Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:12
SmokingSig schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:20:
[...]

Die heated grips. Wat een zegen zeg nu ik dat ook heb, zeer handig.
Verwarmde handschoenen zijn helemaal de baas _/-\o_ Nadeel met verwarmde handvaten vind ik dat de binnenkant warm is, maar buitenkant van de vingers nog altijd koud.

Snap trouwens niet waarom de eerste eigenaar van mijn Tiger niet voor verwarmde handvaten heeft gekozen. Ik heb er nog liggen van Oxford, maar voorlopig geen zin om ze erop te zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dryhte schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:23:
[...]

Ik dacht altijd dat ik dat niet nodig had ;) damn was I wrong.
Nou ja, verwarmde handschoenen is ook prettig :)

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Dryhte schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:23:
[...]
Ik dacht altijd dat ik dat niet nodig had ;) damn was I wrong.
Ik moest ook lachen toen ik mijn eerste motor met handvatverwarming had (BMW K1100RS). Tot de eerste regenbui...ook dan is het erg handig. Het zit er niet voor niets op. Het is nog niet koud genoeg geweest om de zadelverwarming te testen. Ik heb het wel aan gehad om te kijken of het werkte, maar ik weet niet of het echt veel toevoegt. Zou zomaar kunnen van wel.

Verder ben ik bijzonder in mijn nopjes met de diverse systemen en handigheidjes op de K16.
De electronische cruise control werkt heel erg fijn. Op mijn andere motoren had ik zo'n schroef op de gashendel, maar dat is 3x niets. Alleen te gebruiken als het doodstil is op de weg en je een lang recht stuk hebt. Dit is net als in de auto, gewoon heel relaxed. Tikje tegen het knupke en je gaat weer door.
Quickshifter (mag ik dat ook semi-automaat noemen?) is ook lekker. Werkt zowel bij op als terugschakelen.
Hill hold assist. Toen ik vorig jaar hoorde dat ze dat op de GS hadden als optie, moest ik ook lachen. Je kunt toch wel hellingtrekken? Maar op zo'n zware machine is het heel erg fijn. Ik kan uiteraard best helling trekken, ook met dit ding. Ik heb van mijn instructeur altijd geleerd om met de linkervoet op de grond te staan, zodat je de rechtervoet op de rem kunt houden. Maar als je even stil staat bij een stoplicht of voordat je weg rijdt en je wacht tot Mien eindelijk is opgestapt, is het gewoon heel fijn om die rem aan te zetten. Kwestie van de voorrem helemaal inknijpen als je stil staat en zodra je dan weg rijdt, gaat ie er weer af. Helemaal fijn bij stoplichten waar de weg een beetje op- of afloopt. Zeker als je met een halve ton onderweg bent...
Centrale vergrendeling. Gewoon handig. Je hoeft niet alle koffers en de 2 bagageklepjes te checken of ze wel dicht zitten.
Keyless ride. Geen gekloot met sleutels.
Ride modes. Tot nu toe eigenlijk alleen 'road' mode gebruikt. Voor road en dynamic koppelt ie dat aan een ESA (demping) mode, maar je kunt als je in dynamic zit, wel weer apart de ESA naar road (confortabeler) schakelen. Rain mode vind ik wel fijn, als extra veilig gevoel als het nat is. Ik zou eigenlijk een keer dat soort dingen moeten kunnen proberen. Misschien bij een VRO-2 ofzo. Eens kijken of dat dan kan.

Allemaal pure luxe, maar ik vind geen van deze dingen overbodige rommel. Het past misschien een beetje bij dit soort machines, waarbij lekker cofortabel toeren het belangrijkste ding is. Maar toch voel ik het niet alsof ik nu ineens op een andere manier motor rij. Ja, het fysieke rijden is anders, maar dat is meer het gewicht en de motor die zich anders gedraagt als de GSA. Maar je rijdt nog steeds lekker door de bergen, geniet van het uitzicht. Het plezier is er niet minder om. En we worden natuurlijk een dagje ouder, dan is comfort belangrijker... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:43:
[...]

Ik moest ook lachen toen ik mijn eerste motor met handvatverwarming had (BMW K1100RS). Tot de eerste regenbui...ook dan is het erg handig. Het zit er niet voor niets op. Het is nog niet koud genoeg geweest om de zadelverwarming te testen. Ik heb het wel aan gehad om te kijken of het werkte, maar ik weet niet of het echt veel toevoegt. Zou zomaar kunnen van wel.

Verder ben ik bijzonder in mijn nopjes met de diverse systemen en handigheidjes op de K16.
De electronische cruise control werkt heel erg fijn. Op mijn andere motoren had ik zo'n schroef op de gashendel, maar dat is 3x niets. Alleen te gebruiken als het doodstil is op de weg en je een lang recht stuk hebt. Dit is net als in de auto, gewoon heel relaxed. Tikje tegen het knupke en je gaat weer door.
Quickshifter (mag ik dat ook semi-automaat noemen?) is ook lekker. Werkt zowel bij op als terugschakelen.
Hill hold assist. Toen ik vorig jaar hoorde dat ze dat op de GS hadden als optie, moest ik ook lachen. Je kunt toch wel hellingtrekken? Maar op zo'n zware machine is het heel erg fijn. Ik kan uiteraard best helling trekken, ook met dit ding. Ik heb van mijn instructeur altijd geleerd om met de linkervoet op de grond te staan, zodat je de rechtervoet op de rem kunt houden. Maar als je even stil staat bij een stoplicht of voordat je weg rijdt en je wacht tot Mien eindelijk is opgestapt, is het gewoon heel fijn om die rem aan te zetten. Kwestie van de voorrem helemaal inknijpen als je stil staat en zodra je dan weg rijdt, gaat ie er weer af. Helemaal fijn bij stoplichten waar de weg een beetje op- of afloopt. Zeker als je met een halve ton onderweg bent...
Centrale vergrendeling. Gewoon handig. Je hoeft niet alle koffers en de 2 bagageklepjes te checken of ze wel dicht zitten.
Keyless ride. Geen gekloot met sleutels.
Ride modes. Tot nu toe eigenlijk alleen 'road' mode gebruikt. Voor road en dynamic koppelt ie dat aan een ESA (demping) mode, maar je kunt als je in dynamic zit, wel weer apart de ESA naar road (confortabeler) schakelen. Rain mode vind ik wel fijn, als extra veilig gevoel als het nat is. Ik zou eigenlijk een keer dat soort dingen moeten kunnen proberen. Misschien bij een VRO-2 ofzo. Eens kijken of dat dan kan.

Allemaal pure luxe, maar ik vind geen van deze dingen overbodige rommel. Het past misschien een beetje bij dit soort machines, waarbij lekker cofortabel toeren het belangrijkste ding is. Maar toch voel ik het niet alsof ik nu ineens op een andere manier motor rij. Ja, het fysieke rijden is anders, maar dat is meer het gewicht en de motor die zich anders gedraagt als de GSA. Maar je rijdt nog steeds lekker door de bergen, geniet van het uitzicht. Het plezier is er niet minder om. En we worden natuurlijk een dagje ouder, dan is comfort belangrijker... 8)
Cruisecontrol is idd erg fijn. Dat was ook een eis voor de motor. Ben erg blij dat ik het heb, als je even over de snelweg gaat lekker de snelheid vast zetten en niet meer verkrapt het gas vas houden. Nadeel is dat de cruise control maar tot 161 KM/h bij mij gaat :X

Wist helemaal niet dat er een centrale vergrendeling van koffers was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik dacht er vanochtend pas halverwege aan dat ik handvatverwarming heb :X Wel met lekker ontdooide handjes op m'n werk aangekomen.

En alle elektronische snufjes zijn toch wel lekker als je ze hebt. Zeker de cruise control en de diverse rij-modi. Enige "minpuntje" van de cruise control is dat hij merkbaar afremt in snelle bochten (wielstraal wordt kleiner door hellingshoek -> gemeten snelheid hoger -> CC mindert vaart).

@Thoit Mijn CC gaat tot 210 km/h 8) [/posermodus]

[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 22-09-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Rij-modi heeft die van mij niet. Alleen traction control en ABS die uitgezet kunnen worden. Maar heb er nooit last van gehad, dus heb ook nooit zonder gereden. Kan me voorstellen dat je het echt uit wil hebben als je op het circuit gaat rijden, maar op de openbare weg?

@Waaj Ik heb een Engelse motor, dus mijn theorie is nog altijd dat ze hem op 100 mijlen hebben begrensd, dus 160 KM/h. Volgende criteria wordt dus cruise control moet > 160 KM/h ingesteld kunnen worden :+

[ Voor 28% gewijzigd door Thoit op 22-09-2020 14:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:00:

@Thoit Mijn CC gaat tot 210 km/h 8) [/posermodus]
Mijn CC tot 650 8)

....maar da's weer een andere CC :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 15:40
Vrijdag schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:12:
[...]

Mijn CC tot 650 8)

....maar da's weer een andere CC :')
Heb je het nu over de inhoud van je tank? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
NLDViane schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:17:
[...]

Tankinhoud is altijd te klein :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:12:
[...]Alleen traction control en ABS die uitgezet kunnen worden. Maar heb er nooit last van gehad, dus heb ook nooit zonder gereden. Kan me voorstellen dat je het echt uit wil hebben als je op het circuit gaat rijden, maar op de openbare weg?
Offroad moet ABS / tractiecontrole uit om driftend de bocht door te kunnen.
@Waaj Ik heb een Engelse motor, dus mijn theorie is nog altijd dat ze hem op 100 mijlen hebben begrensd, dus 160 KM/h. Volgende criteria wordt dus cruise control moet > 160 KM/h ingesteld kunnen worden :+
Ik kan mij niet voorstellen dat ik bij 210km/h nog cruise control zou willen gebruiken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Waaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:23:
[...]

[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat ik bij 210km/h nog cruise control zou willen gebruiken :X
CC afgelopen zaterdag was bij mij gewoon vol gas geven (Autobahn). Snelheid kwam toch niet boven de 185 op de teller uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:24:
[...]

CC afgelopen zaterdag was bij mij gewoon vol gas geven (Autobahn). Snelheid kwam toch niet boven de 185 op de teller uit :+
Je moet zorgen dat je gashendel een grotere slag kan maken, dan kan je sneller :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Waaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:29:
[...]

Je moet zorgen dat je gashendel een grotere slag kan maken, dan kan je sneller :Y
Helpt niet. De helft was al loos :P

Nog een maandje en dan mag de restrictie eraf van 35kW en gaat ie naar 70kW *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:31:
[...]

Helpt niet. De helft was al loos :P

Nog een maandje en dan mag de restrictie eraf van 35kW en gaat ie naar 70kW *O*
Dubbel vermogen! Dubbele topsnelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NLDViane schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:17:
[...]

Je zou het zeggen ja :D :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52

Youk

Volvo For Life

timmie271 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:19:
[...]

Zeker wanneer je met een groep op stap bent. >:) :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Klein of groot, zonder peut in je tank kom je geen centimeter verder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat durfde ik met de GSA nooit te zeggen. Ik kreeg wel eens de opmerking van de kassamedewerker bij een pompstation of ik echt 32 liter met een motor had getankt. Er kon 35 in, maar het komt niet zo vaak voor dat je tot het gaatje gaat. Nu iets van 24 liter geloof ik, dus dat is weer wennen :+ Nog altijd meer als de meeste motoren volgens mij. Ik kom er een km of 400 mee. Afhankelijk van de snelheid. Als je lekker relaxed binnendoor rijdt, kun je er volgens de bc 440 ofzo mee halen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Waaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:34:
[...]

Dubbel vermogen! Dubbele topsnelheid!
Hoppa. 340-350 op de GPS dus 8) :+
Youk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:40:
[...]

Zeker wanneer je met een groep op stap bent. >:) :+
O-)
Vrijdag schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:45:
[...]

Klein of groot, zonder peut in je tank kom je geen centimeter verder O-)
O-)
mphilipp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:08:
[...]

Dat durfde ik met de GSA nooit te zeggen. Ik kreeg wel eens de opmerking van de kassamedewerker bij een pompstation of ik echt 32 liter met een motor had getankt. Er kon 35 in, maar het komt niet zo vaak voor dat je tot het gaatje gaat. Nu iets van 24 liter geloof ik, dus dat is weer wennen :+ Nog altijd meer als de meeste motoren volgens mij. Ik kom er een km of 400 mee. Afhankelijk van de snelheid. Als je lekker relaxed binnendoor rijdt, kun je er volgens de bc 440 ofzo mee halen.
Met het verbruik van wat ik in Duitsland had afgelopen zaterdag met het rondje in het Sauerland iets van 350km kunnen rijden op de 15L tank, maar dan moet ik wel op zoek gaan naar een pomp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
* 418O2 denkt huilend aan zijn ktm

120 liter en het lampje gaat aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

120 liter in een motortank? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:48:

Wow! :o Dan hoef je maar 1 keer te tanken per jaar!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
Dit spul kost echt veel te veel voor wat het is. Maarja, zelf maken kan ik ook niet. En ik had de ruimte nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRcn4kMJvInXOUcVSHBcT_Qi_b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfoA2XWWDND4S2IoNyVX1xmB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VCrB1aB9axTzADVcKVxXhoFx4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDJa7jfBM0GG2Hyxa07hbiLa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
120 Liter?!

Met 17L en 1:16 gemiddeld zit ik ergens rond 250km op een tank. Goede hoeveelheid, want na 2 uur rustig touren of na 250km Autobahn ben ik ook wel toe aan een stop. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 22-09-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jolke schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:
120 Liter?!

Met 17L en 1:16 gemiddeld zit ik ergens rond 250km op een tank. Goede hoeveelheid, want na 2 uur rustig touren of na 250km Autobahn ben ik ook wel toe aan een stop. :)
400km op een tank. Maar dan gaat er wel maar 14 liter in :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:50:
[...]

Wow! :o Dan hoef je maar 1 keer te tanken per jaar!
120km. 130km als ik wat rustiger doe. Tank van 15 liter. Niet heel ideaal. Na het lampje kan ik nog wel 30km

Maar de glimlachen per km liggen wel wat hoger dan bij die zuinige motoren :)

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 22-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
Hopelijk vanavond foto's van mijn (voor mij) nieuwe 7,7 liter beest* 8)

* tankinhoud, niet motorinhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:55:

Wikipedia: Millyard Viper V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Waaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:23:
[...]

[...]

Ja ok, in het zand wel. Openbare weg doelde ik op verhard :)

Met de motor niet zo snel, met de auto vaak genoeg gebruikt als ik bijv. 's nachts m'n ouders in Dussseldorf moest wegbrengen. Dan zit er echter wel een draaikolk in de tank :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze was 2 weken geleden (toen ik mijn band ook al had moeten vervangen...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9BSwOqSBaivZMsbId17_sG3fKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3ezcuH2S8nK9mxJQa7yAxS4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:
Dit spul kost echt veel te veel voor wat het is. Maarja, zelf maken kan ik ook niet. En ik had de ruimte nodig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan je niet beter betonplaten gebruiken in plaats van klinkers? Voor je het weet heb je al die stenen uit de grond getrokken met dat koppel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:54:
[...]

120km. 130km als ik wat rustiger doe. Tank van 15 liter. Niet heel ideaal. Na het lampje kan ik nog wel 30km

Jemig, en ik dacht dat ik afstandelijk uitgedaagd was met die 10L tank van me met max 140km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:04
418O2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:48:

120km?!
Dat is wel echt heeeel weinig, ik weet dat die 990 blokken nogal verschillen maar ik heb zeker 250km op een tank gehaald. Dan branden het lampje al wel enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kneusteun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:23:
[...]

120km?!
Dat is wel echt heeeel weinig, ik weet dat die 990 blokken nogal verschillen maar ik heb zeker 250km op een tank gehaald. Dan branden het lampje al wel enige tijd.
dan gaat er 12,5 liter in ofzo. Is wel allemaal rammen, ik rij geen kilometers lang dezelfde snelheid. Anders had ik wel wat anders gekocht.

Vind het ook niet erg om dan even te tanken trouwens, krijg toch wel lastig van mijn reet en wil dan wel even uitpuffen. En voor de zekerheid altijd op de terugweg even tanken (zit er 1 op 400meter van mijn huis) zodat ik altijd met een volle tank van huis kan

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 22-09-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:24:
[...]

dan gaat er 12,5 liter in ofzo. Is wel allemaal rammen, ik rij geen kilometers lang dezelfde snelheid. Anders had ik wel wat anders gekocht.

Vind het ook niet erg om dan even te tanken trouwens, krijg toch wel lastig van mijn reet en wil dan wel even uitpuffen. En voor de zekerheid altijd op de terugweg even tanken (zit er 1 op 400meter van mijn huis) zodat ik altijd met een volle tank van huis kan
Ja dit was met rijden door de Eifel wat betekent dat het qua snelheid ook alle kanten opvloog.
En die KTM's vragen er ook echt om om als een idioot te rijden ;) (lees af en toe even lekker doortrekken)

Maat van me met een shiver ging even op de ktm rijden die kwam terug en zei "hoe de fuck kun je hier mee toeren" die was best wel geschrokken van het koppel terwijl op papier het beide best wel zware twins zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
@kneusteun Laatst bij een dagje cruisen door Zweedse bossen ongeveer1 op 18 gehaald met mijn 990 adventure, dan zou ik er 342 km mee moeten kunnen halen.
1 op 11 is echter ook al voorgekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kneusteun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:41:
[...]

Ja dit was met rijden door de Eifel wat betekent dat het qua snelheid ook alle kanten opvloog.
En die KTM's vragen er ook echt om om als een idioot te rijden ;) (lees af en toe even lekker doortrekken)

Maat van me met een shiver ging even op de ktm rijden die kwam terug en zei "hoe de fuck kun je hier mee toeren" die was best wel geschrokken van het koppel terwijl op papier het beide best wel zware twins zijn.
Ja die bak koppel is wel erg groot. Die shiver is een 750 toch?

Ik ging met een vriend rijden die duits is, maar wel goed nederlands praat. We wisselden van motor (CB Sevenfifty rijdt hij) en ik zei dat hij wel moest opletten met gas geven ivm het koppel, maar dat zei hem weinig.

Toen we weer terug wisselde snapte hij het wel.

Moet zeggen dat mijn motor bijna lekkerder klinkt als je er achter rijdt dan wanneer je er op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
@418O2 is dat verbruik normaal voor dat model? Dat zijn MT10 praktijken qua verbruik..

Motor geeft nu met lekker doorrijden op bekende stukken 1 op 16/17 aan.. zal in de praktijk iets van 1 op 14 zijn. Rijd ik normaal (wel lekker wegtrekken overal en iets boven de vmax) 1 op 18/19 wat 1 op 16.5 is in de praktijk.

Zonder de fueldongles lag het verbruik veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Verbruik van mijn Fazer valt mij mee. Las op internet dat ze behoorlijk konden zuipen, maar zit nu over 2600+ kilometers op 4,53L/100km (1:22). Max wat ik getankt heb is zo'n 15 liter.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
R0y. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:48:
@418O2 is dat verbruik normaal voor dat model? Dat zijn MT10 praktijken qua verbruik..

Motor geeft nu met lekker doorrijden op bekende stukken 1 op 16/17 aan.. zal in de praktijk iets van 1 op 14 zijn. Rijd ik normaal (wel lekker wegtrekken overal en iets boven de vmax) 1 op 18/19 wat 1 op 16.5 is in de praktijk.

Zonder de fueldongles lag het verbruik veel hoger.
Volgens mij wel. 12.5km/l is redelijk normaal bij normaal gebruik. Als je iets "sportiever" rijdt gaat het wel sneller natuurlijk.

Mijn jas reflecteert overigens ook goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF-uiVjgZVRYRPnDJXKZ-BWom1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSr6S6Ngs97HiGwdM20qBOBx.jpg?f=user_large
(Normaal is hij zwart)
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 22:55
Zo, morgenavond bij een Fazer kijken! Ben benieuwd, zal waarschijnlijk het pasje nog niet hebben dus effe kijken, motor laten lopen en ik zie het wel. Zag er in elk geval op papier goed uit qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
harley schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:28:
Morgenavond denk ik maar weer een keer de lichtjes route rijden , mre (Facebook groep 'motorrijders regio Eindhoven) regelen het dus ga een keer meetuffen.
Volgens mij zag ik die groep net langs m'n huis rijden. Paar flinke herriepijpen vooraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TWCRay schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:33:
Zo, morgenavond bij een Fazer kijken! Ben benieuwd, zal waarschijnlijk het pasje nog niet hebben dus effe kijken, motor laten lopen en ik zie het wel. Zag er in elk geval op papier goed uit qua onderhoud.
Ik zou iemand meenemen met een rijbewijs. Je wilt toch weten hoe dat ding rijdt? Schakelt en stuurt en alles. Geen problemen bij bepaalde toerentallen of snelheden..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 10:09
Tanken..... De Goldwing heeft een 25 liter tank. Laat ik dat nou vorige maand getest hebben... Met groepke van 5 Harley's en ik. Zij moesten tussendoor al een keertanken, waarbij er 1 echt de laatste 300 meter moest duwen :( ik vond dat
iets nodig want zat nog halfvol. Daarnaa weer een 175km verder gereden
Daarna bij aankomst bij de motorcamping gaf ik
Aan dat ik toch ook wel al ff in het rood zat dus graag wilde tanken, natuurlijk die in het dorp dicht en de dag erop zouden we eerst tanken...... Niet dus toch nog een dikke 30/40km gereden en mijn metertje zat weer voorbij het rood maar wel aan de verkeerde kant. Begin hem echt te knijpen en toen we eindelijk bij een pomp kwamen paste er precies 25 liter in, dat is dus ook de opgegeven inhoud dus denk niet dat ik veel verder was gekomen. Weet nu wel dat de meter onder het rood ook nog telt :+
erik23 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:48:
[...]

Volgens mij zag ik die groep net langs m'n huis rijden. Paar flinke herriepijpen vooraan?
Het zou kunnen, de groep was vrij groot en was ik drie of 4 kleinere verdeeld. Ook in onze groep zaten er minimaal 3 die de toeren begrenzer goed hebben getest vandaag.
Ik persoonlijk heb geen probleem met wat geluid en een keertje extra gas is prima.
Maar bij ieder stoplicht de begrenzer er continu injagen in de avond midden in de stad in een grote groep, tsjah dan snap ik de klagers ook wel weer om eerlijk te zijn. En de Harley's die meereden hoorde je niet eens :+

[ Voor 38% gewijzigd door harley op 22-09-2020 21:59 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
SmurfLink schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:03:
[...]

Ik zou iemand meenemen met een rijbewijs. Je wilt toch weten hoe dat ding rijdt? Schakelt en stuurt en alles. Geen problemen bij bepaalde toerentallen of snelheden..
Yes, maat van mij gaat mee. Was nog effe de vraag. Misschien heb ik geluk en krijg ik morgen al mijn pasje binnen ;)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Melkunie
Melkunie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:55:

Bij deze!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y6Q_-NOXbRxSRcjPNBIl3YavBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptJvelvZ8lgShKz5UluBhrcF.jpg?f=fotoalbum_large

Een Kawasaki KLX250 (2009) :)
Lekker licht, makkelijk en underpowered. Puur voor de fun!

@timmie271 , deze mag er ook bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:54:
[...]

Och, mn R1250RS doet 1 op 18 ongeveer, kan ik me heerlijk mee uitleven. Met de S1000RR die door de RS vervangen is reed ik 1 op 15 en dat was ook geen sloom hok ;)

Een motor die 1 op 10 rijdt en dan ook nog es een compacte tank heeft (15l is niet slecht, maar ook niet ruim) zou ik niet hoeven. Heb een hekel aan tanken :9

Wat dat laatste betreft is mn R1200RT ideaal: tank van 27l en een verbruik van 1 op 18. Meer dan 450km dus :Y enige jammere is dat zodra hij op reserve gaat er een vrij grote gele waarschuwing gaat branden in het dash - vooral bij avondritten erg hinderlijk. In de praktijk dus alsnog iedere 360km tanken. 8)7
TWCRay schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:33:
Cool, veel plezier! Welk bouwjaar?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@noes ik zal eens kijken wat hij doet als ik gewoon 100 rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:14:
@noes ik zal eens kijken wat hij doet als ik gewoon 100 rij
Ik rijd ook zelden "gewoon 100" he ;)

Nou ken ik jouw rijstijl niet, maar met de RS rijd ik vooral achterafwegen, dijkjes, bochtige routes etc. Gemiddelde snelheid ligt dan niet zo hoog, maar wel veel optrekken (meestal niet harder dan 100km/u - rijbewijs veilig) en afremmen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:41:
Weet nu wel dat de meter onder het rood ook nog telt :+
Vaak ben je te bang...

• TWCRay
[b]noes schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:07:[/b

[...]

Cool, veel plezier! Welk bouwjaar?
Dank je! Bouwjaar is 2004

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:05:
[...]

Bij deze!

[Afbeelding]

Kijk daar word ik nou wel heel erg blij van! Wat een geweldig ding! En een verfrissende blik na al die kruisraketten hier.

• Thoit
Melkunie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:05:
[...]

Bij deze!

[Afbeelding]

Wat ga je ermee doen? TET rijden? Neem niet aan dat je er echt enduro mee gaat rijden?
noes schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:07:
[...]
Wat dat laatste betreft is mn R1200RT ideaal: tank van 27l en een verbruik van 1 op 18. Meer dan 450km dus :Y enige jammere is dat zodra hij op reserve gaat er een vrij grote gele waarschuwing gaat branden in het dash - vooral bij avondritten erg hinderlijk. In de praktijk dus alsnog iedere 360km tanken. 8)7
M'n tiger doet 1 op 20 met duo en doorrijden in heuvelachtig gebied 8)7 Zelfs met 160 op de cruise control was het verbruik 1 op 14 meen ik. Had toen trouwens ook nog de zijkoffers erop. Aangezien het vierkante pizza dozen zijn, zal dat ook zeker iets aan het verbruik doen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Overzichtje van wat we hier hebben in TS (288 brommes) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLyOlcCgbSDOVKQyCKypQ3GXFms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtA9Kcx0OiBsertrVM7T9SHo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingSig op 23-09-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Is Bommes maar alleen met zijn Vespa? :o

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:47

A13X

Dude

289! Motoren in dit topic :D

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gisteravond heeft m’n vriendin even twee proefritten gemaakt, op de Monster 900 ie en de 696. Waar ik vooraf had gedacht dat de 900 zou gaan winnen ivm de ronde koplamp en het meer retro uiterlijk en wat meer koppel, werd het toch de 696.
De 900 vond ze te nukkig rijden rond de 50 km/pu in z’n 1, daar werd ze niet blij van. Daarnaast vond ze de gasreactie en het sturen op de 696 prettiger, ze kwam er met pretoogjes af. Altijd leuk om te zien <3

Het wordt dus een 696, nu kijken of we het over de prijs eens kunnen worden. Er moet nog wel wat van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35
Joopieboy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:18:
Is Bommes maar alleen met zijn Vespa? :o
Haha daar keek ik ook al naar :+
Verbaas me meer over de Guzzi..
@ToolkiT en ik zelf dat wist ik, de derde is me ontschoten.

Lol ik sta niet eens bij de drie Guzzi's.. mijn vstrom staat nog in de TS.
:o

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 23-09-2020 08:43 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Koehandelaar schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:37:
Waar ik vooraf had gedacht dat de 900 zou gaan winnen ivm de ronde koplamp en het meer retro uiterlijk en wat meer koppel, werd het toch de 696.
Vrouwen, ondoorgrondelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:41:
Ook in onze groep zaten er minimaal 3 die de toeren begrenzer goed hebben getest vandaag.
Ik persoonlijk heb geen probleem met wat geluid en een keertje extra gas is prima.
Maar bij ieder stoplicht de begrenzer er continu injagen in de avond midden in de stad in een grote groep, tsjah dan snap ik de klagers ook wel weer om eerlijk te zijn.
Bij zo'n groep zou ik dus niet willen rijden. Sowieso ben ik niet van het groepsrijden, maar dat is een ander verhaal. Die gasten verpesten het dus voor iedereen. Zij mogen daar best op aangesproken worden door hun motorvrienden. Want wat we nu hebben is een situatie dat er steeds meer wordt afgesloten en die trend is niet makkelijk te keren. Politici verliezen er nl geen stemmen mee en de dijkjes weer openstellen staat niet hoog op de lijst.
Die aso's moeten gewoon eens leren dat het niet kan wat ze doen. Het is zinloos, puberaal en asociaal gedrag! En zolang niemand ze erop aanspreekt, houdt het niet op. Het maakt niet uit of het er 100 of 10.000 zijn, zij zijn de motorrijders waar iedereen het over heeft. Niet het gezoem van jouw GW of mijn K16. Maar wij hebben er wel last van voorlopig. Ik begreep al dat de Meije is afgesloten. Nou leuk. Bedankt zullen we maar zeggen.

Ondertussen, en dat blijf ik zeggen, kunnen die flapdrollen van de MAG alleen maar janken omdat er wordt afgesloten. Maar waar waren zij al die jaren om collega motorrijders op hun verantwoordelijkheid te wijzen? Een nieuwe uitlaat kopen zeker... Nee, die lui kunnen alleen maar klagen, maar de eigen verantwoordelijkheid is ver te zoeken. Zo hebben ze helemaal geen sterk verhaal. Je kunt wel blijven roepen dat het een paar zijn die het verpesten, maar het zijn er niet 'een paar'. Het zijn er best veel. Genoeg om fabrikanten een uitlaat te laten maken met een knopje om 'm stiller te maken als de politie eraan komt. En al die andere blèrpijpen die te koop zijn. Die zijn niet gemaakt voor 'een paar' mensen. Het is dus gelul van de MAG en de andere zogenaamde belangenorganisaties voor motorrijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:03
Voor de kosten bewuste motorrijder bij de Lidl hebben ze per vandaag o.a ; Motorhoes €9,99 , Bandenlekspray €3,99 , Garagezeep €1,99 , Accudruppellader met display €14,99

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 23-09-2020 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tijd voor Kramer

• HTT-Thalan
Ik wil de banden van de NC ook weer gaan voorzien van gel. Ik kan voor Ride-On gaan, maar heeft iemand misschien ervaringen met een goede concurrent? Ik zie een product 'slime' maar dat is niet op voorraad, verder vind ik weinig...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:08:
Ik wil de banden van de NC ook weer gaan voorzien van gel. Ik kan voor Ride-On gaan, maar heeft iemand misschien ervaringen met een goede concurrent? Ik zie een product 'slime' maar dat is niet op voorraad, verder vind ik weinig...
Heb je zoveel lekke banden dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
mphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:17:
[...]

Heb je zoveel lekke banden dan?
Jij verzekert je motor ook pas als je een paar keer op je bek bent gegaan?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
WhySoSerious schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:12:
Ik zou graag diegenen die opzoek zijn naar een fijne bochtenmachine voorzichtig op de volgende advertentie willen wijzen;

Animo-check Ducati 749 2003 €3250,-

Hier op rijden bevorderd je natuurlijk gelijk tot über-bochtenridder (zoals @Chakotay wel kan beamen) :+
Succes met de verkoop! Mocht het spul er over een tijdje nog staan heb ik misschien wel interesse in het termi-setje :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmokingSig schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:07:
Overzichtje van wat we hier hebben in TS (288 brommes) :

[Afbeelding]
Hoe zit het met n+1? Wie konden allemaal die drang niet bedwingen?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38

WhySoSerious

Be the change.

Chakotay schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:20:
[...]

Succes met de verkoop! Mocht het spul er over een tijdje nog staan heb ik misschien wel interesse in het termi-setje :)
Thanks,

Mocht ie verkocht worden met de standaard uitlaat krijg je een berichtje van me!

Gr Sjoerd

• SmokingSig
Grubeater schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:21:
[...]

Ik ben je kwijt.. n+1 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
@SmokingSig het ideale aantal motoren om te hebben, altijd eentje meer dan je er nu hebt :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
[...]

Sjah ik heb de Wee-strom en de Energica. De Wee krijgt niet veel aandacht maar is wel handig voor die uitstapjes waarbij het niet praktisch is om tussendoor te laden (als in, snel even naar de ardennen, met een elektrische motor is dat een hele uitstap). Het zou kunnen dat die eruit gaat voor iets lichters/zuinigers/goedkopers (in verzekering) (de CB500x die ik ooit weg deed was alle drie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:11
mphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:52:
[...]

Bij zo'n groep zou ik dus niet willen rijden. Sowieso ben ik niet van het groepsrijden, maar dat is een ander verhaal. Die gasten verpesten het dus voor iedereen. Zij mogen daar best op aangesproken worden door hun motorvrienden [....]
Ten eerste helemaal mee eens!

Daarnaast wil ik je gerust stellen dat wij in onze vriendengroep elkaar daar wél op aanspreken. Sommigen willen écht niet luisteren, maar de meesten draaien toch wel bij. Of we zien ze nooit meer terug. Maar dat weerhoudt ons er niet van om elkaar op de volgende punten aan te spreken:
- motor technisch in orde
- Met name in de bebouwde kom geen asociaal gedrag.
- All the gear, all the time. Zo niet, dan doe je niet meer mee. :w
- herriepijpen niet gewenst

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:19:
[...]
Nee, maar een lekke band heb ik nog nooit gehad. Met de auto wel, maar in de afgelopen 30 jaar ook niet overdreven vaak. Ik vind dat niet te vergelijken. Ik denk dat lekke banden best wel zeldzaam zijn.

Maybe I'm lucky...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:16
Ik meld me!
2 weken geleden mijn rijbewijs A gehaald en nu dus op zoek naar een motorfiets. Ik wil het "in één keer goed doen" maar dat is met een budget van 4k niet even makkelijk. Ik zoek iets in het kader van een BMW G/F650, een suzuki v-strom of honda nc750.

Met 0 verstand van motors is het niet even makkelijk. Ik wil minimaal ABS, maar verder heb ik niet zoveel eisen.
Kunnen jullie meedenken in het kader van deze motorfietsen, welke modellen mis ik? De Versys vind ik niet zo mooi met die oude koplamp.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

WhySoSerious schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:12:
Ik zou graag diegenen die opzoek zijn naar een fijne bochtenmachine voorzichtig op de volgende advertentie willen wijzen;

Animo-check Ducati 749 2003 €3250,-

Hier op rijden bevorderd je natuurlijk gelijk tot über-bochtenridder (zoals @Chakotay wel kan beamen) :+
:w

U leeft ook nog? :P Dat je die machine nog hebt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Waaj
  • Niet online
[...]

Schuldig :X En mijn shortlist van gewenste motoren is n+2 :/

* Waaj zou nog een Enfield Bullit en een Moto Guzzi V1100 Sport erbij willen hebben. En heel veel tijd om op alles te kunnen rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

mphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:32:
[...]

Nee, maar een lekke band heb ik nog nooit gehad. Met de auto wel, maar in de afgelopen 30 jaar ook niet overdreven vaak. Ik vind dat niet te vergelijken. Ik denk dat lekke banden best wel zeldzaam zijn.

Maybe I'm lucky...
Ik heb al twee keer een lekke band gehad op de motor en dat in 4 jaar tijd. Met de auto dan weer nog niet.
Dus je zal inderdaad geluk hebben.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:29:
[...]
Daarnaast wil ik je gerust stellen dat wij in onze vriendengroep elkaar daar wél op aanspreken. Sommigen willen écht niet luisteren, maar de meesten draaien toch wel bij. Of we zien ze nooit meer terug.
Dat is de juiste houding! _/-\o_
Toch zie je het niet vaak, helaas.

Ik ben best wel vroeg in mijn 'motorcarrière' afgeknapt op het groepsrijden. Behalve dan met mensen die ik ken , en dan in een kleine groep (5 man max). Toen ik mijn tweede motor kocht, de K1100RS, ben ik zo'n motorweekend in de Eiffel gaan doen wat een soort training bergrijden was (terwijl ik met de Diversion al door de Alpen gereden had). Leek mij leuk. De meeste mensen waren wel ok, maar er zat een eikel tussen die heel bizar reed. Steeds mensen inhalen en zich dan weer terug laten vallen, dat werk. Op enig moment kreeg hij het voor elkaar om de dodemansknop te bedienen tijdens het rijden en dus remde hij ineens af (hij had niet door wat er gebeurde), waardoor iemans schrok en zichzelf onderuit remde -> sleutelbeen gebroken.
Dus toen had ik het een beetje gehad. Als je zomaar mee gaat doen aan een toertocht, heb je altijd wel zo'n idioot er tussen die gevaarlijk rijdt. Geen afstand houden enzo, mensen inhalen. Vervelend. Toen heb ik dus besloten dat maar niet meer te doen. Ik ken een aantal motorrijders en soms rijden we samen, en dat is wel leuk. Maar ik rij net zo lief alleen of met mijn meisje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:19:
[...]

Jij hebt altijd al je motoren all-risk verzekerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frans92 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:37:
[...]
Ik heb al twee keer een lekke band gehad op de motor en dat in 4 jaar tijd. Met de auto dan weer nog niet.
Dus je zal inderdaad geluk hebben.
Ok, echt nog nooit lek gereden met de motor. Maar ik heb wel een mini compressor bij me en een reparatiesetje. Van die rubberen slangetjes die je in de band kunt steken. Leek me wel handig om bij te hebben op vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:35:
Ik meld me!
2 weken geleden mijn rijbewijs A gehaald en nu dus op zoek naar een motorfiets. Ik wil het "in één keer goed doen" maar dat is met een budget van 4k niet even makkelijk. Ik zoek iets in het kader van een BMW G/F650, een suzuki v-strom of honda nc750.

Met 0 verstand van motors is het niet even makkelijk. Ik wil minimaal ABS, maar verder heb ik niet zoveel eisen.
Kunnen jullie meedenken in het kader van deze motorfietsen, welke modellen mis ik? De Versys vind ik niet zo mooi met die oude koplamp.
Ga wat testritjes maken.
Veelal heb ik gezien dat mensen een motor puur op looks kopen en er dan na 2 jaar achterkomen dat het totaal niet is wat ze willen.

Ga rijden op zoveel mogelijk verschillende motoren, als je een lijstje hebt van fietsen die bevallen dan valt daar wel vaak uit op te maken welke kant je op wil en wat eventueel boeiend is.
Maar verkijk je absoluut niet op looks!
Ga ook na wat je eventuele vrienden rijden, als iedereen een allroad rijdt en ze pakken wel eens bosweggetjes dan baal je dat je een hayabusa hebt en andersom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
@Hetisookwat Ik zou juist denken, pak een allround motor die de bank niet breekt en bovendien gemakkelijk te rijden is (ik denk aan een CB500X), rijd daar enkele jaren op, en tegen dat je daarop uitgekeken bent weet je vast en zeker meer wat je als volgende wil rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 23-09-2020 09:48 ]

• Waaj
  • Niet online
Ik meld me!

Je eerste motor is niet "in één keer goed". Pas als je gaat rijden dan merk je wat jij leuk vind om te doen, wat voor jou een fijne zithouding is, wat handig is om te hebben en wat je eigenlijk mist. Ga er dus van uit dat je over 2-3 jaar een andere motor wil kopen dan wat je nu de ideale motor lijkt.

• HTT-Thalan
mphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:32:
[...]

Maybe I'm lucky...
Ik heb het één keer meegemaakt, en dat was offroad. Maar toen ben ik dankzij de gel wel thuisgekomen.
Waaj schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:40:
[...]

Jij hebt altijd al je motoren all-risk verzekerd?
Nee, om de simpele reden dat ik ze zelf goedkoop kan repareren en ik een back-up voertuig heb. De hoofd-auto overigens wel, die is kritisch voor kinderen naar school etc.

Het is cost-vs-benefit, die gel kost niet zo veel en als het voorkomt ben je hartstikke blij dat je die paar tientjes ooit een keer uitgegeven hebt. Bij de Alp had ik het voordeel dat de Mitas banden zó stijf waren dat je er zelfs zonder lucht op thuis komt, maar de NC heeft gewone wegbandjes dus die hebben wat hulp nodig. Nu ik voldoende bagageruimte heb is er ook weer plek voor een klein 12v pompje en tesamen met de gel scheelt dat toch een belletje naar de ANWB (die ik ook heb voor al mijn voertuigen).

Je moet de situatie ook overwegen - veel mensen hier hebben hun motor als pleziervoertuig. De mijne is daarnaast ook gewoon woon-werk verkeer.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 09:55 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik meld me!

De nieuwe Versys met de mooie neus :+ Maar die is wellicht wat boven je budget. De Er-6f vanaf 2009 is een leuk alternatief, en binnen je budget! 2014 van mij lag er net boven maar ook een fijne machine.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Ik meld me!

Gefeliciteerd en welkom.

Proefrijden.. Pas dan weet je of je een fiets met karakter wilt of iets anders (een NC bijvoorbeeld }) )..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:29:
[...]
Daarnaast wil ik je gerust stellen dat wij in onze vriendengroep elkaar daar wél op aanspreken. Sommigen willen écht niet luisteren, maar de meesten draaien toch wel bij. Of we zien ze nooit meer terug. Maar dat
Misschien omdat het gehoor is aangetast door de herrie pijpen :+
Waaj schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:36:
[...]

Schuldig :X En mijn shortlist van gewenste motoren is n+2 :/

* Waaj zou nog een Enfield Bullit en een Moto Guzzi V1100 Sport erbij willen hebben. En heel veel tijd om op alles te kunnen rijden onderhouden :+
mphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:38:
[...]

Dat is de juiste houding! _/-\o_
Toch zie je het niet vaak, helaas.

Ik ben best wel vroeg in mijn 'motorcarrière' afgeknapt op het groepsrijden. Behalve dan met mensen die ik ken , en dan in een kleine groep (5 man max). Toen ik mijn tweede motor kocht, de K1100RS, ben ik zo'n motorweekend in de Eiffel gaan doen wat een soort training bergrijden was (terwijl ik met de Diversion al door de Alpen gereden had). Leek mij leuk. De meeste mensen waren wel ok, maar er zat een eikel tussen die heel bizar reed. Steeds mensen inhalen en zich dan weer terug laten vallen, dat werk. Op enig moment kreeg hij het voor elkaar om de dodemansknop te bedienen tijdens het rijden en dus remde hij ineens af (hij had niet door wat er gebeurde), waardoor iemans schrok en zichzelf onderuit remde -> sleutelbeen gebroken.
Dus toen had ik het een beetje gehad. Als je zomaar mee gaat doen aan een toertocht, heb je altijd wel zo'n idioot er tussen die gevaarlijk rijdt. Geen afstand houden enzo, mensen inhalen. Vervelend. Toen heb ik dus besloten dat maar niet meer te doen. Ik ken een aantal motorrijders en soms rijden we samen, en dat is wel leuk. Maar ik rij net zo lief alleen of met mijn meisje.
Als zulke figuren mee zouden rijden, zou ik stoppen en zeggen dat je zelf de reis verder vervolgt. Ik vind tot 5 personen wel leuk om te rijden, maar wel met personen die ongeveer hetzelfde tempo hebben en niet bij elk terras willen stoppen. Mensen die sneller zijn dan ik vind ik ook prettig om te volgen, je verlegd de grens waardoor je uiteindelijk makkelijker een hoger tempo kan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:09:
[...]

Misschien omdat het gehoor is aangetast door de herrie pijpen :+
WATT??!?

@timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:05:
Proefrijden.. Pas dan weet je of je een fiets met karakter wilt of iets anders (een NC bijvoorbeeld }) )..
Dat is óók karakter, gewoon een ander soort :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:19:
[...]

Dat is óók karakter, gewoon een ander soort :9.
Geen karakter is ook karakter. Daar heb je wel gelijk :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Was al doof voordat ik ging rijden :+

Misschien toch maar eens een colablikje monteren. Dan hoor ik de motor zelf ook wat meer :P

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:41

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik meld me!
Ik wil het "in één keer goed doen"
Dan zul je toch echt een Harley moeten kopen.

oOo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Jolke
  • Laatst online: 08:42
timmie271 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:26:
[...]

Was al doof voordat ik ging rijden :+

Misschien toch maar eens een colablikje monteren. Dan hoor ik de motor zelf ook wat meer :P
Zeggie? :+

@WhySoSerious wat een torenhoge tanktas heb je op die laatste foto erop zitten! Kon je nog iets van de tellers zien?

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Koehandelaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:06:
[...]

Wel op motor-forum, maar het Monster forum ken ik niet. De eerste hit die ik kreeg bij 't zoeken werkt ook niet overigens.. Maar ik ben met name op zoek naar ervaringen van mensen die een van de twee hebben gereden.

[...]
Op www.motor-forum.nl vind je en onderwerp dat alleen over Ducati Monsters gaat.... Exacte link

https://www.motor-forum.n...ster-topic-deel-44.454698

[ Voor 11% gewijzigd door dirkhimself op 23-09-2020 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38

WhySoSerious

Be the change.

Jolke schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:38:
[...]

Zeggie? :+

@WhySoSerious wat een torenhoge tanktas heb je op die laatste foto erop zitten! Kon je nog iets van de tellers zien?
Als je tijd hebt om op de tellers te kijken rij je te langzaam :+

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:16
Waaj schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:53:
[...]

Je eerste motor is niet "in één keer goed". Pas als je gaat rijden dan merk je wat jij leuk vind om te doen, wat voor jou een fijne zithouding is, wat handig is om te hebben en wat je eigenlijk mist. Ga er dus van uit dat je over 2-3 jaar een andere motor wil kopen dan wat je nu de ideale motor lijkt.
Dank je (en ieder ander) voor deze toevoeging.
Ik ga gewoon eens kijken, heb nu tijdelijk een XJ6 voor de deur staan maar dat kan me weinig bekoren. Ik wil samen met mijn vriendin er echt ritten mee gaan maken, lange stukken en touren. Geen racemonster voor mij.

• Thoit
Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:00:
[...]

Ik ga gewoon eens kijken, heb nu tijdelijk een XJ6 voor de deur staan maar dat kan me weinig bekoren. Ik wil samen met mijn vriendin er echt ritten mee gaan maken, lange stukken en touren. Geen racemonster voor mij.
Dan zou ik voor een allroad kijken met 1000+ cc. Waarom? Vaak ruimte genoeg voor beide om te zitten, grote cilinderinhoud staat vaak gelijk aan meer koppel wat erg handig is met duo, een allroad is door zijn langere veerweg erg comfortabel op ook slechtere wegen. Of met de vele drempels in Nederland :r

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:00:
[...]

Kijk eens naar iets als een BMW GS 1150 of soortgelijk van een ander merk. Genoeg vermogen om met z'n tweeën heel Europa door te reizen. Genoeg ruimte om bagage mee te nemen en er zijn veel accessoires voor te krijgen.

En als je voor de fun gaat, koop een KTM 950 Adventure. Weet alleen niet of die te koop zijn voor dat geld.

• kneusteun
Belangrijkste tip! koop niet een motor die je in de bodem van de markt ziet.
Een 990 voor 4k zou ik zelf wel bij weglopen, dit gaat ook op voor de andere merken btw.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. Dan heb je zo'n fiets en dan is er iets mis en ben je nog een keer 4k kwijt om hem weer netjes te hebben.
Pagina: 1 ... 237 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.