De vakantie zit er alweer op, en ik heb nog nooit zo'n rare vakantie gehad, maar wil er toch een kort verslagje over delen. Oorspronkelijk was het doel om naar Macedonië te rijden, maar met de huidige maatregelen werd dat wat lastig. Vervolgens gekeken om naar Portugal te rijden maar omdat Spanje steeds meer code oranje werd ook maar niet gedaan. Mijn vriendin wilde graag naar Zwitserland dus de koers daarop gezet. Door verschillende zaken die thuis speelden totaal niks kunnen voorbereiden en overhaast de koffers ingepakt. Je raad het al, er werd teveel spul meegenomen. Het was vooral lastig omdat ik inmiddels wel weet hoeveel er in de koffers van de Pan European gaan, dan vallen de koffers van de Tiger toch wel zwaar tegen. Maar goed, spullen snel ingepakt en zoals altijd het eerste uur snelweg gepakt. We waren erg laat vertrokken ongeveer rond 14.30 dus veel tijd hadden we deze dag niet meer.
Even ergens gestopt in België om een hotel te boeken
Nadat het hotel geboekt was binnendoor naar Luxemburg-stad gereden. Onderweg bij het bekende tankstation getankt in Luxemburg:
Vanuit Luxemburg-stad was het doel: Zwarte woud. Dus lekker gereden over de slinger weggetjes en uiteraard een aantal keren door Frankrijk gereden. Bij een meertje in Ludwigswinkel gestopt om even de benen te strekken.
Uiteindelijk weer in Frankrijk uitgekomen, dit keer in Lembach. Het was daar lekker warm er waren een aantal bankjes. Vanuit het zonnetje besloten waar we naar toe zouden rijden en dus een hotel zouden boeken. Het werd Baden-baden.
In Baden-baden nog een Pizza gegeten waar men duidelijk liever cash geld had. Als ik wilde pinnen moest ik namelijk mijn gegevens achterlaten maar bij contant geld niet. Vreemd allemaal, maar ik wilde pinnen dus dan noteer maar mijn nep-gegevens zie ik aan je geef. Vervolgens nog naar een Pub gegaan waar duidelijk ook niet alles klopte. We mochten namelijk niet bij het tafeltje zitten waar we zaten (terwijl het terras leeg was), een kwartier later werd duidelijk waarom. De eigenaar moest daar namelijk een dealtje doen wat dus overduidelijk allemaal was. Snel dus maar weer terug naar het hotel, wat een rare ondernemers daar!
Op de derde dag werden we wakker van de regen, het kwam met bakken uit de lucht! Het zou echter 2 uur later droog moeten zijn. De planning was om naar Zwitserland te rijden maar het weer was daar de komende dagen enorm slecht. Richting het oosten zou het beter zijn. Het doel was eerst München, dus na een ontbijtje op het balkon van de hotelkamer gegeten te hebben de koers naar het Oosten gezet. De wegen waren prachtig, maar kletsnat en spekglad en reed dus alles behalve relaxed.
Het uitzicht was echter prachtig!
Na een uur ongeveer rijden kwamen we in een enorme onweersbui terecht. Pas na 20 minuten rijden eindelijk een viaduct gevonden waar we veilig en droog onze regenpakken konden aantrekken. Het ging steeds harder en harder regenen en begon ook echt te onweren. We waren bij Stuttgart en mijn vriendin vond het te eng met onweer en straten die volledig blank stonden. Dus maar snel de stad ingereden en in een parkeer garage op ons gemak een hotel geboekt. Gelukkig was het hotel dichtbij, want het rijden was bizar, het water stond zo hoog dat mijn voeten nat werden.
Eenmaal in het hotel was mijn vriendin er helemaal klaar mee, door de regenpakken was het water juist naar binnen gelopen en de spullen waren helemaal doorweekt. Omdat de voorspelling de komende dagen in de buurt zo bleven en we nog steeds geen vakantie gevoel hadden besloten om maar naar huis te rijden.
De laatste dag dus binnendoor vanuit Stuttgart naar huis gereden. Zoals ik in het begin al typte, nog nooit zo'n rare vakantie gehad en blij dat ik naar huis toe kon.
[
Voor 8% gewijzigd door
Thoit op 07-09-2020 10:29
]