Tenzij het een KTM 990 Adventure is van een oud vrouwtje, altijd binnen gestaan, alleen boodschappen mee gedaan...kneusteun schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:19:
Belangrijkste tip! koop niet een motor die je in de bodem van de markt ziet.
Een 990 voor 4k zou ik zelf wel bij weglopen, dit gaat ook op voor de andere merken btw.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. Dan heb je zo'n fiets en dan is er iets mis en ben je nog een keer 4k kwijt om hem weer netjes te hebben.
Of deze:HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:38:
[...]
Tenzij het een KTM 990 Adventure is van een oud vrouwtje, altijd binnen gestaan, alleen boodschappen mee gedaan....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zJpbHo9cLnPvLhIcOtdyjiVP.jpg?f=user_large)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die roze ktm zou ik gewoon rijden, die kleur boeit me niet.
Kan je hem straks weer op MP wegdoen met de titel "uniek" want bij MP is bijna elke motor uniek als er ook maar een ketting vervangen is...
Kan je hem straks weer op MP wegdoen met de titel "uniek" want bij MP is bijna elke motor uniek als er ook maar een ketting vervangen is...
Een Honda Varadero is ook een motor die ruim is en voldoende sterk om met zijn 2-en op te rijden.Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:00:
[...]
Dank je (en ieder ander) voor deze toevoeging.
Ik ga gewoon eens kijken, heb nu tijdelijk een XJ6 voor de deur staan maar dat kan me weinig bekoren. Ik wil samen met mijn vriendin er echt ritten mee gaan maken, lange stukken en touren. Geen racemonster voor mij.
Niet de geijkte keuze maar weer eens wat anders
Ik heb er ook wel eens iemand offroad op zien rijden maar die was 2m+ lang en half zo breed - en dan bedoel ik niet dat 'ie dik wasMichielK71 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:10:
[...]
Een Honda Varadero is ook een motor die ruim is en voldoende sterk om met zijn 2-en op te rijden.
In een Varadero zit hetzelfde blok als in mijn VTR Firestorm, alleen wat anders afgesteld.MichielK71 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:10:
[...]
Een Honda Varadero is ook een motor die ruim is en voldoende sterk om met zijn 2-en op te rijden.
Om die reden doe ik ook geen meetings meer met bijvoorbeeld leden van het motor-forum. Of met collega's. Daar heb ik diezelfde ervaringen mee. Iemand die toch nog moet laten zien hoe goed hij een wheelie kan. In de bebouwde kom, waar kinderen fietsen, terwijl er een auto van een uitrit komt. Goed bezig!mphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:38:
[...]
Dat is de juiste houding!![]()
Toch zie je het niet vaak, helaas.
...negatieve ervaring met groepsrijden...
Ik ken een aantal motorrijders en soms rijden we samen, en dat is wel leuk. Maar ik rij net zo lief alleen of met mijn meisje.
Vanwaar toch die compensatiedrang? Vaak zijn die zelfde rijders in de bochten niet vooruit te branden...
Maar binnen de vaste groep van onze club kan ik het met de meesten wel vinden op de weg.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
TET en TET-achtige ritjes inderdaadThoit schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:51:
[...]
Wat ga je ermee doen? TET rijden? Neem niet aan dat je er echt enduro mee gaat rijden?
Lol heb ik er al genoeg mee gehad. Gisteravond zo'n 25 km gereden in de buurt. Thuis gekomen, portemonnee kwijtgeraakt, ritje nog een keer gedaan, halverwege gestopt want pikkedonker. Vanmorgen nog een keer de hele ronde. Kilometers genoeg dus alweer

Kom vanmorgen balend thuis, word ik gebeld. Hij is gelukkig terecht
:strip_exif()/f/image/QiBhkw6HEzMTaRe0NY0Wz3Dd.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt! Ik neem 'm mee in mijn lijstje proefrijders.MichielK71 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:10:
[...]
a.d.h.v. iedereens suggesties ga ik diverse proefritten inplannen, hopelijk kom ik er dan wel uit.
Mocht iemand nog meer modellen weten houd ik me graag aanbevolen
Ik heb zo'n buurjongen. Elke, letterlijk élke keer als hij aankomt of wegrijdt hangt hij op zijn oprit en in zijn tuin nog een paar keer aan het gas. En natuurlijk hangt er een pringles bus onder die A2 Duke want 'het moet wel een beetje geluid maken ja' (drentsche accent er even bij denken). En nu mag hij bijna voor zijn A... en nu moet de Duke weg. Ik vroeg 'casually' waarom: Hij rijdt toch lekker? Je hebt er veel lol mee? "ja, maar ik heb meer vermogen nodig ja".DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:00:
[...]
Om die reden doe ik ook geen meetings meer met bijvoorbeeld leden van het motor-forum. Of met collega's. Daar heb ik diezelfde ervaringen mee. Iemand die toch nog moet laten zien hoe goed hij een wheelie kan. In de bebouwde kom, waar kinderen fietsen, terwijl er een auto van een uitrit komt. Goed bezig!![]()
Vanwaar toch die compensatiedrang? Vaak zijn die zelfde rijders in de bochten niet vooruit te branden...
Maar binnen de vaste groep van onze club kan ik het met de meesten wel vinden op de weg.
Juist
Laten we heel eerlijk zijn ik zou ook niet graag nu naar een 400cc of lager terug gaan.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:43:
[...]
Ik heb zo'n buurjongen. Elke, letterlijk élke keer als hij aankomt of wegrijdt hangt hij op zijn oprit en in zijn tuin nog een paar keer aan het gas. En natuurlijk hangt er een pringles bus onder die A2 Duke want 'het moet wel een beetje geluid maken ja' (drentsche accent er even bij denken). En nu mag hij bijna voor zijn A... en nu moet de Duke weg. Ik vroeg 'casually' waarom: Hij rijdt toch lekker? Je hebt er veel lol mee? "ja, maar ik heb meer vermogen nodig ja".
Juist. Het is een alleraardigste jongen hoor, ik heb geen moeite met hem. Maar zijn uitspraken zijn tekenend voor veel jong publiek op een motorfiets. Het gaat meer om de bravoure. Nu hij op zijn crosser door het aardappelveld voor het huis mocht rijden was het dan ook vooral heel hard baantjes trekken en in de bochten de zijwieltjes uit
.
En herrie hoeft van mij niet maar er mag wel een beetje "mooi" (geheel subjectief) geluid uit komen.
Als mijn motor als een natte scheet klinkt wordt ik daar ook niet perse blij van.
Immers was je zelf ook nog wel trots op de koppel van een NC toch? is lekker om af en toe even wat vlotter weg te rijden etc. Het is niet nodig, maar als het alleen gaat om betrouwbaarheid en 2 wielen dan reden we allemaal wel een honda c125
Kawa KLV1000Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:42:
[...]
Bedankt! Ik neem 'm mee in mijn lijstje proefrijders.
a.d.h.v. iedereens suggesties ga ik diverse proefritten inplannen, hopelijk kom ik er dan wel uit.
Mocht iemand nog meer modellen weten houd ik me graag aanbevolen.
:strip_exif()/f/image/Z4yeOSLESvPXcBmfHunkHzgP.jpg?f=fotoalbum_large)
spoiler:
Is een Suzuki V-Strom met identiteitsstoornis
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Er is een verschil tussen teruggaan en omhooggaan 'omdat het kan'. Ik weet zeker dat ik een hoop lol zou hebben met een 1000cc v-strom of een K1600GTL, maar ik heb het niet nodig, en ga hem ook niet kopen alleen maar omdat ik het 'mag'.kneusteun schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:48:
[...]
Laten we heel eerlijk zijn ik zou ook niet graag nu naar een 400cc of lager terug gaan.
En herrie hoeft van mij niet maar er mag wel een beetje "mooi" (geheel subjectief) geluid uit komen.
Als mijn motor als een natte scheet klinkt wordt ik daar ook niet perse blij van.
Immers was je zelf ook nog wel trots op de koppel van een NC toch? is lekker om af en toe even wat vlotter weg te rijden etc. Het is niet nodig, maar als het alleen gaat om betrouwbaarheid en 2 wielen dan reden we allemaal wel een honda c125
Maar dat is het verschil tussen 23 jaar en 38 jaar oud, ik heb meer zo'n 'been there, done that, don't need the t-shirt' attitude tegenover sommige zaken. Het gebruiksdoel van de NC heeft genoeg aan het vermogen dat erin ligt, en ondanks dat hij superstil (en volgens sommigen hier karakterloos
hahahaha, mijn Ford Fiesta heeft een betere 100-140 acceleratie dan jouw motorHTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:59:
[...]
Er is een verschil tussen teruggaan en omhooggaan 'omdat het kan'. Ik weet zeker dat ik een hoop lol zou hebben met een 1000cc v-strom of een K1600GTL, maar ik heb het niet nodig, en ga hem ook niet kopen alleen maar omdat ik het 'mag'.
Maar dat is het verschil tussen 23 jaar en 38 jaar oud, ik heb meer zo'n 'been there, done that, don't need the t-shirt' attitude tegenover sommige zaken. Het gebruiksdoel van de NC heeft genoeg aan het vermogen dat erin ligt, en ondanks dat hij superstil (en volgens sommigen hier karakterloos) is, ben je in het gewone verkeer nog steeds de vlotste deelnemer.

Natuurlijk ben je blij met je motor en dat mag je ook zijn. Het is best een prettige motor voor woon-werk, dat geloof ik zeker, maar ga nou niet zeggen dat-ie snel is.
Maar om niet alleen vervelend te zijn

XBL: DonFrans
Laatste keer dat ik checkte mag je dat niet rijden, dus dat hoef ik niet onder 'verkeer' te rekenenFrans92 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:28:
[...]
hahahaha, mijn Ford Fiesta heeft een betere 100-140 acceleratie dan jouw motor
Maar even zonder gekheid - in het 'gewone verkeer' waar ik op doel (woon werk en een mix van buitengebied en snelweg binnen 7 uur 's ochtends en 's avonds) ben ik vaak de enige motorrijder. Daar ben ik méér dan vlot genoeg, ook al heb ik voor jullie standaarden een 'langzaam' voertuig.
Uiteraard moet dit iedereen voor zich zelf bepalen, maar soms moet je nu ook eenmaal zaken doen die op papier niet verstandig zijn. Juist daarmee heb je vaak plezier in het leven. De Pan European die ik hiervoor had was theoretisch gezien perfect en de motor deed ook niks verkeerd. Toch paste hij op een gegeven moment niet meer bij mij vond ik en heb iets anders gekocht wat op papier minder verstandig was. Mag je raden waar ik meer plezier aan heb.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:59:
[...]
Er is een verschil tussen teruggaan en omhooggaan 'omdat het kan'. Ik weet zeker dat ik een hoop lol zou hebben met een 1000cc v-strom of een K1600GTL, maar ik heb het niet nodig, en ga hem ook niet kopen alleen maar omdat ik het 'mag'.
Maar dat is het verschil tussen 23 jaar en 38 jaar oud, ik heb meer zo'n 'been there, done that, don't need the t-shirt' attitude tegenover sommige zaken. Het gebruiksdoel van de NC heeft genoeg aan het vermogen dat erin ligt, en ondanks dat hij superstil (en volgens sommigen hier karakterloos) is, ben je in het gewone verkeer nog steeds de vlotste deelnemer.
Nee, het vermogen en de luxe heb ik niet nodig. Maar toch ben ik verrekte blij dat ik het heb.
Ik heb vooral een motor gekozen die ik mooi vind en toevallig heeft die flink wat vermogen..
spoiler:
Daarnaast heb ik hem aangeschaft voor:
- wheelies
- burnouts
- stoppies
- knetterhard overal rijden in een te lage versnelling
- posen @Vrijdag
- gas geven op mijn oprit
Qua vermogens discussie, mijn vrouw rijd op een Versys X 300 met wel 42 PK, toch rijd dat ook wel leuk want je kan eigenlijk altijd vol gas geven.
Maar mijn KTM 990 geeft toch meer een kick als je het gas eens vol open trekt.
Al gaf hij me laatst iets te veel kick toen ik haastig een treuzelende toerist in wilde halen en per ongeluk hem alleen op het achterwiel inhaalde ipv op twee wielen
Edit: Als ik zou commuten zou ik zeker een Honda NC of zo'n versys overwegen. Vooral die honda lijkt er me het perfecte machien voor.
Al gaf hij me laatst iets te veel kick toen ik haastig een treuzelende toerist in wilde halen en per ongeluk hem alleen op het achterwiel inhaalde ipv op twee wielen
Edit: Als ik zou commuten zou ik zeker een Honda NC of zo'n versys overwegen. Vooral die honda lijkt er me het perfecte machien voor.
[ Voor 14% gewijzigd door roda_djavulen op 23-09-2020 16:09 ]
Daar gaan we weer...
En vervolgens zien we HTT weer een tijdje niet meer. Doe dat nou toch eens niet...
En vervolgens zien we HTT weer een tijdje niet meer. Doe dat nou toch eens niet...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik hoef niet eens per se een snelle motor te hebben, maar in sommige verkeerssituaties is het wel handig om wat power te hebben om in te kunnen halen of wat handiger in te kunnen voegen.
Ik heb de Versys ook overwogen (proefgereden) maar die vond ik niet lekker rijden. Qua verbruik en running cost komt hij heel dicht bij de NC. En het feit dat ik deze strontgoedkoop kon krijgen speelde natuurlijk ook wel mee.roda_djavulen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:09:
Qua vermogens discussie, mijn vrouw rijd op een Versys X 300 met wel 42 PK, toch rijd dat ook wel leuk want je kan eigenlijk altijd vol gas geven.
@DrivinUCrazy dat ik een tijd afwezig was had vooral met de verhuizing en de sindsdien extra hobbies (houtbewerking en tuineren) te maken
Als ik zou willen stond hier volgende week een literfiets voor de deur, maar behalve plezierritjes (die ik op het asfalt eigenlijk niet maak) zou dat ding dan geen gebruik zien (te onzuinig en kostbaar voor woon-werk) en op zand heb je helemaal niks aan alles boven de honderd pk, daar heb je liever minder gewicht dan compensatievermogen (en dat bedoel ik dan in de praktische zin, compenseren van gewicht).
Ik rij stukken van de TET op een oude Aprilia Pegaso 650 I.E. met 72.000km op de teller.Melkunie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:32:
[...]
TET en TET-achtige ritjes inderdaadLekker rustig aan en van de omgevingen genieten. Heb twee jaar lang zo nu en dan eens stukken TET gedaan met de V-Strom (tijdje een setje Heidenau K60 Scouts onder gehad), maar dat is toch flink hard werken met een zware motor die er toch niet voor gemaakt is, zeker voor een noob als ik. Plan is nu met deze wat ervaring kweken, dat komt vanzelf al.

En daarnaast heb ik nog twee 'Engelse' speeltjes staan.

Je weet dat 'maar' een tegenstelling aankondigt? Als je dat voorgaat met 'ik hoef niet' zeg je dus eigenlijk 'ik hoef wel'418O2 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:14:
Ik hoef niet (...) maar...
Nee. Ik hoef geen hele snelle motor, maar wil wel net even wat meer power dan een nc700. En dan heb je het niet gelijk over een snelle motorHTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:19:
[...]
Je weet dat 'maar' een tegenstelling aankondigt? Als je dat voorgaat met 'ik hoef niet' zeg je dus eigenlijk 'ik hoef wel'.
Het is wel even wennen qua rijden vind ik, omdat je veel toeren moet maken voor alles. Fortnine vermelde dat ook op zijn manier in zijn review van de motor.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:14:
[...]
Ik heb de Versys ook overwogen (proefgereden) maar die vond ik niet lekker rijden. Qua verbruik en running cost komt hij heel dicht bij de NC. En het feit dat ik deze strontgoedkoop kon krijgen speelde natuurlijk ook wel mee.
@DrivinUCrazy dat ik een tijd afwezig was had vooral met de verhuizing en de sindsdien extra hobbies (houtbewerking en tuineren) te maken.
Als ik zou willen stond hier volgende week een literfiets voor de deur, maar behalve plezierritjes (die ik op het asfalt eigenlijk niet maak) zou dat ding dan geen gebruik zien (te onzuinig en kostbaar voor woon-werk) en op zand heb je helemaal niks aan alles boven de honderd pk, daar heb je liever minder gewicht dan compensatievermogen (en dat bedoel ik dan in de praktische zin, compenseren van gewicht).
Nu vind ik hem zelf ook niet zo lekker zitten want hij is net wat te klein.
Oh, ik wist niet dat de NC hier als maatstaf gold418O2 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:20:
[...]
Nee. Ik hoef geen hele snelle motor, maar wil wel net even wat meer power dan een nc700. En dan heb je het niet gelijk over een snelle motor
GoT Motor intakelijst:
- onroad of offroad
- met of zonder kuip
- nieuw of 2ehands
- meer of minder vermogen dan een NC
Ik reed hem op de beurs en daar kun je niet harder dan ruwweg 50km/h komen. Uiteraard geeft dat geen volledig beeld van de motor, maar wat mij daar wel duidelijk werd is het verschil nét boven stationair tussen de twee, en daarbij voelde de NC voor mij veel prettiger. Die heb ik vervolgens een 'echte' proefrit gegeven via een dealer en ik was gelijk fanroda_djavulen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:24:
[...]
Het is wel even wennen qua rijden vind ik, omdat je veel toeren moet maken voor alles. Fortnine vermelde dat ook op zijn manier in zijn review van de motor.
Nu vind ik hem zelf ook niet zo lekker zitten want hij is net wat te klein.
Als ik een literfiets of meer moest kiezen denk ik dat ik voor een KTM adventure, Africa Twin of Yamaha Ténéré zou gaan. Allemaal gave motoren
[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 16:29 ]
Minder vermogen, dan moet je naar het brommertopicHTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:27:
[...]
Oh, ik wist niet dat de NC hier als maatstaf gold.
GoT Motor intakelijst:
- onroad of offroad
- met of zonder kuip
- nieuw of 2ehands
- meer of minder vermogen dan een NC
.
Maar we hadden het over het vermogen van een nc700 toch?
Maargoed, begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte en als jij er blij mee bent, ben ik blij voor je
En daar heb je echt geen 150PK voor nodig. Ik heb jarenlang op motoren gereden met minder dan 100PK en daar miste ik niets aan. De Diversion 600 was natuurlijk een soort Opel Kadett, maar ook daar heb ik zat pret op gehad. Om het te leren (eerste motor). De K1100RS was dan wel 'beperkt' tot 100PK (BMW deed dat toen nog) maar ging volgens mij ruim over de 200. Niet dat ik dat regelmatig deed. Later ging ik 'terug' met de R850RT met maar liefst 60 of 70PK. Geen idee. Maar ik kon er prima mee uit de voeten. De politie reed er nota bene op, dus als zij er boeven mee kunnen vangen, moet ik me er ook vlot mee door het verkeer kunnen bewegen. In de Alpen kon ik gewoon meekomen met 'snellere' motoren.418O2 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:14:
Ik hoef niet eens per se een snelle motor te hebben, maar in sommige verkeerssituaties is het wel handig om wat power te hebben om in te kunnen halen of wat handiger in te kunnen voegen.
De GSA was de eerste die boven de 100PK uit kwam. Ik geloof dat ie 115PK had ofzo. En ja, die K1600 heeft iets van 160PK. Prima, en af en toe is het wel lekker om flink weg te skeuren, maar in doorsnee blijft het relaxed wegrijden en op de snelweg max 130.
Het is maar net waarvoor je motor bent gaan rijden. Ik vind het rijden an sich gewoon leuk. Zeker als je ergens in de bergen bent, mooie landschappen om je heen. Mijn doel is niet om met mijn knieën over het asfalt de bochten te nemen. En zeker niet om zoveel mogelijk herrie te maken. Dat heb ik indertijd met de brommer gedaan. Dat was tenminste een échte brommer, niet zo'n scooter waar ze tegenwoordig zo blij mee zijn (en die we vroeger damesbrommer noemden). Lekker hoor, een 60cc tweetakt met expansieuitlaat en een open 19mm Del'Orto carburateur. Alsof je op Assen stond. Pokkeherrie. Nu zou ik een baksteen naar zo iemand hebben gegooid
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik snap het wel, de Transalp had 'redeeming features' die de NC niet heeft. Het ding is zo'n beetje de antichrist van waarom veel mensen een motor rijden. Maar je moet niet vanuit een motorperspectief naar zo'n ding kijken, maar vanuit een blik als automobilist. Je zit in je eco-dieseltje (polo, clio, noem ze maar op), tuffend door de file van afspraak naar afspraak. Je zou liever ergens door de polder sjezen (of een lege snelweg) op je 1000RR, maar werk moet óók gebeuren. Op deze manier maak je woon-werk in ieder geval weer draaglijk, leuk zelfs, en nog goedkoop ook.418O2 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:28:
[...]
Minder vermogen, dan moet je naar het brommertopic
Maargoed, begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte en als jij er blij mee bent, ben ik blij voor je
Vervolgens kun je prive allerlei andere leuk dingen met die centen doen. Mooie literfiets, leuke crosser, mooie reihensechser of whatever floats your proverbial boat
Ik word niet persé blij van de NC als stuk techniek, maar wel wat het me oplevert en waar het voor staat. En je kan zeker niet zeggen dat het ding onderdoet qua comfort - bovendien is hij qua bagage zelfs enorm praktisch. Het is dus eigenlijk alléén het vermogen waar hij volgens jullie op stukgaat.
Als je ziet waar ik vanaf kwam - De Alp was een hele goeie combinatie van mijn twee gebruiksdoelen - woon/werk plus offroad touren. Maar dat kwam ook met een prijs. Als je die motor uit elkaar zou trekken en van de onderdelen twee nieuwe zou kunnen bouwen zou je precies dit overhouden: een zuinige km-vreter en een lichtgewicht noppenmonster
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 16:44 ]
Ja maar is eigenlijk gewoon neeHTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:19:
[...]
Je weet dat 'maar' een tegenstelling aankondigt? Als je dat voorgaat met 'ik hoef niet' zeg je dus eigenlijk 'ik hoef wel'.
Ik ging van 100pk met de gs naar 125pk met de r1200r, eigenlijk al teveel. Goed aan het gas hangen dan gaat het gelijk serieus hard. Op vrienden moest ik al wachten na een bochtig stuk waar ik dan niet harder dan 110 km/u ging dat is nu met de R eigenlijk alleen maar erger geworden
100pk is echt meer dan genoeg voor op de openbare weg in mijn optiek, zonder overal gelijk het risico te lopen iets in te moeten leveren.

100pk is echt meer dan genoeg voor op de openbare weg in mijn optiek, zonder overal gelijk het risico te lopen iets in te moeten leveren.

Eén of twee biertjes zijn vaak ook genoeg.. Dan stop je toch ook niet?charrel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:40:
Ik ging van 100pk met de gs naar 125pk met de r1200r, eigenlijk al teveel. Goed aan het gas hangen dan gaat het gelijk serieus hard. Op vrienden moest ik al wachten na een bochtig stuk waar ik dan niet harder dan 110 km/u ging dat is nu met de R eigenlijk alleen maar erger geworden![]()
Zoals ik al zei: de pliesie reed ooit op R850RT-P's en die hadden nog niet eens 100pk. Meer dan genoeg om mee rond te komen hoor.charrel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:40:
Ik ging van 100pk met de gs naar 125pk met de r1200r, eigenlijk al teveel. Goed aan het gas hangen dan gaat het gelijk serieus hard. Op vrienden moest ik al wachten na een bochtig stuk waar ik dan niet harder dan 110 km/u ging dat is nu met de R eigenlijk alleen maar erger geworden![]()
Uiteraard ben ik ook niet heilig, en een beetje meer vermogen is wel lekker. Met de RT was het niet zo fijn om boven de 130 te komen en dat was op de Autobahn niet zo'n feest. Met de GSA ging dat een stuk fijner, daar kon je makkelijk een uur 160 mee knarren. Heerlijk soepel. Ik heb het nog niet echt geprobeerd, maar ik denk dat op die K16 ik makkelijk 180-200 kan gaan zonder dat ik iets oncomfortabels merk. Maar nodig is het niet, en het zal niet heel vaak voorkomen dat je zoiets doet. Op een doorsnee toerritje of commute heb je echt niet meer dan 100pk 'nodig' inderdaad.
Precies dit.R0y. schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:51:
[...]
Eén of twee biertjes zijn vaak ook genoeg.. Dan stop je toch ook niet?
Kunnen wel doen of we heiliger dan de paus zijn maar ik rij wel eens te hard, ook wel eens met 1 wiel niet op het asfalt.
Alleen in tegenstelling tot wheelie time zoek ik daar een mooi plekje voor.
En ik woon tegen Duitsland aan dus dan is het ook wat makkelijker.
Nietmphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:54:
[...]
Op een doorsnee toerritje of commute heb je echt niet meer dan 100pk 'nodig' inderdaad.

100PK is ook wel weer echt het andere uiterste... maar ik neem aan dat niemand hier voor z'n lol op een 125CC zou gaan rijden als je ook iets hoger kan? Wat mij betreft is 650 prima voldoende, meer dan dat hoef ik echt niet per se, maar ik ga ook niet naar heel veel minder.
I have stability. The ability to stab.
Pegaso's heb ik ook nog naar zitten kijkenFiXeR.nl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:16:
[...]
Ik rij stukken van de TET op een oude Aprilia Pegaso 650 I.E. met 72.000km op de teller.Is gewoon lachen, en genoeg zandwegen rondom Eindhoven om plezier te hebben en legaal te kunnen rijden.
[Afbeelding]
Is die foto toevallig ook op de TET genomen? Komt me bekend voor. Ik geloof dat ik daar vorig jaar zomer een keer bij 32 graden naar m'n half begraven V-Strom-op-z'n-kantje stond te staren met de gedachte 'ik vind dit niet meer leuk'

Maatstaf is misschien niet het juiste woord.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:27:
[...]
Oh, ik wist niet dat de NC hier als maatstaf gold.
Volgens mij noemen de kids dat tegenwoordig eerder een meme
SmurfLink schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:02:
maar ik neem aan dat niemand hier voor z'n lol op een 125CC zou gaan rijden
Ik zou er wel raad mee weten hoor
Of zo'n lekker lichte (sub 100 kilo) crosser:
Ook makkelijker uitwijken voor rotondes met dat lage gewicht
[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 17:14 ]
Nou, ik heb nog een cagiva freccia 125/160cc gehad. Die heb ik nog best een tijd gehad naast mijn fzs600 en later naast de fireblade. Dat was gewoon een leuk hebbeding, nog best wat km;s op de gereden.
Qua lol en geluid onverslaanbaar, dat ie vastliep in de velsertunnel was dan wel weer wat minder
Qua lol en geluid onverslaanbaar, dat ie vastliep in de velsertunnel was dan wel weer wat minder

[ Voor 20% gewijzigd door charrel op 23-09-2020 17:12 ]
Zoiets?Melkunie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:11:
Volgens mij noemen de kids dat tegenwoordig eerder een meme

Allebei 2 takten, heel anders dan een 4 takt 125cc waar @SmurfLink waarschijnlijk meer naar refereerde.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:11:
[...]
[YouTube: APRILIA RS125 2T CRAZY FAST RUN|POV|PURE SOUND|]
Ik zou er wel raad mee weten hoor.
[YouTube: KTM125 2-Stroke Pinned on Backyard Motocross Track]
Ook makkelijker uitwijken voor rotondes met dat lage gewicht.
@Frans92 had het je al gevraagd, maar wat voor zware motoren heb je dan wel gereden?HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:59:
[...]
Ik word een beetje moe van je stelling dat alles wat jij hebt perfect is en niets anders. Laat men lekker eigen keuzes maken. Je doet alsof je alles al eens gezien en ervaren hebt en alleen jij gelijk kan hebben. Zo'n NC hoef ik niet en ik ben er van overtuigd dat als je niet met oogkleppen op geshopt had je ook echt een andere keuze zou hebben gemaakt.
Voor mij verziek je de sfeer hier.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Leenderheide?Melkunie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:11:
[...]
Is die foto toevallig ook op de TET genomen? Komt me bekend voor. Ik geloof dat ik daar vorig jaar zomer een keer bij 32 graden naar m'n half begraven V-Strom-op-z'n-kantje stond te staren met de gedachte 'ik vind dit niet meer leuk'
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rPQEMpheOokcusZkdJIs9yk3.jpg?f=user_large)
Vorig jaar in juni kwamen we dit tafereel tegen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik hoor het wel als je je NC hebt ingeruild, hoe comfortabel je hiermee je woon/werk gaat doen en tussen druk verkeer in gaat rijden.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:11:
[...]
[YouTube: APRILIA RS125 2T CRAZY FAST RUN|POV|PURE SOUND|]
Ik zou er wel raad mee weten hoor.
[YouTube: KTM125 2-Stroke Pinned on Backyard Motocross Track]
Ook makkelijker uitwijken voor rotondes met dat lage gewicht.
Wie stond er eerder vast, de motor of de auto?Grubeater schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
[...]
Leenderheide?![]()
[Afbeelding]
noes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:20:
@Frans92 had het je al gevraagd, maar wat voor zware motoren heb je dan wel gereden?
Ooh, right, ik ben de enige die dat doetJe doet alsof je alles al eens gezien en ervaren hebt en alleen jij gelijk kan hebben.
Oh, wacht, ik haal even een quote aan:Zo'n NC hoef ik niet en ik ben er van overtuigd dat als je niet met oogkleppen op geshopt had je ook echt een andere keuze zou hebben gemaakt.
Je doet alsof je alles al eens gezien en ervaren hebt en alleen jij gelijk kan hebben.
Voor mij verziek je de sfeer hier.
Jep, daar!Grubeater schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
[...]
Leenderheide?![]()
[Afbeelding]

Nee hoor, dit zouden puur speledingen zijn. Maar jij zal de lol hiervan niet inzien, want het is maar 125cc en dat is beneden jou natuurlijkSmurfLink schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
Ik hoor het wel als je je NC hebt ingeruild, hoe comfortabel je hiermee je woon/werk gaat doen en tussen druk verkeer in gaat rijden.
@Frans92 @noes zwaarste wat ik 'geprobeerd' heb zijn AT's (rond de 98pk). Maar ik denk niet dat een groot scala aan proefritten op zware motoren nodig is om te bepalen dat ik voorlopig nog genoeg denk te hebben aan wat ik heb.
Vergeet niet, ik ben in de auto ook teruggegaan van steeds meer vermogen naar 'gewoon' weer 115pk. Natuurlijk is dan compleet anders dan een motor, maar een dergelijke stap is mij niet vreemd.
Meer dan 100 mag best natuurlijk. We leven niet in de Sovjet UnieSmurfLink schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:02:
100PK is ook wel weer echt het andere uiterste... maar ik neem aan dat niemand hier voor z'n lol op een 125CC zou gaan rijden als je ook iets hoger kan? Wat mij betreft is 650 prima voldoende, meer dan dat hoef ik echt niet per se, maar ik ga ook niet naar heel veel minder.
Het gaat erom dat het niet 'nodig' is. Maar iedereen is vrij om een dikke bak vol PK's te kopen. Maar neerkijken op iets met minder is onzin. Sowieso is de beste motor de motor die je zelf hebt en lol op hebt.
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:33:
[...]
Nee hoor, dit zouden puur speledingen zijn. Maar jij zal de lol hiervan niet inzien, want het is maar 125cc en dat is beneden jou natuurlijk.

Leuk, een tweetakt. Om de zoveel km een revisie... Maar wel leuk om de hooligan mee uit te hangen.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:11:
[...]
Funfactor boven alles, right? Verstandige overwegingen zoals verbruik, onderhoud en kosten zijn helemaal niet belangrijkmphilipp schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:36:
[...]
Leuk, een tweetakt. Om de zoveel km een revisie... Maar wel leuk om de hooligan mee uit te hangen.
@SmurfLink
Als ik dagelijks in een drukke stad zoals Amsterdam of London moest 'commuten' stond er hier allang een varadero 125. Die heb ik ook overwogen voor woon werk, maar na twee proefritten vond ik die niet geschikt omdat hij de gestelde snelheden (115) gewoon niet haalde en qua verbruik niet significant beter zou gaan presteren dan een grotere motor, terwijl hij wel bijna hetzelfde moest kosten. Use case kaputt.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2020 17:53 ]
Ik vermoed dat je het als een grapje bedoelt, maar... Een cb500x of f (2013+), om maar een voorbeeld te noemen, heeft 48pk (A2), dus minder dan de NC700, en is geen brommer maar een motor. Als in, daar kom je heel goed mee mee, zolang je niet verwacht Autobahn te gaan doen aan 200km/h. Ik vermoed dat ik daarmee sneller aan 170 zat dan nu met mijn Strom 650...418O2 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:28:
[...]
Minder vermogen, dan moet je naar het brommertopic
@Leviathius heeft twee jaar op dat ding rondgereden (okee, de F variant) en volgens mij best naar tevredenheid (van zowel hemzelf als de tweakers motorcodecommissie).Dryhte schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:54:
[...]
Ik vermoed dat je het als een grapje bedoelt, maar... Een cb500x of f (2013+), om maar een voorbeeld te noemen, heeft 48pk (A2), dus minder dan de NC700, en is geen brommer maar een motor. Als in, daar kom je heel goed mee mee, zolang je niet verwacht Autobahn te gaan doen aan 200km/h. Ik vermoed dat ik daarmee sneller aan 170 zat dan nu met mijn Strom 650...
Wat betreft de 125cc discussie, als de nieuwe Honda Super Cub een beetje betaalbaar wordt tweedehands dan komt die hier sowieso te staan. Ik heb al een tijdje mijn V50 NATO niet meer en ben eigelijk weer op zoek naar iets wat ik gewoon kan pakken voor een rondje om de kerk, de R1200 staat zo hard verankerd aan van alles en nog wat (tegen diefstal) dat ik door alle randzaken eigenlijk dit jaar weinig zin heb gehad om er een rondje op te rijden door NL. Corona heeft vervolgens ook nog eens roet in het eten gegooid waardoor buitenlandse reizen ook steeds moeilijker worden.

Afgelopen week had ik nog wel een keer de motor gepakt om mee naar werk te rijden maar nonstop snelweg rijden, man man man... wat is dat toch saai geworden. Een aantal jaar geleden dacht ik dat ik voor altijd woon-werk op de motor zou gaan doen maar nu ik op een filevrij traject rij en een comfortabele auto heb met rijassistentie ben ik daar in 1 klap van genezen. Hebben meer mensen hier hetzelfde gehad?

Afgelopen week had ik nog wel een keer de motor gepakt om mee naar werk te rijden maar nonstop snelweg rijden, man man man... wat is dat toch saai geworden. Een aantal jaar geleden dacht ik dat ik voor altijd woon-werk op de motor zou gaan doen maar nu ik op een filevrij traject rij en een comfortabele auto heb met rijassistentie ben ik daar in 1 klap van genezen. Hebben meer mensen hier hetzelfde gehad?
Ghehe, je kan hem weer updaten...SmokingSig schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:07:
Overzichtje van wat we hier hebben in TS (288 brommes) :
[Afbeelding]
Ik sta er alleen met mn Kawa Z750 in, maar heb ook nog een ZX6R 2003 en een Versys 650 2012.
Krikt het % Kawa's toch btje omhoog

@Melkunie Precies hier dus. M'n vader kwam er met zn R1200GS niet doorheen. Ik wel.Grubeater schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
[...]
Leenderheide?![]()
[Afbeelding]
De ideale pinnekop motorHTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:38:
[...]
Ik word niet persé blij van de NC als stuk techniek, maar wel wat het me oplevert en waar het voor staat. En je kan zeker niet zeggen dat het ding onderdoet qua comfort - bovendien is hij qua bagage zelfs enorm praktisch. Het is dus eigenlijk alléén het vermogen waar hij volgens jullie op stukgaat.

Awesome
Vandaag de motor weer opgehaald bij de motorzaak. Nieuwe bandjes er onder met RideOn. Was gewoon weer opnieuw leren sturen met die machine...
Motoren en vermogen.. Tsja, het is ook wat je ermee doet hé?
Ik heb me ook prima vermaakt met onderstaande:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg?f=user_large)
Diversion 600 met 60pk oid. Mind you, ik had daarvoor een literfiets met 130pk oid
Toch had ik hier veel meer lol mee. Lekker gooien en smijten, het ding een keer tot de revlimiter doortrekken zonder meteen je rijbewijs heel erg in gevaar te brengen enzo
Als ik gewoon rustig van A naar B reed was 1:25 ook nog haalbaar. Ik denk dat ik nog wel zo'n ding naast de Fazer zou zetten als ik echt een woon-werk fiets erbij zou willen/moeten hebben 
Huidige Fazer bevalt ook prima. Voor op de weg zat vermogen, sneller hoeft wmb niet. Prima dat ik bevoegd ben om op een dikke 'Busa te rijden, maar wat moet ik ermee?
Ik heb me ook prima vermaakt met onderstaande:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg?f=user_large)
Diversion 600 met 60pk oid. Mind you, ik had daarvoor een literfiets met 130pk oid
Huidige Fazer bevalt ook prima. Voor op de weg zat vermogen, sneller hoeft wmb niet. Prima dat ik bevoegd ben om op een dikke 'Busa te rijden, maar wat moet ik ermee?
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 23-09-2020 21:31 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Lichte motoren vind ik ook gewoon leuk. Je hebt niet perse 100 pk nodig om snel te zijn of de hooligan uit te hangen. Met m’n 690’s en 701 heb ik meer lol gehad en was ik sneller in de bergen dan met m’n 990 SMT.
Niet voor niets dat je ook steeds meer van die wat lichtere fietsen ziet toch? Less is vaak more.
Niet voor niets dat je ook steeds meer van die wat lichtere fietsen ziet toch? Less is vaak more.
Ga morgen de TS even updaten hoor met alle nieuwe motoren. Vandaag heb ik er geen tijd/mogelijkheid voor gehad
[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 23-09-2020 22:23 ]
Gamertag: timmie271
Een motor met minder vermogen is nog steeds snel zat. Maar als je veel vermogen gewend bent en dan terug gaat voelt toch als een stap terug. Je hoeft het vermogen wat erin zit niet te gebruiken maar alleen al de wetenschap dat het er is en over het hele toerengebied beschikbaar is levert ook comfort op. Even voor iemand invoegen is simpelweg het gas open draaien zonder terug te schakelen is fijn. En die kick van acceleratie voelen is ook tof, in de auto is dat toch anders ook al is die sneller dan je motor.
Maar voor het plezier rijden op de openbare weg is voor mij wel aan inflatie onderhevig. Te druk, te langzaam en ronduit saai. Zit midden in een zoektocht naar een nieuw huis ergens in het bos op de Veluwe. Helaas weten de makelaars de advertentie mooier te maken dan de praktijk. Maar het geschikte huis komt vast wel een keer langs en dan is het idee een enduro motor te kopen. Heb dat 1 keer gedaan en een leuke tijd gehad, een maatje doet dit ook sinds een paar maanden en die is ook helemaal "om". Maar een snelle speurtocht op internet lijkt uit te wijzen dat er niet veel offroad routes zijn waar je met zo'n ding mag rijden?
Maar voor het plezier rijden op de openbare weg is voor mij wel aan inflatie onderhevig. Te druk, te langzaam en ronduit saai. Zit midden in een zoektocht naar een nieuw huis ergens in het bos op de Veluwe. Helaas weten de makelaars de advertentie mooier te maken dan de praktijk. Maar het geschikte huis komt vast wel een keer langs en dan is het idee een enduro motor te kopen. Heb dat 1 keer gedaan en een leuke tijd gehad, een maatje doet dit ook sinds een paar maanden en die is ook helemaal "om". Maar een snelle speurtocht op internet lijkt uit te wijzen dat er niet veel offroad routes zijn waar je met zo'n ding mag rijden?
Hier in het oosten zijn wel wat mooie ritten, ook baantjes en redelijk wat zandwegen waar mag en zandwegen waar het gedoogd wordt.
Je ziet ook hele clubs rondgaan op zondag, van dikke nieuwe ktm’s tot oude cr500’s oude mannetjes met oude lazer helmpjes en lui in complete dakar gear.
Ik kan me voorstellen dat het in de randstad wat minder makkelijk gaat, maar je gooit zo’n ding ook wel ff in een huur aanhanger of een motor trailer. Even een weekendje ergens crossen.
Je ziet ook hele clubs rondgaan op zondag, van dikke nieuwe ktm’s tot oude cr500’s oude mannetjes met oude lazer helmpjes en lui in complete dakar gear.
Ik kan me voorstellen dat het in de randstad wat minder makkelijk gaat, maar je gooit zo’n ding ook wel ff in een huur aanhanger of een motor trailer. Even een weekendje ergens crossen.
En weer thuis! Heb de Fazer mee naar huis genomen
Vriend heeft gekeken, gereden...en ik gezeten, want pasje nog niet.
Motor was keurig in orde, nieuwe banden, nette staat, dus gekocht.
Bij thuiskomt wel nog even een rondje gemaakt om te weten wat ik heb gekocht, effe door rustig door het dorp. Hij rijdt echt heerlijk. Thanks @noes voor de Fazer tip
Vriend heeft gekeken, gereden...en ik gezeten, want pasje nog niet.
Bij thuiskomt wel nog even een rondje gemaakt om te weten wat ik heb gekocht, effe door rustig door het dorp. Hij rijdt echt heerlijk. Thanks @noes voor de Fazer tip
Meer of minder CC?
De meeste lol heb ik als ik met minder CC rij.
XTZ660, dikke lol met sturen en accelereren. Zwabberend om/langs een dikke fiets rijden.
Zo werden we (5 Ténéré's op de B258 onderweg naar Worms met bepakking) voorbij gereden door een stuk of 6 racemachines (althans ze dachten dat ze dat reden aan de zit te zien in de bochten). De voorrijder pikte aan en we volgde. Vervolgens begint de voorrijder ze in te halen en we volgen allemaal, net voor de ring zijn ze allemaal ingehaald en komen ze weer loeihard voorbij (op vermogen) op het rechte stuk.
Wil ik ontspannen rijden en een eind weg dan pak ik wel een dikke bak uit de garage.
De meeste lol heb ik als ik met minder CC rij.
XTZ660, dikke lol met sturen en accelereren. Zwabberend om/langs een dikke fiets rijden.
Zo werden we (5 Ténéré's op de B258 onderweg naar Worms met bepakking) voorbij gereden door een stuk of 6 racemachines (althans ze dachten dat ze dat reden aan de zit te zien in de bochten). De voorrijder pikte aan en we volgde. Vervolgens begint de voorrijder ze in te halen en we volgen allemaal, net voor de ring zijn ze allemaal ingehaald en komen ze weer loeihard voorbij (op vermogen) op het rechte stuk.
Wil ik ontspannen rijden en een eind weg dan pak ik wel een dikke bak uit de garage.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
GefeliciteerdTWCRay schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:00:
En weer thuis! Heb de Fazer mee naar huis genomen![]()
Vriend heeft gekeken, gereden...en ik gezeten, want pasje nog niet.Motor was keurig in orde, nieuwe banden, nette staat, dus gekocht.
Tijd voor wat foto's ook
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Mijn woonwerkroute wàs een tijdje filevrij en toen was het rijden met de auto echt meer dan prima. Geen gedoe met de laptop achterop binden en sjouwen. Mijn enige rijhulp is cruise control, dus dat maakt niet zo gek veel uit ten opzichte van de motor.cyntax schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:44:
Sinds dat (bijna) iedereen weer aan het werk is, is het weer veel drukker en staan er regelmatig files. Afgelopen maandag en dinsdag met de motor naar het werk gereden, dat heeft me 45 minuten gescheeld in reistijd. Paar auto's die elkaar wel lief vinden, mensen die pech krijgen in een tunnel... Dan stap ik toch weer veel liever op de motor in plaats van aansluiten in de file.
XBL: DonFrans
Wel mooi dat hier op zware motoren wordt gereageerd alsof het onnodig is en mensen het doen vanwege compensatie drang. Prima, maar als anderen zo nodig met een lichtere fiets moet bewijzen dat je sneller bent vraag ik me af of dat wel de juiste insteek is?
Anyhoe gelukkig kan niet iedereen inzien waarom men een bepaalde motor kiest, so be kind one love.
Anyhoe gelukkig kan niet iedereen inzien waarom men een bepaalde motor kiest, so be kind one love.
Leenderheide denk ik altijd hier aanGrubeater schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
[...]
Leenderheide?![]()
[Afbeelding]

Maar dat soort zand vind ik echt het meest verschrikkelijke om te rijden

Ik pak de motor ook niet voor korte stukjes, is mij teveel gedoe om me om te kleden, motor te moeten pakken etc. in die tijd ben ik er al met de auto. Scheelt ook veel dat als ik de auto pak, de baas de brandstof betaald.cyntax schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:44:
Wat betreft de 125cc discussie, als de nieuwe Honda Super Cub een beetje betaalbaar wordt tweedehands dan komt die hier sowieso te staan. Ik heb al een tijdje mijn V50 NATO niet meer en ben eigelijk weer op zoek naar iets wat ik gewoon kan pakken voor een rondje om de kerk, de R1200 staat zo hard verankerd aan van alles en nog wat (tegen diefstal) dat ik door alle randzaken eigenlijk dit jaar weinig zin heb gehad om er een rondje op te rijden door NL. Corona heeft vervolgens ook nog eens roet in het eten gegooid waardoor buitenlandse reizen ook steeds moeilijker worden.
[Afbeelding]
Qua woon werk verkeer had ik ook altijd eens gedacht dat als ik geen lease auto meer zou hebben ik met de motor naar het werk zou willen. Maar gelukkig zit ik nu bij een klant waar eigenlijk ook bijna nooit files zijn omdat ik vroeg begin en vroeg naar huis ga. Dan heeft het filteren met de motor ook weinig voordeel dus. Tevens is het kosten technisch gezien volgens mij helemaal niet interessant om met de motor te gaan. Als ik zie hoeveel banden ik er op een jaar doorheen jaag met de motor. Daar kan je toch een paar keer voor tanken met de auto.
M'n huidige auto heeft ook alle snufjes om zelf te rijden, dat was ook een bewuste keuze. Laat de auto maar lekker aan sluiten in het rijtje en regel het maar.
De regels voor enduro zijn een beetje krom. Een politie agent vertelde ons dat je de bossen in feite in mag als er geen bord staat. Hierdoor weten wij dan ook precies waar wij het bos moeten inrijden, mochten we worden aangehouden.xos schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:24:
Een motor met minder vermogen is nog steeds snel zat. Maar als je veel vermogen gewend bent en dan terug gaat voelt toch als een stap terug. Je hoeft het vermogen wat erin zit niet te gebruiken maar alleen al de wetenschap dat het er is en over het hele toerengebied beschikbaar is levert ook comfort op. Even voor iemand invoegen is simpelweg het gas open draaien zonder terug te schakelen is fijn. En die kick van acceleratie voelen is ook tof, in de auto is dat toch anders ook al is die sneller dan je motor.
Probleem is dat het ook in de bossen steeds drukker wordt waardoor je (wat je ook doet) altijd wel scheve gezichten krijgt. Als wij bijv. paarden tegenkomen gaan we aan de kant en zetten de motor uit. Zelfs dan heb je vaak nog mensen die dan uit het niks ineens helemaal tegen je uitvliegen. Dit is dan ook een reden dat ik er steeds minder lol aan heb. De meest fanatieke in de groep heeft de motor net verkocht en gaat nu met een elektrische mountainbike door de bossen. Gaat net zo snel en minder gezeik.
Dan kan je nog een crossbaan op, maar ik heb daar weinig lol aan. Ik vind de techniek om de motor te beheersen leuk, en het hoeft voor mij niet altijd maar volgas te gaan. Beetje balanceren over een smal paadje, of een steile helling omhoog klimmen vind ik leuker. Of je kan OTR ritten meerijden. Ook daarbij heb je vaak echt idioten die met niemand rekening houden en daar heb ik weinig zin in.
Je kan wel TET paden rijden, maar dat is met een enduro écht saai! Je wil daarmee de bossen in en singletracks rijden. TET is dan wel weer leuk met een wat meer weg motor. Dus misschien dat we naar een Honda CRF 250 Rally oid overstappen.
Daarmee zit je er nog niet eens zo gek ver van af (dit is afslag Leende), want wat je waarschijnlijk bedoelt is het knooppunt. Zeg maar de rotonde waar vroeger de hele A2 overheen moest. Rij je op de snelweg, kom je een verkeerslicht tegen.Thoit schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:45:
[...]
Leenderheide denk ik altijd hier aan![]()
[Afbeelding]
Uiteraard is dit archiefbeeld; de rotonde wordt nu gebruikt om van/naar de N2 te gaan.Kijk eens hoe leeg die wegen toen nog waren!
In Maastricht net zo'n bizarre situatie dat je opeens voor een verkeerslicht stond. Gelukkig zijn beide punten inmiddels aangepakt.
Nou zit ik niet in de OTR scene, maar volgens mij hebben die ook net een flinke klap heeft gekregen door nieuwe regels omtrent stikstof(opslag) op akkervelden. Iets met sneller weer begroeien zodat de stikstof die in de grond zit opgeslagen er niet uit komt?Thoit schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:45:
[...]
Of je kan OTR ritten meerijden. Ook daarbij heb je vaak echt idioten die met niemand rekening houden en daar heb ik weinig zin in.
V.w.b. vermogen, met een NC of iets anders met +/- 50pk ben je als motor al lang niet de snelste meer. Ruim 3,5jaar met een 49pk eencilinder en nog eens 2,5 jaar met een 50pk v4 woonwerk gedaan. Je komt prima op je werk en terug, en inderdaad lekker zuinig. Maar als je denkt dat je toch sneller bent dan het verkeer om je heen ben je echt gewoon blind. Ja je kunt terugschakelen naar z'n 5 en van je 14 seconden 8 seconden maken, echter moet je daar wel weer je tijd om terug te schakelen bij optellen. Daarbij is het gros van de leasebakken ondertussen automaat en als daar een beetje vermogen aan zit gekoppeld doet die het niet veel slechter. Of je dan nog sneller bent is eerder een kwestie van timing dan van sneller zijn (op papier).
Laten we de elektrische auto's dan nog maar even achterwege, leuk dat je op papier 1 seconde sneller bent dan een Tesla instapmodel. Praktijk is echter dat die klakkeloos het pedaal onderin ramt en jij mag koppelen en schakelen als Rossi om die tijd te kunnen halen.
Geld overigens net zo goed als wanneer je met meer vermogen rond rijd, dan heb je alleen iets meer speling.
Persoonlijk rij ik nu het met 3voud aan vermogen rond, niet omdat het moet, maar omdat het lekker lui rijd. Niks terugschakelen op de snelweg, gewoon in z'n 6 stilletjes (+/-80) over de dijk en een keertje lomp wegtrekken omdat het kan (of om die Tesla/Audi/petje te jennen). Volgende motor kan iets meer vermogen (S1kXR) hebben maar net zo goed iets minder (R1200RS/Tracer 900).
100pk sweetspot? Uit 900cc+ misschien wel(i.v.m. bijbehorend koppel), uit 600cc mehh moet je nog terugschakelen als je een beetje fatsoenlijk weg wil komen bij laagtoeren in z'n 6.
Dat je sneller bent met 40pk dan pino X op 400pk is overigens net zo goed een potje ver pissen als dat die 400pk pino op schept over z'n vermogen. Zat mensen die sneller zijn dan mij met m'n 150pk, ik wil gewoon relaxed rijden en ben bereid een X hoeveelheid risico te nemen. Misschien rijd je beter (boeie) en misschien neem jij gewoon meer risico (moet jij weten).
TL;DR rijd wat je wilt ongeacht het vermogen, of het genoeg vermogen is mag je zelf bepalen.
Disclaimer: dit is mijn mening, die hoeft niet met die van jou overeen te komen
Disclaimer 2: ik rijd ondertussen alweer een paar jaar met een 1.3 eco diesel woonwerk, want zuinig.
Disclaimer 3: ondertussen ook genoeg km's gereden in een model 3 SR+, rijd echt vlotter dan mijn 50pk motoren deden.
Awesome
Ja ik ook, 2j en 24k km, en eerlijk is eerlijk, ik mis de CB wel.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:10:
[...]
@Leviathius heeft twee jaar op dat ding rondgereden (okee, de F variant) en volgens mij best naar tevredenheid (van zowel hemzelf als de tweakers motorcodecommissie).
Yes, klopt. Was inderdaad echt een prima motor! Gaf zeer veel vertrouwen met het rijden (ging er harder mee bochten door dan op de MT07 die ik erna had).HTT-Thalan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:10:
[...]
@Leviathius heeft twee jaar op dat ding rondgereden (okee, de F variant) en volgens mij best naar tevredenheid (van zowel hemzelf als de tweakers motorcodecommissie).
En over de CC commotie.. heb bijna 2 jaar een MSX125 als tweede motor gehad en als iemand durft te beweren dat je geen lol kunt hebben met 125cc die raad ik dan ook zeker aan een keer een MSX125 te rijden. Zelfs de die-hard rossi-rijder zal met een grijns van oor-tot-oor afstappen. Ongetwijfeld
Iedereen moet gewoon lekker rijden wat ze willen rijden vind ik. Als de een gelukkig wordt van 10pk en de ander van 100pk is dat gewoon prima. Nergens voor nodig om elkaar te overtuigen om wat anders te moeten rijden. We rijden tenslotte allemaal motor, dat is nog altijd beter dan koekblik rijder zijn
Nieuwe (tweedehands) motor in bestelling geplaatst.
Vervang mijn GSX750 '99 met een Z1000SX '17
Historiek:
- Suzuki GSF600S '01 (verkocht)
- Suzuki GSX1400 '02 (ongeval)
- Suzuki GSX750 '99 (verkocht)
- Kawasaki Z1000SX '17
Ik rij toch het liefst met koppelrijke motoren, en door mijn lengte kan ik in de meeste gevallen enkel naar 1Liters of hoger kijken. De bandit en 750 vielen mij toch wat te klein uit.
Liefst vanal had ik terug een GSX1400 in bezit, maar deze zijn steeds moeilijker te vinden en worden duurder.
Vervang mijn GSX750 '99 met een Z1000SX '17
Historiek:
- Suzuki GSF600S '01 (verkocht)
- Suzuki GSX1400 '02 (ongeval)
- Suzuki GSX750 '99 (verkocht)
- Kawasaki Z1000SX '17
Ik rij toch het liefst met koppelrijke motoren, en door mijn lengte kan ik in de meeste gevallen enkel naar 1Liters of hoger kijken. De bandit en 750 vielen mij toch wat te klein uit.
Liefst vanal had ik terug een GSX1400 in bezit, maar deze zijn steeds moeilijker te vinden en worden duurder.
Hetzelfde had je vroeger rondom Sneek. Daar komt de A7 langs vanuit de richting Amsterdam/Afsluitdijk naar Groningen en vice versa. De rondweg was vroeger een provinciale weg (N7) en daar had je ook stoplichten. Woonwijken die aan/langs de ringweg gelegen waren hadden daar hun op en afrtitten.DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
[...]
Daarmee zit je er nog niet eens zo gek ver van af (dit is afslag Leende), want wat je waarschijnlijk bedoelt is het knooppunt. Zeg maar de rotonde waar vroeger de hele A2 overheen moest. Rij je op de snelweg, kom je een verkeerslicht tegen.
[Afbeelding]
Uiteraard is dit archiefbeeld; de rotonde wordt nu gebruikt om van/naar de N2 te gaan.Kijk eens hoe leeg die wegen toen nog waren!
In Maastricht net zo'n bizarre situatie dat je opeens voor een verkeerslicht stond. Gelukkig zijn beide punten inmiddels aangepakt.
En dan nog de rotondes bij Joure en Heerenveen. Heeft lang geduurt voordat het traject tot aan Groningen zonder stoplichten en rotondes was. En nu nog bij Groningen stad. De A7 loopt uiteindelijk door tot aan de Duitse grens. En bij Groningen weer stoplichten op de ringweg. Gelukkig zijn ze dat nu aan het verbeteren.
Edit:
Er zit volgens mij wel een patroon in. Hoe verder je van de Randstad afkomt hoe minder geld er beschikbaar is voor het aanpakken van verkeersopstoppingen. Zo ook bijvoorbeeld de A1 en de A12, twee hele drukke verkeersaders naar de Duitse grens. En wij draaien als land op export/doorvoer vanuit de haven van Rotterdam. Dan is het toch van de zotte dat de wegen naar het Oosten en Zuiden van die 2-baans wegen zijn. De A2 verbreden tussen Utrecht en Amsterdam kan dan weer wel.
[ Voor 15% gewijzigd door MichielK71 op 24-09-2020 09:54 ]
Ik bedoelde meer dat ik daar héél vaak in de file heb gestaanDrivinUCrazy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
[...]
Daarmee zit je er nog niet eens zo gek ver van af (dit is afslag Leende), want wat je waarschijnlijk bedoelt is het knooppunt. Zeg maar de rotonde waar vroeger de hele A2 overheen moest. Rij je op de snelweg, kom je een verkeerslicht tegen.
[Afbeelding]
Klopt, véél OTR ritten zijn idd afgelast vanwege de stikstof wet en dit jaar ook vanwege Corona. Voor mij zijn de OTR ritten precies aan de andere kant van het land dus ik neem er sowieso niet aan deel. Heb het 2x gedaan en had er weinig plezier aan door de eerder genoemde redenen.Raym09 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:34:
[...]
Nou zit ik niet in de OTR scene, maar volgens mij hebben die ook net een flinke klap heeft gekregen door nieuwe regels omtrent stikstof(opslag) op akkervelden. Iets met sneller weer begroeien zodat de stikstof die in de grond zit opgeslagen er niet uit komt?
Ja, dat is mijn associatie ook wel ermee. Vanuit Eindhoven de N2 op... Aanschuiven tot aan leenderheide, en dan losgelaten worden de snelweg op. Om vervolgens voor de versmalling weer in de file te staan. En daarna rolt het gewoon door.Thoit schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:52:
[...]
Ik bedoelde meer dat ik daar héél vaak in de file heb gestaan
Ben blij dat ik niet meer naar Eindhoven hoef elke dag.
Helemaal mee eens.Raym09 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:34:
...
Dat je sneller bent met 40pk dan pino X op 400pk is overigens net zo goed een potje ver pissen als dat die 400pk pino op schept over z'n vermogen. Zat mensen die sneller zijn dan mij met m'n 150pk, ik wil gewoon relaxed rijden en ben bereid een X hoeveelheid risico te nemen. Misschien rijd je beter (boeie) en misschien neem jij gewoon meer risico (moet jij weten).
...
Afgelopen zondag kwamen 2 racers voorbij.
Situatieschets: Wallonië, dus 90 km/h toegestaan. Bochtig, regelmatig onoverzichtelijk, van tijd tot tijd klassiek belgisch wegdek, en bomen langs de weg zonder vangrails. Er rijdt daar net zo makkelijk een landbouwvoertuig rond (!)
Even later bij een verkeerslicht stonden we weer achter ze waardoor ik ze wat beter in de gaten kon houden. Ze trokken hard weg. Toegegeven, ze konden rijden. Maar het was op die weg echt niet verstandig om de knie aan de grond te rijden. Als ik naar mijn eigen teller keek en hoe hard ze uitliepen, hadden ze 170+ op de teller staan.
Ik wil niet zeggen dat ik niet over de toegestane snelheid ben gegaan, maar dit was gewoon denken dat je onoverwinnelijk bent.
Probeer in elk geval ook een BMW boxer. Daar zijn er veel van, en vaak verrassend vriendelijk geprijsd, over het algemeen betrouwbaar indien netjes onderhouden, comfortabel, óók voor je passagier en zeer goed mee te sturen, veel lichter dan je zou denken.... Ik heb zelf een R1200RT, en dat lijkt een mastodont, totdat je erop gaat rijden. Ze worden toerbuffels genoemd, met een goede reden. Laat km standen je niet afschrikken, een goede R1200RT met 80.000 km kan er vast nog wel hetzelfde bij draaien. Maar netjes onderhoud is wel belangrijk, dat geld trouwens voor alle motoren....Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:42:
[...]
Bedankt! Ik neem 'm mee in mijn lijstje proefrijders.
Mocht iemand nog meer modellen weten houd ik me graag aanbevolen.
Veel modellen hebben cruise controle en verwarmde handvatten, verstelbare windschermen, duidelijke no nonsens display. En ALLEMAAL hebben ze de cardan aandrijving. Even wennen, ik kreeg 'm na de 1e testrit niet uit mijn hoofd, en heb 'm na een week of 2 dan toch gekocht....
Als boxers niet je ding zijn, kijk dan eens naar een Yamaha FJR1300. Zelfde segment, ook cardan, maar iets sportiever, 4 cylinders en bakken vermogen.
Voor beide geldt natuurlijk ook veel bagage mogelijkheden. Zoek er wel een mèt koffers (zij en top) want de originele zijn knijterduur.
[ Voor 4% gewijzigd door dirkhimself op 24-09-2020 10:21 ]
Mijn Monster 900Sie heeft maar 80 pk of zoiets, maar bij de verkeerslichten staan veel buikschuivers gewoon in hun hemd.... Ok, meer dan 160 moet je er niet mee gaan, maar zeg nou eerlijk, wanneer is dat nou leuk op een motor zonder windscherm...charrel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:40:
Ga eens rijden met een Fazer 1000, vooral gen. 1 (t/m 2005) zit comfortabel en genoeg power om sportief te rijden zonder het extra gewicht van een FJR.Hetisookwat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:00:
[...]
Dank je (en ieder ander) voor deze toevoeging.
Ik ga gewoon eens kijken, heb nu tijdelijk een XJ6 voor de deur staan maar dat kan me weinig bekoren. Ik wil samen met mijn vriendin er echt ritten mee gaan maken, lange stukken en touren. Geen racemonster voor mij.
Awesome
adhv jullie informatie een aantal proefritjes ingepland dit weekend!
Thanks!
Thanks!
Ongetwijfeld niet... Maar stap ongetwijfeld wel af met kramp en een aantal verrekte spierenLeviathius schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:38:
[...]
Yes, klopt. Was inderdaad echt een prima motor! Gaf zeer veel vertrouwen met het rijden (ging er harder mee bochten door dan op de MT07 die ik erna had).
En over de CC commotie.. heb bijna 2 jaar een MSX125 als tweede motor gehad en als iemand durft te beweren dat je geen lol kunt hebben met 125cc die raad ik dan ook zeker aan een keer een MSX125 te rijden. Zelfs de die-hard rossi-rijder zal met een grijns van oor-tot-oor afstappen. Ongetwijfeld

Leviathius schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:38:
[...]
Ik zou er ook best wel eentje willen hebben. Past nog ook bij mij
Anders: Ik heb nu die standaard Alpine Race doppen. Die zijn op zich wel oké maar ik wil een sterkere demping. Mijn HJC systeemhelm is niet echt heel erg stil (meer). Had laatst een probeerset besteld met schuimdopjes. Helaas zijn mijn gehoorgangen net als ik niet groot, dus zelfs de kleinste schuimpjes passen niet. Misschien dat ik toch maar moet kijken naar op maat gemaakte, of dat ik een druppeltje lijm in de Alpine doe.
[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 24-09-2020 11:52 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat een onzin. Er zijn events waar mensen goed geld betalen om een middag met een Solex rond te rijden, of een Trabantje/Dafje. Dat een Trabant geen vergelijk meer is met élke auto die hedendaags nog toegelaten word op Neerlandsch' weegen betekent niet dat het niet vreselijk leuk is om er in rond te knorren. En daar zie je ook mensen meedoen die 2 meter lang zijn en al iets te lang bier mogen drinken (en dat ook doenxos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:21:
Ongetwijfeld niet... Maar stap ongetwijfeld wel af met kramp en een aantal verrekte spieren. Een motor moet je ook passen en als je 190 bent en al een paar jaar bier mag drinken is zoiets gewoon geen reeele optie om een middagje mee te rijden.
Leuke discussie, maar de keuze voor een motor wordt niet alleen bepaald door het vermogen. Lichte motoren zijn vaak ook kleine motoren. Ik ben 1.96 en zoals @xos al zegt vallen veel lichte motoren daarom gewoon af omdat ik er niet comfortabel op kan zitten. Daarnaast gebruik ik mijn motor ook voor vakanties en moet er een complete kampeeruitrusting op gebonden kunnen worden. Dan is extra vermogen ook wel prettig. En dan is er nog de vraag of rationele of emotionele redenen de overhand hebben bij je keuze. En motorrijden is voor mij geen ratio (daarvoor heb ik een auto) maar emotie.
@HTT-Thalan voor een middagje zal het best leuk zijn, maar ik heb mijn motor niet gekocht om één middag er op te rijden.
@HTT-Thalan voor een middagje zal het best leuk zijn, maar ik heb mijn motor niet gekocht om één middag er op te rijden.
Ik heb geen comfortabele auto met rijassistentie.cyntax schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:44:
Vanochtend op de motor naar een klant gereden. Teller op ongeveer 100 ~ 110. Geen haast verder en lekker meest rechts maar blijkbaar had men haast of zo. Niemand reed 100.
Wel jammer dat ik bij het rijden door de stad te maken kreeg met nogal veel fietsers die niet stappen wat het nut is van verkeerslichten.

Gewoon niet laten merken dat je wel stopt.Willem30 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:48:
[...]
Wel jammer dat ik bij het rijden door de stad te maken kreeg met nogal veel fietsers die niet stappen wat het nut is van verkeerslichten.
Heb ook geleerd dat je gas bij moet geven om over obstakels te rijden.
Dat wel, maar zo'n fietsframe heeft soms nog wel wat uitstekende delen die lekkage kunnen veroorzaken aan je motorbanden.Patrock schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:55:
[...]
Gewoon niet laten merken dat je wel stopt.
Sowieso inderdaad, fietsers en rotondes... Hier in de buurt zijn behoorlijk wat rotondes achter elkaar die inconsistent zijn in hun voorrangsregels, al worden langzaam aan de meeste wel aangepast naar voorrang voor fietsers.
Als ik dan kom aanrijden terwijl er een fietser staat te wachten (omdat die geen voorrang heeft) en ik het gas loslaat om netjes achter een reeds op de rotonde rijdende auto terecht te komen, denken die fietsers soms dat je ze wil voorlaten, wat ook zoveel automobilisten hier doen. Dus dan zie je ze aanstalten maken om voor me langs te fietsen, terwijl ik helemaal niet rem. Krijg je weer zo'n beledigde blik toegeworpen...
[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 24-09-2020 12:01 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Bij paar fietsers ook wel gedaan. Alleen mis ik dan wel een niet-standaard uitlaat qua geluid.Patrock schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:55:
[...]
Gewoon niet laten merken dat je wel stopt.
Wat ik typisch vind aan de reacties in dit topic is dat er soms met twee maten gemeten word. Aan de ene kant word er geroepen dat 'plezier geld mag kosten' en je geen reden nodig hebt om een bepaalde motor leuk te vinden en dus gewoon te kopen, maar als iemand een andere keuze maakt word er geschermd met technische en zogenaamd objectieve redenen om dat niet te moeten willen, en waarom iets anders een betere keuze was geweest. Om het dan maar bij mezelf te houden (en niet iemand anders zijn keuze in twijfel te trekken, want dat doe ik niet) - ik had een snellere/krachtigere motor moeten kiezen omdat mijn woonwerk anders saai zou zijn (projecteren van eigen waarden op mijn use case) en als ik dan teruggeef dat mijn motor snel genoeg is gaat men situaties aanhalen waarin men vind dat dit niet zo is (en dan vliegen de statistieken en fiesta-vergelijkingen je om de oren). Dat zijn twee verschillende discussies, gevoerd vanuit twee verschillende kaders.Waaj schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:36:
Leuke discussie, maar de keuze voor een motor wordt niet alleen bepaald door het vermogen. Lichte motoren zijn vaak ook kleine motoren. Ik ben 1.96 en zoals @xos al zegt vallen veel lichte motoren daarom gewoon af omdat ik er niet comfortabel op kan zitten. Daarnaast gebruik ik mijn motor ook voor vakanties en moet er een complete kampeeruitrusting op gebonden kunnen worden. Dan is extra vermogen ook wel prettig. En dan is er nog de vraag of rationele of emotionele redenen de overhand hebben bij je keuze. En motorrijden is voor mij geen ratio (daarvoor heb ik een auto) maar emotie.
Ik weet ondertussen van de meeste vaste users in dit topic wel wat hen beweegt (letterlijk en figuurlijk) en welke kant ze op zullen leunen bij een discussie. Maar soms mag je wel eens switchen van de standaard "nee, omdat" mentaliteit en daar gelijk redenen bij aandragen. Ik denk steeds vaker 'nou, misschien wel!' en probeer dáár een reden bij te verzinnen, puur als motivatie om iets te proberen. Dan kan je nog steeds leren dat het niks voor je is, maar je mist een hoop door zo stoïcijns aan je referentiekader vast te houden.
Ik vind de BMW van @Joopieboy helemaal geweldig, ook al zou ik hem niet kopen omdat ik andere keuzes nog mooier vind. Ik vond de MSX van @Leviathius dikke pret, zou best wel eens een middagje op een harley zoals @LankHoar willen touren ook al identificeer ik totaal niet met het harley imago. Allemaal niet geschikt voor wat ík met motoren doe in mijn leven, maar wel leuk binnen diens kaders. Dat ik mijn eigen huis mooi/leuk vind betekent niet dat ik andere huizen niet óók geweldig zou vinden, ook al heb ik daar niet voor gekozen.
Om te zorgen dat ander verkeer je hoort heeft elk motorvoertuig ook een toeterWillem30 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:57:
[...]
Bij paar fietsers ook wel gedaan. Alleen mis ik dan wel een niet-standaard uitlaat qua geluid.
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2020 12:07 ]
Over eikels gesproken, op sommige plekken leek de weg wel een knikkerbaan vanochtend van de hoeveelheden eikels (de natuurlijke soort
) op de weg.
Er ligt de laatste tijd weer veel troep op de wegen. De bouw is in volle gang, eikels en kastanjes vallen van de bomen en de boeren rijden hun land leeg.Waaj schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:59:
Over eikels gesproken, op sommige plekken leek de weg wel een knikkerbaan vanochtend van de hoeveelheden eikels (de natuurlijke soort) op de weg.
Zo had ik deze week onderaan de afrit Voorburg, bij de bocht naar rechts, een rood verkeerslicht. Als ik niet had moeten stoppen, had ik om een metalen U-vormige haak van zo'n 15 bij 10 centimeter heen moeten rijden die midden op de weg lag. Gelukkig was het rood, en heb ik hem maar even naar de middenberm gevoetbald...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Niet om aan te haken in de discussie, maar ik denk dat ik maar weinig motor ken waarop ik echt niet wil rijden. Ik vind motorrijden gewoon leuk en dat kan - in mijn geval - op elke motor wel. Ik zou ook zeker een garage vol willen hebben met motoren: een keer op de zonnige zondagmiddag op een Intruder 1400, een keer op een GS door de bergen, een keer offroad op een Royal Enfield, een keer ... nou ja, you get the point.HTT-Thalan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:58:
[...]
Ik vind de BMW van @Joopieboy helemaal geweldig, ook al zou ik hem niet kopen omdat ik andere keuzes nog mooier vind. Ik vond de MSX van @Leviathius dikke pret, zou best wel eens een middagje op een harley zoals @LankHoar willen touren ook al identificeer ik totaal niet met het harley imago. Allemaal niet geschikt voor wat ík met motoren doe in mijn leven, maar wel leuk binnen diens kaders.
[...]
Jammer dat ik alleen te weinig geld heb voor deze hobby (of teveel andere hobbies heb).
Volgens mij was dat niet de strekking van wat er gezegd is. Het ging er naar mijn idee om dat er wat laatdunkend werd gedaan over motoren met weinig vermogen. Zoiets lokt natuurlijk reacties uit. En de uitspraak dat veel vermogen niet nodig is, is gewoon waar. Je hebt echt geen 165pk nodig om leuk te kunnen rijden. Dat kan ook met 70pk. Geen probleem. Alleen heeft iedereen een ander doel voor ogen met motorrijden, en iedereen gebruikt zijn/haar motor anders. Ik heb inderdaad geen 1600cc nodig om vooruit te komen. Maar het is de rest van het plaatje dat de motor aantrekkelijk maakt voor mij. En stiekem is het natuurlijk wel een beetje posen, maar dat is niet het belangrijkste. Ik denk dat iedereen het leuk vindt als anderen bewonderend kijken naar jouw auto/motor/fiets/step/rolschaatsen. Toch?kneusteun schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:33:
Wel mooi dat hier op zware motoren wordt gereageerd alsof het onnodig is en mensen het doen vanwege compensatie drang. Prima, maar als anderen zo nodig met een lichtere fiets moet bewijzen dat je sneller bent vraag ik me af of dat wel de juiste insteek is?
Peace, man!Anyhoe gelukkig kan niet iedereen inzien waarom men een bepaalde motor kiest, so be kind one love.
Dat dus. Ik vind niet dat veel vermogen onnodig of stom is, maar ik heb er op dit moment geen behoefte aan - en daarop krijg ik dan de implicatie terug dat ik waarschijnlijk nog niet genoeg zware motoren heb gereden, want anders zou ik er wel anders over denkenmphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:08:
Volgens mij was dat niet de strekking van wat er gezegd is. Het ging er naar mijn idee om dat er wat laatdunkend werd gedaan over motoren met weinig vermogen. Zoiets lokt natuurlijk reacties uit. En de uitspraak dat veel vermogen niet nodig is, is gewoon waar. Je hebt echt geen 165pk nodig om leuk te kunnen rijden. Dat kan ook met 70pk. Geen probleem. Alleen heeft iedereen een ander doel voor ogen met motorrijden, en iedereen gebruikt zijn/haar motor anders. Ik heb inderdaad geen 1600cc nodig om vooruit te komen. Maar het is de rest van het plaatje dat de motor aantrekkelijk maakt voor mij. En stiekem is het natuurlijk wel een beetje posen, maar dat is niet het belangrijkste. Ik denk dat iedereen het leuk vindt als anderen bewonderend kijken naar jouw auto/motor/fiets/step/rolschaatsen. Toch?
Vermogen word dan gelijkgesteld met plezier, het word gelijkgesteld met veiligheid. Kom er nou gewoon voor uit dat je het hebt omdat je het wilde hebben. Punt, meer is er niet aan. Je hebt geen 100+ pk nodig om veilig van A naar B te komen maar voor sommigen maakt dit de rit leuker. Dat is 'all the reason you need' wat mij betreft, maar voor mij niet reden genoeg, dus heb ik het niet.
Ik verwacht niet dat mensen bewonderend kijken naar mijn woon werk motor. Ik zie zelf ook wel in dat het ding op geen enkele manier (in dit topic vol liefhebbers) relevant is, het is het Polo'tje diesel equivalent van wat een hot hatch had kunnen zijn. Ondertussen vliegen de eco-diesels je wel om de oren bij het woon-werk verkeer, dus in dat referentiekader (is het wel snel/veilig genoeg) bestaat die discussie blijkbaar niet.
Als je lol zoekt vind je het wel. Mijn motor 'jankt' niet (want je bent bij de redline voor je het gas goed en wel open hebt) maar ik hóef ook niet te wachten tot het ding op toeren is - ik kan 'even snel' bijtrekken zonder terugschakelen (buiten de 6e 'overdrive' versnelling dus), en het geluid uit de (originele) uitlaat gromt heerlijk en het zwaartepunt ligt laag dus je kunt er prima mee smijten
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2020 12:24 ]
Welke olie gebruik jij?NLDViane schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:20:
Checklist van de afgelopen week:
Verbruik: check
Vermogen: check
Cilinderinhoud: check
Banden: check
Ride-on: check
Eikels in het verkeer: check
Motormeiden: is het al @Vrijdag ?
Volgende week weer opnieuw?
Dit topic is gesloten.