dwaallicht schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:17:
Over de alternatieven. Die komen in beeld als lichter gekleurde routes en er is een melding of automatische aanpassing met melding afhankelijk van je instellingen. Vaak gaat het natuurlijk ook om last-minute informatie bij pas ontstane/ gemelde files.
Daar waren we al even achter, maar het zijn (nog) niet echt voorspelbare alternatieven waar je uiteraard mee kunt. Meer een incidentele last minute optie die meestal geen voordeel biedt.
Ken je de gewenste functionaliteit uit Google Maps waarover gesproken wordt? Dat is echt nog wat anders dan wat waar Waze nu aan doet.
Maps berekent continu alternatieven voor de korte termijn en laat dat bij elke serieuze kruising zien. Waardoor je dus met regelmaat de optie hebt iets alternatiefs te kiezen als die route er prettiger uit ziet.
Als de functionaliteit van Waze zich die kant op ontwikkelt zou ik erg blij worden.
Dat is namelijk één van de laatste functies waarom ik af en toe nog liever maps gebruik (naast favorieten van maps kunnen uitlezen).
Over de politiemeldingen. Als je kort na de eerste melders bent dan kan de locatie achter de daadwerkelijke locatie zijn doordat je voorganger het net te laat meldt. Als je zo veel te hard rijdt dat je hard moet remmen vanwege een politiemelding dan kan waze daar natuurlijk niet zo veel aan doen.
Of wanneer je een kruising ervoor hebt en je hebt geen route ingesteld, Waze kan dan niet ruiken of je erlangs gaat komen of niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of de waarschuwingen laat komen of niet, meestal heb ik op de kaart al gezien dat er wat aan komt. Maar als het vergelijkbaar is met andere meldingen dan is het toch ruim op tijd?
Stukken beter dan Google Maps in ieder geval, daar heb ik ze veel te laat door. (kan ook door gebrek aan geluid komen)