Omdat Waze een beetje onhandig is met prijzen. Per land zijn er specifieke brandstof types. Dus diesel in NL is een andere Diesel dan in DE. De app laat je alleen types zien in het huidige land.edwardmila schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:02:
Woonachtig in Maastricht.
Waarom zie ik bij tankstations alleen de prijzen in Maastricht en niet bijvoorbeeld net over de grens in België?
Ik merk de laatste tijd vaker dat de kaart van Waze niet altijd actueel is of soms vreemde routes gebruikt.
Zo is bij ons in de wijk al ruim een week een straat afgesloten ivm ophoog-werkzaamheden. Google, Apple en TomTom tonen dit keurig op de kaart maar Waze blijft mij over die weg sturen. Ik heb al een paar keer een melding gemaakt in de app, even zie je dat de weg afgesloten is en vervolgens is die melding niet veel later weer verdwenen.
Ander voorbeeld: voor het pand van mijn werk loopt een doorgaande rijroute op eigen terrein met parkeerplaatsen, met paaltjes als fysieke scheiding tussen het aangrenzende perceel en ons pand. Waze stuurt mij standaard het (parkeer)terrein van de buren op, dat wordt lastig want halverwege staan dus paaltjes. Hierdoor zou Waze mij eigenlijk een afslag verder moeten sturen. Ook hier doen andere navigatie apps dit probleemloos alleen Waze niet. Ik kan een melding maken verkeerde afslag maar betwijfel of dit daarmee verholpen is.
Iemand een idee of hier iets aan te doen is?
Zo is bij ons in de wijk al ruim een week een straat afgesloten ivm ophoog-werkzaamheden. Google, Apple en TomTom tonen dit keurig op de kaart maar Waze blijft mij over die weg sturen. Ik heb al een paar keer een melding gemaakt in de app, even zie je dat de weg afgesloten is en vervolgens is die melding niet veel later weer verdwenen.
Ander voorbeeld: voor het pand van mijn werk loopt een doorgaande rijroute op eigen terrein met parkeerplaatsen, met paaltjes als fysieke scheiding tussen het aangrenzende perceel en ons pand. Waze stuurt mij standaard het (parkeer)terrein van de buren op, dat wordt lastig want halverwege staan dus paaltjes. Hierdoor zou Waze mij eigenlijk een afslag verder moeten sturen. Ook hier doen andere navigatie apps dit probleemloos alleen Waze niet. Ik kan een melding maken verkeerde afslag maar betwijfel of dit daarmee verholpen is.
Iemand een idee of hier iets aan te doen is?
Als je een melding doet van een kaartfout, maakt het type melding niet al te veel uit. Dat komt toch bij dezelfde groep vrijwilligers terecht. Je kan dit zelf nakijken en het tweede voorbeeld misschien zelfs zelf aanpassen op https://www.waze.com/editor/ Voor het eerste gaat er iemand met meer rechten dat moeten toevoegen, want wegafsluitingen hebben een te grote impact om door iedereen te laten toevoegen. Maar daarvoor kijk ik naar de Nederlandse vrijwilligers die hier vrijwel zeker ook meelezen.
Coördinator van de Waze Belux Community