Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.968 views

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15
Melkunie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:10:
[...]

Gaaf! Kijk hier heel erg naar uit, maar had de trailer nog niet gezien :)
Het zijn inderdaad Livewires, maar wel aangepast. Geen idee wat er allemaal mee gebeurt is, dat zal in aflevering 1 wel uitgebreid aan bod komen.
En Rivian’s als begeleidende auto’s; ook elektrisch, ook gemodificeerd.
Ik weet dat dit het motorforum is, maar die Rivian is wel een bijzonder voertuig. Idioot groot, heel veel trekkracht (ik meen max. aanhangergewicht van 4500 kg, heel snel. Én... een gear tunnel (ff Googlen :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

@Phyth0n
GPX ooit gekregen van iemand die motorritten organiseert.
https://gofile.io/d/ir6c1c

Twee routes in d'eifel als ik het me goed herinner.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, even de duurste zonnebril van mijn leven besteld: https://www.helbrecht.com/bandit-2_2

Hoop dat deze fijner zit dan vergelijkbare brillen die ik op de motorbeurs in Utrecht in februari heb geprobeerd (waren de helft van het geld en erg gammel).

En ook Belgom chrome polish besteld, hopelijk helpt dat de roest van mijn velgen, valbeugel etc. goed weg te krijgen :)

* LankHoar is in zijn nopjes

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:35:
[...]

Ik zou normaal niet te veel zoeken rondom de Rursee zelf, maar je zou een rondje kunnen maken van het volgende:
Breinig - Zweifall (let op de flitser), vanuit Zweifall de Jägerhausstraße (L24), dan Simonskall (tegen de klok in is leuker imho. Let op de zijweg ín de haarspeld; die moet je dan hebben. Dan L218 bij Vossenack. Let op de snelheid; hier wordt actief gecontroleerd.
Door naar Heimbach, via Abtei Mariawald naar Gemünd. Let op de snelheid en inhaalverbod. De flitser bovenaan de berg is geen flitser maar een geverfde boomstam
Vanuit Gemünd de B266 volgen via Camp Vogelsang, via Einruhr weer terug richtin Rollesbroich. Let op de inhaalverboden. In Kesternich en Rollesbroich staan ook flitsers, zelfs die van achteren flitsen. Dat heeft een reden. ;)
Van Rollesbroich weer terug richting Simonskall maar nu dat lusje niet meepakken, en zo weer naar Zweifall.

Voila, een simpel rondje Rursee. De kleine teksten geven direct aan waarom ik hier niet zo snel zelf zou rijden. :+
Zou je deze eens voor me na willen kijken of ik het zo goed heb? Heb deze route door de Eifel nagemaakt op Maps.

Ik gebruik eigenlijk altijd Waze op lange stukken, maar voor zoiets als dit lijkt me dat niet helemaal handig. Is er nog een (gratis/goedkope) Android app die handig is voor dit soort routes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43
Joopieboy schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:02:
[...]

L151 en dat soort stukken zijn in verhouding best wel saai, stuk bij Maulbach was of is best slecht qua asfalt, sowieso het stuk vulkaaneifel is niet geweldig. Nu rijdt jij niet op een SS maar dan nog. :)
L151 en Maulbach zeggen mij niet zo veel, dwz ik kan ze me niet voor de geest halen.
Ik rammel gewoon over die wegen heen. De wegkwaliteit in de Vulkaneifel is juist vaak beter dan elders. Rond Steffeln is juist leuk. Salm-Gerolstein is lekker knallen.

En Adenau is meh, imho. Te veel jochies in auto's met te veel pk's en te weinig IQ. Er zitten natuurlijk ook veel liefhebbers bij, en mensen die wel kunnen rijden... Maar ook te veel die even stoer willen doen waar dat toch niet kon.

Zo zie je maar weer, smaken (mogen!) verschillen. :) En juist op jouw motor zou je je niet druk hoeven maken over dat asfalt. 8)7 :+
Mij lijkt het grotendeels een prima route. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:55:
[...]

L151 en Maulbach zeggen mij niet zo veel, dwz ik kan ze me niet voor de geest halen.
Ik rammel gewoon over die wegen heen. De wegkwaliteit in de Vulkaneifel is juist vaak beter dan elders. Rond Steffeln is juist leuk. Salm-Gerolstein is lekker knallen.

En Adenau is meh, imho. Te veel jochies in auto's met te veel pk's en te weinig IQ. Er zitten natuurlijk ook veel liefhebbers bij, en mensen die wel kunnen rijden... Maar ook te veel die even stoer willen doen waar dat toch niet kon.

Zo zie je maar weer, smaken (mogen!) verschillen. :) En juist op jouw motor zou je je niet druk hoeven maken over dat asfalt. 8)7 :+
Mij lijkt het grotendeels een prima route. :)
Ik ben dit jaar nog niet in Duitsland geweest he, normaal waren mijn nierstenen mij niet zo dankbaar voor de wegen aldaar. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:28
Vulkaan Eifel lag er prima bij afgelopen Juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:19
@LankHoar nice man, die bril! Wat de prijs betreft, ik vind ze wel mee vallen hoor, maar dat komt omdat, sinds ik fotochromatische brillen op heb gehad, ik niks anders meer wil.

* Vuikie also wears his Serengeti at night B-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 06:09:
Vulkaan Eifel lag er prima bij afgelopen Juli.
Overal zijn ze nu ook wegen aan het opknappen (of afsluiten :+ ) maar dat is wel positief dan! :)

Dat was 3 jaar geleden wel anders:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/IMG-20171008-WA0012-Medium.jpg
Even opgezocht :+

Vanochtend trouwens het bankstel maar eens uit de garage getrokken. :Y Laatste tijd weinig zin/motivatie om te gaan rijden, beetje veel Nederland gezien, niet naar het buitenland durven (geboren met Astma dus een risico en ik wil het niet opzoeken, ook niet voor anderen) en met die hevige hitte had ik er ook weinig trek in...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-11-07.08.33-Medium.jpg
Voelde echt wel weer vertrouwd _O_

En ging prima met een motorjeans op 8 graden, dus zo goed zit je uit de wind op dat gekke ding.
Wel de riem van mijn motorbroek 2 gaatjes losser moeten zetten inmiddels. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Da's toch geen slechte weg, @Joopieboy? :)

@DrivinUCrazy, ik was in mij ook via Salm/Densborn gereden. Dat was de tweede keer dat ik daar reed, maar dat beviel idd prima. Mooie weggetjes. Route van @Phyth0n maar even gedownload. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
thijsco19 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:15:
Als het goed is, samen met een maat, zondags richting Duitsland om dinsdag weer retour naar Nederland te gaan.
Hij vroeg vanochtend of ik ook zin had om effe paar daagjes naar Duitsland te gaan, gelijk maar vrij gevraagd van werk :D.

Eerste keer met deze motor naar Duitsland dus ben benieuwd hoe hij daar rijd.

Mogelijk dat de route heen via de Ardennen gaat. Iemand al mooie routes om te delen?
De leuke wegen beginnen voor mij altijd pas vanaf Spa. Ik rijd dus meestal ook door tot ongeveer Spa en ga er dan vanaf. Maar voor mij is dat ook maar een uurtje rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Zitten daar nog stukken in die in het weekend zijn afgesloten voor motoren? Ik dacht dat bij de Rursee alleen de L128 richting Woffelsbach is afgesloten maar of dat nog de enige is?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:36

thijsco19

KTM 990 SMT

Thoit schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:56:
[...]

De leuke wegen beginnen voor mij altijd pas vanaf Spa. Ik rijd dus meestal ook door tot ongeveer Spa en ga er dan vanaf. Maar voor mij is dat ook maar een uurtje rijden :)
Dat is wel beetje kut, voor mij is dat al ruim 2.5 rijden :9 .
Kom vanuit omg Rotterdam, dus richting Duitsland is sowieso al gelijk 2 uur minimaal voordat het leuke begint.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
thijsco19 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:12:
[...]

Dat is wel beetje kut, voor mij is dat al ruim 2.5 rijden :9 .
Kom vanuit omg Rotterdam, dus richting Duitsland is sowieso al gelijk 2 uur minimaal voordat het leuke begint.
Waarschijnlijk ben ik ook een beetje verwend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wokschotel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:59:
[...]

Zitten daar nog stukken in die in het weekend zijn afgesloten voor motoren? Ik dacht dat bij de Rursee alleen de L128 richting Woffelsbach is afgesloten maar of dat nog de enige is?
Vooralsnog is dat de enige geloof ik. Die zat alleen niet in dat stukje van Lankhoar.

Hier worden ze vrij goed bijgehouden:
http://www.mintelonline.de/Streckensperrungen/
Ook te downloaden als gpx of andere bestandsformaten. :)
Thoit schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:19:
[...]

Waarschijnlijk ben ik ook een beetje verwend :+
Zou je denken? :D :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
* Jolke houdt even zijn mond over leuke routes in zijn achtertuin. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:37:
Vanochtend trouwens het bankstel maar eens uit de garage getrokken. :Y Laatste tijd weinig zin/motivatie om te gaan rijden, beetje veel Nederland gezien, niet naar het buitenland durven (geboren met Astma dus een risico en ik wil het niet opzoeken, ook niet voor anderen) en met die hevige hitte had ik er ook weinig trek in...
Toch snap ik dat niet helemaal. Een tijdje geleden gooide België Luxemburg op oranje. (Nederland en Duitsland vonden er overigens allebei niets mis mee)

Ik ben lekker naar Luxemburg gegaan, en genoeg mensen verklaarden mij voor gek. Maar wat denk je dat ik daar ga doen?? Ik had zelf broodjes mee, dus de enige die ik heb gesproken die dag was degene bij het tankstation, en die zat achter een glasplaat. Nou nou, wat ben ik toch gevaarlijk bezig geweest!
Als ik in Nederland een wandeling was gaan maken was ik meer mensen tegengekomen én die zouden dichter bij me zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik gebruik eigenlijk altijd Waze voor navigatie, wat perfect werkt op lange stukken. Nu ik een rit wil rijden met vrij veel tussenpunten lijkt me dit niet helemaal praktisch. Tips voor een (gratis/goedkope) Android app die handig is voor routes met meer dan 2 stops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
LankHoar schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:50:
Ik gebruik eigenlijk altijd Waze voor navigatie, wat perfect werkt op lange stukken. Nu ik een rit wil rijden met vrij veel tussenpunten lijkt me dit niet helemaal praktisch. Tips voor een (gratis/goedkope) Android app die handig is voor routes met meer dan 2 stops?
Ik zou dan Kurviger proberen die is gratis. Wil je ook kunnen navigeren kan je de Pro app kopen voor hele 10 euro :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:45:
[...]

Toch snap ik dat niet helemaal. Een tijdje geleden gooide België Luxemburg op oranje. (Nederland en Duitsland vonden er overigens allebei niets mis mee)

Ik ben lekker naar Luxemburg gegaan, en genoeg mensen verklaarden mij voor gek. Maar wat denk je dat ik daar ga doen?? Ik had zelf broodjes mee, dus de enige die ik heb gesproken die dag was degene bij het tankstation, en die zat achter een glasplaat. Nou nou, wat ben ik toch gevaarlijk bezig geweest!
Als ik in Nederland een wandeling was gaan maken was ik meer mensen tegengekomen én die zouden dichter bij me zijn geweest.
Twee weken geleden in de omgeving van de moezel/eifel paar dagen rond gereden. Ben met minder mensen in contact geweest dan wanneer ik hier in Nederland een keer boodschappen ga doen. Hotel had zeer goede maatregelen genomen. Ontbijt aan tafel ipv lopend buffet bijvoorbeeld. Hotel werd ook gerund door een persoon ipv verschillende medewerkers. Verder alleen met tanken contact gehad met degene achter een glasplaat :)
Thoit schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:55:
[...]

Ik zou dan Kurviger proberen die is gratis. Wil je ook kunnen navigeren kan je de Pro app kopen voor hele 10 euro :>
Ik gebruik ook Kurivger. Zeer tevreden mee. Je kan je trip via je browser plannen en dan exporteren naar je telefoon middels QR code of een korte link. Ze hebben alleen geen iPhone app.

[ Voor 15% gewijzigd door ProfaNe op 11-09-2020 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Joopieboy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:37:
[...]

En ging prima met een motorjeans op 8 graden, dus zo goed zit je uit de wind op dat gekke ding.
Wel de riem van mijn motorbroek 2 gaatjes losser moeten zetten inmiddels. :X :+
Of gewoon meer spek op de benen :)

Ik houd mijn mond wel over lagere temps en dat het prima kan met een spijkerbroek. Gezien niet iedereen het er mee eens is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thoit schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:55:
[...]

Ik heb die zojuist even geïnstalleerd. Ik zie de route, maar moet dus nu zelf navigeren gebaseerd op wat ik zie? Of de Pro versie kopen, dan krijg je wel instructies te zien? Beetje onhandige keuze imo, nu heb ik een app die ik niet kan proberen voor ik de Pro versie koop :P

Anders eerst maar eens kijken hoe makkelijk het is een route in elkaar te flansen, want vind de settings nog niet heel erg handig gekozen allemaal (kan gewenning zijn uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Patrock schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:16:
[...]

Of gewoon meer spek op de benen :)

Ik houd mijn mond wel over lagere temps en dat het prima kan met een spijkerbroek. Gezien niet iedereen het er mee eens is :D
Het ligt ook echt aan de motor of een spijkerbroek nog te doen is of niet. Ik ben een paar maanden terug met de Honda CB de eifel in geweest, ik kan je vertellen dat ik het flink koud heb gehad! Op de CB zit je namelijk vol in de wind, waardoor je snel afkoelt. Op de Tiger die ik nu heb is het een heel stuk aangenamer. Scheelt ook dat er een flink kachel tussen de benen zit. Maar volgens mij hebben alle 1000 + CC motoren dit. Pan Europrean, Superduke GT en de Tiger worden allemaal erg heet tussen de benen.
LankHoar schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb die zojuist even geïnstalleerd. Ik zie de route, maar moet dus nu zelf navigeren gebaseerd op wat ik zie? Of de Pro versie kopen, dan krijg je wel instructies te zien? Beetje onhandige keuze imo, nu heb ik een app die ik niet kan proberen voor ik de Pro versie koop :P

Anders eerst maar eens kijken hoe makkelijk het is een route in elkaar te flansen, want vind de settings nog niet heel erg handig gekozen allemaal (kan gewenning zijn uiteraard).
Je kan de app kopen en binnen een bepaalde tijd het geld terugvragen van Google als die niet bevalt :> Dus je kan in feite alle apps proberen hoor.

De app werkt stuk minder handig dan de website. Ik ga meestal naar: kurviger.de en maak daar de route. Erg fijne site, werkt véél sneller en fijner dan TomTom Mydrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Hoe werkt kurviger met kaarten? Lokale download van de route inclusief kaarten, of moet je online zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:00:
Hoe werkt kurviger met kaarten? Lokale download van de route inclusief kaarten, of moet je online zijn?
Kan zo te zien offline: https://docs.kurviger.de/app/offline_maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Ik download ze van tevoren zodat ze offline te gebruiken zijn. Je kan gratis kaarten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:45:
[...]

Dat kan ik mij wel voorstellen, je moet je toch een beetje aanpassen idd. En toch voelt het niet goed, kan allemaal best meevallen en ligt natuurlijk ook eraan wat je doet idd.

@Patrock ik ben aan het kweken. :+

@Jolke niet de slechtste nee, wel een grote lappendeken en gaten en kuilen. Foto is ook best slecht en daardoor lijkt het mee te vallen .

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:22

Secsytime

Automagisch

Leeft @HTT-Thalan eigenlijk nog, of zit die in cultuurschok te Emmer-Compas :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
Secsytime schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:15:
Leeft @HTT-Thalan eigenlijk nog, of zit die in cultuurschok te Emmer-Compas :+
Ik geniet nog steeds van mijn NC700 in het hoge Noord-Oosten maar heel veel werkritjes zijn er natuurlijk nu niet in de huidige situatie. De XR loopt weer, maar de carb moet (weer) schoon want hij valt stil met gas vol open. Ik heb er een hobby naast in de houtbewerking en dat vreet nu de meeste vrije tijd op.

Gisteren nog even op en neer geweest naar Groningen. Zoals verwacht saai en betrouwbaar :P. De NC start zodra je nog maar naar de startknop kijkt, de accu is (ik check hem af en toe) 100% gezond en twee weken stilstand deert hem niet, ik verplaats hem steeds zodat de banden niet vierkant worden (en omdat ik de plek soms nodig heb voor een project) en met de 55 newtonmeters trek ik soepel overal door het verkeer heen :). Echt een kwestie van benzine erin smijten en af en toe de ketting smeren. Niet van die avonturen zoals bij jullie met vuile carbs, lege accu's en schroeven in de banden enzo :+.

Ik wil de XR wel weer in orde hebben want het is een vreselijk leuk ding om op te rijden, maar ik kom er tijdstechnisch gewoon niet aan toe. Ik heb zelfs al gespeeld met de gedachte van verkoop... niet omdat ik er niet gek op ben maar omdat het nu gewoon zonde is. Ik heb nog 15+ projecten op de verlangslijst om de komende jaren in en om het huis te bouwen plus een stapel meubels die ik nog wil maken. Om met de XR de toerritten te maken zoals met de Alp moet ik de verlichting nog even aanpakken, een bagagerek erop, en eigenlijk ook een grotere tank. Bovendien moet de kettingset vervangen, paar spaken los.... word dan een winterprojectje denk ik :P.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-09-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:49
Kan beiden, maar met offline kaarten werd de app wel traag op m'n navi-Xperia Z. Hotspot via normale telefoon was sneller, zeker met het zoeken van adressen.

Wat kurviger vooral fijn maakt is de simpliciteit waarmee je leuke routes maakt, dat vind ik van TomTom nogal tegenvallen. Zeker de smallere (en dus vaak rustigere) weggetjes zie je vaak niet bij Tom, terwijl die (mijns inziens) juist het leukst zijn om te rijden! Ook merk ik dat het algoritme voor bochtige weggetjes in Kurviger beter werkt, minder "dorpje in, dorpje uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:21
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:29:
De NC start zodra je nog maar naar de startknop kijkt
Oef... Levensgevaarlijk! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
NLDViane schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:
[...]

Kan beiden, maar met offline kaarten werd de app wel traag op m'n navi-Xperia Z. Hotspot via normale telefoon was sneller, zeker met het zoeken van adressen.

Wat kurviger vooral fijn maakt is de simpliciteit waarmee je leuke routes maakt, dat vind ik van TomTom nogal tegenvallen. Zeker de smallere (en dus vaak rustigere) weggetjes zie je vaak niet bij Tom, terwijl die (mijns inziens) juist het leukst zijn om te rijden! Ook merk ik dat het algoritme voor bochtige weggetjes in Kurviger beter werkt, minder "dorpje in, dorpje uit".
Precies dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Joopieboy Zie ik op die foto trouwens dat je nieuwe bandjes onder de GS hebt liggen? Zo vroeg al? Je had toch de Anakee Adventure of vergis ik me nu?

Ja dus, als ik de afleverfoto bekijk zat die band er toen ook op. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-09-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Jolke schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:46:
Nice, @Bommes! Veel plezier. :)
Extra olie meegenomen? O-)

@dirkhimself, die BT ontvanger heb ik ook nog liggen, goed idee! Die oranje doppen, steken die niet te ver uit je oren? Klemt dat niet met je helm, bedoel ik.
Supercomfy! Gewoon doen! Wel een balaclava op zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Chakotay schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:54:
@dirkhimself hm, kabels recht uit de oordoppen ipv haaks? Gaat dat niet gigantisch klem / in de weg zitten onder de helm?

@Bommes lekker bezig! *O*
Draadjes hangen direkt uit je oor meteen naar beneden. Als ik thuis kom vanavond zal ik een shotje posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
ProfaNe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:53:
[...]

Hoe is de demping vergeleken met foam oordopjes? Een paar weken geleden 2 uur snelweg moeten rijden en dat is nogal saai. Muziekje erbij zou lekker zijn, maar moet het wel genoeg dempen dat de volume niet op 100 moet.
Perfecte demping, nauwelijks windgeruis, en het gestamp van de Ducati en het geschreeuw van de rauwe R6 worden prima omzeep geholpen. Dicky is tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
kneusteun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:57:
Met alpine racing oordopjes niet de gevormde maar de standaard dingen is echt helemaal niks mis, maar verschilt per oor. Na een week rijden zaten ze nog steeds perfect en geen pijn of iets.

Wel vind ik het apart dat ik dan de muziek van de freecom perfect hoor maar het motor geluid bijna compleet wegvalt op de snelweg, dus ineens is de toerenteller wel handig..... Had een beetje motor geluid niet erg gevonden (snap nu waarom mensen killers uit de akra's halen ;) )

Normaal had ik echt BT oordoppen in en daar ben ik nu wel van genezen want je hoorde echt geen klap meer van de omgeving.
Klopt, omgevingsgeluid wordt ook gedempt, maar dat houd je denk ik altijd wel met foampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
McKaamos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:06:
[...]

Oordopjes aan een BT reciever lijkt me echt klote, gezien je dan voor het rijden de herrie aan moet zetten en onderweg niet even uit kan doen zonder minimaal stil te gaan staan en een handschoen uit te doen.
Zit wel wat in, voorlopig gebruik ik 'm alleen voor navigatie geluiden en Flitsmeister.... Voor de lange vakantie ritten moeten we (2) wel een in-helm oplossing hebben...

Een goeie test/review voor zoiets onder de 100 euri zou ik welkom heten.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49

A13X

Dude

A wild @Joopieboy appears! }:O Of is het @Least Inkling :? of @J-P O-) of @daredha :o of @Shivs 8)7 of @cyntax 7(8)7 of @Vuikie _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NB1JcH7l.jpg

Ze kunnen samen een boerderij beginnen 8)7

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Duidelijk een 1200, ik ben ut niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 22-09 10:59

J-P

Syntax erro....

Die uiers ook 😆

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
Omdat @Vrijdag schijnbaar andere prioriteiten heeft...

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/4b/45/b7/4b45b7a22882fecd7c6bd77d1fe2491d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ff/49/31/ff493128bc912612f856816dfa800c76.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/68/c8/15/68c815a124195b69f8d0c4108f58425c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 08:19
Gelijk gepasteuriseerde melk?

Ik was het ook niet, de mijne is een kreupele R1150... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:26:
Omdat @Vrijdag schijnbaar andere prioriteiten heeft...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is die fiets toch porno he..

Rijdt die 2.0 een beetje soepel low rpm?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:34
Raym09 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:07:
A wild @Joopieboy appears! }:O Of is het @Least Inkling :? of @J-P O-) of @daredha :o of @Shivs 8)7 of @cyntax 7(8)7 of @Vuikie _O-

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fvideo-images.vice.com%2F_uncategorized%2F1532679193905-zwartecross-16.jpeg&f=1&nofb=1

deze nog iemand met een kippenpak erbij en je hebt..

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fstatic.tvgcdn.net%2Ffeed%2F1%2F163%2Fthumbs%2F117930163_1300x1733.jpg&f=1&nofb=1

[ Voor 13% gewijzigd door mr_zippey op 11-09-2020 18:55 . Reden: Kippenpak toegevoegd ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
Secsytime schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:35:
[...]

Wat is die fiets toch porno he..

Rijdt die 2.0 een beetje soepel low rpm?
Nee maar de fuel dongles (inc met een groter achter tandwiel) maken het stukken beter. Hij verbruikt nu ook iets minder omdat ik (denk ik) nu met normaal rijden eerder over schakel. Op de snelweg in zijn 5 ipv 3 of 4 etc.. 130 is wel te doen in de 6 :)

Was wel even wennen want de motor remt ook stukken minder op de motor in bochten ed.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 11-09-2020 18:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:26

Youk

Volvo For Life

Heeft @R0y. zijn haar laten groeien? :?

Lengte lijkt me toch te kloppen. >:) :+

* Youk rent heel snel weg oOo

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Bommes maak je nog een reisverslag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik realiseerde mij vandaag dat ik dit jaar nog niet met de motor in het buitenland ben geweest. Het was de bedoeling dit jaar weer eens lekker veel kilometers te maken, en meerdere lange weekenden weg te gaan maar eerst door Corona en daarna door persoonlijke omstandigheden is daar niets van gekomen. Het is dat ik nu zoveel mogelijk woon-werk op de motor doe, daardoor heb ik nog kilometers gemaakt, maar mijn vriendin is niet verder gekomen dan een ritje naar de dealer om haar motor een beurt te laten geven.

Dus de verslagen die hier gepost worden zijn leuk om nog wat motorreisgevoel mee te krijgen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
@dirkhimself volgende keer mag je wel één post maken ipv vijf verschillende hoor _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Check weer terug thuis.. en een bult ervaringen rijker... :+
De tent ligt weer te drogen in de tuin.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1599852954-600-x-450px-IMG_20200911_151757995.jpg

De mensen die mij via insta of faceboom volgen hebben al wat voorbij zien komen. ;)

Vertrokken dinsdagochtend met 3470 km op de klok, vanmiddag rond half 2 weer terug thuis met 5070km.
Dat maakt een mooi ronde afstand van 1600 km in 4 dagen.
Waarvan 632 km TET route, sectie 13 van Frankrijk.

Lang niet alles daarvan is off-road, zeer zeker niet.
Ik vond het op een gegeven moment wel erg veel asfalt.
Ook leuk maar ik ging deze route rijden om over het zand en het grind de rijden.
Dat werd 3de dag wel echt goed gemaakt, vanaf Magnancourt op de 3de dag was het eerst nog een dik uur asfalt in de ochtend maar toen werd het beter.
Kleine paadjes, technisch spul, afstappen om van te voren gaan kijken hoe ik ergens naar boven of naar beneden moest komen, enz.
Echt tof.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1599852954-600-x-450px-IMG_20200910_102502054.jpg

Ik denk dat ik er ook wel weer een verslagje van zal maken.
Als teasers alvast:
Mijn gopro beugeltje is afgebroken, omdat er een guzzi boven op ging liggen.
Het rechtse zijtassen rek heeft samen met de tas geprobeerd een omgezaagde boomstronk weg te koppen.
Ik heb het s'nachts koud gehad, mijn luchtbed was lek, te veel bier gedronken bij La Mouche, me in het zweet gewerkt om de Guzzi een heuvel af te krijgen.

Die smaakt wel naar meer, eens kijken voor een ktm 390 adventure voor er bij.. >:)
Nee das te nieuw en te duur, maar iets kleins, lichts wat niet meteen een crossmotor is maar ook wat afstand kan afleggen.
Nee ik ga gewoon de Guzzi iets meer off-road waardig maken. 8)
Alhoewel het me totaal niet tegenvalt, wat meer bodemvrijheid en betere handkappen + spiegels die in kunnen klappen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1599853260-600-x-450px-IMG_20200910_110755490_HDR.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Morgen vroeg offroad initiatie bij Honda Park. Benieuwd... Het wordt mijn eerste echte offroad ervaring.
http://www.hondapark.be/4lang/index.php?&lan=be

• dirkhimself
geert_s schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:50:
[...]

Sinds ik heb gezien wat zo'n bedrade koptelefoon kan aanrichten tijdens een crash gebruik ik ze maar niet meer.. zie bijvoorbeeld hier
Wauw. Mijn hele zooitje zit onder een dicht geritste dikke leren jas, gaat vast wel goed joh..... 8)

• dirkhimself
timmie271 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:55:
@dirkhimself volgende keer mag je wel één post maken ipv vijf verschillende hoor _O-
?? Staan allemaal in één post toch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
dirkhimself schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 01:23:
[...]

?? Staan allemaal in één post toch??
Lijkt wel zo, maar is niet zo :9

Mij hoor je er niet over zeuren of klagen verder hoor, maar de modjes kunnen daar wel eens moeilijk over doen :)

Als jij je bericht open laat staat en dan quote's aanmaakt (in je bericht terugscrollen door het scherm en dan quote bij het gewenste bericht aanklikken) in hetzelfde bericht plaats je gewoon één bericht ipv vijf die aan elkaar geplakt worden, maar nog steeds los zijn :)

Mocht je het toch niet snappen of lukken. Dan hebben ze maar pech :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 19:57
@Bommes Voor de TET route wederom Osmand gebruikt? Foto's zien er goed uit! Volgens mij is La Mouche eerste motorhotel die redelijk betaalbaar is en leuke sfeer heeft. Mijn ervaring met motor hotels dat ze overpriced zijn.

V-Strom 650

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Raym09 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:07:

[Afbeelding]

En dan verklaarden ze mij voor gek,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GLGEQV2zU6r3a67yLYplBXMRCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ARk5P2eb0sCSPY7yhPKrCYN.jpg?f=user_large

Ik had geen uiers op mijn motor, wel een koeienhoorn als claxon en hij was van pluche dus echt zacht 8)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
Xoxol schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:18:
@Bommes Voor de TET route wederom Osmand gebruikt? Foto's zien er goed uit! Volgens mij is La Mouche eerste motorhotel die redelijk betaalbaar is en leuke sfeer heeft. Mijn ervaring met motor hotels dat ze overpriced zijn.
Ja Osmand gebruikt, werkt echt perfect.
Overigens heb ik nog niet gevonden hoe je het programma kunt laten navigeren via een off-road track.
Maar geen probleem, je volgt gewoon de rode lijn op de kaart. Werkt voor mij dus perfect.

Ik kies normaal juist niet voor biker only locaties omdat ik niet zo nodig met MC no neck uit Klazienaveen aan de bar hoeft te zitten..
Maar nu kwam ik er langs en stond er zelfs een notitie in de TET route.
Dus dacht laat ik maar eens kijken daar.

Ik was 85 euro kwijt voor:
Kamer met gedeelde badkamer (andere kamer waar ik me moest delen was leeg dus ik had alsnog privé sanitair)
Avondeten, wat de pot schaft. Goed eten maar niets bijzonders.
Ontbijt, buffet stijl, zelf je eitje bakken als je wilt.
En te veel bier.. heb ze niet geteld maar ik ging wankel naar mijn bedje. En op de rekening stond bij alles als aantal 1 x, maar bij iets onleesbaars stond dacht ik 14 x.. B)
De kamer alleen was 30 euro weet ik, want dat vertelde ze me. Met privé sanitair 50 euro.

Wel leuk de schuur vol motoren.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1599897344-600-x-450px-IMG_20200910_080122407.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gaaf dat je dit gewoon doet met je Guzzi @Bommes :).

Wat betreft je overpeinzingen voor wat lichts en kleins dat niet meteen een crossmotor is.. Husqvarna 701 of Ktm 690?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:00:
Gaaf dat je dit gewoon doet met je Guzzi @Bommes :).

Wat betreft je overpeinzingen voor wat lichts en kleins dat niet meteen een crossmotor is.. Husqvarna 701 of Ktm 690?
Dat zijn toch ook gewoon halve crossmotoren? Volgens mij is het enige verschil dat ze straatlegaal zijn en dat de motoren niet zijn gebouwd om elke 40 uur compleet gereviseerd te worden. Maar een grote tank hebben ze niet en comfortabel zijn ze ook niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
Bommes schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:57:
[...]

Ja Osmand gebruikt, werkt echt perfect.
Overigens heb ik nog niet gevonden hoe je het programma kunt laten navigeren via een off-road track.
Maar geen probleem, je volgt gewoon de rode lijn op de kaart. Werkt voor mij dus perfect.
Je kan op de normale manier een bestemming instellen en dan bij de extra opties aanvinken om een bepaald gpx track te gebruiken (en eventueel het omkeren van de richting aanvinken). Ik weet alleen niet hoe dat werkt als je bv lange routes als een TET erin zet of OSMAND je dan eerst via het eindpunt weer terug navigeert naar je hotel halverwege de route.

[ Voor 6% gewijzigd door yozgoesdigital op 12-09-2020 10:40 . Reden: verbetering van leesbaarheid ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Osmand werkt best makkelijk als je het eenmaal weet. De TET in Nederland werkt ook gewoon.

Open de navigatie menu en kies opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQD8KWj4VVahKo-LjR4J0t2MUV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tGL48RMRXFXkSKENkObdMIMI.png?f=user_large

Kies "Navigatie langs GPX-track".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtXrRiVR8TyeDgMv_WFxErA40BU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5el4FPMNsqvbdRpDpqpriQYN.png?f=user_large

Dit is vooral handig als je weer zonder GPX wilt rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOD9-KZRmauzxbI0IXyVSvOzX20=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b1ieOVNqtrbI1ufXR7OMeleY.png?f=user_large

Kies een GPX track die je hebt gedownload.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f175ry2yZd9lOZDeeyF8al2_mKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dAsZ0jGzI2epiJIsenNSo0zx.png?f=user_large

Nu staat je GPX in je opties voor de rit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVcTck49TUv8cEQ5FDNUlSDZNsg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ue85RZAo3kI9TtnI4vgz5WSL.png?f=user_large

In het route overzicht zie je nu de track met het begin en eindpunt, de afstand en de verwachte aankomsttijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tT1YKIBXZkkguj3NjUoEN99SGY4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ZyglKZCzATKAmjXbBWj8rLL.png?f=user_large

Begin en eindpunt kun je ook nog aanpassen. Liggen begin en eindpunt dicht bij elkaar en ben je binnen 100m klaar? Vink "Volg de gehele track" aan. Anderom rijden? Vink "Keer richting van GPX-track om" aan.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
@Grubeater Dat is nog een stuk uitgebreidere uitleg. Weet jij toevallig ook of OSMAND altijd tot einde van de route navigeert ook als je langs je bestemming komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@yozgoesdigital en @Grubeater Probleem was dat ik de complete TET France er in had zitten, met iets van 14 of 15 secties.
Dan probeerd Osmand er 1 route van te maken, dus de lijnen lopen kriskras over heel frankrijk tussen alle niet aan een sluitende secties.
Met en route die 1 track bevat werkt het wel weet ik van vorige pogingen.

@Requiem19 Het ewas goed te doen met de Guzzi.
Afgezien van een paar sketchy stukken die ik eerst verkend heb.
Het scheelt wel dat het droog was en al een tijdje was, dan lukt het op deze adventure bandjes wel.
Als het nat is moeten er echt wel serieuze noppen onder.
Er zijn ook genoeg gasten die dit soort grappen met een GS uithalen dus met mijn een stuk lichtere Guzzi moet het dan ook gaan.
Ik ben natuurlijk wel wat voorzichtig omdat ik alleen ben, rijd je met een groepje dan kun je ook samen een vast zittende motor weer los krijgen.
Of elkaar een te steile helling op of af helpen.

Maar het is me niets tegen gevallen voor het bakbeest.
Het ploft als een echter 2 cilinder goed door de berg op, ploft gewoon lekker onder in zijn toeren in de 2 als een traktortje door. Dat geeft veel vertrouwen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Grubeater schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:47:
Het werkt best makkelijk als je het eenmaal weet. De TET in Nederland werkt ook gewoon.

Open de navigatie menu en kies opties.
[Afbeelding]

Kies "Navigatie langs GPX-track".
[Afbeelding]

Dit is vooral handig als je weer zonder GPX wilt rijden.
[Afbeelding]

Kies een GPX track die je hebt gedownload.
[Afbeelding]

Nu staat je GPX in je opties voor de rit.
[Afbeelding]

In het route overzicht zie je nu de track met het begin en eindpunt, de afstand en de verwachte aankomsttijd.
[Afbeelding]

Begin en eindpunt kun je ook nog aanpassen. Liggen begin en eindpunt dicht bij elkaar en ben je binnen 100m klaar? Vink "Volg de gehele track" aan. Anderom rijden? Vink "Keer richting van GPX-track om" aan.
_/-\o_ Bookmarked. Hier had ik toen ik met Tim een rondje ging rijden nogal ruzie mee, ik kreeg 'm niet correct navigerend over de track, hij ging verkeerdom haha. Nog maar een keertje opnieuw proberen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 17:34

Equator

Crew Council

#whisky #barista

timmie271 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:53:
[...]

Mij hoor je er niet over zeuren of klagen verder hoor, maar de modjes kunnen daar wel eens moeilijk over.
Sinds we het dubbelposten visueel hebben samengevoegd tot een enkele post, maken we daar niet zo’n probleem meer van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

yozgoesdigital schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
@Grubeater Dat is nog een stuk uitgebreidere uitleg. Weet jij toevallig ook of OSMAND altijd tot einde van de route navigeert ook als je langs je bestemming komt?
Als je het begin en eindpunt aanpast rijdt Osmand daar naar toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DggswmBxJnNM3Tt6D9P3FGyiry0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MyGoG42MfjGmpSpMtE9fqdrB.png?f=user_large

De rode cirkels zijn de originele begin- en eindpunt, de vlaggetjes de aangepaste start en finish.
Met de optie "Bereken een Osmand route voor het eerste en laatste route gedeelte" aan wordt de route aangepast zodat je op je bestemming komt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:49:
@Joopieboy Zie ik op die foto trouwens dat je nieuwe bandjes onder de GS hebt liggen? Zo vroeg al? Je had toch de Anakee Adventure of vergis ik me nu?

Ja dus, als ik de afleverfoto bekijk zat die band er toen ook op. |:(
Nog geen nieuwe banden, deze zullen misschien de aankomende beurt niet overleven, maar slijtage valt achter redelijk mee. Voor is wel fors. :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Zelfde locatie, nieuwe motor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MveiogPkvd2d8MEXmsA1YfbnG6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qacy4a4egSs3ii5YuLErfWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-NcA-p_4afGVA1ZreSi_g3j9ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBnTwAgYFspZ2GNc91yV3vBK.jpg?f=fotoalbum_large
@lolgast deze mag in de TS, mijn enige motor(op dit moment):
F800gs uit 2014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMYrfWidfhze3cpkDs3kYjJCWdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWrmZWtyLmmgvkhWpHnHPCvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Secsytime schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:22:
[...]

Dat zijn toch ook gewoon halve crossmotoren? Volgens mij is het enige verschil dat ze straatlegaal zijn en dat de motoren niet zijn gebouwd om elke 40 uur compleet gereviseerd te worden. Maar een grote tank hebben ze niet en comfortabel zijn ze ook niet :+
Nee.. daar zit wel veel meer verschil in:

9.5L vs 13.5L tank
110kg vs 150kg (rijklaar)
Geen balancer shaft (=vibraties) vs wel balancer shaft
Geen electronica vs Traction Control & Bochten ABS
Elke 15 uur olie+filter vs elke 10.000km

Qua comfort is het ietsje beter, maar uiteraard lang niet op t niveau van een V85 :).

De 690 zit er wel mooi tussenin:

Echte enduro: 110kg
690: 150kg
Tenere 700: 205kg
Guzzi V85: 228kg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:22:
[...]

Als je dát echt wilt gaan ervaren dan moet je voor de gein eens een keer met een Yamaha WR450 gaan rijden (is de 'enduro' welke tot een paar jaar geleden nog in NL op kenteken te verkrijgen was) en dan vervolgens op een YZ450 stappen (de MX variant) ;)

Het lijkt op papier zo te zijn dat een WR gewoon een YZ is waar ze in Japan wat verlichting (én een claxon) op geklust hebben maar... O-)

De WR is overigens ook al sinds 2017 niet meer nieuw te bestellen in NL, jonger (tot 2019) zul je in België moeten gaan aanschaffen en dan zelf importeren. 2020 ... In andere wereld-delen gaan zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-09-2020 16:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Will_M schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:24:
[...]

Als je dát echt wilt gaan ervaren dan moet je voor de gein eens een keer met een Yamaha WR450 gaan rijden (is de 'enduro' welke tot een paar jaar geleden nog in NL op kenteken te verkrijgen was) en dan vervolgens op een YZ450 stappen (de MX variant) ;)

Het lijkt op papier zo te zijn dat een WR gewoon een YZ is waar ze in Japan wat verlichting (én een claxon) op geklust hebben maar... O-)

De WR is overigens ook al sinds 2017 niet meer nieuw te bestellen in NL, jonger (tot 2019) zul je in België moeten gaan aanschaffen en dan zelf importeren. 2020 ... In andere wereld-delen gaan zoeken.
De een moet wel aan uitlaatnormen voldoen, en de ander niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:54:
Er zijn ook genoeg gasten die dit soort grappen met een GS uithalen dus met mijn een stuk lichtere Guzzi moet het dan ook gaan.
Ik ben natuurlijk wel wat voorzichtig omdat ik alleen ben, rijd je met een groepje dan kun je ook samen een vast zittende motor weer los krijgen.
Of elkaar een te steile helling op of af helpen.

Maar het is me niets tegen gevallen voor het bakbeest.
Het ploft als een echter 2 cilinder goed door de berg op, ploft gewoon lekker onder in zijn toeren in de 2 als een traktortje door. Dat geeft veel vertrouwen.
Mompelt iets van ; Bike to heavy & Balls to small...🙄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:41:
[...]

Mompelt iets van ; Bike to heavy & Balls to small...🙄
Mompelt iets terug over sneeuw, de Parpallion en een V-strom 1000

* Bommes leert van ervaringen.. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Bommes schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:02:
[...]

Fluistert zachtjes: waar hebben jullie het in hemelsnaam over 🤪

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
timmie271 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:53:
[...]

Mij hoor je er niet over zeuren of klagen verder hoor, maar de modjes kunnen daar wel eens moeilijk over doen :)

Als jij je bericht open laat staat en dan quote's aanmaakt (in je bericht terugscrollen door het scherm en dan quote bij het gewenste bericht aanklikken) in hetzelfde bericht plaats je gewoon één bericht ipv vijf die aan elkaar geplakt worden, maar nog steeds los zijn :)

Mocht je het toch niet snappen of lukken. Dan hebben ze maar pech :+
Right, zal erop letten.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:41:
Morgen vroeg offroad initiatie bij Honda Park. Benieuwd... Het wordt mijn eerste echte offroad ervaring.
http://www.hondapark.be/4lang/index.php?&lan=be
Dit is trouwens erg meegevallen. Leuk om te leren sturen door mul zand, springen, steile hellingen op en af nemen...
We reden op Honda CRF 230 motoren. Die kwamen geen kracht tekort in die omgeving :) leuke speelfiets.
Er kwamen wel wat trail achtige stukken aan bod (die vond ik het leukste, lekker hossen door de bossen), maar de nadruk lag wel eerder op motocross. Afsluiter was een halfuurtje vrij rijden op de motocross baan, helemaal privé voor ons allen, vier veertigers oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Right, Ik heb de factory ODO mogen begraven wegens dood en dacht dan maar zelf lampjes voor de motor te solderen. Dat lukte voor het grote licht maar de rest niet. Ik heb nu wat aan de stekker gesoldeerd waar het odometertje zat maar wellicht moet ik een langere kabel per lampje naar relais of diodes trekken ofzo. Ik heb lamp kabeltjes dus vastgemaakt aan wat volgens het draadschema de juiste pin is want er gaat bv vanaf de fuel level sensor een draad direct nar boven maar het werkt toch niet dus ik denk dat dat de ODO zelf wat deed ermee. Als ik de lamp voor Neutral verbind issie uit in 'n vrij en aan in elke versnelling omdat de lamp kennelijk aan de clutch switch zit. Ik heb nu het draadschema niet digitaal om te laten zien maar mocht iemand suggestie hebben... Dit gaat gvd werken nml maar de weg ernaar toe is wat langer... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrXegli4OQbs5Pj8QrLKT5gVcyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXTeniPGYegHveL9Y8NTQ2wB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjhpZOHNdV8iWSy69xCpKYTnrdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A766OQl5ikRASK7u6fXM8ZIP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwbQOSvqy5OzW6rUMTB-UbkFl_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aicUfiYcAIPWyt16sRcAl188.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyUfip9HbkO8TDQcFjodfh8L5hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Al9LbgOik2lCcr5V6cmYmxQ.jpg?f=fotoalbum_large

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30

4x2

lộn xộn quá

Dryhte schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:13:
[...]

Dit is trouwens erg meegevallen. Leuk om te leren sturen door mul zand, springen, steile hellingen op en af nemen...
We reden op Honda CRF 230 motoren. Die kwamen geen kracht tekort in die omgeving :) leuke speelfiets.
Er kwamen wel wat trail achtige stukken aan bod (die vond ik het leukste, lekker hossen door de bossen), maar de nadruk lag wel eerder op motocross. Afsluiter was een halfuurtje vrij rijden op de motocross baan, helemaal privé voor ons allen, vier veertigers oOo
Klinkt leuk, hoeveel kost zoiets eigenlijk ?

@ROFLASTC
Die indicatorlampjes, zijn dat ledjes of gloeilampjes ?
Indien led: indicatielampjes zijn normaal naar massa geschakeld, dus zorg dat je het zwarte draadje naar de corresponderende draad legt en de rode aan een 12v aansluiting.
Knipperlicht & grootlicht zijn normaal de uitzonderingen, die worden gevoed door 12v vanaf het grootlicht / knipperlicht relais en liggen aan massa bij de teller.

Wat betreft de temperatuurmeter & brandstofindicatie, waren dat origineel ook lampjes of gaven ze daadwerkelijk een waarde ?
In dat laatste geval zal er zeker nog wat extra elektronica aan moeten.

Voor gloeilampjes maakt het geen drol uit hoe je ze aansluit :p

[ Voor 34% gewijzigd door 4x2 op 13-09-2020 09:41 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:02:
[...]

Bedoelde er verder niks mee. Quote alleen een eerdere uitspraak uit jou eigen reisverslag.
Helaas is het er voor mij nog niet van gekomen om circa 17 dagen op pad te gaan.

Zoals je in het kampeertopic waarschijnlijk hebt gelezen dook mijn Vader ( 84 ) even per Ambulance de IC in...inmiddels is hij 'voorlopig' naar een verzorgingstehuis. En het weer wordt er ook niet beter op ( langdurig ( droog )) vanaf nu 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
4x2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:50:
[...]
Klinkt leuk, hoeveel kost zoiets eigenlijk ?
[...]
205€ pp, we waren met 4, voor huur 250cc Honda Enduro motor, en 3u privéles door een ouwe rot in de motocross. Lijkt duur maar het was echt een bijzondere ervaring.

Je kan daar (met eigen materieel) vrij gaan oefenen voor 25€ per namiddag als ik het goed heb. Maar da's dus zonder begeleiding en met eigen motor.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 23-09 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

30 jaar later dacht ik, ik rij eens tegen de file in naar zee en ga eens een foto herhalen.

Nu niet op de dijk over de zee heen (er is wat veranderd in 30 jaar 😉)

EDIT: op de mobiel zag ik niet dat deze wazig was (ik wordt ook al wat ouder :+ en zonder bril ....)

Betere kwaliteit..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kWKfjsF6X6AlR-gCBSLA8GUHc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djQqPDt82XXngiCDhriJFI8e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door ollie1965 op 13-09-2020 22:43 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:50:

Die indicatorlampjes, zijn dat ledjes of gloeilampjes ?
Indien led: indicatielampjes zijn normaal naar massa geschakeld, dus zorg dat je het zwarte draadje naar de corresponderende draad legt en de rode aan een 12v aansluiting.
Knipperlicht & grootlicht zijn normaal de uitzonderingen, die worden gevoed door 12v vanaf het grootlicht / knipperlicht relais en liggen aan massa bij de teller.

Wat betreft de temperatuurmeter & brandstofindicatie, waren dat origineel ook lampjes of gaven ze daadwerkelijk een waarde ?
In dat laatste geval zal er zeker nog wat extra elektronica aan moeten.

Voor gloeilampjes maakt het geen drol uit hoe je ze aansluit :p
LEDjes. De zwarte massa kabels zitten aan het ijzerwerk van de nav toren, de rode draadjes probeer ik het juiste vriendje voor te vinden. Ik denk dat ik bij de connectors uit de bijgevoegde fotoos moet zijn. Voor zover ik kan zien in het wire diagram va nde 950 Adventure zijn die de last stop voor de multifunctionele speedo zoals KTM het zelf noemt. Knipperrelais zit ook ergens daar in de buurt. Als dat betekent dat het knipperlampje aangaat en blijft branden als ik links- of rechstaf ga vind ik het best. Afijn, 2b continued

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vkIn8qoLox1LTlSovg0QJJh6mE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1M0P8mQZC9JCd4HRnvUlsAp8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nqq6MXON0OTyJLK5xwtdDU8RK_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBljkLpB9Wp7a5JcdZBZulMw.jpg?f=fotoalbum_large

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FBTN schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:19:
[...]

Fluistert zachtjes: waar hebben jullie het in hemelsnaam over 🤪
Als Bommes het over ervaringen heeft is hij weer ondersteboven van een berg afgekomen via de rode of zwarte piste wellicht. Met z'n motor dan hea.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag met @timmie271 en mijn collega een rondje door Duitsland gereden. COVID19 proof had iedereen een lunchpakketje bij en ik had voor water en mini bars gezorgd.
We begonnen bij mij thuis met een tompouce en zo'n 30-40km in de route zijn we gestopt om te tanken. Pauze hebben we gehouden op een parkeerplaats waarna ik mijn Osmo Action aan mijn achterste valbeugels had bevestigd.

Zoals je ziet was de route eigenlijk vanaf hier al saai. :O

De originele route ging nog om Haltern am See heen, maar bij het punt waar deze zichzelf kruiste hebben we de terugweg gepakt (Meest oostelijke punt van de route.)
Vanaf daar was de route wat saai, alleen maar hoofdwegen. Na Wesel heeft @timmie271 op Kurviger.de een route gemaakt naar Nijmegen die een stuk beter was.
In de Ooijpolder zaten we achter een camper die niet kon doorrijden of ruimte voor ons kon maken. Toen de dijk maar af om nog te gaan tanken op de grens, maar ik miste een afslag. Mijn collega's S1000R was redelijk leeg en Tim ging de weg naar huis voortzetten. De dijk afgereden en Nijmegen in gereden zodat Tim de Waalbrug kon pakken naar het noorden en wij reden door naar het dichtsbijzijnde tankstation. Op een liter na was de tank leeg, het Duitse tankstation hadden we ook kunnen halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3qbUOqUsZh-1t9G9XwzeFzxC_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gr8adJgXnhRRiol5tvjndNeo.png?f=fotoalbum_large

Hier geeft Bommes een sneakpeak van zijn val met de V-Strom destijd in eind mei 2019:
Bommes in "Hét grote motortopic - Deel 23"

Als je dit vannacht lees en het filmpje het nog niet doet, zie dit als een hint: ga naar bed :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Zometeen op pad naar Zandvoort. Broer en maat gaan racen voor het eerst op het nieuwe circuit Zandvoort.
Lekker de GL1800 uitlaten binnendoor met muziekje erbij (naast de MP3 speler heeft ie nu ook bluetooth 😁)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Gisteren in plaats van de Eifel / Ardennen nog eens richting Sauerland geweest. In de ochtend was het lekker fris, gelukkig had ik de winterhandschoenen aan gedaan. Omdat het eerste uurtje snelweg toch wel fris zou zijn zonder de winterhandschoenen. Eenmaal in Sauerland begon het steeds meer en meer op te warmen. Op een gegeven moment de doorwaaijas en zomer handschoenen aan kunnen doen.

Al met al een 540 KM gereden, het weer was echt fantastisch! Enige wat mij opviel was dat er veel mensen reden die er echt geen tempo in hadden. Ik begrijp dat je het nog moet leren e.d. maar sommige mensen reden zo traag op de motor dat ze daardoor juist gevaarlijke situaties hadden omdat auto's hen wilde gaan inhalen.

Leukste was dat we met een paar vrienden waren die allemaal sportmotoren hadden. Die aan het begin van de dag dachten dat ik met de Tiger hun zou ophouden, maar ik heb toch vaak moeten wachten.. Ook moesten we op de terugweg vaak stoppen, omdat men moest rekken en strekken terwijl ik echt nergens last van had en zelfs niet moe was. Zou zo nog de heuvelland route gereden hebben.

Ik ben iig héél erg blij met de keuze voor de Triumph, motor doet alles wat ik wil. Enige nadeel heb ik gisteren echter ontdekt: de cruisecontrol gaat maar tot max 161 Km/h. Voordeel was dat het daarboven niet meer echt prettig reed voor langere tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Leuk wakker worden vanochtend...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psiZ_RpsZxgCmIz1UJHlMOChnoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEyrXvUlnIrZXqVIfpT3QcCp.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen donderdag gaf de motor ook al aan dat de microswitch in de remlichtschakelaar geen zin meer heeft.

Prachtig motoren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:46
Plakkoord erin raggen en doorrijden.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb juist (op zondag |:( ) in het heuvelland vertoefd. Dat was, hoe gek ook, een bewuste keuze. Ten eerste vroeg mijn vriendin om wat aandacht nu ze eens een heel weekend vrij had; dat is zeldzaam. Over 2 weken ben ik ook al weer het hele weekend weg.
Ze wilde graag gaan rijden. Maar ik zat met het probleem dat komende week de banden pas gewisseld worden, en de achterband zit niet ver verwijderd van een slick. Daarmee ging ik Duitsland niet in, want bij een controle zou ik sowieso nat zijn gegaan.

Ik had nog een route die rond de mergelland-route cirkelde maar er zo min mogelijk op blijft, en daardoor heel veel kleine achterafweggetjes pakt. Alsnog veel fietsers en trage zondagsrijders natuurlijk, maar we hebben ons alsnog goed vermaakt. :) Bij thuiskomst alsnog 280km op de teller; niet verkeerd. En dat op een zen-tempo met een hele lange lunch erbij.
Patrock schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:37:
Leuk wakker worden vanochtend...
[Afbeelding]

Afgelopen donderdag gaf de motor ook al aan dat de microswitch in de remlichtschakelaar geen zin meer heeft.

Prachtig motoren....
StopnGo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:05:
Al met al een 540 KM gereden, het weer was echt fantastisch! Enige wat mij opviel was dat er veel mensen reden die er echt geen tempo in hadden. Ik begrijp dat je het nog moet leren e.d. maar sommige mensen reden zo traag op de motor dat ze daardoor juist gevaarlijke situaties hadden omdat auto's hen wilde gaan inhalen.
Dat valt mij de laatste tijd sowieso vaker op. Traag rijden (en dan bedoel ik ruim onder de toegestane snelheid) zonder dat daar een duidelijke aanleiding voor is, een vreemde positie op de weg, of heel verkrampt op dat ding zitten.

Ik heb me al een paar keer afgevraagd of dat aan mij ligt (confirmation bias?), of dat men écht onzekerder rijdt.

Of ook steeds vaker een motor die niet bij de persoon past. Klassiek voorbeeld: hij rijdt op een 1200GS, en zij op een of andere chopper. En dan een wat krappere bocht nemen. Logisch dat dat voor haar lastiger is (maar past die motor dan wel bij je?).. En hij is zich dan maar als "het alfamannetje" breed aan het maken er achter. Zelfs mijn vriendin zegt inmiddels al zuchtend "daar heb je weer een ANWB-stelletje, kunnen ze niet gewoon een elektrische fiets nemen?" :D
Leukste was dat we met een paar vrienden waren die allemaal sportmotoren hadden. Die aan het begin van de dag dachten dat ik met de Tiger hun zou ophouden, maar ik heb toch vaak moeten wachten.. Ook moesten we op de terugweg vaak stoppen, omdat men moest rekken en strekken terwijl ik echt nergens last van had en zelfs niet moe was. Zou zo nog de heuvelland route gereden hebben.
Herkenbaar. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:09:
[...]

Dat valt mij de laatste tijd sowieso vaker op. Traag rijden (en dan bedoel ik ruim onder de toegestane snelheid) zonder dat daar een duidelijke aanleiding voor is, een vreemde positie op de weg, of heel verkrampt op dat ding zitten.

Ik heb me al een paar keer afgevraagd of dat aan mij ligt, of dat men echt onzekerder rijdt.

Of ook steeds vaker een motor die niet bij de persoon past. Klassiek voorbeeld: hij rijdt op een 1200GS, en zij op een of andere chopper. En dan een wat krappere bocht nemen. Logisch dat dat voor haar lastiger is (maar past die motor dan wel bij je?).. En hij is zich dan maar als "het alfamannetje" breed aan het maken er achter. Zelfs mijn vriendin zegt inmiddels al zuchtend "daar heb je weer een ANWB-stelletje, kunnen ze niet gewoon een elektrische fiets nemen?" :D

[...]

Herkenbaar. :+
Leuke was dat mijn vriendin niet eens haar rijbewijs heeft maar gisteren wel een verhaal vertelde over een paar motorrijders waar ze met de auto achter zat, over wat ze allemaal fout deden O+ Ik leg haar namelijk altijd uit waarom ik bepaalde zaken doe. Zoals bijv. een bocht van zover mogelijk buiten beginnen en dan naar binnen steken zodat je zover mogelijk door de bocht kan kijken. Ik kan mij namelijk goed voorstellen als je achterop zit dat je denkt: zou je niet eens beginnen met insturen? :+

Ik kan mij trouwens ook echt niet voorstellen dat het voor de mensen zelf relaxed rijdt. Het stelletje wat ik eerder beschreef reed de man voorrop met zo'n K1600 gevaarte. Die begon flink aan het gas te draaien toen hij mij weer aan zag komen, op het kruispunt kreeg ik namelijk een duimpje. Dus hij moet zichzelf de hele dag inhouden. En waarschijnlijk zit zijn vrouw erachter nog altijd op het tandvlees te rijden. Ga dan eerst even op een parkeerterrein wat oefenen of pak een training zodat je iig wel met het verkeer mee kan.

Merk inmiddels ook wel aan vrienden die altijd maar in Nederland rijden dat ze in de Eifel veel moeite hebben met bochten in te schatten, geen idee hoe maar op de een of andere manier ben ik er op getraind om dit beter in te schatten. Dit zijn dan echter weer zaken die je volgens mij echt leert door het veel te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:22:
Merk inmiddels ook wel aan vrienden die altijd maar in Nederland rijden dat ze in de Eifel veel moeite hebben met bochten in te schatten, geen idee hoe maar op de een of andere manier ben ik er op getraind om dit beter in te schatten. Dit zijn dan echter weer zaken die je volgens mij echt leert door het veel te doen :)
Klopt helemaal. :)
En dan reageren ze met "ja maar jullie kennen deze wegen allemaal!".
Welnee, natuurlijk niet; in gebieden waar ik nooit kom rijd ik echt niet opeens als een oma. In de Eifel/Ardennen hebben we immers geleerd de wegen te lezen. Als er een haarspeld aan komt, kijk je al eens naar de tegemoetkomende weg of je daar iets van verkeer ziet, zodat je niet in de bocht wordt verrast. Is de ruimte er, dan pak je die ook gewoon zodat je na de bocht heel eenvoudig op je eigen weghelft kunt blijven. Bij wat hoogteverschillen kun je aan de paaltjes of bomen ook al vaak inschatten hoe de weg gaat verlopen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
De MotoGuzzi V7 heeft een raar soort olievuldop/oliepijl in een sort van ster vorm.. aangezien de oliedop er redelijk strak op moet (ivm risico op lekken.. het blijft een guzzi ;) ) zijn er mensen die daar een speciale tool voor ontworpen hebben.. deze staat op thingyverse dus ik heb er zelf een 3D geprint..
Maar aangezien het eigenlijk een 2D object is, bedacht ik me dat met laser cutter veel makkelijker maken is..
Op de UK MG V7 FB groep vroeg ik of mensen interesse hebben.. en dat heb ik geweten..
Dus meteen een hele batch gemaakt..
Met lasercutter kost het me ongeveer anderhalve minuut per tool.. 3d print is een paar uur.. dat scheelt een hoop!

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/119213933_10164350446440088_6141079921301101059_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=DwVV-LlAPukAX9Rpk2a&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=07ce8f321bb235fcab5daf70d9460bbf&oe=5F83741F
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/119260700_10164350570755088_222912765538930728_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=O17c5OhHHLgAX9CmgIg&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=62cfaacc68fccc011e6a0c2f2cb1e8de&oe=5F855C1B

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:53:
[...]

Klopt helemaal. :)
En dan reageren ze met "ja maar jullie kennen deze wegen allemaal!".
Welnee, natuurlijk niet; in gebieden waar ik nooit kom rijd ik echt niet opeens als een oma. In de Eifel/Ardennen hebben we immers geleerd de wegen te lezen. Als er een haarspeld aan komt, kijk je al eens naar de tegemoetkomende weg of je daar iets van verkeer ziet, zodat je niet in de bocht wordt verrast. Is de ruimte er, dan pak je die ook gewoon zodat je na de bocht heel eenvoudig op je eigen weghelft kunt blijven. Bij wat hoogteverschillen kun je aan de paaltjes of bomen ook al vaak inschatten hoe de weg gaat verlopen.
En een beetje op de voorrijder letten wil ook helpen af en toe O-) O-)

Zelf ga ik komende zaterdag alsnog rondje Sauerland doen wat gisteren eigenlijk wilde doen, maar ging uiteindelijk met @Grubeater mee :P

250km heen en terug + 250km daar. Goed voor de bandjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
En de 10k aangetikt, @timmie271?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Gisteren ook sinds 2 jaar weer eens de Eiffel ingedoken met een collega. Eind van de dag 512 km verder. Brengt het week totaal op 1700 plezier km. Was in begin weer even wennen met bochten rijden maar goed positie kiezen (buiten naar binnen) doet al snel veel. Waar ik meer moeite mee had was op de niet haardspeld stukken de keuze maken om een auto in te halen. Je ziet amper 50 mtr vooruit. Locals knalden vrolijk voorbij maar ik had daar wat meer moeite mee.
Hoe doen jullie dat? Zeker in onbekend gebied.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet, als je het niet vertrouwd of niet goed kan zien dan blijf ik gewoon rijden. Eventueel wat meer afstand van de auto nemen dat je niet loopt te hangen en te remmen achter de auto. Komt vanzelf een moment dat je veilig en rustig kan inhalen. Auto of bus koppen wordt je niet beter van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Hoe doen jullie dat allemaal. Voor een dag "even" de eiffel of sauerland induiken? Ik ben al kapot als ik er net ben :9 500km op een dag zou voor mijn rug niet echt een pretje zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door ProfaNe op 14-09-2020 14:00 ]

Pagina: 1 ... 233 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.