Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:10

elsinga

=8-)

Vraagje: weet iemand of Waze het in het buitenland net zo goed doet (flitsmeldingen, gevaarmeldingen, maximum snelheid aangeven) als in NL? Ik draai nu nog Flitsmeister ernaast en kan dat in het buitenland ook doen, maar hoop dat dat niet nodig is. Bestemmingen: België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:37
Je moet je allereerst afvragen of het mag in die landen. Hoewel nagenoeg iedereen het doet zijn er wel strengere regels dan in Nederland.

Ik gebruik al jaren geen Flitsmeister meer, Waze doet het prima. Ook in het buitenland.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als het niet mag heeft Waze ze er gewoon niet in staan, dat is juist het makkelijke.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:51
surfing john schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:14:
De laatste 2 weken een probleem met Waze/Carplay.
Route starten bij het wegrijden, eigenlijk direct een bevriezend Waze scherm, kan in Waze niets meer, overige apps in Carplay wel bereikbaar en functioneren gewoon. Na een paar minuten verdwijnt het Waze schermen dan komt het overzicht van alle geïnstalleerde overzichtsscherm te voor schijn. Inclusief Waze icoon, Waze icoon aantikken en Waze weer te gebruiken. Dit gebeurt alleen bij het starten van de auto, dus nog voor het wegrijden.
Ik heb het ook sinds een week. Kun je dat ergens melden? Of maar gewoon wachten op een update van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 12:21
De werking van Waze is redelijk afhankelijk van hoe groot de community aan vrijwilligers is om de kaart bij te werken. In Europa mag je er eigenlijk wel overal van uit gaan dat de kaart goed bijgehouden zal worden, minstens beter dan de concurrentie. Waze mag overal gebruikt worden, de vrijwilligers zorgen er voor dat de app voldoet aan alle lokale wetgeving.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 19:37

Dido

heforshe

Vorige week een hele week rondgereden op de Peloponnesos in Griekenland, en we zijn erachter gekomen waarom zoveel mensen klagen over Google Maps om te navigeren :X

Waze deed het echter uitstekend en betrouwbaar, hoewel het zo nu en dan een zooitje werd wat betreft de maximumsnelheden. Nu gelden die in Griekenland, als je naar de locals kijkt, sowieso alleen als vriendelijke suggestie, maar toch. Op een gegeven moment mochten we volgens de huurauto waar we in reden 50, volgens een bord langs de weg 60, terwijl Waze 90 wel een leuk idee vond 8)7

Wel hadden een een WTF-momentje toen we, met enige vertraging, aan waren gekomen in Athene. Daarvandaan zou het zo'n 2 uur rijden zijn naar ons vakantieadres, en Google Maps vond dat ook. Waze kwam echter op 3,5 uur :?

Wat bleek, de optie "vermijd tolwegen" stond standaard aan, en dat is ons in Nederland nog nooit opgevallen. Gelukkig kwamen we daar achter en konden we, na het uitzetten ervan, wel in 2 uur naar oinze bestemming rijden (we kwamen inderdaad een stuk of 5 tolposten tegen, maar we konden dan ook op het grootste deel van de route flink doorkachelen op - zeker naar Griekse begrippen - fantastische snelwegen.)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Gonadan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:28:
Als het niet mag heeft Waze ze er gewoon niet in staan, dat is juist het makkelijke.
Dat scheelt. In het buitenland rij ik toch al minder vlot door, dat scheelt. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 15:46

nlboy

Alles kitz?

Dido schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:10:
Vorige week een hele week rondgereden op de Peloponnesos in Griekenland, en we zijn erachter gekomen waarom zoveel mensen klagen over Google Maps om te navigeren :X

Waze deed het echter uitstekend en betrouwbaar, hoewel het zo nu en dan een zooitje werd wat betreft de maximumsnelheden. Nu gelden die in Griekenland, als je naar de locals kijkt, sowieso alleen als vriendelijke suggestie, maar toch. Op een gegeven moment mochten we volgens de huurauto waar we in reden 50, volgens een bord langs de weg 60, terwijl Waze 90 wel een leuk idee vond 8)7

Wel hadden een een WTF-momentje toen we, met enige vertraging, aan waren gekomen in Athene. Daarvandaan zou het zo'n 2 uur rijden zijn naar ons vakantieadres, en Google Maps vond dat ook. Waze kwam echter op 3,5 uur :?

Wat bleek, de optie "vermijd tolwegen" stond standaard aan, en dat is ons in Nederland nog nooit opgevallen. Gelukkig kwamen we daar achter en konden we, na het uitzetten ervan, wel in 2 uur naar oinze bestemming rijden (we kwamen inderdaad een stuk of 5 tolposten tegen, maar we konden dan ook op het grootste deel van de route flink doorkachelen op - zeker naar Griekse begrippen - fantastische snelwegen.)
Als de maximumsnelheid niet klopt, dan kan je dat melden in Waze. Dan pakt iemand het van de community het op en past het aan. Dit melden doe ik ook regelmatig in NL en DE waar vaak de snelheden worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 19:37

Dido

heforshe

nlboy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:39:
Als de maximumsnelheid niet klopt, dan kan je dat melden in Waze. Dan pakt iemand het van de community het op en past het aan. Dit melden doe ik ook regelmatig in NL en DE waar vaak de snelheden worden aangepast.
Da's leuk, maar op een weg waar je in theorie 90 mag (hoewel dat zelfmoord zou zijn) maar waar elke 300 meter een bord staat dat die snelheid verlaagt naar 60, 50, 40 of 30 - of de beperking weer opheft - wordt dat een dagtaak die ervoor zorgt dat je niet voor zonsondergang op je bestemming komt :+

We hebben ons wel kostelijk vermaakt om de mensen (Nederlanders) die op één weg waar we reden de moeite hadden genomen om in Waze de gaten in de weg aan te geven. Het was minder werk in die omgeving om de stukjes onbeschadigde weg in kaart te brengen 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Ik gebruik eigenlijk meestal Google maps. Flitspalen doe ik wel via flitsmeister, maar dacht vorige week weer eens te switchen naar Waze. Was er snel weer klaar mee 😂 Veel te veel en te vaak praat de dame terwijl ik op de snelweg nergens eraf hoef. Verder switched de stem soms van kanaal, waardoor het soms via het voice kanaal gaat en dan ineens weer via het muziek kanaal waardoor zinnen afgebroken worden. Met Maps totaal geen last van. Telefoon is een OnePlus 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België zou je op de snelweg alleen maar een instructie mogen krijgen als je potentieel op een verkeerde rijstrook gaat zitten op basis van waar je vandaan komt. Als je gewoon rechtdoor hoort te rijden, geven we normaal gezien geen instructies, of toch minstens geen hoorbare instructies. Dat wisselen tussen de kanalen heb ik nog niet eerder gehoord. Dat er een verkeerd kanaal gekozen wordt en het moeilijk te verzetten is wel, maar halverwege veranderen is iets nieuw voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pendragon1
Bedankt voor je snelle reactie! Niet op alle trajecten, maar bijvoorbeeld in NL op de A6, waar ik vaak kom zegt ze bij afslagen waar ik gewoon rechtdoor moet: bij de volgende afslag rechtdoor of links aanhouden. Of al 3km van tevoren melden dat je er over 3km af moet. Voor mij totaal onzinnig en onnodig. Ik ga zo nog een stuk rijden. Zal het nog eens testen met de kanalen. Ik gebruik wel AA beta. Misschien zit daar iets geks in, maar dan zou je zeggen dat Maps er ook last van moeten hebben, maar die is super stabiel. Waze is ook de enige. Flitsmeister navigatie ook getest en geen probleem, behalve de lelijke tts stem die ze altijd al hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je hebt überhaupt geen invloed op de kanalen toch? Ik heb niet de indruk dat ik iets anders kan krijgen dan dat hij het gewoon over de speakers gooit en mijn muziek dwangmatig dempt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Net getest, rit met weinig snelweg, maar dat stuk ging goed. Waar het mis ging was wanneer over zoveel meter er een afslag was, dan zei ze: over 200 meter (over voice kanaal) en dan niks, maar soms in de achtergrond (muziek was al terug) hoorde je dan haar doorpraten. Bij de afslag zei ze dan gewoon weer dat ik links of rechtsaf moest. Invloed op het kanaal heb je idd niet. In sommige apps kun je kiezen, in Waze niet.

Heb Waze nu helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Straks rit terug opnieuw testen. Bedankt voor de hulp zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Test terug na herinstallatie, geen verschil. Muziek uitgelaten, muziekkanaal zachter gezet voor testen, ze begint met praten: over 200m (op voice kanaal) en daarna wordt de stem zachter en zie je in mijn digitale scherm voor m'n neus dat de rest op het muziekkanaal gaat. Halverwege omgezet naar Maps, geen probleem. Morgen test ik nog een keer maar dan bekabeld in plaats van normaal, draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23-08 17:58
Hmmm, ik had vanmorgen rond 10:00 uur issues met Waze op/met Apple CarPlay i.c.m. de iPhone 15 PM. Waze was lang bezig met het berekenen van de route, maar er verscheen niets. Dit tot meerdere malen aan toe. Toen maar overgestapt op Apple Kaarten, die wel direct een route vond, waar ik ook de weg terug gebruik van heb gemaakt.

Iemand vandaag dezelfde ervaring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12
RicoK schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:48:
Hmmm, ik had vanmorgen rond 10:00 uur issues met Waze op/met Apple CarPlay i.c.m. de iPhone 15 PM. Waze was lang bezig met het berekenen van de route, maar er verscheen niets. Dit tot meerdere malen aan toe. Toen maar overgestapt op Apple Kaarten, die wel direct een route vond, waar ik ook de weg terug gebruik van heb gemaakt.

Klopt sinds 2 weken bevriest het Waze scherm voor een aantal minuten, overige apps werken normaal, na een aantal minuten krijg ik het overzicht van alle apps en is Waze weer normaal te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23-08 17:58
@surfing john dat verschijnsel bedoel ik niet. Daar had ik afgelopen week ook al een reactie opgegeven. Bij het bevriezen van Waze is Waze niet benaderbaar. Daar was vanmorgen geen sprake van, want Waze reageerde op elk commando, maar kon geen route berekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

RicoK schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:48:

Ja. Regelmatig helaas (Android Auto). Het switchen naar 'n andere app en daarna weer terug naar Waze helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik herken dit, heb het regelmatig. Vaak werkt dan de "naar huis" knop wel en dat haalt Waze uit z'n loop. De andere app weg werkt ook vaak, tenminste als het een navigatie app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

elsinga schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:33:
Ik herken dit, heb het regelmatig. Vaak werkt dan de "naar huis" knop wel en dat haalt Waze uit z'n loop. De andere app weg werkt ook vaak, tenminste als het een navigatie app is.
Bij mij werkt het ook met 'n app als Spotify overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 16:18
Gisteren dook de oude bug dat Waze ineens niet meer weet waar je rijdt weer op.
Hij schat je locatie dan enkele tientallen tot honderd meter links of rechts van waar je rijdt met constante herberekeningen tot gevolg. Was via Android Auto dus de GPS van de auto zou in gebruik moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
stijn014 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:15:
Gisteren dook de oude bug dat Waze ineens niet meer weet waar je rijdt weer op.
Hij schat je locatie dan enkele tientallen tot honderd meter links of rechts van waar je rijdt met constante herberekeningen tot gevolg. Was via Android Auto dus de GPS van de auto zou in gebruik moeten zijn?
Ook regelmatig gehad. Wij roepen dan steeds, doe niet zo gek ding 😂 Nee, AA gebruikt GPS van je telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik geef altijd de Russen de schuld van dat gedrag :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:30
pendragon1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:37:
[...]

Ook regelmatig gehad. Wij roepen dan steeds, doe niet zo gek ding 😂 Nee, AA gebruikt GPS van je telefoon.
Onjuist. Aa gebruikt gps van je auto bij Waze en maps iig

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Getest of AA de auto gps gebruikt. Gps op de telefoon uitgezet. Werkt niet. Moet persé aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Update over gebruik van voice of media kanaal: maps lijkt er heel soms ook wel wat last van te hebben, maar lang niet zoveel als Waze. Vandaag, na laatste AA beta update, nog eens getest, leek even wat beter, maar toen ging het toch weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:03
Ik mis bij Waze de 3D-gebouwen tijdens het navigeren. Voor het oog is het prettiger, en ik vind het huidige platte design echt ouderwets. Als ik Apple Kaarten of Google Maps gebruik, ziet dat er een stuk mooier uit. Is Waze van plan om dit in de toekomst toe te voegen, of blijven ze vasthouden aan hun huidige design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Daar zijn geen plannen voor om toe te voegen. We voegen over het algemeen alleen gebouwen toe op de kaart wanneer deze groot genoeg zijn om herkenningspunten te zijn. Alle gebouwen toevoegen en al helemaal met hoogteaanduidingen (wat nu niet kan, voor alle duidelijkheid) lijkt me veel te weinig bijdragen om nuttig te zijn tijdens het navigeren.

Het is de bedoeling om in 1 oogopslag te kunnen zien wat er van je verwacht wordt, terwijl je aan het rijden bent. Daar lijken 3D-gebouwen me niet echt iets aan toe te voegen. Voor Google Maps is de aanwezigheid van een gebouw een pak relevanter dan voor Waze, dus ik ben vrij zeker dat dit er niet van zal komen. Of ze zouden er voor moeten kiezen om deze gebouwen uit Google Maps te importeren als een soort van kaartlaag. Maar dat zie ik zo niet meteen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
Nieuwe update voor AA:
Waze on Android Auto now gives you more control, and stays active while connected to your car display.

Search, plan and manage trips directly from your phone, while keeping your navigation route clear on the screen.
"Simpele" maar fijne toevoeging, het typen via een telefoon is vaak een stuk makkelijker, maar ook was het nooit mogelijk als AA aanstond, om een adres van elders te kopieren en dan te gebruiken.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is wel heel lekker hoor. Die optie heb ik vaak gemist bij waze. Ook even de instellingen nalopen en/of aanpassen kon je dan vergeten, vrij irritant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Christoxz schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:30:
Nieuwe update voor AA:

[...]

"Simpele" maar fijne toevoeging, het typen via een telefoon is vaak een stuk makkelijker, maar ook was het nooit mogelijk als AA aanstond, om een adres van elders te kopieren en dan te gebruiken.
Handig ja!

Wat ik me blijf afvragen: waarom blijft de optie om het bestemmingsadres te bekijken nadat je de route eenmaal gestart bent ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 23:09
Is het echt niet mogelijk dat Waze - net als Google Maps - bij een snellere route aangeeft hoeveel dit scheelt?

Heel irritant - ik krijg alleen de melding “er is een snellere route gevonden” (of zoiets). Vervolgens heb ik een stuk om gereden om 4,5 km later weer op dezelfde snelweg in de file te komen.

Ik wil graag op basis van info beslissen of ik de alternatieve route kies of op de huidige route blijf.

😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hij doet het ook af en toe. Laatst kreeg ik een paar keer een alternatieve route voorgeschoteld die 20 min langzamer was. Dat trok me alleen ook niet echt over de streep.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Glodenox schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:32:
Daar zijn geen plannen voor om toe te voegen. We voegen over het algemeen alleen gebouwen toe op de kaart wanneer deze groot genoeg zijn om herkenningspunten te zijn. Alle gebouwen toevoegen en al helemaal met hoogteaanduidingen (wat nu niet kan, voor alle duidelijkheid) lijkt me veel te weinig bijdragen om nuttig te zijn tijdens het navigeren.
Uit je website kan ik niet opmaken dat je, op iets met een Belgische community na, direct aan Waze zou werken. Waarom breng je dit dan toch zo stellig en/of zonder bronvermelding of andere vorm van onderbouwing voor die eerste uitspraak?

Het mag best je mening zijn, maar voor andere mensen heeft het misschien wel nut omdat ze door het perspectief en vooral de schaduw sneller (juist binnen die ene oogopslag) kunnen zien wat er gaande is.

Zelf zou ik het daarom erg jammer vinden als zoiets met de huidige mogelijkheden niet wordt toegevoegd "omdat ik het niet nuttig vind". Dat is toch geen goede reden om zoiets weg te laten?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 07:54:
Hij doet het ook af en toe. Laatst kreeg ik een paar keer een alternatieve route voorgeschoteld die 20 min langzamer was. Dat trok me alleen ook niet echt over de streep.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me - via google maps krijg ik gewoon een keus 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
Stukfruit schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 08:12:
[...]

Uit je website kan ik niet opmaken dat je, op iets met een Belgische community na, direct aan Waze zou werken. Waarom breng je dit dan toch zo stellig en/of zonder bronvermelding of andere vorm van onderbouwing voor die eerste uitspraak?
Omdat ik als coördinator voor België en Luxemburg meestal wel zo'n zaken lang op voorhand zie passeren en om advies gevraagd wordt door Waze. Ik zelfs nog nooit een hint of suggestie rond deze functie heb horen passeren, dus dan geef ik dat gewoon mee. Dit is deels interne keuken, dus bronvermelding is onmogelijk. Doe met de informatie wat je wilt. In de Benelux is er overigens niemand die officieel voor Waze werkt.
Stukfruit schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 08:12:
Het mag best je mening zijn, maar voor andere mensen heeft het misschien wel nut omdat ze door het perspectief en vooral de schaduw sneller (juist binnen die ene oogopslag) kunnen zien wat er gaande is.
Dat deel is inderdaad puur mijn persoonlijke mening en inschatting, ik heb geen beslissingsrecht en kan de toekomst dus niet met zekerheid voorspellen. Maar als ik de impact op de community inschat ten opzichte van de beperkte verbetering in de weergave, sta ik er alvast niet voor te springen. Het staat je vrij om het voor te stellen op de Waze Suggestion Box, dan bestaat de kans dat Waze het zelf gaat onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

edwardmila schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:21:
[...]

Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me - via google maps krijg ik gewoon een keus 😳
Niet per se moeilijk, maar wel werk wat geprioriteerd moet worden ten opzichte van andere zaken. Blijkbaar staat het niet bovenaan de lijst van prioriteiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Niet per se moeilijk, maar wel werk wat geprioriteerd moet worden ten opzichte van andere zaken. Blijkbaar staat het niet bovenaan de lijst van prioriteiten.
Ik zeg: “Prioriteren die hap”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik weet niet wat er boven staat, misschien snap ik dat wel heel goed als ik dat lijstje zou bekijken.
Alleen dat eeuwige gesleutel aan Android auto door Google waar je steeds op moet aanpassen kan al driekwart van je ontwikkelcapaciteit kosten kan ik me zo voorstellen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

edwardmila schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:21:
[...]

https://waze.uservoice.co...native-eta-s-at-junctions

Heb je al gestemd? Zo te zien vindt de community heel veel andere dingen belangrijker, inclusief heel veel nieuwe beroemde stemmen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Glodenox schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:32:

Het is de bedoeling om in 1 oogopslag te kunnen zien wat er van je verwacht wordt, terwijl je aan het rijden bent. Daar lijken 3D-gebouwen me niet echt iets aan toe te voegen. Voor Google Maps is de aanwezigheid van een gebouw een pak relevanter dan voor Waze, dus ik ben vrij zeker dat dit er niet van zal komen. Of ze zouden er voor moeten kiezen om deze gebouwen uit Google Maps te importeren als een soort van kaartlaag. Maar dat zie ik zo niet meteen gebeuren.
Ik zag 3D terrein toevallig wel op de roadmap staan. Of vallen gebouwen daar weer buiten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Ik zag 3D terrein toevallig wel op de roadmap staan. Of vallen gebouwen daar weer buiten?
Hmm, dat zie ik daar nu ook staan in die suggestie, inderdaad. Geplaatst op september 2024. Die suggestie is nog op geen enkel punt ergens in een presentatie of discussie met ons gepasseerd, terwijl ze verder wel (zeer ruwe) andere ideeën aan ons getoond hebben rond het verbeteren van de navigatie. Die suggestie gaat zo te zien sowieso wel eerder over topografische verschillen en minder over 3D-modellen toevoegen op de kaart. Een vallei of berg zou je er dan op zien, maar misschien geen gebouwen.

Ze hebben daar jammer genoeg wel de slechte gewoonte om zaken niet correct te labelen of suggesties verkeerd te begrijpen. De kans bestaat dat dat hier ook gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-08 12:28
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 07:54:
Ja, dit heet "assurance". Dit laat eigenlijk voor je zien dat je al op de snelste route rijdt, en dat de andere route die je niet zou pakken 20 minuten extra zou kosten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
in AA: Als ik een route volg waar ik een trajectcontrole tegen ga komen (bv. binnen 1km) en ik wijk af van die route dan blijft de trajectcontrole staan, maar loopt de afstand tot de controle op (ik rij er immers van weg. moet deze dus altijd manueel wegklikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
J0kerNL schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Ja, dit heet "assurance". Dit laat eigenlijk voor je zien dat je al op de snelste route rijdt, en dat de andere route die je niet zou pakken 20 minuten extra zou kosten :9
Waarom doet ie dit dan “…af en toe…”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Glodenox schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 02:09:
[...]

Hmm, dat zie ik daar nu ook staan in die suggestie, inderdaad. Geplaatst op september 2024. Die suggestie is nog op geen enkel punt ergens in een presentatie of discussie met ons gepasseerd, terwijl ze verder wel (zeer ruwe) andere ideeën aan ons getoond hebben rond het verbeteren van de navigatie. Die suggestie gaat zo te zien sowieso wel eerder over topografische verschillen en minder over 3D-modellen toevoegen op de kaart. Een vallei of berg zou je er dan op zien, maar misschien geen gebouwen.

Ze hebben daar jammer genoeg wel de slechte gewoonte om zaken niet correct te labelen of suggesties verkeerd te begrijpen. De kans bestaat dat dat hier ook gebeurd is.
Sowieso vind ik in veel gevallen de melding over de roadmap of planning functioneel nogal ver van het ingediende verzoek af liggen.

Zelf heb ik ook wel wat ideeën maar ik heb vrij slechte ervaringen met indienen in dat soort ideeënbussen dus de moeite nog niet genomen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-08 12:28
edwardmila schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:29:
[...]

Waarom doet ie dit dan “…af en toe…”?
Want dan zou je elke andere straat zien, want die route is per definitie langzamer dan diegene die Waze aanwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

J0kerNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Want dan zou je elke andere straat zien, want die route is per definitie langzamer dan diegene die Waze aanwijst.
Vergelijk het met Google Maps. Bij elke serieuze kruising of een andere hoofdweg krijg je de keuze. Dat werkt prettig, Waze geeft de keuze nog veel te weinig en vaak te laat.

Waze verandert het liever stiekem en zit je bij Eindhoven weer te vloeken omdat hij je alsnog via Antwerpen probeert te sturen terwijl je naar Luik ging.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 05-08-2025 10:16 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Blijkbaar sinds vandaag nieuw design in AA. sommige dingen zijn wel mooier. De melding van stilstaand voortuig is wel erg groot. Ook op gesplitst scherm zijn de elementen wel redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ben benieuwd. Ik gebruik zelf AA wireless en heb daar de DPI aangepast omdat ik Waze standaard al op standje blinde bejaarden vind staan. ;)

Standaard vs. aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e44vGu_RY-zMfC9Xw2jMLZfctl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY73yeCza60cpeUqHaK9PfNk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2Q66y-73yBTFheuUCFKud1WTSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dd2QZLhhQwvf3ypvhZyzAPa0.jpg?f=fotoalbum_large

Het verschil lijkt subtiel maar in de praktijk is het significant, je krijgt er een stuk meer kaart voor terug.
Ik vind het jammer dat je in Waze zelf daar geen optie voor hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Gonadan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:02:
Ben benieuwd. Ik gebruik zelf AA wireless en heb daar de DPI aangepast omdat ik Waze standaard al op standje blinde bejaarden vind staan. ;)
Dubbelcheck: Je bedoelt AA Wireless als de AAWireless-adapter met bijbehorende AAWireless app, toch?
Dit geldt niet voor de gebruikers die Android Auto draadloos/wireless gebruiken wanneer de auto dat zelf al ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JBS schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Dubbelcheck: Je bedoelt AA Wireless als de AAWireless-adapter met bijbehorende AAWireless app, toch?
Dit geldt niet voor de gebruikers die Android Auto draadloos/wireless gebruiken wanneer de auto dat zelf al ondersteunt.
Klopt. Die dongle ondersteunt het om DPI aan te passen en daar ben ik best wel aan gewend geraakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
De nieuwere layout. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkuJfJdrWOPOP-ut10tg42HTiH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGbHz5mjSdhD1eoKWxtvbxP3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crtG8yPsEReRAyUWb1r6V1ji40E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bmf0Im30Nrjrp6eD7r8LFWUI.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste