Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 235 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.994 views

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55

fdees

Trust me I'm an Engineer

De zaak is zeker heel mooi geworden ook groot en een ruim assortiment met lekker veel ruimte.

Alleen met service heb ik wat meer problemen gehad. Vorig jaar daar een Bayard systeemhelm gekocht, maar deze sluit niet goed na een half jaar. Met niet goed sluiten bedoel ik je moet hem heel voorzichtig sluiten anders gaat hij scheef en pakken haken niet om de vergrendelpennen. Daarmee terug geweest, maar dit was gewoon bij deze helmen. Bij twee andere zaken geweest en toen ik het liet zien vonden ze het niet kunnen en niet normaal. Daarnaast is de helm ook al heel erg vervaagd op de bovenkant. Fluogeel is nu meer gebroken wit. Maat van mijn zijn HD Sportster 883 die hij daar gekocht had wou hij andere screaming eagle uitlaten voor de Europese markt op hebben. Echter waren ze volgens Motoport niet verkrijbaar in europa. Een week later gaan we naar HD Gent en daar hebben ze deze op voorraad liggen. Dus voor mij als ze iets kunnen verkopen wat standaard is zullen ze je helpen, maar anders heb ik er een minder gevoel bij.

Dus ben zelf op zoek naar een andere helm, maar vind het zonde om er nu al eentje te moeten kopen en weet niet zeker wat ik wil. Heb verschillende helmen geprobeerd bij Louis in Tilburg. Vond de Scorpion ADX-1 wel mooi, en stiller dan mijn huidige helm (zonder peak, en kleiner vizier). Maar twijfel of ik wel een peak wil hebben en niet liever een helm met glasvezels ofzo qua gewicht. Die Bayard is namelijk zwaar, geluidruchtig en sluit niet goed. Pfffff, mensen nog tips zit aan een budget van zo een €350.

Eisen zijn dan:
  • Budget €350
  • systeemhelm
  • pinlock
  • stil
  • witte kleur
  • stevig

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@fdees Een Schuberth C3 Basic is voor dat geld te krijgen in het wit. Dit model gaat er wel uit, dus je zult snel moeten zijn.
Schuberth's zijn stil, er kan een pinlock in en zitten stevig in elkaar.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Schuberth C4 Basic staat bij diverse shops (offline iig) te koop voor 399€. Dus wellicht iets je budget rekken?
Geen verschil tussen de C4 Pro vs Basic behalve intercom (voorbereiding).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 14:58

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

mr_zippey schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:13:
Ach maakt niet uit hoor.. Je kan hier in de buurt prima rijden, als de koekblik toeristen een beetje weg zijn..

***members only***
Ik zou de zak van Zuid-Beveland ook meegenomen hebben, hele leuke korte slingerweggetjes over de dijken daar. Zelfs in het koekblik toeristen seizoen te doen.

@Will_M

[ Voor 11% gewijzigd door ollie1965 op 17-09-2020 08:37 . Reden: [~Will_M] op speciaal verzoek ge-edit ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ollie1965 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:22:
[quote]mr_zippey schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:13:
Ach maakt niet uit hoor.. Je kan hier in de buurt prima rijden, als de koekblik toeristen een beetje weg zijn..

***members only***

Ik zou de zak van Zuid-Beveland ook meegenomen hebben, hele leuke korte slingerweggetjes over de dijken daar. Zelfs in het koekblik toeristen seizoen te doen.
Aparte manier van implemeteren van de [MO] tag :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
Omdat m'n vriendin meestal op woensdag vrij heeft en het gisteren goed weer was, vroeg ze of we met de motor weg konden gaan. Vrij gevraagd en naar Luxemburg gereden. Wat heb ik fantastisch kunnen sturen, lekker rustig, prachtig asfalt en prachtige wegen. De N27 blijft :9~ Bij thuiskomst toch nog een 480 KM weg getikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Idq4gmXcOp3yCeVDYMcEf3WbN0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wfg8uT7b223bpouikEH2NnDh.jpg?f=fotoalbum_large

Deze keer had ik alleen pijn aan mijn kont het laatste uur. Merk toch dat je met duo veel meer stil blijft zitten waardoor je zitvlees op een gegeven moment pijn gaat doen :X Helaas is mijn achterband nu echt op, dus daar moet weer een nieuwe op. Had gehoopt het seizoen te kunnen afmaken met de band.

[ Voor 23% gewijzigd door Thoit op 17-09-2020 08:18 ]

• BvZwolle
  • Laatst online: 10:39
Gaat er morgenmiddag nog iemand naar de Circuittraining op het Midland in Lelystad? Ik ben d'r in ieder geval bij!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Thoit schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:01:
Omdat m'n vriendin meestal op woensdag vrij heeft en het gisteren goed weer was, vroeg ze of we met de motor weg konden gaan. Vrij gevraagd en naar Luxemburg gereden. Wat heb ik fantastisch kunnen sturen, lekker rustig, prachtig asfalt en prachtige wegen. De N27 blijft :9~ Bij thuiskomst toch nog een 480 KM weg getikt.

[Afbeelding]

Deze keer had ik alleen pijn aan mijn kont het laatste uur. Merk toch dat je met duo veel meer stil blijft zitten waardoor je zitvlees op een gegeven moment pijn gaat doen :X Helaas is mijn achterband nu echt op, dus daar moet weer een nieuwe op. Had gehoopt het seizoen te kunnen afmaken met de band.
Ik moest even kijken wat de N27 was. Nooit geweten dat die weg zo heet, maar daar ken ik letterlijk ook elke bocht van ja. Zowel met de fiets, met de auto als met de motor al tientallen keren gereden.

Waar is de foto genomen?

• Thoit
Jolke schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:11:
[...]

Ik moest even kijken wat de N27 was. Nooit geweten dat die weg zo heet, maar daar ken ik letterlijk ook elke bocht van ja. Zowel met de fiets, met de auto als met de motor al tientallen keren gereden.

Waar is de foto genomen?
De TomTom geeft de naam van de weg aan waar je op rijdt. Ik was er ook al vaak overheen gereden maar dacht nu moet ik hem eens onthouden. De Foto is gemaakt in de buurt van Lutzkampen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik moest hem ook even opzoeken, maar dat is inderdaad een weg waar je nog wel eens te hard kan rijden ja. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
Voor mij de perfecte weg, ik houd niet van de super krappe wegen waar je niet echt door kan rijden. In Belgie op de terugweg nog paar van die wegen gehad, maar daar kan je toch niet echt lekker doorrijden. Vooral met duo is dat niet prettig.

• Jolke
@Thoit, vandaar dat ik de plek niet herkende... het was niet in Luxemburg. _O-
Volgende keer plan ik ook door Ouren te rijden. Dat Burg-Reuland is ook mooi.

Heb je een gpx van je route?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:36
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:36:
Dan rij je op de verkeerde wegen. Op de leukste motorweggetjes ben je een hele knappe als je daadwerkelijk die 100km/h haalt. O-) :+
(smaken mogen verschillen, rijstijlen en motorkeuzes ook. Zondag heb ik een paar haarspeldjes gehad waarbij een chopper gewoon kansloos was vanwege de draaicirkel. Ik vind dat juist leuk om mee te spelen)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:23:
Ik moest hem ook even opzoeken, maar dat is inderdaad een weg waar je nog wel eens te hard kan rijden ja. :+
haha dat is dus wat ik bedoelde met Duitsland, dit soort wegen rij je makkelijk wat harder dan toegestaan ;)
Maar ik snap ook wat je bedoelde met de K en L weggetjes hoor _/-\o_

Vooral in de Eifel viel het me op dat ik zonder er bij na te denken op dit soort wegen makkelijk op de 140 zat en dan nog halen de schildersbusjes je in.... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:36:
[...]

[...]

haha dat is dus wat ik bedoelde met Duitsland, dit soort wegen rij je makkelijk wat harder dan toegestaan ;)
Maar ik snap ook wat je bedoelde met de K en L weggetjes hoor _/-\o_

Vooral in de Eifel viel het me op dat ik zonder er bij na te denken op dit soort wegen makkelijk op de 140 zat en dan nog halen de schildersbusjes je in.... 8)7
Voordeel is ook dat als je te hard rijdt in Duitsland het een fractie van Nederland kost. Mooie op bijv. op de snelweg is ook dat je kan zien aan de kentekenplaten of het locals zijn of niet. Als je meerdere locals voorbij vliegen weet je dat je er gewoon door kan rijden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
@kneusteun Dat laatste (dat ze je voorbij komen) maak ik daar toch echt niet snel mee. Wel dat je daar makkelijk te hard rijdt, maar alleen de petjes willen dan nóg harder rijden met de auto. Die laat ik ook probleemloos langs: als die zich verremmen zitten ze tenminste niet boven op mij.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
Thoit schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:42:
[...]

dat je kan zien aan de kentekenplaten of het locals zijn of niet. Als je meerdere locals voorbij vliegen weet je dat je er gewoon door kan rijden >:)
Dat dus. Ik blijf graag achter een local hangen op de onbekende weggetjes. Meestal moet ik dan nog flink sturen om ze bij te houden. En dan rijden ze idd nog in een busje. _O-

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Duitsland op slot voor mensen uit noord en zuid Holland :'( .
Zit net in Oostenrijk (regio Gmunden / Traunsee).
Gelukkig mag je nog wel doorreizen als ik het goed begrijp, anders wordt het wel erg lastig terug komen met België ook op slot vanaf vrijdag :o

Mooi sturen hier trouwens, veel heel veel KTM gezien.
Helaas zelf met de auto, maar toch leuk sturen (Zelfs in een yaris }) )
Het is jammer dat het 10uur rijden is, anders kwam ik snel weer terug op de motor.

@Thoit : probeer dat maar eens in het donker en dan een groepje supercars! Bin there / done that en kon het bijna niet na vertellen }:O

Blijkbaar remt en draaide een Lamborghini erg snel. 100->40 in een paar seconden en dan haaks de bocht om.
Gelukkig een service pad de andere kant op met maar één flauwe bocht en 20m grind om te remmen..... Maar toch dat doe ik ook niet meer (ook niet in de auto zoals toen)
Pas dus wel op met locals volgen!

Edits: verwijzing toegevoegd, foutjes verbeterd en dit getyped

[ Voor 37% gewijzigd door S4All op 17-09-2020 11:14 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:36
DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:43:
@kneusteun Dat laatste (dat ze je voorbij komen) maak ik daar toch echt niet snel mee. Wel dat je daar makkelijk te hard rijdt, maar alleen de petjes willen dan nóg harder rijden met de auto. Die laat ik ook probleemloos langs: als die zich verremmen zitten ze tenminste niet boven op mij.
Ik en mijn rij maatje hebben ons echt kapot gelachen om "das Deutsche rennmaler wagen".
Vaak waren we vlot aan het rijden en dan ineens vloog er een schilderbusje voorbij, de eerste keer lachten we er hard om, maar het begon steeds vaker dat wij gewoon 120-130 reden op een 100 weg en dat er een bedrijfsbusje met een noodvaart langs vloog (nog net niet door de lucht).

Dus we gingen er op letten en dan was het lange tijd niemand in de spiegel en dan ineens BAM zat er een bus 4 meter achter je :? was weer via de intercom LET OP! een Deutsche Rennmaler wagen. (geen idee of dat de correcte vertaling was van de race schilder)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Aha, in dezelfde categorie als de Überwachungshund in de software.

Watchdog dus
S4All schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:04:
Pas dus wel op met locals volgen!
Sowieso moeten we daarmee uitkijken. Eerlijk is eerlijk, ik heb dat minder snel, maar een paar van mijn compagnons wel.
Op een gegeven moment gaan die locals zo veel in hun spiegel kijken omdat ze die gele kentekens niet los rijden, dat ze vergeten dat ze voor zich moeten kijken. Vooral als er bochten aan komen kan dat spannend worden, en dan zit je eerste rang. :X

Zo heb ik ook eens achter een auto gezeten in de buurt van Cochem die het leuk vond om mij te blokkeren. Prima joh. Hij keek zo veel in zijn spiegel dat hij na 2 bochten de haarspeld vergat te nemen en het bospad op schoot. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 05:52
Zo weer aangekomen in Kampen vanuit Lewedorp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-WHYZ-UknR1yQ3-6k7vdlwYheg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XurSK32Z23k7BRaUVHPhWH48.jpg?f=fotoalbum_large

Camping is een aanrader !
Dit ; https://motorcampingdebrakkezeeuw.nl/

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
ollie1965 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:22:
[...]

@Will_M
Het zal je wellicht niet verbazen dat ik daar ook heel vaak rijdt.. Wil ook niet elke keer hetzelfde rondje doen. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 22:52
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:24:
Zo weer aangekomen in Kampen vanuit Lewedorp.

[Afbeelding]

Camping is een aanrader !
Dit ; https://motorcampingdebrakkezeeuw.nl/
Ik ben daar eens geweest voor een BBQ na een rit. Was prima geregeld!

@mr_zippey als je leuke routes hebt houd ik mij altijd aanbevolen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydKw8IwbvsYzT78zH5eN9Ad0XdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD71c4JIMYtr3d2mMOcTUDI4.jpg?f=fotoalbum_large

Rondje gedaan met collega’s (Utrecht, Amerongen, Nieuwegein). Niet ver, wel leuk om te doen. Gaan we nog eens doen.

I took the blue pill…

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:36
S4All schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:04:
Duitsland op slot voor mensen uit noord en zuid Holland :'( .

Zit net in Oostenrijk (regio Gmunden / Traunsee).
Gelukkig mag je nog wel doorreizen als ik het goed begrijp, anders wordt het wel erg lastig terug komen met
Dat valt ook wel mee. Ja je moet twee weken in quarantaine of een negative test overleggen. Maar ik vraag me af of ze dit aan de grens gaan controleren.

Terugreizen lijkt me geen probleem. Ik ben de afgelopen dagen al meerdere keren de Duitse / Oostenrijkse grens gepasseerd en heb geen enkele controle gezien.

Deze regels zijn overigens niet van toepassing voor mensen die op doorreis zijn.
België ook op slot vanaf vrijdag :o
Bron? De website van buitenlandse zaken vermeld hier niks over.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik ben Belg en weet ook van niets 😁

Never ever financial advice...

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
.

[ Voor 100% gewijzigd door FBTN op 17-09-2020 21:27 ]

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Thoit schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:01:

[Afbeelding]

Heb je idd de .gpx? wil ook nog een dagje Luxemburg doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:09
kazzzdafke schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:14:
Ik ben Belg en weet ook van niets 😁
Must resist... :X

>:) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 17-09-2020 23:23 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

De grote blauwe ingeruild voor een even grote rode, vijf jaar nieuwer en minder dan de helft van de km'ers. En wat leuke dingen als de quick shifter (op en neer), een radio en alle BMW luxe- en veiligheidsopties. Klaar voor de grote vakantie in de Vercors en de Alpen de komende twee weken!

@timmie271 @lolgast @Will_M kunnen jullie deze opnemen in de startpost?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Su3V0TjBGrBBfXwAglSIMihQa9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D58V6PZNSrQcp3gn1P6cyqtn.jpg?f=fotoalbum_large

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Jeroen O sorry voor de late reactie, was even zoeken waar ik het had gelezen.

Stukje van een Belgische overheids site:
UITLEG KLEURENCODE

Reizen naar Nederland is mogelijk op voorwaarde dat rekening gehouden wordt met het volgende:

- een quarantaine respecteren na een verblijf in (de 9 districten in) de stad Antwerpen of in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De volgende provincies worden een rode zone vanaf 18/09 om 16 u: provincies Noord-Holland en Zuid-Holland.

De volgende provincies zijn een oranje zone: provincies van Flevoland, Groningen, Noord Brabant, Utrecht, Limburg en Gelderland.

De Provincies Noord-Holland en Zuid-Holland blijven een oranje zone tot 18/09 om 15.59u.

De rest van het land is een groene zone.
Overigens is die Nederlandse Buitenlandse Zaken pagina waardeloos.
Linkjes verwijzen niet naar de juiste bronnen / niet duidelijk wat er veranderd is / incompleet / verouderd.
Vandaag staat er bijvoorbeeld wel dat transit verplaatsingen mogen door Duitsland, maar de link onder het voorbeeld wijst niet naar de pagina waar de uitzonderingen staan (de text zegt van wel)
Wat betreft België zegt BZ wel dat een aantal Nederlandse provincies rood zijn voor België, maar niet duidelijk wat dat betekent en vanaf wanneer.
Ach ja leuker kunnen wij het niet maken, makkelijker wel. NOT 8)7!

Bronnen over België:
https://diplomatie.belgiu...nd/reisadviezen/nederland
https://amp.nos.nl/artike...d-en-zuid-holland-af.html

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vandaag weer teruggekomen uit het Sauerland met mijn neef. Lekker rondgereden, het was erg rustig op de weg wat wel fijn is.Zo nu en dan zat er wel erg slecht asfalt tussen. Het bochtenwerk ging nu ook een stuk beter dan de vorige keer, wel een paar keer de stepjes aan de grond gekregen in een bocht :X. Ook de topsnelheid van 205km/h aangetikt op de autobahn waarna de fut er echt uit was. Verder was er best veel polizei op de been waaronder die undercover R1200RT's.
Stukje offroad geweest en s'avonds wat liters aan Weissbier naar binnengetankt.
Hopelijk geld er volgend jaar voor Zuid-Holland geen code rood meer want dan zijn we van plan om weer te gaan oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bilB4nR4JoM6Jk61ltEsX4OpPpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTmoiBqdzo3HwQ7Q1aExSPJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
R0y. schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:05:
[...]

@mr_zippey als je leuke routes hebt houd ik mij altijd aanbevolen!
Misschien keertje samen rijden anders? kom je wellicht ook op plekken waar je anders niet komt.. Dat zegt m'n vriendin ook weleens terwijl die laatste half jaar ook redelijk veel achter mij aangereden heeft..
Ik kan volgens mij niet m'n complete calimoto account delen op userniveau, alleen per (gereden) route..
(ik heb daar inmiddels ruim 19k kms op gelogd)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_zippey op 18-09-2020 01:19 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mkrmr schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:38:
De grote blauwe ingeruild voor een even grote rode, vijf jaar nieuwer en minder dan de helft van de km'ers. En wat leuke dingen als de quick shifter (op en neer), een radio en alle BMW luxe- en veiligheidsopties. Klaar voor de grote vakantie in de Vercors en de Alpen de komende twee weken!

@timmie271 @lolgast @Will_M kunnen jullie deze opnemen in de startpost?

[Afbeelding]
Ik wens je alvast heel veel plezier! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@S4All

Bedankt voor de toelichting. Als ik het zo lees zijn er geen beperkingen om België door te reizen naar Nederland toe, mits je niet stopt in Antwerpen of Brussel uiteraard.

Het enige waar ik mij zorgen over maak is of ik straks door Duitsland heen mag reizen naar huis toe. Volgens mij is dat geen probleem, mits je er niet overnacht.

Nog los van de vraag of er op gecontroleerd wordt bij de (oostenrijkse) grens.

Wat zijn dan de uitzonderingen voor transit door Duitsland?
Laat maar: al gevonden (Bron:
Er bestaan enkele uitzonderingen op de test- en quarantaineverplichtingen, die in elke deelstaat anders zijn. Zo gelden ze niet voor reizigers op doorreis naar een ander land. Het is toegestaan om op doorreis te stoppen om te tanken, als de lokale maatregelen, zoals het dragen van een mondkapje, opgevolgd worden. U wordt gevraagd niet in een hotel te overnachten. Andere uitzonderingen kunnen grensarbeiders, diplomaten die voor hun werk reizen en medewerkers van luchtvaartmaatschappijen en andere vervoersorganisaties zijn.
* Jeroen O zal blij zijn als hij weer thuis is :)

[ Voor 49% gewijzigd door Jeroen O op 18-09-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jeroen O schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:04:
@S4All

Bedankt voor de toelichting. Als ik het zo lees zijn er geen beperkingen om België door te reizen naar Nederland toe, mits je niet stopt in Antwerpen of Brussel uiteraard.

Het enige waar ik mij zorgen over maak is of ik straks door Duitsland heen mag reizen naar huis toe. Volgens mij is dat geen probleem, mits je er niet overnacht.

Nog los van de vraag of er op gecontroleerd wordt bij de (oostenrijkse) grens.

Wat zijn dan de uitzonderingen voor transit door Duitsland?
Laat maar: al gevonden (Bron:

[...]

* Jeroen O zal blij zijn als hij weer thuis is :)
Voor mij voelde een paar weken terug de vakantie ook echt niet als vakantie met toen nog wat makkelijkere maatregelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
S4All schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:58:
@Jeroen O sorry voor de late reactie, was even zoeken waar ik het had gelezen.

Stukje van een Belgische overheids site:

[...]

Overigens is die Nederlandse Buitenlandse Zaken pagina waardeloos.
Linkjes verwijzen niet naar de juiste bronnen / niet duidelijk wat er veranderd is / incompleet / verouderd.
Vandaag staat er bijvoorbeeld wel dat transit verplaatsingen mogen door Duitsland, maar de link onder het voorbeeld wijst niet naar de pagina waar de uitzonderingen staan (de text zegt van wel)
Wat betreft België zegt BZ wel dat een aantal Nederlandse provincies rood zijn voor België, maar niet duidelijk wat dat betekent en vanaf wanneer.
Ach ja leuker kunnen wij het niet maken, makkelijker wel. NOT 8)7!

Bronnen over België:
https://diplomatie.belgiu...nd/reisadviezen/nederland
https://amp.nos.nl/artike...d-en-zuid-holland-af.html
Tip: reopen.europa.eu
Die site verwijst per land wel naar de juiste bronnen. En inderdaad, Buitenlandse zaken van Nederland loopt altijd hopeloos achter. De informatie van de ANWB overigens ook, dus laat die óók links liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@Thoit Nee he?

Eerst weken stress of het vakantieland wel code geel blijft. Nee dus, want ik zou naar Corsica gaan.

Daarna stress wat de reisorganisatie zou gaan doen. Die heeft het netjes opgelost door een alternatieve reis naar Italië aan te bieden, hoewel geld terug ook een optie was.

En nu zit je eindelijk in een code geel land, krijg je weer te maken met lokale maatregelen omdat de provincie waar je vandaan komt als risico gebied wordt beschouwd. :(

Gelukkig zit ik in de Dolomieten, vanuit daar is het nog net te toen om in 1x naar Nederland te reizen.

Volgend jaar maar even geen grote reizen naar het buitenland.

Edit: @DrivinUCrazy bedankt voor de tip

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen O op 18-09-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:22
@Jeroen O hoe werkt dat eigenlijk als je als inwoner van een rood gebied (zuid/noord-holland) vanuit Zwitserland/Oostenrijk Duitsland in rijdt? Mag je dan in 1x doorrijden naar NL (SCHNELL!) of, moet je in quarantaine in .de? Dat laatste klint niet heel waarschijnlijk en logisch in ieder geval.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@Chakotay
Voor zover ik weet is transit toegestaan.

Maar je moet dan wel eerst gecontroleerd worden.
Hoe het op de snelweg zit weet ik niet, maar de afgelopen dagen heb ik rondgereden in het grensgebied van Duitsland en Oostenrijk.
Ik ben hierbij meerdere keren de grens gepasseerd bij verschillende grensovergangen en ik heb geen enkele controle gezien.

Mocht je op safe willen spelen en moeilijke vragen willen vermijden, dan zou ik even de snelweg afgaan en via een binnenweggetje de grens oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:32:
@Jeroen O hoe werkt dat eigenlijk als je als inwoner van een rood gebied (zuid/noord-holland) vanuit Zwitserland/Oostenrijk Duitsland in rijdt? Mag je dan in 1x doorrijden naar NL (SCHNELL!) of, moet je in quarantaine in .de? Dat laatste klint niet heel waarschijnlijk en logisch in ieder geval.
Voor Denenmarken moesten we een verklaring hebben wat we er gingen doen. Eigenlijk was je ook verplicht om minimaal 10 dagen oid daar te blijven O-) De verklaring werd gecontroleerd aan de grens, stond het leger iedereen aan te houden en te controleren. Vervolgens werd je niet getest en mocht je doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Morgen waarschijnlijk de eerste "grote" tourrit rijden met m'n vriendin, gezien haar SV650A eindelijk is ingereden :)

We zijn van plan om een rondje Zeeland te maken, en ik heb de volgende route in elkaar geplempt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hebben jullie nog tips om de route beter te maken? Misschien dat ik 'm nog uit wil breiden naar de N287/N288, maar hoe leuk is die om te rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30

Vrijdag

De Zwarte

Inperiosus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:08:
Morgen waarschijnlijk de eerste "grote" tourrit rijden met m'n vriendin, gezien haar SV650A eindelijk is ingereden :)

We zijn van plan om een rondje Zeeland te maken, en ik heb de volgende route in elkaar geplempt:

***members only***

Hebben jullie nog tips om de route beter te maken? Misschien dat ik 'm nog uit wil breiden naar de N287/N288, maar hoe leuk is die om te rijden?
@R0y. komt uit die contreien, hij heeft denk ik wel tips :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03

***members only***

Buiten het toeristische seizoen is het denk ik leuk om de bocht Domburg Westkapelle Zoutelande mee te nemen. Om dan in Domburg bij De Domburger een heerlijk burgertje te gaan steken.

Dat is een regio die ik als Belg nog wel een beetje ken (de rest van .nl is mij minder goed bekend)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 18-09-2020 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:16
@Inperiosus Ik zou vanaf Vrouwenpolder de weg naar Veere pakken, en dan via Gapinge terug naar je route. Leuk stukje, mits het rustig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
Hoe groot is de kans dat het morgen, met 24 graden, rustig is? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Dé reden voor mij om niet in het weekend te gaan touren. :P
Ik ga maandagavond weer een rondje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Heb 'm iets aangepast, lijkt alweer iets leuker te zijn zo:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey

***members only***

ik heb een paar aanpassingen gedaan op je route.. Via Veere kan nog wel leuk zijn, maar op zaterdagen is de rest van het 'rondje walcheren' redelijk druk. In Domburg is het centrum afgesloten voor verkeer, dus ik zou het dan niet doen..
Verder heb ik boven Goes, Kattendijke nog toegevoegd is net wat leuker rijden dan wat er eerst stond.

Members only:

vanuit vliegveld midden zeeland kan je evt ook nog een stuk 'zak van zuid beveland' toevoegen, da's ook altijd wel mooi en rustig om leuk te rijden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Kan je eigenlijk 2 GPS programma's tegelijk draaien? Een voor de navigatie, de andere voor de route opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:19:
Kan je eigenlijk 2 GPS programma's tegelijk draaien? Een voor de navigatie, de andere voor de route opnemen.
Een Garmin Zümo doet niet anders, die logt al-tijd (als 'ie aanstaat), ook als je niet aan 't navigeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
mr_zippey schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:19:
[...]

ik heb een paar aanpassingen gedaan op je route.. Via Veere kan nog wel leuk zijn, maar op zaterdagen is de rest van het 'rondje walcheren' redelijk druk. In Domburg is het centrum afgesloten voor verkeer, dus ik zou het dan niet doen..
Verder heb ik boven Goes, Kattendijke nog toegevoegd is net wat leuker rijden dan wat er eerst stond.

***members only***

vanuit vliegveld midden zeeland kan je evt ook nog een stuk 'zak van zuid beveland' toevoegen, da's ook altijd wel mooi en rustig om leuk te rijden.

***members only***
Bedankt voor je aanvullingen! _/-\o_ Ik heb 'm aangepast. de "Zak van Zuid-Beveland" is ook 'n mooie toevoeging, die houd ik in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
Ja, ik heb vaak OSMAND voor navigatie en flitsmeister op de achtergrond. Met name op traject controles wil ik nog wel eens naar flitsmeister switchen om de gemiddelde snelheid te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ja hoor, geen probleem. Je kan bijv. TomTom of Kurviger als navigatie gebruiken en met Myrouteapp de route opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, da's mooi... dan kan ik Calimoto voor opnemen gebruiken en OSMand voor navigatie gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
Het enige wat ik soms merk op Android dat als beide programma's tegelijk geluid afspelen dat het volume ineens omhoog gaat. Dat misschien ook te maken dat ik het volume op een aantal apps 'knijp'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat zal geen probleem zijn, ik zet het geluid toch uit. Geen oortjes in, en boven het motorgeluid de rijwind komt het volume toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
NLDViane schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:22:
@Inperiosus Ik zou vanaf Vrouwenpolder de weg naar Veere pakken, en dan via Gapinge terug naar je route. Leuk stukje, mits het rustig is
Heerlijk stuk, gelukkig kan je daar makkelijk inhalen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jolke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:49:
Hm, da's mooi... dan kan ik Calimoto voor opnemen gebruiken en OSMand voor navigatie gebruiken. :)
Osmand kan ook tracks opnemen, ook dat is weer even zoeken in de menu's.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:02

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, even de online routeplanner van Kurviger uitgeprobeerd, dat werkt best goed :) Indien iemand nog een leuke, korte route zoekt voor de Eifel, dan kun je deze nemen op aanraden van @DrivinUCrazy :)

Hoop trouwens wel dat ik via Duitsland kan rijden, en Nederland inkom zonder quarantaine verplichting.. Wil donderdag vertrekken en nieuwe richtlijnen steken overal weer de kop op :(

-edit- ik zie in de Kurviger app geen manier om me in te loggen. Werkt dat alleen in de Pro versie of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 18-09-2020 20:16 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55

fdees

Trust me I'm an Engineer

_eLMo_ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:20:
Schuberth C4 Basic staat bij diverse shops (offline iig) te koop voor 399€. Dus wellicht iets je budget rekken?
Geen verschil tussen de C4 Pro vs Basic behalve intercom (voorbereiding).
Grubeater schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:16:
@fdees Een Schuberth C3 Basic is voor dat geld te krijgen in het wit. Dit model gaat er wel uit, dus je zult snel moeten zijn.
Schuberth's zijn stil, er kan een pinlock in en zitten stevig in elkaar.
Ja, ik heb ook een Schuberth op gehad en ze zatten niet helemaal verkeerd. maar vind het gewoon lastig. mezelf kende zal ik budget wel wat oprekken. Zag online wel wat slechte ervaringen voorbij komen qua duurzaamheid van de helm dat klepjes loskomen en afbreken. Ik ga er vanuit dat dit de 1ste serie is en dat in latere iteraties er wel uit is.
mr_zippey schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:16:
[...]

Misschien keertje samen rijden anders? kom je wellicht ook op plekken waar je anders niet komt.. Dat zegt m'n vriendin ook weleens terwijl die laatste half jaar ook redelijk veel achter mij aangereden heeft..
Ik kan volgens mij niet m'n complete calimoto account delen op userniveau, alleen per (gereden) route..
(ik heb daar inmiddels ruim 19k kms op gelogd)
Ik heb ook wel eens intresse om de overkant te gaan verkennen met locals.Dus als jullie gaan stuur eens een berichtje misschien kan ik wel aansluiten. :)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 19:58
Jeroen O schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:46:
@Chakotay
Voor zover ik weet is transit toegestaan.

Maar je moet dan wel eerst gecontroleerd worden.
Hoe het op de snelweg zit weet ik niet, maar de afgelopen dagen heb ik rondgereden in het grensgebied van Duitsland en Oostenrijk.
Ik ben hierbij meerdere keren de grens gepasseerd bij verschillende grensovergangen en ik heb geen enkele controle gezien.

Mocht je op safe willen spelen en moeilijke vragen willen vermijden, dan zou ik even de snelweg afgaan en via een binnenweggetje de grens oversteken.
Als inwoner van een ‘niet-gevlagde’ provincie (Groningen) heb ik met mijn gezin (vrouw en kind) gisteren Oostenrijk verlaten om, via een overnachting in Duitsland, terug te reizen. Toen stond er bij de grens een controle (die ons overigens niet hebben gecontroleerd oid) en verderop in Duitsland werd ‘reclame’ gemaakt voor diverse teststraten bij grote(re) Autohofs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
fdees schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:47:
[...]

[...]

Ja, ik heb ook een Schuberth op gehad en ze zatten niet helemaal verkeerd. maar vind het gewoon lastig. mezelf kende zal ik budget wel wat oprekken. Zag online wel wat slechte ervaringen voorbij komen qua duurzaamheid van de helm dat klepjes loskomen en afbreken. Ik ga er vanuit dat dit de 1ste serie is en dat in latere iteraties er wel uit is.

[...]

Ik heb ook wel eens intresse om de overkant te gaan verkennen met locals.Dus als jullie gaan stuur eens een berichtje misschien kan ik wel aansluiten. :)
Schuberth C4 non-basic / pro vermijden. De eerste C4 had wat problemen ja. Maar die kun je ook niet meer krijgen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Eddos schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:08:
[...]

Als inwoner van een ‘niet-gevlagde’ provincie (Groningen) heb ik met mijn gezin (vrouw en kind) gisteren Oostenrijk verlaten om, via een overnachting in Duitsland, terug te reizen. Toen stond er bij de grens een controle (die ons overigens niet hebben gecontroleerd oid) en verderop in Duitsland werd ‘reclame’ gemaakt voor diverse teststraten bij grote(re) Autohofs.
Welke grensovergang was dat als ik vragen mag?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:31:
[...]

In het vette cursieve stuk zit de reden waarom alleen je grootlicht het doet.
Je zult dus per lampje moeten kijken of deze massa geschakeld (zwart aan bijbehorend juiste vriendje, rood aan 12V na het contactslot) of plus geschakeld (rood aan bijbehorende vriendje, zwart aan blank ijzerwerk of massakabel)

Als je even het kabelschema kan sturen (via PB ofzo) kan ik wel even kijken en het uittekenen.
Ik had inmiddels 4 vd 6 werkend met wat diodes,soldeer werk en inderdaad de juiste kabel combi voor elk lampje. Suffe is dat benzine en temp nu nonstop aan zijn tot de sensor signaal geeft en dat moet ik nog ff uitpluizen. Ik DM je

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Gisteren mijn stuur een stukje naar voren gehaald. Er zijn op de kroonplaat twee plekken aan iedere kant om de risers/klembouten te monteren. Vorige eigenaar had hem op het standje ready to race gezet (naar voren toe) waardoor ik met mijn korte armpjes zeker op de wat rustigere stukken last kreeg.

Het is maar iets van 20 mm maar volgens mij scheelt het voor je gevoel echt een hoop. Je kan de risers/klembouten ook nog omdraaien (stuur zit niet in het midden) en dan kan je het stuur nog zo'n 10mm naar je toe brengen maar het leek mij zo wel genoeg.

Wel netjes dat er zoveel stel mogelijkheden vanuit de fabriek op zitten!

@mr_zippey @fdees prima idee wat mij betreft :Y

Ik heb het richtingsgevoel van een aardappel.. Weet hier een paar leuke bekende stukjes maar dat is het dan ook. Paar jaar geleden was er hier in de regio nog een clubje vanuit het Motor-forum actief maar dat is volgens mij ook doodgebloed.. Al moet ik zeggen dat ik dat toen (had net mijn rijbewijs, misschien dat ik daar nu anders tegen aan kijk) wel heel erg hard en gevaarlijk vond gaan..

[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 19-09-2020 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:05

A13X

Dude

R0y. schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:25:
Gisteren mijn stuur een stukje naar voren gehaald. Er zijn op de kroonplaat twee plekken aan iedere kant om de risers/klembouten te monteren. Vorige eigenaar had hem op het standje ready to race gezet (naar voren toe) waardoor ik met mijn korte armpjes zeker op de wat rustigere stukken last kreeg.

Het is maar iets van 200 mm maar volgens mij scheelt het voor je gevoel echt een hoop. Je kan de risers/klembouten ook nog omdraaien (stuur zit niet in het midden) en dan kan je het stuur nog zo'n 100mm naar je toe brengen maar het leek mij zo wel genoeg.

Wel netjes dat er zoveel stel mogelijkheden vanuit de fabriek op zitten!

@mr_zippey @fdees prima idee wat mij betreft :Y

Ik heb het richtingsgevoel van een aardappel.. Weet hier een paar leuke bekende stukjes maar dat is het dan ook. Paar jaar geleden was er hier in de regio nog een clubje vanuit het Motor-forum actief maar dat is volgens mij ook doodgebloed.. Al moet ik zeggen dat ik dat toen (had net mijn rijbewijs, misschien dat ik daar nu anders tegen aan kijk) wel heel erg hard en gevaarlijk vond gaan..
300mm is 30cm dat is toch zo ongeveer je complete onderarm :+ best veel :P

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vorige keer dat ik keek zat er nog rubber op...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNGxwhXX5kRm0TbntmNcdpFfPBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hV15D8K4actegmt6TcRAkVyC.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bandjes hebben het netjes 20k km weten vol te houden. Bridgestone Battlax T31 voor de Pan European. Woensdag komen er nieuwe onder. Betekent voor mij dat ik 2 dagen met de trein moet en een dag met eigen auto. Eerst nog uitzoeken waar ik een mondkapje kan halen 😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@sypie Bij de Hema. Ik heb daar gisteren ook zo'n ding gehaald in verband met een tochtje naar Duitsland / Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

steveman

Comfortabel ten onder

sypie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:59:
Vorige keer dat ik keek zat er nog rubber op...[Afbeelding]

Deze bandjes hebben het netjes 20k km weten vol te houden. Bridgestone Battlax T31 voor de Pan European. Woensdag komen er nieuwe onder. Betekent voor mij dat ik 2 dagen met de trein moet en een dag met eigen auto. Eerst nog uitzoeken waar ik een mondkapje kan halen 😷
bravok of zo :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• sypie
  • Niet online
Ik moest 'm even opzoeken... Maar ja. Dat dus.

Ik had al wel door dat mijn banden aardig op waren, dat merk je tijdens het rijden vanzelf. Alleen dat ze zo op waren zag ik pad vanochtend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vorige keer dat ik keek zat er nog rubber op...[Afbeelding]

Van die "netjes 20k volgehouden" mag je toch echt een 1000km aftrekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Raym09 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:56:
[...]

300mm is 30cm dat is toch zo ongeveer je complete onderarm :+ best veel :P
Jouw onderarm, @Vrijdag zijn benen.

Ik was nog niet wakker denk ik :9

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nou, volgens mij gaat mijn tripje Eifel-Limburg niet door :( Duitsland mag ik nog in zolang ik een negatieve test kan laten zien, maar Nederland verwacht van iedereen een 10-daagse quarantaine ongeacht uitslag.. Bovendien word hier vanaf maandag de crisis staff weer ingesteld en gaan ze besluiten al dan niet weer een state of emergency te verklaren :X
Betekent voor mij dat ik 2 dagen met de trein moet en een dag met eigen auto.
Hoezo? Gewoon wat platter de bochten door en je hebt nergens last van O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 19:58
Jeroen O schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:22:
[...]

Welke grensovergang was dat als ik vragen mag?
Ik kan het niet precies terugvinden, maar ergens net voorbij Kufstein dacht ik. Dus dat was een grensovergang via de snelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Eddos op 19-09-2020 12:43 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:36:
Nou, volgens mij gaat mijn tripje Eifel-Limburg niet door :( Duitsland mag ik nog in zolang ik een negatieve test kan laten zien, maar Nederland verwacht van iedereen een 10-daagse quarantaine ongeacht uitslag.. Bovendien word hier vanaf maandag de crisis staff weer ingesteld en gaan ze besluiten al dan niet weer een state of emergency te verklaren :X

[...]

Hoezo? Gewoon wat platter de bochten door en je hebt nergens last van O-)
Over welke landen en regio's hebben we het nou? Zuid- en Noord-holland zijn nu de risicogebieden. Limburg ligt daar nog ver vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:51:Zuid- en Noord-holland zijn nu de risicogebieden. Limburg ligt daar nog ver vandaan.
11 minuten toch? Of was Limburg iets verder?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:51:
[...]

Over welke landen en regio's hebben we het nou? Zuid- en Noord-holland zijn nu de risicogebieden. Limburg ligt daar nog ver vandaan.
Ik ben van plan om vanaf Praag regio Tsjechië, via Aachen in Duitsland naar Limburg te gaan. En daarna weer terug naar huis uiteraard :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zoiets dacht ik al. Ik weet niet wat de Tsjechische regels zijn, maar voor Duitsland en Limburg is er vooralsnog geen probleem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:10:
Zoiets dacht ik al. Ik weet niet wat de Tsjechische regels zijn, maar voor Duitsland en Limburg is er vooralsnog geen probleem. :)
Voor de terugweg maak ik me niet zo'n zorgen. Voor Duitsland maak ik me ook minder druk, dan moet ik gewoon kort vantevoren een test halen. Ik mag echter alleen NL om dan eerst 10 dagen in quarantaine te moeten, ongeacht test/ziekteverschijnselen. Dat werkt niet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:
[...]

Jouw onderarm, @Vrijdag zijn benen.

Ik was nog niet wakker denk ik :9
1/3e van mijn lichaamslengte ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:30:
[...]

Voor de terugweg maak ik me niet zo'n zorgen. Voor Duitsland maak ik me ook minder druk, dan moet ik gewoon kort vantevoren een test halen. Ik mag echter alleen NL om dan eerst 10 dagen in quarantaine te moeten, ongeacht test/ziekteverschijnselen. Dat werkt niet voor mij.
Aha, omdat Praag door Nederland oranje is verklaard. Ik zat juist andersom te denken.

On another note: ik heb nieuwe bandjes. :) De Road5 heeft het achter deze keer 9100 km uitgehouden. Nou ja, ik had nog maar tussen de 0,5 en 1mm profiel, dus hij was al even illegaal. Dat wist ik wel, maar ik kon niet eerder terecht voor een bandenwissel. Voor was asymmetrisch af aan het slijten dus die heb ik mee laten vervangen.
Morgen maar weer eens een rondje doen dan, denk ik. :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:25:
[...]

Tip: reopen.europa.eu
Die site verwijst per land wel naar de juiste bronnen. En inderdaad, Buitenlandse zaken van Nederland loopt altijd hopeloos achter. De informatie van de ANWB overigens ook, dus laat die óók links liggen!
Dank voor de link, idd wel een goeie link! :) Ik ga komend weekend (met de auto) met de vriending even naar een appartement van mensen waar ik wel eens vaker kom. Ben benieuwd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:09
Is er al iemand begonnen aan het kijken van long way up? Deze week nog de 2 vorige reizen long way round en en long way down gebinged (sorry voor het taalgebruik :X )
Ga morgen de 1e (3?) Afleveringen kijken volgens mij rijden ze weer met het oude team dus ook weer Claudio als cameraman mee.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:37

Secsytime

Automagisch

harley schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:23:
Is er al iemand begonnen aan het kijken van long way up? Deze week nog de 2 vorige reizen long way round en en long way down gebinged (sorry voor het taalgebruik :X )
Ga morgen de 1e (3?) Afleveringen kijken volgens mij rijden ze weer met het oude team dus ook weer Claudio als cameraman mee.
Ik was eraan begonnen, maar zag tot mijn verbazing dat ze het in delen gaan releasen. Super irritant.

• Melkunie
Eerste drie er hier alweer doorheen. Krijg er spontane range anxiety van :X
Is het nu de bedoeling dat er volgende week weer 3 afleveringen komen? Of gaan ze er vanaf dan maar 1 per week doen?

• harley
Daar ben ik nog niet achter :+
Volgens de Wikipedia pagina staat er volgende week 1 aflevering en verder nog niks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5NS3liSUK6dT6l6G26rIOFgo6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTNoFPJR4SG5cV80bQlujhQk.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:31:
[...]

In het vette cursieve stuk zit de reden waarom alleen je grootlicht het doet.
Je zult dus per lampje moeten kijken of deze massa geschakeld (zwart aan bijbehorend juiste vriendje, rood aan 12V na het contactslot) of plus geschakeld (rood aan bijbehorende vriendje, zwart aan blank ijzerwerk of massakabel)

Als je even het kabelschema kan sturen (via PB ofzo) kan ik wel even kijken en het uittekenen.
4 vd 6 werken dus en ik moet alleen nog de fuel en temp werkende krijgen. Die zijn nu nonstop aan. Wellicht dat ze uitgaan als de sensor een signaal geeft ofzo maar dat is een beetje raar om mee terijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_d9L6DrjFpK5RpKXvjNIS-M7rE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M4w32VbrSogGQiHIA1Y9UuPA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9UQZQQXolD3xd1uE5JkZ9TfmW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PDHfpwpTrBHiahc0ORieNQhp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4TkUzTAY9vNoyWNcsNdo3Df6cE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9sCiVB7xXGIEuTH4zLlR78nF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmsN1FW0CuaA54svymk-XkhL4tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2iop5hm8pRtVQOAPdv5Lh1az.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDgfp-0IPcc-icFmD4RdtBoHTnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9r1PUI4qtVRyASEeddogHU6A.jpg?f=fotoalbum_large

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
Zo maar eens een rondje op de brommer doen oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
R0y. schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:25:
Zo maar eens een rondje op de brommer doen oOo
Goed idee, ga ik hier ook zo doen :Y

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hmm, klinkt als een strak plan inderdaad. Nog even de Magna uit laten.

Heb 'm inmiddels te koop gezet, dus voor de geinteresseerden: Linkje

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

McKaamos schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:25:

Als contactadvertentie :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
McKaamos schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:25:

Hij is leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja, da's weer eens wat anders, die tekst :P

Hopelijk is-ie snel weg, hebben we weer wat ruimte voor het volgende project :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01
:(. Vandaag toch maar weer een gooi gedaan naar de XR600R, maar ik krijg het gezeik niet opgelost. Voor diegenen die onbekend zijn met dit ding een korte recap:

Historie: Lopend gekocht. Paar dagen lekker terrein gereden (tourritten). Prima te starten, lekker rijden, goed doortrekken, enfin, alles prima.

Toen een paar maanden stilgestaan door weinig tijd. Opnieuw geprobeerd te starten, ging met heel veel moeite. Ik vermoedde toen een vuile carb. Naar een vriend gereden met een motorgarage, wilde hem een grote beurt geven. Onderweg reed hij echt kut - stationair prima, streepje gas ook nog, maar alles tussen 1/4 en vol gas bokken, hakkelen en stotteren.

Carb ultrasoon gereinigd, nieuw rubbertje erin, nieuw oliefilter, nieuwe olie, luchtfilter schoongemaakt, maar reed nog steeds bagger. Vonk gecontroleerd - bijna afwezig. Nieuwe bougie hielp niet. Stator eruit gehaald, deze was compleet verbrand, dus opnieuw laten wikkelen. Nieuwe stator erin, probleem nog steeds hetzelfde. Extreem lastig te starten, niet te berijden.

Met pijn en moeite krijg je hem gestart. Als hij start, loopt hij initieel op choke. Vol choke loopt héél hoogtoerig, maar dat vind ik op zich niet niet vreemd. Gasgeven lukt nog redelijk stabiel tot 3/4 gas. Half choke word het al minder. Zonder choke wil hij nog wel stationair hobbelen, maar elke poging tot gasgeven doet de motor stilvallen. Dus we trekken de sleuteldoos weer open...

Bougie vonkt prima. Is zwart, maar niet nat. Carb eraf gehad - ding is mooi schoon. Voor de zekerheid hoofdsproeier eraf gehad en doorgeblazen met perslucht - alle gaatjes prachtig schoon. Luchtfilter eraf - helpt niet. Overigens viel me daarbij op (geen idee of het relevant is) dat als je de choke uit hebt, de lucht inlaat klep de hele tijd 'kleppert'. Je kunt het horen, maar ook zien omdat het palletje dat hier aan de buitenzijde aan zit (waar de choke tegen duwt als je die open hebt) constant heen en weer draait. De afstelschroef onderaan de carb verder opengedraaid - hielp niet. Draai ik die verder dicht valt hij echter nóg sneller stil bij gas opendraaien (daar waar je normaal de boel nog kunt redden door het gas los te laten als je merkt dat hij stil gaat vallen). Remreiniger voor het starten helpt niet, maar als we dat in de lucht inlaat spuiten bij een stationair lopende motor valt hij direct stil.

Ik ben aan het eind van mijn latijn met dit ding :( er moet wat klein werk gebeuren om hem weer in orde te hebben (paar losse spaken, nieuwe kettingset en remschijf) maar zoals hij nu loopt zie ik het niet meer zitten hier nog geld of tijd in te steken. Ding heeft een gereviseerd blok, goeie (opnieuw gevulde en gestelde) vering enzo, goeie basis voor een offroad tourfiets (daarom kocht ik hem ook) - maar dan moet ik het blok wel weer goed lopend krijgen.

Iemand de verlossende antwoorden/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou toch zeggen dat er een probleem is met de carburateur. Vlotternaald nog goed bijvoorbeeld? Heb met de Magna nog een flink gestoei gehad omdat één vlotternaald niet goed afsloot. Je zag de benzine met lopende motor gewoon omhoog komen richting filterhuis :+ :/

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:52:
Ik zou toch zeggen dat er een probleem is met de carburateur. Vlotternaald nog goed bijvoorbeeld? Heb met de Magna nog een flink gestoei gehad omdat één vlotternaald niet goed afsloot. Je zag de benzine met lopende motor gewoon omhoog komen richting filterhuis :+ :/
Ik ben best bereid de carburateur compleet te reviseren als dat het probleem oplost maar ik vind het moeilijk te rijmen met de progressie van de issues - toch raar dat zoiets spontaan ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:16
@HTT-Thalan Ik heb hetzelfde issue gehad met een RF600, rijdend weggezet, paar maandjes stilgestaan, en sindsdien problemen met loptn. Carburateurs ultrasoon gereinigd, 3 weken stilgestaan, en weer de problemen die jij beschrijft. Nogmaals carburateurs laten reinigen en sindsdien alleen maar euro 98 getankt, nooit meer problemen gehad... Het kan zijn dat er wat zooi in je tank zit die de gaatjes blokkeert, er stond in mijn geval slechts 0.2 bar brandstofdruk achter en dat spuit het spul niet aan de kant

[ Voor 5% gewijzigd door NLDViane op 20-09-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
harley schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:46:
Daar ben ik nog niet achter :+
Volgens de Wikipedia pagina staat er volgende week 1 aflevering en verder nog niks
[Afbeelding]
Hm dat ziet er niet goed uit... Misschien dat toch Long Way Round er maar even tussendoor doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Benzine filter vervangen ? Ook die in je tank zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
harley schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:12:
Benzine filter vervangen ? Ook die in je tank zit ?
Kan, maar wederom kleine kans dat het daar in zit. Er zit een filter tussen de leiding die geen sporen van vervuiling vertoont. Ik denk dat de Carb en CDI toch nog de meeste kans hebben, dus ik ben nu een vervangende CDI aan het opsporen. Bovendien is de tank van plastic dus roest zal er ook niet in zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-09-2020 15:03 ]

Pagina: 1 ... 235 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.