Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:44

SilencerNL

No remorse

Ibex schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:26:
Ik knutsel nu al een aantal dagen met waze, en op zich is de applicatie wel leuk, maar totaal onbruikbaar voor navigatie. Hoewel de meeste straten gekend zijn (waar ze liggen), hebben ze meestal geen naam en geen toegelaten richtingen, waardoor waze als navigatie geen route kan vinden.

Ook jammer is het dat routes die je hebt gereden slechts na een aantal dagen op de website beschikbaar en editbaar zijn.

Bovendien heb ik nu een hele reeks aanpassingen gedaan aan mijn woon- en werkomgeving, maar deze staan nog altijd niet op de live maps, noch op mijn gsm beschikbaar.

Super applicatie, maar de community is hier nog steeds te klein om er echt iets van te maken. Ikzelf ga het wel af en toe blijven gebruiken, gewoon voor de lol :).
Als je veel aanpassingen wilt doen aan de woon- en werkomgeving, kan je ook vragen om areamanager te worden. Dan mag je binnen het door jou aangegeven gebied alles aanpassen. De tijd dat een wijziging wordt doorgevoerd op de livemap is inderdaad wat lang. Bij mij duurde het 5 dagen, maar het gebeurt wel!

Verder viel het mij ook op dat alle wegen binnen mijn dorp gesloten een naamloos waren. Ik heb inmiddels 1/3 nu aangepast, en dat is om één of andere reden best verslavend om te doen.

De community mag in Nederland zeker nog flink groeien. Hoe meer gebruikers, hoe beter de applicatie wordt! Het is alleen vervelend dat het nu nog niet zo goed werkt. Nu wordt het alleen nog maar gebruikt door 'enthousiasts'.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:49
Navigeer eens naar een stad als Maastricht. Daar in de buurt zijn hele actieve gebruikers te vinden.

Andere voordelen zijn dat grote projecten (zoals de A2/N2 bij Eindhoven), vaak al in het systeem staan, terwijl hij nog niet in je navigatiesysteem staat omdat je de 150 euro aan die update CD nog niet hebt uitgegeven.

Voor de file info enz is hij zeker nu al handig. En als je nu al het adres van je werkgever compleet maakt, en je eigen adres, dan zul je zien dat het een heel erg handig middel is om verkeersinformatie door te krijgen (het is meer dan een navigatiesysteem).

Dat de routes 5 dagen duren eer ze verwerkt zijn is een incident, normaal gesproken is alles binnen 24u geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben ook een tijdje Waze enthousiast geweest. Nu beetje minder.
Ik vind het heel erg leuk om nieuwe wegen aan te leggen etc, maar als die wegen er liggen dan verwacht ik wel dat de navigatie werkt. En dat is gewoon niet zo, navigatie werkte voor geen meter bij mij, zelfs als ik er zeker van was dat alle wegen aanwezig zijn en ik ze allemaal geedit en in orde gezet heb in Cartouche.
Nogal een afknapper.

Bovendien doe je dan superveel moeite om wegen netjes aan te leggen in Cartouche (wat niet echt de meest gebruiksvriendelijke omgeving is) dan blijkt dat er een week later doodleuk iemand vanalles heeft zitten veranderen. Vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Dieter, wil je die route eens delen wellicht? Mag in een privebericht, ik ben wel benieuwd wat er mis gaat. Normaal gesproken werkt de navigatie gewoon nadat die route een keertje is gereden.

Was er echt sprake van vandalisme in die straten die je had uitgezet? Mag ik eens een permalink naar die lokatie? Gebruikers die zich niet gedragen kunnen geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
robin1979 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:29:
Dieter, wil je die route eens delen wellicht? Mag in een privebericht, ik ben wel benieuwd wat er mis gaat. Normaal gesproken werkt de navigatie gewoon nadat die route een keertje is gereden.
Robin: "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: robin1979" :) .
Ik heb je gemaild.

Geen opzettelijk vandalisme. Ik vind het gewoon bijzonder demotiverend als je uren bezig bent om wegen perfect in orde te zetten en je dan enkele weken later ziet dat er vanalles veranderd is, connectiviteiten niet meer kloppen etc etc...

Edit: Robin, je mailadres in je profiel werkt niet. Zet je DM eens aan of DM me eens je mailadres?

[ Voor 7% gewijzigd door DieterVDW op 26-05-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Keek net even op de kaart van de Randstad en zag "maar" 5 Waze'rs in NL... Is het uberhaupt handig om Waze te downen op mijn WM-device of zijn apps zoals pda.anwb.nl makkelijker om files te vermijden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is gratis, dus probeer het gewoon.
Met de nieuwe base map gaat navigeren vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Edit: Robin, je mailadres in je profiel werkt niet. Zet je DM eens aan of DM me eens je mailadres?
Gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
MAX3400 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:27:
Keek net even op de kaart van de Randstad en zag "maar" 5 Waze'rs in NL... Is het uberhaupt handig om Waze te downen op mijn WM-device of zijn apps zoals pda.anwb.nl makkelijker om files te vermijden?
Die kaart laat alleen de 10 meest recente gebruikers (rechtsboven 'Show Wazers (last 10)') zien, het zegt dus helaas niks over het totaal aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39

Ibex

^^ met stom.

DieterVDW schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:20:
[...]
Robin: "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: robin1979" :) .
Ik heb je gemaild.

Geen opzettelijk vandalisme. Ik vind het gewoon bijzonder demotiverend als je uren bezig bent om wegen perfect in orde te zetten en je dan enkele weken later ziet dat er vanalles veranderd is, connectiviteiten niet meer kloppen etc etc...

Aan je username te zien en je woonplaats heb ik een vermoeden dat jij de flitspaal aan het kruispunt daar aan de Weba (onderaan het grootdok), kruispunt van de Vliegtuiglaan met de Afrikalaan hebt gerapporteerd? Deze staat namelijk op 60 km/u terwijl die 50 km/u moet zijn, en ik heb geen permissions om deze aan te passen.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb me afgelopen week ook aangemeld bij Waze. Niet alles is even overzichtelijk en handig en het is een beetje dubbel werk, aangezien er ook openstreetmap.org is, waar de kwaliteit van de kaarten al wel een stuk hoger is. Hoe ik tijdens het rijden ook file's en andere zaken kan melden is me ook nog niet duidelijk, afgezien van het feit dat het nogal gevaarlijk is tijdens het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 05:39

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Linkebal schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:44:
Heb me afgelopen week ook aangemeld bij Waze. Niet alles is even overzichtelijk en handig en het is een beetje dubbel werk, aangezien er ook openstreetmap.org is, waar de kwaliteit van de kaarten al wel een stuk hoger is. Hoe ik tijdens het rijden ook file's en andere zaken kan melden is me ook nog niet duidelijk, afgezien van het feit dat het nogal gevaarlijk is tijdens het autorijden.
Rechts onder op het scherm kun je klikken op 'melden'.
Wat er trouwens onveilig is aan het melden van file's weet ik niet, want normaal sta je dan stil ;)
Zoiezo duurt het maar 2 seconden en zijn de meeste functie's afgeschermd tijdens het rijden.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 07:44

SilencerNL

No remorse

Linkebal schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:44:
Het melden van files doet hij ook automatisch als je al een paar keer over die zelfde weg bent gereden. Het programma houdt namelijk de gemiddelde snelheid bij.. Als je daar ver onder zit, zal er een melding worden gegeven voor langzaamrijdend verkeer... Best een mooi systeem!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
Ik gebruik Waze sinds vandaag. Ik snap een paar dingen alleen niet:

- ik heb een mobiele flitsers gemeld (politie fuik) en na een uur was deze weer weg. Toevallig was de controle ook weg maar lijkt mee sterk dat er iemand anders hem weer afgemeld heeft. Het was een N weg in Drenthe

- hoe krijg ik de files in mijn scherm te zien? Ik bedoel als je ergens heen navigeert zie ik niet wanneer ik een file tegenkom. Je kan in het hoofdscherm wel op het uitroepteken klikken maar ik zie ze liever op de weg zelf staan als POI zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Binnetie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:59:
- hoe krijg ik de files in mijn scherm te zien? Ik bedoel als je ergens heen navigeert zie ik niet wanneer ik een file tegenkom. Je kan in het hoofdscherm wel op het uitroepteken klikken maar ik zie ze liever op de weg zelf staan als POI zeg maar.
Je krijgt op 2 manieren de melding binnen:
- Je ziet een bordje op de weg met het filesymbool (paar autootjes achter elkaar), plus het langzaamrijdende wegdeel is dan verkleurd (geel, oranje of rood).
- Als je stil staat voor het verkeerslicht, verschijnen er automatisch op je beeldscherm (in tekstvorm) de dichtsbijzijnde files en de files op je route.

Indien er voldoende verkeersinformatie voorhanden is, word je echter automatisch omgeleid, en merk je zelfs helemaal niks van de file!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er is weer een update voor de Android toestellen beschikbaar. Dat gaan we woensdag weer uittesten :)

Grootste verandering lijkt de UI voor navigatie te zijn (afslag aanduiding, snelheid, ETA e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Schaamteloze topic-kick, ik heb het sinds eergisteren ook en kom toch in elke spits wel een paar wazers tegen.
de file en flitsmeldingen zijn ook aardig actief.
Kan niet wachten tot ik mn eigen straat mag bewerken aangezien mijn woonplaats ipv Duivendrecht Uithoorn heet en ik me daar nogal aan erger :+

Leeft Waze onder de tweakers nog? :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 09:12
Ik ga het ook maar eens proberen denk ik :)

Ben altijd wel benieuwd naar dit soort "nieuwe" zaken, dus eens kijken of dit wat is..

[ Voor 51% gewijzigd door Neo_TGP op 30-06-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

JoSchaap schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:10:
Schaamteloze topic-kick, ik heb het sinds eergisteren ook en kom toch in elke spits wel een paar wazers tegen.
de file en flitsmeldingen zijn ook aardig actief.
Kan niet wachten tot ik mn eigen straat mag bewerken aangezien mijn woonplaats ipv Duivendrecht Uithoorn heet en ik me daar nogal aan erger :+

Leeft Waze onder de tweakers nog? :)
Heb jeje al aangemeld als areamanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik rij niet zoveel, maar gebruik het dan wel. Elke file die ik kan vermijden, is mooi meegenomen. Echter, als Google Nav dat onder de knie krijgt, heeft die betere kaarten (letterlijk en figuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

petervdveen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Heb jeje al aangemeld als areamanager?
dat moet ik nog doen :)
opzich is het wel grappig, ik haalde net een roze waze-user in (roze plaatje op de navi) en op dat punt stond net een flitser zich op te stellen, terwijl ik die doorgeef kreeg ik van een ander ook de melding. Kijk ik over mn schouder, is t een vrachtwagenchauffeur die duidelijk op zn telefoon zat te tikken :+

[ Voor 45% gewijzigd door JoSchaap op 01-07-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 12:20
robin1979 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Je krijgt op 2 manieren de melding binnen:
- Je ziet een bordje op de weg met het filesymbool (paar autootjes achter elkaar), plus het langzaamrijdende wegdeel is dan verkleurd (geel, oranje of rood).
- Als je stil staat voor het verkeerslicht, verschijnen er automatisch op je beeldscherm (in tekstvorm) de dichtsbijzijnde files en de files op je route.

Indien er voldoende verkeersinformatie voorhanden is, word je echter automatisch omgeleid, en merk je zelfs helemaal niks van de file!
Oke, ik zag het zo niet, maar kan zijn omdat ik in het hoge noorden weinig waze users tegenkom. De file info wordt alleen gemeten door Waze users of ook vanaf externe infobronnen gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Ook van externe (sociale) bronnen zoals geotagged twitter verkeersinformatiediensten. Maar volgens mij zijn er in Nederland geen verkeersinformatiediensten vooralsnog die geotagged twitter berichten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben benieuwd of Wazers gelijk om de blokkade van de A12 zijn geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:25
nou, heb me ook aangemeld.

ben benieuwd :-)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@Wekkel hij stond wel gemeld maar ik rijd 020 > 010 altijd via schiphol > denhaag > delft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
werkt opzich wel goed. een hoop wegen bij mij zijn nog niet in kaart gebracht maar wel leuk om te zien bij welke bedrijven iemand zit die dit programma gebruikt :-) die wegen zijn al in kaart gebracht.

t valt me alleen op dat hij een hoop wegen niet kent. ookal heb ik die al in kaart gebracht. ik kan er dus nog niet mee navigeren. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

binnen 5 dagen komen die in je dashboard te staan daar kun je ze afmaken en dan is het wachten op de update naar de livemap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363230

Ik doe sinds gisteren mee in Belgie. Gisteren iets van +300 punten gesprokkeld. Hetzij anoniem want wil toch niet dat iedereen weet waar ik kom en ga. Dat wachten is imo wel vervelend, er is hier genoeg te updaten in de buurt. HTC Hero wordt overigens verschrikkelijk warm daarbij. Is waarschijnlijk combinatie van laden (12v) en navigeren die het hem doet.

Kan goed zijn dat het er al in zit en dat ik er dus overgekeken heb, maar POI zou ook handig zijn. Denk aan tankstations edm. En dan een optie natuurlijk om alleen te tonen wat jij wilt zien onderweg.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 363230 op 06-07-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Kan goed zijn dat het er al in zit en dat ik er dus overgekeken heb, maar POI zou ook handig zijn. Denk aan tankstations edm. En dan een optie natuurlijk om alleen te tonen wat jij wilt zien onderweg.
Die dingen worden 'landmarks' genoemd in Waze.

Hier een voorbeeldje van waar er al honderden zijn aangemaakt:
http://world.waze.com/liv...&lat=50.85006&lon=5.68953

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 18:29
Heb deze App. vandaag per toeval ontdekt: geniaal. Heb direct de straatnamen in mijn wijk toegevoegd. Maar als ik het forum lees en ook surf op het internet, dan lijkt Waze in Nederland nog niet echt te leven. Wat wel jammer is, want het kan navigatie in zekere zin naar een hoger niveau brengen.

Ik ga 'm de komende tijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
Er is een groeiende groep vaste wazers. Beste kan je waze gebruiken onderweg naar je werk, hiermee genereer je data tijdens het rijden. Als in je stad/dorp/wijk nog veel moet gebeuren, meld je dan als areamanager!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wilde het ook eens proberen maar er is geen non-touchscreen versie voor Windows Mobile (wel voor Nokia's)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De android versie is thans nogal buggy (1.9.0.0). Om de haverklap crashes en reboots. Toch blijft het een mooie manier om wat van de weg 'voor je' te zien. Echt grote opstoppingen haal je er in de regel uit en dat is winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 13:13
Vandaag ook Waze ontdekt en m'n wijk qua namen uit gaan breiden... Zie dat er nog wel kleine stukken ontbreken in deze wijk van Almere. Over het algemeen genomen klopt ie al wel redelijk :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Waze draait nog steeds voor geen meter op mijn Samsung Omnia Qwerty met 6.5.3.
Het is traag, tekst loopt uit de knoppen, vastlopers, grafische glitches, totaal onduidelijke user interface en nog een hoop gezeur.

Jammer, het lijkt me een leuk project om aan mee te doen, maar helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Wekkel schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:31:
De android versie is thans nogal buggy (1.9.0.0). Om de haverklap crashes en reboots. Toch blijft het een mooie manier om wat van de weg 'voor je' te zien. Echt grote opstoppingen haal je er in de regel uit en dat is winst.
Android 2.2? Daar zitten nogal wat bugs in waar Waze tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waze 1.9.0 werkt op mijn Spica met 2.1 prima; oudere versies hadden nog al eens dataproblemen, maar die zijn volledig voorbij. Sinds de basemap gaat het navigeren ook redelijk. Een voordeel van waze vind ik dat je zelf wegen kan toevoegen die in andere navigatiesystemen gewoon niet bijgewerkt worden, maar een (groot) nadeel vind ik dat sommige wegen/kruisingen niet netjes aangepast kunnen worden. De online map-editor is niet bepaald de meest gebruiksvriendelijke tool om straten/kruisingen/rotondes toe te voegen.
Dit levert zelfs voor de route die ik elke dag woon-werk rijd en waarbij ik verschillende pogingen heb gedaan om die correct te krijgen rare situaties op.
- Bij wegen waarvan ik weet dat ik rechtdoor moet geeft waze aan dat ik schuin naar rechts moet,
- waar ik rechts moet geeft hij aan dat ik dat pas een eindje verderop moet doen (en weer schuin rechts ipv 90 graden),
- van twee rotondes vlak bij elkaar staat de ene wel goed op de kaart maar de andere niet.
Dit zijn een paar voorbeeldjes die nu nog niet goed zijn; de afgelopen maanden zijn ze af en toe wel goed geweest maar weer aangepast, of ze staan nog steeds niet goed.

Een positief punt vind ik de Nederlandse gebruikersgroep: op het forum van waze zitten een paar enthousiaste wazers / areamanagers die sommige knelpunten snel proberen aan te pakken wanneer je aangeeft dat je een bepaalde afslag/kruising oid zelf niet goed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
gwystyl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:55:
- Bij wegen waarvan ik weet dat ik rechtdoor moet geeft waze aan dat ik schuin naar rechts moet,
- waar ik rechts moet geeft hij aan dat ik dat pas een eindje verderop moet doen (en weer schuin rechts ipv 90 graden),
Dit is een kleine bug in de database die die vreemde meldingen van rechts houden tot gevolg heeft. Dit wordt binnenkort opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Valt me wel op dat om de één of andere reden enorm veel straten in Almere zijn aangegeven als "verboden in te rijden". WTF?

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Dat Zodra er iemand over een straat rijd word er automatisch een richting aan gegeven.
Straten gemarkeerd als 'verboden in te rijden' worden wel gewoon gebruikt door de client.

De base-map die laatst toegevoegd is bevatte wel alle straten, maar geen richtingen (zoals 1 richtings verkeer straten) en ook geen straatnamen. Vandaar.

Straatnamen moeten dus handmatig toegevoegd worden. Richtingen kunnen handmatig, maar als je er overheen rijd gaat het automatisch.

• Liegebeest
Ah, dat wist ik niet. Wat ik zei: binnenkort maar eens een uurtje fietsen.

Anoniem: 363230

Ja idd de waypoints zijn er idd wel. De flitscamera's krijg ik nu en dan al een waarschuwing van. Heb wel de indruk dat die waarschuwing er niet altijd zijn (ook al is er wel een flitspaal aangeduid op de kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Anoniem: 363230 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:57:
Ja idd de waypoints zijn er idd wel. De flitscamera's krijg ik nu en dan al een waarschuwing van. Heb wel de indruk dat die waarschuwing er niet altijd zijn (ook al is er wel een flitspaal aangeduid op de kaart).
Dat heeft te maken met de snelheid die je rijd.
Als je 50 rijd over een 80 km weg heeft een melding niet zo veel zin. Of als je camera alleen de andere kant flitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42
Ik heb het een tijdje terug op mijn telefoon gehad, maar vanwege het gebrek aan mobiel internet (duh uiteraard :P) heeft dat niet veel zin.
Einde van het jaar neem ik een nieuwe grotere telefoon en mobielinternet en ga dan ook Waze gebruiken.
Ben benieuwd wat er rond Spijkenisse al ingevoerd is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

cailin_coilleach schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:59:
Ah, dat wist ik niet. Wat ik zei: binnenkort maar eens een uurtje fietsen.
Je kan ook straten in de online editor veranderen. Volgens mij alleen in de gebieden waar je al een paar keer gesignaleerd bent, zodat niet iedereen willekeurige straten gaat editen.

Ik heb sinds een paar dagen een schildje bij mijn mood-icoontje. Er was wel een melding bij, maar ik weet niet meer wat dat was. Je kan ook een zwaard krijgen volgens mij. Kan iemand wat meer duidelijkheid geven over wat dat schildje inhoudt?

• robin1979
Een zwaard/schildje/kroontje is een soort van rang. Gebruikers met een schildje/zwaardje/kroontje hebben veel bijgedragen aan Waze (in die volgorde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 19:42
Puur toeval dat ik dit topic tegen kom! Bij mij draait 'ie in de auto vrijwel altijd, samen met FlitsNav. Echt veel nut heeft Waze voor mij nog niet aangezien er nog altijd maar erg weinig mensen bij mij in de buurt mee-Wazen, maar nu heeft mijn Android-toestel tenminste ook wat te doen als ik achter het stuur zit! :P

Inmiddels heb ik sinds februari dit jaar in mijn directe woon/werk-omgeving aardig wat plaats- en straatnamen in orde gemaakt. Nu wil ik ook eens gaan kijken om op basis van luchtfoto's POI's in cartouche te gaan zetten, Maastricht en omgeving zien er bijv. al ontzettend netjes gedetailleerd uit.

• DieterVDW
Sinds kort weer data-abonnement, dus Waze staat nu en dan wel eens aan.

Enige probleempje wat ik merk: als ik flitspalen rapporteer op een bepaalde plaats, dan blijven die nooit staan.
Hoe voeg je een statische flitslocatie toe? Flink frustrerend als je die telkens toevoegt en die gewoon verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Flitspalen willen nog niet echt lekker. Word aan gewerkt, maar op dit moment heeft het nog niet echt veel zin om die toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik rij al even rond met de Beta 2.0 voor Android. Echt een stap vooruit moet ik zeggen. Het is de eerste keer dat ik Waze echt 'professioneel' vindt ogen. Op mijn route rijdt genoeg rond om het ook zinvol te maken. Ik kwam van de week zelfs een Wazer tegen die volgens de kaart letterlijk een paar auto's voor mij in de file zou moeten staan (even gepinged natuurlijk).

TomTom begint het ook te begrijpen door de GPS info real time te verwerken voor actuele verkeersberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Waze is toch echt iets raars. Ik had het eigenlijk net afgeschreven, en wou Waze deïnstalleren, toen ik zag dat versie 2.0 uit was voor Android. Geïnstalleerd met hoop op beterschap, maar helaas.
Na 1 min stuurt hij mij al een drukke 1 richtingsstraat in, op een kruispunt dat ik een jaar geleden al perfect in orde heb ingevoerd op Cartouche, en dat nu ook nog perfect in orde staat.

Ik heb echt niet het gevoel dat Waze erop vooruit gaat, noch dat ik erop kan vertrouwen.
Dan blijft enkel nog de gadget waarde tijdens tochtjes waarbij je de weg al weet, maar dat is toch beetje magertjes ...
Tijd om een deftige GPS te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je Waze voor navigatie gebruikt, zal je teleurgesteld blijven en blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
DieterVDW schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:25:
Waze is toch echt iets raars. Ik had het eigenlijk net afgeschreven, en wou Waze deïnstalleren, toen ik zag dat versie 2.0 uit was voor Android. Geïnstalleerd met hoop op beterschap, maar helaas.
Na 1 min stuurt hij mij al een drukke 1 richtingsstraat in, op een kruispunt dat ik een jaar geleden al perfect in orde heb ingevoerd op Cartouche, en dat nu ook nog perfect in orde staat.
Dan mag je me daar eens een linkje heen doen, want ik vrees dat je het dan toch niet zo perfect in orde hebt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
door het nos Journal ben ik te weten gekomen over waze.
heb het geïnstalleerd en ziet er goed uit.
momenteel ben ik bij een klant. ik kan niet wachten om hem straks te gaan gebruiken.
Hopelijk volgen er nu meer mensen door het Journal.
want het heeft echt potentie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
robin1979 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:37:
[...]

Dan mag je me daar eens een linkje heen doen, want ik vrees dat je het dan toch niet zo perfect in orde hebt gebracht.
Voila!

De situatie is daar eigenlijk vrij eenvoudig: een kanaal met aan de ene kant een 1-richtingsweg, en aan de andere kant ook in de andere richting. Waze stuurde mij doodleuk in de verkeerde richting langs het kanaal.
En voor zover ik weet is de verkeerssituatie daar al heel lang in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
DieterVDW schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Voila!

De situatie is daar eigenlijk vrij eenvoudig: een kanaal met aan de ene kant een 1-richtingsweg, en aan de andere kant ook in de andere richting. Waze stuurde mij doodleuk in de verkeerde richting langs het kanaal.
En voor zover ik weet is de verkeerssituatie daar al heel lang in orde.
Als het goed is, is het opgelost:
Als je de turn restrictions layer aanzet, vond je een boel turns die niet mochten volgens de kaart. Aangezien de roads locked waren, werden die ook niet automatisch bijgewerkt door het systeem. Even op alle junctions daar in de buurt op 'enable all turns' gedrukt. Dagje of wat wachten en het zou moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Dat Cartouche is niet ultragebruiksvriendelijk maargoed het werkt :P
Wel jammer dat je er geen punten voor krijgt, hoeveel werk je er ook in doet :P toch maar weer eens aanzetten in de auto dus :+

Naja helemaal netjes is het nog niet maar in Cartouche een groot gedeelte van m'n woonplaats (Bleskensgraaf) in kaart gebracht :P

Edit: kan het zijn dat mijn aanpassingen eerst moeten worden toegestaan? Ik zie ze nog niet op de live map namelijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door JapyDooge op 12-10-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ik heb een aantal vragen mbt waze.
namelijk, ik krijg regelmatig operation failed te zien.
Of ik zie err in recv.
en de laatste vraag, Volgens mij km registratie heb ik al ruim 160km
gereden. Maar volgens waze moet ik nog steeds 10 Miles om van icoon te veranderen.
zou het laatste vraag komen door mijn eerste 2 vragen?
alvast bedankt

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
JapyDooge schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:26:
Dat Cartouche is niet ultragebruiksvriendelijk maargoed het werkt :P
Wel jammer dat je er geen punten voor krijgt, hoeveel werk je er ook in doet :P toch maar weer eens aanzetten in de auto dus :+

Naja helemaal netjes is het nog niet maar in Cartouche een groot gedeelte van m'n woonplaats (Bleskensgraaf) in kaart gebracht :P

Edit: kan het zijn dat mijn aanpassingen eerst moeten worden toegestaan? Ik zie ze nog niet op de live map namelijk :P
Je krijgt zeker punten voor de map edits, en niet zo zuinig ook. Dat werk wordt zeer op prijs gesteld. Het kan enkele dagen duren voordat de wegen in de client/livemap verschijnen.

http://www.waze.com/wiki/...show_up_in_the_Livemap.3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
streamnl schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:35:
ik heb een aantal vragen mbt waze.
namelijk, ik krijg regelmatig operation failed te zien.
Of ik zie err in recv.
en de laatste vraag, Volgens mij km registratie heb ik al ruim 160km
gereden. Maar volgens waze moet ik nog steeds 10 Miles om van icoon te veranderen.
zou het laatste vraag komen door mijn eerste 2 vragen?
alvast bedankt
Die 'operation failed' krijg je alleen maar te zien als je de network monitor aan hebt (die staat normaal gesproken uit). Dat betekent dat hij tijdelijk de gegevens niet heeft kunnen versturen, hij probeert het later nogmaals. Je kan er normaal wel van uit gaan dat het uiteindelijk toch wel verstuurd wordt.

Die eerste 10 miles rijden om van icoontje te veranderen kan wel eens een beetje achterlopen (vanwege grote drukte op de servers momenteel). Komt vandaag of morgen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
bedankt, dan wacht ik rustig af.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wekkel schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:35:
Als je Waze voor navigatie gebruikt, zal je teleurgesteld blijven en blijven ;)
Het is meer een tool om je woonwerk verkeer te optimaliseren :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Erasmo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:07:
[...]

Het is meer een tool om je woonwerk verkeer te optimaliseren :)
Niet eens dat.....die optimalisatie werkt niet eens als je al 25 keer over 3 verschillende routes naar huis bent gegaan. Kiezen op basis van fileinformatie of vertragingen, ongelukken, watooit doet het niet.

Ik heb het een paar dagen geleden van m'n iphone afgeschopt. Of ik had geen GPS verbinding of ik had geen netwerk verbinding (tussen Den Haag & Rotterdam zuid). Dan heb je in een keer helemaal niets aan de app.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ok ik heb niet de bedoeling om er hier een 'Waze klaag en rant topic' van te maken, maar toch nog even een laatste klaagzang:
- Ik ben sinds 4 maanden van werk veranderd, en rij nu dus al 4 maanden elke dag om 8u naar mijn nieuwe job, en om 17u terug. Élke ochtend vraagt Waze mij echter nog of ik naar mijn oude job rijd...
Terwijl die niet eens meer geconfigureerd is als favorite oid.

Waze heeft erg veel potentiëel, maar ik heb de indruk dat het gewoon allemaal erg knullig geïmplementeerd wordt. Van al de mogelijke intelligentie en automatische optimalisaties heb ik nog nooit iets gemerkt, integendeel eigenlijk.

Ik vind het jammer dat ondanks de grote inzet van de community, er van de kant van Waze toch bitter weinig resultaat te zien is vind ik. Ok een nieuwe app hier en daar, maar de core functionaliteit is toch nog verre van af lijkt het me.

Definitief einde van klaagzang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

robin1979 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Je krijgt zeker punten voor de map edits, en niet zo zuinig ook. Dat werk wordt zeer op prijs gesteld. Het kan enkele dagen duren voordat de wegen in de client/livemap verschijnen.

http://www.waze.com/wiki/...show_up_in_the_Livemap.3F
Aah dat wist ik niet, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik reed vandeweek naar Antwerpen met waze aan, en net toen ik aan mijn collega aan het uitleggen wat het was, hoorde ik een nieuwsberichtje op de radio. Echt een leuk WTF momentje :).

Op twitter zag ik dat Robin1979nl en Gerben76 dit geregeld hebben. Hopelijk komen er hierdoor weer meer gebruikers bij!

Versie 2.0 voor Android is voor mij een hele verbetering. Het geheugengebruik is volgens mij drastisch afgenomen. Ik krijg in ieder geval geen FC's meer van programma's in de achtergrond als Waze een tijd draait, en de knoppen/menuopties in Waze reageren ook veel sneller dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369660

Vooral Gerben had het geregeld;-). Gebruik het nu enkele maanden en ik kan geen van de negatieve bevindingen repliceren: Waze auto-navigatie weet zelfs wanneer ik de honden in het pension op moet halen (ma en wo rij ik een andere route dan de andere dagen en dat weet ie), ik word keurig gewaarschuwd voor files op mijn traject en soms zelfs over een alternatieve route gestuurd (maar van Eindhoven naar Arnhem heb je niet zoveel alternatieven). Mijn mening: Waze leert razendsnel en steeds sneller naarmate er meer gebruikers zijn, die ook in de cartouche editen. Iets wat erg veel punten oplevert, zoals Robin al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik wil bij live map een straat veranderen, hoe doe je dat?
En dan bedoel ik, ik heb een straat en die gaat een hoek om.
Live map ziet dat als 1 straat, maar in het echt zijn dat er 2.
Dus hoe kan ik dat aanpassen zodat ik 2 namen kan invoeren?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 13:47

Len

Leeg

je moet een Junction invoeren, en doe dit in de "Update Map" ipv de live map ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad- of stel de vraag in het Waze-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik probeer een account aan te maken maar krijg elke keer de melding "Oeps Onjuist Email adres" Komt dit bekent voor? Op het forum zelf kan ik nog niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 20:41

DancePlaza

ninja

het is een grappig programma, maar hoe kan je aangeven wat een mobiele flitser is en een vaste flitspaal is?

ik rij dagelijk het Amsterdam - utrecht traject en komt regelmatig wazers tegengemoet, die lekker dan in de file staan.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
Orpheo1975 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:26:
Ik probeer een account aan te maken maar krijg elke keer de melding "Oeps Onjuist Email adres" Komt dit bekent voor? Op het forum zelf kan ik nog niets vinden.
Ja. Goed mogelijk dat je je toch aangemeld hebt, ondanks deze foutmelding. Probeer het eens.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
joep doei schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

Ja. Goed mogelijk dat je je toch aangemeld hebt, ondanks deze foutmelding. Probeer het eens.
Ok thanks, gelijk proberen. Ik laat het wel weten of het gelukt is of niet.

Nog steeds niet. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Orpheo1975 op 25-10-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

“het is een grappig programma, maar hoe kan je aangeven wat een mobiele flitser is en een vaste flitspaal is?

ik rij dagelijk het Amsterdam - utrecht traject en komt regelmatig wazers tegengemoet, die lekker dan in de file staan.”

Vaste flitspalen geef je aan met de speed camera, de mobiele flitsers met het politiemannetje. Ter plekke is het wel duidelijk of het een echte fuik is of slechts een flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is dit al een alternatief voor TomTom Traffic HD?
Ik rijd nu met een TomTom PND naar werk, elke dag dezelfde route, maar hij staat alleen aan voor eventuele files en omleidingen.
Ik moet zeggen dat ik over Traffic HD heel tevreden ben, het werkt prima en heeft me al heel wat uren bespaard.
Mijn nieuwe auto die ik binnen twee weken krijg, heeft weer inbouwnavigatie, dus dat is handig voor de incidentele ritjes naar voor mij onbekende bestemmingen. Maar naar werk zou ik Waze willen gebruiken.
Binnenkort zal ik ze maar eens tegelijk aanzetten op een dag met veel files.

Ik ben alleen wel benieuwd wat de batterij van m'n telefoon ervan vindt als ik hem elke dag onderweg zo zwaar belast met Waze en een Bluetooth-verbinding met de carkit, waarbij ik ook nog weleens lange telefoongesprekken heb.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42
Ik ga binnenkort even kijken of ik de straat om het grasveld voor mijn huis aan kan vullen. Want daar staat maar 1 lijn (iemand die daar wellicht woont :P).

Verder kan ik niet vinden of het mogelijk is om een thuis lokatie in te vullen, maar verwacht dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 19:42
Arunia schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:32:
[..]

Verder kan ik niet vinden of het mogelijk is om een thuis lokatie in te vullen, maar verwacht dat dat niet zo is.
Jawel hoor, dat doe je nl. in de client. Het beste kun je de weergave dan op 2D zetten, even dubbel "tappen" op de kaart (op de plaats waar je de locatie wil opslaan) en dan 'sla locatie op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Is dit al een alternatief voor TomTom Traffic HD?"

Ja, zeker op drukke trajecten met meerdere gebruikers. Voor wat betreft je batterij: mijn telefoon trekt t prima, maar ik heb uiteraard ook een lader in de auto voor als ie toch leeg blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 369660 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:00:
"Is dit al een alternatief voor TomTom Traffic HD?"

Ja, zeker op drukke trajecten met meerdere gebruikers. Voor wat betreft je batterij: mijn telefoon trekt t prima, maar ik heb uiteraard ook een lader in de auto voor als ie toch leeg blijkt te zijn.
En nee, niet als als je veel naar plaatsen moet die je nog niet weet zijn.
Waze is niet betrouwbaar om je naar nieuwe plaatsen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Omdat ik hoofdzakelijk met mijn gsm internet, en als ik deze vraag
Op de forum wil plaatsen, krijg ik telkens een fout melding.
Dus plaats ik hem dan maar hier.....

Vraag,

Hoe zit het met de update interval van je kaart.
Soms zie je een wazer zich verplaatsen binnen 20 sec.
Maar vaker duurt het veel langer en is ie plotseling totaal ergens anders.
Zo kan je nooit zwaaien...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
streamnl schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:32:
Omdat ik hoofdzakelijk met mijn gsm internet, en als ik deze vraag
Op de forum wil plaatsen, krijg ik telkens een fout melding.
Dus plaats ik hem dan maar hier.....

Vraag,

Ja idd, bij mij staan de Wazers altijd stil als ik ze passeer, meestal op plaatsen waar dit niet kan (midden op de snelweg of zo). Ik denk niet dat dit accuraat genoeg is om effectief te kunnen zwaaien... ?

BTW: Hebben jullie dat ook dat Waze een compleet nonsense route berekent als 'm nog geen netwerkconnectie heeft. Bij mij probeert 'm mij altijd wijs te maken dat ik in 12m van mijn werk tot thuis geraak. Nogal optimistisch voor een rit van 50 km ... En erg vervelend dat 'm dan de berekening niet updated als er wél een netwerkverbinding is. Meestal is die route dan ook complete bullshit, dus als je dat gaat volgen weet ik niet waar je uitkomt. En de laatste keer klopte de route wel, maar bleef 'm hardnekkig bij de inschatting van een rit van 12 minuten, en dan ging 'm om de 5 minuten met 1 minuut verminderen :) .
Tsja, zo kan ik het ook ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DieterVDW schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:46:
[...]

En nee, niet als als je veel naar plaatsen moet die je nog niet weet zijn.
Waze is niet betrouwbaar om je naar nieuwe plaatsen te leiden.
Hangt er heel erg vanaf waar die zijn, want bijvoorbeeld Roermond, Arnhem en Zoetermeer zijn vrijwel volledig gemapt, inclusief straatnamen. Daar kun je dus betrouwbaar naar toe navigeren. Maar het is wat dat betreft nog niet zo goed als een TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

streamnl schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:32:

Vraag,

Dat is om privacy te waarborgen. Je zult nooit iemands exacte positie vinden, tenzij deze ramvast in een file staat. Dan krijg je ook geen stalkers enzo ;-)

EDIT:

"BTW: Hebben jullie dat ook dat Waze een compleet nonsense route berekent als 'm nog geen netwerkconnectie heeft. Bij mij probeert 'm mij altijd wijs te maken dat ik in 12m van mijn werk tot thuis geraak. Nogal optimistisch voor een rit van 50 km ... En erg vervelend dat 'm dan de berekening niet updated als er wél een netwerkverbinding is. Meestal is die route dan ook complete bullshit, dus als je dat gaat volgen weet ik niet waar je uitkomt. En de laatste keer klopte de route wel, maar bleef 'm hardnekkig bij de inschatting van een rit van 12 minuten, en dan ging 'm om de 5 minuten met 1 minuut verminderen"

Alle berekeningen voor de route worden uitgevoerd door de server. Niet door de client. De client zelf heeft slechts zeer beperkte routing-capaciteiten, waardoor je dus geen goede route krijgt. Het is wel vreemd dat de route niet update als je wel een netwerkverbinding hebt. Dat zou wel moeten, zeker op het moment dat de route niet lijkt te kloppen.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 369660 op 03-11-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 369660 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:44:
[...]

Hangt er heel erg vanaf waar die zijn, want bijvoorbeeld Roermond, Arnhem en Zoetermeer zijn vrijwel volledig gemapt, inclusief straatnamen. Daar kun je dus betrouwbaar naar toe navigeren. Maar het is wat dat betreft nog niet zo goed als een TomTom
Voor navigatie heb ik al iets anders. Het gaat erom of ik m'n HD Traffic kan laten verlopen en overstappen op Waze voor de snelste route bij file. Dat gaat dan alleen om snelwegen en hoofdwegen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 369660 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:45:
[...]
Alle berekeningen voor de route worden uitgevoerd door de server. Niet door de client. De client zelf heeft slechts zeer beperkte routing-capaciteiten, waardoor je dus geen goede route krijgt. Het is wel vreemd dat de route niet update als je wel een netwerkverbinding hebt. Dat zou wel moeten, zeker op het moment dat de route niet lijkt te kloppen.
Ik vind het nogal bizar dat de client sowieso probeert een route te berekenen, aangezien die toch onbruikbaar is... Waarom de gebruiker eerst met een kluitje in het riet sturen?

Waze trouwens gedeïnstalleerd, heeft voor mij geen waarde, frustratiefactor te hoog, en ik had de ruimte nodig. Bye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben sinds een paar weken gebruiker van Waze en inmiddels ook druk bezig de kaart van Gouda te vullen. Deze bestond uit eigenlijk alleen nog lege straten.
Ik vind het concept erg leuk, maar er zitten nog teveel hiaten in de database om als betrouwbare navigatie software te gebruiken. Nu staat hij dus meestal aan op ritten die ik regelmatig rij (en waarvoor ik geen navigatie meer nodig heb). Zodra die database goed gevuld is, kan Waze ook echt een serieuze speler worden. Met een actieve gebruikersgroep worden kaartfouten als het goed is snel hersteld (en niet, zoals nu in Gouda, dat een straat voor meerdere jaren als 1-richting staat aangegeven, terwijl dat niet zo is).

Wat ik alleen wel jammer vind is dat in de Live map de satelliet-foto's van matige kwaliteit zijn en te slecht om in een oude stad met veel smalle straatjes duidelijk het wegverloop te kunnen zien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
deepbass909 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:42:
Wat ik alleen wel jammer vind is dat in de Live map de satelliet-foto's van matige kwaliteit zijn en te slecht om in een oude stad met veel smalle straatjes duidelijk het wegverloop te kunnen zien.
http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=5161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Ik gebruik Waze nu een week of 2 en ben er erg over te spreken. Het is een volwaardige navigatie geworden, omdat hij elk adres herkent. Soms zijn de routes nog niet optimaal op plekken waar minder gereden wordt, maar je komt er wel. Op drukke plekken zoals de ring Amsterdan snapt hij precies waar het vast staat. Het voordeel is denk ik ook dat het druk is op plaatsen waar files staan en je dus grote kans hebt dat er een Wazer in staat.

Zelf heb ik mijn steentje bijgedragen door de map van Dalfsen te updaten, dus daar kiest Waze als het goed is de beste route binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 23:10
Even weer een topic kickje. Ik gebruik waze nu sinds vanmorgen, vind het een super leuke app en de eerste indruk is dat het beter is dan TomTom.
Ik ga het de komende tijd naast mijn TomTom gebruiken voor de plekken waar ik niet zo 124 heen rijd zonder navigatie (welke TT wel weet) en als Waze het dan ook in 1x goed heeft gaat TT de deur uit.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
crazylegs schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:15:
Even weer een topic kickje. Ik gebruik waze nu sinds vanmorgen, vind het een super leuke app en de eerste indruk is dat het beter is dan TomTom.
Ik ga het de komende tijd naast mijn TomTom gebruiken voor de plekken waar ik niet zo 124 heen rijd zonder navigatie (welke TT wel weet) en als Waze het dan ook in 1x goed heeft gaat TT de deur uit.
Hoe is dit afgelopen? Beviel het een beetje?

Ik ben laatst naar zuid-frankrijk gereden, volledig vertrouwend op Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

waze begint zich inmiddels te ontwikkellen tot een volwaardige navigatie.
ik gebruik waze nog altijd bij elke rit. ook ivm het sociale aspect. andere wazers, files, flitsers enz
ook de gevaar waarschuwingen van medeweggebruikers.

begin december een autoongeluk gehad (tijdens een flinke sneeuwstorm) en dat heeft waze dus enorm mooi gelogd (gpslogs kun je op de website downloaden)

toch een mooi aandenken aan de glijpartij. (geen gewonden)
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/7937/55892113728588696294100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
gisteren voor het eerst waze gebruikt. ging mn ouders wegbrengen naar schiphol. mooi beide fliters op de a4 heen en terug opgemerkt door waze :)

het wordt dus steeds beter (denk ik :D ). zie aan dit topic dat het al vanaf 2009 in NL is. raar dat niet veel meer mensen dit gebruiken. overigens zijn mijn routes allemaal goed gemapped hoor...

a4 cruisers :w holaaaaa

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 13:47

Len

Leeg

Je bedoelt de trajectcontole die uit staat? ;)

Ow en als het weer aan staat... Dan hoop ik niet dat je alleen voor die camera's heb zitten remmen en daartussen heb lopen gassen O:)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
heb nu waze ook weer ingebruik op android. een stuk beter als op windows mobile.

kan merken dat het echte gegroeid is de laaste jaar/maanden.
ga het nu wat meer gebruiken om te kijken of het goed navigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waze heeft nog steeds dezelfde makken: instabiel (sinds de laatste Android update), af en toe netwerkstoring en qua navigatie niet erg accuraat. Voor de doeleinden wel geschikt: real time reistijd, filesignalering en idd snelheidscontroles.

Ik rij altijd met Waze, ondanks de tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wekkel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:55:
qua navigatie niet erg accuraat. Voor de doeleinden wel geschikt: real time reistijd, filesignalering en idd snelheidscontroles.
Waze heeft alleen een basis map geïmporteerd waarin geen straatnamen, rijrichtingen, wegtypen en restricties in staan. Als gevolg hiervan heeft waze besloten om standaard aan elke straat de restrictie "No Entrance" te hangen. De wegen die inmiddels wel goed staan zijn allemaal ingevuld door de community op world.waze.com.

Ik help hier zelf ook aan mee en er is nog redelijk veel wat nog moet gebeuren in Nederland, in het kaartje hieronder is alleen het groene deel klaar, de rest moet nog gedaan worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BLDE5QQUEzdk1OIZ1y9CKjZY/full.png

Ik geloof dat er nu maar een stuk of 20 man actief zijn om de straatnamen in Nederland in te vullen dus zo snel gaat het nog niet ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
BastiaanN schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:07:

Waze heeft alleen een basis map geïmporteerd waarin geen straatnamen, rijrichtingen, wegtypen en restricties in staan. Als gevolg hiervan heeft waze besloten om standaard aan elke straat de restrictie "No Entrance" te hangen. De wegen die inmiddels wel goed staan zijn allemaal ingevuld door de community op world.waze.com.
Niet helemaal correct: Waze kan ook zelf bepalen welke rijrichtingen er zijn. Het heeft geen gebruikersactie nodig om de status 'No Entrance' kwijt te raken ('No Entrance' zou eigenlijk beter 'Not Verified' genoemd kunnen worden).

Ik help hier zelf ook aan mee en er is nog redelijk veel wat nog moet gebeuren in Nederland, in het kaartje hieronder is alleen het groene deel klaar, de rest moet nog gedaan worden:
Gelukkig geeft dit kaartje een vertekend beeld van de werkelijkheid. Er is al veel meer data aanwezig dan het kaartje doet vermoeden - veel gebruikers werken de status niet bij.
Ik geloof dat er nu maar een stuk of 20 man actief zijn om de straatnamen in Nederland in te vullen dus zo snel gaat het nog niet ;)
Er zijn er +/- 20 die wekelijks veel updates uitvoeren, maar er zijn er honderden die af en toe wat bijwerken (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Nu online
Nou, net installed op de touch hd. Moet ik nou de wvga of vga versie hebben? Wvga installed maar hij lijkt wat offscreen te vallen vooral onderin beeld. Vanmiddag op de terugweg eens testen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste