De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik gebruik mijn telefoon op de houder en plugphones (oorplugjes met oortelefoon, zie foto) aan een BT ontvanger in je binnenzak. BT koppelen aan je telefoon, Flitsmeister op AUTO start (achtergrond), en je navigatie app op de voorgrond. Ideaal. En geen honderden euro's voor een in-helmet audio set, maar 30 euri of minder, en prima kwaliteit, bovendien zijn meteen je oren beschermd als je op een "schreeuwer" rijdt... Of gewoon tegen de rijwindgeluiden.McKaamos schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:21:
[...]
Heb je ook audio in je helm? of doe je het door steeds omlaag te kijken?
Ik moet al omlaag kijken voor de tellers, laat staan voor de telefoon. Ik ben wel blij met audio in m'n helm.
Nu nog eens een keertje kijken voor een elcheapo simmetje voor de data... moet nu nog met een wifi hotspot op m'n primaire telefoon aan zetten voor navi apps die data nodig hebben.
Iemand toevallig nog een tip wat betreft goedkope data sims? of evt heel goedkoop abbo met relatief veel data en weinig minuten, danwel een prepay met goed geprijsde data?
:strip_exif()/f/image/1dVtjzNbLQna0F2V0RshCENe.jpg?f=fotoalbum_large)
Mij lukt het best goed om op alleen audio van calimoto te rijden, was ook meer uit noodzaak, dik 5 uur scherm aan red mijn telefoon gewoon nietMcKaamos schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:21:
[...]
Heb je ook audio in je helm? of doe je het door steeds omlaag te kijken?
Ik moet al omlaag kijken voor de tellers, laat staan voor de telefoon. Ik ben wel blij met audio in m'n helm.
Nu nog eens een keertje kijken voor een elcheapo simmetje voor de data... moet nu nog met een wifi hotspot op m'n primaire telefoon aan zetten voor navi apps die data nodig hebben.
Iemand toevallig nog een tip wat betreft goedkope data sims? of evt heel goedkoop abbo met relatief veel data en weinig minuten, danwel een prepay met goed geprijsde data?
Toch maar eens een kabeltje trekken
Maar maar maar... Ik wil dat mijn 1000 euro kostende navi-intercom-telefoon setup iets heeft wat dit niet heeft...dirkhimself schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:06:
[...]
Ik gebruik mijn telefoon op de houder en plugphones (oorplugjes met oortelefoon, zie foto) aan een BT ontvanger in je binnenzak. BT koppelen aan je telefoon, Flitsmeister op AUTO start (achtergrond), en je navigatie app op de voorgrond. Ideaal. En geen honderden euro's voor een in-helmet audio set, maar 30 euri of minder, en prima kwaliteit, bovendien zijn meteen je oren beschermd als je op een "schreeuwer" rijdt... Of gewoon tegen de rijwindgeluiden.
[Afbeelding]
Ohja, ik kan tegen mn telefoon praten om van afspeellijst te switchen. Mits het werkt.

Nou ja eigenlijk ook best wat offroad..

Ik had wat daagjes over dus de Franse, sectie 13 van Schengen naar Basel in de navi.
Vanochtend om kwart over 8 vertrokken vanuit Eindhoven.
Nu in Nancy en zo gaar als een klontje.
Tot aan Schengen snelweg de rest de TET route. Die snelweg eerst maakt de route wat veel van het goede.

Wel een gave route, mooi om het offroad onder de knie te krijgen.
De Guzzi gedraagt zich opper best, heerlijke tractor zo op de grindpaden. Heuvel op gewoon in zijn 2, richten en gaan..
Love it.
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 08-09-2020 20:21 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dit keer wel de Nutella mee?
Extra olie meegenomen?

@dirkhimself, die BT ontvanger heb ik ook nog liggen, goed idee! Die oranje doppen, steken die niet te ver uit je oren? Klemt dat niet met je helm, bedoel ik.
Voor minder geld heb je ook een bluetooth headset uit China. Nadeel van oordoppen is dat die vaak niet de frequenties filteren die je wil filteren, ze pijn doen omdat ze uitsteken en het is lastig dat je een kabel hebt. Ik zie dus er alleen nadelen aandirkhimself schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:06:
[...]
Ik gebruik mijn telefoon op de houder en plugphones (oorplugjes met oortelefoon, zie foto) aan een BT ontvanger in je binnenzak. BT koppelen aan je telefoon, Flitsmeister op AUTO start (achtergrond), en je navigatie app op de voorgrond. Ideaal. En geen honderden euro's voor een in-helmet audio set, maar 30 euri of minder, en prima kwaliteit, bovendien zijn meteen je oren beschermd als je op een "schreeuwer" rijdt... Of gewoon tegen de rijwindgeluiden.
[Afbeelding]
Toevallig had ik het daar met mijn vriendin tijdens de vakantie over, zodoende heb ik nu een pot duitse Nutella in de kast staanS4All schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:51:
Lekker bezig @Bommes !
Dit keer wel de Nutella mee?
[ Voor 12% gewijzigd door Thoit op 09-09-2020 08:50 ]
@Bommes lekker bezig!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hoe is de demping vergeleken met foam oordopjes? Een paar weken geleden 2 uur snelweg moeten rijden en dat is nogal saai. Muziekje erbij zou lekker zijn, maar moet het wel genoeg dempen dat de volume niet op 100 moet.dirkhimself schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:06:
[...]
[Afbeelding]
Wel vind ik het apart dat ik dan de muziek van de freecom perfect hoor maar het motor geluid bijna compleet wegvalt op de snelweg, dus ineens is de toerenteller wel handig..... Had een beetje motor geluid niet erg gevonden (snap nu waarom mensen killers uit de akra's halen
Normaal had ik echt BT oordoppen in en daar ben ik nu wel van genezen want je hoorde echt geen klap meer van de omgeving.
Lijkt me inderdaad rete irritant. Gewone oordopjes vind ik al niet fijn onder een helm, laat staan dat ik t prettig ga vinden om zoiets te gebruiken.
Daarbij heb je ook geen controle. Ik wil het volume gewoon even op 0 kunnen zetten en zo'n BT reciever in je binnenzak staat dat niet toe. Met handschoenen de telefoon bedienen zit er ook niet echt in enzo, gezien alle touchscreens tegenwoordig capacitief zijn en niet resistief (drukgevoelig).
Anyways, ik heb dus een kit in mn helm zitten. Hoeft tegenwoordig geen honderden euro's meer te kosten gelukkig. Ja, Cardo, Sena, etc is duur.
Chinese knock-offs worden ook steeds beter.
Tijdje een Vimoto V3 gehad (, ~30 euro, V6 zonder intercom), maar die draait op Bluetooth 2.1 en is te traag met het heropenen van de transmissie. Realtime audio cue's zoals navigatie komen daar door maar voor de helft door. "Na 500 meter rechts af slaan" wordt dan "rechts af slaan", en dat is echt kut.
Ook de data rate is relatief laag, waardoor compressie van de audio eigenlijk te veel kwaliteit op offert voor het luisteren van muziek.
Maargoed, als je een belletje wil plegen werkt t wel prima.
Nu heb ik een Mornystar M6 Plus. In de aanbieding voor 65 euro voor een two-pack, buiten de aanbieding 100 euro voor twee.
Die doet gelukkig Bluetooth 4.2, en is daar mee snel genoeg voor realtime cue's en de data rate is hoog genoeg voor goede audio kwaliteit.
Speakers laten nog wel iets te wensen over voor muziek (beetje slappe bass), maar is alleszinds goed bruikbaar.
Moet het nog wel even proberen met oorplugjes in, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat prima gaat werken icm m'n Motosafe Tour pluggen.
En in beide gevallen: er hangt een unit met knopjes aan je helm, dus het ding even op mute rammen als je even geen herrie aan je kop wil is ook geen probleem
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 09-09-2020 10:00 ]
Dit herken ik bij de Freedconn set die ik gebruik gelukkig niet. Enige nadeel is dat als ik de intercom functie aanzet je best lang moet wachten voor er daadwerkelijk verbinding is. Als ik op het knopje druk voor de intercom hoor ik één piep, moet dan best lang wachten tot ik een bepaalde toon hoor. De toon geeft dat aan dat er verbinding is waardoor je kan praten. Geen idee of met duurdere intercoms je direct verbinding hebt, maar als we iets snel moeten doorgeven wijzen we gewoon dus dat werkt ookMcKaamos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:57:
Tijdje een Vimoto V3 gehad (, ~30 euro, V6 zonder intercom), maar die draait op Bluetooth 2.1 en is te traag met het heropenen van de transmissie. Realtime audio cue's zoals navigatie komen daar door maar voor de helft door. "Na 500 meter rechts af slaan" wordt dan "rechts af slaan", en dat is echt kut.
Ook de data rate is relatief laag, waardoor compressie van de audio eigenlijk te veel kwaliteit op offert voor het luisteren van muziek.
Nu heb ik een Mornystar M6 Plus. In de aanbieding voor 65 euro voor een two-pack, buiten de aanbieding 100 euro voor twee.
Die doet gelukkig Bluetooth 4.2, en is daar mee snel genoeg voor realtime cue's en de data rate is hoog genoeg voor goede audio kwaliteit.
Speakers laten nog wel iets te wensen over voor muziek (beetje slappe bass), maar is alleszinds goed bruikbaar.
Moet het nog wel even proberen met oorplugjes in, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat prima gaat werken icm m'n Motosafe Tour pluggen.
En in beide gevallen: er hangt een unit met knopjes aan je helm, dus het ding even op mute rammen als je even geen herrie aan je kop wil is ook geen probleem
Van de M6+ moet ik de intercom nog eens testen. Heb de tweede set nog in doos liggen.Thoit schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:12:
[...]
Dit herken ik bij de Freedcom set die ik gebruik gelukkig niet. Enige nadeel is dat als ik de intercom functie aanzet je best lang moet wachten voor er daadwerkelijk verbinding is. Als ik op het knopje druk voor de intercom hoor ik één piep, moet dan best lang wachten tot ik een bepaalde toon hoor. De toon geeft dat aan dat er verbinding is waardoor je kan praten. Geen idee of met duurdere intercoms je direct verbinding hebt, maar als we iets snel moeten doorgeven wijzen we gewoon dus dat werkt ookEnige wat jammer is, is dat als je de intercom aan hebt je de TomTom aanwijzingen of Flitsmeister niet meer hoort. Dus dan is het altijd even goed opletten.
Was van plan om met @Destruction te gaan testen, maar zijn helm heeft geen speaker uitsparingen en de speakers gewoon achter de padding proppen zorgt dat z'n helm klem komt te zitten
Dus ik moet nog even op zoek naar een ander slachtoffer
Momenteel dus alleen ervaring met navigatie en muziek. En dat werkt best goed met de M6+.
De V3 is echt een pruts ding die alleen maar goed is om mee te bellen.
Yup, met mijn huidige HJC helm zou ik zo'n systeem wel kunnen gebruiken, maar dan moeten er kleinere speakers aan zitten, anders past 't niet.McKaamos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:16:
[...]
Van de M6+ moet ik de intercom nog eens testen. Heb de tweede set nog in doos liggen.
Was van plan om met @Destruction te gaan testen, maar zijn helm heeft geen speaker uitsparingen en de speakers gewoon achter de padding proppen zorgt dat z'n helm klem komt te zitten
Dus ik moet nog even op zoek naar een ander slachtoffer
Momenteel dus alleen ervaring met navigatie en muziek. En dat werkt best goed met de M6+.
De V3 is echt een pruts ding die alleen maar goed is om mee te bellen.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Welke freecom heb je? ik kan gewoon muziek,intercom en maps tegelijk doen, ik kan ook instellen dat hij dan dingen prio geeft dus dan zet hij de muziek lager als er een bericht van maps komt. Je kan zelfs muziek delen alleen dat heb ik nog niet getest.Thoit schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:12:
[...]
Dit herken ik bij de Freedcom set die ik gebruik gelukkig niet. Enige nadeel is dat als ik de intercom functie aanzet je best lang moet wachten voor er daadwerkelijk verbinding is. Als ik op het knopje druk voor de intercom hoor ik één piep, moet dan best lang wachten tot ik een bepaalde toon hoor. De toon geeft dat aan dat er verbinding is waardoor je kan praten. Geen idee of met duurdere intercoms je direct verbinding hebt, maar als we iets snel moeten doorgeven wijzen we gewoon dus dat werkt ookEnige wat jammer is, is dat als je de intercom aan hebt je de TomTom aanwijzingen of Flitsmeister niet meer hoort. Dus dan is het altijd even goed opletten.
Het verbinden doet hij vrijwel direct ook, als hij uit is geweest en hij verbind weer met een set die hij eerder had is hij ook instant weer verbonden. Opnieuw pairen doe ik vaak via de app.
Ik heb de FreedConn T-COMVB-800.kneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:31:
[...]
Welke freecom heb je? ik kan gewoon muziek,intercom en maps tegelijk doen, ik kan ook instellen dat hij dan dingen prio geeft dus dan zet hij de muziek lager als er een bericht van maps komt. Je kan zelfs muziek delen alleen dat heb ik nog niet getest.
Het verbinden doet hij vrijwel direct ook, als hij uit is geweest en hij verbind weer met een set die hij eerder had is hij ook instant weer verbonden. Opnieuw pairen doe ik vaak via de app.
Freedconn, dubbel N, niet Mkneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:53:
Ah nevermind ik las freedcom als typo voor freecom.
Eitherway, daar hoor ik ook wel wat positieve verhalen over.
Eigenlijk zou ik ze allemaal (c.q. de chinese clones) wel eens willen testen, maar dat wordt een duur geintje
[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 09-09-2020 10:55 ]
Dat zou ik dan weer niet doen onderweg op de motor, bellen.McKaamos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:57:
[...]
[...]
Onlangs heb ik een telefoonhouder op de motor geschroefd, daarop draai ik op een oude iPhone 6 Scenic of Tomtom met op de achtergrond Flitsmeister. Via de telefoon in de binnenzak (hotspot) haalt hij wat data binnen en via BT is hij gekoppeld met de Vnetphone.
Navigatiemeldingen van zowel TT als FM komen netjes naar de helm. Zo af en toe gebruik ik Spotify, wat ik -onverwacht- eigenlijk toch wel leuk vind.
De communicatie naar een andere rijder gaat prima, afstand is nooit een probleem. Heb dit alleen nog niet kunnen testen icm met TT en FM, maar ik verwacht dat die er even tussendoor komen als ze wat te melden hebben.
Met de otoplastieken van Alpine (normale filtering) die ik altijd in heb, moet het volume wel op max en dan is het niet bepaald hard, maar nog wel prima te horen.
Voor 3 tientjes geeft het erg veel pret. Met de communicatieserver van @Elect (die ik nog steeds eens moet proberen) zou er wel eens een wereld kunnen opengaan, als je graag babbelt.
Die server is nu down zie ik...
Nee precies, daarom is t ook een ontzettend bagger dingJolke schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:56:
[...]
Dat zou ik dan weer niet doen onderweg op de motor, bellen.
Waar je zoeits echt voor wil, dat is exact wat hij niet goed doet.
Ook een deel van de reden dat ik een oude telefoon als apparte navigatietelefoon gebruik.
Plus dat ik weinig zin heb in een defecte primaire GSM in het geval de houder mocht besluiten de geest te geven. Ook schijnen de trillingen van een motor (zal deels bike afhankelijk zijn) nadelige effecten te kunnen hebben op dingen als camera's, speakers, microfoons, batterij contacten, e.d.
[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 09-09-2020 11:00 ]
Het maakt ook echt veel uit waar de speakers in je helm zitten. In mijn helm (Arai) zitten ze precies bij de oren. M'n vriendin klaagt altijd dat ze het geluid niet kan horen in de helm, en bij haar zitten de speakers net wat achter de oren (HJC helm). En ze kan toch beter horen dan ik normaal, ik ben al half doof zeg maar.Joepla schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:56:
Hier de Vnetphone V6, ook een CN BT apparaatje, maar dat het nog steeds prima doet.
Onlangs heb ik een telefoonhouder op de motor geschroefd, daarop draai ik op een oude iPhone 6 Scenic of Tomtom met op de achtergrond Flitsmeister. Via de telefoon in de binnenzak (hotspot) haalt hij wat data binnen en via BT is hij gekoppeld met de Vnetphone.
Navigatiemeldingen van zowel TT als FM komen netjes naar de helm. Zo af en toe gebruik ik Spotify, wat ik -onverwacht- eigenlijk toch wel leuk vind.
De communicatie naar een andere rijder gaat prima, afstand is nooit een probleem. Heb dit alleen nog niet kunnen testen icm met TT en FM, maar ik verwacht dat die er even tussendoor komen als ze wat te melden hebben.
Met de otoplastieken van Alpine (normale filtering) die ik altijd in heb, moet het volume wel op max en dan is het niet bepaald hard, maar nog wel prima te horen.
Voor 3 tientjes geeft het erg veel pret. Met de communicatieserver van @Elect (die ik nog steeds eens moet proberen) zou er wel eens een wereld kunnen opengaan, als je graag babbelt.
Die server is nu down zie ik...
Sja, dan zou ik zo'n chinese kloon kopen. Er zijn best een aantal goeie bij.Jolke schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:00:
De rit naar NL vorige maand was wel lang en omdat het 90% over de snelweg ging, heb ik ook zitten nadenken over iets van muziek voor onderweg. Ben alleen niet van plan met enige regelmaat via zulke lange stukken via de snelweg te rijden, dus het idee vervaagde al snel weer. Met deze discussie komt die weer boven, omdat ik eigenlijk alles wel in huis heb.
De BT-S2 staat goed aangeschreven, diverse Freedconn modellen moeten goed zijn (o.a. de T-Max), Mornystar M6 is best goed, Lexin moet prima modellen hebben al ben ik niet echt onder de indruk van de bediening op de sommige modellen (kleine knopjes)
Vimoto zou ik niet doen, dat is best wel brol.
Oordopjes aan een BT reciever lijkt me echt klote, gezien je dan voor het rijden de herrie aan moet zetten en onderweg niet even uit kan doen zonder minimaal stil te gaan staan en een handschoen uit te doen.
[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 09-09-2020 11:07 ]
Wat ik hier al eens eerder gemeld heb: de ruis/windonderdrukking is een van de belangrijkste zaken als je wilt babbelen. Dit is een techniek die al ver ontwikkeld is in bv. carkits, maar het lijkt in mijn CN setje ook te zitten. Ik gebruik deze dingen ook tijdens het skien, zelfs met snelheden tot ca. 70 km/h en de microfoon vol in de wind (want skihelmen zijn een soort versimpelde jethelmen) hoor je de wind niet... Wel het gekraak van de sneeuw.
Op de motor gaat het boven die snelheid langzaam mis, dan is de totale geluidsdruk waarschijnlijk te groot om nog goed eruit te filteren.
Het is allemaal hetzelfde standaard bluetooth protocol (ICP Profile), dus dat zou gewoon met elkaar moeten werken, ja.kneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:11:
Vind voordeel wel van de wat "grotere" merken dat je ze kan connecten met elkaar (sena met freecom etc.), is dit ook met die china headsets?
De modernere vreten ook Mesh Profile, dus many-to-many begint ook een fatsoenlijk werkend iets te worden op de chinese clones.
De grote merken waren de pioniers, maar het is gewoon onderdeel van de bluetooth profile stack. Kwestie van daadwerkelijk implementeren.
[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 09-09-2020 11:17 ]
Mwah, dit is ook wel een beetje overdreven hoor.kneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:11:
Vind voordeel wel van de wat "grotere" merken dat je ze kan connecten met elkaar (sena met freecom etc.), is dit ook met die china headsets?
Wat ik vooral fijn vind is dat mesh netwerk. De laatste keer hebben we ook met iemand gereden die alleen Bluetooth had, en dan merk je pas het verschil. Mesh heeft veel beter bereik en met een groep van 3-4 kunnen de mensen vooraan en achteraan ook gewoon nog met elkaar communiceren. Deze persoon met alleen bluetooth moest per se in het midden rijden.. anders was er alleen maar gestotter te verstaan.

Vaak genoeg gehoord dat het met de A-merken ook niet altijd lekker werkt. Desondanks kan je bij een China set voor een paar vrienden een intercom kopen wat goedkoper is dan het A-merk voor eentjekneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:11:

De kwaliteit zal niet dat van een A-merk zijn. Maar onze China sets hebben we al 5 jaar, hebben dus al flink wat regen meegemaakt en heel wat uren gebruikt. Ze doen het nog altijd prima en doen gewoon wat ze moeten doen. De kwaliteit van de muziek zal echt wel minder zijn, maar ik zit op een motor dus ik heb sowieso altijd veel windruis die je door de muziek hoort, dus het geluid zal nooit zoals bijv. in de auto worden.
Let wel op dat ik nog geen CN setje ben tegengekomen waarmee je met meer dan 1 andere rijder kan verbinden. Je kunt wel met meer mensen communiceren, maar niet tegelijkertijd. Geen groepsgesprekken dus, maar misschien dat die setjes er inmiddels wel zijn.
Ja, dat bestaat inmiddels. Heb je Mesh Profile voor nodig, want dat is de enabler voor many-to-many communicatie over Bluetooth.Joepla schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:24:
@Secsytime Mijn ervaring is dat 800 m geen probleem is (zichtverbinding). In de stad zal het minder zijn, maar daar kom ik zelden met de motor.
Let wel op dat ik nog geen CN setje ben tegengekomen waarmee je met meer dan 1 andere rijder kan verbinden. Je kunt wel met meer mensen communiceren, maar niet tegelijkertijd. Geen groepsgesprekken dus, maar misschien dat die setjes er inmiddels wel zijn.
In de basis heb je een setje nodig met een voldoende recente bluetooth versie. Mesh is pas een ding sinds 2017. Toen is de spec goedgekeurd door de Bluetooth SIG.
Cardo, Sena, e.d. zijn daar meteen bovenop gesprongen dus die hebben ook al sinds die tijd Mesh geintegreerd.
Chinese clubjes zijn niet zo snel en het duurt jaren voordat ze het ook implementeren. Blijven steken bij oude, goedkope bluetooth chipjes enzo. Maargoed, BT5.0 compatible chipjes zijn inmiddels mass-market goederen en goedkoop genoeg om in hun goedkope kitjes te proppen.
Klinkt goed! Zou je eens willen posten hoe het is om met oordopjes in te rijden? Ik heb zelf Alpine Pro en vind die op ritten >4 uur sowieso al pijnlijk worden (wellicht toch eens op maat laten maken).McKaamos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:57:
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
* McKaamos makes note to self:@LankHoar op de hoogte houden mbt oordopjes icm bt kitLankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:34:
Over 2,5 week naar Limburg om daar wat rond te rijden met wat jongens. Ik heb nu een AirBnB geboekt in Aachen net voor de grens zodat ik de volgende dag fris aankom. Zit nu te overwegen om ergens bij de Eifel wat te zoeken en dan de volgende ochtend nog even een uur of 2 door de Eifel te crossen. Is dat de moeite waard voor zo kort? Met wat googlen zie ik enkel langere routes (200 km+) maar ik moet echt voor de middag onderin Limburg zijn.
[...]
Klinkt goed! Zou je eens willen posten hoe het is om met oordopjes in te rijden? Ik heb zelf Alpine Pro en vind die op ritten >4 uur sowieso al pijnlijk worden (wellicht toch eens op maat laten maken).
Sinds ik heb gezien wat zo'n bedrade koptelefoon kan aanrichten tijdens een crash gebruik ik ze maar niet meer.. zie bijvoorbeeld hierdirkhimself schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:06:
[...]
[Afbeelding]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Yikes....!geert_s schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:50:
[...]
Sinds ik heb gezien wat zo'n bedrade koptelefoon kan aanrichten tijdens een crash gebruik ik ze maar niet meer.. zie bijvoorbeeld hier

Tot nu toe alleen issues gehad met de goedkope sena setjes.Joepla schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:13:
@kneusteun Vaak wel, maar de resultaten zijn wisselend en niet alle functies werken altijd. Ik zou er voor de zekerheid vanuit gaan dat het niet standaard werkt.
Maar later zag ik dat dat ook wel moet kunnen, je verbind dan het setje als extern BT apparaat schijnbaar.
Ik moet wel zeggen dat als je veel km's maakt met mensen samen dan kan ik mij niet meer voorstellen hoe saai dat is zonder setje.
Gewoon af en toe even iets melden als de route wijzigt of als je iets tofs ziet, niet meer stoppen en schreeuwen
Ik zou normaal niet te veel zoeken rondom de Rursee zelf, maar je zou een rondje kunnen maken van het volgende:LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:34:
Over 2,5 week naar Limburg om daar wat rond te rijden met wat jongens. Ik heb nu een AirBnB geboekt in Aachen net voor de grens zodat ik de volgende dag fris aankom. Zit nu te overwegen om ergens bij de Eifel wat te zoeken en dan de volgende ochtend nog even een uur of 2 door de Eifel te crossen. Is dat de moeite waard voor zo kort? Met wat googlen zie ik enkel langere routes (200 km+) maar ik moet echt voor de middag onderin Limburg zijn.
[...]
Klinkt goed! Zou je eens willen posten hoe het is om met oordopjes in te rijden? Ik heb zelf Alpine Pro en vind die op ritten >4 uur sowieso al pijnlijk worden (wellicht toch eens op maat laten maken).
Breinig - Zweifall (let op de flitser), vanuit Zweifall de Jägerhausstraße (L24), dan Simonskall (tegen de klok in is leuker imho. Let op de zijweg ín de haarspeld; die moet je dan hebben. Dan L218 bij Vossenack. Let op de snelheid; hier wordt actief gecontroleerd.
Door naar Heimbach, via Abtei Mariawald naar Gemünd. Let op de snelheid en inhaalverbod. De flitser bovenaan de berg is geen flitser maar een geverfde boomstam
Vanuit Gemünd de B266 volgen via Camp Vogelsang, via Einruhr weer terug richtin Rollesbroich. Let op de inhaalverboden. In Kesternich en Rollesbroich staan ook flitsers, zelfs die van achteren flitsen. Dat heeft een reden.
Van Rollesbroich weer terug richting Simonskall maar nu dat lusje niet meepakken, en zo weer naar Zweifall.
Voila, een simpel rondje Rursee. De kleine teksten geven direct aan waarom ik hier niet zo snel zelf zou rijden.
Waar zit je ongeveer in Aachen?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Met mensen samen rijden is het echt ideaal. Je hoeft niet meer aan het stoplicht naar elkaar te schreeuwen oid. Of als degene achterop naar de WC moet, kan ze dat doorgevenkneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:29:
[...]
Tot nu toe alleen issues gehad met de goedkope sena setjes.
Maar later zag ik dat dat ook wel moet kunnen, je verbind dan het setje als extern BT apparaat schijnbaar.
Ik moet wel zeggen dat als je veel km's maakt met mensen samen dan kan ik mij niet meer voorstellen hoe saai dat is zonder setje.
Gewoon af en toe even iets melden als de route wijzigt of als je iets tofs ziet, niet meer stoppen en schreeuwen

Ik krijg een melding als hij down zou zijn, maar niet gehad en hij doet het hier zonder problemen... Mocht je nog problemen ondervinden, DM even
Daarom zou ik er ook best wel eentje willen hebben, maar past niet in mijn helm incl. hoortoestellenkneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:29:
[...]
Tot nu toe alleen issues gehad met de goedkope sena setjes.
Gamertag: timmie271
Ik zie dat het via het bedrijfsnetwerk niet lukt, via de telefoon wel, is een lokaal dingetje hier dus.Elect schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:56:
[...]
Ik krijg een melding als hij down zou zijn, maar niet gehad en hij doet het hier zonder problemen... Mocht je nog problemen ondervinden, DM even
Gelukkig maar, ik wil het graag nog gaan proberen voordat de winter start
Bedankt voor de tip! Hmm.. klinkt als een potentieel duur rondje voor mijDrivinUCrazy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:35:
[...]
Ik zou normaal niet te veel zoeken rondom de Rursee zelf, maar je zou een rondje kunnen maken van het volgende:
Breinig - Zweifall (let op de flitser), vanuit Zweifall de Jägerhausstraße (L24), dan Simonskall (tegen de klok in is leuker imho. Let op de zijweg ín de haarspeld; die moet je dan hebben. Dan L218 bij Vossenack. Let op de snelheid; hier wordt actief gecontroleerd.
Door naar Heimbach, via Abtei Mariawald naar Gemünd. Let op de snelheid en inhaalverbod. De flitser bovenaan de berg is geen flitser maar een geverfde boomstam
Vanuit Gemünd de B266 volgen via Camp Vogelsang, via Einruhr weer terug richtin Rollesbroich. Let op de inhaalverboden. In Kesternich en Rollesbroich staan ook flitsers, zelfs die van achteren flitsen. Dat heeft een reden.![]()
Van Rollesbroich weer terug richting Simonskall maar nu dat lusje niet meepakken, en zo weer naar Zweifall.
Voila, een simpel rondje Rursee. De kleine teksten geven direct aan waarom ik hier niet zo snel zelf zou rijden.
Hoe lang duurt dit rondje ongeveer, schat je?
Zuid-oost kant.Waar zit je ongeveer in Aachen?
In Duitsland ook... ow, wacht die discussie hadden we recentelijk al.LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:27:
[...]
In Tsjechië flitst eigenlijk alles van voren (ik heb nog niet anders gezien het afgelopen jaar) dus heb ik daar geen problemen mee, weet niet of ik me zo goed in kan houden wanneer de weg er naar is
[...]
Tip!: als je een website van een motor hostel of camping in die omgeving vindt dan hebben zij vaak op de site wel leuke routes staan vanaf bepaalde plekken in NLThoit schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:25:
Zondag met een vriend van me denk ik eens richting Sauerland. Ben er dit jaar niet meer geweest, heeft iemand toevallig nog een mooie route hiervan liggen die die wil delen?
Nog een plekje vrij voor nog een rijder?Thoit schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:25:
Zondag met een vriend van me denk ik eens richting Sauerland. Ben er dit jaar niet meer geweest, heeft iemand toevallig nog een mooie route hiervan liggen die die wil delen?
Als je liever alleen met de vriend rijd ga ik niet klagen hoor
Zo kun je het ook zien jaJolke schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:05:
Vraag je nou serieus of je achterop mee mag rijden met @Thoit, @timmie271?![]()
Maar rij toch liever met de eigen brommert dan
9000 km maar wel al een bak "levenservaring"timmie271 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:06:
[...]
Zo kun je het ook zien ja
Maar rij toch liever met de eigen brommert danteller staat nu eindelijk over de 9000km dus die mag nog wel even naar de 10k km
Lichte gebruikerssporen en heeft ervaring als Italiaanse grasmaaierR0y. schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:08:
[...]
9000 km maar wel al een bak "levenservaring"

Heb je nu mij ingehaald?timmie271 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:06:
[...]
Zo kun je het ook zien ja
Maar rij toch liever met de eigen brommert danteller staat nu eindelijk over de 9000km dus die mag nog wel even naar de 10k km
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat is jouw kilometerstand dan?
Hier staat ie nu uit mijn hoofd op 9037km. Heeft een vervroegde ongeplande beurt op 7744km gehad.
R0y. schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:20:
[...]
Maar zoveel pak jij de motor niet meer toch? Toch maar eens gaan kijken naar iets anders?

Haha ja ach, dat wat anders komt nog wel eens. Eerst maar eens naar het buitenland überhaupt met dat bankstel en weer een beetje lol hebben. Dat Nederland heb ik inmiddels wel gezien.
Km stand is ergens over de 7000km nu.
Over 3 weken nog even ~2,5K km erbij opknallen

Volgend jaar plan ik meerdere NL - CZ ritten, waarschijnlijk een rit naar Kiev (nu al zin in), naar Polen, en wellicht nog wel wat meer. Eens zien of ik de 28K mijl aan kan tikken, wanneer ik meer op deze fiets heb gereden dan de voorgaande eigenaren bij elkaar
En toch zo min mogelijk. Dit stuk zie ik als noodzakelijk kwaad naar de leukere regio's. Maar ja, als je er bijna wekelijks door rijdt... (als je dan eens een zondag niet bij een vaste koffiepauze stopt, krijg je dat de week er na te horen!
Ah, dan zit je direct aan de goede kant. Kun je zo via Aachen-Brand of zo richting Zweifall.LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:27:
[...]
Bedankt voor de tip! Hmm.. klinkt als een potentieel duur rondje voor mijVooral als je lekker door kunt rijden dan doe ik dat graag. In Tsjechië flitst eigenlijk alles van voren (ik heb nog niet anders gezien het afgelopen jaar) dus heb ik daar geen problemen mee, weet niet of ik me zo goed in kan houden wanneer de weg er naar is
Hoe lang duurt dit rondje ongeveer, schat je?
[...]
Zuid-oost kant.
Vanaf Aachen-Brand zal dit wel ongeveer 2 uurtjes zijn tot je weer bij Aachen-Brand bent. Van daar uit kun je de snelweg op, of via de Aussenring (L260) rijden, al zou ik dat laatste niet aanraden. Te veel verkeerslichten.
Niet alleen staan hier een paar flitsers die ook van achteren flitsen, er is ook onder andere een grijze BMW R1200RT actief met een besnorde politieagent. Best een vriendelijke vent, maar toch spreek ik hem liever niet.Jolke schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:29:
[...]
In Duitsland ook... ow, wacht die discussie hadden we recentelijk al.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dus wat je eerder beschreef is vanaf Aachen-Brand slechts 2 uur heen en weer? Hmm dan word het wel heel verleidelijkDrivinUCrazy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:50:
[...]
Ah, dan zit je direct aan de goede kant. Kun je zo via Aachen-Brand of zo richting Zweifall.
Vanaf Aachen-Brand zal dit wel ongeveer 2 uurtjes zijn tot je weer bij Aachen-Brand bent. Van daar uit kun je de snelweg op, of via de Aussenring (L260) rijden, al zou ik dat laatste niet aanraden. Te veel verkeerslichten.
Mijn achter/remlicht bulbje is stuk. Weet iemand zo of dit lampje standaard genoeg is om bij lokale benzinepompen verkrijgbaar te zijn? Heeft dit lampje een bepaalde naam?
:strip_exif()/f/image/WE0NUR24QI1ZU3sP8mou199t.jpg?f=fotoalbum_large)
-EDIT- zie dat de foto wat vaag is geworden. Er stond geloof ik 12V23/8W (en heb het hele zaakje al weer dicht zitten).
[ Voor 38% gewijzigd door LankHoar op 09-09-2020 20:18 ]
Ja, die kan je gewoon bij automaterialenzaak of pomp halen. Je kan hier opzoeken welk type je nodig hebt:LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:09:
[...]
Dus wat je eerder beschreef is vanaf Aachen-Brand slechts 2 uur heen en weer? Hmm dan word het wel heel verleidelijk
Mijn achter/remlicht bulbje is stuk. Weet iemand zo of dit lampje standaard genoeg is om bij lokale benzinepompen verkrijgbaar te zijn? Heeft dit lampje een bepaalde naam?
[Afbeelding]
-EDIT- zie dat de foto wat vaag is geworden. Er stond geloof ik 12V23/8W (en heb het hele zaakje al weer dicht zitten).
Osram bulb finder
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Deze geeft een ander wattage aan dan er in zatnoes schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:49:
[...]
Ja, die kan je gewoon bij automaterialenzaak of pomp halen. Je kan hier opzoeken welk type je nodig hebt:
Osram bulb finder
Morgen dan maar bij een tankstation langs rijden en hopen dat ze zo'n lampje hebben. En dat er geen auto achterop klapt omdat ze geen remlicht zien - even wat harder doorrijden dusbotoo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:49:
Lijkt mij een standaard duplo lampje wat je idd bij elke pomp kan halen (zit meestal in een set)
Als het dezelfde is als in mijn Kawasaki heb ik slecht nieuws voor je. Die wijkt af en hebben ze ook bij de Brezan niet. Dat is de Philips 12093 RY10W NA12V E1 2KX2G27LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:54:
[...]
Deze geeft een ander wattage aan dan er in zat
[...]
Morgen dan maar bij een tankstation langs rijden en hopen dat ze zo'n lampje hebben. En dat er geen auto achterop klapt omdat ze geen remlicht zien - even wat harder doorrijden dus
En heb ik uit Duitsland moeten laten komen, voor 25 cent per lampje en 5 euro verzendkosten.
Maar zo te zien is de jouwe 8W, wellicht is die wel snel te vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 09-09-2020 21:23 ]
I have stability. The ability to stab.
Je vroeg om een route van 2 uur ongeveer, dus dan krijg je die.LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:09:
[...]
Dus wat je eerder beschreef is vanaf Aachen-Brand slechts 2 uur heen en weer? Hmm dan word het wel heel verleidelijk
Afhankelijk van je rijstijl zou je er wel wat tijd af kunnen rijden... Maar in die omgeving zou ik niet te hard rijden. Ga je door de week of in het weekend? Door de week is het daar veel rustiger.
Als ik dat zo zie zal een willekeurige motorzaak die wel hebben liggen. Misschien met een geluk een pompstation ook wel.LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:09:
[...]
[Afbeelding]
@SmurfLink scheelt dat dit een Harley is en geen kawa
https://m.auto-onderdelen24.nl/philips/7519989 en die van jou is in NL ook wel leverbaar geloof ik, alleen is het product duurder
[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 09-09-2020 21:55 ]
Je kent die omgeving blijkbaar wel erg goedDrivinUCrazy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:33:
[...]
Je vroeg om een route van 2 uur ongeveer, dus dan krijg je die.
Afhankelijk van je rijstijl zou je er wel wat tijd af kunnen rijden... Maar in die omgeving zou ik niet te hard rijden. Ga je door de week of in het weekend? Door de week is het daar veel rustiger.
Ik zal er op een vrijdagmorgen rondrijden, dus hopelijk lekker rustig.
Oh ja, en ik heb 3 jaar in Aken gewerkt met een zusterbedrijf in de buurt van Schleiden. Dat helpt ook.
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-09-2020 22:03 ]
Normaal gesproken zou het mij niks uitmaken, maar ik ga met wat oud bekenden die ik al lang niet meer heb gezien. En zoals het er nu uitziet gaan we al met een aantal man waardoor het redelijk druk wordt. Meer dan 5 man bijv. vind ik al teveel.timmie271 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:02:
[...]
Nog een plekje vrij voor nog een rijder?![]()
Als je liever alleen met de vriend rijd ga ik niet klagen hoor
Als het weer zo blijft doorgaan de komende tijd zouden we zeker met Tweakers groepje binnenkort weer eens kunnen gaan
Ik vind het knap hoe je het allemaal onthoud. Ik kom geregeld in de Eifel maar vraag me op het eind van de dag niet welke plaatsen ik allemaal geweest ben. De grote plaatsen weet ik wel, maar de wegnummers e.d. niet. Komt waarschijnlijk ook dat ik niet vooraf routes zit te maken, en een richting uitga waar ik heen wil en vanaf daar een route laat maken door Kurviger.DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:02:
Ik speel natuurlijk een beetje vals.Ik weet hoe lang het rijden is tot bepaalde vaste stopplaatsen die we normaal op de heen- of terugweg aandoen voor een kop koffie. Dan is het niet zo moeilijk meer om daar snel een rondrit van te maken.
Oh ja, en ik heb 3 jaar in Aken gewerkt met een zusterbedrijf in de buurt van Schleiden. Dat helpt ook.
Maar ik zit ook regelmatig routes te maken inderdaad, dan ben je wat actiever met de plaatsnamen bezig.
De komende tijd moet ik dan helaas passen. Komend weekend gaat niet, het weekend erop een flinke toer met een maatje gepland, dan 3 dagen weg met de club, en dan is het al weer oktober.Thoit schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:54:
[...]
Normaal gesproken zou het mij niks uitmaken, maar ik ga met wat oud bekenden die ik al lang niet meer heb gezien. En zoals het er nu uitziet gaan we al met een aantal man waardoor het redelijk druk wordt. Meer dan 5 man bijv. vind ik al teveel.
Als het weer zo blijft doorgaan de komende tijd zouden we zeker met Tweakers groepje binnenkort weer eens kunnen gaan
Op dit moment is het 's ochtends ontzettend gaaf om die nevel te zien, en dan een laag zonnetje dat erdoorheen probeert te breken. Irritant om te rijden, maar wel prachtige uitzichten.
Als je dan de Eifel of Ardennen in gaat:
Ben al een tijdje op zoek naar leuke routes. Heb je deze route toevallig ergens staan, bijv. Myrouteapp? (ik lees hier eigenlijk altijd mee, maar post eigenlijk niets)DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:50:
[...]
En toch zo min mogelijk. Dit stuk zie ik als noodzakelijk kwaad naar de leukere regio's. Maar ja, als je er bijna wekelijks door rijdt... (als je dan eens een zondag niet bij een vaste koffiepauze stopt, krijg je dat de week er na te horen!)
[...]
Ah, dan zit je direct aan de goede kant. Kun je zo via Aachen-Brand of zo richting Zweifall.
[...]
Niet alleen staan hier een paar flitsers die ook van achteren flitsen, er is ook onder andere een grijze BMW R1200RT actief met een besnorde politieagent. Best een vriendelijke vent, maar toch spreek ik hem liever niet.Ook staan er regelmatig mobiele flitsers, bijvoorbeeld op de weg vanuit Vossenack waar je dan maar 50 mag... Daar heb je er voor je het weet een te pakken. Of bij Abtei Mariawald heb je een camper voor je... En een inhaalverbod.
Voor de gebruikers van Calimoto in Nederland, een vraagje: is heel NL een gebied? Dus kan je NL als gratis eerste kaart gebruiken? Verder zie ik dat je alle kaarten allemaal kunt kopen voor bijna 70 euro, of een soort van huren voor 5 EUR per week. Losse kaarten/gebieden kopen heb ik nog niet gevonden.
Gebieden zijn niet zo groot helaas.... zelf wilde ik het een keer proberen, maar dat zou dan een klein mini rondje moeten wordenJolke schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
@henkjansmits123, ik kan Calimoto aanraden. Route's via internet heb je geen beperking van landen die je moet kopen. Export als GPX is ook mogelijk.
Voor de gebruikers van Calimoto in Nederland, een vraagje: is heel NL een gebied? Dus kan je NL als gratis eerste kaart gebruiken? Verder zie ik dat je alle kaarten allemaal kunt kopen voor bijna 70 euro, of een soort van huren voor 5 EUR per week. Losse kaarten/gebieden kopen heb ik nog niet gevonden.
@Thoit helemaal prima! Te grote groepjes zijn ook niet fijn idd
Nee, die heb ik niet staan, want ik heb de plaatsnamen en wegen uit mijn hoofd opgelepeld met google maps er naast. Maar met die beschrijving kun je met een paar routepunten wel snel een rondje Rursee in elkaar zetten.henkjansmits123 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:38:
[...]
Ben al een tijdje op zoek naar leuke routes. Heb je deze route toevallig ergens staan, bijv. Myrouteapp? (ik lees hier eigenlijk altijd mee, maar post eigenlijk niets)
En nogmaals: dat is niet mijn idee van een leuke route. Daar zijn te veel maatregelen genomen om de motorrijder weg te pesten. Door de week gaat het nog, in het weekend blijf ik er weg.
gratis gebied in Calimoto was noord holland-utrecht bij mij, niet heel Nederland.Jolke schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
@henkjansmits123, ik kan Calimoto aanraden. Route's via internet heb je geen beperking van landen die je moet kopen. Export als GPX is ook mogelijk.
Het blijkt dat mijn tracer 900 GT in een vorig leven verlaagd is geweest. Nu kom ik er dus achter dat de achter vering gewoonweg helemaal ruk is.
Ik ben dus opzoek naar een achter vering van een tracer 900 GT het liefst 2e hands. Kent iemand sloopbedrijven in binnen en buitenland die ik eens zou kunnen proberen? ben al wat rond aan het googlen maar vering is niet het eerste onderdeel wat een sloopbedrijf op voorraad legt geloof ik......
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
yes, BJ najaar 2018 dus net het laatste model.Chakotay schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:50:
@PaRaDoX4 mijn vaste zoekplekken voor dat soort spul zijn Boonstra motorparts-online. Bij beide zie ik zo snel echter geen acherschok voor een Tracer 900 GT staan, is het het 2018-20 model?
Ik heb boonstra al gecontacteerd. en motorparts online heeft helaas ook niks.
staat ondertussen best wel wat km's op te teller en OEM part kost me 500 dollar...... en dan hoop ik maar dat daar geen verzendkosten bijkomen.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Je zou eens op bijv. Ebay kunnen kijken in Duitsland of Engeland. Maar denk dat het lastig wordt omdat het een recent model is wat nu behalve als er eentje total loss is niet gesloopt zal worden.PaRaDoX4 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:52:
[...]
yes, BJ najaar 2018 dus net het laatste model.
staat ondertussen best wel wat km's op te teller en OEM part kost me 500 dollar...... en dan hoop ik maar dat daar geen verzendkosten bijkomen.
Je zou Hyperpro eens kunnen bellen, heb er toen een schokbreker op maat laten maken en dat was helemaal niet zo duur.
BOR motorparts maybe? zit in de Lutte OVPaRaDoX4 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:52:
[...]
yes, BJ najaar 2018 dus net het laatste model.
Je kunt ook via bijvoorbeeld CMSNL je onderdeel nummer achterhalen en kijken waarop deze nog meer gebruikt is. Dan heb je meer kans om vervanging te vinden. (vaak staat er onderin het scherm van cmsnl al bij waar deze nog meer gebruikt wordt)PaRaDoX4 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:35:
Mannen,
Het blijkt dat mijn tracer 900 GT in een vorig leven verlaagd is geweest. Nu kom ik er dus achter dat de achter vering gewoonweg helemaal ruk is.
Ik ben dus opzoek naar een achter vering van een tracer 900 GT het liefst 2e hands. Kent iemand sloopbedrijven in binnen en buitenland die ik eens zou kunnen proberen? ben al wat rond aan het googlen maar vering is niet het eerste onderdeel wat een sloopbedrijf op voorraad legt geloof ik......
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Zo 2 motorzaken proberen, 1 is sportmotoren zaak dus hoop dat ze specifiek deze hebben..
-edit- er zit nu een 23/8W lampje in. Kan het kwaad er een 23/5W lampje in te doen? Wat gebeurt er dan? Lampje gaat direct/sneller kapot? Zie op de website van de motorzaak enkel zo'n lampje namelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door LankHoar op 10-09-2020 17:27 ]
Volgens mij zegt ie dan pang omdat er teveel stroom doorheen loopt.LankHoar schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:05:
Nou 4 benzinepomps later heb ik nog steeds geen nieuw lampjemaar 1 had überhaupt 1 setje lampen, best apart.
Zo 2 motorzaken proberen, 1 is sportmotoren zaak dus hoop dat ze specifiek deze hebben..
-edit- er zit nu een 23/8W lampje in. Kan het kwaad er een 23/5W lampje in te doen? Wat gebeurt er dan? Lampje gaat direct/sneller kapot? Zie op de website van de motorzaak enkel zo'n lampje namelijk.
Gaat prima maar is waarschijnlijk minder fel. Voltage moet gelijk zijn. Het wattage geeft alleen maar aan hoeveel hij verbruikt.LankHoar schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:05:
Nou 4 benzinepomps later heb ik nog steeds geen nieuw lampjemaar 1 had überhaupt 1 setje lampen, best apart.
Als tussentijdse oplossing zou t moeten kunnen totdat je de juiste hebt gevonden
Bedoel je ruk in de zin van stuk, of gewoon slecht? Dat laatste gaat niet beter worden als je dezelfde terug zet. Als het stuk is kan een vering specialist het dan niet maken? Dan kan die ook direct de binnenkant wat upgraden dat het beter bij je past en ben je financieel misschien ook goedkoper uit dan het hele ding vervangen?PaRaDoX4 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:35:
Mannen,
Neehoor, wattage bepaald hoe fel 'ie brand (vandaar de 23 watt voor het remlicht), zolang je op 12 volt blijft kan je er probleemloos een 5 watt gebruiken.timmie271 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:29:
[...]
Volgens mij zegt ie dan pang omdat er teveel stroom doorheen loopt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
EDIT: Heb t even nagekeken met die OSRAM link die gegeven werd, betreft inderdaad een 12V 21/5W BAY15D lampje. Gewoon bij de garage te verkrijgen, gezien het een standaard lampje is
[ Voor 41% gewijzigd door NLDViane op 10-09-2020 20:05 ]
Waarschijnlijk hebben autogarages ook wel dit type lampjes liggen. Als je er een in de buurt heb effe langsgaan.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
YouTube: Long Way Up — Official Trailer | Apple TV+
Trailer voor een serie waarin Obi-Wan Ewan McGregor met een buddy een motortrip maakt, vanuit Zuid-Amerika via Mexico naar de USA. Op elektrische motoren! Het is een Harley Davidson, maar het is me niet duidelijk of het de LiveWire is, of iets speciaals.
[ Voor 14% gewijzigd door TucanoItaly op 10-09-2020 20:06 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Gaaf! Kijk hier heel erg naar uit, maar had de trailer nog niet gezienTucanoItaly schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:03:
Is deze al gepost?
YouTube: Long Way Up — Official Trailer | Apple TV+
Trailer voor een serie waarin Obi-Wan Ewan McGregor met een buddy een motortrip maakt, vanuit Zuid-Amerika via Mexico naar de USA. Op elektrische motoren! Het is een Harley Davidson, maar het is me niet duidelijk of het de LiveWire is, of iets speciaals.
Het zijn inderdaad Livewires, maar wel aangepast. Geen idee wat er allemaal mee gebeurt is, dat zal in aflevering 1 wel uitgebreid aan bod komen.
Hij vroeg vanochtend of ik ook zin had om effe paar daagjes naar Duitsland te gaan, gelijk maar vrij gevraagd van werk
Eerste keer met deze motor naar Duitsland dus ben benieuwd hoe hij daar rijd.
Mogelijk dat de route heen via de Ardennen gaat. Iemand al mooie routes om te delen?
[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 10-09-2020 20:19 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Eifel route
En dan maandag weer terug. Heeft iemand deze route (of in de buurt) eerder gedaan en tips?
https://goo.gl/maps/YUUvzn8nWSsedLwM6
@NLDViane @timmie271 @botoo ik heb uiteindelijk tweemaal een 21/5 lampje gekocht, dus 2/3W lichter (lol). Het brande prima op de terugweg (gelukkig want het was al behoorlijk donker), dus hoop dat dit het even uithoud. De bike shop besteld gelijk 2 lampjes voor me die wel 23/8 zijn dus met een klein weekje zou ik weer normaal licht moeten hebbenthijsco19 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:43:
@LankHoar Het lijkt mij een redelijk gangbaar type aansluiting en dus lampje.
Waarschijnlijk hebben autogarages ook wel dit type lampjes liggen. Als je er een in de buurt heb effe langsgaan.
Goede tip! ik zie dat de DTM dit weekend is op het GP circuit, zouden er dan mensen op de nordschleife rijden?NLDViane schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:30:
@Phyth0n als ze op de Ring aan het rijden bij Adenau even de beentjes strekken. Je kijkt dan uit over de remzone voor Breidscheid en er zit een oprit van het circuit, dus komt genoeg leuk spul langs daar!
https://goo.gl/maps/YUUvzn8nWSsedLwM6
L151 en dat soort stukken zijn in verhouding best wel saai, stuk bij Maulbach was of is best slecht qua asfalt, sowieso het stuk vulkaaneifel is niet geweldig. Nu rijdt jij niet op een SS maar dan nog.Phyth0n schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:19:
Zaterdag ga ik richting de Eifel om deze route zondag te kunnen rijden:
Eifel route
En dan maandag weer terug. Heeft iemand deze route (of in de buurt) eerder gedaan en tips?
Die rijden op het GP-circuit, en de Nordschleife zelf is daarvan "losgekoppeld". Denk dat ie wel open is, maar het zal dan goed druk zijn bij Nurburg zelf. Je merkt het in Adenau ook gauw genoeg als je langs de Bistro rijdtPhyth0n schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:50:
[...]
Goede tip! ik zie dat de DTM dit weekend is op het GP circuit, zouden er dan mensen op de nordschleife rijden?

Dit topic is gesloten.