Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben daar ook regelmatig wat voorzichtiger in dan anderen. Tja, prima. Ik wil meer marge hebben dan "ik zie het dan wel weer". Ik moet héél veel zekerheid hebben voordat ik inhaal.Eoghlear schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:54:
Gisteren ook sinds 2 jaar weer eens de Eiffel ingedoken met een collega. Eind van de dag 512 km verder. Brengt het week totaal op 1700 plezier km. Was in begin weer even wennen met bochten rijden maar goed positie kiezen (buiten naar binnen) doet al snel veel. Waar ik meer moeite mee had was op de niet haardspeld stukken de keuze maken om een auto in te halen. Je ziet amper 50 mtr vooruit. Locals knalden vrolijk voorbij maar ik had daar wat meer moeite mee.
Hoe doen jullie dat? Zeker in onbekend gebied.
Tegelijkertijd zijn er weer genoeg die van mij zeggen dat ik onbezonnen rijd; met dergelijke snelheden een bocht in duiken, enzovoort. Dat heeft @Joopieboy ook nog wel eens tegen ons gezegd in vriendelijkere bewoordingen, hoewel daar ook wel wat bewondering uit bleek.
Grappig is dat er bij ons op de club ook een aantal zijn die echt kamikaze-tempo rijden. Naar mijn mening dan. Ik kán dat tempo wel aardig volgen, maar een klein foutje kan ik dan niet meer corrigeren. Dan rij ik met te weinig marge, en dáár pas ik voor.
Tegelijkertijd zijn er weer genoeg anderen die hetzelfde over mij denken.

Waar je woont helpt al een heel deel. En op een gegeven moment kies je vaak ook voor een motor waar je dat soort afstanden op kunt doen, en ga je dat comfort meer waarderen. Zo haal je nóg meer plezier uit je motor. Een motor is leuk om naar te kijken, maar dat houd ik geen hele dag vol. Er op rijden wel.ProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
Hoe doen jullie dat allemaal. Voor een dag "even" de eiffel of sauerland induiken? Ik ben al kapot als ik er net ben500km op een dag zou voor mijn rug niet echt een pretje zijn...
En een kofferrek mag je lelijk vinden. Prima, maar als je 4-5 keer per jaar weggaat ermee, ga je ook niet meer klooien met een tas, straps, wat dan ook. Koffers er op klikken en gaan.
Controleer eens of de positie van je stuur en je hendels goed staat. Waarschijnlijk zit je iets verkrampt daardoor.ProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:14:
Daarom heb ik juist m'n GSR600 vervangen door een F650GSHelaas nog steeds last van m'n rug. Nu niet van m'n onderrug maar juist tussen de schouderbladen. Al moet ik zeggen dat ik dat alleen op de heenweg had en op de terugweg veel minder last had.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Morgenochtend vroeg nog wat veranderen aan de ophanging van de zijtassen aan
mijn Honda CB500X ( SHAD H0CX56SE beugels )
Dit ; https://www.shad.co.uk/pr...rigid-pannier-fitting-kit
En een andere Dominator uitlaatdemper erop sleutelen en dan hopelijk rond 11:30 wegrijden.
Waarheen geen idee. Wil vooral mijn nagenoeg gehele nieuwe kampeeruitrusting 2 nachten testen.
:strip_exif()/f/image/sCZcvAOu4F3RmC7rZl5Yf8vC.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon rustig rijden. Ik rij vrijwel nooit in dat soort gebieden (helemaal vanuit Den Haag er heen doe ik liever niet voor een middagje) en als ik de weg niet ken en niet door de bochten kan kijken ga ik er gewoon vanuit dat er halverwege een camper stilstaat en dat er knikkers in de bocht liggen.Eoghlear schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:54:
Gisteren ook sinds 2 jaar weer eens de Eiffel ingedoken met een collega. Eind van de dag 512 km verder. Brengt het week totaal op 1700 plezier km. Was in begin weer even wennen met bochten rijden maar goed positie kiezen (buiten naar binnen) doet al snel veel. Waar ik meer moeite mee had was op de niet haardspeld stukken de keuze maken om een auto in te halen. Je ziet amper 50 mtr vooruit. Locals knalden vrolijk voorbij maar ik had daar wat meer moeite mee.
En natuurlijk spiegelen, zodat ik anderen die wel sneller rijden makkelijker kan laten passeren. Genoeg (lokale) straat Rossi's die op het achterwiel met 180km/u al append door een blinde haarspeldbocht omlaag met afgrond aan de ene kant voorbij komen knallen. Moeten ze lekker zelf weten maar ik ga daar niks lopen te bewijzen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
9906km op de odo nu

Zelf nu dus ~9100km ermee gereden
Inhalen pas wanneer het persoonlijk kan.Eoghlear schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:54:
Zo zaten we in Italië zelfs achter een groepje wielrenners omdat ik het simpelweg niet kon zien/aandurfde.. later nog een stuk achter een auto en toen ik daar eindelijk langs was was het dan ook gelijk einde oefening
Maar dus in principe alleen inhalen wanneer je het kan zien of wanneer je al een keer door kon kijken. Zo ook een auto met de BMW (auto) ingehaald waar iedereen me voor gek zou verklaren, maar kon al zien dat er niks aankwam. Net zoals dat je in een groepje niet blind je voorrijder achterna moet gaan. Dat kan soms ook verkeerd aflopen

Gamertag: timmie271
Mja kennis en kunde (beheersing) en ervaring wisselt heel erg tussen de mensen, ook de ervaringen die je gehad hebt maar ook de grootte van je ballen zeg maar.DrivinUCrazy schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:22:
[...]
Ik ben daar ook regelmatig wat voorzichtiger in dan anderen. Tja, prima. Ik wil meer marge hebben dan "ik zie het dan wel weer". Ik moet héél veel zekerheid hebben voordat ik inhaal.
Tegelijkertijd zijn er weer genoeg die van mij zeggen dat ik onbezonnen rijd; met dergelijke snelheden een bocht in duiken, enzovoort. Dat heeft @Joopieboy ook nog wel eens tegen ons gezegd in vriendelijkere bewoordingen, hoewel daar ook wel wat bewondering uit bleek.Maar ik probeer nooit harder te rijden dan ik eventueel kan corrigeren. Dat wil zeggen, remmen, uitwijken, wat dan ook. Alleen ligt die grens bij mij ook wel eens wat verder dan bij de ander. Dat bleek ook bij de VRO die ik vorig jaar deed.
![]()
Grappig is dat er bij ons op de club ook een aantal zijn die echt kamikaze-tempo rijden. Naar mijn mening dan. Ik kán dat tempo wel aardig volgen, maar een klein foutje kan ik dan niet meer corrigeren. Dan rij ik met te weinig marge, en dáár pas ik voor.
Tegelijkertijd zijn er weer genoeg anderen die hetzelfde over mij denken.![]()
[...]
Waar je woont helpt al een heel deel. En op een gegeven moment kies je vaak ook voor een motor waar je dat soort afstanden op kunt doen, en ga je dat comfort meer waarderen. Zo haal je nóg meer plezier uit je motor. Een motor is leuk om naar te kijken, maar dat houd ik geen hele dag vol. Er op rijden wel.![]()
En een kofferrek mag je lelijk vinden. Prima, maar als je 4-5 keer per jaar weggaat ermee, ga je ook niet meer klooien met een tas, straps, wat dan ook. Koffers er op klikken en gaan.
[...]
Controleer eens of de positie van je stuur en je hendels goed staat. Waarschijnlijk zit je iets verkrampt daardoor.
Ik wil wel heel thuis aankomen.
En idd continue op 90% of 95% rijden houdt niemand vol en gaat eens mis, vroeg of laat...
De situatie inschatten en je moment kiezen.
Een interessant verschil op mn langere motortochten met mn vriendin is dat ik makkelijker inhaal, omdat ik minder moeite heb met wat 'ruiger' acceleren. Als je sneller accelereert weet je ook dat je sneller voorbij een auto bent en heb je minder grote gaten (qua tegenliggers) nodig.
Overigens ging dit onlangs bijna fout op mn laatste motorwknd.
Situatie als volgt:
2 fietsers rechterzijde weg op een tandem
ongeveer 150m (schatting) van de fietsers een auto die 45-50 rijdt op een 60 weg
ik achter de auto
Ik haal de auto met goed vaartje, denk ongeveer 70 en voeg weer in naar rechts. Maar rij nog wel 60-70. 2 fietsers op de tandem slaan, zonder te kijken, uit het niets voor mn neus linksaf. Ik moet met de Tenere 700 (huurmotor, dus nog geen idee hoe goed hij echt remde) vol in de ankers en uitwijken om ze niet te rammen. Toeterde nog even, maar kreeg 2 dikke middelvingers.
Lijkt mij an sich de fout van de fietsers. Anderzijds, ik reed (iets) te hard en kon de situatie niet 100% inschatten door de auto. Dus voor mij ook een les om de vlg keer toch nog iets langer erachter te blijven hangen.
Dit dus.
Rijden naar eigen kunnen en je niet laten opnaaien door andere bestuurders die de weg kennen als hun broekzak.
10km westelijk van Venlo wonen. Scheelt al een heel eind. Maar het zadel op de Street scrambler dwingt me er wel toe regelmatig even te verzitten of koffie te drinken. De rechte zithouding daarentegen bevalt me wel goed.ProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
Hoe doen jullie dat allemaal. Voor een dag "even" de eiffel of sauerland induiken? Ik ben al kapot als ik er net ben500km op een dag zou voor mijn rug niet echt een pretje zijn...
En verder houd ik mezelf er wel aan: als ik het niet vertrouw dan wacht ik nog ff. De lokale Rossi doet maar lekker.
En een auto koppen heb ik al ervaring mee op de wielrenfiets, dat win je niet.
Zo maar eens bij MKC Venlo gaan kijken, de openingsdrukte zal wel voorbij zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Eoghlear op 14-09-2020 15:07 ]
Ah dat scheelt een hoop iddEoghlear schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:06:
[...]
10km westelijk van Venlo wonen. Scheelt al een heel eind. Maar het zadel op de Street scrambler dwingt me er wel toe regelmatig even te verzitten of koffie te drinken. De rechte zithouding daarentegen bevalt me wel goed.
Ik stap op en rijd richting het zuid oostenProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
Tevens is het ook een kwestie van trainen. Eerste rit dit jaar had ik ook de fout gemaakt om de leuke (dus lange route) te kiezen waardoor je eigenlijk er veel te lang op zit.
Weet niet hoe ze het geregeld hebben, maar als Motorcenter er zelf nog in zit, blijf er weg. Wat een klote bedrijf is dat zeg!Eoghlear schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:06:
Zo maar eens bij MKC Venlo gaan kijken, de openingsdrukte zal wel voorbij zijn.
Zoals anderen al zeggen, type motor maakt een hoop verschil, naast waar je woont natuurlijkProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
Op m'n vorige motor (Tiger 800) deed ik dat zonder problemen, dagje Sauerland. Maar daarmee kon ik ook makkelijk langere tijd +/- 140km op de snelweg rijden.
Met mijn huidige motor (Scrambler 1200) is dat een minder groot succes. Daar heb ik nu één keer een dagje Sauerland mee gedaan, maar dat was ook gelijk de laatste keer dat ik dat heb gedaan waarschijnlijk. Veel kilometers rijden is prima, zolang het maar niet veel snelweg kilometers zijn
[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 14-09-2020 15:29 ]
Op vrijdag avond laat bijvoorbeeld nog besluiten om op zaterdag ochtend even een ijsje te gaan scoren op de Champs D'elysee kwam regelmatig voor...
+1000Km op één dag op een 'SS'... MafKlappers dat we toen (nog?) waren

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Of verhuizen.Joopieboy schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:12:
Andere motor kopen.Alhoewel ik met de Gixxer ook 7-800km op een dag wegreed, met wat comfortaanpassingen dan wel, maar dan was je ook wel verrot. Dat doe je geen 3 dagen achter elkaar zeg maar.
@NLDViane was vandaag echter in de buurt, en had een plug setje bij zich. Dus ik ben heel lief geholpen met de band.
De schroef die in de band zat was iets langer dan verwacht. Maar is er netjes uitgekomen.
:strip_exif()/f/image/JSU9oiqznLg9fkP5im2mtghy.jpg?f=fotoalbum_large)
Na het oppompen lijkt de band goed op spanning te blijven. Zal het vanavond nog even nakijken, maar ga er van uit dat ik morgen weer lekker naar werk kan rijden.
Hopelijk houdt de prop het lang vol. Gezien er net 4k op de band staat.
Patrock in "Hét grote motortopic - Deel 24" Ik zie dat het rubber van de band een stuk donkerder is, en de schroef dus wel goed bewogen heeft. Ook de putten en slijtage op het uiteinde.Jolke schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:13:
Waarom constateer je dat de schroef er al langer in heeft gezeten, @Patrock? Schuin afgesleten?
Afgelopen donderdag er voor het laatst mee gereden. Bij de garage de ketting laten stellen omdat ze de achter as zo strak hadden vast gezet, dat ik hem niet los kreeg. Deze schroef valt genoeg op om te stellen dat hij op het ritje van de garage naar huis is opgepikt.

Waarom wilde die garage dat niet? Dat lijkt me niet het meest moeilijke klusje.Patrock schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:05:
Na vanochtend te hebben geconstateerd dat de band leeg was, en er een goede schroef in zat maar besloten om thuis te gaan werken. Ondertussen even contact gezocht met een motorgarage, maar die wou er echt niet aan beginnen om er een paraplu in te zetten.
@NLDViane was vandaag echter in de buurt, en had een plug setje bij zich. Dus ik ben heel lief geholpen met de band.
De schroef die in de band zat was iets langer dan verwacht. Maar is er netjes uitgekomen.
[Afbeelding]
Na het oppompen lijkt de band goed op spanning te blijven. Zal het vanavond nog even nakijken, maar ga er van uit dat ik morgen weer lekker naar werk kan rijden.
Hopelijk houdt de prop het lang vol. Gezien er net 4k op de band staat.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Was al 230km verder voor ik op het startpunt was jaThoit schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:22:
[...]
Ik stap op en rijd richting het zuid oostenHet ligt er maar net aan waar je woont. Zelf zit ik een uurtje rijden van Spa af. @timmie271 was een tijdje terug mee gaan rijden in de Eifel, en die had al heel wat kilometers erop zitten toen wij begonnen. Het kan allemaal wel, maar dat doe je niet elk weekend.
Tevens is het ook een kwestie van trainen. Eerste rit dit jaar had ik ook de fout gemaakt om de leuke (dus lange route) te kiezen waardoor je eigenlijk er veel te lang op zit.
Omdat hoogstwaarschijnlijk meerdere koordlagen beschadigd zijn. De stevigheid van de band kan niet gegarandeerd worden na een reparatie.M14 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:30:
[...]
Waarom wilde die garage dat niet? Dat lijkt me niet het meest moeilijke klusje.
Een prop kan er uitwerken,"paraplutje" minder snel, of bij het raken van een obstakel de band verder kapot gaan. Hier willen ze echter geen verantwoordelijkheid voor hebben als het toch mis gaat bij een gerepareerde band.
net even nagekeken, maar de band zit er net een goede maand en 4000 km onder. Kan het even nog niet verkroppen om er een nieuwe band onder te moeten zetten.
Daarom: zelf banden leggen, dan kun je dit soort reparaties ook makkelijk doen.Patrock schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:
[...]
Omdat hoogstwaarschijnlijk meerdere koordlagen beschadigd zijn. De stevigheid van de band kan niet gegarandeerd worden na een reparatie.
Een prop kan er uitwerken,"paraplutje" minder snel, of bij het raken van een obstakel de band verder kapot gaan. Hier willen ze echter geen verantwoordelijkheid voor hebben als het toch mis gaat bij een gerepareerde band.
net even nagekeken, maar de band zit er net een goede maand en 4000 km onder. Kan het even nog niet verkroppen om er een nieuwe band onder te moeten zetten.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
De originele remklauw had de zuigers lichtelijk ei-vormig waardoor de zuigers er niet meer helemaal in gingen.
Nieuwe remklauw fris gemaakt er op gezet. Die begon na verloop van tijd een beetje aan te lopen. Beetje lopen poken in het compensatiegaatje van de rempomp, hielp ietsjes maar het probleem bleef.
Rempomp helemaal uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, compensatiegaatje een shot perslucht gegeven, WD40 via een rietje door het compensatiegaatje gespoeld en een nieuw binnenwerk er in gezet.
Remslang nog even doorgeblazen met perslucht voor de zekerheid.
Mocht ook wel, als je het binnenwerk zag

Wat raar toch, dat het compensatiegaatje verstopt raakte...
Denk je dat het daar na goed werkt?... @Destruction kreeg de eer om de testrit te doen en belde me na 5 minuten op dat ik als een haas zijn kant op moest met een steeksleutel.
Weer terug in de garage nog wat lopen testen. Onderste zuiger leek niet lekker terug te komen. Of in ieder geval niet zo ver als de bovenste.
Hele remklauw uit elkaar getrokken, revisiesetje er in gestopt (alweer), terug gebouwd met verse remblokjes, remvloeistof vervangen (want heet geweest).
Was inmiddels laat 's avonds, geen @Destruction bij de hand, dus m'n zusje opgetrommeld om even te helpen. Motor op de bok, ik op de buddy zodat hij achterover tipt en zij mocht aan het wiel slingeren.
3x remmen en hij stond al weer zo vast dat ze de motor voorover kon trekken aan het voorwiel. Fuck

Nu is m'n zusje vrij nieuwschierig aangelegd en wilde weten hoe dat nou werkt, zo'n hydraulisch remsysteem.
Hele systeem langs, her en der wat visuele voorbeeldjes met de oude remklauw verder e.d.
"Maar hoe gaat de remklauw dan weer los, als er maar 1 slang heen gaat en er geen retour is?"
En dan kom je weer uit bij het compensatiegaatie in de rempomp. Uitleggen dat die verstopt kan raken en als visueel voorbeeld nog even een paar keer daar in lopen prikken met een naald.
Schroef je de boel weer dicht, trekt een paar keer aan de rem, voelt die hendel spontaan alsof de rem terug komt en de vrije slag terug geeft.
Doet t verdomde ding t daar na spontaan wel goed. AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGHHHHHH!
Voor de peace of mind nog eens een paar sessies gedaan met slingeren aan het wiel en dan remmen. De dag er op een uurtje rijden. Niks meer aan de hand.
Dat waren weer een paar avonden van m'n leven verkloot
Tja, ik vind het redelijk overdreven. Naast mijn eigen ervaringen met lekke banden (prop of paraplu er in en de band oprijden) is er volgens mij geen enkel verhaal bekend waar een gerepareerde band heeft geleid tot een klapband of ongeluk. Zelfs het opnieuw lek gaan bij een reparatie gebeurd zelden tot niet.Patrock schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:
[...]
Omdat hoogstwaarschijnlijk meerdere koordlagen beschadigd zijn. De stevigheid van de band kan niet gegarandeerd worden na een reparatie.
Wat gebruik je om banden te wisselen? Handmatig ding? Of pneumatisch/elektrisch apparaat?_eLMo_ schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:42:
[...]
Daarom: zelf banden leggen, dan kun je dit soort reparaties ook makkelijk doen.
[ Voor 13% gewijzigd door M14 op 14-09-2020 16:52 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Inderdaad een bekend kwaaltje. Is een gesloten unit, staan wel wat video's op internet van mensen die hem met een soldeerbout openen om de contactpunten op te schuren.kneusteun schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:47:
@Patrock en die microswitch? is dat een bekend KTM kwaaltje? ik had laatst namelijk dat mijn remlicht juist bleef branden....
In het vette cursieve stuk zit de reden waarom alleen je grootlicht het doet.ROFLASTC schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:50:
[...]
LEDjes. De zwarte massa kabels zitten aan het ijzerwerk van de nav toren, de rode draadjes probeer ik het juiste vriendje voor te vinden. Ik denk dat ik bij de connectors uit de bijgevoegde fotoos moet zijn. Voor zover ik kan zien in het wire diagram va nde 950 Adventure zijn die de last stop voor de multifunctionele speedo zoals KTM het zelf noemt. Knipperrelais zit ook ergens daar in de buurt. Als dat betekent dat het knipperlampje aangaat en blijft branden als ik links- of rechstaf ga vind ik het best. Afijn, 2b continued
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zult dus per lampje moeten kijken of deze massa geschakeld (zwart aan bijbehorend juiste vriendje, rood aan 12V na het contactslot) of plus geschakeld (rood aan bijbehorende vriendje, zwart aan blank ijzerwerk of massakabel)
Als je even het kabelschema kan sturen (via PB ofzo) kan ik wel even kijken en het uittekenen.
leeg
Dan hebben we 't hier nu alleen nog maar over 12V DC en niet eens over 24V DC .... Bij 380V AC wordt 't pas écht 'leuk' hier op GoT4x2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:31:
[...]
In het vette cursieve stuk zit de reden waarom alleen je grootlicht het doet.
Je zult dus per lampje moeten kijken of deze massa geschakeld (zwart aan bijbehorend juiste vriendje, rood aan 12V na het contactslot) of plus geschakeld (rood aan bijbehorende vriendje, zwart aan blank ijzerwerk of massakabel)
Als je even het kabelschema kan sturen (via PB ofzo) kan ik wel even kijken en het uittekenen.
Handmatig, in mijn geval een Max2H Evo. Erg tevreden over, zelfs een Mitas E07 kreeg ik erop / eraf, en die band heeft een hele stijve wang.M14 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:49:
[...]
Wat gebruik je om banden te wisselen? Handmatig ding? Of pneumatisch/elektrisch apparaat?
Achter zelf een parapluutje gezet toen er na 2000km een schroef in zat.
Vooral warmWill_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:19:
[...]
Dan hebben we 't hier nu alleen nog maar over 12DC en niet eens over 24VDC .... Bij 380V AC wordt 't pas écht 'leuk' hier op GoT
leeg
Nee dat wordt het pas als iemand een niet geïsoleerde steeksleutel gebruikt en deze op 2 meter hoogte in een verdelerkast van 48V 1000A laat vallen (No-Break systeem grote telefooncentrale).
Hij, die de sleutel liet vallen, heeft een paar dagen vlekken gezien en had een zwart handje (zelfde geld morsdood).
Van de steeksleutel (maatje 32) zijn alleen nog 3 druppels terug gevonden.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Uwes is 'Vonken Boer'?ollie1965 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:32:
[...]
Nee dat wordt het pas als iemand een niet geïsoleerde steeksleutel gebruikt en deze op 2 meter hoogte in een verdelerkast van 48V 1000A laat vallen (No-Break systeem grote telefooncentrale).
Hij, die de sleutel liet vallen, heeft een paar dagen vlekken gezien en had een zwart handje (zelfde geld morsdood).
Van de steeksleutel (maatje 32) zijn alleen nog 3 druppels terug gevonden.
Yup, dit dus.McKaamos schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:48:
Kleine Magna update! Eindelijk is de voor-rem weer helemaal goed.
De originele remklauw had de zuigers lichtelijk ei-vormig waardoor de zuigers er niet meer helemaal in gingen.
Nieuwe remklauw fris gemaakt er op gezet. Die begon na verloop van tijd een beetje aan te lopen. Beetje lopen poken in het compensatiegaatje van de rempomp, hielp ietsjes maar het probleem bleef.
Rempomp helemaal uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, compensatiegaatje een shot perslucht gegeven, WD40 via een rietje door het compensatiegaatje gespoeld en een nieuw binnenwerk er in gezet.
Remslang nog even doorgeblazen met perslucht voor de zekerheid.
Mocht ook wel, als je het binnenwerk zag
[Afbeelding]
Wat raar toch, dat het compensatiegaatje verstopt raakte...
Denk je dat het daar na goed werkt?... @Destruction kreeg de eer om de testrit te doen en belde me na 5 minuten op dat ik als een haas zijn kant op moest met een steeksleutel.Of ik even de druk van de remklauw af kon laten, want die stond muurvast en was kokend heet.
Weer terug in de garage nog wat lopen testen. Onderste zuiger leek niet lekker terug te komen. Of in ieder geval niet zo ver als de bovenste.
Hele remklauw uit elkaar getrokken, revisiesetje er in gestopt (alweer), terug gebouwd met verse remblokjes, remvloeistof vervangen (want heet geweest).
Was inmiddels laat 's avonds, geen @Destruction bij de hand, dus m'n zusje opgetrommeld om even te helpen. Motor op de bok, ik op de buddy zodat hij achterover tipt en zij mocht aan het wiel slingeren.
3x remmen en hij stond al weer zo vast dat ze de motor voorover kon trekken aan het voorwiel. Fuck
Ik kom met de Fazer bij @McKaamos aan. En ik liep toch al in full gear, dus of ik de Magna wilde testen. Prima, krijgt dat ding ook weer even wat beweging...
Vlakbij zijn huis ligt een wat rustigere weg, dus ik ben daar naartoe gegaan om een paar keer snelheid te maken en weer af te remmen. Na een tijdje was ik de vrije slag op de remhendel kwijt, f*ck.. Da's niet goed. Omgedraaid en kalm aan terug... Well, nope. Een rem die aanloopt wordt erg snel erg heet, en gaat dan nog harder aanlopen. Ik voelde 't tijdens het rijden al, koppeling in en gas los. Stond vrijwel meteen stil
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O0y6w3D7ExDkCAo5k5eXBwp3.jpg?f=user_large)
Inderdaad, @McKaamos gebeld met 't verzoek om een ringsleutel 8 mee te nemen. De ontluchtingsnippel open draaien is een goede manier om de druk eraf te krijgen
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik ben niet echt objectief als voormalig 701 en 690 bezitter, maar voor mij is de 701 de ideale reismotor. Licht, veel koppel en super makkelijk sturen. Ondanks dat ie maar 65 pk heeft blijf je makkelijk alle super sports en andere allroads voor. In ieder geval tot er een lang recht stuk komtRequiem19 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:47:
[...]
Nee.. daar zit wel veel meer verschil in:
9.5L vs 13.5L tank
110kg vs 150kg (rijklaar)
Geen balancer shaft (=vibraties) vs wel balancer shaft
Geen electronica vs Traction Control & Bochten ABS
Elke 15 uur olie+filter vs elke 10.000km
Qua comfort is het ietsje beter, maar uiteraard lang niet op t niveau van een V85.
De 690 zit er wel mooi tussenin:
Echte enduro: 110kg
690: 150kg
Tenere 700: 205kg
Guzzi V85: 228kg

En met een rekje er op heb je twee zij tassen en een roltas waarmee je met gemak drie weken kunt kamperen. Ook snelweg is prima te doen, heb er meerdere keren meer dan 600 km mee gereden op de snelweg op 1 dag. Laten vallen doet geen pijn, paar kapjes vervang je voor € 100,- 😅
Kwestie van zitvlees kweken. Ik ben na 200km ook wel klaar, maar doe dan ook maar zelden zulke lange ritjes.ProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
De motorzaak (als de oude eigenaar er nog bij in zit Überhaupt ) heb ik niets mee. MKC vind ik een prima zaak.Thoit schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:22:
[...]
Weet niet hoe ze het geregeld hebben, maar als Motorcenter er zelf nog in zit, blijf er weg. Wat een klote bedrijf is dat zeg!
Ging voorheen vaak naar Veghel. Prima geholpen, volgens mij niet allemaal lokale mensen.
:strip_exif()/f/image/V2lVivHbvJJjpcMWmafXjlOj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3T2CgCW7JUDUUogKnTanUoH7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XQLEoPNKISGkCGuBVMF6G5Yu.jpg?f=fotoalbum_large)
5uur in het zadel gezeten. Heerlijk weer, amper verkeer, wat wil je nog meer?
B4077 is een geweldige weg!
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 14-09-2020 21:06 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het hangt er van af hoe je t doet, en ook heel erg van je motor. Met de Ninja (300ProfaNe schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:00:
[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 14-09-2020 21:34 ]
:strip_exif()/f/image/m9PW0jKTZtp0PBlKOZa7oCNv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c6vrZkgXXV2vlxJwOu3V7E9u.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen dus ontbijt en op pad.
Zoek nog een leuke MOTOR-camping nabij Enschede cq Winterswijk.
Of Brabant cq Limburg. Iets waar de motor gewoon op het veld mag staan en evt. een kampvuurtje cq BBQ is toegestaan.
Iemand tips ??
[ Voor 66% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-09-2020 07:58 ]
MietjeNLDViane schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:32:
[...]
Het hangt er van af hoe je t doet, en ook heel erg van je motor. Met de Ninja (300) wel eens retourtje Eifel gedaan, kruip achter je kuip en met 3 uur snelweg ben je er. Tijd voor lunch, 3 a 4 uurtjes sturen met een koffiepauze halverwege, en weer terug achter je kuipje naar huis. 12 uur totaal weg geweest, 20:00 waren we weer bij de startplek. Gaat met een naked wat minder soepel op de snelweg, zeker als t een beetje waait is t gewoon ruk en ben je snel vermoeid. Heb je een tourbuffel of hoogpoter, dan is het een kwestie van zitvlees kweken, maar na 500+km heeft iedereen wel last van zn achterste denk ik zo
De 250 ging toen gewoon niet harder dus kon niet veel sneller
Hier hou ik het met de cbr650r op eigen tempo zeker 600-700km vol en daarna begin ik het wel te voelen ja in de knieën en soms het zitvlak
[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 14-09-2020 21:50 ]

Nee, ik was niet de vonken boer. Maar die gast (ik zag hem pas na iets van 1 uur) heeft de hele dag niks meer gedaan dan vol ongeloof voor hem uit zitten kijken.
En schrijf dat dan maar eens in je verslag voor de inspectie en een RIE.
En dan te weten dat die mannen allemaal aan alle NEN normen voldeden.
Ach ja, iedereen maakt wel eens fout(jes), die van mij in die tijd werd ook op de 4de verdieping gevoeld/gehoord en dat terwijl ik op -2 was naast de NCO bunker was.
Wat 0,8 Hz verschil wel niet kan doen met een gebouw
Dit , hierom en hierom
The KLF = Kings of Low Frequencies, toch?ollie1965 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:54:
[...]
Nee, ik was niet de vonken boer. Maar die gast (ik zag hem pas na iets van 1 uur) heeft de hele dag niks meer gedaan dan vol ongeloof voor hem uit zitten kijken.
En schrijf dat dan maar eens in je verslag voor de inspectie en een RIE.
En dan te weten dat die mannen allemaal aan alle NEN normen voldeden.
Ach ja, iedereen maakt wel eens fout(jes), die van mij in die tijd werd ook op de 4de verdieping gevoeld/gehoord en dat terwijl ik op -2 was naast de NCO bunker was.
Wat 0,8 Hz verschil wel niet kan doen met een gebouw
? mij internet slang is niet zo geweldig (iets met leeftijdWill_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:02:
[...]
The KLF = Kings of Low Frequencies, toch?
Oh, iets met Acid, nee niet mijn ding. Dit klinkt veel beter in mijn oren
Ja, het was een hele lage frequentie 49,2 en het moest 49,85 minimaal zijn om weer synchroon aan het net te draaien (en koppelen). Ergens moet er dan iets bewegen........... net niet van de sokkel gekomen.
Dit , hierom en hierom
Maar heb wel een geinig bekertje gewonnen

:strip_exif()/f/image/gOjQT6OK9eL0ibPfZUqDTt9l.jpg?f=fotoalbum_large)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
In het verleden heb ik het handmatig gedaan, maar voor dat tientje per band ga ik er zelf echt niet meer moeten klooien met de hand. Misschien dat ik er wel ooit een machine voor ga kopen, maar met de hand is echt k*t werk_eLMo_ schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:35:
[...]
Handmatig, in mijn geval een Max2H Evo. Erg tevreden over, zelfs een Mitas E07 kreeg ik erop / eraf, en die band heeft een hele stijve wang.
Achter zelf een parapluutje gezet toen er na 2000km een schroef in zat.

Nu zie ik door de bomen het bos even niet, Alpine is een bekende maar o.a. Hans Anders meet ook weer (motor) oordoppen aan. Zit er nou echt nog verschil tussen de verschillende aanbieders (buitenom de filters)?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ben zeer tevreden van de Variphone V-sil moto. Dat zijn redelijk zachte (dus comfortabele) silicone doppen met een zware filter.R0y. schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:25:
Van mijn vriendin krijg ik motor oordoppen op maat, moet enkel nog wel even uitzoeken waar ik ze aan wil laten meten.
Nu zie ik door de bomen het bos even niet, Alpine is een bekende maar o.a. Hans Anders meet ook weer (motor) oordoppen aan. Zit er nou echt nog verschil tussen de verschillende aanbieders (buitenom de filters)?
Het helpt natuurlijk dat ik lokaal een geluidstechnieker ken die deze 's avonds bij hem thuis kan aanmeten en dat ik ze eveneens buiten de kantooruren kan ophalen.
EDIT: het verschil kan dus zitten in het draagcomfort, namelijk de zachtheid van de silicone.
EDIT2: ik heb nu, eveneens van variphone, de MEP 2G Music (met verwisselbare filter, muziekfilter en industriële filter, gebruik de industriële voor de motor). Logica was dat ik de dopjes dan ook voor muziekconcerten kon gebruiken. Maar ze zijn steviger van silicone, en dus iets minder comfortabel, al valt het mee wegens goede pasvorm. Ik denk dat ik toch nog eens een setje V-sil moto laat aanmeten en deze enkel voor concerten houd.
[ Voor 24% gewijzigd door Dryhte op 15-09-2020 09:49 ]
De 790 markeert zijn territorium als hij koud is en een tijdje stil staat.. lag een vlek koelvloeistof onder het blok vanochtend.
Komt van de slang die naar het blok gaat en is blijkbaar een bekend probleem bij de 790 als ik het zo lees
"Don't let your dreams be memes"
Kleine 100 km met een twist factor van 100 - ik heb nauwelijk een recht stuk gezien. Via een stukje van een voormalig race-circuit gereden, maar dat was het slechtste stuk van de hele route. Die weg is op za/zo afgesloten voor de weekend-motorrace-toeristen.
Hier wat indrukken. De middelste foto is een enkelsporig Himbächel-viaduct, gebouwd in 1881. Tot 1970 reden hier nog stoomlocomotieven over.
![]() | ![]() | ![]() |
Denk dat je dan aan de zithouding moet werken.. ik kan in Duitsland gewoon redelijk comfortabel 200 rijden op de Striple, mits geen wind tegen natuurlijk.NLDViane schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:27:
@timmie271 het punt wat ik dus niet benoemd heb zie ikToen reden we 150, nu met de Street Triple is 130 op lange stukken echt wel een beetje t maximale
10min wat harder kan best, of een keer doortrekken naar 200, maar daar word ik op lange stukken niet blij van waar met de Ninja prima 180 gereden kon worden voor langere tijd
Heb ze zelf van Schonenberg Hoorcomfort. Die maken oordoppen ook voor motoragenten heb ik begrepen.R0y. schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:25:
Van mijn vriendin krijg ik motor oordoppen op maat, moet enkel nog wel even uitzoeken waar ik ze aan wil laten meten.
Ik gebruik ze al 3 jaar en ben er tevreden mee.
Knap, dat lukt mij nog niet op een allroad. Boven de 160 werd het niet meer echt comfortabel, en dan zit ik nog achter een ruit. Is echter wel de originele ruit, zou eigenlijk een iets hogere op mogen.Secsytime schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:39:
[...]
Denk dat je dan aan de zithouding moet werken.. ik kan in Duitsland gewoon redelijk comfortabel 200 rijden op de Striple, mits geen wind tegen natuurlijk.
Jaloers!Jolke schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:37:
Gisteravond weer een rondje door de achtertuin. Man man man, wat een mooi omgeving hier.
Kleine 100 km met een twist factor van 100 - ik heb nauwelijk een recht stuk gezien. Via een stukje van een voormalig race-circuit gereden, maar dat was het slechtste stuk van de hele route. Die weg is op za/zo afgesloten voor de weekend-motorrace-toeristen.
Hier wat indrukken. De middelste foto is een enkelsporig Himbächel-viaduct, gebouwd in 1881. Tot 1970 reden hier nog stoomlocomotieven over.Sinds 1982 buiten gebruik en is in 2010 uitgeroepen tot nationaal monument.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Thoit op 15-09-2020 10:12 ]
Wat is jouw houding bij die snelheid als ik vragen mag? Ik klapper namelijk alle kanten op, behalve als ik plat op de tank lig maar dat zit niet fijn voor langere tijd (en vaak zit de tanktas in de wegSecsytime schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:39:
[...]
Denk dat je dan aan de zithouding moet werken.. ik kan in Duitsland gewoon redelijk comfortabel 200 rijden op de Striple, mits geen wind tegen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 15-09-2020 10:02 ]
Ik vind het wel verfrissend dat ze deze video heeft geüpload en niet alleen maar leuke dingen laat zien.mphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Maar zij heeft ook een aparte outtakes/crashes video gemaakt waar je kunt zien dat het ook af en toe echt heel zwaar was.
Heb alleen Alpine gehad tot nu toe, reden waarom ik ze heb gekozen is dat ze hier vlakbij zitten qua hoofdkantoor (soesterberg) dus dat ik langs kan als er wat is. Je kan altijd opsturen uiteraard, maar ik vind het zelf fijner langste kunnen gaan.R0y. schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:25:
Op de motorbeurs laten aanmeten, lekkere smurrie in je oor, zaten in 1x prima. Ook goeie uitleg welk filter hoe en wat. Ik gebruik ze ook op concerten, werkten top. Tot ik bij mijn laatste concert opeens het idee had dat mijn rechter het niet deed. Bleek geen filter meer in te zitten, geen idee hoe dat kon. Mailtje gestuurd, ik mocht gelijk langskomen wanneer me uitkwam. Op de terugweg van werk langsgereden, 5min gepiept. Prima service.
I have stability. The ability to stab.
Inderdaad met de kont naar achter zodat je wat natuurlijk voorover hangt.. door de rijwind kost het geen moeite om zo te blijven hangen. Tanktas heb ik geen ervaring mee, misschien is dat wel de boosdoener?NLDViane schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:00:
[...]
Wat is jouw houding bij die snelheid als ik vragen mag? Ik klapper namelijk alle kanten op, behalve als ik plat op de tank lig maar dat zit niet fijn voor langere tijd (en vaak zit de tanktas in de weg). Verder naar achteren zitten maakt t wel iets makkelijker/comfortabeler, maar dat maakt het voor mij (helaas) nog geen comfortabele kruissnelheid op deze motor...
Maakt verder ook niet uit, geen haast op vakantie toch?

Misschien is het de adrenaline dat ik me vast klamp ofzo, in plaats van dat ik me mee laat deinen (zoals bij 120km/h), tanktas kan ook wel iets doen maar die zit achter m'n windschermpje. Misschien eens een keer zonder proberenSecsytime schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:58:
[...]
Inderdaad met de kont naar achter zodat je wat natuurlijk voorover hangt.. door de rijwind kost het geen moeite om zo te blijven hangen. Tanktas heb ik geen ervaring mee, misschien is dat wel de boosdoener?
Maakt verder ook niet uit, geen haast op vakantie toch?

Vakantie en haast? Neuh, maar voor een dagtripje is t wel lekker om op tijd op de startplek te zijn
Nou ben ik jaloers.Thoit schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:09:
Vriendin vroeg gisteren of ik morgen vrij kon pakken, konden we met de motor weg. Zojuist vrij gevraagd en morgen maar weer richting LuxemburgNu alleen nog snel een route vinden
Er zitten hier wel een paar Luxemburg kenners, dus laat maar weten wat voor een route je zoekt. Hoe lang blijf je?
Mja, ik betaal toch meestal €20 per band, en nu kan ik ook makkelijk zo'n paraplu zetten als het nodig is.Thoit schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:17:
[...]
In het verleden heb ik het handmatig gedaan, maar voor dat tientje per band ga ik er zelf echt niet meer moeten klooien met de hand. Misschien dat ik er wel ooit een machine voor ga kopen, maar met de hand is echt k*t werk
En de moeite valt imho enorm mee, je moet vooral zorgen dat je apparaat verankerd is aan de grond, anders is het niet te doen.
De Continental TKC80 drukte ik er met de hand op, de Mitas E07 niet, maar die ging met het apparaat ook prima.
Waarom denk je dat ik geen tanktas had.NLDViane schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:00:
[...]
Wat is jouw houding bij die snelheid als ik vragen mag? Ik klapper namelijk alle kanten op, behalve als ik plat op de tank lig maar dat zit niet fijn voor langere tijd (en vaak zit de tanktas in de weg). Verder naar achteren zitten maakt t wel iets makkelijker/comfortabeler, maar dat maakt het voor mij (helaas) nog geen comfortabele kruissnelheid op deze motor...
Vanwege beschadigingen op je tank, die Soez was je kindje toch?Joopieboy schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:05:
[...]
Waarom denk je dat ik geen tanktas had.Plat op de tank, komt naar achter, tenen op de stoepjes en goed klemmen met de knieën.
Maar notes taken, ga het een keer proberen!
Ik heb nog wat routes liggen en ga morgen een nieuwe proberenJolke schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:18:
[...]
Nou ben ik jaloers.
Er zitten hier wel een paar Luxemburg kenners, dus laat maar weten wat voor een route je zoekt. Hoe lang blijf je?
Voor een paraplu te monteren moet je inderdaad het zelf doen. Daar gaat zich namelijk niemand aan wagen. Voor die 3x per jaar dat ik de bandjes max moet laten omleggen ga ik de moeite niet nemen. Het heeft uiteraard het voordeel als je het zelf doet dat je niet afhankelijk bent van anderen._eLMo_ schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:26:
[...]
Mja, ik betaal toch meestal €20 per band, en nu kan ik ook makkelijk zo'n paraplu zetten als het nodig is.
En de moeite valt imho enorm mee, je moet vooral zorgen dat je apparaat verankerd is aan de grond, anders is het niet te doen.
De Continental TKC80 drukte ik er met de hand op, de Mitas E07 niet, maar die ging met het apparaat ook prima.
[ Voor 43% gewijzigd door Thoit op 15-09-2020 13:16 ]
YouTube: Can motorcycles beat an aircraft in a race?
[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 15-09-2020 15:41 ]
Dat is ook wel een geldige reden iddNLDViane schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:09:
[...]
Vanwege beschadigingen op je tank, die Soez was je kindje toch?
Maar notes taken, ga het een keer proberen!
Race it, break it, fix it, and repeat
Wat jammer dat er geen Energica Ego tussen zatNLDViane schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:56:
Kwam nog een uurtje motorvermaak tegen waarin ze de "race" van Top Gear tussen de Bugatti Veyron en een vliegtuigje nog eens overdoen, maar dan met 3 motoren (Zero SR/F, Kawasaki Ninja H2, KTM 1290 Super Duke GT). Erg vermakelijk!
[YouTube: Can motorcycles beat an aircraft in a race?]
YouTube: Can motorcycles beat an aircraft in a race?
In Nederland groet bijna iedereen je. In Zuid Duitsland en Oostenrijk mag je blij zijn als de helft terug groet. Soms tillen ze hun hand slechts een centimeter op.
Is daar een specifieke reden voor?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Weetnie. Hier krijg ik gewoon een groet in Duitsland..Jeroen O schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:43:
Hoe zit het eigenlijk met de motorgroet in het buitenland?
In Nederland groet bijna iedereen je. In Zuid Duitsland en Oostenrijk mag je blij zijn als de helft terug groet. Soms tillen ze hun hand slechts een centimeter op.
Sterker nog in Italië kregen @NLDViane zelfs een groet van de ambulancemotoren toen we in de auto zaten met karretje en motoren erachter
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Als het daaraan ligt, dan hebben ze in Oostenrijk een andere smaak dan in Nederland
Ik rijdt op een Suzuki GSX-1250FA, wat mij betreft geen bijzondere of afwijkende fiets.
Het is ook niet zo dat het specifieke motoren zijn waarvan de berijders mij niet groeten.
Als ik net aan het schakelen ben, of bij een stoplicht nog net niet stil sta, heb ik ook geen hand vrij om te groeten. Knikje met het hoofd probeer ik dan, maar het schiet er bij mij ook wel eens in.
In sommige landen ben je verplicht te allen tijden 2 handen aan het stuur te houden. In die landen wordt je nog wel eens met 1 vinger gegroet, of met het voetje. Of helemaal niet natuurlijkJeroen O schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:43:
Hoe zit het eigenlijk met de motorgroet in het buitenland?
Op de website van Alpine kan ik nog wat informatie vinden.. op de websites van de overige aanbieders helaas wat minder.SmurfLink schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:34:
[...]
Heb alleen Alpine gehad tot nu toe, reden waarom ik ze heb gekozen is dat ze hier vlakbij zitten qua hoofdkantoor (soesterberg) dus dat ik langs kan als er wat is. Je kan altijd opsturen uiteraard, maar ik vind het zelf fijner langste kunnen gaan.
Op de motorbeurs laten aanmeten, lekkere smurrie in je oor, zaten in 1x prima. Ook goeie uitleg welk filter hoe en wat. Ik gebruik ze ook op concerten, werkten top. Tot ik bij mijn laatste concert opeens het idee had dat mijn rechter het niet deed. Bleek geen filter meer in te zitten, geen idee hoe dat kon. Mailtje gestuurd, ik mocht gelijk langskomen wanneer me uitkwam. Op de terugweg van werk langsgereden, 5min gepiept. Prima service.
Alpine heeft hier in de regio ook een locatie, 30 minuten rijden o.i.d. Maar als ik hier in de stad iets kan laten opmeten (wat net zo goed of beter is) doe ik dat liever, is er iets fiets ik even langs..
Voor Variphone: https://drive.google.com/...7UTbY8wcM7SKPsuOxbtHUZMifR0y. schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:56:
[...]
Op de website van Alpine kan ik nog wat informatie vinden.. op de websites van de overige aanbieders helaas wat minder.
Alpine heeft hier in de regio ook een locatie, 30 minuten rijden o.i.d. Maar als ik hier in de stad iets kan laten opmeten (wat net zo goed of beter is) doe ik dat liever, is er iets fiets ik even langs..
(ik vind het wel verwarrend dat ze ergens anders V-sil moto noemen, en hier v-flex moto, maar verder ben ik helemaal opgetogen over de kwaliteit)
Bedankt!Dryhte schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:09:
[...]
Voor Variphone: https://drive.google.com/...7UTbY8wcM7SKPsuOxbtHUZMif
(ik vind het wel verwarrend dat ze ergens anders V-sil moto noemen, en hier v-flex moto, maar verder ben ik helemaal opgetogen over de kwaliteit)
Beter horen en Hans Anders zijn voor mij op fietsafstand. Beter horen heeft wel wat info op hun website staan, bij Hans Anders is dat summier.
Ik stap deze week eens bij Beter horen binnen, als ik overtuigd ben boek ik een afspraak en anders word het denk ik Alpine (omdat ik daar positieve dingen over hoor).

Ik heb geen idee hoe ik de glazen kan losmaken en wisselen, en zie nergens een omschrijving (product pagina, manual, YouTube)

Iemand enig idee?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Beetje 'raar' dat er zelfs op de pagina van de fabrikant niet eens een simpele handleiding céqu instructie staat. Je zou verwachten dat er daar wel iets te vinden zou zijn zodat ze zichzelf daarmee kunnen indekken tegen claims ná beschadigingen welke ontstaan door onjuist gebruikLankHoar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:13:
Mijn Helly Bandit 2 zonnebril is binnen![]()
Ik heb geen idee hoe ik de glazen kan losmaken en wisselen, en zie nergens een omschrijving (product pagina, manual, YouTube)![]()
Iemand enig idee?
Louis verkoopt die brillen ook in de winkels dus misschien daar even naar toe bellen?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja ik vind het ook heel frappant. Vooral omdat ze zo opscheppen over hun brillen, en er best veel info bijzetten en dan zoiets cruciaals nietWill_M schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:25:
[...]
Beetje 'raar' dat er zelfs op de pagina van de fabrikant niet eens een simpele handleiding céqu instructie staat. Je zou verwachten dat er daar wel iets te vinden zou zijn zodat ze zichzelf daarmee kunnen indekken tegen claims ná beschadigingen welke ontstaan door onjuist gebruik
Louis verkoopt die brillen ook in de winkels dus misschien daar even naar toe bellen?

Ik heb even gekeken maar kan niet echt een gelijksoortige bril vinden: de Helly bestaat uit 1 lens voor beide ogen, de Oakley zie ik met 2 lenzen. Dat zal vast anders werken (je moet kracht zetten op het montuur, ben bang dat ik de mijne daarmee beschadig).botoo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:27:
@LankHoar zoek eens op verwisselen van Oakley lenzen, ik weet dat daar wel info over te vinden is en dat zal op een vergelijkbare manier gaan.
Heb in ieder geval de fabrikant gemaild (via Facebook antwoorden ze alleen dat ik maar moest mailen, lol).
Is dit icm met een pothelm? wat is het voordeel van deze bril?LankHoar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:13:
Mijn Helly Bandit 2 zonnebril is binnen![]()
Ik heb geen idee hoe ik de glazen kan losmaken en wisselen, en zie nergens een omschrijving (product pagina, manual, YouTube)![]()
Iemand enig idee?
doet me beetje denken aan deze vibe

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 16-09-2020 10:56 ]
Euh, geen idee waarom je dat aan zo'n maffe bril doet denken: dit is vooral een normale zonnebril, maar dan met extra schuim om wind tegen te gaan, en verwisselbare glazen. De vorm is geenszins apart (en je hebt optioneel een band waarmee je hem strakker om je hoofd kan zetten, wel handig op de motor)kneusteun schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:55:
[...]
Is dit icm met een pothelm? wat is het voordeel van deze bril?
doet me beetje denken aan deze vibe
[Afbeelding]
Maar een vizier werkt niet?LankHoar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:29:
[...]
Euh, geen idee waarom je dat aan zo'n maffe bril doet denken: dit is vooral een normale zonnebril, maar dan met extra schuim om wind tegen te gaan, en verwisselbare glazen. De vorm is geenszins apart (en je hebt optioneel een band waarmee je hem strakker om je hoofd kan zetten, wel handig op de motor)
Ik was even benieuwd waarom zo'n spacy design etc.
Ik snap wel als je bijvoorbeeld polaroid glazen hebt , dat vind ik ook wel chill omdat je door de ruiten van auto's heenkijkt. Maar dit zag er wel heel supersonisch uit dus vroeg mij af wat het voordeel was.
Het vizier van mijn helm (Shoei Ex-Zero) is niet voldoende afsluitend helaas. Bovendien werkt een polarized zonnebril dan niet goed, want je krijgt reflectie (mijn huidige zonnebril is polarized, wat op zich geweldig is maar dit is wel irritant). Ik heb al goggles geprobeerd maar dat zorgt voor een minder breed zichtveld, niet handig. Wanneer ik deze Helly bril gebruik ben ik daar allemaal niet meer van afhankelijk en heb ik optimaal zicht terwijl ik wel comfortabel alles kan zien.kneusteun schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:34:
[...]
Maar een vizier werkt niet?
Ik was even benieuwd waarom zo'n spacy design etc.
Ik snap wel als je bijvoorbeeld polaroid glazen hebt , dat vind ik ook wel chill omdat je door de ruiten van auto's heenkijkt. Maar dit zag er wel heel supersonisch uit dus vroeg mij af wat het voordeel was.
Het design is volgens mij gericht op een zo breed mogelijk zichtveld, plus stevigheid en dan heb je nog dat schuim om wind tegen te gaan. Ja dat word een beetje bulky
nu ik de helm weet snap ik het beter, ben alleen benieuwd naar de keuze van die helm?LankHoar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:12:
[...]
Het vizier van mijn helm (Shoei Ex-Zero) is niet voldoende afsluitend helaas. Bovendien werkt een polarized zonnebril dan niet goed, want je krijgt reflectie (mijn huidige zonnebril is polarized, wat op zich geweldig is maar dit is wel irritant). Ik heb al goggles geprobeerd maar dat zorgt voor een minder breed zichtveld, niet handig. Wanneer ik deze Helly bril gebruik ben ik daar allemaal niet meer van afhankelijk en heb ik optimaal zicht terwijl ik wel comfortabel alles kan zien.
Het design is volgens mij gericht op een zo breed mogelijk zichtveld, plus stevigheid en dan heb je nog dat schuim om wind tegen te gaan. Ja dat word een beetje bulky
Ik snap de retro/hipster look, maar wat was de reden? Mooie xt500 to match?
Mijn zoekcriteria voor een helm waren:kneusteun schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:57:
[...]
nu ik de helm weet snap ik het beter, ben alleen benieuwd naar de keuze van die helm?
Ik snap de retro/hipster look, maar wat was de reden? Mooie xt500 to match?
- Witte kleur
- Erg veilig indien ik val (emergency quick release, rating etc.)
- Comfort
- Design (ik houd niet van een pure integraal look)
Zou ik deze helm weer kopen? Weet ik niet. Hij is namelijk erg lawaaierig door de vormgeving. Zonder doppen in >60 rijden is gewoon niet prettig. Maar hij zit verder als gegoten, en ik rijd sowieso met doppen wanneer ik snelweg rijd, dus tsjaah..
Heb 'm niet gekocht, wegens nog geen nood aan een nieuwe helm, en nu hebben ze de Glamster uitgebracht die stiller zou moeten zijn, en die ik ook mooi vind.
Euh op de kaart valt Zoutelande buiten de oranje strepen die je erop gezet hebt..WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:26:
Rondje Zoutelande....circa 150km👌
[Afbeelding]
[Afbeelding]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Geloof direct dat de Glamster stiller is: het vizier sluit fatsoenlijk af, in tegenstelling tot de Ex-Zero. Maar dat is juist wat ik zo mooi vind aan de Ex-Zero, soort cross-over tussen een cross-helm en integraal-helmDryhte schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:46:
Ik vind 'm ook mooi, @LankHoar.
Heb 'm niet gekocht, wegens nog geen nood aan een nieuwe helm, en nu hebben ze de Glamster uitgebracht die stiller zou moeten zijn, en die ik ook mooi vind.

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:26:
Rondje Zoutelande....circa 150km👌
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/mYDI4bOdpu15tfKhPqMyKbwU.png?f=fotoalbum_large)
I have stability. The ability to stab.
Trouwens nog even complimenten voor de service bij Motoport Goes.
Vorige week was m'n helm van het aanrecht gevallen, niet goed weggelegd om m'n vizier schoon te maken.
Ik kwam tijdens mijn rondje er pas achter dat er ook inderdaad wat afgebroken was, hij hing nogmaar half vast opeens.. Vizier dicht ging wel maar open kwam hij makkelijk los.
Omdat ik toch vlakbij Goes was, gelijk even bij Motorport langs gereden om te kijken of ze voor mij een vizier konden bestellen.
Waren ze blijkbaar nog met dinerpauze, stond om 18u30 aan de deur en ze gingen om 19u weer open. Dan maar even wachten dacht ik nog..
Even later kwam er een verkoper van de kledingafdeling naar buiten om een peuk te roken. Ik zo brutaal geweest om te vragen of hij mij misschien wilde helpen aan een nieuw vizier.. Hij gaat naar binnen en komt 5 min later terug, nee sorry hebben we niet op voorraad op dit moment, zal ik er eentje bestellen voor je? hoef je geen half uur voor te wachten, kan zo ook wel even regelen.
Zojuist even opgehaald en werd gelijk gewisseld incl pinlock
[ Voor 86% gewijzigd door mr_zippey op 16-09-2020 18:34 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Die gasten van de verkoopafdeling zijn inderdaad top!mr_zippey schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:13:
Ach maakt niet uit hoor.. Je kan hier in de buurt prima rijden, als de koekblik toeristen een beetje weg zijn..
***members only***
Trouwens nog even complimenten voor de service bij Motoport Goes.![]()
Vorige week was m'n helm van het aanrecht gevallen, niet goed weggelegd om m'n vizier schoon te maken.
Ik kwam tijdens mijn rondje er pas achter dat er ook inderdaad wat afgebroken was, hij hing nogmaar half vast opeens.. Vizier dicht ging wel maar open kwam hij makkelijk los.
Omdat ik toch vlakbij Goes was, gelijk even bij Motorport langs gereden om te kijken of ze voor mij een vizier konden bestellen.
Waren ze blijkbaar nog met dinerpauze, stond om 18u30 aan de deur en ze gingen om 19u weer open. Dan maar even wachten dacht ik nog..
Even later kwam er een verkoper van de kledingafdeling naar buiten om een peuk te roken. Ik zo brutaal geweest om te vragen of hij mij misschien wilde helpen aan een nieuw vizier.. Hij gaat naar binnen en komt 5 min later terug, nee sorry hebben we niet op voorraad op dit moment, zal ik er eentje bestellen voor je? hoef je geen half uur voor te wachten, kan zo ook wel even regelen.
Zojuist even opgehaald en werd gelijk gewisseld incl pinlock
De motoport is ook echt wel mooi geworden.
Dit topic is gesloten.