Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

quote:
robin1979 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:57:
[...]

Niet helemaal correct: Waze kan ook zelf bepalen welke rijrichtingen er zijn. Het heeft geen gebruikersactie nodig om de status 'No Entrance' kwijt te raken ('No Entrance' zou eigenlijk beter 'Not Verified' genoemd kunnen worden).
Dat klopt, dat gebeurd als iemand er overheen rijdt. Maar als een weg "Not Verified" is wordt hij v.z.i.w. niet gebruikt voor de navigatie.

BastiaanN

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-04 11:46
Haalt Waze ook mobiele flitspalen van flitspaal.nl/service.nl?

Ik zoek nu eindelijk eens aan navi met live file info, vaste flitspalen en mobiele/incidentele flitslocaties. Of weet iemand iets dat dit al kan? (buiten tomtom, t moet wel op mn DHD kunnen ^^)...

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• robin1979
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-02 17:52
quote:
BastiaanN schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:00:
[...]

Dat klopt, dat gebeurd als iemand er overheen rijdt. Maar als een weg "Not Verified" is wordt hij v.z.i.w. niet gebruikt voor de navigatie.
Jawel, indien er geen andere route heen mogelijk is.
quote:
philipperosier schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:10:
Haalt Waze ook mobiele flitspalen van flitspaal.nl/service.nl?
Waze heeft zijn eigen database.
quote:
philipperosier schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:10:
Ik zoek nu eindelijk eens aan navi met live file info, vaste flitspalen en mobiele/incidentele flitslocaties. Of weet iemand iets dat dit al kan? (buiten tomtom, t moet wel op mn DHD kunnen ^^)...
Dat kan Waze :)

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2018

Wekkel

De downloadkoning

Niets leuker dan de eerste zijn die een mobiele flitser meldt of een opdoemende file aan de andere kant kan mededelen wat het probleem is (bv kettingbotsing o.i.d.).

• Leftblank
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:49
Is Waze eigenlijk in staat onderscheid te maken tussen wegen die enkel fiets/voetgangertoegankelijk zijn en de autowegen? Ik heb eens in Delft gekeken naar de straten die nog 'n naam nodig hebben maar gezien de enorme hoeveelheid straten waar je uberhaupt m

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Leftblank schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:58:
Is Waze eigenlijk in staat onderscheid te maken tussen wegen die enkel fiets/voetgangertoegankelijk zijn en de autowegen? Ik heb eens in Delft gekeken naar de straten die nog 'n naam nodig hebben maar gezien de enorme hoeveelheid straten waar je uberhaupt m
Dat ligt aan het type straat dat aangegeven staat op de kaart. Een stukje bij mij in de buurt heeft ook een fietspad, waarbij dat fietspad als minor road oid is aangegeven. Hij stuurt je er met de auto iig niet overheen. Fiets/wandelnavigatie kan waze niet, dus ik weet niet hoe hij het classificeert

edit: zo te zien in Cartouche heet dat stukje 'fietspad' (heb ik gedaan volgens mij), maar het straattype is 'pedestrian boardwalk'

Kort antwoord: ja hij kan onderscheid maken. Liever gezegd: dat kunnen de gebruikers aangeven op Cartouche

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 18:22

BramT

Rule #1

Vandaag maar weer 's Waze op de mobiel gezet. Anderhalf jaar geleden had ik er al 's naar gekeken maar toen was het nog niet echt veel.
Moet zeggen dat ik goed onder de indruk ben van de voortgang van dit project. In Eindhoven is het hier behoorlijk accuraat. Net ook even op de Cartouche zitten rondkijken en de huisnummers voor mijn straat goed gezet. Voor wat andere wijzigingen in de buurt moet ik geloof ik eerst nog wat meer ranking verzamelen maar daar gaan we dan maar 's voor zorgen.

Voorlopig is dit blijvertje!

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 24-04 22:11
gebruik waze nu ongeveer een maand. voor en nadelen. heb nog niet echt veel gemerkt van de slimme omleidingen als er veel file staat. misschien komt dat door waze, misschien komt dat doordat de alternatieve route toch niet sneller is als de vertraging op de oorspronkelijke route.

voordelen:
leuk om berichten live binnen te krijgen
gevoel mee te werken aan iets
live file/flitsmeldingen
bijna alles in kaart gebracht
integratie met social networks
toegevoegde waarde t.o.v. google maps

nadelen:
waze lijkt erg veel batterij op te snoepen
gps is laatste tijd niet erg accuraat wat zorgt voor idiote herberekeningen tijdens het rijden (verzint ineens dat ik op een paralelle rijbaan rij die er niet is)
werkt soms geen updates bij (flitspaal a4 dh - a'dam op hoogte van trajectcontrole andere kant bestaat écht niet)
update interval wazers niet snel genoeg om zinnig te zijn

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
uuuuh, google maps heeft natuurlijk ook filenieuws in de navigatie.

anywaze, waze is gewoon leuk totdat google maps dit (flitsinfo enzo, slimme navigatie, community-achtige component) ook heeft. want google maps is qua navigatie wel iets relaxter.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
pfffff, de laatste week doet waze zo ontzettend raar. het lijkt wel of hij niet goed de kaart download waardoor hij de meest rare routes voorstelt. vanaf de n206 naar de a4 bijvoorbeeld. stuurt ie je eerst over een landweggetje richting prins clausplein de a4 op. terwijl het toch echt nog maar 1 km op de n206 is naar de a4. RAAR!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• wvkreg
  • Laatst online: 14:37
Hij doet inderdaad vreemd, ook veel herberekeningen op de a73 en a2 waar je gewoon 80km in een rechte lijn rijdt....maar goed, het is ook niet mijn hoofdnavi gelukkig...

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-04 09:50
hij deed bij mij ook raar van een ritje van adam naar harderwijk, lijkt net of hij de kaart steeds opnieuw moet inladen.. of heeft het te maken met die easter points acite van waze :)

Van het kastje naar de muur lopen...

• fabstar81
nee, het is al iets langer. vorige week was er ook zo een easter points actie en toen was het daarvoor ook al. maar ik ben dus niet de enige! :)

ben alleen beetje bang voor ritje richting antwerpen binnenkort :) denk dat ik dan toch maar google maps aanhoudt. (die overigens tegenwoordig heel de route download -> handig voor roaming)

trouwens, hebben jullie ook last tijdens het navigeren met waze dat hij altijd het com.process.maps.google.apps 2 keer afsluit? ik maak gebruik van de latitude widget en gps locatie-informatie maar niet van google maps tijdens waze.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• TimmieVelthuis
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:45
Zag dit topic toevallig voorbij komen en zag dat Noord-Nederland nog niet in kaart is gebracht. Heb het op de telefoon gezet en ga mijn bevindingen hier ook plaatsen.

Zal aardig wat wegen gaan 'eten' zo te zien :)

Ken de meeste ritten toch wel uit mijn hoofd dus dat Waze raar doet zal mij niet zo veel boeien. Zijn er nog dingen waarop ik moet letten wil ik nieuwe wegen beschikbaar stellen voor de community?

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

quote:
DancePlaza schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:07:
hij deed bij mij ook raar van een ritje van adam naar harderwijk, lijkt net of hij de kaart steeds opnieuw moet inladen.. of heeft het te maken met die easter points acite van waze :)
Standaard staat "Voorkeur aan koekjesvreten" aan. Dus, ja, het heeft te maken met de easter eggs actie van Waze. Die voorkeur kun je gewoon uitzetten onder routevoorkeuren :)

BastiaanN

• fabstar81
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:23:
[...]

Standaard staat "Voorkeur aan koekjesvreten" aan. Dus, ja, het heeft te maken met de easter eggs actie van Waze. Die voorkeur kun je gewoon uitzetten onder routevoorkeuren :)
je wilt toch niet zeggen dat ie rare routes berekent omdat koekjesvreten aanstaat?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
quote:
robin1979 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:21:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Beviel het een beetje?

Ik ben laatst naar zuid-frankrijk gereden, volledig vertrouwend op Waze.
heb jij een buitenlands internet abootje dan? kan best in de papieren lopen lijkt me?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• KMvrtr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-04 21:21
Gebruik Waze nu al een paar maanden op een HTC HD2 op WM65. Heel tevreden.

Maarrrrr.. Sinds begin deze week wil Waze niet meer 'starten'
Heb het al eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Daarna deed ie het één keer weer netjes, maar vanmorgen wilde Waze weer niet starten.
Hij lijkt even te starten, waarna venster weer verdwijnt. Ook in Taakbeheer is ie dan niet meer actief.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• wvkreg
Gebruik je de wvga versie? switch eens naar de gewone anders.. en verwijder alle files zelf eens middels een explorer oid.

• wvkreg
Hmmzz nu zijn op de site ook al mijn waze stats op 0 gezet? Vreemd..Lama damn IE8

wvkreg wijzigde deze reactie 20-04-2011 13:39 (12%)

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

quote:
wvkreg schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:19:
Hmmzz nu zijn op de site ook al mijn waze stats op 0 gezet? Vreemd..Lama damn IE8
Let er op of je op waze.com of world.waze.com zit, je stats worden alleen op world.waze.com bijgehouden.
quote:
fabstar81 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:10:
[...]

je wilt toch niet zeggen dat ie rare routes berekent omdat koekjesvreten aanstaat?
Dat ligt er aan. Het constante herberekenen terwijl je gewoon rechtdoor rijdt en andere vage dingen lag aan wat server problemen die er afgelopen week waren. Maar omdat de easter eggs veelal op wegen liggen waar niet zoveel mensen komen (de rest is immers al opgegeten) kan het zijn dat Waze een iets afwijkende route kiest in voorkeur voor een "koekje".

BastiaanN wijzigde deze reactie 21-04-2011 10:47 (48%)

BastiaanN

• petervdveen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2018

petervdveen

Waze coördinator Benelux

quote:
fabstar81 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:23:
nadelen:
waze lijkt erg veel batterij op te snoepen
gps is laatste tijd niet erg accuraat wat zorgt voor idiote herberekeningen tijdens het rijden (verzint ineens dat ik op een paralelle rijbaan rij die er niet is)
update interval wazers niet snel genoeg om zinnig te zijn
Het is ook niet zo slim om een navi-app te gebruiken zonder dat je een voeding aan je telefoon hebt hangen.
Dat is gewoon de eigenschap van de gps antenne. Die trekt gewoon veel stroom. Net als het beeldscherm overigens dat continue aan staat.
Dat de gps niet accuraat is zal eerder aan de gps ontvanger van de telefoon liggen dan aan de app.
Ik heb er zelf nooit problemen mee iig.

En de update interval van de andere wazers kan privacy technisch niet omhoog.
Ook wel logisch natuurlijk. Anders kun je gewoon realtime volgen waar iedereen precies rijd.

Er zit nu een interval van ongeveer 2 minuten op.
De locatie is dus tussen de 2 en 4 minuten oud. ;)
quote:
fabstar81 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:04:
pfffff, de laatste week doet waze zo ontzettend raar. het lijkt wel of hij niet goed de kaart download waardoor hij de meest rare routes voorstelt.
Afgelopen weekend waren er inderdaad server problemen.
Het navigeren ging dit weekend bij iedereen vrij beroerd.
Inmiddels zou het weer volledig opgelost moeten zijn.
quote:
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:30:
Zag dit topic toevallig voorbij komen en zag dat Noord-Nederland nog niet in kaart is gebracht. Heb het op de telefoon gezet en ga mijn bevindingen hier ook plaatsen.

Zal aardig wat wegen gaan 'eten' zo te zien :)

Ken de meeste ritten toch wel uit mijn hoofd dus dat Waze raar doet zal mij niet zo veel boeien. Zijn er nog dingen waarop ik moet letten wil ik nieuwe wegen beschikbaar stellen voor de community?
Hey! Je zou om te beginnen de wiki eens door kunnen lezen.
Daarnaast is er enorm veel informatie te vinden op het nederlandse waze forum.
http://world.waze.com/forum/viewforum.php?f=21

Ook kun je daar uiteraard al je vragen stellen.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

• wvkreg
Zijn er al gebruikers van de WiMO beta versie? Ik heb hem daarnet geinstalleerd. Vanmiddag eens testen :)

• fabstar81
quote:
petervdveen schreef op donderdag 21 april 2011 @ 01:18:
[...]

Het is ook niet zo slim om een navi-app te gebruiken zonder dat je een voeding aan je telefoon hebt hangen.
Dat is gewoon de eigenschap van de gps antenne. Die trekt gewoon veel stroom. Net als het beeldscherm overigens dat continue aan staat.
Dat de gps niet accuraat is zal eerder aan de gps ontvanger van de telefoon liggen dan aan de app.
Ik heb er zelf nooit problemen mee iig.

En de update interval van de andere wazers kan privacy technisch niet omhoog.
Ook wel logisch natuurlijk. Anders kun je gewoon realtime volgen waar iedereen precies rijd.

Er zit nu een interval van ongeveer 2 minuten op.
De locatie is dus tussen de 2 en 4 minuten oud. ;)

[...]
ik denk zeker wel dat het met waze te maken heeft gehad dat de gps niet accuraat is. waarom? omdat google maps gewoon wel accuraat is en nooit zegt dat je ineens op een secundaire weg rijdt die niet bestaat, of uberhaupt een paar meter van de weg vandaag rijdt.

denk maar eens na over het volgende: accuraatheid van gps is volgens mij op tientallen meters. wegen zijn geen tientallen meters. het ligt dus aan de app om zo slim te zijn te bepalen waar je nou echt rijdt. op de weg of naast?

overigens gaat het navigeren wel weer wat beter inderdaad. zal dan met servers te maken hebben gehad.

ik draai sinds paar dagen de beta voor android. die crasht elke keer als ik een mapfout aanmeld.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

En toch klopt het niet helemaal wat je zegt.
Google maps heeft geen 'stick to road' functie.

Deze app laat dus exact de gps positie zien.
Bij waze rijd de auto inderdaad over de meest waarschijnlijke weg.

• robin1979
quote:
fabstar81 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:53:
[...]

heb jij een buitenlands internet abootje dan? kan best in de papieren lopen lijkt me?
Paar eurootjes, Waze verbruikt nauwelijks iets..

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-04 18:01

JoSchaap

Had a life, got a modem..

overigens mensen die waze al een tijdje gebruiken doen er goed aan om op de c: root van hun telefoon de logfile te wissen.

Bij mij was deze 65MB en kon ik geen smsjes meer ontvangen 8)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• HeyDude
  • Laatst online: 24-02 10:16

HeyDude

Blijven lachen!

quote:
JoSchaap schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:23:
overigens mensen die waze al een tijdje gebruiken doen er goed aan om op de c: root van hun telefoon de logfile te wissen.

Bij mij was deze 65MB en kon ik geen smsjes meer ontvangen 8)
Op welk merk/type telefoon? Klinkt als een Windows Mobile?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:25
Ik ga naar Frankrijk op vakantie binnenkort. Nu wordt hierboven al geschreven dat Waze niet zoveel gebruikt, maar ik heb er een hard hoofd in (kan ik niet onderbouwen) :)
Maar heb een paar dingetjes die ik me afvraag:

- trajectcontrole, zie je dat?
- is het mogelijk een file af te melden, als die er niet meer staat?
- gewoon iets melden, wat niet in de categorie gevaar valt, denk bijvoorbeeld aan spitsstrook dicht? (ik kan zo snel geen beter voorbeeld vinden, maar heb ze wel gehad :)
- en de meest irritante, waarom zie ik geen flitsers als ik alle gebeurtenissen bekijk, maar ze vervolgens wel tegenkom op de kaart? Kreeg laatst de mededeling toen ik er een meldde dat Wazers hier pas een melding van krijgen als ze te hard rijden? Ik wil gewoon als ik de navvie naar mijn werk start meteen zien of er een staat. Mis ik iets?

UltraSub wijzigde deze reactie 14-06-2011 19:04 (25%)

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

In 2D modus gebruikt waze ongeveer 1MB per uur.
In 3D modus gebruikt waze ongeveer 4MB per uur.

Je kunt dit verminderen door van te voren de route een keer langs te gaan in de client.
Ook heb je de optie om uberhaubt minder data te gebruiken.

Traject controles zitten niet in waze. Wat wel mogelijk is, is dat er bij elke traject camera een losse fltspaal is toegevoegd.

Files afmelden kan inderdaad.
Geautomatiseerde meldingen gaan auto matische.
Handmatige meldingen kun je selecteren en drukken op irrelevant.

Je kunt ook een algemene gevaarsmelding verzenden dacht ik. Gewoon niet op weg of vluchtstrook drukken.

Vaste flitsers staan inderdaad niet in de lijst onder de uitroepteken.
Mobiele staan daar wel tussen.

Voor flitsers krijg je altijd een melding. Dit is een visuele melding op het scherm.
Als je echter te snel rijd dan krijg je ook een geluidsmelding.

• robkds
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Ik gebruik hem nu ook regelmatig. In mijn wijk stonden alle straten er al netjes in. Wel heb ik een paar keer gemerkt dat ik blijkbaar naast de weg rij (A15 van Ridderkerk westwaarts) waardoor hij allerhande herberekeningen doet. Nadat ik de Beneluxtunnel op de A4 noordwaarts doorgereden ben klopt het weer.

Goed man!

• fabstar81
quote:
UltraSub schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:02:
Ik ga naar Frankrijk op vakantie binnenkort. Nu wordt hierboven al geschreven dat Waze niet zoveel gebruikt, maar ik heb er een hard hoofd in (kan ik niet onderbouwen) :)
Maar heb een paar dingetjes die ik me afvraag:

- trajectcontrole, zie je dat?
- is het mogelijk een file af te melden, als die er niet meer staat?
- gewoon iets melden, wat niet in de categorie gevaar valt, denk bijvoorbeeld aan spitsstrook dicht? (ik kan zo snel geen beter voorbeeld vinden, maar heb ze wel gehad :)
- en de meest irritante, waarom zie ik geen flitsers als ik alle gebeurtenissen bekijk, maar ze vervolgens wel tegenkom op de kaart? Kreeg laatst de mededeling toen ik er een meldde dat Wazers hier pas een melding van krijgen als ze te hard rijden? Ik wil gewoon als ik de navvie naar mijn werk start meteen zien of er een staat. Mis ik iets?
filemeldingen worden automatisch afgemeld als je er met 100 weer doorheen rijdt. waze houdt nl de gps intervals bij en weet hoe hard je rijdt. wat ik me dus afvraag: als er 1 autorijder de file inrijdt zegt waze dat er een file is (of de gebruiker meldt hem aan), als er daarna 2 of 3 wazende motorrijders met 80 doorheen scheuren....ben benieuwd wat waze dan doet...

overigens..waze zegt zo slim te zijn he. ik denk dat waze een beetje dom is. ten eerste heb ik nog nooit de vraag gehad zoals in de films te zien is of ik naar mn werk of naar huis rijdt. terwijl ik toch echt elke dag om dezelfde tijd mn auto in stap. daarnaast rijd ik al zo lang als ik waze gebruik al een alternatief stukje weg op het laatste van mn route. waze zegt dat ie dat herkent en automatisch die route dan ook gaat voorstellen. nou...na maanden blijft ie nog steeds de oorspronkelijke route voorstellen.

raar...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• robin1979
quote:
fabstar81 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
overigens..waze zegt zo slim te zijn he. ik denk dat waze een beetje dom is. ten eerste heb ik nog nooit de vraag gehad zoals in de films te zien is of ik naar mn werk of naar huis rijdt. terwijl ik toch echt elke dag om dezelfde tijd mn auto in stap. daarnaast rijd ik al zo lang als ik waze gebruik al een alternatief stukje weg op het laatste van mn route. waze zegt dat ie dat herkent en automatisch die route dan ook gaat voorstellen. nou...na maanden blijft ie nog steeds de oorspronkelijke route voorstellen.
Welke client gebruik je (iets als iPhone 2.4.0)?

Ikzelf gebruik de iPhone 2.4.0 versie, maar deze functionaliteit werkt echt al ongeveer zo lang als ik Waze gebruik (2 jaartjes inmiddels) goed voor me. Sterker nog, Waze weet dat ik op woensdag vaak op een andere lokatie werk, op vrijdagavond meestal bij mijn ouders ga eten, en nog een aantal regelmatige afwijkingen in mijn standaard woon-werkverkeer gedrag.

• fabstar81
ik gebruik de android app

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• robin1979
quote:
Je zou je eens kunnen melden op het Waze forum. Eventueel even met een permalink van de route waar je die problemen ondervind (world.waze.com/livemap, en dan op het waze icoon klikken voor een permalink), wellicht zit er een foutje in de kaartdata dat even met de hand opgelost moet worden.

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 23:15

carnager

AmsterdamVideo

In 2009 heb ik al een tijd Waze gebruikt op m'n G1. Dat ging redelijk maar het is, zeker naar de maatstaven van nu, niet een al te snelle telefoon (en de gps ontvanger is niet altijd even accuraat, zeker bij slecht weer) dus op een gegeven moment is dat weer gestopt.
Tot ik zomer 2010 een iPad 3g had. Daarmee kun je prinsheerlijk wazen op het grotere scherm, zeker met behulp van een goede raam mount.
Dus sindsdien loopt Waze weer vrolijk mee met elke rit.

Zeker het laatste half jaar is er eigenlijk geen adres meer dat waze niet vindt, en hij navigeert er altijd volgens logische routes heen.
Dus heb ik vorige maand maar besloten de tomtom pukkel van m'n ruit te halen. De tomtom had er toch al een maand of 4 niet meer op gezeten.

Tegenwoordig gebruik ik dus uitsluitend nog waze voor navigatie - in binnen en buitenland - en dat gaat super!

Jammer van de Amazon AWS storing begin deze maand, dat heeft een hoop roet in het eten gegooit bij waze voor de backlog van routes en punten maar afgezien daarvan werkt het op die paar dagen downtime toen weer prima. En de punten e.d. komen ook alweer aardig bij zo langzamerhand. :]

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12:02

SilencerNL

No remorse

quote:
carnager schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:24:
Tot ik zomer 2010 een iPad 3g had. Daarmee kun je prinsheerlijk wazen op het grotere scherm, zeker met behulp van een goede raam mount.
Heb jij een iPad aan je voorruit hangen? Blokkeer je daarmee niet een groot gedeelte van je zicht?

OnTopic: Het lijkt erop dat ik steeds meer wazers zie rondrijden op de kaart, leuk om te zien! Ik krijg ook steeds vaker een reactie op een chitchat 8) Blijft best verslavend!

Ik vroeg me trouwens af, aangezien Waze 'self-learning' is, moet ik dan elke dag de navigatie aanzetten naar huis/werk, of herkent hij dat ook automatisch? Ik heb namelijk nog niks gemerkt van dat 'self-learning' systeem...

Don't dream your life, live your dreams!

• robin1979
quote:
SilencerNL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:15:
[...]
Ik vroeg me trouwens af, aangezien Waze 'self-learning' is, moet ik dan elke dag de navigatie aanzetten naar huis/werk, of herkent hij dat ook automatisch? Ik heb namelijk nog niks gemerkt van dat 'self-learning' systeem...
Voor de beste werking dien je altijd een route te hebben. Op een gegeven moment zal hij je dan inderdaad routes gaan voorstellen.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

quote:
SilencerNL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:15:
[...]
Heb jij een iPad aan je voorruit hangen? Blokkeer je daarmee niet een groot gedeelte van je zicht?
Nee, aangezien ik zelf redelijk hoog zit en ik de ipad helemaal onderaan heb hangen is het met name zicht op bijrijderskant van de dashboard dat weg valt. Totaal niet interessant dus. De rest dat weg valt is motorkap, minstens zo oninteressant. :]

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• DancePlaza
is er nog een manier om waze offline te gebruiken / iig de maps te kunnen downloaden als je bv in het buitenland zit.

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2018

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij kan je Waze niet offline gebruiken. Overigens lukt dat met Google Nav ook niet (je maps cachen via Google Maps en dan in Frankrijk offline rond willen rijden met Google Nav is een no go; Google Maps schiet bovendien op zwart (geen 'keep screen on' mogelijkheid)).

• robin1979
quote:
DancePlaza schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:49:
is er nog een manier om waze offline te gebruiken / iig de maps te kunnen downloaden als je bv in het buitenland zit.
Route van te voren een keertje plannen, dan haalt hij het gebied binnen waardoor je reist. Als je dan offline bent, gebruikt hij deze tiles gewoon.

Overigens is afgelopen week Waze 3.0 voor de iPhone uitgekomen, wat flink verbeterd is:
http://www.waze.com/blog/...phone-is-served%e2%80%a6/

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

quote:
robin1979 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:21:
[...]
Overigens is afgelopen week Waze 3.0 voor de iPhone uitgekomen, wat flink verbeterd is:
http://www.waze.com/blog/...phone-is-served%e2%80%a6/
Of het een verbetering is valt te betwisten, ik heb er zelf gemengde gevoelens bij.
Ik mis nog wat overzicht op het hoofdscherm doordat alles nu wat verborgen zit achter twee knoppen.
Ook de constante statusbalk is weg, maar die springt wel tevoorschijn als er iets 'mis' is bijv. geen serververbinding of slechte/geen gps fix.

Positief ervaar ik in elk geval dat waze niet meer eruit vliegt op de A1 ter hoogte van de benzinepompen tussen Muiden en de afrit Almere (hakkelaar heet een er geloof ik)

Negatief daarentegen ervaar ik tot dusver,
- dat meldingen ook tijdens het rijden in beeld komen van files enz, dat gebeurde normaal alleen tijdens stilstand.
- dat de meldingen van files enz niet (meer) vanzelf time-outen tijdens het rijden.
- dat update map je niet meer de optie geeft om straat en huisnummer in te geven. Immers is het handig als waze je een blok verderop neerzet, dat je even de juiste huisnummers kan opgeven op de plaats van bestemming zodat dat de volgende keer goed gaat.

Maargoed, dit is pas 1 dag (ca. 350km) rijden getest.

Verder is het gewoon nog erg wennen maar daar kan ik mee leven.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:59

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zie net dat Waze de nieuwe Map Editor online heeft, werkt vele malen prettiger dan de oude!

Doet iets met stroom en motors

• JoSchaap

JoSchaap

inderdaad die is een stuk fijner :)
voor de iphone is inmiddels waze 3.0 al uit.

Android zal vlug volgen :)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Vandaag ook Waze maar even op mijn 3GS gezet omdat mijn Mio Navigatie me in de steek liet en ik geneigd was deze met een hamer te bewerken :9

Ziet er allemaal erg helder uit, ik ben nu nog aan het werk en zie wel dat de file info voor geen meter klopt. Volgens Waze staat er tussen Roelofarendsveen en de Brug over de Oude Rijn helemaal geen file, yeah right :)

Ga het vnv op weg naar huis maar eens checken.

• Vlassie1980
  • Nu online
Heb nu Waze enkele dagen in gebruik en het bevalt uitstekend. Met dit mistige weer heeft hij alleen wel veel moeite met de GPS en Waze slurpt mijn iPhone 3GS binnen no time leeg dus dan maar nog even ergens een autolader ritselen.

• Fire69
  • Laatst online: 24-04 21:23
Dat heeft toch niks met Waze te maken?
Fix en batterij worden puur door je telefoon geregeld.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Vlassie1980
  • Nu online
quote:
Fire69 schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:18:
Dat heeft toch niks met Waze te maken?
Fix en batterij worden puur door je telefoon geregeld.
Ik had nog geen ervaring met Navigatietools op mijn iPhone, dan heb ik bij deze niks gezegd!

• Len
  • Laatst online: 19-04 21:46

Len

Leeg

En mist heeft totaal geen invloed op de GPS ontvangst.

Free Tibet

• DancePlaza
quote:
Vlassie1980 schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:03:
Heb nu Waze enkele dagen in gebruik en het bevalt uitstekend. Met dit mistige weer heeft hij alleen wel veel moeite met de GPS en Waze slurpt mijn iPhone 3GS binnen no time leeg dus dan maar nog even ergens een autolader ritselen.
wat ik kan bedenken is dat er veel meldingen zijn gemaakt door verschillende gebruikers. waardoor die veel data binnen haalt, en daardoor je batterij opslurpt.

verstandig is om een autolader te kopen als je toch met navigatie bezig bent op je telefoon.

Ik heb wel zoals vorige week op de a2/a12 na een ongeluk dat mijn hele waze vol staat met meldingen en dan me waze eruit klapt :(

• Vlassie1980
  • Nu online
quote:
Len schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:11:
En mist heeft totaal geen invloed op de GPS ontvangst.
Ik heb mijn iPhone ook eens getest met de standaard Google Maps die erop staat en daar lijkt hij toch het signaal veel beter vast te houden?

Vanmorgen met Waze aan gereden en hij is om de haverklap het signaal kwijt :(

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

quote:
Vlassie1980 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:47:
[...]

Ik heb mijn iPhone ook eens getest met de standaard Google Maps die erop staat en daar lijkt hij toch het signaal veel beter vast te houden?

Vanmorgen met Waze aan gereden en hij is om de haverklap het signaal kwijt :(
GPS was vanmorgen het probleem niet, de verbinding tussen mijn mobile provider (T-Mob) en de route-server van Waze wel. (zowiezo vanmorgen moeilijk kunnen bellen en maar heel af en toe een dataverbinding)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Vlassie1980
  • Nu online
quote:
Coach4All schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:58:
[...]

GPS was vanmorgen het probleem niet, de verbinding tussen mijn mobile provider (T-Mob) en de route-server van Waze wel. (zowiezo vanmorgen moeilijk kunnen bellen en maar heel af en toe een dataverbinding)
Dan zal dat het probleem wel zijn geweest, ik reed vanmorgen bij Hazerswoude en mijn 3G was daar volledig pleite.

Meer mensen die probs hebben met T-mobile in combinatie met Waze?

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

quote:
Vlassie1980 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:59:
[...]

Dan zal dat het probleem wel zijn geweest, ik reed vanmorgen bij Hazerswoude en mijn 3G was daar volledig pleite.

Meer mensen die probs hebben met T-mobile in combinatie met Waze?
Alleen vanmorgen, anders nooit...

(Van Weert tot Breda vanmorgen in mijn geval, 's middags werkte alles het tegengestelde traject weer uit de kunst....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Gisteren voor het eerst begonnen met Waze, een leuk iets is het. heb de 1e 160 km er op zitten. Al heb ik nog wel maar 0 punten op mijn account. Moet je persee altijd een route ingevoerd hebben om het aantal km's te loggen? De icoontjes op het scherm zijn soms wel een beetje klein en je kan niet goed zien wat het is.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Fire69
Je account wordt niet realtime up-to-date gehouden :)
Dagje wachten, dan komt het er wel bij. Je hebt daarvoor geen route nodig.

• robin1979
quote:
Dacuuu schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:38:
Gisteren voor het eerst begonnen met Waze, een leuk iets is het. heb de 1e 160 km er op zitten. Al heb ik nog wel maar 0 punten op mijn account. Moet je persee altijd een route ingevoerd hebben om het aantal km's te loggen? De icoontjes op het scherm zijn soms wel een beetje klein en je kan niet goed zien wat het is.
http://world.waze.com/dashboard

Zodra je gereden kilometers daar verschijnen, heb je je punten.

Je hoeft geen route ingevuld te hebben, maar Waze wordt pas echt nuttig als je altijd een route aan hebt staan (dan wordt je immers om files heengeleid).

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Ik begrijp dat je voor Waze altijd een verbinding nodig hebt?

Persuader of bytes.

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:28

SkyStreaker

Taz no like water!

Dit lijkt me een leuke app om te proberen. Is deze goed te gebruiken op de scooter? Andere nav's moet ik of snelwegen vermijden (en dan gaat het nog niet lekker) of "lopend" gebruiken als optie (Google Maps bijv.) en dan kom ik op plekken waar ik niet legaal overheen mag rijden. Gaat dit wel lukken bij deze, denken jullie?

Blizzard: Tekknician#2871 MTGA Direct: SkyStreaker#18517

• robin1979
quote:
SkyStreaker schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:19:
Dit lijkt me een leuke app om te proberen. Is deze goed te gebruiken op de scooter? Andere nav's moet ik of snelwegen vermijden (en dan gaat het nog niet lekker) of "lopend" gebruiken als optie (Google Maps bijv.) en dan kom ik op plekken waar ik niet legaal overheen mag rijden. Gaat dit wel lukken bij deze, denken jullie?
Nee.
quote:
Camacha schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 07:00:
Hoeft niet - maar het handigst is als je op z'n minst bij het begin en eindpunt een verbinding hebt. Er zijn mensen die het naar tevredenheid gebruiken op een iPod Touch of iPad WiFi.

• Vlassie1980
  • Nu online
Heb Waze nu een aantal weken in gebruik, het idee van de tool is goed maar in mijn situatie werkt het niet of mijn verwachtingen waren te hoog, ik zal het omschrijven:

Ik rij dagelijks ongeveer 70 km heen en weer naar mijn werk. In de ochtend is er een provinciale weg bij Hazerswoude die ik vaak bewust mijd omdat het daar al vast staat vanwege stoplichten en de grote hoeveelheid verkeer die daar langs moet. Nu is het waarschijnlijk zo dat daar toch niet al te veel Wazers voorbij rijden en melding maken. Daardoor wordt het dus ook niet opgegeven en stuurt Waze mij wel die kant op terwijl ik dan dus een tijdje in de file sta voor die stoplichten.

Ander voorbeeld: Ik rijd na werktijd vaak via de A4 terug naar huis, zoals bekend staat er tussen Roelofarendsveen en de Brug over de Oude Rijn altijd wel file, Waze detecteert die file vaak niet als ik wegrijd bij mijn werk stuurt hij me er gewoon in. Bij het plannen van de route staat de file dus ook niet vermeld op het scherm en komt hij met een ETA van 35 minuten terwijl het er dan gerust 50 zijn.

Daarnaast heb ik vaak het probleem dat het signaal weg is en dat de route herberekend moet worden, kan ook aan mijn iPhone 3GS liggen want die is al een aantal keer gestuiterd maar het valt me gewoon op. De ene keer gaat het prima en de andere keer gaat het voor geen meter.

Vraagje ook nog: Als er file staat zie je vaak een dikkere rode streep met animerende pijltjes om aan te geven in welke richting de file staat. Genereert Waze deze info zelf door de snelheid van aangemelde Wazers bij te houden, of haalt hij deze op op basis van hoeveel mensen de file doorgeven, of komt die info van bijvoorbeeld de VID ofzo? ( lijkt me niet )

• JapyDooge
  • Laatst online: 23-04 16:30

JapyDooge

NoxiousPluK

quote:
Vlassie1980 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 21:57:
Heb Waze nu een aantal weken in gebruik, het idee van de tool is goed maar in mijn situatie werkt het niet of mijn verwachtingen waren te hoog, ik zal het omschrijven:

Ik rij dagelijks ongeveer 70 km heen en weer naar mijn werk. In de ochtend is er een provinciale weg bij Hazerswoude die ik vaak bewust mijd omdat het daar al vast staat vanwege stoplichten en de grote hoeveelheid verkeer die daar langs moet. Nu is het waarschijnlijk zo dat daar toch niet al te veel Wazers voorbij rijden en melding maken. Daardoor wordt het dus ook niet opgegeven en stuurt Waze mij wel die kant op terwijl ik dan dus een tijdje in de file sta voor die stoplichten.

Ander voorbeeld: Ik rijd na werktijd vaak via de A4 terug naar huis, zoals bekend staat er tussen Roelofarendsveen en de Brug over de Oude Rijn altijd wel file, Waze detecteert die file vaak niet als ik wegrijd bij mijn werk stuurt hij me er gewoon in. Bij het plannen van de route staat de file dus ook niet vermeld op het scherm en komt hij met een ETA van 35 minuten terwijl het er dan gerust 50 zijn.
Herkenbaar, gewoon heel Nederland moet Waze gaan gebruiken :P
quote:
Daarnaast heb ik vaak het probleem dat het signaal weg is en dat de route herberekend moet worden, kan ook aan mijn iPhone 3GS liggen want die is al een aantal keer gestuiterd maar het valt me gewoon op. De ene keer gaat het prima en de andere keer gaat het voor geen meter.
Daar heb ik op mijn iPhone 4 nooit last van, lijkt me dat je toestel niet helemaal jofel meer is :-)
quote:
Vraagje ook nog: Als er file staat zie je vaak een dikkere rode streep met animerende pijltjes om aan te geven in welke richting de file staat. Genereert Waze deze info zelf door de snelheid van aangemelde Wazers bij te houden, of haalt hij deze op op basis van hoeveel mensen de file doorgeven, of komt die info van bijvoorbeeld de VID ofzo? ( lijkt me niet )
Beide, als je langzaam rijd dan vraagt Waze op den duur 'sta je in de file?', dat detecteerd 'ie dus.
Daarnaast gegeven meldingen en ik dacht ook 3rd party bronnen van info.
quote:
Camacha schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 07:00:
Afaik wel, maar bij m'n laatste trip van twee uren gebruikte ik slechts 7mb.

JapyDooge wijzigde deze reactie 12-12-2011 11:16 (5%)

• robin1979
quote:
JapyDooge schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:15:
[...]

Herkenbaar, gewoon heel Nederland moet Waze gaan gebruiken :P
Yes, maar we zijn op de goede weg. Er zijn nog wel wat blinde vlekken in Nederland, maar op de 400km die ik per dag rij (woon-/werk), kom ik zelden danwel nooit onverwachts in een file. Voor mij is de verkeersinformatie dus al zeer betrouwbaar.
quote:
[...]

Daar heb ik op mijn iPhone 4 nooit last van, lijkt me dat je toestel niet helemaal jofel meer is :-)
Correct, op de iets oudere telefoons (zoals de 3GS) kom je er pas achter hoe slecht de GPS module is. Ook in iets recentere telefoons (zoals de Galaxy), zit een uitermate slechte GPS ontvanger. Voor de iPhone is er overigens een mooie oplossing: de TomTom externe ontvanger.
quote:
[...]

Beide, als je langzaam rijd dan vraagt Waze op den duur 'sta je in de file?', dat detecteerd 'ie dus.
Daarnaast gegeven meldingen en ik dacht ook 3rd party bronnen van info.
Dat laatste is voor Nederland onjuist, er zijn hier geen vrije bronnen van verkeersinformatie.
quote:
[...]

Afaik wel, maar bij m'n laatste trip van twee uren gebruikte ik slechts 7mb.
Dat is wel erg aan de hoge kant.

• JapyDooge
  • Laatst online: 23-04 16:30

JapyDooge

NoxiousPluK

quote:
robin1979 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:53:
Yes, maar we zijn op de goede weg. Er zijn nog wel wat blinde vlekken in Nederland, maar op de 400km die ik per dag rij (woon-/werk), kom ik zelden danwel nooit onverwachts in een file. Voor mij is de verkeersinformatie dus al zeer betrouwbaar.
Same voor mij, ik zie ook steeds vaker en vaker andere Waze'rs op de kaart verschijnen.
quote:
Correct, op de iets oudere telefoons (zoals de 3GS) kom je er pas achter hoe slecht de GPS module is. Ook in iets recentere telefoons (zoals de Galaxy), zit een uitermate slechte GPS ontvanger. Voor de iPhone is er overigens een mooie oplossing: de TomTom externe ontvanger.
[...]
Dat laatste is voor Nederland onjuist, er zijn hier geen vrije bronnen van verkeersinformatie.
Ah, my bad :P
Die externe ontvanger is idd erg fijn heb ik begrepen.
quote:
Dat is wel erg aan de hoge kant.
Nu moet ik wel zeggen dat daar ook andere zaken bij aan staan, zoals mail ontvangen, whatsapp, enz :P

Maar gemiddeld doe ik met m'n hele toestel maar 4-6mb per dag, dus ben al lang tevreden.

• wmuller
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-03 22:14
Ik gebruik WAZE op iPhone 3G.

Was aanvankelijk was ik wel enthusiast over WAZE, gebruik het nu 2 maand, maar maak toch te vaak mee dat hij geen connectie kan krijgen en gewoon niets aangeeft, links boven in het scherm is dan en rood rondje te zien.

Ook maak ik te vaak mee dat hij me letterlijk het bos (zandwegen) in stuurt terwijl ik op een N weg rij op weg naar de snelweg en een adres in een stad ver weg heb als doel. Of op weg van de ene kant van de stad naar de andere hij me wil leiden lans allerlei onbenullige zij- en omweggetjes ipv via een gezonde route over stadshoofdwegen. Soms ben je blij dat je zelf de weg beter weet dan WAZE.

WAZE leert er echter niets van want hij maakt elke keer dezelfde fouten.

Bij instellingen heb ik 'snelst' en niet 'kortste' ingesteld en onverharde 'lange vermijden' (ik woon aan onverharde weg), minimaliseer afslagen A+N wegen vermijden staan uit.

• DancePlaza
Ah ik heb laatst me een detour gehad via waze :) werkte prima!

ondertussen dagelijks aan en zie steeds meer waze rijders op de map,

mijn stats ondertussen:
My points: 132637
My Rank: 78

• summetje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:05
waze voor android is nu ook geupdate naar versie 3.
weer even wennen en soms nog wat probleempjes maar het ziet er goed uit.

• wvkreg
Waze op Android is zeer goed en stabiel te noemen, erg blij mee!

• Linkebal
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:43
De nieuwe versie (3) voor android is een stuk stabieler dan de vorige op mijn HTC Desire. Geen crashes meer. Ook de interface is aangepast, ook al voorbereid op nieuwe Android versies waarin de menu button niet meer nodig is.

Enige probleem blijft de map updates en bijwerken van points. Dat kost toch nog wel wat tijd om het directe effect te doen verdwijnen. Anderzijds wel goed, want als de servers het niet aankunnen wordt er wel veel gebruik gemaakt van Waze, en dat verbetert de verkeersinfo weer!

Ik sta nu 53 in NL met iets meer dan 160.000 punten.

• Vlassie1980
  • Nu online
Heb sinds gisteren een nieuwe Android telefoon ( SE Xperia Ray ) en ik kwam van een iPhone 3GS. Lijkt allemaal net zo soepel te werken als op mijn oudere iPhone dus ik ben er weer helemaal tevreden mee!

Enige nadeel is dat ik de GPS zelf uit moet zetten, mijn iPhone deed dat altijd automatisch als ik Waze afsloot. Misschien een instelling die ik nog even moet vinden.

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 15-02-2012 09:51 (29%)

• Thyzz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:24

Thyzz

-=leeg=-

quote:
Vlassie1980 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:50:
Heb sinds gisteren een nieuwe Android telefoon ( SE Xperia Ray ) en ik kwam van een iPhone 3GS. Lijkt allemaal net zo soepel te werken als op mijn oudere iPhone dus ik ben er weer helemaal tevreden mee!

Enige nadeel is dat ik de GPS zelf uit moet zetten, mijn iPhone deed dat altijd automatisch als ik Waze afsloot. Misschien een instelling die ik nog even moet vinden.
Is er dan niet nog een andere applicatie actief die ook GPS gebruikt?
Want bij mij wanneer ik Waze afsluit verdwijnt ook het GPS icoontje uit de statusbalk.

• wvkreg
Hij is dan echter nog wel actief. GPS moet je toch echt handmatig uizetten in Android.
Hij zal past wel in powersave gaan, maar GPS staat alleen uit als je hem handmatig uitzet.

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
quote:
wvkreg schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:19:
Hij is dan echter nog wel actief. GPS moet je toch echt handmatig uizetten in Android.
Hij zal past wel in powersave gaan, maar GPS staat alleen uit als je hem handmatig uitzet.
GPS switch geeft enkel aan dat een app de GPS mag gebruiken, als er geen enkele app de GPS aanspreekt dan staat die ook af. Van zodra echter een app om de locatie vraagt (kan ook gewoon Google framework background proces zijn of zo!) gaat de GPS weer aan.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ook ik gebruik Waze al een tijd, sinds november 2010. Ik ben er erg tevreden over en ik woon ook nog eens in de Achterhoek, dus achtergebleven land, waar nooit niemand komt. Ik heb zelf wel een paar avonden moeite gestoken in de kaarten, door in te loggen in het Waze Dashboard en fouten uit de kaart te halen.

Ik lees hierboven wat opmerkingen over mensen die niet tevreden zijn over de gekozen route (door zandwegen enzo) en dat Waze niet bij leert. Echter bij mij werkt het perfect. Hij kiest altijd supergoede routes en routes die ik vaker rij neemt ie op den duur netjes over. Echter is het, volgens mij, wel zo dat je door een zandweg kan rijden tot je een ons weegt, als er een grote N-weg in de buurt ligt, kiest ie die (afhankelijk van jouw instellingen).

Ik heb bij de instellingen gekozen voor de snelste route, onverharde wegen lang vermijden, minimaliseer afslagen staat uit, A+N wegen vermijden staat uit en voorkeur voor snoepjes eten staat uit. Die laatste instelling laat je over allerlei weggetjes naar je doel rijden. Dat is misschien leuk voor een zondag rondrijden met de vrouw, maar niet voor normaal verkeer.

Ook handig zijn de Waze groepen. Ik ben lid geworden van een aantal groepen die me interessant leken en daardoor krijg je ook informatie van andere weggebruikers die in dezelfde groep zitten.

Nog een tip: Probeer ook zelf een te werken aan de kaarten in je eigen omgeving via de kaarteneditor (Cartouche heet het geloof ik). Het is best geinig om te doen en het is leuk wanneer je jouw werk terugziet in de navigatie.

Overigens is het wel zo dat wijzigingen in kaarten, maar ook je gereden routes met iets vertraging worden verwerkt, dus niet direct zichtbaar zijn.

Laatste tip: mocht je tijdens het rijden een rare situatie tegenkomen in de kaart, dan kan je hier vanuit Waze melding van maken. Deze meldingen komen dan weer in de kaarteneditor en zodra ze verschijnen zijn andere Wazers er als de kippen bij om het probleem op te lossen.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• creon
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-04 21:57
even een oud topic uit de sloot halen

ik heb nu sinds een week ook waze, en ik moet elke dag over de A27 naar m'n werk
nu hebben ze sinds vandaag de A27 afgesloten
ik was benieuwd hoe waze daarmee omging en of hij mij een andere route voorstelde dan ik al van plan was
door andere waze gebruikers is ook netjes aangegeven dat de A27 afgesloten was
alleen toen ik vanmiddag naar huis wilde stuurde waze me toch gewoon over de A27
heb ik ergens een instelling verkeerd staan ofzo

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Er is een nieuwe feature in de maak om gebruikers daadwerkelijk om te leiden bij een afgesloten weg.
Op dit moment krijg je echter slechts een visuele melding.

• JoSchaap

JoSchaap

en toch gebruik ik het nog met veel plezier :)

• wvkreg
Me 2 still :-)

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Mochten er nog mensen intresse hebben om de komende Waze meeting te bezoeken, meld je dan hier aan:

http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=16935

• wvkreg
alleen een vraag: hoe voeg je vrienden toe in Waze
Ik heb er nu 4 en wil graag 5 al was het maar voor de punten :-)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
wvkreg schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:39:
alleen een vraag: hoe voeg je vrienden toe in Waze
Ik heb er nu 4 en wil graag 5 al was het maar voor de punten :-)
Waarschijnljik door hun Waze te laten koppelen aan hun Facebook, en daar ook jouw vriend te zijn.

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waze vroeger wel eens gezien, maar nooit gebruikt... het staat er nu op een ik doe lekker mee.
Heb al ontdekt dat hij een vreemde keuze maakt om naar mijn werk te rijden...
hij maakt op de heenweg best een omweg. terwijl die voor de terugweg wel de route kiest die ik normaal rijd, welke ook de kortste en snelste is.
Maar eens een keer naar de kaart kijken en wat experimenteren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:21
Ook hier sinds afgelopen week Waze in gebruik, erg gave app, jammer dat ik hem niet eerder ontdekt heb! Krijg alleen op de een of andere manier de koppeling met FB niet voor elkaar, meer mensen hier last van?

• Fire69
quote:
Ultraman schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:39:
Waze vroeger wel eens gezien, maar nooit gebruikt... het staat er nu op een ik doe lekker mee.
Heb al ontdekt dat hij een vreemde keuze maakt om naar mijn werk te rijden...
hij maakt op de heenweg best een omweg. terwijl die voor de terugweg wel de route kiest die ik normaal rijd, welke ook de kortste en snelste is.
Maar eens een keer naar de kaart kijken en wat experimenteren.
Gewoon rijden zoals jij het zelf beter vindt, na een paar keer gaat hij dan automatisch zelf zo rijden :)

En als je een rare fout in de kaart vindt tijdens het rijden, rapporteren! Dan wordt het binnen de paar dagen aangepast.

• wvkreg
Versie 3.5 is uitgebracht!

imho, goede update met veel en goede verbeteringen.

http://www.waze.com/download/

wvkreg wijzigde deze reactie 05-11-2012 15:21 (8%)

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

En ook is het tegenwoordig mogelijk om te zoeken naar actuele brandstof prijzen op je route of in de omgeving.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
petervdveen schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:14:
En ook is het tegenwoordig mogelijk om te zoeken naar actuele brandstof prijzen op je route of in de omgeving.
Bij mij in de buurt en op de route zijn niet alle tankstations zichtbaar en voorzien van actuele prijzen. Ook mis ik de optie om te zoeken naar diesel- in plaats van benzineprijzen. Enig idee waar prijzen en tankstations voorzien kunnen worden van up to date informatie? Of gaat dat 'vanzelf"?
Als het mogelijk is zou ik bijvoorbeeld de prijzen van de Directlease benzineprijs app halen; die is meestal vrij accuraat.

edit: grappig, mijn melding van vanochtend staat al op de live map (vandaar ook de naam natuurlijk). Ik zie niets raars aan die kruising, maar ik vind het wel vreemd dat één van de hoofdkruisingen van een uitvalsweg met de ring niet goed op de kaart staat. Als het vanavond nog niet gefixt is ga ik thuis weer even spelen met de editor om deze kruising goed te zetten.

gwystyl wijzigde deze reactie 08-11-2012 11:24 (26%)

• Sallin
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik ben deze week met Waze begonnen. Mijn eerste ochtend een dirtroad opgestuurd bij Waterloo, goede motivatie om de kaart te editen :). Tot nu toe nog steeds tevreden. Ik ben er bij terechtgekomen dankzij google now die de waze info gebruikt. Hopelijk is google now een goede prikkel voor anderen op het ook op te pikken.

Zijn er nog steeds enthousiaste gebruikers in dit topic? Of zijn jullie op andere apps overgestapt?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Vlassie1980
  • Nu online
Ik gebruik het al tijde niet meer, de info klopte vaak niet en de file info van Google Maps / Google Navigate zijn voor mij een zeer goed alternatief. Daarnaast gebruik ik de auto veel minder om naar mijn werk te gaan en pak ik nu de fiets.

• Fire69
Google heeft Waze overgekocht, dus het kan heel goed zijn dat de info in beide nu identiek is :)

• JoSchaap

JoSchaap

ik gebruik het al jaren inmiddels en ben er nog altijd tevreden over. het editten van maps is op mijn trajecten nagenoeg niet meer nodig geweest :)

• Sallin
  • Niet online
Ik ben benieuwd of de info van google maps/navigate gebruikers nu ook automatisch door de waze app wordt gebruikt, of dat het alleen van waze naar google gaat. Ik kan er zo snel geen info over vinden.

This too shall pass

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Op dit moment word er geen informatie van google gebruikt binnen Waze. Andersom is dit dus wel het geval.

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:57
Ik ben in een lopende beta periode van het waze en ben erg tevreden tot nu toe! voordat ik waze gebruikt had ik google maps gebruikt en ook tevereden maar miste flitspalen, minder recente gebeurtenissen.

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik gebruik het ook nog steeds regelmatig als ik wat verder weg moet. Het blijft een fijne app en werkt een stuk prettiger dan OsmAnd (welke niet altijd huisnummers van straten heeft en voor mijn doeleinden eigenlijk teveel functionaliteit heeft).
Als ik het gebruik maak ik ook nog steeds gebruik van de rapporteerfunctie of ik doe een duimpje omhoog wanneer iemand anders een goede gebeurtenis op de kaart heeft gezet. Flitspalen, ongelukjes langs de weg en politiecontroles zie je zo vaak al vantevoren aan komen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-04 08:24
Ik gebruik sinds 2 dagen ook Waze, super navigatie qua meldingen en navigatie display! Enkel zie ik mijn gereden kilometers niet op mijn dashboard naar voren komen... Ook worden mijn gereden routes niet opgeslagen. Iemand hier ervaring mee?

PSN: tariklehaine

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
quote:
TRK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:47:
Ik gebruik sinds 2 dagen ook Waze, super navigatie qua meldingen en navigatie display! Enkel zie ik mijn gereden kilometers niet op mijn dashboard naar voren komen... Ook worden mijn gereden routes niet opgeslagen. Iemand hier ervaring mee?
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met gereden kilometers? Tijdens een rit? De gereden routes kan je terugvinden op waze.com bij de map editor. In principe rekent waze de optimale route uit voor elk ritje. De route kan dus elke keer verschillen zelfs voor dezelfde rit. Opslaan van gereden routes is voor waze zelf dus niet van belang.

This too shall pass

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-04 08:24
quote:
Sallin schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met gereden kilometers? Tijdens een rit? De gereden routes kan je terugvinden op waze.com bij de map editor. In principe rekent waze de optimale route uit voor elk ritje. De route kan dus elke keer verschillen zelfs voor dezelfde rit. Opslaan van gereden routes is voor waze zelf dus niet van belang.
Inderdaad, ik bedoel de gereden kilometers die je zou moeten terugzien in je dasboard die staan bij mij blanco. En in de map editor heb ik inderdaad ook gekeken en daar geeft die aan dat ik nog geen gereden routes heb. Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat als je je pas hebt aangemeld bij Waze dat het tot een week kan duren voordat je punten zichtbaar worden maar ik weet niet of dit ook geldt voor je routes. Was dit bij jou direct bij het begin zichtbaar?

PSN: tariklehaine

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is inderdaad niet gelijk zichtbaar, dat duurt ongeveer een dag

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True