Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.932 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vandaag de R1150 getrakteerd op nieuwe Brisk bougies. KFR bijna weg en starten zonder “choke”.

Ik vond het langzame rijden niet fijn met de kfr, maar dit is echt veel beter. :)

Mezelf verwend met een nek colletje, in de ochtend is het weer fris aan het worden.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Welkom @dirkhimself ! Ik had je ook al ontmoet op M-F, hoe is het nou afgelopen met het verlagen van de RT?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

dirkhimself schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:28:
Thanks. Meteen maar een vraag.... zijn hier rijders met een aanhanger achter de motor? We denken erover om er een achter de BMW te planten voor de geplande vakantie naar Denemarken volgend jaar.... (al 2 jaar uitgesteld, ziekenhuis opnames en de C-crisis...
Ik hoop dat je niet te snel wilt rijden met die aanhanger.
Overigens zie ik net dat het op de rijksweg in DK wel verhoogd is met 10 km/h

http://www.tourmaster.nl/...ort-overzicht-heel-europa

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
Omdat er ook gelachen moet worden... ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
harley schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:55:
[...]
Ja klopt, ik heb een aanhanger achter de goldwing, maar dat is wel met zijspan.

Voor solo gelden weer andere regels. En per land verschilt het ook heel erg wat wel en niet mag ( of het uberhaupt mag en maximale afmetingen en snelheid bijvoorbeeld)
Welke landen gaat het om ?
[...]
Dank je, ziet er cool uit!

Het gaat om NL - D - DK - en misschien S (Nederland, Duitsland, Denemarken en misschien Zweden.)

We weten nog niet zeker of we het doen hoor, we willen een week of 3 weg, misschien 4, en met een tent een rondreis maken. We zijn beide 55+ en fit genoeg hoor, maar hebben wel een beetje meer ruimte nodig dan toen we op ons 25e naar Engeland etc gingen.... dus geen punttentje of klein tunneltje, maar wel iets waar je gewoon ook in kan staan en 's avonds lekker relaxed in kan zitten (stoeltjes al gekocht... :*). We zullen per locatie overal ca 3-6 dagen staan, en dan door, om uiteindelijk de laatste week bij familie in Denemarken door te brengen, als C het toestaat natuurlijk...

Er zijn allerlei kleine tafeltjes, stoeltjes en beddegoed/matrassen te koop, maar of alles in de koffers past betwijfel ik ten zeerste, en dan komt een aanhangertje wel van pas. Op de BMW heb ik alle koffers, top en zij, en de misses heeft 2 zijkoffers. Je kan natuurlijk ook op de buddy seat een en ander opsnoeren, maar of dat aan te raden is... We hinkelen een beetje op 2 gedachten. We houden van de vrijheid om met een tent te gaan staan waar en wanneer we maar willen. B&B is ook prima, maar we willen wel graag een dag of 2~3 relaxen na een dag rijden, en dan komt een tent weer beter in zicht, lekker zelf je eigen ding doen.

Zit je met een trekhaak monteren nog met regels? Doe je dat gewoon EFFE zelf, of moet je daarvoor naar bijv. een KwikFit of garage/dealer?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Voor de meeste motoren is er geen standaard kant en klare oplossing. Wel voor bijvoorbeeld goldwings. De meeste motorzaken kunnen je dan ook vaak al niet helpen. Wij maken vaker trekhaken (en vele andere zaken ;) ) aangezien wij een volledige metaal werkplaats in de motorzaak hebben.
Equator schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:01:
Vandaag de R1150 getrakteerd op nieuwe Brisk bougies. KFR bijna weg en starten zonder “choke”.

Ik vond het langzame rijden niet fijn met de kfr, maar dit is echt veel beter. :)

Mezelf verwend met een nek colletje, in de ochtend is het weer fris aan het worden.
Ben benieuwd of het effect hetzelfde zou zijn met nieuwe reguliere bougies. Want als de afstelling/synchrosatie niet in orde is zijn de nieuwe bougies maar een tijdelijke oplossing

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 03-09-2020 22:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• dirkhimself
noes schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:47:
Welkom @dirkhimself ! Ik had je ook al ontmoet op M-F, hoe is het nou afgelopen met het verlagen van de RT?
It's a small world...!

Ik ga de vering niet verlagen, veel te duur, want dan moet er weer een origineel set zadels op, en dan kom ik al snel aan zo'n 450 voor de vering voor en achter, en pak 'm beet 200-250 voor de (2e hands) zadels, dan heb je 't al snel over 650-700 euri alles bij elkaar. Het verlaagde zadel wat er nu op zit kan dan evt wel verkocht worden, maar daar reken ik niet op al te veel respons.

Voorlopig laat ik het even zo, maar als er wat gaat gebeuren dan wordt het de voetsteun verlaging, dan ben ik tegen de 150-180 euro o.i.d. klaar, en kan ik 't gewoon zelf doen.

Ben er alleen nog niet helemaal uit welke ik het beste kan monteren, qua gemak, comfort en pegels.....

• dirkhimself
ollie1965 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:30:
[...]

Ik hoop dat je niet te snel wilt rijden met die aanhanger.
Overigens zie ik net dat het op de rijksweg in DK wel verhoogd is met 10 km/h

http://www.tourmaster.nl/...ort-overzicht-heel-europa
Thanks, ik had ergens ook zo'n overzicht gezien, maar was 't alweer kwijtgeraakt. Tja, snelheid is ook een dingetje, we mogen graag doortuffen, en zeker op de Duitse Autobahn kan je dan wat tijd betreft grote sprongen maken.

Echt relaxed rijden lijkt me in mijn / ons geval wel een opgaaf. Je zelf continue beheersen met een aanhanger.....? Gaat snel vervelen denk ik, en lijkt me eerlijk gezegd wel wat van de fun uit de vakantie te halen ook...

• dirkhimself
harley schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:43:
Voor de meeste motoren is er geen standaard kant en klare oplossing. Wel voor bijvoorbeeld goldwings. De meeste motorzaken kunnen je dan ook vaak al niet helpen. Wij maken vaker trekhaken (en vele andere zaken ;) ) aangezien wij een volledige metaal werkplaats in de motorzaak hebben.
Interessant. Ooit wel eens iets gemaakt voor een BMW R1200RT (2008)? En, kan je evt een schatting geven van de kosten voor zoiets? Mag ook PM hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

dirkhimself schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:53:
[...]

Thanks, ik had ergens ook zo'n overzicht gezien, maar was 't alweer kwijtgeraakt. Tja, snelheid is ook een dingetje, we mogen graag doortuffen, en zeker op de Duitse Autobahn kan je dan wat tijd betreft grote sprongen maken.
Zolang je maar zo'n 1 wiel aahangertje hebt kun je nog aardig tuffen

YouTube: KIP MOTO - SherpaX - DUAL SPORT Motorcycle TRAILER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
JBplap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:17:
[...]

Zolang je maar zo'n 1 wiel aahangertje hebt kun je nog aardig tuffen

YouTube: KIP MOTO - SherpaX - DUAL SPORT Motorcycle TRAILER
Zijn die niet ook gewoon gebonden aan de aanhanger regels???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

harley schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:43:

[...]

Ben benieuwd of het effect hetzelfde zou zijn met nieuwe reguliere bougies. Want als de afstelling/synchrosatie niet in orde is zijn de nieuwe bougies maar een tijdelijke oplossing
We gaan het zien. :) De synchronisatie is 4000km geleden nog uitgevoerd. Maar ik heb op verschillende fora gelezen dat deze specifieke bougies (de DOR14LGS) veel verschil zouden maken. En dat vond ik de moeite waard om uit te proberen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Vandaag wederom rond 14:00 richting Kampen vanaf Den helder.
Ben benieuwd op wat voor een verbruik ik uitkom met de Deauville 700.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYgCLdGvmZnwS8OdTZLqRsWkl_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyQNtXzi9ToBaEoKv2sE60KT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
dirkhimself schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:53:
[...]

Echt relaxed rijden lijkt me in mijn / ons geval wel een opgaaf. Je zelf continue beheersen met een aanhanger.....? Gaat snel vervelen denk ik, en lijkt me eerlijk gezegd wel wat van de fun uit de vakantie te halen ook...
Over het algemeen worden die regels niet zo strak gehandhaafd als dat ze op die pagina vermeld staan. Met 60 over de autobahn tuffen vereist enige lef als de rest je met 160 voorbij blaast ;)
Rijd zelf meestal tussen de 90 en 110 en nog nooit aangehouden, op of aanmerkingen ( over de snelheid dan ;) ) of een bekeuring gehad.
In belgië is het bijvoorbeeld niet eens toegestaan, maar ben dit jaar toch echt dwars door belgië gereden naar frankrijk.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:18
Rijden er morgen nog mensen mee met de MolenMotorRit vanuit Ermelo? Zat te denken om in ieder geval 's middags even motoren te gaan kijken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Lijkt me leuk die Molenrit, ritje langs molens staat sowieso op het todo lijstje, maar het weer lijkt niet mee te zitten en € 25 vind ik ook wat overdreven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Is het alweer vakantie in de randstad? Vanmorgen tientallen motoren gezien die op de A2 naar het zuiden reden, allemaal op weg naar de Eifel of verder? Zoveel motoren hier nog nooit gezien in zo'n korte tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@botoo het geld wat ze vragen is (zonder voorinschrijving) inderdaad wel hoog... Voor 15 euro is t nog een keer leuk want het is inclusief lunch. Moet zeggen dat de organisatie van de auto-tegenhanger wel erg goed is met uitstekende lunch en mooie routes, zit te twijfelen om nog snel een voorinschrijving te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02
@mkrmr Veel motorclubs houden hun "eindeseizoensweekend" tijdens het eerste weekend van september. Alsof het seizoen niet langer duurt dan dat. :P Daarbij, wij vinden het te kort op de zomervakantie, en doen dit dan ook later in het jaar.

@NLDViane @botoo Zelfs voor een goed doel vind ik 25 euro stevig aan de prijs. Maar los daarvan; ik lees dat de rit 300-350 km zal zijn. Zullen er niet veel mensen zijn die daar op afhaken?
Dat ga ik dus niet doen. Niet dat ik vies ben van die kilometers, integendeel, maar er komt ook nog eens een dikke 2uur met name snelweg bij, zowel heen als terug... En dat voor een rit op nederlandse wegen... Ik pas. :o
In diezelfde rijtijd ben ik vorige week grotendeels binnendoor naar het Schwarzwald gereden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@DrivinUCrazy ben ik volledig met je eens, vandaar dat ik ook de voorinschrijvings-prijs er bij vermeld (en dat is echt wel kort dag nu). Wat betreft de afstand: kijk eens hoe druk de Motary bezocht wordt. 500+ deelnemers bij de 2019-editie op een route van ongeveer 400km vind ik goed bezocht! Vanuit jouw standplaats snap ik de overwegingen natuurlijk, dan zou ik ook liever de Eifel in gaan dan de Veluwe op :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:07:
Vandaag wederom rond 14:00 richting Kampen vanaf Den helder.
Ben benieuwd op wat voor een verbruik ik uitkom met de Deauville 700.

[Afbeelding]
Vergeet je ook niet je smiles per gallon? :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Wel fijn dat er een lunch bij zit maar met het huidige Covid-19 blijf ik uit de buurt van dergelijke 'opstoppingen'. Ik kan niet beinvloeden dat anderen toch op je lip gaan zitten dus doe ik niet aan grootschalige lunches e.d. mee, met een heel klein groepje wel. Noem mij maar overdreven voorzichtig of zonderling.

Met een rit van 300+ km verwacht ik niet veel tijd/ruimte om de molens echt te bekijken en de onvermijdelijk foto'tjes te maken. Ik zoek zelf wel een keer een molenroute uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLDViane
@Vrijdag geen schoonheden vandaag?

Hier: rijtest van een schoonheid op twee wielen! <3 https://motorfreaks.nl/ar...e-flow/40756/artikel.html
Afbeeldingslocatie: https://motorfreaks.nl/afbeelding-groot/169697/0/0/MV_Agusta_MY20_Superveloce_800_39.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door NLDViane op 04-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
_Apache_ schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:31:
[...]

Vergeet je ook niet je smiles per gallon? :)
Absoluut 💯% waar....…..
.........was trouwens 1ltr ( Euro98 ) op 18,5km.

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-09-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:55:
[...]
Ja klopt, ik heb een aanhanger achter de goldwing, maar dat is wel met zijspan.
En dan noemen ze die van mij een wegversperring... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

btw vertrek ik met mijn meisje naar Italië. Aangezien we zoveel mogelijk tijd daar willen besteden, heb ik er deze keer voor gekozen om de eerste dag maar aan snelwegblazen te doen. Kijken of we Lyon halen de eerste dag, of zoveel mogelijk in die richting. Daarna richting de Alpen over de binnenwegen en zo naar San Remo. Plan is om de Ligurische kust af te zakken, hier en daar wat langer te blijven (Cinque Terre bv), daarna Toscan door te sjeezen en als we tijd/zijn hebben, nog even de Amalfikust onveilig maken. Volgens mij hebben we dan wel weer genoeg zon, zee en heerlijke bochtige wegen gehad.

Ik ga het allemaal met de Kurviger Pro app doen, dus kijken of ik daarmee beter uit de voeten kan als met die Garmin.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkhimself
NLDViane schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:46:
@Vrijdag geen schoonheden vandaag?

Hier: rijtest van een schoonheid op twee wielen! <3 https://motorfreaks.nl/ar...e-flow/40756/artikel.html
[Afbeelding]

d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door dirkhimself op 04-09-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:12:
btw vertrek ik met mijn meisje naar Italië. Aangezien we zoveel mogelijk tijd daar willen besteden, heb ik er deze keer voor gekozen om de eerste dag maar aan snelwegblazen te doen. Kijken of we Lyon halen de eerste dag, of zoveel mogelijk in die richting. Daarna richting de Alpen over de binnenwegen en zo naar San Remo. Plan is om de Ligurische kust af te zakken, hier en daar wat langer te blijven (Cinque Terre bv), daarna Toscan door te sjeezen en als we tijd/zijn hebben, nog even de Amalfikust onveilig maken. Volgens mij hebben we dan wel weer genoeg zon, zee en heerlijke bochtige wegen gehad.

Ik ga het allemaal met de Kurviger Pro app doen, dus kijken of ik daarmee beter uit de voeten kan als met die Garmin.
Ik zou een tussenstop doen in Oostenrijk, is toch al genoeg kilometers zo de eerste dag. Hebben wij toen ook gedaan toen we naar het Garda meer gingen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:11:
[...]

Ik zou een tussenstop doen in Oostenrijk, is toch al genoeg kilometers zo de eerste dag. Hebben wij toen ook gedaan toen we naar het Garda meer gingen. :)
Je wist ook al dat Lyon tegenwoordig in Frankrijk ligt en dat ze op die manier waarschijnlijk via de Fréjus Tunnel Italië binnen gaan rijden? >:)

@mphilipp Als je tijd hebt: De Colle de Fréjus is "boven-langs" érg mooi!!!

Overnachting tussen Dyon en Lyon (Toule?) en dan de tweede dag heerlijk over de RN wegen naar Italië / Turijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 04-09-2020 19:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Bij Lyon even zwaaien naar de ANWB :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:41:
Bij Lyon even zwaaien naar de ANWB :P
Dan is 'ie al té-ver door gereden over de Route du Soleil >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 04-09-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:11:
[...]
Ja, als je naar het Gardameer gaat is dat een leuke tussenstop. Maar we gaan naar San Remo (om te beginnen). Dat ligt zeg maar naast Monaco... Dus Lyon, en van daaruit richting Grenoble, een beetje Alpen meepakken en dan naar beneden, de grens over en naar San Remo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:21:
[...]
@mphilipp Als je tijd hebt: De Colle de Fréjus is "boven-langs" érg mooi!!!
Die zou ik zomaar kunnen doen. Ik wil nl vanuit Lyon de richting van Grenoble gaan en dan de bergen in en de Col du Galibier staat op het lijstje. Had ik ooit met de GSA willen doen, dan kan ik ook dat laatste stuk doen, maar helaas... Maar zo te zien kan ik van daaruit ook naar die Frejus knarren en dan zo'n beetje naar beneden afzakken. Dan was ongeveer het plan.

Eigenlijk is het enige dat vaststaat dat we zondag zo ver mogelijk proberen te komen richting Lyon over het asfalt. Ik had een beetje leuke route bedacht, wel snelweg, maar dan door Luxemburg enzo. Maar dat gaat toch weer zomaar 2-3u extra duren. Dus toch maar de snelste route. Hoe eerder we die eerste 1000km erop hebben zitten, hoe eerder de fun kan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:11:
[...]

Die zou ik zomaar kunnen doen. Ik wil nl vanuit Lyon de richting van Grenoble gaan en dan de bergen in en de Col du Galibier staat op het lijstje. Had ik ooit met de GSA willen doen, dan kan ik ook dat laatste stuk doen, maar helaas... Maar zo te zien kan ik van daaruit ook naar die Frejus knarren en dan zo'n beetje naar beneden afzakken. Dan was ongeveer het plan.

Eigenlijk is het enige dat vaststaat dat we zondag zo ver mogelijk proberen te komen richting Lyon over het asfalt. Ik had een beetje leuke route bedacht, wel snelweg, maar dan door Luxemburg enzo. Maar dat gaat toch weer zomaar 2-3u extra duren. Dus toch maar de snelste route. Hoe eerder we die eerste 1000km erop hebben zitten, hoe eerder de fun kan beginnen.
Als je Luxemburg persé aan wilt gaan 'tikken'..... In BE nét voorbij Luik (±50Km.) de N4 op steken naar Martelange en daar even goedkoop gaan tanken én lekker in 't dorpje wat rondwandelen / eten :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Will_M schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:22:
[...]

Als je Luxemburg persé aan wilt gaan 'tikken'..... In BE nét voorbij Luik (±50Km.) de N4 op steken naar Martelange en daar even goedkoop gaan tanken én lekker in 't dorpje wat rondwandelen / eten :*)
Dat was "vroegah" op de hoofdroute door de Belgische Ardennen, en atlijd een vaste pitstop voor goedkope benzine, drank en sigaretten. De grens tussen Lux en Be loopt over het trottoir, tankstations (15+) liggen allemaal net in Lux, te zien aan de prijzen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9lhg2ERiRnJ3izQo-CFD38X8CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wljb7Ar5M0JOuelf11dO7Ni7.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 23:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Aangezien ik met mijn huidige motor uiteraard een keer op vakantie wil, kamperen of hotel / huisje, moeten mijn bagage tassen er natuurlijk wel op kunnen worden geplaatst.

Afgelopen week bezig geweest om een carrier plate te maken voor achterop mijn motor. Zoiets hebben ze ook van KTM zelf maar die kost al gauw 100 eurotjes. Daarvan kan ik het natuurlijk ook zelf maken.

Dus even in fusion360 een modelletje gemaakt en als tekening uitgeprint zodat ik een proefversie op 1mm alu kon maken.
Zal uiteindelijk van 3mm traanplaat alu worden gemaakt. Moet sterk genoeg zijn, volgens een simulatie van fusion360 zal het aluminium bij de bevestigingspunten een paar tienden mm 'buigen'. Traanplaat omdat dat hopelijk extra grip geeft zonder de tas te beschadigen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BSoXlium.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fWbpAqTm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dUCUv03m.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OYgWzJEm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pbf9gdjm.jpg?1Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/owT9a28m.jpg

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

thijsco19 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:03:
Aangezien ik met mijn huidige motor uiteraard een keer op vakantie wil, kamperen of hotel / huisje, moeten mijn bagage tassen er natuurlijk wel op kunnen worden geplaatst.

Afgelopen week bezig geweest om een carrier plate te maken voor achterop mijn motor. Zoiets hebben ze ook van KTM zelf maar die kost al gauw 100 eurotjes. Daarvan kan ik het natuurlijk ook zelf maken.

Dus even in fusion360 een modelletje gemaakt en als tekening uitgeprint zodat ik een proefversie op 1mm alu kon maken.
Zal uiteindelijk van 3mm traanplaat alu worden gemaakt. Moet sterk genoeg zijn, volgens een simulatie van fusion360 zal het aluminium bij de bevestigingspunten een paar tienden mm 'buigen'. Traanplaat omdat dat hopelijk extra grip geeft zonder de tas te beschadigen.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Uit nieuwschierigheid: hoeveel force heb je gesimuleerd?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@tdw 75N. Zie alleen dat ik het niet per entity had ingesteld, dus het was 75N per zijde. Dat is dus per punt 37,5N.

Zojuist even anders ingesteld, nu is het per punt 75N. (dus voor een totaal van 150N per zijde)
Afwijking is nu 0.37 mm. Als nog acceptabel.

Overigens doe ik dit puur hobbymatig en weet ik niet of ik alles goed heb ingesteld.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zo, eindelijk ook navigatie op de motor :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/djzsbbDTy9gU9Fk9WVzdyUeU.jpg

Ouwe Galaxy S3, omgekat naar Android 9 (LineageOS 16), op een stuurpen mount + houder van Ultimate Addons.
USB stroom aansluitinkje op t stuur gebouwd, een ekte Aliexpress special, evenals t korte kabeltje met haakse stekkers :P
Mornystar M6 Plus bluetooth kitje aan mn helm. Lekker navigeren :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THkOQNGdegui10hsPMbHkxBAB70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvwaNLEjXfNsiDHlGF1Ybqs6.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe achterkanten setup :)

In actie:

YouTube: Motor Guzzi V7 with Rizoma iride
Bij interesse kan ik ook wat build foto's plaatsen :)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2020 23:05 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice, dat is een feature van fusion360 waar ik nog niet mee gespeeld heb..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ToolkiT schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:02:
[...]

Nice, dat is een feature van fusion360 waar ik nog niet mee gespeeld heb..
Ik heb ook maar één keer eerder met de simulation functie in F360 gewerkt dat was toen een thermal simulation.
Maar met de learning panel, de tutorials en de help pagina's moet je aardig ver komen.
Of je echt uitgebreide simulaties kan uitvoeren weet ik niet maar voor dit soort werk is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Van de week de nieuwe handvatten gemonteerd: die moesten getest worden.
Ze worden zeker niet zo warm als de oxfords. Als het kouder wordt moet ik dat nog aankijken.
Ze zijn wel voelbaar ietsje dunner. En de bediening aan de linkerkant zit me niet in de weg, iets waar ik wel eerst bang voor was.

Belangrijk: ik heb het aangesloten op een geschakelde 12v na het opnieuw starten schakelen ze niet opnieuw in. Ik vind dat gewenst gedrag, anderen zullen het daar niet mee eens zijn. Bij een knopdruk gaan ze dan wel direct weer in dezelfde stand. :)

Omdat ik het grondig moest testen, en er zat nog wat profiel op de band, vandaag maar eens een rondje tot Bohan gedaan. Dat is de Franse grens. :+
Alleen heb ik me dat te laat laten invallen vanmorgen, dus als je rond 10:45 de grens bij Maastricht pas over gaat dan moet je op een gegeven moment wel de route afbreken. Dus toen via Namur, Luik, Maastricht maar weer de snelweg terug.

Nu, 550km later, zitten vrijwel alle slijtblokjes gelijk met het loopvlak, ook die aan de zijkanten. Deze band heb ik echt optimaal benut. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ToolkiT schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:00:
[Afbeelding]

Nieuwe achterkanten setup :)

In actie:

YouTube: Motor Guzzi V7 with Rizoma iride
Bij interesse kan ik ook wat build foto's plaatsen :)
Je hebt Gucci verkeerd gespeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou eerder naar spanningen in het materiaal kijken dan naar doorbuigen, ergens een gekke piekspanning zorgt voor scheuren en doorbuiging is niet “te vertrouwen” omdat dit linear gemodelleerd is waarbij staal zich niet linear gedraagt bij grotere verplaatsingen (spanningen)

Edit: ik ga komende week trouwens lekker de Eifel in. Voor het eerst😁

[ Voor 2% gewijzigd door Paul.H op 06-09-2020 21:19 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Paul.H schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:18:
[...]

Ik zou eerder naar spanningen in het materiaal kijken dan naar doorbuigen, ergens een gekke piekspanning zorgt voor scheuren en doorbuiging is niet “te vertrouwen” omdat dit linear gemodelleerd is waarbij staal zich niet linear gedraagt bij grotere verplaatsingen (spanningen)

Met het ontwerpen heb ik al grotendeels rekening gehouden met plaatsen waar er spanningen kunnen worden op gebouwd.
Met de simulatie kan je ook verschillende resultaten bekijken, niet alleen 'displacement' maar bijvoorbeeld ook 'stress'. Eigenlijk zie ik nergens gekke dingen. Tevens kan ik het ontwerp op kritieke punten nog wat verstevigen.
Maar zoals ik al zei, ik heb niet geleerd voor dit soort dingen dus kan prima dat ik wat over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

Waarheen precies, en voor hoe lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

[...]
Als je een grijze FJR1300 bepakt tegen komt oOo *O*

Edit:
Waarschijnlijke route, Ardennen, Eifel, Vulkaan Eifel, Vogezen en dan zo veel mogelijk alpenpassen......
Als het weer tenminste mee wil werken en er niet weer landen oranje verkleuren.
Frankrijk, Spanje en mogelijk Portugal was eerst mijn keuze, dus als er nog iemand op vakantie wil naar die plaatsen dan moet ie wel sneller vertrekken dan mij :+

[ Voor 42% gewijzigd door ollie1965 op 06-09-2020 23:58 ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
De vakantie zit er alweer op, en ik heb nog nooit zo'n rare vakantie gehad, maar wil er toch een kort verslagje over delen. Oorspronkelijk was het doel om naar Macedonië te rijden, maar met de huidige maatregelen werd dat wat lastig. Vervolgens gekeken om naar Portugal te rijden maar omdat Spanje steeds meer code oranje werd ook maar niet gedaan. Mijn vriendin wilde graag naar Zwitserland dus de koers daarop gezet. Door verschillende zaken die thuis speelden totaal niks kunnen voorbereiden en overhaast de koffers ingepakt. Je raad het al, er werd teveel spul meegenomen. Het was vooral lastig omdat ik inmiddels wel weet hoeveel er in de koffers van de Pan European gaan, dan vallen de koffers van de Tiger toch wel zwaar tegen. Maar goed, spullen snel ingepakt en zoals altijd het eerste uur snelweg gepakt. We waren erg laat vertrokken ongeveer rond 14.30 dus veel tijd hadden we deze dag niet meer.

Even ergens gestopt in België om een hotel te boeken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYzu3E0gE87v7u8cIlobP9nQryc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woBlVN4AQMPPUnre5LPuFaDN.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat het hotel geboekt was binnendoor naar Luxemburg-stad gereden. Onderweg bij het bekende tankstation getankt in Luxemburg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltfdE9fLvBXtxxgoeXftVc8GPao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChrQQohk3jIR26QiC8v9HrMT.jpg?f=fotoalbum_large

Vanuit Luxemburg-stad was het doel: Zwarte woud. Dus lekker gereden over de slinger weggetjes en uiteraard een aantal keren door Frankrijk gereden. Bij een meertje in Ludwigswinkel gestopt om even de benen te strekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVzPr4WqEhWCLJwLFM3iQrCXVgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVqcRvg8Mplq56NwcexXDr74.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxR4DFIgZGYrBlYvJHgrFFys-c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DtB61ukeiSbGsu6QwqtoDAB.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk weer in Frankrijk uitgekomen, dit keer in Lembach. Het was daar lekker warm er waren een aantal bankjes. Vanuit het zonnetje besloten waar we naar toe zouden rijden en dus een hotel zouden boeken. Het werd Baden-baden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPiNMBk_JIXnMtD6V40aPGtvGGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeR9LUDkhuanrYMHnwfCMxSv.jpg?f=fotoalbum_large

In Baden-baden nog een Pizza gegeten waar men duidelijk liever cash geld had. Als ik wilde pinnen moest ik namelijk mijn gegevens achterlaten maar bij contant geld niet. Vreemd allemaal, maar ik wilde pinnen dus dan noteer maar mijn nep-gegevens zie ik aan je geef. Vervolgens nog naar een Pub gegaan waar duidelijk ook niet alles klopte. We mochten namelijk niet bij het tafeltje zitten waar we zaten (terwijl het terras leeg was), een kwartier later werd duidelijk waarom. De eigenaar moest daar namelijk een dealtje doen wat dus overduidelijk allemaal was. Snel dus maar weer terug naar het hotel, wat een rare ondernemers daar!

Op de derde dag werden we wakker van de regen, het kwam met bakken uit de lucht! Het zou echter 2 uur later droog moeten zijn. De planning was om naar Zwitserland te rijden maar het weer was daar de komende dagen enorm slecht. Richting het oosten zou het beter zijn. Het doel was eerst München, dus na een ontbijtje op het balkon van de hotelkamer gegeten te hebben de koers naar het Oosten gezet. De wegen waren prachtig, maar kletsnat en spekglad en reed dus alles behalve relaxed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQAWDewtEdfu0f8_O-a36DRH3Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceOazdNyocV8sPDpPjQ0M9hs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9av_h95T0ZOr-5ciiTevV5dQww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzJHuG3uCInHexfyWHXOFEND.jpg?f=fotoalbum_large

Het uitzicht was echter prachtig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cma1v1cFlILzJjHF4y__JIAT0u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25TJtkUAT349mrkvIJOre745.jpg?f=fotoalbum_large

Na een uur ongeveer rijden kwamen we in een enorme onweersbui terecht. Pas na 20 minuten rijden eindelijk een viaduct gevonden waar we veilig en droog onze regenpakken konden aantrekken. Het ging steeds harder en harder regenen en begon ook echt te onweren. We waren bij Stuttgart en mijn vriendin vond het te eng met onweer en straten die volledig blank stonden. Dus maar snel de stad ingereden en in een parkeer garage op ons gemak een hotel geboekt. Gelukkig was het hotel dichtbij, want het rijden was bizar, het water stond zo hoog dat mijn voeten nat werden.

Eenmaal in het hotel was mijn vriendin er helemaal klaar mee, door de regenpakken was het water juist naar binnen gelopen en de spullen waren helemaal doorweekt. Omdat de voorspelling de komende dagen in de buurt zo bleven en we nog steeds geen vakantie gevoel hadden besloten om maar naar huis te rijden.

De laatste dag dus binnendoor vanuit Stuttgart naar huis gereden. Zoals ik in het begin al typte, nog nooit zo'n rare vakantie gehad en blij dat ik naar huis toe kon.

[ Voor 8% gewijzigd door Thoit op 07-09-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18:18
Oei, da's een minder mooi verhaal, @Thoit. Hopen dat je vriendin nu niet de moed in de (natte) schoenen gezonken is om nog een keer een motorvakantie te houden.

Mooie foto's trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:20:
Oei, da's een minder mooi verhaal, @Thoit. Hopen dat je vriendin nu niet de moed in de (natte) schoenen gezonken is om nog een keer een motorvakantie te houden.

Mooie foto's trouwens. :)
Nee, gelukkig niet. We zijn bij thuiskomst nog 2x naar de Eifel gegaan. Beide momenten had ze zelf voorgesteld. Het waren gewoon een aantal zaken die ervoor zorgden dat we niet in vakantie stemming kwamen. Als je dan vooruitzicht op alleen maar regen hebt, dan is de fun er imo ook wel vanaf ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is wel een domper inderdaad. :|

Zelf ook eens gehad, met een vriend zouden we met ons tweeën naar Süd-Tirol rijden (met caravan) om ons daar flink moe te maken met bergwandelingen. Hadden we het jaar ervoor ook gedaan, en was prima bevallen.
De heenreis regen gehad, een nacht daar regen gehad, de dag erna: heel veel regen. En de weersvoorspellingen werden slechter en slechter. Andere interessante regio's hadden óók geen goed weer... Dus 2 dagen heen, 2 dagen terug, en we stonden weer thuis.
Allebei not amused natuurlijk, maar dat is nog niets vergeleken met doorweekt op de motor zitten en je spullen nat hebben. :/

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

KRAI.7

Bwoah...

Zeer goed nieuws!

Een tijdje geleden schreef ik in dit topic dat ik begonnen was met motorrijlessen, maar dat ik op de gezondheidsverklaring heb aangegeven dat de diagnose ADD bij mij is gesteld (heb alleen geen klachten meer en slik ook geen medicatie meer).

Vervolgens kwamen er een aantal berichten die zeiden dat ik dat beter niet had kunnen invullen omdat dat nogal een flinke rompslomp met zich mee kan brengen.

Goed nieuws: vorige week had ik de keuring van de onafhankelijke psychiater. Deze gaf als advies aan het CBR al aan dat ik een ‘normaal’ rijbewijs kon krijgen (dus geen beperkte termijn). Wel gaf hij bij mij aan dat ik waarschijnlijk nog een rijtest kon verwachten.

Vandaag kreeg ik een bericht van het CBR met het definitieve besluit: ik ben rijgeschikt verklaard voor een onbeperkte termijn en hoef ook geen rijtest te doen!

Ben er superblij mee en ben ook heel blij dat alle extra acties niet veel tijd in beslag hebben genomen. Na alle horrorverhalen die ik op internet heb gelezen valt het me alles mee. :)

Ik heb nog nagedacht destijds om mijn gezondheidsverklaring te wijzigen maar m’n geweten kon dat niet aan. :p Dus als ik straks m’n motorrijbewijs heb zit ik in ieder geval op m’n gemak op de motor! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
KRAI.7 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:08:
Zeer goed nieuws!

Een tijdje geleden schreef ik in dit topic dat ik begonnen was met motorrijlessen, maar dat ik op de gezondheidsverklaring heb aangegeven dat de diagnose ADD bij mij is gesteld (heb alleen geen klachten meer en slik ook geen medicatie meer).

Vervolgens kwamen er een aantal berichten die zeiden dat ik dat beter niet had kunnen invullen omdat dat nogal een flinke rompslomp met zich mee kan brengen.

Goed nieuws: vorige week had ik de keuring van de onafhankelijke psychiater. Deze gaf als advies aan het CBR al aan dat ik een ‘normaal’ rijbewijs kon krijgen (dus geen beperkte termijn). Wel gaf hij bij mij aan dat ik waarschijnlijk nog een rijtest kon verwachten.

Vandaag kreeg ik een bericht van het CBR met het definitieve besluit: ik ben rijgeschikt verklaard voor een onbeperkte termijn en hoef ook geen rijtest te doen!

Ben er superblij mee en ben ook heel blij dat alle extra acties niet veel tijd in beslag hebben genomen. Na alle horrorverhalen die ik op internet heb gelezen valt het me alles mee. :)

Ik heb nog nagedacht destijds om mijn gezondheidsverklaring te wijzigen maar m’n geweten kon dat niet aan. :p Dus als ik straks m’n motorrijbewijs heb zit ik in ieder geval op m’n gemak op de motor! :D
Ik zat dus met hetzelfde ten tijden van het invullen van mijn gezondheidsverklaring. Toen heb ik voor de zekerheid even met de huisarts gebeld, en die gaf mij gelukkig aan, dat er alleen een indicatie in mijn dossier stond, en geen diagnose. Daardor mog ik gelukkig nee bij de vraag invullen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:48

fdees

Trust me I'm an Engineer

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Zal ik als engineer eens commentaar geven >:) . Er zijn bepaalde zaken die me opvallen qua ontwerp en het simuleren. De eerste is hoe de zettingen zijn gedaan bij 1, hier zit een dubbele verzetting in, is niet nodig en mag gewoon in 1x doorlopen, zoals mijn geweldige paintskills laten zien. Als het gereed is ziet het er een stuk beter uit. Daarnaast ook steviger, hoeken ook met afrondingen zullen altijd resulteren in hogere spanningen

2. zou ik net wat dikker maken, want op dat punt gaat het falen mocht het misgaan.

Tevens is de richting van je krachten niet goed. deze gaan wel naar boven, maar je trekt het in verhouding veel meer naar elkaar toe. Je straps gaan wel over de tas heen onder een redelijke hoek van 45°, maar je trekt ze voornamelijk naar elkaar toe. Daarnaast kan ik weinig zeggen hoe goed het is ivm ik niet zie hoe het vast zit. heb je de hele bodem vast gezet of alleen de bouten gaten met een cirkel erom voor de ringen.

Een ander risicio waarmee je zit is niet direct die strap aanhalen met 7,5 kg per zijde. maar hoe vaak je dit gaat doen, dit is een eenmalig statisch belasting en geen vermoeiing met trillingen en daarop gaat het kapot op lange termijn.

Let er ook op welke traanplaat je besteld, want je hebt er ook die juist scherp zijn en je tas zullen snijden. Persoonlijk denk ik dat een vlakke plaat met een tankband strips erop je mogelijk meer grip kan halen.

Zaagmodus off

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPdhW3G.png

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Kijk, mooi commentaar. Kan ik zeker wat mee!

Overigens ben ik wel actief in de metaal sector dus het is ook weer niet helemaal onbekend :P.

Kom er zojuist achter dat er iets mis is gegaan bij het aanwijzen van de materiaal soort... Blijkbaar stond deze nog op staal.
Zojuist een simulatie gedaan waarbij het materiaal wel aluminium is. Resultaat is op diezelfde punten een displacement van 1.1 mm. Iets meer maar eigenlijk ook wel te verwachten.
fdees schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:26:
[...]

Zal ik als engineer eens commentaar geven >:) . Er zijn bepaalde zaken die me opvallen qua ontwerp en het simuleren. De eerste is hoe de zettingen zijn gedaan bij 1, hier zit een dubbele verzetting in, is niet nodig en mag gewoon in 1x doorlopen, zoals mijn geweldige paintskills laten zien. Als het gereed is ziet het er een stuk beter uit. Daarnaast ook steviger, hoeken ook met afrondingen zullen altijd resulteren in hogere spanningen

2. zou ik net wat dikker maken, want op dat punt gaat het falen mocht het misgaan.
Ik zie trouwens dat de screenshot mijn ontwerp niet volledig goed laat zien.
Hier een flat pattern.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uXMuyAjm.png
Hierbij zie je ook dat er een enkele buiglijn is. Tevens ook op de uiteindes een radius voor de overgang naar de schuine zijde zodat daar minimaal stress kan opbouwen.

Voor je 2e punt. Hier kan ik inderdaad makkelijk nog materiaal toevoegen. Het is nu rondom dat gat 5mm breed. Kan makkelijk 6 of zelf 7 worden
Tevens is de richting van je krachten niet goed. deze gaan wel naar boven, maar je trekt het in verhouding veel meer naar elkaar toe. Je straps gaan wel over de tas heen onder een redelijke hoek van 45°, maar je trekt ze voornamelijk naar elkaar toe. Daarnaast kan ik weinig zeggen hoe goed het is ivm ik niet zie hoe het vast zit. heb je de hele bodem vast gezet of alleen de bouten gaten met een cirkel erom voor de ringen.
Als je naar het volgende plaatje kijkt, hier heb ik dan de roltas erop getekend, komen de straps redelijk van bovenaf. (kleine 'cirkel' is 30 liter tas, grote is 50 liter tas)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SnMp5TRm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fIJCMeKm.png
Daarnaast nog de 4 punten die ik gebruik als vaste punten. Dus eigenlijk de 4 vlakken die daadwerkelijk op de bevestigingsplaat komen te zitten.
Een ander risicio waarmee je zit is niet direct die strap aanhalen met 7,5 kg per zijde. maar hoe vaak je dit gaat doen, dit is een eenmalig statisch belasting en geen vermoeiing met trillingen en daarop gaat het kapot op lange termijn.

Let er ook op welke traanplaat je besteld, want je hebt er ook die juist scherp zijn en je tas zullen snijden. Persoonlijk denk ik dat een vlakke plaat met een tankband strips erop je mogelijk meer grip kan halen.

Zaagmodus off

[Afbeelding]
Ja dat is inderdaad een erg lastig punt om rekening mee te houden. Voor zover ik zie is het wel mogelijk een vergelijkbare simulatie uit te voeren maar hier moet ik me dan eerst in verdiepen.

Betreft de traanplaat. Als ik geluk heb kan ik een 'rest' stukje van mijn werk pakken, die zou ook niet zo heel scherp moeten zijn. Anders inderdaad goed kijken met het bestellen ervan.
Anders inderdaad maar een normale plaat alu met bijv een grip strip erop. (al is dat geeneens nodig denk ik)

offtopic:
Je zegt dat je engineer bent, welk gebied / wat voor type werk doe je?
Af en toe denk ik er aan om nog een verdere opleiding te doen zoals werktuigbouwkunde waar dit soort dingen dus ook in voorkomen, vind dit soort dingen stiekem wel erg leuk :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Toch ben ik meer van de CAD methode (toolkit hanteert die ook geloof ik): Cardboard aided design.

Pak een stuk karton, snij dat op maat. Passen, meten, en dan dat namaken in het gewenste materiaal.
Zo heb ik mijn dashboardje gemaakt (van ABS), en een extra bevestigingsbeugel voor het gereedschapskoffertje van staal. Alu bleek niet bestand tegen de trillingen (joh! :+).
Allemaal die moderne technieken tegenwoordig... Wat is daar nog de charme van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:16:
Toch ben ik meer van de CAD methode (toolkit hanteert die ook geloof ik): Cardboard aided design.

Pak een stuk karton, snij dat op maat. Passen, meten, en dan dat namaken in het gewenste materiaal.
Zo heb ik mijn dashboardje gemaakt (van ABS), en een extra bevestigingsbeugel voor het gereedschapskoffertje van staal. Alu bleek niet bestand tegen de trillingen (joh! :+).
Alu bleek niet bestand tegen de trillingen?
Ik denk dat je bedoelt dat je constructie dus fout was, halve motoren zijn van aluminium zou wat zijn als jij nu ontdekt hebt dat aluminium uit elkaar schudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Voor die constructie was aluminium inderdaad fout.

Het was een aluminium stripje dat ook nog eens op twee punten was omgezet. Aluminium en buigen is al niet zo'n beste combinatie. Ik stond er niet van te kijken dat het scheurde. Dat wist ik ook al wel van tevoren, maar het was ook een testje om te kijken of het het kistje stabiel genoeg zou maken. Dat was het geval.
Daarna een kopietje uit staal gemaakt. :)

Maar ik had dan ook geen fusion er op los gelaten, gewoon een hamer... My bad. :p

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-09-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Zijn hier nog mensen die een 2016 Suzuki vstrom rijden/gereden hebben? Gaat om een Suzuki DL1000 V-strom ABS Adventure zoals er in de omschrijving staat. Dit als mogelijke vervanging voor de Street Scrambler. Ik kwam deze tegen die ziet er niet slecht uit.
Zijn er bekende problemen met deze motoren?

En wat is een goed vstrom forum? Om wat zaken uit te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Eoghlear op 07-09-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:27
Kijk effe op: https://forum.v-strom.nl/index.php

Voor de rest, kijk effe of de koppelling rammelt als ie in zijn vrij staat. Da's nog een zwak puntje (welop te lossen)

Verder zijn deze motoren aardig bullit proef. Hij ziet er in ieder geval netjes uit.
Mooie uitlaat, kijk effe of de originele er ook bij is. Zeker als je naar Duitsland wil, handig.

Zeg ik, rij nu een DL1050 8)

[ Voor 13% gewijzigd door f2ride2001 op 07-09-2020 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
ollie1965 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:55:
[...]

Als je een grijze FJR1300 bepakt tegen komt oOo *O*

Edit:
Waarschijnlijke route, Ardennen, Eifel, Vulkaan Eifel, Vogezen en dan zo veel mogelijk alpenpassen......
Als het weer tenminste mee wil werken en er niet weer landen oranje verkleuren.
Frankrijk, Spanje en mogelijk Portugal was eerst mijn keuze, dus als er nog iemand op vakantie wil naar die plaatsen dan moet ie wel sneller vertrekken dan mij :+
Ik zal zwaaien, maar het wordt vanaf Brabant via de Ardennen naar omgeving Trier en vanaf daar via de moezel omhoog en dan nog stukje de Eifel in. Dus ben donderdag thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
f2ride2001 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:55:
Kijk effe op: https://forum.v-strom.nl/index.php

Voor de rest, kijk effe of de koppelling rammelt als ie in zijn vrij staat. Da's nog een zwak puntje (welop te lossen)

Verder zijn deze motoren aardig bullit proef. Hij ziet er in ieder geval netjes uit.
Mooie uitlaat, kijk effe of de originele er ook bij is. Zeker als je naar Duitsland wil, handig.

Zeg ik, rij nu een DL1050 8)
Bedankt voor de tip. Ga ook het forum even bekijken. Uitlaat met meerdere DB killers. Hoop ik wel (en e-keur_ want ik rijd praktisch in 10 minuten de grens over.
Ik las wel dat je ze goed onderin moest houden qua toeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:48

fdees

Trust me I'm an Engineer

thijsco19 schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:23:
Kijk, mooi commentaar. Kan ik zeker wat mee!

Overigens ben ik wel actief in de metaal sector dus het is ook weer niet helemaal onbekend :P.

Kom er zojuist achter dat er iets mis is gegaan bij het aanwijzen van de materiaal soort... Blijkbaar stond deze nog op staal.
Zojuist een simulatie gedaan waarbij het materiaal wel aluminium is. Resultaat is op diezelfde punten een displacement van 1.1 mm. Iets meer maar eigenlijk ook wel te verwachten.

[...]

Ik zie trouwens dat de screenshot mijn ontwerp niet volledig goed laat zien.
Hier een flat pattern.
[Afbeelding]
Hierbij zie je ook dat er een enkele buiglijn is. Tevens ook op de uiteindes een radius voor de overgang naar de schuine zijde zodat daar minimaal stress kan opbouwen.
Ik zie nu wat je hebt gedaan is wel netjes omdat je eigenlijk voor een mooie gezette rand wil gaan, heb je de zijkant van de plaat haaks op de zetlijn gedaan. alleen is de afstand naar de radiussen zo klein dat dit geen effect gaat hebben en je net zo door kan laten lopen. Zo zou ik het doen.
Voor je 2e punt. Hier kan ik inderdaad makkelijk nog materiaal toevoegen. Het is nu rondom dat gat 5mm breed. Kan makkelijk 6 of zelf 7 worden
Misschien ook maar 4 mm dik want 7,5 kg heb je er zo op. ook de strookjes waar de de straps aantrekken gewoon lekker stevig maken. Kost niets extra en zorgt dat je niet ergens in de bush-bush staat met een rolbag die je niet fatsoenlijk kan vastmaken. Bedenk maar eens hoe makkelijk je met een momentsleutel ergens 75 Nm op zet.
[...]

Als je naar het volgende plaatje kijkt, hier heb ik dan de roltas erop getekend, komen de straps redelijk van bovenaf. (kleine 'cirkel' is 30 liter tas, grote is 50 liter tas)
[Afbeelding][Afbeelding]
Daarnaast nog de 4 punten die ik gebruik als vaste punten. Dus eigenlijk de 4 vlakken die daadwerkelijk op de bevestigingsplaat komen te zitten.
ja dit ziet er wel redelijk fatsoenlijk uit ja. Hij zit mooi op de plaat qua punten en het onderliggende vlak kan ook bewegen
[...]

Ja dat is inderdaad een erg lastig punt om rekening mee te houden. Voor zover ik zie is het wel mogelijk een vergelijkbare simulatie uit te voeren maar hier moet ik me dan eerst in verdiepen.
Zou die beerpunt niet optrekken of je moet heel veel vrije tijd hebben. Ik kan je wel een boek als Statica of Sterkteleer aanraden. Staat heel veel in qua informatie, maar is HBO/WO-niveau en kan vrij indrukwekkend zijn als je er zelf doorheen moet.
Betreft de traanplaat. Als ik geluk heb kan ik een 'rest' stukje van mijn werk pakken, die zou ook niet zo heel scherp moeten zijn. Anders inderdaad goed kijken met het bestellen ervan.
Anders inderdaad maar een normale plaat alu met bijv een grip strip erop. (al is dat geeneens nodig denk ik)
Lekker zo laten dan, beste wat er is restjes van je werk kunnen gebruiken.
offtopic:
Je zegt dat je engineer bent, welk gebied / wat voor type werk doe je?
Af en toe denk ik er aan om nog een verdere opleiding te doen zoals werktuigbouwkunde waar dit soort dingen dus ook in voorkomen, vind dit soort dingen stiekem wel erg leuk :9 .
[offtopic]Ik werk als een Allround Engineer (HBO)bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in hydraulische aandrijftechnieken. Ons werkgebied is vanaf de industrie, offshore, windenergie, infrastructuur. Eigenlijk alles waar hydrauliek in zit vanaf een losse tandradpomp tot een powerpack in een 40ft container met 2,2 megawatt en groter als ze in het schip zelf installeren. Ook doen we mechanisme ontwerpen. We rekenen ook alles zelf door of een TU'er doet de complexe grote berekeningen. Zelf heb ik een combinatie van Mechatronica & productieontwikkeling gedaan met een minor in mechanical engineer in Denemarken. En qua werk is het voornamelijk constructief ontwerpen, maar soms ook eens een schema aanpassen of zaken nameten met onze draadloze 3D-meetarm (metronor).
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:16:

Dat je iets veel complexer en veiliger kan ontwerpen. :P . Maar nee schetsen en soms eens wat proberen met papier en een meetlint is vaak een leuk beginpunt.

Maar het belangrijkste: a fool with a tool is still a fool.

[ Voor 8% gewijzigd door fdees op 07-09-2020 22:06 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Paul.H schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:12:
[...]

Ik zal zwaaien, maar het wordt vanaf Brabant via de Ardennen naar omgeving Trier en vanaf daar via de moezel omhoog en dan nog stukje de Eifel in. Dus ben donderdag thuis ;)
Dan rij ik waarschijnlijk een stukje in je slipstream

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Gisteravond een stukje om gereden met mijn nieuwe X-ram mount. Mijn Nokia 6.1 heeft de powerknop precies op het pootje rechtsboven zitten, maar als je hem iets naar boven schuiven blijft die er goed in zitten. Vmax was 120 km/u (geen snelweg, alleen landweggetjes gereden gisteren) en geen problemen met lostrillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Rkl2E_favdoG6I1DKGp6k8h8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFCVGu7dnKwSVSPNb8JRDt5v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ghnw44Rqya8baCpxtspuG9poQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68VmJ6yr16ECqagLu3hPe2Bf.jpg?f=fotoalbum_tile

Verder heb ik Calimoto goed kunnen testen. Ik ben zeer gecharmeerd van de random-route optie: begin hier en neem een random route van X km en zoveel mogelijk bochtjes. Het was niet alleen veel bochtjes (twist score van 65), maar ook heuvel op en af (1900 m omhoog, 1700 m omlaag). En dat met een route van 100 km. Die optie ga ik dus zeker meer gebruiken, want 90% van de route kende ik niet, terwijl het toch in mijn achtertuin was. 8)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Geinige optie is dat inderdaad. Maar uiteindelijk maakt het niet zo veel uit van welke fabrikant je dat doet (Garmin, Tomtom, Kurviger, of iets anders). Het maakt uit wáár je dit doet. In Nederland heb je de bochten alleen in de bebouwde kom. Tomtom heeft daar geen weerstand tegen, dus ga je de woonwijken in. 8)7

Garmin heeft dat wel iets beter voor elkaar door een weerstand tegen bebouwde kom in te bouwen. Maar doe je het in een gebied zoals waar jij zit... Dan werkt het voor iedere fabrikant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het is de eerste keer dat ik met navigatie op de motor rijd. Voorheen enkel met een kaart in de tanktas en de weggetjes binnendoor gewoon op gevoel voor richting. Dan mis je nog wel eens een leuk weggetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:50:
Geinige optie is dat inderdaad. Maar uiteindelijk maakt het niet zo veel uit van welke fabrikant je dat doet (Garmin, Tomtom, Kurviger, of iets anders). Het maakt uit wáár je dit doet. In Nederland heb je de bochten alleen in de bebouwde kom. Tomtom heeft daar geen weerstand tegen, dus ga je de woonwijken in. 8)7

Garmin heeft dat wel iets beter voor elkaar door een weerstand tegen bebouwde kom in te bouwen. Maar doe je het in een gebied zoals waar jij zit... Dan werkt het voor iedere fabrikant. :)
Precies dit! Vooral irritant als je over een doorgaande weg rijdt en TomTom je een enorm smal weggetje in stuurt omdat daar dan nog net een bocht in zit. In theorie heeft die helemaal gelijk, maar in de praktijk is het ruk. Sowieso stuurt de TomTom mij vaak een weg in en zegt die vervolgens doodleuk: draai om 8)7 Dit is dan niet met een GPX route, maar via TomTom gezocht naar een doel met bijv. kronkelroute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik ben ook benieuwd waar die me naar toe stuurt een volgende keer als ik in Luxemburg ben. Daar denk ik toch wel heel veel weggetjes te kennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jolke schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:05:
Het is de eerste keer dat ik met navigatie op de motor rijd. Voorheen enkel met een kaart in de tanktas en de weggetjes binnendoor gewoon op gevoel voor richting. Dan mis je nog wel eens een leuk weggetje. :)
Heb je ook audio in je helm? of doe je het door steeds omlaag te kijken?
Ik moet al omlaag kijken voor de tellers, laat staan voor de telefoon. Ik ben wel blij met audio in m'n helm.

Nu nog eens een keertje kijken voor een elcheapo simmetje voor de data... moet nu nog met een wifi hotspot op m'n primaire telefoon aan zetten voor navi apps die data nodig hebben.

Iemand toevallig nog een tip wat betreft goedkope data sims? of evt heel goedkoop abbo met relatief veel data en weinig minuten, danwel een prepay met goed geprijsde data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Afgelopen vakantie wel veel mooie (en erg kleine) weggetjes gehad met de kronkelrouteoptie van de TomTom. M'n vriendin vroeg op een gegeven moment of het wel een weg was waar we op zaten :+ Maar iedere keer konden wij gewoon doorrijden en kwamen wij goed uit. Naderhand nog een paar stukken van de route nagekeken op Google Maps en dan zijn de keuzes van de TomTom toch logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

thijsco19 schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:23:
[...]
[Afbeelding][Afbeelding]
[...]
Je hebt al veel feedback gehad maar ik doe ook nog een duit in het zakje. Als je met spanbanden iets op het rek bindt zoals je hier laat zien, kan de kracht op de ogen een veelvoud worden van de 75 N die je hebt aangenomen. Je gaat de boel immers opspannen. Ik zou even opzoeken wat de typische capaciteit is van de banden die je wil gaan gebruiken. Een beetje spanband heeft zo 50 of 100 kg capaciteit. En zoals @fdees al zegt, je brengt zo veel meer kracht aan dan je zou denken. Dus de ogen zou ik zeker zwaarder uitvoeren. Ik zou liever de spanband dan het rekje als zwakste schakel hebben.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
@McKaamos, ik heb geen audio, ik vind dat ook irritant. In de auto zet ik het ook altijd uit. Omlaag kijken moet ik ook - is er een motor die de teller voor je neus heeft? - en zoals de telefoonhouder nu heb, zit die precies voor mijn kilometerteller. Gelukkig kan je in Calimoto je GPS-snelheid laten zien. Benzinemeter kan ik wel zien, als ik de houder iets naar links draai.
Al met al tevreden hierover, en ik ben blij dat ik niet de tankhouder gekocht heb - dan moet je nog verder naar beneden kijken.

@Waaj, ik had gisteren ook een paar weggetjes die net 1 auto breed zijn ja. Dat zijn de leukste. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
Thoit schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:12:
[...]

Precies dit! Vooral irritant als je over een doorgaande weg rijdt en TomTom je een enorm smal weggetje in stuurt omdat daar dan nog net een bocht in zit. In theorie heeft die helemaal gelijk, maar in de praktijk is het ruk. Sowieso stuurt de TomTom mij vaak een weg in en zegt die vervolgens doodleuk: draai om 8)7 Dit is dan niet met een GPX route, maar via TomTom gezocht naar een doel met bijv. kronkelroute.
Maar dan heb je toch weer een extra kronkel :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jolke schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:06:
@McKaamos, ik heb geen audio, ik vind dat ook irritant. In de auto zet ik het ook altijd uit. Omlaag kijken moet ik ook - is er een motor die de teller voor je neus heeft?
Honda Magna V30? Daar bij zie ik de tellers onderin m'n zicht. :)
- en zoals de telefoonhouder nu heb, zit die precies voor mijn kilometerteller. Gelukkig kan je in Calimoto je GPS-snelheid laten zien. Benzinemeter kan ik wel zien, als ik de houder iets naar links draai.
Al met al tevreden hierover, en ik ben blij dat ik niet de tankhouder gekocht heb - dan moet je nog verder naar beneden kijken.

@Waaj, ik had gisteren ook een paar weggetjes die net 1 auto breed zijn ja. Dat zijn de leukste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
Jolke schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:11:. Vmax was 120 km/u (geen snelweg, alleen landweggetjes gereden gisteren)
Hè??
Dat mag toch helemaal niet :o??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

fdees schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:03:
[...]

Zou die beerpunt niet optrekken of je moet heel veel vrije tijd hebben. Ik kan je wel een boek als Statica of Sterkteleer aanraden. Staat heel veel in qua informatie, maar is HBO/WO-niveau en kan vrij indrukwekkend zijn als je er zelf doorheen moet.

[...]

[offtopic]Ik werk als een Allround Engineer (HBO)bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in hydraulische aandrijftechnieken. Ons werkgebied is vanaf de industrie, offshore, windenergie, infrastructuur. Eigenlijk alles waar hydrauliek in zit vanaf een losse tandradpomp tot een powerpack in een 40ft container met 2,2 megawatt en groter als ze in het schip zelf installeren. Ook doen we mechanisme ontwerpen. We rekenen ook alles zelf door of een TU'er doet de complexe grote berekeningen. Zelf heb ik een combinatie van Mechatronica & productieontwikkeling gedaan met een minor in mechanical engineer in Denemarken. En qua werk is het voornamelijk constructief ontwerpen, maar soms ook eens een schema aanpassen of zaken nameten met onze draadloze 3D-meetarm (metronor).
Gisteren een kijkje genomen in andere simulatie mogelijkheden. Inderdaad zeg, wat een beerput. :9
Een goed boek is altijd welkom. Met genoeg tijd zal er wel door heen te komen zijn.

Klinkt allemaal geweldig, die draadloze meetarm is zeer interessant. Heb wel eens gewerkt met een laser tracker, om dingen op te meten om dat vervolgens insitu te machineren. Is ook een erg mooie techniek.
JanPedaal schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:06:
[...]

Je hebt al veel feedback gehad maar ik doe ook nog een duit in het zakje. Als je met spanbanden iets op het rek bindt zoals je hier laat zien, kan de kracht op de ogen een veelvoud worden van de 75 N die je hebt aangenomen. Je gaat de boel immers opspannen. Ik zou even opzoeken wat de typische capaciteit is van de banden die je wil gaan gebruiken. Een beetje spanband heeft zo 50 of 100 kg capaciteit. En zoals @fdees al zegt, je brengt zo veel meer kracht aan dan je zou denken. Dus de ogen zou ik zeker zwaarder uitvoeren. Ik zou liever de spanband dan het rekje als zwakste schakel hebben.
Zal geen spanbanden gebruiken. Die zijn eigenlijk niet handig bij zachte bagage waar lucht in zit en uit kan ontsnappen, immers heb je dan kans dat de spanbanden weer los raken. Ben van plan om de (bekende?) Rok straps te gebruiken of gewoon elastieken binders.

Ik ga inderdaad nog eens nadenken over de dikte van het materiaal en of niet nog wat steviger kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Hkuit schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:23:
[...]

Hè??
Dat mag toch helemaal niet :o??
Ik bedoelde natuurlijk 100 km/u. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je in DE 100km/h rijdt op de normale wegen dan vervloekt elke Duitser je volgens mij, als ik soms wat erboven rijdt vliegen de gezinsauto's me al om de oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dan rij je op de verkeerde wegen. Op de leukste motorweggetjes ben je een hele knappe als je daadwerkelijk die 100km/h haalt. O-) :+
(smaken mogen verschillen, rijstijlen en motorkeuzes ook. Zondag heb ik een paar haarspeldjes gehad waarbij een chopper gewoon kansloos was vanwege de draaicirkel. Ik vind dat juist leuk om mee te spelen)

[ Voor 45% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-09-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:36:
Dan rij je op de verkeerde wegen. Op de leukste motorweggetjes ben je een hele knappe als je daadwerkelijk die 100km/h haalt. O-) :+
Ik ben benieuwd hoe jij deze conclusie trekt... please explain wat je er mee bedoelt.
Wat is een motorweggetje?
En wat is de verkeerde weg?
En waarom kun je er geen 100+halen?

Volgens mij moet je mijn post nog even begrijpend lezen

Edit: en qua motorkeuze heb ik, SM/allroad/chopper/caferacer dus daar zal het hem ook niet aan liggen

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 08-09-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:36:
(smaken mogen verschillen, rijstijlen en motorkeuzes ook. Zondag heb ik een paar haarspeldjes gehad waarbij een chopper gewoon kansloos was vanwege de draaicirkel. Ik vind dat juist leuk om mee te spelen)
Gisteren een paar borden van 70 km/u... kijk op mijn teller 50 km/u. Vond het hard zat. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Wie moest ik trouwens een gil geven voor de lijst?

Heb hier nog vast voor de lijst

De twee primaire motoren
Honda XRV750 95'
KTM 990 SM 08'

Provincie Overijssel

Zodra ik de rest weer eens bij elkaar heb zal ik kijken of ze op 1 foto willen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlMnmkbbsqwXw90o9StfWKDL8ZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPHD1JpOKcNt0mYyjT0wAZyq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
kneusteun schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:06:

De twee primaire motoren
Honda XRV750 95'
KTM 990 SM 08'

Provincie Overijssel

[Afbeelding]
@timmie271 @lolgast @Will_M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:48:
[...]

Ik ben benieuwd hoe jij deze conclusie trekt... please explain wat je er mee bedoelt.
Wat is een motorweggetje?
En wat is de verkeerde weg?
En waarom kun je er geen 100+halen?

Volgens mij moet je mijn post nog even begrijpend lezen

Edit: en qua motorkeuze heb ik, SM/allroad/chopper/caferacer dus daar zal het hem ook niet aan liggen
Wat @DrivinUCrazy bedoelt zijn de wegen waar je 100 KM/h mág rijden maar je die met zelfs doorrijden niet haalt. Dit omdat het vaak te krappe bochten zijn om met 100 KM/h door te rijden. Meestal volgen de bochten elkaar ook snel op waardoor je geen lang recht stuk hebt om over de 100 te komen. Inclusief goed asfalt zijn dat dé motorweggetjes :> Zulke wegen vind je dus niet in Nederland O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Was het een serieuze vraag? Ik dacht dat een sarcasme-meter kapot was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:40:
[...]

Wat @DrivinUCrazy bedoelt zijn de wegen waar je 100 KM/h mág rijden maar je die met zelfs doorrijden niet haalt. Dit omdat het vaak te krappe bochten zijn om met 100 KM/h door te rijden. Meestal volgen de bochten elkaar ook snel op waardoor je geen lang recht stuk hebt om over de 100 te komen. Inclusief goed asfalt zijn dat dé motorweggetjes :> Zulke wegen vind je dus niet in Nederland O-)
Het was meer dat ik aangaf dat als je in Duitsland over "normale" 100 weg rijdt.
En er gereageerd werd alsof ik zei dat "leuke motor wegen" veel harder ging.

Wou alleen aangeven dat in Duitsland de "normale" snelheid vaak veel hoger ligt van het overige verkeer in mijn ervaring. Ook in de heuvels waar je die snelheid nooit niet haalt vliegen de locals met busjes je om de oren.

De conclusie dat ik op de verkeerde wegen rijdt vond ik wat vreemd

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 08-09-2020 15:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:51:
[...]

Gisteren een paar borden van 70 km/u... kijk op mijn teller 50 km/u. Vond het hard zat. O-)
Ik werd laatst bijna ingehaald door wielrenners toen ik rustig over de dijk aan het tokkelen was 🙈

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

Vrijdag schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:04:
[...]

Ik werd laatst bijna ingehaald door wielrenners toen ik rustig over de dijk aan het tokkelen was 🙈
Leugens, die zouden dood neervallen door de uitlaatgassen benzine die hij eruit gooit >:)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Vrijdag schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:04:
[...]

Met alle respect, maar dan moet je je rijbewijs echt gaan inleveren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Sinds wanneer heeft @Vrijdag een rijbewijs? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

418O2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:17:
[...]

Kan die niks aan doen, de brommer kan gewoon niet harder :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
kneusteun schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:06:

De twee primaire motoren
Honda XRV750 95'
KTM 990 SM 08'

Provincie Overijssel

[Afbeelding]
Waarom niet gewoon losse plaatjes? :+

Nu maar gewoon beide dezelfde foto gegeven :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22

Youk

Volvo For Life

Secsytime schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:38:
[...]

Nee hoor, zijn beentjes zijn gewoon te kort om sneller te trappen. >:) :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kneusteun
timmie271 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:45:
[...]

Waarom niet gewoon losse plaatjes? :+

Nu maar gewoon beide dezelfde foto gegeven :P
ik had deze twee op 1 foto, de rest heb ik niet zo bij de hand.

Edit:
Even insta geript
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArnPOSbten9gFWQsxOOI4QUmlaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ga0sNe69VwdMfihSdnYrOb7C.jpg?f=user_large

Deze ook nog op de foto:
XJ550 seca custom '81

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGwe4aPo3tVux6OV5otd691I1No=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G24wn2ffZucKWeT8obchPTn4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SAXuwAEuw6U9UUZjZ4Z754tsgw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AYBw3P9pm2Rflnnbpt4ooImR.jpg?f=user_large

Als bonus omdat ik nog wat foto's mis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ9sRwr_arlgVuVJFbjUp1O-UVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TeeKx2vSjX75hlNHUKn5kZX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door kneusteun op 08-09-2020 17:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:38:
[...]

Wel als ie 'm zou laten afste...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:39
418O2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:17:
[...]

Helemaal eens! Die wielrenners verdienen het niet om een rijbewijs te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@kneusteun Je hapte harder dan de bedoeling was. Volgens mij hebben jolke en thoit al uitgelegd waar ik op doelde. :)

En dat jij het over doorgaande B-wegen had, had ik echt wel door. Ik vind de kleinere L-nummers, of zelfs K-nummers, echter meestal leuker om te rijden met de motor.
Het fijnste vind ik dat de toegestane snelheid dan hoger ligt dan mijn persoonlijke gevoel van lijfsbehoud. Dus al ben je flink aan het doorkachelen voor je gevoel, je bent nog steeds niet je rijbewijs kwijt. Het komt daar ook meer aan op eigen gezond verstand.
Zo heb ik ook wel eens achter een vrachtwagen van een drankenhandel gereden die ik maar met moeite bij kon houden. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:20:
Sinds wanneer heeft @Vrijdag een rijbewijs? _O-
Ik heb een poserbewijs. Da's nog veel elitairderderderderderder 8)

Pagina: 1 ... 231 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.