Ik heb zojuist wat filpjes bekeken en het valt me eigenlijk niet eens tegenWiLLoW_TieN schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:05:
Dan zal Pedro Mota ook wel niet in de smaak vallen ?
https://www.youtube.com/results?search_query=pedro+mota
Had ik ook al is gepost, wat een drama. Kan er geen 2 minuten naar kijkenkneusteun schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:51:
Ik ben volgens mij een van de weinige die die itchy boots echt heel slecht trekt....
Maar ik geloof meteen dat het positiever is dan die himalayan

Ik heb een aantal van die filmpjes bekeken, die hier langs komen over het rond de wereld rijden met een motor. Behalve de mooie beelden - uniek materiaal vaak - kan ik het nauwelijks serieus nemen. Vooral bij Itchy Boots: er moet wel een heel team achter staan, die haar bij alles helpt. Letterlijk geen 3 woorden Engels kunnen spreken en toch de wereld rond, ik vind het knap.
Wat ik vooral raar vind, dat ze 60.000 km aflegt, en haar motor, kleding en bagage ziet er nog steeds schoon en netjes uit.
Ow ja, en die iPhone in de houder.
Wat ik vooral raar vind, dat ze 60.000 km aflegt, en haar motor, kleding en bagage ziet er nog steeds schoon en netjes uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 26-08-2020 14:35 ]
Ik volg haar al 2 jaar op youtube, dan kom je er achter dat ze zich ook prima red met Spaan, PortugeesJolke schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:33:
Ik heb een aantal van die filmpjes bekeken, die hier langs komen over het rond de wereld rijden met een motor. Behalve de mooie beelden - uniek materiaal vaak - kan ik het nauwelijks serieus nemen. Vooral bij Itchy Boots: er moet wel een heel team achter staan, die haar bij alles helpt. Letterlijk geen 3 woorden Engels kunnen spreken en toch de wereld rond, ik vind het knap.
Russisch en Utrechts vooral dat laatste is best een prestatie, mag haar Engels dan een ietsje minder zijn ?
Ja ben een fan en donateur.
Ik vind haar ook verschrikkelijk. Maar dat is prima toch? Mensen mogen verschillende meningen hebben? Dan hoeven we elkaar toch niet te overtuigen??PClop schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:09:
[...]
Ik volg haar al 2 jaar op youtube, dan kom je er achter dat ze zich ook prima red met Spaan, Portugees
Russisch en Utrechts vooral dat laatste is best een prestatie, mag haar Engels dan een ietsje minder zijn ?
Ja ben een fan en donateur.
Dat is zeker prima, maar zeggen dat ze maar 3 woorden Engels spreekt en een team nodig heeft voor die simpele filmpjes is onzin. Ze kan zich prima in het Engels verstaanbaar maken en het edit werk is ook van het niveau 3 online tutorials volgen en gaan. Geen aparte editor/team voor nodig.
Achja, mooi koppie (althans, kan me voorstellen dat men haar knap kunnen vinden) en je hebt al een schare fans. Leuk voor haar dat ze daardoor wat geld kan verdienen
Nou sorry hoor, waarom zou het allemaal onzin zijn? Omdat jij dit niet doet? Of kan?Jolke schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:33:
Het reizen zelf is niet zo moeilijk of bijzonder. Je komt al een eind als je alleen al durft. Verder zijn er ook gewoon vriendelijke mensen die je mogelijk onderweg kunnen helpen als je pech heb. En je kent het wel; zonder geluk vaart niemand wel.
En dat gezeik over haar Engels.. Zoveel mensen in andere landen die totaal geen Engels of een andere taal spreken terwijl Noraly zich prima wereldwijd kan verwoorden in het Engels, dat vind ik meer dan knap. Haar uitspraak is misschien niet perfect en ze moet zo af en toe zoeken naar een juist woordje maar er is helemaal niks mis mee.
Ik neem aan dat jij 100% perfect Engels kan praten? Dus ook echt met 100% perfecte uitspraak?
Nou, ik niet hoor maar kan me overal prima verstaanbaar maken en iedereen begrijpt me. Is dat niet het belangrijkste?
Dat gezegd hebbende, vind je het niks? Kijk er niet naar en reageer ook lekker niet.
Maar dat alles er inderdaad nog keurig eruit ziet is aardig knap.
Zo. /rant
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Wat bedoel je hiermee?Jolke schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:33: kan ik het nauwelijks serieus nemen. Vooral bij Itchy Boots: er moet wel een heel team achter staan, die haar bij alles helpt.
Wat zou niet solo kunnen dan?
Haha, ik was me al aan het voorbereiden op een scherpe reactie maar jij bent me voor.thijsco19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Nou sorry hoor, waarom zou het allemaal onzin zijn? Omdat jij dit niet doet? Of kan?
Het reizen zelf is niet zo moeilijk of bijzonder. Je komt al een eind als je alleen al durft. Verder zijn er ook gewoon vriendelijke mensen die je mogelijk onderweg kunnen helpen als je pech heb. En je kent het wel; zonder geluk vaart niemand wel.
En dat gezeik over haar Engels.. Zoveel mensen in andere landen die totaal geen Engels of een andere taal spreken terwijl Noraly zich prima wereldwijd kan verwoorden in het Engels, dat vind ik meer dan knap. Haar uitspraak is misschien niet perfect en ze moet zo af en toe zoeken naar een juist woordje maar er is helemaal niks mis mee.
Ik neem aan dat jij 100% perfect Engels kan praten? Dus ook echt met 100% perfecte uitspraak?
Nou, ik niet hoor maar kan me overal prima verstaanbaar maken en iedereen begrijpt me. Is dat niet het belangrijkste?
Dat gezegd hebbende, vind je het niks? Kijk er niet naar en reageer ook lekker niet.
Maar dat alles er inderdaad nog keurig eruit ziet is aardig knap.![]()
Zo. /rant
Ik ben een fan.
Jonge vrouw, zeer zelfstandig, zeer intelligent.
Spreekt uitstekend Engels (echt, tientallen afleveringen gezien en zelden een totaal verkeerde uitdrukking of heel krom uitgesproken. En ik versta goed Engels, heb in de VS gewoond en ben allergisch voor echt slecht)
Doet onderweg alles zelf, nul support.
Zij doet wat velen graag zouden doen, lees de reacties maar.
En... ach, waar maak ik me druk om. Ik zal niemand overtuigen die eerst “haar niet trok” (

Aangezien de geplande route naar Spanje nu wel definitief finito is (ik had nog gehoopt via Baskenland Spanje binnen te komen zonder de kleur Oranje te raken).
Een bekend adresje in Frankrijk ook van kleur is verschoten dacht ik maar weer eens een ritje alpen te gaan doen. Het is immers al weer 30 jaar geleden dat ik 2 weken heb rondgereden in CH, A en I over alle toppen die ik maar kon combineren.
En daarbij hoop ik dat de oplopende getallen in o.a. D niet verder roet in het eten gaan gooien
Maar ik heb eigenlijk geen zin meer om alles weer te plannen.
Ben wel een beetje het internet aan het afstruinen maar vind nog niet echte mega routes die ik aan elkaar kan plakken. Iemand een hint?
Of wordt het dan toch Kurviger, of de BaseCamp van mijn Garmin?
Een bekend adresje in Frankrijk ook van kleur is verschoten dacht ik maar weer eens een ritje alpen te gaan doen. Het is immers al weer 30 jaar geleden dat ik 2 weken heb rondgereden in CH, A en I over alle toppen die ik maar kon combineren.
En daarbij hoop ik dat de oplopende getallen in o.a. D niet verder roet in het eten gaan gooien
Ben wel een beetje het internet aan het afstruinen maar vind nog niet echte mega routes die ik aan elkaar kan plakken. Iemand een hint?
Of wordt het dan toch Kurviger, of de BaseCamp van mijn Garmin?
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Zou zo'n motorfiets niet enorm kelderen in waarde?Leviathius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:27:
Als vermogen je geen drol uitmaakt en je waarde hecht aan de historische waarde van het merk, dan is de Himalayan interessant voor je.
Ik ken de royal enfield scene een beetje..
M'n vader heeft er 2, en ik moet binnenkort afrijden, dus ik denk dat ik er op eindig want hij kan niet meer rijden, maar de mensen die ik ken en spreek, die een royal enfield hebben, die kopen er eentje omdat het een klassieke motorfiets is (dus voornamelijk bullets, en nu ook continential GT/interceptors die vooral een jaren 70 styling hebben).
Volgens mij verkoopt hij in india goed omdat daar bergen zijn, hij echt nog heel veel goedkoper is en Royal enfield in India natuurlijk een soort van harley achtige status/scene heeft, maar hier? (ondanks dat meisje)
"man is not truly one, but truly two,"
Ik durf het niet te zeggen eigenlijk wat zo'n motorfiets doet qua waarde na verloop van tijd. Royal Enfield is pas een paar jaar actief in de Benelux volgens mij, dus degenen die er 2ehands verkrijgbaar zijn, zijn nog redelijk jong, dus niet per se goedkoop.mr_petit schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:11:
[...]
Zou zo'n motorfiets niet enorm kelderen in waarde?
Ik ken de royal enfield scene een beetje..
M'n vader heeft er 2, en ik moet binnenkort afrijden, dus ik denk dat ik er op eindig want hij kan niet meer rijden, maar de mensen die ik ken en spreek, die een royal enfield hebben, die kopen er eentje omdat het een klassieke motorfiets is (dus voornamelijk bullets, en nu ook continential GT/interceptors die vooral een jaren 70 styling hebben).
Volgens mij verkoopt hij in india goed omdat daar bergen zijn, hij echt nog heel veel goedkoper is en Royal enfield in India natuurlijk een soort van harley achtige status/scene heeft, maar hier? (ondanks dat meisje)
Ik denk inderdaad dat momenteel vooral de wat oudere garde een RE zou kopen vanwege de styling en retro waarde. Maar het klopt wat je zegt over India. Daar verkoopt RE meer dan 500K motoren per jaar
Gefeliciteerd hé en een mooie review..Leviathius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:27:
Voor degenen die geïnteresseerd waren in mijn ervaring en bevindingen op de Royal Enfield Himalayan, de video staat inmiddels online
[YouTube: Royal Enfield Himalayan Review 2020 | Motorcycle Geek First Rides]
Als vermogen je geen drol uitmaakt en je waarde hecht aan de historische waarde van het merk, dan is de Himalayan interessant voor je. Anders wellicht beter om te kijken naar de concurrentie als je wat meer vermogen zoekt. (390 adventure heeft bijna 2x zoveel PK's...).

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Valt volgens mij wel mee. Iig meer dan 10 jaar volgens mij, en wellicht nog veel langer.Leviathius schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:46:
[...]
Royal Enfield is pas een paar jaar actief in de Benelux volgens mij, dus degenen die er 2ehands verkrijgbaar zijn, zijn nog redelijk jong, dus niet per se goedkoop.
Ik zie net dat waar m'n vader de zijne kocht (bijna 10 jaar geleden denk ik) nog steeds ook verkoop doet van royal enfield. Die waren toen denk ik de enige (verstegen)
Met de bullet 500 zijn ze overigens gestopt voor zover ik weet.(waarschijnlijk emissies).
Alleen de 350 wordt nog gemaakt (niet slecht voor een motor die 80 jaar oid relatief ongewijzigd in productie is)
Die nieuwe interceptor en continental GT vind ik ook leuke dingen. Veel merken hebben nu retrofietsen, maar dat zijn overduidelijk wel moderne motoren.
Die royal enfields zouden bij wijze van spreken zo uit een jaren 70 fabriek gerold kunnen zijn.
Ze hebben natuurlijk abs/injectie, maar het zijn volledige spaakwielen, alles chroom/gelakt etc, klassieke simpele tellers etc.
Niets wijst er eigenlijk op dat het een nieuwe fiets is (triump/moto guzzi concurrenten hebben dan gelijk een moderne led koplamp of andere dingen dus ook een complete leek ziet gelijk dat het toch een moderne fiets/retrobike is).
Alleen kawasaki heeft geloof ik een concurrent, ook een gek ding met as aandrijving naar de nokkenassen.
Ziet er ook goed uit, maar is heel veel duurder (de helft duurder oid).
Zou kunnen dat die veel betere materialen heeft oid, maar het prijsverschil is er.
Als je echt zo'n klassieke fiets neemt, is vermogen ook veel minder belangrijk. Langzaam zijn ze toch wel maar daar gaat het ook niet om.
[ Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 27-08-2020 02:16 ]
Je zou kunnen kijken op Motorrad Strasse Deutschland. Dat is zo'n 10.000km aan routes door Duitsland, verdeeld over een Noord, Oost, Zuid- en West route. Sowieso een site die je zou moeten bookmarken. Je kunt ook per regio/deelstaat routes zoeken. Het is niet 1 grote route per regio of 1 grote noordroute, maar een reeks korte routes die op elkaar aansluiten. Zo te zien werken ze samen met Kurviger, en ze hebben hotelpartners zodat je bij bikervriendelijke faciliteiten kunt overnachten.ollie1965 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:08:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je een japanner heeft koop wel gelijk een set JIS schroevendraaiers voordat je alles verrot draait. En een doppenset met een hoop bitjes, ook grote Torx. Kleinere Torx kun je doen met schroevendraaiers of T sleutels net wat je fijn vind.Booyaa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:05:
[...]
Nee, ik ben diegene die net een MT-09 heeft. Bedankt voor de input, hier heb ik wel wat aan.
En Amazon heeft leuke deals altijd, of HBM tools en zo verder. Ik ben begonnen met een Smoos ratelset en ben zo steeds verder gaan uitbreiden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je bedoelt JIS?Joopieboy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:00:
[...]
Als je een japanner heeft koop wel gelijk een set JID schroevendraaiers voordat je alles verrot draait. En een doppenset met een hoop bitjes, ook grote Torx. Kleinere Torx kun je doen met schroevendraaiers of T sleutels net wat je fijn vind.
En Amazon heeft leuke deals altijd, of HBM tools en zo verder. Ik ben begonnen met een Smoos ratelset en ben zo steeds verder gaan uitbreiden.
Wij kunnen Itchy Boots wel toevoegen aan het lijstje met discussie-onderwerpen als zwaaien, wel/geen teenslippers op de motor, MP3's, Hayabusa's met verlengde achterbrug en open uitlaten 
Persoonlijk vind ik de video's van Itchy Boots lekker ongedwongen. Ze filmt wat ze onderweg tegenkomt en hoe ze daarop reageert, zonder dat haar ego/imago daarbij in de weg zit. Dat probleem heb ik wel met de al genoemde pedro mota of bijvoorbeeld on her bike (ook een jonge vrouw die de wereld rondreist op de motor). Bij hen heb ik het idee dat ik naar een promovideo zit te kijken hoe geweldig ze wel niet zijn en waarin toevallig motor wordt gereden. Dat heb ik na een paar videos wel gehad, dan komt Itchy Boots een stuk normaler over.
En ondertussen ben ik natuurlijk stikjaloers op al die gasten die van motorrijden en reizen hun leven hebben gemaakt
Persoonlijk vind ik de video's van Itchy Boots lekker ongedwongen. Ze filmt wat ze onderweg tegenkomt en hoe ze daarop reageert, zonder dat haar ego/imago daarbij in de weg zit. Dat probleem heb ik wel met de al genoemde pedro mota of bijvoorbeeld on her bike (ook een jonge vrouw die de wereld rondreist op de motor). Bij hen heb ik het idee dat ik naar een promovideo zit te kijken hoe geweldig ze wel niet zijn en waarin toevallig motor wordt gereden. Dat heb ik na een paar videos wel gehad, dan komt Itchy Boots een stuk normaler over.
En ondertussen ben ik natuurlijk stikjaloers op al die gasten die van motorrijden en reizen hun leven hebben gemaakt
Daar bestaan oplossingen voor als ICONSPEAKthijsco19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Nou sorry hoor, waarom zou het allemaal onzin zijn? Omdat jij dit niet doet? Of kan?
Zo. /rant

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 27-08-2020 09:11 ]
Over zwaaien gesproken, Reed gisterochtend met 130 de snelweg op, hoek hem naar de linkerbaan, haal wat auto's in en ga naar rechts toe. minuutje later wil ik met 120 de auto voor mij gaan inhalen, maar zie 2 motoren van achteren naderen die er iets meer zin in hebben. Steek nog netjes mijn hand uit, maar die gele helmen blijven gewoon stug vooruit kijken bij het voorbijrijden. geen reactie.
Ze hadden wel mooie strepen op de motor. En kon er lekker achter aan tokkelen voorbij iedereen die maar 100 gaat.
Ze hadden wel mooie strepen op de motor. En kon er lekker achter aan tokkelen voorbij iedereen die maar 100 gaat.
Ik kijk heel af en toe naar die meid van On Her Bike, en heb dat idee eigenlijk helemaal niet. Ze heeft het volgens mij ook nooit over zichzelf, ze laat alleen maar haar reis zien en wie ze tegenkomt onderweg. Nooit echt het idee dat het een soort borstklopperij is.Waaj schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:06:
Dat probleem heb ik wel met de al genoemde pedro mota of bijvoorbeeld on her bike (ook een jonge vrouw die de wereld rondreist op de motor). Bij hen heb ik het idee dat ik naar een promovideo zit te kijken hoe geweldig ze wel niet zijn en waarin toevallig motor wordt gereden. Dat heb ik na een paar videos wel gehad, dan komt Itchy Boots een stuk normaler over.
Aan de andere kant is het ook gewoon een prestatie, en moet je een bepaald soort mens zijn om zoiets te doen. Misschien is dat het dat sommigen menen te merken. Maar ze doen ook iets dat best bijzonder is. De meesten van ons komen niet verder dan een tripje door Europa. En dat vinden we dan al spannend...
Mijn ervaring komt natuurlijk niet in de buurt van een RTW, maar ik ben jaren geleden met zo'n groep naar Gambia gereden (Antwerpen-Banjul Challenge) op een oude Yamaha Tenere, en het is best pittig. En zij gaan echt de wereld rond, dus kom je in behoorlijk afgelegen gebieden en vooral als jonge vrouw alleen op je motor is dat best wel een prestatie hoor.
Ik geloof er niets van dat ze stiekem een chasecar hebben. Ook al gaan ze door afgelegen gebieden, ze zijn niet alleen op de wereld. Die On Her Bike komt ook wel eens andere gasten tegen die onderweg zijn, en als iemand je 'betrapt' ben je klaar natuurlijk. Ze worden ondersteund door sponsors, en er zal best wel gebruik gemaakt worden van locals die dingen voor ze kunnen regelen. Zo is er in zuid Marokko ook een Nederlander die een bike hotel heeft, maar ook technische ondersteuning doet voor de ANWB (en vroeger voor de Dakar). Zo zullen er overal wel mensen zijn die ingezet kunnen worden voor hand- en spandiensten. En niet om het nou af te doen als gemakkelijk, het ís wel een stuk makkelijker geworden door internet natuurlijk. Je kunt alles vinden, geen gekloot meer met kaarten die al lang niet meer kloppen, of verouderde reisgidsen. Het rijden is nog steeds fysiek zwaar (hoewel...moderne motor die het altijd doet) maar de planning is veel eenvoudiger. Vroeger moest je maar zien waar je terecht kwam; nu kun je bijna alles online vinden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Haha...geniaal. Alleen dat icoon voor wc kan in sommige landen op onbegrip rekenen...ergens ver weg in China hebben ze alleen gaten in de grond. Die hebben geen idee wat je met zo'n wc moet. Denken dat je een stoel zoektSniperGuy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:10:
[...]
Daar bestaan oplossingen voor als ICONSPEAK
Hoppa zojuist mijn AVB gehaald! Uiteraard de oefeningen moeten doen waar ik het meeste moeite mee had, maar toch maar 5 oefeningen hoeven doen, waarvan eentje voor een tweede keer...
Nu op naar mijn AVD op 17 september! Theorie gelukkig al in de pocket
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Thanks Vrijdag! Grappig hoe de vaste garde van dit topic een beetje voelt als een vriendengroepVrijdag schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:53:
[Afbeelding]
Gefeliciteerd @Leviathius !![]()
![]()
En gefeliciteerd @s006110 !![]()
![]()
En gefeliciteerd @s006110!
Oei wat los gemaakt hier.thijsco19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Zo. /rant
Ik hoef niemand te overtuigen, prima dat anderen andere meningen hebben. @PClop, prima dat je fan en donateur bent.
Op mij komt het weer zo over als een in elkaar gezette TV-show. Bekenden van me zijn naar Mongolië gereden met een Land Cruiser, en terug via Kyrgyzystan, Tajikistan, etc.. en dan via Iran naar India. Daar was het hoogte punt van Corona en moesten ze afbreken.
Ik heb ze van dichtbij gevolgd en heb daar zowel de mooie momenten (de gastvrijheid, die we hier in het westen nauwelijks kennen, het aanbieden van hulp, en de mooie vergezichten in het landschap, etc...) als ook de negatieve momenten gezien (auto pech, vastzitten in de modder/sneeuw, niet verder kunnen door sneeuw/ingestorte rots/rivier, bedreiging door dieren, etc...). Een helse rit, waar je onder de eindstreep kunt concluderen dat het een superervaring is/was.
Als ik naar Itchy Boots kijk, dan zie ik een picobello en shiny motor rijden, met een iPhone in de houder naast een GPS, hoop sponser stickers, etc... Ik neem niet aan dat ze elke dag de tijd heeft gehad haar motor zo mooi te poetsen en te onderhouden. Ik heb iets teveel 'reality' shows gezien om te geloven dat dat allemaal echt kan zijn.
Dat van het Engels, dat moet ik zo te zien terugnemen. Ze spreekt inderdaad prima Spaans. Mea culpa.
Anyway, dit is mijn mening. Next! Laten we het weer over uitlaten hebben.
Wij hadden/hebben een universele dictionary: 'point it' gewoon een fotoboek met allemaal foto's met dingen die je op reis nodig kan hebben.SniperGuy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:10:
[...]
Daar bestaan oplossingen voor als ICONSPEAK![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.amazon.co.uk/...3980880273/dp/3980880273/
leuk idee, nooit nodig gehad
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zwaaien naar Itchy Boots, terwijl je met je teenslippers en Roofboxer op je MP3 met verlengde achteras en open Alipoviç op je achterwiel Brag&Boost voorbij rijdt op een dijkweggetjeWaaj schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:06:
Wij kunnen Itchy Boots wel toevoegen aan het lijstje met discussie-onderwerpen als zwaaien, wel/geen teenslippers op de motor, MP3's, Hayabusa's met verlengde achterbrug en open uitlaten
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Laten we gewoon eerlijk wezen budget bike battle van 44teeth is nu gewoon de topper
Ik bedoel een C1 en een piaggo, dat zijn de reviews die we willen zien
Ik bedoel een C1 en een piaggo, dat zijn de reviews die we willen zien
Als je de filmpjes van itchyboots kijkt dan zul je zien dat ze halve dagen rijd en de rest aan het editen etc is..Jolke schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:03:
[...]
Oei wat los gemaakt hier.
Ik hoef niemand te overtuigen, prima dat anderen andere meningen hebben. @PClop, prima dat je fan en donateur bent.
Op mij komt het weer zo over als een in elkaar gezette TV-show. Bekenden van me zijn naar Mongolië gereden met een Land Cruiser, en terug via Kyrgyzystan, Tajikistan, etc.. en dan via Iran naar India. Daar was het hoogte punt van Corona en moesten ze afbreken.
Ik heb ze van dichtbij gevolgd en heb daar zowel de mooie momenten (de gastvrijheid, die we hier in het westen nauwelijks kennen, het aanbieden van hulp, en de mooie vergezichten in het landschap, etc...) als ook de negatieve momenten gezien (auto pech, vastzitten in de modder/sneeuw, niet verder kunnen door sneeuw/ingestorte rots/rivier, bedreiging door dieren, etc...). Een helse rit, waar je onder de eindstreep kunt concluderen dat het een superervaring is/was.
Als ik naar Itchy Boots kijk, dan zie ik een picobello en shiny motor rijden, met een iPhone in de houder naast een GPS, hoop sponser stickers, etc... Ik neem niet aan dat ze elke dag de tijd heeft gehad haar motor zo mooi te poetsen en te onderhouden. Ik heb iets teveel 'reality' shows gezien om te geloven dat dat allemaal echt kan zijn.
Dat van het Engels, dat moet ik zo te zien terugnemen. Ze spreekt inderdaad prima Spaans. Mea culpa.
Anyway, dit is mijn mening. Next! Laten we het weer over uitlaten hebben.
In series 3 was ze letterlijk kotsmisselijk van het editen op de ferry naar Ijsland..
En zo schoon ie die Himalayan niet hoor..
In zuid america waren er ook echt wel mindere momenten (valpartijen, mud slides, corona, bijtende honden etc) maar in een interview gaf ze aan dat ze wel de toon van haar kanaal positief wil houden..
Ik geloof er niks van dat ze een backup crew zou hebben oid.. hooguit thuis was backup (zoals elke verstandige reiziger)..
Op de kaft van dat boekje gaat het al fout: Wat wijst de vinger aan? Don't touch? het bord? de halve Kip? of is het een hele kip?ToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:21:
[...]
Wij hadden/hebben een universele dictionary: 'point it' gewoon een fotoboek met allemaal foto's met dingen die je op reis nodig kan hebben.
https://www.amazon.co.uk/...3980880273/dp/3980880273/
leuk idee, nooit nodig gehad
En dan dat stereotype plaatje op de achterkant

FTFYVrijdag schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Zwaaien naar Itchy Boots, terwijl je met je teenslippers en Roofboxer op je MP3 met verlengde achteras en open Alipoviç op je achterwiel Brag&Boost voorbij rijdt op een dijkweggetje in 11 minuten van Breda naar Rotterdam, overstekende gieters ontwijkend.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik zal eens kijken of ik de onze nog kan vinden, boekje zat op zich wel goed in mekaarSniperGuy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Op de kaft van dat boekje gaat het al fout: Wat wijst de vinger aan? Don't touch? het bord? de halve Kip? of is het een hele kip?
En dan dat stereotype plaatje op de achterkant![]()
![]()
Gefeliciteerd.s006110 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:31:
Hoppa zojuist mijn AVB gehaald! Uiteraard de oefeningen moeten doen waar ik het meeste moeite mee had, maar toch maar 5 oefeningen hoeven doen, waarvan eentje voor een tweede keer...
Wat apart dat je zo snel aan de beurt bent met je AVD.
Ik heb mijn AVB op 16 juli gehaald (ging ook tot mijn verbazing gelukkig erg makkelijk, alle 6 of 7? oefeningen gelijk goed), maar kon pas AVD doen op 28 september.
Heb je het AVD al heel lang geleden gereserveerd/vastgelegd?
Ik kon ook eigenlijk pas theorie doen op 21 september, maar kon gelukkig een paar weken geleden tussendoor terecht bij het CBR. Theorie was ook echt een makkie vond ik. (ok, niet foutloos, maar 2 foutjes).
Bij mijn theorie examen kreeg ik ook nog een paar anonieme/onaangekondigde testvragen er tussendoor (dus ik kreeg ook meer dan 50 vragen).
Computer gaf aan dat die niet zouden meetellen voor de uitslag, dus hoeveel fouten ik in totaal heb gemaakt weet ik natuurlijk niet.
[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 27-08-2020 12:23 ]
Geef het op @ToolkiT , je gaat @Jolke toch niet overtuigen, en mij+veel anderen hoef je niet te overtuigen. Ik schrik overigens wel een beetje van de reactie van @Jolke , want het lijkt wel alsof je er een soort 'conspiracy' in ziet; dingen zijn niet zoals ze lijken of zo. Toch weer wijzen op die schone motor en die ondersteuningscrewToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:33:
[...]
Als je de filmpjes van itchyboots kijkt dan zul je zien dat ze halve dagen rijd en de rest aan het editen etc is..
In series 3 was ze letterlijk kotsmisselijk van het editen op de ferry naar Ijsland..
En zo schoon ie die Himalayan niet hoor..
In zuid america waren er ook echt wel mindere momenten (valpartijen, mud slides, corona, bijtende honden etc) maar in een interview gaf ze aan dat ze wel de toon van haar kanaal positief wil houden..
Ik geloof er niks van dat ze een backup crew zou hebben oid.. hooguit thuis was backup (zoals elke verstandige reiziger)..

Ik zie gewoon een jonge vrouw ('meisje' vond ik voor iemand van 33 wat ver gaan) die in India besloten heeft een Himalayan te huren en dat zo leuk vond dat ze ging kijken of ze 'm ook terug naar NL kon rijden. Ik bedoel, heb je dan ballen of niet? Ik heb ook in India een Enfield gehuurd (in '96) maar ben daarna toch maar gewoon weer in de lokale bus/trein gestapt om vervolgens het vliegtuig naar het volgende land te nemen (Thailand). Volgens mij had mevr. Itchy aanvankelijk genoeg geld om haar reizen te bekostigen (ze had in de mijnbouw in Australië goed verdiend) en is ze pas later aardig gaan verdienen aan haar YouTube kanaal, zo goed dat dat nu haar reizen kan bekostigen.
Nou nou, conspiracy gaat wel heel ver, @Hkuit. Maar goed, ik laat hier mijn mening wel zitten voortaan. 
Iemand nog leuke plaatjes gemaakt tijdens het rijden de laatste tijd?
Ik heb inmiddels een een Jadkinsta X-grip binnen en heb die op de stuurpen vastgezet. Meer foto's volgen, ik heb er nog niet mee kunnen rijden.

Ik heb inmiddels een een Jadkinsta X-grip binnen en heb die op de stuurpen vastgezet. Meer foto's volgen, ik heb er nog niet mee kunnen rijden.
:strip_exif()/f/image/XJ6E9ArA6CLdSs0K6JvAopd3.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha ja hoor een iphone op het stuur, je hebt er vast een hele support crew achter rijden!Jolke schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:26:
Nou nou, conspiracy gaat wel heel ver, @Hkuit. Maar goed, ik laat hier mijn mening wel zitten voortaan.
[Afbeelding]
mmm een telefoon op je stuur.. je support crew staat zeker buiten beeld!Jolke schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:26:
[Afbeelding]
Ha, die waren voorspelbaar... 
Maar het is een Nokia.
Ja, ik wil dan ook mijn vrouw, de buurman en de rest van de straat bedanken voor alle support. En verder ook een speciaal bedankje naar de buurvrouw voor de koffie.

Maar het is een Nokia.
Ja, ik wil dan ook mijn vrouw, de buurman en de rest van de straat bedanken voor alle support. En verder ook een speciaal bedankje naar de buurvrouw voor de koffie.
[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 27-08-2020 13:34 ]
Ik kon hem niet laten, hij was te gemakkelijkJolke schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:34:
Ha, die waren voorspelbaar...
Maar het is een Nokia.
@Jolke kom niet tussen een tweaker en zijn youtube crush
Dan val je ze natuurlijk aan.
Geef alstublieft gewoon uw mening, zijn hier geen motor-forum.
Ik denk dat @Jolke even niet kan reageren, hij moet zijn motor poetsen en kleren wassen. Hij heeft immers geen crew die dat voor hem kan doen 
/hard wegrent
/hard wegrent
@Patrock toen we met de motoren op de kar Italië in reden groette de Italiaanse motorpolitie zelfs, en de motoragent in Harderwijk zwaait ook altijd vriendelijk 
@Leviathius Gefeliciteerd!
Over Italië gesproken... Dit is de afdaling van de Passo Manghen aan de noordkant, lekker smal gooi-en-smijtweggetje (waar je sinds eind Juli nog maar 60 mag als motorrijder
)
@Jolke bewegende plaatjes zijn ook goed toch?

@Leviathius Gefeliciteerd!
Over Italië gesproken... Dit is de afdaling van de Passo Manghen aan de noordkant, lekker smal gooi-en-smijtweggetje (waar je sinds eind Juli nog maar 60 mag als motorrijder
@Jolke bewegende plaatjes zijn ook goed toch?
[ Voor 5% gewijzigd door NLDViane op 27-08-2020 13:57 ]
+1 iedereen moet gewoon zijn mening geven.. maar let wel dat daar wel een reactie op komt..kneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:44:
@Jolke kom niet tussen een tweaker en zijn youtube crush![]()
Ik moet zeggen dat ik de theorie van Jolke ook wat vergezocht vind, maar aan de andere kan verwelkom ik ander visie's want voor het zelfde geld zie ik dingen over het hoofd..
Grappig genoeg valt iedereen over haar engels, en ik ben het met jullie eens dat het niet geweldig is, maar als iemand die wel 99.9% goed engels spreek (woon al sinds 2000 in engelstalige landen) val ik er eigenlijk niet over.. ik heb wel erger steenkolenengels gehoord en het is niet dusdanig afleidend dat het een probleem is..
Wat ik er van begrijp heeft dat rennen bij u geen zin, elke stap van ons zijn er 5 van u toch?Vrijdag schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:50:
Ik denk dat @Jolke even niet kan reageren, hij moet zijn motor poetsen en kleren wassen. Hij heeft immers geen crew die dat voor hem kan doen
/hard wegrent

Nee bij Vrijdag ben je er zo, die kleine beentjes komen niet ver.kneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:05:
[...]
Wat ik er van begrijp heeft dat rennen bij u geen zin, elke stap van ons zijn er 5 van u toch?
[ Voor 16% gewijzigd door SmurfLink op 27-08-2020 14:08 ]
I have stability. The ability to stab.
Ik val niet over haar engels, ik heb gewoon een negatief beeld.ToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
+1 iedereen moet gewoon zijn mening geven.. maar let wel dat daar wel een reactie op komt..
Ik moet zeggen dat ik de theorie van Jolke ook wat vergezocht vind, maar aan de andere kan verwelkom ik ander visie's want voor het zelfde geld zie ik dingen over het hoofd..
Grappig genoeg valt iedereen over haar engels, en ik ben het met jullie eens dat het niet geweldig is, maar als iemand die wel 99.9% goed engels spreek (woon al sinds 2000 in engelstalige landen) val ik er eigenlijk niet over.. ik heb wel erger steenkolenengels gehoord en het is niet dusdanig afleidend dat het een probleem is..
Dat zal 100% ongegrond zijn maar ik heb dat dan ook met meer vloggers, als het niet meteen klikt dan gaat dat ook vaak niet meer gebeuren.
Ik heb het idee dat haar fanbase ook voornamelijk mannen van middelbare leeftijd zijn, die zien iets blonds met tieten en een fiets en dan is het al gebeurd. Ook dit is 100% aanname op basis van wat ik ooit op instagram voorbij zag komen en de "fans" die bij de motorbeurs waren.
Maar gelukkig dt niet iedereen hetzelfde leuk vind, anders reden we wel allemaal een 1200GS oohh wacht....
Staat er toch ookSmurfLink schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:08:
[...]
Nee bij Vrijdag ben je er zo, die kleine beentjes komen niet ver.
you sneaky ninja edit

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 27-08-2020 14:12 ]
Awesome
Tuurlijk helpt het feit dat ze een aantrekkelijke blonde dame is bij haar populariteit bij bepaalde demografieen..kneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
Ik val niet over haar engels, ik heb gewoon een negatief beeld.
Dat zal 100% ongegrond zijn maar ik heb dat dan ook met meer vloggers, als het niet meteen klikt dan gaat dat ook vaak niet meer gebeuren.
Ik heb het idee dat haar fanbase ook voornamelijk mannen van middelbare leeftijd zijn, die zien iets blonds met tieten en een fiets en dan is het al gebeurd. Ook dit is 100% aanname op basis van wat ik ooit op instagram voorbij zag komen en de "fans" die bij de motorbeurs waren.
Maar gelukkig dt niet iedereen hetzelfde leuk vind, anders reden we wel allemaal een 1200GS oohh wacht....
Maar eerlijk gezegd vind ik haar niet eens zo superknap.. wat is wel aantrekkelijk aan haar vind is haar positiviteit en het feit dat ze altijd (nerveus) lacht als het juist wat spannend word..
Maar allermooiste vind ik de omgevingsbeelden.. hetzelfde vond ik bij the long way around/down een beetje virtueel meereizen/dromen dus..
A small step for man, a giant leap for Vrijdagkneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:05:
[...]
Wat ik er van begrijp heeft dat rennen bij u geen zin, elke stap van ons zijn er 5 van u toch?
Ik denk dat je misschien wat tè selectief naar de video's hebt gekeken, of maar naar een handvol. Ik heb eigenlijk nu pas een paar filmpjes zitten kijken, en die rijdt echt gewoon alleen rond. Aan de ene kant is het ook niet vreselijk ingewikkeld, en je ziet haar ook vreselijk ploeteren op de moeilijke stukken. Maar die laat niemand in zijn filmpjes zien. Enerzijds omdat je het op die momenten meestal te druk hebt met ploeteren en anderszijds (wat zij zelf ook zegt) omdat je een leuk reisverhaal wil laten zien (de happyflow). Maar zij heeft ook een aparte outtakes/crashes video gemaakt waar je kunt zien dat het ook af en toe echt heel zwaar was.Jolke schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:03:
[...]
Als ik naar Itchy Boots kijk, dan zie ik een picobello en shiny motor rijden, met een iPhone in de houder naast een GPS, hoop sponser stickers, etc...
Maar het is uiteindelijk een kwestie van of je de persoon mag die het filmpje maakt. Er zijn zoveel mensen op YT die iets te vertellen hebben en heel veel doen ongeveer hetzelfde, maar niet iedereen vindt dezelfde mensen leuk. Ik kan bijvoorbeeld enorm lachen om Flossy Carter met zijn gadget videos, maar ik kan mij voorstellen dat anderen hem weer een stuk onbenul vinden. Ik kan nog niet zeggen dat ik meteen fan van die Itchy ben, die meid van On Her Bike vind ik ook wel grappig soms. Mijn vriendin vind het ook wel leuk om te zien, vooral als ze in haar vaderland rondrijden (Rusland).
Toen mijn AVB datum bekend was, heb ik gelijk een AVD datum vast laten leggen. Dat was wel een gok, want als ik mijn AVB niet zou halen, zou mijn AVD ook komen ter vervallen, en moest ik een nieuw examen inkopen. Verder had ik mazzel met mijn theorie, dat er al vroeg een gaatje vrijviel en ik die maar gelijk gepakt heb (heb hem de week na Pinksteren gehaald, hele pinksterweekend aan het blokken geweest)mr_petit schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:17:
[...]
Gefeliciteerd.
Ik heb mijn AVB op 16 juli gehaald (ging ook tot mijn verbazing gelukkig erg makkelijk, alle 6 of 7? oefeningen gelijk goed), maar kon pas AVD doen op 28 september.
Ik kon ook eigenlijk pas theorie doen op 21 september, maar kon gelukkig een paar weken geleden tussendoor terecht bij het CBR. Theorie was ook echt een makkie vond ik. (ok, niet foutloos, maar 2 foutjes).
Bij mijn theorie examen kreeg ik ook nog een paar anonieme/onaangekondigde testvragen er tussendoor (dus ik kreeg ook meer dan 50 vragen).
Computer gaf aan dat die niet zouden meetellen voor de uitslag, dus hoeveel fouten ik in totaal heb gemaakt weet ik natuurlijk niet.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Wat mankeert hieraan behalve de 245kg....en iedereen noemt het een Bandit met kuip 🧐
http://www.steinmotoren.n...ki-gsx-650-f-abs-m1367076
Vind het een nette fiets eigenlijk...injectie, ABS, Akra, 2010, 22dkm....maybe €3400 ?
Vind het een nette fiets eigenlijk...injectie, ABS, Akra, 2010, 22dkm....maybe €3400 ?
[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-08-2020 14:37 ]
is ook niets mis mee, degelijke moto maar gewoon niets speciaals aan.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:30:
Wat mankeert hieraan behalve de 245kg....en iedereen noemt het een Bandit met kuip 🧐
Is gewoon een nette soes.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:30:
Maar is een model wat tegenwoordig niet echt gewild is, nu gaat men meer naar de adventure buffels als men een toer fiets zoekt.
Paar jaar terug waren sport toer nog wel gewilde fietsen geloof ik.
Zo maar eens even de brommer pakken, het is heerlijk weer 
U doelt op het uitlaat topic?kneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:44:
@Jolke kom niet tussen een tweaker en zijn youtube crush![]()

Ook als ze Nederlands praat vind ik haar accent vreselijk. Maar als iemand met Limburgse roots met Achterhoekse invloeden spreek ik zelf ook geen perfect ABNToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
Ik doel gewoon op alles, ik vind het ook niet slim om teveel lawaai te maken of om niet atgatt te gaan rijden.R0y. schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:06:
[...]
U doelt op het uitlaat topic?
Maar het zal mij ergens een rotzorg zijn als iemand het niet doet, het is niet verplicht en ik ben geen boa die dit moet handhaven.
En prima als er een normaal gesprek ontstaat alleen bij het motor-forum was het zo gepolariseerd dat het niet meer normaal kan/kon gaan.
En ik snap wel dat premies omhoog gaan en imago probleem, maar helaas is Nederland een vrij land en kunnen we niet als burger gaan handhaven.
Edit: tegenwoordig is die toxic sfeer snel een standaard geworden, zijn we het niet eens met elkaar dan is dat dikke prima geen reden tot paniek.
[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 27-08-2020 15:19 ]
MP3? * Jolke rent.R0y. schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:06:
[...]
KSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST
Geloof dat het tijd is om perenmoes te gaan maken....
Moet zo nog wat dingetjes op de trapfiets gaan regelen maar hoop morgen ook de motor weer eens te pakken. Het is eindelijk weer droog!
I have stability. The ability to stab.
Ik heb gisteren de motor bewust laten staan met die storm hier. Kijken of ik morgen even een rondje kan rijden.
Hopelijk van niemand hier zijn motor omgewaaid? Ben wel blij dat ze bij mij binnen staan, weer een zorg minder.
Het is Mother Russia hemphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Mijn vriendin vind het ook wel leuk om te zien, vooral als ze in haar vaderland rondrijden (Rusland).
Wat betreft Itchy Boots heb ik ook haar hele reeks in Zuid-Amerika gevolgd. Niet omdat ze een dame is, ook niet eigenlijk omdat ze op een motor rijdt. Ze maakt unieke beelden die je niet bij andere kanalen kan vinden. Mede doordat het bij veel kanalen draait om de persoon en niet de omgeving. Wat mij trekt is vooral haar uitleg van de plekken die zij bezoekt, ik fast fwd namelijk door de saaie motor stukken. Zo vind ik het programma 3 op Reis ook heel leuk om naar te kijken en bij een gebrek aan een nieuw seizoen is het toch leuk om kanalen zoals die van Itchy Boots te volgen. Bij 3 op Reis ga je ook met een vogelvlucht langs de bezienswaardigheden terwijl Itchy Boots wat langer uitleg geeft bij de plekken die zij bezoekt en de mensen die zij ontmoet.
Dat ze met een accent Engels spreekt, of op een Royal Enfield rijdt is maar een bijzaak. Zo denkt zij er volgens mij ook over aangezien ze veelvuldig verteld dat haar motorfiets maar een vervoersmiddel is en er verder niet veel mee heeft. Het reizen en de plekken die ze bezoekt, dat is haar core business.
Kanaal die wat meer focust op het motorrijden zelf die ik goed vind is bijvoorbeeld SibirskyExtreme:
YouTube: SibirskyExtreme - YouTube
[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 27-08-2020 16:04 ]
Ja, ze kleedt zich elke avond voor de camera uit...echt genietenkneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
Ik heb het idee dat haar fanbase ook voornamelijk mannen van middelbare leeftijd zijn, die zien iets blonds met tieten en een fiets en dan is het al gebeurd.
Ok, pun intended dat ze vliegt met Bristoels.mphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:11:
[...]
Ja, ze kleedt zich elke avond voor de camera uit...echt genietenNee, daar zien we helemaal niets van. Degene die daarop uit zijn, zijn geabonneerd op Gyrocopter Girl (ja, zoek die maar eens op als je tieten wil zien).

wtf.. die doet het er echt om! NvSFW: YouTube: Gyrocopter Girl flying R44 Raven II in Nevada, Utah and Arizona 2019 10mphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:11:
[...]
Ja, ze kleedt zich elke avond voor de camera uit...echt genietenNee, daar zien we helemaal niets van. Degene die daarop uit zijn, zijn geabonneerd op Gyrocopter Girl (ja, zoek die maar eens op als je tieten wil zien).
Oh je ging uit van pervs? ik bedoelde meer dat de mannen het al fijn vinden om een jonge blonde deerne te zien. Het hoeft niet perse meteen naakt voor sommigen.mphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:11:
[...]
Dat was ik van plan, maar mijn accu was leeg en mijn Bol bestelling van een nieuwe lader (huidige stuk) was vertraagdroda_djavulen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:21:
@Jolke en @Vrijdag ; waarom rennen jullie weg, ik zou de motor pakken
Vraag niet hoe het kan, maar geniet er van!ToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
wtf.. die doet het er echt om! NvSFW: YouTube: Gyrocopter Girl flying R44 Raven II in Nevada, Utah and Arizona 2019 10
Gaaf! Veel plezier.charrel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:30:
Zo, brommertje is weer bijna volgepakt. Weekend even richting Manderscheid een paar dagen rijden met vrienden. Tentje mee, hopelijk valt het weer een beetje mee.....
[Afbeelding]
Zin in!
Ik zie dat Luxemburg als risicogebied geldt :
http://www.sr.de//sr/home...urg_risikogebiet_100.html
* Jolke moet ook nog maar een keertje op een neer voordat het winter wordt.

Dat topic en die andere gaan zo nu en dan erg ver.. op de man af zelfs.kneusteun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:18:
[...]
Ik doel gewoon op alles, ik vind het ook niet slim om teveel lawaai te maken of om niet atgatt te gaan rijden.
Maar het zal mij ergens een rotzorg zijn als iemand het niet doet, het is niet verplicht en ik ben geen boa die dit moet handhaven.
En prima als er een normaal gesprek ontstaat alleen bij het motor-forum was het zo gepolariseerd dat het niet meer normaal kan/kon gaan.
En ik snap wel dat premies omhoog gaan en imago probleem, maar helaas is Nederland een vrij land en kunnen we niet als burger gaan handhaven.
Edit: tegenwoordig is die toxic sfeer snel een standaard geworden, zijn we het niet eens met elkaar dan is dat dikke prima geen reden tot paniek.
Vrijdag schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:27::
Zwaaien naar Itchy Boots, terwijl je met je teenslippers en Roofboxer op je MP3 met verlengde achteras en open Alipoviç op je achterwiel Brag&Boost voorbij rijdt op een dijkweggetje in 11 minuten van Breda naar Rotterdam, overstekende gieters ontwijkendzonder ATGATT.
FTFY
Hey Tweakers, geen nested quotes?
Ah, gelukkig rijdt ze ook motor, dus het is relevant om hier te posten: YouTube: Gyrocopter Girl flying the Bristell RG 915 2019 07 28ToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
wtf.. die doet het er echt om! NvSFW: YouTube: Gyrocopter Girl flying R44 Raven II in Nevada, Utah and Arizona 2019 10
Omdat ik soms/ooit een keer de motor moet wassen en ik geen slang naar buiten beschikbaar heb:

Ik zal ook nog eens zo'n 5 ltr. jerrycan met Hieperdepieper schoonmaakmiddel bestellen, dan kan ik wel een aantal jaar voort.
Muc-off is best duur maar volgens een test kwam naar voren dat dat Procycle spul wat Louis verkoopt er als voldoende uit (prijs/kwaliteit). Muc was niet getest, da's wel jammer.
https://www.motoplus.nl/m.../test-schoonmaakmiddelen/

Ik zal ook nog eens zo'n 5 ltr. jerrycan met Hieperdepieper schoonmaakmiddel bestellen, dan kan ik wel een aantal jaar voort.
Muc-off is best duur maar volgens een test kwam naar voren dat dat Procycle spul wat Louis verkoopt er als voldoende uit (prijs/kwaliteit). Muc was niet getest, da's wel jammer.
https://www.motoplus.nl/m.../test-schoonmaakmiddelen/
[ Voor 8% gewijzigd door botoo op 27-08-2020 19:47 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@botoo Ik ben recentelijk nog bij Louis geweest in Tilburg en daar werden S100 en Procycle aangereden. Muc Off moest het volgens de verkoper voornamelijk van de naam hebben.
Ik verwacht ook dat Muc vooral een zwaar gehyped product is, weliswaar goed maar vooral hip en extra duur en daar ben ik een beetje allergisch voor (zegt een Harley rijder
).
Ik heb de PROCYCLE GEL-REINIGER maar besteld. bij elkaar 6 liter gel, dat krijg ik van m'n levensdagen niet op, maar misschien kan ik mijn kleinkinderen aan het werk krijgen

Ik heb de PROCYCLE GEL-REINIGER maar besteld. bij elkaar 6 liter gel, dat krijg ik van m'n levensdagen niet op, maar misschien kan ik mijn kleinkinderen aan het werk krijgen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@botoo Harley rijders zijn toch meer aan het poetsen dan aan het rijden? Dan moet je wel een eind komen
Jammer weer, ze zijn nu al van plan om de motor-afsluiting van de Meije volgend jaar ook te gaan volhouden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dan maar door de week als het 's avonds mooi weer isChakotay schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:52:
Jammer weer, ze zijn nu al van plan om de motor-afsluiting van de Meije volgend jaar ook te gaan volhouden.
Heb ooit een Muc Off pakket gewonnen voor de mountainbike en is echt super spul! Heb die andere merken nooit getest helaas, dus kan het niet vergelijken.Pagman schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:14:
@botoo Ik ben recentelijk nog bij Louis geweest in Tilburg en daar werden S100 en Procycle aangereden. Muc Off moest het volgens de verkoper voornamelijk van de naam hebben.
Wij zijn terug uit het Schwarzwald.
Ik wil al weer terug!
Niet veel gemerkt van corona behalve de voor de hand liggende maatregelen. Ik plaats later nog wel wat fotootjes.
Korte samenvatting: zondag heen, maandag relatief rustig gereden 388km, dinsdag stevig sportief++ tempo 450km, gisteren sportief toerend 350km, en vandaag sportief toerend naar de Belgische grens bij St. Vith, en van daar uit snelweg tot thuis. Aan de Nederlandse grens nog een hapje gegeten ter afsluiting, maar toen zat het er echt op.
2500 km in 5 dagen.
Niet veel meegekregen van storm behalve dat er op de Kandelpas veel wind stond, en sommige doordraaiers waren wel wat lastiger met windstoten.
Net vanaf Maastricht tot thuis nog wat lichte regen gehad om het af te maken.
Enne, ik kan weer nieuwe bandjes bestellen. (Sterker nog, heb ik vanmiddag maar alvast gedaan
) Deze zaten er net sinds Pinksteren op.

Niet veel gemerkt van corona behalve de voor de hand liggende maatregelen. Ik plaats later nog wel wat fotootjes.
Korte samenvatting: zondag heen, maandag relatief rustig gereden 388km, dinsdag stevig sportief++ tempo 450km, gisteren sportief toerend 350km, en vandaag sportief toerend naar de Belgische grens bij St. Vith, en van daar uit snelweg tot thuis. Aan de Nederlandse grens nog een hapje gegeten ter afsluiting, maar toen zat het er echt op.
2500 km in 5 dagen.
Niet veel meegekregen van storm behalve dat er op de Kandelpas veel wind stond, en sommige doordraaiers waren wel wat lastiger met windstoten.
Net vanaf Maastricht tot thuis nog wat lichte regen gehad om het af te maken.
Enne, ik kan weer nieuwe bandjes bestellen. (Sterker nog, heb ik vanmiddag maar alvast gedaan
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Na mijn werkdag was ik om 16:00 even bij MotoPort in Hippolytushoef.
Heb daar even op de BMW G310R '17 gereden...en moet zeggen als 'brommer' voor erbij binnen je provincie echt een leuk ding. Mijn woon-werk verkeer is 5 km enkele reis...
Dit ding ; https://www.motoport.nl/occasions/bmw-g-310-r-23579045
Info ; YouTube: BMW G310R Review: Dé beste A2 motor?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heb ja al een Honda CB500X uit 2016. En mijn lengte is ( maar ) 1,68m
Heb daar even op de BMW G310R '17 gereden...en moet zeggen als 'brommer' voor erbij binnen je provincie echt een leuk ding. Mijn woon-werk verkeer is 5 km enkele reis...
@WiLLoW_TieN Geen eigen ervaring maar ik hoorde wel zo nu en dan dat die G310 serie wat kinderziektes had.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Voor de volledigheid:ToolkiT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
Ik meende me vaag te herinneren dat ik haar wel eens met nog wat minder aan had gezien:
Linken naar porno-sites is niet toegestaan!
[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 28-08-2020 10:09 ]
Maar goed dat ik de URL even bekeek voor het clicken hier op het werkHkuit schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:19:
[...]
Voor de volledigheid:
Ik meende me vaag te herinneren dat ik haar wel eens met nog wat minder aan had gezien:
*knip*
[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 28-08-2020 10:09 ]
Dat is nou het lékkere van de Albert HeijnSecsytime schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Maar goed dat ik de URL even bekeek voor het clicken hier op het werk
En ik was net wakker en klikte wel op de link terwijl ik aan het werk wasSecsytime schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Maar goed dat ik de URL even bekeek voor het clicken hier op het werk
Bij serieuze interesse weet ik nog wel een betere G310R voor je (en in de betere kleurstelling).. september 2019, minder kms, nog 1,5 jaar BMW premium selection garantie en goedkoper.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:28:
Na mijn werkdag was ik om 16:00 even bij MotoPort in Hippolytushoef.
Wel een echt erg leuke stuurfiets! Mijn vriendin rijdt er nu op, maar het is voor mij veeeel te krap (1.88m; 100kg). Ik heb er 1x voor de lol op gereden, maar werkt niet. Dus we willen iets kopen waar ik ook op kan rijden als ik bij haar ben (we wonen 100km bij elkaar vandaan..).
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Absoluut een fijne stads- en stuurfiets, heb er ook eentje een tijdje gereden toen ik nog hier dichtbij werkte. Maar ook te klein voor mij (190+) en niet echt geschikt voor lange afstanden, maar als "maxi brommer" zeer geslaagd en leuk om te rijden!VidaR-9 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Wel een echt erg leuke stuurfiets! Mijn vriendin rijdt er nu op, maar het is voor mij veeeel te krap (1.88m; 100kg). Ik heb er 1x voor de lol op gereden, maar werkt niet. Dus we willen iets kopen waar ik ook op kan rijden als ik bij haar ben (we wonen 100km bij elkaar vandaan..).
Dan ga je toch gewoon met je R1200GS naar haar toe? Zo'n ding kan wel wat kilometers aan hoorVidaR-9 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Waarschijnlijk is het sterk afhankelijk van de regio. Ik heb halverwege juli mijn AVB gehaald en eind juli mijn theorie. Pas daarna heeft mijn instructeur een datum gereserveerd voor mijn AVD. En zelfs met deze flow, was ik gisteren aan de beurt... en mag ik mijn pasje laten updaten bij de gemeentemr_petit schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:17:

Het langst heb ik moeten wachten op de theorie (zeker 6 weken) en dat terwijl ik daarvoor ook wel bereid was 50-75km te reizen.
Gefeliciteerd met het halen van je ASH4D3H schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
Waarschijnlijk is het sterk afhankelijk van de regio. Ik heb halverwege juli mijn AVB gehaald en eind juli mijn theorie. Pas daarna heeft mijn instructeur een datum gereserveerd voor mijn AVD. En zelfs met deze flow, was ik gisteren aan de beurt... en mag ik mijn pasje laten updaten bij de gemeente![]()
Het langst heb ik moeten wachten op de theorie (zeker 6 weken) en dat terwijl ik daarvoor ook wel bereid was 50-75km te reizen.

Ja, nog meer die een GS rijden, die hadden we hier nog niet.noes schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
Dan ga je toch gewoon met je R1200GS naar haar toe? Zo'n ding kan wel wat kilometers aan hoor
Dit topic is gesloten.