@mphilipp morgenavond frituur, maar verder wat er door Triumph en Ford voorgeschreven wordt
Afhankelijk van de motorkeuze kun je hier ook nog 'verbruik' schrijven
Zo Grip Buddies besteld. Ben benieuwd.
Ik rij doorgaans Vmax+10% op mijn Michelin Pilot Road 4s (want Bridgestone heeft het levenslang bij mij verbruid) om die eikels in hun koekblikken voor te blijven. Hierbij verbruikt mijn motor met een inhoud van 998 cc zo'n 7 liter per 100 km (1:14) en genereert daarbij 150 pk. Olie is vorig jaar tijdens de grote beurt ververst, hij verbruikt amper wat. In die banden spuit ik geen kwak.NLDViane schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:20:
Checklist van de afgelopen week:
Verbruik: check
Vermogen: check
Cilinderinhoud: check
Banden: check
Ride-on: check
Eikels in het verkeer: check
Motormeiden: is het al @Vrijdag ?
Volgende week weer opnieuw?
EDIT:
Olie: check!
Snelheid: check
Totaal ongerelateerd aan de voorgaande opmerking heeft het meisje dat ik sinds een maand date het verlangen uitgesproken om eens achterop plaats te nemen, en dan heb ik het niet over apparaten die om de middel worden gebonden. Wel heb ik haar gezegd dat dat niet zonder passende, beschermende kleding gaat plaatsvinden.
Bingo?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
NIEMAND beweerde dat, dat maakte een zeker persoon er van. De hele discussie ging of iemand met een 125cc daarop zou blijven rijden als ie z'n volgende rijbewijs heeft. En nee, niemand gaat dat doen. Het zijn prima funbikes voor erbij, precies zoals jij dat zegt. Maar voor woon/werk of om mee te komen op de snelweg ga je niet voor je lol op zo'n ding doen als je volgens je rijbewijs meer mag.Leviathius schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:38:
[...]
En over de CC commotie.. heb bijna 2 jaar een MSX125 als tweede motor gehad en als iemand durft te beweren dat je geen lol kunt hebben met 125cc die raad ik dan ook zeker aan een keer een MSX125 te rijden. Zelfs de die-hard rossi-rijder zal met een grijns van oor-tot-oor afstappen. Ongetwijfeld
Dat was het enige, en dat werd weer zo compleet uit z'n verband gerukt in typische httstijl, kwamen allemaal onzinnige bijzaken bij en toen had ik geen zin meer in de discussie.
I have stability. The ability to stab.
Nou, het is officieel, mijn trip gaat niet door. Had inmiddels een mooi stuk richting de Eifel gezeten anders maar corona gooit roet in het eten. Nederland heeft nu heel Tsjechië op risicogebied gezet dus is het voor mij nutteloos om heen te gaan. Jammer, zou de laatste lange rit van het jaar worden 
Nu wel plots anderhalve week vakantie zonder drukte. Ga zo maar lekker in de buurt wat rijden. Maandag is er een ride out voor law enforcement support, dus wellicht daar ook lekker meetouren. En eindelijk mijn bike maar eens poetsen zodat deze weer foto-waardig is en er een nieuwe foto in de OP kan
Nu wel plots anderhalve week vakantie zonder drukte. Ga zo maar lekker in de buurt wat rijden. Maandag is er een ride out voor law enforcement support, dus wellicht daar ook lekker meetouren. En eindelijk mijn bike maar eens poetsen zodat deze weer foto-waardig is en er een nieuwe foto in de OP kan
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ach, je kunt natuurlijk de rebel uithangen en er gewoon heen gaan. Niemand die, als je hier weer de grens over rijdt, kan zien dat jij in Tsjechië geweest bent. Als jij daar gewoon zelf een beetje verstandig bent, is er denk ik ook niets aan de hand. Je krijgt het niet meteen als je de grens passeert.LankHoar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
Nou, het is officieel, mijn trip gaat niet door. Had inmiddels een mooi stuk richting de Eifel gezeten anders maar corona gooit roet in het eten. Nederland heeft nu heel Tsjechië op risicogebied gezet dus is het voor mij nutteloos om heen te gaan.
Maar goed, dat is mijn idee. Misschien ben ik onverantwoordelijk
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee dat is ook exact mijn idee. Vrouwlief is het daar echter niet mee eens. Vrede in huis is ook een hoog goedmphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:18:
[...]
Ach, je kunt natuurlijk de rebel uithangen en er gewoon heen gaan. Niemand die, als je hier weer de grens over rijdt, kan zien dat jij in Tsjechië geweest bent. Als jij daar gewoon zelf een beetje verstandig bent, is er denk ik ook niets aan de hand. Je krijgt het niet meteen als je de grens passeert.
Ik ben geen motormeid hoorNLDViane schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:20:
Checklist van de afgelopen week:
Verbruik: check
Vermogen: check
Cilinderinhoud: check
Banden: check
Ride-on: check
Eikels in het verkeer: check
Motormeiden: is het al @Vrijdag ?
Volgende week weer opnieuw?
EDIT:
Olie: check!
Snelheid: check
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die discussie wil ik liever mijden.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik stond al een tijdje op reserve lijst en nu voor de laatste trainingsdag van het jaar toch nog een plek kunnen scoren voor VRO op maat. Aan de weersvoorspelling te zien krijgen we het onderdeel nat wegdek er gratis bij
Pas maar op, straks moet je een tientje bijbetalen voor het natte wegdekyozgoesdigital schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:40:
Ik stond al een tijdje op reserve lijst en nu voor de laatste trainingsdag van het jaar toch nog een plek kunnen scoren voor VRO op maat. Aan de weersvoorspelling te zien krijgen we het onderdeel nat wegdek er gratis bij
XBL: DonFrans
Of je houdt je gewoon aan de regels en moedigt anderen niet aan om die te gaan breken?mphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:18:
[...]
Ach, je kunt natuurlijk de rebel uithangen en er gewoon heen gaan. Niemand die, als je hier weer de grens over rijdt, kan zien dat jij in Tsjechië geweest bent. Als jij daar gewoon zelf een beetje verstandig bent, is er denk ik ook niets aan de hand. Je krijgt het niet meteen als je de grens passeert.

Slippery as a ServiceFrans92 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:43:
[...]
Pas maar op, straks moet je een tientje bijbetalen voor het natte wegdek
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik rij sinds mei een Moto Guzzi 1200 Sport!Bommes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:39:
[...]
Haha daar keek ik ook al naar![]()
Verbaas me meer over de Guzzi..
@ToolkiT en ik zelf dat wist ik, de derde is me ontschoten.
Lol ik sta niet eens bij de drie Guzzi's.. mijn vstrom staat nog in de TS.
Nounounou... Als je met niemand contact hebt, kun je alsnog best ergens heen. Je moet niet in een oranje/rood gebied naar een feestje met 100 man of met een hele hoop mensen gaan knuffelen. Maar dat is sowieso momenteel niet zo'n heel strak plan.SmurfLink schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:55:
[...]
Of je houdt je gewoon aan de regels en moedigt anderen niet aan om die te gaan breken?Dit is dus precies waarom er een 2e golf is... doe gewoon lekker even niet. Je kan volgend jaar lang genoeg weer op vakantie.
Maar als je ergens naartoe gaat, en de enige die je ziet is de pompbediende achter glas... Dan lijkt mij niet zo veel aan de hand. Je kunt best je verantwoordelijkheid nemen en alsnog ergens heen gaan. Daar zal @mphilipp wel op doelen.
Ik mijd bewust drukke plekken, en inderdaad, ik ben dit jaar niet zoals gepland naar Bologna geweest. Maar ik heb dit jaar ook niet veel minder kilometers gemaakt dan normaal. (14.450km tot nu toe)
Maar ja, misschien ben ik ook wel onverantwoordelijk. Komend weekend in ieder geval weer 3 dagen Eifel/Luxemburg. Ik heb wel voor de zekerheid maar alvast de hele hoge ruit beter bekend als de "schuifpui" gemonteerd, want het weer is ietsje koeler dan de 28 graden van afgelopen zondag.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ook niet heel gek dat je daar niks over leest in het motor topic, grootste verschil is overigens de uitkomst bij een ongeluk. Dan zit ik toch een stuk veiliger in 1 ton staal met airbag en kreukelzones, het gebrek aan vermogen is dan een stuk minder van belang.HTT-Thalan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:19:
[...]
Ondertussen vliegen de eco-diesels je wel om de oren bij het woon-werk verkeer, dus in dat referentiekader (is het wel snel/veilig genoeg) bestaat die discussie blijkbaar niet.
Daarbij zijn ecodiesels ook auto's waarmee je moet oppassen, ik hoef met mijn punto echt niet te denken ergens even snel voor te schieten vanuit stilstand. De eerste versnelling is waardeloos kort en traag (en als je mis schakelt valt ie plat op z'n bek.)
Wie wel dan? Een viercilinder van <600-700cc misschien, maar de gemiddelde ltr fiets heeft zat koppel vanaf 2k toeren. Dat is dus geen argument tegen een hoger vermogen (verbruik wel).maar ik hóef ook niet te wachten tot het ding op toeren is
Eens.Als je lol zoekt vind je het wel.
Echter, nu vertel je wel een ander verhaal als een jaar geleden toen dat ding een retesnel koppelmonster was i.p.v. het superzuinige woonwerk hok dat daarvoor snel zat is. #akamienpunto.
Awesome
Wist niet dat dit het corona topic was?SmurfLink schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:55:
[...]
Of je houdt je gewoon aan de regels en moedigt anderen niet aan om die te gaan breken?Dit is dus precies waarom er een 2e golf is... doe gewoon lekker even niet. Je kan volgend jaar lang genoeg weer op vakantie.
Vind het wel vervelend dat mensen in Nederland steeds kortzichtiger worden.
Leuk dat dit jouw mening is, maar anderen mogen een andere hebben. Maar zodra je een mening hebt die niet de populaire is, word je meteen afgebrand of uitgemaakt voor idioot.
Het is geen mening. De overheid heeft in dit geval bepaalde landen als een code oranje of rood afgegeven. Dat is gekoppeld aan een reisadvies. Code rood is simpelweg DOE HET NIET.Secsytime schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:25:
[...]
Wist niet dat dit het corona topic was?
Vind het wel vervelend dat mensen in Nederland steeds kortzichtiger worden.
Leuk dat dit jouw mening is, maar anderen mogen een andere hebben. Maar zodra je een mening hebt die niet de populaire is, word je meteen afgebrand of uitgemaakt voor idioot.
Ik heb daar geen mening over. Ik luister naar de experts, gezien die ervoor gestudeerd hebben. In dit geval ik ook, maar dat is bijzaak. Als mensen niet zo dom zouden zijn om het beter te weten en daardoor leuke coronafeestjes hadden gehad was dit allemaal niet nodig geweest. Luister gewoon naar de adviezen van de overheid en ga het niet beter weten. Het is het risico gewoon niet waard.
@SmurfLink niet mee eens en overheid ook niet.
Kernwoord is advies. Het is en blijft een advies, de overheid verbied jou niets. Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat wanneer jij een ongeluk zou hebben in een oranje/rood land, jouw reis/zorg-verzekering niet hoeft uit te keren.
Maar laten we hier geen Corona topic van maken, daar zijn er al genoeg van hier op Tweakers.
Ik heb het idee dat nu na de zomervakantie meer mensen weer op de weg zitten en tevens ook 100km/u massaal negeren. De verkeerspolitie van omgeving Den Haag is ook veel meer aan het controleren met dagelijks meldingen van ingenomen rijbewijzen. En dan niet eens een paar km te hard, nee echt dik 60+.
Moeten mensen zelf weten maar vind het toch minder prettig zo op mijn wekelijkse ritje naar kantoor. Zeker met het bijkomende gekleef en asociaal rijgedrag.
BronDoor zeer ernstige veiligheidsrisico's kan voor reizigers een levensbedreigende situatie ontstaan. Daarom adviseert het ministerie van Buitenlandse Zaken om niet naar dit gebied te reizen.
Kernwoord is advies. Het is en blijft een advies, de overheid verbied jou niets. Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat wanneer jij een ongeluk zou hebben in een oranje/rood land, jouw reis/zorg-verzekering niet hoeft uit te keren.
Maar laten we hier geen Corona topic van maken, daar zijn er al genoeg van hier op Tweakers.
Ik heb het idee dat nu na de zomervakantie meer mensen weer op de weg zitten en tevens ook 100km/u massaal negeren. De verkeerspolitie van omgeving Den Haag is ook veel meer aan het controleren met dagelijks meldingen van ingenomen rijbewijzen. En dan niet eens een paar km te hard, nee echt dik 60+.
Moeten mensen zelf weten maar vind het toch minder prettig zo op mijn wekelijkse ritje naar kantoor. Zeker met het bijkomende gekleef en asociaal rijgedrag.
[ Voor 23% gewijzigd door aidanl op 24-09-2020 15:41 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Wat ik bedoelde te zeggen is dat voor een groot deel van autorijdend nederland een 'eco optie' blijkbaar de doorslaggevende factor is. Als er een (veel) groter percentage motorrijders onder dat deel van de bevolking (de forenzen) zou zijn, zag je meer motoren in dezelfde categorie, denk ik.Raym09 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:24:
Ook niet heel gek dat je daar niks over leest in het motor topic, grootste verschil is overigens de uitkomst bij een ongeluk. Dan zit ik toch een stuk veiliger in 1 ton staal met airbag en kreukelzones, het gebrek aan vermogen is dan een stuk minder van belang.
Ik vind het prachtig hoe mensen het verkeer steeds meer als een strijdveld zien. Ik moet meer snelheid hebben dan de rest, want ik moet er 'even snel voor schieten'. Als je gewoon communiceert en anticipeert kun je met praktisch elk voertuig normaal meedoen met het verkeer zonder dat je vermogen of snelheid nodig hebt. De zeldzame uitzondering die ik zie zijn caravans met underpowered auto's ervoor, en uiteraard vrachtwagens op korte invoegstroken. Ik kom echt nooit in de situatie dat het niet mogelijk is een actie uit te voeren zonder een overdaad aan vermogen. Soms kun je er eerder mee invoegen, later mee uitvoegen of meer mee afdwingen, maar 'nodig' is het alleszins niet. De situatie die jij beschrijft waarin je 'even snel vanuit stilstand ergens voor wil schieten' - wat ben je dan aan het doen? Waarom moet je er persé voor? Waarom niet erna? Ik zie zoveel mensen volgas inhalen om vervolgens (vlak) vóór mij naar rechts te vliegen en de uitrit te pakken - dit terwijl er achter mij zeeën van ruimte was. Je schiet er geen donder mee op.Daarbij zijn ecodiesels ook auto's waarmee je moet oppassen, ik hoef met mijn punto echt niet te denken ergens even snel voor te schieten vanuit stilstand. De eerste versnelling is waardeloos kort en traag (en als je mis schakelt valt ie plat op z'n bek.)
Ik heb geen honderden motoren getest uiteraard, maar ik heb er genoeg getest die toch echt op toeren moesten komen, en de Versys is daar een voorbeeld van. Niet dat dit een slechte motor is (integendeel zelfs) - het verschil viel me gewoon op hoe vroeg de NC oppakt. Daarmee maakt hij voor mij het gebrek een toeren toch wel weer goed, je moet gewoon sneller/vlotter schakelen als je echt wil 'scheuren'. De versys is wat dat betreft minder saai - dat gaf de verkoper aan (zijn mening over het verschil tussen de twee) en ik ben het met hem eens. Maar dan krijg je het riedeltje beschikbaarheid, aanschafprijs, verbruik, onderhoud, en daarin was een Honda sowieso een bekendere keuze voor mij, en ik kon hem zoals eerder gezegd voor weinig krijgen. Bovendien wéét ik van dit model dat er regelmatig astronomische kilometerstanden op gehaald worden - misschien haalt een Versys dit ook wel, maar als pleziermotor zie je dat minder snel dus kon ik minder statistieken vinden.Wie wel dan? Een viercilinder van <600-700cc misschien, maar de gemiddelde ltr fiets heeft zat koppel vanaf 2k toeren. Dat is dus geen argument tegen een hoger vermogen (verbruik wel).
Ik kan me niet heugen dat ik ooit woorden tot de strekking van 'retesnel koppelmonster' heb gebezigd, maar ik blijf erbij dat ik het koppel opvallend hoog vind (subjectief), het ding enorm soepel rijdt/reageert en vermits je alle schakelmomenten goed raakt je in no time op de 120 zit. Voor 'maar' 48pk hebben ze er mijn insziens wel alles uitgehaald. We hebben ondertussen ten treure besproken hoe het erbij ligt boven die snelheden (en bij de 160 is de koek helemaal op) maar dat zijn snelheden waar ik op de motor helemaal geen behoefte toe heb, inderdaad ook vanwege het punt dat jij zelf aanhaalt: Je hebt geen kooiconstructie om je heen. Ik vind het veel leuker om hem vlot om een rotonde te drukken - en tijdens het forenzen geniet ik gewoon lekker van het uitzicht.Echter, nu vertel je wel een ander verhaal als een jaar geleden toen dat ding een retesnel koppelmonster was i.p.v. het superzuinige woonwerk hok dat daarvoor snel zat is. #akamienpunto.
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2020 15:54 ]
Heej allemaal,
Helemaal vergeten te melden, m'n Gixxer staat te koop.
2 weekenden terug een testrit gemaakt op de S1000XR van 2020 en van 2018.
Zat sinds release in 2015 al te geilen op dat ding en nu toch de knoop doorgehakt.
Dus de GSX-R 1000 L0 verkopen en dan in alle rust op zoek naar een mooie XR uit bj2017+
ps. Linkje naar MP voor de advertentie als er hier toevallig liefhebbers zitten: https://link.marktplaats.nl/m1596766514
Helemaal vergeten te melden, m'n Gixxer staat te koop.
2 weekenden terug een testrit gemaakt op de S1000XR van 2020 en van 2018.
Zat sinds release in 2015 al te geilen op dat ding en nu toch de knoop doorgehakt.
Dus de GSX-R 1000 L0 verkopen en dan in alle rust op zoek naar een mooie XR uit bj2017+
ps. Linkje naar MP voor de advertentie als er hier toevallig liefhebbers zitten: https://link.marktplaats.nl/m1596766514
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Nee de strekking was dat iemand riep dat al die zware motoren onzin was....mphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:08:
[...]
Volgens mij was dat niet de strekking van wat er gezegd is. Het ging er naar mijn idee om dat er wat laatdunkend werd gedaan over motoren met weinig vermogen. Zoiets lokt natuurlijk reacties uit. En de uitspraak dat veel vermogen niet nodig is, is gewoon waar. Je hebt echt geen 165pk nodig om leuk te kunnen rijden. Dat kan ook met 70pk. Geen probleem. Alleen heeft iedereen een ander doel voor ogen met motorrijden, en iedereen gebruikt zijn/haar motor anders. Ik heb inderdaad geen 1600cc nodig om vooruit te komen. Maar het is de rest van het plaatje dat de motor aantrekkelijk maakt voor mij. En stiekem is het natuurlijk wel een beetje posen, maar dat is niet het belangrijkste. Ik denk dat iedereen het leuk vindt als anderen bewonderend kijken naar jouw auto/motor/fiets/step/rolschaatsen. Toch?
[...]
Peace, man!
Dus omgekeerd

Met mijn
50cc
250cc
550cc
750cc
1000cc
Voel ik mij hoe dan ook aangesproken 😆
Het is een advies, geen verbod.SmurfLink schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:28:
[...]
Het is geen mening. De overheid heeft in dit geval bepaalde landen als een code oranje of rood afgegeven. Dat is gekoppeld aan een reisadvies. Code rood is simpelweg DOE HET NIET.
Ik heb daar geen mening over. Ik luister naar de experts, gezien die ervoor gestudeerd hebben. In dit geval ik ook, maar dat is bijzaak. Als mensen niet zo dom zouden zijn om het beter te weten en daardoor leuke coronafeestjes hadden gehad was dit allemaal niet nodig geweest. Luister gewoon naar de adviezen van de overheid en ga het niet beter weten. Het is het risico gewoon niet waard.
Hij maakt er wel een beetje een spelletje van (en een irritant muziekje) maar zo lijkt het nog wel wat
Is en blijft een A2 motor maar als je een andere gebruiker erover hoort:
https://www.reddit.com/r/...nc700x_limited_to_6k_rpm/The tongue in cheek response is that it's half a Fit engine. It's actually pretty different.
The NC's engine is designed to get high fuel economy and have low maintenance intervals. It does this with a low revving engine that is designed for torque. Actually, as others have said, it does this by having a stroker engine that's really well designed. When the engine is undersquare (stroke is greater than bore) there will be much more torque at much lower RPMs. What we have here is a torquey engine that spools up quicker than you would expect. This can end up being a lot of fun if you understand its concept. The rub comes from familiarity with I4s that rev in the 10K+ range (where they typically don't come into their power until 8k+). If you ride the NC7X with that kind of expectation, you're going to be let down. Your power comes in much, much lower (like 2.5-3k).
This bike carries its power like it carries its weight: very low. This means that you're always in your power band and having a heavy wrist won't penalize you too much on fuel consumption. It also means that you always have even power at your command.
I can't speak for others, but I'm a year round commuter and this bike is a true joy. It's my urban assault vehicle. It might be beginner friendly, buy most riders would be missing out if they openly dismissed it as a starter bike.
en:
https://www.cycleworld.co...8/honda-nc700x-road-test/Judged on engine performance alone, then, the NC700X might seem a bit vanilla; but thanks in large part to its chassis, the Honda is a really fun bike to ride. There is nothing special or high-tech about the frame or suspension, yet the NC offers excellent handling, whether in a straight line or through backroad twisties. The engine’s forward-canted cylinders contribute to a low center of gravity, which also makes the bike feel lighter than its 451-pound dry weight suggests. So, despite having a longish 60.5-in. wheelbase, the 700X is surprisingly agile. It flicks into corners with a light push or pull on the grips, arcs through on the chosen line without protest, doesn’t drag anything until you’ve reached an impressive lean angle and gives off nary a wiggle along the way. The engine might not be wailing like a 600 repli-racer on boil, but the NC’s attainable speed through corners is amazingly high.
Het is echt een oprecht prettig ding om op te rijden
Sorry, maar dat is onzin. Er is nergens een lockdown, dus je mag er gewoon over straat. Ik kom net uit Italië en daar lopen ze ook over straat met kappies (de meesten dan). In winkels enzo is het verplicht. Dat is dan toch voldoende? Wij hebben hier in Nederland ook geen echte lockdown gehad en als je een beetje je verstand gebruikt is er echt niets aan de hand en besmet je niemand/wordt je niet besmet. We moeten ook weer niet hysterisch gaan doen en opgerold in een hoekje op zolder gaan liggen.SmurfLink schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:55:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De kapjes verlagen de kans, ze halen het niet weg. Je kan nog steeds met je handen corona oppikken/verspreiden waarna het iemand bereikt die aan het eind van de dag zijn/haar kapje afneemt natuurlijk.mphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:25:
[...]
Sorry, maar dat is onzin. Er is nergens een lockdown, dus je mag er gewoon over straat. Ik kom net uit Italië en daar lopen ze ook over straat met kappies (de meesten dan). In winkels enzo is het verplicht. Dat is dan toch voldoende? Wij hebben hier in Nederland ook geen echte lockdown gehad en als je een beetje je verstand gebruikt is er echt niets aan de hand en besmet je niemand/wordt je niet besmet. We moeten ook weer niet hysterisch gaan doen en opgerold in een hoekje op zolder gaan liggen.
De enige manier om zo'n virus uit te laten sterven is door het te isoleren, en dat betekent onszelf zo veel mogelijk isoleren.
Tuurlijk. Als jij je een jaar wilt isoleren, be my guest. Straks komt er een variant op dit, en kunnen we nooit meer naar buiten. Ik gebruik gewoon mijn verstand en doe niet raar. Ik ben geen #doenietmee gekkie, maar ik ga niet in een kast zitten. Dat gaat mij ook weer te ver. Het fenomeen virussen is niet nieuw en ze bestaan langer dan de mensheid.HTT-Thalan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:28:
[...]
De enige manier om zo'n virus uit te laten sterven is door het te isoleren, en dat betekent onszelf zo veel mogelijk isoleren.
Maar goed, we zouden motormeiden posten. Wie volgt? Het moet klaar voor vrijdag!
https://www.logicallyfall...lacies/Appeal-to-Extremesmphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:34:
Tuurlijk. Als jij je een jaar wilt isoleren, be my guest. Straks komt er een variant op dit, en kunnen we nooit meer naar buiten. Ik gebruik gewoon mijn verstand en doe niet raar. Ik ben geen #doenietmee gekkie, maar ik ga niet in een kast zitten. Dat gaat mij ook weer te ver. Het fenomeen virussen is niet nieuw en ze bestaan langer dan de mensheid.
Maar goed, we zouden motormeiden posten. Wie volgt? Het moet klaar voor vrijdag!
Nu de wereld steeds meer ontgonnen word voor meer leefruimte en grondstoffen gaan we dit nog veel vaker meemaken
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2020 16:42 ]
nou zit daar natuurlijk wel een wereld van verschil, veel mensen met een behoefte voor een goedkope auto vs een kleine groep motorrijders die woonwerken. Daarbij zijn er genoeg werkgevers die gewoon niet meer dan het minimum ter beschikking stellen als lease. Eco diesel zijn daarvan wel het grootste voorbeeld, het gros is een 14% bijtellingsauto geweest. Nu zijn de Aygo's, Fiat 500, C1's weer de budget optie voor werkgevers of mensen die een (klein) budget hebben of liever nieuw rijden dan luxer 2e hands want risico's met dingen die kapot kunnen. Auto is vaak een noodzaak en motor een luxe.HTT-Thalan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:50:
[...]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat voor een groot deel van autorijdend nederland een 'eco optie' blijkbaar de doorslaggevende factor is. Als er een (veel) groter percentage motorrijders onder dat deel van de bevolking (de forenzen) zou zijn, zag je meer motoren in dezelfde categorie, denk ik.
Je kunt het ook omdraaien, blijkbaar vind motorrijders welke woonwerken op de motor vermogen belangrijker als verbruik.
Aanname, wie zegt dat ik zo rij? Ben ook maar een mens maak ook fouten, soms rij je op en komt iemand harder aanzetten als ingeschat, dan kom je met zo'n ECO niet snel uit de weg. Dan kun je hier wel heilige harry uithangen dat jij zulke dingen niet doet, maar ook jij maakt fouten (kijk maar naar je tafelIk vind het prachtig hoe mensen het verkeer steeds meer als een strijdveld zien. Ik moet meer snelheid hebben dan de rest, want ik moet er 'even snel voor schieten'. Als je gewoon communiceert en anticipeert kun je met praktisch elk voertuig normaal meedoen met het verkeer zonder dat je vermogen of snelheid nodig hebt. De zeldzame uitzondering die ik zie zijn caravans met underpowered auto's ervoor, en uiteraard vrachtwagens op korte invoegstroken. Ik kom echt nooit in de situatie dat het niet mogelijk is een actie uit te voeren zonder een overdaad aan vermogen. Soms kun je er eerder mee invoegen, later mee uitvoegen of meer mee afdwingen, maar 'nodig' is het alleszins niet. De situatie die jij beschrijft waarin je 'even snel vanuit stilstand ergens voor wil schieten' - wat ben je dan aan het doen? Waarom moet je er persé voor? Waarom niet erna? Ik zie zoveel mensen volgas inhalen om vervolgens (vlak) vóór mij naar rechts te vliegen en de uitrit te pakken - dit terwijl er achter mij zeeën van ruimte was. Je schiet er geen donder mee op.
Die idioten die je omschrijft kom ik vaak zat tegen, ben er zelden er een van
Zoals ik al zei, het is alleen geen argument tegen hoog vermogen motoren.Ik heb geen honderden motoren getest uiteraard, maar ik heb er genoeg getest die toch echt op toeren moesten komen, en de Versys is daar een voorbeeld van. Niet dat dit een slechte motor is (integendeel zelfs) - het verschil viel me gewoon op hoe vroeg de NC oppakt. Daarmee maakt hij voor mij het gebrek een toeren toch wel weer goed, je moet gewoon sneller/vlotter schakelen als je echt wil 'scheuren'. De versys is wat dat betreft minder saai - dat gaf de verkoper aan (zijn mening over het verschil tussen de twee) en ik ben het met hem eens. Maar dan krijg je het riedeltje beschikbaarheid, aanschafprijs, verbruik, onderhoud, en daarin was een Honda sowieso een bekendere keuze voor mij, en ik kon hem zoals eerder gezegd voor weinig krijgen. Bovendien wéét ik van dit model dat er regelmatig astronomische kilometerstanden op gehaald worden - misschien haalt een Versys dit ook wel, maar als pleziermotor zie je dat minder snel dus kon ik minder statistieken vinden.
Dat hij het netjes doet voor het vermogen dat hij heeft alá, maar dat is wat anders dan hem vergelijken met een elektrische motor met 4x het koppel en veel harder van plaat trekt. En hem daarmee gelijk stellen heb je zeker gedaan. Je superlatieven heb je ook al aardig afgezwakt, eerst was hij wel snel in de 6e versnelling.Ik kan me niet heugen dat ik ooit woorden tot de strekking van 'retesnel koppelmonster' heb gebezigd, maar ik blijf erbij dat ik het koppel opvallend hoog vind (subjectief), het ding enorm soepel rijdt/reageert en vermits je alle schakelmomenten goed raakt je in no time op de 120 zit. Voor 'maar' 48pk hebben ze er mijn insziens wel alles uitgehaald. We hebben ondertussen ten treure besproken hoe het erbij ligt boven die snelheden (en bij de 160 is de koek helemaal op) maar dat zijn snelheden waar ik op de motor helemaal geen behoefte toe heb, inderdaad ook vanwege het punt dat jij zelf aanhaalt: Je hebt geen kooiconstructie om je heen. Ik vind het veel leuker om hem vlot om een rotonde te drukken - en tijdens het forenzen geniet ik gewoon lekker van het uitzicht.
Maar swa, geniet van je NC en dat is het belangrijkste. Mij ging het nooit om je keuze, maar dat meer vermogen niet nodig of handig zou zijn. Dat is subjectief en afhankelijk van wat je van je motor verlangt. Ik heb geen 150pk nodig, maar verlang er wel van dat hij gewoon gaat in z'n 6 als ik dat wil. kom ik toch weer bij de 150pk terecht.
Awesome
Idioot hier met rete veel koppel: het is gewoon leuk om lekker te knallen met 173pk en 144nm.
Waarom alleen voor @Vrijdag?mphilipp schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:34:
[...]
jij haalt het voorbeeld aan van 'even snel ergens voor schieten'. Ik denk dat het geen stretch is om in te beelden dat dit voor jou een tot de verbeelding sprekende of ervaren situatie is.Raym09 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:41:
Aanname, wie zegt dat ik zo rij?
als jij wil invoegen vanuit stilstand en iemand komt harder aanzetten dan verwacht (ik stel me dan b.v. voor dat je probeert uit een parkeerplaats langs een 50 weg in te voegen) dus stel 80km/u (30 te hard) dan ga je daar sowieso niet op tijd weg zijn, ook niet als je wat vlotter dan gemiddeld op kunt trekken. Dan moet je gewoon wachten om een botsing te vermijden.Ben ook maar een mens maak ook fouten, soms rij je op en komt iemand harder aanzetten als ingeschat, dan kom je met zo'n ECO niet snel uit de weg.
Ik ben dan ook niet tegen hoog vermogen motoren, ik stel alleen dat het geen noodzaak is.Zoals ik al zei, het is alleen geen argument tegen hoog vermogen motoren.
als ik even in mijn geheugen graaf heb ik gesteld dat dit het dichtste bij elektrisch rijden kwam dan ik tot nu toe van een verbrandingsmotor gewend ben. En dat baseer ik op meerdere proefritten met o.a. de DCT versie, die echt wel vlot weg is.Dat hij het netjes doet voor het vermogen dat hij heeft alá, maar dat is wat anders dan hem vergelijken met een elektrische motor met 4x het koppel en veel harder van plaat trekt. En hem daarmee gelijk stellen heb je zeker gedaan. Je superlatieven heb je ook al aardig afgezwakt, eerst was hij wel snel in de 6e versnelling.
En dan moet je dit even bekijken, na de eco modus trekt hij in sport modus weg:
YouTube: 0-100 acceleration Zero DSR (2017)
even ruwe inschatting kost hem dat 4.5 seconden, maar hij begon niet vanaf nul (eerder 12km/u). Dat is echt geen schokkend verschil. De NC haalt 5.5 seconden vanaf stilstand.
De officiële cijfers:
https://www.zeroto60times...make/zero-0-60-mph-times/
ding mag dan meer koppel hebben (en vroeger beschikbaar) - hij moet ook veel meer mee leuren.
Dat is geen argument om te zeggen dat een NC heel veel op een Zero lijkt - mind you - maar eerder dat de Zero niet schokkend veel van een gewone motor verschilt (niet zoals een P100D een GTI tot snot kan rijden).
Dat 'begs' de definitie van 'nodig'. Mijn definitie van nodig is de context van het dagelijkse verkeer, en daar heb ik toch ook wel al redelijk wat ervaring mee. Ik heb snelle en langzame auto's gehad en mijn conclusie is dat het zeker vermakelijk was met een snellere auto, maar het vermogen was het eerste wat ik opgaf om geld te sparen en ik mis het absoluut niet (niet binnen de context van 'nodig' om veilig mee te komen). En het is niet alsof het verkeer er in de jaren sínds, vriendelijker op is geworden - integendeel.Maar swa, geniet van je NC en dat is het belangrijkste. Mij ging het nooit om je keuze, maar dat meer vermogen niet nodig of handig zou zijn. Dat is subjectief en afhankelijk van wat je van je motor verlangt. Ik heb geen 150pk nodig, maar verlang er wel van dat hij gewoon gaat in z'n 6 als ik dat wil. kom ik toch weer bij de 150pk terecht.Maar heb niet minder genoten van de VF400F of Xf650 met hun 50pk, die gaan alleen niet zoals ik dat (nu) verlang in z'n 6.
Is het ookcom2,1ghz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:47:
Idioot hier met rete veel koppel: het is gewoon leuk om lekker te knallen met 173pk en 144nm.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2020 17:06 ]
Wat is het probleem als ik mij aan alle regeltjes hou? Je lijkt ervan uit te gaan dat ik als een hork overal mensen in het gezicht hoest enzo. Als ik dat nou eens niet doe?HTT-Thalan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:41:
[...]
Je doet het niet (alleen) voor jezelf, maar ook zeker voor een ander. Als jij doorgeefluik bent heb je daar zelf misschien wel helemaal geen last van, maar uiteindelijk bereikt het iemand waarvoor het wél gevaarlijk is.
Maar goed, ik heb geen zin in deze discussie hier. Laten we weer over motoren lullen.
Heerlijk hè..com2,1ghz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:47:
Nou vooruit dan doe ik het wel.. het is nu immers vrijdag..

oh en voor mensen die wat minder om vermogen geven

oh en voor mensen die wat minder om vermogen geven

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Wel ik vind de laatste de beste
Wat een knap ding zeg, zal wat minder pit hebben maar wel mooie vormen
[ Voor 52% gewijzigd door SmokingSig op 25-09-2020 07:12 ]
:strip_exif()/f/image/sxQIpgYO42EYVwJcnEVV8jTt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik voel me een beetje een bokito als ik op de motor zit nu
Het zit al wel een stuk fijner dan het originele stuur, maar het mag wel een ruime 5cm smaller denk ik.
LSL had een redelijk smal stuur in 28mm zag ik gisteren, misschien dat ik die maar eens moet proberen.
Overigens ook nog wat instellingen aangepast in de injectie, dus nu weet ik iig welke kant ik op moet om de koudstart goed te krijgen (MEEEER BENZINEEEEEE, RARRGGHH)
leeg
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NWUg3CsCKDalc4XaXqngbBVN.jpg?f=user_large)
Vandaag had ik moeten vertrekken naar India voor deze reis op een royal enfield himalayan door het Himalaya gebied. Helaas gaat dit niet door
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Epic! Jammer dat het niet door gaat. Lijkt mij ook wel een leuke trip.harley schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:00:
Vandaag had ik moeten vertrekken naar India voor deze reis op een royal enfield himalayan door het Himalaya gebied. Helaas gaat dit niet door
Ah wat jammer! Dat ziet er wel heel erg gaaf uit zeg, zo'n toer!harley schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:00:
[Afbeelding]
Ik ben niet echt heel erg van de adventure modellen, maar deze ziet er toch wel tof uit:

Nee niet dat ik weet. India is best groot maar op een gegeven moment moet je kiezen voor een route... Heb ook de Nepal route overwogen maar ja, beperkte tijd en budget
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Tijdje terug in de winkel nog met je broer over gehad (mijn plakloodjes waren kwijt) maar ik weet niet meer wat de nieuwe planning nu was. Jaartje opgeschoven? Of is het voor nu compleet gecancelled en moet er weer een compleet nieuwe planning komen?harley schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:00:
[Afbeelding]

Ik vind deze stiekem ook wel heel erg leuk
Koop/huur je de motor ter plaatse?harley schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:26:
[...]
Nee niet dat ik weet. India is best groot maar op een gegeven moment moet je kiezen voor een route... Heb ook de Nepal route overwogen maar ja, beperkte tijd en budget
Djiesus kraaist, wat een t*ringbende zeg! Heb je een afvalstort achterthuis?4x2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:52:
Ik voel me een beetje een bokito als ik op de motor zit nu
Het zit al wel een stuk fijner dan het originele stuur, maar het mag wel een ruime 5cm smaller denk ik.
LSL had een redelijk smal stuur in 28mm zag ik gisteren, misschien dat ik die maar eens moet proberen.
Overigens ook nog wat instellingen aangepast in de injectie, dus nu weet ik iig welke kant ik op moet om de koudstart goed te krijgen (MEEEER BENZINEEEEEE, RARRGGHH)
Wat jij wilt schatje, ik had het vooral over een stuk woonwerk waar ik zo'n 10 rotondes in 8km tegenkwam. Groot deel op 80 en 50 wegen waar 80 gereden word (al dan niet dubbele rotondes, als je daar een "gat" ziet maar nr. 1 rijd 30 over de rotonde en er komt er een van de overkant met 60 dan kan zo'n gat snel kleiner worden terwijl je optrekt achter nr.1. Aangezien nr.2 dan gelijk de afslag pakt en je elkaar dus kruist ben je met wat vlot optrekken snel genoeg weg ( en ja nr. 2 moet in de ankers voor nr.1). Wil je daar braaf staan wachten tot je 100% rustig kan oversteken kom je in de spits niet thuis.HTT-Thalan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:54:
[...]
jij haalt het voorbeeld aan van 'even snel ergens voor schieten'. Ik denk dat het geen stretch is om in te beelden dat dit voor jou een tot de verbeelding sprekende of ervaren situatie is.
Ik dacht meer hieraanding mag dan meer koppel hebben (en vroeger beschikbaar) - hij moet ook veel meer mee leuren.
Dat is geen argument om te zeggen dat een NC heel veel op een Zero lijkt - mind you - maar eerder dat de Zero niet schokkend veel van een gewone motor verschilt (niet zoals een P100D een GTI tot snot kan rijden).
Maar hell, de gemiddelde magere 80-100pk "sport" motor komt nog sneller van z'n plek

Tsja heel Azië bewijst dat het ook met 125CC kan, nu met de max van 100 kun je ook stellen dat dat meer dan genoeg is. Waar je niet snel genoeg bent moet je gewoon meer geduld hebben.Dat 'begs' de definitie van 'nodig'. Mijn definitie van nodig is de context van het dagelijkse verkeer, en daar heb ik toch ook wel al redelijk wat ervaring mee. Ik heb snelle en langzame auto's gehad en mijn conclusie is dat het zeker vermakelijk was met een snellere auto, maar het vermogen was het eerste wat ik opgaf om geld te sparen en ik mis het absoluut niet (niet binnen de context van 'nodig' om veilig mee te komen). En het is niet alsof het verkeer er in de jaren sínds, vriendelijker op is geworden - integendeel.
Ook fijn trouwens......de "ik wil een nieuwe(re)" jeuk komt weer opzetten

Awesome
@Thoit @Melkunie We gaan ervanuit dat we volgend jaar rond deze periode de reis alsnog kunnen maken. Maar boeken doen we op dit moment bewust nog niet. Nu was het geboekt voor de "crisis" dus de vluchtkosten (na veel gezeik, gezeur, gebel en gewacht) terug gekregen. Mochten we nu boeken en het volgend jaar alsnog niet doorgaan dan vraag ik me dat af omdat we het hadden kunnen voorzien.
@Jolke We hadden dit geregeld bij een nederlander die de route uitzet en daar voorrijdt samen met een lokale vriend van hem. Hij regelt ook de huurmotor ter plekke, het is of een royal Enfield bullit of tegen een meerprijs de himalayan. Het is wel kleinschalig dus kleine groep en ter plekke regelen we de overnachtingen en diners. Ook uitstapje/bezichtigingen worden in overleg besproken/geregeld.
Is wel heel anders dan de meeste die vanuit Nederland in india rijden, dan is het vaak grotere groep met een volgwagen, voor de bagage en in geval van pech onderweg. Ook vooraf vastgelegde accomodaties en een soms zelfs een eigen kok. Naast dat die manier een stuk prijziger is maak ik liever het india ook mee zoals het is ipv in je eigen bubbel erdoor heen reizen ( alhoewel dat in de huidige corona maatregelen misschien wel veiliger zou zijn
)
@Jolke We hadden dit geregeld bij een nederlander die de route uitzet en daar voorrijdt samen met een lokale vriend van hem. Hij regelt ook de huurmotor ter plekke, het is of een royal Enfield bullit of tegen een meerprijs de himalayan. Het is wel kleinschalig dus kleine groep en ter plekke regelen we de overnachtingen en diners. Ook uitstapje/bezichtigingen worden in overleg besproken/geregeld.
Is wel heel anders dan de meeste die vanuit Nederland in india rijden, dan is het vaak grotere groep met een volgwagen, voor de bagage en in geval van pech onderweg. Ook vooraf vastgelegde accomodaties en een soms zelfs een eigen kok. Naast dat die manier een stuk prijziger is maak ik liever het india ook mee zoals het is ipv in je eigen bubbel erdoor heen reizen ( alhoewel dat in de huidige corona maatregelen misschien wel veiliger zou zijn
[ Voor 4% gewijzigd door harley op 25-09-2020 10:12 ]
Bewaar jij je wielen, auto onderdelen, kampeerspullen, straalmotoren etc in de woonkamer dan ?Icephase schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:50:
[...]
Djiesus kraaist, wat een t*ringbende zeg! Heb je een afvalstort achterthuis?
Ik niet.
leeg
Bij een techneut is zoiets geen rotzooi. Hooguit een voorraad projecten die nog niet af zijnIcephase schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:50:
[...]
Djiesus kraaist, wat een t*ringbende zeg! Heb je een afvalstort achterthuis?
Ok, en een paar banden enzo..
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
In de garage of in de schuur? tenminste zo doe ik het4x2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:52:
[...]
Bewaar jij je wielen, auto onderdelen, kampeerspullen, straalmotoren etc in de woonkamer dan ?
Ik niet.
Maar inderdaad als je dat niet hebt wordt het lastig.
Dit is inderdaad de overkapping achter de garage, daar staat alle zooi die niet perse binnen hoeft te staan, maar wel zoveel mogelijk droog.
Motor past daar ook prima
Garage staat een auto in de weg.
Motor past daar ook prima
Garage staat een auto in de weg.
leeg
We hebben hier vlakbij het dorp een 70 rondweg waar we elke dag overheen komen ivm school:Raym09 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:10:
Wat jij wilt schatje, ik had het vooral over een stuk woonwerk waar ik zo'n 10 rotondes in 8km tegenkwam. Groot deel op 80 en 50 wegen waar 80 gereden word (al dan niet dubbele rotondes, als je daar een "gat" ziet maar nr. 1 rijd 30 over de rotonde en er komt er een van de overkant met 60 dan kan zo'n gat snel kleiner worden terwijl je optrekt achter nr.1. Aangezien nr.2 dan gelijk de afslag pakt en je elkaar dus kruist ben je met wat vlot optrekken snel genoeg weg ( en ja nr. 2 moet in de ankers voor nr.1). Wil je daar braaf staan wachten tot je 100% rustig kan oversteken kom je in de spits niet thuis.
https://www.google.nl/map...E0GYrg!2e0!7i13312!8i6656
niemand rijdt hier 70, eerder 80 of harder (er word dan ook regelmatig gecontroleerd). Je moet dus een dubbele weg oversteken, en daarna een geschikt moment vinden/krijgen/creëren om vanuit het middenstuk die 2-baans 70 weg op te trekken. Het is een hele drukke weg, en stille momenten zijn er alleen 's nachts. Typisch zo'n punt dat mij te binnen schiet als je zegt 'ik heb meer vermogen nodig om hier op tijd weg te zijn'. En toch zie ik hier geen enkele auto moeite hebben. Ik zie ook geen mensen in de ankers gaan omdat er iemand met een Toyota Aygo of Honda NC700 probeert in te voegen. Tuurlijk, soms sta je even te wachten, maar stil is het nooit dus op een gegeven moment 'moet' je wel rijden anders stroomt het achter je ook niet door.
Zelfs mijn Oost-Europese blokkendoos op wielen met zijn schamele 115pk (op 1200 kilo) trekt met het grootste gemak op tijd weg. Sterker nog, tegen de tijd dat het verkeer mij bereikt (vermits ze zich ongeveer aan de snelheid hielden) rijdt ik óók 70. En dat is een auto die ruim 10 seconden nodig heeft tot de honderd (de NC doet het in de helft). Dus nee, ik heb niet het gevoel dat ik een trage motor rijdt
Met andere woorden, toen ik de door jullie als 'compleet overtrokken' vergelijking maakte tussen de rijprestaties van mijn NC versus de Zero (die ik ook proefgereden heb) was het niet de NC die vreselijk goed presteerde, maar de Zero die minder lof verdiende dan jullie hem wellicht gavenIk dacht meer hieraan![]()
[YouTube: Review: Lightning LS218 - the world's fastest superbike is electric]
Maar hell, de gemiddelde magere 80-100pk "sport" motor komt nog sneller van z'n plek
Nou ik denk dat dat de kern is. Ik heb nu meer geduld dan vroeger, dat telt ook wel mee. Ik kabbel rustig 50 op 50 wegen en 30 op 30, ondanks dat ik dan relatief vaak mensen in mijn nek heb (of inhalen waar enigzins mogelijk) en zwaai dan even vriendelijk als ze voorbij komen. Daarentegen rij ik wel vrij assertief en zal, veiligheid in acht nemende, ook gewoon op- en wegrijden daar waar ik dat mag ook als dat betekent dat die ander dan maar even moet wachten. Zeker op de rotondes die jij beschrijft zou je toch verwachten dat mensen niet al te hard rijden. Natuurlijk moet je niet treuzelen en hem er niet rot voor smijten maar in de eerste versnelling kan elk voertuig wel even een spurtje trekken om ertussen te komen.Tsja heel Azië bewijst dat het ook met 125CC kan, nu met de max van 100 kun je ook stellen dat dat meer dan genoeg is. Waar je niet snel genoeg bent moet je gewoon meer geduld hebben.
En ik vind zo'n 125 4-takt nog steeds geweldig
Is een mooie discussie maar heeft geen zin als iedereen langs elkaar heen praat.
Als er geen nut was voor meer dan 650cc dan zouden ze niet gemaakt worden simpel als dat.
Hetzelfde gaat ook op voor 4takt 125, die worden ook prima verkocht.
Maar als het alleen om nut ging met shit dan heb je ook geen kleding meer nodig dan lopen we allemaal in een overall en klompen. Huizen waren blokkendozen en vraten we elke dag pap met krenten...
Gelukkig hebben we keuze en iedereen een eigen idee wat fijn.leuk,mooi,tof,kut,lelijk is etc.
Als er geen nut was voor meer dan 650cc dan zouden ze niet gemaakt worden simpel als dat.
Hetzelfde gaat ook op voor 4takt 125, die worden ook prima verkocht.
Maar als het alleen om nut ging met shit dan heb je ook geen kleding meer nodig dan lopen we allemaal in een overall en klompen. Huizen waren blokkendozen en vraten we elke dag pap met krenten...
Gelukkig hebben we keuze en iedereen een eigen idee wat fijn.leuk,mooi,tof,kut,lelijk is etc.
Wielen? Bij de bandenboer, ik koop ze wel als ik ze nodig heb4x2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:52:
[...]
Bewaar jij je wielen, auto onderdelen, kampeerspullen, straalmotoren etc in de woonkamer dan ?
Ik niet.
Auto onderdelen? Idem
Kampeerspullen? Op zolder, achter de schuine kant
Straalmotoren? Wát???
De tuin is bij mij om in te zitten en te relaxen, niet om rotzooi in op te slaan. Ik zie hier in de buurt ook van dat soort 'projecten' om mensen hun huis slingeren... schandalig gezicht om eerlijk te zijn. Het verpaupert het aanzicht in de buurt. Lekker binnen houden die rommel.
Lekker hè, burgerlijkheid!
Ik weet niet maar ik heb een huis met een tuin gekocht zodat ik kan sleutelen/knutselen omdat men het ook niet waardeerde midden op straat.....
Lijkt mij dat mijn tuin mijn tuin is en wat de buren er van vinden moeten ze zelf weten.
Lijkt mij dat mijn tuin mijn tuin is en wat de buren er van vinden moeten ze zelf weten.
APV entered the chatkneusteun schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:50:
Ik weet niet maar ik heb een huis met een tuin gekocht zodat ik kan sleutelen/knutselen omdat men het ook niet waardeerde midden op straat.....
Nou hopelijk had je obv de smilie door dat ik ook niet 100% serieus was, maar goed.kneusteun schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:50:
Desondanks vind ik er wel een grens aan zitten; als jij echt overlast veroorzaakt (bijv stank of ongedierte of veiligheid) dan heb ik daar als buurman echt wel mee te maken en mag ik daar wat van vinden.
Maar zolang het inderdaad binnen de perken blijft; ga vooral lekker je gang inderdaad!
Tuurlijk snap ik het.Icephase schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:56:
[...]
Nou hopelijk had je obv de smilie door dat ik ook niet 100% serieus was, maar goed.
Desondanks vind ik er wel een grens aan zitten; als jij echt overlast veroorzaakt (bijv stank of ongedierte of veiligheid) dan heb ik daar als buurman echt wel mee te maken en mag ik daar wat van vinden.
Maar zolang het inderdaad binnen de perken blijft; ga vooral lekker je gang inderdaad!
Toevallig dat mijn nieuwe buurman (heb net een week de sleutels) gister langskwam en die was niet uit de schuur weg te slaan
Had zelf ook een Triumph TR6 (auto) en een kreidler staan.
Op dit moment stond mijn oude tomos er en een mobylette kapitein, dus ja hij vond het prachtig.
Ik gaf aan wat er allemaal nog meer aankwam en hij vond alleen maar mooier
Ik ben wel met je eens dat overlast uit den boze is, lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat je de achtertuin van die ludolfs hebt en dat de ratten er rondlopen. Ook qua tijd niet na 9 uur lawaai maken etc.
Wat je zelf ook niet zou willen natuurlijk.
115pk op 1200kg? Dat is best netjes (135 helemaal),de Punto heeft alleen 85pk op 1200kg nat, uit een kleine diesel. Eerste versnelling kom je, net voor de begrenzer, max. op zo'n 27km/h uit, die is belachelijk kort. Met max 4000toeren en een miniturbo die dan nog amper mee doet heeft ver doortrekken ook weinig zin. Je schakelt dus eerder bij max 2500-3000 toeren 15-20km/h dus. Eenmaal in z'n 2 en boven de 1500 toeren en tot de 3500 gaat hij wel aardig vooruit. Te vroeg vanuit zijn 1 (sub 2k) naar z'n 2 komt hij onder de 1500toeren en dan verslikt hij zich aka je staat gewoon ineens stil....HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:19:
[...]
eerste versnelling kan elk voertuig wel even een spurtje trekken om ertussen te komen.
0-100 in 10 seconden is echt niet slecht hoor, kun je het een schamel blokje noemen maar veel auto's doen het niet heel veel beter. Punto doet het in een 14,5 seconden, 100-140 in z'n 5 doet hij ongeveer net zo lang over, en in zijn 4 zelfs langer

Even sprintje trekken in de eerste versnelling zit er echt niet in hoor
Maar ja wel 1 op 22+ gemiddeld, eens kijken of dat gemiddelde omhoog kan nu mijn injectors niet meer lekken
Awesome
Ik ben er ook zeker niet ontevreden mee (en met 220nm koppel kan ik ook prima mijn houtvoorraadjes in de aanhanger verschepen) maar ik redeneerde dat als men een NC als traag bestempelt, die roemeense bus al helemaal tot de onderkant wagenpark gerekend wordRaym09 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:56:
[...]
115pk op 1200kg? Dat is best netjes (135 helemaal),de Punto heeft alleen 85pk op 1200kg nat, uit een kleine diesel. Eerste versnelling kom je, net voor de begrenzer, max. op zo'n 27km/h uit, die is belachelijk kort. Met max 4000toeren en een miniturbo die dan nog amper mee doet heeft ver doortrekken ook weinig zin. Je schakelt dus eerder bij max 2500-3000 toeren 15-20km/h dus. Eenmaal in z'n 2 en boven de 1500 toeren en tot de 3500 gaat hij wel aardig vooruit. Te vroeg vanuit zijn 1 (sub 2k) naar z'n 2 komt hij onder de 1500toeren en dan verslikt hij zich aka je staat gewoon ineens stil....
0-100 in 10 seconden is echt niet slecht hoor, kun je het een schamel blokje noemen maar veel auto's doen het niet heel veel beter. Punto doet het in een 14,5 seconden, 100-140 in z'n 5 doet hij ongeveer net zo lang over, en in zijn 4 zelfs langer![]()
Even sprintje trekken in de eerste versnelling zit er echt niet in hoor
Maar ja wel 1 op 22+ gemiddeld, eens kijken of dat gemiddelde omhoog kan nu mijn injectors niet meer lekken
We hebben nog een boodschappenbakkie staan maar dat is een Starlet van 700kg en 75pk en dat is voor die tijd dan ook weer niet slecht. Het enige dat hem echt tegenhoud is de (oerdegelijke maar strontlangzame) versnellingsbak.
enfin - ondertussen is de bandbreedte duidelijk. En ik snap absoluut dat als mensen een voertuig voor hun plezier kopen, dat ook echt iets moet zijn wat hem of haar iets extra's geeft. Voor sommigen is dat styling of techniek, maar voor de motorfiets is het niet vreemd dat dit voor veel mensen vermogen is - dat is immers ook één van de sterke punten van veel motoren. Ik heb zoals gezegd geen enkele moeite met pk-monsters (er zitten er een paar tussen die ik zelf ook echt geweldig vind) maar meer met de achterliggende redenatie. Je hebt het niet gekocht omdat je het nodig hebt, maar omdat je het wilde hebben.
Ik heb een redelijk grasveld en veel mensen adviseerden mij een frontmaaier om in de hoekjes te komen, en ze hebben gelijk. Enorm praktisch, en ik kan nu niet alles meenemen, dat moet later met een aparte hand of bosmaaier. Maar ik wilde koste wat kost een middenmaaier van honda, want gaaf. En als mensen me vragen waarom is dat precies wat ik ze vertel. Omdat ik hem wilde, niks anders.
Zullen we het dan eens hebben over mijn MX-5 NA? Die haalt de 1 op 100 ook... uiteindelijk...HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:23:
[...]
Ik ben er ook zeker niet ontevreden mee (en met 220nm koppel kan ik ook prima mijn houtvoorraadjes in de aanhanger verschepen) maar ik redeneerde dat als men een NC als traag bestempelt, die roemeense bus al helemaal tot de onderkant wagenpark gerekend word.
Maar je hebt wel opklapkoplampen
Awesome
Iedere Honda test ik als grasmaaierRaym09 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:38:
[...]
@timmie271 heeft ook een mooie Honda grasmaaier
Gamertag: timmie271
Het is dan wel een auto en geen Honda, maar een Mercedes F1 auto is ook een goede grasmaaier
Grr... voor het eerst in maanden dat ik op @Vrijdag moet werken 
Trouwens, ahem, het is al de hele dag @Vrijdag !
Wat je zegt @aidanl !

Trouwens, ahem, het is al de hele dag @Vrijdag !
Wat je zegt @aidanl !
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 25-09-2020 15:50 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb nog een andere honda grasmaaier staan maar daarvoor moet ik de vervangende CDI vandaag binnenkrijgen.Raym09 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:38:
[...]
@timmie271 heeft ook een mooie Honda grasmaaier
Omdat @steveman het niet genoeg heeft gezegd, he @Vrijdag het is @Vrijdag ! 
notificatie spam
Overigens, tegenwoordig iedere dinsdag en vrijdag naar kantoor helaas. Voor huidige opdracht vlak bij de dijkjes maar nog geen enkele keer tijd gehad om om te rijden
notificatie spam
Overigens, tegenwoordig iedere dinsdag en vrijdag naar kantoor helaas. Voor huidige opdracht vlak bij de dijkjes maar nog geen enkele keer tijd gehad om om te rijden
ok, never mind.Icephase schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:47:
[...]
De tuin is bij mij om in te zitten en te relaxen, niet om rotzooi in op te slaan. Ik zie hier in de buurt ook van dat soort 'projecten' om mensen hun huis slingeren... schandalig gezicht om eerlijk te zijn. Het verpaupert het aanzicht in de buurt. Lekker binnen houden die rommel.
Lekker hè, burgerlijkheid!![]()
[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 25-09-2020 16:08 ]
Wat een overdaad! Ik heb een Mii met maar liefst 60pk voor 850kg, Prima karretje om te onthaasten. Je moet gewoon bedenken dat als je in wilt voegen en er rijdt net een vrachtwagen, dat je ná de vrachtwagen moet invoegen en niet moet proberen ervoor te komen. Ik heb er geen problemen mee.Raym09 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:56:
[...]
115pk op 1200kg? Dat is best netjes (135 helemaal),de Punto heeft alleen 85pk op 1200kg nat, uit een kleine diesel.
Eerst viel iedereen over elkaar heen om te vertellen hoe de NC underpowered was en hoeveel PK zij nodig vinden om veilig het ruime asfalt te kiezen, en nou gaan we een wedstrijdje 'wie heeft de kleinste' houden? Soms begrijp ik jullie niet...mphilipp schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:11:
[...]
Wat een overdaad! Ik heb een Mii met maar liefst 60pk voor 850kg, Prima karretje om te onthaasten. Je moet gewoon bedenken dat als je in wilt voegen en er rijdt net een vrachtwagen, dat je ná de vrachtwagen moet invoegen en niet moet proberen ervoor te komen. Ik heb er geen problemen mee.
Maar goed, ik heb hier een veegmachine staan met een 200cc blokje met een paar pk...
Ik niet. Maar ik had er een smiley bij moeten zetten.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:22:
[...]
Eerst viel iedereen over elkaar heen om te vertellen hoe de NC underpowered was
Ik gebruik die auto nu bijna niet meer. Ik kan met het OV naar mijn werk (als ik erheen mag) en in Rotterdam ben je niet goed snik als je met de auto de stad in gaat. En nu ik het zelf moet betalen, merk ik dat ik toch niet zo'n automens ben
Met de motor heb ik wat meer moeite om mij aan de snelheid te houden, hoewel de cruise control daar erg handig voor is.
[ Voor 64% gewijzigd door mphilipp op 25-09-2020 16:40 ]
mphilipp schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:11:
[...]
Wat een overdaad! Ik heb een Mii met maar liefst 60pk voor 850kg, Prima karretje om te onthaasten. Je moet gewoon bedenken dat als je in wilt voegen en er rijdt net een vrachtwagen, dat je ná de vrachtwagen moet invoegen en niet moet proberen ervoor te komen. Ik heb er geen problemen mee.
60/850= 0.0706pk/kg
85/1200=0.0708pk/kg
Heb ook alleen klachten over de eerste versnelling
De enige auto waarvan ik spijt van heb dat ik hem weg heb gedaan was mijn 1985 suzuki alto 0,8l 4 bak mk2 met een whopping 39pk en een topsnelheid van 130km/h

oh en 0.0633pk/kg, dus ik ben bekend met trage hokken hoor
Awesome
Mii heerlijk ding in bochten. Laag gewicht relatief hele brede banden.mphilipp schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:11:
[...]
Op de rijksweg (recht uit) komen ze me altijd voorbij maar als er dan een bocht komt .... dan worden ze ineens een stuk kleiner in de spiegel. Pas nog een BMW 1 die kleiner werd in de spiegel. Naar mate die BMW kleiner werd werd mijn grijns groter
Zo maar een paar leuke bochtjes waar er veel afhaken.....
https://www.bing.com/maps...l=17&v=2&sV=2&form=S00027
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Het is wel een 'sportieve' uitvoering. Ik weet niet goed meer hoe dat heet, maar alleen qua uiterlijk is ie dan sportief. Ik koos 'm eigenlijk omdat ie het uitgebreide sound system had met sub in de kofferbak. Maar ook ik moet toegeven dat die grote sportvelgen 'm goed staan (15" ipv 14"). Ook al geef ik er niet om. Het is een prettige auto die veel beter rijdt dan de meeste kleine hokken. Daarom heb ik 'm ook genomen.ollie1965 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:39:
[...]
Mii heerlijk ding in bochten. Laag gewicht relatief hele brede banden.
Maar dit is het motortopic. More girls please!
[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 25-09-2020 16:46 ]
Iemand die mijn Gorilla/Monkey op motorkenteken wilt kopen? Ik heb een hele toffe Kawa ZRX gezien, maar ik moet eerst dit apparaat kwijt 
https://www.motor-forum.n...illa-monkey-125cc.455493/
Vaak bu'j te bang!
Iemand advies omtrent wind en weer?
Er is nu een code geel maar ik moest eigenlijk nog even de weg op en ik vind het toch altijd moeilijk om in te schatten.
Er is nu een code geel maar ik moest eigenlijk nog even de weg op en ik vind het toch altijd moeilijk om in te schatten.
Ik ben niet de goeie persoon om je hier advies over te geven. Zolang het onder windkracht 10 blijft en er geen ijs ligt geloof ik het welLodo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:56:
Iemand advies omtrent wind en weer?
Ruilen tegen een mooie handgebouwde tafel + bank?-tom-562 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:49:
Iemand die mijn Gorilla/Monkey op motorkenteken wilt kopen? Ik heb een hele toffe Kawa ZRX gezien, maar ik moet eerst dit apparaat kwijt
Oh dus nou ben ik ineens de vermogenspatser?
[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2020 17:09 ]
Tineke de Nooij? dat was nog maar kort na WWII nietwaar?Raym09 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:37:
. . . s'ochtens vroeg met Tineke de Nooij op de AM radio naar het werk.
Volgens mij moest ik toen nog naar school
[edit]
Nog ouder dan ik dacht
[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 25-09-2020 17:41 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Gaat niets worden ben ik bang. De laatste paar keer op een @Vrijdag moesten andere het werk van @Vrijdag op zich nemen. Schijnbaar heeft @Vrijdag tegenwoordig op @Vrijdag anderen dingen te doen.aidanl schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:48:
Omdat @steveman het niet genoeg heeft gezegd, he @Vrijdag het is @Vrijdag !
notificatie spam
Blijft een dure hobby motorrijden.
Ik wilde vanochtend naar mijn werk gaan: contact aan, start-knop in en moeizaam start geluid zonder daadwerkelijk aan te slaan.
Poging twee: knop in, verlichting en dashboard uit, knop los alles weer aan
Multimeter erbij: 12,4v bij contact uit, contact aan (alleen verlichting aan dus) 11,1v
Voorlopige conclusie accu op.
Zat er aan te komen, hij starte na het weekend iedere keer al moeilijk.
Maar toch
Met alleen een accu ben je er dan niet, volgens de handleiding van de accu moet hij de eerste keer met een lader van 80% naar 100% geladen worden voor de beste levensduur en dus ook maar gelijk een optimale 4 besteld (goede reden om als voelde motor 1 met can us te kopen, lees bmw
)
Lekkere @Vrijdag zo
Ik wilde vanochtend naar mijn werk gaan: contact aan, start-knop in en moeizaam start geluid zonder daadwerkelijk aan te slaan.
Poging twee: knop in, verlichting en dashboard uit, knop los alles weer aan
Multimeter erbij: 12,4v bij contact uit, contact aan (alleen verlichting aan dus) 11,1v
Voorlopige conclusie accu op.
Zat er aan te komen, hij starte na het weekend iedere keer al moeilijk.
Maar toch
Met alleen een accu ben je er dan niet, volgens de handleiding van de accu moet hij de eerste keer met een lader van 80% naar 100% geladen worden voor de beste levensduur en dus ook maar gelijk een optimale 4 besteld (goede reden om als voelde motor 1 met can us te kopen, lees bmw
Lekkere @Vrijdag zo
[ Voor 1% gewijzigd door S4All op 25-09-2020 17:36 . Reden: Vrijdag roepen ]
Nee, dat was vorige week @Vrijdag. Vandaag is het @Vrijdag.
Zou er een limiet op zo'n notificatie counter zitten?
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2020 17:52 ]
Tineke...die kan niet eens tot 10 tellen (op haar vingers)botoo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:23:
[...]
Tineke de Nooij? dat was nog maar kort na WWII nietwaar?
Wat voor accu is dat dan? Tegenwoordig koop je toch die gel/agm accu's die opgeladen verkocht worden? Maar een lader is nooit weg, dat is een ding dat zeker is. Eenmalige aanschaf toch?S4All schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:35:
Maar toch
Met alleen een accu ben je er dan niet, volgens de handleiding van de accu moet hij de eerste keer met een lader van 80% naar 100% geladen worden voor de beste levensduur en dus ook maar gelijk een optimale 4 besteld (goede reden om als voelde motor 1 met can us te kopen, lees bmw)
[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 25-09-2020 17:53 ]
Die ja, dat was in 2014-2015 mijn winterbarrel. Ingebouwde fabrieksradio kom je niet vervangen en had alleen de AM golf. Samen met Mirna Goossensbotoo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:23:
[...]
Tineke de Nooij? dat was nog maar kort na WWII nietwaar?![]()
Volgens mij moest ik toen nog naar school
[edit]
Nog ouder dan ik dacht
Awesome
Poeh, lag ik toch zowat op mijn plaat vandaag. Het regende, en hoewel ik heel rustig een rotonde overging brak mijn achterwiel uit en ging mijn bike richting de grond. Uit reflex zette ik mijn voet aan de grond (meer een soort van stampen), en toen stond mijn bike weer rechtop. Heb echt mazzel dat ik niet gevallen ben, en ben verbaasd dat mijn been zoveel kracht had om de bike weer rechtop te krijgen. Toch wel ff schrikken

Heb je die treindieselturbo niet zien liggen dan?
Bij hem weet je nooit of die op een motor of een auto gaat
"man is not truly one, but truly two,"
De @Vrijdag is weer bijna voorbij, dus weekend! En het wordt mooi motorweer als je niet bang bent van een beetje regen
Oof, ik ken het gevoel.. Heb ik ook een keer gehad op vakantie, met vriendin en volle bepakking achterop. Bijzonder dat het werktLankHoar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:07:
Poeh, lag ik toch zowat op mijn plaat vandaag. Het regende, en hoewel ik heel rustig een rotonde overging brak mijn achterwiel uit en ging mijn bike richting de grond. Uit reflex zette ik mijn voet aan de grond (meer een soort van stampen), en toen stond mijn bike weer rechtop. Heb echt mazzel dat ik niet gevallen ben, en ben verbaasd dat mijn been zoveel kracht had om de bike weer rechtop te krijgen. Toch wel ff schrikken

Het antwoord is nopeHTT-Thalan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:40:
[...]
Nee, dat was vorige week @Vrijdag. Vandaag is het @Vrijdag.
Zou er een limiet op zo'n notificatie counter zitten?
Al gooit ie ze op een gegeven moment wel weg ja.
Net zoals meerdere keren taggen geen zin heeft
Ze hebben het hier ook een keer bij mij geflikt namelijk
@LankHoar zolang je nog rolt en niet te ver gekanteld ben kan het nog best wel. Aangezien je het vallen kort vertraagd en als je dan weer grip krijgt de motor gewoon weer doorgaat. maar wel schrikken ja..
We zijn tenslotte geen marquez die hem weer opvangt als de motor al op 70-80 graden ligt
En straks tijd voor een biertje want het is tenslotte @Vrijdag
Gamertag: timmie271
Dit topic is gesloten.