Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 236 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.010 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Squawk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:16:
[...]
Ik vind het wel verfrissend dat ze deze video heeft geüpload en niet alleen maar leuke dingen laat zien. (y)
Inderdaad. Ze legt ook uit dat haar video's ook zijn bedoeld om een positief verhaal te vertellen. Dat is ook precies wat ik zeg als mensen zeuren over de handlers en support truck(s) van LWR en LWD. Het doel van die mannen was een mooie serie maken over zo'n reis. Iedereen die een presentatie of filmpje maakt over zijn eigen vakantie of reis heeft het (minimaal) voornamelijk over de leuke dingen. Ik heb bv veel filmpjes gezien over offroad trips en daar zie je zelden de écht moeilijke stukken. Wat je ziet zijn de stukken waar ze overeind bleven. Daar waar ze moesten kloten om erdoor te komen slaan ze vaak over. Of beperken ze tot een minimum. Je wilt de lol, het avontuur en de mooie dingen laten zien. Het is geen martelvideo.

Maar ik geloof dat Itchy niet overal de moeilijkste weg heeft genomen, en dat is geen kritiek. Maar soms kun je niet anders dan een onverharde weg pakken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:10

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:00:
[...]

Goed idee, ga ik hier ook zo doen :Y
Zo, even lekker gereden vanmiddag en gelijk de Kurviger pro app uitgeprobeerd. Leuke route langs een rivier, een stop bij een kasteeltje, echt genoten. De Kurviger kronkelfunctie voor routes bevalt prima, echter vond ik wat minder prettig dat de app me wilde bewijzen dat je ook met een cruiser wel avontuurlijk kan rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkS4Azhz0q3CJvdVBWc5V_IhtB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHpKNQ9NwLZVnZqGz9rp66aj.jpg?f=fotoalbum_large

Toen toch maar weer een stukje teruggereden en een provinciale weg gepakt :+

[ Voor 25% gewijzigd door LankHoar op 20-09-2020 17:55 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
@LankHoar Er zit een functie in om onverharde paden te vermijden (onder menu > routing > options)... Maar dan moet het wel als onverharde weg aangegeven zijn :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Goed, na wat advies over de route gisteren de motoren maar weer gepakt om 'n kopje koffie in Zeeland te halen.

Het begon uiteraard met gezeik van de TomTom - het 2013 model heeft nogal moeite met "grote" routes (lees: meer dan 45 routepunten), dus dat betekende dat ik hem gisterochtend nog fijn mocht aanpassen en opsplitsen (wat veel langer duurde dan ik durf toe te geven). Voor de volledigheid hier alsnog de volledige route:

Members only: route
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Uiteindelijk met goede moed de motoren opgestart en de snelste weg richting Goeree-Overflakkee gereden. Onderweg kwam ik erachter dat de verouderde kaarten van de TomTom echt oud waren - na Schipluiden stopte de A4 en reden we verder door het weiland, meldde hij vrolijk. :+ Afijn, gelukkig ken ik de buurt een beetje dus ik wist het eerste stuk uit m'n hoofd te navigeren.

Hoogvliet en Spijkenisse waren natuurlijk ontzettend druk, dus daar was nog niet zoveel aan. Daaraan werd ook nog toegevoegd dat de Malledijk blijkbaar een geslotenverklaring voor motorvoertuigen heeft waar e TomTom ons doorheen wilde sturen. De TomTom een andere route naar het volgende routepunt laten navigeren, waarna hij ons over het fietspad wilde sturen. Intussen was ik er redelijk klaar mee, en zijn we de Baljuwlaan maar opgedraaid om via de Garsdijk Simonshaven door te rijden en de route te vervolgen. Hierna hield het navigatiegezeik gelukkig op en konden we heerlijk touren.

Hoewel er best veel motoren, fietsers en dagjesmensen op pad waren, vond ik het niet overdreven druk en konden we lekker doorrijden.

In Burgh Haamstede geluncht:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/N5nLgtKd/IMG-20200919-143624.jpg

En de Oosterscheldekering overgestoken om Walcheren te bereiken en het stukje route van @NLDViane (Vrouwenpolder - Veere - Gapinge) te pakken. Nogmaals dank daarvoor, 't was een mooi stukje!

In Middelburg op de koffie gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cKpJfBRw/00100lr-PORTRAIT-00100-BURST20200919160911170-COVER.jpg

En de weg richting Goes vervolgd. Hier het rondje om Goes heen (dank @mr_zippey!)

Nog een stukje langs het water gereden op Schouwen-Duivenland en een plaatje geschoten - het is ten slotte @Vrijdag geweest:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0zHjysrt/IMG-20200920-095824-188-2.jpg

En daarna lekker naar huis gereden. 11:30 weg, 20:00 thuis. Voldaan op de bank geploft met 'n biertje en de beentjes omhoog

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkGV6Z6X/IMG-20200919-201251.jpg

Lang dagje, zeker voor net geen 300 km binnendoor, maar lekker rustig aan gedaan en heerlijk gereden. De eerste "echte" tourrit, maar hij smaakt naar meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
@Inperiosus psst, rondje om Goes was van @mr_zippey O-)

Jammer dat je kaarten niet helemaal mee zaten, maar t gaat om het rijden he :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
NLDViane schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:52:
@Inperiosus psst, rondje om Goes was van @mr_zippey O-)

Jammer dat je kaarten niet helemaal mee zaten, maar t gaat om het rijden he :9
aangepast, dank! :+

Ja ik zit er toch sterk over te twijfelen om 'n Rider 550 aan te schaffen. Tot nu toe is het vrijwel iedere keer onhandig geweest met het navigeren. Uiteindelijk kom ik wel aan op locatie, maar ik ben teveel bezig met nadenken of er in de afgelopen paar jaar niet iets is aangepast aan de weg ten opzichte van wat de TomTom aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:27
De bandjes zijn ingereden.

Ik moet wel eens even grondig naar de voorvork kijken, want twee keer op typisch Waals wegdek (lees: 't dek? Dat is weg!) dat ik op een bocht aan kwam en de voorvork de hobbels niet kreeg weggewerkt. Ik moet wel zeggen, t tempo zat er goed in. :+

Mijn maatje wilde nog eens een keer goed doorrijden en een flinke ronde rijden. Dus ik heb de route van twee weken geleden nog eens uit de kast getrokken om binnendoor naar de Franse grens te gaan. Nu wel op tijd vertrokken zodat ik ook de rit terug kon afmaken.

Rondom Rochefort hadden we opeens allebei serieuze twijfels over onze banden, het gleed alle kanten op. Totdat ik probeerde de motor te manouvreren en met mijn laarzen óók geen grip had. De wegen daar zijn gewoon erg stoffig (daar ligt een grote steengroeve) en heel glad gepolijst. Erg tricky!

Oh ja, en veel blauwe lampjes gezien vandaag. Wilde iedereen nog even gek doen met dit weer of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-09-2020 19:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
NLDViane schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:06:
@LankHoar Er zit een functie in om onverharde paden te vermijden (onder menu > routing > options)... Maar dan moet het wel als onverharde weg aangegeven zijn :+
Aah dat verklaard! :+ Gelijk maar even aangepast. Ook wel handig voor wanneer ik door de Eifel rijd komende vrijdag, kan nog spannend worden anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
DrivinUCrazy schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:18:

Oh ja, en veel blauwe lampjes gezien vandaag. Wilde iedereen nog even gek doen met dit weer of zo?
Misschien waren die wakker in verband met de protestrit:
https://nos.nl/artikel/23...est-het-voor-de-rest.html

Iemand die mee gereden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:53:
[...]
Zo, even lekker gereden vanmiddag en gelijk de Kurviger pro app uitgeprobeerd. Leuke route langs een rivier, een stop bij een kasteeltje, echt genoten. De Kurviger kronkelfunctie voor routes bevalt prima, echter vond ik wat minder prettig dat de app me wilde bewijzen dat je ook met een cruiser wel avontuurlijk kan rijden:
Hahaha...herkenbaar. Ik ben zo ook op weg gestuurd met de K16. Beetje gravel, kuilen en hier en daar grove stenen. Dat lukte nog wel, maar toen een soort kommetje in de weg met een laag water. Het water stond er al even, want de stenen onder water zagen er begroeid uit. Ik twijfelde want ik had geen zin om met dat bakbeest op zo'n plek op mijn bek te gaan. Uiteindelijk toch maar gedaan. Gewoon in rain mode gezet en een dot gas gegeven. Geen probleem. Daarna vinkje aan gezet... :+

Later om Frankrijk stuurt ie me ook ergens van de gewone route af om me door een soort van dorpje (4 huizen en koe en een varken) te sturen. Ik zag dat ik een paar honderd meter verder weer de weg waar ik van kwam op werd gestuurd, maar goed...verandert het asfalt ineens in een karrespoor voor een handkar. Zeg maar 1.20m breed met stenen en een beetje gras in het midden. Afgrond rechts... meisje achterop piepen...maar ik kon geen kant meer op. Dat bakbeest terugduwen is geen optie en in zijn achteruit ook niet, want door die stenen sta je niet stabiel. Ik ben wel met 500kg onderweg (incl. pax en bagage)...maar het is gelukt. Zo goed en zo kwaad als het kan snelheid erop gehouden. Pfff....leuke grapjes.

Maar die app doet echt de bochtige wegen pakken. En soms wegen die - hoewel het allemaal goed ging - niet echt geschikt zijn voor dat bankstel. Echt van die verbindingswegen tussen minescule bergdorpjes. Nog geen 2m breed, erg slecht asfalt en erg bochtig. Haarspelden die na de bocht recht omhoog gaan enzo. Als je niet goed oplet, ga je...leuk rijden op een GSA solo, maar met zijn 2en op dat bankstel is niet altijd even relaxed. Hard werken. Wel goed voor je skills...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 16:53
Na enkele jaren nauwelijks gereden te hebben wil ik ook graag eens wat langere dagritten gaan doen. Maar het zitcomfort van mijn Yamaha Mt-07 is niet zo geweldig. Na een uur rijden heb ik al last van mijn zitvlak. Ik ben aan het uitkijken naar iets met meer comfort en dan kom je al bij een duurdere klasse uit. Blijkbaar maken ze geen lichte nakes die ook comfortabel zijn :p

Ik heb nog geen proefritten gedaan, maar de BMW F900R en Triumph Street Triple R staan op mijn verlanglijstje. Is het zo dat hoger budget onmiddelijk ook beter comfort met zich meebrengt? Ik heb ook even gedacht over een meer tourgerichte motor bv Versys 650, maar ik vind een naked veel leuker om mee te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06

Exigence

dnkroz

@HTT-Thalan Carbs nog beter schoonmaken. Ultrasoon reinigen lost geen gom op veroorzaakt door langs stilstaan.

Alles uit elkaar schroeven en in de carb cleaner laten weken. Daarna doorspuiten en weer monteren.

Feit dat hij met het inspuiten van remmen reiniger uitvalt duidt erop dat hij te rijk loopt. Zou zelf zeggen een vlotter die niet goed meer afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Waar is dit weggetje? ziet er leuk uit om met m'n bmw over te gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Wolfwood schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:26:
Na enkele jaren nauwelijks gereden te hebben wil ik ook graag eens wat langere dagritten gaan doen. Maar het zitcomfort van mijn Yamaha Mt-07 is niet zo geweldig. Na een uur rijden heb ik al last van mijn zitvlak. Ik ben aan het uitkijken naar iets met meer comfort en dan kom je al bij een duurdere klasse uit. Blijkbaar maken ze geen lichte nakes die ook comfortabel zijn :p

Ik heb nog geen proefritten gedaan, maar de BMW F900R en Triumph Street Triple R staan op mijn verlanglijstje. Is het zo dat hoger budget onmiddelijk ook beter comfort met zich meebrengt? Ik heb ook even gedacht over een meer tourgerichte motor bv Versys 650, maar ik vind een naked veel leuker om mee te rijden :D
Je zou eens naar een Bagster zadel oid kunnen kijken. Worden nog wel eens op Ebay.de voor niet al teveel (nieuw) aangeboden en vanuit NL geleverd. Heb dat zelf vorig jaar gedaan en het comfort is -zoals verwacht- stukken beter dan met de standaard plank met die halve cm schuim. Dan kun je de rest van je fiets gewoon houden ipv alles omruilen omdat het zadel niet deugt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus

Je kunt ook eens kijken bij Tijger Leathers om je zadel op te laten vullen. Volgens mij heeft een aantal mensen hier dat ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

[Afbeelding]

Niet zeuren... Dát soort wegen, én erger, heeft @SmurfLink ook al succesvol gereden in 't éérste jaar dat ze met haar motorfiets buiten de NL landgrenzen kwam (én achter mijn Yamaha MT-10 aan ging rijden).

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:44
mphilipp schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:54:
[...]

Hahaha...herkenbaar. Ik ben zo ook op weg gestuurd met de K16. Beetje gravel, kuilen en hier en daar grove stenen. Dat lukte nog wel, maar toen een soort kommetje in de weg met een laag water. Het water stond er al even, want de stenen onder water zagen er begroeid uit. Ik twijfelde want ik had geen zin om met dat bakbeest op zo'n plek op mijn bek te gaan. Uiteindelijk toch maar gedaan. Gewoon in rain mode gezet en een dot gas gegeven. Geen probleem. Daarna vinkje aan gezet... :+

Later om Frankrijk stuurt ie me ook ergens van de gewone route af om me door een soort van dorpje (4 huizen en koe en een varken) te sturen. Ik zag dat ik een paar honderd meter verder weer de weg waar ik van kwam op werd gestuurd, maar goed...verandert het asfalt ineens in een karrespoor voor een handkar. Zeg maar 1.20m breed met stenen en een beetje gras in het midden. Afgrond rechts... meisje achterop piepen...maar ik kon geen kant meer op. Dat bakbeest terugduwen is geen optie en in zijn achteruit ook niet, want door die stenen sta je niet stabiel. Ik ben wel met 500kg onderweg (incl. pax en bagage)...maar het is gelukt. Zo goed en zo kwaad als het kan snelheid erop gehouden. Pfff....leuke grapjes.

Maar die app doet echt de bochtige wegen pakken. En soms wegen die - hoewel het allemaal goed ging - niet echt geschikt zijn voor dat bankstel. Echt van die verbindingswegen tussen minescule bergdorpjes. Nog geen 2m breed, erg slecht asfalt en erg bochtig. Haarspelden die na de bocht recht omhoog gaan enzo. Als je niet goed oplet, ga je...leuk rijden op een GSA solo, maar met zijn 2en op dat bankstel is niet altijd even relaxed. Hard werken. Wel goed voor je skills...
In Kurviger kan je ook aangeven dat je de kleine wegen wil vermijden, dan moet die dat niet doen. Door het dorpje sturen omdat er nog een bocht inzit i.p.v. via de hoofdweg doorrijden doet Kurviger stukken beter dan TomTom. Met de TomTom gebruik ik de kronkelfunctie niet meer, hij heeft mij te vaak over te slechte wegen en door dorpjes gestuurd.

Wat voor comfort zoek je precies? Als het om zadelpijn gaat, kan je ook een fietsbroek aantrekken. Op mijn Pan European had ik een duur aangepast zadel maar ook daar kreeg ik zadelpijn op. Had toen in Tsjechië ergens in een outlet een fietsbroek gekocht waarmee ik het makkelijk kon volhouden. Op mijn huidige Tiger explorer krijg ik op het standaard zadel ook pijn aan mijn zitvlees. Dit is echter wel alleen als ik met duo rijd, dan blijf ik namelijk veel meer stilzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:41:
[...]

Niet zeuren... Dát soort wegen, én erger, heeft @SmurfLink ook al succesvol gereden in 't éérste jaar dat ze met haar motorfiets buiten de NL landgrenzen kwam (én achter mijn Yamaha MT-10 aan ging rijden).

>:)
Ja dat was op de kop af een jaar geleden geloof ik :+ Dat ik het gereden heb is een feit. Maar vraag niet hoe. Het is maar goed dat ik geen commsetje had in ieder geval.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren met vrienden lekker een stuk gereden. Eerst vanaf Roelofarendsveen door het Groene Hart en toen naar Enkhuizen en daar nog een mooi stuk door de polders naar Alkmaar.

Daar lekker gegeten en toen weer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzKBnTAVQLwdCBNE8zNUzQUNxwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0fLFsGr3uO4h0KH3vM99r0f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXg26LXBjYbsJXm30U_n1wdQ0yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZPw8oUo1r3bFxe3kI6Ormkh.jpg?f=fotoalbum_large

En zag daar ook nog deze rode schoonheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8G0xgYbfCgechSDsWzYqrsfJ2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sJGxsg5Pfi8iDeNe96U6swp.jpg?f=fotoalbum_large

😍🥰

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
Lekker, hopelijk kan ik komend weekend ook rijden

Zo meteen AVD oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:18:
Lekker, hopelijk kan ik komend weekend ook rijden

Zo meteen AVD oOo
Zet 'm op! Je kan het! En je hebt er prachtig weer bij 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:48
HTT-Thalan schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:02:
[...]

Kan, maar wederom kleine kans dat het daar in zit. Er zit een filter tussen de leiding die geen sporen van vervuiling vertoont. Ik denk dat de Carb en CDI toch nog de meeste kans hebben, dus ik ben nu een vervangende CDI aan het opsporen. Bovendien is de tank van plastic dus roest zal er ook niet in zitten.
Je zou zeggen begin bij het begin:
Wat heb je nodig: compressie / brandstof / lucht / vonk.
Ik zou dan:
-compressie meten
-carb schoon? vlotter hoogte meten, naalden niet ingesleten? alle instel schroeven conform WPH? brandstoftank uitsluiten door noodtank.
-lucht filter schoon? geen obstructie?
-nieuwe bougie, stator goed? Timing goed? pickup spoel goed? bougie kabel nieuw?

Dan hou je alleen nog maar een lopende motor over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01
f2ride2001 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:39:
[...]

Je zou zeggen begin bij het begin:
Wat heb je nodig: compressie / brandstof / lucht / vonk.
Ik zou dan:
-compressie meten
-carb schoon? vlotter hoogte meten, naalden niet ingesleten? alle instel schroeven conform WPH? brandstoftank uitsluiten door noodtank.
-lucht filter schoon? geen obstructie?
-nieuwe bougie, stator goed? Timing goed? pickup spoel goed? bougie kabel nieuw?

Dan hou je alleen nog maar een lopende motor over :9
Je noemt eigenlijk alles op wat al vervangen of nagekeken is, uitgezonderd wat ik al zei de carb en cdi ;).
Laatste ga ik vervangen en eerste een revisie geven indien de vorige stap niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 23-09 21:03
Inperiosus schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:36:
[...]

Je kunt ook eens kijken bij Tijger Leathers om je zadel op te laten vullen. Volgens mij heeft een aantal mensen hier dat ook gedaan.
Inderdaad, heb ik redelijk goed resultaat mee gehad.

Een normaal 'OEM' zadel is gewoon 1 type schuim. Daar wordt bij Tijger Leathers een heel stuk afgesneden, en bijgevuld met andere densiteiten schuim om een steviger resultaat te bekomen (en bij mij een beetje meer steun achteraan, dat helpt zeker ook)

EDIT: en dat was 'klaar terwijl je wacht' met zoveel koffie als ik op kon én voor minder dan 100€ (toen, weet niet of hij intussen opgeslagen is).

[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 21-09-2020 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo eat, is het alweer koud op de motor in de ochtend zeg. Zat om 6.30 op de fiets, en ondanks winterhandschoenen, thermo legging etc was het echt fris.

Oh, en weten jullie of er een samenzwering is van automobilisten om motorrijders te laten mee"genieten" van hun ruitenwisservloeistof? Was vanmorgen al de derde keer in nog geen 2 weken dat de auto voor me dat deed en ik een lading over me heen kreeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:01:
Zo eat, is het alweer koud op de motor in de ochtend zeg. Zat om 6.30 op de fiets, en ondanks winterhandschoenen, thermo legging etc was het echt fris.

Oh, en weten jullie of er een samenzwering is van automobilisten om motorrijders te laten mee"genieten" van hun ruitenwisservloeistof? Was vanmorgen al de derde keer in nog geen 2 weken dat de auto voor me dat deed en ik een lading over me heen kreeg :|
Meer afstand houden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

LankHoar schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:01:

Jup, laagstaande zon, beetje vuil op de ruit en sproeien maar. En dan niet een klein beetje maar gewoon vasthouden... Scheelt dat ik een grote ruit heb maar dan nog. En gewoon niet door hebben...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Heeft iemand ervaring met de E22 Givi koffers? Ik lees er goeie dingen over en wil die gaan bestellen, maar twijfels nog over het rack. Givi zegt dat het PL1111 rack voor de NC700X is, maar dat als je alleen zijkoffers wil je weer een 'kit' moet meebestellen (of ook het topkofferrack kopen). Er past geen helm in de zijkoffers, maar dat is met de NC natuurlijk geen issue. Ik hoop dat de zijkoffer opstellen minder windgevoelig is bij hogere snelheden dan de topkoffer op de Alp was, en dat het ook beter zal zijn qua plaatsing van het bagagegewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@HTT-Thalan niet specifiek met die zijkoffers. Ik heb op mijn Energica 'half zachte' zijkoffers, en niet echt de optie om een topkoffer te plaatsen (zou custom werk zijn en dus duur).

Ik was een topkoffer gewoon, en heb dus algauw mijn zijkoffers beschadigd door te dicht langs een paaltje te rijden (koffer gescheurd, beugel verbogen). Gelukkig op lage snelheid dus niet gevallen.

Eerlijk gezegd zie ik het punt niet van zijkoffers, die zitten alleen in de weg, en als ik een topkoffer had zou ik de zijkoffers niet gebruiken.

Zie ook dit filmpje:

EDIT:

Helemaal mee eens dat je voor woon-werk een koffer nodig hebt.
Ik heb alleen nog nooit nadelen ondervonden van een topkoffer, en wel van de zijkoffers (waar ik mijn laptop trouwens niet eens in krijg, dus die moet ik toch op m'n rug meezeulen).

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 21-09-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:42:
@HTT-Thalan niet specifiek met die zijkoffers. Ik heb op mijn Energica 'half zachte' zijkoffers, en niet echt de optie om een topkoffer te plaatsen (zou custom werk zijn en dus duur).

Ik was een topkoffer gewoon, en heb dus algauw mijn zijkoffers beschadigd door te dicht langs een paaltje te rijden (koffer gescheurd, beugel verbogen). Gelukkig op lage snelheid dus niet gevallen.

Eerlijk gezegd zie ik het punt niet van zijkoffers, die zitten alleen in de weg, en als ik een topkoffer had zou ik de zijkoffers niet gebruiken.

Zie ook dit filmpje:

[YouTube: Motorcycle Falls Onto Boat]
Ik volg je punt absoluut (ik heb op de alp ook wel eens een koffer afgereden langs ons tuinhek).

Ik had op de Alp altijd een vreselijk grote (46 liter) topkoffer. Hartstikke handig, past veul in. Maar: bij flinke belading voel je hem wel (er mocht 10 kilo in) en het zorgde bij hogere (130km/u) snelheden voor vibratie in het voorwiel en een beetje kwispelen aan de achterkant. De voornaamste reden dat ik de zijkoffers niet gebruikte (ondanks dat ik het stukken beter vind en vond smoelen) is dat die bij de Alp veel breder waren dan het stuur, en dat was irritant met filteren. Deze E22 koffers hebben daar geen last van op de NC700X, aldus ook ervaringen van veel britse 'commuters'. Ik vind een topkoffer bovendien ook totaal niet smoelen, alhoewel ik in deze opstelling in ieder geval wel de montageset bestel want Givi geeft je de keuze uit de topkoffermontage á 65 euro of een 'adapter kit' voor als je dat niet wil - 30 euro. Tja, voor die 35 euro hou ik dan de optie open, ik kan er ook nog een losse tas op binden indien nodig.

Waarom wel:

op een gemiddeld klantbezoek heb ik sowieso mijn helm - die past in de frunk. Dan heb ik de rugzak met laptop (14" Latitude 7480) en accessoires (accu, lader, stiften, diverse ander spul en een blikje drinken etc). Die kan uiteraard op mijn rug maar nadat ik ooit wel eens een rib heb gebroken bij een val met een rugzak rijd ik liever met mijn rug vrij tegenwoordig. Die laptop past niet in de tas in de frunk - los wel, maar dan kan ik de tas er alleen nog bij frommelen als er bijna niks in zit - niet handig dus.

In de winter echter heb ik ook een overbroek en (soepele) laarzen bij. Die leg ik normaal bij de klant in de garderobe, maar nog handiger zou zijn als ik die in de koffer(s) kon proppen bij aankomst. Dat kan samen in een grote topcase (zie eerder genoemde nadelen) of in twee zijkoffers.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-09-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wanneer je 100 rijd dan mag je wel 5 seconden afstand houden wil je daar aan ontkomen heb ik het idee :p
Joopieboy schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:19:
[...]

Jup, laagstaande zon, beetje vuil op de ruit en sproeien maar. En dan niet een klein beetje maar gewoon vasthouden... Scheelt dat ik een grote ruit heb maar dan nog. En gewoon niet door hebben...
Ja precies de situatie vandaag ook. Maar kun je het ze echt kwalijk nemen? Ik let er altijd wel op wanneer ik in een auto rijd, maar wanneer je zelf geen motorrijder bent vraag ik me af of je je hier echt van bewust bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gister een heerlijk ritje gemaakt op de Guzzi V85 TT Travel van m'n vader. Heerlijke motor. Er stond nog maar 830 km op, dus hij is nog aan het inrijden (al sinds juli... dat zou mij nooit gebeuren). Heb er even bijna 170 km bij op gezet, dus er moet nog 500 km ingereden worden.

Maar ook al mocht ik maar tot 5000 toeren, toch heerlijk gereden. Met m'n vriendin een mooie rondrit gemaakt, vanuit Deventer richting Ommen, de Krim / Hardenberg, Dalfsen en weer terug. Heerlijk weer, lekker zonnetje en veel motorrijders op de weg. Prima dag gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dryhte schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:42:

Zie ook dit filmpje:
Dat filmpje specifiek is nep. Het is een grap van een bekend Frans motorprogramma. Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan zijkoffers en snap eerlijk gezegd niet hoe iemand zo lomp zou kunnen zijn als in dat filmpje. Vooral omdat het zogenaamd motortesters zijn en dus ervaren. Ik heb alleen paaltjes geraakt waar ik moest wegrijden bij mijn oude woning. Dat was bijzonder krap, maar dan ga je stapvoets erlangs, dus geen schade oid.

Als het idd zo is dat je koffers breder uitsteken als je stuur, is het een ander verhaal. Dan krijg je dat denk ik wat eerder, hoewel je daar rekening mee kunt houden als je dat eenmaal weet. Gelukkig heeft BMW zijn koffers altijd lekker strak tegen het frame gemaakt. Topkoffer is vanwege het gewicht altijd een beetje tricky. Ook weer een geluk bij (mijn) BMW's, is dat die voorin nogal zwaar zijn, dus voordat je last krijgt van kwispelen moet je best wel veel in de topkoffer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
Vanochtend om 05:05 weggereden uit Kampen om via de afsluitdijk naar Den helder te rijden.
Leuk in het donker weg...en nog in het donker aankomen om 06:45....wat mistbanken onderweg.
De handvatverwarming is wel lekker...Zo een Deauville 700 rijdt gewoon prima oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 10:09
Toch nog even over long way up
Ik heb nu de 1e drie afleveringen gezien.

spoiler: LET OP SPOILERS :
conclusie, de range van een electirsche motorfiets is tot op heden niet voldoende en ondanks dat er in de 1e aflevering meerdere malen gezegd wordt dat de rit niet om "range anxiety" moet gaan zijn de 2 daarop volgende afleveringen dat in mijn ogen toch wel. Hoop eigenlijk dat de volgende afleveringen daar minder op focussen, het lijkt me in ieder geval vrij stressvol rijden.

Ook het feit dat ze al tot 2 keer toe de dieselgenerator hebben ingeschakeld voelt in mijn ogen als "valsspelen" ik ben echt niet anti elektrisch maar deze serie geeft wel aan dat het nog geen serieus alternatief is tenzij je dagelijks woon/werkverkeer rijdt waarbij je binnen de limieten van de motor blijft.
Ook het feit dat de motoren telkens niet willen lader omdat het te koud is, dat weet je toch als je je enigzins in de techniek hebt verdiept dat Li-Ion dan een stuk minder vermogen heeft, en dan het laden (en zelfs de 12V accu) niet werkt na1 dag is mijns inziens slecht ontwerp/voorbereid. Ben benieuwd als ze straks in warmere streken komen of dan ook duidelijk het bereik van de motoren oploopt.

Vorige series was het altijd Ewan en Charley + Claudio op hetzelfde model motor + 2 auto's als ondersteuningsteam, voor de camera's tape backup's, papierwinkel bij de grenzen. Daar hebben ze genoeg commentaar op gehad, maar wel begrijpelijk als je er een serie van wil maken zoals zij het doen.

Deze serie zie ik al dat bijvoorbeeld Claudio( de cameraman) niet op een livewire rijdt maar een ander model (benzine) Harley-Davidson rijdt.
Ook rijden er naast de 2 volgautos van rivian ( ook elektrisch maar beide nog prototype VIN nummers 1 en *D) een mercedes sprinter met zonnepanelen op het dak en een platform vrachtwagen waarop de dieselgenerator staat. Ik vraag me dus serieus af of dit is wat de 2 hoofdrolspelers in eerste instantie wilden want zo is het niet echt met zijn tweeën een "wereld" reis maken maar gewoon een hele groep op pad waarvan er 2 (3) toevallig op de (elektrische) motor zijn.

Genoeg gezanik over de keuze voor elektrisch :+

Dan de reis op zichzelf, erg mooie beelden weer van de plaatsen waar ze door rijden, ik wist niet eens dat Argentinië gletsjers had, weer wat geleerd :D
Het afzien vanwege de kou vond ik erg overdreven in mijn ogen, wie trekt er 7 lagen over elkaar aan en dan blijkt het net rond het vriespunt te zitten. Heb je dan niet de verkeerde kledingkeuze gemaakt ? Met de juiste kleding is rijden rond het vriespunt toch niet zo heel spannend, als het 10 graden kouder wordt dan snap ik het maar ik vond dit een beetje "watje" als ik eerlijk ben.

Toch kijk ik weer uit naar de volgende afleveringen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
WiLLoW_TieN schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:46:
Vanochtend om 05:05 weggereden uit Kampen om via de afsluitdijk naar Den helder te rijden.
Leuk in het donker weg...en nog in het donker aankomen om 06:45....wat mistbanken onderweg.
De handvatverwarming is wel lekker...Zo een Deauville 700 rijdt gewoon prima oOo
Ik had hem bijna gekocht tot de Alp op mijn pad kwam destijds. De DV is gewoon de vroege voorloper van de NC series - saai, comfortabel en betrouwbaar. Ideale reis/commute maatje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met de Ducati Monster 900S i.e. vs een Monster 696? Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe motor en dit zijn twee van de opties waar ze wel van gecharmeerd is.

Alleen we zien door de monsters het bos niet meer. Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld deze twee types? M'n vriendin wil het liefst maximaal 3000 euro uitgeven, maar als ze een veel betere motor & minder kilometers kan krijgen voor 500 euro meer is 't budget nog wel op te rekken.

De mogelijke 696:
https://link.marktplaats.nl/m1577227145

En de mogelijke 900S i.e:
https://link.marktplaats.nl/m1593129777

We gaan overigens op beide proefrijden, maar wil toch graag alvast wat meer info voor we gaan kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Koehandelaar op 21-09-2020 10:56 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• TWCRay
Vrijdag schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:22:
[...]

Zet 'm op! Je kan het! En je hebt er prachtig weer bij 8)
Yes! Ik kan het volgens het CBR! oOo

Nu opzoek naar een motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:58:
[...]

Wat voor iets word het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Geen idee @HTT-Thalan , geen racer, handelbaar, klein schermpje ivm woon-werk snelweg, maar geen Deauville oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 20:25
HTT-Thalan schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:06:
[...]

Ik volg je punt absoluut (ik heb op de alp ook wel eens een koffer afgereden langs ons tuinhek).

Ik had op de Alp altijd een vreselijk grote (46 liter) topkoffer. Hartstikke handig, past veul in. Maar: bij flinke belading voel je hem wel (er mocht 10 kilo in) en het zorgde bij hogere (130km/u) snelheden voor vibratie in het voorwiel en een beetje kwispelen aan de achterkant. De voornaamste reden dat ik de zijkoffers niet gebruikte (ondanks dat ik het stukken beter vind en vond smoelen) is dat die bij de Alp veel breder waren dan het stuur, en dat was irritant met filteren. Deze E22 koffers hebben daar geen last van op de NC700X, aldus ook ervaringen van veel britse 'commuters'. Ik vind een topkoffer bovendien ook totaal niet smoelen, alhoewel ik in deze opstelling in ieder geval wel de montageset bestel want Givi geeft je de keuze uit de topkoffermontage á 65 euro of een 'adapter kit' voor als je dat niet wil - 30 euro. Tja, voor die 35 euro hou ik dan de optie open, ik kan er ook nog een losse tas op binden indien nodig.

Waarom wel:

op een gemiddeld klantbezoek heb ik sowieso mijn helm - die past in de frunk. Dan heb ik de rugzak met laptop (14" Latitude 7480) en accessoires (accu, lader, stiften, diverse ander spul en een blikje drinken etc). Die kan uiteraard op mijn rug maar nadat ik ooit wel eens een rib heb gebroken bij een val met een rugzak rijd ik liever met mijn rug vrij tegenwoordig. Die laptop past niet in de tas in de frunk - los wel, maar dan kan ik de tas er alleen nog bij frommelen als er bijna niks in zit - niet handig dus.

In de winter echter heb ik ook een overbroek en (soepele) laarzen bij. Die leg ik normaal bij de klant in de garderobe, maar nog handiger zou zijn als ik die in de koffer(s) kon proppen bij aankomst. Dat kan samen in een grote topcase (zie eerder genoemde nadelen) of in twee zijkoffers.
Je hebt ook tank/buddy tassen die je als rugzak mee kan nemen op je rug.
Is dat niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:22:
[...]

Je hebt ook tank/buddy tassen die je als rugzak mee kan nemen op je rug.
Is dat niet handig?
Mijn 'tank' is geen tank, bij de NC zit die onder het zadel. Dan heb ik een koffer (de frunk) waar ik niet bij kan omdat er een tas overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 20:25
HTT-Thalan schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:23:
[...]

Mijn 'tank' is geen tank, bij de NC zit die onder het zadel. Dan heb ik een koffer (de frunk) waar ik niet bij kan omdat er een tas overheen zit.
Je hebt ook geen buddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Die moet open om te kunnen tanken :P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 22:35
Plaatje bij het 'frunk' praatje: Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2012/01/2012-Honda-NC700X-10.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Ik ben van plan om morgen een rondje kronkelroute om het IJsselmeer te gaan rijden. Vanuit Almere prik ik Volendam, Bovenkarspel, Den Oever en Lemmer in de TomTomGo. Zal totaal ruim 300 km en een uur of 7 in het zadel worden. Korte eetstops komen daar nog bij.

Iemand zin om ergens aan te haken?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:21:
Geen idee @HTT-Thalan , geen racer, handelbaar, klein schermpje ivm woon-werk snelweg, maar geen Deauville oid.
Klinkt als een Transalp :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:21:
CB500X of V-Strom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Magna V30!
Wel zelf een schermpje er op zetten, maar die bestaan er wel voor :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Over V-Strom gesproken.. de kogel is door de kerk. Een tijdje terug heb ik verteld dat ik op de Kawa KLV1000 van mijn collega mocht proefrijden, en heb besloten deze over te nemen. Fijne woon-werkmotor met volledige kofferset om alle meuk mee te kunnen slepen die men zo nu en dan bij het werken nodig heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOOg7b_h7X5EAkIcvkMDUpnfkIg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TixRu0zpIuj3NStGVKD7qMGh.jpg?f=fotoalbum_small

@timmie271 @lolgast @Will_M Deze mag zich in de startpost naast mijn Speed Triple nestelen, die langzaamaan op zoek moet gaan naar een nieuw onderkomen. Het ideale aantal motoren is weliswaar n+1, maar de beschikbare ruimte in m'n garage en budget betekent dat een realistischer aantal motoren op dit moment n-1 is :|

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhY1Po6F_dCT4PnrHYTcC9OQgCE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mrcjCtF3pGWc7fNn6oyRzg0S.jpg?f=user_large

Fuckin' A! 8) d:)b

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:51
De Ducati heeft een vriendje gemaakt vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twlAC2tYYP8JfLLjIKKSTsCZ1u8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QXrFMapFgOP2moaIZ1nTAJ0d.jpg?f=user_large

Rijdt best leuk zo'n opgevoerde Fiat :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:47:

Ik heb ze ook gedownload. Ben benieuwd. Het gezeur over de volgauto's was te verwachten natuurlijk. Dat is vaak het enige dat mensen te zeggen hebben. Voorlopig - en dan spreek ik over LWR - moeten ze zelf nog altijd rijden. En het gaat over de reis, de belevenissen en het zijn bekende figuren. Voorlopig hebben ze genoeg mensen geïnspireerd om ook zoiets te ondernemen (ook al zijn er al zat hen voorgegaan met echt beperkte middelen) en hebben ze het adventure rijden mede populair gemaakt.

Er zijn wel pogingen geweest om grote reizen met electrische voertuigen te maken. Ook al zijn die gelukt, is het niet vanwege het gemak van een EV voor dergelijke ondernemingen Daar zijn ze gewoon momenteel absoluut niet geschikt voor (convince me). Mensen die het gedaan hebben, hebben de rit heel erg nauwkeurig uitgestippeld om van oplaadpunt naar oplaadpunt te reizen. Dat beperkt je keuzevrijheid enorm. Er zijn gewoon plekken waar het al spannend is met een benzinemotor; 400km door de woestijn zonder iets bijvoorbeeld. En in de bergen heeft ook niet iedereen stroom. Bovendien, een EV opladen via een stopcontact met 240 of 110 is een langdurige bezigheid.

Dus eigenlijk moet de EV Brigade deze voertuigen promoten voor het doel waar ze momenteel het meest voor geschikt zijn: stedelijk- en regionaal transport. Reizen maken kan, maar blijf dan in West-Europa en als je wat zuidelijker komt, let dan goed op waar je heen gaat. Als mijn motor stilvalt, kan ik wat benzine overhevelen desnoods, maar een jerrycan stroom halen is lastiger.
Met electrische auto's is het een stuk makkelijker, want die kunnen een stuk verder. Maar voorlopig zijn ze met motoren nog niet zover. Leuk voor een toerritje, maar ik zie mij nog niet op vakantie gaan met zo'n ding. Of je moet van België houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:18
[...]
[spoiler=LET OP SPOILERS :]
spoiler: Ook spoilers over Long Way Up aflevering 1-3
Eens, maar wel met de kanttekening dat het wel afhankelijk is van waar je met je eletrische motor gaat rijden. Wat dat betreft zitten ze nu echt wel in het verkeerde gebied. Als je een weekje vanuit Nederland door westers Europa gaat touren met bijvoorbeeld iets als een Zero SRS (specs) heb je een totaal andere situatie. Nu zijn ze aan het kloten met prototypes waarvan ze niets eens zeker wisten of ze wel fatsoenlijk met 110 volt konden opladen. En dan ook nog op locaties die niet 'on the grid' zijn. Als je hier zou rijden is het meer anderhalf uur rijden, uurtje stabiel laden, en weer anderhalf uur rijden. Ook veel te weinig uiteindelijk, maar toch een stukje beter zonder zorgen of je 3 keer per dag iemand z'n zekeringen op gaat blazen.

Aan het einde van aflevering 3 vond ik ook al wel duidelijk dat Charley er flink doorheen zat, dit was inderdaad echt niet wat hij voor ogen had inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Koehandelaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:54:
Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met de Ducati Monster 900S i.e. vs een Monster 696? Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe motor en dit zijn twee van de opties waar ze wel van gecharmeerd is.

Alleen we zien door de monsters het bos niet meer. Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld deze twee types? M'n vriendin wil het liefst maximaal 3000 euro uitgeven, maar als ze een veel betere motor & minder kilometers kan krijgen voor 500 euro meer is 't budget nog wel op te rekken.

De mogelijke 696:
https://link.marktplaats.nl/m1577227145

En de mogelijke 900S i.e:
https://link.marktplaats.nl/m1593129777

We gaan overigens op beide proefrijden, maar wil toch graag alvast wat meer info voor we gaan kijken.
Al eens op het Monster forum gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

spoiler: LET OP SPOILERS :
conclusie, de range van een electirsche motorfiets is tot op heden niet voldoende en ondanks dat er in de 1e aflevering meerdere malen gezegd wordt dat de rit niet om "range anxiety" moet gaan zijn de 2 daarop volgende afleveringen dat in mijn ogen toch wel. Hoop eigenlijk dat de volgende afleveringen daar minder op focussen, het lijkt me in ieder geval vrij stressvol rijden.

Ook het feit dat ze al tot 2 keer toe de dieselgenerator hebben ingeschakeld voelt in mijn ogen als "valsspelen" ik ben echt niet anti elektrisch maar deze serie geeft wel aan dat het nog geen serieus alternatief is tenzij je dagelijks woon/werkverkeer rijdt waarbij je binnen de limieten van de motor blijft.
Ook het feit dat de motoren telkens niet willen lader omdat het te koud is, dat weet je toch als je je enigzins in de techniek hebt verdiept dat Li-Ion dan een stuk minder vermogen heeft, en dan het laden (en zelfs de 12V accu) niet werkt na1 dag is mijns inziens slecht ontwerp/voorbereid. Ben benieuwd als ze straks in warmere streken komen of dan ook duidelijk het bereik van de motoren oploopt.

Vorige series was het altijd Ewan en Charley + Claudio op hetzelfde model motor + 2 auto's als ondersteuningsteam, voor de camera's tape backup's, papierwinkel bij de grenzen. Daar hebben ze genoeg commentaar op gehad, maar wel begrijpelijk als je er een serie van wil maken zoals zij het doen.

Deze serie zie ik al dat bijvoorbeeld Claudio( de cameraman) niet op een livewire rijdt maar een ander model (benzine) Harley-Davidson rijdt.
Ook rijden er naast de 2 volgautos van rivian ( ook elektrisch maar beide nog prototype VIN nummers 1 en *D) een mercedes sprinter met zonnepanelen op het dak en een platform vrachtwagen waarop de dieselgenerator staat. Ik vraag me dus serieus af of dit is wat de 2 hoofdrolspelers in eerste instantie wilden want zo is het niet echt met zijn tweeën een "wereld" reis maken maar gewoon een hele groep op pad waarvan er 2 (3) toevallig op de (elektrische) motor zijn.

Genoeg gezanik over de keuze voor elektrisch :+

Dan de reis op zichzelf, erg mooie beelden weer van de plaatsen waar ze door rijden, ik wist niet eens dat Argentinië gletsjers had, weer wat geleerd :D
Het afzien vanwege de kou vond ik erg overdreven in mijn ogen, wie trekt er 7 lagen over elkaar aan en dan blijkt het net rond het vriespunt te zitten. Heb je dan niet de verkeerde kledingkeuze gemaakt ? Met de juiste kleding is rijden rond het vriespunt toch niet zo heel spannend, als het 10 graden kouder wordt dan snap ik het maar ik vond dit een beetje "watje" als ik eerlijk ben.

De motoren die ze gebruikten waren natuurlijk ook nog geen productiemotoren. Ze hebben iig veel gezeur gehad met opladen, vraag me ook echt af hoeveel kilometers ze hebben afgelegd. Ze hadden namelijk op een gegeven moment de motoren op een nacht niet kunnen laden omdat er een storing was. Vervolgens gingen ze nog met 50% accu capaciteit naar het volgende punt. Dat punt kan dus niet ver weg geweest zijn 8)7

Elektrisch rijden is geweldig, maar men moet niet denken dat in alle gevallen een elektrisch voertuig een verbrander kan vervangen. Als je elke dag dezelfde woon werk route rijdt dan kan het prima werken. Maar ook dan moet je rekening houden dat je in de winter minder range hebt, de accu achterruit gaat, je bijna nooit 100% de accu vol laad en als je na het werk ineens ergens anders heen moet je even moet gaan plannen.

Ik ben nog altijd erg blij met mijn elektrische auto, maar voor de motor zie ik het in mijn geval totaal niet als een oplossing.

Al met al waren het wel weer een paar leuke afleveringen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
Koehandelaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:44:
Gister een heerlijk ritje gemaakt op de Guzzi V85 TT Travel van m'n vader. Heerlijke motor. Er stond nog maar 830 km op, dus hij is nog aan het inrijden (al sinds juli... dat zou mij nooit gebeuren). Heb er even bijna 170 km bij op gezet, dus er moet nog 500 km ingereden worden.

Maar ook al mocht ik maar tot 5000 toeren, toch heerlijk gereden. Met m'n vriendin een mooie rondrit gemaakt, vanuit Deventer richting Ommen, de Krim / Hardenberg, Dalfsen en weer terug. Heerlijk weer, lekker zonnetje en veel motorrijders op de weg. Prima dag gehad!
Fijne motor hé...

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1600692372-600-x-450px-IMG_20200910_125447189.jpg

Ik zit nu over de 5000km heen, vanaf begin juli.
2 trips mee weg geweest naar Frankrijk en Italië. Met kampeeruitrusting er op gebonden.
Rijd echt heerlijk, en die extra paar duizend toeren die je mag draaien na het inrijden zijn echt super.
Vermogen is lineair dus dat komt er niet echt "bij". Maar de sound is echt wel top bij wat meer toeren. *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1600692705-600-x-450px-IMG_20200910_122758233.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 21-09-2020 14:52 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Gisteren heerlijk gereden... Rondje richting vrouwenpolder om vervolgens Schouwen-Duiveland te doen. We dachten ergens in Bruinisse wat te gaan eten (lunch) maar veel was gereserveerd en ook een aantal tentjes zijn gestopt met lunch.

Het verplaatsen van het stuur heeft ook echt geholpen. Veel minder sportief (zeg maar gerust agressief). Had ik eerder moeten doen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
dirkhimself schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:44:
[...]

Al eens op het Monster forum gekeken?
Wel op motor-forum, maar het Monster forum ken ik niet. De eerste hit die ik kreeg bij 't zoeken werkt ook niet overigens.. Maar ik ben met name op zoek naar ervaringen van mensen die een van de twee hebben gereden.
Bommes schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:49:
[...]

Fijne motor hé...

[Afbeelding]

Ik zit nu over de 5000km heen, vanaf begin juli.
2 trips mee weg geweest naar Frankrijk en Italië. Met kampeeruitrusting er op gebonden.
Rijd echt heerlijk, en die extra paar duizend toeren die je mag draaien na het inrijden zijn echt super.
Vermogen is lineair dus dat komt er niet echt "bij". Maar de sound is echt wel top bij wat meer toeren. *O*

[Afbeelding]
Het heeft wel een heerlijk roffelend geluid idd, erg leuk! Jammer dat ik elke keer wanneer ie er in kwam moest opschakelen >:)

Gave foto's zeg! Ik had al een keer gelezen dat de eerste je niet zo goed beviel, maar de tweede bevalt zo te zien beter?

[ Voor 56% gewijzigd door Koehandelaar op 21-09-2020 15:08 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
@Koehandelaar de eerste lekte olie, werd gerepareerd door de dealer om een dag later weer te lekken vanuit de zelfde plek.
Na flink aandringen nam de dealer die motor terug om mijn deze nieuwe te geven.

Deze lekt (nog, blijft wel Italiaans hé) geen olie en rijd ook fijner lijkt wel.

Ik moet nog beginnen aan het verslagje van mijn laatste tripje over de TET Frankrijk.
Ben de afgelopen avonden de video er van aan het editen, maar dat is voor mij nieuw en duurt dus erg lang.
Maar er zit dus wel in de pijp zeg maar.. :+

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/09/1600695804-600-x-450px-IMG_20200910_150321070.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Ben benieuwd! Jij hebt trouwens de één-na-mooiste kleur van de V85 vind ik, die vind ik ook erg gaaf. Heb je de TET gereden met de Guzzi? Is dat een beetje te doen, offroad met dat hoge zwaartepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
botoo schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:45:
Ik ben van plan om morgen een rondje kronkelroute om het IJsselmeer te gaan rijden. Vanuit Almere prik ik Volendam, Bovenkarspel, Den Oever en Lemmer in de TomTomGo. Zal totaal ruim 300 km en een uur of 7 in het zadel worden. Korte eetstops komen daar nog bij.

Iemand zin om ergens aan te haken?
Zou best mee willen rijden, maar moet helaas wat online lessen volgen :'(

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn huidige home office locatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Zip5zgpWY4ucWCcP7Fmz-pHnXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a38TBcphvnaseWVSCKHycb4l.jpg?f=fotoalbum_large

Benzinekraan lekt en word nu vervangen. Onderwijl maar even wat werk gedaan krijgen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 10:09
Morgenavond denk ik maar weer een keer de lichtjes route rijden , mre (Facebook groep 'motorrijders regio Eindhoven) regelen het dus ga een keer meetuffen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• timmie271
JanPedaal schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:21:
Over V-Strom gesproken.. de kogel is door de kerk. Een tijdje terug heb ik verteld dat ik op de Kawa KLV1000 van mijn collega mocht proefrijden, en heb besloten deze over te nemen. Fijne woon-werkmotor met volledige kofferset om alle meuk mee te kunnen slepen die men zo nu en dan bij het werken nodig heeft.

[Afbeelding]

@timmie271 @lolgast @Will_M Deze mag zich in de startpost naast mijn Speed Triple nestelen, die langzaamaan op zoek moet gaan naar een nieuw onderkomen. Het ideale aantal motoren is weliswaar n+1, maar de beschikbare ruimte in m'n garage en budget betekent dat een realistischer aantal motoren op dit moment n-1 is :|
Het is maandag dus wat traag (:O) , maar hij staat erin hoor :)
Heb je toevallig nog wel een productiejaar voor mij? Heb nu de middenweg gekozen en 2005 ingevuld.

Zelf afgelopen zaterdag nog even dagje Sauerland gedaan met een rondje van 250km daar :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJP0W3OgUs-okCT8WwCUx1BZCqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSItEDOyGcGq63sG99DrEXS9.jpg?f=fotoalbum_large
En ja morgen ga ik de neus eindelijk een keer vliegvrij maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
McKaamos schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:20:
[...]

Magna V30!
Wel zelf een schermpje er op zetten, maar die bestaan er wel voor :P
Ah, toevallig 1 uit ‘85 met een contactadvertentie op MP? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

timmie271 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:41:
[...]
Het is maandag dus wat traag (:O) , maar hij staat erin hoor :)
Heb je toevallig nog wel een productiejaar voor mij? Heb nu de middenweg gekozen en 2005 ingevuld.
Mmm, ja op het frameplaatje staat 2002, maar ze zijn geproduceerd van 2004 tot ergens in 2006. Eerste tenaamstelling was volgens de RDW in 2005, dus laten we dat inderdaad maar aanhouden :)
Zelf afgelopen zaterdag nog even dagje Sauerland gedaan met een rondje van 250km daar :)
Nice!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Koehandelaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:10:
Ben benieuwd! Jij hebt trouwens de één-na-mooiste kleur van de V85 vind ik, die vind ik ook erg gaaf. Heb je de TET gereden met de Guzzi? Is dat een beetje te doen, offroad met dat hoge zwaartepunt?
Ik heb er hier in NL al een klein stukje tet mee gereden.
In Frankrijk ben ik van Schengen naar het zuiden afgezakt over de Franse tet.
Tot ergens een stukje boven Basel.

Dat was goed te doen, wel de opmerking dat het droog was en dat al een tijd was.
Dus met de standaard anakee adventure banden was het goed te doen.
Bij modder kom je echt nergens met die dingen denk ik.
Volgende bestelling gaan en setje noppen en waar banden lichters zijn.

Dat zwaartepunt .. ik vraag me af of het zoveel hoger is dan bij bijvoorbeeld een Africa twin, of een Tenere of een willekeurige KTM adventure.
Het gewicht valt zelfs wel mee van de Guzzi, rijklaar iets van 230kg.
Zeker geen crossmotor, maar niks zwaarder dan de mainstream allroads en zelfs een stuk lichter dan de GS familie.

Echter geen illusies, het ding is er niet voor ontworpen..
Maar is dat niet waar de fun begint?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]

Ah, toevallig 1 uit ‘85 met een contactadvertentie op MP? ;)
Bijvoorbeeld :P
Denk wel dat zoiets aan de omschrijving voldoet, maar ik kan me voorstellen dat je iets moderners wil :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 13:12

WhySoSerious

Be the change.

Ik zou graag diegenen die opzoek zijn naar een fijne bochtenmachine voorzichtig op de volgende advertentie willen wijzen;

Animo-check Ducati 749 2003 €3250,-

Hier op rijden bevorderd je natuurlijk gelijk tot über-bochtenridder (zoals @Chakotay wel kan beamen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Hehehe, iets moderners mag wel @McKaamos, maar toch bedankt voor de tip ;)

Zit te denken om ergens voor een 1500€ een budget ding vandaan te trekken om te kunnen rijden en ondertussen door te kijken naar iets wat me echt bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:13:

Zit te denken om ergens voor een 1500€ een budget ding vandaan te trekken om te kunnen rijden en ondertussen door te kijken naar iets wat me echt bevalt
Dan zou ik eens op zoek gaan naar een Yamaha Fazer. Voordelig, rijdt leuk, kan je eigenlijk alles wel mee. Bijvoorbeeld deze uit 2002. Dit is een facelift - net leuker qua styling, beter lichtbeeld, instelbare voorvering en iets grotere tank.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:12

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:42:
[...]

Dan zou ik eens op zoek gaan naar een Yamaha Fazer. Voordelig, rijdt leuk, kan je eigenlijk alles wel mee. Bijvoorbeeld deze uit 2002. Dit is een facelift - net leuker qua styling, beter lichtbeeld, instelbare voorvering en iets grotere tank.
Fazer is inderdaad een prima fiets. Geschikt voor langere ritten, maar je gooit 'm ook vrij makkelijk de bochten in. * Destruction is er tot nu toe erg blij mee :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Bedankt voor de tip @noes , zag er hier eentje in de buurt staan met groot onderhoud en banden achter de rug, zal er eens achteraan bellen (y)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eergisteren in de avonduren het voor mij (al ;() waarschijnlijk laatste rondje van het seizoen gereden; ik ga er de komende 5 weken sowieso niet meer aan toe komen. Nu gaat 'ie voor een groot deel uit elkaar voor een goede reinigings- en onderhoudsbeurt, en moet ik 'm langzaamaan winterstalling-klaar maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLO6JmY45ho8Z4ocIaYPP2RyE2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ryr70peet5quN6YEzKvFmLf.jpg?f=fotoalbum_large

@lolgast @timmie271 @Will_M; de Branbantse ik zou graag aan het lijstje in de startpost worden toegevoegd met mijn 1991 CBR1000F Super Sport! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:45:
[...]
Elektrisch rijden is geweldig, maar men moet niet denken dat in alle gevallen een elektrisch voertuig een verbrander kan vervangen. Als je elke dag dezelfde woon werk route rijdt dan kan het prima werken. Maar ook dan moet je rekening houden dat je in de winter minder range hebt, de accu achterruit gaat, je bijna nooit 100% de accu vol laad en als je na het werk ineens ergens anders heen moet je even moet gaan plannen.
Precies. Voor in grote steden of forensen tussen plaatsen die dicht bij elkaar liggen is het prima. Maar een plezierritje maken van 1.5u en dan een uur gaan staan laden is natuurlijk ook iets teveel van mijn geduld vragen. Zo gaat de lol er gauw af. Maar goed, dat is een beetje het probleem met een motorfiets: je hebt niet zoveel ruimte voor accu's. Een auto heeft een hele bodemplaat van een paar vierkante meter; de motor heeft nauwelijks ruimte voor één fatsoenlijke accu (als je een model met verbrandingsmotor bekijkt).

Tijd voor een motorfiets van Tesla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
TWCRay schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:13:

Als je budget wil rijden moet je een CB500 (PC26) pakken 8) Heb er hier nog eentje staan, mocht je echt interesse hebben dan laat maar iets weten.
mphilipp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:03:
[...]

Precies. Voor in grote steden of forensen tussen plaatsen die dicht bij elkaar liggen is het prima. Maar een plezierritje maken van 1.5u en dan een uur gaan staan laden is natuurlijk ook iets teveel van mijn geduld vragen. Zo gaat de lol er gauw af. Maar goed, dat is een beetje het probleem met een motorfiets: je hebt niet zoveel ruimte voor accu's. Een auto heeft een hele bodemplaat van een paar vierkante meter; de motor heeft nauwelijks ruimte voor één fatsoenlijke accu (als je een model met verbrandingsmotor bekijkt).

Precies, daar is het goed voor. Daarom gaf ik ook aan dat het voor mij niet zou passen. Ik rijd altijd een uur snelweg en zit dan in de Eifel of Ardennen. Dan zou ik met een elektrische motor al moeten laden. Dat zou nog niet zo'n groot probleem zijn, maar zie tijdens de route nog maar eens ergens een laadpunt te vinden :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 26-09 08:54
Bastiaan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:26:
Eergisteren in de avonduren het voor mij (al ;() waarschijnlijk laatste rondje van het seizoen gereden; ik ga er de komende 5 weken sowieso niet meer aan toe komen. Nu gaat 'ie voor een groot deel uit elkaar voor een goede reinigings en onderhoudsbeurt, en moet ik 'm langzaamaan winterstalling-klaar maken.

[Afbeelding]

@lolgast @timmie271 @Will_M; de Branbantse ik zou graag aan het lijstje in de startpost worden toegevoegd met mijn 1991 CBR1000F Super Sport! :)
Leuke foto!

Gisteravond ook een leuke sfeerfoto kunnen maken. 8)
Maandagavond is voor mij vaker een avondje touren. 2 uurtjes hier in de omgeving rijden en een kleine 100 km. Omdat het al merkbaar eerder donker werd, dit keer slechts 1 foto onderweg genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCK5Zu1SG_TKztcIsH08bLKk8JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM1Kh4L3sSrWHx8tRoO5OSbv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mphilipp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:03:
[...]

True, accu capaciteit in een klein voertuig is pittig.
Daar kan je natuurlijk wel dingen aan doen. Denk aan een motor in het achterwiel in plaats van in het chassis en dan conventionele ketting/riem aandrijving. Daar mee wordt je onafgeveerd gewicht wel wat hoger waardoor de handling misschien wat minder wordt. Maar dan wordt het een kwestie van de motor zo compact mogelijk maken en van zo licht mogelijke materialen.
Of eventueel twee motoren, een kleintje in het voorwiel en een grotere in het achterwiel.
Emco (duitsland) had in 2010 al een elektrische scooter met twee electromotoren in de wielen, de Novette Twin. (was een chinees ding stiekem, rebranded, ik had de single motor versie een tijdje terug)

Een custom vorm accupakket van 18650 Li-Ion cellen is een idee om optimaal gebruik te maken van de ruimte die je hebt. Of de semiflexibel op te bouwen packs die GM tegenwoordig maakt.

Boven de 80kmh is windweerstand je grootste vijand en dus de grootste range dief. Iets doen met de aerodynamica kan ook positieve effecten hebben.

Kortom, er is mijns inziens nog genoeg te behalen als het om elektrische motoren gaat. We zijn er nog langer niet en er lijken weinig fabrikanten te zijn die er brood in zien om serieus te ontwikkelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Na bijna 3 jaar een CB500s '99 te hebben nu de overstap naar een F800GS 2010. Wereld van verschil, had ik veel vroeger moeten doen.

als er iemand in BE een cb500s van 99 wilt, 10.450km, geen roest, zeer propere staat :p

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingSig op 22-09-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
McKaamos schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:42:
Kortom, er is mijns inziens nog genoeg te behalen als het om elektrische motoren gaat. We zijn er nog langer niet en er lijken weinig fabrikanten te zijn die er brood in zien om serieus te ontwikkelen.
Dat is ook wel begrijpelijk. Als je bij de grote fabrikanten in bijv. de MotoGP gaat kijken die ook auto's bouwen, hoeveel omzet ze maken met auto's en met motoren. Dat is echt een bizar verschil. Behalve de scooters in Azie (waar ze heel weinig marge mee pakken) is er een heel kleine markt voor motoren t.o.v. auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Thoit schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:46:
[...]

Dat is ook wel begrijpelijk. Als je bij de grote fabrikanten in bijv. de MotoGP gaat kijken die ook auto's bouwen, hoeveel omzet ze maken met auto's en met motoren. Dat is echt een bizar verschil. Behalve de scooters in Azie (waar ze heel weinig marge mee pakken) is er een heel kleine markt voor motoren t.o.v. auto's.
True, dat is ook zo. Aan de andere kant, de techniek bestaat al. Alleen nog even de tijd er in steken om het daadwerkelijk te implementeren.
Zonder motor in het chassis kan het accupakket groter gemaakt worden, heb je al weer een aardig stukje extra range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Jolke schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:37:
[...]

Leuke foto!

Gisteravond ook een leuke sfeerfoto kunnen maken. 8)
Maandagavond is voor mij vaker een avondje touren. 2 uurtjes hier in de omgeving rijden en een kleine 100 km. Omdat het al merkbaar eerder donker werd, dit keer slechts 1 foto onderweg genomen.

[Afbeelding]
Dat had bijna een zijweg op hetzelfde moment en dezelfde locatie kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

McKaamos schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:42:
[...]
Ik denk dat er twee redenen zijn waarom weinig (grote) fabrikanten er écht heel veel werk van maken:
* de grootste motorfietsmarkt is volgens mij Azië, waar miljoenen mensen op lichte motorfietsen en scooters rijden. Dat zijn in principe de eerste kandidaten voor electrificatie. Maar die mensen hebben doorgaans niet de centjes en/of de infrastructuur om te laden. Het zou overigens een zegen zijn om in steden als Bangkok die smerige uitlaatgassen niet meer te hebben of ze in ieder geval te reduceren. En volgens mij geldt in landen als Frankrijk, Spanje, Italië hetzelfde. Hordes lichte motoren en scooters die makkelijk electrisch zouden kunnen rijden omdat ze maar een km of 30-40 rijden per dag. Maar ja...voorlopig is een gewone scooter nog altijd verreweg het goedkoopst.
* de andere kant van de markt zijn de mensen die voor de lol/kick op een motor rijden. Het valt voorlopig niet mee om die mensen een electrische motor te verkopen omdat ze een grotere autonomie willen hebben voor de plezier ritjes en vakantie.

Ik denk dat ze afwachten tot de accutechniek beter/goedkoper/kleiner wordt via de auto-industrie en dan op enig moment de sprong wagen. Elk jaar worden er nieuwe dingen ontdekt in de lab's, dus misschien met een jaar of 10 krijgen we motorfietsen met een goede range en écht snel laden. En de prijs is natuurlijk ook een factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 26-09 08:54
@Bastiaan, ik stond op een heuveltje van 400 meter. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quwtRs8orGyQax3djXiU4bCTRNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaZV1rkn9h4TaXllKYxXqxSn.jpg?f=fotoalbum_large

Gefeliciteerd @JanPedaal ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Krijg ik die van mij nog via de post ofzo? :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

R0y. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:13:
[...]

R0y.! Gefeliciteerd nog!! *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.ikkeben.nl/uploads/default/original/2X/1/19557ae3de1250405d88c736137c259591dea9ce.jpg

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zie dat ik nog niet in het overzicht in de topicstart sta. Schande natuurlijk. Bij deze dan ook nog even het statieportret voordat ik op vakantie ging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcF2fHXRvpQ5NvetzP9LGWg1qCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VONmYvBxn8Wnh64DpI3MLpuf.jpg?f=fotoalbum_large
Pingetje naar de topicstarter @lolgast

ohja...het is een BMW K1600GTL

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Gefeliciteerd jubilerenden! :)F

Dagen worden in rap tempo weer korter, gouden uurtje is dan ook eerder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rz_D6gB9Anke0ZCR6IcyfkFz07M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UYeIDHkgcNk4ObZ9oVfdifdC.png?f=fotoalbum_large

en hihi grappige km-stand :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rko-JruARBroUFKTFn0LqqSJ_c8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6zFGJqKeeObPVHbJ5jaqvLtc.png?f=user_large

Bizar weinig erbij gekomen dit jaar, is dan ook een rare.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:13:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY7tExKwS-iWXgh3QQmnQX8e2dM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mD8c6eHkAsfiUWx6f3MDUjIp.jpg?f=user_large

Speciaal voor jou :> :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
mphilipp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:43:
Ik zie dat ik nog niet in het overzicht in de topicstart sta. Schande natuurlijk. Bij deze dan ook nog even het statieportret voordat ik op vakantie ging:
[Afbeelding]
Pingetje naar de topicstarter @lolgast

ohja...het is een BMW K1600GTL
Heb je ook nog een provincie en bouwjaar? :P

Je staat voor nu onder Zuid-Holland en bouwjaar 2018 :P

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 22-09-2020 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

timmie271 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:50:
[...]
Heb je ook nog een provincie en bouwjaar? :P
Ja hoor. Zuid Holland en 2018.

Ondertussen heb ik bijna 10k op de klok staat. Gekocht met 3400 (of 3500, weet niet meer), heeft de vorige eigenaar 2 jaar over gedaan. Dus hij begint inmiddels aardig ingereden te raken. En de olie is nog niet op, dus dat valt ook weer mee.
Onderweg naar huis kwamen we een groepje Belgen tegen, waaronder 1 meneer met een nieuwe K1600 GT. Die had al een olielampje gekregen en ze waren gauw wat olie aan het bijvullen. Ik las op het K1600 forum dat iemand een testje gedaan had en het olieverbruik is direct gerelateerd aan je rechterpols.Als ie rustig reed, was er niets aan de hand, maar zodra hij flink optrok en hoog in toeren ging, luste hij wel een slok olie.
Nou moet ik zeggen dat het erg verleidelijk is om volgas weg te trekken of tussensprints te doen om in te halen. Die power is echt heel fijn. En met de quickshifter is het ook nog moeiteloos doortrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Nu we toch bezig zijn @lolgast

Honda CB500s 1999
Honda CB500 1999

Mag worden

Honda CB500s 1999
Honda CB500 1998
BWM F800GS 2010

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thoit
@timmie271 zou je de mijne dan ook willen aanpassen :P

- Verwijderen: Honda Pan European
- Toevoegen: Triumph Tiger Explorer 1200 uit 2013

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPiNMBk_JIXnMtD6V40aPGtvGGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeR9LUDkhuanrYMHnwfCMxSv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmokingSig schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:02:
Nu we toch bezig zijn @lolgast

Honda CB500s 1999
Honda CB500 1999

Mag worden

Honda CB500s 1999
Honda CB500 1998
BWM F800GS 2010
Eerst foto's de rest komt later })
Thoit schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:16:
@timmie271 zou je de mijne dan ook willen aanpassen :P

- Verwijderen: Honda Pan European
- Toevoegen: Triumph Tiger Explorer 1200 uit 2013

Plaatje:

[Afbeelding]
d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmokingSig
timmie271 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:22:
[...]

Eerst foto's de rest komt later })
:*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COzYkYBdH1q6iJcCQj190au_nyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jFXNQxUMCqimIAh4HX11nMPg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dikke mist in België vanmorgen. Het zicht was zodanig slecht (icm de occasionele bestuurder die weigerde zijn mistlichten of zelfs dimlichten aan te doen) dat ik me bijzonder onveilig voelde op mijn 70km snelweg commute... Ik denk dat ik morgen lekker thuis werk (dan is er weer mist aangekondigd).

Wel weer blij met de heated grips O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Dryhte schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:13:
Dikke mist in België vanmorgen. Het zicht was zodanig slecht (icm de occasionele bestuurder die weigerde zijn mistlichten of zelfs dimlichten aan te doen) dat ik me bijzonder onveilig voelde op mijn 70km snelweg commute... Ik denk dat ik morgen lekker thuis werk (dan is er weer mist aangekondigd).

Wel weer blij met de heated grips O+
Die heated grips. Wat een zegen zeg nu ik dat ook heb, zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SmokingSig schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:20:
[...]

Die heated grips. Wat een zegen zeg nu ik dat ook heb, zeer handig.
Ik dacht altijd dat ik dat niet nodig had ;) damn was I wrong.
Pagina: 1 ... 236 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.