Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 19:27
Artikeltje wat ik heb geschreven over Waze voor een andere site. (Ik heb geen commercieel belang bij Waze, ben slechts een enthousiaste gebruiker):

Stel, je combineert de meest populaire elektronische uitvindingen. Neem de mobiele telefoon, een navigatie systeem, Wikipedia, nu.nl, de iPod, Facebook, Twitter, Pacman, flitsservice.nl, en voeg dat alles samen. Lastig voor te stellen? Dat kan ik heel goed begrijpen, vandaar dat ik de oplossing maar verklap. Het is de nieuwe dienst Waze.

Waze is een nieuwe dienst met als hoofddoel je dagelijkse rit naar het werk toe wat aangenamer te maken. Het doet dit door middel van informatievergaring uit een sociaal netwerk van vele gebruikers, die zich op de weg bevinden. Door een slimme analyse van de immense hoeveelheid data die er verzameld wordt, word je op de hoogte gehouden van alles wat zich op je pad voordoet, en waar nodig netjes omgeleid.

Waze is in staat om zelf wegen te herkennen door het gebruik van deze verzamelde data. In Nederland (en de rest van Europa) is er geen basiskaart beschikbaar, zoals je die bijvoorbeeld bij je TomTom krijgt, maar alle wegen worden automatisch getekend door de gebruikers die er mee aan de slag gaan. Je ziet elke dag wel weer nieuwe wegen verschijnen op de kaart. in Nederland gaat het door de beperkte, maar enthousiaste, gebruikersgroep langzaam, maar degelijk. In andere landen heeft Waze al een enorme vlucht genomen. De Tsjechische stad Praag werd binnen enkele dagen vrijwel geheel in kaart gebracht, net als de Italiaanse steden Milaan en Rome. Zelfs het hele land Singapore werd binnen enkele dagen in kaart gebracht.

Dit is tevens het spelelement in Waze. Door simpelweg te rijden met Waze, verzamel je punten. Rapporteer je ongevallen, snelheidscontroles of andere gevaren, dan krijg je nog wat extra punten. Tevens kun je deze gevaren, en/of files gelijk doorsturen naar je Twitter danwel Facebook, zodat je baas via Twitter kan zien waarom je alweer te laat bent. Ben je de eerste die op een weg rijdt? Dan verandert je auto op de kaart in Pacman, en eet je als het ware de weg op. Ook hiermee verdien je weer extra punten. Tijdens het rijden zie je ook de andere weggebruikers zichzelf verplaatsen, dit maakt het sociale gevoel van de applicatie nog vele malen groter.

In je dashboard (wat een toepasselijke naam is), kun je vanaf je computer thuis je gereden routes nog eens op je gemak bekijken. Hier zie je tevens hoeveel punten je hebt gehaald, en kun je je score meten met andere gebruikers. Tevens kun je van hier uit de wegen die je gereden hebt, nog voorzien van wat extra informatie, zoals een straatnaam wijzigen die volgens jou niet correct is, of even je eigen adres (huisnummer) toevoegen op de kaart, zodat men voordat exact kan weten waar in de straat je woont.

Waze is al erg geschikt om je dagelijkse route naar kantoor te rijden. Je zult merken dat je soms een route voorgeschoteld krijgt die anders is dan je zou verwachten. Waze houdt er namelijk rekening mee welke wegen op welke tijdstippen de snelste route bieden, en past zich ook aan zodra er ergens een incidentele file staat. Je wordt hier dus omheen geleid, zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

Als all-round navigatie systeem komt Waze nog wat te kort. Nog lang niet alle straten zijn bekend bij naam in het systeem, wat het vinden van een onbekend adres vaak nogal lastig maakt. Gelukkig kun je hiervoor vanuit de applicatie gebruik maken van Google Local Search, zodat Waze toch weet naar welke locatie het je heen moet leiden, zonder dat het systeem de daadwerkelijke straatnaam kent. Maar gezien dat je dagelijks nieuw kaartmateriaal er bij krijgt (onderhouden door enthousiaste medegebruikers), kan het nooit meer lang duren voor de kaartgegevens (bijna) volledig dekkend zijn.

Sinds ik Waze heb ontdekt, is dit mijn vaste reispartner. Ik kan niet meer zonder, ik ben volledig verslaafd aan deze succesvolle mix van bewezen technieken gecombineerd tot een sublieme nieuwe dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195524

Ha Waze,
Dat ken ik ja, gebruik het nu al een paar weken op m'n G1, maar het is er geloof ik ook voor IPhone, Symbian en WM.

Het is inderdaad erg verslavend en leuk om je eigen wegen in kaart te brengen met Waze. Het is nog maar 2 weken officieel uit in Nederland en het aantal wegen dat in kaart is gebracht is echt gigantisch. Krijg al regelmatig nuttige reports(files, flitsers) binnen op weg naar m'n werk.

Hoop dat het aantal gebruikers snel stijgt, dan wordt het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:59
Dit topic gaat in mijn favorieten.
Om maar gelijk de competitie hier te starten... ik heb inmiddels 42348 punten!! En ben op waze onder de zelfde naam te vinden als hier op GOT. Ik gebruik waze ook op mijn G1.
Moet zeggen dat ik de nieuwe interface beter vind, grotere knoppen en je hoeft niet meer in een menu om nieuwe wegen op te nemen wat het gebruik in de auto ook wat veiliger maakt.
Verder heb ik gezien dat je in de laatste versie niet meer de huisnummers kan updaten. Maar ik neem aan dat dat nu via de website moet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, gaan we er een wedstrijd van maken. Ik zit op 73688 punten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Ik heb Waze met succes geinstalleerd op mijn HP Data messenger. Maar op het moment is het compleet onbruikbaar hier omdat er geen map is van mijn omgeving. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik het net zoals TomTom kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb het net op m'n iPhone gezet en aangezien mijn wijk (Oog in Al, Utrecht) er nog niet opstond ben ik op de fiets gaan zitten en heb ik 90% in kaart gebracht. :D Even wachten tot het zichtbaar is op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
MrAcid schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:49:
Heb het net op m'n iPhone gezet en aangezien mijn wijk (Oog in Al, Utrecht) er nog niet opstond ben ik op de fiets gaan zitten en heb ik 90% in kaart gebracht. :D Even wachten tot het zichtbaar is op de site!
Dat brengt een glimlach op mijn gezicht op de zaterdag-avond. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

DinX

Motormuis

Nog maar weinig "Wazers" in België blijkbaar. Als ik zo die kaart bekijk kan dat door 1 persoon gedaan zijn. Moet beter kunnen :)

Vanaf nu laat ik hem ook draaien als ik in m'n koekblik zit :)

[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 21-11-2009 10:06 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
robin1979 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 01:03:
[...]

Dat brengt een glimlach op mijn gezicht op de zaterdag-avond. Goed bezig!
Vrijdagavond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
Is er nog wel een toekomst voor waze? Navigatie is leuk, maar wat als de google maps navigatie ook actueel word, en omleidingen ed. kan herkennen en om afgesloten wegen heen kan navigeren?

Ik zie wel waarde in waze maar dat is pas al veel, heel veel mensen het gebruiken, niet 10 tallen in Nederland.
Op dit moment is het echt nog niet als navigatie te gebruiken, er moet nog veel gebouwd worden, maar volgensmij komen er in Nederland niet veel nieuwe mensen bij omdat mensen helemaal geen zin hebben om wegen op de kaart te zetten als er genoeg alternatieven zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeik niet het hele project af, maar ik probeer een discussie te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 20:37
cctl01 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:10:
Is er nog wel een toekomst voor waze? Navigatie is leuk, maar wat als de google maps navigatie ook actueel word, en omleidingen ed. kan herkennen en om afgesloten wegen heen kan navigeren?

Ik zie wel waarde in waze maar dat is pas al veel, heel veel mensen het gebruiken, niet 10 tallen in Nederland.
Op dit moment is het echt nog niet als navigatie te gebruiken, er moet nog veel gebouwd worden, maar volgensmij komen er in Nederland niet veel nieuwe mensen bij omdat mensen helemaal geen zin hebben om wegen op de kaart te zetten als er genoeg alternatieven zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeik niet het hele project af, maar ik probeer een discussie te starten.
Ziet er wel interessant uit. Ik denk dat het wel een succes kan worden. Het grote voordeel is mits het breed gedragen wordt, dat het accurater is. Dit zie je ook bij Open Street Map project dat is soms ook accurater dan bijvoorbeeld Tele Atlas.
Het gebruikers aantal zal denk ik wel groeien op het moment dat het ook officieel naar Europa komt. Nu moet je nog via een omweg de .apk downloaden.

Daarnaast zullen er mensen wel zin hebben om wegen op kaart te zetten. Een extra stimulans is namelijk het "spel" element met punten en de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik heb het in ieder geval geinstalleerd en zal zeker gaan mappen! Ik vind dit een uitstekend initiatief! :)
Stel je voor, gratis navigatie, inclusief 'live' traffic, flitsers, ongevallen, omleidingen... Echt een vet idee! En als ik kan helpen om dat te realiseren dan doe ik dat zeker!
Vanavond mijn eerste route maar eens even mappen! :D

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Waze is natuurlijk veel opener dan Google's navigatie, en daardoor veel dynamischer.De wegsituatie bij eindhoven en den bosch loopt altijd maar 1-2 dagen achter, dat is de kracht van het systeem. Bij teleatlas (en dus google) kun je minimaal een aantal maanden wachten. Maar dat moet je zelf maar ontdekken.

Sinds gisteren is versie 1.3.x officieel uit, met een leuk nieuw spelelement erin: je kan er een leuke bonus mee verdienen door objecten die op de kaart liggen te verzamelen.

Humor filmpje over Waze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
Jullie hebben zeker gelijk, de voordelen voor waze zijn de grotere nauwkeurigheid en interactiviteit (melden van flitsers) duidelijk is dat we voor beide doelen een hele grote groep mensen nodig hebben. Ik zal zelf nog lekker door wazen en ga morgen eens opzoek naar wat googdies op de weg om bij te dragen aan de actieve community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik probeer om te registeren met mijn Nokia E71, maar krijg al heel de avond de melding 'Failed to update accunt, please try again or press Skip to use random account.'

Is dit een storing of heb ik iets verkeerd ingevuld? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
pven schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:19:
Ik probeer om te registeren met mijn Nokia E71, maar krijg al heel de avond de melding 'Failed to update accunt, please try again or press Skip to use random account.'

Is dit een storing of heb ik iets verkeerd ingevuld? :?
Ik kan me herrineren dat ik een soortgelijke melding kreeg de eerste keer dat in me probeerde aan te melden.
Toen ik vervolgens probeerde in te loggen met de door mij gekozen username en password werkte dit.
Misschien kun je proberen of het voor jou ook werkt (op je telefoon of de website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zo ver kom ik dus niet. Die melding komt nadat ik de gegevens voor een 'new user' in heb gevuld. Op de site kan ik nergens een optie vinden om een nieuwe user te maken.

Het is gelukt! Ik heb alleen geen idee hoe. :S

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 25-11-2009 21:34 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• robin1979
Het schijnt dat de servers een beetje overbelast waren door de grote hoeveelheid nieuwe aanmeldingen.

• cctl01
Ik kwam vanmorgen opweg naar werk ineens twee hele grote kersjes op de weg tegen, heb hier direct maar even melding van gemaakt op het kaartje, als je ze zien probeer er om heen te rijden want je kan er echt niet langs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Laatst online: 23-04 20:37
Ik ben ook wel eens blauwe cadeautjes tegen gekomen, denk dat Sint die onderweg verloren was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol,

Dat kerst-hunten maakt Waze nog verslavender dan het al was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 05:59
Best een leuke dienst maar ik kan de android applicatie niet vinden. Niet met de barcode en niet in de market. Weet iemand waar ik hem dan kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 05:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

pven schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:28:
Zo ver kom ik dus niet. Die melding komt nadat ik de gegevens voor een 'new user' in heb gevuld. Op de site kan ik nergens een optie vinden om een nieuwe user te maken.

Het is gelukt! Ik heb alleen geen idee hoe. :S
Exact dezelfde ervaring met exact dezelfde telefoon. Ik geloof dat Waze vaak moeite heeft met de GPS en data verkeer van de E71....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:12
is wel nog cool dat het cross-platform is... maar zuipt zeker wel wat van uw data-abonnement...? Ik zit namelijk met een volume van 200MB/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waar kan ik de APK afhalen? Ik zit zelf heel wat op de baan (kleine straatjes) dus ik wil graag wat bijleveren. Alleen vind ik niets in de Android Market (US toestel, unlocked, geroot).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://waze.com/clients/waze.apk

Is wel altijd de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
DinX schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:06:
Nog maar weinig "Wazers" in België blijkbaar. Als ik zo die kaart bekijk kan dat door 1 persoon gedaan zijn. Moet beter kunnen :)

Vanaf nu laat ik hem ook draaien als ik in m'n koekblik zit :)
sjah, die data-abonnementen zijn bij ons dan ook superduur... Ik zit zelf met een limiet van amper 200MB. Bij proximus betaal je voor 200MB nog eens 25 euro bovenop je gewone gsm-abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
Probeer zelf ook om met regelmaat eens Waze aan te zetten en moet zeggen dat ik merk dat er de laatste dagen meer en meer wegen bijkomen. Navigatie zelf heb ik tot heden nog niet geprobeerd omdat veel straten nog niet volledig op de kaart staan.

Is namelijk moeilijk navigeren als je aankomst nergens een verbinding heeft met je vertrekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb het daarnet even uitgetest, maar eigenlijk maak ik me de bedenking: waarom is er zoiets nodig?

- de kaarten zijn zo goed als onvolledig, terwijl een echte gps volledige kaarten heeft...
- live traffic kan je gemakkelijk bekijken via de eigen gps of op diverse sites met verkeersinformatie

ik zie dus eigenlijk niet echt de toegevoegde waarde van het programma... het zijn allemaal zaken die gemakkelijker en vollediger zijn met gewone gps'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het heeft ook nog even tijd nodig, het is nog niet zo bekend. Als is het de laatste dagen meer in de media geweest. Als je op de site kijkt naar steden als Rome enzo die op enkele dagen tijd bijna volledig in kaart gebracht zijn is dat best netjes.

Het is een beetje een kip/ei verhaal nu. Mensen moeten het gebruiken om de wegen in kaart te brengen, maar je kan het niet als routeplanner gebruiken nu omdat er erg weinig wegen in zitten nu.
Voorlopig moet je het hebben van de vrijwilligers die gewoon zoveel mogelijk wegen in kaart willen brengen, voor de punten gaan, ... en natuurlijk mensen die die wegen ook nadien editeren via Cartouche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
DinX schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:32:
Het heeft ook nog even tijd nodig, het is nog niet zo bekend. Als is het de laatste dagen meer in de media geweest. Als je op de site kijkt naar steden als Rome enzo die op enkele dagen tijd bijna volledig in kaart gebracht zijn is dat best netjes.

Het is een beetje een kip/ei verhaal nu. Mensen moeten het gebruiken om de wegen in kaart te brengen, maar je kan het niet als routeplanner gebruiken nu omdat er erg weinig wegen in zitten nu.
Voorlopig moet je het hebben van de vrijwilligers die gewoon zoveel mogelijk wegen in kaart willen brengen, voor de punten gaan, ... en natuurlijk mensen die die wegen ook nadien editeren via Cartouche.
kip of het ei klopt idd, maar stel nu dat het zo goed als compleet zou zijn, zie ik de toegevoegde waarde er bijna niet in. Buiten dat in een ideaal scenario je files gratis on the fly kan raadplegen en nieuwe routes worden geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
pina schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:29:
Ik heb het daarnet even uitgetest, maar eigenlijk maak ik me de bedenking: waarom is er zoiets nodig?

- de kaarten zijn zo goed als onvolledig, terwijl een echte gps volledige kaarten heeft...
- live traffic kan je gemakkelijk bekijken via de eigen gps of op diverse sites met verkeersinformatie

ik zie dus eigenlijk niet echt de toegevoegde waarde van het programma... het zijn allemaal zaken die gemakkelijker en vollediger zijn met gewone gps'en...
De verkeersinformatie is nauwkeuriger dan bij welke dienst dan ook, en dat merk je nu al, ondanks dat er slechts een handjevol bestuurders er mee rondrijden. Elke 30 seconden wordt je route geevalueerd, om te bekijken of er een sneller alternatief is. Waze weet dit aan de hand van andere bestuurders.

En op een site kijken met verkeersinformatie? Dat is net zo ouderwets als kaartlezen. Kies voor een systeem wat dat integreert.

En je hebt gelijk dat dit geen volledig navigatiesysteem is (en dat pretendeert het ook allerminst, het richt zich juist op een nieuwe markt), het is nu vooral juist nog handig voor routes die je al kent. Zo kun je kijken of er op dit moment op weg naar je werk files staan. De belangrijkste doelgroep is juist het woon-/werk-verkeer (de 'commuters').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De link staat nu ook op www.autoblog.nl
Daarmee kan de community weer ietsje groeien. Ik heb zeer bescheiden een paar straten in mijn buurt met lopen in kaart gebracht. Leuke software :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wekkel op 01-12-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271815

kunnen jullie mij helpen? Ik kan mijzelf niet aanmelden bij waze op mijn magic. Kan geen account maken. Krijg de melding "username must start with alpha characters and may contain only alpha characters, digits and '-' "
Iemand een idee wat ik fout doe? Wil als username lynx01 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Anoniem: 271815 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:20:
kunnen jullie mij helpen? Ik kan mijzelf niet aanmelden bij waze op mijn magic. Kan geen account maken. Krijg de melding "username must start with alpha characters and may contain only alpha characters, digits and '-' "
Iemand een idee wat ik fout doe? Wil als username lynx01 gebruiken.
Misschien per ongeluk een spatie ervoor of erna?

Trouwens net ook geïnstalleerd. Hoe zit het met routes die niet toegankelijk zijn voor auto's? Ik heb zo college, dus ik dacht dan laat ik hem dan eens draaien. Maar mijn route van mijn huis naar de Universiteit is alleen beschikbaar voor fietsers.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 03-12-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271815

Anoniem: 289377 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:35:
[...]

Trouwens net ook geïnstalleerd. Hoe zit het met routes die niet toegankelijk zijn voor auto's? Ik heb zo college, dus ik dacht dan laat ik hem dan eens draaien. Maar mijn route van mijn huis naar de Universiteit is alleen beschikbaar voor fietsers.
hahahahhaha, echt ernstig zeg....... Je hebt gelijk!! Doordat hij je naam niet meteen per letter invult moet je op een gegeven moment de naam selecteren. Dan komt er automatisch een spatie achter.
Thanks voor de tip!!

*gaat met hoofd op buro rammen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Anoniem: 289377 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:35:
[...]

http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=1185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nu een aardig stukje van mijn wijk gemapped. Probleem: ik rij niet zoveel met de auto dus heel veel nieuwe wegen maak ik niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22
Ik ben ook even bezig geweest en heb ook wat toegevoegd.

Wat mij tussen Hoogeveen en Meppel opviel is dat er een stuk was waar het net leek alsof de auto een stuk over het weiland was gaan rijden, maar tussendoor was er ook een 'gat'. Dit komt ook tussen Meppel en Steenwijk (ik speelde opeens Pacman terwijl ik de hele tijd 'gewoon reed' zonder dat er een afslag was). Net alsof de GPS van een apparaat er even mee was gestopt om 400m verder weer 'gewoon' te rijden (zonder pacman dus).

Ook blijkt dat Steenwijk zelf niet helemaal klopt, ben er nog niet helemaal achter hoe ik dit moet fixen maar er klopt niets van (de weg waar ik op rijd is volgens Waze een kleine 30 meter naast me en loopt dan langzaam ergens naar toe, net alsof het op het fietspad ernaast is terwijl die er niet op die manier zit :P )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Heb hem er ook maar even opgezet, waarschijnlijk gebruik ik het een paar keer en is de leukigheid eraf en wordt hij niet meer opgestard. Maar in Oldenzaal staan nog nagenoeg geen wegen aangegeven, dus binnenkort maar een beetje Oldenzaal mappen :)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hoe zit dat nu precies met wegen die er nog niet in staan? Ik rijd regelmatig op plaatsen waar men nog niets in kaart heeft, ik zie mijn 'nieuwe' wegen echter ook niet opduiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
pven schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:24:
Hoe zit dat nu precies met wegen die er nog niet in staan? Ik rijd regelmatig op plaatsen waar men nog niets in kaart heeft, ik zie mijn 'nieuwe' wegen echter ook niet opduiken. :?
Je kunt in deze gebeiden de nieuwe wegen opnemen door op (bij android) op de shovel te drukken. Ongeveer 2 dagen nadat je dat hebt gedaan verschijnt als het goed is de nieuw opgenomen weg op de site, klaar om door jou van een naam en soort weg te worden voorzien.
Als ik het verkeerd hebt, iemand verbeter me alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cctl01 schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:40:
[...]

Je kunt in deze gebeiden de nieuwe wegen opnemen door op (bij android) op de shovel te drukken. Ongeveer 2 dagen nadat je dat hebt gedaan verschijnt als het goed is de nieuw opgenomen weg op de site, klaar om door jou van een naam en soort weg te worden voorzien.
Als ik het verkeerd hebt, iemand verbeter me alsjeblieft.
Helemaal correct

Je kunt je gereden routes overigens ook ophalen uit je archief in de web-editor en ze van daaruit handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Bestaat er een manier om eventueel met google maps of andere kaarten je route te mappen? Ik vindt het nogal redelijk vervelend om al de straatnamen te gaan opzoeken wanneer ik een groot aantal straten heb gemapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

net geinstalleerd op mijn N95, als je nick name hetzelfde is als je username accepteerd ie de aanmelding niet maar toen ik nickname leeg liet werkte het.
Zo vanuit werk naar huis rijden, de dijk waarop ik woon zal er niet op staan hoop ik :)

en er liggen ook twee kersen in de buurt - maar eens bekijken ...

Ben benieuwd!

edit:// idd stond de weg niet op de kaart dus maar even rondgereden en toegevoegd. Klopt het dat het dan tzt automagisch wordt toegevoegd ?

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 07-12-2009 18:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zodra je Waze start, wordt je reis gelogd. Al je "GPS-punten" worden bewaard en die kan je later weer oproepen via de website. Dat kan 24h of meer duren.
Je routes komen via de editor (op de website via je browser) te voorschijn als lijnen. Elke aparte route komt als een apart log in je lijstje te staan.
Deze lijnen kan je omzetten in een weg, of je kan handmatig een weg tekenen, die je dan natuurlijk netjes op je lijn aan laat sluiten.

Een rode lijn betekent een inaccurate GPS ontvangst, geel matig en groen waarschijnlijk goed.

Met de bulldozer kan je ook tijdens het rijden nieuwe wegen opnemen. Deze wegen doemen tot na 24h op de website editor op. Het enige verschil met de routelijnen is dat de weg al onder je routelijn is toegevoegd.

Ik ben afgestapt van routes opnemen met de bulldozer. De helft van de tijd werkt het niet, en de andere helft is zelden accuraat. Het is veel eenvoudiger om je eigen wegen naderhand toe te voegen aan de hand van je routelijnen. Althans, als je een woonwijkje toe wil voegen is het simpeler om met een paar muisklikken één onafgebroken weg te trekken dan alle rommeltjes van de ge-bulldozerde wegen netjes aan elkaar plakken. Dat bulldozeren werkt imho nog te haperig/onbetrouwbaar.

Begrijpelijk dat je niet in je hele dorp/stad de wegen kan labelen en aanpassen als je niet zelf een keer in de buurt bent geweest met een Waze route. Het is echter ergerlijk dat je de situatie zo in kan tekenen, maar geen permissie hebt om dat te doen (nadat je alles al hebt ingevuld en op 'Save changes' drukt 8)7 ).

In drukkere gebieden merk je wel al voordelen (meldingen van drukte in de stad). Voor navigeren is het nog ongeschikt (veel te weinig op de kaart, geen huisnummers e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De nieuwe wegen duiken dus pas op nadat ik er een naampje aan heb gehangen? Krijg ik er dan wel punten voor of ook dat niet?

Bij de Symbian-versie komt soms spontaan de bulldozer voor de dag, ik heb nog geen knop gevonden om deze zelf aan te zetten. Wel kan ik zien hoe ik ben gereden, ook bij stukken die Waze nog niet in kaart heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nieuwe wegen hoeven niet een naam te hebben om toch punten te krijgen. Je hebt echter nog niet zoveel aan nieuwe wegen die niet van naam zijn voorzien. Volgens mij gaan de filemeldingen pas werken als je de namen gelabeled hebt (dan weet de server immers welke melding hij moet geven aan de rest van de wereld) ;)

Dat geeft soms rare effecten: loop je de bus uit met Waze aan, en dan gaat ie de rest van Nederland melden dat in Tytsjerksteradiel op de prietpraatweg toch echt een lichte opstopping zit :D

Ik heb versie 1.3.9.0 (Windows Mobile) en daar zit de bulldozer standaard als knop links-midden op het scherm.
Overigens komt het vaak voor dat complete gereden routes nooit in je overzicht komen: schijnt voor te komen indien de data-verbinding onderbroken wordt. Hinderlijk, maar dan moet je de route nog maar een keer rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Droned schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:14:
Bestaat er een manier om eventueel met google maps of andere kaarten je route te mappen? Ik vindt het nogal redelijk vervelend om al de straatnamen te gaan opzoeken wanneer ik een groot aantal straten heb gemapt.
http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws:
Vanaf afgelopen weekend is Waze te vinden in de Nederlandse Android Market!
Dus vanaf nu altijd de nieuwste versie bij de hand. (Huidig: 1.4.2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Gister had ik een auto tot mijn beschikking. De hele dag met Waze aan rond gereden. Zelfs een aantal maal een stuk omgereden om een kersje op te halen of een nieuwe weg aan te leggen :). De eerste 1094 punten zijn binnen 8). Het werkt behoorlijk verslavend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:05

Petuhr

FreeBSD

Sinds gister dus ook even Waze aanstaan tijdens het autorijden.

Nou staan de wegen er niet lekker op, sommige helemaal niet, terwijl ik daar al 2/3x overheen gereden ben.

Verschijnen die dan vanzelf op een gegeven moment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Petuhr schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:38:
Sinds gister dus ook even Waze aanstaan tijdens het autorijden.

Nou staan de wegen er niet lekker op, sommige helemaal niet, terwijl ik daar al 2/3x overheen gereden ben.

Verschijnen die dan vanzelf op een gegeven moment ?
Normaal moet je ze met Cartouche bewerken en opslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een fatsoenlijke kaart gaat wel een jaartje duren (sommige mensen maken er ook zo'n puinhoop van door bestaande wegen alsnog als nieuwe weg op te gaan nemen). En nee, ik heb geen zin om area manager te worden zodat ik wel wegen kan deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

er moet idd een hoop gedelete verwijderd worden, in mijn regio (zeg 10km omtrek van Muiden) klopt er weinig van en dat komt imho omdat de basis kaart van geen kanten klopt, zit er soms meer dan honderd meter naast, iets uit de vorige eeuw lijkt me. Ik speel er zo nu en dan nog wel mee maar zonder een goede edit tool gaat waze niet werken denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 19-12-2009 20:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54

Len

Leeg

Ik heb vandaag ook voor het eerst ge-waze-t. Ik heb mijn wijkje met de buldozer erbij gezet. En toen ik via de S106 Amsterdam in reed, dacht ik niet de Overtoom te zien. Dus zette ik de buldozer aan maar ik zat dus een stuk naast de Overtoom. Ik weet niet wie er nu fout zat.
Er zaten nog puntjes op de oorspronkelijke Overtoom en die was ook breder dan normaal. Wat ik begrijp van die puntjes is dat je dan de 2e ben die eroverheen gaat? En op die manier maak je de weg duidelijker?

Ik heb ook geprobeerd om wat wegen een naam te geven hier (Alphen aan den Rijn) maar dat lukte niet echt. Als plaats stond er "Amsterdam, Netherlands" en ik mocht/kon geen nieuwe plaats aanmaken?
franssie schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:40:
[...]

er moet idd een hoop gedelete verwijderd worden, in mijn regio (zeg 10km omtrek van Muiden) klopt er weinig van en dat komt imho omdat de basis kaart van geen kanten klopt, zit er soms meer dan honderd meter naast, iets uit de vorige eeuw lijkt me. Ik speel er zo nu en dan nog wel mee maar zonder een goede edit tool gaat waze niet werken denk ik.
Basismap? Is het niet de bedoeling dat de kaart juist duidelijker wordt als er meer gps gegevens komen van die weg? Als je nu gewoon wegen gaat slepen in de "update map" view, dan weet je toch niet of dat klopt?

[ Voor 33% gewijzigd door Len op 24-12-2009 18:07 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197980

ik hab Waze op mn Htc Hero gezet, maar loop nu tegen een bug aan.

Ik heb pas en factory-reset gedaan (ondertussen al meerdere) en na het Activeren van mn Google account word Waze automatisch, zonder toestemming gedownload. ook al heb ik deze eerder al verwijderd van de phone...

natijd staat hij niet in de market lijst met gedownloade apps, maar aanmelden bij
Google is blijkbaar wel vereist.

ws had ik Waze wel weer geïnstalleerd, maar ik ben nu meer bezig de oorzaak te vinden en te stoppen van deze automatische download en install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Ik heb Waze nu een week, maar het invoeren van straten en straatnamen is een crime zeg. Pfff... (vnl. trage server en vervelende manier van invoeren).

Wat dat betreft begin ik nu al af te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195560

Molybdenum schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:42:
Ik heb Waze nu een week, maar het invoeren van straten en straatnamen is een crime zeg. Pfff... (vnl. trage server en vervelende manier van invoeren).

idem! ik vind het wel een leuk spel op zich maar het editen van die kaart is een echte nachtmerrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik ben nou bezig de kaart van mijn dorp van de grond af op te bouwen maar ik zit met een probleempje;
ik probeer hier een viaduct aan te leggen maar zowel bij bridge over als bridge under krijg ik de foutmelding 'No permission', wat kan ik hier nou aan doen?
Ik heb al wel het niveau van de ene weg hoger gelegd dan de ander.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Laatst online: 15-04 13:54
Erasmo schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:40:
Ik ben nou bezig de kaart van mijn dorp van de grond af op te bouwen maar ik zit met een probleempje;
ik probeer hier een viaduct aan te leggen maar zowel bij bridge over als bridge under krijg ik de foutmelding 'No permission', wat kan ik hier nou aan doen?
Ik heb al wel het niveau van de ene weg hoger gelegd dan de ander.
Kan je super permalinkje geven naar die plek, want bij mij blijft hij blanco.
Probeer eens met levels te werken (road details) maak van het viaduct 1 en en van de weg er onder 0 of -1.

Zijn er nog meerdere actieve wazers hier? Ik heb mijn hele dorp (Heerjansdam) gewazed en ben in Rotterdam bezig. Tot nu toe ongeveer 43k aan punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Het begint ergens op te lijken!
Maastricht:

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/4246/photolx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb mijn dorpje ook al redelijk in kaart, zodra het beter fietsweer wordt zal het met de Nederlandse kaarten wel sneller gaan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Taarmen schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:41:
Zijn er nog meerdere actieve wazers hier?
Ik heb mijn woonplaats op hoofdwegen helemaal bijgewerkt maar heb al een aantal maanden weinig tijd. De komst van de areal map heb ik niet meer meegemaakt. Ik rij ook weinig auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat me opvalt is dat de mobiele kaart en de kaart op de site soms afwijken. Zo kwam ik vandaag vandaag in het dorp onderweg een t-splitsing tegen die niet aangesloten was maar toen ik hem op de site wou veranderen klopte het wel, nogmaals op mijn telefoon gekeken maar daar zag ik hem nog steeds onaangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Erasmo schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:47:
Wat me opvalt is dat de mobiele kaart en de kaart op de site soms afwijken. Zo kwam ik vandaag vandaag in het dorp onderweg een t-splitsing tegen die niet aangesloten was maar toen ik hem op de site wou veranderen klopte het wel, nogmaals op mijn telefoon gekeken maar daar zag ik hem nog steeds onaangesloten.
Kan een tijdje duren voordat veranderingen zichtbaar zijn in de client (door de cache), beste optie is om een bestemming op te geven en erdoorheen te navigeren, dan worden de mappen altijd bijgewerkt.

http://www.waze.com/wiki/...the_client_application.3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 16:20
Hier ook een fanatiek Wazer, vooral icm FourSquare.
Draai het nu nog op mijn HTC Touch Diamond met WiMo 6.1.
Hopelijk van de week over op de HTC Desire met Android 2.2.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 05:39

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Ik heb ook elk autoritje waze erbij aanstaan.
Helaas WM6.5 en daarom dus een hele oude versie..

Klopt het trouwens dat de kaart van nederland komende maand geupdate word?

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

robin1979 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:57:
[...]

Kan een tijdje duren voordat veranderingen zichtbaar zijn in de client (door de cache), beste optie is om een bestemming op te geven en erdoorheen te navigeren, dan worden de mappen altijd bijgewerkt.

http://www.waze.com/wiki/...the_client_application.3F
Aha, ik dacht dat send logs het ook zou doen, maar in het vervolg zoek ik even mijn plaatsje op voor ik vertrek.
petervdveen schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:30:
Ik heb ook elk autoritje waze erbij aanstaan.
Helaas WM6.5 en daarom dus een hele oude versie..

Hoe bedoe je? De kaart wordt constant geupdated als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 05:39

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Erasmo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:36:
[...]
Hoe bedoe je? De kaart wordt constant geupdated als het goed is.
Zie dit bericht:
http://world.waze.com/for...d11b1e58916ba020df86f03d8

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dit topic even doorgelezen maar ik snap het niet helemaal, er is al iets als OpenStreetMap waar gewoon gigantisch veel wegen op staan, waarom zou je dan zo'n systeem als Waze gebruiken om eerst nog eens alle wegen in kaart te brengen?
Leuk om punten te verzamelen maar als er al een perfect kloppende kaart is die je gratis kan gebruiken waarom zou je dat dan niet gewoon doen?
Als ik bijvoorbeeld naar Almere kijk dan zit het overgrote deel van de wegen nog niet in het systeem. Waarom zou ik dan over al die wegen rijden om ze toe te voegen als ze ook gewoon uit OpenStreetMap gehaald kunnen worden en dan al direct kloppen? Dan staan ook direct alle namen en fietspaden erbij samen met de busbanen en bushaltes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Tsurany schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:35:
Ik heb dit topic even doorgelezen maar ik snap het niet helemaal, er is al iets als OpenStreetMap waar gewoon gigantisch veel wegen op staan, waarom zou je dan zo'n systeem als Waze gebruiken om eerst nog eens alle wegen in kaart te brengen?
Voornamelijk vanwege licentieproblemen die Openstreetmap met zich meebrengt. Openstreetmap is helaas lastig commercieel te gebruiken.

Overigens valt de kwaliteit/kwantiteit van Openstreetmap data op veel plekken ook erg tegen. Misschien dat grote steden er netjes instaan, in het kleine dorpje waar ik woon ontbreekt veel (wat inmiddels wel al in Waze aanwezig is doordat ik er rond rij).

Waze verzamelt ook passief nieuwe wegen, bij Openstreetmap is er een actieve groep nodig die de data bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Binnen 1-2 weken wordt inderdaad de Intermap data ingelezen, en Nederland zal dan voor 99% gedekt zijn.

De European grid data komt van Intermap af, wat een compleet netwerk bijhoudt van alle wegen. Helaas zullen dan nog een aantal straatnamen ontbreken, maar de kaart zal dan wel volledig navigeerbaar zijn _/-\o_ .

In Frankrijk, Duitsland en Italie is deze kaart al beschikbaar, daar zou je eens kunnen kijken hoe compleet het is.

Overigens zal ook de WinMo versie spoedig bijgewerkt worden, zodat de versies gelijk lopen met Android en vooral de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

robin1979 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:45:
[...]

Voornamelijk vanwege licentieproblemen die Openstreetmap met zich meebrengt. Openstreetmap is helaas lastig commercieel te gebruiken.
Dat is jammer :'(
Overigens valt de kwaliteit/kwantiteit van Openstreetmap data op veel plekken ook erg tegen. Misschien dat grote steden er netjes instaan, in het kleine dorpje waar ik woon ontbreekt veel (wat inmiddels wel al in Waze aanwezig is doordat ik er rond rij).

Waze verzamelt ook passief nieuwe wegen, bij Openstreetmap is er een actieve groep nodig die de data bijwerkt.
Daarom zou Waze ideaal gecombineerd kunnen worden met OpenStreetMap, dan heb je al een mooie basis en kan je die verder uitbreiden met Waze.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
Tsurany schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:04:
[...]

Dat is jammer :'(

[...]

Daarom zou Waze ideaal gecombineerd kunnen worden met OpenStreetMap, dan heb je al een mooie basis en kan je die verder uitbreiden met Waze.
Ja, maar de makers van Waze willen de data commercieel gaan gebruiken. En dat mag weer niet met de data van Openstreetmap.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik snap het, wel jammer aangezien je zo enorm veel kaarten materiaal providers krijgt die elk een eigen kaart hebben, zou toch wel mooi zijn als er 1 grote complete kaart was die op elke manier te gebruiken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Tsurany schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:04:
[...]

Over 2-3 weken zitten er meer wegen in het systeem dan momenteel in OpenStreetMap aanwezig zijn (dankzij de Intermap data).

Overigens is Waze open-source, je zou je eigen hybride navigatie systeem kunnen bouwen wat gebruik maakt van beide informatiebronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal het dan nog eens proberen als er een update voor Windows Mobile is, heb het twee keer gebruikt gister en twee keer mijn telefoon moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Tsurany schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:22:
Zal het dan nog eens proberen als er een update voor Windows Mobile is, heb het twee keer gebruikt gister en twee keer mijn telefoon moeten resetten.
Die is er nu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt, ik ga eens kijken of dit beter werkt. Nu alleen nog proberen te downloaden, heerlijk die sites die niet gewoon de download links geven als je op een 'desktop' browser zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanochtend getest en het werkt voor geen meter, elk programma op m'n telefoon kan een data verbinding maken behalve Waze. Een reboot mocht ook niet helpen, gewoon geen data verbinding beschikbaar volgens dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Vreemd. Is dat de 1.8beta?

http://tinyurl.com/y7asp35 : Standard Phone
http://tinyurl.com/y6uvxwb : WVGA Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Molybdenum schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:42:

Same here, net voor het eerst ff geprobeerd, maar het is zooooo'n trage onhandige site, dat ik er gauw klaar mee ben. Ik had verwacht ff het eerst gps punt te selecteren, dan de laatste van de straat, ff naampie geven en klaar. Maar het is zo onoverzichtelijk en traag, dat ik het na 5 minuten maar heb opgegeven.

Vanavond nog maar eens proberen, maar als het weer zo gaat, ga ik wel rondjes rijden dan kan iemand anders vast wel de naampies erbij zetten. Mocht ik dat alleen zelf kunnen dan haak ik ook af, moet wel hobby blijven, als het op werk gaat lijken wil er voor betaald krijgen. ;)

[edit]Hij is nu wat sneller en ik heb wat gedeeltes aangegeven als "straat", maar het ontgaat me volledig hoe ik een straatnaam er aan toe kan voegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 15-04-2010 18:43 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Wow dit ziet er zeker leuk uit :) :)

Is nu aan het installeren, hopelijk werkt het op m'n Omnia Querty, dan kan ik eens wat kleine dorpjes op de kaart gaan zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Flagg schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:34:
[...]

Same here, net voor het eerst ff geprobeerd, maar het is zooooo'n trage onhandige site, dat ik er gauw klaar mee ben. Ik had verwacht ff het eerst gps punt te selecteren, dan de laatste van de straat, ff naampie geven en klaar. Maar het is zo onoverzichtelijk en traag, dat ik het na 5 minuten maar heb opgegeven.

Vanavond nog maar eens proberen, maar als het weer zo gaat, ga ik wel rondjes rijden dan kan iemand anders vast wel de naampies erbij zetten. Mocht ik dat alleen zelf kunnen dan haak ik ook af, moet wel hobby blijven, als het op werk gaat lijken wil er voor betaald krijgen. ;)

[edit]Hij is nu wat sneller en ik heb wat gedeeltes aangegeven als "straat", maar het ontgaat me volledig hoe ik een straatnaam er aan toe kan voegen.
Je hebt toch gewoon het edit menu?

Nieuwe versie uit de Market gedownload, zie je dat je 21ste van NL staat :P

Nog wel veel last van nieuw gerecorde roads die niet doorkomen op de kompjoeter.

[ Voor 4% gewijzigd door Erasmo op 15-04-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee maar die staat er nu wel op, die zuigt net zo hard als de vorige. Ook zo'n leuke zuigende loop, wil je inloggen maar kan dat stomme programma geen netwerkverbinding maken dan krijg je een foutmelding waardoor je weer naar het login scherm moet. Echter dat scherm kan je enkel verlaten door op de vorige knop te drukken waardoor hij weer gaat inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Erasmo schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:50:
[...]
Je hebt toch gewoon het edit menu?

Nieuwe versie uit de Market gedownload, zie je dat je 21ste van NL staat :P

Nog wel veel last van nieuw gerecorde roads die niet doorkomen op de kompjoeter.
hehe ga je me nou vertellen dat ik echt volledig blind ben, ik heb idd een edit menu maar niks kunnen vinden wat met straatnamen wijzigen te maken heeft, maar kan zijn dat ik eronderhand 5x overheen heb gekeken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Flagg schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:01:
[...]

hehe ga je me nou vertellen dat ik echt volledig blind ben, ik heb idd een edit menu maar niks kunnen vinden wat met straatnamen wijzigen te maken heeft, maar kan zijn dat ik eronderhand 5x overheen heb gekeken.
En dan onder edit road details:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25a7yiw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Erasmo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:57:
[...]

En dan onder edit road details:

[afbeelding]
Hmmm dat scherm heb ik nog nooit gezien (wel dat edit panel, nooit die opties), zal nog eens gaan klikken vanmiddag. :)

[edit] Ik heb het er weer af gegooid, icm met sygic MM10 en radardroid werd eht de hero iets teveel, dat, en de ergerlijke site om je data in te voeren deed me besluiten om het er maar weer af te gooien.

Misschien in de toekomst nog een keertje proberen als de site zelf wat volwassener is geworden.

[ Voor 37% gewijzigd door Flagg op 23-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
robin1979 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:49:
[...]

Binnen 1-2 weken wordt inderdaad de Intermap data ingelezen, en Nederland zal dan voor 99% gedekt zijn.

De European grid data komt van Intermap af, wat een compleet netwerk bijhoudt van alle wegen. Helaas zullen dan nog een aantal straatnamen ontbreken, maar de kaart zal dan wel volledig navigeerbaar zijn _/-\o_ .
En dit is nu dan gebeurd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Wat voor hardware gebruiken jullie?

Ik heb een Omnia Qwerty wat qua specs toch echt geen watje is (zelfs met een MetaLITE ROM) en het ding is niet vooruit te branden, duurt 2-5 secs voordat het reageert op een aanraking, bugged, crasht regelmatig en vind geen GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
iPhone 3GS hier. Applicatie werkt eigenlijk vrij goed.

Zo'n Qwerty is WinMo zeker? Die client loopt inderdaad een beetje achter (vanwege het minimale marktaandeel van dat OS), maar er wordt hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Windows Mobile 6.5.3 inderdaad. Tot nu toe alleen getest op 6.5 tho, sinds upgrade naar een MegaLITE ROM niet meer geinstalleerd.
Ik zal het eens testen, want met de nieuwe rom is de telefoon zelf echt razendsnel nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54

Len

Leeg

Ik gebruik ket op android. Helaas crasht het te vaak en dan reboot mijn telefoon :o pas sinds de laatste update heb ik dat :(

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 23-04 20:02

SilencerNL

No remorse

Ik gebruik Waze nu ook al enkele dagen, en ik moet zeggen dat het aanpassen van die map best een beetje verslavend werkt.

Ik heb vanavond een hele zooi met 'Landmarks' toegevoegd aan mijn dorp. Sloten, stukken bos, de golfbaan, etc. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien op m'n WinMo telefoon :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb Waze net even geinstalleerd. Blijkt dat als je de download pagina opent, hij automagisch een Touch versie van Waze installeert als je een Nokia 5800 hebt. Staat niet bij de supported devices op de website, maar er is dus wel een goede versie voor :)

Morgen eens even testen wanneer ik op pad ga :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Ibex

^^ met stom.

Ik knutsel nu al een aantal dagen met waze, en op zich is de applicatie wel leuk, maar totaal onbruikbaar voor navigatie. Hoewel de meeste straten gekend zijn (waar ze liggen), hebben ze meestal geen naam en geen toegelaten richtingen, waardoor waze als navigatie geen route kan vinden.

Ook jammer is het dat routes die je hebt gereden slechts na een aantal dagen op de website beschikbaar en editbaar zijn.

Bovendien heb ik nu een hele reeks aanpassingen gedaan aan mijn woon- en werkomgeving, maar deze staan nog altijd niet op de live maps, noch op mijn gsm beschikbaar.

Super applicatie, maar de community is hier nog steeds te klein om er echt iets van te maken. Ikzelf ga het wel af en toe blijven gebruiken, gewoon voor de lol :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste