Oefen ochtend en voormiddag voor de Dutch 1000:
Zeeland it was..
Vertrek thuis 9:10 uur nog even wezen tanken.
Terug thuis 14:30 uur
Gereden kilometers 272km
5:20 minuten uit en thuis,
Gemiddeld 51km/u inclusief de 5 stops onderweg.
Oh ja en een keer ergens ff snel gestopt omdat het begon te regenen. Precies een afdakje waar ik en de Vespa onder konden staan. Nadat ik stopte begon het te plenzen, vervolgens te hagelen en 5 minuten later was het droog.
Ik had toen wel al mijn regenbroek aan getrokken en die heb ik maar aangehouden.
Eerste ongeveer 5 minuten, bij Alphen (NB) bij Het Zand beker koffie gedronken thermo shirt aan gedaan.
2 de ook weer 5 minuten, een flink eind verder. Stoppen voor een open brug in Zeeland nabij bij Tholen (Bergsediepsluis).
3de stop 10 minuten paar boterhammen gegeten ten zuiden van Roosendaal
4de stop 5 minuten voor tanken (176,5 km gereden, 6,96 liter getankt = 1 L op 25,4km)
5de 10 minuutjes, snel een cola op een terrasje, eigenlijk omdat ik naar de plee moest.
Wat moet beter, telefoon houder rammount knop vervangen.
Op de Vespa is dat nu een bout met daarom heen flink wat rubber tape, tot een beun rammount bol gevormd

Daarmee zakt de telefoon naar beneden tijdens het rijden.
Er zit al zo een rammount knop aan de andere kant van het stuur voor de tomtom en op mijn Guzzi voor de telefoon houder.
Die van de Guzzi moet dus ff over naar de Vespa of ff een extra knop bestellen.
Reserve lampje gaat aan na 165km gereden te hebben.
Dan gaat er net geen 7 liter in, volgens het boekje is de tank 9,2 liter.
Met 1 op 25 gerekend is dus na 230 km de tank leeg.
Ik heb ooit meer op een tank gereden dus het ding moet zuiniger kunnen...:P
Hang er wel een klein flesje benzine aan voor de zekerheid, heb nog een Sigg fuel bottle van mijn brandertje, is toch weer 25 km extra rijden.
Misschien nog ergens zo een fles er bij regelen, dan heb ik 2 liter extra bij, is 50 km extra rijden.
Dan is 300 tussen tanken makkelijk mogelijk.
Maar van de andere kant het is wel goed zo, ergens rond de 200km gereden tanken en ik speel op op safe.
Voorvering beter afstellen, ding ramt nu echt te hard bij ribbels of bulten in de weg.
Te veel inbound denk dus.
Zorgen voor mogelijkheid tot drinken tijdens het rijden.
Of zo een rugzak waterzak ding of een bidon aan de tas haak onder/achter het stuur.
Verder niets te klagen eigenlijk.
Geen pijntjes of klachten.
Nou is 275km natuurlijk bij lange na geen 1000 maar een dagje met bijna 500 eb ik ook al eerder gedaan met de Vespa.
Dit was meer ff het ding zelf testen, de navigatie, mijn houding, mijn rug enz.
Ik behoorlijk wat klachten aan mijn rug dus dat kan wel eens een show stopper worden..
Leuke route ook zo trouwens.
Naar zeeland en terug GPX op MRA
[
Voor 4% gewijzigd door
Bommes op 16-05-2021 20:31
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.