Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.931 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hkuit schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:18:
[...]

Wacht maar; een paar jaar later begint de penopauze en koop je een dikke 1100...😎
Nee....heb onlangs mijn BMW 1100cc ingeruild op een Honda 500cc 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BioHazard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:
[...]

Een R1200R! :9 Ik heb er 3 weken geleden eentje opgepikt. Heel blij mee. Vorige week een originele kofferset op de kop kunnen tikken voor leuk bedrag. Klaar om te touren.

edit: Ik zie dat ik nog in de startpost sta met twee motors terug. :P Mn 2017 BMW R1200R mag erin als iemand dit ziet.

[Afbeelding]
@lolgast @timmie271 @Will_M
Fixed that for you @BioHazard nu heb je in iedergeval de aandacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

BioHazard

*\o/*

S4All schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:35:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
S4All schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:35:
[...]

* timmie271 Draait zich nog een keer om :+

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 01-09-2020 21:25 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BioHazard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:
[...]

Een R1200R! :9 Ik heb er 3 weken geleden eentje opgepikt. Heel blij mee. Vorige week een originele kofferset op de kop kunnen tikken voor leuk bedrag. Klaar om te touren.

edit: Ik zie dat ik nog in de startpost sta met twee motors terug. :P Mn 2017 BMW R1200R mag erin als iemand dit ziet.

[Afbeelding]
Gaaf ding, deze kleurstelling staat m goed! En natuurlijk welkom bij de BMW fanclub :9

Wat heb je betaald voor je kofferset, als ik vragen mag?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

noes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:29:
[...]

Gaaf ding, deze kleurstelling staat m goed! En natuurlijk welkom bij de BMW fanclub :9

Wat heb je betaald voor je kofferset, als ik vragen mag?
Thanks! :D

450. Wat krasjes, maar mét cilinders die op sleutel in te stellen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-FVbYwsRWaYczlUIXmijF0qmSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzR0jCoaUSZMAdRCwHzdVh5B.jpg?f=fotoalbum_large

Maar omdat ik keyless heb, en dus maar 1 sleutel, overweeg ik aparte cilinders te halen met aparte sleutels.

[ Voor 40% gewijzigd door BioHazard op 01-09-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:24:
[...]

* timmie271 Draait zich nog een keer om :+
Je staat bijna in het gras hoor :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Vrijdag schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:08:
[...]

Je staat bijna in het gras hoor :X
Oh ja.... waarom is dat gras ook altijd zo lang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BioHazard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

Maar omdat ik keyless heb, en dus maar 1 sleutel, overweeg ik aparte cilinders te halen met aparte sleutels.
Nice, staat m goed! Had je die in Amersfoort gehaald? Dan was je mij net voor bij een marktplaats aanbieder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

noes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:
[...]

Nice, staat m goed! Had je die in Amersfoort gehaald? Dan was je mij net voor bij een marktplaats aanbieder ;)
Nee, in Limburg. Roosteren om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Waarom niet gewoon een sleutel laten bijmaken? Heb ik ook gedaan om zo de originele sleutel alleen voor het contactslot te gebruiken. Daarnaast heb ik nog een sleutel zonder chip voor het zadelslot en de koffers. Alleen kan ik daar de motor niet mee starten, dat is het enige.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

[...]

[Afbeelding]

Ik gebruik shad sh36's, waren echt een klap goedkoper. 230€ voor de koffers nieuw en 65€ voor de beugel. Bevalt eigenlijk prima, wel op de terugweg het bagagerek kaal geklapperd..
Nou ja, had het geen bagagerek moeten worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:45
@BioHazard gave fiets! Gefeliciteerd. ...En welkom bij de boxer-club :p ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Vuikie op 02-09-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

DrivinUCrazy schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:14:
[...]

Waarom niet gewoon een sleutel laten bijmaken? Heb ik ook gedaan om zo de originele sleutel alleen voor het contactslot te gebruiken. Daarnaast heb ik nog een sleutel zonder chip voor het zadelslot en de koffers. Alleen kan ik daar de motor niet mee starten, dat is het enige.
Oh, kan dat? Dan is dat een betere optie inderdaad.
charrel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:23:
[...]

Ik gebruik shad sh36's, waren echt een klap goedkoper. 230€ voor de koffers nieuw en 65€ voor de beugel. Bevalt eigenlijk prima, wel op de terugweg het bagagerek kaal geklapperd..
Nou ja, had het geen bagagerek moeten worden :')
Wow, dat is wel goedkoop ja. Maar goed, ik had originele mounts, en voor deze prijs vind ik het zo nog wel acceptabel hehe.
Vuikie schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:36:
@BioHazard gave fiets! Gefeliciteerd. ...En welkom bij de boxer-club :p ;)
Thanks, erg blij mee. 't ding is zo smooth.

[ Voor 45% gewijzigd door BioHazard op 02-09-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op FB marketplace kom je nog eens wat tegen..
Dit was de foto van een Pan die te koop stond voor £800 :o
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/118760849_10157458391638671_1130102635153759136_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=843cd7&_nc_ohc=0WKqugu7obEAX9tN5SV&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=25628354dfd99eca5a348908f039e823&oe=5F7338B7

In beschrijving gaat het om 1,5 Pan's aan onderdelen...
https://www.facebook.com/marketplace/item/1048986392222975

Als iemand iets nodig heeft laat het me maar weten, is bij mij in de stad..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18:18
Ok, gevalletje auto wilde keren en de andere kant op rijden? Ander begrijp ik de haaks-op-de-weg positie niet.

Nog net geen vlam in de Pan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Denk dat ze wou keren en hij ging inhalen toen ze vertraagde.

Niet voor niets dat je allemaal borden met "Keer niet om, maar rij naar de volgende afrit" er op zit langs N-wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Grappig mijn net gekochte Deauville 700 heeft de bredere zijkoffers en de originele Honda topkoffer. Heb je dus altijd 116,3 ltr aan bagageruimte mee indien gewenst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW89xxn8nIlYqUXEfFZEEzcWBfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Cgzvgcu9evycdlBfqbfeqp0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KdX6hSnB3_eyEIe97T78RJLjG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1okUUIB9U9Bg7cL9a0GeVVN8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwL6zMDS5_Qci6zOrRR8s_g9OmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCiHfkaJjc6DXWLUlgvGzWJb.jpg?f=fotoalbum_large

👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:18:
[...]
Wacht maar; een paar jaar later begint de penopauze en koop je een dikke 1100...😎
En later een 1600.. 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:20:
Denk dat ze wou keren en hij ging inhalen toen ze vertraagde.

Niet voor niets dat je allemaal borden met "Keer niet om, maar rij naar de volgende afrit" er op zit langs N-wegen
Toch bijzonder dat je er dan bovenop klapt. Gevalletje te weinig afstand houden. Tenzij die auto ineens aan de handrem trok om een Chicago U-Turn te maken. Die automobilist zal ook wel niet hebben uitgekeken, maar toch. Je staat niet in 1x stil om te draaien. Of de motorrijder heeft zichzelf onderuit geremd toen ie schrok van de auto die afremde. Zal ook niet de eerste zijn. Wel jammer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:29:
[...]

Toch bijzonder dat je er dan bovenop klapt. Gevalletje te weinig afstand houden. Tenzij die auto ineens aan de handrem trok om een Chicago U-Turn te maken. Die automobilist zal ook wel niet hebben uitgekeken, maar toch. Je staat niet in 1x stil om te draaien. Of de motorrijder heeft zichzelf onderuit geremd toen ie schrok van de auto die afremde. Zal ook niet de eerste zijn. Wel jammer.
Als je 90 rijdt en iemand gaat daar bijna stil staan en gaat dan ineens zonder te kijken keren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolke schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:18:
Ok, gevalletje auto wilde keren en de andere kant op rijden? Ander begrijp ik de haaks-op-de-weg positie niet.

Ik vermoed dat ze uit een oprit links kwam en rechtsaf sloeg en de motor over het hoofd zag (SMIDSY) en de motor haar midschip raakte en de auto net iets verder rolde naar de andere rijbaan..
Let op, dit is in de UK dus de motor zou dus in de linkerbaan rijden.. de autos achter de botsing staan in de goede baan voor hun..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, die afslag links is niet te zien - de heg links en rechts zit geen onderbrekening in.
Ik denk dat de motor de auto wilde inhalen, maar dat de auto op dat moment de voor haar goede baan opreed (links dus) en de motor schepte. Alsnog een gevalletje SMIDSY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:18:

Als ik 't op de foto zo even snel bekijk: Die 'dame op leeftijd' in de Peugeot 208 (?) reed keurig, maar langzaam, aan de linkerkant van de weg waardoor de motorrijder er aan de rechter kant aan voorbij wilde.... Dame gooit haar stuur om, om te gaan keren.... Motorrijder torpedeert daarna als vanzelf de rechter flank van de auto :'(

De overige auto's welke je op de neus kijkt zijn waarschijnlijk pas later op die plek verschenen....

'GereedschappenSet' woont in het VK waardoor je jezelf als 'Continental Citizen' al snel verkijkt op een aanrijding aan de andere kant van de sloot :9

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-09-2020 15:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 23:05

mr_petit

opperprutser

Weet iemand eigenlijk waarom de neutraal/vrij tussen 1 en 2 zit in de versnellingsbak?

Ik heb natuurlijk wel wat gelezen op het grote interwebs, maar een aantal argumenten daarvoor vind ik niet zo sterk. Er wordt vaak gezegd dat je als je neerschakelt, de 1 niet zou missen en per ongeluk in de N terecht zou komen. Maar in mijn ogen schakel je nooit terug naar de 1 behalve als je eigenlijk tot stilstand wil komen (1 wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om weg te rijden).
Met de N tussen 1 en 2 kan je in de N terechtkomen mocht je niet goed opschakelen. Dat is denk ik een groter probleem, en het zou een paniekstop ook veiliger maken omdat snel herhaaldelijk terugschakelen altijd de aandrijving uiteindelijk uit zou zetten. Dus qua veiligheid zou imo N12345 beter zijn. Zo is N ook makkelijker bereikbaar als je N lampje het niet doet (want het is dan veel makelijker zeker te weten dat je in in 1 of 2 zit ipv N)

Het enige wat je zou moeten doen bij N12345, is dat als je tot een stop komt en automatisch een aantal keren neerschakelt, 1x zou moeten opschakelen om in de 1 te komen. Dus het zou uit oogpunt van gemak kunnen zijn.

Er is imo iig niet echt een technische reden waarom de N tussen 1 en 2 zou moeten zitten, zowel als er een schakelrol als schakelplaat gebruikt wordt in de bak.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mr_petit Dat heeft (vooral) te maken met het ontbreken van ruimte in de versnellingsbak van een motorfiets. Er is géén ruimte om van Sychro-Mesh ringen gebruik te kunnen maken waarbij je die spullen vooral nodig hebt als je (snel) van de eerste naar de tweede versnelling wilt kunnen gaan schakelen.

Ik schakel persoonlijk overigens liever 'reverse' .... Dus de eerste versnelling 'UP' en de andere 5 versnellingen naar beneden. M'n MT had ik voor @Joopieboy vorig jaar dus ook maar weer even terug naar de standaard gezet.

Opschakelen in een linker bocht gaat qua bodemspeling wat lastiger als je ónder het schakelpedaal moet rommelen met je linker voet ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU0ZlPeGhYCR5U0Fw48RKMgbdeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KG7fMk2AhFNArajJnS1HNzPi.png?f=fotoalbum_large

het was helder, kon Amsterdam zo zien!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:36:
[...]
Als je 90 rijdt en iemand gaat daar bijna stil staan en gaat dan ineens zonder te kijken keren...
Nou, tenzij hij ineens bovenop zijn rem gaat staan, rij je er gewoon te dicht op als je dan botst. Dat bedoel ik ook, maar daarvoor snappen wij de situatie niet goed.

Ik heb wel eens van die filmpjes op YT gezien waar iemand gewoon te hard aan komt zeilen en ook niet helemaal goed oplet en volkomen verrast wordt door een kerende of remmende automobilist. Maar dat was dus wel gewoon de schuld van de motorrijder, die te hard reed of te weinig afstand hield.
Maar goed, we zien alleen het eindresultaat, en weten niet wie wat deed. Maar mijn gevoel zegt te hard en/of te weinig afstand. Dat doen 75% van de weggebruikers namelijk. En meestal gaat het goed, maar als er iets gebeurt, ben je te laat. In auto's hebben bestuurders dat vaker omdat ze een soort onkwetsbaarheid ervaren in die veiligheidskooi. Maar ook zat motorrijders rijden veel te dicht op auto's en andere motoren in een groep. En dan gek kijken (en het nog steeds niet begrijpen) als het mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:12:
@mr_petit Dat heeft (vooral) te maken met het ontbreken van ruimte in de versnellingsbak van een motorfiets. Er is géén ruimte om van Sychro-Mesh ringen gebruik te kunnen maken waarbij je die spullen vooral nodig hebt als je (snel) van de eerste naar de tweede versnelling wilt kunnen gaan schakelen.

Ik schakel persoonlijk overigens liever 'reverse' .... Dus de eerste versnelling 'UP' en de andere 5 versnellingen naar beneden. M'n MT had ik voor @Joopieboy vorig jaar dus ook maar weer even terug naar de standaard gezet.

Opschakelen in een linker bocht gaat qua bodemspeling wat lastiger als je ónder het schakelpedaal moet rommelen met je linker voet ;)
Moet ik daar nog eens de bandjes van rondrijden? :>

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat maakt toch helemaal niets uit?

Ik weet dat het een dogbox is en geen gesynchroniseerde bak, maar waar de neutraal zit is een kwestie van de groeven op de schakelrol (of schakelplaat), niet een kwestie van welke dogs wel of niet ingeschakeld zijn.
Ik bedoel, de schakelrol kan je ook zo maken dat de volgorde 412N35 is zonder dat er fysieke veranderingen aan de tandwielen of dogringen hoeven te gebeuren.
Je kan de volgorde van versnellingen en waar de N zit gewoon veranderen door een andere schakelrol te monteren imho. Je kan zelfs meerdere keren een neutraal of versnelling maken als je dat zou willen (Dus 4N13N425 zou ook kunnen mocht je dat makkelijk vinden 8)7 en je schakelrol groot genoeg is)
Ik schakel persoonlijk overigens liever 'reverse' .... Dus de eerste versnelling 'UP' en de andere 5 versnellingen naar beneden.
Dat is toch een typische raceconfig?
Ik kan me voorstellen dat je dan ook meer controle hebt bij extreme acceleratie/start van de race.

Ik heb ook wel op het www aftermarket schakelrollen gezien met N123456 als een performance upgrade.

De meeste argumenten die ik zie op het net is dat ze het een veiligheidsissue vinden dat als snel en veel moet terugschakelen, en je in de neutraal komt, ze dat onveilig vinden omdat de aandrijving dan weg is. Maar ik zie dat punt niet. De motor blijft wel doorrollen. Wat er eerder kan gebeuren is dat als dat zo ongecontroleerd zou gebeuren, dat je in een veel te lage versnelling komt, en bij het laten opkomen van de koppeling of een moneyshift maakt, of over de tank gedrukt wordt/controle verliest.
Ik zie een grote reden waarom motoren het hebben wel in dat het verplicht wordt gesteld in de amerikaanse highway code (en die staat echt vol met domme dingen. Bijvoorbeeld dat remvloeistof geel/doorzichtig moet zijn, wat als gevolg heeft gehad dat ATE superblue uit het gamma verdwenen is....

[ Voor 46% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mr_petit schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:03:
Weet iemand eigenlijk waarom de neutraal/vrij tussen 1 en 2 zit in de versnellingsbak?

Ik heb natuurlijk wel wat gelezen op het grote interwebs, maar een aantal argumenten daarvoor vind ik niet zo sterk. Er wordt vaak gezegd dat je als je neerschakelt, de 1 niet zou missen en per ongeluk in de N terecht zou komen. Maar in mijn ogen schakel je nooit terug naar de 1 behalve als je eigenlijk tot stilstand wil komen (1 wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om weg te rijden).

[...]

Er is imo iig niet echt een technische reden waarom de N tussen 1 en 2 zou moeten zitten, zowel als er een schakelrol als schakelplaat gebruikt wordt in de bak.
Jij misschien niet, maar met een 4-in-lijn (vooral supersport) hoef je bij sportief rijden (bijv in de bergen) de 3 niet te gebruiken. De S1000RR deed al 140 ofzo in de 1. Zou de N onderaan/bovenaan zitten (net als bij @Will_M zat bij de S1000RR mn schakelpook andersom), zou je die echt mega vaak raken. De N heb je eigenlijk maar zelden nodig dat het een voordeel is om m daar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja ok, maar een s1000rr wordt nog maar 10 jaar gemaakt.
Die 1n2345 wordt al 60 jaar oid gebruikt (of misschien wel veel langer), dus ook toen motoren gemiddeld 20pk hadden.
Dus dat kan niet echt een reden zijn. Niet toen althans lijkt me (meeste motoren waren toen denk ik zelfs 1 cylinders).
Ik zal m'n vader eens vragen. Die heeft een BSA uit 1935, wat daar het schakelpatroon is.
Dat ding heeft al wel een voetschakellever (met de hand was toen nog heel normaal), maar wel aan de andere kant geloof ik.

Volgens mij heb je de N heel vaak nodig, namelijk elke keer dat je je motor parkeert.
En er bestaat natuurlijk het risico met een hellingproef dat als je niet goed opschakelt, je in de N komt en tot stilstand komt.
Het zijn natuurlijk van zowel het ene perspectief als het andere perspectief scenario's waarbij de bestuurder een fout maakt of in een ongewenste situatie komt.
Als een rijder 0 fouten maakt, dan maakt uiteindelijk het schakelpatroon niet uit. Dan zou hij ook 41N625 kunnen onthouden ;)

Maar goed, het is kennelijk niet zo duidelijk, aangezien er ook schakelrollen met andere combinaties (N12345) gemaakt worden als 'tuningsonderdelen'.

Dus ik zie het als evenveel pro's als con's (voor beide is wat te zeggen), behalve dan dat het in de US van rechtswege verplicht is.
Maar goed ik heb nog nooit met een N12345 motorfiets gereden, dus ik kan uit eigen ervaring niet zeggen of dat makkelijk is of niet.
Heeft iemand hier dat ooit gedaan? Dus hands on ervaring?

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2020 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Ik :P Niet zozeer met een motor, maar mijn brommer (Yamaha FS1) heeft dat schakelpatroon dus (N boven, de rest naar beneden). Diverse Honda brommers/lichte motortjes ook (Honda C90). Het is gewoon ff wennen, het is vooral wennen als je wisselt tussen verschillende schakelpatronen :P
Het is wel makkelijk als je een 'vage' bak hebt waar de N moeilijk te vinden zou zijn, gewoon doortrappen tot je niet verder kan. Verder zie ik niet echt voor- of nadelen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb ook nog wel nagedacht over slijtage, maar dat zou met een N12345 gunstiger kunnen zijn omdat je niet de N elke keer hoeft te passeren als schakelstap om naar de 1 te gaan (ook al voelt die stap als een halve stap, het is natuurlijk een positie op de schakelrol).

Maar idd, de N is altijd goed te vinden in N12345 (of 54321N)

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mr_petit schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:54:
Ik heb ook nog wel nagedacht over slijtage, maar dat zou met een N12345 gunstiger kunnen zijn omdat je niet de N elke keer hoeft te passeren als schakelstap om naar de 1 te gaan (ook al voelt die stap als een halve stap, het is natuurlijk een positie op de schakelrol).

Maar idd, de N is altijd goed te vinden in N12345 (of 54321N)
Misschien moet je eens gaan rijden met een motorfiets waar een '6'-bak onder hangt?

Over wát voor een motorfiets (brommer?) met een 5-bak hebben we 't hier nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik ontlast de database met de 5 bak ;)

Trouwens, het oudste motorfietsmerk ter wereld wat nog in business is produceert elk jaar nog steeds honderdduizenden motorfietsen met een 5 bak, dus zo zeldzaam zijn ze ook weer niet als je weet waar je moet kijken.

[ Voor 74% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Net een rondje gedaan. Lekker rustig op de weg, amper verkeer.. heerlijk :)

Hopelijk krijgen we nog genoeg van zulke mooie avonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Will_M schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:09:
[...]

Misschien moet je eens gaan rijden met een motorfiets waar een '6'-bak onder hangt?

Zelfs je favo merk leverde tot voor kort nog motoren met 5-bak :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Hier ook vanmiddag rond 3 uur met de vriendin achterop rondje gedaan. Vanuit Kampen langs Wezep via 'De Dellen' naar Heerde. Vervolgens richting Wapenveld door naar Hattem om via de Zalkerdijk ( TiP ! ) wederom in Kampen te eindigen. En idd erg rustig op de weg.
De Deauville700 rijdt prima met passagier van 59kg 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Maar wanneer gaat die pukkel er nou eens af? :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:07:
[...]

Maar wanneer gaat die pukkel er nou eens af? :+ :+ :+
Niet! Hij is zelfs gegroeid. :P Was toch erg fijn vandaag toen we bij de Reigersplas waren en ik m'n helm en jas in de koffer kon dumpen toen we even gingen wandelen. Praktisch > looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

-tom-562 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:41:
Het is wel makkelijk als je een 'vage' bak hebt waar de N moeilijk te vinden zou zijn, gewoon doortrappen tot je niet verder kan. Verder zie ik niet echt voor- of nadelen.
Aprilia levert van die 'vage' bakken by design zodat je per ongeluk een false neutral trapt kleiner wordt. In stilstand de N vinden is zonder er ervaring/gevoel voor te hebben is ronduit ruk. Vanuit de 2 terug N in als je nog rolt (b.v. bij een stoplicht) is makkelijk.

Ze hebben ook een "ANN" bak, dat staat voor Aprilia No Neutral en die heeft een schakelpatroon van N12..6 en zit in de X versies van de rsv4 en tuono. Allemaal nieuw spul wat je nu kan kopen :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:56
Leek me toch leuk om mijn laatste avonturen te delen.
Ongeveer 2 weken terug is het gebeurd. Reed naar huis, ga stapvoets over de oprit en wil de motor alvast omdraaien gezien ik daarna weer weg wilde rijden. Ik maak een bocht naar rechts en heb toen (waarschijnlijk) m'n voorrem teveel ingedrukt. Nog voordat je denkt 'sh*t' heb je het volle gewicht van de motor aan je armen hangen en probeer je, tevergeefs, het ding nog omhoog te trekken. Na een, voor mijn gevoel, 10 seconden lange strijd, toch maar besloten hem rustig op z'n zij te leggen. Leg hem rustig neer en je ziet opeens dat de rechter spiegel besloten heeft geen onderdeel van de motor meer te willen zijn.
Snel de motor weer rechtop gezet, en buiten een paar krasjes en een afgebroken spiegel was het toch echt m'n ego die de grootste schade had opgelopen.

Paar dagen later maar besloten provisorisch de spiegel te repareren en ik moet zeggen, ik was flink tevreden met mezelf :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DZEo1yOO4969QqJM3rXcS7bWDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrYLtB4Ca5LpxLi0xQieA8VC.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7sOVth3hKXIcAzmSTTYB2YtzN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMF51gMBbrybtegpgZ6vb6P4.jpg?f=fotoalbum_large

Sneller dan 80 ben ik er niet mee gegaan en hij bleef nog verdomd goed zitten. Gelijk een nieuwe besteld en die kwam een week later binnen. Nu heb ik twee verschillende waarvan ik de nieuwe prettiger vind gezien deze wat langer is, waardoor ik beter kan zien wat er achter mij gebeurd. Deze zal het echter ook niet leuk vinden als de motor op z'n zij ligt heb ik zo het vermoeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHSU4RO612RVe9863rOl23GzGhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlaEKf5fER2LcBLluJlWjo5i.jpg?f=fotoalbum_large

En vandaag weer lekker een paar uurtjes gereden! (plaatjes zijn hiervan niet aanwezig tho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mr_petit schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:12:
Ja ok, maar een s1000rr wordt nog maar 10 jaar gemaakt.
Die 1n2345 wordt al 60 jaar oid gebruikt (of misschien wel veel langer), dus ook toen motoren gemiddeld 20pk hadden.
[...]
Hoe minder power je hebt, hoe sneller je terug zal moeten vallen naar een lagere versnelling ;) - en hoe groter het probleem zal zijn als je op dat moment een neutraal pakt.

Het is wel grappig dit te bedenken, maar ik ben blij dat neutraal tussen de 1 en 2 zit (en nergens anders, zoals bij sommige half-defecte bakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
Will_M schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:09:
[...]

Ghehe m'n Bandit 600 heeft een 6 bak, maar de 1200 een 5.. Ik moet altijd even wennen als ik even op de 600 rijdt om een keertje extra op te schakelen.. :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik heb vaak meer moeite met motoren die geen gear indicator hebben, onbewust kijk ik er denk ik meer naar dan ik denk en als ik dan op 1 rijd zonder zit ik altijd te kloten

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

noes schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:11:
[...]

Hoe minder power je hebt, hoe sneller je terug zal moeten vallen naar een lagere versnelling ;)
Dat is niet zo zeer een aspect van power, maar een aspect van koppel m.i. ;)

Maar ik vind het grappig/ leuk dat er toch variatie in blijkt te bestaan. Ook nu nog bij nieuwbouw wat ik niet wist.
Dat maakt motorentechniek toch heel interresant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Streepje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:21:
ik heb vaak meer moeite met motoren die geen gear indicator hebben, onbewust kijk ik er denk ik meer naar dan ik denk en als ik dan op 1 rijd zonder zit ik altijd te kloten
Hoe komt dat dan? Gewenning?

Ik ben niet anders gewend, heb er nog nooit een gehad met namelijk. Ja het is ff wat nadenken als het nodig is, maar van m'n instructeur had ik altijd geleerd.. het boeit niet welke versnelling je zit, als het maar de juiste is voor wat je wilt doen. Dus afremmen > op de motor, niet hard genoeg? > neerschakelen. Te hard > opschakelen.. en dan staat ie vanzelf wel goed als je je bocht neemt of met wat je ook aan het doen was. Voor een neuroot als ik is het af en toe nog steeds lastig los te laten, dan trap ik 'm bij hogere snelheid gewoon in z'n 6 en weer omlaag tot wat goed is, en bij lage snelheid in z'n 1 en weer omhoog. Kwestie van kleine handeling extra maar zoveel moeite vind ik het ook weer niet.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:46
Begin augustus heeft vrouwlief ook eindelijk haar rijbewijs A mogen ophalen.
Afgelopen zaterdag middag hebben we haar eigen motor opgehaald, een Xj600n.
Heenweg achterop de motor bij mij, en daarna samen terug gereden.
Een ritje van zo'n 70km enkele reis.

Gisteren onze eerste keer een tochtje gedaan van 150 km om de loosdrechtse plassen. <3

Bij Naarden nog even gestopt om de motoren samen op een foto te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3AcbbrjkXP67RkInQXuIMOgOwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdXzHeG1HR6qeWibxOsB5seL.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al lekker stuur weer en toch een goede 3 uur weg geweest. *O*

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mr_petit schreef op donderdag 3 september 2020 @ 01:23:
[...]

Dat is niet zo zeer een aspect van power, maar een aspect van koppel m.i. ;)

Maar ik vind het grappig/ leuk dat er toch variatie in blijkt te bestaan. Ook nu nog bij nieuwbouw wat ik niet wist.
Dat maakt motorentechniek toch heel interresant.
Daarom typte ik power, om niet de vermogen vs koppel discussie te starten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Power is het Engels voor vermogen, torque is koppel. Dus vertalen had weinig zin. ;)

En nu we het er toch over hebben... * Jolke rent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:18
P=T*2*PI*f

Waarbij:
P = vermogen in Watt
T= koppel in Nm
PI= 3.141592[...] (of taart, gefeliciteerd @-tom-562 ! )
f = frequentie, aantal toeren per seconde!

Zonder koppel geen vermogen, zonder toeren geen vermogen...
En daar komt het mooie van een elektromotor naar voren: bij een hele lage frequentie hebben ze wel een immens koppel, en dus ook veel (output)vermogen. Bij hogere toerentallen zakt dat koppel weg, maar door het hogere toerental blijft het vermogen vrijwel gelijk.

Fun fact: veel elektrische auto's (en waarschijnlijk ook motoren) worden begrensd op de eerste paar honderd toeren omdat anders de aandrijflijn aan gort wordt gedraaid

[ Voor 48% gewijzigd door NLDViane op 03-09-2020 09:39 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZMhSjLIAVyBPLTet6XPSIZbnAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aVsx04vQq3A6ViYjsNdH6jbP.png?f=fotoalbum_large

Gefeliciteerd @-tom-562 *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
mr_petit schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:12:Volgens mij heb je de N heel vaak nodig, namelijk elke keer dat je je motor parkeert.
Alleen bij parkeren? Dat maakt juist dat je de N het minst vaak nodig hebt van allemaal. Je gaat de N dus uit als je vertrekt, en pas weer in als je aankomt. Tenzij er ergens bv een brug opengaat pak je bij stilstand meestal de 1 met de koppeling ingedrukt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heeft er iemand trouwens nog tips voor een (klassieke) jethelm/pothelm die 'slank' om het hoofd valt? Een aantal jaren geleden heb ik een simpele pothelm gekocht bij een bromfietszaak, want lekker cheap en zag er tof uit. Ik gebruikte hem alleen maar voor ritjes op mijn oldtimer brommer en mijn 125cc Monkey, op de grote motor gewoon een integraal (HJC RPHA-10).
Nu ben ik op zoek naar een betere jethelm/pothelm, want dat bromfietshelmpje heeft zijn beste tijd gehad en zit ook niet echt comfortabel. Ik heb al een HJC FG70-S geprobeerd/gekocht maar die gaat retour.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/17848/files/11134932/800x800x2/hjc-fg-70s-motorhelm.jpg

Normaal koop ik mijn helmen gewoon in winkel, maar dit was een hele scherpe aanbieding (99 euro) en gezien mijn goede ervaring met mijn HJC RPHA helm heb ik 'm maar online besteld. Dat viel dus tegen, ik zag er echt uit als Toad uit Super Mario :P en de helm zat ook helemaal niet fijn, plus het zonnevizier was onbruikbaar omdat die tegen mijn bril aankwam :(

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Streepje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:21:
Dan moet je dat ontwennen. Als je altijd op een motor hebt gereden met zo'n ding, leer je niet naar je motor luisteren. Plak 'm af, totdat je dat gewend bent, dan kun je de tape er weer vanaf halen.

Zo'n beetje hetzelfde als de achteruitrijcamera's en piepertjes op de auto. Als je niet beter weet, leer je nooit inschatten hoe ver je van een andere auto bent. Ik had het omgekeerde: ik moest enorm wennen aan een achteruitrijcamera en parkeerde heel vaak scheef. Terwijl ik met mijn ogen dicht die auto achteruit inparkeer met minder dan een halve meter voor en achter...

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:04:
[...]

Dan moet je dat ontwennen. Als je altijd op een motor hebt gereden met zo'n ding, leer je niet naar je motor luisteren. Plak 'm af, totdat je dat gewend bent, dan kun je de tape er weer vanaf halen.

Zo'n beetje hetzelfde als de achteruitrijcamera's en piepertjes op de auto. Als je niet beter weet, leer je nooit inschatten hoe ver je van een andere auto bent. Ik had het omgekeerde: ik moest enorm wennen aan een achteruitrijcamera en parkeerde heel vaak scheef. Terwijl ik met mijn ogen dicht die auto achteruit inparkeer met minder dan een halve meter voor en achter...
Ik heb bijna heel m'n motorleven zonder een Gear Indicator gereden en dan nog vergat ik wel eens in welke versnelling ik zit bij het terugschakelen voor een bocht. Of dat je beetje afdwaalt met je gedachten en op de snelweg vergeet dat er nog een 6e versnelling is ;).

Zo'n gear indicator is imo gewoon super handig. Vooral als je wat langere stukken rijdt en ook beetje aan het genieten bent van de wereld om je heen. Als je echt er even voor gaat zitten en stukje flink gaat sturen ben je natuurlijk veel bewuster bezig met schakelen, naar je motor luisteren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Melkunie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:47:
[...]
Alleen bij parkeren? Dat maakt juist dat je de N het minst vaak nodig hebt van allemaal. Je gaat de N dus uit als je vertrekt, en pas weer in als je aankomt. Tenzij er ergens bv een brug opengaat pak je bij stilstand meestal de 1 met de koppeling ingedrukt.
Juist niet bij parkeren. Ik laat de motor altijd in 1 staan bij parkeren, kan die ook niet voor- of achteruit rollen. Zeker in de bergen erg handig, volgens mij de tip ook ooit gekregen bij een bergtraining...

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:56
Melkunie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:47:
[...]

Als ik soms erg lang bij een stoplicht sta wil ik hem ook nog wel eens in N gooien. Overigens, als dit al 60+ jaar gedaan wordt (bij de meeste merken/modellen) dan zal er vast een goede reden voor zijn.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

@-tom-562 Ingebouwd vizier maakt de helm altijd (flink) groter dus zonder vizier is íe al een stuk 'slanker'.
Verder kijken of er wel een passende buitenschaal is voor jouw hoofd. Veel merken hebben maar een beperkt aantal maten buitenschaal en de rest wordt aan de binnenkant opgevuld. Overigens gaat een maat L hoofd niet in een maat S helm passen natuurlijk, dat spreekt voor zich.
Ik heb ooit eens een review van een stuk of 5 jethelmen gezien op YT waarbij er één merk uitsprong omdat die zo mooi klein was, waren wel allemaal DOT gekeurde helmen dus officieel niet toegestaan in EU.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SmurfLink
  • Niet online
[...]
Tja ik ben toch echt heel blij met die camera en sensoren. Gezien ik geen diepte kan zien zou ik anders echt nergens kunnen parkeren....

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben zo'n volbloed motorrijder...

... volgens Waze. Ik krijg met geen mogelijkheid het geselecteerde voertuig op auto! :o

Heeft een paar keer al tot wat aparte routes geleid. Routes die ik op de motor ook niet echt super zou vinden trouwens.

Drie plekken waar je het in kan stellen, allen zonder resultaat :')

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 03-09-2020 10:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Vochtig en winderig ritje vanochtend. Vertrokken om 06:05 uit Kampen en via de afsluitdijk naar Den helder.
Gelijk de motorregenoveral ( van 'Held' ) kunnen testen...werkt goed. Was om 07:45 ter plekke.
Alleen mijn sokken in mijn legerkisten waren wat vochtig ;)
De Deauville 700 gaf geen krimp v.w.b rijgedrag, grip cq. comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:10:
[...]
Ik heb bijna heel m'n motorleven zonder een Gear Indicator gereden en dan nog vergat ik wel eens in welke versnelling ik zit bij het terugschakelen voor een bocht. Of dat je beetje afdwaalt met je gedachten en op de snelweg vergeet dat er nog een 6e versnelling is ;).
Ik vergeet het ook, maar dat is pas als je gaat nadenken. Het gaat gewoon automatisch. Vergeten dat ik nog een 6 heb is me maar 1 keer gebeurt. Toen reed ik echt een half uur op de snelweg in zijn 5... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

steveman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:36:
Ik ben zo'n volbloed motorrijder...

... volgens Waze. Ik krijg met geen mogelijkheid het geselecteerde voertuig op auto! :o

Heeft een paar keer al tot wat aparte routes geleid. Routes die ik op de motor ook niet echt super zou vinden trouwens.

Drie plekken waar je het in kan stellen, allen zonder resultaat :')
Misschien even melden in het volgende topic: [Waze] Ervaringen & Discussie
@Glodenox zit erg dicht op het vuur bij Waze en kan misschien tips geven of het doorspelen naar de ontwikkelaars.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:49
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:15:
[...]

Ik vergeet het ook, maar dat is pas als je gaat nadenken. Het gaat gewoon automatisch. Vergeten dat ik nog een 6 heb is me maar 1 keer gebeurt. Toen reed ik echt een half uur op de snelweg in zijn 5... :X
Ik heb dat sinds de CB1000R juist veel vaker, die 6 heb je veel minder snel nodig dan bij de Hornet, die dan al veel hoger in de toeren zit.

Mij is overigens geleerd bij het verkeerslicht mijn voet op de 1 te houden zodat hij er niet per ongeluk uitschiet. dat gaat niet als hij begint bij N natuurlijk.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
geert_s schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:25:
[...]

Ik heb dat sinds de CB1000R juist veel vaker, die 6 heb je veel minder snel nodig dan bij de Hornet, die dan al veel hoger in de toeren zit.
Hier ook.. als ik er niet aan denk rijd ik in zijn 3 over de snelweg.. 8)7

Gearindicator vind ik vooral handig bij een stoplicht o.i.d., de neutraal is nog wel eens lastig te vinden bij mijn motor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
Husqvarna schijnt in 2022 te komen met een elektrische E-Pilen trouwens.

Dat zou wel de eerste elektrische motor zijn waar die mij enigszins doet twijfelen om over te stappen:

Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2020/09/2022-husqvarna-e-pilen-schets-1170x550.jpg.webp

https://www.motor.nl/nieu...-pilen-gepland-voor-2022/

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 03-09-2020 11:30 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Requiem19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:30:

Dat zou wel de eerste elektrische motor zijn waar die mij enigszins doet twijfelen om over te stappen:

[Afbeelding]

HOLY SHIT!
Ik vind de vitpilen/svartpilen sowieso een prachtfiets _/-\o_

En dan nog die adventure van hun O+

• Requiem19
kneusteun schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:37:
[...]

HOLY SHIT!
Ik vind de vitpilen/svartpilen sowieso een prachtfiets _/-\o_

En dan nog die adventure van hun O+
Ja die Husqvarna Norden... dat wordt inderdaad wel even spannend of het productiemodel blijft lijken op het concept model.

Ik moet zeggen, het brandt al een tijdje om weer eens te kijken naar een nieuwe motor om te kopen, maar tot nu toe is er geen enkele motor die me echt laat kwijlen. Hopelijk komen er komend jaar een paar kwijlmotoren op de markt :D.

Edit: nog even terugdenkend aan die E-Pilen. Dat lijkt me nou een perfecte motor om te hebben voor ritjes in Amsterdam, of evt als ik net buiten A'dam zou wonen, om dan lekker binnendoor naar mn werk te tuffen :).

[ Voor 15% gewijzigd door Requiem19 op 03-09-2020 11:43 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
[...]

Mij is overigens geleerd bij het verkeerslicht mijn voet op de 1 te houden zodat hij er niet per ongeluk uitschiet. dat gaat niet als hij begint bij N natuurlijk.
Volgens mij is dat meer een dingetje bij lesmotoren omdat die koppeling, ehm, niet lief behandeld wordt door de berijders en dus helemaal gaar is :). Als je motor uit z'n 1 schiet bij wegrijden dan zou ik hem toch maar ff langs de garage brengen :P

YouTube: MotorcycleGeek

• NLDViane
Requiem19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:30:

[Afbeelding]

@Vrijdag Ultieme poserfiets voor jou!

• timmie271
[...]

Opschakelen is pas als bij mij het witte lampje heel snel gaat knipperen. Dan weet ik dat de versnelling op is en ik naar de volgende versnelling moet :P

Verder vind ik die indicator toch verdomd handig hoor. Tuurlijk kan het zonder, maar als het erop zit maak je er toch gewoon gebruik van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb wel eens op de Svartpilen gezeten, maar dat ding is nog verbazingwekkend hoog. Kwam met mijn korte kabouterpootjes niet echt goed bij de grond 🙈

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:39:
[...]

Ja die Husqvarna Norden... dat wordt inderdaad wel even spannend of het productiemodel blijft lijken op het concept model.

Ik moet zeggen, het brandt al een tijdje om weer eens te kijken naar een nieuwe motor om te kopen, maar tot nu toe is er geen enkele motor die me echt laat kwijlen. Hopelijk komen er komend jaar een paar kwijlmotoren op de markt :D.

Edit: nog even terugdenkend aan die E-Pilen. Dat lijkt me nou een perfecte motor om te hebben voor ritjes in Amsterdam, of evt als ik net buiten A'dam zou wonen, om dan lekker binnendoor naar mn werk te tuffen :).
Tuono 660? :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.diariomotor.com/imagenes/2020/08/aprilia-tuono-660-5.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane

• R0y.
shut up and take my money! :Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hmmm...daar hebben BMW's niet zo'n last van :+ Vreemde gewoonte. Nooit gehad.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:49
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:58:
[...]

Hmmm...daar hebben BMW's niet zo'n last van :+ Vreemde gewoonte. Nooit gehad.
Ik ook niet, maar misschien juist omdat ik mijn voet er dus altijd op hou :P

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Poaaaah, fietsje hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002