Nou, de nieuwe handvatten zitten er op hoor. Toen ik toch het hele voorfront er af had maar in een keer de koplampen vervangen door nieuwe H7 lampen. Stadslichtjes vervangen door led van OSRAM. (Waarbij dan direct vermeld staat dat je ze niet in het verkeer mag gebruiken. Wtf, het zijn autolampjes?) Vervolgens bleek zo'n rubber moer van de ruit het begeven te hebben. Die ook vervangen.
Stuureindgewichtjes waren blijkbaar al niet standaard, en daarbovenop nog eens aangepast met kunststof bussen. Die heb ik nu smaller gemaakt (bij gebrek aan beter dan maar met de hand geschuurd) zodat de gashendel nu weer vrij draait en er niets onder spanning staat.
De elektrische aansluiting heb ik weer voorzien van een Yamaha OEM stekker, zodat het er uitziet alsof het zo hoort. En vooral: bij problemen onderweg stekkertje los trekken en door.
Uiteraard heb ik een geschakelde spanning gebruikt, daarvoor zit er een geschakelde accessoires aansluiting aan boord. Bij het op contact zetten gaat het ledje op het handvat even kort aan, wit.
Vervolgens zou je de verwarming kunnen inschakelen en zie je aan de kleur welke stand het is: blauw, groen, geel, oranje, rood, waarna het weer uit gaat. Bij inhouden van de knop schakelt het direct uit, maar die stand wordt dan wel onthouden voor de volgende keer. Je hoeft dus niet het hele riedeltje door te lopen.
Alles werkt. Nu ben ik nog benieuwd hoeveel warmte er af komt want gevoelsmatig vind ik het tegen vallen. De oxfords werden zeker weten warmer. Dan gaat het instelbare in 5 stappen ook geen nut hebben: als ze aan staan gaan ze ook vol open.
Maar vooralsnog: laat de temperaturen maar hoog genoeg blijven dat ik ze voorlopig niet ga testen!