Goed, na wat advies over de route gisteren de motoren maar weer gepakt om 'n kopje koffie in Zeeland te halen.
Het begon uiteraard met gezeik van de TomTom - het 2013 model heeft nogal moeite met "grote" routes (lees: meer dan 45 routepunten), dus dat betekende dat ik hem gisterochtend nog fijn mocht aanpassen en opsplitsen (wat veel langer duurde dan ik durf toe te geven). Voor de volledigheid hier alsnog de volledige route:
Members only: route
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Uiteindelijk met goede moed de motoren opgestart en de snelste weg richting Goeree-Overflakkee gereden. Onderweg kwam ik erachter dat de verouderde kaarten van de TomTom echt oud waren - na Schipluiden stopte de A4 en reden we verder door het weiland, meldde hij vrolijk.

Afijn, gelukkig ken ik de buurt een beetje dus ik wist het eerste stuk uit m'n hoofd te navigeren.
Hoogvliet en Spijkenisse waren natuurlijk ontzettend druk, dus daar was nog niet zoveel aan. Daaraan werd ook nog toegevoegd dat de Malledijk blijkbaar een geslotenverklaring voor motorvoertuigen heeft waar e TomTom ons doorheen wilde sturen. De TomTom een andere route naar het volgende routepunt laten navigeren, waarna hij ons over het fietspad wilde sturen. Intussen was ik er redelijk klaar mee, en zijn we de Baljuwlaan maar opgedraaid om via de Garsdijk Simonshaven door te rijden en de route te vervolgen. Hierna hield het navigatiegezeik gelukkig op en konden we heerlijk touren.
Hoewel er best veel motoren, fietsers en dagjesmensen op pad waren, vond ik het niet overdreven druk en konden we lekker doorrijden.
In Burgh Haamstede geluncht:
En de Oosterscheldekering overgestoken om Walcheren te bereiken en het stukje route van @
NLDViane (Vrouwenpolder - Veere - Gapinge) te pakken. Nogmaals dank daarvoor, 't was een mooi stukje!
In Middelburg op de koffie gegaan:
En de weg richting Goes vervolgd. Hier het rondje om Goes heen (dank @
mr_zippey!)
Nog een stukje langs het water gereden op Schouwen-Duivenland en een plaatje geschoten - het is ten slotte @
Vrijdag geweest:
En daarna lekker naar huis gereden. 11:30 weg, 20:00 thuis. Voldaan op de bank geploft met 'n biertje en de beentjes omhoog
Lang dagje, zeker voor net geen 300 km binnendoor, maar lekker rustig aan gedaan en heerlijk gereden. De eerste "echte" tourrit, maar hij smaakt naar meer!