Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robin1979
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:23
Het begint ergens op te lijken!
Maastricht:

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02:53

Erasmo

Laadpaaljager

quote:
Flagg schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:01:
[...]

hehe ga je me nou vertellen dat ik echt volledig blind ben, ik heb idd een edit menu maar niks kunnen vinden wat met straatnamen wijzigen te maken heeft, maar kan zijn dat ik eronderhand 5x overheen heb gekeken.
En dan onder edit road details:

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-10 09:27

JoSchaap

Had a life, got a modem..

waze begint zich inmiddels te ontwikkellen tot een volwaardige navigatie.
ik gebruik waze nog altijd bij elke rit. ook ivm het sociale aspect. andere wazers, files, flitsers enz
ook de gevaar waarschuwingen van medeweggebruikers.

begin december een autoongeluk gehad (tijdens een flinke sneeuwstorm) en dat heeft waze dus enorm mooi gelogd (gpslogs kun je op de website downloaden)

toch een mooi aandenken aan de glijpartij. (geen gewonden)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : Mixer

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

quote:
Wekkel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:55:
qua navigatie niet erg accuraat. Voor de doeleinden wel geschikt: real time reistijd, filesignalering en idd snelheidscontroles.
Waze heeft alleen een basis map geïmporteerd waarin geen straatnamen, rijrichtingen, wegtypen en restricties in staan. Als gevolg hiervan heeft waze besloten om standaard aan elke straat de restrictie "No Entrance" te hangen. De wegen die inmiddels wel goed staan zijn allemaal ingevuld door de community op world.waze.com.

Ik help hier zelf ook aan mee en er is nog redelijk veel wat nog moet gebeuren in Nederland, in het kaartje hieronder is alleen het groene deel klaar, de rest moet nog gedaan worden:

Ik geloof dat er nu maar een stuk of 20 man actief zijn om de straatnamen in Nederland in te vullen dus zo snel gaat het nog niet ;)

iRacing Profiel

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Af en toe switch ik weer terug naar Waze maar ik mis ik toch heel erg het 2d route overzicht van Maps (meest rechtse plaatje). Vooral ook met de indicaties bij alternatieve routes hoeveel langzamer of sneller deze is.

Exocet wijzigde deze reactie 15-11-2016 19:00 (3%)

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Dit bedoel je? O-)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Glodenox
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 11:22
Voor zij die aan het wachten zijn voor Waze-ondersteuning in CarPlay: het lijkt me dat Apple CarPlay aan het voorbereiden is voor andere navigatie-apps. Ze hebben het niet zo expliciet vermeld, maar er was in de presentatie over het maken van apps voor CarPlay tijdens de WWDC van dit jaar op slide 7 een vermelding van navigatie-apps bij het beheer van audio, wat een beetje vreemd is om te vermelden aangezien momenteel alleen Apple Maps ondersteund wordt als navigatie-app (en ik ga ervan uit dat men dan zulke informatie intern zou houden).

Dit geeft natuurlijk geen enkele garantie dat Waze op CarPlay beschikbaar gaat worden, noch geeft het 100% zekerheid dat Apple ook externe navigatatie-apps zal toestaan. Maar het leek me zonde om dit hier niet te vermelden en het lijkt me een stap in de goede richting voor Waze op CarPlay.

Waze Global Champ

• Glodenox
Vorige maandag werd een nieuwe versie van Waze uitgebracht met een nieuwe lay-out voor de menu's. In het vorige menu was het soms wat moeilijker om dingen terug te vinden, dus dit is een welkome aanpassing. Sommige zaken vallen eigenlijk onder meerdere categorieën en zijn nu dan ook op meerdere plaatsen terug te vinden.

En als ik toch foto's plaats kan ik ook meteen een schermafbeelding laten zien waarbij er uitgezoomd werd in het navigatiescherm. Bij het navigeren zelf gaat er vanaf een bepaald zoomniveau automatisch overgegaan worden op 2D. Ook kan je als je een route ingesteld hebt even de kaart even verschuiven, wat ervoor zal zorgen dat er onderaan een knop verschijnt om terug te focussen op je locatie of een overzicht te geven van de ingestelde route. Bij die tweede knop zal de kaart uitzoomen zodat heel de route zichtbaar wordt op het scherm. Zo kan je ook een overzicht krijgen van de verkeerssituatie rond je route. Maar bij een lange rit zal er zo veel kaart getoond worden dat je de details niet zal kunnen bekijken. Dan moet je manueel terug wat inzoomen.

Verder zijn er de afgelopen maanden vele kleinere verbeteringen geweest. Ook is de ondersteuning voor milieugebieden verder uitgebreid. De gebieden in België staan er momenteel nog niet in, maar dat zou slechts een kwestie van tijd mogen zijn.

Waze Global Champ

• Glodenox
Men sluit de wegen af voor iedereen met een bord C3 (rond wit bord met rode rand) met een onderbord om aan te duiden tussen welke uren dit actief is en een tweede onderbord "uitgezonderd vergunningshouders". Op zich wel vrij duidelijk aangegeven dus. Als je twijfelt ga je er eerder niet door rijden dan wel.

Voor de bewoners die tussen 7u en 9u30 iets willen laten leveren of herstellen of bezoek willen hebben is het natuurlijk niet zo handig aangezien ze de naam, nummerplaat, rijksregisternummer en ook een reden van toelating moeten invoeren in het systeem om toelating te geven. Veel te veel informatie en te veel rompslomp, lijkt me. Ergens verwacht ik dat dat de hoofdreden gaat worden om dat systeem minder te gebruiken. Anderzijds denk ik niet dat veel mensen tussen die uren mensen over de vloer gaan krijgen. Het had volgens mij echter veel makkelijker (en goedkoper) geweest om die straat gewoon in twee te knippen...

Aangezien we binnen Waze niet kunnen weten wie er een vergunningshouder is sluiten we de straat tijdens die periode gewoon voor iedereen af. Dat is het veiligste.

Waze Global Champ

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Kan iemand me vertellen waar de 'balk' onderin het scherm van dit screenshot vandaan komt als je Waze in Android Auto draait? Ik heb zowel Waze als AA gedowngrade naar eerdere versies maar dit blijft.

update:
Ik heb ondertussen de rede gevonden; dit gebeurd als Android Auto als default staat ingesteld voor de home knop. Als je een andere app of widget instelt als default (always), wordt Waze normaal gerendered... |:(

MerijnB wijzigde deze reactie 14-08-2019 09:17 (31%)
Reden: rede gevonden

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True