zool en/of een verlaagd zadel?Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:29:
We hebben gisteren een motor gekocht voor mijn vrouw, een Suzuki Gladius! Wordt door de dealer verlaagd, dus nog even wachten tot we 'm kunnen ophalen. Voordeel is dat ze op dit moment ook rijles heeft op een Gladius, dus ze kent de motor al een beetje!
Verlagen komt de geometrie en het rijgedrag van de motor namelijk niet ten goede, ik persoonlijk ben er dus ook geen fan van.
Ik ken een jongen waarvan een vriendin haar NC700 40mm heeft laten verlagen (want het -moest- per se die machine zijn, ook al pastte ze er niet op). Je ziet bij haar motor dus ook dat deze achterover helt en dat de voorkant omhoog komt

Ik ben afgelopen zomer twee weken op de motor weggeweest, op en neer naar Monaco.Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:29:
Toen heb ik alles in een 30 liter roltas gekregen, die zat goed vol en ik had ook niets te veel mee.
Maar voor 1 persoon was dat voor mij goed te doen.
Alles dat je meer mee kunt nemen is natuurlijk makkelijk, maar je wilt ook niet met te veel spullen onderweg zijn.
Bedankt voor de tip! Aan de voorkant gaan ze 'm ook een beetje verlagen, dus de geometrie blijft hetzelfde. Hij is voorzien een HyperPro kitje, wat aangeraden wordt als je 'm aan de voorkant er iets doorheen laat zakken. Aan de achterkant worden iets kortere dogbones gemonteerd, waardoor je de vering gewoon goed kan instellenUTwizard schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:39:
[...]
Een Gladius heeft aan de achterkant een schokbreker waarbij je de preload in 7 stappen kunt aanpassen, is dat niet voldoende? Eventueel met laarzen met een wat hogere zool en/of een verlaagd zadel?
Verlagen komt de geometrie en het rijgedrag van de motor namelijk niet ten goede, ik persoonlijk ben er dus ook geen fan van.
Ik ken een jongen waarvan een vriendin haar NC700 40mm heeft laten verlagen (want het -moest- per se die machine zijn, ook al pastte ze er niet op). Je ziet bij haar motor dus ook dat deze achterover helt en dat de voorkant omhoog komtEn dan vinden ze het vreemd dat die motor zo gek aanvoelt in bochten...
Zou het superzacht maken van de achterkant ook geen grote impact hebben op het rijgedrag?
Ah top! Ik heb aan de Guzzi dan dus 66-liter hangen in zijtassen. De vrouw met de Gladius 40-liter voor haar shit. Dat zal dan voldoende moeten zijn toch? Wil eigenlijk geen rol of tanktas nodig hebbenThe1WhoKnockz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:40:
[...]
Ik ben afgelopen zomer twee weken op de motor weggeweest, op en neer naar Monaco.
Toen heb ik alles in een 30 liter roltas gekregen, die zat goed vol en ik had ook niets te veel mee.
Maar voor 1 persoon was dat voor mij goed te doen.
Alles dat je meer mee kunt nemen is natuurlijk makkelijk, maar je wilt ook niet met te veel spullen onderweg zijn.
Dat zou echt meer dan genoeg moeten zijn.Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:43:
[...]
Ah top! Ik heb aan de Guzzi dan dus 66-liter hangen in zijtassen. De vrouw met de Gladius 40-liter voor haar shit. Dat zal dan voldoende moeten zijn toch? Wil eigenlijk geen rol of tanktas nodig hebben
Die roltas was mijn enige bagage, ik had geen andere tassen mee.
Neem vooral niet te veel mee, zou mijn tip zijn.
Vergeet niet om wat gereedschap mee te nemen voor onderweg, en een busje kettingspray.
Ah slim! Maar welk gereedschap neem je dan mee? Zo'n multitool en wat tie-wraps?The1WhoKnockz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Dat zou echt meer dan genoeg moeten zijn.
Die roltas was mijn enige bagage, ik had geen andere tassen mee.
Neem vooral niet te veel mee, zou mijn tip zijn.
Vergeet niet om wat gereedschap mee te nemen voor onderweg, en een busje kettingspray.
Ik heb een setje steeksleutels onder de buddy, die kwam standaard bij mijn motor.Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Ah slim! Maar welk gereedschap neem je dan mee? Zo'n multitool en wat tie-wraps?
Verder neem ik meestal een ratel met de belangrijkste maten doppen en inbus voor mijn motor mee.
Een paar tie-wraps zijn ook prima om mee te nemen.
Vooral voor de simpele fixes, als iets los gaat zitten onderweg bijvoorbeeld.
Nog een tip: zorg voor iets te eten en drinken onderweg waar je makkelijk bij kunt.
Dat had ik afgelopen zomer niet, dat was het grootste gemis van die hele reis.
Midden-Frankrijk, in de zomer, in een zwart leren pak. Wat ik wel niet gedaan zou hebben voor een flesje water
Dik ding hoor. Toevallig afgelopen weekend op de nieuwe S1000R (dus niet de RR) gezeten in een showroom, heeft ook wel wat! Vind hem uiteindelijk mooier dan het vorige model.Jeffrey0416 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:51:
Heb het ding ook maar eens afgestoft vandaag. Morgen stukje rijden mits het droog blijft...
[Afbeelding]
Haha goed idee! De Givi tassen van m'n vrouw hebben een speciaal vakje aan de voorkant waar je een flesje water in kan doen. Maakt het een stuk gemakkelijker!The1WhoKnockz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Ik heb een setje steeksleutels onder de buddy, die kwam standaard bij mijn motor.
Verder neem ik meestal een ratel met de belangrijkste maten doppen en inbus voor mijn motor mee.
Een paar tie-wraps zijn ook prima om mee te nemen.
Vooral voor de simpele fixes, als iets los gaat zitten onderweg bijvoorbeeld.
Nog een tip: zorg voor iets te eten en drinken onderweg waar je makkelijk bij kunt.
Midden-Frankrijk, in de zomer, in een zwart leren pak. Wat ik wel niet gedaan zou hebben voor een flesje water
Draaien jullie dan voor wegrijden met de motor ff de vering een stuk zwaarder?
Zeker, maar de preload verandert in feite niks aan hoe hard of zacht de veer zijn werk doet, dat doen compression en rebound (en die kun je bij een Gladius standaard niet aanpassen). De preload bepaalt hoeveel spanning er standaard al op de veer staat. Als je preload is ingesteld voor bijvoorbeeld 80 kilo, maar je vriendin weegt maar 60 kilo, klopt dus het "bereik" van je veer niet. Zou je de preload verlagen, komt dus ook automatisch de motor iets naar beneden, want er staat minder spanning op de veer die de motor omhoog duwtBioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:42:
[...]
Zou het superzacht maken van de achterkant ook geen grote impact hebben op het rijgedrag?
Ik pas de vering er niet op aan, maar ik neem dan ook vrij weinig bagage mee.Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Haha goed idee! De Givi tassen van m'n vrouw hebben een speciaal vakje aan de voorkant waar je een flesje water in kan doen. Maakt het een stuk gemakkelijker!
Draaien jullie dan voor wegrijden met de motor ff de vering een stuk zwaarder?
Eigenlijk moet ik daar wel eens over nadenken, met mijn vriendin achterop pas ik de vering ook niet aan.
In dat geval zou een beetje zwaarder misschien best een goed idee zijn.
Lekker hoor. Einde seizoen ga ik ook eens kijken naar een S1000RR als vervanger voor de R1M.Jeffrey0416 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:51:
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Persoonlijk zou ik niet zonder tanktas willen rijden, daar heb ik altijd de spullen in die ik bij de hand wil hebben (eten / drinken / regenpak / camera). Ook kan je als je een restaurant inloopt daar makkelijk de spullen in meenemen die je niet op/bij de motor wil laten.The1WhoKnockz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Zou sowieso een bandenreparatie setje meenemen op reis. Iets in de trant van een Dynaplug ofzo en natuurlijk een bandenpomp. Anders kan je mooi je reis niet meer vervolgen bij een lek. Dan moet je ook maar hopen of een motorgarage in de buurt open is, de band wil repareren of vervangen en daarbij ook een geschikte vervanger op voorraad heeft liggen.Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Ah slim! Maar welk gereedschap neem je dan mee? Zo'n multitool en wat tie-wraps?
Dan heb je het over een forse tanktas. Ik heb dan liever zo'n kleintje. Regenpak en eten doe ik wel in de topkoffer (dat is het rommelhok bij mij). Op de GS had ik een SW Motech Daypack met zo'n klik bevestiging op de tankdop. Ik moet nog even een adapter scoren voor de K16. Gewoon een klein ding waar je belangrijke dingen in kan stoppen die je idd niet op de motor wil laten als je even weg bent. Klikt er makkelijk af en je hebt niet zo'n bult voor je neus.Waaj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Persoonlijk zou ik niet zonder tanktas willen rijden, daar heb ik altijd de spullen in die ik bij de hand wil hebben (eten / drinken / regenpak / camera). Ook kan je als je een restaurant inloopt daar makkelijk de spullen in meenemen die je niet op/bij de motor wil laten.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat bij jouw motor past.Bioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Zo heb ik gekeken welke steeksleutels van toepassing zijn, en welke inbussleutels. Je kunt je hele Gedore koffer wel meenemen, maar uiteindelijk zijn er misschien 3 doppen die ook daadwerkelijk passen. Als je onderweg je kleppen wil gaan stellen zul je iets meer nodig hebben.
Zelf heb ik een eenvoudig lijstje:
- 3-4 passende inbussleutels
- 2-3 passende steeksleutels
- bandenplaksetje. Zorg dat je niet alleen kunt repareren, maar daarna ook weer lucht in de band krijgt. Patronen, pompje of compressortje dus. Al naar gelang het luxeniveau.
- multitool (Leatherman) mét bitssetje. Het mesje komt van pas bij het plaksetje. Het tangetje om de schroef uit je band te verwijderen. Het bitssetje om wat simpele snelle reparaties te doen zonder al je gereedschap uit te moeten pakken, en net typisch die maten die je niet bij je hebt toch op te vangen.
- wat ty-raps.
- reserve zekeringetjes. Ook hier: afgestemd op wat er daadwerkelijk in de motor zit.
Er zijn er die zelfs een multimeter meenemen. Dat gaat me te ver. Is het een probleem met accessoires, dan trek ik daar de stekker van los. Is het een probleem dat verder gaat (koppelingsschakelaartje of zo) dan heb ik daar geen meter voor nodig. Gaat het nóg verder, dan heb ik meer hulp nodig dan alleen dat metertje.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat gereedschap betreft: alleen dat gereedschap meenemen waarvan je zelf weet hoe je het moet/kan gebruiken 
Valt mee, een SW-Motech ion two met 13 liter inhoud. Kan een hoop zut in zonder dat het gelijk in de weg zit.mphilipp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:05:
[...]
Dan heb je het over een forse tanktas. Ik heb dan liever zo'n kleintje. Regenpak en eten doe ik wel in de topkoffer (dat is het rommelhok bij mij). Op de GS had ik een SW Motech Daypack met zo'n klik bevestiging op de tankdop. Ik moet nog even een adapter scoren voor de K16. Gewoon een klein ding waar je belangrijke dingen in kan stoppen die je idd niet op de motor wil laten als je even weg bent. Klikt er makkelijk af en je hebt niet zo'n bult voor je neus.
Inderdaad. Als je toch niets kunt repareren, neem dan ook niets meeWaaj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:16:
Wat gereedschap betreft: alleen dat gereedschap meenemen waarvan je zelf weet hoe je het moet/kan gebruiken
Bandenplakspul/pluggen en een mini-compressor zijn altijd slim om mee te nemen. Ik heb ooit een mooie set gereedschap voor op de motor gekocht, en die neem ik mee. Die had ik voornamelijk gekocht omdat ik toen nog wel eens een expeditie offroad deed. Dan kan het wel eens gebeuren dat je valt en je iets moet fixen. Maar als die K16 ermee ophoudt, moet ik echt iemand bellen om 'm af te voeren. Geen idee wat ik kan doen. Valt ook niets te rommelen met al die electronica.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat doet mij er gelijk aan denken dat ik een nieuw bandenplaksetje moet kopen. Ik sjouw het huidige setje al meer dan 20 jaar mee en heb m'n twijfels of dat nog wil plakken 
En nog op zoek naar een steeksleutel van 34mm om m'n ketting onderweg te kunnen spannen. BMW gebruikt een achterlijke maat moer op het achterwiel maar levert er vervolgens geen passende sleutel bij
En nog op zoek naar een steeksleutel van 34mm om m'n ketting onderweg te kunnen spannen. BMW gebruikt een achterlijke maat moer op het achterwiel maar levert er vervolgens geen passende sleutel bij

Ja me oog was ook gevallen op dat apparaat, echt top gewoon. Heb zaterdag een proefrit, ben benieuwd!R0y. schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:59:
[...]
Dik ding hoor. Toevallig afgelopen weekend op de nieuwe S1000R (dus niet de RR) gezeten in een showroom, heeft ook wel wat! Vind hem uiteindelijk mooier dan het vorige model.
Je huidige is ook nog niet zo oud toch?Jeffrey0416 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:47:
[...]
Ja me oog was ook gevallen op dat apparaat, echt top gewoon. Heb zaterdag een proefrit, ben benieuwd!
Ja, maar die tel ik niet mee - 4 dagen maar in bezit gehad
Wel een goed voorbeeld trouwens - de CBR1000RR Fireblade (2009) was minder vriendelijk dan de S1000RR (2010). De S1000RR had gecombineerd remsysteem met ABS, tractioncontrol, wheeliecontrol, rijmodi (regen, sport, race en slick). De CBR1000RR had alleen een heel felle gasresponse, vooral in het middengebied, geen ABS etc.
Bij de S1000RR zou een beginner m in regenmodus kunnen rijden en dan heb je een heel lome bike. Nou vond ik dat niet fijn rijden, want het leek net alsof de gaskabel van elastiek was. Ik reed m na wennen altijd in de 'race'-stand, ook met flinke regenbuien of hagel.
Ketting stellen hoeft toch eigenlijk maar zelden? Bij mn vorige motor deed ik alleen vrij kort na montage (1000km ofzo) een keer nastellen en vlak voordat ie vervangen moest worden. Nu heb ik alleen nog maar cardan-motorenWaaj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:29:
Dat doet mij er gelijk aan denken dat ik een nieuw bandenplaksetje moet kopen. Ik sjouw het huidige setje al meer dan 20 jaar mee en heb m'n twijfels of dat nog wil plakken

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hier ook alleen maar cardan.noes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Ketting stellen hoeft toch eigenlijk maar zelden? Bij mn vorige motor deed ik alleen vrij kort na montage (1000km ofzo) een keer nastellen en vlak voordat ie vervangen moest worden. Nu heb ik alleen nog maar cardan-motoren
Maar ketting stellen en smeren is geheel afhankelijk van hoe lang je ermee wilt doen. Ik heb van mensen gehoord die minimaal elke 1000km de ketting controleerden op de juiste spanning, soms vaker. En (dit was voordat die automatische oliedingen bestonden) regelmatig smeren met echt vet ipv spuitbusjes. Die mensen claimen dan rustig 70.000 met een ketting gedaan te hebben. En dan ook zo af en toe goed schoonmaken.
Daarom heb ik cardan. Dat gezeik onderweg op vakantie met die ketting...helemaal klaar mee
Let er op dat ze het wel 'goed' gedaan hebben. De motor moet in principe in balans blijven, dus als je achter verlaagt moeten ze de voorkant daar ook goed op aanpassen. Uit ervaring van een kennis weet ik dat ze bij het verlagen van haar motor niet goed de voorkant mee genomen hebben en dat het, overdreven gezegd, resulteerde in dat een naked omgebouwd werd in een chopper, kwa rijgedragBioflap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Bij de motor van mijn vrouw hebben ze in principe niets aangepast kwa frame. Andere achterdemper van HyperPro waardoor die al verder in zakte en de voorpoten verder doorgestoken. Door het balans bleef de motor eigenlijk zijn originele rijeigenschappen behouden, al zal het altijd wel iets afwijken van de fabrieksstandaard dan.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
@noes Het hoeft niet heel vaak inderdaad, maar aangezien wij gemiddeld een 7000km tijdens de vakantie rijden wordt die kans dat de ketting gesteld moet worden net wat groter
En dan is het best k*t als je onderweg nergens de sleutel in de juiste maat kan vinden. Vooral als je 's nachts door een Noord-Duits dorpje over de kinderkopjes rijdt. De uitlaat was niet het meest lawaaiige aan mijn motor
Nee klopt, maar ben net vader geworden en die s1000rr daagt je constant uit harder en harder te gaan. Die machine hoort eigenlijk gewoon thuis in Duitsland of het circuit, keer gas geven in de eerste versnelling en lekker het rode gebied opzoeken en je rijdt al 140...
Nu is de s1000r een "getemt" blok van zijn grote broer, wellicht daagt deze je minder snel uit om eens ff te knallen.
Die motor kan het gewoon, die daagt je niet uit.. Dat zit echt helemaal tussen je oren
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Ben ik het niet mee eens. Rij maar eens op dat ding, dan begrijp je wat ik bedoel haha. Shiftcam daagt je echt uit.mr_zippey schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:15:
Die motor kan het gewoon, die daagt je niet uit.. Dat zit echt helemaal tussen je oren
Idd. Mijn Duke wil ook gewoon constant gaan, daar is het niet leuk rustig op rijdenJeffrey0416 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Rij maar eens op dat ding, dan begrijp je wat ik bedoel haha. Shiftcam daagt je echt uit.
Dat wordt een filosofische discussie, want nog altijd ben jij de bestuurder van de motor.
Maar elke motor heeft karakter.Jolke schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:47:
Dat wordt een filosofische discussie, want nog altijd ben jij de bestuurder van de motor.
Dit. Zelf smeerde ik dat Forte ketting vet, oud kwastje erbij. En de ketting na elke regen bui / 500km even invetten. Als je het een beetje in de gaten houdt is 50k km goed te halen.mphilipp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:35:
[...]
Hier ook alleen maar cardan.
Maar ketting stellen en smeren is geheel afhankelijk van hoe lang je ermee wilt doen. Ik heb van mensen gehoord die minimaal elke 1000km de ketting controleerden op de juiste spanning, soms vaker. En (dit was voordat die automatische oliedingen bestonden) regelmatig smeren met echt vet ipv spuitbusjes. Die mensen claimen dan rustig 70.000 met een ketting gedaan te hebben. En dan ook zo af en toe goed schoonmaken.
Daarom heb ik cardan. Dat gezeik onderweg op vakantie met die ketting...helemaal klaar mee
Nu ook over naar het cardan-kamp, ideaal.
Beetje hetzelfde als met vrouwen denk ik..Jolke schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:47:
Bij de ktm kan ik beamen dat 30 rijden erg lastig is, maar alles rond de 80 is prima kalm te doen.
Maar het gasresponse is wel alle jezus heftig dus een drempel is wel iets waar je niet een krampachtig handje moet hebben.
Maar tuurlijk het vraagt constant om lostrekken want wat een pracht als je die Nm's voelt!!!
Maar het gasresponse is wel alle jezus heftig dus een drempel is wel iets waar je niet een krampachtig handje moet hebben.
Maar tuurlijk het vraagt constant om lostrekken want wat een pracht als je die Nm's voelt!!!
Och, met alleen ketting inspuiten en er verder niks mee doen heb ik de 40k gehaald. Prima zatmphilipp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:35:
[...]
Hier ook alleen maar cardan.

Ja das best een endWaaj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:39:
@noes Het hoeft niet heel vaak inderdaad, maar aangezien wij gemiddeld een 7000km tijdens de vakantie rijden wordt die kans dat de ketting gesteld moet worden net wat groterEn dan is het best k*t als je onderweg nergens de sleutel in de juiste maat kan vinden. Vooral als je 's nachts door een Noord-Duits dorpje over de kinderkopjes rijdt. De uitlaat was niet het meest lawaaiige aan mijn motor

Ja... zo zou je het kunnen stellen, tot je eens op zo'n machine hebt gereden. Dat ze het kunnen, en zo extreem goed kunnen, maakt dat ze uitdagen. De vraag is, geef je er gehoor aan? Want als je te hard gaat en/of de fout in gaat is het ook echt niemand anders schuld dan dat van de berijder.mr_zippey schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:15:
[ Voor 21% gewijzigd door noes op 19-05-2021 17:32 ]
Dan komt het dus toch meer op voertuig/persoonlijke beheersing neer..
Ja het ding kan hard en zelfs heel snel hard gaan, maar of je het doet ligt echt aan jezelf.
Ik denk dat dat ook de grootste uitdaging is, die met jezelf om je te beheersen als je (zo'n) motor rijdt. Of jezelf juist even (binnen je kunnen) te laten gaan als daar de ruimte voor is.
Natuurlijk is dit geen verklaring waarom sommige motoren lekkerder te berijden zijn als ze wat hoger in toeren lopen en het is ook gewoon leuk om 'm te gebruiken waar hij voor gemaakt is.
Ja het ding kan hard en zelfs heel snel hard gaan, maar of je het doet ligt echt aan jezelf.
Ik denk dat dat ook de grootste uitdaging is, die met jezelf om je te beheersen als je (zo'n) motor rijdt. Of jezelf juist even (binnen je kunnen) te laten gaan als daar de ruimte voor is.
Natuurlijk is dit geen verklaring waarom sommige motoren lekkerder te berijden zijn als ze wat hoger in toeren lopen en het is ook gewoon leuk om 'm te gebruiken waar hij voor gemaakt is.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Wat is een goeie pekelfiets in jullie ogen? Dus echt voor woonwerk a-b. Er is imo teveel keuze, en zoveel moet het toch niet verschillen onderling?
[ Voor 104% gewijzigd door Lockonstratos op 19-05-2021 19:30 ]
panigale...Lockonstratos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:22:
Wat is een goeie pekelfiets in jullie ogen? Dus echt voor woonwerk a-b. Er is imo teveel keuze, en zoveel moet het toch niet verschillen onderling?
Beetje een open vraag dit, wat is je budget?
BMW K75 / K100 RT/LT. Echter wel zo oud dat er geen ABS op zit. Dus ligt aan je definitie van pekelfiets..Lockonstratos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:22:
Waarom: handvatverwarming, goede kuip die je droog / warm houd. En makkelijk / weinig onderhoud.
[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 19-05-2021 19:39 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Mijn Honda ST1300 is ook een goede pekelfiets. Het enige wanneer die niet rijdt is wanneer er écht nachtvorst geweest is. Dit is niet vanwege de gladde weg maar vanwege de plakkaten ijs die van de vrachtwagens afkomen en op de weg liggen of die je helm willen testen.
Die BMW K motoren beginnen nu ook aardig in prijs te stijgen als je tenminste een technisch goeie wil. Ben al een tijdje de markt in de gaten aan het houden aangezien ik nog een K75C voor erbij wil. Paar jaar geleden niet meer dan 500 euro uitgegeven aan een aantal K motoren. Nu gaan ze allemaal (ook de gare) over de 1500 euro._eLMo_ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:39:
[...]
BMW K75 / K100 RT/LT. Echter wel zo oud dat er geen ABS op zit. Dus ligt aan je definitie van pekelfiets..
Waarom: handvatverwarming, goede kuip die je droog / warm houd. En makkelijk / weinig onderhoud.
Honda Deauville schijnen ook hele solide motoren te zijn en zeer geschikt voor woon-werk. Goede kuip, standaard koffers, oersterk blok en cardan.
Wel dodelijk saai, daarom had ik m ook vrij snel weer te koop gezet 
Maar idd, prima pekelfietsen.
Maar idd, prima pekelfietsen.
leeg
Ketting Cardan Riem.... heb het allemaal gehad. Mijn keuze is nooit alleen op eindaandrijving gebaseerd maar op dit moment alleen cardan ( Goldwing) en riem ( Buell) Mijn kettingfietsen altijd gesmeerd met ouderwetse duckhams vet. wel met een kwastje erop kwakken maar bleef echt lang zitten. Ook een tijdje een osco gehad, maar de fietsen daarna toch weer allemaal gewoon duckhams vet. Heet tegenwoordig trouwens Keenol grease.
Gisteren wezen proefrijden op de nieuwe Harley-Davidson Pan America.
De linkerkant vind ik best rommelig overkomen, best druk omdat ze daar alles neergepropt hebben qua leidingen bekabeling(bobines) en ventilator.
:strip_exif()/f/image/l7rHcKlRNyDVVUeq0eEkYibv.jpg?f=fotoalbum_large)
Rijdt behoorlijk goed voor zover je dat kunt proberen als je een een groep achter een voorrijder moet rijden, als ik dat vooraf had geweten dat ik niet gewoon zelf een uurtje op pad mocht weet ik niet of ik het had gedaan, ook omdat het anderhalf uur enkele reis was om er te komen.
Vind het alleen niet veel met Harley-Davidson te maken hebben. Motorisch is het met niks van HD te vergelijken, ook niet met een V-Rod. Afremmen op de motor doet ie vrijwel niet zoals een V-twin dat meestal toch wel een stuk meer doet dan een 4 in lijn bijvoorbeeld.
qua gadgets lijken ze wel met de tijd mee te gaan getuige alle informatie die er op het dashbord zat, maar ook hier niet echt de tijd gehad om er echt in te duiken.
:strip_exif()/f/image/o89tcRMDsO8kGtPav7fO06xM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel vraag ik me af wat de bouwkwaliteit is, ruitje zou verstelbaar moeten zijn, op mijn demo motor met nog geen 2500km op de teller was het plastic al gebroken waardoor hij nog maar aan 1 kant half vasthing.
Handkap is 2 keer losgekomen uit het klemmechanisme op het stuuruiteinde, de spaakvelgen zjin geschikt voor tubeless banden ( spaken aan buitenzijde velg) maar die vertoonde behoorlijk wat schade.:strip_exif()/f/image/chKKNiBw3HHPfi6w2lNXwTtv.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren wezen proefrijden op de nieuwe Harley-Davidson Pan America.
De linkerkant vind ik best rommelig overkomen, best druk omdat ze daar alles neergepropt hebben qua leidingen bekabeling(bobines) en ventilator.
:strip_exif()/f/image/l7rHcKlRNyDVVUeq0eEkYibv.jpg?f=fotoalbum_large)
Rijdt behoorlijk goed voor zover je dat kunt proberen als je een een groep achter een voorrijder moet rijden, als ik dat vooraf had geweten dat ik niet gewoon zelf een uurtje op pad mocht weet ik niet of ik het had gedaan, ook omdat het anderhalf uur enkele reis was om er te komen.
Vind het alleen niet veel met Harley-Davidson te maken hebben. Motorisch is het met niks van HD te vergelijken, ook niet met een V-Rod. Afremmen op de motor doet ie vrijwel niet zoals een V-twin dat meestal toch wel een stuk meer doet dan een 4 in lijn bijvoorbeeld.
qua gadgets lijken ze wel met de tijd mee te gaan getuige alle informatie die er op het dashbord zat, maar ook hier niet echt de tijd gehad om er echt in te duiken.
:strip_exif()/f/image/o89tcRMDsO8kGtPav7fO06xM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel vraag ik me af wat de bouwkwaliteit is, ruitje zou verstelbaar moeten zijn, op mijn demo motor met nog geen 2500km op de teller was het plastic al gebroken waardoor hij nog maar aan 1 kant half vasthing.
:strip_exif()/f/image/HDPXPYGaxOPvOgPoR5lCf9xV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/chKKNiBw3HHPfi6w2lNXwTtv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uyPk45CGzKAY4xndySZjxlLk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door harley op 19-05-2021 22:07 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
En dat is exact wat we bedoelden, en waarom het rijden op zo'n extreme motor niet echt ideaal is. Je bent de hele tijd aan het inhouden.mr_zippey schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:04:
Dan komt het dus toch meer op voertuig/persoonlijke beheersing neer..
[..]
BMW R1200RT. Gecombineerd ABS, cardan, verstelbare ruit, relatief zuinig (1:18 a 19), krachtig, wendbaar, in hoogte verstelbaar zadel en standaard met zijkoffers geleverd (die eraf kunnen als je dat prettiger vindt). De luchtoliegekoelde modellen (tot 2013) zijn ook best licht met zo'n 245kg. Met goed onderhoud lopen ze makkelijk 2 ton, de mijne staat nu op 175dkm.Lockonstratos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:22:
Kortom: goede combi tussen comfort, praktisch en goed rijdend. Niet de meest sexy motoren om te zien, maar inmiddels kan ik ze wel waarderen
Wat is je budget?
[ Voor 6% gewijzigd door noes op 19-05-2021 22:01 ]
Als er wel iets bij zit in het boordgereedschap, is dat voor die grote maten vaak ook nog eens rommel... Zowel bij een motor (Suzuki GSX650F) als een auto (Ford Focus) heb ik de sleutel uit het boordgereedschap die voor de wielmoer/bout bedoeld is een keer kapot getrokken voordat de bout los ging. Leuk dat het erbij zit, maar als het van kaas gemaakt is heb je er weinig aanWaaj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:29:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Tijd om even de afstelling van de KTM aan te passen. Is niet nodig. 30 gaat prima en drempels zijn fun 😁kneusteun schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:02:
Bij de ktm kan ik beamen dat 30 rijden erg lastig is, maar alles rond de 80 is prima kalm te doen.
I took the blue pill…
Waarom geen ABS? Dan heb je echt wel een hele antieke te pakken. Ik had een K1100RS en die had al ABS. Was wel van de eerste generatie, dus echt heel veel helpt het niet, maar als je een beetje normaal rijdt, heb je er ook helemaal geen last van. Het komt zelden voor dat bij mij ABS ingrijpt. Hooguit een keer op een grindpad als ik ergens parkeer dat ie heel even terugduwt op de pedaal.
Met de auto idem dito. Een noodstop heb je niet in de hand natuurlijk, maar als het daarop aankomt, heb ik liever ABS-1 dan niets.
Ja, op de meeste oudjes is ABS er af gesloopt. Sowieso is ABS-1 echt niet veel waard.mphilipp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:38:
[...]
Waarom geen ABS? Dan heb je echt wel een hele antieke te pakken. Ik had een K1100RS en die had al ABS. Was wel van de eerste generatie, dus echt heel veel helpt het niet, maar als je een beetje normaal rijdt, heb je er ook helemaal geen last van. Het komt zelden voor dat bij mij ABS ingrijpt. Hooguit een keer op een grindpad als ik ergens parkeer dat ie heel even terugduwt op de pedaal.
Met de auto idem dito. Een noodstop heb je niet in de hand natuurlijk, maar als het daarop aankomt, heb ik liever ABS-1 dan niets.
Pekelfiets = rijden als het gladder wordt. Als jij maar 2x per jaar ABS aan raakt rijd je anders dan ik iig
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Complete fiets is afgesteld en aangepast door dealer op dynoFBTN schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:32:
[...]
Tijd om even de afstelling van de KTM aan te passen. Is niet nodig. 30 gaat prima en drempels zijn fun 😁
125pk om 110nm 😉
Maar ik kan prima 30 rijden hoor, het is alleen zenuwachtig als een gek. Jij had een smt toch? en ik dacht dat die iets minder zenuwachtig zijn dan de sm’s.
Voor een beginner raad ik gewoon een 990sm af omdat een strak zenuwachtige pols niet echt goed combineert.
Misschien kijk ik verder vooruit?_eLMo_ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 01:07:
[...]
Pekelfiets = rijden als het gladder wordt. Als jij maar 2x per jaar ABS aan raakt rijd je anders dan ik iig
Serieus: als jij ABS echt nodig hebt, klopt er iets niet. ABS is een achtervang, voor het geval ik absoluut héél erg snel keihard moet remmen en niet kan opletten of mijn wielen blokkeren. Als je je vaak in dergelijke situaties bevindt, zou ik eens gaan kijken hoe je daar in terecht komt.
Of je moet leren hoe je beheerst je remmen bedient natuurlijk...
[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 20-05-2021 08:03 ]
Ik heb eens op het vorige model s1000RR gereden, dat ging inderdaad wel... Niets voor mij maar dat had vooral puur met de houding te maken.Jeffrey0416 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Rij maar eens op dat ding, dan begrijp je wat ik bedoel haha. Shiftcam daagt je echt uit.
Wat ik vooral merk aan mijn motor is dat het doortrekken i.c.m. de quickshifter erg verslavend is. Nadeel is dat het dan gelijk wel weer keihard gaat. Inhouden zou in theorie dus prima moeten kunnen, maar in de praktijk
Dat had ik op mijn Suzuki toch echt stukken minder.
@harley Bedankt voor het korte verslagje. Ik snap nu waarom de meeste foto's van de rechterkant genomen zijn 
Ziet er zelfs nog behoorlijk kwetsbaar uit, mocht je er echt mee op avontuur gaan en hem tussen wat rotsen op zijn linkerkant laten vallen.
Ziet er zelfs nog behoorlijk kwetsbaar uit, mocht je er echt mee op avontuur gaan en hem tussen wat rotsen op zijn linkerkant laten vallen.
Precies, sommige motors nodigen je echt uit, en dat ligt echt niet eens aan de CC's of PK's. Perfect voorbeeld hiervan is de KTM 790 duke. Ook een tijdje op gereden. Dat ding wilt constant knalle, dat is het karakter van het blok. En hoewel de topsnelheid niet super hoog ligt rij je met dit ding ook vaak veel te hard. Dit gevoel heb je dan totaal niet op een z900 ofzo. Die zijn gewoon tammer.R0y. schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:22:
[...]
Ik heb eens op het vorige model s1000RR gereden, dat ging inderdaad wel... Niets voor mij maar dat had vooral puur met de houding te maken.
Wat ik vooral merk aan mijn motor is dat het doortrekken i.c.m. de quickshifter erg verslavend is. Nadeel is dat het dan gelijk wel weer keihard gaat. Inhouden zou in theorie dus prima moeten kunnen, maar in de praktijk![]()
Dat had ik op mijn Suzuki toch echt stukken minder.
Exact, dat ken ik van mijn eigen TL1000S ook. Dat blok begint heerlijk te lopen bij 7000tpm, maar dan zit je al wel bijna op 200km/h.......
Onderin was het moeilijk rijden. Heb 7 jaar met de injectie lopen pielen om dat een beetje eruit te krijgen, boven de 6000tpm is het een groot feest...... Maar omdat in de hand te houden moet je wel van goede huizen komen. Dus echt GEEN beginners fiets.
Dan is zo'n SV650S (kleine broertje) veel leuker. Daar kun je echt bijna niets fout mee doen en is een groot plezier om mee te rijden.
Toch heb ik mijn TL1000S alweer 24 jaar...... Gewoon omdat het zo'n heerlijke karakterbak is
Onderin was het moeilijk rijden. Heb 7 jaar met de injectie lopen pielen om dat een beetje eruit te krijgen, boven de 6000tpm is het een groot feest...... Maar omdat in de hand te houden moet je wel van goede huizen komen. Dus echt GEEN beginners fiets.
Dan is zo'n SV650S (kleine broertje) veel leuker. Daar kun je echt bijna niets fout mee doen en is een groot plezier om mee te rijden.
Toch heb ik mijn TL1000S alweer 24 jaar...... Gewoon omdat het zo'n heerlijke karakterbak is

Ik zou wel een K1600GT als pekelfiets willen. Moet alleen mijn vriendin nog overtuigen van de noodzaak
Jij wil de K1600GT. Dat ís de noodzaakBlackLabel01 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:13:
Ik zou wel een K1600GT als pekelfiets willen. Moet alleen mijn vriendin nog overtuigen van de noodzaak
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Een belangrijke aanvulling/waarschuwing hierbij, volgens de wet en regelgeving in Duitsland is het verboden om een Leatherman bij je te hebben. Een mes mag daar niet met 1 hand te openen te zijn en vergrendelen. Een leatherman (bv de wave) kun je met een hand openen en heeft een linerlock. Hou dat wel in je achterhoofd als je naar Duitsland reist en je neemt een mes/multitool mee.
Persoonlijk neem ik hem ook mee maar stop ik hem in mijn bagage/buddy en draag ik hem niet op mijn persoon. Geen garantie dat ik er mee weg kom als ze hem vinden, maar als je hem op je persoon draagt en ze vinden hem verwacht ik dat je sowieso de pineut bent.
Awesome
Was aan het kijken voor handvat verwarming voor de motor van mijn vriendin, maar ik kan eigenlijk niet echt een review vinden over welke goed zijn en welke niet. Maatje van mij rijd met Oxford verwarmde handvatten (exact type weet ik niet). Bij het zoeken op internet kwam ik ook de Tecnoglobe Gold Premium tegen. Ben daar wel van gecharmeerd dat de controller zo mooi is geïntegreerd, maar is het ook een kwalitatief goede? Of zouden jullie een andere aanraden?
Geen ervaring met de Oxfords. Ik heb wel begrepen dat geïntegreerde HVV van Yamaha wel onder doet voor Oxford. Het is alleen zo verschrikkelijk lelijk.
It's dogged that does it
Goed punt! Ga ik rekening mee houdenA13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Een belangrijke aanvulling/waarschuwing hierbij, volgens de wet en regelgeving in Duitsland is het verboden om een Leatherman bij je te hebben. Een mes mag daar niet met 1 hand te openen te zijn en vergrendelen. Een leatherman (bv de wave) kun je met een hand openen en heeft een linerlock. Hou dat wel in je achterhoofd als je naar Duitsland reist en je neemt een mes/multitool mee.
Persoonlijk neem ik hem ook mee maar stop ik hem in mijn bagage/buddy en draag ik hem niet op mijn persoon. Geen garantie dat ik er mee weg kom als ze hem vinden, maar als je hem op je persoon draagt en ze vinden hem verwacht ik dat je sowieso de pineut bent.
De Gladius gaat onder de 4-sec van 0-100, de Guzzi over de 4-sec.. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de vrouw mij eruit trekt bij 't stoplicht
Die Oxfords heb ik gehad, waren prima. Er zijn verschillende modellen, maar dat heeft alleen te maken met de lengte van de tubes voor zover ik weet.Eppo © schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:03:
Was aan het kijken voor handvat verwarming voor de motor van mijn vriendin, maar ik kan eigenlijk niet echt een review vinden over welke goed zijn en welke niet. Maatje van mij rijd met Oxford verwarmde handvatten (exact type weet ik niet). Bij het zoeken op internet kwam ik ook de Tecnoglobe Gold Premium tegen. Ben daar wel van gecharmeerd dat de controller zo mooi is geïntegreerd, maar is het ook een kwalitatief goede? Of zouden jullie een andere aanraden?
Voordeel van de Oxfords is dat je ze direct op de accu kan aansluiten, gaan automatisch uit als de motor uit is. Maakt installatie makkelijk.
In toevoeging van @A13X , zie: https://www.leatherman.com/en_DE/customerservice-faq.html
Onder het kopje :
BECAUSE OF §42A OF THE GERMAN WEAPON LAW, I AM A BIT UNSURE ABOUT CARRYING MY LEATHERMAN MULTI-TOOL IN THE PUBLIC. HOW DOES LEATHERMAN STICK TO THAT?
Als je zo'n ding in je bagage hebt, tussen de rest van wat andere tools kan je er (denk ik) wel mee wegkomen. Maargoed, better safe then sorry dus niet op persoon dragen.
Onder het kopje :
BECAUSE OF §42A OF THE GERMAN WEAPON LAW, I AM A BIT UNSURE ABOUT CARRYING MY LEATHERMAN MULTI-TOOL IN THE PUBLIC. HOW DOES LEATHERMAN STICK TO THAT?
Als je zo'n ding in je bagage hebt, tussen de rest van wat andere tools kan je er (denk ik) wel mee wegkomen. Maargoed, better safe then sorry dus niet op persoon dragen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Done!Eoghlear schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:42:
@timmie271 @lolgast
Heren, de Triumph Street Scrambler mag uit de startpost.
Daar mag een Triumph Tiger 850 Sport voor terug geplaatst worden.
[Afbeelding]
Nu alweer?Tylen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:12:
[...]
Lekker hoor. Einde seizoen ga ik ook eens kijken naar een S1000RR als vervanger voor de R1M.
Gamertag: timmie271
Reed jij uberhaupt nog?Bioflap schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Goed punt! Ga ik rekening mee houden![]()
De Gladius gaat onder de 4-sec van 0-100, de Guzzi over de 4-sec.. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de vrouw mij eruit trekt bij 't stoplicht
Awesome
Wow, goede!A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Ik heb inderdaad een Wave, en die zit standaard in mijn tanktas. Maar ik heb ook een gereedschapskoffertje aan mijn motor hangen, en daar zit een slotje op. Dat zou dan wel mogen want dat is afsluitbaar. En te openen met een tandenstoker, maar ok.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@harley deze fiets doet mij ook helemaal niet aan Harley denken. Vorig jaar op de beurs (of was het alweer het jaar ervoor?) heb ik er even op gezeten om te proberen, maar vond het ook maar niets. Qua bouwkwaliteit zou ik het lastig inschatten vinden, gezien een demofiets doorgaans wat lomper gebruikt zal worden dan een eigen motor (al dan niet door onkunde van de fiets).
@A13X ik heb altijd een zakmes bij me in mijn zadeltas. Dat is een klapmes met klein lemet die je met 2 handen open doet, en daarna weer dicht moet doen door hem te "ontgrendelen". Dat zou dus eigenljk al niet mogen? Een mes dat zichzelf niet lockt heb ik nog nooit gehad, lijkt me juist gevaarlijk..
@A13X ik heb altijd een zakmes bij me in mijn zadeltas. Dat is een klapmes met klein lemet die je met 2 handen open doet, en daarna weer dicht moet doen door hem te "ontgrendelen". Dat zou dus eigenljk al niet mogen? Een mes dat zichzelf niet lockt heb ik nog nooit gehad, lijkt me juist gevaarlijk..
Heb diverse motoren gehad met HVV. Oxfords is prima spul. Maakt het rijden in de herst tm lente een stuk aangenamer. Veel mensen denken aan harde winters en kou kleumen, maar als een lange rit (voor veel mensen is dat al voorbij de 30 minEppo © schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:03:
Twee punten van aandacht :
- Zorg ervoor dat bij het installeren de HVV op het contact geschakeld word. Dus dat deze niet aankan als de motor niet draait / en uitgaat als je de motor uitzet . Dit voorkomt twee problemen, een lege (en mogelijk kapotte) accu. En voorkomt dat de handvaten zo heet worden dat de lijm kapot gaat. Zie ook mijn volgende punt.
Collega heeft zelfs gehad dat het door buurkinderen is aangezet, met kapotte accu tot gevold.

- Zorg dat de handvatten en goed vastgelijmt zijn. Maakt het vetvrij, schuur het op, desnoods maak je groeven zodat de lijm goed pakt. Zelf heb ik een soort plastic cement gebruikt om het vast te maken.
Mijn motor heeft namelijk even op de testbank bij de garage gestaan. Met lopende motor, en dus ook HVV op standje maximaal. Met als gevolg dat de lijm helemaal kapot gegaan is (in minder dan 20min

En nu begrijp je waarom ik daarna punt 1 gefixt heb.
Enfin, het mogelijk duidelijk zijn. "_:)
Het is of eenhandig of vergrendelen, beide in een mes mogen niet. En die mafklappers gaan er ver in, nu staan de victorinox messen schijnbaar ter discussie. Mijn pioneer X krijg je met veel moeite en met gevaar voor je vingers wel met één hand open en er zit een veer lock op. Volgens de letter zouden die dus ook al niet mogen.LankHoar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:50:
@harley deze fiets doet mij ook helemaal niet aan Harley denken. Vorig jaar op de beurs (of was het alweer het jaar ervoor?) heb ik er even op gezeten om te proberen, maar vond het ook maar niets. Qua bouwkwaliteit zou ik het lastig inschatten vinden, gezien een demofiets doorgaans wat lomper gebruikt zal worden dan een eigen motor (al dan niet door onkunde van de fiets).
Een mes dat niet locked is bv een frictie vouwmes, daar zit geen echte lock op. Al is ook daar weer de discussie schijnbaar gaande dat als die frictie te hoog is je dat toch weer als lock kunt zien.

Duisters zijn daar in iedergeval druk mee doende, met een flink grijs gebied. Maar een leatherman met eenhand te openen en een linerlock is sowieso verboden om bij je te hebben.
Awesome
Zaterdag hoop ik door Duitsland te rijden. Denk dat ik toch nog maar eens goed naar mijn mes ga kijken, er is momenteel meer grens controle dan normaliterA13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:56:
[...]
Het is of eenhandig of vergrendelen, beide in een mes mogen niet. En die mafklappers gaan er ver in, nu staan de victorinox messen schijnbaar ter discussie. Mijn pioneer X krijg je met veel moeite en met gevaar voor je vingers wel met één hand open en er zit een veer lock op. Volgens de letter zouden die dus ook al niet mogen.
Een mes dat niet locked is bv een frictie vouwmes, daar zit geen echte lock op. Al is ook daar weer de discussie schijnbaar gaande dat als die frictie te hoog is je dat toch weer als lock kunt zien.![]()
Duisters zijn daar in iedergeval druk mee doende, met een flink grijs gebied. Maar een leatherman met eenhand te openen en een linerlock is sowieso verboden om bij je te hebben.
Dat was mijn punt ook, vind dat kastje op je stuur niet zo mooi. Die van Yamaha zijn weer wel mooi, alleen is de prijs weer minder (en daarnaast heeft ze geen Yamaha, maar ik denk dat voor het aansluiten niet uitmaakt)SavageBrother schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:12:
Geen ervaring met de Oxfords. Ik heb wel begrepen dat geïntegreerde HVV van Yamaha wel onder doet voor Oxford. Het is alleen zo verschrikkelijk lelijk.
Die van Yamaha:

Die van TecnoGlobe handvatverwarming (volgens mij heeft @DrivinUCrazy die)

De vraag is dan alleen, gaat vorm voor functie? Of zou iemand een ander setje aanraden?
@noes Is de installatie nog steeds zo makkelijk als je de punten van @_Apache_ meeneemt? Of is de installatie dan net zo makkelijk als elk ander handvat verwarming setje?
@_Apache_ Nee, het is niet voor de winter. Wij zijn gewoon mooi weer rijders, niet van die echte bikkels. Dus echt voor een fris windje in het voor/najaar. De lijm enzo zit dat trouwens bij zo'n setje of moet ik die los aanschaffen? En is dat gewoon te halen bij de lokale motorzaak/bouwmarkt of moet dat ergens ander worden gehaald?
Mijn vriendin heeft sinds kort de nieuwe sv650 (door haar lengte beperking een van de weinige geschikte fietsen) en moet zeggen toen ik daar even een rondje op rondging beviel dat best goed! ik ben sowieso een sucker voor twins, maar dit is best een leuk ding! kan niet wachten tot ik hem in de toeren kan jagen....f2ride2001 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:52:
Exact, dat ken ik van mijn eigen TL1000S ook. Dat blok begint heerlijk te lopen bij 7000tpm, maar dan zit je al wel bijna op 200km/h.......
Toch heb ik mijn TL1000S alweer 24 jaar...... Gewoon omdat het zo'n heerlijke karakterbak is![]()
Heeft de helft aan pk's van mijn daily en toch ga ik zeker nog wel een paar keer die SV pakken! dus nee pk's zegt niks over fun.
Ze zullen vast niet door je bagage heen gaan als daar geen reden toe is. Maar als je hem zichtbaar op je persoon draagt....LankHoar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Zaterdag hoop ik door Duitsland te rijden. Denk dat ik toch nog maar eens goed naar mijn mes ga kijken, er is momenteel meer grens controle dan normaliter
Awesome
Ja hij is dan nog geld waard
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Goede ervaringen met die Oxfords, goedkoop en worden gloeiend heet, dat schijnt met die Yamaha HVV niet zo te zijn. Ik heb in het verleden de Yamaha HVV proberen te installeren op een Renthal Stuur die ik had liggen, maar dat paste voor geen meter. Toleranties van de Yamaha handvaten zijn heel nauw en ze hebben tevens een hardplastic binnentube. De Oxfords zijn beter vormbaar en dus ook eenvoudiger te installeren.
Ik heb die van Tecnoglobe inderdaad. Bevalt me prima. Twee opmerkingen:Eppo © schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Dat was mijn punt ook, vind dat kastje op je stuur niet zo mooi. Die van Yamaha zijn weer wel mooi, alleen is de prijs weer minder (en daarnaast heeft ze geen Yamaha, maar ik denk dat voor het aansluiten niet uitmaakt)
Die van Yamaha:
[Afbeelding]
Die van TecnoGlobe handvatverwarming (volgens mij heeft @DrivinUCrazy die)
[Afbeelding]
De vraag is dan alleen, gaat vorm voor functie? Of zou iemand een ander setje aanraden?
@noes Is de installatie nog steeds zo makkelijk als je de punten van @_Apache_ meeneemt? Of is de installatie dan net zo makkelijk als elk ander handvat verwarming setje?
@_Apache_ Nee, het is niet voor de winter. Wij zijn gewoon mooi weer rijders, niet van die echte bikkels. Dus echt voor een fris windje in het voor/najaar. De lijm enzo zit dat trouwens bij zo'n setje of moet ik die los aanschaffen? En is dat gewoon te halen bij de lokale motorzaak/bouwmarkt of moet dat ergens ander worden gehaald?
1) Ik heb het idee dat de oude Oxford verwarming die er op zat, heter werd. Als het niet te koud is, staat het ding meestal op 60%, dus hoe spannend is dat?
2) Ik vind de draadjes gevoelsmatig wat dun en mwah afgewerkt. Misschien ben ik vanuit mijn achtergrond gewoon wat kritischer.
Wat goed is:
- Regelbaar
- Geen los kastje, terwijl je ook geen last hebt van de controller in het linker handvat
- de oude stand wordt onthouden, dus niet weer zoeken naar je favoriete stand
- Als je het op een geschakelde plus zet, gaat die niet automatisch weer aan.
(- en als de accuspanning te laag is, gaat het ledje knipperen. Nog niet getest
@Eppo ©
Wat veel mensen niet weten is dat je de Yamaha handvat verwarming kan aanpassen n.a.v. het aantal cc motor wat je hebt. Ik geloof dat deze standaard op de gemiddelde stand staat(250-600cc) je kan m dus nog een standje hoger zetten waardoor deze dus warmer wordt.
Ik heb dezelfde als @DrivinUCrazy maar dan onder de Koso naam. Nog niet veel gebruikt maar ben er erg tevreden over, worden warm genoeg
Wat veel mensen niet weten is dat je de Yamaha handvat verwarming kan aanpassen n.a.v. het aantal cc motor wat je hebt. Ik geloof dat deze standaard op de gemiddelde stand staat(250-600cc) je kan m dus nog een standje hoger zetten waardoor deze dus warmer wordt.
Ik heb dezelfde als @DrivinUCrazy maar dan onder de Koso naam. Nog niet veel gebruikt maar ben er erg tevreden over, worden warm genoeg
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik heb de KTM branded versie van daytona, werkt ook prima, helaas ook wel met een los kastje. Maar heb er niet veel last van.
Omdat het wel goed beviel op de motor van mn vrouw de niet ktm versie gezet.
Enige verschil is dat het knopje bij de KTM versie oranje is
Omdat het wel goed beviel op de motor van mn vrouw de niet ktm versie gezet.
Enige verschil is dat het knopje bij de KTM versie oranje is
Leatherman lijkt het eens te zijn over het grijze gebied (zie eerdere link in dit topic):A13X schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:56:
Je mag niet zomaar een mes bij je hebben, maar een multitool met daarbij 'toevallig' een mes en die je gebruikt voor 'generally recognized purpose' (bijv. voor je motor), zou dus onder de uitzonderingsparagraaf vallen.As stated above, the unspecified term “legitimate interest” leaves much room for interpretation. Paragraph 3 of § 42a sets out examples of a legitimate interest: this is the case if the carrying of the multi-tool (with one-handly lockable blade) occurs in the context of the exercise of a profession, or serves tradition, sport or a generally recognized purpose. We consider occasions like the use of tools for fishing, hunting, mountaineering, climbing, hiking, cycling and motorcycling, sailing, camping and other outdoor activities as serving a generally recognized purpose. Likewise, we view all professional and private craft / construction and maintenance activities, where a multi-tool can be used, a being for a generally recognized purpose - whether these activities are carried out at home or away from home.
Yes mijn vriendin heeft zojuist haar AVB gehaald. Theorie had ze al gedaan.
Maybe....toch nog samen touren voor eind Augustus.....??
Maybe....toch nog samen touren voor eind Augustus.....??
edit:
22 Juli heeft ze AVD...👍
22 Juli heeft ze AVD...👍
[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-05-2021 15:00 ]
Om me nog even in de HVV discussie te vermengen, ik gebruik zelf deze 
Omdat ze zo goedkoop waren, meteen twee setjes besteld. Zowaar werken ze allebei, dus één zelf erop geknutseld (via relais geschakeld op verlichting) en het andere setje aan m'n vader gegeven.
Ze functioneren zo goed, dat ik ze hier durf te noemen
Pluspunten:
- Goedkoop
- Worden lekker warm en zelfs heet op standje II
- Het is een set compleet met throttle grip, die mooi meedraaid zonder dat de draad mee gaat
Minpunten:
- Aansluitkabels nogal kort
- Vraag me af of ze echt waterdicht zijn
- Gemaakt van Chinesium, dus geen garantie op lange levensduur
Omdat ze zo goedkoop waren, meteen twee setjes besteld. Zowaar werken ze allebei, dus één zelf erop geknutseld (via relais geschakeld op verlichting) en het andere setje aan m'n vader gegeven.
Ze functioneren zo goed, dat ik ze hier durf te noemen
Pluspunten:
- Goedkoop
- Worden lekker warm en zelfs heet op standje II
- Het is een set compleet met throttle grip, die mooi meedraaid zonder dat de draad mee gaat
Minpunten:
- Aansluitkabels nogal kort
- Vraag me af of ze echt waterdicht zijn
- Gemaakt van Chinesium, dus geen garantie op lange levensduur
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Dit topic is gesloten.